[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste
Acties:
  • 413.594 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De afgelopen dagen prima met de Ziggo Go app kunnen streamen op de MiBox maar zet het zojuist aan en eigenlijk hetzelfde als vorige week.. Slechte kwaliteit, pauzes en wegvallende stream..

Willen ze eigenlijk wel geld verdien bij bij Ziggo? Dit is toch geen reclame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:28:
De afgelopen dagen prima met de Ziggo Go app kunnen streamen op de MiBox maar zet het zojuist aan en eigenlijk hetzelfde als vorige week.. Slechte kwaliteit, pauzes en wegvallende stream..

Ziggo wil vooral dat je de app alleen in noodgevallen gebruikt, als Ziggo klant. Ze weten ook wel dat heel veel Ziggo Go gebruikers zelf geen abonnement hebben bij Ziggo maar het account lenen van iemand anders. Dus die Go knijpen ze helemaal fijn volgens mij. Tegelijk een beetje reclame maken hoe fijn je op vakantie toch Ziggo Go kunt gebruiken.
Zelfde met Fox Sports. Super-ruk kwaliteit op de Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
[...]

Ziggo wil vooral dat je de app alleen in noodgevallen gebruikt, als Ziggo klant. Ze weten ook wel dat heel veel Ziggo Go gebruikers zelf geen abonnement hebben bij Ziggo maar het account lenen van iemand anders. Dus die Go knijpen ze helemaal fijn volgens mij. Tegelijk een beetje reclame maken hoe fijn je op vakantie toch Ziggo Go kunt gebruiken.
Het lijkt erop idd maar via de F1 stream was de kwaliteit ook altijd belabberd. Zo te zien in de laatste F1 threads hier kijken er sowieso al een stuk minder mensen dan voorheen en dat zal alleen nog maar erger worden ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

P.O. Box schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
[...]
Ze bieden deze app specifiek aan als alternatief voor een 2e/3e enz. TV in huis. Jij hebt het over de mobiele versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:28:

of ben jij hier werkelijk via Chromecast aan het streamen en gebruik jij niet de ZiggoGo TV app voor Android TV?

Edit: ik verwacht idd streamen, want via de Android TV app loopt het probleemloos en in de maximale kwaliteit die mogelijk is via die app.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 01-11-2020 13:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:58:
[...]

of ben jij hier werkelijk via Chromecast aan het streamen en gebruik jij niet de ZiggoGo TV app voor Android TV?

Edit: ik verwacht idd streamen, want via de Android TV app loopt het probleemloos en in de maximale kwaliteit die mogelijk is via die app.
Via de Go app van Ziggo gewoon met een prima (Ziggo) wifi verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:07:
[...]
Via de Go app van Ziggo gewoon met een prima (Ziggo) wifi verbinding
Is mij nu nog niet duidelijk, via de App voor TV of voor Mobiel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:02:
[...]

Is mij nu nog niet duidelijk, via de App voor TV of voor Mobiel?
De app op de Mi Box..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk nu, heb ik hier mee laten lopen deze race (naast de regulaire TV uitzending). Werkelijk nul storingen of hickups, Mi staat wel bekabeld aangesloten, WiFi wordt niet gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40
Spollie schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Yep, dit weekend weer drama, ik heb er ook last van.
En dit weekend weer geen vuiltje aan de lucht, blijft toch typisch dat het zo wisselvallig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:47:
[...]

Duidelijk nu, heb ik hier mee laten lopen deze race (naast de regulaire TV uitzending). Werkelijk nul storingen of hickups, Mi staat wel bekabeld aangesloten, WiFi wordt niet gebruikt.
Er zit geen utp aansluiting op die van mij helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:08:
[...]
Er zit geen utp aansluiting op die van mij helaas..
Op die van mij standaard ook niet, maar wel een USB aansluiting 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:21:
[...]

Op die van mij standaard ook niet, maar wel een USB aansluiting 😏
Ah ja tuurlijk :) Maar die moeite ga ik er niet meer voor nemen om ook daar nog eens mee te gaan testen.. (of Ziggo moet eindelijk eens op de Xbox een app uitbrengen, die is wel met kabel aangesloten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:27:
[...]
Ah ja tuurlijk :) Maar die moeite ga ik er niet meer voor nemen om ook daar nog eens mee te gaan testen.. (of Ziggo moet eindelijk eens op de Xbox een app uitbrengen, die is wel met kabel aangesloten).
Testen is nergens voor nodig dat hebben anderen al ruimschoots voor je gedaan 👌Met de juiste USB adapter van ~ €10,- haal je een stabiele +300Mbit netwerksnelheid met een Mi box 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:38:
[...]

Testen is nergens voor nodig dat hebben anderen al ruimschoots voor je gedaan 👌Met de juiste USB adapter van ~ €10,- haal je een stabiele +300Mbit netwerksnelheid met een Mi box 👍
Ik kijk met de MiBox 4K streams van 45GB, stream Youtube in 4K en Full HD. Het is alleen op de dag van F1 dat de stream het niet volhoud.. Dus nee, ik ga niet mee in het riedeltjes alsof het aan mijn netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:12:
[...]
Ik kijk met de MiBox 4K streams van 45GB, stream Youtube in 4K en Full HD. Het is alleen op de dag van F1 dat de stream het niet volhoud.. Dus nee, ik ga niet mee in het riedeltjes alsof het aan mijn netwerk ligt.
Ik zeg niet dat het aan je WiFi netwerk zou liggen, ik kan alleen maar aangeven dat er een degelijkere netwerkoplossing voor je zou kunnen zijn, meer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

@Spollie, moet jij nu ook de boel updaten naar .Net 5?

https://devblogs.microsof...ng-asp-net-core-in-net-5/

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Moet niet, kan uiteraard wel. Gisteren even mee gespeeld, het lijkt een kwestie te zijn van target framework aanpassen en hercompileren, werkte meteen. Dus misschien voor de volgende major release.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Helaas...

Ik heb vandaag mijn fysieke Skrill Credit Card ontvangen en direct geprobeerd bij F1tv, maar helaas pakt de website deze Credit Card niet :\ .. Hun betaal opties zijn echt ontzettend klein

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Voor de F1Viewer gebruikers er is een probleem met inloggen vanwege nieuwe cookies. https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer/issues/111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 11:14
Ik heb wel eens een race geprobeerd met f1viewer. Maar allereerst alles syncs te krijgen vind ik al best lastig. En daarna als dat eenmaal is buffert er nog wel eens een stream een seconden en dan is weer alles out of sync. Dan ben ik meer bezig de hele race alles synchroon te houden dan de race te bekijken.

Hoe doen jullie dat?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

robbinonline schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:42:
Ik heb wel eens een race geprobeerd met f1viewer. Maar allereerst alles syncs te krijgen vind ik al best lastig. En daarna als dat eenmaal is buffert er nog wel eens een stream een seconden en dan is weer alles out of sync. Dan ben ik meer bezig de hele race alles synchroon te houden dan de race te bekijken.

Hoe doen jullie dat?
Niet, ik kijk alleen de world feed :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Hmm inloggen met Race Control gaat prima, maar het openen van een stream lijkt niet te werken. Ik ben bang dat ze weer wat extra beveiliging hebben toegevoegd..

Edit: never mind, hij werkt nu wel gewoon. Ik denk dat de streams zojuist nog niet 'on air' waren maar al wel in de api beschikbaar waren.

Edit2: hmm, gaat toch niet helemaal lekker. Ik krijg soms een 403 forbidden bij het ophalen van de playlists.

Edit3: Zelfs de officiele F1TV website doet het bij mij niet lekker en geeft in Fiddler dezelfde 403 errors.

[ Voor 57% gewijzigd door Spollie op 13-11-2020 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spollie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:51:
Hmm inloggen met Race Control gaat prima, maar het openen van een stream lijkt niet te werken. Ik ben bang dat ze weer wat extra beveiliging hebben toegevoegd..

Edit: never mind, hij werkt nu wel gewoon. Ik denk dat de streams zojuist nog niet 'on air' waren maar al wel in de api beschikbaar waren.

Edit2: hmm, gaat toch niet helemaal lekker. Ik krijg soms een 403 forbidden bij het ophalen van de playlists.
Hier doet die het gewoon zonder problemen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
JohanKupers schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:12:
[...]

Hier doet die het gewoon zonder problemen.
Hier nu ook, dan hoef ik vanavond gelukkig niet aan de slag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:10
F1Viewer geeft hier inderdaad ook problemen. Op Github wordt het probleem ook al besproken, het heeft vermoedelijk te maken met een nieuw script i.c.m. cookies. Zie: https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer/issues/111
robbinonline schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:42:
Ik heb wel eens een race geprobeerd met f1viewer. Maar allereerst alles syncs te krijgen vind ik al best lastig. En daarna als dat eenmaal is buffert er nog wel eens een stream een seconden en dan is weer alles out of sync. Dan ben ik meer bezig de hele race alles synchroon te houden dan de race te bekijken. Hoe doen jullie dat?
Voldoende buffer opbouwen, dus laten we zeggen minstens 30-45 seconde buffer opbouwen in MPV. Ik zorg er altijd voor dat ik ruim voor de start van een sessie de streams al heb draaien. De intro is te zien op de 'worldfeed'-stream en op de 'Driver tracker'-stream. Die kun je dan al syncen. Verder heb ik altijd de 'data channel'-stream aanstaan, die kun je syncen op basis van de resterende tijd (bij P1/P2/P3 en Q). En de driver cam (ik heb bij voorkeur Verstappen aan staan) sync ik op basis van een vast moment in een van de vele bochten i.c.m. de 'Driver tracker'. Vergt wat oefening maar uiteindelijk levert het veel kijkplezier op als alles sync loopt en je genoeg buffer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
StefanVerkerk schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:30:
F1Viewer geeft hier inderdaad ook problemen. Op Github wordt het probleem ook al besproken, het heeft vermoedelijk te maken met een nieuw script i.c.m. cookies. Zie: https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer/issues/111
Ik heb ze maar even een hint gegeven hoe ze het naar mijn mening kunnen oplossen. In de tussentijd gewoon Race Control gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Spollie op 13-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Meer mensen die F1TV Pro gebruiken hier middels danwel de Kodi add-in (https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv) of de Android TV app (https://github.com/Groggy/race-control-tv)?
Vorige paar races geen problemen gehad, en nu geven ze allebei een 'login failed' / 'credentials rejected by F1.com' error. Wachtwoord geverifieerd, kan er gewoon mee inloggen op iPad en browser, subscription is active en had géén 6 devices gekoppeld (toch paar verwijderd, maar zelfde probleem).

Lijkt alsof de apps of de API endpoints die ze gebruiken actief geblockt worden. Enorm irritant, zeker bij het gebrek aan Chromecast ondersteuning of een behoorlijke officiële Android TV app. Dit gaat zo géén verlenging worden aan het eind van het seizoen voor F1TV Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Ik zou zeggen lees even de posts hierboven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Spollie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
Ik zou zeggen lees even de posts hierboven :+
Haha ja gedaan, maar ik zie dat jij Race Control wel aan de praat hebt en er wat issues (lijken) te zijn met F1 Viewer. Al kan de oorzaak voor dat issue heel goed de reden voor 'mijn' probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

@Spollie Je kon met Race Control een race downloaden? of is die optie eruit?

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 13-11-2020 13:00 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Pierre schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:
@Spollie Je kon met Race Control een race downloaden? of is die optie eruit?
Kan nog steeds, maar alleen bij replays en niet bij live sessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
The_Admin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:58:
[...]

Haha ja gedaan, maar ik zie dat jij Race Control wel aan de praat hebt en er wat issues (lijken) te zijn met F1 Viewer. Al kan de oorzaak voor dat issue heel goed de reden voor 'mijn' probleem zijn.
Jij bedoelt met Race Control de Android app die niet meer wordt doorontwikkeld, die werkt momenteel inderdaad niet. Ik bedoel met Race Control mijn eigen Windows applicatie die toevallig dezelfde naam heeft. Die werkt nog wel gewoon met de nieuwe beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

The_Admin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:50:
Meer mensen die F1TV Pro gebruiken hier middels danwel de Kodi add-in (https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv) of de Android TV app (https://github.com/Groggy/race-control-tv)?
Vorige paar races geen problemen gehad, en nu geven ze allebei een 'login failed' / 'credentials rejected by F1.com' error. Wachtwoord geverifieerd, kan er gewoon mee inloggen op iPad en browser, subscription is active en had géén 6 devices gekoppeld (toch paar verwijderd, maar zelfde probleem).

Lijkt alsof de apps of de API endpoints die ze gebruiken actief geblockt worden. Enorm irritant, zeker bij het gebrek aan Chromecast ondersteuning of een behoorlijke officiële Android TV app. Dit gaat zo géén verlenging worden aan het eind van het seizoen voor F1TV Pro...
De Kodi add-in werkt gewoon bij mij, misschien de add-in even updaten?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Spollie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:04:
[...]

Jij bedoelt met Race Control de Android app die niet meer wordt doorontwikkeld, die werkt momenteel inderdaad niet. Ik bedoel met Race Control mijn eigen Windows applicatie die toevallig dezelfde naam heeft. Die werkt nog wel gewoon met de nieuwe beveiliging.
Ah sorry, dat haalde ik inderdaad door de war, ik ga me eens verdiepen in jouw app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Pierre schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:08:
[...]

De Kodi add-in werkt gewoon bij mij, misschien de add-in even updaten?
Mjah ik heb de laatste versie, hij is 21 dagen geleden voor het laatst geupdatet aan de github repo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spollie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:04:
[...]
Die Android TV versie gaf eerder deze week de credential foutmelding, een paar dagen later lukte het wel om in te loggen (zonder iets gewijzigd te hebben), maar op dit moment blijkbaar weer niet. Dit was in een ander topic (Google TV) voorbij gekomen.

Die app wordt idd al tijden niet meer onderhouden, dus ergens wordt er aan wat knoppen gedraaid waardoor het inloggen soms wel, maar nu weer niet blijkt te lukken met die app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Het lijkt hem in de User-Agent te zitten die wordt meegestuurd met het HTTP Request. Toevallig werkt de waarde 'RaceControl' die ik gebruik wel en al het andere lijkt niet te werken. Echt super vaag, ik ben nog met wat mensen in discussie op Github.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Race Control werkt hier gelukkig wel. Maar het geluid is out-of-sync met een paar seconden. Erg irritant. Maar beter dan helemaal geen beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Jelte schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:02:
Race Control werkt hier gelukkig wel. Maar het geluid is out-of-sync met een paar seconden. Erg irritant. Maar beter dan helemaal geen beeld :)
Geluid out of sync is een VLC issue, meestal opgelost door de stream opnieuw te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spollie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:07:
[...]

Geluid out of sync is een VLC issue, meestal opgelost door de stream opnieuw te openen.
Of MPV gebruiken, been there, done that, audio in sync :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Spollie Ik gebruik de interne speler. En herstarten had helaas geen zin. Elke keer weer ging het geluid out-of-sync helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
Jelte schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:38:
@Spollie Ik gebruik de interne speler. En herstarten had helaas geen zin. Elke keer weer ging het geluid out-of-sync helaas.
Dan zou ik @JohanKupers zijn advies opvolgen en MPV gebruiken. Als je gebruik maakt van een window layout kun je die met de interne speler maken en opslaan, en vervolgens in MPV openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
F1Viewer v1.4.0 is beschikbaar met een bugfix: https://github.com/SoMuch...iewer/releases/tag/v1.4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Dat werkt alleen als je Windows hebt... ;) hier enkel OS X. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Meer mensen hier waarbij de F1TV app in iOS14.2 op de iPhone 12 mini geen stream wilt inladen? Betreft het terugkijken van FP2. Nog niet kunnen testen met een live stream

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 14-11-2020 09:24 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Okay. De grote “have you tried to log out and back in again?” truuk werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
RaceControl _O_ geniaal, net even mee zitten spelen, eerste poging gedaan tot een lay-out bouwen. Bij het gebruik van de interne speler vertraagde alles enorm en sloeg de stream gelijk vast terwijl m'n cpu en memory verbruik niet idioot hoog waren, klinkt dat bekend? Nu even een lay-outje gebouwd in MPV, al kan ik die niet opslaan zo, en is de world stream wat out of sync met de on board streams, maar het begin is er!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
The_Admin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:45:
RaceControl _O_ geniaal, net even mee zitten spelen, eerste poging gedaan tot een lay-out bouwen. Bij het gebruik van de interne speler vertraagde alles enorm en sloeg de stream gelijk vast terwijl m'n cpu en memory verbruik niet idioot hoog waren, klinkt dat bekend? Nu even een lay-outje gebouwd in MPV, al kan ik die niet opslaan zo, en is de world stream wat out of sync met de on board streams, maar het begin is er!
De layout moet je met de interne speler maken en opslaan, vervolgens kun je met de knop 'Open in MPV' diezelfde layout openen met MPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Spollie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:52:
[...]

De layout moet je met de interne speler maken en opslaan, vervolgens kun je met de knop 'Open in MPV' diezelfde layout openen met MPV.
Klopt, las ik inderdaad ook toen ik hem in MPV had gebouwd. Eigen schuld hoor, want het staat er duidelijk. Ik heb alleen het probleem dat m'n hele pc vertraagd als ik 2 windows van de interne speler open, ik krijg ze niet eens fatsoenlijk geresized dan, laat staan een derde erbij. Gekke is dat dat met MPV geen probleem was een m'n cpu/mem utilization niets geks laat zien als ik de interne speler gebruik en de boel vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
The_Admin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:05:
[...]

Klopt, las ik inderdaad ook toen ik hem in MPV had gebouwd. Eigen schuld hoor, want het staat er duidelijk. Ik heb alleen het probleem dat m'n hele pc vertraagd als ik 2 windows van de interne speler open, ik krijg ze niet eens fatsoenlijk geresized dan, laat staan een derde erbij. Gekke is dat dat met MPV geen probleem was een m'n cpu/mem utilization niets geks laat zien als ik de interne speler gebruik en de boel vertraagt.
Dat is wel vreemd. En als je de streams in VLC opent? De interne speler gebruikt namelijk het VLC player component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:26
Heb een FIX voor de Xbox One gebruikers die in de Edge browser keken. Op dit moment hebben ze de ‘login’ button grijs gemaakt op veel platforms.

Fix:
1. Bezoek een random website, maakt niet uit welke. Bookmark deze. Naam bijvoorbeeld: ‘Login fix’

2. Ga naar de bookmarks en EDIT deze bookmark url naar:
code:
1
javascript:document.getElementsByClassName("loginForm")[0].getElementsByClassName("btn-primary")[0].attributes.removeNamedItem("disabled")

3. Ga naar de f1tv login pagina. En klik deze bookmark. De login button werkt en je kan weer als vanouds inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:27
Hoe augmented reality wordt gebruikt bij de F1 uitzendingen van Ziggo Sport (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
Bij mij werkte dit weekend de Kodi plugin (die van bbsan2k) ook niet op mijn RPi 4. Kreeg ook steeds de melding authentication failed. Vanochtend kwam ik er achter dat dit in versie 0.1.6.1 gefixed is, maar versie 0.1.7 is inmiddels ook verschenen. Die werkt bij mij weer.

Gelukkig maar, want alhoewel Race Control echt een superprogramma is (hulde @Spollie, zat ik dit weekend vast aan een Windows 10 HTPC'tje gekoppeld aan de TV die ik als backup heb. En die combinatie loopt qua refresh rates nooit echt goed, door de kleine mismatch loopt het beeld gewoon niet vloeiend. Dit heb ik met alles wat ik op die HTPC afspeel. Ooit wel geprobeerd te fixen, maar toen Windows 10 weer opnieuw erop gezet. Dat is toch wel fijn aan Kodi, die kan zelf de refresh rate aanpassen en dat is echt merkbaar.

Qua stream het hele weekend geen grote hickups of opnieuw bufferen gehad. Wel een aantal keren het beeld op zwart en audio weg, maar dit duurde maar een paar seconden.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickPR op 16-11-2020 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Spollie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:13:
[...]

Moet niet, kan uiteraard wel. Gisteren even mee gespeeld, het lijkt een kwestie te zijn van target framework aanpassen en hercompileren, werkte meteen. Dus misschien voor de volgende major release.
Als ik zo de commits lees op Github, ben je lekker bezig met overstappen naar .Net 5.0 voor 1.9.0. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Hebben meer mensen met Ziggo Sport Totaal (ik heb Ziggo/Vodafone) last met F1TV Pro over de subscription? Eerst kreeg ik een mail dat mijn betaalgegevens niet compleet waren. Ga je dan naar die site, zie je dat het allemaal klopt, de subscription was verlengd zag ik. Alles gratis en ik heb ook nooit CC gegevens opgevoerd oid.
Ik heb op die mail geantwoord dat er kennelijk een fout zat in hun check. Ze zullen wel een scriptje hebben die ziet dat er abonnees zijn zonder cc details. Voor de vorm heb ik maar gereageerd zodat je straks geen verrassingen krijgt. Van ene Bogdan kreeg ik een nietszeggend antwoord. Typisch teletubbie servicedesk/helpdesk antwoord zeg maar van iemand die totaal niet leest of begrijpt wat je vraagt. Geen probleem, ik heb ze iig laten weten dat er iets misschien niet klopt.

Maar nu...email dat mijn subscriptions suspended is omdat zij niet kunnen verifiëren dat ik een Ziggo Sport Totaal abo heb. Of ik maar even met Ziggo contact op kan nemen om dit te corrigeren als het niet klopt. Ja, leuk, moet ik weer een half uur in de wacht gaan hangen om vervolgens aan een collega teletubbie van Bogdan uit te leggen dat het niet klopt. Geen zin an. Dat heb ik ze ook terug gemailed, met de mededeling dat ik niet hun werk ga doen. Ik denk dat er meerdere mensen in dit bootje zitten, en zij hebben een deal met Ziggo, dus mogen zij hun contacten aanspreken over dit gedoe.

Die mail kreeg ik weer terug want het adres dat zij gebruikten werkt niet om mail heen te sturen. Dus heb ik het adres van Bogdan maar weer opgegraven en het daarheen gestuurd... :+ (gewoon naar billing@formula1.com).

Ik ben benieuwd...wat een gedoe ook weer (1st world problems 8) )

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
mphilipp schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:57:
Ze zullen wel een scriptje hebben die ziet dat er abonnees zijn zonder cc details.
[...]
Maar nu...email dat mijn subscriptions suspended is omdat zij niet kunnen verifiëren dat ik een Ziggo Sport Totaal abo heb. Of ik maar even met Ziggo contact op kan nemen om dit te corrigeren als het niet klopt.
Wanneer je en Ziggo klant bent en bovendien Sport Totaal hebt, heb je recht op F1TV. Ik heb zelf nooit m'n cc op hoeven geven. Je hoeft geen half uur te wachten op een medewerker, je kunt het ook in Mijn Ziggo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

grun93 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:00:
[...]

Wanneer je en Ziggo klant bent en bovendien Sport Totaal hebt, heb je recht op F1TV. Ik heb zelf nooit m'n cc op hoeven geven. Je hoeft geen half uur te wachten op een medewerker, je kunt het ook in Mijn Ziggo zien.
Never mind

[ Voor 28% gewijzigd door Pierre op 18-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
@mphilipp Precies hetzelfde hier, laat even weten hoe het afloopt. Ook niet zo'n zin om erachter aan te gaan, gebruik het ook nauwelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

grun93 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:00:
[...]
Dat is ook de issue niet. Dat snap ik allemaal. Het gaat erom wat F1TV er nu van maakt. Lees het relaas nog maar eens.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Knul schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:32:
@mphilipp Precies hetzelfde hier, laat even weten hoe het afloopt. Ook niet zo'n zin om erachter aan te gaan, gebruik het ook nauwelijks..
Het was een account-sync issue. Ze gaven mij de volgende guide:
Please do all the following steps in the same order as provided:
1. Create an F1 Account or Login (if you already have an F1TV Account).
2. Click on Subscribe to purchase a new subscription.
3. Select Netherlands in the region.
4. Click on the Ziggo Plan right below the Price.
5. Click on Sync Account button.
6. Log in with the Mijn Ziggo account to sync the 2 accounts.
Toen ik inlogde en naar 'subscriptions' ging stond daar een link naar het activeren van je gratis Ziggo sunscription. Als je daarop klikt. gaat de rest vanzelf. Er komt een schermpje waar je kunt inloggen naar Mijn Ziggo en dan is je account gesynct.

of een stel slimmerikken hebben nu mijn login gegevens geskimmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
Had precies hetzelfde. Opnieuw koppelen heeft gewerkt, thanks!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:12
@Spollie

Is er ook een mogelijkheid dat ik een speelbare link kan krijgen vanuit jouw app?
Ik wil deze dan gebruiken op mijn nvidia shield vlc player of desnoods mxplayer.

de knop Copy krijg ik wel een link waardoor ik een m3u8 kan downloaden maar deze is daarna niet speelbaar via VLC of iets anders.

[ Voor 27% gewijzigd door marcel19 op 19-11-2020 07:27 ]

• Spollie
marcel19 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:26:
@Spollie

Is er ook een mogelijkheid dat ik een speelbare link kan krijgen vanuit jouw app?
Ik wil deze dan gebruiken op mijn nvidia shield vlc player of desnoods mxplayer.

de knop Copy krijg ik wel een link waardoor ik een m3u8 kan downloaden maar deze is daarna niet speelbaar via VLC of iets anders.
De link die je met Copy krijgt is juist de speelbare link, in VLC kun je deze rechtstreeks openen als netwerkstream. Dus niet zelf eerst het m3u8-bestand downloaden en die proberen te openen, want dan verlies je alle parameters die in de URL embedded zijn (zoals het security token) en krijg je 403 errors. Houdt er ook rekening mee dat een link een beperkte tijd geldig is, volgens mij een paar minuten.

Het enige probleem met VLC is dat de live uitzendingen meestal niet werken. In Race Control heb ik hier een workaround voor ingebouwd door deze via Streamlink te laten lopen, maar dat wordt denk ik lastig op je Shield. Ik ben nog wel bezig met de VLC developers om dit op te lossen, maar dat komt waarschijnlijk pas in VLC 4.

MPV werkt wel gewoon goed met de live uitzendingen, dus wellicht dat je mpv-android kunt gebruiken op je Shield. En als je Kodi hebt zou je altijd nog de onofficiële F1TV plugin kunnen gebruiken.

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:12
Spollie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:02:
[...]

De link die je met Copy krijgt is juist de speelbare link, in VLC kun je deze rechtstreeks openen als netwerkstream. Dus niet zelf eerst het m3u8-bestand downloaden en die proberen te openen, want dan verlies je alle parameters die in de URL embedded zijn (zoals het security token) en krijg je 403 errors. Houdt er ook rekening mee dat een link een beperkte tijd geldig is, volgens mij een paar minuten.

Het enige probleem met VLC is dat de live uitzendingen meestal niet werken. In Race Control heb ik hier een workaround voor ingebouwd door deze via Streamlink te laten lopen, maar dat wordt denk ik lastig op je Shield. Ik ben nog wel bezig met de VLC developers om dit op te lossen, maar dat komt waarschijnlijk pas in VLC 4.

MPV werkt wel gewoon goed met de live uitzendingen, dus wellicht dat je mpv-android kunt gebruiken op je Shield. En als je Kodi hebt zou je altijd nog de onofficiële F1TV plugin kunnen gebruiken.
Ok duidelijk.

die addon van Kodi is nou niet echt super moet ik eerlijk zeggen.
Heb daar al een tijd mee gewerkt maar het is een beetje meh :P

Dan wordt het nog maar even de google chromecast gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:55:
[...]
Die Android TV versie gaf eerder deze week de credential foutmelding, een paar dagen later lukte het wel om in te loggen (zonder iets gewijzigd te hebben), maar op dit moment blijkbaar weer niet. Dit was in een ander topic (Google TV) voorbij gekomen.

Die app wordt idd al tijden niet meer onderhouden, dus ergens wordt er aan wat knoppen gedraaid waardoor het inloggen soms wel, maar nu weer niet blijkt te lukken met die app.
En vandaag lukte dit weer wel. De app is niet gewijzigd, dus wat ze daar bij F1TV aan het kl@ten zijn? |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

F1 TV hapert nu weer als vanouds, beeld stil, zwart scherm en dan weer beeld. Volgens Twitter zijn ze er van op de hoogte. Hopen dat ze het voor de kwalificatie en race weer fixen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kon net niet inloggen in de tool van @Spollie (nog niet verder onderzocht, misschien moet ik updaten), maar met de F1TV site geen issues nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Tralapo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:03:
Kon net niet inloggen in de tool van @Spollie (nog niet verder onderzocht, misschien moet ik updaten), maar met de F1TV site geen issues nu.
Hier geen problemen met inloggen, welke versie gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Moest rennen om de kwalificatie op tijd op te starten, dus zoals gezegd nog niet gekeken wat er aan de hand kan zijn. Zal straks nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier werkt Race Control zonder problemen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier werkt f1tv weer foutloos, ook met racecontrol

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb nogal wat lag (audio tov beeld) nu met de pre show. Iemand anders ook last van?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

pinda powerrr schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:49:
Ik heb nogal wat lag (audio tov beeld) nu met de pre show. Iemand anders ook last van?
ja, verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, ik ook, in 2 verschillende browsers. Wel echt een seconde lag, nooit zo erg geweest met illegale streams. Denk probeer eens een maandje f1 tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Klopt, via Twitter al gelezen dat ze er van op de hoogte zijn. Hopelijk fixen ze het voor de race.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
En anders met VLC of MPV de audio delay handmatig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie dat ze via F1TV niet alleen de High Speed test laten lopen maar ook wegvallende stream verbindingen? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zijn er mensen die het al voor elkaar hebben om met een Skrill Credit Card te betalen bij F1TV?
Mij lukt het maar niet..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
Heren even een vraagje, en excuus als dit al eens beantwoord is. Ik volg dit topic verder niet.
Ik moet morgen onverwacht lang werken, had gehoopt op tijd thuis te zijn voor de race. Maar zoals het er nu naar uitziet ben ik pas tegen half 8 thuis. Dan zitten we natuurlijk midden in de race (of dan is ie net afgelopen). Wat is dan de beste manier om de race te van voren af aan te zien? Ik kijk via F1tv. Kan ik die dan gewoon terug spoelen, is die stream gelijk beschikbaar? Ik weet dat ik met ziggo iig gelijk via replaytv kan kijken maar dan moet ik dat geblaat van Olav aanhoren, dat gaat 'm alleen worden in absolute noodgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pyr0_ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:15:
Heren even een vraagje, en excuus als dit al eens beantwoord is. Ik volg dit topic verder niet.
Ik moet morgen onverwacht lang werken, had gehoopt op tijd thuis te zijn voor de race. Maar zoals het er nu naar uitziet ben ik pas tegen half 8 thuis. Dan zitten we natuurlijk midden in de race (of dan is ie net afgelopen). Wat is dan de beste manier om de race te van voren af aan te zien? Ik kijk via F1tv. Kan ik die dan gewoon terug spoelen, is die stream gelijk beschikbaar? Ik weet dat ik met ziggo iig gelijk via replaytv kan kijken maar dan moet ik dat geblaat van Olav aanhoren, dat gaat 'm alleen worden in absolute noodgevallen.
Normaliter kun je vrij snel nadat de stream is afgelopen deze terug kijken. Uiteraard wel even podium ceremonie en alles incalculeren. Zelf heb ik vandaag ook FP3 om 16:15 aan gezet zonder problemen (FPE duurde dan dus tot 16:00, en dan heb je nog 5 tot 10 minuten afronden, en dan duurt het denk ik max 5 minuten voordat replay beschikbaar is).

Zie je waarschijnlijk ook op de F1TV frontpage. Live vs replay knop, dus als je daar even op let kun je ook niet per ongeluk net midden in de podiumceremonie vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan dus niet halverwege starten en dan de race van begin kijken.

Andere oplossing: Heb iemand die voor jou in Race Control / F1TV 15 min voor de start van de race de stream start en pauseert. Dan kan je wel replay tijdens het event doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
Ik zit klaar voor de F2 op F1TV, maar hij blijft staan op het scherm dat de uitzending zo start, meer mensen dat probleem?

nvm, ik was gewoon te vroeg, dacht dat de race om 13.10 zou beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Transportman op 06-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
@Spollie kun je eigenlijk ook de hoeveelheid buffer van MPV aanpassen? Als je meerdere streams opstart zie ik ze meestal ergens tussen de 30-40 seconden buffer aanhouden, maar dat vind ik eigenlijk teveel. Dat zorgt soms voor spoilers via Twitter of Whatsapp haha.

Handmatig spoel ik ze dan vooruit naar circa 10 seconden en dat gaat eigenlijk ook prima altijd. Maar is er een setting om dat automatisch zo te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:06
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van de herhalende uitleg van Olav iedere race?

Je kan er een bingo kaart van maken
- uitleg nieuwe motorstandenregel (het wel mogen aanpassen ivm een mankement maar daarna niet meer terug)
- uitleg hoe DRS werkt
- uitleg over wat er bedoeld wordt met deployment
- uitleg wat graining is
- uitleg over wat er bedoeld wordt met pitstop window

Mis ik er nog een paar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

FastFred schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:09:
Ben ik de enige die een beetje moe wordt van de herhalende uitleg van Olav iedere race?

- uitleg nieuwe motorstandenregel (het wel mogen aanpassen ivm een mankement maar daarna niet meer terug)
- uitleg hoe DRS werkt
- uitleg wat graining is

Mis ik er nog een paar?
Je mist F1 TV met Sky commentaar. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

- uitleg hoe DRS werkt
- uitleg wat graining is

Mis ik er nog een paar?
Kijk maar eens een race naar RTL+, Danner is een kenner maar die flapdrol die er naast zit, legt alles elke race/sessie weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

- uitleg hoe DRS werkt
- uitleg wat graining is

Mis ik er nog een paar?
Eens, maar hij moet ook voor degenen die niet elke race kijken alles uitleggen?

Ik stoor me ook aan zijn blinde vlek die steeds groter lijkt te worden. Wat was het nu weer, SAI die OCO voorbij ging en waar hij een minuut later achter kwam of zo.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:06
Maasluip schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:03:
[...]

Eens, maar hij moet ook voor degenen die niet elke race kijken alles uitleggen?
Vind ik niet. Ik kijk sinds Monaco '15 naar F1, geen race gemist. Ik heb die uitleg niet meer nodig. Als iemand voor het eerst naar F1 kijkt en oprecht interesse heeft in hoe het allemaal werkt dan zoeken ze dat wel op, dat hoeft Olav niet iedere race weer opnieuw uit te leggen.

Als wij op scouting een nieuw lid erbij krijgen dan begin ik ook niet met de hele groep overnieuw met 'hoe loop ik met een bijl in de hand', 'hoe maak ik 'vuur' en 'wat is de platteknoop'. Dat pikt die jongen vanzelf wel op van ons of van de andere kinderen.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 06-12-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
JohanKupers schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:12:
[...]

Ook daar leggen ze de regels vaak iedere race uit, maar ik kan me best voorstellen dat voor de fans die iedere race kijken het overbodig voelt. Aan de andere kant, niet iedereen kijkt iedere race of zit diep in alle strategische en technische aspecten, dan si het wel fijn als ze aangestipt worden (op de relevante momenten).
FastFred schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:11:
Als wij op scouting een nieuw lid erbij krijgen dan begin ik ook niet met de hele groep overnieuw met 'hoe loop ik met een bijl in de hand', 'hoe maak ik 'vuur' en 'wat is de platteknoop'. Dat pikt die jongen vanzelf wel op van ons of van de andere kinderen.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk die vergelijking, daar is het echt actief doen, en ik mag hopen dat jullie bij een nieuw lid wel in de gaten houden dat die goed meekomt en niet door een gebrek aan "algemene scouting-vaardigheden" die die nog op moet doen tussen wal en schip valt. En dat is wat de presentatoren met de uitleg ook doen, voorkomen dat nieuwe kijkers tussen wal en schip vallen als ze het ergens over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Oo F1TV hoor je die ene, kan ff niet op zn naam komen, ook steeds Drag Reduction System zeggen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als jullie het allemaal beter weten moeten jullie het zelf gaan doen. Niemand houd je tegen om te solliciteren op de baan van Olav.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Als jij wekelijks met een groep vrienden gaat paintballen of karten krijg je ook elke keer de uitleg, of je nou al 30 keer bent geweest of niet. Dat is al redelijk begrijpelijk. En als er dan van de 10 vrienden iemand bij zit die het nog nooit heeft gedaan, is het helemaal begrijpelijk. Er kijken altijd nieuwe mensen en ik denk zelfs dat dit vanuit de F1 is 'opgelegd', want bij Sky lichten ze ook elke race nadrukkelijk de regels toe.

Verder was ik Olav helemaal zat, en kijk ik nu al 2 seizoenen Sky. In het begin is het geweldig, maar daar prik je ook gewoon snel doorheen. De eerste paar keren zit je op het puntje van je stoel omdat die Crofy als een idioot loopt te schreeuwen. Na 2-3 keer kom je er achter dat hij gewoon ALTIJD de longen uit zijn lijft schreeuwt in de eerste ronde, en daarna bij alle actie op de baan ook enorm begint te schreeuwen waar dit nergens voor nodig is of de boel begint op te jutten cq. het allemaal veel spannender laten lijken dan dat het echt is.

Nu wissel ik het een beetje af (1 klik op de knop in F1TV, ideaal), want teveel van Sky of teveel Olav is allebei niet te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Tralapo schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:04:
@Spollie kun je eigenlijk ook de hoeveelheid buffer van MPV aanpassen? Als je meerdere streams opstart zie ik ze meestal ergens tussen de 30-40 seconden buffer aanhouden, maar dat vind ik eigenlijk teveel. Dat zorgt soms voor spoilers via Twitter of Whatsapp haha.

Handmatig spoel ik ze dan vooruit naar circa 10 seconden en dat gaat eigenlijk ook prima altijd. Maar is er een setting om dat automatisch zo te doen?
De MPV manual is daar nogal onduidelijk in. Beste wat ik kan vinden zijn de volgende settings:

--demuxer-thread=yes --demuxer-readahead-secs=10

Dit zou je in een mpv config file moeten kunnen zetten, maar ik heb het verder niet getest.

En anders dit even doorstruinen: https://mpv.io/manual/stable/ :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 07-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JohanKupers schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:12:
[...]

Mwah, mijn inziens kun je dat lijstje ook wel los laten op SKY commentaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Divak schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:58:
Verder was ik Olav helemaal zat, en kijk ik nu al 2 seizoenen Sky. In het begin is het geweldig, maar daar prik je ook gewoon snel doorheen. De eerste paar keren zit je op het puntje van je stoel omdat die Crofy als een idioot loopt te schreeuwen. Na 2-3 keer kom je er achter dat hij gewoon ALTIJD de longen uit zijn lijft schreeuwt in de eerste ronde, en daarna bij alle actie op de baan ook enorm begint te schreeuwen waar dit nergens voor nodig is of de boel begint op te jutten cq. het allemaal veel spannender laten lijken dan dat het echt is.

Nu wissel ik het een beetje af (1 klik op de knop in F1TV, ideaal), want teveel van Sky of teveel Olav is allebei niet te doen :D
Hoewel ik Sky zeker nog niet zat ben, zou het mooi zijn als ze het mogelijk maken om de audio van de Pitlane Channel toe te voegen aan de World Feed. Dat is soms echt fijn commentaar. En heb nooit echt het idee dat ze daar specifieke beelden bespreken die niet ook op de World Feed te zien zijn.

Zou me overigens ook niet eens verbazen als dat over niet al te lange tijd de standaard wordt. Ze zijn bij F1 immers wel bezig om het eigen TV-team met eigen producties steeds verder uit te bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 07-12-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tralapo schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:54:
Zou me overigens ook niet eens verbazen als dat over niet al te lange tijd de standaard wordt. Ze zijn bij F1 immers wel bezig om het eigen TV-team met eigen producties steeds verder uit te bouwen.
Stiekem mogen ze w.m.b. wel nog even zoeken naar mensen.
Will is een prima gast volgens mij, maar soms wel helemaal opgefokt. Vooral zijn "grid walk" is extreem alla Crofty.
Lawrence is als interviewer best te pruimen. Als inval presentator toen Will met corona thuis zat was die minder. Maar prima, hij is journalist en geen presentator.
Rosanna is w.m.b. ok als presentatrice.
Alex ken ik niet in zoverre. Maar prima als commentator bij de testdagen en die paar keer dat ik stukjes van pre-show heb gezien ook te pruimen.
Sam (Collins, niet Power die nu 2x als standin in post show was) is w.m.b. verschrikkelijk. Gevoelsmatig vertelt die echt de grootste onzin, als zijnde feit / uitleg bij iets. Daarnaast kan die volgens mij ook wel een alu-hoedje gebruiken. Of zoals gisteren, hem wordt naar voorspelling gevraagd, zegt iets compleet onrealistisch, om te eindigen met "maar dat wordt het vast niet". Rare voorspelling dan.
Alex Brundle (zoon van) die dit weekend paar keer de revue passeerde. Kijkt als een konijn dat vol in de koplampen van een naderende auto kijkt, of hij heeft net wat gebruikt. Daarnaast vond ik hem ook niet prettig om naar te luisteren, weet niet, kwam niet uit zijn woorden of zo.

En terwijl ik aan onderstaande bezig ben met schrijven denk ik nog aan Jolyon Palmer, prettig om naar te luisteren en goede uitleg. Maar helaas letterlijk too little too late. 15 minuten een halve week later zit ik niet zo op te wachten. Liever neemt ie dan een rol alla Martin Brundle (co-commentator) of DiResta / Davidson ("Sky race control") in.

Op gebied van experts zou FOM dan echt moeten investeren. Dat hebben ze volgens mij ook wel geprobeerd met Rob Smedley, maar die is ook alweer aardig snel van het toneel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ging me in dit geval ook vooral om de commentatoren, die zijn echt prima.

De pre- en postshows zijn nog niet om over naar huis te schrijven inderdaad. De postshow is hetzelfde als de Twitter show van vorig seizoen en is op zich prima/relaxed, maar zou zonder de switches naar de studio moeten. Will en de testcoureur/jonge coureur naast 'm kunnen dat prima alleen dragen.

De pre-show is een hoopje bagger. De studio is goedkoop en de content is matig. Vermoed echter dat ze ook hele andere plannen hadden hoor, voorgaande jaren was Rosanna bijvoorbeeld ook altijd wel aanwezig op de circuits. Maar ja, covid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:58
Op f1tv.formula1 zijn alle stream niet functioneel. Gisteren werkte de qualificatie stream niet. Net gekeken en werkt nog steeds niet. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing?

Kwam er gisteren met de qualificatie achter dat ik ook nog via mijn telefoon kon kijken, helaas liep daar de audio meerdere secondes achter...

Nu vermoed ik dat de race ook niet gaat werken zo, denk niet dat het zichzelf oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DutchElite schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:16:
Op f1tv.formula1 zijn alle stream niet functioneel. Gisteren werkte de qualificatie stream niet. Net gekeken en werkt nog steeds niet. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing?

Kwam er gisteren met de qualificatie achter dat ik ook nog via mijn telefoon kon kijken, helaas liep daar de audio meerdere secondes achter...

Nu vermoed ik dat de race ook niet gaat werken zo, denk niet dat het zichzelf oplost
Bedoel je live of replay? Ik heb gisteren rond een uur of 4 de kwalificatie nog kunnen terugkijken (middels de Kodi plugin).
Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien. :)
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html