[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 17:03
St@m schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Tja.. Raar dat jij dat normaal vindt.
Ja iemand die de club verraadt moet best uitgefloten kunnen worden.
Maar niets meer, zoals ik al eerder zei.

[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 07-02-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

De club verraadt.. Man man man..
Iets ludieks, ala, iemand 15 minuten lang tot het bot uitschelden, massaal.. Ja joh. Moet kunnen 8)7
Prima, ik heb een wat hoger niveau. Gelukkig.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Een speler die op het tweede spoor terecht is gekomen, een speler die IMHO te goed is/was voor de bank van Ajax en een speler die nog zeker niet aan het einde van zijn carriere is/was.

Dat Ajax hem naar een Nederlandse club liet gaan is de fout van Ajax, dat Feyenoord niet de handigste club was om naar toe te gaan ben ik het mee eens. Maar sportief gezien één van de weinige opties in Nederland.

Het is kansloos om spelers iets te misgunnen die niet goed genoeg zijn voor het eerste van je eigen elftal. Gun ze wat en laat ze in hun waarde. De club, en dus ook de supporters, moeten gewoon accepteren dat Vermeer niet bij Ajax meer paste. Dat is geen schande dat is realiteit. Accepteer dan ook dat hij zich verder wil ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verraad... hoor je zelf nou eens. Alleen het woord al is te triest voor woorden. Je hebt het over professionele voetballers die willen spelen. Bij Ajax zat hij op de bank, wat niet past bij een keeper van zijn kaliber. Hij mocht weg en kreeg geen aanbiedingen vanuit het buitenland. Wat moet hij dan? Naar PEC? Of Utrecht? Los van zijn transfersom, hij kreeg een aanbieding om eerste keeper te worden bij een topclub. Dat het de concurrent is, jammer dan. Dan hadden ze hem niet moeten laten gaan. Maar gelukkig zijn clubs zelf wel volwassen genoeg om daar goed mee om te gaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
St@m schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:32:
Iets ludieks, ala, iemand 15 minuten lang tot het bod uitschelden, massaal.. Ja joh. Moet kunnen 8)7
Keur ik dat ergens goed dan? Ga lekker woorden verdraaien joh met je hogere niveau.
Han schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Verraad... hoor je zelf nou eens. Alleen het woord al is te triest voor woorden. Je hebt het over professionele voetballers die willen spelen. Bij Ajax zat hij op de bank, wat niet past bij een keeper van zijn kaliber. Hij mocht weg en kreeg geen aanbiedingen vanuit het buitenland. Wat moet hij dan? Naar PEC? Of Utrecht? Los van zijn transfersom, hij kreeg een aanbieding om eerste keeper te worden bij een topclub. Dat het de concurrent is, jammer dan. Dan hadden ze hem niet moeten laten gaan. Maar gelukkig zijn clubs zelf wel volwassen genoeg om daar goed mee om te gaan.
Ja hij heeft zelf contact gezocht met de aartsvijand van de club waar je je hele leven voor hebt gespeeld. Een club die je zelfs goedkoop weg laat gaan.

Had de transfer op een normale manier tot stand gekomen, dan was het nog steeds gevoelig, maar dan was het lang niet zo erg.

[ Voor 56% gewijzigd door Terranova op 07-02-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Edit: oops dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Terranova op 07-02-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 09:37
St@m schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:32:
Iets ludieks, ala, iemand 15 minuten lang tot het bod uitschelden, massaal.. Ja joh. Moet kunnen 8)7
Overstappen naar de directe concurrent word altijd gezien als verraad ja, of je nou in Spanje of Engeland of de mickeymouse divisie speelt, het blijft onsportief en onverkoopbaar bij de fans. Vermeer/iedereen had dat van te voren ook wel kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48

Hupske

AFCA

Weet iemand waarom graafschap rood kreeg?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:34:
Ja hij heeft zelf contact gezocht met de aartsvijand van de club waar je je hele leven voor hebt gespeeld. Een club die je zelf goedkoop weg laat gaan.

Had de transfer op een normale manier tot stand gekomen, dan was het nog steeds gevoelig, maar dan was het lang niet zo erg.
Hij zelf of zijn zaakwaarnemer? De emotie druipt er af bij jou, wat jou ver van de realiteit af laat staan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Uitschelden/ constant uitfluiten. Een pot nat. Mensen die dat goedkeuren zijn gewoon tokkies. Niets meer, niets minder. Tuig van de richel imo. Zo ga je niet met elkaar om.

Een ludieke actie, iets grappigs moet gewoon kunnen. Iemand massaal kwetsen. Tja..

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 07-02-2016 15:40 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
St@m schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:21:
Vermeer had een applaus moeten krijgen voor bewezen diensten en verder in zijn waarde gelaten moeten worden. Van de zotte dat de Ajacieden hier het proberen af te zwakken.

Goedzo Han, gelukkig wat tegengeluid.
Inderdaad, en op het veld moeten ze hem sportief te grazen nemen door te winnen.

Snap sowieso het nut niet om een speler te gaan uitschelden, er is nog nooit iemand slechter door gaan voetballen, misschien juist alleen maar beter/getergter. Maar zal wel "stoer" zijn ofzo...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:14

Qu3st

hupske schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:39:
Weet iemand waarom graafschap rood kreeg?
Gestrekt been van Tarfi, terecht rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48

Hupske

AFCA

Qu3st schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Gestrekt been van Tarfi, terecht rood.
Bedankt. Zit zelf in t stadion dus heb geen herhaling. Dan heb je snel t gevoel dat je benadeeld wordt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Terranova schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Keur ik dat ergens goed dan? Ga lekker woorden verdraaien joh met je hogere niveau.

[...]

Ja hij heeft zelf contact gezocht met de aartsvijand van de club waar je je hele leven voor hebt gespeeld. Een club die je zelfs goedkoop weg laat gaan.
Aartsvijand, daar heb je het al. De mensen die zulke onzin doen denken vaak in dat soort termen.
Het is de rivaal, niet de vijand.

Je kunt het op ludieke wijze doen, of gewoon een vent zijn en hem aan het begin applaudisseren omdat hij toch aardig wat goede wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld en met Cilissen ben je gewoon een stap vooruit gegaan.
Acties zoals met de pop gaan gewoon 10 stappen te ver en zijn gewoon ziekelijk, van het idee tot aan de uitvoering is er bij dat groepje idioten niemand geweest die het te ver vond gaan en dat zegt genoeg over dat volk.

Waarom denk je dat ze hun gezichten verborgen hielden? Omdat ze het grappig vonden? Nee omdat ze weten dat Ajax hun uit het stadion zal weren. Maar weten allemaal hoe nutteloos een stadionverbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:39

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Iemand die op normale manier vertrekt behandel je gewoon met respect.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:14
Vermeer wist zelf natuurlijk ook wel van de rivaliteit onderling.
Als Ajax je een kans bied om goedkoop een andere club te zoeken en je stapt direct op Feyenoord af, kun je verwachten dat dat je niet in dank wordt afgenomen en zul je ook als consequentie de wedstrijd tegen Ajax daarmee geconfronteerd worden.

Fluiten of een keer wat roepen is prima en hoort er ook gewoon bij, dat doen ze in de Kuip ook als Ajax het veld op komt. Dat is de rivaliteit.
Dat met die pop en het continu massaal willen provoceren met spreekkoren gaat dan te ver, je moet het wel leuk houden. Zo kun je uitsupporters dekomende jaren wel vergeten, met dergelijk volk aan beide kanten erbij gaat dat nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Dan maar een mooie snelle counter. PSV had in de beker ook met wat meer geduld en controle moeten spelen. Dit ziet er iets beter uit.

Hoppa en dat is 0-2.

[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 07-02-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
nou Utrecht in de beker nog zo goed tegen PSV, geven het nu wel heel makkelijk weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:54
Genoeg geschreven over de klassieker. Feyenoord is dit seizoen niet goed genoeg ( ook al had er best een gelijkspel ingezeten) dat is duidelijk.

Dat die "supporters" trieste tokkies zijn wisten we ook al, en ook hierover genoeg wijze woorden getypt.

Maar dat Utrecht zo slap staat te ballen had ik niet verwacht zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Zouden psv en utrecht het op een akkoordje hebben gegooid? Jullie de bekerwedstrijd, wij de competitiewedstrijd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Lijkt me toch niet.. Snap het ook niet helemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Speelt Ajax nu de rest van het seizoen zonder eigen publiek? Dit is wel het meest trieste van wat we van de aanhang gezien hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:54
Ankona schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:27:
Speelt Ajax nu de rest van het seizoen zonder eigen publiek? Dit is wel het meest trieste van wat we van de aanhang gezien hebben.
Gezien er wat er in het verleden is gebeurd heeft Ajax dit nog zeer netjes af gehandeld.

De persoon is al opgepakt

Iedereen ( in tegenstelling tot bij Ado ) sprak zich er tegen uit.

En ook daar is (nog) niks gebeurd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dat vak gewoon een potje leegmaken, net zoals bij de bunnikside ( maar dan echt, en niet zoals Utrecht dat omzeilde)

Past goed bij de rest van de arena :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Leon Zwiers schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:37:
Dat vak gewoon een potje leegmaken, net zoals bij de bunnikside ( maar dan echt, en niet zoals Utrecht dat omzeilde)

Past goed bij de rest van de arena :+ :+
Voor dit soort volk zijn er maar 2 opties.
Meldingsplicht of droppen op een van de waddeneilanden. Welk van de eiland staat nog eens regelmatig onder water?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Het is zijn werk. Zijn leven.

Als ik nu naar de F-Side ga of 410 (of harde kern Feyenoord, whatever) en ik bied zo'n gast 400.000,- om 18 wedstrijden voor Feyenoord te juichen, zijn er weggeteld 0 die nee zeggen. Je hoeft het niet te menen, je mag nog voor Ajax zijn, je hoeft alleen maar te zingen en juichen voor die 4 ton, een jaar lang, verder niets.

Jij zou hartstochtelijk Hand in hand kameraden staan te zingen voor die 20.000,- per 90 minuten. En ik zou springen in 410 alsof mijn leven er van afhing.

Voor voetballers is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:25
PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Als ik nu naar de F-Side ga of 410 (of harde kern Feyenoord, whatever) en ik bied zo'n gast 400.000,- om 18 wedstrijden voor Feyenoord te juichen, zijn er weggeteld 0 die nee zeggen. Je hoeft het niet te menen, je mag nog voor Ajax zijn, je hoeft alleen maar te zingen en juichen voor die 4 ton, een jaar lang, verder niets.

Jij zou hartstochtelijk Hand in hand kameraden staan te zingen voor die 20.000,- per 90 minuten. En ik zou springen in 410 alsof mijn leven er van afhing.

En zo is het precies d:)b

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij met de punten voor PSV, na een sterke 1e helft viel de 2e niet mee. Desondanks verdiend, al was 0-2 geflatteerd, Utrecht had zeker een eretreffer verdiend. Qua doelsaldo kruipen we inmiddels naar Ajax toe, het scheelt nog maar 4 goals.

Dieptepunt was de invalbeurt van Willems. Die liep zo ongelofelijk ongeïnteresseerd te sloffen, dat neigde naar werkweigering.

Klassieker was redelijk vermakelijk. Weinig kansen, veel strijd. Ik vond niet dat Ajax terecht heeft gewonnen, beide teams verdienden een punt. Feyenoord scherpt zijn recordreeks wel flink aan dit seizoen, van 4 nederlagen op rij gaat het record sowieso naar 6 (!) op rij. Met de lastige uitwedstrijd tegen PEC voor de boeg (Ajax uit naar Groningen, PSV uit naar NEC), kan het zo maar nog erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Slechte vergelijking natuurlijk. Vermeer kan overal tonnen verdienen, waarom bij Feyenoord? Als je die F-siders 6 maanden lang elke maand hun huidige maandsalaris biedt om voor Feyenoord te juichen, zijn er denk ik 0 die het wel doen.

De transfer naar de sportieve rivaal van Vermeer verdient niet de schoonheidsprijs. Ik vind het begrijpelijk dat ie wordt uitgefloten, al zou ik dat zelf niet doen. Die pop ging uiteraard te ver, maar dat valt in een totaal andere categorie dan spelers thuis opzoeken en met de dood bedreigen. Gigantisch verschil.

Verder begrijpen we er in NL gewoon weinig van, dat supporten. Het NLs elftal heeft op elk toernooi de slechtste supporters. Grote bek als we winnen, doodstil als de ploeg steun nodig heeft. En waar de supporters hun club fanatiek steunen, gaat dat normaliter gepaard met doorgesnoven hoofden, schuim op de mond, het toewensen van allerlei vreselijke ziektes en geweld naar supporters van andere clubs.

We zijn wat dat betreft helaas een treurig volkje. In plaats van te zeiken over het niveau van ons voetbal, zouden we het eens over het niveau van de supporters moeten hebben. We kunnen er he-le-maal niets van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vermeer had de clubs natuurlijk niet voor het uitzoeken, zeker niet in de "top"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Net bij Chelsea - Man United: applaus van de Chelsea supporters toen Mata werd gewisseld, na uitstekend tegen Chelsea te hebben gespeeld. Afgedankt bij Chelsea, overgestapt naar ManU, en toch geen haat. Dat zijn supporters, ipv het tuig dat bij de Nederlandse "top"clubs de tribunes bevolkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:29:
Vermeer had de clubs natuurlijk niet voor het uitzoeken, zeker niet in de "top"
AZ had ook interesse, dat was destijds best gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dutchgio schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:36:
[...]

AZ had ook interesse, dat was destijds best gelijkwaardig.
Heracles is nu ook gelijkwaardig. Maar er is meer dan punten alleen. Bij Feyenoord thuis zitten nog altijd fysiek het meeste aantal mensen. Het uitvak is elke wedstrijd uitverkocht en het salaris is wss hoger.

Als er een club was geweest buiten Feyenoord, met aanzien, stadion, etc, weet ik zeker dat hij daarvoor was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
OUD-TOPSCHEIDSRECHTER MARIO VAN DER ENDE: '2-1 VAN AJAX HAD AFGEKEURD MOETEN WORDEN'

Net als de bal over de lijn is het een kleine maar beslissende fout. Nog een teken dat een gelijkspel terecht was geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:18:
OUD-TOPSCHEIDSRECHTER MARIO VAN DER ENDE: '2-1 VAN AJAX HAD AFGEKEURD MOETEN WORDEN'

Net als de bal over de lijn is het een kleine maar beslissende fout. Nog een teken dat een gelijkspel terecht was geweest.
Schei toch uit, kuyt kan helemaal niet bij die bal, of die hem nou met 1 of 2 voeten klemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
martinusz schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:22:
[...]

Schei toch uit, kuyt kan helemaal niet bij die bal, of die hem nou met 1 of 2 voeten klemt.
Dat is totaal geen vereiste.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Jawel, dat link je dus zelf. Hij moet de bal willen spelen anders is klemmen geen overtreding...
Beetje onzinnig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:23:
[...]

Dat is totaal geen vereiste.
Lees anders je eigen link even.

Rood voor kuyt knie tegen hoofd :+

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dutchgio schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:25:
Jawel, dat link je dus zelf. Hij moet de bal willen spelen anders is klemmen geen overtreding...
Beetje onzinnig ook.
Hij zegt dat het niet uitmaakt omdat hij er niet bij kan. Dat is geen vereiste, het gaat om trachten de bal te spelen. Dit is gewoon een overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dit is geen overtreding. Dit is het zoeken naar een excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:51:
[...]

Hij zegt dat het niet uitmaakt omdat hij er niet bij kan. Dat is geen vereiste, het gaat om trachten de bal te spelen. Dit is gewoon een overtreding.
En hoe wilde kuyt trachten de bal te gaan spelen? Door viergever heen schoppen? Over hem heen springen?

Dit is zoeken naar slappe excuses, als ze younes beter hadden verdedigd had die bal niet zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
martinusz schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:59:
En hoe wilde kuyt trachten de bal te gaan spelen? Door viergever heen schoppen? Over hem heen springen?

Dit is zoeken naar slappe excuses, als ze younes beter hadden verdedigd had die bal niet zover gekomen.
Nogmaals, niet relevant. En zeker geen excuus, gewoon een constatering. Als het Feyenoord mee zit is de ophef hier in dit topic enorm, dan mag het ook best benoemd worden als de tegenstander geluk heeft gehad. Ik zou niet weten waarom Vd Ende excuusjes voor Feyenoord zou bedenken.

De tweede alinea kan je voor elke fout van de scheidsrechter wel zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-02-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:12:
[...]

Nogmaals, niet relevant. En zeker geen excuus, gewoon een constatering. Als het Feyenoord mee zit is de ophef hier in dit topic enorm, dan mag het ook best benoemd worden als de tegenstander geluk heeft gehad. Ik zou niet weten waarom Vd Ende excuusjes voor Feyenoord zou bedenken.

De tweede alinea kan je voor elke fout van de scheidsrechter wel zeggen.
Wel relevant, je kunt het wel steeds proberen te negeren,maar er staat duidelijk:
Van der Ende: "Het klemmen van de bal is niet toegestaan als een tegenstander in de buurt is die de bal tracht te spelen."
Dan mag jij mij vertellen wie er behalve Viergever aan de bal zit of dichtbij genoeg is om op dat moment de bal te kunnen spelen/raken?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Canje4KWAAA0MBy.jpg:large

Oftewel prima beoordeling van Blom, Viergever heeft hier niemand benadeeld door even de bal te klemmen.

Edit: en als je zelf gevoetbald hebt, weet je best dat je geen gelijk hebt, want dan weet je dat klemmen pas afgefloten wordt als je met 2 of meer tegen een bal staat te rammen terwijl iemand op de grond de bal klemt.

Edit2: vergeet ook de eerste zin niet:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CaoVv_LW4AA_vZ6.jpg:large

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Dit is toch gewoon een zinloze discussie, als de beslissing goed of fout is, de KNVB gaat echt niet de uitslag van de wedstrijd veranderen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:42
Dan mogen we dus nooit meer praten over beslissingen van scheidsrechters want het wordt nooit teruggedraaid?

In mijn ogen staan er twee spelers dichtbij genoeg. Er wordt overduidelijk geklemd met het doel een ander te beletten de bal te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:55:
Dan mogen we dus nooit meer praten over beslissingen van scheidsrechters want het wordt nooit teruggedraaid?
Dat niet, maar de zinloosheid is wel duidelijk. De aanhangers van de club die er voordeel van heeft zullen niet toegeven, de aanhangers van de club die er nadeel van had zullen klagen, en zo krijg je een welles-nietes. Ik vind het zelf een wat te ver doorgetrokken gebeuren, er worden zoveel kleine overtredingen niet afgefloten waaruit soms opeens een goal valt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In principe is alles wat we hier na de wedstrijd doen zinloos natuurlijk. We kunnen het niet meer veranderen. Vooraf hebben we ook geen invloed wat dat betreft.

Dus of we spreken met zijn allen af dat we niet meer over scheidsrechters praten of we laten het bespreken van momenten gewoon toe. Maar dan moeten anderen niet gaan bepalen wat wel of niet zinloos is. Dat is pas zinloos namelijk.

Dit is tenminste concreet: wel of geen overtreding. Iedereen doet zijn zegje en klaar. Ik heb hier heel wat zinlozere discussies langs zien komen met niet volledige en incorrecte statistieken, subjectieve termen als Kuipvrees en bakken vol met oude koeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn inziens kwam Feyenoord wat gelukkig op 0-1. Die goal was nooit gevallen als Ajax niet vlak daarvoor moest wisselen ivm die blessure. Tevens mocht Feyenoord van geluk spreken dat die penalty werd gemist. Feyenoord heeft verder maar 1 kans gehad en mocht blij zijn dat het geen 3-1 of 4-1 werd.

Feyenoord speelde wel beter dan de weken ervoor, maar dat mag ook wel in zo'n wedstrijd. Volgende week zal het voetbal dat ze laten zien vast weer beroerder zijn. Misschien dat de scheids ze weer aan wat extra punten kan helpen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizarre discussie. Natuurlijk had die goal niet afgekeurd moeten worden, en zo te zien zegt Van der Ende dat helemaal niet. Als je zijn woorden goed interpreteert, lijkt hier juist geen sprake te zijn van een overtreding. Dit lijkt me slechte verliezersgedrag.

Neemt niet weg dat ik wel vindt dat Ajax geluk heeft gehad en de winst niet had verdiend, die wereldgoal van Bazoer kwam uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 05:20:
Mijn inziens kwam Feyenoord wat gelukkig op 0-1. Die goal was nooit gevallen als Ajax niet vlak daarvoor moest wisselen ivm die blessure. Tevens mocht Feyenoord van geluk spreken dat die penalty werd gemist. Feyenoord heeft verder maar 1 kans gehad en mocht blij zijn dat het geen 3-1 of 4-1 werd.

Feyenoord speelde wel beter dan de weken ervoor, maar dat mag ook wel in zo'n wedstrijd. Volgende week zal het voetbal dat ze laten zien vast weer beroerder zijn. Misschien dat de scheids ze weer aan wat extra punten kan helpen ;)
Valt in het niet tegen het geluk dat Ajax had omdat Bazoer slechts geel kreeg ipv rood. Anders had hij nooit de 1-1 kunnen maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:19:
Dit lijkt me slechte verliezersgedrag.
Hou jij je veroordelingen even voor je svp? Een twitter account van een website van een bekende oud Spartaan (....) komt hiermee en een aantal mensen reageert hier op. That's it.

Geen enkele Feyenoorder zeikt hier verder over. Het is nergens voor nodig om hier zo'n smakeloze scheidsrechters-discussie van te maken als we hier al maanden hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:18:

Dus toch klemmen. Heeft Ajax in de onderlinge ontmoetingen met Feyenoord dit seizoen toch wel verdraaid veel mazzel. In Rotterdam ook al een onterecht toegekend doelpunt met die bal compleet over de zijlijn. Wel een beetje jammer dat beide klassiekers door dergelijke fouten worden beïnvloed wat uitslag betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Mooi de 3 punten weer binnen :)
Was een leuke pot, had ik niet verwacht van te voren met het spel van de laatste weken van zowel Ajax als Feyenoord.

Helaas Utrecht niet weer kunnen winnen van PSV. Dan was mijn weekend helemaal goed geweest ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Sparta gisteren de topper gewonnen van VVV. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik begin zowaar in een kampioenschap te geloven :)

Maar bloemen bij de finish....
Zullen wij laten horen: SP-AR-TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Willempje van Hanegem laat ook weer zien een slechte verliezer te zijn. Je zou gaan denken dat ze toch wel een keer gaan inzien dat ze ook gewoon echt een stuk minder zijn dan hun rivaal en een verlies gewoon accepteren.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=269239

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 22:25
Inderdaad mooi om te zien, spelers hebben tenminste nog wel respect voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Spacey23 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:18:
Willempje van Hanegem laat ook weer zien een slechte verliezer te zijn. Je zou gaan denken dat ze
Is Willem Koninklijk meervoud oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
PWM schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:42:
[...]

Is Willem Koninklijk meervoud oid?
Dat denkt Willem waarschijnlijk wel :9
Die vent is niet serieus meer te nemen, zelfs flink wat Feyenoorders in mijn omgeving zijn het daar mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
Hoe lang mag van Bronckhorst blijven zitten eigenlijk? Er zijn trainers om minder ontslagen. Het is dat de omliggende concurrenten het ook slecht doen, maar van 1 punt achter Ajax hebben ze er nu 16 aan de broek. De laatste 8 wedstrijden 1 punt gehaald. Als zo het seizoen was begonnen, had ie allang zijn hielen moeten lichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 08-02-2016 10:49 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gebeurd niet, kijk ook naar Cocu die slecht begin met PSV en waar hij nu staat als trainer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo slecht is nog nooit een trainer begonnen bij één van de grote drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:39

Player1S

Probably out in the dark

Ze hebben bewust voor hem gekozen dus minimaal jaar uit zingen en 16/17 laten beginnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Señor Sjon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:49:
Zo slecht is nog nooit een trainer begonnen bij één van de grote drie.
Aan het einde van het seizoen 3de staan + de beker in de vitrine, en niemand lult er meer over ;)

En Cocu zijn eerste seizoen was volgens mij niet minder slecht. Enkel waren de verliespunten wat beter verspreid dan bij Feyenoord nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gelukkig zijn er geen periodetitels, volgens mij staan ze onderaan met deze score. Het toont wel het Mickey Mouse gehalte van de Eredivisie dat ze nog vierde staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ik vind Van Hanegem niet zo zeer een slechte verliezer, maar hij laat helaas al jaren zien een vervelende ouwe zuurpruim geworden te zijn. Zijn mening vind ik al jaren niet meer interessant.

Overigens vond ik Feyenoord (en Ajax ook wel) gister wel weer een fatsoenlijke wedstrijd spelen, ze komen te kort tov Ajax en PSV, maar als Feyenoord zich gewoon kan herpakken en het niveau van gister volhouden, kunnen ze die derde plek wel veilig stellen.
Señor Sjon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:20:
Het toont wel het Mickey Mouse gehalte van de Eredivisie dat ze nog vierde staan.
Heb je het spel van Manchester United dit seizoen en waar zij nu op de ranglijst gezien? Dat is pas Mickey Mouse. Feyenoord had een beroerde periode, maar United een beroerd seizoen (voor de derde keer op rij) en doet misschien niet meer mee aan de strijd om het kampioenschap, een CL plek is gewoon nog haalbaar :o

[ Voor 36% gewijzigd door lateef op 08-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:20:
Gelukkig zijn er geen periodetitels, volgens mij staan ze onderaan met deze score. Het toont wel het Mickey Mouse gehalte van de Eredivisie dat ze nog vierde staan.
Valt reuze mee hoor. Als je Levante - Barcelona zit te kijken val je ook in slaap en Chelsea - Manchester United was gisteren niet interessanter om te volgen dan Ajax - Feyenoord of FC Utrecht - PSV.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is wat anders dan 1 punt uit 8 wedstrijden en dan 4e staan, zonder ooit 1e te hebben gestaan. Dat lukt je in die competities ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Spacey23 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:18:
Willempje van Hanegem laat ook weer zien een slechte verliezer te zijn. Je zou gaan denken dat ze toch wel een keer gaan inzien dat ze ook gewoon echt een stuk minder zijn dan hun rivaal en een verlies gewoon accepteren.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=269239
Toen ik de titel van het nieuwsbericht zag wist ik al gelijk weer om wie het ging. En inderdaad, meneer van Hanegem kraamt weer onzin uit. Wat een zuurpruim zeg..

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
Willem van Hanegem is gewoon een zuurpruim. Hij heeft standaard zijn verhaaltje klaar (en als het op Ajax aankomt nog iets meer dan standaard):
https://www.google.nl/web...-8#q=%22hanegem+ergert%22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Kevinp schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:35:
[...]

Gezien er wat er in het verleden is gebeurd heeft Ajax dit nog zeer netjes af gehandeld.

De persoon is al opgepakt

Iedereen ( in tegenstelling tot bij Ado ) sprak zich er tegen uit.

En ook daar is (nog) niks gebeurd.
Sorry dat ik nu pas reageer op een bericht van gisteren maar hier kan ik zo boos om worden! Gelijk voor de duidelijkheid, ik was in de Arena en ik schaamde mij kapot! Duizenden mensen zongen de meeste schandalige zaken over Vermeer en zijn moeder met een glimlach.

Heel erg jammer dat er dus mensen zijn zoals jij die Ajax nu de hemel in prijzen om iets en dan gelijk een andere club ADO probeert te kleineren zoals jij nu doet.

Na de wedstrijd van ADO zijn de beelden direct bekeken en is er actie ondernomen. De dag erna zijn de eerste 2 gelijk opgepakt en hebben een stadion verbod voor het leven! Verder heeft ADO al tijdens de wedstrijd actie ondernomen en zijn de beelden (waaronder ook de beveiliginsbeelden dus niet alleen TV beelden) direct ook overgedragen aan de KNVB en de politie. Verder is ADO openlijk, oa op TV WEST, actief bezig om de betrokkenen op te sporen om ze te straffen. Sterker nog ze gaan waarschijnlijk open en bloot op TV als ze zich niet melden (name & schame).

ADO wilde al toen direct dat de volledige groep aangepakt zou worden (er is gesproken over het vak ontruimen tijdens de wedstrijd) echter mocht dat niet van de politie ivm veiligheid. Nu doe jij of Ajax het beste jongetje uit de klas is en daar ga je VOLLEDIG scheef, Jammer dat je ook zo'n media volger bent en je niet verder verdiept wat er gebeurt is voordat je deze onzin schrijft!!!!

Sterker nog, ajax heeft ALLEEN MAAR de jongen aangepakt die die pop ophing en niet de duizenden anderen die eromheen stonden te lachen en mee te doen met de schandalige spreekkoren van ruim een 10 minuten en na een oproep van de stadion spreker om te stopen nog gewoon 5 minuten doorgingen. Dus aub effe je feiten op een rij hebben over ADO voordat je Ajax probeert schoon praten en nu doet alsof er juist is gehandeld. Het had de (goede) supporters gesiert als ze een stelling hadden genomen ipv alleen zich te verschuilen achter wat Ajax doet! Nu wil men ADO straffen en Ajax een pluim geven? Rare wereld!

Schande dat ze niet dat 410 een paar wedstrijden sluiten, laat de "goede" maar eens op de blaren zitten en deze criminele groep laten zien dat dit niet kan en dat ze nu echt te ver zijn gegaan!

Nogmaals sorry dat ik weer iets van een dag terug aanhaal maar laten we wel eerlijk blijven, Ajax heeft gefaald hierin en doet er maar heel weinig aan om het nu eens op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:19:
Dat is wat anders dan 1 punt uit 8 wedstrijden en dan 4e staan, zonder ooit 1e te hebben gestaan. Dat lukt je in die competities ook niet.
Kijk eens naar de reeks van verschillende clubs in de Primera Division en de English Premier League. Alleen afgaan op aantallen gehaalde punten of reeksen zegt niet zoveel over het niveau eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:08

On_E

Housemusic

rikoos schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:57:
[...]
Schande dat ze niet dat 410 een paar wedstrijden sluiten, laat de "goede" maar eens op de blaren zitten en deze criminele groep laten zien dat dit niet kan en dat ze nu echt te ver zijn gegaan!

Nogmaals sorry dat ik weer iets van een dag terug aanhaal maar laten we wel eerlijk blijven, Ajax heeft gefaald hierin en doet er maar heel weinig aan om het nu eens op te lossen.
En oh wee als het tegen Ajax is he, moet je ze dan eens horen.

Die SV voorzitter begon in een verklaring gelijk over ADO en Utrecht.... :F

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tja, Ajax heeft tenminste nog íets gedaan. Dat kan je vaak niet zeggen. Nu kan je er lang over discussiëren welke maatregelen gepast zouden zijn, maar er is in ieder geval een signaal afgegeven en niet een lam excuus van: "We kunnen hem niet vinden op de beelden.".
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:21:
Slechte vergelijking natuurlijk. Vermeer kan overal tonnen verdienen, waarom bij Feyenoord? Als je die F-siders 6 maanden lang elke maand hun huidige maandsalaris biedt om voor Feyenoord te juichen, zijn er denk ik 0 die het wel doen.
Het was vanaf het begin duidelijk dat Vermeer graag wilde spelen. Van de clubs die überhaupt concrete interesse toonden was Feyenoord de enige waar hij een reële basisplaats kon krijgen (afdwingen) en mee doen in de top van de competitie.
De transfer naar de sportieve rivaal van Vermeer verdient niet de schoonheidsprijs. Ik vind het begrijpelijk dat ie wordt uitgefloten, al zou ik dat zelf niet doen. Die pop ging uiteraard te ver, maar dat valt in een totaal andere categorie dan spelers thuis opzoeken en met de dood bedreigen. Gigantisch verschil.
Ik begrijp er helemaal niets van, maar ik begrijp dan ook niets van zogenaamde rivaliteit of 'haat' jegens een andere club. Zo woon ik in Alkmaar maar ben voor Ajax. Veel AZ'ers hebben een hartgrondige haat jegens Ajax, het is nergens op gebaseerd en heeft ook niet echt een oorsprong. Ik begrijp zoiets gewoon niet. Het is gewoon jammer want de sfeer bij gezamenlijk voetbal kijken wordt er wel minder door. Geef mij dan maar een gezonde rivaliteit waarbij je naast elkaar met een biertje naar het scherm zit te staren.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 08-02-2016 14:26 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:35

Baseman77

We move

dutchgio schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:48:
Gebeurd niet, kijk ook naar Cocu die slecht begin met PSV en waar hij nu staat als trainer..
In het 1e jaar onder Cocu begon PSV uitstekend, zakte het vrij snel daarna enorm diep weg, maar had het een erg sterke 2e seizoenshelft. Totdat Cocu uitviel door zijn tumor was PSV na de winterstop ongeslagen, uiteindelijk klom PSV in de 2e seizoenshelft op van de 9e ( :o ) naar de 4e plaats.
Daarbij was het PSV van toen het gemiddeld jongste PSV ooit (!), op een gegeven moment was PSV 1 zelfs gemiddeld jonger dan Jong PSV...

Gio daarentegen heeft juist een relatief oudere selectie en zou dus veel minder last zou moeten hebben van ups en downs en zet nu desondanks een negatief clubrecord neer. Natuurlijk moet hij de kans blijven krijgen, net zoals Cocu toentertijd. Maar er zit niet echt een stijgende lijn in bij Feyenoord en vooral dat is wel opvallend.
Al verwacht ik wel dat ze weer gaan winnen als ze wekelijks dezelfde strijd en energie gaan leveren als tijdens de klassieker gisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 08-02-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Seizoen Ajax-verdediger Riedewald voorbij vanwege enkelbreuk

Oei, das toch wel een tegenvaller...Hij en Tete waren toch wel de stabiele factoren in de Ajax verdediging de laatste maanden...

Wat nu?
Loopt er in de A1 nog wat rond wat de selectie kan aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Alsnog 1 plel onder het reguliere resultaat en kans op bekerwinst..
Pak je die laatste heb je direct ook Europees een is het ineens een goed seizoen.

@hierboven
Rentree van Heitinga komt dichterbij zo. :+

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 08-02-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
TripleQ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:08:

Oei, das toch wel een tegenvaller...Hij en Tete waren toch wel de stabiele factoren in de Ajax verdediging de laatste maanden...

Wat nu?
Dat is zuur inderdaad, maar de beste A1 verdediger is eigenlijk nog een B'tje dacht ik. Gelukkig heb je bij Jong Ajax nog wat spelers die eventueel best een paar minuten kunnen overleven tegen een eredivisionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:08:

Wat nu?
Heitinga? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Die zal ongetwijfeld wel terugkomen van zijn recente pensionering ja :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet hoe een behoorlijk technische speler als Riedewald zich ZO knullig kan blesseren. Ik trapte ook wel eens in de grond tijdens een wedstrijd, maar ik kon dan ook niet voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heel ongelukkig inderdaad, je zou als prof dat je niet moeten laten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:24:
Tja, Ajax heeft tenminste nog íets gedaan. Dat kan je vaak niet zeggen. Nu kan je er lang over discussiëren welke maatregelen gepast zouden zijn, maar er is in ieder geval een signaal afgegeven en niet een lam excuus van: "We kunnen hem niet vinden op de beelden.".

[...]

Het was vanaf het begin duidelijk dat Vermeer graag wilde spelen. Van de clubs die überhaupt concrete interesse toonden was Feyenoord de enige waar hij een reële basisplaats kon krijgen (afdwingen) en mee doen in de top van de competitie.

[...]

Ik begrijp er helemaal niets van, maar ik begrijp dan ook niets van zogenaamde rivaliteit of 'haat' jegens een andere club. Zo woon ik in Alkmaar maar ben voor Ajax. Veel AZ'ers hebben een hartgrondige haat jegens Ajax, het is nergens op gebaseerd en heeft ook niet echt een oorsprong. Ik begrijp zoiets gewoon niet. Het is gewoon jammer want de sfeer bij gezamenlijk voetbal kijken wordt er wel minder door. Geef mij dan maar een gezonde rivaliteit waarbij je naast elkaar met een biertje naar het scherm zit te staren.
Het is al bijzonder triest om als een stel schuimbekkende dolle honden tekeer te gaan omdat toevallig een ploeg langs komt die je "niet zo heel tof vind".
Maar helemaal sneu is het als je je bedenkt dat een deel van het publiek zichzelf compleet vergat omdat de keeper van de tegenstander jouw voormalige reserve! keeper was die in zijn laatste jaar bij je club verguist werd, want te grillig en domme fouten.

Ik zit/sta dat altijd wat lachend aan te kijken, hoe volwassen mannen zich compleet laten gaan als Feyenoord/Ajax/Heerenveen/Telstar/Volendam op bezoek komt. Mannen in pompebledentruien die voornamelijk met keeldoorsnij gebaren naar het uitvak staan, stoere jongentjes die vervolgens eventjes doen alsof ze uit het uitvak gaan breken. Moeders met kinderen uitschelden omdat het kind niet de sjaal van de thuisclub om heeft. Vaders die de meest vreselijke ziektes richting de tegenstander roepen.. echt. Waarom toch? Ik heb het allemaal wel gezien in de stadions en de uitvakken. Meegemaakt dat iemand het waagde mijn broertje van 10 tikken te geven omdat hij een Twinlife jas aan had.. ja.. het merk van Frank en Ronald de Boer, dus "een smerige jood". 8)7 Wat een held.
Ja, ik kan best fanatiek zijn in het stadion, maar blinde haat.. nee toch, we houden uiteindelijk toch allemaal van voetbal? Ik vind het wel mooi dat een bezoek van Ajax/Feyenoord/Heerenveen/Twente iets extra's geeft in het stadion. Dat het bezoeken van een uitwedstrijd in bijvoorbeeld Heerenveen ook net iets leuker is dan Zwolle of Willem II. Maar tegelijk is het mooi dat zodra de wedstrijd afgelopen is, ik gewoon tussen het Heerenveenpubliek naar huis kan, ff napraten, misschien wat zuur en teleurgesteld, maar iemand dan compleet de de ziekte schelden omdat zijn ploeg gewonnen heeft.. nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:54
rikoos schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Sorry dat ik nu pas reageer op een bericht van gisteren maar hier kan ik zo boos om worden! Gelijk voor de duidelijkheid, ik was in de Arena en ik schaamde mij kapot! Duizenden mensen zongen de meeste schandalige zaken over Vermeer en zijn moeder met een glimlach.
Mijn bericht is wat kort door de bocht.

Iets eerder schrijf ik namelijk dat ( net als bij Utrecht ajax en Ado ajax ) hier gewoon een regelementair 3-0 verlies tegenover moet staan.

Alleen dit keer in het nadeel.

Wat ik bedoel is dat het nog veel triester kan, en er nu vanuit de club beter is gehandeld.

Frazer zei namelijk gewoon niks, hij liet zich er niet over uit. En bij Utrecht hebben ze de straf omzeild. In beide gevallen is er verder ( onterecht ) (nog?) niks gebeurd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dit gebagatelliseer gaat me te ver.

Ik vind een duidelijk herkenbare pop van een speler ophangen toch echt wel een paar graden erger dan 'oerwoudgeluiden', dit is één op één aan één persoon gericht, en niet als achterbaks racistisch plagerijtje op een groep.

Dit is barbaars en zou met niet minder dan de dreigementen aan het adres van Vejinovic en Kramer moeten worden vergeleken.

En spreekkoren kun je niet bij de poort tegenhouden, poppen en stroppen wel. Dat is gewoon een faalactie van de beveiliging.

Daarbij maak je mij niet wijs dat er maar één persoon op aangesproken hoeft te worden, als een heel vak dit gedoogt, misschien zelfs wel aangemoedigd heeft. Het is in elk geval niet voorkomen of tegengehouden.

Volgens mij moet zo'n heel vak gewoon boeten. Wedstrijd staken, desnoods overspelen, maar dan publiek gratis, op kosten van dat vak.

Stelletje hersenlozen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die oerwoudgeluiden waren ook op 1 persoon gericht: Bazoer.
Continu als hij aan de bal kwam, niet bij anderen. En dat was ook geen eenmansactie maar een groep.

En zoals gezegd, je weet niet wie het heeft opgehangen met wel wat voor volk er in dat vak zit. Klinkt heel leuk nu maar in door situatie ingrijpen lijkt me voor jezelf ook niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:43:
Dit gebagatelliseer gaat me te ver.

Ik vind een duidelijk herkenbare pop van een speler ophangen toch echt wel een paar graden erger dan 'oerwoudgeluiden', dit is één op één aan één persoon gericht, en niet als achterbaks racistisch plagerijtje op een groep.

Dit is barbaars en zou met niet minder dan de dreigementen aan het adres van Vejinovic en Kramer moeten worden vergeleken.
Nee joh, in een voetbalstadion is zoiets veel minder bedreigend dan in je eigen veilige thuis, in het bijzijn van je gezin. Totaal onvergelijkbaar met die pop, veel en veel ernstiger.

In het stadion zeggen spelers ook geregeld allerlei smerigs tegen hun tegenstanders, alles om ze uit hun evenwicht te halen.
En spreekkoren kun je niet bij de poort tegenhouden, poppen en stroppen wel. Dat is gewoon een faalactie van de beveiliging.
Poppen wel? Is een opblaaspop he, gewoon een klein plastic pakketje. Opblazen in het stadion, shirtje er omheen en klaar. Dat houd je echt niet zo makkelijk tegen als iemand dat op zijn lichaam draagt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

dutchgio schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:52:
Continu als hij aan de bal kwam, niet bij anderen. En dat was ook geen eenmansactie maar een groep.

En zoals gezegd, je weet niet wie het heeft opgehangen met wel wat voor volk er in dat vak zit. Klinkt heel leuk nu maar in door situatie ingrijpen lijkt me voor jezelf ook niet verstandig.
Hét verschil is dat zo'n pop een duidelijk bedreigende boodschap heeft. Kijk, geen van beiden horen in een stadion thuis (en ook niet elders), maar zo'n pop zou toch wel een goede reden zijn om de wedstrijd te staken en een reglementair verlies voor, in dit geval, de thuisclub in de boeken te zetten. Op die manier geef je ook een duidelijke boodschap af als KNVB en gaan die vissticks hopelijk eens nadenken over hun achterlijke gedrag.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Heb je het elftal van ADO weleens gezien?

Afbeeldingslocatie: http://denhaagfm.nl/wp-content/uploads/2015/09/selectie-ado-den-haag-2015-2016-590x260.jpg

Denk je dat die spelers, en Fräser, het allemaal niet horen of voelen of zo? :?

Ik heb ook wel vaker bij ADO in vak O gezeten, en zit daar volgende week weer, en het gebeurt vrijwel altijd. Dat dat vak niet steevast collectief een stadionverbod heeft verbaast me nog altijd.

Maar één speler 'targeten', zoals die idioten in Rotterdam en Amsterdam, dat gaat echt een paar stappen verder fout. En inderdaad, naar iemands huis gaan is nóg erger ja.

Het verbaast me dat er nog niet tot strafrechtelijke vervolging wordt overgegaan. Kennelijk moet je iemand inderdaad eerst fysiek aanvallen voordat er overgegaan wordt tot maatregelen die werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 08-02-2016 18:15 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die deden toch ook niks? En het was ook niet aan hen gericht. Qua vergelijking zijn ze de andere mensen in het vak, die het ook afkeuren maar er niks aan deden.

Komt ook meer over als clubbril een na het incident bij ADO nu dat bij Ajax willen uitvergroten.
Er is ook tot strafrechtelijke vervolging overgegaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dutchgio schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:33:
Die deden toch ook niks? En het was ook niet aan hen gericht. Qua vergelijking zijn ze de andere mensen in het vak, die het ook afkeuren maar er niks aan deden.
Dat staat helemaal niet vast. De spreekkoren tegen Vermeer horen er ook nog bij namelijk.
Komt ook meer over als clubbril een na het incident bij ADO nu dat bij Ajax willen uitvergroten.
Er is ook tot strafrechtelijke vervolging overgegaan hoor.
Een bericht dat ik niet had gezien voordat ik mijn post tikte, en dat mij dus nog niet bekend was...

Maar wordt het meer dan een 'foei'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:55:

Poppen wel? Is een opblaaspop he, gewoon een klein plastic pakketje. Opblazen in het stadion, shirtje er omheen en klaar. Dat houd je echt niet zo makkelijk tegen als iemand dat op zijn lichaam draagt oid.
Ik sluit niet uit dat je bij een wedstrijd tegen Cambuur een pop mee naar binnen krijgt, maar gisteren was dat als het goed is uitgesloten. Bij de ingang waar ik naar binnen ging (geen harde kern) was er gewoon 100% fouilleren (ook kinderen) en moesten diverse mensen zelf hun jas openritsen/sjaal afdoen omdat security wilde vaststellen dat het niet van Feyenoord was. 8)7

Bij vak410 klopt er iets niet met de beveiliging/controles, want naast die opblaaspop en toebehoren (spandoek met tekst "van Godenzoon naar H**renzoon", touw) was er ook een gigantische voorraad rookpotten en wat nitraatbommetjes voorhanden (die nota bene in het beneden liggende vak tussen de kinderen werden gegooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
wat mij betreft voert de knvb inderdaad gewoon puntenstraffen in voor zulke incidenten, tot nu toe helpt niets en zeggen de clubs heel hard "schande!" en gaan ze verder op de oude weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
rik86 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:58:
wat mij betreft voert de knvb inderdaad gewoon puntenstraffen in voor zulke incidenten, tot nu toe helpt niets en zeggen de clubs heel hard "schande!" en gaan ze verder op de oude weg
KNVB moet gewoon makkelijker omgaan met het geheel leeglaten van stadions/vakken en daarbij verbieden dat supporters uit een gestraft vak elders een plekje krijgen zoals bij Utrecht. En dan uiteraard het lege vak/stadion niet de opvolgende competitiewedstrijd, maar de eerstvolgende wedstrijd tegen de ploeg die slachtoffer was. Er had echt geen pop gehangen gisteren als dat gegarandeerd een leeg stadion/vak voor de klassieker van volgend seizoen had betekent. Dat gaat absoluut werken, maar de commerciele/financiele belangen tellen zwaarder.

Met puntenaftrek straf je uiteindelijk vooral de spelers die een sportief doel willen halen

[ Voor 7% gewijzigd door Sempy op 08-02-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vi.nl/nieuws/f...voor-club-uit-topdrie.htm

Als Feyenoord nog 1 keer verliest, spelen ze het record van PSV uit de boeken dat ze nu gebroederlijk delen (6x verlies op rij). Ik zie het niet gebeuren, maar dat lijkt me prima, daarna mag Feyenoord gewoon 3e worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sempy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:08:
[...]

KNVB moet gewoon makkelijker omgaan met het geheel leeglaten van stadions/vakken en daarbij verbieden dat supporters uit een gestraft vak elders een plekje krijgen zoals bij Utrecht. En dan uiteraard het lege vak/stadion niet de opvolgende competitiewedstrijd, maar de eerstvolgende wedstrijd tegen de ploeg die slachtoffer was. Er had echt geen pop gehangen gisteren als dat gegarandeerd een leeg stadion/vak voor de klassieker van volgend seizoen had betekent. Dat gaat absoluut werken, maar de commerciele/financiele belangen tellen zwaarder.

Met puntenaftrek straf je uiteindelijk vooral de spelers die een sportief doel willen halen
Hoezo, die krijgen toch gewoon hun salaris? :+

Nee ik vind het prima. Ajax 3 punten aftrek, Feyenoord ook, en vanaf nu bij elk incident alle klassiekers op neutraal terrein, zonder uitpubliek, in Arnhem, dan is dat stadion ook 'es een keer vol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ramzzz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:24:
[...]

Hoezo, die krijgen toch gewoon hun salaris? :+

Nee ik vind het prima. Ajax 3 punten aftrek, Feyenoord ook, en vanaf nu bij elk incident alle klassiekers op neutraal terrein, zonder uitpubliek, in Arnhem, dan is dat stadion ook 'es een keer vol. :+
Vol? Leeg zul je bedoelen want geen navigatie die je van de Randstad naar die bak ellende kan krijgen hoor :+

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37

Bazoer krijgt geluiden te horen en Vermeer doodsbedreigingen !!! Klein verschil lijkt me, verder was het een op een stapeling van zaken die het schandalig maakte. Elke keer iets erbij halen en vergelijken om het minder erg te laten lijken is zo fout !!!!!

Wat is er gisteren gebeurde is fout en het is schandalig dat Ajax nu doet omdat ze één man eruit hebben gehaald ze snel en correct hebben gehandeld en dat is natuurlijk niet zo. Het hele vak was fout want die bleven ook bewust doorzingen ZELFS nadat de speaker had gevraagd om te stoppen (wat werd ontvangen met gelach en applaus om nog harder te gaan zingen).

En dan na de wedstrijd staat de selectie ook nog eens het hardst te juichen voor die tribune om ze te bedanken?!?!?! Ze hadden een dikke middelvinger moeten opsteken naar die gestoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Toch grappig dat de Ajacieden hier en op andere plekken dit allemaal met de mantel der liefde lijken te willen bedekken.

"jamaar Bazoer kreeg een spreekkoor met oerwoudgeluiden om zijn oren".

Dat is natuurlijk ook een enorme schande, maar staat niet in vergelijking met de pop en de spreekkoren die er daarna op volgen. Natuurlijk was dit geen 1 mans actie. Als je de beelden bekijkt zie je de hele eerste rij van die tokkies lachend naar die pop staren en die gast aanmoedigen. Ook de eencelligen achter hem moedigen hem aan.

Dat hij nu de sjaak is voor dat hele vak is een foutje van ze, volgende keer schermen ze iemand wel af met zijn allen, zodat ze allemaal weer vrijuit kunnen gaan.

Overigens schijnt zijn adres uitgelekt te zijn, hoop voor m dat ie veilig blijft, want je kan er donder op zeggen dat de Feyenoord tokkies m op gaan zoeken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 03:12:
Toch grappig dat de Ajacieden hier en op andere plekken dit allemaal met de mantel der liefde lijken te willen bedekken.

"jamaar Bazoer kreeg een spreekkoor met oerwoudgeluiden om zijn oren".

Dat is natuurlijk ook een enorme schande, maar staat niet in vergelijking met de pop en de spreekkoren die er daarna op volgen. Natuurlijk was dit geen 1 mans actie. Als je de beelden bekijkt zie je de hele eerste rij van die tokkies lachend naar die pop staren en die gast aanmoedigen. Ook de eencelligen achter hem moedigen hem aan.

Dat hij nu de sjaak is voor dat hele vak is een foutje van ze, volgende keer schermen ze iemand wel af met zijn allen, zodat ze allemaal weer vrijuit kunnen gaan.

Overigens schijnt zijn adres uitgelekt te zijn, hoop voor m dat ie veilig blijft, want je kan er donder op zeggen dat de Feyenoord tokkies m op gaan zoeken helaas.
Is dat niet clubbril eigen....in Rome lag het toch aan de politie...het ligt altijd aan iets anders, maar de spiegel wordt nooit voorgezet.

Het is ook geen wedstrijd wie nu fouter was, racisme is fout, pop ophangen is fout, spelers thuis bedreigen is fout, het is allemaal fout.

Het probleem is vaak groepsdruk, want ga jij in je eentje in dat doorgesnoven vak even die pop weghalen en foei zeggen? Nee dat doet niemand.

Oplossing misschien toch maar groep straffen, hadden ze zelf maar moeten ingrijpen.

Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder