Ik vind het hem subtiel haperen, totaal niet tevreden.Morpheus2003 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:18:
Kwaliteit is top via de F1 TV viewer op een Nvidia Shield Pro!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier geen enkele last. Geen haperingen.jostefa schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:22:
[...]
Ik vind het hem subtiel haperen, totaal niet tevreden.
Is je verbinding wel bedraad?
Ja ik kijk bedraad.. stream het van laptop Chrome browser naar Android tv. Motion flow uitgezet baat ook niet btw
[ Voor 20% gewijzigd door jostefa op 28-03-2021 17:50 ]
F1 TV Viewer werkt hier perfect op de nvidia shield (geen pro). Wel een vertraging van ongeveer 5 seconden ten opzichte van de iPad.
F1 TV Pro livestream vanuit smartphonebrowser in desktopmodus naar Nvidia Shield TV Pro was best ok, al begon de bandbreedte en daarmee de kwaliteit aanzienlijk in te zakken tegen einde van de race, net toen interessant werd. Ook regelmatig minuscule, doch geen heel vervelende hickups. Geluid vond ik wel stuk beter via de Shield dan ik gewend was bij reguliere tv-uitzendingen, als ware het een 5.1-track.
Dank voor tip van F1 TV viewer, dat lijkt er iets stabieler en vloeiender uit te zien.
Dank voor tip van F1 TV viewer, dat lijkt er iets stabieler en vloeiender uit te zien.
F1 TV viewer via Apple TV was echt heerlijk. Lag een seconde of 15 a 20 achter op de kabel Ziggo Sport F1 dus weinig spoilers in de appgroepen. Helemaal top!
Zojuist de race gekeken via Chromecast, vanaf laptop met Chrome browser. Ik moet zeggen dat ik de hele race last heb gehad van de beeldkwaliteit die inkakte, om vervolgens weer terug te komen. Ook is er de hele race linksonder in beeld een draaiend rondje te zien geweest, alsof er iets geladen moest worden, dit lijkt me van de Chromecast te zijn. En een aantal keer een hickup.
Ik kan me dit van de pre-season tests niet meer herinneren, toen werkte het continue perfect. Aan de wifi-sterkte kan het niet liggen, de TV staat vlakbij de router. Het enige wat ik nu anders heb gedaan is de Chromecast gevoed vanaf een USB-poort op de TV in plaats van met de bijbehorende adapter in het stopcontact. Het werkte wel, maar misschien dat de beperking van de USB-poort qua stroomlevering niet ideaal was.
Ik kan me dit van de pre-season tests niet meer herinneren, toen werkte het continue perfect. Aan de wifi-sterkte kan het niet liggen, de TV staat vlakbij de router. Het enige wat ik nu anders heb gedaan is de Chromecast gevoed vanaf een USB-poort op de TV in plaats van met de bijbehorende adapter in het stopcontact. Het werkte wel, maar misschien dat de beperking van de USB-poort qua stroomlevering niet ideaal was.
De onofficiële Android TV app op de Nvidia SHIELD werkte hier goed. Hetzelfde voor gewoon de website in Firefox op een laptop. Op de PC 4 streams via F1 viewer (oude API dus) en ook daarop geen issue gemerkt.
Geen gebuffer gehad met dezelfde methode. Had wel drie streams tegelijkertijd aan staan. Volgens de stats van Unifi zat ik op grofweg 300Mbit down (natuurlijk ook nog andere apparaten op het netwerk). De streams zijn allesbehalve "zuinig". Dat had ik ook al eens gemerkt met de app op de telefoon via 4G, dat gaat net zo hard als thuis.hjs schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:50:
Een keer een kleine buffer gehad met de nieuwe chroomcast en de onofficiele app. Prima gegaan dus.
Waiting on the world to change
Geprobeert via de desktop modus te casten op een iPhone... Maar dat werkt dus niet.
Via laptop casten lukte wel. Tv bedraad maar laptop niet. 2 hele korte buffers gehad (1 sec), verder vloeiend en goede kwaliteit.
Via laptop casten lukte wel. Tv bedraad maar laptop niet. 2 hele korte buffers gehad (1 sec), verder vloeiend en goede kwaliteit.
Ik begrijp dat bij het casten via de website je de website open moet laten staan? Als je via Race Control cast kun je daarna gewoon je computer uit zetten. De Chromecast haalt zelf de stream binnen. Werkte perfect vandaag, geen enkele keer een buffer gehad en super smooth in 50Hz mode.
Ik heb m'n laptop naast de tv gezet voor F1TV-streams met timings, posities op de baan en een incidentele onboard, maar met een vertraging van 40-60 seconden ten opzichte van Ziggo tv was dat niet echt nuttig. Hetzelfde was het geval met de Android-app.
Voortaan dus maar volledig streamen, maar dan wel met netwerkkabel voor de zekerheid, want die streams lusten inderdaad wel wat bandbreedte.
Af en toe wel handig om, als er op tv iets gebeurde, om in F1TV te switchen naar de relevante stream, zodat je nogmaals goed kon kijken wat er gebeurde.
Voortaan dus maar volledig streamen, maar dan wel met netwerkkabel voor de zekerheid, want die streams lusten inderdaad wel wat bandbreedte.
Af en toe wel handig om, als er op tv iets gebeurde, om in F1TV te switchen naar de relevante stream, zodat je nogmaals goed kon kijken wat er gebeurde.
[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2021 22:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Je kunt je Tv toch even pauzeren? En dan starten op hetzelfde moment als F1TV?CodeCaster schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:24:
Ik heb m'n laptop naast de tv gezet voor F1TV-streams met timings, posities op de baan en een incidentele onboard, maar met een vertraging van 40-60 seconden ten opzichte van Ziggo tv was dat niet echt nuttig. Hetzelfde was het geval met de Android-app.
Het was niet mijn tv, en degene waarop ik keek, beschikte nog over een CI+-module, dus timeshifting zat er helaas niet in. Anders wel een goede suggestie!ButeobuteoButeo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:38:
[...]
Je kunt je Tv toch even pauzeren? En dan starten op hetzelfde moment als F1TV?
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Precies hetzelfde hier. Kon de race gewoon kijken, maar soms kon ik de tijden door de pixels niet meer zien. Dat duurde dan even een halve minuut en was het weer okay. Ook de hele tijd het draaiende rondje in beeld. Ik denk niet dat het de Chromecast is die dit rondje deelt want het stond precies boven het F1 logo. Misschien toeval.PatrickPR schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:33:
Zojuist de race gekeken via Chromecast, vanaf laptop met Chrome browser. Ik moet zeggen dat ik de hele race last heb gehad van de beeldkwaliteit die inkakte, om vervolgens weer terug te komen. Ook is er de hele race linksonder in beeld een draaiend rondje te zien geweest, alsof er iets geladen moest worden, dit lijkt me van de Chromecast te zijn. En een aantal keer een hickup.
Ik hoop snel dat de TV app er voor de samsung TV's is en je direct een stream ontvang zonder dit via een tablet te moeten doen
Moet zeggen dat ik de kwaliteit eigenlijk wel goed vond. Vorige jaren was het beperkt tot een illegale stream die nu en dan haperde of kijken via Telenet en dat was dan maar 720P (ik praatte voor mezelf het gebruik van een illegale stream beetje goed doordat ik betaal voor F1 op Telenet, wat natuurlijk niet correct is maar ja). Geen enkele hapering maar dat kwam misschien omdat ik niet live aan het kijken was.
Ben wel tevreden
Enigste nadeel vond ik het "terugkijken". Ik ben half uurtje later begonnen en wou dus kijken van het begin. Op mijn tablet begint de stream natuurlijk live maar was snel genoeg om terug te klikken zodat ik geen tussenstand kon zien. Maar toen ik de cast begon, sprong ie toch terug naar live. Gelukkig had ik het geluid uitgezet en gezegd aan de andere persoon van even niet naar de tv te kijken voor het geval het niet zou lukken. Ook liep er nog één en ander mis met de taal. Stond op Engels maar toen de cast begon, stond die op Nederlands en kon die niet meer aanpassen. Even herladen en toen lukte de taal wel
Ik ging er eigenlijk van uit dat de préshow en aftershow van Sky waren. Maar geen aftershow en de préshow is blijkbaar iets van F1 zelf.
Maar al bij al zeer tevreden van de eerste test.
Ben wel tevreden
Enigste nadeel vond ik het "terugkijken". Ik ben half uurtje later begonnen en wou dus kijken van het begin. Op mijn tablet begint de stream natuurlijk live maar was snel genoeg om terug te klikken zodat ik geen tussenstand kon zien. Maar toen ik de cast begon, sprong ie toch terug naar live. Gelukkig had ik het geluid uitgezet en gezegd aan de andere persoon van even niet naar de tv te kijken voor het geval het niet zou lukken. Ook liep er nog één en ander mis met de taal. Stond op Engels maar toen de cast begon, stond die op Nederlands en kon die niet meer aanpassen. Even herladen en toen lukte de taal wel
Ik ging er eigenlijk van uit dat de préshow en aftershow van Sky waren. Maar geen aftershow en de préshow is blijkbaar iets van F1 zelf.
Maar al bij al zeer tevreden van de eerste test.
[ Voor 8% gewijzigd door Kenhas op 29-03-2021 09:13 ]
Er zijn zowel pre- als post shows. Beide zijn AFAIK ook beschikbaar op YouTube maar uiteraard ook live op gewoon F1TV. Enige nadeeltje is dat je steeds 3 losse items hebt. Je moet handmatig van preshow naar race en na de race handmatig naar de postshow.Kenhas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:10:
De taal moet ik ook voor iedere uitzending opnieuw instellen, de default is NL terwijl ik liever Engels heb. Dat was vorig jaar anders maar toen had ik een gratis abo vanwege ziggo en sport totaal. Nu heb ik een los F1TV abonnement maar dat zou toch niks mogen uitmaken.Kenhas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:10:
Ook liep er nog één en ander mis met de taal. Stond op Engels maar toen de cast begon, stond die op Nederlands en kon die niet meer aanpassen. Even herladen en toen lukte de taal wel
F1TV Pro en Sky hebben ieder een uitzending voorafgaand aan de race die allebei préshow heten maar niet hetzelfde zijn.
Ik zie een paar mensen (2) die een Next box hebben en in 4K gekeken hebben. Hoe beviel dat?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Gisteren voor het eerst gekeken met F1TV pro abbonement i.c.m. met de F1TV viewer app op mijn android tv. Werkte als een trein, gehele race netjes 1080p geen dips in kwaliteit of stotteringen. En de hoofdreden om het abbo af te nemen, geen Olaf en Jack meer!
Ik heb genoten
Ik heb genoten
F1TV pro werkte op zich prima op iPad, ik hoop alleen wel dat het issue met de oplichtende zwarte balken boven en onder in beeld snel opgelost wordt. Als je daar één keer op let blijft het je afleiden.
Same here, dacht dat het aan mij lag haha!dennisfr schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:36:
F1TV pro werkte op zich prima op iPad, ik hoop alleen wel dat het issue met de oplichtende zwarte balken boven en onder in beeld snel opgelost wordt. Als je daar één keer op let blijft het je afleiden.
En volgens mij is het niet mogelijk om (iig. op de iPad) terug te spoelen tijdens de wedstrijd, klopt dat?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Sinds F1 via de webbrowser zelf de Chromecast functionaliteit aanbied is dat niet meer nodig. Stream aanzetten en je kunt vervolgens je laptop of desktop uitschakelen en de Chromecast loopt door. Voorheen was dat inderdaad anders. Bij het uitschakelen van je laptop/desktop had je geen beeld meer.Spollie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:03:
Ik begrijp dat bij het casten via de website je de website open moet laten staan? Als je via Race Control cast kun je daarna gewoon je computer uit zetten. De Chromecast haalt zelf de stream binnen. Werkte perfect vandaag, geen enkele keer een buffer gehad en super smooth in 50Hz mode.
F1TV pro casten vanuit Chrome via de webplayer naar een ChromeCastUltra was ook helemaal geen enkel probleem
Heerlijk smooth de race kunnen kijken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net zoals voorgaande race weekenden, alleen nu nog wat duidelijker in beeld gebrachtasing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:26:
Ik zie een paar mensen (2) die een Next box hebben en in 4K gekeken hebben. Hoe beviel dat?
Testing, one, two ...
Vorig weekend voor het eerst F1 gekeken via F1TV Pro en bevalt opzich wel goed. Kwalitatief is het beeld beter dan voorheen bij Ziggo (ik heb geen Mediabox Next) en ik heb toegang tot meer data (onboard beelden, tracker, data etc).
Echter stoor ik me aan het feit dat de verschillende streams verre van in-sync lopen met elkaar.
Storen meer mensen zich hieraan en hoe lossen jullie dit eventueel op?
Echter stoor ik me aan het feit dat de verschillende streams verre van in-sync lopen met elkaar.
- De onboard beelden van Max lopen 2-3 seconden voor op de main feed.
- De data stream (met sector tijden) loopt ongeveer 1-2 seconden achter op de main feed.
- De tracker (overzicht van het circuit) loopt een halve ronde achter op de main feed.
Ik had ook het idee dat F1TV achter loopt in verhouding met KPN/ZIggo, want toen er op tv 3 uur op de klok kwam voor de formation lap hadden mijn klokken/telefoons het al 15:01..
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2021 14:41 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Joh.G_Dragon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:40:
Ik had ook het idee dat F1TV achter loopt in verhouding met KPN/ZIggo, want toen er op tv 3 uur op de klok kwam voor de formation lap hadden mijn klokken/telefoons het al 15:01..
Internetstreams lopen altijd achter op normale live broadcast.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Genieten.asing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:26:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is wel jammer, maar zolang het geen minuten zijn is het nog geen ramp.Rivanov schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:43:
[...]
Joh.
Internetstreams lopen altijd achter op normale live broadcast.
Zelfde hier. Normaal kijk ik op de iPad de main feed en op een telefoon oid Max onboard/data maar er zat zoveel tijdverschil tussen dat het geen zin had. Je kunt het niet oplossen tenzij je de stream kunt pauzeren maar dat kan, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet.Xilion schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:36:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Beviel uitstekend! De kwaliteit was zeker goed te noemen. Je ziet dat alles scherper is dan normaal, van de circuitkaart, tot letters, tot de f1-auto's zelf.asing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:26:
Het gaat mij niet om de streams ten opzichte van KPN of Ziggo, maar de verschillen tussen de verschillende streams. Ik zie nu op de onboard beelden van Max al dingen gebeuren die in de main feed nog moeten worden getoond. Of als ik wil kijken hoeveel 'verkeer' Max nog tegenkomt op de tracker alvorens hij Hamilton kan gaan inhalen, heeft het simpelweg geen nut (aangezien deze een halve ronde achter loopt).G_Dragon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:40:
Precies dit.Xilion schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:54:
[...]
Het gaat mij niet om de streams ten opzichte van KPN of Ziggo, maar de verschillen tussen de verschillende streams. Ik zie nu op de onboard beelden van Max al dingen gebeuren die in de main feed nog moeten worden getoond. Of als ik wil kijken hoeveel 'verkeer' Max nog tegenkomt op de tracker alvorens hij Hamilton kan gaan inhalen, heeft het simpelweg geen nut (aangezien deze een halve ronde achter loopt).
Bij mij was de vertraging denk ik toch wel een minuut tussen de stream op m'n Chromecast en de live data (in het nadeel van de live data/onboard cams), totaal niet bruikbaar dus om naast elkaar te houden.
Vaak bu'j te bang!
Heb er een lichte kater aan overgehouden. En dat lag niet aan het 4K beeld wat Ziggo ons voorschoteldasing schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:26:
Ik ben dan benieuwd naar je oplossingXilion schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:36:
Technisch zou het voor F1TV niet zo ingewikkeld moeten zijn om deze (ongeveer) in-sync te laten lopen.
Vervolgens kun je wel een timestamp in de feed verpakken (puur in de datastream, maar het zou bv ook een audiosignaal kunnen zijn zoals wel eens bij spelshows op TV waarbij je met een app mee kunt spelen), maar hoe ga je dat dan synchroniseren? Ik had gisteren op mijn PC 4 streams lopen via F1Viewer in MPV. Vervolgens op mijn laptop gewoon in Firefox de website met 1 stream, en op mijn Nvidia SHIELD met de third party app nog eens de main feed. Met een player die alle streams afspeelt zou het dan nog mogelijk kunnen zijn om alle streams gelijk te trekken (op basis van bv een timestamp in de data). Maar gezien er geen officiële player is buiten de website kan dat dus al niet (de app van @Spollie zou dat theoretisch wel kunnen, aangezien die meerdere interne players heeft en dus theoretisch timestamps kan syncen als die aanwezig zijn in de feed). Maar hoe wil je dat doen met meerdere players op verschillende apparaten? Mijn TV weet niet "waar" de PC is v.w.b. afspelen.
Dat kan wel, en heb ik op de website gebruikt, en ook in de third party Android TV app kon ik gevoelsmatig pauzeren en seeken (ook naar stukken die die niet live had afgespeeld had ik het gevoel). Alleen kan het in de apps nog niet omdat die niet zijn geupdate naar het nieuwe platform.Arfman schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:44:
[...]
Zelfde hier. Normaal kijk ik op de iPad de main feed en op een telefoon oid Max onboard/data maar er zat zoveel tijdverschil tussen dat het geen zin had. Je kunt het niet oplossen tenzij je de stream kunt pauzeren maar dat kan, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet.
UDP-pakketjes het netwerk op slingeren.RobertMe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Maar hoe wil je dat doen met meerdere players op verschillende apparaten? Mijn TV weet niet "waar" de PC is v.w.b. afspelen.
Ik denk dat we het eens kunnen zijn over het feit dat de verschillen tussen de streams die mensen ervaren niet volledig toe te spelen zijn aan het starten van een stream, buffering etc. Als dat het geval zou zijn, praten we denk ik nog over 1-3 seconden.RobertMe schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Ik ben dan benieuwd naar je oplossingTen eerste betekend tegelijkertijd de stream uitsturen niet dat het ook tegelijkertijd wordt afgespeeld. Want je hebt vertraging onderweg en players willen een bepaalde buffer hebben, die zowel in tijd als data (X bytes) uitgedrukt kan zijn. Als je een stream start begint de player dus met downloaden, en als deze een X aantal seconden of Y KB heeft gedownload begint die pas met afspelen. Dit wijkt dus uiteraard af als je meerdere streams opent.
Vervolgens kun je wel een timestamp in de feed verpakken (puur in de datastream, maar het zou bv ook een audiosignaal kunnen zijn zoals wel eens bij spelshows op TV waarbij je met een app mee kunt spelen), maar hoe ga je dat dan synchroniseren? Ik had gisteren op mijn PC 4 streams lopen via F1Viewer in MPV. Vervolgens op mijn laptop gewoon in Firefox de website met 1 stream, en op mijn Nvidia SHIELD met de third party app nog eens de main feed. Met een player die alle streams afspeelt zou het dan nog mogelijk kunnen zijn om alle streams gelijk te trekken (op basis van bv een timestamp in de data). Maar gezien er geen officiële player is buiten de website kan dat dus al niet (de app van @Spollie zou dat theoretisch wel kunnen, aangezien die meerdere interne players heeft en dus theoretisch timestamps kan syncen als die aanwezig zijn in de feed). Maar hoe wil je dat doen met meerdere players op verschillende apparaten? Mijn TV weet niet "waar" de PC is v.w.b. afspelen.
De oplossing die ik voor ogen had (bierviltje niveau) was dat de streams die F1TV uitstuurt op zijn minst gelijk lopen qua timestamp. Dan zou het puur nog een verschil zijn qua openen van de stream en/of bufferen, maar wordt de bruikbaarheid van de combinatie van deze streams al velen malen groter.
Even mezelf quoten. Ik heb vandaag een beta-versie gevonden van Kodi 19 'Matrix' voor de Raspberry Pi 4. Deze werkt op zich goed, ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Er is door bbsan2k de afgelopen dagen versie 0.1.8.1 beta beschikbaar gekomen. Deze werkt goed met Kodi 19. Vooralsnog alleen live sessies, dus niet terugkijken van dit seizoen en vorige seizoenen. Voor de races kan ik in ieder geval weer gebruik maken van mijn RPi4 en de nieuwe API.PatrickPR schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Dat vond ik dus ook, gebruikte dat altijd. Echter is Kodi 19 Matrix ook nog niet beschikbaar voor de Raspberry Pi 4. Dus zit nog vast aan de oude API.
Ik weet niet of ik hier de directe URL naar het zip-bestand mag delen, dus doe ik het maar even stapsgewijs.
- Op zijn github pagina klik je linksboven op Code.
- Dan zie je links boven het overzicht van bestanden een drop down, die staat default op 'develop', deze zet je op 'Matrix_Support'
- Rechts boven het overzicht van bestanden zit een groene knop Code. Dit is een drop down waar je Download ZIP kunt kiezen. Dan begint de download van de juiste versie voor Kodi Matrix.
Ik vraag me af of dat echt zoveel verschil maakt, of je TV het opschaalt versus de Ziggo computer.ppeterr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:10:
[...]
Yep, maar het is een mooie voorzet tot meer 4K content. En, mits goed gedaan bij Ziggo een
groot voordeel voor veel 4K tv's die zelf de bron nog upscalen. Ik vind het er netjes uitzien.
Zou het niet gewoon de bitrate zijn die het verschil maakt?
Zeker heb je gelijk over de bitrate, dat maakt het verschil. Maar ik heb hier bijvoorbeeld een E7 Oled hangen. Mooi ding hoor, maar heeft wat moeite met scalen van 1080i naar 4k bij kleinere verticale bewegende beeld elementen. Krijg er dan soms een wat skippende mini f1 auto voor terugBigfoot schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:05:
[...]
Ik vraag me af of dat echt zoveel verschil maakt, of je TV het opschaalt versus de Ziggo computer.
Zou het niet gewoon de bitrate zijn die het verschil maakt?
Nu met native 4k van de races, is dat perfect. Tv hoeft niks te doen, En zelfs opgeschaald beeld wat dus voor de tv native 4k lijkt te zijn, daar doet hij ook niks mee...lijkt beter.
Maar goed, het is erg tv afhankelijk dus.
Hierzo gebruikt gemaakt van @Spollie's RaceControl, TV op laptop aangesloten en meerdere streams (6) tegelijk aangezet. Tijdens de race een keer even Max z'n onboard voor ~4 seconden gepauzeerd zodat 'ie weer wat beter sync liep, verder geen problemen met syncen oid.
Wel via de MPV-player gekeken want op de internal player kreeg 'k toch regelmatig wat hickups.
Top werk, @Spollie!
Wel via de MPV-player gekeken want op de internal player kreeg 'k toch regelmatig wat hickups.
Top werk, @Spollie!
/f/image/hU8HVk7yVH2MIns9NCmDCcAJ.png?f=fotoalbum_large)
Precies, dus even met de hand de diverse streams pauzeren of een beetje vooruit spoelen, afhankelijk van de buffer.
Mooi toch, dat een 3rd party app het veel beter voor elkaar heeft dan de officiele 
Volgende keer maar de laptop op schoot met Race Control ..
Volgende keer maar de laptop op schoot met Race Control ..
F1TV Viewer for Android TV
Heeft weer een update gekregen;
v2.0.4
v2.0.4
- Added closed caption option [beta]
- Added possibility to manually select viewing resolution
- Now the recent seasons are ordered by the most recent events
- Added a retry mechanism and some security checks when starting the playback, this will hopefully reduce the amount of bugs/crashes related to playback
- Added a better login failure dialog, thankfully we discovered why some logins even being correct are rejected
Testing, one, two ...
De Adroid TV kijkers boffen maar. Hoe werkt dit voor de vele Samsung TV kijkers? Zijn die overgeleverd aan Samsung of die dit toe gaan voegen aan hun app assortiment? Of moet F1TV hier een speciaal een app voor maken? Of zijn zulke apps 'gewoon' te poorten straks?
Ik vind de Race control er overigens echt ontzettend gaaf uitzien, een paar posts hierboven. Ik ga eens uitpluizen hoe ik dat ook voor elkaar krijg!
Ik vind de Race control er overigens echt ontzettend gaaf uitzien, een paar posts hierboven. Ik ga eens uitpluizen hoe ik dat ook voor elkaar krijg!
Inmiddels heb ik ook een Kodi 19 addon voor F1 TV ontwikkeld. Deze ondersteund in tegenstelling tot de addon van bbsan2k die eerder wordt genoemd zowel live events als het terugkijken van alle beschikbare eerdere events/seizoenen/shows/docu's.
Beschikbaar via https://dut-iptv.github.io/ voor alle platformen waarop Kodi 19 wordt ondersteund.
Beschikbaar via https://dut-iptv.github.io/ voor alle platformen waarop Kodi 19 wordt ondersteund.
Werkt primadutiptv schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:49:
Inmiddels heb ik ook een Kodi 19 addon voor F1 TV ontwikkeld. Deze ondersteund in tegenstelling tot de addon van bbsan2k die eerder wordt genoemd zowel live events als het terugkijken van alle beschikbare eerdere events/seizoenen/shows/docu's.
Testing, one, two ...
Werkt prima op mijn RPi4 met Kodi 19, mooi vloeiend beeld. Weet je toevallig waarom de kwaliteit van de stream niet aan te passen is? Dit wordt automatisch gekozen op basis van de resolutie van Kodi (vermoed ik) maar is greyed out.dutiptv schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:49:
Niet enkel op basis van de gekozen Kodi resolutie, want de on board's laten 720p als maximaal zien.PatrickPR schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:06:
[...]
Werkt prima op mijn RPi4 met Kodi 19, mooi vloeiend beeld. Weet je toevallig waarom de kwaliteit van de stream niet aan te passen is? Dit wordt automatisch gekozen op basis van de resolutie van Kodi (vermoed ik) maar is greyed out.
Er is een instelling om de maximale kwaliteit te forceren binnen de app instellingen (staat standaard aan), maar ik verwacht dat er sowieso getracht wordt om de streams in hun hoogste kwaliteit te streamen met 1080p@50Hz als maximaal beschikbaar.
Testing, one, two ...
Maximale resolutie forceren via kodi werkt niet in de F1 addon, omdat ik geen gebruik maak van mijn proxy i.t.t. al mijn andere addons. Moet de instelling nog even verwijderen.hardware-lover schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:20:
[...]
Niet enkel op basis van de gekozen Kodi resolutie, want de on board's laten 720p als maximaal zien.
Er is een instelling om de maximale kwaliteit te forceren binnen de app instellingen (staat standaard aan), maar ik verwacht dat er sowieso getracht wordt om de streams in hun hoogste kwaliteit te streamen met 1080p@50Hz als maximaal beschikbaar.
Resolutie wordt standaard automatisch bepaald op basis van je beschikbare bandbreedte door inputstream adaptive (de addon die door zo goed als alle IPTV HLS/DASH streaming addons wordt gebruikt om stream ook echt af te spelen in Kodi). Je kan het selecteren van verschillende kwaliteit streams aanzetten door in de instellingen van Inputstream adaptive de selectie van streams op handmatig te zetten.
Edit: Het kan idd zo zijn dat 1080p50 niet op alle streams wordt geleverd, i.p. zal dit in de addon niet verschillen tov de website van f1 tv
[ Voor 6% gewijzigd door dutiptv op 05-04-2021 14:53 ]
Dank, in de settings van de Inputstream Adaptive addon de Stream Selection op 'Manually select video stream' gezet. Nu zijn de verschillende kwaliteiten wel selecteerbaar in de F1TV addon.dutiptv schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:09:
Resolutie wordt standaard automatisch bepaald op basis van je beschikbare bandbreedte door inputstream adaptive (de addon die door zo goed als alle IPTV HLS/DASH streaming addons wordt gebruikt om stream ook echt af te spelen in Kodi). Je kan het selecteren van verschillende kwaliteit streams aanzetten door in de instellingen van Inputstream adaptive de selectie van streams op handmatig te zetten.
Als vervolg voor bovenstaande app;hardware-lover schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:35:
F1TV Viewer for Android TV
[knip]
v2.0.5: There is no changes in this version only a new super duper icon
v2.0.6: Fixes in the channel playback part that should improve the media buffering
Testing, one, two ...
Vreemd verhaal bij F1 TV pro. Ik krijg gisteren een e-mail over de serie Race To Perfection op F1 TV Pro, maar ik zie alleen de eerste aflevering in de App op de iPad. En als ik dan op de site inlog via Safari op mijn iPad, dan zie ik alle afleveringen maar als ik die dan probeer te kijken, krijg ik de melding dat ik de App moet gebruiken.
Ik heb hiervoor een ticket aangemeld en krijg de volgende reactie:
“ Unfortunately, there are no more episodes in the F1 TV App. You will have to watch on the website f1tv.com -> documentaries to have more episodes. This won't be possible on a mobile device but only on a computer/laptop.”
Netjes dat ze zo snel reagerem, maar wel een vreemd antwoord. Ik kan met mijn abonnement deze serie dus alleen maar kijken op een PC of laptop en dus niet via een tablet of telefoon.
“ Unfortunately, there are no more episodes in the F1 TV App. You will have to watch on the website f1tv.com -> documentaries to have more episodes. This won't be possible on a mobile device but only on a computer/laptop.”
Netjes dat ze zo snel reagerem, maar wel een vreemd antwoord. Ik kan met mijn abonnement deze serie dus alleen maar kijken op een PC of laptop en dus niet via een tablet of telefoon.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat zou zomaar kunnen. De website is geüpdate naar het nieuwe platform, en de apps nog niet. Ik vermoed dan ook dat deze series / documentaires niet meer online worden gezet op het oude platform dat ze willen uitfaseren.PatrickC schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:36:
Vreemd verhaal bij F1 TV pro. Ik krijg gisteren een e-mail over de serie Race To Perfection op F1 TV Pro, maar ik zie alleen de eerste aflevering in de App op de iPad. En als ik dan op de site inlog via Safari op mijn iPad, dan zie ik alle afleveringen maar als ik die dan probeer te kijken, krijg ik de melding dat ik de App moet gebruiken.
Vervolgens probeer je te kijken in Safari, en dat schijnt niet meer (/nog niet?) mogelijk te zijn met het nieuwe platform. Daardoor dus dat die je zal verwijzen naar de app. Wat dan dus weer faalt doordat de app nog op het oude platform zit.
TL;DR: zeer onhandige situatie doordat ze nu twee verschillende systemen (/backends) gebruiken waarbij de website en apps andere dingen doen/ondersteunen.
Leuk stuk op de frontpage
reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-app
reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-app
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nicee!!
@alwaysleft Waarom kan ik u geen PB sturen?
Leuk interview om te lezen!Spollie schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:37:
Yep, was leuk om dit interview te doen!
Vraagje, aangezien je een windows app in de store hebt, is het veel werk om deze ook beschikbaar te maken op de xbox? Ik heb (zeer) beperkt kennis hoe dat werkt, maar microsoft beloofd veel m.b.t. universal apps, en ik heb de hoop dat jouw app daar makkelijk in mee kan? Zou voor mij een groot pluspunt zijn om het op de xbox aan te kunnen zetten iig!
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Top ik ga hem eens proberen op mijn Vero 4K+dutiptv schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:49:
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:04
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En in het nieuwe deel gaan we verder 
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Voor de F1TV gebruikers met inlogproblemen, deze directe link werkt misschien.
https://f1tv.formula1.com/dr/index.html