alles kan off-topic
Ik durf wel te stellen dat als Van Ginkel niet die blessure had gehad in de voorbereiding met Chelsea, dat hij nu basisspeler zou zijn geweest bij hen. Maar goed, hij raakte wel geblesseerd en bij Milan werd hij op de training bewust onderuit geschopt waardoor hij er weer 6 maanden uit lag. Die jongen heeft echt bijzonder veel pech gehad met langdurige blessures (net als Strootman, die komt nu pas terug bij Roma).matthewk schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:06:
[...]
Van Ginkel is jammer. Genoeg potentie, maar zal waarschijnlijk nooit echt ontwikkelen. Hij had bij Milan wel paar leuke wedstrijdjes als invaller. Goed inzicht met de passing en speelde goed vooruit, maar een flitser is het nooit geweest.
Nee, merp!
Bij Milan heeft hij ook pech gehad met de revalidatie. Op zich hebben we een speler als hem wel nodig. Iemand die de bal vooruit drukt zonder te veel franjes is iets waar we al jaren naar op zoek zijn. Maar mentaal is hij niet erg sterk. Je merkte bij enkele mislukte acties dat hij meteen zijn kopje liet hangen bij Milan.PauseBreak schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:39:
[...]
Ik durf wel te stellen dat als Van Ginkel niet die blessure had gehad in de voorbereiding met Chelsea, dat hij nu basisspeler zou zijn geweest bij hen. Maar goed, hij raakte wel geblesseerd en bij Milan werd hij op de training bewust onderuit geschopt waardoor hij er weer 6 maanden uit lag. Die jongen heeft echt bijzonder veel pech gehad met langdurige blessures (net als Strootman, die komt nu pas terug bij Roma).
Strootman... staat naingolann niet op zijn plek in Roma? Radja is een betere speler dan strootman, als zij een positie delen zie ik Kevin niet snel terugkomen.
Consultant - Autogek
St@m schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:12:
Ik betwijfel of Ajax de druk gaat aankunnen. Sowieso hebben ze de afgelopen 2 wedstrijden een mentale tik gekregen. PSV is op mentaal vlak veel sterker en legt vaak goed spel op de mat. Ajax laat totaal niets zien in de wedstrijden. De achterstand is al twee winstpunten.
Helemaal mee eens dus.
Sowieso is het natuurlijk apart om PSV af te schrijven als (jaarlijkse) kandidaat voor de titel nadat ze vorig jaar met een recordaantal punten kampioen zijn geworden en dit jaar voor het eerst sinds lange tijd de 2e ronde van de CL hebben gehaald. Daarnaast zeggen de feiten vanzelfsprekend dat Ajax en PSV al heel lang de belangrijkste kandidaten voor het kampioenschap zijn.
Ik vraag mij trouwens sterk af of het ze wel boeit bij Ajax. Het voelt af en toe gewoon alsof ze elke wee lekker een potje gaan ballen en that's it.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach, als ik de PSV-supporters hoor mbt de wedstrijd gisteren was het ook ruk, en Feyenoord was tegen Roda ook niet om aan te gluren met die 5-3-2 opstelling.
laten we eerlijk zijn, de kwaliteit gaat gewoon achteruit in Nederland.
Hattrick: Thorgal Eagles
Verwijderd
Eerlijk? Misschien eens verder kijken dan je eigen club. NL heeft voor het eerst in tijden weer een club die overwintert in de CL. Na goed voetbal in de groepsfase.bregweb schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:24:
Ajax heeft geen last van druk, ze spelen ruk. De 1e helft tegen Graafschap thuis, wilde gewoon naar huis. Heracles thuis liet Ajax ook niets zien, Heracles kwam voor een punt en Ajax ging daar niets aan veranderen.
Ach, als ik de PSV-supporters hoor mbt de wedstrijd gisteren was het ook ruk, en Feyenoord was tegen Roda ook niet om aan te gluren met die 5-3-2 opstelling.
laten we eerlijk zijn, de kwaliteit gaat gewoon achteruit in Nederland.
Verwijderd
Als de organisatie bij PSV niet staat, dan gaan ze tegen Athletico door de gehaktmolen, hopelijk houden ze thuis stand zodat de tweede wedstrijd nog elke kant op kan gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:58:
Nee. Niemand geeft Atletico een pak rammel. In de competitie, de Champions League en de Copa Del Rey verloren ze dit seizoen nooit met meer dan 1 goal verschil.
Ze zijn in ieder geval niet kansloos, Athletico is ook geen Real/Barca/Bayern die deze wedstrijden binnen 30minuten in de eerste wedstrijd beslissen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Schei toch uit, laatst bleven ze fier overeind tegen Barcelona met 9 man. Ze staan tweede in Spanje voor real, die gaan gehakt maken van PSV, dat is helaas de realiteit. Geloof er niks van dat PSV een kans maakt over 2 wedstrijden.Bossie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:51:
[...]
Als de organisatie bij PSV niet staat, dan gaan ze tegen Athletico door de gehaktmolen, hopelijk houden ze thuis stand zodat de tweede wedstrijd nog elke kant op kan gaan.
Ze zijn in ieder geval niet kansloos, Athletico is ook geen Real/Barca/Bayern die deze wedstrijden binnen 30minuten in de eerste wedstrijd beslissen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een incidenteel succesje zegt echt niks over de kwaliteit van het Nederlands voetbal in zijn geheel. Zeker niet als dat succesje voor een belangrijk deel wordt veroorzaakt door de nieuwe manier van loting voor de poulefases waardoor de NL landskampioen voor het eerst in jaren in pot 1 in plaats van pot 3 zit.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:11:
[...]
Eerlijk? Misschien eens verder kijken dan je eigen club. NL heeft voor het eerst in tijden weer een club die overwintert in de CL. Na goed voetbal in de groepsfase.
Nederlands voetbal stelt internationaal gezien echt geen ruk voor, talenten worden naar een paar goede wedstrijden weggekocht en een club als Chelsea laat spelers die in het afgelopen half jaar vooral op de bank zaten bij het 2e al liever niet naar de eredivies gaan.
Verwijderd
Als je niet wil dokken, mag je ook niet zeiken. Dubbeltje-op-de-eerste-rang NLse flutmentaliteit.
Kijk nou eens naar wat je wel hebt. PSV werd vorig seizoen enorm overtuigend kampioen en kwam door de poulefase heen in de CL. Die zijn beter dan ze in lange tijd zijn geweest. Feyenoord is op de weg terug en sluit langzaam aan weer aan bij Ajax en Feyenoord. Dat ze in Rotterdam geen geduld hebben en veel te negatief zijn over het huidige team, doet daar niets aan af. Ajax is financieel kerngezond en spaart de centen voor de lange termijn, om het stadion te kopen of de beursgang ongedaan te maken. Van beiden word de club op de langere termijn beter.
Op het laatste WK werd NL zeer overtuigend 3e met een team met veel Eredivisie spelers. Men laat zich veel te veel beïnvloeden door de zure zeikmedia, vol met mensen die ten koste van alles vol willen houden dat er in HUN tijd toch echt veel beter werd gevoetbald! Want daarmee praten ze zichzelf omhoog. Een van der Gijp zou in de Eredivisie van nu niemand meer voorbij komen met zijn feestneus, omdat elke back rondjes om hem heen loopt. Die moet ie 17 keer voorbij voor de 16m een keer in zicht komt.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 11:41 ]
Verwijderd
Avondwedstrijd in de Kuip voor de beker? AZ heeft geen schijn van kans. Zult het zelf wel zien.D-e-n schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:08:
[...]
Waan van de dag. AZ staat zevende ofzo? Die zijn nu in vorm maar dat kan in maart weer anders zijn. Hetzelfde geldt voor Utrecht.
Die wedstrijd heb ik ook gezien, Athletico had na 20minuten voor moeten staan maar de wedstrijd werd beslist door een combinatie van rode kaarten en individuele klasse.martinusz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:05:
[...]
Schei toch uit, laatst bleven ze fier overeind tegen Barcelona met 9 man. Ze staan tweede in Spanje voor real, die gaan gehakt maken van PSV, dat is helaas de realiteit. Geloof er niks van dat PSV een kans maakt over 2 wedstrijden.
Maar wat ik zeg klopt toch gewoon?
Als de organisatie niet staat, dan gaan ze helemaal kapot. Als het wel allemaal goed staat, dan is er een kans dat de tweede wedstrijd nog ergens om gaat ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Als je een doelpunt incasseert is het meteen klaar. Uitwedstrijd met 5 verdedigers spelen (Isimat erbij) en keihard counteren. Guardado is dan terug, ik zou De Jong banken want die heeft tegen die verdedigers niets te vertellen. Pereiro kan wat forceren met zijn techniek, Narsingh met zijn snelheid, die 2 zou ik dus opstellen voorin.
Atletico is altijd scherp, altijd goed georganiseerd.
Zegt wel weer wat over de persoon.
Hem uitfluiten nadat een bal wel/niet over de lijn was en hij het niet met de scheids eens was, die sowieso nogal wat invloed uitoefende op de wedstrijd.PWM schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:06:
Ja, Ziyech, een vingertje voor het Heerenveen publiek? Wat hebben die jou misdaan? En vind je het passen bij de huidige situatie?
Zegt wel weer wat over de persoon.
Zegt ook wat over het publiek, je oude speler uitfluiten. Dit was gewoon van 2 kanten niet heel handig.
Maar ik heb inmiddels een licht optimistisch gevoel over de eind uitslag. Feyenoord gaat met 1-2 winnen.
Gio tovert een bijzondere opstelling uit de hoge hoed.
Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Botteghin, Kongolo; Vilhena, Tapia, El Ahmadi, Toornstra; Kuyt en Basacikoglu.
Geen Elia maar Bilal. Bilal komt meestal geen cornervlag voorbij, maar Elia maakt zijn salaris ook niet waar de laatste weken. Toornstra komt ook uit de lucht vallen.
[ Voor 40% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-02-2016 11:19 ]
Klaassen ook weer terug.
En dan V de Hoorn erin en Veltman als rechtsback...
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2016 11:32 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik geloof dat Elia juist in zo'n wedstrijd vlamt. Maar misschien in de tweede helft.
Gelijkspel hoop ik op, dan rustig de derde plaats verdedigen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Komt wellicht ook door andere evenementen waarbij er platen over het gras heen worden gelegd etc.
[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2016 12:33 ]
Op zich is het niet eens zo raar. Ajax heeft met Vd Hoorn een pure verdediger neergezet om een buitenspeler uit te schakelen, waar V Rhijn zelf veel meer aanvalt. Nu staat Vd Hoorn vrij en moet hij Vd Hoorn opbouwen.PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:59:
Bilal en Toornstra... Tapia in de basis zonder ritme. Ik moet het allemaal nog zien.
Ik geloof dat Elia juist in zo'n wedstrijd vlamt. Maar misschien in de tweede helft.
Gelijkspel hoop ik op, dan rustig de derde plaats verdedigen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hoevaak is de grasmat in de ArenA top geweest? Er is sinds het begin van het spelen in de ArenA eigenlijk al gekloot met het veld en ze lijken het niet onder controle te krijgen, helaas.Han schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:30:
En buiten de spelers om, hoe houdt de grasmat zich... hoe die in één seizoen van top naar flop is gegaan, amateuristisch slecht.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
En zie hier het resultaat...dutchgio schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:42:
Riedewald kan al niet meer verder, speel je met de twee 'mislukte' verdedigers achterin. Dat belooft niet echt veel goeds.
Je speelt dat counter voetbal zo lekker in de kaart. Bijzonder vreemde wissel van de Boer weer.
[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 07-02-2016 12:47 ]
XXXVI
Verwijderd
Wat een rollertje trouwens. Had Cillessen die niet kunnen hebben. Cillessen valt wel heel raar traag. Heeft hij geen tijd om nog snel een extra stapje te zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 07-02-2016 12:46 ]
Wel heel slecht verdedigd, zo'n beetje slap half instappen.
Man man man.
Had dan toch maar Van Rhijn gebracht en Veltman centraal, op rechtsachter kun je je meer veroorloven dan centraal achterin.
Ik snap dat inderdaad ook niet. Zeker omdat Feyenoord zonder buitenspelers speelt.dutchgio schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:46:
Tja daar ga je dus al...
Wel heel slecht verdedigd, zo'n beetje slap half instappen.
Man man man.
Had dan toch maar Van Rhijn gebracht en Veltman centraal, op rechtsachter kun je je meer veroorloven dan centraal achterin.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar aan 2 wisselspelers die tekort komen voor Ajax en maar tegelijk opstellen, dat is natuurlijk ook gewoon vragen om problemen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Wel slecht verdedigd. Younes kan maar één ding. Binnendoor en met rechts schieten. Dek dat af en je ziet hem de hele wedstrijd niet.
Als ie nou een beetje wisselt met Schone heb je ook niet continu hetzelfde met dat naar binnen trekken en schieten met rechts.
Wel zomaar ineens een wedstrijd, wie had dat gedacht.
[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 07-02-2016 12:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 07-02-2016 12:56 ]
Schone zou sowieso vaker moeten spelen.
XXXVI
Wat een heerlijke wedstrijd! Genieten dit!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
XXXVI
Valt allemaal reuze mee, niet elke overtreding hoeft geel te zijn.ephymerous schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:15:
Wanneer krijgt Feyenoord een keer een kaart? Tempo is nu wel beetje weg.
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:19:
dat was een heerlijke eerste helftalso er zal een zekere youtuber zijn account hard gaan verliezen vandaag :+:+
grijs antwoord : een live stream
hopelijk gaat de 2de helft zo verder kwa vermaak en hopelijk wint ajax dan
triest.... sowieso triest dat ze daar nog mee bezig zijn ruim anderhalf jaar na de overgang.... toont de simpelheid van de gemiddelde harde kern bezoeker...
Het lijkt erop dat een deel van de Ajacieden gewoon echt geen uitpubliek wil, want dit is natuurlijk weer een prima aanleiding om dat weer een paar seizoenen uit te stellen.
Oef, die Bazoer mag niet klagen met geel, ik heb ze dit seizoen voor minder gegeven zien worden.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 07-02-2016 13:36 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zwaar kansloze actie van het altijd doorgesnoven vak 410, evenals de spreekkoren over zijn moeder
XXXVI
Veltman ook vol gestrekt been het duel in. Geluk dat er toevallig een bal tussen zit.gambieter schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:37:
Zo zo, Ajax begint even de tweede helft met wat vies schoppen.
ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Veltman ook vol gestrekt been het duel in. Geluk dat er toevallig een bal tussen zit.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Het doorhalen met zijn andere been had ook geel moeten zijn. Blom is veel te mild.ph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:38:
Veltman ook vol gestrekt been het duel in. Geluk dat er toevallig een bal tussen zit.
Bij vrije trap is het toch ook buitenspel.
Het is geen buitenspel bij:
- een hoekschop
- een doeltrap
- ingooi/inworp
- de bal is aangespeeld door de tegenstander
- de speler stond op de eigen speelhelft
Dat wist ik niet, best vreemd, maar goed nog wat geleerdFleximex schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:46:
Wanneer is het geen buitenspel?
Het is geen buitenspel bij:
- een hoekschop
- een doeltrap
- ingooi/inworp
- de bal is aangespeeld door de tegenstander
- de speler stond op de eigen speelhelft
Terranova schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:43:
Wat lult die commentator nou, geen buitenspel bij doeltrap?
Bij vrije trap is het toch ook buitenspel.
Ernstig dit..
Wat een volk in de arena weer.. Ben benieuwd hoeveel stadionverboden ajax gaat uitdelen. Ik zit hier gewoon met schaamte op de bank.. Gewoon omdat ik een voetbalsupporter ben en hier absoluut niet mee geassiocieerd wil worden.
[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 07-02-2016 13:49 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Toch is Ajax op het moment wel de bovenliggende partij. Feyenoord voetbalt niet meer, al wordt Ajax ook niet echt gevaarlijk.Fleximex schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:48:
Man man. Klaassen laat zich wel makkelijk opnaaien. Sowieso vind ik de Ajax spelers zich mentaal veel te makkelijk laten verslaan. Toch raar met De Boer als trainer.
Ik kijk met geluid uit, maar ik neem aan dat het over hret beroep van zijn moeder gaat?De Ajax-supporters krijgen de oproep om hun kwetsende spreekkoren richting Feyenoord-doelman Kenneth Vermeer te stoppen.
The Laws of the Game are not made by FIFA, but by the IFAB (International Football Association Board), of which FIFA is a member.
The IFAB has long held that the game needs more scoring. Referees are encouraged to give every chance to the attacking team, particularly whenever there is any doubt. This rule applies to offside and to possible fouls and misconduct. Indeed, the IFAB so much wants the attacking game to be encouraged that it has excluded players from being called offside DIRECTLY from a goal kick for over 130 years. Goal kicks became exempt from offside in 1866 – long before FIFA existed. The intent was possibly to keep the defending team honest. Who are we to argue?"
[ http://www.askasoccerreferee.com/?p=3550 ]
wist het zelf niet eens
Hoeft van mij ook niet maar het is wel erg één kant op qua kaarten. Nu Viergever weerph4ge schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:17:
[...]
Valt allemaal reuze mee, niet elke overtreding hoeft geel te zijn.
XXXVI
Ach joh, bij de amateurs komt die bal toch amper over de helft bij een doeltrapHanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:49:
"USSF answer (March 22, 2012):
The Laws of the Game are not made by FIFA, but by the IFAB (International Football Association Board), of which FIFA is a member.
The IFAB has long held that the game needs more scoring. Referees are encouraged to give every chance to the attacking team, particularly whenever there is any doubt. This rule applies to offside and to possible fouls and misconduct. Indeed, the IFAB so much wants the attacking game to be encouraged that it has excluded players from being called offside DIRECTLY from a goal kick for over 130 years. Goal kicks became exempt from offside in 1866 – long before FIFA existed. The intent was possibly to keep the defending team honest. Who are we to argue?"
[ http://www.askasoccerreferee.com/?p=3550 ]
wist het zelf niet eens![]()
Het is om te kotsen.. Dit vind ik erger dan een of twee hersenlozen die oerwoudgeluiden maken..PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:49:
[...]
Ik kijk met geluid uit, maar ik neem aan dat het over hret beroep van zijn moeder gaat?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wat kun je verwachten van mensen met een IQ van onder de 50?PWM schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:49:
[...]
Ik kijk met geluid uit, maar ik neem aan dat het over hret beroep van zijn moeder gaat?
Des te groter de aanhang, des te meer tuig zit er tussen.
probleem is dat Ajax de hardere overtredingen maakt... zo'n El Ahmadi bijvoorbeeld maakt een miljard niet geel waardige overtredingen per wedstrijd.... het duurt dan altijd heel lang voordat een speler voor dat soort spelbederf bestraft wordt op e.o.a. manier...ephymerous schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:49:
[...]
Hoeft van mij ook niet maar het is wel erg één kant op qua kaarten. Nu Viergever weer
Het zal ongetwijfeld mijn bril zijn, maar die 3 van Ajax waren gewoon duidelijk geel, met Bazoer tegen rood aan, en ik kan me geen overtreding van Feyenoord herinneren waar dat ook het geval was. Bilal krijgt nu ook gewoon terecht geel.ephymerous schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:49:
Hoeft van mij ook niet maar het is wel erg één kant op qua kaarten. Nu Viergever weer
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 07-02-2016 13:55 ]
[ Voor 50% gewijzigd door ephymerous op 07-02-2016 13:56 ]
XXXVI
Idd wtf, de regel is te overdreven, maar het is nog wel de regel.
[ Voor 73% gewijzigd door St@m op 07-02-2016 13:57 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder