toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zeker, maar de laatste weken is het gemiddeld genomen gewoon goed. Laten we niet die ene wedstrijd tegen Utrecht als maatgevend gaan beschouwen. Sinds PSV is dat eigenlijk de enige billenknijpwedstrijd geweest.ph4ge schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:20:
Ik ben het met je eens dat goed en mooi voetbal niet hetzelfde zijn, maar Ajax heeft dit seizoen ook vaak geen van beiden op de mat gelegd.
De belangrijke doelpunten waren de laatste weken niet het gevolg van goed voetbal, maar ook van geluk. Ik zie zo'n penalty als tegen Utrecht niet als een kwaliteit waar Ajax nu op kan rekenen. Sterker nog, het cliché schrijft voor dat geluk en pech elkaar over een heel seizoen uit balanceren.
Dat is dan ook weer het andere uiterste, ik denk dat geen verstandige Ajacied zich rijk rekent. Maar als er een periode in de afgelopen jaren is geweest waarin je mag verwachten dat ze 'gewoon' winnen is het deze periode wel. Wat dat betreft zit ik dan ook rustiger dan normaal.Ik zeg niet dat Ajax punten gaat morsen, maar ik vind het nogal voorbarig om je rijk te rekenen. De bal is rond en zo overtuigend is het de laatste weken echt niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik wilde wel zien of Ajax tegen Heerenveen gewonnen zou hebben als ze die (i.m.o. nog steeds onterechte) penalty niet hadden gekregen. Het was echt zo'n typische net niet wedstrijd.Gonadan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Zeker, maar de laatste weken is het gemiddeld genomen gewoon goed. Laten we niet die ene wedstrijd tegen Utrecht als maatgevend gaan beschouwen. Sinds PSV is dat eigenlijk de enige billenknijpwedstrijd geweest.
[...]
Dat is dan ook weer het andere uiterste, ik denk dat geen verstandige Ajacied zich rijk rekent. Maar als er een periode in de afgelopen jaren is geweest waarin je mag verwachten dat ze 'gewoon' winnen is het deze periode wel. Wat dat betreft zit ik dan ook rustiger dan normaal.
En tegen Twente blijft het ook tot de 80ste minuut 0-0 met ook een aantal kansen voor Twente. Eigenlijk de laatste 5 wedstrijden gaat Ajax pas een beetje draaien nadat ze scoren, maar al die wedstrijden hadden zomaar puntverlies op kunnen leveren. Ik zou dat echt niet als goed voetbal bestempelen, het resultaat is goed dat wel.Fleximex schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:47:
Ik wilde wel zien of Ajax tegen Heerenveen gewonnen zou hebben als ze die (i.m.o. nog steeds onterechte) penalty niet hadden gekregen. Het was echt zo'n typische net niet wedstrijd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die staan waar ze nu staan, dus dat is echt niet veel beter. Die hebben ook hun net niet wedstrijden gehad.
ph4ge schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:06:
[...]
En tegen Twente blijft het ook tot de 80ste minuut 0-0 met ook een aantal kansen voor Twente. Eigenlijk de laatste 5 wedstrijden gaat Ajax pas een beetje draaien nadat ze scoren, maar al die wedstrijden hadden zomaar puntverlies op kunnen leveren. Ik zou dat echt niet als goed voetbal bestempelen, het resultaat is goed dat wel.
Černý scoorde in de 37e minuut de 1-0
In al die voorbeeldwedstrijden kan je twijfelen of Ajax door zou drukken, maar je hoeft niet te twijfelen aan de tegenstander. Die waren in al die wedstrijden gewoon niet echt kansrijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we nou niet doen of Twente meer heeft gehad dan anderhalve kans... Ajax was een paar keer dichtbij de 2-0. Onder andere Viergever op de paal.dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:27:
80e minuut de 2-0, daarna begon het te lopen inderdaad en liep Ajax uit. Maar inderdaad het stond daarvoor al lang 1-0.
XXXVI
Verwijderd
En met Ziyech maak je natuurlijk ook het verschil, anders had je stijf onderaan gestaan.
Was alles behalve geflatteerd. Weet je wel wat dat woord betekent? In de eerste 10 inuten had ajax al 3x kunnen scoren. Hoe kan die uitslag dan in godsnaam geflatteerd zijn?Coltrui schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:41:
Maar de 4-0 was wel érg geflatteerd. Drie doelpunten op tien minuten geeft wel een vertekend beeld.
Er zijn 2 schalen.Krukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:08:
Hoe doen ze dat eigenlijk met die schaal, crossed er straks iemand met z'n autootje vanuit Zeist naar Amsterdam of Eindhoven? Of zijn er 2 schalen?
Ehm ja, ik ben nogal met taal bezig. Als het 10 minuten voor tijd 1-0 staat, is een 4-0 eindresultaat geflatteerd. Lijkt me simpel. Maar goed, maakt verder ook niet uit hoor...Arwintju schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:07:
[...]
Was alles behalve geflatteerd. Weet je wel wat dat woord betekent? In de eerste 10 inuten had ajax al 3x kunnen scoren. Hoe kan die uitslag dan in godsnaam geflatteerd zijn?
[ Voor 32% gewijzigd door rik86 op 08-05-2016 14:13 ]
Snap ik, had het mij eigenlijk nooit eerder afgevraagd.rik86 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:13:
Wel vaker zo hoor, hebben we paar seizoenen geleden ook gehad

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gaan er vol op.
Maar met deze temperaturen houd je dat natuurlijk geen 90 minuten lang vol.

XXXVI
Was buitenspel
Oh nvm het loopt hier wat achter
Gogo Ajax!!!
[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 08-05-2016 14:48 ]
Edit
Belachelijk, de eerste was ook geen buitenspel

[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 08-05-2016 14:49 ]
XXXVI
Jij kijkt via Fox Sports Go of niet
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 08-05-2016 14:49 ]
Nee op een scherm hier buiten, staat wel een Fox logo op
Maar goed het maakt nu weinig uit
Na 2 x goed weg te komen tegen de Graafschap is de klasse van Younes ( die volledig vrij werd gelaten ) beslissend. De superboeren komen hier niet meer van terug.
Ik ga Excelsior kijken, als die winnen volgend seizoen 3 x Rotterdam in de ED
...
Dat hoopt de politie en Aboutaleb niet denk ik.Leon Zwiers schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:53:
Narsingh verprutst weer eens een 100% kans. Maar vooral selecteren inderdaad Blind!
Volgens mij echt een logistieke nachtmerrie
[ Voor 29% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2016 14:57 ]
Zou ik ook doen, Excelsior speelt beter dan Feyenoord tot nu toeLeon Zwiers schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:53:
Narsingh verprutst weer eens een 100% kans. Maar vooral selecteren inderdaad Blind!
...
Gaat meer om 2x meer Ajax per jaar, maar ach wel leuk 3x clubs. Kan ik ook weer eens bij Sparta langsgaan.Leon Zwiers schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:56:
Oh valt wel mee hoor. De excelsior aanhang zijn rustige lui, die van Sparta ook. Zal niet veel meer gaan kosten lijkt me. En het is goed voor het milieu, kunnen ze met de tram naar 6 wedstrijden! Zowel aanhang als spelers
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
PSV scoort vergeleken met Ajax nooit echt vroeg. Maar de spelers hebben het in ieder geval al opgegeven en denken aan hun vakantieadres.Krukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:00:
Laat PSV eerst maar eens scoren, beste kans tot nu toe was voor PEC, die bal die op een haar na naast ging.
Zou toch verwachten dat ze er wat meer voor zouden gaan nu Ajax nog maar op 0-1 staat...carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:01:
[...]
PSV scoort vergeleken met Ajax nooit echt vroeg. Maar de spelers hebben het in ieder geval al opgegeven en denken aan hun vakantieadres.
Doelsaldo kan theoretisch nog steeds belangrijk worden, dan ga je toch gewoon alles of niets spelen?
Mwa, met 9 doelpunten verschil winnen is niet realistisch, maar in ieder geval de druk er op houden. De Graafschap krijgt ook wel kansjes.Krukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:02:
[...]
Zou toch verwachten dat ze er wat meer voor zouden gaan nu Ajax nog maar op 0-1 staat...
Doelsaldo kan theoretisch nog steeds belangrijk worden, dan ga je toch gewoon alles of niets spelen?
Inderdaad, ik zou het hopen, maar niet verwachten als je PSV dit seizoen bezig zag.Krukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:02:
[...]
Zou toch verwachten dat ze er wat meer voor zouden gaan nu Ajax nog maar op 0-1 staat...
Maar ja, met Narsing in je team, sta je al met twee man minder op het veld.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2016 15:05 ]
Toch Locadia die het dan moet doen
Nee, Kuipers.carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:10:
Makkelie fluit toch in Tilburg?
Ben er vrij zeker van dat ik die op het moment in Doetinchem aan het werk zie
Nvm ik moet minder bier drinkenKoppensneller schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Ben er vrij zeker van dat ik die op het moment in Doetinchem aan het werk zie
[ Voor 23% gewijzigd door Krukar op 08-05-2016 15:16 ]
Ach, PSV kan nog even blijven dromen ;-)
La dolce vita - non farmi ridere
[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 08-05-2016 15:16 ]
Zit er niet echt meer in dat De Graafschap nog scoort imho, wordt eerder 0-2.Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:16:
Ajax nog 0-1, dus kan alle kanten nog op. Vind ze maar matig en met weinig passie spelen.
Maar dat Ajax zijn voorsprong nog niet heeft uitgebreid bied nog wat hoop voor de Brabando's.
Verder speelt Feyenoord zoals gewoonlijk een zaadpot waarin genoeg kansen gemist worden, en is Excelsior nog steeds veilig!
"Hij stond op 9 meter van de goal"
Kijkt nog een keer, en ziet dan dat hij niet eens in het penaltygebied stond.
"Nouja laat het 12 meter zijn"
Nooit wen hoge pet van commentatoren op gehad... Behalve MartKrukar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:31:
Die verslaggever bij Fox....
"Hij stond op 9 meter van de goal"
Kijkt nog een keer, en ziet dan dat hij niet eens in het penaltygebied stond.
"Nouja laat het 12 meter zijn"
Maar je moet het toch spannend maken als het niet spannend is.... Ajax houd het nog even spannend om de Lampies hoop te geven. Net als vorige week 😜
Wat een reflex van die De Graafschap keeper!
[ Voor 29% gewijzigd door Krukar op 08-05-2016 15:40 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 08-05-2016 15:44 ]
Cillessen was daar ook aan het slapen ofzo....
4-4-2 van De Graafschap en Ajax moet.
Denk dat dit een aanvallende wissel is, 3 verdedigers, Riedewald als CDM en Gudelj naar voren.dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:46:
Nu Riedewald brengen, kun je toch ook meteen een aanvallende wissel doen?
4-4-2 van De Graafschap en Ajax moet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als het een goedmakertje is voor de imho onterechte afgekeurde goal dan kan ik er mee leven.carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:48:
Pingel in de 85ste minuut?
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 08-05-2016 15:51 ]
PSN: Finally_Chris
Is vooral in de weg aan het lopen bij Milik op het moment...Vos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:51:
Doet Klaassen eigenlijk wel mee? Valt wederom bar weinig op. Maak de winnende dan maar.
En dan loopt het bij Ajax ook beduidend minder.
El Ghazi komt geen enkele man voorbij.
PSV op 2-1, misschien kunnen die ook nog even op gelijke hoogte komen, is wel leuk voor de spanning.
[ Voor 50% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2016 15:56 ]
U zei?carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:53:
Zwolle gaat nu wss vol in de aanval, daar ze nu niet meer met de play offs mee doen. Dus belangrijk voor PSV om niet tegen een tegendoelpunt aan te lopen.
Neu, Guardado.carpebios schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:55:
En ja hoor, fout zoet
Edit: En boem, 3-1.
[ Voor 24% gewijzigd door Coltrui op 08-05-2016 15:56 ]
1-3
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder