Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit is de man die zijn carriere gaat afsluiten bij 5 verschillende clubsGonadan schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:02:
Mooiste prijs ooit.![]()
![]()
Heeft niet veel gewonnen dan zeker?
Dat was mij bekend, maar toch moet ik hier nog even om gieren.PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:03:
[...]
Dit is de man die zijn carriere gaat afsluiten bij 5 verschillende clubs
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Float like a butterfly, sting like a bee.
komen net uit de sauna :-P
Ja, gelijk naar de groepsfase nu.PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Levert dit nog een betere loting op in vergelijking met 3de plaats? Of is het vestzak/broekzak?
Directe plaatsing voor de groepsfase, 3e plaats is playoffs.PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:07:
Levert dit nog een betere loting op in vergelijking met 3de plaats? Of is het vestzak/broekzak?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Want? Zonder de keeper was de bal er niet ingegaan, zo zijn de regels voor eigen goals nu eenmaal.ph4ge schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:59:
[...]
Flauw ook. Elia maakt een mooie actie en verdient die goal en voor die keeper is het ook niet leuk om zo de geschiedenis in te gaan.
En over het vuurwerk, neem aan dat Feijenoord volgend jaar geen publiek mee mag nemen naar Utrecht, of staffen ze zo alleen bij geen publiek wedstrijden bij Ajax.
[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-04-2016 20:11 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De rest van het rijtje was niet echt overtuigend inderdaad, plus je mag later instromen. Maar boeiend, toch weer eens leuk voor het legioen.Rubman schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:03:
^^ dit dus alleen maar eredivisie clubs gehad waaronder Ajax en AZ wat toch zeker niet de minste zijn. Roda is toch altijd wel een club die meer in de rechter rij speelt maar al met al zeer verdiend.
Toch jammer dat met de loting alleen mijn vriendin was ingeloot waardoor we besloten hebben er niet naartoe te gaan vanavond.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Staat die Botteghin daar als winnaar met een groen-wit sjaaltje
Zit alleen een ander shirtje onder de badjas
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als het Feyenoord supporters waren misschien, maar het waren de Utrechters die steeds van alles oo het veld gooide.MeNTaL_TO schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:10:
[...]
Want? Zonder de keeper was de bal er niet ingegaan, zo zijn de regels voor eigen goals nu eenmaal.
En over het vuurwerk, neem aan dat Feijenoord volgend jaar geen publiek mee mag nemen naar Utrecht, of staffen ze zo alleen bij geen publiek wedstrijden bij Ajax.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Ook daarin weer de eerste. Zoals Feyenoord ook al de eerste was die de Europacup 1 won, de wereldbeker. En de laatste met een Europese cup vooralsnog. Wat heet, de laatste met de laatste cup, die van de KNVB!PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:00:
En... De eerste club die de beker wint van louter Eredivisie clubs. Nee, krijg je niks extra's voor, maar toch een knappe extra. Wel weer vel thuis mogen spelen, dat dan weer wel.

Ik vind dat je hier ook een prijs voor verdientVerwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:36:
[...]
Ook daarin weer de eerste. Zoals Feyenoord ook al de eerste was die de Europacup 1 won, de wereldbeker. En de laatste met een Europese cup vooralsnog. Wat heet, de laatste met de laatste cup, die van de KNVB!![]()
![]()
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Nu nog hopen dat Ajax kampioen wordt. Want dan speelt Feyenoord thuis voor de Johan Cruijff schaal in de Arena. En zoals bekend mogen er geen uitsupporters mee.martinusz schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:41:
[...]
Ik vind dat je hier ook een prijs voor verdient

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik schat de KNVB laag genoeg in om dat te verwachten...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Prima resultaat, al had deze eindstand andersom - op voorhand - mij ook wel redelijk geleken.
Utrecht liet het domweg, op een kwartier lang na de rust, niet zien.
Feyenoord: gefeliciteerd!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tot de 1-0 leunden ze vol op de verdediging in de hoop alles tegen te houden en er misschien een keer gelukkig uit te kunnen counteren. Typisch de tactiek om niet overlopen te worden door een sterkere tegenstander. Na de 1-0 moesten ze wel en kwam er veel meer beweging in het spel. Na de 1-1 doken ze weer in hun verdedigende rol.
alles kan off-topic
FIFA Benelux Administrator
Nee, alleen beker is directe plaatsing.dutchgio schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:09:
Derde is toch ook directe plaatsing?
Begreep dat er helaas wel opstootjes waren tussen de politie en Utrecht aanhang. We zagen de ME en politie met sirenes die kant ook op gaan maar wij zijn lekker in de beertjes nog wat gaan drinken.
Het voetbal werd in de tweede helft langzaam beter, daarvoor was het een erg saaie pot.
Sfeer was er nauwelijks, het publiek was erg stil. Jammer, want beide supportersgroepen kunnen beter.
Mooie goal van Utrecht en een fraaie 2-1 voor Feyenoord
Het had net zo goed een competititiewedstrijd kunnen zijn.
Gefeliciteerd aan de Feyenoord fans! Ik ben blij dat jullie er zo blij mee zijn
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En 4x op het veld gooien, en niks in de media te vinden...rikoos schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:22:
Zo net thuis uit de Kuip.... Zo hoort een wedstrijd te zijn, 2 supporters groepen met veel lawaai, man wat heb ik genoten van de sfeer. Wel jammer die 4x vuurwerk op het veld vanuit de Utrecht kant. Begreep alleen niet dat Utrecht zo afwachtend speelde, ze leken niets op het team van de afgelopen weken. Terechte winnaar op het einde.
Begreep dat er helaas wel opstootjes waren tussen de politie en Utrecht aanhang. We zagen de ME en politie met sirenes die kant ook op gaan maar wij zijn lekker in de beertjes nog wat gaan drinken.
Toen ajax dit had gedaan..
Slechte wedstrijd snel vergeten, maar wel een prijs
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat was wel even andere koek heMars18 schreef op maandag 25 april 2016 @ 06:57:
[...]
En 4x op het veld gooien, en niks in de media te vinden...

Maar mag hopen dat er nog gevolgen zijn voor de aanhang.
Je moest de commentatoren op radio 1 horen, die waren aardig pissed off.Mars18 schreef op maandag 25 april 2016 @ 06:57:
[...]
* Quad heeft de bekerfinale op de radio geluisterd ipv gekeken naar Fox.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat wel, maar tochPWM schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:26:
[...]
Dat was wel even andere koek he
[afbeelding]
Maar mag hopen dat er nog gevolgen zijn voor de aanhang.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
In het AD staat er gewoon een stukje over.Mars18 schreef op maandag 25 april 2016 @ 06:57:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Daarom is het ook de 2e keeperMarvinG schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:39:
Jammer dat Utrecht zo'n vreselijk slechte keeper heeft
Niet mee eens, dit was een selectie waar je kampioen mee had kunnen wordenPWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:12:
Als je voor het seizoen een 3de plek + beker had gezegd, was iedereen tevreden geweest. Jammer van die enorme dip in het midden van het seizoen. Daardoor is de glans er wel wat af.
Oneens, teveel middelmaat.Mars18 schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:45:
[...]
Niet mee eens, dit was een selectie waar je kampioen mee had kunnen worden
Feyenoord had gisteren geluk dat Utrecht het niveau van de voorbije weken (en bijvoorbeeld de bekerwedstrijd tegen PSV) niet haalde, wat waren die slecht zeg. Feyenoord zodoende de terechte winnaar.
Dat werd vooraf gesteld, maar achteraf gezien hebben ze dat niet waar kunnen maken, en is het toch te wisselvallig gebleken.Mars18 schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:45:
[...]
Niet mee eens, dit was een selectie waar je kampioen mee had kunnen worden
Zie onder andere Elia die misschien nu wel goed speelde maar doorgaans niet echt potten weet te breken.
Laat ik het dan nog even hebben over de K*T organisatie. Ik was met de bus net als de meeste andere utrecht supporters. 280 bussen en die stonden allemaal
hier
Alle supporters moesten over de s125 (stadionviaduct) over het spoor naar de bussen. Dat viaduct is iets van 4 banen breed. De weg van het viaduct naar beneden naar het parkje is maar eenpaar meter breed. Resultaat: trechtervorming. Tel daar nog bij op dat er onder het viaduct nog een soort van rotterdams cafe was en dat de ME in het begin niet op de brug aanwezig was en je weet gewoon dat het voor problemen gaat zorgen.
Dit is jammer want op de heen weg liepen wij heel gezellig tussen de feyenoorders naar het stadion. Terug was het anders, aan het begin van het viaduct was het al onrustig. Wij hebben een tijd gewacht met het stadion uit gaan om zo, hopelijk, geen last te hebben van de gasten die niet voor het voetbal naar de wedstrijd zijn gekomen.
Toen wij uiteindelijk bij het viaduct aankwamen was het daar erg onrustig, de ME had het uiteindelijk bovenop het viaduct onder controlle maar aan de onderkant hadden ze alleen de straat afgezet. Bij het cafe ging hem elkaar uitdagen en toen de ME de Utrechters daar wegstuurde ging het los en werd er met stenen gegooid. Wij zijn er snel langs gelopen en terug gelopen naar de bussen, toen wij daar waren zagen we vanaf een afstand dat de ME toen pas met veel man aanwezig was en begon de boel uit elkaar te drijven.
Ik snap ten eerste niet waarom die bussen op die onlogische plek stonden, het was moeilijk om daar te komen en er was grote kans dat er problemen zouden ontstaan. Ook stond er aan het begin geen ME bij het viaduct en dat is vreemd aangezien beide supporters groepen over die brug moesten (Feyenoord aan de ene kant, Utrecht aan de andere kant)
Maar goed het meeste vervelende was nog wel toen we bij onze bus kwamen. De deur was dicht omdat hij al vol was....euh ......euh dit is onze bus. Als antwoord kregen wij van de chauffeur te horen dat het voor de terug weg niet uitmaakte in welke bus je ging zitten en je maar gewoon een andere bus moest zoeken waar nog plek was. Wij hebben vervolgens 3x heen en weer gelopen maar geen lege bus gevonden (zelfs niet een die naar een andere locatie zou gaan) Uiteindelijk zijn we bij onze bus terug gekomen en hebben wij de deur vanaf de buiten opengemaakt (handig die noodbediening). Wij waren met 9 man en er was gewoon nog plek voor 5 personen om te zitten.
Dit was mijn 4e bekerfinale die ik heb bezocht, 1x mochten wij met de trein maar alle andere keren zijn we met de bus geweest. Nog nooit was het zo slecht geregeld. Ik heb al aardig wat uitwedstrijden bezocht en altijd zat er wel een steward in de bus, waarom dat nu niet zo was weet ik niet. Ik snap sowieso ook niet waarom ze geen gebruik maken van het treinstation. Het is zondag, weinig last van overige treinen op het spoor en je zorgt er ook nog eens voor dat beide supporters groepen nooit bij elkaar kunnen komen.
Het was een leuke dag maar helaas met een niet zo fijne afloop.
Dat is precies het punt, Bij Utrecht - Ajax waren Ajax supporters niet welkom omdat een Utrecht vak zich misdroeg.Rubman schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:18:
[...]
Als het Feyenoord supporters waren misschien, maar het waren de Utrechters die steeds van alles oo het veld gooide.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Daar doe je Feyenoord tekort mee. Tactisch stond Feyenoord gewoon uitstekend en er werd op de juiste momenten druk gezet waardoor Utrecht er gewoon niet uit kon komen. In belangrijke mate dankzij Karsdorp had Feyenoord telkens een man meer leek het wel. Het is altijd een kip-ei verhaal, is A nou zo goed of B nou zo slecht, maar dat Feyenoord tactisch erg goed en geconcentreerd speelde mag ook gezegd worden.Joster schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:47:
Oneens, teveel middelmaat.
Feyenoord had gisteren geluk dat Utrecht het niveau van de voorbije weken (en bijvoorbeeld de bekerwedstrijd tegen PSV) niet haalde, wat waren die slecht zeg. Feyenoord zodoende de terechte winnaar.
Ik ben het wel met je eens dat je met deze selectie geen kampioen kan worden, althans niet in een seizoen waarin Ajax en PSV conform verwachting presteren. Feyenoord kan alleen een keer kampioen worden als zowel Ajax en PSV een seizoen onder maat presteren en Feyenoord boven verwachting. In het seizoen met Guidetti had dat echt gekund.
Ik denk ook niet dat er een TD is die dat voor elkaar krijgt, het financiële gat is te groot. PSV koopt De Jong en Propper en Feyenoord Vejinovic en Kramer, zo liggen de verhoudingen gewoon.
Voor Ajax en PSV is die beker toch een beetje een bijproduct. Voor clubs als Utrecht, Groningen, AZ is het een hoofdprijs. En blijkbaar dus voor Feyenoord ook. Dit had ik niet verwacht. Bij een 3e plek + beker is een seizoen van Ajax of PSV mislukt. Kuyt roept nu juist dat het seizoen succesvol was.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze niet blij mogen zijn, maar de Kuip zag eruit alsof ze de CL gewonnen hadden. Dat gedoe met die stopwatch van Kuyt draagt ook een beetje bij aan dat beeld.
Maar goed, verdiend gewonnen. Ik gun het ze van harte, hoop dat ze weer kunnen aanhaken bij de top. Zal de spanning ten goede komen.
Zoveel prijzen hebben ze niet en zullen ze ook niet binnen halen met deze verhoudingen.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 25-04-2016 09:44 ]
klopt volgens mij niet heeft PSV ook gedaan in seizoen 95/96 (eindrangschikking eredivisie erachter geschreven) namelijk tegen:PWM schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:00:
En... De eerste club die de beker wint van louter Eredivisie clubs. Nee, krijg je niks extra's voor, maar toch een knappe extra. Wel weer vel thuis mogen spelen, dat dan weer wel.
Fc Utrecht 15e
De Graafschap 14e
Fc Twente 10e
Roda JC 4e
Sparta 7e
De Graafschap werd 2e in de Eerstedivisie in 95/96 en promoveerde naar de Eredivisie, aldus Wikipedia. Niet dus...kimiferrari schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:51:
klopt volgens mij niet heeft PSV ook gedaan in seizoen 95/96 (eindrangschikking eredivisie erachter geschreven) namelijk tegen:
Fc Utrecht 15e
De Graafschap 14e
Fc Twente 10e
Roda JC 4e
Sparta 7e
Nope dat was 94/95:ph4ge schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:24:
[...]
De Graafschap werd 2e in de Eerstedivisie in 95/96 en promoveerde naar de Eredivisie, aldus Wikipedia.
Wikipedia: Eerste divisie 1994/95
Gefeliciteerd Feyenoorders
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Jammer dat je niet met de auto combi was, zat heen in de tram met allemaal fc utrecht fans die met de auto waren gekomen, prima sfeer.SuperKneus schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:02:
Ik heb de wedstrijd gisteren ook bezocht en kan niet anders zeggen dat Feyenoord dit verdient gewonnen heeft. Utrecht heeft niets in kunnen brengen. Alleen begin 2e helft, misschien iets van 15min, waren wij wat beter.
Laat ik het dan nog even hebben over de K*T organisatie. Ik was met de bus net als de meeste andere utrecht supporters. 280 bussen en die stonden allemaal
hier
Alle supporters moesten over de s125 (stadionviaduct) over het spoor naar de bussen. Dat viaduct is iets van 4 banen breed. De weg van het viaduct naar beneden naar het parkje is maar eenpaar meter breed. Resultaat: trechtervorming. Tel daar nog bij op dat er onder het viaduct nog een soort van rotterdams cafe was en dat de ME in het begin niet op de brug aanwezig was en je weet gewoon dat het voor problemen gaat zorgen.
Dit is jammer want op de heen weg liepen wij heel gezellig tussen de feyenoorders naar het stadion. Terug was het anders, aan het begin van het viaduct was het al onrustig. Wij hebben een tijd gewacht met het stadion uit gaan om zo, hopelijk, geen last te hebben van de gasten die niet voor het voetbal naar de wedstrijd zijn gekomen.
Toen wij uiteindelijk bij het viaduct aankwamen was het daar erg onrustig, de ME had het uiteindelijk bovenop het viaduct onder controlle maar aan de onderkant hadden ze alleen de straat afgezet. Bij het cafe ging hem elkaar uitdagen en toen de ME de Utrechters daar wegstuurde ging het los en werd er met stenen gegooid. Wij zijn er snel langs gelopen en terug gelopen naar de bussen, toen wij daar waren zagen we vanaf een afstand dat de ME toen pas met veel man aanwezig was en begon de boel uit elkaar te drijven.
Ik snap ten eerste niet waarom die bussen op die onlogische plek stonden, het was moeilijk om daar te komen en er was grote kans dat er problemen zouden ontstaan. Ook stond er aan het begin geen ME bij het viaduct en dat is vreemd aangezien beide supporters groepen over die brug moesten (Feyenoord aan de ene kant, Utrecht aan de andere kant)
Maar goed het meeste vervelende was nog wel toen we bij onze bus kwamen. De deur was dicht omdat hij al vol was....euh ......euh dit is onze bus. Als antwoord kregen wij van de chauffeur te horen dat het voor de terug weg niet uitmaakte in welke bus je ging zitten en je maar gewoon een andere bus moest zoeken waar nog plek was. Wij hebben vervolgens 3x heen en weer gelopen maar geen lege bus gevonden (zelfs niet een die naar een andere locatie zou gaan) Uiteindelijk zijn we bij onze bus terug gekomen en hebben wij de deur vanaf de buiten opengemaakt (handig die noodbediening). Wij waren met 9 man en er was gewoon nog plek voor 5 personen om te zitten.
Dit was mijn 4e bekerfinale die ik heb bezocht, 1x mochten wij met de trein maar alle andere keren zijn we met de bus geweest. Nog nooit was het zo slecht geregeld. Ik heb al aardig wat uitwedstrijden bezocht en altijd zat er wel een steward in de bus, waarom dat nu niet zo was weet ik niet. Ik snap sowieso ook niet waarom ze geen gebruik maken van het treinstation. Het is zondag, weinig last van overige treinen op het spoor en je zorgt er ook nog eens voor dat beide supporters groepen nooit bij elkaar kunnen komen.
Sterker nog, in 1994-1995 won Feyenoord ook de beker door alleen Eredivisieclubs te verslaan. Het verschil waarom je dit een record kan noemen is omdat toen, net als PSV een jaar later, de top clubs pas later instroomden. Feyenoord heeft nu van 6 Eredivisie clubs gewonnen, in de jaren 90 wonnen Feyenoord en PSV van 5 clubs.St@m schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:34:
Blijft toch alleen het record staan van de 7 verliespartijen op rij. Ook knap hoor, daar niet van..
Gefeliciteerd Feyenoorders
Record of niet, het is wel een prestatie van formaat.
Dat hangt af van de loting. Maar als je PEC, AZ, Roda én Ajax verslaat op weg naar de finale en dan ook nog even Cupfighter Utrecht verslaat ja, dan kun je zeker wel spreken van een prestatie van formaat.ph4ge schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:43:
[...]
Record of niet, het is wel een prestatie van formaat.
Och ja.. het enige wat ik knap vind is de overwinning op Ajax, van de rest van de clubs wint Feyenoord "9 van de 10 keer". Ze staan ook niet voor niets boven al die clubs.dvdkiwi schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:48:
[...]
Dat hangt af van de loting. Maar als je PEC, AZ, Roda én Ajax verslaat op weg naar de finale en dan ook nog even Cupfighter Utrecht verslaat ja, dan kun je zeker wel spreken van een prestatie van formaat.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dus? Het blijft een prestatie wat nog NOOIT iemand heeft gedaan toch? Waarom wil je het nu minder bijzonder maken?Joostje123 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:25:
Bijna alles thuis.
Als Feyenoord de beker op deze manier kan winnen door alleen dit soort tegenstanders te verslaan is dat een prestatie wat nog nooit iemand heeft gedaan. Gaat ook de boeken daarom in als beste beker reeks ooit in Nederland. Begrijp niet waarom mensen dat dan proberen te bagatelliseren. De landskampioen dit jaar stelt ook niets voor als je het hele seizoen bekijkt. Een SUPER sterk PSV wat op belachelijke momenten punten heeft laten liggen waardoor ze niet eerste staan. Een Ajax wat punten pakt met behulp van de scheidsrechter en belachelijk slecht spel etc etc geloof mij daar hoor je over 2 jaar niemand meer over want het resultaat staat en dat is mooi toch.
Je kan altijd wel een prestatie van een club waar je niets mee hebt of een hekel aan hebt proberen te kleineren voor je eigen gevoel maar hiermee maak je je zelf niet echt geloofwaardig meer. Jammer want de prestatie spreekt voor zich lijkt mij.
Precies, ik wist niet eens dat er clubs waren die ook al eens gewonnen hebben van alleen maar Eredivisieclubs, het boeit me ook geen drol. Net alsof ik nog weet van welke clubs PEC allemaal gewonnen heeft in 2013 (halve finale), 2014 (finale en winst) en 2015 (finale). Ik weet wel dat het mooie feestjes waren!rikoos schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:22:
[...]
daar hoor je over 2 jaar niemand meer over want het resultaat staat en dat is mooi toch.
Het gaat om het eindresultaat, dus maak het alsjeblieft niet super bijzonder ofzo. Er zijn 6 wedstrijden gewonnen waarvan er 5 sowieso gewonnen hadden moeten worden, als je kijkt naar budget, spelersmateriaal en ambitie.
Maar gefeliciteerd met het record!
Ik vind het vooral bijzonder dat een topclub in 8 jaar tijd 1 prijs pakt.rikoos schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:22:
[...]
Dus? Het blijft een prestatie wat nog NOOIT iemand heeft gedaan toch? Waarom wil je het nu minder bijzonder maken?
Als Feyenoord de beker op deze manier kan winnen door alleen dit soort tegenstanders te verslaan is dat een prestatie wat nog nooit iemand heeft gedaan. Gaat ook de boeken daarom in als beste beker reeks ooit in Nederland. Begrijp niet waarom mensen dat dan proberen te bagatelliseren. De landskampioen dit jaar stelt ook niets voor als je het hele seizoen bekijkt. Een SUPER sterk PSV wat op belachelijke momenten punten heeft laten liggen waardoor ze niet eerste staan. Een Ajax wat punten pakt met behulp van de scheidsrechter en belachelijk slecht spel etc etc geloof mij daar hoor je over 2 jaar niemand meer over want het resultaat staat en dat is mooi toch.
Je kan altijd wel een prestatie van een club waar je niets mee hebt of een hekel aan hebt proberen te kleineren voor je eigen gevoel maar hiermee maak je je zelf niet echt geloofwaardig meer. Jammer want de prestatie spreekt voor zich lijkt mij.
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2016 12:45 ]
Nee, het is niet misgunnen, zeker niet. Ik gun jullie de beker van harte. Maar je moet het niet overdrijven. Het is een goede prestatie, zeker waar. Maar deze beker zo op een voetstuk plaatsen, er een record bij betrekken en het bijzonderder maken dan elke andere beker die is gewonnen door een andere club heeft wat mij betreft wat weg van misplaatste arrogantie.ph4ge schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:44:
Ach, Ajax en PSV hebben beiden maar van 1 Eredivisie club gewonnen in de beker, dus het verbaast me niets dat het nu gebagatelliseerd wordt. Net als dat winnen van de nr 1/2+ de waarschijnlijke nr4 en nr5 ineens normaal is. Dat misgunnen staat jullie weer goed.
En ik moet verder ook eerlijk zijn, alleen op tweakers lees ik mensen over het geweldige record wat is neergezet. De rest van de Feyenoorders die ik ken en spreek zijn gewoon blij met de bekerwinst.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 25-04-2016 12:58 ]
Echt een top reactie van jeJoostje123 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:43:
[...]
Ik vind het vooral bijzonder dat een topclub in 8 jaar tijd 1 prijs pakt.
En volgens mij is de ommekeer bij Feyenoord gekomen met de komst van Dick Advocaat als adviseur. Van mij mag hij nog wel een tijdje blijven, gewoon zoals nu, op de achtergrond.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Laat mensen toch lekker blij zijn ipv de winst te bagatelliseren. So what als jij die emotie niet deelt, als je geen blije Feyenoord supporters wil lezen moet je gewoon dit topic even ontwijken zo rond de bekerfinale. Ik ga toch niet als PSV of Ajax kampioen wordt dat het niet knap is want van al die andere ploegen hoor je gewoon te winnen met dat budget en materiaal? Die club waar wij gewoon van moesten winnen heeft jullie, ondanks beter materiaal en een groter budget, wel verslagen. Het is een beetje kinderachtig, imo.St@m schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:46:
Nee, het is niet misgunnen, zeker niet. Ik gun jullie de beker van harte. Maar je moet het niet overdrijven. Het is een goede prestatie, zeker waar. Maar deze beker zo op een voetstuk plaatsen, er een record bij betrekken en het bijzonderder maken dan elke andere beker die is gewonnen door een andere club heeft wat mij betreft wat weg van misplaatste arrogantie.
Nu nog even plekje 3 veilig stellen, schijnt met de opbrengst van TV rechten nog wel uit te maken. Verder rustig seizoen uitzitten, en zondag kijken of de top-2 nog wisselt van plek.
Prima. Ik vind het een beetje kinderachtig dat alle andere bekerwinnaars ooit gebagatelliseerd worden.ph4ge schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:03:
[...]
Laat mensen toch lekker blij zijn ipv de winst te bagatelliseren. So what als jij die emotie niet deelt, als je geen blije Feyenoord supporters wil lezen moet je gewoon dit topic even ontwijken zo rond de bekerfinale. Ik ga toch niet als PSV of Ajax kampioen wordt dat het niet knap is want van al die andere ploegen hoor je gewoon te winnen met dat budget en materiaal? Die club waar wij gewoon van moesten winnen heeft jullie, ondanks beter materiaal en een groter budget, wel verslagen. Het is een beetje kinderachtig, imo.
Je begint zelf (weer) over de 7 verliespartijen op een rij van een aantal maanden geleden, die doen er dan net zo goed niet toe als je alleen naar het eindresultaat kijkt. Bij vrijwel elke sport is een gouden medaille of een hoofdprijs een hoofdprijs, maar worden er ook records bijgehouden. Dat de prijs pakken met een record die prijs net een beetje extra glans geeft is niks bijzonders en een leuke trivia. Dat doet niets af aan vorige winnaars.St@m schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:06:
Prima. Ik vind het een beetje kinderachtig dat alle andere bekerwinnaars ooit gebagatelliseerd worden.
Neem het van een Feyenoord supporter aan die niet zo vaak wat wint, doe jezelf een plezier en wees blij met wat je wel wint en niet zuur als een ander wat wint.
Als je de beker niet serieus wilt nemen kun je onze hele competitie toch niet serieus nemen? Dan is PSV toch de grote winnaar omdat zij op hoog niveau hebben laten zien enigzins mee te kunnen voetballen.. Ook daar kun je weer negatief over beginnen. PSV liet het tegen kleine clubs ook liggen dit en dat.
Als ik hierboven lees welke clubs zij uitgeschakeld hebben, dan is daar helemaal niks verkeerds aan..

Dat was een geintje.. zie ook deph4ge schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:21:
[...]
Je begint zelf (weer) over de 7 verliespartijen op een rij van een aantal maanden geleden, die doen er dan net zo goed niet toe als je alleen naar het eindresultaat kijkt. Bij vrijwel elke sport is een gouden medaille of een hoofdprijs een hoofdprijs, maar worden er ook records bijgehouden. Dat de prijs pakken met een record die prijs net een beetje extra glans geeft is niks bijzonders en een leuke trivia. Dat doet niets af aan vorige winnaars.
Neem het van een Feyenoord supporter aan die niet zo vaak wat wint, doe jezelf een plezier en wees blij met wat je wel wint en niet zuur als een ander wat wint.
Maar nogmaals, het is jullie gegund. Ik blijf in herhaling vallen, dus ik stop er maar mee. Ik ben in ieder geval helemaal niet zuur. Geniet van de extra glans.
Dat begrijp ik ook wel. Veel clubs zijn natuurlijk erg onconstant en wankel.dutchgio schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:55:
Niks verkeerds aan, maar je moet het niet wegzetten als een wereldprestatie.
18 keerPWM schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:06:
De kampioen van Nederland heeft wel 17 keer thuis mogen spelen
Ik zie Feyenoord-Ajax toch een beetje als een thuiswedstrijd voor ons (Ajax) de laatste jaren.
Veel supporters die langs de boarding zitten zijn ook veel meer bezig met de Ajax spelers dan met hun eigen spelers (leuk al die camera's tegenwoordig), dus aandacht genoeg voor ons
Viel me gisteren ook op:
Feyenoord scoort. Feyenoord publiek: "en wie niet springt die is een Jood".
Utrecht scoort. Utrecht publiek: "en wie niet springt die is een Jood".
Toch áltijd met Ajax bezig die supporters
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2016 14:23 ]
Feyenoord wordt gehuldigd door tienduizenden werklozen :-P
Volgend seizoen meteen weer kans op een prijs.
Hopelijk gaat het weer beter met Feyenoord vanaf volgend seizoen zodat de enige echte Klassieker zijn glans terugkrijgt. Ook een spannende titelstrijd tussen Feyenoord en Ajax lijkt me wel weer eens leuk.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat zou zeker mooi zijn, maar het is daar nog iets te vroeg voor denk ik. Het neemt wel wat jaren in als je kampioen wilt worden en dat met een sterk team wilt doen. Bij Feyenoord heb ik zelf nog niet het gevoel dat ze er allemaal 101% mentaal sterk genoeg voor zijn. Kwaliteit is denk ik nog niet zo'n vreselijk groot probleem, alhoewel op sommige posities er nog wat verbetering inzit.OPSLAGHOND schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:45:
Feyenoorders gefeliciteerd!
Volgend seizoen meteen weer kans op een prijs.
Hopelijk gaat het weer beter met Feyenoord vanaf volgend seizoen zodat de enige echte Klassieker zijn glans terugkrijgt. Ook een spannende titelstrijd tussen Feyenoord en Ajax lijkt me wel weer eens leuk.
Dat vind ik ook altijd jammer. Het is een leuk melodietje en met zn alle springen is goed voor de sfeer, maar maak er eens iets positiefs van. Het viel me nog mee dat het "helemaal niets in Amsterdam" niet voorbij kwam.dvdkiwi schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:18:
Viel me gisteren ook op:
Kwaliteit is er wel, maar het is te eenzijdig. Knokken, verdedigen en fysiek zitten in principe goed. Creativiteit, scorend vermogen en stabiliteit niet. Met 1 aankoop a la Ziyech los je veel op, maarja dat is een gesloten boek.
Gisteren ook weer veel te veel kansen nodig om eindelijk op 1-0 te komen en bij de eerste de beste kans tegen was het gelijk raak. Ajax en PSV hebben veel minder kansen nodig.
[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2016 16:06 ]
Verwijderd
Sorry voor die niet zo leuke afloop. Moet je dan maar vasthouden aan datgene waar je wel plezier aan hebt beleefd denk ik dan, toch?SuperKneus schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:02:
Ik heb de wedstrijd gisteren ook bezocht en kan niet anders zeggen dat Feyenoord dit verdient gewonnen heeft. Utrecht heeft niets in kunnen brengen. Alleen begin 2e helft, misschien iets van 15min, waren wij wat beter.
...
Verwijderd
PSV speelde toen tegen 5 eredivisieploegen, Feyenoord nu tegen 6 eredivisieploegenkimiferrari schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:51:
[...]
klopt volgens mij niet heeft PSV ook gedaan in seizoen 95/96 (eindrangschikking eredivisie erachter geschreven) namelijk tegen:
Fc Utrecht 15e
De Graafschap 14e
Fc Twente 10e
Roda JC 4e
Sparta 7e
Verwijderd
De meest stompzinnige yell die in tig stadions weerklinkt. Ajax heeft niets meer met Joden te maken dan welke club dan ook. Weerhoudt hele volksstammen er niet van die yell te zingen en tegelijkertijd te springen. Want wie dat niet doet is geen Jood.dvdkiwi schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:18:
[...]
18 keer
Ik zie Feyenoord-Ajax toch een beetje als een thuiswedstrijd voor ons (Ajax) de laatste jaren.
Veel supporters die langs de boarding zitten zijn ook veel meer bezig met de Ajax spelers dan met hun eigen spelers (leuk al die camera's tegenwoordig), dus aandacht genoeg voor ons
Viel me gisteren ook op:
En dan te bedenken dat er nergens procentueel zoveel Joden zijn weggevoerd als in Nederland.
Of door andere aanhang. In andere wedstrijden.
Ook weer zo'n gevalletje niet teveel achter zoeken.
Laat ik voorop stellen dat ik het afkeur, maar de link met de tweede wereld oorlog zoeken gaat wat ver. Gemiddeld genomen zijn de meeste fanatieke supporters te dom om ook maar enige notie van historie te hebben. Je schat ze te hoog inVerwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:33:
[...
En dan te bedenken dat er nergens procentueel zoveel Joden zijn weggevoerd als in Nederland.
XXXVI
Zoiets noem je vrij vragen op het werk.Harribo schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:27:
Feyenoord al gehuldigd om 11:30...? Vreemd..
Feyenoord wordt gehuldigd door tienduizenden werklozen :-P
Verwijderd
Zo is het. Gewoon een klasse prestatie en dikverdiend.dvdkiwi schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:48:
[...]
Dat hangt af van de loting. Maar als je PEC, AZ, Roda én Ajax verslaat op weg naar de finale en dan ook nog even Cupfighter Utrecht verslaat ja, dan kun je zeker wel spreken van een prestatie van formaat.
En kom op zeg jongens, gun de Feyenoorders hun blijdschap. Als er sprake is van een record dan mag dat ook gewoon benoemd worden.
De huidige bekeropzet is grote onzin, voor mijn gevoel speelt geluk een te grote rol. Daarom is het ook erg knap van Feyenoord, dat ondanks het ontbreken van het geluk ze hebben gewonnen.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:00:
[...]
Zo is het. Gewoon een klasse prestatie en dikverdiend.
En kom op zeg jongens, gun de Feyenoorders hun blijdschap. Als er sprake is van een record dan mag dat ook gewoon benoemd worden.
Maar zo kunnen amateurclubs ver komen zonder echt iets bijzonders te doen. Knap, maar niet zo knap als het lijkt.
Juist daarom kudo's voor Feyenoord, slechte lotingen en toch winnen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Gniffel, wat zal die balen
http://www.telegraaf.nl/b...age_FC_Utrecht-fan__.html
[ Voor 27% gewijzigd door Krukar op 25-04-2016 23:28 ]

[ Voor 88% gewijzigd door Superkiwi op 26-04-2016 00:05 ]
Was gister ook wel duidelijk te zien dat Utrecht helemaal niets had in te brengen. Het is dat Feyenoord zo'n slechte voorhoede heeft, anders had het bij rust al een 3-0 gestaan.
Haller, Barazite, Ramselaar ( volgens van Seumeren 10 miljoen waard en te goed voor Feyenoord ) volledig onzichtbaar, wat op het conto van met middenveld en verdediging van F'noord geschreven kan worden. Als Feyenoord nou maar kon scoren ( en Gio niet zo nutteloos was gaan wisselen na het oepsie tegen NEC voor de winterstop ) hadden we dit seizoen veel langer meegedaan, titel is nog te vroeg met de enorme financiële achterstand op PSV en Ajax, maar als we iig maar europees blijven halen en dat verdomde stadion eindelijk een keer komt, dan kunnen we hopelijk met een jaar of 6 aansluiting gaan vinden.
Also, Leicester kan komend weekend kampioen worden tegen United
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 26-04-2016 00:14 ]
Verwacht niet veel van City - Real. Hoop dat City kan stunten maar kleine kans.
Denk dat City geen schijn van kans maakt...Krukar schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:36:
Vanavond de saaie wedstrijd in de CL, morgen de leuke
Verwacht niet veel van City - Real. Hoop dat City kan stunten maar kleine kans.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 26-04-2016 08:58 ]
Maar goed, de bal is rond, laten we hopen op een keer geen Spaanse teams in de finale
Dan Bayern ook door en we hebben een finale met 2 leuke aanvallende ploegen.
Al was het alleen al om de bijzonder matige tattoo-kunsten.Krukar schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:28:
[afbeelding]
Gniffel, wat zal die balen
http://www.telegraaf.nl/b...age_FC_Utrecht-fan__.html
Misplaatste arrogantie is het zeker niet! De mensen zijn ENORM blij met de beker omdat het eindelijk weer eens prijs is. Het is helemaal mooi, en de mensen zijn daar trots op, dat het met zo'n unieke reeks is geweest. Wat is daar arrogant aan? Het is arroganter om de KNVB beker af te doen als een troostprijs zoals nu bijna alle Ajax en PSV mensen doen. Dat is arrogantie door een andere prestatie proberen niets voor te laten stellen.St@m schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:46:
[...]
Nee, het is niet misgunnen, zeker niet. Ik gun jullie de beker van harte. Maar je moet het niet overdrijven. Het is een goede prestatie, zeker waar. Maar deze beker zo op een voetstuk plaatsen, er een record bij betrekken en het bijzonderder maken dan elke andere beker die is gewonnen door een andere club heeft wat mij betreft wat weg van misplaatste arrogantie.
En ik moet verder ook eerlijk zijn, alleen op tweakers lees ik mensen over het geweldige record wat is neergezet. De rest van de Feyenoorders die ik ken en spreek zijn gewoon blij met de bekerwinst.
Ik was ook in de Kuip en ik was er ook blij mee en trots op de unieke reeks en helemaal met dit team na zo'n slechte periode en dat is dan misplaatste arrogantie volgens jou? Ik hoor niemand namelijk andere clubs kleineren of minder maken, nee mensen zijn trots op deze prestatie en dat is heel iets anders.
Andersom (helaas) precies hetzelfde hoor, ik kan en mag via mijn werk soms naar de Arena en standaard zie ik altijd spandoeken met Bommen op Rotterdam. Laatste keer tegen Excelsior geweest en de liederen over Feyenoord en Rotterdam waren meer standaard dan dat er Ajax in de tekst voor kwam. Dus dat is wederzijds helaas het geval.dvdkiwi schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:18:
[...]
Viel me gisteren ook op:
Alleen wel grappig om te lezen dat zowel de fanatieke Ajax en Feyenoord supporters elkaar beschuldigen van meer bezig te zijn met de haat naar de andere club dan voor zichzelf te juichen terwijl ze beide PRECIES hetzelfde doen

[ Voor 24% gewijzigd door rikoos op 26-04-2016 09:28 ]
ik wil je best geloven hoor, maar ik ben toch ook redelijk vaak in de Arena geweest en heb dat werkelijk nog nooit gezien of gehoord... wellicht dat tegen Excelsior iets wordt gezongen omdat het een Rotterdamse club is.. ben nooit bij een wedstrijd tegen Excelsior geweest... maar verder heb ik er nooit iets van meegekregen... Dus waar zie je dat dan? vak-410?rikoos schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:22:
[...]
Andersom (helaas) precies hetzelfde hoor, ik kan en mag via mijn werk soms naar de Arena en standaard zie ik altijd spandoeken met Bommen op Rotterdam. Laatste keer tegen Excelsior geweest en de liederen over Feyenoord en Rotterdam waren meer standaard dan dat er Ajax in de tekst voor kwam. Dus dat is wederzijds helaas het geval.
Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder