Ik dacht dat de hardware encoding / decoding nog voorbehouden was aan de speciale Plex Pass only builds, maar sinds 1.9.3 is het een feature geworden in de gewone variant van Plex. Helemaal mooi natuurlijk, echter draai ik Plex op Debian in een VM op basis van ESXi.
Nu lijkt deze feature mij erg gaaf om te gaan gebruiken, echter heb ik wat haken en ogen. Ik kan geen Quicksync gebruiken zover mij bekend, dat schijnt namelijk met passthrough niet helemaal te werken voor wat ik begreep. Ik zal dus een dedicated GPU moeten gaan gebruiken. Bij voorkeur doe ik dat eigenlijk liever met een nVidia GPU, ik denk dat nvenc namelijk sneller volledig ondersteund gaat zijn dan AMD. Tel daarbij op dat nVidia GPU's zuiniger zijn in het gebruik dan AMD GPU's en ik denk dat ik wel duidelijk heb waarvoor ik ga.
Nu zit ik echter wel een beetje met welke nVidia GPU is dan het verstandigste om te kiezen? Als het even kan een single slot versie, maar dan wordt de keuse best beperkt danwel duur. Ikzelf wil er maximaal 250 a 300 euro aan uitgeven, wetende dat vooral anderen er profijt van ga hebben dan ikzelf.
De GPU komt uiteindelijk in "VMWare 2.0" van mijn inventaris en zal middels passthrough worden doorgespeeld naar de VM in kwestie:
gallery: CH4OS
EDIT:
Voor ik het vergeet, ik weet dat ik wat te vroeg ben en dat hardware decoding op nVidia GPU's nog niet ondersteund is, maar wil wel alvast wat rondkijken, zodat ik strakjes uiteindelijk een goede gefundeerde keuze kan maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
CH4OS op 13-10-2017 20:31
]