[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 82 Laatste
Acties:
  • 413.600 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:12

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Om Formule 1 in 4K te kunnen kijken, hebben klanten een UHD-tv en de Mediabox Next nodig.
Thanks but no thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Zo jammer dat dat niet met een CI+ werkt. Ik vertik het om een decoder weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:23
Ziggo en/of zo'n verschrikkelijke mediabox, never nooit niet.

Maar, als ziggo in 4K gaat uitzenden betekend dat dus ook dat de feed vanuit de F1 dus ook in 4K is. Niet heel onrealistisch dus dat F1TV pro straks ook naar 4K gaat.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RonJ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:17:
Maar, als ziggo in 4K gaat uitzenden betekend dat dus ook dat de feed vanuit de F1 dus ook in 4K is. Niet heel onrealistisch dus dat F1TV pro straks ook naar 4K gaat.
F1 wordt al zeker twee jaar simultaan in HD en 4K de wereld in gestuurd, Sky in Engeland bood al een tijdje een 4K abonnement aan. Het is dus zeker geen signaal dat ook F1TV binnenkort over gaat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Thanks maar no way dat ik naar Ziggo ga, blijf lekker bij KPN.
Hopelijk krijgen we dit jaar glasvezel en snel 4K F1.
Maar ik wil het dit jaar gaan proberen bij F1TV en duimen dat die ook snel een grote update uitbrengt met een Smart Tv App, 4K resolutie en 60FPS. Belangrijkste vind ik een smart tv ap, want het is nu telkens een gedoe om het op te starten.

Wanneer nemen jullie het abbo bij F1TV? ik twijfel nog want ben bang als ik hem nu haal dat straks alles weer uitgesteld word door corona ...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

F1TV zou weleens 50fps mogen doen, mij boeit 4K me echt helemaal niets. Maar soepel lopend beeld wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:24:
Wanneer nemen jullie het abbo bij F1TV? ik twijfel nog want ben bang als ik hem nu haal dat straks alles weer uitgesteld word door corona ...
Uitstel maakt niet zoveel uit toch? Ik heb op de dag dat F1TV in NL beschikbaar kwam een jaarabonnement afgesloten en nooit meer opgezegd.

Vorig jaar werd de einddatum van dat jaarabonnement gewoon steeds een beetje opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Tralapo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Uitstel maakt niet zoveel uit toch? Ik heb op de dag dat F1TV in NL beschikbaar kwam een jaarabonnement afgesloten en nooit meer opgezegd.

Vorig jaar werd de einddatum van dat jaarabonnement gewoon steeds een beetje opgeschoven.
En vanaf dag 1 tevreden erover?
Had het vorig jaar ook genomen voor 1 maand en bij de eerste race was er toen storing en kreeg het niet aan de praat. Toen maar weer teruggegaan naar 15 euro p.m bij KPN, wil het dit jaar opnieuw proberen.
Mag ik daarom vragen hoe u het kijkt en of u nog tips heeft?

Mijn setup:

Sony Tv met android, dus de app geinstalleerd via een APK & die rotatie app erop gezet. Logitech muis aangesloten op tv :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:49
Top!

Gezien onderstaande reacties, is de rest er ook erg blij mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:36:
[...]

En vanaf dag 1 tevreden erover?
Had het vorig jaar ook genomen voor 1 maand en bij de eerste race was er toen storing en kreeg het niet aan de praat. Toen maar weer teruggegaan naar 15 euro p.m bij KPN, wil het dit jaar opnieuw proberen.
Mag ik daarom vragen hoe u het kijkt en of u nog tips heeft?

Mijn setup:

Sony Tv met android, dus de app geinstalleerd via een APK & die rotatie app erop gezet. Logitech muis aangesloten op tv :)
Nee, zeker niet, het gaat met ups and downs. Zeker het eerste seizoen en de eerste helft van het tweede seizoen was afschuwelijk. Maar ik weet ook dat m'n abonnement opzeggen niet gaat helpen bij het verbeteren van de dienst en betaal er graag voor.

Kijk zelf altijd met laptop en HDMI, afgelopen seizoen vaak met F1 Race Control van @Spollie met 4 streams tegelijk op m'n scherm, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Tralapo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Nee, zeker niet, het gaat met ups and downs. Zeker het eerste en de eerste helft van het tweede seizoen was afschuwelijk. Maar ik weet ook dat m'n abonnement opzeggen niet gaat helpen bij het verbeteren van de dienst en betaal er graag voor.

Kijk zelf altijd met laptop en HDMI, afgelopen seizoen vaak met F1 Race Control van @Spollie met 4 streams tegelijk op m'n scherm, zie hier.
Dat ziet er strak uit :), ik wil die race control nog gaan installeren.
Want wil gewoon scherp en vloeiend beeld zonder vertraging, zoek daarom naar wat de beste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Spollie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:00:
Ik kon het toch niet laten om maar even een nette installer te maken voor Race Control. Dit heeft een aantal voordelen:

- De .NET Core runtime wordt automatisch geïnstalleerd indien nog niet aanwezig
- Upgraden naar een nieuwe versie is een kwestie van de MSI starten en de wizard doorlopen
- Settings-, layout- en log-files worden in je AppData\Local-map opgeslagen en blijven intact bij een upgrade
- Er wordt automatisch een shortcut aangemaakt

Zijn er liefhebbers die de setup even willen testen? Ik weet dat hij op mijn PC werkt, maar het is toch altijd wel verstandig om dit soort dingen op meerdere systemen te testen. Hij is hier te downloaden. Alle feedback is welkom.
Ga hiermee door!
Wil het dit seizoen gaan testen, maar het ziet er onwijs goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Erwin schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:20:
[...]

[...]

Thanks but no thanks.
Je vergeet ook een internet verbinding bij Ziggo, maar zonder TV abbo (en Next STB) geen internet bij Ziggo.

4K doen ze via IPTV, dus streaming, niet via traditioneel kabel TV kanaal.

Is er al bekend of F1 eens met een AppleTV of AndroidTV app komt ? Kijken op je iPad en dan Airplay'en is zo 2015.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 24-02-2021 11:50 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JvS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:31:
F1TV zou weleens 50fps mogen doen, mij boeit 4K me echt helemaal niets. Maar soepel lopend beeld wel.
De UHD uitzending werd via Sky met 50fps uitgezonden, dat zegt MediaInfo mij. Video bitrate tot ~28Mbit, audio in 6 kanalen DD+.

Ik verwacht dat Ziggo er (ruim) onder gaat zitten, wat ze nu ook met hun enige 4k zender doen (Love Nature), maar mocht dit niet het geval zijn

Edit: ja dus. Dit is blijkbaar de teststream, en deze is dan idd minder in bitrate maar we zullen zien hoe dit er in de praktijk uit gaat zien.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2021 11:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

ik bezit sinds kort een Samsung 65Q80T, ik zag dat er geen apps zijn voor F1 pro op de TV. Is het dan via de ingebouwde browser goed te doen? of stream je het van je telefoon naar de TV?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik stream vanaf mijn desktop een google chrome tab naar m’n Nvidia Shield (chrome cast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Hegh, naar Ziggo overgestapt (voor de 4K formule 1) blijkt dat je een coax kabel (en ethernet kabel) nodig hebt bij de settop box.

Ik heb ethernetkabel tot in elke hoek van mijn appartement maar geen coax, nergens. Het wordt ook heel lastig om die naar de woonkamer te trekken, zeker naast de ethernet, No way dat dat gaat lukken door diezelfde buis.

Morgen maar meteen weer afbellen en dan maar hopen dat KPN het ook gaat krijgen (via het ziggo sport totaal dat je bij hen ook af kan nemen gelukkig). Ah wat baal ik hiervan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

4K is sowieso overrated. Ik pak liever een 1080p HDR stream, any day, every day.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 10:34
Wat een negativiteit over Ziggo hier..?

Ok, die Horizonbox was een draak van een apparaat. Maar ik heb nu al dik een jaar de Mediabox Next. Een verademing! Daar kunnen ook die kastjes van kpn etc niet tegenop. Die ik persoonlijk ook nooit geweldig heb gevonden.
@pro_6or en natuurlijk werkt ziggo over coax 🤪

Ik ben benieuwd of je het verschil goed gaat zien tussen HD en 4k. Met een gemiddelde tv van 50-55" op 2-3 meter afstand ga je dat normaal gesproken niet zien.
Ik hoop dat ze ook nog gaan bekijken of 50-60hz mogelijk kan worden uitgezonden. Dat vind ik bij de YouTube beelden toch wel een toevoeging.
Al met al blij met deze ontwikkeling! Thumbs up voor Ziggo.

En nee ik heb geen aandelen of belangen bij Ziggo :+

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:38
Fuske schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:46:
@pro_6or en natuurlijk werkt ziggo over coax 🤪
Zo 'natuurlijk' vind ik dat niet. Ze bieden naast het TV signaal over coax ook TV aan via Ziggo GO (browser, mobiel en Android TV / Apple TV). Dus in die zin is het niet alleen maar coax, maar ook IPTV.

Het jammere is dat Ziggo bij dit soort zaken puur focust op de Mediabox Next en andere klanten (die deze niet gebruiken) uit het oog verliest.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

RoyK schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:40:
ik bezit sinds kort een Samsung 65Q80T, ik zag dat er geen apps zijn voor F1 pro op de TV. Is het dan via de ingebouwde browser goed te doen? of stream je het van je telefoon naar de TV?
Ik heb de Android (telefoon/tablet) app 'gesideload' naar mijn TV. Dat werkt, je moet alleen af en toe de app manueel bijwerken.
De app UI is natuurlijk gemaakt voor een touch interface, met de remote is het wat behelpen maar lukt het wel. En anders met een muis.

Edit: wacht, die Samsung is dat een Android TV? Of werkt die met speciale Samsung apps?

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 25-02-2021 07:58 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Volgens mij kon ik de Horizon 4K STB gewoon aansluiten op internet zonder coax. Dat heeft Ziggo mij verteld voor ik ging verhuizen, maar ik heb de boel nooit aangesloten omdat ik glasvezel nam.

Ik heb vorig jaar voor het eerst F1TV Pro gehad (daarvoor had ik Ziggo). Ik heb eigenlijk weinig klachten gehad, één race met problemen geloof ik maar toen was er ook echt een storing die zich buiten F1TV voordeed. Ik heb het grotendeels via de F1TV Android app op de Shield TV gekeken maar vond dat niet ideaal, heb ook een plugin voor Kodi gehad maar die werkte aan het einde van het jaar niet goed meer. Heb ook gekeken naar casten vanaf de laptop maar ik had veel last van stotteringen, dus dat was bij ons geen goede oplossing. Uiteindelijk einde jaar twee of drie races gekeken via de browser van de Xbox Series (maar One (S/X) werkt waarschijnlijk net zo), dat werkte echt perfect! Ik kon de website goed navigeren, de verbinding was stabiel en de beeldkwaliteit was goed. Bij de Nvidia Shield had ik toch vaak last van wat stotteringen in het beeld, dat deed zich bij de Xbox niet meer voor. Mogelijk kan het met de Playstation browser ook, geen idee. Is mogelijk de moeite waard.

Maar goed, net als jullie hoop ik gewoon op een fatsoenlijke F1TV app voor Android TV met 50fps. Dan ben ik gelukkig, 4K vind ik veel minder belangrijk bij F1 omdat het vnl. om de interviews ed gaat die in 4K beschikbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 25-02-2021 08:01 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Arjan90 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:00:
Maar goed, net als jullie hoop ik gewoon op een fatsoenlijke F1TV app voor Android TV met 50fps. Dan ben ik gelukkig, 4K vind ik veel minder belangrijk bij F1 omdat het vnl. om de interviews ed gaat die in 4K beschikbaar zijn.
Ik ben het met je eens dat 4k voor normaal videobeeld niet echt boeiend is, als de 1080p gewoon met goed spul geschoten wordt (hell, 1080p opgenomen en in "2k" gedistribueerd werkt zelfs in bioscopen prima), maar ik begrijp niet waarom dit alleen bij interviews zou zijn.

Zijn de camera's voor het normale wedstrijdbeeld niet geschikt om in 4K op te nemen? Dat lijkt me ergens heel erg sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:29
G_Dragon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:24:
Waarom zou je uberhaupt nu al een abbo afsluiten dan? Er is geen korting en nog geen race. Het is wachten tot de dag ervoor of wachten op korting, dan zit je toch altijd safe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Arn0uDz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:26:
[...]

Waarom zou je uberhaupt nu al een abbo afsluiten dan? Er is geen korting en nog geen race. Het is wachten tot de dag ervoor of wachten op korting, dan zit je toch altijd safe?
Met die korting kan ik toch niks, heb alles al geprobeerd. ( skrills, paypal)
Maar heb verder geen creditcard tot mijn beschikking 8)7

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:53
Hey @Spollie, ik probeer jouw gave applicatie te installeren, maar ik blijf steken op het .net 3.1.0 runtime bericht. Ik heb versie 3.1.0 en versie 3.1.12 x64 geïnstalleerd en ook de 5.0 .net desktop. Maar het wil niet installeren. Welke fout heb ik gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Laatst online: 23:12
Zawaponga schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:40:
Hey @Spollie, ik probeer jouw gave applicatie te installeren, maar ik blijf steken op het .net 3.1.0 runtime bericht. Ik heb versie 3.1.0 en versie 3.1.12 x64 geïnstalleerd en ook de 5.0 .net desktop. Maar het wil niet installeren. Welke fout heb ik gemaakt?
Makkelijkste is om hem uit de Microsoft store te downloaden:

https://www.microsoft.com/store/productId/9MWC9PJ4JFWW

Deze versie draait op .NET 5 en daarvoor heb je de volgende runtime nodig:

https://dotnet.microsoft....0.3-windows-x64-installer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
G_Dragon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:28:
[...]

Met die korting kan ik toch niks, heb alles al geprobeerd. ( skrills, paypal)
Maar heb verder geen creditcard tot mijn beschikking 8)7
Ja dat creditcard verhaal is wel spijtig idd. Maarja verbaast me niks aangezien F1TV ook geen enkele support heeft voor Smart TV/Chromecast. Het is allemaal zo barebones.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Ik ben ook voornemens een abo op F1 Pro te nemen. Zover ik heb kunnen lezen, is er gewoon commentaar van Olav Mol? Klopt dat?
En kan ik ook de voor en nabeschouwing zien vanuit de studio met Robert Doornbos e.d.?

• G_Dragon

G_Dragon

Arn0uDz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Ja dat creditcard verhaal is wel spijtig idd. Maarja verbaast me niks aangezien F1TV ook geen enkele support heeft voor Smart TV/Chromecast. Het is allemaal zo barebones.
Ik heb gisteren die Race Control geinstalleerd van Noline, kan er momenteel nog niks mee zonder een actief abbo bij F1TV. Aanrader als je de laptop via hdmi aan de tv gaat doen :).
En om nou een creditcard bij ING te halen kost per jaar geld en dan nog het risico dat die misschien ook niet werkt met F1TV ...... ..
Spollie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:20:
Mijn applicatie Race Control is zojuist geaccepteerd in de Microsoft Store. Ging meteen goed bij de eerste poging, dus dat viel reuze mee. De naam 'Race Control' was niet beschikbaar, dus het is 'F1 Race Control' geworden. Het hosten in de store heeft een aantal voordelen:

- Geen eigen installer meer nodig
- De app wordt door Microsoft gesigned, dus geen SmartScreen waarschuwingen meer
- Updates worden automatisch geïnstalleerd

De versie die nu live staat is een beta van 1.9.0, deze is vooral bedoeld om te controleren of alles nog werkt (het draait nu in een sandbox met beperkte rechten). Voor de start van het seizoen komt er nog een definitieve 1.9.0 versie.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arn0uDz
Morpheus2003 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:02:
Ik ben ook voornemens een abo op F1 Pro te nemen. Zover ik heb kunnen lezen, is er gewoon commentaar van Olav Mol? Klopt dat?
En kan ik ook de voor en nabeschouwing zien vanuit de studio met Robert Doornbos e.d.?
Je kan zelf kiezen welke taal commentaar je wilt, je kan bijv kiezen tussen Nederlands met Olav Mol of Engels en dan krijg je de feed van Sky Sports.

Je krijgt een World feed te zien, met een eigen voorbeschouwing. Die van Ziggo sport kun je niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
G_Dragon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:03:
[...]

Ik heb gisteren die Race Control geinstalleerd van Noline, kan er momenteel nog niks mee zonder een actief abbo bij F1TV. Aanrader als je de laptop via hdmi aan de tv gaat doen :).
En om nou een creditcard bij ING te halen kost per jaar geld en dan nog het risico dat die misschien ook niet werkt met F1TV ...... ..

[...]
De ING creditcard (gewoon mastercard credit) werkt bij F1TV.

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 25-02-2021 09:09 ]

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Arn0uDz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:26:
[...]

F1TV biedt meer dan alleen de live races.
En je sub is 1 jaar geldig. Dus of je nu betaald en gebruik maakt van je abbo of na het seizoen nog dagen "overhoudt" :P

Commentaar van Olav zit er zeker in, maar F1TV heeft haar eigen pre- en aftershow. Die van Ziggo kun je niet zien

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Ragnar9999
  • Laatst online: 19:50
had vorig jaar F1TV, zal het dit jaar ook weer nemen
Vond wel dat de Engels audio zachter in verhouding stond tot de motoren dan de Nederlandse audio waardoor het moelijker verstaanbaar was, meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Heb je Vodafone en Ziggo? Bij deze combi mag je een gratis televisiepakket kiezen. Als je dan het Ziggo Sport Totaal pakket kiest kun je ook het F1TV Pro pakket activeren.

Het werkt natuurlijk ook als je het Ziggo Sport Totaal pakket al hebt of neemt en ervoor betaalt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 26-02-2021 10:13 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
sjaool schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Heb je Vodafone en Ziggo? Bij deze combi mag je een gratis televisiepakket kiezen. Als je dan het Ziggo Sport Totaal pakket kiest kun je ook het F1TV Pro pakket activeren.

Het werkt natuurlijk ook als je het Ziggo Sport Totaal pakket al hebt of neemt en ervoor betaalt. ;)
"Of ervoor betaalt" is alleen maar als je klant bent bij ziggo.
Ben je klant bij KPN en je betaalt dan voor het pakket krijg je NIET F1TV erbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

demonic schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:37:
[...]

"Of ervoor betaalt" is alleen maar als je klant bent bij ziggo.
Ben je klant bij KPN en je betaalt dan voor het pakket krijg je NIET F1TV erbij ;)
Klopt. Het gaat inderdaad echt om de combinatie Ziggo, Ziggo Sport Taal pakket en F1TV Pro. Da's pech hebben voor de KPN klanten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik F!TV Pro bijna niet gebruik. De Chromecast optie of een app voor de Smart TV wordt node gemist. Wil ik het nu op mijn televisie kijken dan kan dat wel met het nodige kunst en vliegwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 26-02-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
sjaool schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Klopt. Het gaat inderdaad echt om de combinatie Ziggo, Ziggo Sport Taal pakket en F1TV Pro. Da's pech hebben voor de KPN klanten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik F!TV Pro bijna niet gebruik. De Chromecast optie of een app voor de Smart TV wordt node gemist. Wil ik het nu op mijn televisie kijken dan kan dat wel met het nodige kunst en vliegwerk.
Ik gebruik het alleen maar. Jaren ziggo gehad en zodra ik F1TV pro kon krijgen meteen voor gekozen.

Ik doe dmv OBS en een eigen RTMP server zelf een stream maken uit meerdere cockpits en data/tracker. En dan kijken ik de RTMP stream.
Deze stream kan je ook naar je chromecast sturen. (niet 2 clicks en klaar oplossing, maar het werkt wel :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

demonic schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Ik gebruik het alleen maar. Jaren ziggo gehad en zodra ik F1TV pro kon krijgen meteen voor gekozen.

Ik doe dmv OBS en een eigen RTMP server zelf een stream maken uit meerdere cockpits en data/tracker. En dan kijken ik de RTMP stream.
Deze stream kan je ook naar je chromecast sturen. (niet 2 clicks en klaar oplossing, maar het werkt wel :P )
Ik doe het meestal via de cast functie van Chrome. Soms werkt het ook wel via de browser van de TV maar dat is tergend langzaam. Soms is het leuk om een oude race nog een keer terug te kijken. Voor de live-uitzending kijk ik gewoon naar Ziggo. Ik heb namelijk geen zin om flink achter te lopen op het forum. :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
sjaool schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Ik doe het meestal via de cast functie van Chrome. Soms werkt het ook wel via de browser van de TV maar dat is tergend langzaam. Soms is het leuk om een oude race nog een keer terug te kijken. Voor de live-uitzending kijk ik gewoon naar Ziggo. Ik heb namelijk geen zin om flink achter te lopen op het forum. :p ;)
Als ik 'mijn' stream open op mijn laptop heb ik ongeveer 0.5-1 sec extra delay tov gewone F1TV. (geen idee hoeveel dat is met een chromecast) maar dat is een delay die op zich te doen is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Dit is iets waar ik over twijfel. Op de bank ploffen, naar 311 zappen en F1 kijken in HD / 4k kwaliteit zonder gedoe. Dit is misschien zo gepiept met de F1 app via de telefoon naar de TV streamen en ook klaar. Het moet niet teveel toeters en bellen zijn haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Ik weet niet hoe dat op android werkt, maar ik pak altijd de Macbook, F1TV stream aan, Mirror naar Apple TV en gaan met die banaan. Dat werkt echt heel goed.

Nadeel van Ziggo Sport vind ik de prijs vooral. Het pakket is per jaar duurder dan F1TV en GolfTV bij elkaar. En dan moet je ook nog naar Olaf luisteren ;)

Ik viel nog wel eens terug op de Duitse RTL, best aardig commentaar trouwens, maar dat was eigenlijk niet zo handig met die reclameblokken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Ik weet niet hoe dat op android werkt, maar ik pak altijd de Macbook, F1TV stream aan, Mirror naar Apple TV en gaan met die banaan. Dat werkt echt heel goed.

Nadeel van Ziggo Sport vind ik de prijs vooral. Het pakket is per jaar duurder dan F1TV en GolfTV bij elkaar. En dan moet je ook nog naar Olaf luisteren ;)

Ik viel nog wel eens terug op de Duitse RTL, best aardig commentaar trouwens, maar dat was eigenlijk niet zo handig met die reclameblokken.
Ik stream ook meestal via de cast functie van Chrome.

Gelukkig doet Olaf het commentaar dan ook niet. Olav vind ik een prima commentator, echt niet slechter of beter dan de Engelsen die als twee hyperactieve honden achter elkaar aan blaten... :D ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
sjaool schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Die optie ken ik maar ik heb KPN en daar wil ik niet weg. Maar ik wil wel Olav horen want dat vind ik een baas!

Ik neem een F1 TV Pro abo rond de 1ste GP 👍🏻

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arn0uDz
Zojuist op Reddit gevonden. Iemand heeft een Android TV open source app gemaakt. Heb het momenteel draaien op Nvidia Shield en ben tot dusver positief. Uiteraard kun je live nog niet testen maar het archief gaat makkelijk.

https://play.google.com/s...=com.github.leonardoxh.f1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Arn0uDz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:50:
Zojuist op Reddit gevonden. Iemand heeft een Android TV open source app gemaakt. Heb het momenteel draaien op Nvidia Shield en ben tot dusver positief. Uiteraard kun je live nog niet testen maar het archief gaat makkelijk.

Inderdaad deze app werkt echt heel fijn, heb ook een Kodi plugin maar dit werkt als een speer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwarrend dat ze hetzelfde icoontje gebruiken als een andere F1 app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Dat is goed nieuws. De kodi plugin doet het niet meer sinds android TV automatisch heeft geupdate naar de laatste versie :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar een update van de app waarbij enkel het lopende seizoen beschikbaar was. Prima zo, simpel maar doeltreffend. (y)

@hjs , het is eigenlijk een update van de app, die andere mag eraf dus.... ;)

Credits: First of all thank you Groggy the original creator of this project that I forked without you this would never be possible.

Thanks to all contributors of f1viewer for their work on how to use the F1 TV API.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2021 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27
Ik hoop van harte dat ze dit jaar de langverwachte update gaan doorvoeren op F1TV waar ze op twitter al meerdere malen naar gerefereerd hebben. onder andere 1080p50 en betere player en stabiliteit zijn ermee gepaard. Stiekem blijf ik toch hopen dat ze een zelfde constructie gaan toelaten waar ook niet-ziggo abonnees gebruik kunnen gaan maken als je sport totaal abonnement bij een andere provider hebt. blijf het een nare manier van klantenbinding vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Fiekert op 27-02-2021 17:40 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik hoop op een app van F1 TV waar je 1 beeld naar een chromecast (Ultra) en naar Airplay kan streamen en een ander beeld gewoon op je gsm/tablet kan bekijken.

Dan bereik je toch iedereen? Ik begrijp gewoon niet dat dit nog steeds niet op een normale manier kan... En ik vertik het om mijn oude TV te upgraden (of er iets aan hangen) als ie nog werkt voor wat ik buiten F1 kijk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe installeer je die app op de tv dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Door op je TV naar de play store te gaan. Je moet wel android TV hebben (philips,sony).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 28-02-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
RoyK schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:04:
Hoe installeer je die app op de tv dan?

Openen in de browser ipv Play store app, dan moet je een knop 'installeren' zien, dan kies je je tv (mits compatibel).

[ Voor 7% gewijzigd door The_Admin op 28-02-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helder, het is niet gelukt voor mij. Samsung TV is kennelijk niet Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

4k voor Ziggo wellicht toch via DVB-C.

Ben benieuwd.

https://www.totaaltv.nl/n...c-mindere-beeldkwaliteit/

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Niet alleen dat, voor sport is het beter om in HDR/HLG uit te zenden. Iets wat gewoon in de stream van de FOM zit. Maar Ziggo pakt dus DVB-C met 4K SDR.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

OMG dit ziet er fijn en makkelijk uit _/-\o_

Moet je hierbij Nvidiashield gebruiken?
Of werkt die ook zonder

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 01-03-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:37:
[...]

OMG dit ziet er fijn en makkelijk uit _/-\o_

Moet je hierbij Nvidiashield gebruiken?
Of werkt die ook zonder
Zolang het Android TV is moet het werken (ongetwijfeld een minimum OS versie e.d., maar zeker niet alleen exclusief voor de Shield). Is ook 'gewoon' een fork van een reeds bestaande (onofficiele) Android TV app die er al was maar niet meer werkte na wat wijzigingen in de api en/of login logica van F1TV een paar maanden geleden.

Was altijd een superfijne app, dus zeker blij dat iemand de moeite heeft genomen dat te fixen. Hoop ook nog wel een beetje op een overhaul vanuit F1TV zelf, met 4k resolutie, Android TV native app en/of Chromecast/AppleTV support in de mobiele app.

Iemand op Reddit had daar ook een mooie opsomming over:
My guess: I still think there's a big update coming to F1TV before the start of the season

I know this might be a crap post, but really think that updates are coming to F1TV in 2021. I know that some or most of you will not think that this is the case and I know that many are waiting since two years.

"Before the 2021 season we're making some changes to F1 TV to make every fans' experience better " (https://twitter.com/F1Help/status/1359143358531330050)

"In terms of Smart TV apps, casting options, etc... we hope to have some news soon regarding this, stay tuned!" (https://twitter.com/F1Help/status/1359135695990906880)

"[W]e hope to bringing news on your points soon! Unfortunately we can't give you an exact date but stay tuned! (https://twitter.com/F1Help/status/1359135540705185793)

And with the overhaul that was mentioned in June 2020 here, I truly believe that there is at least something coming for 2021.

With that: "Promotional codes may come out as we head closer to testing and the season!" https://twitter.com/F1Help/status/1359142811942219776 I think it's it only a fact of 4-5 weeks until we see good news. Hopefully this will come true. I am really hoping for 50FPS hehe
https://www.reddit.com/r/...eres_a_big_update_coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
RoyK schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:57:
Helder, het is niet gelukt voor mij. Samsung TV is kennelijk niet Android :)
Nope, klopt, die hebben hun eigen OS, net als bv. LG met WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The_Admin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Zolang het Android TV is moet het werken (ongetwijfeld een minimum OS versie e.d., maar zeker niet alleen exclusief voor de Shield). Is ook 'gewoon' een fork van een reeds bestaande (onofficiele) Android TV app die er al was maar niet meer werkte na wat wijzigingen in de api en/of login logica van F1TV een paar maanden geleden.

Was altijd een superfijne app, dus zeker blij dat iemand de moeite heeft genomen dat te fixen. Hoop ook nog wel een beetje op een overhaul vanuit F1TV zelf, met 4k resolutie, Android TV native app en/of Chromecast/AppleTV support in de mobiele app.

Iemand op Reddit had daar ook een mooie opsomming over:

[...]

https://www.reddit.com/r/...eres_a_big_update_coming/
Dat klinkt goed, ik ga hem vanavond even installeren op onze Sony Bravia.
Ben erg benieuwd, want heb nu via een sideloader de F1tv app geinstalleerd en wou dat met een muis gaan bedienen. Dit lijkt me dan toch een stuk gebruiksvriendelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[...]
Ben erg benieuwd, want heb nu via een sideloader de F1tv app geinstalleerd en wou dat met een muis gaan bedienen. Dit lijkt me dan toch een stuk gebruiksvriendelijker :)
Dit werkt prima met enkel een afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

hardware-lover schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Dit werkt prima met enkel een afstandsbediening.
Nice!
Hoelang gebruikt u deze app al dan en wat is uw mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Helaas alleen voor android 8.0+, mijn Bravia zit helaas nog op Android 7 en gaat ook geen update meer krijgen. Dan maar even een (virtuele) muis aansluiten, de officiele F1 tablet app werkt op de menu's na verder prima.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RonJ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Helaas alleen voor android 8.0+, mijn Bravia zit helaas nog op Android 7 en gaat ook geen update meer krijgen. Dan maar even een (virtuele) muis aansluiten, de officiele F1 tablet app werkt op de menu's na verder prima.
Oh dat is balen, wij hebben net de update gehad naar volgens mij Android 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:31:
[...]
Nice!
Hoelang gebruikt u deze app al dan en wat is uw mening :)
Ik heb enkel zijn voorganger af en toe gebruikt, die zich beperkte tot het lopende seizoen. Dat werkte toen verder prima, dus ik verwacht van deze versie minimaal hetzelfde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29

p0st

Dutch Reefer

Zucht, daar gaan we weer. Ik heb hier geen Ziggo omdat we in het buitengebied van de NOP wonen, dus ik ben "veroordeeld" tot een leverancier via FlevoFiber, in mijn geval Onvi (voorheen had ik Solcon).

Zit er dan niets anders op om gewoon weer 15e per maand af te tikken voor een Ziggo Sport abo'tje denk ik? Ik heb de F1 TV Pro app geprobeerd maar de website zegt: "Ondersteuning voor Chromecast en Apple Airplay volgt later in 2021" en ik wil natuurlijk wel gewoon de VT's, quali en trainingen live op TV kijken...

Als iemand tips heeft, ik houd me aanbevolen :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
p0st schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:31:
Zucht, daar gaan we weer. Ik heb hier geen Ziggo omdat we in het buitengebied van de NOP wonen, dus ik ben "veroordeeld" tot een leverancier via FlevoFiber, in mijn geval Onvi (voorheen had ik Solcon).

Zit er dan niets anders op om gewoon weer 15e per maand af te tikken voor een Ziggo Sport abo'tje denk ik? Ik heb de F1 TV Pro app geprobeerd maar de website zegt: "Ondersteuning voor Chromecast en Apple Airplay volgt later in 2021" en ik wil natuurlijk wel gewoon de VT's, quali en trainingen live op TV kijken...

F1TV pro kan je gewoon afnemen. en een van de tientallen manieren die hier al beschreven zijn gebruiken om toch te kunnen casten.

of 15 euro per maand betalen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Op een laptop/PC openen en via Chrome je tabblad casten?

Ik weet zo niet hoe vloeiend dit werkt, maar dit is natuurlijk wel een gemakkelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
LoeWn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Op een laptop/PC openen en via Chrome je tabblad casten?

Ik weet zo niet hoe vloeiend dit werkt, maar dit is natuurlijk wel een gemakkelijke oplossing.
Heel vloeiend. Kijk al sinds het begin van F1TV in Nederland op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Jasphur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Heel vloeiend. Kijk al sinds het begin van F1TV in Nederland op deze manier.
Ik keek ook op deze manier, maar na ongeveer anderhalf uur crashte Chrome altijd. -O-

Dit jaar vooral via Race Control gekeken met de laptop aangesloten via HDMI aan de TV zonder enig probleem. *O*

Race Control zou ook moeten kunnen streamen naar Chromecast, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door JohanKupers op 01-03-2021 18:37 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zag dat het ne 64,95 euro kost voor een jaar. Dat was eerst 69.95, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Mede NOPper hier, ik heb via Ziggo zelf het abo op hun sportkanalen voor een tientje per maand. Casten vanaf je foon/tablet naar je TV of kijken op de laptop, werkt allemaal prima.
Ik heb internetonly dus kon ook niet anders.

https://www.ziggosport.nl/kijken/ —> Ziggo Sport GO

Hoe bevalt ONVI?

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 02-03-2021 06:54 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@The_Admin De app staat erop. Binnenkort even een abbo afsluiten, want gisteren zag ik nog niks staan bij het inloggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:29

p0st

Dutch Reefer

Oogje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:45:
[...]

Mede NOPper hier, ik heb via Ziggo zelf het abo op hun sportkanalen voor een tientje per maand. Casten vanaf je foon/tablet naar je TV of kijken op de laptop, werkt allemaal prima.
Ik heb internetonly dus kon ook niet anders.

https://www.ziggosport.nl/kijken/ —> Ziggo Sport GO

Hoe bevalt ONVI?
Ah super, dat wordt 'm! Dankjewel voor de tip, ik kende het GO abo nog niet :)

Onvi bevalt heel goed, ze verkopen het als 1000mbit en ik haal ongeveer 800 aan de Uiterdijkenweg, wat ik zelf heel netjes vind. In de afgelopen maanden geen storingen gehad en de twee keer dat ik ze ergens voor nodig had reageerden ze snel en goed :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scheelt 5 euro per maand, maar nog 2x zo duur als F1TV en je zit aan Olaf vast ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:03
G_Dragon schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:14:
@The_Admin De app staat erop. Binnenkort even een abbo afsluiten, want gisteren zag ik nog niks staan bij het inloggen :)
Hopelijk komen er nog promotiecodes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sir_Lion schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Hopelijk komen er nog promotiecodes..
Kan ik helaas niks mee..
Heb geen creditcard, want Skrill werkte niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:07:
Scheelt 5 euro per maand, maar nog 2x zo duur als F1TV en je zit aan Olaf vast ;)
Ik kijk meer dan alleen F1 en ik erger me niet aan Olaf :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thom2289
  • Laatst online: 19-09 12:33
JvS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:31:
Volgens mij is 1080/50 nu live.
What is the maximum streaming quality and how do I change it?
27-Feb-2021•Knowledge
If you are viewing F1 TV via a web browser your streaming quality will default to Auto. This means that you are getting the optimal streaming quality based on your internet connection.

You can change this if you wish. You can stream in 480 x 270 (Auto), 512 x 288, 640 x 360, 960 x 540, 1280 x 720, 1920 x 1080.

F1 TV via web browser will broadcast up to 50fps.

If you are experiencing buffering, we recommend changing your streaming quality.

Please note that streaming quality can be impacted by the time of day, bandwidth, internet provider, applications running on your device and the number of devices connected.

https://support.f1.tv/s/a...-change-it?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Benieuwd of mn ChromeCast dat ook aan kan :P Einde van de maand komt er een ChromeCast Ultra, maar verwacht daar geen verschil mee eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Thom2289 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:52:
[...]

[...]
het viel mij gisteren al op bij het testen van de bovengenoemde Android TV dat 1080/50 er bij stond, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfelde of de stream ook daadwerkelijk 50 was. Maarja, dat ze nu op 50 uitzenden, betekent niet dat de bestaande content al allemaal 50 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Als ik de video "TOP 10: Reasons to be excited for 2021" kijk en met de hand de videokwaliteit op 1920 zet dan lijkt het wel echt op 50fps, zeker de 2020 race beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
Chromecast werkt nu ook direct vanuit de webplayer O+

Edit: Je blijft dingen ontdekken :D
Switchen tussen verschillende onboards gaat echt super smooth O+

[ Voor 50% gewijzigd door Thom2289 op 02-03-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Thom2289 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:31:
Chromecast werkt nu ook direct vanuit de webplayer O+
Hoe en waar dan? Ik zie geen chromecast knoppie.

Ik zie nu wel dat er onder aan de pagina een Chromecast logo staat.

[ Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 02-03-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
LoeWn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Hoe en waar dan? Ik zie geen chromecast knoppie.

Ik zie nu wel dat er onder aan de pagina een Chromecast logo staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGiUaRjHlMw2Bshb-engsFLAiXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fP9Zxl5IcYLhOM9oXcggXocP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:04:
Als ik de video "TOP 10: Reasons to be excited for 2021" kijk en met de hand de videokwaliteit op 1920 zet dan lijkt het wel echt op 50fps, zeker de 2020 race beelden.
Als ik gebruik maar van een F1TV Pro afspeellink, gecreëerd via Race Control, dan zie ik nog steeds 25fps staan bij de laatste race van 2020?

[Video Informatie]
Codec: H264 - Ingebouwde FFmpeg Decoder(h264, Thread Frame)
Input type: H264(24 bits)
Input grootte: 1920 × 1080(1.78:1)
Output type: NV12(12 bits)
Output grootte: 1920 × 1080(1.78:1)
Frame rate: 25

[Audio Informatie]
Codec: AAC(0xaac0) - Ingebouwde FFmpeg Decoder(aac)
Sample rate: 44100 -> 44100 samples/sec
Bits per sample: 0 -> 16 bits/sample
kanalen: 2 -> 2 kanalen
Bitrate: 64 kbps

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
hardware-lover schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Als ik gebruik maar van een F1TV Pro afspeellink, gecreëerd via Race Control, dan zie ik nog steeds 25fps staan bij de laatste race van 2020?

[Video Informatie]

[Audio Informatie]
Ik geloof ook niet dat de oude races nu omgezet worden naar 50 fps, maar dat vanaf nu de nieuwe content in 50 wordt geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:03:
[...]

[Video Informatie]

[Audio Informatie]
Dat lijkt mij best logisch. Want die race is ook uitgezonden in 25 fps. Ik heb het over nieuw geuploade videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Benieuwd of er dan ook binnenkort een app update komt die dit mogelijk maakt! Mooie veranderingen, zeker weer het verlengen van mn abbo waard, met of zonder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 21-09 10:34
Dat zijn mooie ontwikkelingen!

Ga ervanuit dat de app dan ook wel wordt geupdate met cast functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Dat lijkt mij best logisch. Want die race is ook uitgezonden in 25 fps. Ik heb het over nieuw geuploade videos
Als je daarmee via Youtube bedoelt, dat is al veel langer het geval. Ik trek al tijden de filmpjes van Youtube af die door hen daar worden gedeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Als je daarmee via Youtube bedoelt, dat is al veel langer het geval. Ik trek al tijden de filmpjes van Youtube af die door hen daar worden gedeeld.
Nee ik bedoel daar niet Youtube mee :) maar het zijn wel die video's inderdaad. Deze staan nu ook op F1TV en lijken in mijn ogen 50FPS.

Ik heb overigens ook de ChromeCast icoon in de videoplayer op F1TV.com
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKIrJCNO9Vo2udgO0J8we8XMJ7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/puqde2N755mHyt99msuRy3LI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Thom2289 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:52:
[...]

[...]
Wait what? Dat is niceee!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:11
Heeft Ziggo in het verleden ook uitgezonden in 50 fps ? Ik weet dat ze nu naar 4k met 50 fps gaan, maar was het voorheen dan Full HD in 50 fps ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:19:
[...]
Nee ik bedoel daar niet Youtube mee :) maar het zijn wel die video's inderdaad. Deze staan nu ook op F1TV en lijken in mijn ogen 50FPS.

Ik heb overigens ook de ChromeCast icoon in de videoplayer op F1TV.com
[Afbeelding]
Alles wat ze aan filmpjes deelden van 2020 (via de bekende kanalen) is idd 50fps, en hopelijk gaat dit idd ook het geval zijn voor hun gehele aanbod wat via F1TV tot ons komt en gaat komen. 4k gaat weliswaar straks in 50fps via Ziggo, maar alles wat daaronder zit kijkt ook lekkerder weg in diezelfde framerate.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Plenkske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:25:
Heeft Ziggo in het verleden ook uitgezonden in 50 fps ? Ik weet dat ze nu naar 4k met 50 fps gaan, maar was het voorheen dan Full HD in 50 fps ?
Nope...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik moest bij het casten wel handmatig de hoogste kwaliteit selecteren. Bij "Auto" zag het er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:11
Dacht ik al, wordt dus een flinke verbetering komend seizoen voor zowel F1 TV als voor Ziggo kijkers (althans met mediabox Next).
Dan vraag ik me nog af, zou de niet 4k stream van Ziggo ook naar 50 fps gaan ?
Pagina: 1 ... 71 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien. :)
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html