[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:51

Qu3st

Wat is Younes lekker bezig vandaag! Heerlijk om hem keertje 90 minuten lang te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:05
Het mooie is nog, de graafschap kan nu de playoffs niet meer ontlopen. Dus die moeten wss nog spelers gaan sparen ook volgende week. Dit mag niet meer mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
PSV gaat ook niet met 0-8 winnen bij PEC.

Als Ajax volgende week wint is de schaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:05
Terranova schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:16:
Het mooie is nog, de graafschap kan nu de playoffs niet meer ontlopen. Dus die moeten wss nog spelers gaan sparen ook volgende week. Dit mag niet meer mis gaan.
we gaan er van uit dat Ajax met 2-0 wint. PSV moet dan met 10-0 van PEC winnen. dat kan makkelijk. Er was ooit een club uit Rotterdam die dat overkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
Cambuur bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Terranova schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:16:
En dan spelen de reserve spelers die zich willen laten zien.

Ben wel blij dat het weer eens tot de laatste ronde spannend blijft.
Liefst heb ik dat Ajax weken van te voren kampioen is maar zo is het toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zelfs de spelers van Ajax zelf verlaten vroegtijdig het stadion, goed voorbeeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13
Faddermakker schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:14:
[...]

Toch knap dat je in de laatste plaats het presteren van PSV zelf benoemd. :+
Volgens mij staat er dat gewoon hoor... Maar goed, er zullen vast niet veel mensen met me eens zijn (zeker niet in Amsterdam), maar PSV en Ajax waren dit seizoen gewoon gelijkwaardig maar degene met het meeste geluk dit jaar wordt kampioen. Zo is het overigens bijna elk jaar, voor PSV zat vorig jaar alles mee (tegenstanders op het juiste moment etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
RobbertC schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Volgens mij staat er dat gewoon hoor... Maar goed, er zullen vast niet veel mensen met me eens zijn (zeker niet in Amsterdam), maar PSV en Ajax waren dit seizoen gewoon gelijkwaardig maar degene met het meeste geluk dit jaar wordt kampioen. Zo is het overigens bijna elk jaar, voor PSV zat vorig jaar alles mee (tegenstanders op het juiste moment etc.)
Wat een onzin. PSV verloor met 3-0 van Ajax. Hadden ze gewonnen waren ze kampioen. Gewoon presteren als het moet. Niks met geluk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Als Ajax volgende week kampioen wordt heeft FdB 5 schalen als trainer.
Volgens mij is dat een record voor zowel Ajax als de Eredivisie (1 trainer 5 keer kampioen met 1 club).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:29
jaapstobbe schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Wat een onzin. PSV verloor met 3-0 van Ajax. Hadden ze gewonnen waren ze kampioen. Gewoon presteren als het moet. Niks met geluk te maken.
Wat? PSV verloor met 2-0 3 dagen na een slopende wedstrijd van 120 minuten tegen Atletico Madrid. Je kon gewoon zien dat een aantal spelers daar nog duidelijk vermoeid van waren. Was die wedstrijd een week later geweest dan was het goed mogelijk geweest dat PSV had gewonnen. Ja PSV heeft dit seizoen regelmatig punten laten liggen en het is niet onterecht dat Ajax kampioen gaat worden maar het moment van die wedstrijd kwam Ajax gewoon gelukkig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

PSV 6-2, dus status quo. 't Moet al héél gek gaan volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13
jaapstobbe schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Dat mag je onzin vinden (het was overigens 2-0), maar PSV had de 'pech' dat die wedstrijd net een zware CL wedstrijd was, terwijl het vorig jaar altijd net goed uit kwam (bijv. die uitgestelde wedstrijd tegen Feyenoord). Dan moet je wel heel goed zijn om kampioen te worden, en dat was PSV zeker niet dit jaar in de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zolang Ajax maar wint, dan is het klaar. Op doelpuntensaldo is wel gespeeld nu. Dat is echt niet meer haalbaar hoor voor PSV.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 01-05-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Ik heb (naast F1) de wedstrijd van PSV zitten kijken, maar wat was het een slechte wedstrijd. Toen het 3-2 stond was de kans groter op 3-3 dan op 4-2. Er vliegen een paar vrije trappen in maar er waren ook een aantal echt kansloze vrije trappen van Willems en Lestienne die aan iedereen voorbij vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
wjvds schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Wat? PSV verloor met 2-0 3 dagen na een slopende wedstrijd van 120 minuten tegen Atletico Madrid. Je kon gewoon zien dat een aantal spelers daar nog duidelijk vermoeid van waren. Was die wedstrijd een week later geweest dan was het goed mogelijk geweest dat PSV had gewonnen. Ja PSV heeft dit seizoen regelmatig punten laten liggen en het is niet onterecht dat Ajax kampioen gaat worden maar het moment van die wedstrijd kwam Ajax gewoon gelukkig uit.
Gewoon 5 dagen rust gehad, dinsdag-zondag. Geen excuus.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lekker er vanuit gaan dat Cambuur volgende seizoen in de JL speelt, misschien gaat dat ticket nog naar Twente.

@Faddermakker
Aye, dat gezeur snap ik ook niet. Het is niet alsof ze 2 dagen later alweer aan de bak moesten, er zat een vrij groot gat tussen.
Daarnaast wisten ze dat ze na Atletico tegen Ajax moesten, het is niet alsof dit een verrassing was. En dan maak je de bewuste keuze om tegen Atletico voluit te gaan.

En die 5 dagen zouden genoeg moeten zijn. Zijn competities waar je in 1 week tijd 3 zware wedstrijden op het programma hebt.

[ Voor 66% gewijzigd door Deadsy op 01-05-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die zijn al gered geloof ik, benodigde geld is binnen waardoor de straf met het innemen van de licentie niet meer van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
34 doelpunten vandaag. Dat is toch niet mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
In de PL spelen clubs regelmatig 3 topwedstijden per week, daar lopen ze ook niet te mekkeren over "maar" 5 dagen rust.
Als je als professioneel voetballer na 5 dagen rust niet kan opbrengen om je 100% in te zetten tegen je directe concurrent, verdien je het kampioenschap niet. simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:26:
Die zijn al gered geloof ik, benodigde geld is binnen waardoor de straf met het innemen van de licentie niet meer van toepassing is.
Ja, als je deadlines blijft uitstellen als KNVB en Gemeente, komt het uiteindelijk wel weer goed.

Nu maar kijken hoever ze spelen zonder Ziyech volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:26:
Was er niet nog een onderzoek lopende en een commissie die nog met een straf moest komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Qu3st schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:15:

Wat is Younes lekker bezig vandaag!
Na 834 keer voor eigen succes te gaan terwijl ie had moeten afleggen, prikt ie hem uiteindelijk inderdaad lekker binnen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo, Ajax lekker gewerkt aan het doelsaldo tegen Twente :D

PSV thuis toch weet twee tegendoelpunten tegen de hekkensluiter! Slordig...

Heb de kaarten al binnen voor volgende week zondag, Graafschap-Ajax. Lekker vanaf de business tribune het kampioenschap vieren :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zie:
http://www.tubantia.nl/sp...komst-fc-twente-1.5969769

Die garantstelling is dus binnen, het is dus nog niet officieel maar die garantstelling was nodig. In principe kunnen ze die straf nu dus ook niet meer uitdelen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Han schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:30:

Heb de kaarten al binnen voor volgende week zondag, Graafschap-Ajax. Lekker vanaf de business tribune het kampioenschap vieren :D
Net zoals AZ tegen degradatie kandidaat Excelsior destijds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:31:
Zie:
http://www.tubantia.nl/sp...komst-fc-twente-1.5969769

Die garantstelling is dus binnen, het is dus nog niet officieel maar die garantstelling was nodig. In principe kunnen ze die straf nu dus ook niet meer uitdelen geloof ik.
Lopen er niet nog onderzoeken betreffende transfers van het verleden en als daar nog 1 ding gevonden word wat niet in orde is dan is het de 5e fout en dan volgt er alsnog een straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 17:54

InFamous

excommunicado

Misschien een beetje rare vraag hier, maar er zitten hier een aantal ajacieden.

Is er volgende week nog iets op P1 of P2 met een scherm?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:28
Gefeliciteerd Ajax met het kampioenschap, dit gaat niet meer mis. PSV heeft het aan zichzelf ( en een beetje aan Makkelie :+ ) te wijten dat ze geen kampioen gaan worden.

Nu met die 4-0 ( als Makkelie had gefloten had t 4-1 geweest 8) ) en enkel nog de Graafschap voor de boeg ben je uitgespeeld.

Feyenoord met wederom een zaadpartij in de zak 3e geworden, niet dat het meer uitmaakt met die beker op zak.

Ben benieuwd naar volgend seizoen, maar eerst..... het EK!!!!!!!.............. oh wacht :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 20:05
Leon Zwiers schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:40:
Gefeliciteerd Ajax met het kampioenschap, dit gaat niet meer mis. PSV heeft het aan zichzelf ( en een beetje aan Makkelie :+ ) te wijten dat ze geen kampioen gaan worden.

Nu met die 4-0 ( als Makkelie had gefloten had t 4-1 geweest 8) ) en enkel nog de Graafschap voor de boeg ben je uitgespeeld.

Feyenoord met wederom een zaadpartij in de zak 3e geworden, niet dat het meer uitmaakt met die beker op zak.

Ben benieuwd naar volgend seizoen, maar eerst..... het EK!!!!!!!.............. oh wacht :'(
Topic report :( Dit vind ik een hele vervelende post :'(

Heel de zomer verpest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Terranova schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:41:
[...]

Topic report :( Dit vind ik een hele vervelende post :'(

Heel de zomer verpest :(
Ik support dit EK maar de Belgen, maar zie die ook niet ver komen met die lapzwans als bondscoach. Een soort Belgische Danny Blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Duitsland wordt gewoon EK :P
Al gun ik het België ook wel, denk dat ze er vrij snel uit liggen.

Finale Duitsland-Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:35
kansloze wedstijd in Tilburg. Het is dat het mooi weer was, anders had ik liever thuis gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:40:

Hoe bedoel je ''oh wacht''. Gaat het EK niet door? Of gaat Oranje het toernooi boycotten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
*knip* zogenaamd grappig, maar gewoon troll

Frank de Boer straks op nationaal niveau één van de grootste Ajax coaches ooit en op internationaal niveau één van de minst productieve. Blijft toch apart.
St@m schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:31:
Ajax gaat punten verspelen. Vanmiddag is PSV weer de koploper
U zei? :+

[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 01-05-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Oranje het toernooi boycotten... Dus dat was het :+ Nu snap ik Blind eindelijk, die man heeft natuurlijk meer kwaliteit als trainer dan v Gaal, Mourinho en Guardiola samengevoegd, maar faalde slechts in opdracht van de KNVB.

Nu maar hopen dat Ajax volgend seizoen eindelijk eens niet zo gruwelijk op hun bek gaat en de broodnodige punten voor NL binnenhaalt. Anders is onze volgende kampioen voortaan veroordeeld tot playoffs

[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 01-05-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PWM schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:35:
Heb 3 schermen staan. Formule 1, Leicester en Eredivisie schakel programma. Zin in :) Zal je net zien dat het lekker weer is voor het eerst :(
Max uitgevallen, Leicester geen kampioen en het schakelprogramma was enkel om de vele doelpunten leuk, spannend werd het nimmer. Had ik nu maar buiten gezeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
Faddermakker schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Gewoon 5 dagen rust gehad, dinsdag-zondag. Geen excuus.
Je zag duidelijk dat ze vermoeid waren. Die wedstrijd zat duidelijk nog in de benen en in het hoofd. Natuurlijk kan je het dan wel als een excuus aandragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
United niet gewonnen, Zwolle gelijk, Max uitgevallen. Drama. :P Gelukkig heeft Barcelona wel gewonnen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Alle kampioenen laat dit seizoen, Bayern nog niet, Barca nog niet, Ajax/PSV nog niet, Leicester nog niet. Alleen PSG en Juve al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Krukar schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:44:
Ajax moet zorgen dat het 4-0 wordt, doelsaldo wordt nog belangrijk.
Heb je nog wat uitslagen voor komend weekend? Mijn Toto kan wel iets positiefs gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gokje dat Ajax wint, maar dat levert waarschijnlijk niet zoveel op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Fleximex schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:27:
[...]

Je zag duidelijk dat ze vermoeid waren. Die wedstrijd zat duidelijk nog in de benen en in het hoofd. Natuurlijk kan je het dan wel als een excuus aandragen.
Grootste onzin die er is, in de hoofd misschien, maar fysiek kan dat nooit, je spieren herstellen in 48, zeker bij topsporters. Daarnaast kun je dat aan je eigen trainer verwijten, die stuurt 11 dezelfde spelers de wei in, terwijl de selectie breed genoeg is.

Als PSV niet zo laks was in de wedstrijden waar ze bijvoorbeeld 4-0 voor stonden en alsnog 4-2 of 4-3 spelen, dan had het nu niet op doelsaldo afgetroefd geweest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
JanW schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:49:
[...]

Heb je nog wat uitslagen voor komend weekend? Mijn Toto kan wel iets positiefs gebruiken :)
Ik heb er wel een voor je, Ajax speelt gelijk in Doetinchem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Toewan schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:55:
Ik heb er wel een voor je, Ajax speelt gelijk in Doetinchem. ;)
Dat gebeurt alleen wanneer PSV verliest bij Zwolle ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Han schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:09:
[...]

Dat gebeurt alleen wanneer PSV verliest bij Zwolle ;)
Of gelijk speelt in Zwolle.

Ik weet niet hoe het met de graafschap zit qua kaarten. Maar ik zou deze spelers niet opstellen je wil immers ervoor zorgen dat alle spelers de wedstrijden erna fit zijn voor de nacompetitie.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Krukar schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:39:
Alle kampioenen laat dit seizoen, Bayern nog niet, Barca nog niet, Ajax/PSV nog niet, Leicester nog niet. Alleen PSG en Juve al.
Zo hoort het toch ook een beetje? Beetje spannend! Leuk als je 6 weken van tevoren al kampioen bent. Als elftal heb je er dan geen zin meer in en als supporter ook niet, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Is in Frankrijk al een paar jaar zo. Topcompetitie hoor, geen zak aan, kampioen staat vooraf al vast :z

Op eigen kracht zou 't ze nooit lukken, al jaren een middenmoter/subtopper tot die sjeik binnen kwam wandelen met een paar zakken oliegeld onder de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
chim0 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:19:
[...]

Zo hoort het toch ook een beetje? Beetje spannend! Leuk als je 6 weken van tevoren al kampioen bent. Als elftal heb je er dan geen zin meer in en als supporter ook niet, lijkt me.
Zou er niet aan moeten denken dat het hier ook zo zou zijn.
En Duitsland zit ook die richting op te gaan, is nog niet officieel maar we weten allemaal wel wie kampioen word.

Stel Ajax/PSV was al begin april kampioen geweest, kunnen we hier anderhalve maand spannend praten over wie 4e word ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

JanW schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:21:
Is in Frankrijk al een paar jaar zo. Topcompetitie hoor, geen zak aan, kampioen staat vooraf al vast :z

Op eigen kracht zou 't ze nooit lukken, al jaren een middenmoter/subtopper tot die sjeik binnen kwam wandelen met een paar zakken oliegeld onder de arm.
Dat is niet alleen op PSG van toepassing. Het is niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:59:
[...]

Dat is niet alleen op PSG van toepassing. Het is niet anders ;)
inderdaad.... voor de rijke sjeik werd OL steeds kampioen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waarom speelt psv in een ajax shirt? Rood met wit aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Nu toch volledig andere woorden van de mensen bij PSV dan de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ja die hadden verwacht dat Ajax punten zou laten liggen ( ik ook ) Dat gebeurde niet... dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Net de samenvatting van Ajax - Twente gekeken, die Younes, dat wordt volgend seizoen een topper! Heerlijke speler om naar te kijken. Cerny speelde volgens mij ook uitstekend.

Op naar komend weekend, als Ajax geen last van knikkende knieën krijgt en PSV geen 10-0 scenario weet te creëren dan is het kampioenschap binnen!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spanning is er nu wel van af, dit laat Ajax niet meer liggen. Jammer maar helaas. Ajacieden bijna gefeliciteerd met het kampioenschap.

Aantal op- en aanmerkingen op recente postings hier:

1. "Je kunt in 48 uur herstellen van een sportprestatie". Onzin. Als je darter bent misschien wel, voetballers herstellen niet in 48 uur volledig van een wedstrijd.
2. "In Engeland kunnen ze wel 3 wedstrijden in de week voetballen". Onzin. Ten eerste voetballen ze daar niet bijster vaak 3x in de week, en dan vooral als je het hebt over 3x in de 8 dagen ofzo en de wedstrijd van de week ervoor meetelt. Dat geeft de realiteit niet goed weer. Ten tweede is aangetoond dat ook in het internationale topvoetbal, de grote clubs met brede selecties gemiddeld duidelijk meer punten laten liggen in "Europese" weken, ofwel weken met Europees voetbal erin.
3. PSV heeft dit seizoen bijna uitsluitend punten laten liggen rondom CL wedstrijden. Zonder die extra belasting, als Ajax en PSV onder volledig gelijke omstandigheden hadden gestreden, is het dus zeer waarschijnlijk dat PSV kampioen zou zijn geworden. Al te veel opschepperij vanuit Ajax-kamp lijkt me dus ongepast.
4. Kan PSV nog altijd vermoeid zijn 5 dagen na de wedstrijd tegen Atletico? Ik dacht aanvankelijk dat 5 dagen voldoende tijd was voor een volledig herstel. Daar heb ik me in vergist. NLse clubs spelen vrijwel nooit dit soort ellenlange wedstrijden op het hoogste niveau, ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Van een competitiewedstrijd kun je in 5 dagen wel herstellen, maar de statistieken die tijdens PSV-Ajax zijn geregistreerd, lieten wel degelijk zien dat de PSVers vermoeid waren. Minder "high intensity runs" per speler dan in een normale Eredivisie-wedstrijd is een veelzeggend gegeven, in een wedstrijd die zo belangrijk is. Die ga je niet laks in.

Ajax deed dat uitstekend, ze maakten goed gebruik van de vermoeidheid bij PSV. Daarbij zat het ook een beetje mee natuurlijk, met die vroege 0-1. Nu moest PSV veel meer kracht in de wedstrijd gaan gooien om gelijk te komen. Maar Cocu heeft het ook niet goed aangepakt. Hij had gebruik moeten maken van zijn bank, met daarop fitte jongens.

Normaliter is het zo dat de kampioen het team is dat het best heeft gepresteerd in de Eredivisie. Maar als de teams zo extreem dicht op elkaar staan als dit seizoen het geval is, dan geven details heel snel de doorslag. In dit geval geeft in de beslissende fase van de competitie de blunder van Makkelie de doorslag. Of de bijzonder makkelijk gegeven panel tegen Heerenveen, die een vrij machteloos Ajax daar over de drempel hielp.

Het is dit seizoen dus meer een soort Russische roulette, waarbij de ploeg die de meeste mazzel heeft in de beslissende fase wint. Als ik Ajacied was, zou ik daar niet om malen, een kampioenschap is altijd ontzettend lekker.

En ik vind wel dat Ajax het dit seizoen goed gedaan heeft. Het voetbal was lang niet altijd van goed niveau, maar straks 84 punten, op dit moment slechts 20 tegengoals (!) en een doelsaldo van +60, dan doe je het gewoon heel goed. Dat zijn klasse statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Quad schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:42:
Net de samenvatting van Ajax - Twente gekeken, die Younes, dat wordt volgend seizoen een topper! Heerlijke speler om naar te kijken. Cerny speelde volgens mij ook uitstekend.

Op naar komend weekend, als Ajax geen last van knikkende knieën krijgt en PSV geen 10-0 scenario weet te creëren dan is het kampioenschap binnen!
Younes links, Cerny Rechts, Huntelaar in de spits, Klaassen op 10.
Behoorlijk goede aanval voor de Eredivise :)

Na volgend seizoen hopelijk Justin Kluivert erbij op de flanken, die begint ook goed te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 01-05-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:43:
De spanning is er nu wel van af, dit laat Ajax niet meer liggen. Jammer maar helaas. Ajacieden bijna gefeliciteerd met het kampioenschap.

Aantal op- en aanmerkingen op recente postings hier:

2. "In Engeland kunnen ze wel 3 wedstrijden in de week voetballen". Onzin. Ten eerste voetballen ze daar niet bijster vaak 3x in de week, en dan vooral als je het hebt over 3x in de 8 dagen ofzo en de wedstrijd van de week ervoor meetelt. Dat geeft de realiteit niet goed weer. Ten tweede is aangetoond dat ook in het internationale topvoetbal, de grote clubs met brede selecties gemiddeld duidelijk meer punten laten liggen in "Europese" weken, ofwel weken met Europees voetbal erin.
Ik zou zeggen lees het zelf nog eens na.
Zeggen dat het onzin is dat men in Engeland 3x in 7 dagen speelt en daarna zeggen dat het niet bijster vaak voorkomt. Wat is het nu?
Daarnaast komt het in Engeland ook wel eens voor dat men 4x in 8 dagen moet spelen, absurd zelden maar het komt wel voor.

PSV nam de keuze om op 2 fronten te presteren, ze wilden verder komen in de CL en ze willen de titel winnen.
Is hun eigen keuze en met 5 dagen rust hebben ze meer rust gehad dan de meeste clubs die 2x in een week moeten spelen. Meer vertrouwen hebben in de bank, dan is het ook een minder probleem wanneer je er gebruik van moet maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 01-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Quad schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:42:
Ben benieuwd. Hij kan het wel, maar de voorbeelden van mensen die het konden zijn legio. De eerste 50 minuten heeft hij gaten geschoten in het dak, ging hij voor eigen succes waar hij moest overspelen en had hij de aanname van een 85 jarige.

Daarna kwam hij opeens in een flow, en ging alles goed. Als hij die flow kan volhouden, geloof ik direct dat hij een topper kan worden. Maar bijvoorbeeld El Ghazi kan ook een topper worden, maar krijgt bij grote kansen ook nog een enorme waas voor de ogen en doet rare dingen voor de glorie van zichzelf. Meestal mis :+

De potentie is er in ieder geval. Nu nog de mentaliteit. Boeituis was ook zo'n mega talent die met moeite in Rotterdam gehouden kon worden toen hij 16 werd. Nu zit hij in Zwitserland de bank warm te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 01-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Deadsy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:49:
[...]

Ik zou zeggen lees het zelf nog eens na.
Zeggen dat het onzin is dat men in Engeland 3x in 7 dagen speelt en daarna zeggen dat het niet bijster vaak voorkomt. Wat is het nu?
Daarnaast komt het in Engeland ook wel eens voor dat men 4x in 8 dagen moet spelen, absurd zelden maar het komt wel voor.

PSV nam de keuze om op 2 fronten te presteren, ze wilden verder komen in de CL en ze willen de titel winnen.
Is hun eigen keuze en met 5 dagen rust hebben ze meer rust gehad dan de meeste clubs die 2x in een week moeten spelen. Meer vertrouwen hebben in de bank, dan is het ook een minder probleem wanneer je er gebruik van moet maken.
Tennissers staan soms 5 uur op de baan en de volgende dag weer.

Ok wanneer het er vol op gaat heb je misschien gelijk. Maar juist de eerste minuut van PSV-Ajax kan echt niet.

Overigens speelde PSV uiteindelijk slechts 2 extra Europese wedstrijden. Dus zoveel voordeel had ajax niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:43:
In dit geval geeft in de beslissende fase van de competitie de blunder van Makkelie de doorslag. Of de bijzonder makkelijk gegeven panel tegen Heerenveen, die een vrij machteloos Ajax daar over de drempel hielp.

Het is dit seizoen dus meer een soort Russische roulette, waarbij de ploeg die de meeste mazzel heeft in de beslissende fase wint. Als ik Ajacied was, zou ik daar niet om malen, een kampioenschap is altijd ontzettend lekker.
Sorry, een onzinpassage in een redelijk stuk. Alsof andere clubs geen voordeel van blunders hebben gehad, PEC PSV om maar wat te noemen. Daarnaast liet PSV op de meest onnodige momenten punten liggen. Heeft niets met mazzel of Russische roulette te maken. Het lijkt er op (want het kan nog steeds) dat dit PSV niet goed genoeg is om de Eredivisie te winnen.

Het mislopen van het kampioenschap aan Makelie toewijzen vind ik een zogenaamde Calimero reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 01-05-2016 19:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Sorry, een onzinpassage in een redelijk stuk. Alsof andere clubs geen voordeel van blunders hebben gehad, PEC PSV om maar wat te noemen. Daarnaast liet PSV op de meest onnodige momenten punten liggen. Heeft niets met mazzel of Russische roulette te maken. Het lijkt er op (want het kan nog steeds) dat dit PSV niet goed genoeg is om de Eredivisie te winnen.

Het mislopen van het kampioenschap aan Makelie toewijzen vind ik een zogenaamde Calimero reactie.
PEC-PSV? Die wordt in de laatste speelronde gespeeld, waar heb je het over?

PSV liet op de meest onnodige momenten punten liggen? Vrijwel alleen rondom CL wedstrijden, waar heb je het over?

Verder is al eerder in dit topic door o.a. ph4ge heel duidelijk uitgelegd dat punten die je kado krijgt van de arbitrage in de beslissende fase van de competitie zwaarder wegen. Dat is helder. PSV heeft sinds de winterstop in de competitie alles (!) gewonnen behalve de wedstrijd voor en na de beslissende wedstrijd tegen Atletico Madrid. Als je zo goed presteert, maar Ajax houdt gelijke tred, dan is het punt dat Ajax kado kreeg van Makkelie en de belachelijk makkelijke penal de week erop, die de wedstrijd tegen Heerenveen voor je wint, beslissend.

"Calimero"? Argumenten nu al op? Das best rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:09:
[...]

PSV liet op de meest onnodige momenten punten liggen? Vrijwel alleen rondom CL wedstrijden, waar heb je het over?
Heb het even voor je opgezocht, tevens voor mij de eerste keer op psv.nl :+ , alleen Roda-thuis na CSKA-thuis 1-1 en Ajax-thuis na Atletico-uit 0-2. Blijven er nog 5 gelijke spelen en 1 verliespartij over, wat nu?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
>:)
Gonadan schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:58:
Ik zie Ajax echt niet zomaar even flink scoren, dat zit al twintig jaar niet meer in die koppies. Op de één of andere manier is een marge van twee al ruim voldoende om de handrem erop te zetten of te gaan kloten. Nee, het is gewoon hopen dat PSV het niet 'even' goed maakt, mede omdat zowel Zwolle als Cambuur daar een prima kandidaat voor zijn. Zeker de laatste als die denken punten te kunnen halen met aanvallen.
Vaak is dit inderdaad het geval, maar nu weet Ajax dat het doelsaldo belangrijk is, dat straalde er vandaag ook wel vanaf! Anders is bij een 2-0 a 3-0 wel voldoende om de wedstrijd uit te spelen, zodat de punten binnen zijn.
Krukar schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:44:
Ajax moet zorgen dat het 4-0 wordt, doelsaldo wordt nog belangrijk.
Ook nog wat ingezet en dus gewonnen vandaag? :D

--

Normaal gesproken mag het volgende week dus geen probleem meer worden, De Graafschap gaat echt niet volle bak spelen, 5 dagen later moeten ze namelijk op bezoek bij MVV of Volendam en die wedstrijd is veel belangrijker voor ze. Daarbij komt kijken dat Zwolle eigenlijk niet mag verliezen als ze de play-offs willen halen, dus daar zal het niet zomaar 7-0 worden (en dan er vanuit gaan dat Ajax maar met 1-0 zou winnen uit bij De Graafschap).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:09:
[...]

PEC-PSV? Die wordt in de laatste speelronde gespeeld, waar heb je het over?

Verder is al eerder in dit topic door o.a. ph4ge heel duidelijk uitgelegd dat punten die je kado krijgt van de arbitrage in de beslissende fase van de competitie zwaarder wegen. Dat is helder. PSV heeft sinds de winterstop in de competitie alles (!) gewonnen behalve de wedstrijd voor en na de beslissende wedstrijd tegen Atletico Madrid. Als je zo goed presteert, maar Ajax houdt gelijke tred, dan is het punt dat Ajax kado kreeg van Makkelie en de belachelijk makkelijke penal de week erop, die de wedstrijd tegen Heerenveen voor je wint, beslissend.

"Calimero"? Argumenten nu al op? Das best rap.
PSV PEC bedoel ik, toen werd PSV ook flink gematst. Sorry hoor, maar zoals PSV tegen Heracles speelde sloeg echt alles. Volgens mij moet je de schuld niet extern zoeken maar bij het eigen falen (voor zover daar nu al sprake van is). En rondom Europese wedstrijden door moeheid? In mijn ogen heeft PSV de beste bank, rouleren is ook een kwaliteit hoor :>
Faddermakker schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:13:
[...]

Heb het even voor je opgezocht, tevens voor mij de eerste keer op psv.nl :+ , alleen Roda-thuis na CSKA-thuis 1-1 en Ajax-thuis na Atletico-uit 0-2. Blijven er nog 5 gelijke spelen en 1 verliespartij over, wat nu?
Bedankt voor het opzoeken, maar de schuld in Europa zoeken is dus niet aan de orde :z

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 01-05-2016 20:18 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faddermakker schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:13:
[...]

Simpel, ook kijken naar de wedstrijden ervoor, waarin PSV zich spaarde om een paar dagen later volle bak te kunnen gaan in de CL, en met het hoofd al bij het hoogste podium was.

PSV - Heerenveen 1-1
PSV - Ajax 0-2
PSV - Roda 1-1
Willem II - PSV 1-1
PSV - Excelsior 1-1
Heracles - PSV 2-1

6 van de 8x puntverlies rondom CL wedstrijden.

Ajax speelde in die periode voor de winterstop vrij onbelangrijke potjes tegen nietszeggende tegenstanders in de EL, daar valt bovendien geen rooie cent te verdienen en Ajax liet dat dan ook volledig lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Benedict: ik ga mij niet branden aan een oordeel over of je wel of geen last van Europees spelen hebt. Maar ik ga wel heel weinig respect hebben voor iedereen die het nu ineens wél een probleem vindt. Ajax kreeg continu kritiek als er over geklaagd werd, maar nu mag het wel? Één lijn wat mij betreft, welke dan ook.

En begin aub niet over het laten lopen, daar is al eerder patent op aangevraagd. :z
:>

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2016 20:25 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:22:
@Benedict: ik ga mij niet branden aan een oordeel over of je wel of geen last van Europees spelen hebt. Maar ik ga wel heel weinig respect hebben voor iedereen die het nu ineens wél een probleem vindt. Ajax kreeg continu kritiek als er over geklaagd werd, maar nu mag het al? Één lijn waar mij betreft, alle dan ook.
Waarom? Ik vond het van te voren geen probleem, maar ik zag tijdens de wedstrijd ook wel dat de ploeg vermoeid oogde. Uit de metingen tijdens de wedstrijd bleek, dat er bijvoorbeeld minder "high intensity runs" per speler waren afgelegd dan in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd. Dat wijst vrij duidelijk op vermoeidheid.

Of ze gooiden er met de pet naar. Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, thuis tegen DE concurrent.

Mijn inschatting vooraf bleek dus niet te kloppen. Misschien ook niet vreemd, aangezien het vrijwel nooit voorkomt dat PSV een 8e finale speelt in de CL waarin men verlenging en penalties speelt. Volgens jou mag ik niet zeggen dat ik er naast zat oid? Kun je dat motiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Oh jazeker wel hoor, dat gaat het ook niet om. Maar in het verleden zijn er talloze discussies geweest over de impact van Europese wedstrijden. Daar is feitelijk geen consensus over bereikt, de meningen waren voornamelijk op clubkleur gebaseerd. Het kwam er meestal op neer dat je als topclub gewoon met zo'n schema om moet kunnen gaan en je niet mag klagen.

Daar kan ik mij best in vinden maar wil dan nu ook geen gemekker over PSV horen wat het zogenaamd zo zwaar zou hebben gehad. Ook zij moeten nu niet achteraf gaan lopen klagen.

Wellicht ben jij niet eerder bij de discussies betrokken geweest en komt het voor jou dus wat rottig uit. Da's tegenover jou misschien niet helemaal fair maar de discussie heeft weinig zin eigenlijk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vitesse kan misschien wel gaan spelen in het stadion van Cambuur volgend jaar, dat is groot zat voor ze....man man man wat een leeg stadion elke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:26:
Of ze gooiden er met de pet naar. Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, thuis tegen DE concurrent.
Of Ajax speelde gewoon goed georganiseerd ;)

Maar gelukkig wordt het seizoen niet in één of twee wedstrijden beslist er zijn er nog genoeg andere wedstrijden waarin PSV het heeft laten liggen. Volgende week gaan we zien welke ploeg het over 34 (!!!!) wedstrijden beter heeft gedaan. Grote kans dat Ajax revanche krijgt voor 2007, misschien flikt PSV het kunstje voor een tweede keer, wie zal het zeggen. Persoonlijk schat ik de kans dat PSV punten gaat morsen volgende week groter dan dat Ajax dat gaat doen. Ook dat Ajax meer doelpunten gaat maken tegen de Graafschap dan PSV tegen PEC. Maar de bal is rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:20:
[...]

...

Ajax speelde in die periode voor de winterstop vrij onbelangrijke potjes tegen nietszeggende tegenstanders in de EL, daar valt bovendien geen rooie cent te verdienen en Ajax liet dat dan ook volledig lopen.
Niet waar.

Verder vrij nutteloze welles/nietes discussie. Europees voetbal speelt meestal wel mee, maar dat hoort erbij als je in de top eindigt. Daar moet je dus ook niet over gaan mekkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 01-05-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Waarom is iedereen zo zeker van Ajax volgende week, de graafschap speelt nergens om, heeft dus geen enkele reden om eruit te komen en kunnen dus met 10 voor de goal gaan liggen. Als 1 ding wel duidelijk was dit seizoen is dat Ajax daar niet zo makkelijk doorheen komt. Kans op gelijkspel acht ik dan ook echt wel behoorlijk aanwezig.

Bij Zwolle weet je het niet, ze kunnen zo met 5-1 verliezen of ineens wel een prima pot en PSV het moeilijk maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Je hebt inderdaad gelijk dat wedstrijden in de Champions League er vaak voor zorgen dat er punten worden verspeeld, maar dat weet je van te voren. Dat is iets wat erbij hoort wanneer je kampioen wordt, er zijn de afgelopen 20 jaar genoeg clubs geweest die 2 of meer jaar achter elkaar kampioen werden. Sowieso heb je door de inkomsten uit de Champions League die jaren eventueel ook al meer te besteden aan spelers.

Maar laten we het rijtje er even helemaal bij pakken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
SC Cambuur - PSV 0-6
PSV - Manchester United 2-1
Hercales Almelo - PSV 2-1 (Verliespartij na een CL wedstrijd, maar wel tegen een Hercales wat zeer goed in vorm was toen)

PSV - NEC 2-1
CSKA - PSV 3-2
Ajax - PSV 1-2

PSV - Excelsior 1-1
Wolfsburg - PSV 2-0
FC Twente - PSV 1-3

De Graafschap - PSV 3-6
PSV - Wolfsburg 2-0
PSV - FC Utrecht 3-1

Willem II - PSV 2-2
Manchster United - PSV 0-0
PSV - AZ 3-0

Vitesse - PSV 0-1
PSV - CSKA 2-1
PSV - Roda JC 1-1

PSV - Hercales Almelo - 2-0
PSV - Atletico Madrid 0-0
PSV - Ado Den Haag 2-0

PSV - sc Heerenveen 1-1
Atletico Madrid - PSV 0-0
PSV - Ajax 0-2

Wedstrijden in Eredivisie: 16
Winst: 10
Gelijk: 4
Verlies: 2

Winst voor CL wedstrijd: 5
Gelijk voor CL wedstrijd: 3
Verlies voor CL wedstrijd: 0

Winst na CL wedstrijd: 5
Gelijk na CL wedstrijd: 1
Verlies na CL wedstrijd: 2

Conclusie is dat PSV inderdaad in 6 van de 8 wedstrijden punten liet liggen die rondom een Europese wedstrijd was, echter heeft Ajax ook de meeste punten laten liggen rondom de Europese wedstrijden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Ajax - Rapid Wien 2-3
AZ - Ajax 0-3

Ajax - Willem II 3-0
Ajax - FK Jablonec 1-0
NEC - Ajax 0-2

NEC - Ajax 0-2
FK Jablonec - Ajax 0-0
Ajax - Ado Den Haag 4-0

FC Twente - Ajax 2-2
Ajax - Celtic 2-2
Excelsior - Ajax 0-2

Ajax - Groningen 2-0
Molde FK - Ajax 1-1
Ajax - PSV 1-2

Heracles Almelo - Ajax 0-2
Fenerbahce - Ajax 1-0
Vitesse - Ajax 1-3

Ajax - Roda JC 6-0
Ajax - Fenerbahce 0-0
Feyenoord - Ajax 1-1

Ajax - sc Cambuur 5-1
Celtic - Ajax 1-2
PEC Zwolle - Ajax 0-2

Ajax - sc Heerenveen 5-2
Ajax - Molde FK 1-1
FC Utrecht - Ajax 1-0

Winst 13
Gelijk 2
Verlies 2

Winst voor 7
Gelijk voor 1
Verlies voor 0

Winst na 6
Gelijk na 1
Verlies na 2

--

Dus al met al zal het niet zo heel erg veel uitmaken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Gynnad schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:44:
...

Conclusie is dat PSV inderdaad in 6 van de 8 wedstrijden punten liet liggen die rondom een Europese wedstrijd was, echter heeft Ajax ook de meeste punten laten liggen rondom de Europese wedstrijden:

...

Dus al met al zal het niet zo heel erg veel uitmaken..
Jawel, want Ajax liet het Europees lopen. Die spanden zich niet in.

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 01-05-2016 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

martinusz schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:43:
Waarom is iedereen zo zeker van Ajax volgende week, de graafschap speelt nergens om, heeft dus geen enkele reden om eruit te komen en kunnen dus met 10 voor de goal gaan liggen. Als 1 ding wel duidelijk was dit seizoen is dat Ajax daar niet zo makkelijk doorheen komt. Kans op gelijkspel acht ik dan ook echt wel behoorlijk aanwezig.
Dat is een beetje een gekke gedachte altijd. Barcelona kwam met hetzelfde verhaal. Poeh, we moeten tegen 2 degradatie ploegen nog, lastig hoor.

Nee, dat is niet lastig. Ze gaan namelijk degraderen/na-competitie spelen, omdat ze er geen klote van kunnen. Als die ploegen opeens de kampioen het vuur aan de schenen kunnen leggen omdat het er om spant, is er wel echt iets mis met die ploeg.

Natuurlijk gaat Ajax winnen. En als ze niet winnen, is het omdat ze zelf bang/zenuwachtig zijn, niet omdat de Graafschap opeens voor het doel gaat liggen. Deden ze vandaag overigens ook nadat ze per ongeluk voor kwamen te staan. Meteen 4 om de oren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Waarom? Ik vond het van te voren geen probleem, maar ik zag tijdens de wedstrijd ook wel dat de ploeg vermoeid oogde. Uit de metingen tijdens de wedstrijd bleek, dat er bijvoorbeeld minder "high intensity runs" per speler waren afgelegd dan in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd. Dat wijst vrij duidelijk op vermoeidheid.
Al zou het zo zijn dat PSV vermoeid was vanwege de CL dan is het toch gewoon slecht van Cocu dat hij dit op de laatste training niet heeft geconstateerd en een aantal vaste waarden vervangt voor spelers die normaal op de bank zitten? Uiteindelijk ligt de oorzaak dan bij tactisch falen bij PSV, niet elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Aghanim schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Al zou het zo zijn dat PSV vermoeid was vanwege de CL dan is het toch gewoon slecht van Cocu dat hij dit op de laatste training niet heeft geconstateerd en een aantal vaste waarden vervangt voor spelers die normaal op de bank zitten? Uiteindelijk ligt de oorzaak dan bij tactisch falen bij PSV, niet elders.
Dit..... 100 x dit!! _/-\o_ Waar was op die momenten die o zo geroemde superbrede selectie?

Valt me trouwens op dat het Makkelie-pingel argument nog niet uitvoeriger van stal is gehaald, valt me toch een beetje tegen van jullie O-)

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 01-05-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Wanneer we winnen bij PEC sluiten we het seizoen af met 84 punten. Ondanks dat en het overwinteren in de CL is het dan uiteindelijk toch een ruk seizoen. Ik vind dit bizarre statistieken:

Tegen de onderste vijf:
Ajax: 2 verliespunten, 4 goals tegen.
PSV: 6 verliespunten, 12 goals tegen.

In acht CL-duels kreeg PSV dit seizoen 7 tegendoelpunten. Net zoveel als de 4 duels tegen de Graafschap en Cambuur.

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Leon Zwiers schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Dit..... 100 x dit!! _/-\o_ Waar was op die momenten die o zo geroemde superbrede selectie?

Valt me trouwens op dat het Makkelie-pingel argument nog niet uitvoeriger van stal is gehaald, valt me toch een beetje tegen van jullie O-)
En daarbij. Die CL wedstrijd was op woensdag. PSV - Ajax op zondag. Dat mag echt nooit en te nimmer een argument zijn. daar zitten 3 volle dagen tussen. Als je dat niet aankan ben je geen topsporter.
Je zou op zn hoogst kunnen zeggen dat de mentale klap van invloed is geweest.
Maar, PSV heeft het laten liggen tegen de kleintjes, zowel qua punten als qua doelpunten (tegendoelpunten met name).

Overigens, los van Ajax en PSV, vind ik dat er in het voetbal altijd wel veel gezeken wordt over die zogenaamde belasting. In het Engels voetbal hoor je het ook continue. In het basketbal spelen ze probleemloos 3 wedstrijden per week. Ik vind het altijd een beetje gezever. Ben je nou topsporter of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En als spelers nog vermoeid zouden zijn na die wedstrijd van Atletico, wat dus eigenlijk niet mag, moet je ze niet opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De winterstop heeft Willem II duidelijk geen goed gedaan: van de 16 potjes werd er slechts 1 gewonnen (met 1-0) en werd het 5 x een gelijkspelletje (0-0 of 1-1). De rest werd verloren in steeds bijzonder matige wedstrijden.
Op zich is verliezen niet erg als je minder bent dan je tegenstander maar er toch alles aan doet om eens voor een stunt te zorgen of op zijn minst de supporters een goede wedstrijd te bezorgen. Cambuur en De Graafschap hebben hele matige voetballers, maar ondanks dat is er toch geloof, inzet en spektakel in Leeuwarden en Doetinchem geweest.
Deze drie dingen heb ik in Tilburg vooral in 2016 niet gezien. Elke wedstrijd was van een bedenkelijk niveau.

Het is wel vreselijk zuur dat er straks wordt gedegradeerd omdat Lamprou - de enige die nog enig niveau haalt - een pupillenblunder beging tegen Feyenoord.

Streppel heeft duidelijk niet alles uit de toch aardige selectie gepeurd.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Bizar seizoen...PSV is altijd kampioen geworden zodra er meer dan 78 punten gehaald werden, dit seizoen lijken echter maar liefst 84 punten niet voldoende. Dat is erg opvallend en geeft aan dat PSV een uitstekend seizoen heeft maar dat Ajax extreem goed presteert. Onder De Boer had Ajax ook nog nooit meer dan 76 (!) punten gehaald, dus dit seizoen is verreweg zijn beste ooit.

Cocu gaat voor het 2e achtereenvolgende jaar boven de 80 punten eindigen, dat is uitzonderlijk.
Daarbij heeft PSV overwintering in de CL weten te bewerkstelligen en werd zelfs bijna de kwartfinale behaald.
Desondanks gaat het verschil van enkele goals zorgen voor een toch tegenvallend seizoen, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 20:29
Baseman77 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:04:
Bizar seizoen...PSV is altijd kampioen geworden zodra er meer dan 78 punten gehaald werden, dit seizoen lijken echter maar liefst 84 punten niet voldoende. Dat is erg opvallend en geeft aan dat PSV een uitstekend seizoen heeft maar dat Ajax extreem goed presteert. Onder De Boer had Ajax ook nog nooit meer dan 76 (!) punten gehaald, dus dit seizoen is verreweg zijn beste ooit.

Cocu gaat voor het 2e achtereenvolgende jaar boven de 80 punten eindigen, dat is uitzonderlijk.
Daarbij heeft PSV overwintering in de CL weten te bewerkstelligen en werd zelfs bijna de kwartfinale behaald.
Desondanks gaat het verschil van enkele goals zorgen voor een toch tegenvallend seizoen, heel vreemd.
Zo is bij Feyenoord iedereen min of meer tevreden over het seizoen terwijl het nog maar de vraag is of er meer punten dan vorig seizoen gehaald worden. :p

Zowel Ajax als PSV hebben zonder echt goed te voetballen bijzonder weinig punten gemist. Beiden hebben ook kampioensgeluk gehad, maar als 2 ploegen boven verwachting presteren kan er toch maar 1 kampioen worden. :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

St@m

@ Your Service

Aan het einde van de rit heeft de beste gewonnen. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat PSV dat wordt. Ajax is de beste gebleken dit seizoen. Jammer maar helaasch.

Ajacieden, gefeliciteerd. Een hele goede prestatie. PSV ook een goede prestatie, maar niet goed genoeg.
Dan kun je er allemaal argumenten bijhalen over scheidsrechters die opzichtig falen, over het feit dat PSV extra wedstrijdjes heeft gevoetbald, maar soit, het is topsport. Die paar wedstrijden moet je ook gewoon aankunnen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik heb gister avond even de samenvatting gekeken van Ajax - Twente en lost van een aantal spelers hebben ze een leuke selectie. Younes was wel echt rete goed volgens mij, maar ik heb de wedstrijd niet gezien dus dat kan ook nog tegen vallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zo'n slotfase waarin het tot vrijwel het einde onbeslist blijft is toch ook het beste, zowel Ajax als PSV presteren nu erg goed. Beiden werden eerder met veel minder punten kampioen, en nu hebben ze allebei ineens meer punten.
Daar wordt je ook beiden beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik lees net dit: http://www.fcupdate.nl/vo...-als-beoogde-nec-trainer/
Die beste man heeft ook nog Mario Götze getraind :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
ph4ge schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:43:
[...]

Zo is bij Feyenoord iedereen min of meer tevreden over het seizoen terwijl het nog maar de vraag is of er meer punten dan vorig seizoen gehaald worden. :p

Zowel Ajax als PSV hebben zonder echt goed te voetballen bijzonder weinig punten gemist. Beiden hebben ook kampioensgeluk gehad, maar als 2 ploegen boven verwachting presteren kan er toch maar 1 kampioen worden. :p
Ik ben absoluut niet tevreden over dit seizoen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Mosin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:48:
Ik heb gister avond even de samenvatting gekeken van Ajax - Twente en lost van een aantal spelers hebben ze een leuke selectie. Younes was wel echt rete goed volgens mij, maar ik heb de wedstrijd niet gezien dus dat kan ook nog tegen vallen :9
Younes was echt bizar goed gister idd. Valt 2e seizoenshelft sowieso wel op als goede speler, daarvoor had ik nog mijn bedenkingen. Ook Cerny was goed. Opvallend dat Ajax opeens weer zoveel buitenspelers heeft. Jarenlang niks gehad, of in ieder geval geen échte buitenspelers, met een actie, en nu lopen er Ghazi, Cerny en Younes. Dan tel ik Fisscher al niet eens meer mee.

Wat ook opvalt de laatste weken: Als Klaassen uit vorm is loopt het maar matig bij Ajax. Gister zag je dat ook wel een klein beetje in de eerste helft, maar tegen Utrecht/Heerenveen viel het heel erg op.

[ Voor 23% gewijzigd door KingKoning op 02-05-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
KingKoning schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Younes was echt bizar goed gister idd. Valt 2e seizoenshelft sowieso wel op als goede speler, daarvoor had ik nog mijn bedenkingen. Ook Cerny was goed. Opvallend dat Ajax opeens weer zoveel buitenspelers heeft. Jarenlang niks gehad, of in ieder geval geen échte buitenspelers, met een actie, en nu lopen er Ghazi, Cerny en Younes. Dan tel ik Fisscher al niet eens meer mee.

Wat ook opvalt de laatste weken: Als Klaassen uit vorm is loopt het maar matig bij Ajax. Gister zag je dat ook wel een klein beetje in de eerste helft, maar tegen Utrecht/Heerenveen viel het heel erg op.
Dat is echt mooi om te horen! :o Ik ben met hem op de foto gegaan in zijn tijd bij Gladbach. Ik liep er in mijn Bayern tenue, maar was letterlijk de engiste die hem vroeg voor een foto. Hij liep naar zijn auto alsof hij gewoon een amateur was als mij. Ik zag altijd aan dat ventje dat die echt wel wat kon en ben dan ook blij dat het hem zo goed afgaat nu. Fischer vind ik maar een gedrocht van een voetballer, bah bah. Younes liet hem gisteren ook nog even brutaal zien hoe je moet scoren })

Klaassen is ook een goede aanjager, zoals nu wel duidelijk is. Ajax zou er goed aan doen eventueel een aanjager erbij te halen mits ze niks in de jeugd hebben. Cerny was ook wel fijn bezig, zover ik het uit de samenvatting kon halen en volgens mij kloppen Nouri en die andere kerel ook al op de deur bij Ajax 1.

Als ze nu eens wat power kopen voor bepaalde plekken, zoals achterin, dan zou de Europees misschien iets kunnen brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mosin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Dat is echt mooi om te horen! :o Ik ben met hem op de foto gegaan in zijn tijd bij Gladbach. Ik liep er in mijn Bayern tenue, maar was letterlijk de engiste die hem vroeg voor een foto. Hij liep naar zijn auto alsof hij gewoon een amateur was als mij. Ik zag altijd aan dat ventje dat die echt wel wat kon en ben dan ook blij dat het hem zo goed afgaat nu. Fischer vind ik maar een gedrocht van een voetballer, bah bah. Younes liet hem gisteren ook nog even brutaal zien hoe je moet scoren })

Klaassen is ook een goede aanjager, zoals nu wel duidelijk is. Ajax zou er goed aan doen eventueel een aanjager erbij te halen mits ze niks in de jeugd hebben. Cerny was ook wel fijn bezig, zover ik het uit de samenvatting kon halen en volgens mij kloppen Nouri en die andere kerel ook al op de deur bij Ajax 1.

Als ze nu eens wat power kopen voor bepaalde plekken, zoals achterin, dan zou de Europees misschien iets kunnen brengen :D
Dat, en als ze een keer zich echt goed motiveren, ook voor de mindere opponenten. Want hoe goed ze ook speelden tegen b.v barca en man city, hoe triest speelden ze tegen opponenten van het niveau Molde. En daarmee hebben ze het NL voetbal nogal in de problemen gebracht de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 20:55
Mosin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:01:

volgend seizoen, Huntelaar erbij, Sneijder terug, en Suarez zou toch ook komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Leon Zwiers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Dat, en als ze een keer zich echt goed motiveren, ook voor de mindere opponenten. Want hoe goed ze ook speelden tegen b.v barca en man city, hoe triest speelden ze tegen opponenten van het niveau Molde. En daarmee hebben ze het NL voetbal nogal in de problemen gebracht de laatste jaren.
Dat klopt inderdaad. Ze hebben ook nog een beter team dan 2 seizoenen terug.
Maar is dat niet altijd een beetje het probleem, dat we wat laksig zijn tegen de mindere namen?
kipneck schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:22:
[...]

volgend seizoen, Huntelaar erbij, Sneijder terug, en Suarez zou toch ook komen? ;)
Stel je voor, alle 3 :o Haha, ik denk alleen Huntelaar of er moet iets fout gaan bij Gala en Barca.
Ik zou toch versterking achterin halen. Anders is de balans ook compleet weg in je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Voor elke linie moet er ervaring bij komen bij Ajax.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ph4ge schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:43:
[...]

[..]
Ik ben ook niet tevreden over het seizoen, behalve de KNVB beker, maar vorig jaar hadden ze 59 punten en nu 60, dus dat is de vraag niet (meer) ;)

Het is jammer dat ze het na de winterstop zo hebben laten liggen en bij de topwedstrijden niets gepresteerd hebben.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mosin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:34:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ze hebben ook nog een beter team dan 2 seizoenen terug.
Maar is dat niet altijd een beetje het probleem, dat we wat laksig zijn tegen de mindere namen?

[...]

Stel je voor, alle 3 :o Haha, ik denk alleen Huntelaar of er moet iets fout gaan bij Gala en Barca.
Ik zou toch versterking achterin halen. Anders is de balans ook compleet weg in je team.
Nee, de teams waren het probleem in die jaren niet. Meer de rare opstellingen van de Boer, of gewoon absoluut geen motivatie hebben om te winnen en geld + punten voor NL binnen te halen. Dat neem ik Ajax wel een beetje kwalijk.

Ik bedoel, als je dan perse de beste wil zijn en elke aangelegenheid aangrijpt om anderen dat te vertellen ( wzawzdb etc etc ) gedraag je er dan ook naar, en sleep die broodnodige punten voor je land en voor jezelf binnen!! En vergeet niet dat ook de EL kampioen direct geplaatst is voor de CL, dus er valt daar zeker wel wat te halen!

Snap ook niet zo goed wat een Huntelaar op dit moment zou toevoegen aan een prima elftal. Milik staat goed te spelen, kan meevoetballen en maakt goals. Huntelaar kan buiten op doel schieten alleen maar kaatsen en heb je verder weinig aan, waardoor je eigenlijk altijd met een man minder staat midden/achterin.

Sneijder zou ik nog begrijpen, die krijgt weinig weerstand in NL en dan kan ie van enorme waarde zijn, meteen de beste middenvelder op de vaderlandse velden, maar die staat onder curatele van die Yolanthe, en die vindt het natuurlijk nooit goed dat ie voor een "schijntje" in NL gaat ballen zolang hij een absurd contract in Turkije heeft, of naar de zandbak kan voor nog meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

kipneck schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Ik hoorde ergens dat Litmanen zou terugkomen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Leon Zwiers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Nee, de teams waren het probleem in die jaren niet. Meer de rare opstellingen van de Boer, of gewoon absoluut geen motivatie hebben om te winnen en geld + punten voor NL binnen te halen. Dat neem ik Ajax wel een beetje kwalijk.

Ik bedoel, als je dan perse de beste wil zijn en elke aangelegenheid aangrijpt om anderen dat te vertellen ( wzawzdb etc etc ) gedraag je er dan ook naar, en sleep die broodnodige punten voor je land en voor jezelf binnen!! En vergeet niet dat ook de EL kampioen direct geplaatst is voor de CL, dus er valt daar zeker wel wat te halen!
Dat WZAWZB gedrag heeft PSV precies hetzelfde. In de jaren dat ze aantal keer achter elkaar kampioen werden, met Affelay oa, riepen ze zichzelf ook uit tot "Voetbalhoofdstad van Nederland". Dat is net zo arrogant als waar Ajax altijd van beticht wordt.

Afgezien van vorig seizoen heeft PSV in de EL de afgelopen jaren ook nooit al teveel gepresteerd. Er was een seizoen dat ze steeds een B-team opstelden omdat ze de competitie belangrijker vonden. Eerste seizoen Cocu, uit mn hoofd.
Ik ben het met je eens dat ajax het heeft laten liggen de laatste jaren in Europa. maar het beeld van PSV wordt nu vertroebeld doordat ze een keer overwinterd hebben in de CL. daarvoor was het ook jarenlang niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
KingKoning schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Dat WZAWZB gedrag heeft PSV precies hetzelfde. In de jaren dat ze aantal keer achter elkaar kampioen werden, met Affelay oa, riepen ze zichzelf ook uit tot "Voetbalhoofdstad van Nederland". Dat is net zo arrogant als waar Ajax altijd van beticht wordt.

Afgezien van vorig seizoen heeft PSV in de EL de afgelopen jaren ook nooit al teveel gepresteerd. Er was een seizoen dat ze steeds een B-team opstelden omdat ze de competitie belangrijker vonden. Eerste seizoen Cocu, uit mn hoofd.
Ik ben het met je eens dat ajax het heeft laten liggen de laatste jaren in Europa. maar het beeld van PSV wordt nu vertroebeld doordat ze een keer overwinterd hebben in de CL. daarvoor was het ook jarenlang niks.
Zeker waar dat PSV het ook gruwelijk had laten liggen met B-opstellingen, maar als je dat jaar onder cocu ( die toen een waardeloze trainer leek net als Gio nu) bekijkt waarin ze het bizar slecht deden in de competitie kan ik enigzins begrijpen dat je wel 3e wilt worden om iig nog een rondje europa in te mogen, wat niet wegneemt dat het een absolute wanprestatie was van PSV.

Maar goed, Ajax is nu eenmaal een grotere club dan PSV, qua budget, aanhang en bekendheid. Dus dan valt die arrogantie bij hen meer op dan bij de Boeren uut Brabant ( alhoewel dat spandoek in het Phillips stadion achter het rechterdoel ook wel arrogant is, irriteer me er al het hele seizoen aan, ergens wel blij dat dat wordt afgestraft :+, en natuurlijk onze eigen B.Tokkie *; )
Pagina: 1 ... 90 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder