Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:32
InF.Inc schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:26:
Als ik mijn Plex vergelijk met anderen ziet het er maar korrelig uit (ik heb dan wel een plasma scherm en draai Plex vooralsnog via de PS4, maar vooruit). Op mijn telefoon ziet het er natuurlijk wel strak uit. Ik vroeg me af welke agent (liefst natuurlijk gratis) de hoogste kwaliteit en kwantiteit artwork kan downloaden.
Hoe staan je kwaliteitsinstellingen voor het afspelen van lokale content?
Zowel op de server, als in je cliënt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:10

JoeZuCK

_Fonz > all.

breew schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Hoe staan je kwaliteitsinstellingen voor het afspelen van lokale content?
Zowel op de server, als in je cliënt...
Zo uit mijn hoofd alles vol op 20 nog iets. Maar het gaat niet om het beeld, maar de 'voorvertoningen' van posters/albumart enz.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
InF.Inc schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Zo uit mijn hoofd alles vol op 20 nog iets. Maar het gaat niet om het beeld, maar de 'voorvertoningen' van posters/albumart enz.
Dat krijg ik als ik zelf de covers erbij zet. Als ik ze door plex op laat halen zijn ze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
InF.Inc schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:
[...]
Ah, sorrie.. niet goed gelezen... Ik laat plex alles doen, kwaliteit heb ik me nog nooit aan gestoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

InF.Inc schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:50:
Ik zal vanavond of morgen eens een foto posten. Misschien dat het aan de pixeldichtheid ligt ? Ik heb een 42 inch plasma Full HD 1080p dus... Ik had ook nog een vraag betreffende theTVDB en TMDb, maar dat zal ik ook wel even verduidelijken met een foto.
Staan er covers al bij je download? Sommige apps gaan zelf scannen voor artwork. Als je dan in plex local media hoogste zet, dan gaat die de lokale fotos nemen zonder online te kijken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik dacht dat de hardware encoding / decoding nog voorbehouden was aan de speciale Plex Pass only builds, maar sinds 1.9.3 is het een feature geworden in de gewone variant van Plex. Helemaal mooi natuurlijk, echter draai ik Plex op Debian in een VM op basis van ESXi.

Nu lijkt deze feature mij erg gaaf om te gaan gebruiken, echter heb ik wat haken en ogen. Ik kan geen Quicksync gebruiken zover mij bekend, dat schijnt namelijk met passthrough niet helemaal te werken voor wat ik begreep. Ik zal dus een dedicated GPU moeten gaan gebruiken. Bij voorkeur doe ik dat eigenlijk liever met een nVidia GPU, ik denk dat nvenc namelijk sneller volledig ondersteund gaat zijn dan AMD. Tel daarbij op dat nVidia GPU's zuiniger zijn in het gebruik dan AMD GPU's en ik denk dat ik wel duidelijk heb waarvoor ik ga. ;)

Nu zit ik echter wel een beetje met welke nVidia GPU is dan het verstandigste om te kiezen? Als het even kan een single slot versie, maar dan wordt de keuse best beperkt danwel duur. Ikzelf wil er maximaal 250 a 300 euro aan uitgeven, wetende dat vooral anderen er profijt van ga hebben dan ikzelf.

De GPU komt uiteindelijk in "VMWare 2.0" van mijn inventaris en zal middels passthrough worden doorgespeeld naar de VM in kwestie: gallery: CH4OS

EDIT:
Voor ik het vergeet, ik weet dat ik wat te vroeg ben en dat hardware decoding op nVidia GPU's nog niet ondersteund is, maar wil wel alvast wat rondkijken, zodat ik strakjes uiteindelijk een goede gefundeerde keuze kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik dacht dat VM ook niet ondersteund was voor hardware encoding. Gaat dit veranderen? Ik zou het graag in docker (ook nog niet ondersteund) via Unraid willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ruvetuve schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:58:
Ik dacht dat VM ook niet ondersteund was voor hardware encoding. Gaat dit veranderen? Ik zou het graag in docker (ook nog niet ondersteund) via Unraid willen doen.
Standaard heeft een VM de mogelijkheden niet om zware grafische zaken te doen, maar dat komt omdat een VM niet standaard een degelijke GPU heeft. Middels passthrough kun je een GPU bijvoorbeeld native doorgeven. Zo doet ik dat momenteel met een IBM M1015 controller, zodat ik op een aantal disks in de machine ZFS kan draaien. ;)

In het KB artikel wordt wel gesproken dat er mensen zijn die het werkend hebben gekregen onder Docker, door een GPU middels passthrough door te geven.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

CH4OS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:24:
Ik dacht dat de hardware encoding / decoding nog voorbehouden was aan de speciale Plex Pass only builds, maar sinds 1.9.3 is het een feature geworden in de gewone variant van Plex. Helemaal mooi natuurlijk, echter draai ik Plex op Debian in een VM op basis van ESXi.

Nu lijkt deze feature mij erg gaaf om te gaan gebruiken, echter heb ik wat haken en ogen. Ik kan geen Quicksync gebruiken zover mij bekend, dat schijnt namelijk met passthrough niet helemaal te werken voor wat ik begreep. Ik zal dus een dedicated GPU moeten gaan gebruiken. Bij voorkeur doe ik dat eigenlijk liever met een nVidia GPU, ik denk dat nvenc namelijk sneller volledig ondersteund gaat zijn dan AMD. Tel daarbij op dat nVidia GPU's zuiniger zijn in het gebruik dan AMD GPU's en ik denk dat ik wel duidelijk heb waarvoor ik ga. ;)

Nu zit ik echter wel een beetje met welke nVidia GPU is dan het verstandigste om te kiezen? Als het even kan een single slot versie, maar dan wordt de keuse best beperkt danwel duur. Ikzelf wil er maximaal 250 a 300 euro aan uitgeven, wetende dat vooral anderen er profijt van ga hebben dan ikzelf.

De GPU komt uiteindelijk in "VMWare 2.0" van mijn inventaris en zal middels passthrough worden doorgespeeld naar de VM in kwestie: gallery: CH4OS

EDIT:
Voor ik het vergeet, ik weet dat ik wat te vroeg ben en dat hardware decoding op nVidia GPU's nog niet ondersteund is, maar wil wel alvast wat rondkijken, zodat ik strakjes uiteindelijk een goede gefundeerde keuze kan maken.
Wel rekening mee houden, dat nvidia maar 2 transcoding threads ondersteund. Quicksync heeft geen limiet.
op zich maar het niet uit welke kaart. Laagste kaart van een reeks gaat niet veel slechter zijn om te encoderen tov een highend. Dus een 1050 zal vergelijkbaar encoderen als een 1080ti.Als je niet gaat gamen, is een 1050 voldoende. Quicksync is wel intressanter als je veel threads nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:39:
Wel rekening mee houden, dat nvidia maar 2 transcoding threads ondersteund. Quicksync heeft geen limiet.
op zich maar het niet uit welke kaart. Laagste kaart van een reeks gaat niet veel slechter zijn om te encoderen tov een highend. Dus een 1050 zal vergelijkbaar encoderen als een 1080ti.Als je niet gaat gamen, is een 1050 voldoende. Quicksync is wel intressanter als je veel threads nodig hebt.
Voor te gamen heb ik een andere PC (dat is PC-GJ uit mijn inventory). Ik hoef dus geen top of the line kaart te hebben, aangezien de kaart in mijn andere PC komt, die dienst doet als ESXi host waarin ik een aantal VM's heb draaien. Liefste heb ik dus een zo zuinig mogelijke kaart. ;)

Ook vind ik de 2 transcoding threads geen probleem; ik sta namelijk ook maximaal 2 transcoding threads toe op mijn PMS.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

CH4OS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:17:
[...]
Voor te gamen heb ik een andere PC (dat is PC-GJ uit mijn inventory). Ik hoef dus geen top of the line kaart te hebben, aangezien de kaart in mijn andere PC komt, die dienst doet als ESXi host waarin ik een aantal VM's heb draaien. Liefste heb ik dus een zo zuinig mogelijke kaart. ;)

Ook vind ik de 2 transcoding threads geen probleem; ik sta namelijk ook maximaal 2 transcoding threads toe op mijn PMS.
Goedkoopste 1050/950 dan zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:34:
Goedkoopste 1050/950 dan zeker? :D
Hoeft niet de goedkoopste te zijn, als ie maar zuinig en stil is. ;) En max 250-300 euro. :)
Maar de meeste GTX 1050's zitten daar onder.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic en ook op Google, maar wellicht dat mijn zoek string niet goed genoeg is. Maar ik vroeg me dus af of het mogelijk is om bijvoorbeeld Steam vanuit Plex op te starten of een programma om BluRay af te spelen.
Ik zit te bekijken of ik een htpc kan bouwen met plex op Windows 10 met een BluRay speler welke ook uhd aan kan en daarnaast dus ook steam om in home streaming te doen. Dan kan ik namelijk met 1 apparaat 3 andere vervangen. De steam link, blu Ray speler en de huidige media speler.
Als blu Ray niet lukt, kan ik altijd nog een uhd blu Ray speler kopen en ipv zelf bouw een Intel NUC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:37
Arunia schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:31:
Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic en ook op Google, maar wellicht dat mijn zoek string niet goed genoeg is. Maar ik vroeg me dus af of het mogelijk is om bijvoorbeeld Steam vanuit Plex op te starten of een programma om BluRay af te spelen.
Nee dat is er bij mijn weten niet. Om games te streamen kun je gebruik maken van moonlight icm nvidia kaarten. Voor osmc is er een plugin beschikbaar om je games te selecteren vanuit de bibliotheek: luna

Waarom zou je uhd bluray willen streamen? Dat gaat ten koste van de kwaliteit. Terwijl de enige reden voor uhd bluray maximale kwaliteit is. Misschien kun je de blurays wel rippen en dan in plex zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@HEY_DUDE
Ik zie dat ik mijn post niet helemaal duidelijk heb gemaakt.
Ik heb een server met PMS erop. Deze gaat tzt nog vervangen worden ivm transcoding naar een I5 8e gen oid.

Wat ik wil doen is de mediaspeler vervangen bij de tv voor een htpc welke dan 2 a 3 functies krijgt.
Iig plex om media te streamen voor de tv. En steam om de steam link te vervangen.
Vandaar dat ik me afvroeg of een programma opstarten vanuit plex zou kunnen.
Daarbij willen we naar uhd bd gaan en als dat dan uiteindelijk gecombineerd kan worden, ben ik helemaal blij. Maar dat staat los van plex, muv het opstarten van cyberlink powerdvd welke uhd bd ondersteund.

Maar iets zegt me dat ik het met mijn Logitech harmony wel op zou kunnen vangen. Makkelijker is om plex als dashboard te gebruiken en daar een programma kies of films e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Je zou kodi als frontend kunnen gebruiken en de kodi plugin van plex. Dan kun je je applicaties vanuit kodi starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Arunia

Neen, dat is niet mogelijk met plex.

Dan ga je moeten overstappen naar een full blown oplossing zoals kodi. Daarin de plexmediaconnect plugin installeren en de steam plugin voor kodi.

Dan blijft er enkel nog bluray over. Kodi kan enkel onbeveiligde content afspelen. Dus:
- ge start een externe player vanuit kodi voor bd
- of je ript de disk eerst naar hdd en speelt die
- of je installeert anydvd hd and je kan ook vanop optical media spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Helder. Bedankt.
Denk dat ik niet en Kodi en plex wil gebruiken.
Wellicht dat ik dan toch kijk voor een oplossing met mijn harmony en daar programma's mee opstart.

Laatste punt, maar niet voor hier is ondersteuning voor uhd bd. Maar dat is gewoon buiten plex. Anydvd HD, clone bd, clonedvd etc heb ik gekocht. En dat doe ik voor heel veel dingen al. Uhd is nog maar de vraag of dat te rippen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
@Arunia Geen idee of je kan programmeren in Python, maar je zou dan eventueel kunnen denken aan een Python script (alle Channels / Kanalen zijn Python scripts namelijk) die Steam voor je opstart. Wellicht is er iets wat algemeen is en je enkel hoeft te configureren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
@Arunia Je zou het ook anders aan kunnen pakken en Steam standaard op laten starten in big picture modus. Vanuit daar is het wel mogelijk om externe applicaties aan te roepen.

Verder ben ik zelf wel heel erg fan van Kodi icm de Plex plugin. Veel meer aanpasmogelijkheden maar toch de handigheid van Plex

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@CH4OS is wellicht een idee. Ga daar eens induiken. Kan uit mezelf niet echt programmeren, maar voorbeelden combineren lukt me dan weer wel.

@Kefding is inderdaad ook een mogelijkheid. Even kijken of dat de waf krijgt. Als het met de afstandsbediening bestuurd kan worden. Bedenk me wel dat dan mijn hele lijst aan spellen zichtbaar is. Wellicht niet zo heel handig.

Heb een tijdje Kodi geprobeerd, maar gaf te veel mogelijkheden waardoor je een bomen bos verhaal krijgt. Anders was Kodi mijn main geweest.
Heb gelukkig nog even en ook om te testen met mogelijkheden. Dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:37:
@CH4OS is wellicht een idee. Ga daar eens induiken. Kan uit mezelf niet echt programmeren, maar voorbeelden combineren lukt me dan weer wel.
Je kan dit channel proberen: https://forums.plex.tv/discussion/68255 die launched dan wel applicaties op de machine waar PMS draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
@CH4OS Een plugin schrijven zou best lastig kunnen zijn. Plex plugins draaien op de server, het lijkt me niet eenvoudig om een andere executable aan te roepen op een plex client. Misschien ook niet wenselijk vanuit security oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik denk dat ik het vanuit plex laten starten moet los laten. Ga eens kijken naar de mogelijkheid om vanuit de Logitech harmonie gewoon toetsencombinaties oid aan te spreken en zo bepaalde programma's op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Vraagje, wat is momenteel de goedkoopste kant en klare mediaspeler die Dolby Atmos pass-through (bit streaming) via Plex ondersteunt?

Ik las op internet dat de nVidia Shield dit kan, maar de oude is vrijwel niet leverbaar en de nieuwe is nogal prijzig.

Zijn er nog andere alternatieven?

[ Voor 15% gewijzigd door nMad op 18-10-2017 20:14 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

nMad schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:11:
Vraagje, wat is momenteel de goedkoopste kant en klare mediaspeler die Dolby Atmos pass-through (bit streaming) via Plex ondersteunt?

Ik las op internet dat de nVidia Shield dit kan, maar de oude is vrijwel niet leverbaar en de nieuwe is nogal prijzig.

Zijn er nog andere alternatieven?
Odroid c2 doet het in libreelec dus normaal in openpht/plex ook.
En als een odroid het doet, is de kans groot dat een wetek het ook doet.

Ik heb een c2 dus ik kan testen, maar helaas geen versterker dus ja....echt testen gaat nooit gaan.

Ps3,4 en xbox one s doen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
azz_kikr schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Odroid c2 doet het in libreelec dus normaal in openpht/plex ook.
En als een odroid het doet, is de kans groot dat een wetek het ook doet.

Ik heb een c2 dus ik kan testen, maar helaas geen versterker dus ja....echt testen gaat nooit gaan.

Ps3,4 en xbox one s doen het ook.
Ah, PS4 ondersteunt het toch wel? Deze heb ik al staan dus dan is dit de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing. Ik lees overal berichten op internet dat dit niet het geval is. Dan ga ik dit leuk even onderzoeken, dank je wel.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 13:16
azz_kikr schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:07:
[...]

Kan je die xml niet gewoon op read only zetten aangezien je toch via vi kan wijzigen?
Of draait plex in docker op een Freenas (ik gebruik freenas niet), in dat geval zal je ofwel een startup parameter moeten meegeven aan je container zodat die file readonly wordt of een eigen image forken.

Voor je andere probleem met AC3. Op pc werkt het ook niet? Gebruik je per toeval de web applicatie? Indien ja, dan heb je 3 apparaten die geen AC3 rechstreeks spelen dacht ik. Probeer eens met PMP/OpenPHT om je AC3 files af te spelen op de pc zodat zie zeker kan "direct playen".

Komen er geen fouten in je plex Logs? zo touch bijna moeten zou ik denken
Ik heb PMS eens geïnstalleerd op mijn Windows PC en ook daar heb ik de identieke problemen wat ik heb met mijn FreeNAS server. Ik heb dan de .xml-file van mijn PMS-server op mijn PC eens aangepast, maar dat heeft geen soelaas geboden. Ik heb dan eens alles waar 'aac' staat in de .xml-file vervangen naar 'ac3' om het te forceren om het af te spelen in AC3, maar ook dat heeft weinig veranderd. Het probleem ligt dus wellicht niet server-side, maar eerder client-side. Ik heb dan eens het volgende gedaan:
Bij de instellingen van transcoding heb ik gekozen voor 'CPU lijden'
Bij de instellingen van de Plex app op de PS4, heb ik 'multi-boost' aangepast van normaal naar hoog
Bij de audio-instellingen van de PS4, heb ik geprobeerd met zowel PCM, DTS als Dolby.

Maar geen van bovenstaande heeft het 'sissend' geluid weggenomen bij AAC 5.1. Bij AC3 heb ik dit probleem dus niet. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het te wijten ligt aan het feit dat het geluid via de HDMI-kabel naar de TV moet. Dit kan ik wel niet testen, aangezien ik (nog) geen versterker heb met optische ingangen.

Mijn andere problemen zijn overigens opgelost. Het probleem met het niet kunnen ophalen van de tags lag aan het feit dat 'promiscuous mode' niet ingeschakeld was. Het probleem met het niet kunnen afspelen van AC3-bestanden heeft zichzelf opgelost. Het werkte weliswaar terug nadat ik de FreeNAS-server heb moeten herinstalleren. Het inschakelen van promiscuous mode gebeurde ook nadat de server werd geherinstalleerd, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat de herinstallatie de oplossing was.

Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 07:55
Hallo allemaal, ik zit met een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Voorheen gebruikte ik Plex altijd via de app op mijn Samsung TV, maar omdat dit me steeds meer is gaan tegenstaan gebruik ik Plex nu via de app van mijn Xbox One, die werkt namelijk een stuk fijner. Ik heb alleen problemen met de ondertitels. Na een minuut of 5 geeft hij deze namelijk niet meer weer. Als ik de film/serie op pauze zet en weer verder afspeel komt hij weer in beeld (soms direct en soms pas na ongeveer 10-30 seconden). De ondertitels (.srt) staan gewoon netjes in de map van de film of serie, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de instellingen allemaal bekeken, maar kan niks vreemds vinden.

Zoals gezegd gebruik ik pas sinds kort de app op de Xbox One en heeft Plex hier pas een update gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Glaspeer op 03-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:59
Glaspeer schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:05:
Hallo allemaal, ik zit met een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Voorheen gebruikte ik Plex altijd via de app op mijn Samsung TV, maar omdat dit me steeds meer is gaan tegenstaan gebruik ik Plex nu via de app van mijn Xbox One, die werkt namelijk een stuk fijner. Ik heb alleen problemen met de ondertitels. Na een minuut of 5 geeft hij deze namelijk niet meer weer. Als ik de film/serie op pauze zet en weer verder afspeel komt hij weer in beeld (soms direct en soms pas na ongeveer 10-30 seconden). De ondertitels (.srt) staan gewoon netjes in de map van de film of serie, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de instellingen allemaal bekeken, maar kan niks vreemds vinden.

Zoals gezegd gebruik ik pas sinds kort de app op de Xbox One en heeft Plex hier pas een update gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
In de xbox one app bij de instellingen bij ondertitels voor ‘inbranden - altijd’. Kiezen

Ik had dit ook. Nu niet meer.
Deze instelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PjrUTZg.png

Maar dan in de Xbox app

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 03-11-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds vandaag kan ik niks meer afspelen via Plex op mijn Nvidia Shield, echt helemaal niks meer. Hij blijft maar rond draaien met die oranje cirkel. Paar dagen geleden speelde hij nog alles af. nu echt helemaal niks meer.

Kan wel mijn bestanden via XPlay afspelen via de tv app zelf, maar als ik het wil afspelen via de Nvidia Shield doet hij niks. Weet ook niet waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 07:55
Aschtra schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:13:
[...]

In de xbox one app bij de instellingen bij ondertitels voor ‘inbranden - altijd’. Kiezen

Ik had dit ook. Nu niet meer.
Deze instelling:

[afbeelding]

Maar dan in de Xbox app
Hoi Aschtra.

Dank voor je reactie, dit heeft het probleem inderdaad verholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Grudgie schreef op Saturday 4 November 2017 @ 00:39:
Sinds vandaag kan ik niks meer afspelen via Plex op mijn Nvidia Shield, echt helemaal niks meer. Hij blijft maar rond draaien met die oranje cirkel. Paar dagen geleden speelde hij nog alles af. nu echt helemaal niks meer.

Kan wel mijn bestanden via XPlay afspelen via de tv app zelf, maar als ik het wil afspelen via de Nvidia Shield doet hij niks. Weet ook niet waar het aan kan liggen.
Welke versie van de app (en je PMS) draai je dan? Ik draai van beide de laatste en mijn Shield heeft geen issues...Wat is er verandert sinds de vorige keer dat het nog wel werkte..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

JackSparrow schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 01:35:
[...]

Welke versie van de app (en je PMS) draai je dan? Ik draai van beide de laatste en mijn Shield heeft geen issues...Wat is er verandert sinds de vorige keer dat het nog wel werkte..?
Ik draai ook de laatste versies. Enige wat er is veranderd is een update van de Shield zelf naar 6.1. Voor de res heb ik niks veranderd.

Anders installeer ik de PMS wel weer helemaal opnieuw, kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Vanuit de TS:
Voordelen uniek voor Kodi:
Ondersteuning voor prv en live tv
Dit voordeel is intussen niet meer, aangezien Plex tegenwoordig live TV en DVR support heeft. Al is het voor Nederland niet zo heel interessant, aangezien enkel de analoge kanalen dan te bekijken zijn. De benodigde kastjes hiervoor hebben geen ondersteuning voor CI+ kaarten.
Grudgie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 00:39:

De Shield al eens geprobeerd te herstarten? :)

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

CH4OS schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:50:
Vanuit de TS:
[...]
Dit voordeel is intussen niet meer, aangezien Plex tegenwoordig live TV en DVR support heeft.
[...]
De Shield al eens geprobeerd te herstarten? :)
Ja al paar keer gedaan. Maar sinds eergisteren doet alles het weer. Ik had me aangemeld voor beta tester voor nieuwe PMS en sinds ik een nieuwe update heb gekregen doet alles het weer. Erg vreemd. Maae blij dat alles het weer doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb nu wat irritants dat tijdens het afspelen Plex spontaan stopt of naar de volgende aflevering gaat (aftellen), allebei meegemaakt de laatste dagen. Heel irritant als dat 7/8 keer tijdens een 40 minuten aflevering is. Gebeurde met meerdere clients dus lijkt server (1.9.7.4441) gerelateerd te zijn. Update kanaal Plex Pass heet overigens nu ineens Beta, naast de openbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
sambalbaj schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:30:
Heb nu wat irritants dat tijdens het afspelen Plex spontaan stopt of naar de volgende aflevering gaat (aftellen), allebei meegemaakt de laatste dagen. Heel irritant als dat 7/8 keer tijdens een 40 minuten aflevering is. Gebeurde met meerdere clients dus lijkt server (1.9.7.4441) gerelateerd te zijn. Update kanaal Plex Pass heet overigens nu ineens Beta, naast de openbare.
Ik heb dit ook wel eens, maar dan is 9/10 keer het videobestand kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik zit nu dus al een tijdje met het probleem dat mijn PLEX server niet remote beschikbaar is. Ik zit via een tele 2 modem -> Netgear Nighthawk R7000 dus dubbele NAT. Verre van ideaal maargoed is even niet anders. Ik heb alle porten geforward en in de Tele 2 router ingesteld dat deze niks meer doet. Als ik nu via what's my ip check dan zie ik hetzelfde externe IP adres op plex staan als op what's my ip dus dat is prima. Nu krijg ik alleen voor geen mogelijkheid met portforwarding op mijn R7000 de remote server aan de gang. Behalve als ik deze in een DMZ zet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom los je je dubbel NAT probleem niet op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tripwire999 schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:02:
Ik zit nu dus al een tijdje met het probleem dat mijn PLEX server niet remote beschikbaar is. Ik zit via een tele 2 modem -> Netgear Nighthawk R7000 dus dubbele NAT. Verre van ideaal maargoed is even niet anders. Ik heb alle porten geforward en in de Tele 2 router ingesteld dat deze niks meer doet. Als ik nu via what's my ip check dan zie ik hetzelfde externe IP adres op plex staan als op what's my ip dus dat is prima. Nu krijg ik alleen voor geen mogelijkheid met portforwarding op mijn R7000 de remote server aan de gang. Behalve als ik deze in een DMZ zet. Iemand een idee?
Hier thuis ook dubbele Nat. Vormt geen enkel probleem. Wel bij andere provider maar zou op,zich geen probleem mogen zijn.

Zet je r7000 in de dmz van de tele2 modem. Done. Dan kan je gewoon de poorten forwarden op de r7000. Dan hoef je voor de rest niks meer te forwarden op de tele2. Bespaart je heel wat kopzorgen en je zit niet meer met die dubbe forward. Of draaait die tele2 in bridged modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:07:
[...]

Hier thuis ook dubbele Nat. Vormt geen enkel probleem. Wel bij andere provider maar zou op,zich geen probleem mogen zijn.

Zet je r7000 in de dmz van de tele2 modem. Done. Dan kan je gewoon de poorten forwarden op de r7000. Dan hoef je voor de rest niks meer te forwarden op de tele2. Bespaart je heel wat kopzorgen en je zit niet meer met die dubbe forward. Of draaait die tele2 in bridged modus?
Ik zal zo even kijken in wat voor modus die tele 2 modem / router draait. Maar wat ik niet helemaal snap is dat als ik dus mijn R7000 in DMZ zet op het ip-address van Plex dan krijg ik wel remote connection. Dat duid er toch op dat er iets in mijn R7000 verkeerd staat?

EDIT:
Net port forwarding check gedaan maar de 32400 word dus niet opengezet door de R7000 :( lijkt alsof de port forwarding dus niet werkt op de R7000

[ Voor 8% gewijzigd door Tripwire999 op 12-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tripwire999 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:43:
[...]

Ik zal zo even kijken in wat voor modus die tele 2 modem / router draait. Maar wat ik niet helemaal snap is dat als ik dus mijn R7000 in DMZ zet op het ip-address van Plex dan krijg ik wel remote connection. Dat duid er toch op dat er iets in mijn R7000 verkeerd staat?

EDIT:
Net port forwarding check gedaan maar de 32400 word dus niet opengezet door de R7000 :( lijkt alsof de port forwarding dus niet werkt op de R7000
Ik ken je volledige config niet maar lijkt me van wel. Als je plex in dmz plaats komt die buiten firewall tr staan en laat die alle trafiek door naar plex. Dus lijkt me toch iets verkeerd te zitten in je port forwárding van je netgear. Kan je eens screen posten van je port forwards in je r7000 en je tele2 routers?

Zeker zien dat plex op manually specify port aanstaat en upnp uit.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 12-11-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:55:
[...]

Ik ken je volledige config niet maar lijkt me van wel. Als je plex in dmz plaats komt die buiten firewall tr staan en laat die alle trafiek door naar plex. Dus lijkt me toch iets verkeerd te zitten in je port forwárding van je netgear. Kan je eens screen posten van je port forwards in je r7000 en je tele2 routers?

Zeker zien dat plex op manually specify port aanstaat en upnp uit.
Ik heb net mijn router een factory reset gegeven. En geswitched van intern dhcp ip (zat op 10.0.0.1, nu op 192.168.1.1). Heb nu weer port 32400 geopend zelfde resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mOAsJG/Ports.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tripwire999 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:33:
[...]

Ik heb net mijn router een factory reset gegeven. En geswitched van intern dhcp ip (zat op 10.0.0.1, nu op 192.168.1.1). Heb nu weer port 32400 geopend zelfde resultaat.
[afbeelding]
En op je tele2 modem ook de correcte poort geforwarded als je netgear niet in dmz staat? Voeg es manueel toe ipv van alle porten te forwarden. (Als je alle poorten forward, kan je beter in d’z steken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
azz_kikr schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:38:
[...]

En op je tele2 modem ook de correcte poort geforwarded als je netgear niet in dmz staat? Voeg es manueel toe ipv van alle porten te forwarden. (Als je alle poorten forward, kan je beter in d’z steken :p)
OK ik heb net Advanced Tomato op mijn R7000 gezet. Alles een factory reset gegeven. Vervolgens op de Tele2 modem/router het LAN ip-address op 192.168.2.1 gezet en mijn R7000 op 192.168.1.1. Vervolgens op de Tele2 router een DMZ ingesteld op MAC address van mijn R7000. Port forward op de R7000 aangezet en nu werkt het :). Onder het mom van het duurt even maar dan heb je ook wat :P

EDIT:
En opeens werkt het niet meer zucht....

[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 12-11-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tripwire999 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:10:
[...]

OK ik heb net Advanced Tomato op mijn R7000 gezet. Alles een factory reset gegeven. Vervolgens op de Tele2 modem/router het LAN ip-address op 192.168.2.1 gezet en mijn R7000 op 192.168.1.1. Vervolgens op de Tele2 router een DMZ ingesteld op MAC address van mijn R7000. Port forward op de R7000 aangezet en nu werkt het :). Onder het mom van het duurt even maar dan heb je ook wat :P

EDIT:
Onder je remote server settings ...aanvinken manuele poort specifieren. Anders zit die via upnp te klooien, en plex server gaat elke uur upnp terug verifieren waardoor er veel kans kan zijn dat het niet meer werkt.

Ik heb ook vodden als manueel poort specifieren niet aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste Tweakers,

Sinds een aantal maanden super tevreden PLEX gebruiker hier, ook een PLEX life pass gekocht. Maar... Hawaii Five-O is een serie die in 1968 is uitgezonden, maar in 2010 een remake heeft gehad.
Nu heb ik 6 seizoenen van de 2010 versie bemachtigd, maar deze worden door Plex verdeeld in Hawaii Five-O 2010 (3 seizoenen) en Hawaii Five-O 1968 (3 seizoenen). De seizoen keuze is random en ook het aanpassen van de map waarin deze staan werkt niet.

Weet iemand hoe ik die metadata kan aanpassen zodat het allemaal onder Hawaii Five-O 2010 komt te staan???

Edit: Nevermind, heb het zojuist gevonden. Voor wie dit ook wil weten:
Ga in je Plex bij de juiste film/serie rechtsboven naar "aanpassen koppeling" en je kunt de andere suggesties selecteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Tom.Gerritse op 15-11-2017 23:27 ]

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Tom.Gerritse schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:25:
Beste Tweakers,

Sinds een aantal maanden super tevreden PLEX gebruiker hier, ook een PLEX life pass gekocht. Maar... Hawaii Five-O is een serie die in 1968 is uitgezonden, maar in 2010 een remake heeft gehad.
Nu heb ik 6 seizoenen van de 2010 versie bemachtigd, maar deze worden door Plex verdeeld in Hawaii Five-O 2010 (3 seizoenen) en Hawaii Five-O 1968 (3 seizoenen). De seizoen keuze is random en ook het aanpassen van de map waarin deze staan werkt niet.

Weet iemand hoe ik die metadata kan aanpassen zodat het allemaal onder Hawaii Five-O 2010 komt te staan???

Edit: Nevermind, heb het zojuist gevonden. Voor wie dit ook wil weten:
Ga in je Plex bij de juiste film/serie rechtsboven naar "aanpassen koppeling" en je kunt de andere suggesties selecteren.
Je kan de map aanpassen met het jaartal tussen haakjes. Dan gaat de herkenning beter. Maar inderdaad handmatig de koppeling aanpassen kan ook.

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:17
sambalbaj schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:30:
Dat is een issue met versie 1.9.7.4441.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met die versie en heb mijn Plex Server teruggezet naar 1.9.6.4429.

Dit heeft het probleem verholpen.

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
SMPLC schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:03:
[...]

Dat is een issue met versie 1.9.7.4441.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met die versie en heb mijn Plex Server teruggezet naar 1.9.6.4429.

Dit heeft het probleem verholpen.
daar is inmiddels een fix voor uit:

Plex Media Server 1.9.7.4460 is now available to Plex Pass users in the Beta update channel
FIXES:
(Playback) Playback would end early on some devices

• sambalbaj
  • Niet online
Die heeft het inderdaad opgelost.

Maar hoezo zijn PlexPass users nu beta-testers geworden qua update channel?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plex Pass users hadden altijd al toegang tot de betas, dat kan je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Hier is het irritante skippen (bij afspelen naar de chromecast) ook opgelost na installatie van de laatste versie (Version 1.9.7.4460 ).
Gelukkig maar, want het was echt onwerkbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tripwire999 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:10:
[...]

EDIT:
Al die tijd en moeite en je hebt nog steeds dubbel NAT ;(

Fix die shit dan.. niet alleen voor plex, maar over een half jaar loop je weer ergens anders tegenaan, etc etc.

Tenzij je echt weet wat je doet en een specifieke use case hebt (alhoewel deze dan vaak 9 vd 10 keer weer beter opgelost kan worden met vlans) is dubbel NAT gewoon ongewenst en aardig n00b gedrag, zeker op Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
FreakNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:00:
[...]

Fix die shit dan.. niet alleen voor plex, maar over een half jaar loop je weer ergens anders tegenaan, etc etc.

Tenzij je echt weet wat je doet en een specifieke use case hebt (alhoewel deze dan vaak 9 vd 10 keer weer beter opgelost kan worden met vlans) is dubbel NAT gewoon ongewenst en aardig n00b gedrag, zeker op Tweakers...
Ik wil het graag fixen maar niet met een half bakken tele2 router/modem blijven zitten als ik een R7000 heb. En aangezien het op de route modem van tele2 niet mogelijk is om hem in bridge te zetten heb ik weinig keus volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 15:17
basix schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:46:
[...]

daar is inmiddels een fix voor uit:

Plex Media Server 1.9.7.4460 is now available to Plex Pass users in the Beta update channel
FIXES:
(Playback) Playback would end early on some devices
Top! Deze update heb ik over het hoofd gezien. Vandaag maar even updaten en hopelijk loop ik niet tegen andere issues aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Silens op 17-11-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FreakNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:00:
[...]

Je kan ook oplossing proberen te bieden....niettemin, heel constructieve post. Dank je voor je bijdrage. Ben zeker dat die daarmee geholpen is.

@Tripwire999 moet lukken, het werk hier wel. Heb je anders steam ofso? Kunnen we daar wat op praten. Stuur maar pm. Kijken we daar eens ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

azz_kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:45:
[...]

Je kan ook oplossing proberen te bieden....niettemin, heel constructieve post. Dank je voor je bijdrage. Ben zeker dat die daarmee geholpen is.
....
Ik had al eerder gepost dat hij zijn dubbel NAT moest oplossen maar dat werd gemakshalve genegeerd.

Maargoed, nog 1 keer dan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik zie tot nu toe geen usecase voor dubbel NAT, anders dan dat hij zegt "Ik wil mijn R7000 blijven gebruiken!!!!1"

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 17-11-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FreakNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:06:
[...]

Ik had al eerder gepost dat hij zijn dubbel NAT moest oplossen maar dat werd gemakshalve genegeerd.

Maargoed, nog 1 keer dan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik zie tot nu toe geen usecase voor dubbel NAT, anders dan dat hij zegt "Ik wil mijn R7000 blijven gebruiken!!!!1"
Ik wel. Anders blijft dat poepding van tele2 de main router en heb je 0 mogelijkheden met die dingen.

Ik ken die tele2 router zelf niet maar ik zit in zelfde schuitje met zo een onding van telenet. Bridge modus is niet mogelijk en een modem only ook niet.

Als het enkel gaat om wifi bereik, dan geef ik je 110% percent gelijk dat je dubbele nat moet vermijden en gewoon de r7000 als ap moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Eeeum, met dubbel-NAT blijf je OOK dat poepding van tele2 als main router gebruiken....

Enige wat je creeert is een extra laag waardoor dat poepding je 2e router als client ziet en je (als je pech hebt) nog verder van huis bent (doordat er bijvoorbeeld op het poepding een maximaal aantal connectie per client toegestaan is)...

Andere ISP zoeken is ook een oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 17-11-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

FreakNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:20:
Eeeum, met dubbel-NAT blijf je OOK dat poepding van tele2 als main router gebruiken....

Enige wat je creeert is een extra laag waardoor dat poepding je 2e router als client ziet en je (als je pech hebt) nog verder van huis bent (doordat er bijvoorbeeld op het poepding een maximaal aantal connectie per client toegestaan is)...

Andere ISP zoeken is ook een oplossing.
Niet echt.
In België heeft elke ISP zijn eigen dichtgetimmerde router waar je totaal geen configuraties op kan uitvoeren.
Enigste mogelijkheid is dan spijtig genoeg dubbel-NAT.
Wat ik wel gehoord heb, is dat je je Telenet router (wat ze ironisch genoeg modem noemen op hun supportpagina) kan vervangen door een modem. Maar daar hangt een belachelijk hoge kost aan vast.

Misschien heeft Tripwire999 geen keuze om van ISP te wisselen (om welke reden dan ook).

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Net een mail binnen gekregen met "Get a lifetime Plex Pass for $74.99*!"

Ik gebruik al enkele jaren Plex naar alle tevredenheid, maar nooit echt een reden gehad om voor een (lifetime) Plex Pass te gaan.

Heeft iemand nog een doorslaggevende reden en iets waar die echt niet meer zonder kan?
Ik heb onbeperkt data op mijn mobiel en bewust geen kabel TV.

[ Voor 51% gewijzigd door Greatsword op 22-11-2017 16:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Unidentified schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:48:

Ik gebruik al enkele jaren Plex naar alle tevredenheid, maar nooit echt een reden gehad om voor een (lifetime) Plex Pass te gaan.

Heeft iemand nog een doorslaggevende reden en iets waar die echt niet meer zonder kan?
De enige reden dat ik een plex pass heb is voor Plexpy plugin die kan helaas niet zonder plex pass..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
Plexpy plugin??

Plexpy (python) werkt prima zonder plex pass, heb ook nog nooit van een plexpy plugin gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Domino schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:32:
[...]

Plexpy plugin??

Plexpy (python) werkt prima zonder plex pass, heb ook nog nooit van een plexpy plugin gehoord.
Plexpy inderdaad.. je weet wat ik bedoel.
Dacht altijd dat je hiervoor plex pass voor nodig had maar uit jou reactie begrijp ik dat dat helemaal niet nodig is.
https://jonnywong16.github.io/plexpy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
nagasy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:36:
[...]

Niet echt.
In België heeft elke ISP zijn eigen dichtgetimmerde router waar je totaal geen configuraties op kan uitvoeren.
Enigste mogelijkheid is dan spijtig genoeg dubbel-NAT.
Wat ik wel gehoord heb, is dat je je Telenet router (wat ze ironisch genoeg modem noemen op hun supportpagina) kan vervangen door een modem. Maar daar hangt een belachelijk hoge kost aan vast.

Misschien heeft Tripwire999 geen keuze om van ISP te wisselen (om welke reden dan ook).
Telenet modem only hier, heeft mij niets gekost. Gewoon zelf gaan halen en installeren.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online

Of je neemt het omdat je de makers van software waar je al jaren tevreden gebruik van maakt ondersteund en ziet de extra's als bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
tumtum100 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:03:
[...]

Plexpy inderdaad.. je weet wat ik bedoel.
Dacht altijd dat je hiervoor plex pass voor nodig had maar uit jou reactie begrijp ik dat dat helemaal niet nodig is.
https://jonnywong16.github.io/plexpy/
Nee inderdaad. Ik dacht al dat ik serieus iets gemist had. Plexpy gebruikt namelijk gewoon een vrij toegankelijke plex api (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Hier staan de verschillen mooi naast elkaar:

https://www.plex.tv/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Voor mij: mobile sync, multiple users, en toentertijd was de app die via alexa bestuurbaar is alleen via plex pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

A1AD schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:11:
[...]

Telenet modem only hier, heeft mij niets gekost. Gewoon zelf gaan halen en installeren.
Misschien moet ik nog eens gaan informeren.
2 jaar geleden naar telenet center hier in de buurt geweest en gratis inwisselen was niet mogelijk.

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Ok hier ook een mailtje met een lifetime aanbieding.

Maar schiet ik er wat mee op in mijn geval? Behalve dat ik plex er mee support?

Mijn situatie:

PMS draaiend op een Mac mini uit 2011, NAS is de datatank en ik gebruik zelf een Apple TV3 (DNS hack) om te kunnen kijken op mijn tv.

Wat ik begrijp is dat ik in principe mijn mac mini zou kunnen uitfaseren omdat ik PMS in de cloud kan gaan draaien.

Maar kan ik daar dan mijn Apple TV3 nog wel naar connecten?

En kan ik streams blijven aanbieden aan vrienden/familie, ik denk van wel want de PMS draait in de cloud dan blijft alleen mijn upload misschien een factor maar die is 100Mbit

Iemand die me iets meer kan vertellen?

Heb weinig zin namelijk om een Mac Mini weg te doen en daar een nieuwe Apple tv te voor moeten kopen. En dan wat doen ik met de oude Apple tv ook maar wegbonjouren?

[ Voor 10% gewijzigd door SpoekGTi op 25-11-2017 11:10 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SpoekGTi schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:09:
Ok hier ook een mailtje met een lifetime aanbieding.

Maar schiet ik er wat mee op in mijn geval? Behalve dat ik plex er mee support?

Mijn situatie:

PMS draaiend op een Mac mini uit 2011, NAS is de datatank en ik gebruik zelf een Apple TV3 (DNS hack) om te kunnen kijken op mijn tv.

Wat ik begrijp is dat ik in principe mijn mac mini zou kunnen uitfaseren omdat ik PMS in de cloud kan gaan draaien.

Maar kan ik daar dan mijn Apple TV3 nog wel naar connecten?

En kan ik streams blijven aanbieden aan vrienden/familie, ik denk van wel want de PMS draait in de cloud dan blijft alleen mijn upload misschien een factor maar die is 100Mbit

Iemand die me iets meer kan vertellen?

Heb weinig zin namelijk om een Mac Mini weg te doen en daar een nieuwe Apple tv te voor moeten kopen. En dan wat doen ik met de oude Apple tv ook maar wegbonjouren?
Je moet een machine met plexconnect in stand houden voor de aTV3.

Plexconnect vangt namelijk de DNS queries af voor de trailers.app, en die kun je naar mijn weten niet in de (plex)cloud draaien.

Met de plexpass win je verder alleen de mobiele apps (ios, android oid) welke normaal eenmalig een bedrag kosten en offline sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Domino schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:21:
[...]

Je moet een machine met plexconnect in stand houden voor de aTV3.

Plexconnect vangt namelijk de DNS queries af voor de trailers.app, en die kun je naar mijn weten niet in de (plex)cloud draaien.

Met de plexpass win je verder alleen de mobiele apps (ios, android oid) welke normaal eenmalig een bedrag kosten en offline sync.
Precies maar goed de mobiele apps heb ik al en offline sync is meh.

Maar als ik dus mijn Mini weg doe en de atv3 ook en koop een nieuwe Apple tv dan kan ik dus wel plex in the cloud gaan gebruiken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Ja, met een hele grote maar...

Je zult je media ook in de cloud moeten gooien. En zoals ik het begrijp worden alleen dropbox, google en microsoft cloud omgevingen gekoppeld (https://support.plex.tv/h...g-Started-with-Plex-Cloud).

Dat kan wel eens lastig worden met een flinke library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Domino schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:58:
Ja, met een hele grote maar...

Je zult je media ook in de cloud moeten gooien. En zoals ik het begrijp worden alleen dropbox, google en microsoft cloud omgevingen gekoppeld (https://support.plex.tv/h...g-Started-with-Plex-Cloud).

Dat kan wel eens lastig worden met een flinke library.
Kijk dat is de info die ik zocht, kan dus ook niet tegen de plex cloud zeggen dat mijn library lokaal staat.... en das inderdaad lastig met een grote library.

Thanks ondanks dat het een prima aanbod is sla ik hem weer over

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

zijn er mensen die plex pass hebben?
Maken jullie dan voor jezelf nog een nieuwe user aan met je eigen naam?
Heb je een mogelijkheid dat je gebruikersnaam in de app anders is dan je forumnaam?

Kan dat niet zo 1 2 3 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo

Vraagje over xplay/Plex.

Heb paar films met truehd. Via optisch kabel van tv naar versterker die alles ondersteunt. Toch geen geluid. Kan optisch geen HD geluid aan?

Als ik ze laat coderen door xplay, dus geen direct play dan wel geluid maar beeld buffert constant.

Iemand een idee? Toch nie via hdmi enkel HD geluidssporen?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

spietie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:27:
Hallo

Vraagje over xplay/Plex.

Heb paar films met truehd. Via optisch kabel van tv naar versterker die alles ondersteunt. Toch geen geluid. Kan optisch geen HD geluid aan?

Als ik ze laat coderen door xplay, dus geen direct play dan wel geluid maar beeld buffert constant.

Iemand een idee? Toch nie via hdmi enkel HD geluidssporen?
Optisch kan geen HD audio aan (wel Dolby Vision en DTS, maar geen HD). HDMI ARC wellicht (maar lang niet altijd). Ligt aan je model.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik ben eindelijk bezig met Docker. Ik draai een NUC in plaats van op een oude HP Microsver plex te draaien.
En ik denk dat het meer onbegrip is van mijn kant over hoe Docker werkt. Ik heb met docker-compose up samen met een kopie+edit van de bijgeleverde voorbeeld YAMLs gebruikt, maar krijg het nog niet aan de praat. De `host`-versie start, maar is niet toegankelijk vanuit het netwerk. In bridge mode, kan ik er wel bij de web-client, maar kan mijn server niet vinden. Met bridge-modus te gebruiken moet ik meerdere poorten mappen. Wanneer ik naar de status kijk met het docker ps-command, worden alle benodigde poorten gemapped naar 0.0.0.0:port. Is iemand hier bekend mee? :-)

[ Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 08-12-2017 11:57 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik gebruik Plex sinds kort met de familie. Echter heb ik niet altijd de series compleet nog. Is het mogelijk om seizoenen te hiden voor gebruikers? of moet ik ze dan echt eerst buiten de map houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:22

fxs81

Julianadorp

Nee, bij mijn weten zit die optie niet ingebouwd, je zal dan de serie buiten de map moeten houden.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 19:48
hallo
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb een 4k tv via de smart app werkt netflix in 4k wel (al valt het soms tegen)

maar omdat ik veel mkvs in 4k op mijn pc staan en als ik deze afspeel lijkt het gewoon weg geen 4k te zijn de kwaliteit.

als ik een chromecast ultra koop,kan ik deze films op mijn pc dan afspelen via de chromecast ultra in 4k? leverd dat betere kwaliteit op dan mijn goedkope videokaartje in mijn pc.

of doet de pc dan als nog het werk en geeft de chromecast ultra alleen het beeld door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:00

aex351

I am the one

Volgens mij doet de Chromecast voor zover ik weet alleen het signaal doorgeven. Je computer of een andere apparaat zal indien nodig toch echt het werk doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Waah schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:14:
Ik gebruik Plex sinds kort met de familie. Echter heb ik niet altijd de series compleet nog. Is het mogelijk om seizoenen te hiden voor gebruikers? of moet ik ze dan echt eerst buiten de map houden...
Je kan de serie een tag meegeven, bijvoorbeeld 'incomplete' die kun je dan bij restictions opgeven. Weet alleen niet of dat een plex pass only dingetje is.

En het geld dan voor de gehele serie, niet alleen een seizoen denk ik. Zou je even moeten controleren of de tag op individuele seizoenen gezet kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Domino op 12-12-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Iemand hier nog oude versies van de plex media server voor linux x64?

De laatste versies doen geen multichannel aac meer 😡.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Laatst online: 04-05 08:20
Domino schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:53:

Wat is je definitie van 'oud'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het is me eindelijk gelukt om mijn raspi pms werkend te krijgen maar dan nu met een 3A usb adapter voor in de auto. De kleine meid heeft mooi onderweg wat films en series kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:33:
Het is me eindelijk gelukt om mijn raspi pms werkend te krijgen maar dan nu met een 3A usb adapter voor in de auto. De kleine meid heeft mooi onderweg wat films en series kunnen kijken.
Zit je dan nog steeds niet met het gedoe om steeds content op die rpi te zetten? Is een tablet met Plex app niet handiger? Dan hoef je alleen maar de content van je bestaande server met de tablet te syncen (ingebouwde feature in de Plex app).

edit: is blijkbaar een premium feature :/
https://support.plex.tv/h...uick-Guide-to-Mobile-Sync

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd1 op 15-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08

Misschien een bug report doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Verwijderd1 valt wel mee. Winscp om de verkleinde films te verzenden. Ga tussendoor wel wat anders doen. Daarnaast heeft de ipad maar 32GB waarvan er effectief veel te weinig over is.
Met een Android tablet was het makkelijker geweest. Maar moet het toch omzetten en vind het niet erg verder.
Later als ik een goede krachtige server heb (lees: niet een oude atom), dan kan ik het wellicht op die manier doen idd. Maar een projectje is ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew

bij de windows-versies staan de installatiebestanden van eerder geïnstalleerde versies nog gewoon op de PC.. wellicht voor linux ook?

locatie bij windows: %LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Updates

Zelf ben ik onlangs op deze manier teruggerold, vanwege problemen met ondertitels die steeds wegvielen op een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
Waah schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:14:
je zal de serie dan buiten de map moeten laten die geindexeerd wordt omdat die gekoppeld is aan de desbetreffende bibliotheek die je hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
TagForce schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:31:
[...]

Wat is je definitie van 'oud'?
Ik heb ze al, tot aan 1.3.3. Helaas blijft het probleem. Multichannel (5.1) AAC is een directstream naar stereo (2.0).

Voorlopig maar overal AC3 terug in muxen.

Vreemde is dat ik zeker weet dat het opeen oude install wel werkte. Maar dat was ook een i386 install.
Lizard schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:52:
[...]
Misschien een bug report doen?
Plex forum staat er vol mee. Maar nog geen oplossing.
breew schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:10:
[...]

bij de windows-versies staan de installatiebestanden van eerder geïnstalleerde versies nog gewoon op de PC.. wellicht voor linux ook?

Zelf ben ik onlangs op deze manier teruggerold, vanwege problemen met ondertitels die steeds wegvielen op een chromecast.
Het ging om een debian distro. Maar ik heb ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Plexivus en zijn acties die alleen via FB en Twitter lopen, een gemiste kans. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Arunia schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:56:
@Verwijderd1 valt wel mee. Winscp om de verkleinde films te verzenden. Ga tussendoor wel wat anders doen. Daarnaast heeft de ipad maar 32GB waarvan er effectief veel te weinig over is.
Met een Android tablet was het makkelijker geweest. Maar moet het toch omzetten en vind het niet erg verder.
Later als ik een goede krachtige server heb (lees: niet een oude atom), dan kan ik het wellicht op die manier doen idd. Maar een projectje is ook leuk!
Ben je niet beter van gewoon infuse te gebruiken op je ipad(s) en een simpele samba server op je rpi.
Ik heb gewoon een libreelec op rpi gezet, geen gedoe. Met klooien met distro's en whatever. LE heeft alles aan boord. Je steekt er usb stick in en wordt automatisch een sambamount gemaakt van die stick.

Infuse (zelfs de gratis versie), speelt alles rechtstreeks van die rpi. Moet je niks voor omzetten of overzetten. Gewoon op usb szetten en inpluggen in de rpi. En spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@azz_kikr Het viel allemaal wel mee, kan die handleiding ondertussen wel dromen. Alleen het mounten en automagisch mounten moest ik even naar kijken.
Maar zo moeilijk was het iig niet. Vind het ook wel leuk om te klooien. Zoals ik al aangaf, projectje en uiteindelijk wil ik plex met een lifetime of hoe ze het noemen pass uitrollen hier in huis. Dan is het voor iedereen wel fijn dat het hetzelfde werkt. En als er een nieuwe pi uit komt die sneller is, upgraden we hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
breew schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:10:
[...]

Naar welke versie ben je terug gerold? Sommige mensen hebben bij sommige films dit probleem. Het is niet bij elke Chromecast. Hoop dat ze deze snel ook echt fixen zeer irritante bug.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
RobbyTown schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:02:
[...]

Naar welke versie ben je terug gerold? Sommige mensen hebben bij sommige films dit probleem. Het is niet bij elke Chromecast. Hoop dat ze deze snel ook echt fixen zeer irritante bug.
een eind.. naar 1.9.0.nog wat meen ik... werkte weer prima (als vanouds 8)7 )

Eergisteren ben ik weer overgeschakeld naar de laatste versie (plexpass/beta); 1.11.0.4633
De bug is nu (bij mij althans) nog niet opnieuw naar voren gekomen...
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste