Ik heb gister de qualy gekeken via "race control" en zojuist nog een keer de highlights via de website van F1. Geen problemen ondervonden.DutchElite schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:16:
Op f1tv.formula1 zijn alle stream niet functioneel. Gisteren werkte de qualificatie stream niet. Net gekeken en werkt nog steeds niet. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing?
Kwam er gisteren met de qualificatie achter dat ik ook nog via mijn telefoon kon kijken, helaas liep daar de audio meerdere secondes achter...
Nu vermoed ik dat de race ook niet gaat werken zo, denk niet dat het zichzelf oplost
Beide werkt niet, via Chrome, Edge, Safari, windows of macbook maakt geen verschilRobertMe schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:23:
[...]
Bedoel je live of replay? Ik heb gisteren rond een uur of 4 de kwalificatie nog kunnen terugkijken (middels de Kodi plugin).
Zit net de qualy via de f1tv website te kijken, stream werkt uit de kunst. Misschien even uitloggen en alle cookies weggooien en weer inloggen (dat was ooit de oplossing voor dit soort problemen)?DutchElite schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:27:
[...]
Beide werkt niet, via Chrome, Edge, Safari, windows of macbook maakt geen verschil
Thanks, geprobeerd. Mag ook niet werken, ook niet in incognito.noo schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:17:
[...]
Zit net de qualy via de f1tv website te kijken, stream werkt uit de kunst. Misschien even uitloggen en alle cookies weggooien en weer inloggen (dat was ooit de oplossing voor dit soort problemen)?
RaceControl ook geprobeerd geen succes.
Probeer de backuplink vanuit de topic warning. Anders via Ziggo

Per ongeluk een VPN aan staan waardoor je locatie op basis van IP en locatie ingesteld in het abonnement niet overeen komen? Of überhaupt een VPN die ze al dan niet blacklisten.DutchElite schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:23:
[...]
Thanks, geprobeerd. Mag ook niet werken, ook niet in incognito.
Toevallig glasvezel van T-Mobile?DutchElite schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:23:
[...]
Thanks, geprobeerd. Mag ook niet werken, ook niet in incognito.
[ Voor 48% gewijzigd door Nuevocasa op 13-12-2020 11:59 ]
Kun je deze clip ook afspelen?
https://youtu.be/X91otyp1Z2g
Bij mij werken de streams ook niet door een probleem bij T-Mobile. Ik heb een ander IP gekregen welke niet helemaal goed staat geregistreerd waarschijnlijk. Ze hebben blijkbaar een batch in het buitenland opgekocht. Er zijn meer mensen met problemen.
En anders even Race Control in combinatie met Fiddler gebruiken en kijken wat voor HTTP responses je krijgt. Grote kans dat je een 403 krijgt (dat krijg ik op mijn werk ook), dan moet je even de F1TV helpdesk contacten.
Edit: nog makkelijker is om Copy URL te gebruiken en in je browser te plakken, dan heb je geen Fiddler nodig.
Edit: nog makkelijker is om Copy URL te gebruiken en in je browser te plakken, dan heb je geen Fiddler nodig.
[ Voor 20% gewijzigd door Spollie op 13-12-2020 12:18 ]
Alex doet ook het Engelse commentaar op F1TV bij de F2 en F3 races en dat doet die best goed, vaak samen met iemand anders (Alex Brundle regelmatig als co-commentator gehoord dit seizoen).RobertMe schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:27:
Alex ken ik niet in zoverre. Maar prima als commentator bij de testdagen en die paar keer dat ik stukjes van pre-show heb gezien ook te pruimen.
De pre- en postshows zijn prima vermaak, maar hebben nog wel wat stappen nodig, het mag iets dieper gaan (al kan het ook zijn dat ik een beetje verwend ben met de Sky-analyses).Tralapo schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:19:
Ging me in dit geval ook vooral om de commentatoren, die zijn echt prima.
De pre- en postshows zijn nog niet om over naar huis te schrijven inderdaad. De postshow is hetzelfde als de Twitter show van vorig seizoen en is op zich prima/relaxed, maar zou zonder de switches naar de studio moeten. Will en de testcoureur/jonge coureur naast 'm kunnen dat prima alleen dragen.
De pre-show is een hoopje bagger. De studio is goedkoop en de content is matig. Vermoed echter dat ze ook hele andere plannen hadden hoor, voorgaande jaren was Rosanna bijvoorbeeld ook altijd wel aanwezig op de circuits. Maar ja, covid...
Thanks, dit moet het zijn dan, youtube video werkt ook nietNuevocasa schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:01:
[...]
Kun je deze clip ook afspelen?
https://youtu.be/X91otyp1Z2g
Bij mij werken de streams ook niet door een probleem bij T-Mobile. Ik heb een ander IP gekregen welke niet helemaal goed staat geregistreerd waarschijnlijk. Ze hebben blijkbaar een batch in het buitenland opgekocht. Er zijn meer mensen met problemen.
Edit:
Met VPN aan werkt de pre race show,
Bedankt voor de tips
[ Voor 6% gewijzigd door DutchElite op 13-12-2020 13:16 ]
Is Olav vergeten zn schuifje open te zetten? Op F1TV nog geen ziggo commentaar in ieder geval 
--
update:
Ah, daar is ie
--
update:
Ah, daar is ie
[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 13-12-2020 14:08 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vandaag voor de zoveelste keer de verkeerde tijd in gedachte, waardoor ik halverwege de race inschakel.
Het liefst zie ik de race dan vanaf het begin, maar ik heb daar op het moment geen mogelijkheid voor.
M'n mediabox van Ziggo ondersteund het niet. Ik kan het terugkijken via ziggogo, maar daarmee is het streamen naar een chromecast uitgeschakeld (wel live via de website, maar terugkijken vanaf het begin niet tijdens de race) en ben ik dus gebonden aan m'n tablet of m'n pc (die niet in de woonkamer staat).
Ik wil graag weten of pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB de oplossing gaat zijn.
Werkt dat als ziggogo via de pc (webbrowser)?
Het liefst zie ik de race dan vanaf het begin, maar ik heb daar op het moment geen mogelijkheid voor.
M'n mediabox van Ziggo ondersteund het niet. Ik kan het terugkijken via ziggogo, maar daarmee is het streamen naar een chromecast uitgeschakeld (wel live via de website, maar terugkijken vanaf het begin niet tijdens de race) en ben ik dus gebonden aan m'n tablet of m'n pc (die niet in de woonkamer staat).
Ik wil graag weten of pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB de oplossing gaat zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 13-12-2020 15:42 ]
Nope, er is niet eens een officiele F1 app.LA-384 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:41:
Ziggogo app deed het bij mij wel tijdje terug (op een android boxje van een paar tientjes)
[Edit]
Oh, de ziggo app op de chromecast weet ik niet, werkt niet zonder ziggo verbinding.
[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 13-12-2020 16:14 ]
ZiggoGo heeft een Android/Google TV app, dus je kunt het direct op je tv terugkijken (indien je ook op een Ziggo internetverbinding zit, dit is een vereiste).LA-384 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:41:
Vandaag voor de zoveelste keer de verkeerde tijd in gedachte, waardoor ik halverwege de race inschakel.
Er zijn ook nog andere apparaten waarmee dat kan, het hoeft niet perse de Google TV stick te zijn.
Testing, one, two ...
Ziggo verbinding heb ik, dus dat moet geen probleem zijn.hardware-lover schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:14:
[...]
ZiggoGo heeft een Android/Google TV app, dus je kunt het direct op je tv terugkijken (indien je ook op een Ziggo internetverbinding zit, dit is een vereiste).
Er zijn ook nog andere apparaten waarmee dat kan, het hoeft niet perse de Google TV stick te zijn.
Bedankt voor de informatie.
Hoe vinden jullie de F1 live Pro werken? Ik heb nu F1 via ziggo sport go dat ik bovenop mijn abbo bij Caiway moet aanschaffen a 15 euro per maand. Dat is dan al snel 150 euro per jaar met ongeveer 10 maanden aan F1.
F1 live pro kost 70 euro + ook nog toegang tot de live data wat ik dan op een tablet erbij kan houden. Enige waar ik dan op in zou leveren is commentaar van Olaf, wat ik ondanks zijn makken best kan waarderen. En de show erom omheen met Doornbos, dat ik toch ook graag kijk.
Toegang tot de live timings is wel weer een mooi voordeel.
Ik bezit sinds black friday een prachtige Qled samsung tv. Ik denk dat ik dit dan via de ingebouwde browser moet kijken.
Nieuwsgierig naar jullie bevindingen!
F1 live pro kost 70 euro + ook nog toegang tot de live data wat ik dan op een tablet erbij kan houden. Enige waar ik dan op in zou leveren is commentaar van Olaf, wat ik ondanks zijn makken best kan waarderen. En de show erom omheen met Doornbos, dat ik toch ook graag kijk.
Ik bezit sinds black friday een prachtige Qled samsung tv. Ik denk dat ik dit dan via de ingebouwde browser moet kijken.
Olav heb je ook in de F1 Pro app (audio op nederlands zetten). alleen de show met doornbos heb je niet.RoyK schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
Hoe vinden jullie de F1 live Pro werken? Ik heb nu F1 via ziggo sport go dat ik bovenop mijn abbo bij Caiway moet aanschaffen a 15 euro per maand. Dat is dan al snel 150 euro per jaar met ongeveer 10 maanden aan F1.
Ik beb er (vanaf het aller eerste begin) helemaal tevreden mee. Ik merk niets van het geklaag wat hier vaak was. Ik draai hem op een nvidia shield.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nice, dat wist ik niet. Tof dat je gewoon NL commentaar kan beluisteren. Enige wat ik dan nog moet uitdokteren is hoe ik dit op mijn 65Q80T afspeel. Misschien gewoon simpelweg via de interne browser?Tylen schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:09:
[...]
Olav heb je ook in de F1 Pro app (audio op nederlands zetten). alleen de show met doornbos heb je niet.
Ik beb er (vanaf het aller eerste begin) helemaal tevreden mee. Ik merk niets van het geklaag wat hier vaak was. Ik draai hem op een nvidia shield.
Verwijderd
Ga naar een winkel en probeer het gewoon uit.RoyK schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:11:
[...]
Nice, dat wist ik niet. Tof dat je gewoon NL commentaar kan beluisteren. Enige wat ik dan nog moet uitdokteren is hoe ik dit op mijn 65Q80T afspeel. Misschien gewoon simpelweg via de interne browser?
Wat bedoel je? Ik heb de TV hier thuis staan. Normaal kijk ik F1 via Caiway (extra zenders via Ziggo sport go).Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:13:
[...]
Ga naar een winkel en probeer het gewoon uit.
Verwijderd
Ah, dacht dat je hem nog moest kopen.RoyK schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:31:
[...]
Wat bedoel je? Ik heb de TV hier thuis staan. Normaal kijk ik F1 via Caiway (extra zenders via Ziggo sport go).
Dan simpel browser openen op je tv en naar f1tv gaan. Er is wat gratis content geloof ik. Kijk of je de optie hebt om username en pass in te vullen ook al heb je die niet.
Maar wellicht zijn hier gebruikers met dezelfde tv.
Ik speel het via de internet browser van de TV af (Samsung the Frame, maar die zal wel zelf operating system hebben).RoyK schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:11:
[...]
Nice, dat wist ik niet. Tof dat je gewoon NL commentaar kan beluisteren. Enige wat ik dan nog moet uitdokteren is hoe ik dit op mijn 65Q80T afspeel. Misschien gewoon simpelweg via de interne browser?
Werkt prima!
No signature required.
Afgelopen paar races zeer goed kunnen kijken met F1TV castent via Chrome naar de Chromecast. Volgend jaar gewoon weer een jaar abbo
Wel even die 50% korting in de gaten houden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
@Jasphur Die korting is wel even een goede. Hoe ging dat afgelopen jaren? Moet je dan eerst je abbo opzeggen om weer opnieuw van de korting gebruik te maken?
Op mijn vorige TV keek ik inderdaad ook via Chrome naar een chromecast, maar helaas crashte de chromecast dan af en toe.
Op mijn vorige TV keek ik inderdaad ook via Chrome naar een chromecast, maar helaas crashte de chromecast dan af en toe.
No signature required.
Dat crashen via een Chrome tabblad is voor mij de reden geweest om de Laptop gewoon aan te sluiten op de TV en de stream af te spelen via Race Control. Race Control heeft het afgelopen jaar zonder problemen gewerkt (behalve dan die ene race toen er ergens op internet een routeringsissue was waar ongeveer de hele wereld last van had).M3rcury schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:26:
@Jasphur Die korting is wel even een goede. Hoe ging dat afgelopen jaren? Moet je dan eerst je abbo opzeggen om weer opnieuw van de korting gebruik te maken?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Oh, gelukkig hield mijn Chromecast zich goed. Maar dat kan misschien omdat ik een relatief nieuwe ChromeCast heb?M3rcury schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:26:
Ik weet niet meer zo goed hoe het ging. Ik weet nog dat ik toen een nieuwe CC had en ik dus sowieso een tweede product kon toevoegen. 1 product verliep gewoon en het andere loopt nu nog steeds... Ik zie wel hoe het straks gaat.
Overigens vind ik het de laatste tijd zo goed geworden, mbt beeld kwaliteit, stabiliteit, pre-show, nóg groter archief en de post-show, dat ik de 60-70 euro voor een jaar ook wel prima vind. Maar dat is denken vanuit mijn portomonee natuurlijk
[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 14-12-2020 11:53 ]
Tof, thanks. Het zijn achter de schermen inderdaad televisies die niet heel veel van elkaar afwijken geloof ik.M3rcury schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:54:
[...]
Ik speel het via de internet browser van de TV af (Samsung the Frame, maar die zal wel zelf operating system hebben).
Werkt prima!
Wow 50% is inderdaad niet verkeerd!Jasphur schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:17:
Afgelopen paar races zeer goed kunnen kijken met F1TV castent via Chrome naar de Chromecast. Volgend jaar gewoon weer een jaar abbo![]()
Als je rechtstreeks bij Ziggo afsluit kost hetzelfde je 9,99 per maand. App op foon of tablet en streamen naar je TV (browser kan ook)RoyK schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Dank voor je reactie. Dat is een mogelijkheid inderdaad. Leuk voor eventueel de pre-show en het na praten. Het is wel een stuk prijziger dan de F1 pro abonnement. Die mogelijk ook nog even in de sale komt voor 50% korting.Oogje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:43:
[...]
Als je rechtstreeks bij Ziggo afsluit kost hetzelfde je 9,99 per maand. App op foon of tablet en streamen naar je TV (browser kan ook)
Stof om over na te denken
Als je echt alleen F1 kijkt dan is F1 pro goedkoper, kijk je ook nog wat andere dingen naast F1 dan kan Ziggo de betere optie zijn.RoyK schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:41:
[...]
Dank voor je reactie. Dat is een mogelijkheid inderdaad. Leuk voor eventueel de pre-show en het na praten. Het is wel een stuk prijziger dan de F1 pro abonnement. Die mogelijk ook nog even in de sale komt voor 50% korting.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Heb je een media player met Kodi dan kan je deze plug-in installeren https://www.reddit.com/r/..._update_007_released_now/RoyK schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:41:
[...]
Dank voor je reactie. Dat is een mogelijkheid inderdaad. Leuk voor eventueel de pre-show en het na praten. Het is wel een stuk prijziger dan de F1 pro abonnement. Die mogelijk ook nog even in de sale komt voor 50% korting.
Als ik iets wil terug kijken gebruik ik dit (en ja het is legaal) gewoon met mijn F1TV abonnement.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Goed punt. Soms wat FP2, beetje Indaycar hier en daar, soms iets van Nascar. Ik volg het niet op de voet, maar het staat soms op.Oogje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:
[...]
Als je echt alleen F1 kijkt dan is F1 pro goedkoper, kijk je ook nog wat andere dingen naast F1 dan kan Ziggo de betere optie zijn.
FYI: F2 valt ook onder FOM en is ook te kijken via F1TV (alhoewel ik het in de Kodi plugin al een tijdje niet heb gezien, maar is misschien naar een ander "mapje" verplaatst).RoyK schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:41:
[...]
Goed punt. Soms wat FP2, beetje Indaycar hier en daar, soms iets van Nascar. Ik volg het niet op de voet, maar het staat soms op.
Al het andere staat uiteraard niet op F1TV.
Die "sale" van 50 procent is op basis van een aantal vouchers. Als je er vroeg/snel bij bent kun je die korting krijgen. Hou daarvoor Reddit and such in de gaten. F1TV heeft er de vorige seizoenen niet mee geadverteerd IIRC. Overigens kan het ook best goed zijn dat ze het aankomend seizoen niet meer doen... Dus ik zou de 50 procent korting eerder zien als een nice to have en eerder rekenen met de volle pond voor je afwegingen mbt Ziggo/F1TV proRoyK schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:41:
[...]
Nadeel van de korting is dat die meestal in december actief zijn. Mijn abonnement loopt nog tot eind maart en dan heb je 3 maanden overlap.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Geruchten gaan dat er in de week voor de wintertrainingen weer gestrooid gaat worden met 50% kortingen op een PRO abbo. Hou het in de gaten
Ik heb een vraag met betrekking tot het F1 TV Access abonnement. Dit heb ik al enkele jaren om de live timing te volgen en daarvoor gebruik ik een iPad en dat werkt gewoon goed. Echter de iPad is aan vervanging toe en overweeg een Android tablet.
Heeft iemand ervaring met de live timing op een Android tablet?
Wellicht een stomme vraag, maar F1 en apps gaan zo nu en dan al niet goed samen en daar bovenop heb ik de app laten testen door iemand op chromeOS, maar dan opent 'ie hem in portrait modus
Heeft iemand ervaring met de live timing op een Android tablet?
Wellicht een stomme vraag, maar F1 en apps gaan zo nu en dan al niet goed samen en daar bovenop heb ik de app laten testen door iemand op chromeOS, maar dan opent 'ie hem in portrait modus
Voorheen keek ik altijd via de Duitse RTL, maar dat kan komend seizoen dus niet meer. Nu ben ik op zoek naar een oplossing. Ik zit zelf bij KPN dus zou Ziggo Sport abo kunnen nemen. Maar F1TV Pro is wellicht ook een optie. Ik zit echter met wat praktische zaken.
Ik heb nog twee oude tv's die geen chromecast ondersteuning hebben. Dus dan zou ik een chromecast moeten kopen als ik F1TV pro wil streamen. Dat maakt het verschil met Ziggo sport al een stuk kleiner.
Ik kijk vaak niet live en volgens mij kun je met F1TV Pro niet opnemen. Wel terugkijken, maar vanaf wanneer kan dat? Kun je als de race bezig is ook al terugkijken? En zie je de uitslag al als je de app opent als de race is afgelopen? Het is altijd zo zonde als je al weet wie gewonnen heeft en je de race nog moet kijken. Nu vergeet ik weleens de radio en dan hoor ik de uitslag. Kijk dan wel gewoon, maar is toch anders.
Mijn voorkeur gaat uit naar F1TV pro, maar als ik niet snel of tijdens de race kan terugkijken is dat geen optie.
Ik heb nog twee oude tv's die geen chromecast ondersteuning hebben. Dus dan zou ik een chromecast moeten kopen als ik F1TV pro wil streamen. Dat maakt het verschil met Ziggo sport al een stuk kleiner.
Ik kijk vaak niet live en volgens mij kun je met F1TV Pro niet opnemen. Wel terugkijken, maar vanaf wanneer kan dat? Kun je als de race bezig is ook al terugkijken? En zie je de uitslag al als je de app opent als de race is afgelopen? Het is altijd zo zonde als je al weet wie gewonnen heeft en je de race nog moet kijken. Nu vergeet ik weleens de radio en dan hoor ik de uitslag. Kijk dan wel gewoon, maar is toch anders.
Mijn voorkeur gaat uit naar F1TV pro, maar als ik niet snel of tijdens de race kan terugkijken is dat geen optie.
Terugkijken kan met Pro direct na de race. Er is helaas geen begin gemist. Wat ik overigens vreemd vind want zo moeilijk kan die implentatie niet zijn.
De F1TV app geeft geen resultaten weer op de thuispagina
De F1 app heeft volgens mij een spoiler functie die vraagt of je de resultaten wilt zien ja of nee
De F1TV app geeft geen resultaten weer op de thuispagina
De F1 app heeft volgens mij een spoiler functie die vraagt of je de resultaten wilt zien ja of nee
[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 12-01-2021 10:54 ]
Mijn applicatie Race Control is zojuist geaccepteerd in de Microsoft Store. Ging meteen goed bij de eerste poging, dus dat viel reuze mee. De naam 'Race Control' was niet beschikbaar, dus het is 'F1 Race Control' geworden. Het hosten in de store heeft een aantal voordelen:
- Geen eigen installer meer nodig
- De app wordt door Microsoft gesigned, dus geen SmartScreen waarschuwingen meer
- Updates worden automatisch geïnstalleerd
De versie die nu live staat is een beta van 1.9.0, deze is vooral bedoeld om te controleren of alles nog werkt (het draait nu in een sandbox met beperkte rechten). Voor de start van het seizoen komt er nog een definitieve 1.9.0 versie.
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
- De app wordt door Microsoft gesigned, dus geen SmartScreen waarschuwingen meer
De versie die nu live staat is een beta van 1.9.0, deze is vooral bedoeld om te controleren of alles nog werkt (het draait nu in een sandbox met beperkte rechten). Voor de start van het seizoen komt er nog een definitieve 1.9.0 versie.
@Spollie Top werk hoor. Helaas ben ik zelf geen Windows gebruiker. Maar even een vraag, ben je niet bang dat je problemen krijgt met de FOM vanwege het gebruik van het F1 logo ? Zou zonde zijn als je applicatie daarom uit de store gegooid wordt, als die erover gaan klagen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ja die zou ik er ook uit slopen
Teleurgesteld, ik hoopte op een 60fps update en een 'later kijken, maar tijdens de race' optie
Teleurgesteld, ik hoopte op een 60fps update en een 'later kijken, maar tijdens de race' optie
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-01-2021 17:41 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik hoop dat er dit seizoen meerdere betaalmogelijkheden en support voor smart tv word toegevoegd, want ik heb al van alles geprobeerd:
Alleen dan kan je niet met de acties mee doen
- Skrill
- Ideal
- Paypal
Alleen dan kan je niet met de acties mee doen

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 11:05 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oeh dat ziet er goed uit!!!!!Spollie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:20:
Mijn applicatie Race Control is zojuist geaccepteerd in de Microsoft Store. Ging meteen goed bij de eerste poging, dus dat viel reuze mee. De naam 'Race Control' was niet beschikbaar, dus het is 'F1 Race Control' geworden. Het hosten in de store heeft een aantal voordelen:
Nu hopen dat zoiets snel voor smartv komt
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat het beste is om het hier te plaatsen.
Nu De Formule 1 Quiz - Pole Position aan het terugkijken op ZiggoGO. Vind het wel vermakelijk, alleen was ik er wel bang voor dat als de kandidaten een beetje rustig zijn daardoor het programma wat minder leuk is. De teamcaptains zijn normaal vrij los, maar hierdoor kan dan alles wat strakker en wat minder actie/'lol' worden.
Beitske Visser was nu te gast en hoewel ze een leuke dame is, valt vooral het rustige en wat geremde op. Ik vind haar nog altijd beter dan al die losgeslagen BN'ers, maar het is wel een verschil t.o.v. de kandidaten vorige week. Desondanks vind ik het een leuk programma om te blijven kijken, het gaat om sport en wat ik in de trailers zag komen er geen Famke's en Brit's in voor.
Nu De Formule 1 Quiz - Pole Position aan het terugkijken op ZiggoGO. Vind het wel vermakelijk, alleen was ik er wel bang voor dat als de kandidaten een beetje rustig zijn daardoor het programma wat minder leuk is. De teamcaptains zijn normaal vrij los, maar hierdoor kan dan alles wat strakker en wat minder actie/'lol' worden.
Beitske Visser was nu te gast en hoewel ze een leuke dame is, valt vooral het rustige en wat geremde op. Ik vind haar nog altijd beter dan al die losgeslagen BN'ers, maar het is wel een verschil t.o.v. de kandidaten vorige week. Desondanks vind ik het een leuk programma om te blijven kijken, het gaat om sport en wat ik in de trailers zag komen er geen Famke's en Brit's in voor.
Ik durf om eerlijk te zijn nog geen Abbo af te sluiten bij F1tv, aangezien het aankomend seizoen nog zo onduidelijk is inverband met Corona. Kan nog zoveel gebeuren en word uitgesteld..
Dat is niet onverstandig. Het abo afsluiten is ook maar 5 minuten werk en het gaat daarna onmiddellijk in.G_Dragon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:27:
Ik durf om eerlijk te zijn nog geen Abbo af te sluiten bij F1tv, aangezien het aankomend seizoen nog zo onduidelijk is inverband met Corona. Kan nog zoveel gebeuren en word uitgesteld.
Ik wacht wel weer tot ik hier een 50% code voorbij zie vliegen
Waiting on the world to change
Nouja, vraag is natuurlijk of die kortingsactie er gaat komen. FOM zal flink wat inkomsten mis hebben gelopen afgelopen seizoen. Daarnaast was voorgaande jaren die 50% kortingsactie er in december, en dat is intussen ook alweer geweest. En pre-season was er dan nog wel eens een 25% actie of zo. Ik verwacht eerlijk gezegd dus dat ze nu alleen die 25% actie gaan doen, of nog minder korting of zelfs geen.pinda powerrr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:23:
Marketing leert me, dat ze altijd iets doen om nieuwe subscribers te triggeren. Dus ik wacht rustig afRobertMe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Nouja, vraag is natuurlijk of die kortingsactie er gaat komen. FOM zal flink wat inkomsten mis hebben gelopen afgelopen seizoen. Daarnaast was voorgaande jaren die 50% kortingsactie er in december, en dat is intussen ook alweer geweest. En pre-season was er dan nog wel eens een 25% actie of zo. Ik verwacht eerlijk gezegd dus dat ze nu alleen die 25% actie gaan doen, of nog minder korting of zelfs geen.
Ik ook. Ik ga hier niet het volle pond voor betalen, dat is het me niet waard.pinda powerrr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:30:
[...]
Marketing leert me, dat ze altijd iets doen om nieuwe subscribers te triggeren. Dus ik wacht rustig af
Heb alles geprobeerd, maar kan daar toch niet aan mee doen.RobertMe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Nouja, vraag is natuurlijk of die kortingsactie er gaat komen. FOM zal flink wat inkomsten mis hebben gelopen afgelopen seizoen. Daarnaast was voorgaande jaren die 50% kortingsactie er in december, en dat is intussen ook alweer geweest. En pre-season was er dan nog wel eens een 25% actie of zo. Ik verwacht eerlijk gezegd dus dat ze nu alleen die 25% actie gaan doen, of nog minder korting of zelfs geen.
Mijn Skrill credit card werkt er niet mee..
Wat vet! En handig.Spollie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:20:
Ben je niet bang dat ze een take-down gaan doen om dat logo en F1 in de naam nu hij zo 'public' is?
De naam 'Race Control' werd niet geaccepteerd door de Microsoft Store, dus ik moest iets anders verzinnen. We gaan het meemaken, ik wil voor een volgende release nog wel wat gaan doen aan de copyrighted logo's en dergelijke die er nu in zitten.Tralapo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Wat vet! En handig.
Ben je niet bang dat ze een take-down gaan doen om dat logo en F1 in de naam nu hij zo 'public' is?
Ik heb juist het tegenovergestelde, natuurlijk heb ik het liever met 50% korting, maar ik vind F1TV pro wel zeker de volle mep waardsverzijl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Ik ook. Ik ga hier niet het volle pond voor betalen, dat is het me niet waard.
edit: Ik zal toevoegen waarom
- Live onboard camera
- Live timing
- Diverse talen commentaar
- Vrijwel direct na de race alles kunnen terugkijken
- Ongecensureerde radio berichten
- Het steeds groter wordende archief (Op deze manier is er elke zondag wel een race te zien)
- De steeds beter wordende pre-, en after shows
- F2 kijken!
- Alle testdagen live (maar was/is volgens mij niet beperkt tot alleen F1TV)
Natuurlijk zijn er ook zeker min punten zoals
- Niet altijd even stabiele stream > maar is zeker het laatste deel van afgelopen seizoen sterk verbeterd
- Geen native console of ChromeCast/AppleTV/FireStick app
- Je moet handmatig van pre-show naar live show switchen
- Geen 50/60 fps
- Geen "Begin gemist"
- En ik zal vast nog wel een min punt gemist hebben
maar voor mij persoonlijk is dit echt wel 6/7 euro per maand waard. Vraag mij af of je dit goedkoper kan krijgen zonder een Ziggo abbo en legaal (en met SKY commentaar
[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 26-01-2021 09:22 ]
De overstap naar Ziggo zie ik niet zitten en bij KPN is €15,00 per maand toch wel een beetje teveel van het goede. Dus F1 TV Pro is een serieuze optie.
Maar ik zit nog steeds met het afspelen op de TV. Nu krijg ik volgende week een Xiaomi Mi Stick TV binnen en vraag mij af of het mogelijk de F1 TV pro app te sideloaden. Eventueel via een browser kijken is wellicht ook een optie. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Maar ik zit nog steeds met het afspelen op de TV. Nu krijg ik volgende week een Xiaomi Mi Stick TV binnen en vraag mij af of het mogelijk de F1 TV pro app te sideloaden. Eventueel via een browser kijken is wellicht ook een optie. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Wou dat ik daar ook gebruik van kon makenpinda powerrr schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:23:
Los van de gebruikerservaringen met de Mi Stick (niet alles positief), zou je het kunnen proberen via;Highfive95 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:40:
De overstap naar Ziggo zie ik niet zitten en bij KPN is €15,00 per maand toch wel een beetje teveel van het goede. Dus F1 TV Pro is een serieuze optie.
- Firefox browser, die eigenlijk bedoelt is voor de Fire TV maar ook heel aardig werkt op Android TV (echter niet 100% goed te bedienen).
- de Kodi app en daarbinnen de F1 addon installeren.
- F1TV Pro app sideloaden en dan met een muisbesturing bedienen
- streamen naar je Mi Stick
Een F1TV Android TV addon, die enkel voor het actuele seizoen te gebruiken was maar verder prima werkte, is volgens mij door de toegepaste inlogwijziging niet meer te gebruiken nu.
Testing, one, two ...
Waarom zou je daar geen gebruik van kunnen maken?G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Wou dat ik daar ook gebruik van kon maken
Heb alles al geprobeerd, ze accepteren geen Ideal, paypal, skrill creditcard.pinda powerrr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Waarom zou je daar geen gebruik van kunnen maken?
Bezit zelf niet over een andere creditcard.
Denk dat die geen credit card heeft en dus niet mee kan doen met de acties op F1 TV. Via de appstore werken deze codes namelijk niet.pinda powerrr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Waarom zou je daar geen gebruik van kunnen maken?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb speciaal een Skrill credit card aangevraagd voor F1 TV, maar kwam er snel achter dat die niet werkte.JohanKupers schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Denk dat die geen credit card heeft en dus niet mee kan doen met de acties op F1 TV. Via de appstore werken deze codes namelijk niet.
Tja, dat is balen inderdaad.G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Ik heb speciaal een Skrill credit card aangevraagd voor F1 TV, maar kwam er snel achter dat die niet werkte.
Ja klopt, nu kost het van de ING niet veel per jaar.
Maar juist om die reden dacht ik laat ik er eentje nemen van Skrill, want daar heb je geen jaarlijkse kosten.
Ik heb de Mi stick al binnen en heb de F1 TV pro apk geïnstalleerd. Eerst kun ik de app niet terugvinden maar deze was verstopt bij de systeemapps. Openen van de app werkte wel, alleen dan in portrait mode. Dat kijkt niet zo handig. Dus even wat gezocht en de app Set orientation gevonden. Deze geinstalleerd en nu wordt de app geforceerd in landscape gezet. Kan alleen niet testen want heb nog geen inlog.hardware-lover schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Los van de gebruikerservaringen met de Mi Stick (niet alles positief), zou je het kunnen proberen via;
- Firefox browser, die eigenlijk bedoelt is voor de Fire TV maar ook heel aardig werkt op Android TV (echter niet 100% goed te bedienen).
- de Kodi app en daarbinnen de F1 addon installeren.
- F1TV Pro app sideloaden en dan met een muisbesturing bedienen
- streamen naar je Mi Stick
Een F1TV Android TV addon, die enkel voor het actuele seizoen te gebruiken was maar verder prima werkte, is volgens mij door de toegepaste inlogwijziging niet meer te gebruiken nu.
Ik heb ook de addon in Kodi geinstalleerd en deze werkt ook. Ook alleen inlog benodigd.
Tevens Firefox erop gezet en kan dan gewoon naar de website.
Nu alleen nog wachten op leuke korting en dan testen wat het fijnste werkt.
Thanks voor de tips!
Ik had vorig jaar het F1 abbo en er eigenlijk best weinig gebruik van gemaakt. Niet dat ik omval van die paar tientjes (was 60 oid per jaar) maar als je het niet gebruikt kan je er beter van lunchen of bier kopen.
Ik denk dat als de lag tussen 'live'/ziggo/fttv kleiner was geweest het voor mij beter had gewerkt. want als ik F1 TV keek dan liep dat we; serieus achter op de ziggo live en ook zelf de ziggo iptv stream. Wat soms vervelend was als ik de F1 topics volgde, maar soms was dat ook wel ok omdat ik als ik met een half oog keek in een topic zag dat ik met twee ogen naar het TV scherm moest gaan kijken.
Ik heb het dus opgezegd en zal merken of ik het ga missen (de board radio was wel een leuke gimmick).
Ik denk dat als de lag tussen 'live'/ziggo/fttv kleiner was geweest het voor mij beter had gewerkt. want als ik F1 TV keek dan liep dat we; serieus achter op de ziggo live en ook zelf de ziggo iptv stream. Wat soms vervelend was als ik de F1 topics volgde, maar soms was dat ook wel ok omdat ik als ik met een half oog keek in een topic zag dat ik met twee ogen naar het TV scherm moest gaan kijken.
Ik heb het dus opgezegd en zal merken of ik het ga missen (de board radio was wel een leuke gimmick).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn ma heeft Ziggo, klopt het dat F1 via zender Ziggo sport wordt uitgezonden of moet ook daar Ziggo sport select in vorm van extra zenderpakket worden genomen?
Als Ziggo abonnee kan ze op kanaal 14 F1 kijken.ak0nnmgn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 05:36:
Mijn ma heeft Ziggo, klopt het dat F1 via zender Ziggo sport wordt uitgezonden of moet ook daar Ziggo sport select in vorm van extra zenderpakket worden genomen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daarom kijk ik live sport nooit via een stream. Enkel de voor- en nabeschouwing kijk ik via Sky Sports etc en de race altijd via de Next mediabox van Ziggo zodat ik geen vertraging heb bij de race.franssie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 01:42:
Ik had vorig jaar het F1 abbo en er eigenlijk best weinig gebruik van gemaakt. Niet dat ik omval van die paar tientjes (was 60 oid per jaar) maar als je het niet gebruikt kan je er beter van lunchen of bier kopen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Leuk dat jij dat kunt, maar hier hebben we Caiway dus ben ik aangewezen op F1TV Pro. Hopelijk komt er binnenkort een leuke korting voorbij.Rivanov schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 06:52:
[...]
Daarom kijk ik live sport nooit via een stream. Enkel de voor- en nabeschouwing kijk ik via Sky Sports etc en de race altijd via de Next mediabox van Ziggo zodat ik geen vertraging heb bij de race.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kan toch Ziggo Sport Totaal bij Caiway nemen, dan heb je wel alle andere sporten (of je dat wil is iets anders), maar denk dat het een stuk stabieler is dan een stream.
De F1TV stream was de laatste paar trainingen, Q's en races behoorlijk stabiel moet ik zeggen
F1TV is rete stabiel.Pierre schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:04:
Je kan toch Ziggo Sport Totaal bij Caiway nemen, dan heb je wel alle andere sporten (of je dat wil is iets anders), maar denk dat het een stuk stabieler is dan een stream.
Ik heb ook F1 TV, en inderdaad het is de laatste tijd goed.
Tot vorig jaar keek ik F1 via de Duitse RTL. Niet ideaal want de reclames komen toch vaak op de verkeerde momenten. Ik wil bij KPN blijven maar vind 15 euro per maand nogal veel omdat het mij alleen om de F1 gaat en geen voetbal fan ben.
Nu overweeg ik om F1 TV Pro te nemen. Is dit ook goed mogelijk om op TV te streamen? Wat is jullie ervaring daarmee?
Nu overweeg ik om F1 TV Pro te nemen. Is dit ook goed mogelijk om op TV te streamen? Wat is jullie ervaring daarmee?
De support voor casten/streamen vanuit de app is dramatisch wat mij betreft. Enige mogelijkheid die ik werkend heb kunnen krijgen is via de browser de stream starten en dan afspelen via Airplay. Kwaliteit is dan overigens prima.Dennismatt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:28:
Tot vorig jaar keek ik F1 via de Duitse RTL. Niet ideaal want de reclames komen toch vaak op de verkeerde momenten. Ik wil bij KPN blijven maar vind 15 euro per maand nogal veel omdat het mij alleen om de F1 gaat en geen voetbal fan ben.
Ik prik gewoon een HDMI kabel in de laptop en kijk zo de F1TV stream via Race Control. Dat werkte afgelopen jaar beter dan het jaar ervoor, behalve die ene keer toen de complete routering op Internet stuk was.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Bedankt, dat is natuurlijk ook nog een goede optie. Ik ga denk ik toch eerst voor een maandje proberen voordat ik een jaar abonnement neem.JohanKupers schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:38:
Ik prik gewoon een HDMI kabel in de laptop en kijk zo de F1TV stream via Race Control. Dat werkte afgelopen jaar beter dan het jaar ervoor, behalve die ene keer toen de complete routering op Internet stuk was.
Ik heb de f1tv app draaien op de nvidia shield.Dennismatt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:28:
15 euro per maand vind ik vrij prijzig. Ik geef ook niets om de andere sporten die er op worden uitgezonden. Ik geloof dat ik vorig jaar F1TV had voor 50 euro, maar dat zal er wel niet inzitten dit jaar...Pierre schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:04:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zat in dezelfde situatie, 15 euro/maand extra (180 euro dus) voor Ziggo Sport met 6 kanalen en een hoop sport die ik toch niet kijk of 70 euro/jaar voor F1TV Pro.Dennismatt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:28:
Ik gebruik een Raspberry Pi 4 met Kodi en de F1TV plugin. Als backup (mocht het nodig zijn

Dus op het moment dat er een lekker nummer gedraaid wordt dan schud het echt alle kanten op?
een treffende spreuk
Ik heb zowel F1TV als ook Ziggo Sport Totaal Go. F1 kijk ik via F1TV en mocht die problemen hebben, stap ik over op Ziggo. Voor de rest gebruik ik Ziggo voor NASCAR, Indycar, WEC en DTM
⛔ Trackers of betalen ⛔
Sorry. Ik snap je opmerking niet.pro_6or schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:26:
[...]
Dus op het moment dat er een lekker nummer gedraaid wordt dan schud het echt alle kanten op?
Rete stabiel => twerken, I guess. Dat kan ik zowel correleren aan rete en de opmerking van @pro_6or.
Yes! Dus de vraag is hoe stabiel rete stabiel is, want mijn reet is lang niet altijd stabiel. Zwieren zwaaien kontje draaienRobertMe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Rete stabiel => twerken, I guess. Dat kan ik zowel correleren aan rete en de opmerking van @pro_6or.
een treffende spreuk
Hoe heb je dit aan de praat gekregen? Zie de app niet in de store staan.Tylen schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:14:
[...]
Ik heb de f1tv app draaien op de nvidia shield.
Zoeken naar "android" binnen dit topic en dan de laatste pagina's raadplegen van dat zoekresultaat.prodanie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:02:
[...]
Hoe heb je dit aan de praat gekregen? Zie de app niet in de store staan.
Testing, one, two ...
De app is er inderdaad alleen voor telefoons. Maar je kunt de apk wel sideloaden. Uiteraard moet je dan wel steeds handmatig updaten en soms moet je gedwongen updaten. De app werkt vervolgens wel, maar bediening werkt op basis van een cursor / "touch". Dus je kunt niet op basis van navigatie/pijltjes toetsen door de apo gaan. Met de controller kan dat uiteraard wel. Daarnaast is de app bij gebruik in portrait, alleen bij afspelen van een video wisselt die naar landscape. Oftewel, het werkt allemaal wel, maar niet echt ideaal. Sommige dingen valt dan wel weer omheen te werken (app toevoegen aan homescreen, in landscape laten draaien, eventueel een alternatieve afstandsbediening met gyroscoop die als pointer device werkt, ...), maar het blijft aanmodderen.prodanie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:02:
[...]
Hoe heb je dit aan de praat gekregen? Zie de app niet in de store staan.
Echter is er IMO een veel beter alternatief, en dat is Kodi installeren met de F1TV addon. Daarin krijg je dan ook gewoon menu's voor de seizoenen, races, etc. En je kunt gewoon met de pijltjes etc navigeren in een video (wat bij de app alleen kan door precies op juiste plek in de progress bar te klikken). Het is dan niet zo fancy als de app, maar wel vele malen gebruikersvriendelijker doordat je gewoon alles met de navigatietoetsen kunt doen.
Ik zit in hetzelfde bootje. Al jaren via Ziggo aan het kijken boven op mijn Caiway abbo. En dan tikt 15 euro per maand best wel aan. Ik heb ook een oogje op F1 Pro en sinds kort in het bezit van een mooie Samsung smart-tv.Arfman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:31:
[...]
15 euro per maand vind ik vrij prijzig. Ik geef ook niets om de andere sporten die er op worden uitgezonden. Ik geloof dat ik vorig jaar F1TV had voor 50 euro, maar dat zal er wel niet inzitten dit jaar...
Extra interessant vind ik dat je ook de life feed op je tablet erbij kunt doen. Dat deed ik hiervoor via een Russische website die de F1 feed in een eigen jasje deelde. Maar stabiel was dat niet.
Als er geen aanbieding voorbij komt is 7 tientjes nog steeds een klap goedkoper dan Caiway/Ziggo route. En het blijft een beetje zuur dat de Ziggo kijker die allemaal voor nop heeft. Ik kan bijvoorbeeld niet voor Ziggo kiezen, met het alleenrecht van Caiway hier.
Enige wat ik wel jammer vindt is dat ik de voor en nabespreking dan niet heb met Ziggo. Niet dat ik alle oranje bril gesprekken kan waarderen, maar toch. Het is ook regelmatig prima te verteren. Zeker met Robert Doornbos zijn inbreng.
Nog geen aanbieding voorbij zien komen toch??
Vaak komen die pas in maart, rond de wintertests.RoyK schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Nog geen aanbieding voorbij zien komen toch??
Goed nieuws voor de niet Ziggo afnemers onder ons: RTL Duitsland gaat toch weer Formule 1 uitzenden
Kai Ebel is back
Dit seizoen maar 4 races, maarja het is een begin
Kai Ebel is back
[ Voor 8% gewijzigd door upzidedown op 18-02-2021 11:03 ]
Dan haalt Kai toch nog zijn 500 GP'supzidedown schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:02:
Goed nieuws voor de niet Ziggo afnemers onder ons: RTL Duitsland gaat toch weer Formule 1 uitzenden
Kai Ebel is back

⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb de F1TV (tablet) app ge-sideload op mn sony android TV. 2-3x per seizoen moet je dan even verplicht updaten, so be it. Portrait/Landscape issue, daar heb je diverse "orientation" appjes voor waarbij je je toestel hard in landscape zet, omdat je shield/TV geen gyrosensor heeft. T enige nadeel is dan de bediening met cursor (via sony remote app hier), dat is wat overgevoelig met name bij het scrollen, maar goed genoeg om je stream te starten.RobertMe schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:19:
[...]
De app is er inderdaad alleen voor telefoons. Maar je kunt de apk wel sideloaden. Uiteraard moet je dan wel steeds handmatig updaten en soms moet je gedwongen updaten. De app werkt vervolgens wel, maar bediening werkt op basis van een cursor / "touch". Dus je kunt niet op basis van navigatie/pijltjes toetsen door de apo gaan. Met de controller kan dat uiteraard wel. Daarnaast is de app bij gebruik in portrait, alleen bij afspelen van een video wisselt die naar landscape. Oftewel, het werkt allemaal wel, maar niet echt ideaal. Sommige dingen valt dan wel weer omheen te werken (app toevoegen aan homescreen, in landscape laten draaien, eventueel een alternatieve afstandsbediening met gyroscoop die als pointer device werkt, ...), maar het blijft aanmodderen.
Het zou desondanks wel een keer tijd worden dat ze komend seizoen EINDELIJK een keer een fatsoenlijke android en appleTV app gaan uitbrengen (daar werd trouwens laatst al wel naar gevraagd bij de F1 user panels), we zijn onderhand 3-4 jaar verder en de hele UX is nog steeds een drama vergeleken met andere sporten en streaming diensten. Het is echt bizar hoe slecht het elke keer werkt bij de launch, apps er niet zijn, etc. bij zo'n miljardensport en bij een abonnement waar je toch goed voor betaald. Dat moeten partijen Tata en AWS toch wel een keer fatsoenlijk kunnen regelen!? Het is nu niet echt reclame voor ze dat ze hier verantwoording voor dragen... Ik ga je nu al voorspellen dat het er gewoon wéér uitligt bij de eerste trainingen.
[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 18-02-2021 11:42 ]
All-electric.
Ik kwam vorig jaar op github nog wel een Android TV project tegen: https://github.com/Groggy/race-control-tv, die app heeft bij mij de laatste paar races goed gedraaid.
Wel moest ik er een fork van maken omdat de http requests naar f1tv niet goed gingen maar volgens mij is dat vrij snel weer teruggedraaid door f1tv
Enige nadeel daaraan is dat je geen oudere races kunt zien. Alleen het huidige seizoen.
Wel moest ik er een fork van maken omdat de http requests naar f1tv niet goed gingen maar volgens mij is dat vrij snel weer teruggedraaid door f1tv
Enige nadeel daaraan is dat je geen oudere races kunt zien. Alleen het huidige seizoen.
De app is hier ook al een paar keer ter sprake gekomen, op het laatst omdat deze idd onbetrouwbaar was met inloggen. Op het laatst lukte dat geen enkele keer meer.dennis1804 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:43:
Ik kwam vorig jaar op github nog wel een Android TV project tegen: https://github.com/Groggy/race-control-tv, die app heeft bij mij de laatste paar races goed gedraaid.
Edit: nu lukt het weer wel, met 2021 prominent in beeld, maar nog volledig leeg vanzelfsprekend 😏
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 19-02-2021 13:46 ]
Testing, one, two ...
Zelf gebruik ik deze app https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv heb 1 keer gehad dat het niet werkte op Kodi, maar de laatste tijd werkt het gewoon.
ik zit nog steeds te azen op een korting voor F1 pro. Als ze dat over een week of 2 nog niet hebben ga ik het gewoon bestellen. Het is sowieso nu al bijna de helft goedkoper dan dat ik het via Caiway / Ziggo sport a 15e per maand moet doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html