In deze review wordt er gezegd:
"In tegenstelling tot de zwarte versie van het toestel, is de behuizing niet gemaakt van een soort plastic dat aanvoelt als karton. Het is echter een gladde, witte, soort geworden. Dit maakt dat het toestel minder goed in de hand blijft liggen. Als kleur of esthetiek niet jouw eerste bezorgdheid is, kies dan voor de donkere versie."
Dus het lijkt erop alsof de witte echt van een ander (volgens de reviewer minder goed) materiaal gemaakt is.
"In tegenstelling tot de zwarte versie van het toestel, is de behuizing niet gemaakt van een soort plastic dat aanvoelt als karton. Het is echter een gladde, witte, soort geworden. Dit maakt dat het toestel minder goed in de hand blijft liggen. Als kleur of esthetiek niet jouw eerste bezorgdheid is, kies dan voor de donkere versie."
Dus het lijkt erop alsof de witte echt van een ander (volgens de reviewer minder goed) materiaal gemaakt is.
Ben zelf ondertussen al een aantal maanden ook een tevreden gebruiker van Swift.
Nu was ik een aantal weken geleden in Ierland en ik wou data-roaming gebruiken maar de dataverbinding wou maar niet tot stand komen. Bellen en SMS'en via 4G en 3G ging verder prima.
Bij mijn oude telefoon (1+1) hoefde ik in het menu alleen data-roaming toe te staan en daarna ging het vanzelf. Aangezien ik komende week weer in het buitenland ben wou ik dit toch oplossen voor die tijd.
Heeft iemand van jullie het toestel al met succes laten data-roamen? En zo ja, hoe dan?
PS: Ik heb 1 simkaart van Vodafone in het toestel zitten.
Nu was ik een aantal weken geleden in Ierland en ik wou data-roaming gebruiken maar de dataverbinding wou maar niet tot stand komen. Bellen en SMS'en via 4G en 3G ging verder prima.
Bij mijn oude telefoon (1+1) hoefde ik in het menu alleen data-roaming toe te staan en daarna ging het vanzelf. Aangezien ik komende week weer in het buitenland ben wou ik dit toch oplossen voor die tijd.
Heeft iemand van jullie het toestel al met succes laten data-roamen? En zo ja, hoe dan?
PS: Ik heb 1 simkaart van Vodafone in het toestel zitten.
Yes, afwerking tussen beide kleuren is net iets anders, ook bij de huidige generatie Spark-devices het geval.ROIMaison schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:28:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is er al een release datum voor Nederland bekend?CLB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:41:
[...]
Voor € 149 koop je hier in Nederland ook de zwarte Swift... (en voor € 149,99 over paar weken de Spark+)
Hier wordt er over 12 juli gesproken.
[ Voor 22% gewijzigd door ROIMaison op 29-06-2016 16:18 . Reden: Antwoord gevonden ]
Is het bekend dat de Wileyfox Swift(Cyanogen Os 13) de neiging heeft uit zichzelf te herstarten tijdens een telefoongesprek?
Dit is nu al twee keer voorgekomen en ik dacht het door mij kwam, dat ik per ongeluk op de aan/uit knop drukte. Na de eerste keer op gelet en dit ging daarna goed, maar net ging het niet goed.
Is dit een bug of ligt toch echt aan mij? Truecaller staat uitgeschakeld.
Waarschijnlijk toch een bug ergens in Cyanogen Os: http://forum.xda-develope...ne-reboots-calls-t3309752
Dit is nu al twee keer voorgekomen en ik dacht het door mij kwam, dat ik per ongeluk op de aan/uit knop drukte. Na de eerste keer op gelet en dit ging daarna goed, maar net ging het niet goed.
Is dit een bug of ligt toch echt aan mij? Truecaller staat uitgeschakeld.
Waarschijnlijk toch een bug ergens in Cyanogen Os: http://forum.xda-develope...ne-reboots-calls-t3309752
[ Voor 20% gewijzigd door Mystic_Jack op 29-06-2016 20:27 . Reden: url erbij gezet ]
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dit is inderdaad een bekende bug. Hier hebben een aantal andere mensen in dit topic ook last van. Er is nog niet echt een permanente oplossing, maar Truecaller uitschakelen en de cache van 'Telefoon' wissen helpt vaak wel.Larrs schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:15:
Is het bekend dat de Wileyfox Swift(Cyanogen Os 13) de neiging heeft uit zichzelf te herstarten tijdens een telefoongesprek?
Verder zou je een andere dialer kunnen gebruiken en dan is het probleem ook opgelost.
weet iemand een oplossing voor het niet kunnen voeren van wisselgesprekken?
wanneer er een 2e of 3e inkomend gesprek is; kan ik die niet aannemen
probeer je dat toch, dan herstart de telefoon
truecaller uitgeschakeld, andere dailer geinstalleerd die eerder in dit topic geadviseerd werd; maar in praktijk geeft dit niet veel verbetering - lees, toestel herstart bij wisselgesprek
truecaller uitgeschakeld, andere dailer geinstalleerd die eerder in dit topic geadviseerd werd; maar in praktijk geeft dit niet veel verbetering - lees, toestel herstart bij wisselgesprek
[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 30-06-2016 09:25 ]
Geen idee hoe dit verder op de achtergrond werkt. Maar misschien wordt het hardwarematig niet ondersteund?himlims_ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:24:
weet iemand een oplossing voor het niet kunnen voeren van wisselgesprekken?
whileyfox CS gesproken;rens-br schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:35:
[...]
Geen idee hoe dit verder op de achtergrond werkt. Maar misschien wordt het hardwarematig niet ondersteund?
- Phone app / management; clear-cache
- Phone app / clear-cache
- Dailer app / clear-cache
^- veranderd niets; wisselgesprek == reboot toestel
Meer konden we niet doen. De beste man heeft het serieus in behandeling genomen (althans mijn indruk
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 30-06-2016 10:06 ]
Hielp dit met het probleem of niet?himlims_ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:42:
[...]
whileyfox CS gesproken;
Dat moet echt in de software zitten.himlims_ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:42:
[...]
whileyfox CS gesproken;
^- veranderd niets; wisselgesprek == reboot toestel
Meer konden we niet doen. De beste man heeft het serieus in behandeling genomen (althans mijn indruk) een ticket/bug-report aangemaakt.
Ik gebruik hetzelfde toestel, maar dan de General Mobile 4G met daarop de Android One software. Ik bel me helemaal suf met dat ding, wisselgesprekken erbij, maar nooit last van een reboot...
Ik ben gisteren maar voor een andere dialer gegaan, de Zero Dialer van GO Dev Team +.rens-br schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:55:
[...]
Dit is inderdaad een bekende bug. Hier hebben een aantal andere mensen in dit topic ook last van. Er is nog niet echt een permanente oplossing, maar Truecaller uitschakelen en de cache van 'Telefoon' wissen helpt vaak wel.
Verder zou je een andere dialer kunnen gebruiken en dan is het probleem ook opgelost.
De dailer van Cyanogen heb ik uitgeschakeld.
Moet het nog testen of het probleem opgelost is, hopelijk wel.
Dit zal ik hier posten. Als ik er aan denk.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Zijn hier mensen die de powerknop al gaar hebben? Of die er gekkigheid mee hebben... Hier werkt hij soms niet (goed).
Ik heb mijn Swift enkele weken geleden binnengekregen en ik wilde even mijn ervaring delen:
1. Mijn toestel reboot heel vaak, soms meerdere keren per uur. Dit is altijd als hij op standby staat en nooit als het scherm aanstaat bij normaal gebruik. Ook tijdens muziek luisteren met oortjes heb ik nooit een reboot gezien. Ik heb niet het idee dat het hetzelfde is als andere mensen ervaren dat het tijdens/na telefoongesprekken is (daarvoor bel ik veel te weinig). De telefoon is helemaal geupdate dus aan een oude versie ligt het niet.
3. Ik vind de notificatie led niet te fel schijnen in tegenstelling tot sommige anderen. Alleen als je er recht boven op kijkt is hij enigszins irritant maar onder een hoek is hij niet te fel en kan je het juist makkelijk aflezen.
4. Toen ik het toestel net had was ik alle instellingen aan het bekijken en kon je ergens advanced mode aanzetten/uitzetten. Dit heb ik toen aangezet maar nu kan ik deze optie nergens meer terugvinden, geen groot probleem maar dit is wel een beetje raar.
5. De optie om de lockscreen wallpaper aan te passen heb ik nog niet gevonden. Is dit mogelijk of kan dit niet verandert worden? De wallpaper voor het normale scherm kan je wel gemakkelijk aanpassen.
1. Mijn toestel reboot heel vaak, soms meerdere keren per uur. Dit is altijd als hij op standby staat en nooit als het scherm aanstaat bij normaal gebruik. Ook tijdens muziek luisteren met oortjes heb ik nooit een reboot gezien. Ik heb niet het idee dat het hetzelfde is als andere mensen ervaren dat het tijdens/na telefoongesprekken is (daarvoor bel ik veel te weinig). De telefoon is helemaal geupdate dus aan een oude versie ligt het niet.
2. In het begin had ik hier helemaal geen last van maar de laatste week heb ik soms dat de powerknop niet werkt, hij reageert helemaal niet op indrukken. Als ik het een minuut later weer probeer dan doet hij het gewoon naar behoren. Dit is eigenlijk geen probleem aangezien ik de volume knop heb aangewezen om het toestel te wekken (optie staat bij knoppen/buttons) wat voor mij goed werkt (voor anderen kan dit niet handig zijn). 2x drukken op de status bar om het toestel uit te zetten heb ik aanstaan (optie staat bij display & lights). Deze 2 functies zijn de oplossing die ik hiervoor gebruik als de powerknop het soms niet doet.Verstekbakker schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:43:
Zijn hier mensen die de powerknop al gaar hebben? Of die er gekkigheid mee hebben... Hier werkt hij soms niet (goed).
3. Ik vind de notificatie led niet te fel schijnen in tegenstelling tot sommige anderen. Alleen als je er recht boven op kijkt is hij enigszins irritant maar onder een hoek is hij niet te fel en kan je het juist makkelijk aflezen.
4. Toen ik het toestel net had was ik alle instellingen aan het bekijken en kon je ergens advanced mode aanzetten/uitzetten. Dit heb ik toen aangezet maar nu kan ik deze optie nergens meer terugvinden, geen groot probleem maar dit is wel een beetje raar.
5. De optie om de lockscreen wallpaper aan te passen heb ik nog niet gevonden. Is dit mogelijk of kan dit niet verandert worden? De wallpaper voor het normale scherm kan je wel gemakkelijk aanpassen.
Die powerknop reageert dan wel weer op een "dubbelklik" (dan gaat de camera app aan)...
vandaag maar weer eens CS bellen; best annoying dit - heb je fancy toestel, kun je je werk niet lekker uitvoeren; stel komt wisselgesprek, neem die aan = reboot, negeer wisselgesprek = reboot na ophangenbas-r schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:00:
[...]
Dat moet echt in de software zitten.
Ik gebruik hetzelfde toestel, maar dan de General Mobile 4G met daarop de Android One software. Ik bel me helemaal suf met dat ding, wisselgesprekken erbij, maar nooit last van een reboot...

verder prima plezier van beestje
redelijk hooked aan fallout-mobile game, maar die verbruikt meer batterij dan ik m kan bijladen. zijn er dingen die je kunt doen zodat kan gamen EN opladen tegelijk. Nu slurpt ie batterij als een gek
Heeft het gebruik van een andere dialer niet geholpen?himlims_ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:47:
[...]
vandaag maar weer eens CS bellen; best annoying dit - heb je fancy toestel, kun je je werk niet lekker uitvoeren; stel komt wisselgesprek, neem die aan = reboot, negeer wisselgesprek = reboot na ophangen
Wat voor oplader gebruik je om de Swift mee op te laden? Een 1A ding? Je zou eens kunnen proberen om een 2,1A oplader te gebruiken.redelijk hooked aan fallout-mobile game, maar die verbruikt meer batterij dan ik m kan bijladen. zijn er dingen die je kunt doen zodat kan gamen EN opladen tegelijk. Nu slurpt ie batterij als een gek
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 05-07-2016 09:05 ]
gisteren aan S7 lader gehangen, holy-f*ck ... 5min, ding voor 20% volrens-br schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:04:
Wat voor oplader gebruik je om de Swift mee op te laden? Een 1A ding? Je zou eens kunnen proberen om een 2,1A oplader te gebruiken.

heb een 'snellader' van samsung gehaald 2.0a doet die, een 2.1 hadden ze schijnbaar niet
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 07-07-2016 13:47 ]
Is er al iemand die weet waar je een losse batterij kan bestellen voor de Swift , het toestel bevalt prima maar mijn batterij is met erg weinig dag verbruik wel erg snel leeg .
Net contact gehad met Wileyfox maar deze konden mij niet direct antwoord geven wanneer ze leverbaar zijn , ook raar eigenlijk dat er geen reserve batterijen bij hen te koop zijn .
Net contact gehad met Wileyfox maar deze konden mij niet direct antwoord geven wanneer ze leverbaar zijn , ook raar eigenlijk dat er geen reserve batterijen bij hen te koop zijn .
Op xda is een topic, waar buitenlandse adres staat waar batterijen te koop zijn. Vreemd dat je accu zo snel leeg is. Draait er niet iets op de achtergrond??
http://forum.xda-develope...s/to-buy-battery-t3370142
http://forum.xda-develope...s/to-buy-battery-t3370142
[ Voor 24% gewijzigd door Auke op 08-07-2016 12:13 ]
grappig,
Dacht nog toen in de wiley swift ontving dat ik geen screenprotectro op mijn scherm had.
Kom ik er na een maand achter dat er wel één op zit (ondertussen er al één overheen geplakt).
ha ha.
Dacht nog toen in de wiley swift ontving dat ik geen screenprotectro op mijn scherm had.
Kom ik er na een maand achter dat er wel één op zit (ondertussen er al één overheen geplakt).
ha ha.
wat betekend "erg snel" voor jou?ramrodwillem schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:42:
Is er al iemand die weet waar je een losse batterij kan bestellen voor de Swift , het toestel bevalt prima maar mijn batterij is met erg weinig dag verbruik wel erg snel leeg .
Ik zag de "standaard" screenprotector (of is het gewoon folie) ook niet meteen. Had op internet al tempered glass screen protector besteld, toen zag ik de "standaard" zitten heb die laten zitten. Van de week de tempered glass gekregen en de originele er af gehaald en toen de nieuwe erop werkt prima. Weet niet hoe het werkt als je er 2 over elkaar hebt.brownyster schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:52:
grappig,
ha ha.
Hier verder niemand met een vreemd reagerende powerknop? Enkele keer drukken doet niks, dubbeldruk doet camera-app opstarten... Dus niet zeker of het aan de hardware ligt... Dat wordt met terugsturen weer zo'n welles-nietes verhaal, beetje jammer.
Erg snel betekent voor mij na een dag niet bellen , 15-20 x mail bekijken , internetten 10x paar minuten , nooit langer dan 5 min dat de batterij dan op 20% staat .Zodra ik hem na 100% opladen van de stroom haal zakt hij binnen 5 min zonder gebruik al 5% .
Ik heb bij mijn weten geen achtergrond dingen draaien , als ik bij accu kijk gebruikt het scherm altijd het meest van de accu .
Die batterij op Ebay aangeboden wordt niet naar NL verstuurd , verder kan ik niets vinden
Ik heb bij mijn weten geen achtergrond dingen draaien , als ik bij accu kijk gebruikt het scherm altijd het meest van de accu .
Die batterij op Ebay aangeboden wordt niet naar NL verstuurd , verder kan ik niets vinden
[ Voor 10% gewijzigd door ramrodwillem op 08-07-2016 14:49 ]
Binnen een paar minuten 5 tot 10% zakken, na helemaal opladen is vrij normaal voor de swift. Rest niet van je verhaal. Je zou een factory reset kunnen overwegen. Er zijn verder speciale apps om te kunnen onderzoeken welke app stroom slurpt. Al jaren niet meer gebruikt, dus kan je daar geen verdere informatie over geven.
Verwijderd
Even een vraagje, sinds kort is in het overzicht van de apps (klikken op wileyfox icoontje) onderaan de a - z aanduiding verdwenen, om ineens naar de juiste letter te gaan. Ik vind maar niet hoe ik het moet terugkrijgen...
Heb ik ook gehad, kijk eens bij camera, instellingen, algemeen of aan/uitknop gebruiken om foto te maken staat aangevinkt.Verstekbakker schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:04:
Hier verder niemand met een vreemd reagerende powerknop? Enkele keer drukken doet niks, dubbeldruk doet camera-app opstarten... Dus niet zeker of het aan de hardware ligt... Dat wordt met terugsturen weer zo'n welles-nietes verhaal, beetje jammer.
Bij mij was dat probleem verdwenen nadat ik dat had uit gevinkt.
Staat al uit. Het lijkt echt alsof de powerknop kapot is. Dus een enkele keer drukken, doet niks. Maar als je dan dubbel drukt, dan pakt hij het in een keer wel... (start hij de camera dus op).W F S schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 05:44:
[...]
Heb ik ook gehad, kijk eens bij camera, instellingen, algemeen of aan/uitknop gebruiken om foto te maken staat aangevinkt.
Bij mij was dat probleem verdwenen nadat ik dat had uit gevinkt.
Ja ik had precies hetzelfde. Jammer dat het bij jou niet helpt. Ik had wel het toestel opnieuw opgestart door batterij even te verwijderen na veranderen van die instelling.Verstekbakker schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:37:
[...]
Staat al uit. Het lijkt echt alsof de powerknop kapot is. Dus een enkele keer drukken, doet niks. Maar als je dan dubbel drukt, dan pakt hij het in een keer wel... (start hij de camera dus op).
Wat je eventueel nog kan doen is bij instellingen, knoppen, volumeknoppen apparaat ontwaken inschakelen. Misschien is dat de truc maar dan kan je hem in elk geval aanzetten.
Ja dat is meteen aangezet nadat de eerste keer problemen waren, een eerdere ervaring (andere telefoon) met een kapotte powerknop had ons dat al geleerdW F S schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:11:
[...]
Wat je eventueel nog kan doen is bij instellingen, knoppen, volumeknoppen apparaat ontwaken inschakelen. Misschien is dat de truc maar dan kan je hem in elk geval aanzetten.
Klik op een lege plek in het startscherm. Je krijgt 3 keuzemogelijkheden. Klik op instellingen, zet "snel bladeren" aan. Selecteer bij richting snel bladeren "horizontaal".Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:24:
Even een vraagje, sinds kort is in het overzicht van de apps (klikken op wileyfox icoontje) onderaan de a - z aanduiding verdwenen, om ineens naar de juiste letter te gaan. Ik vind maar niet hoe ik het moet terugkrijgen...
[ Voor 5% gewijzigd door Yfka op 11-07-2016 09:17 ]
Verwijderd
Opgelost, ik heb daar wel zitten kijken maar ik dacht dat horizontaal het geheel zo liet bladeren ...Yfka schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:38:
[...]
Klik op een lege plek in het startscherm. Je krijgt 3 keuzemogelijkheden. Klik op instellingen, zet "snel bladeren" aan. Selecteer bij richting snel bladeren "horizontaal".
Bedankt!!! Veel beter zo ...
Mijn telefoon ligt inmiddels 3 weken bij de reparatiedienst van Coolblue, dus ik kreeg vanochtend een mailtje dat het langer duurt dan verwacht en dat ze twee oplossingen hebben:
1) wachten
2) shoptegoed twv het aankoopbedrag aangezien de Wileyfox Swift wit momenteel niet leverbaar is (en ik die eigenlijk ook niet meer wil na deze ervaring).
Wow, supergoede service zeg, ik ben echt onder de indruk.
Nu zit ik te twijfelen waarvoor ik zal gaan: de nieuwe Spark X of toch terug naar Moto...
1) wachten
2) shoptegoed twv het aankoopbedrag aangezien de Wileyfox Swift wit momenteel niet leverbaar is (en ik die eigenlijk ook niet meer wil na deze ervaring).
Wow, supergoede service zeg, ik ben echt onder de indruk.
Nu zit ik te twijfelen waarvoor ik zal gaan: de nieuwe Spark X of toch terug naar Moto...
welke sticker(?)Nick39 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:03:
Sticker er af:
Even een update van mijn kant.Larrs schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:48:
[...]
Ik ben gisteren maar voor een andere dialer gegaan, de Zero Dialer van GO Dev Team +.
De dailer van Cyanogen heb ik uitgeschakeld.
Moet het nog testen of het probleem opgelost is, hopelijk wel.![]()
Dit zal ik hier posten. Als ik er aan denk.
Ik had dus de Zero Dialer geïnstalleerd en zonder bij na te denken ook deze als standaard app ingesteld, maar het vreemde was dat er al geen standaard app ingesteld stond voor het bellen.
Later kwam ik er achter dat het schijnbaar vaker voorkomt dat in Cyanogen Os geen standaard app voor het bellen ingesteld staat. En dit zorgt er dus ook voor dat de cyanogen dialer de telefoon opnieuw laat opstarten tijdens het bellen.
Ik heb met deze kennis de cyanogen dialer ingesteld als standaard app voor het bellen en daarna geen crashes meer gehad.
Voor degene die hier ook last van hebben, kijk eerst eens hier: Instellingen - Apps - Apps configureren - Standaardapps. Kijk hier of voor Telefoon-app geen app ingesteld staat. Zo niet, doe dat eerst.
Bij mij heeft dit het probleem verholpen.
Oeeiiiiii...
Vanochtend nog met oordopjes muziek geluisterd. Echter was er een oordopje kapot, kan gebeuren. Vanmiddag even met de luidspreker op en het viel op dat er een van de twee speakers onderaan de telefoon niet doet.
Hebben nog meer mensen hier last van?
Vanochtend nog met oordopjes muziek geluisterd. Echter was er een oordopje kapot, kan gebeuren. Vanmiddag even met de luidspreker op en het viel op dat er een van de twee speakers onderaan de telefoon niet doet.
Verwijderd
Volgens mij zit er slechts aan één kant een speaker, aan de kant waar de uitknop en volumeknoppen zitten.Krasloos schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:11:
Oeeiiiiii...
''The bottom is also home to dual speaker grilles, of which only the right-hand one actually contains a driver'', aldus Techradar.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:52:
[...]
Volgens mij zit er slechts aan één kant een speaker, aan de kant waar de uitknop en volumeknoppen zitten.
Dankjewel voor je reactie.
Heb je toevallig andere gebruikers accounts ingesteld?ramrodwillem schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:47:
Erg snel betekent voor mij na een dag niet bellen , 15-20 x mail bekijken , internetten 10x paar minuten , nooit langer dan 5 min dat de batterij dan op 20% staat
Ik heb daarmee gespeeld vlak voor de upgrade naar CyanogenOS 13. Mijn batterij ging toen ook supersnel leeg, en bij de grootverbruikers stonden die twee accounts er beiden bij voor een aandeel van 25%.
Op COS 13 heb ik het nog niet aangedurfd om nog eens te proberen...
Als ik kijk bij het uitschakel scherm , zie ik onder vliegtuigmodus mijn account staan en daar onder "Gast" , staat dit er standaard of kan ik dit weg halen , zo ja hoe dan ?
Thx
Thx
Verwijderd
Enig idee waarom de telefoon aan de achterkant heel heet wordt? En mijn batterij heel snel leeg raakt?? Ik gebruik hem niet echt intensief..
Kijk eens bij Accu, te vinden bij Instellingen, daar kun je zien welke app het energie verbruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:15:
Enig idee waarom de telefoon aan de achterkant heel heet wordt? En mijn batterij heel snel leeg raakt?? Ik gebruik hem niet echt intensief..
AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB
Hallo,
Als ik van wifi wissel, heb meerdere stations, dan moet ik steeds het wachtwoord ingeven ook heb ik dat de vorige keer al gedaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Hoor graag
Als ik van wifi wissel, heb meerdere stations, dan moet ik steeds het wachtwoord ingeven ook heb ik dat de vorige keer al gedaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Hoor graag
Ik ben erg benieuwd of jullie het volgende probleem ook hebben: Wanneer mijn Swift helemaal leeg raakt en uitvalt bij 0% Batterij, blijft hij in een bootloop hangen wanneer ik hem weer op wil laden, daardoor wordt hij heel erg warm. Elke keer als ie opgestart is valt ie weer uit omdat ie weer van 1% naar 0% gaat. De telefoon hoort naar mijn wete helemaal niet op te starten maar gewoon te laden terwijl hij uit staat, dat is immers hoe het hoort toch? Om hem uit de bootloop te krijgen ga ik dan naar het bootmenu met volume+powerknop combinatie, daar laadt ie dan net genoeg stroom om wél aan te blijven...
[ Voor 14% gewijzigd door Synton op 20-07-2016 07:53 ]
AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB
Dit is een bug in CyanogenOS. Ik heb dit probleem ook gehad op mijn OnePlus One en dat is met de laatste update opgelost. Hoe je in ieder geval kan zorgen dat je niet telkens je wachtwoord in moet voeren is:brownyster schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:32:
- Bij het drukken op het wifi netwerk krijg je een venster te zien waar je wachwoord in moet voeren, druk op annuleren.
- Druk vervolgens nogmaals op het wifi netwerk en hij zal nu wel verbinden.
Iemand ervaring met een reparatieservice welke in staat is om het scherm van een Swift te vervangen? Scherm is helaas gebroken (lcd + touchscreen werken nog wel). Het is jammer genoeg niet een enorm populaire telefoon, dus ben wel benieuwd welke reparatie service in staat is om de telefoon te maken en wat ik voor kosten kan verwachten.
De glasservice van Wileyfox zelf heb ik niet, dus dat kan ik wel vergeten.
De glasservice van Wileyfox zelf heb ik niet, dus dat kan ik wel vergeten.
Net weer eens met de klanten service van WF gebeld na dat ik enige weken geleden mijn beklag over de slechte batterij had gedaan , konden mij nog steeds niet een antwoord geven tav de slechte batterij , moest maar afwachten , weinig hulpvaardige klantenservice tot nu toe , blijf het ook raar vinden dat men nog steeds geen losse batterij kan bestellen .
Mijn telefoon loopt nu na 100% opgeladen te zijn gedurende de nacht zo,n 30% (gemiddeld) leeg , dit was eerst zo,n 10% ....
Mijn telefoon loopt nu na 100% opgeladen te zijn gedurende de nacht zo,n 30% (gemiddeld) leeg , dit was eerst zo,n 10% ....
Ik heb bij ontvangst van de WF-S eerst de nieuwe android geïnstalleerd, voordat ik iets anders deed. Gebruik hem sindsdien (nu 2 maanden ongeveer) naar volle tevredenheid.
Speel af en toe een uurtje een spelletje, en dan gaat de batterij wel hard, of als ik hem heel veel gebruik (met name in de zon/ warmte). Buiten dat staat hij nu 6,5 uur aan, heb ik even (kwartiertje) spelletje gespeeld, wat op facebook gezetten, wat ge-appt en een telefoon gesprek gehad van een paar minuten en status is nu 86%.
Wel had ik voorheen een paar spelletjes getest/ geprobeerd en laten staan, toen liep de accu wel snel leeg (van die games waar je "ingame berichtjes krijgt die worden gepusht"), als in ik redde net het einde van de dag zonder wat bijzonders te doen.
Verder heb ik wel Gmail, Hotmail (outlook.com app) ingesteld staan, facebook, messenger e.d..
Hieruit maak ik op dat de accu prima is, maar dat het wel erg afhankelijk is van apps. Wat me vooral opviel was dat vooral de "google play services" dan enorm veel accu slurpte bij "niet gebruiken van de telefoon".
Over de protector die er oorspronkelijk op zat (idd zat), die heb ik er met een barst vanaf gehaald, toen mijn vrouw de telefoon uit de (stilstaande) auto had laten vallen. We dachten eerst dat het scherm stuk was, maar gelukkig was het de protector.
Speel af en toe een uurtje een spelletje, en dan gaat de batterij wel hard, of als ik hem heel veel gebruik (met name in de zon/ warmte). Buiten dat staat hij nu 6,5 uur aan, heb ik even (kwartiertje) spelletje gespeeld, wat op facebook gezetten, wat ge-appt en een telefoon gesprek gehad van een paar minuten en status is nu 86%.
Wel had ik voorheen een paar spelletjes getest/ geprobeerd en laten staan, toen liep de accu wel snel leeg (van die games waar je "ingame berichtjes krijgt die worden gepusht"), als in ik redde net het einde van de dag zonder wat bijzonders te doen.
Verder heb ik wel Gmail, Hotmail (outlook.com app) ingesteld staan, facebook, messenger e.d..
Hieruit maak ik op dat de accu prima is, maar dat het wel erg afhankelijk is van apps. Wat me vooral opviel was dat vooral de "google play services" dan enorm veel accu slurpte bij "niet gebruiken van de telefoon".
Over de protector die er oorspronkelijk op zat (idd zat), die heb ik er met een barst vanaf gehaald, toen mijn vrouw de telefoon uit de (stilstaande) auto had laten vallen. We dachten eerst dat het scherm stuk was, maar gelukkig was het de protector.
Ik ben nu van een Lg G2 naar een Swift gegaan (door een breuk in het scherm, verder perfecte telefoon overigens) maar het ding verbaast me voor deze prijs!
Ik kan nog niets over de batterij zeggen maar ik vind hem erg fraai en voelt lekker aan.
Qua opties mis ik niet zo te zien (heb er meer:)) maar het enige wat ik niet zie is een functie dat double tap to unwake zoals mijn G2 dat heeft.
sleep met double tap op de bar is wel een functie zie ik:)
Ik kan nog niets over de batterij zeggen maar ik vind hem erg fraai en voelt lekker aan.
Qua opties mis ik niet zo te zien (heb er meer:)) maar het enige wat ik niet zie is een functie dat double tap to unwake zoals mijn G2 dat heeft.
sleep met double tap op de bar is wel een functie zie ik:)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Ik mis een goede zoekfunctie om op het device bestanden, contactpersonen, mails etc. te kunnen vinden. Of misschien zie ik die mogelijkheid over het hoofd? Verder vind ik de WF-swift een verademing als opvolger van een Windows Phone.
Universal search zit er inderdaad niet op. Je kan in de app drawer wel zoeken, maar dan vind je alleen apps.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:13:
Ik mis een goede zoekfunctie om op het device bestanden, contactpersonen, mails etc. te kunnen vinden.
Na de update naar Cyanogen OS 13 is iets vreemd aan de hand. Ik kan niet meer via Bluetooth Skype-en. Hij herkent mijn microfoon niet meer. Tijdens het mobile bellen, whatup-en werkt het goed. Tot nu toe heb ik alleen maar bij Skype dit probleem gemerkt. Ik heb meerdere BT headsets uitgeprobeerd, ook Skype opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft. Waar kan dit aan liggen? Elk idee is van harte welkom.
Verwijderd
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe telefoon, en naar aanleiding van reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde overweeg ik de Wileyfox Swift (of de opvolger, maar dat is niet zo relevant). Nu las ik nieuws: Cyanogen Inc. ontslaat een kwart van zijn personeel - update Daar staat dat men verwacht dat het vooral een impact zal hebben op CyanogenOS, laat dat nou net het OS zijn dat op de swift draait. Ik zit er niet op te wachten nu een telefoon te kopen en al na een paar maanden te horen dat er geen updates meer komen, dus ik twijfel. Valt daar iets meer over te zeggen, of ben ik beter af met een andere telefoon waarvoor er voorlopig wel updates zullen komen?
Android en zekerheid met betrekking tot het uitkomen van updates is bijna een tegenstrijdigheid, zeker in het budget-segment.
Mocht toch blijken dat Cyanogen toch geen updates meer uitbrengt (wat ik niet direct verwacht i.v.m. contracten met verschillende smartfoon-fabrikanten), dan kun je altijd nog terugvallen op CyanogenMod. Ik verwacht dat de community nog wel even zal blijven ontwikkelen voor o.a. de Wileyfox Swift.
Mocht toch blijken dat Cyanogen toch geen updates meer uitbrengt (wat ik niet direct verwacht i.v.m. contracten met verschillende smartfoon-fabrikanten), dan kun je altijd nog terugvallen op CyanogenMod. Ik verwacht dat de community nog wel even zal blijven ontwikkelen voor o.a. de Wileyfox Swift.
Ik had zojuist ook dit probleem, dat mijn powerbutton het niet meer deed (dit gebeurde juist nadat ik de instelling 'volumeknoppen gebruiken om telefoon op te wekken' had aangezet).W F S schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:11:
[...]
Ja ik had precies hetzelfde. Jammer dat het bij jou niet helpt. Ik had wel het toestel opnieuw opgestart door batterij even te verwijderen na veranderen van die instelling.
Een reboot loste dit probleem weer op, dus misschien dat dit voor anderen ook werkt.
Ik had even de angst om een reboot te doen, omdat ik niet zeker wist of ik mijn telefoon wel weer aan kon zetten met een defecte powerknop. Echter, zodra ik de batterij er in deed begon de telefoon meteen met opstarten, dus dat is geen issue.
edit: Het probleem is weer terug gekomen, en weer weggegaan, dus het is allemaal nogal random.
Update: Heb contact gehad met WileyFox. Zij vertelden mij dat ze de klacht wel eens vaker gehoord hebben, maar dat het niet structureel was en heel vaak voor kwam. Omdat het niet heel veel voorkomt was het maar de vraag of hier een oplossing voor ging komen, en er werd mij aangeraden om de garantie te gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door ROIMaison op 29-07-2016 15:58 . Reden: update ]
Mijn batterij blijft erg snel leeg lopen (s,nachts in 7 uur tijd -30% )
Ik ga daarom volgende week mn Swift opsturen , wat is de beste / handigste manier om een volledige back up (Apps ,adressen,contacten ,mail ) te maken voor Cyanogen / Swift ?
Hoe kan ik mn toestel het beste opsturen , alles er op laten staan zo dat ze de oorzaak kunnen vinden of terug naar fabrieks instellingen ?
Ik ga daarom volgende week mn Swift opsturen , wat is de beste / handigste manier om een volledige back up (Apps ,adressen,contacten ,mail ) te maken voor Cyanogen / Swift ?
Hoe kan ik mn toestel het beste opsturen , alles er op laten staan zo dat ze de oorzaak kunnen vinden of terug naar fabrieks instellingen ?
Ik bezit de Wileyfox Swift al ongeveer een maand en naar mijn mening is de microfoon van het toestel te zwak. Ik kreeg van anderen ook te horen dat mijn stem aan de telefoon niet goed hoorbaar was. Hierdoor gebruik ik noodgedwongen weer mijn oude Lumia 640 en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben?
Ik heb wel een aparte "bug" gevonden met de beveiliging van apps, deze zowel in Cyanogen 12 als 13 gezien.
Als ik meerdere apps in een folder zet, kan ik deze beveiligen met een slotje.
Je maakt dan een beveiligingspatroon en het hele mapje is geblokkeerd.
Mooi.. zou je denken..
Maar als een app boven in de statusbalk een melding geeft en ik trek die naar beneden, en klik het aan, dan kan ik zonder het wachtwoord te gebruiken toch bij de apps.
Voorbeeld, ik maak een map socoal media en gooi daar facebook, skype en laten we een voorbeeld nemen, whatsapp in.
Zonder het patroon te tekenen kan ik de apps folder en de apps los niet meer openen.
Lekker veilig denk je dan.
Tot iemand me een whatsapp stuurt.
Die verschijnt boven in de statusbalk.
Ik trek die naar beneden en zie een deeltje van het whatsapp bericht.
Ik klik dat aan, en voila.. zonder wachtwoord kan je er in,de app openen en de berichten lezen,reageren..enz.
Sluit ik whatsapp daarna, dan kan ik er niet meer bij, op de folder staat het slotje symbool.
Tot weer iemand reageert,en dat weer in het statusscherm verschijnt en dan kan ik de apps gewoon gebruiken zonder dat om het patroon gevraagd wordt.
Idem dito met alle beveiligde apps in de folder.
Slordig.
Overigens kom ik met flashfire gewoon upgraden naar OS13 zonder root te verliezen.
Alleen kreeg ik met bepaalde skins de melding dat deze alleen voor OS12 waren dus ik ben met mijn nand backup weer terug gegaan naar 12.
Heb nu 12 en 13 als nand, dus kan schakelen.
Mooi.. zou je denken..
Maar als een app boven in de statusbalk een melding geeft en ik trek die naar beneden, en klik het aan, dan kan ik zonder het wachtwoord te gebruiken toch bij de apps.
Voorbeeld, ik maak een map socoal media en gooi daar facebook, skype en laten we een voorbeeld nemen, whatsapp in.
Zonder het patroon te tekenen kan ik de apps folder en de apps los niet meer openen.
Lekker veilig denk je dan.
Tot iemand me een whatsapp stuurt.
Die verschijnt boven in de statusbalk.
Ik trek die naar beneden en zie een deeltje van het whatsapp bericht.
Ik klik dat aan, en voila.. zonder wachtwoord kan je er in,de app openen en de berichten lezen,reageren..enz.
Sluit ik whatsapp daarna, dan kan ik er niet meer bij, op de folder staat het slotje symbool.
Tot weer iemand reageert,en dat weer in het statusscherm verschijnt en dan kan ik de apps gewoon gebruiken zonder dat om het patroon gevraagd wordt.
Idem dito met alle beveiligde apps in de folder.
Slordig.
Overigens kom ik met flashfire gewoon upgraden naar OS13 zonder root te verliezen.
Alleen kreeg ik met bepaalde skins de melding dat deze alleen voor OS12 waren dus ik ben met mijn nand backup weer terug gegaan naar 12.
Heb nu 12 en 13 als nand, dus kan schakelen.
Verwijderd
Heb nu iets langer dan een maand de Swift en kom ook van een Lumia 640. Geen reacties gehad op de hoorbaarheid en als ik via de voicerecorder mijn stem opneem, bij wijze van test, klinkt het aardig. Niet echt heel goed om eerlijk te zijn. Maar geen reden om terug te gaan naar de 640 (een Windowsphone komt er sowieso de eerste 10 jaar niet meer in)Hohoka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:18:
Ik bezit de Wileyfox Swift al ongeveer een maand en naar mijn mening is de microfoon van het toestel te zwak. Ik kreeg van anderen ook te horen dat mijn stem aan de telefoon niet goed hoorbaar was. Hierdoor gebruik ik noodgedwongen weer mijn oude Lumia 640 en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben?
Dan heb ik waarschijnlijk te maken met een defect toestel. Heb inmiddels ook contact opgenomen met Wileyfox en wacht hun reactie af. Nu ik weer ben teruggeschakeld naar de Lumia, merk ik grappig genoeg op wat voor fijn toestel het is en dat Windows Mobile toch wel degelijk in elkaar zit t.o.v. Android. Het gebrek aan apps blijft helaas wel een zwak punt.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:32:
[...]
Heb nu iets langer dan een maand de Swift en kom ook van een Lumia 640. Geen reacties gehad op de hoorbaarheid en als ik via de voicerecorder mijn stem opneem, bij wijze van test, klinkt het aardig. Niet echt heel goed om eerlijk te zijn. Maar geen reden om terug te gaan naar de 640 (een Windowsphone komt er sowieso de eerste 10 jaar niet meer in)
Dat is inderdaad wel een slechte bug. Verdwijnen deze apps wel uit je app drawer of blijven ze daar staan?Nick39 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:59:
[..]
Aha! Dat heb ik dus ook. Ik moet de telefoon echt strak tegen m'n gezicht aan houden, anders zeggen mensen dat ik wegval. Ligt dus toch niet aan de ontvangst in m'n huis...Hohoka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:18:
Sinds kort is de aan/uit knop van mijn toestel ook brak. Reageert soms niet, soms 2x... Wel alle issues uit het verleden weten te herstellen met een factory defaults. De update naar Android 6 is verre van goed verlopen. De camera crasht nog steeds, maar lang niet zo vaak meer dan eerst. AudioFX crasht wel nog regelmatig als je een bluetooth headset hebt verbonden.
In elk geval voor mij een eenmalig experiment, deze telefoon... Het levert een hoop gezeik op. Goedkoop, dat wel, maar dat was m'n Moto G ook en die was m.i. vele malen beter/degelijker
[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 01-08-2016 10:38 ]
Nee ze verdwijnen wel uit de appdrawer maar ik heb er een beetje mee zitten klooien,het is natuurlijk wel het bekende als je iets meer van iemand weet, maar stel ik heb facebook gelockt in zo'n folder, dan is een simpele post vanaf een andere telefoon op mijn account dus voldoende om het privebericht of status icoontje tevoorschijn te toveren en voila..rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
Dat is inderdaad wel een slechte bug. Verdwijnen deze apps wel uit je app drawer of blijven ze daar staan?
Trek het icoontje naar beneden en je kan er zo in,facebook opent.
Beveilig je whatsapp, stuur een berichtje naar die telefoon, het whatsapp icoontje verschijnt bovenin, sleep de meldingenbalk of hoe je dat noemt naar beneden,druk op de whatsapp melding en huppa, whatsapp opent en je kan gewoon alle berichten lezen..
Volgens mij was die functie oorspronkelijk ook vooral bedoeld om apps te verbergen, ipv echt security toe te voegen. Dit is later uitgebouwd met de folders die je kunt locken.Nick39 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Nee ze verdwijnen wel uit de appdrawer maar ik heb er een beetje mee zitten klooien,het is natuurlijk wel het bekende als je iets meer van iemand weet, maar stel ik heb facebook gelockt in zo'n folder, dan is een simpele post vanaf een andere telefoon op mijn account dus voldoende om het privebericht of status icoontje tevoorschijn te toveren en voila..
Trek het icoontje naar beneden en je kan er zo in,facebook opent.
Beveilig je whatsapp, stuur een berichtje naar die telefoon, het whatsapp icoontje verschijnt bovenin, sleep de meldingenbalk of hoe je dat noemt naar beneden,druk op de whatsapp melding en huppa, whatsapp opent en je kan gewoon alle berichten lezen..
Er zijn meer tekortkomingen. Ik heb soms dat de verkeerde (protected) app opent als ik de melding krijg (bijv als ik een protected app open via de play store). Ook zijn protected apps simpel toegankelijk via de recent apps lijst.
Het is dus een leuk dingetje, maar absoluut geen vervanger voor een normale pin/pattern lock.
Inmiddels ben ik enkele maanden een (bijna) tevreden gebruiker van de Wileyfox Swift. Probleem is echter dat tijdens bellen het toestel spontaan opstart. Soms na enkele minuten, soms na kwartier of langer. Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen?
Helemaal niet eigenlijk, krijg juist vaak te horen dat ik helder klink met deze telefoon. Ik heb een X aantal weken geleden ook een opname gemaakt van een uitvaart (wilde schoonmoeder graag, en met laptop/ microfoon leverde problemen op) door de telefoon in opnamestand op het altaar te leggen. Daarbij een radio (4 meter verderop, om een hoek van de muur, voor de meeste muziek) en een keer zang door 5 mensen, vanaf (ongeveer) hetzelfde punt.Hohoka schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:18:
Woord voor woord te verstaan, ook de liedjes. Ik kan wel zeggen dat mij dat ook erg is meegevallen.
Dit probleem is al vaker besproken in dit topic en probeer dit eens: TheOnlyJean in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".alphen56 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:25:
Inmiddels ben ik enkele maanden een (bijna) tevreden gebruiker van de Wileyfox Swift. Probleem is echter dat tijdens bellen het toestel spontaan opstart. Soms na enkele minuten, soms na kwartier of langer. Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen?
Heb je toevallig via Instellingen - Thema's - System Android gekozen? Dat kan namelijk er ook voor zorgen dat je Dialer crasht. Laatst had ik hier ook last van, Wileyfox thema weer gekozen, voor zekerheid cache van Dialer app gewist en telefoon opnieuw opgestart en geen crashes meer tijdens het bellen.rens-br schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:38:
[...]
Dit probleem is al vaker besproken in dit topic en probeer dit eens: TheOnlyJean in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".
Dich bis echt unne foëzen haas
Na dat ik al last had van een toestel dat de batterij erg snel leeg trok, nu na een reset helemaal niets meer , zwart scherm , alleen als ik de batterij er uit haal en dan aan de lading leg komt er weer leven in maar zodra ik de batterij er weer in doe gaat het scherm op zwart ....
Toestel gaat terug voor reparatie , benieuwd hoe dit gaat , van de WF service via hun site/telefoon werd ik niet vrolijk , weinig meedenken , de WF vertegenwoordiger die hier nog wel eens reageerde is ook erg stil de laatste maanden ....
Toestel gaat terug voor reparatie , benieuwd hoe dit gaat , van de WF service via hun site/telefoon werd ik niet vrolijk , weinig meedenken , de WF vertegenwoordiger die hier nog wel eens reageerde is ook erg stil de laatste maanden ....
Bron: http://twitter.com/Wileyfox/status/762676181464444929?s=09Hey Fellow foxes, our team are looking into this and we will be back with a solution as soon as we can.
Benieuwd of en zoja wanneer er een update komt mbt QuadRooter.
Dich bis echt unne foëzen haas
Vast wel, maar daarbij moeten we niet vergeten dat het allemaal nog niet zoveel kwaad kan natuurlijkslaay schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:15:
Benieuwd of en zoja wanneer er een update komt mbt QuadRooter.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn telefoon was een update aan het downloaden en nu aan het installeren. cm-crackling-8e22004a15-to-93b9ab5039-signed. Iemand anders ook gehad en enig idee wat er is verbetered / nieuw is?
Even gekeken de update die jij noemt heb ik nog niet gekregen op mijn swift, waarschijnlijk zijn het de securitypatches, mijn telefoon zit nog op 8e22004a15, Maar ik heb wel gewoon de Stock Cyanogen OS 13.0GH45T schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:46:
Mijn telefoon was een update aan het downloaden en nu aan het installeren. cm-crackling-8e22004a15-to-93b9ab5039-signed. Iemand anders ook gehad en enig idee wat er is verbetered / nieuw is?
Ik draai de Cyanogen UpdateTracker uit de playstore om te kijken of er updates zijn.
Heb zelf nog geen verandering gevonden, op het beeld bij opstarten na waarbij het Wileyfox logo met een animatie in beeld komt.
Volgens mij was 8e22004a15 CM13.0 toch? Na 93b9ab5039 heb ik in ieder geval CM13.1. Wel gewoon Android 6.0.1.
Volgens mij was 8e22004a15 CM13.0 toch? Na 93b9ab5039 heb ik in ieder geval CM13.1. Wel gewoon Android 6.0.1.
Komt 93b9ab5039 via een OTA update ? Want ik zie nog geen update voor mijn Swift. Of is dit voor Cyanogen Mod dus niet Cyanogen OS.
[ Voor 23% gewijzigd door TheOnlyJean op 10-08-2016 11:08 ]
Bij mij kwam hij inderdaad via OTA binnen. En ik heb het over CyanogenOS, mijn telefoon is softwarematig zo standaard als het maar kan zijn.TheOnlyJean schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:03:
Komt 93b9ab5039 via een OTA update ? Want ik zie nog geen update voor mijn Swift. Of is dit voor Cyanogen Mod dus niet Cyanogen OS.
Ok dan ben ik eens benieuwd vanavond maar eens kijken dan (als ik op wifi zit) of ik de update ook binnenkrijg.
Ik heb de update vanmiddag gekregen en het is een stuk meer dan alleen security. Ten eerste werkt de Bluetooth weer met mijn carkit en daarnaast zijn er bepaalde mods bijgekomen zoals skypen vanuit de dialer. Twitter op je lockscreen en hyperlapse voor de camera en meer?
Ik zie de update klaar staan vanavond maar eens installeren, hebben jullie alleen de update gedaan, ik lees berichten over het feit dat als je alleen een update doet dat je batterij sneller leeg loopt. Als oplossing staat er bij de update uitvoeren dan de dalvik cache clearen en een factory reset doen, maar dan ben ik wel weer ff bezig met alles installeren en instellingen maken.
Nog sneller? De laatste tijd gaat het al erg hard hier. Er zit van 100% naar 90% en van 50% naar ongeveer 35% ook een gigantische falloff (die twee zijn binnen een kwartier op)... Accu begint al erg slecht te worden (er zijn geen apps die overmatig verbruiken). Helaas geen vervangende accu te koopTheOnlyJean schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:15:
Ik zie de update klaar staan vanavond maar eens installeren, hebben jullie alleen de update gedaan, ik lees berichten over het feit dat als je alleen een update doet dat je batterij sneller leeg loopt. Als oplossing staat er bij de update uitvoeren dan de dalvik cache clearen en een factory reset doen, maar dan ben ik wel weer ff bezig met alles installeren en instellingen maken.
hopelijk werkt wisselgesprek nu wel, gelijk proberenTheOnlyJean schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:42:
Ok dan ben ik eens benieuwd vanavond maar eens kijken dan (als ik op wifi zit) of ik de update ook binnenkrijg.
edit// niets te updaten hier
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 11-08-2016 16:29 ]
Ik trek met mijn accu nog makkelijk 1,5 dag door de week en in het weekend (gebruik de foon dan minder) nog makkelijk 2 dagen. Dus vind het heel redelijk. Maar ik las gewoon wat ervaringen van gebruikers die de update hadden gedaan naar CyanogesOS 13.1 dat ze merkten dat de batterij sneller leeg was.
Trouwens ik gebruikte de cyanogen update tracker die gaf geef update aan, toen ik ging kijken bij system updates in de instellingen kreeg ik wel de update.
Trouwens ik gebruikte de cyanogen update tracker die gaf geef update aan, toen ik ging kijken bij system updates in de instellingen kreeg ik wel de update.
[ Voor 20% gewijzigd door TheOnlyJean op 11-08-2016 16:33 ]
De dag haal ik eigenlijk nauwelijks nog. 's nachts is de falloff zo'n 20 tot 30 procent als ie niet aan de lader hangt. Locatiebepaling wifi/bluetooth (een bekende stroomslurpende optie) staat al uitgeschakeld. Ik vrees echt dat de batterij gewoon slecht is (recent ook teruggezet naar factory defaults).TheOnlyJean schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:29:
Ik trek met mijn accu nog makkelijk 1,5 dag door de week en in het weekend (gebruik de foon dan minder) nog makkelijk 2 dagen. Dus vind het heel redelijk. Maar ik las gewoon wat ervaringen van gebruikers die de update hadden gedaan naar CyanogesOS 13.1 dat ze merkten dat de batterij sneller leeg was.
Heb je ook de Dalvik Cache gecleared ? Via bootmenuksborg schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:39:
[...]
De dag haal ik eigenlijk nauwelijks nog. 's nachts is de falloff zo'n 20 tot 30 procent als ie niet aan de lader hangt. Locatiebepaling wifi/bluetooth (een bekende stroomslurpende optie) staat al uitgeschakeld. Ik vrees echt dat de batterij gewoon slecht is (recent ook teruggezet naar factory defaults).
Zo gisterenavond de update naar CyanogenOS 13.1 ingespeeld, duurt een hele tijd, downloaden ging niet vlekkeloos maar toen die gedownload was, op apply update en de telefoon is bijna 20 min bezig geweest om alles te updaten. Ik heb ervoor gekozen (nog) geen factory reset te doen en geen clear van de Dalvik Cache. Ik wil eerst eens kijken hoe het gaat nu. Batterij opgeladen en in de nacht zie ik een terug van van 3% dat is net als eerst, bedoel 3% battery (wat trouwens maar een geschatte waarde is uit de software) op 8 uur is niks, maar goed de telefoon ligt stil en geen wifi/gps/bluetooth, begreep dat voor de Doze functionaliteit om goed te werken dat de telefoon stil moet liggen. Dus tot nu toe geen rare battery waardes voor mij, maar ga van het weekend verder testen. Ik hou jullie op de hoogte.
Na wat spelen met deze update kan ik eigenlijk alleen zien dat de securitypatches van Juli er in zitten, verbeteringen aan bleutooth etc kan ik niet beoordelen daar ik die niet gebruik. De mods waar ze het over hebben zie ik ook niet, geen twitter mod voor het lockscreen geen cortana (alleen voor de U.S.) Ook de hyperlapse mod voor de camera zie ik niet. OneNote ??? Mis ik nog iets ergens ??? Maar kan ze echt niet vinden.
Dan toch een vraag:ksborg schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:39:
[...]
De dag haal ik eigenlijk nauwelijks nog. 's nachts is de falloff zo'n 20 tot 30 procent als ie niet aan de lader hangt. Locatiebepaling wifi/bluetooth (een bekende stroomslurpende optie) staat al uitgeschakeld. Ik vrees echt dat de batterij gewoon slecht is (recent ook teruggezet naar factory defaults).
Ligt je telefoon 's nachts dan op je bed / onder/ bij het kussen, of op een nachtkastje?
Aangezien de Doze functie goed werkt als de telefoon stil (echt stil) ligt en een gemiddeld persoon nogal draait in bed.
Wellicht dat dat je nog wat kan helpen. Ik herken het snel leeglopen wel, maar ik heb toen wat zelf geïnstalleerde apps verwijderd en toch bleek daar wat in te zitten, ondanks dat k dat niet terug zag in het batterij verbruik overzicht.
Nu is het weer 3% ongeveer over de hele nacht als die niet aan de lader ligt.
Vanaf vanmorgen al een uurtje spelletje gespeeld, wat gefacebookt en 2 korte telefoongesprekjes gehad. Batterij nu: 88% (vanmorgen dus van de lader gehaald). Vind ik toch echt wel redelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 12-08-2016 11:48 ]
Hmm, Doze = dachtdroom? Die stond aan, maar ik heb geen idee wat het doet dus die maar even uitgezet. Verder lijkt het hier ná de update beter te gaan. De eerste 6 á 7% na het opladen is nog steeds binnen een half uur weg, maar inmiddels staat ie na wat Pokemon Go en Flitsmeister op 70%. Scherm staat altijd op de laagste helderheid. Volgens de accu-indicator is er geen app die overmatig stroom verbruikt, niet herkenbaar althans. Die fall off na het opladen heeft het toestel al vanaf dag 1.jbdeiman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:
[...]
Dan toch een vraag:
Ligt je telefoon 's nachts dan op je bed / onder/ bij het kussen, of op een nachtkastje?
Aangezien de Doze functie goed werkt als de telefoon stil (echt stil) ligt en een gemiddeld persoon nogal draait in bed.
Wellicht dat dat je nog wat kan helpen. Ik herken het snel leeglopen wel, maar ik heb toen wat zelf geïnstalleerde apps verwijderd en toch bleek daar wat in te zitten, ondanks dat k dat niet terug zag in het batterij verbruik overzicht.
Nu is het weer 3% ongeveer over de hele nacht als die niet aan de lader ligt.
Vanaf vanmorgen al een uurtje spelletje gespeeld, wat gefacebookt en 2 korte telefoongesprekjes gehad. Batterij nu: 88% (vanmorgen dus van de lader gehaald). Vind ik toch echt wel redelijk.
Zou wel eens een nieuwe accu willen hebben om te kijken of het aan de accu zelf ligt. Maar helaas. Denk dat ik eerder een ander toestel heb dan dat de accu's los te koop zijn

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 12-08-2016 12:23 ]
Als iedereen op de Wileyfox pagina (wileyfox.com/nl/) aangeeft interesse te hebben in de accu komt die er vast welksborg schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Hmm, Doze = dachtdroom? Die stond aan, maar ik heb geen idee wat het doet dus die maar even uitgezet. Verder lijkt het hier ná de update beter te gaan. De eerste 6 á 7% na het opladen is nog steeds binnen een half uur weg, maar inmiddels staat ie na wat Pokemon Go en Flitsmeister op 70%. Scherm staat altijd op de laagste helderheid. Volgens de accu-indicator is er geen app die overmatig stroom verbruikt, niet herkenbaar althans. Die fall off na het opladen heeft het toestel al vanaf dag 1.
Zou wel eens een nieuwe accu willen hebben om te kijken of het aan de accu zelf ligt. Maar helaas. Denk dat ik eerder een ander toestel heb dan dat de accu's los te koop zijn
Zoals ik al aangaf zag ik bij mij ook geen overmatig gebruikende app terwijl de accu snel leeg liep. Laatste paar apps verwijderd en de accu gedraagt zich nu weer voorbeeldig. Kan je helaas niet aangeven welke apps dit waren, omdat ik dat niet heb bijgehouden.
Mijn telefoon valt vaak uit tijdens het bellen of gebeld worden. Is hier al enkele keren voorbij gekomen, maar heeft iemand een definitieve oplossing?
Ik had weer een update van 37 MB iemand een idee wat dat aanpakt.
Edit - Ik heb wel ontdekt dat er in m'n camera app een mode knopje zit waarmee ik hyperlaps foto's kan maken (van Microsoft).
Edit - Ik heb wel ontdekt dat er in m'n camera app een mode knopje zit waarmee ik hyperlaps foto's kan maken (van Microsoft).
[ Voor 49% gewijzigd door 4play op 16-08-2016 11:26 ]
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
M'n Wileyfox heeft nu ook gele vlekken rondom in het scherm, vooral zichtbaar bij witte achtergronden. Aan/uit knop doet het ook niet goed meer. Ben geneigd om hem met alle problemen toch maar eens terug te sturen, zeker omdat ie nog maar een paar maanden oud is. Al mensen ervaring met de garantie?
Nog niet , die van mij ligt er nu ivm een batterij die erg snel leeg loopt en een telefoon die alleen nog opstart als hij aan het opladen is , in afwachting dus .
Verwijderd
Kun je hier een screenshot van plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Zijn de gele vlekken weg te krijgen of verminderen met instellingen, bijvoorbeeld kleurtemperatuur?ksborg schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:54:
M'n Wileyfox heeft nu ook gele vlekken rondom in het scherm, vooral zichtbaar bij witte achtergronden.
Is niet te zien op screenshots denk ik, foto's uiteraard wel.
Eerst een update naar Cyanogen OS 13.1 deze was over de 400 MB groot, hierin de security updates van juli 2016, maar geen mods zoals voor je vergrendelscherm of camera, nu update van 37 MB met security update van september 2016 en wederom bij mij geen mods voor camera of vergrendelscherm. Doe ik iets verkeerd ?
Hele stomme vraag natuurlijk maar heb je al eens geprobeert een reset naar factorysettings te doen en een clear van de dalvik cache, dat wil nog wel eens helpen als je batterij heel snel leeg loopt. De eerste 6% verval na opladen is normaal en komt zeker niet alleen op de Wileyfox voor maar ook bij andere toestellen.ramrodwillem schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:11:
Nog niet , die van mij ligt er nu ivm een batterij die erg snel leeg loopt en een telefoon die alleen nog opstart als hij aan het opladen is , in afwachting dus .
Voor het clearen van de cache ff googlen voor de zekerheid, volgens mij was het opstarten met de volume up toest ingedrukt en dan de poweron knop vasthouden totdat het groene mannetje komt of was het nou het menu waarin je kunt kiezen voor het clearen van de cache. Nou google ff voor de zekerheid zou ik zeggen.
Gister riep ie dat er een update was, inderdaad van 37MB. Nu is die er niet meer. Dacht dat ie gepulled was (gebeurt wel vaker), maar blijkbaar niet?TheOnlyJean schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:43:
Eerst een update naar Cyanogen OS 13.1 deze was over de 400 MB groot, hierin de security updates van juli 2016, maar geen mods zoals voor je vergrendelscherm of camera, nu update van 37 MB met security update van september 2016 en wederom bij mij geen mods voor camera of vergrendelscherm. Doe ik iets verkeerd ?
Zal er vanavond eens een foto van maken.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
Kun je hier een screenshot van plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Zijn de gele vlekken weg te krijgen of verminderen met instellingen, bijvoorbeeld kleurtemperatuur?
[ Voor 22% gewijzigd door ksborg op 17-08-2016 14:48 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support