[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 119 Laatste
Acties:
  • 247.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 1 woord gênant, het Europese optreden van Ajax. Om dat te constateren hoef je geen kritische zeikerd te zijn.

Over budget: Dnipro kun je niet zo makkelijk vergelijken met Ajax en PSV, in Oekraine worden voetballers veel beter betaald dan in NL. Daar betalen voetballers 13% inkomensbelasting, in NL lijkt me dat 52%. De sterspeler van Dnipro, Yevgen Konoplyanka, verdiende in 2011 al meer dan een miljoen en is sindsdien veel meer gaan verdienen. Om in NL een miljoen netto te incasseren aan salaris, moet je ruim 2 miljoen bruto verdienen.

De salarisplafonds bij Ajax en PSV zijn 1 miljoen bruto.

Bovendien wordt in dat soort landen niet alles netjes volgens de regels betaald, zoals in NL of Duitsland. Er zit een puissant rijke oligarch achter Dnipro.

Bottom line: de suggestie van ph4ge dat PSV en Ajax meer geld hebben dan Dnipro, is nonsens.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Plus dat we in Nederland het idee hebben dat alles nog steeds mooi moet, met balbezit en pressie, terwijl die teams zich moeiteloos aanpassen aan hun tegenstanders en niet vies zijn om de mouwen eens flink op te stropen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:44:

Bovendien wordt in dat soort landen niet alles netjes volgens de regels betaald, zoals in NL of Duitsland. Er zit een puissant rijke oligarch achter Dnipro.

Bottom line: de suggestie van ph4ge dat PSV en Ajax meer geld hebben dan Dnipro, is nonsens.
Dat is een belemmering die Ajax en PSV zichzelf opleggen, dat is een keuze. Overigens verdienen meerdere spelers bij de top 3 boven die miljoen euro. Verder vallen ze ook onder de Europese regels. Wellicht spelen ze vals maar dan nog is het budget vergelijkbaar. Bovendien zullen spelers behalve voor het geld juist liever in Nederland voetballen dan in Oekraïne in een burgeroorlog voetballen. :) Hoe dan ook is het prima mogelijk om het budget van Nederlandse topploegen mogelijk om een keer te stunten, dat lukt PSV in de CL maar een vergelijkbare prestatie in de EL zou misschien halve finale zijn. Die kans is er gewoon en zou leuk zijn als het een keer lukt.

Molde, Sion, FC Midtjylland, Wien, Basel, Anderlecht, Praag, allemaal ploegen die het met vergelijkbare of mindere financiën moeten doen en wel door zijn. Het is gewoon zonde en onnodig voor het Nederlandse voetbal dat wij daar niet in slagen.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 11-12-2015 11:08 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Blijkbaar verliezen ze ook dik een miljoen kijkers zonder Nederlandse clubs:
https://rtl7updates.wordp...opa-league-voorjaar-2015/ Toch scheelt het minder dan ik dacht met PDC darts https://rtl7updates.wordp...fers-premier-league-2015/ aangezien ze met die wedstrijden nogal schofterig omgaan in relatie tot het voetbal (als in samenvatting i.p.v. live, kwartfinales na 23.00 op vrijdag etc).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:08:
Is dat niet de tendens van de EL? De populariteit gaat hard achteruit. En de beker winnen kan een ploeg als Ajax nooit. In de CL vorig jaar zat het stadion namelijk wel gewoon vol.

Zou je eigenlijk eens moeten vergelijken met de bezoekersaantallen bij bijv. PSV en AZ.
Dan is het toch wel vreemd dat er nu zo weinig animo voor lijkt te zijn.

Kan het extra tarief bovenop de seizoenskaart daar ook wellicht mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:53

Niku

Alagaesii

JanW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:43:
[...]

En Vitesse en Heracles werden dan wel weer eenvoudig verslagen, terwijl PSV en Feyenoord hier veel moeite mee hadden.
Wedstrijden tegen Vitesse en Heracles beschouw ik niet als 'grote wedstrijden'. Maar wat je zegt is waar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:49:
Rare is dat ik achteraf nog steeds met een beetje een katerig gevoel zit dat zowel Ajax als AZ zich echt wel hadden moeten kunnen plaatsen voor de volgende ronde in de EL.
Ik ook. Blijft vooral het zure gevoel hangen dat je genoeg doelpogingen hebt gehad maar door gebrek aan overtuiging, om wat voor redenen dan ook, teveel hebt gemist.
Vooral de Augsburg Az wedstrijden pffff

Wat dat betreft had vd Gijp wel gelijk... zet een beetje koelbloedige spits voorin neer en je kansen verdubbelen om door te gaan

Vooral Ajax was echt droevig. Geen 1 voorin of op het middenveld dat boven de matigheid uitsteekt. Klaassen doet zijn stinkende best maar daar blijft het ook wel bij.
En verdedigend.... Soms zag je gewoon NIET verdedigen: tegenstander mag in alle vrijheid overal ballen aannemen of er langs lopen. Uitzondering was Tete.
Nee ben echt zeer teleurgesteld in Ajax en erger nog, het gebrei deed gewoon pijn aan de ogen.

En wat doet Dijks in g*dsnaam in Ajax?
Ik verlangde zelfs weer terug naar Boilesen, die liep er soms nog wat voorbij. Dijks is echt het boegbeeld van traagheid en breien. Eerste meters aanzetten, omdraaien en terugtikken.... Kolderiek

Wat een verschil met Psv die zoveel volwassener gespeeld hebben. En dat terwijl Ajax bovenaan staat in de eredivisie.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 11-12-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Niku schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:25:
[...]

Wedstrijden tegen Vitesse en Heracles beschouw ik niet als 'grote wedstrijden'. Maar wat je zegt is waar uiteraard.
Nee, dat zijn 't ook niet, maar 't zijn wel tegenstanders waar de andere clubs uit de top 3 meer moeite mee hadden dan Ajax. Ook PEC werd van gewonnen, terwijl die de afgelopen jaren Ajax genoeg kopzorgen bezorgden.

Maar 't blijft allemaal lekker dicht bij elkaar liggen vooralsnog. Komend weekend Ajax uit tegen Utrecht en Feyenoord uit tegen Groningen. Beide lastige wedstrijden. PSV thuis tegen Roda, angstgegner uit 't verleden, maar ik verwacht geen problemen daar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19
Eigenlijk zou UEFA de Europa League op dinsdag moeten doen, en dan de Champions League op woensdag en donderdag. Als je net twee avonden CL hebt gehad valt de EL mij altijd extra tegen. Voor de neutrale kijker zijn die wedstrijden echt zelden om aan te gluren. Die wedstrijd van Ajax gisteren past daar prima in. Het gezeur snap ik verder niet zo, de trainer zelf gaf al aan dat Ajax voor 95% zeker uitgeschakeld was. Dan kun je toch niet van de jongens verwachten dat ze er vol voor gaan.

In ander nieuws: Spannende dag voor FC Twente. Vandaag uitsluitsel van de KNVB, en er moet een akkoord worden bereikt met de schuldeisers. Als alles goed gaat heeft Twente straks 7 miljoen positief eigen vermogen in plaats van 8 miljoen negatief.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:48
In 1 woord gênant, het Europese optreden van Ajax. Om dat te constateren hoef je geen kritische zeikerd te zijn.

Over budget: Dnipro kun je niet zo makkelijk vergelijken met Ajax en PSV, in Oekraine worden voetballers veel beter betaald dan in NL. Daar betalen voetballers 13% inkomensbelasting, in NL lijkt me dat 52%. De sterspeler van Dnipro, Yevgen Konoplyanka, verdiende in 2011 al meer dan een miljoen en is sindsdien veel meer gaan verdienen. Om in NL een miljoen netto te incasseren aan salaris, moet je ruim 2 miljoen bruto verdienen.

Wat betreft de belastingtarieven; er is een zogenaamde 30%-regeling voor buitenlandse werknemres(http://www.belastingdiens...rken/30_procent_regeling/).
Ik weet alleen niet welke voorwaarden daar aan vast zitten en of die ook voor voetballers gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:26:
[...]

Ik ook. Blijft vooral het zure gevoel hangen dat je genoeg doelpogingen hebt gehad maar door gebrek aan overtuiging, om wat voor redenen dan ook, teveel hebt gemist.
Vooral de Augsburg Az wedstrijden pffff

Wat dat betreft had vd Gijp wel gelijk... zet een beetje koelbloedige spits voorin neer en je kansen verdubbelen om door te gaan

Vooral Ajax was echt droevig. Geen 1 voorin of op het middenveld dat boven de matigheid uitsteekt. Klaassen doet zijn stinkende best maar daar blijft het ook wel bij.
En verdedigend.... Soms zag je gewoon NIET verdedigen: tegenstander mag in alle vrijheid overal ballen aannemen of er langs lopen. Uitzondering was Tete.
Nee ben echt zeer teleurgesteld in Ajax en erger nog, het gebrei deed gewoon pijn aan de ogen.

Ik verlangde zelfs weer terug naar Boilesen, die liep er soms nog wat voorbij. Dijks is echt het boegbeeld van traagheid en breien. Eerste meters aanzetten, omdraaien en terugtikken.... Kolderiek

Wat een verschil met Psv die zoveel volwassener gespeeld hebben. En dat terwijl Ajax bovenaan staat in de eredivisie.
Teleurstellend inderdaad. Je had als Ajax met opgeheven hoofd het toernooi kunnen verlaten door er een kraker van te maken. Hoeft niet eens met goed voetbal te zijn als er maar meer doelpunten werden gemaakt en je minimaal meer aanvallende intenties had laten zien.

Wat ik echt niet begrijp is waarom de Boer geen gebruik maakt van de ervaring van zowel Heitinga als Schöne. Beiden hebben in het verleden aangetoond van waarde te zijn in wedstrijden waarin het er echt op aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:30

Qu3st

Harribo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:26:
[...]

Verlangen naar Boilesen? 8)7 Dat vind ik nou kolderiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:52:
[...]

Teleurstellend inderdaad. Je had als Ajax met opgeheven hoofd het toernooi kunnen verlaten door er een kraker van te maken. Hoeft niet eens met goed voetbal te zijn als er maar meer doelpunten werden gemaakt en je minimaal meer aanvallende intenties had laten zien.

Wat ik echt niet begrijp is waarom de Boer geen gebruik maakt van de ervaring van zowel Heitinga als Schöne. Beiden hebben in het verleden aangetoond van waarde te zijn in wedstrijden waarin het er echt op aan komt.
Was Heitinga zo beeldrijk in de bekerwedstrijd tegen De Graafschap? :D

Schone klopt wel en El Ghazi raakt toch geen bal op Europees niveau. Had die dan eerder gebracht.

Heitinga schijnt niet zo goed meer te zijn, zelfs voor de competitie al niet. Dan wordt je er Europees al helemaal uitgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik verbaas me steeds weer over het schrijnend gebrek aan techniek, eigenlijk bij elke speler in de Nederlandse competitie.

Bijvoorbeeld Bazoer: die krijgt de bal in behoorlijke kansrijke positie randje 16, hij heeft tijd, hij legt aan, schiet en de bal gaat richting de Ziggo Dome.
Dat kan gewoon niet in de hoogste afdeling van het betaald voetbal en zeker niet in Europa. Maar nog erger: spelers komen er mee weg, vooral in de eredivie omdat spelers daar wegens zwakke defensies kans op kans krijgen.

Of het totale gebrek aan vernuft en inzicht: de bal krijgen en totaal niet weten wat er mee te doen. Dat haalt de handelingssnelheid uiteindelijk zo enorm omlaag, dat wedstrijden inderdaad 'niet om aan te gluren' zijn.

Dit zijn dingen die je niet kan toeschrijven aan lage budgetten, maar gewoon liggen aan houding en trainingsmentaliteit.
Pierre van Hooijdonk schoot na elke training 100 vrije trappen op doel als zijn makkers onder de douche stonden, niet omdat hij zo'n hoog salaris had, maar omdat hij daar goed in wilde zijn. Het gevolg was dat hij op vrije trappen Feyenoor in 2002 de Uefa-cup bezorgde.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Witte schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:30:
Ik verbaas me steeds weer over het schrijnend gebrek aan techniek, eigenlijk bij elke speler in de Nederlandse competitie.

Bijvoorbeeld Bazoer: die krijgt de bal in behoorlijke kansrijke positie randje 16, hij heeft tijd, hij legt aan, schiet en de bal gaat richting de Ziggo Dome.
Dat kan gewoon niet in de hoogste afdeling van het betaald voetbal en zeker niet in Europa. Maar nog erger: spelers komen er mee weg, vooral in de eredivie omdat spelers daar wegens zwakke defensies kans op kans krijgen.

Of het totale gebrek aan vernuft en inzicht: de bal krijgen en totaal niet weten wat er mee te doen. Dat haalt de handelingssnelheid uiteindelijk zo enorm omlaag, dat wedstrijden inderdaad 'niet om aan te gluren' zijn.

Dit zijn dingen die je niet kan toeschrijven aan lage budgetten, maar gewoon liggen aan houding en trainingsmentaliteit.
Pierre van Hooijdonk schoot na elke training 100 vrije trappen op doel als zijn makkers onder de douche stonden, niet omdat hij zo'n hoog salaris had, maar omdat hij daar goed in wilde zijn. Het gevolg was dat hij op vrije trappen Feyenoor in 2002 de Uefa-cup bezorgde.
Van Hooijdonk was 30+ toen hij Feyenoord de UEFA cup bezorgde. Bazoer is nog geen twintig jaar, daar zit een groot verschil in. In die tijd kun je veel leren.

Daarnaast ben ik van mening dat jij niet kunt oordelen over houding en trainingsmentaliteit, zie jij ooit een training dan? Zijn open deuren om makkelijk te scoren als het slecht gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08

Ach, zelfs wereldsterren mikken wel eens naast.

Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/photos/images/original/000/295/035/461.jpg

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebrek aan techniek? Mwah, ik ben zeer tevreden over de technische kwaliteiten die PSV in huis heeft. Guardado, Propper, Willems, Pereiro zijn zeer technische voetballers. In de CL tegen grootmacht Manchester United was Propper 2x de meest technische speler op het veld als je keek naar zijn balbehandelingen. Dan doe je het aardig, als Eredivisieploegje.

Gebrek aan techniek vind ik altijd storend bij Narsingh en af en toe storend bij Locadia, Zoet, De Jong en Brenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023

Ja ik snap daar ook geen hout van, op zulk niveau met zulke salarissen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Hooijdonk kun je noemen als voorbeeld van gerichte trainingsarbeid, maar niet als voorbeeld van houding, althans in positieve zin. Die was namelijk te rot voor woorden.

Op vrije trappen trainen heel veel spelers trouwens. Depay bleef normaliter ook hangen om vrije trappen te nemen.

Als je de trainingen van de clubs niet af gaat, weet je er lang niet voldoende van om er zo gedecideerd over te oordelen. Hoe vaak sta je langs de lijn en bij welke clubs Witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:40
Ondanks dat Ajax het super goed bedoelt allemaal, zou ik de Boer toch eens zo graag willen spreken.
Ik vind het op zijn zachts gezegd, schandalig gisteren.
Puntjes die mij gewoon opvallen:
  • Statische spelers
  • Iedereen loopt de 16 meter dicht
  • Niemand staat in de 16 voor de afvallende bal
  • Geen coaching
  • Waardeloos verdedigen (eerste goal meen ik)
  • Tekort aan inzicht
  • Veel te lang lopen met de bal
  • Te lang wachten met spelen
Waar ik dus naartoe zou willen, is iemand die deze jongens kan coachen. Iemand als Guardado..
Die jongens spelen echt niet voor niks in Ajax 1, maar zonder ervaring blijft het een dikke zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 11-12-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zodra iemand boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie door Overmars z.s.m. verkocht. Zo kan je blijven bouwen aan jonge elftallen, maar leuker wordt het er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:59:
Zodra iemand boven het maaiveld uitsteekt, wordt ie door Overmars z.s.m. verkocht. Zo kan je blijven bouwen aan jonge elftallen, maar leuker wordt het er niet op.
Die vent spoort niet.
Het voetbal lijkt nergens op, het beleid gaat deels nergens over.. Ik vind het nog knap dat ze fans hebben.
Het is ook schandalig dat het maar allemaal goed gevonden wordt. Het is allemaal wel leuk en aardig zo'n opleidings land, maar voor mij is dat gewoon een dikke vinger naar je fans opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk ook dat je met wat meer Amsterdamse bluf en de spelers wat langer een elftal laat vormen verder komt in de CL. Dan verdien je meer prijzengeld en je talenten kan je twee jaar later verkopen voor het dubbele.

Misschien moet iemand het Bosman-arrest maar ongedaan gaan maken, dat zal pas een aardverschuiving geven en het speelveld in mijn optiek weer wat egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:10:
Ik denk ook dat je met wat meer Amsterdamse bluf en de spelers wat langer een elftal laat vormen verder komt in de CL. Dan verdien je meer prijzengeld en je talenten kan je twee jaar later verkopen voor het dubbele.

Misschien moet iemand het Bosman-arrest maar ongedaan gaan maken, dat zal pas een aardverschuiving geven en het speelveld in mijn optiek weer wat egaliseren.
Tja, daar zit natuurlijk ook iets in. Toch sta ik ervoor om een aantal spelers te kopen die ervaren zijn. Niet elke Ajax spelers is een talent, om maar keihard uit te halen. v. Rhijn is precies zo'n voetballertje.
Op korte termijn zou je dus verder in de CL komen, tenminste op papier.

Ajax kan zoveel meer, maar ze lijken er niks mee te doen. Erg zonde, maar ik vind PSV gewoon slimmer. Als je de Boer een degelijk elftal geeft, dan kan hij daar echt iets mee. De bottleneck is gewoon een deel van het team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00

Komt nog bij dat de shirtsponsor en diverse andere sponsors van Dnipro eigendom zijn van de eigenaar van de club.

Als bv Ajax een eigenaar had die zaken deed zoals de eigenaar van Dnipro dan zou de politie en het FIOD met regelmaat over de vloer komen bij Ajax. (ps de eigenaar van Dnipro heeft geen schone handen).

En Ajax vergelijken met Basel is ook niet echt eerlijk. De inkomsten belasting daar is een stuk lager dan in Nederland.

De topclubs in Nederland hebben ook het nadeel dat de topclubs de Nederlandse competitie beter in de gaten houden dan sommige andere competities.

Met de vinger naar Overmars wijzen is ook te eenvoudig.
Als er een goed bod binnenkomt en de speler geeft aan dat hij naar de betreffende club wilt dan heb je als club niet veel keuze. Of wil je blijven zitten met een ontevreden speler?
En in het geval van Eriksen waren er gewoon afspraken gemaakt bij zijn contract verlenging.

edit:

De supporters van Ajax hebben het kort geding en mogen niet aanwezig zijn bij de uitwedstrijd in Utrecht.
Deze hele zaak is gewoon idioot.
Want de supporters die in het vak zaten waar het probleem zich voordeed mogen gewoon kaarten kopen voor andere vakken.

[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 11-12-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Deadsy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:15:
[...]

edit:

De supporters van Ajax hebben het kort geding en mogen niet aanwezig zijn bij de uitwedstrijd in Utrecht.
Deze hele zaak is gewoon idioot.
Want de supporters die in het vak zaten waar het probleem zich voordeed mogen gewoon kaarten kopen voor andere vakken.
Klopt het is compleet belachelijk. Het zou mooi zijn als de KNVB hier Fc Utrecht voor bestraft, want die hebben hier voor gezorgd door hun supporters niet te straffen maar te verplaatsten, maar dat zullen ze wel laten bij de KNVB.

Nu worden spreekkoren gewoon beloond. Zal je net zien dat andere supporters groepen ook voor "Veiligheidsproblemen" gaan zorgen bij andere wedstrijden tussen wat voor clubs dan ook. Dan heb je nergens meer uitsupporters.

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 11-12-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terranova schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:46:
[...]

Klopt het is compleet belachelijk. Het zou mooi zijn als de KNVB hier Fc Utrecht voor bestraft, want die hebben hier voor gezorgd door hun supporters niet te straffen maar te verplaatsten, maar dat zullen ze wel laten bij de KNVB.

Nu worden spreekkoren gewoon beloond. Zal je net zien dat andere supporters groepen ook voor "Veiligheidsproblemen" gaan zorgen bij andere wedstrijden tussen wat voor clubs dan ook. Dan heb je nergens meer uitsupporters.
En als de KNVB toch iets doet krijg je weer van de KNJB onzin.
Ik hoop dat de KNVB hier wel iets van leert en de volgende keer als ze een dergelijke straf uitdelen rekening houden met wat Utrecht gedaan heeft.

Mochten er weer spreekkoren plaatsvinden bij de wedstrijd dan hoop ik dat de KNVB gewoon met een nog zwaardere straf komt.
Dat de directie van Ajax zich solidair toont met de supporters en niet naar de wedstrijd gaan is al een leuke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:15:
En Ajax vergelijken met Basel is ook niet echt eerlijk. De inkomsten belasting daar is een stuk lager dan in Nederland.
+ Basel heeft in eigen land geen concurrentie, ze zijn al 6 jaar op rij kampioen geworden. De kampioen van Zwitserland speelt rechtstreeks CL, door dat geld steeds opnieuw te investeren blijf je je voorsprong houden en kun je je bedrijfsvoering op CL voetbal aanpassen. PSV en Ajax kunnen dat niet.

Basel had in 2014 een omzet van bijna 100 miljoen euro. Met de vrijwel zekere CL inkomsten zit je structureel op 80-100 miljoen, terwijl PSV en Ajax rond de 60-65 miljoen zitten zonder CL, CL inkomsten zijn een extra.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:21:
[...]

+ Basel heeft in eigen land geen concurrentie, ze zijn al 6 jaar op rij kampioen geworden. De kampioen van Zwitserland speelt rechtstreeks CL, door dat geld steeds opnieuw te investeren blijf je je voorsprong houden en kun je je bedrijfsvoering op CL voetbal aanpassen. PSV en Ajax kunnen dat niet.
Aye. Ajax en PSV werken expres met een begroting waarbij de CL inkomsten niet meegenomen zijn puur omdat ze hier geen garantie op hebben omdat er concurrentie is. Begroten ze die inkomsten wel en ze halen de CL niet dan is dat meteen een gat van meer dan 10mln.
Basel kan dit gewoon opnemen in de begroting.

En dit telt ook voor veel andere clubs.

Maar die begroting van Basel is echt wel lekker met het belasting klimaat van Zwitserland. Vraag ik me toch af wat die spelers daar verdienen. Met dat verschil in belasting weet je denk ik ook de spelers een jaar of twee langer te behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 11-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Man, man, man... wat een niveau bij Heerenveen - Excelsior. Bij laatstgenoemde zat er helemaal geen voetbal in en Heerenveen liet zich in slaap sussen. Treurig niveau en de scheidsrechter ging er in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Klein zijtakje qua onderwerp: blijkbaar heeft Ziggo Voetbal vanaf komend jaar de rechten voor de BPL. FOX Sports houdt dan wel erg weinig over. Toch jammer, ik had verwacht dat ze all-out zouden gaan en de CL en La Liga ook zouden halen, dan had ik er graag 25 euro per maand voor betaald. Maar nu zullen ze voor 15 per maand alleen de volledige Bundesliga en de EL hebben, dat is me toch wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik zal vanaf volgend seizoen ook alleen nog maar Fox Sports Eredivisie hebben, ik zie de toegevoegde waarde van Fox Sports International niet in zonder de Premier League.

En overstappen naar Ziggo is al helemaal geen mogelijkheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Loting Euro2016:

- Belgie in de groep des doods: Italie, Zweden, Ierland
- Duitsland en Polen bij elkaar
- Engeland en Wales bij elkaar
- Frankrijk en Zwitserland

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Manman, groep D is ook weer lekker lastig voor Turkije, met drie taaie tegenstanders. Wel mooi voor Engeland, die kunnen hopelijk ver komen in dit toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:54:
Loting Euro2016:

Ik zou zeggen dat groep D de poule des doods is: Spanje > Italië, Kroatië > Zweden, Tsjechië > Ierland, alleen Turkije is minder dan België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Italie, Zweden en Belgie zijn natuurlijk meer grootmachten, alleen al qua namen.
Dat is dan ook eerder een poule des doods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Turkije en Tsjechie zijn ook niet zo goed in mijn ogen. Spanje is veruit favoriet in die groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Tsjechie en Kroatie spelen doorgaans wel lekker en zijn zeker niet kansloos om als eerste te eindigen, Spanje heeft op papier enorm veel potentie, maar we moeten nog maar zien of het eruit gaat komen. Turkije is een ongeleid projectiel dat met enige stugheid en volharding tweede zou kunnen worden, maar net zo makkelijk als laatste kan eindigen. Either way wordt het een interessante groep.

Overigens, een aspect waarop Belgie wel fucked is: http://www.scribd.com/doc...O-2016-The-Group-E-effect

Samengevat heeft het asymmetrische speelschema 1 nadeel voor groep D, en 2 nadelen voor groep E, terwijl met name groep A een enorm voordeel heeft m.b.t. het speelschema. Interessant stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mosin schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:45:
[...]
Die vent spoort niet.
Het voetbal lijkt nergens op, het beleid gaat deels nergens over.. Ik vind het nog knap dat ze fans hebben.
Het is ook schandalig dat het maar allemaal goed gevonden wordt. Het is allemaal wel leuk en aardig zo'n opleidings land, maar voor mij is dat gewoon een dikke vinger naar je fans opsteken.
United speelt momenteel ook zo slecht, het is meestal onder niveau. Wat ik van Ajax zie is hetzelfde liedje, vooral in Europa is het 10 x niks.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:54:
Loting Euro2016:

Als je die loting nou gelijk even helemaal post hoeven we niet van Tweakers af...
De groepsindeling

Groep A: Frankrijk, Albanië, Roemenië, Zwitserland

Groep B: Engeland, Wales, Slowakije, Rusland

Groep C: Duitsland, Noord-Ierland, Polen, Oekraïne

Groep D: Spanje, Tsjechië, Turkije, Kroatië

Groep E: België, Ierland, Zweden, Italië

Groep F: Portugal, IJsland, Hongarije, Oostenrijk
Eigenlijk heeft België best wel een leuke groep. Wel zwaar, maar zonder irritante Oost Europese landen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 12-12-2015 20:48 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
PSV gaat door met wat het gewoonlijk doet na een goede CL wedstrijd....
Falen in de ED. 0-1 Roda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Goede genade PSV, kampioenschap kan na vandaag zo maar eens weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wow, ontzettend goede aanval van Roda, ondanks dat het (blijkbaar) buitenspel was. Ik heb de herhaling gemist.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 13:20
Luxicon schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:53:
Wow, ontzettend goede aanval van Roda, ondanks dat het (blijkbaar) buitenspel was. Ik heb de herhaling gemist.
Een wamberto-tje inderdaad.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik wacht nog even 90+3 af als je het niet erg vindt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PSV wint dit nog wel hoor. Roda mazzelt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Exocet schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:01:
PSV wint dit nog wel hoor. Roda mazzelt tot nu toe.
Dat valt wel mee toch? Ik heb begrepen dat de eerste helft enorm saai was, en in de tweede helft zie ik niet echt dat Roda mazzelt? :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Niku schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:52:
Goede genade PSV, kampioenschap kan na vandaag zo maar eens weg zijn.
Indien ze verliezen? Natuurlijk niet, seizoen duurt nog even hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Mooie goal, 1-1.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:13:
[...]

Indien ze verliezen? Natuurlijk niet, seizoen duurt nog even hoor...
Uiteraard duurt het seizoen nog lang, maar een gat van 7 bij de winterstop is al erg groot.

1-1 inmiddels, dus overwinning kan nog gewoon.

En oei, De Graafschap maakt gewoon 0-1 bij Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 17:13
Die penalty bij Twente was wel heel erg goedkoop gegeven en dan ook nog eens een rode kaart. Nu heb ik niks met FC Twente, maar het is toch wel triest om te zien hoe die ervoor staan. Wel knap dat ze bijna direct op 1-1 komen. Benieuwd of ze met tien man toch nog kunnen winnen, want De Graafschap moet elke Eredivisie ploeg (relatief) eenvoudig van kunnen winnen.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En 1-1 alweer.
De 0-1 kwam na een dubieuze beslissing van scheidsrechter Jansen, spits van De Graafschap kon 1 op 1 door richting het doel, Marsman komt in, spits begaat een schwalbe door over hem heen te springen.
Jansen wacht lang en geeft uiteindelijk een penalty. En rood voor Marsman.

Die gaat er in tweede instantie in.

Fans reageren het vervolgens af op de scheids, wat je ook op TV duidelijk kon horen. Ging zo hard blijkbaar dat het niet meer weg te filteren was. :+

Paar minuten later meteen de 1-1 uit een voorzet.
In ieder geval een mooi open wedstrijd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 12-12-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom 6! Minuten blessuretijd bij PSV - Roda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ze hebben hulp nodig. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een contradictie bij PSV, ik ga even uithuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Niku schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:37:
Wat een contradictie bij PSV, ik ga even uithuilen.
Ze zijn wel Feyenoord voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Nou kans om hier morgen van te profiteren. Al is Groningen uit ook nog lang niet gewonnen :+

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
En Ajax speelt tegen Utrecht waar ik verwacht dat de Scheidsrechter zeer op de proef wordt gesteld zodra er ook maar iets gezongen wordt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Exocet schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:38:
[...]

Ze zijn wel Feyenoord voorbij
Zout.

Wrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nou toch wel benieuwd of het nog steeds door een gebrek aan tegenstand komt dat Ajax bovenaan staat. :D :+ :D

Edit:
Nou ja, feitelijk dus wel als je dit zo ziet. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 12-12-2015 21:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gonadan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:41:
Nou toch wel benieuwd of het nog steeds door een gebrek aan tegenstand komt dat Ajax bovenaan staat. :D :+ :D

Edit:
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 11:22
MyUtd4Life schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:24:
Die penalty bij Twente was wel heel erg goedkoop gegeven en dan ook nog eens een rode kaart. Nu heb ik niks met FC Twente, maar het is toch wel triest om te zien hoe die ervoor staan. Wel knap dat ze bijna direct op 1-1 komen. Benieuwd of ze met tien man toch nog kunnen winnen, want De Graafschap moet elke Eredivisie ploeg (relatief) eenvoudig van kunnen winnen.
Iets met een hoek en klappen... :'( Herkenbaar voor de Feyenoorders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CR1691 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:38:
Nou kans om hier morgen van te profiteren. Al is Groningen uit ook nog lang niet gewonnen :+
Groningen in de Euroborg nog onverslaanbaar las ik net, dus ook daar kunnen punten gemorst worden.
Ajax bij Utrecht is een speciale wedstrijd, na het belabberde spel van Ajax donderdag liggen daar ook mogelijkheden tot puntverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
PSV bewijst voor de tweede keer deze week dat budget niet alles zegt.
Onvoorstelbaar dat ze vandaag punten laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Iedereen verliest altijd wel wat punten. Hoewel dit jaar Ajax, PSV en Feyenoord het verassend goed doen en eigenlijk weinig punten verspelen.

In 2013/2014 had Vitesse na 17 wedstrijden 36 punten. Wanneer PSV volgende week gelijk speelt heeft PSV er net zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:46:
[...]

Iets met een hoek en klappen... :'( Herkenbaar voor de Feyenoorders.
pff... die worden wel geholpen door de scheidsrechters :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Super, Twente met de winst er vandoor. Met z'n 10-en van 0-1 naar 2-1. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29

Hupske

AFCA

Wat een drama. 1-2 afgekeurd en voor de 2-1 van Twente zelf 2 grote kansen op 1-2.
Wat een gepruts weer. Dit blijft zo echt op 5 punten staan tot eind van het seizoen.

Wat floot Jansen dramatisch trouwens. Die penalty van DG discutabel en het afgekeurde doelpunt had nooit afgekeurd mogen worden.
Verder floot die erg wisselvallig. Ene keer floot die wel voor iets en toen weer niet.
Buitenspel zaten zijn vriendjes er ook 2x naast.
Ze gingen mee in het niveau van de wedstrijd zelf.

[ Voor 48% gewijzigd door Hupske op 12-12-2015 22:51 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Luxicon schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:40:
Super, Twente met de winst er vandoor. Met z'n 10-en van 0-1 naar 2-1. :)
Als Ziyech in de winter vertrekt is het daar denk ik echt afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
hupske schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:41:
Wat een drama. 1-2 afgekeurd en voor de 2-1 van Twente zelf 2 grote kansen op 1-2.
Wat een gepruts weer. Dit blijft zo echt op 5 punten staan tot eind van het seizoen.

Wat floot Jansen dramatisch trouwens. Die penalty van DG discutabel en het afgekeurde doelpunt had nooit afgekeurd mogen worden.
Verder floot die erg wisselvallig. Ene keer floot die wel voor iets en toen weer niet.
Buitenspel zaten zijn vriendjes er ook 2x naast.
Ze gingen mee in het niveau van de wedstrijd zelf.
Het begint bij de schwalbe, daar kwam een penalty en een rode kaart uit.
Die goal van De Graafschap werd afgekeurd, zonder duidelijke reden.

Buitenspel meerdere keren waarbij FOX de lijn keurig neerzette, en het duidelijk geen buitenspel was. Commentaar viel ook ineens stil op dst moment, alsof men er niks over wil/mocht zeggen.

Geel voor geen overtreding. Vervolgens dezelfde speler die later wel een overtreding maakt, een zware, niet bestraft met een kaart.

Al met al nogal een beladen wedstrijd met een te nadrukkelijke rol van scheidsrechterlijke dwalingen. Gebeurd dit in een topper heeft het gevolgen, nu niet.

Zul je zien dat de club wel gestraft wordt door het uiteen van de kritiek op de scheids door de supporters.

Op z'n minst die rode kaart wegvegen zal nog wel gebeuren lijkt me, dst sloeg echt kant nog wal.

Je mag hopen dat de interessante het niet aandurven, want als Ziyech gaat is het over met Twente. En verdeeld jeugdteam met wat voetballers die al tijden niet meer gespeeld hebben het het niet redden.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 12-12-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Feyenoord en Ajax moeten het morgen nog wel even doen. Beide lastige potten, ben benieuwd :).

Bij Ado - Willem II gaat de scheids wel aardig de fout in met Wuytens. Maar zijn verhaal is wel plausibel, had er geen zicht op.

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 12-12-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
hupske schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:41:

Swalbe, alsof je van vingertoppen zo op je bek gaat...
Zielig gastje is het. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29

Hupske

AFCA

dutchgio schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:05:
[...]

Het begint bij de schwalbe, daar kwam een penalty en een rode kaart uit.
Die goal van De Graafschap werd afgekeurd, zonder duidelijke reden.

Buitenspel meerdere keren waarbij FOX de lijn keurig neerzette, en het duidelijk geen buitenspel was. Commentaar viel ook ineens stil op dst moment, alsof men er niks over wil/mocht zeggen.

Geel voor geen overtreding. Vervolgens dezelfde speler die later wel een overtreding maakt, een zware, niet bestraft met een kaart.

Al met al nogal een beladen wedstrijd met een te nadrukkelijke rol van scheidsrechterlijke dwalingen. Gebeurd dit in een topper heeft het gevolgen, nu niet.

Zul je zien dat de club wel gestraft wordt door het uiteen van de kritiek op de scheids door de supporters.

Op z'n minst die rode kaart wegvegen zal nog wel gebeuren lijkt me, dst sloeg echt kant nog wal.

Je mag hopen dat de interessante het niet aandurven, want als Ziyech gaat is het over met Twente. En verdeeld jeugdteam met wat voetballers die al tijden niet meer gespeeld hebben het het niet redden.
Volledig mee eens. Zal ook weer genoeg zeggen als de KNVB weer een rode kaart seponeert. Is dan al erg vaak gebeurd dit seizoen.

Ik heb verder de wedstrijd via de Tablet moeten kijken omdat de vrouw zonodig naar kunstschaatsen moest kijken Eurosport.
Op mijn tablet leek het overigens wel een overtreding. Marsman was daarop duidelijk te laat en Kabasele kon niet heel kanten meer op. In hoeverre er contact was kon ik niet zien. Als dat we echt niet was, dan had dit nooit zo mogen zijn.
Saturnus schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:26:
[...]

Swalbe, alsof je van vingertoppen zo op je bek gaat...
Zielig gastje is het. :')

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinp schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:36:
Iedereen verliest altijd wel wat punten. Hoewel dit jaar Ajax, PSV en Feyenoord het verassend goed doen en eigenlijk weinig punten verspelen.

In 2013/2014 had Vitesse na 17 wedstrijden 36 punten. Wanneer PSV volgende week gelijk speelt heeft PSV er net zoveel.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Gonadan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:34:
[...]

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? :?
Dat er dit jaar gewoon weinig punten worden verspeeld, en dat waarschijnlijk 3 clubs boven het aantal van de herfstkampioen van 2013 uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
Interessante speeldag vandaag! Ik verwacht toch wel dat of Ajax of Feyenoord punten laat liggen. Groningen heeft donderdag nog in de benen. En wat ik van Ajax gezien heb tegen Molde gaat niet genoeg zijn om van Utrecht te winnen. Ik verwacht een 1-1 in Utrecht en en 0-2 in Groningen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop natuurlijk dat mijn clubje de 3 punten steelt in Utrecht, maar zoals ze tegen Molde speelde... vrees ik voor een gevalletje 6-4 wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik stem elke dag voor verlies van Ajax. Maar vandaag mogen ze Utrecht wat mij betreft kapot ballen. Die situatie met de supporters gaat natuurlijk helemaal nergens over. Laat ze het maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
PWM schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:14:
Ik stem elke dag voor verlies van Ajax. Maar vandaag mogen ze Utrecht wat mij betreft kapot ballen. Die situatie met de supporters gaat natuurlijk helemaal nergens over. Laat ze het maar voelen.
Dat de supporters niet welkom zijn slaat inderdaad nergens op. Maar dat gezeur over de spreekkoren word ik wel een btje moe van.

Donderdag was zeer duidelijk te horen op TV dat Ajax supporters ook geen afstand nemen van hun geuzennaam. Vind ik ook niet nodig en heeft niets met antisemitisme te maken. Maargoed er zijn mensen die gelijk het verleden erbij gaan halen. Naar mijn mening allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kevinp schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:48:
[...]

Dat er dit jaar gewoon weinig punten worden verspeeld, en dat waarschijnlijk 3 clubs boven het aantal van de herfstkampioen van 2013 uit komen.
Ah op die manier, maar wat is dan eigenlijk het gemiddelde van de laatste tien jaar. Is 2013 dan niet gewoon een uitzondering? Vitesse bovenaan is sowieso al geen norm.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:41:

Edit:
Ik heb wéér een PSV gezien dat de tegenstander niet van meet af aan en voortdurend de wil op legt, dat niet scherp is, dat te veel kansen verprutst en niet doordrukt.

Je hebt een brede selectie, maar blijkbaar genoeg spelers die niet gretig genoeg zijn...

Of domme pech.

In elk geval is het zowat elke keer raak na Europees voetbal.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Gonadan schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:33:
[...]

Ah op die manier, maar wat is dan eigenlijk het gemiddelde van de laatste tien jaar. Is 2013 dan niet gewoon een uitzondering? Vitesse bovenaan is sowieso al geen norm.
2014 PSV:43
2013 Vitese: 36
2012 PSV: 37
2011 AZ: 38
2010 PSV: 37
2009 Twente: 47
2008 AZ: 38

Tja wat is het gemiddelde. Meestal is het zo rond de 38 punten om herfstkampioen te worden.

Vorig jaar had Ajax er ook 39. Met 39 punten zouden ze de afgelopen 7 jaar 5x herfstkampioen zijn geworden. Maar vorig jaar dus niet ( net als in 2009 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ramzzz schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:37:
[...]

Ik heb wéér een PSV gezien dat de tegenstander niet van meet af aan en voortdurend de wil op legt, dat niet scherp is, dat te veel kansen verprutst en niet doordrukt.

Je hebt een brede selectie, maar blijkbaar genoeg spelers die niet gretig genoeg zijn...

Of domme pech.

Tja er wordt vaak lacherig gedaan als een speler bij slecht resultaat refereert naar Europees voetbal, maar toch zie je dat elke club er last van heeft op sommige momenten.
Kevinp schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:54:
[...]

2014 PSV:43
2013 Vitese: 36
2012 PSV: 37
2011 AZ: 38
2010 PSV: 37
2009 Twente: 47
2008 AZ: 38

Tja wat is het gemiddelde. Meestal is het zo rond de 38 punten om herfstkampioen te worden.

Vorig jaar had Ajax er ook 39. Met 39 punten zouden ze de afgelopen 7 jaar 5x herfstkampioen zijn geworden. Maar vorig jaar dus niet ( net als in 2009 ).
Grappig dat er nu dan drie boven staan inderdaad. Net alsof de rest de kracht niet heeft om echt dwars te liggen, want zo goed is het spel ook weer niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03
Ramzzz schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:37:
[...]

Of domme pech.

Dat klopt niet helemaal. PSV verloor voor de wedstrijd van gisteren volgens mij alleen na de thuiswedstrijd tegen Man. United van Heracles. Vervolgens won het na Europese duels bij Ajax en FC Twente, en versloeg PSV thuis Utrecht en AZ.

Denk dat PSV meer punten heeft verloren als ze een mid week vrij zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ajax gaat 3-4-3 spelen. Weer een 6-4 uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:05:
Ik hoop het niet, of Feyenoord moet ook verliezen van Groningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Edwin van de Sar heeft getweet dat het bestuur niet welkom is in Utrecht. Uh, dat zijn ze wel? Maar ze willen zelf niet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 13:20
JST94 schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:37:
Edwin van de Sar heeft getweet dat het bestuur niet welkom is in Utrecht. Uh, dat zijn ze wel? Maar ze willen zelf niet toch.
Klopt,hebben zich solidair verklaard aan de supporters.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dat betekent dan toch niet dat je als bestuur dan niet welkom bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Fijn weer zo'n scheids die z'n kaarten tot ongeveer de 70e minuut vergeten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Als bestuur ben je in feite ook gewoon supporter, alleen van het niveau wat meestal niet relt. De onmeunig hypocriete houding van het Utrechts bestuur is voldoende reden om solidair te zijn en als supporter gewoon niet te komen, ik vind het volkomen terecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Exocet schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:05:
Vooralsnog niet, het 5-3-2 van Utrecht is niet doorheen te komen en dan zie je meer het tikkie breed tikkie terug achterin en af en toe een lange bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Uit de statistiek lijkt Ajax weer lekker te breien tot de zestien en zijn de uitbraken van Utrecht nog meer doelgericht. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat doet El Ghazi in de basis eigenlijk. Zijn voorzetten zijn dramatisch.

Edit: zijn hele spel

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 13-12-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Mooie schwalbe van Veltman

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Veltman moet hier natuurlijk ook gewoon geel krijgen. Niet alleen aanvallende schwalbes moeten gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
PWM schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:19:
Veltman moet hier natuurlijk ook gewoon geel krijgen. Niet alleen aanvallende schwalbes moeten gestraft worden.
Ik heb nog nooit een verdedigende schwalbe bestraft zien worden.

dat gebeurd eigenlijk alleen maar wanneer iemand een penalty probeert te versieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie eerste helft gezien, niet veel kansen, hopelijk komen die de 2e helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
PWM schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:19:
Schwalbe hoort m.i. altijd een gele kaart te zijn. Ongeacht het een aanvallende of verdedigende schwalbe is. De mooiste schwalbe die ik me kan herinneren op de Nederlandse velden is de schwalbe van Peter Wisgerhof tijdens FC Twente - Ajax voor de JC schaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die van Van Der Sar was ook niet verkeerd. :P

Maar een schwalbe is gewoon spelbederf en moet dus bestraft worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 22 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder