Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camperen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 09:26
zo iets had ik ook; wat is de datum van je accu?
2015/12/01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gerard4 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Dit was de vraag.
En 'Gesture unlock' zit er niet op.
Leg dan eens uit wat het verschil is tussen een gesture en een swipe? Je hebt het zelf over een swipe naar links. 8)7 Bedoel je soms het unlocken door je hand erover te zwaaien? Zég dat dan!

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 08-06-2016 20:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Auke schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:02:
Op crackberry staat hoe je bb hub en meer kunt installeren, super eenvoudig.

[...]
http://forums.crackberry....ired-1059855/index91.html

toepassing blijft maar mauwen; "Too many requests"

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Momus schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat een plakbandje achterop de simkaart weleens de oplossing kan zijn.
De oplossing ligt dus bij de simkaart, terwijl het een probleem van de telefoon is.
Heb het een tijdje niet gehad, maar nu vaker.

Is het nuttig om een andere sim kaart bij m'n provider te vragen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Keiichi schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Wat is je probleem? Ik kan dat niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Keiichi schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Vaak helpt het om een gummetje over de sim heen te halen en de kontaktjes op deze manier te reinigen.. het is me niet duidelijk of de sim te dun is, de kontaktjes misschien ongelijk uitsteken,of vuil zijn..
Een gummetje wil dan helpen,dan zijn je kontakten weer schoon..
Aan de andere kant, ik had 2 sims van Simyo en de een had het chipje veel meer naar links zitten.. dat ging in mijn vorige telefoon al niet lekker,dus rechts wat weg geknipt en dat strookje links er weer ingepropt en het heeft jaren goed gewerkt,maar die heb ik toen ik de Wileyfox nam maar uit voorzorg laten vervangen.. (rekenen ze 10 euro voor maar ze belden zelf terug dat ik al meer dan 10 jaar klant was en dat ze dat dus kosteloos gingen doen..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Wat is je probleem? Ik kan dat niet meer terug vinden.
Op willekeurige momenten zegt de telefoon dat de simkaart verwijderd is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Na jarenlang plezier te hebben gehad van mijn Samsung Galaxy S2 was ik toe aan wat anders, het hoeft voor mij nooit een high-end toestel te zijn dus na veel revieuws kwam ik uit bij de Wileyfox Swift.

Woensdag 08-06-2016 besteld bij CoolBlue en de dag erna thuis, na wat ervaringen van het niet opladen etc meteen aan de lader gehangen, scherm gaat aan en hij laad op, dus hier geen negatieve ervaring mee. Na een uurtje opladen heb ik hem aangezet start mooi op, Inloggen etc en daar komt de update naar COS 13 deze meteen laten doen, daarna een factory reset (er stond toch nog niks op) cache gecleared en alles nog eens leeg gegooid.

Mijn Swift weer aan weer de stappen doorlopen voor aanmelden bij Google en Cyanogen en dan is die klaar, mooi toestel werkt snel (in vergelijking met mijn S2) en begonnen met het installeren van de door mij te gebruiken apps.

Ik gebruik pure calendar widget, pure grid calendar widget, rabo app, ing app, dropbox, es file explorer, Whats-app, 1limburg en mijn Sygic voor de navigatie.

Dan kom ik tot de ontdekking dat mijn SIM kaart die al jaren in de S2 zit niet meer in de Swift past dus bij mijn provider meteen een nieuwe aangevraagd dus daar moet ik even op wachten. Maar met Wifi (geen problemen hij vind meteen mijn netwerk thuis en op het werk) kom ik al een heel eind.

Vanmorgen voor vertrek naar mijn werk de navigatie aangezet en ik had in de woonkamer al een fix (ik heb geen metaalkleurige sticker aan de binnenkant van mijn Swift) in de auto gestapt telefoon in mijn Action houdertje en rijden maar, navigatie is correct en geen vreemde dingen. Continue een fix dus werkt prima.

Nu nog wachten op mijn vervangende simkaart en dan kan ik mijn S2 als reserve toestel laten verdwijnen in de la. Tot nu toe (ja pas 1,5 dag) heel tevreden met mijn Swift alles wat ik deed op de S2 werkt ook op de Swift.

Maar ik zal mijn ervaringen verder delen als ik mijn simkaart binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheOnlyJean schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49:

Nu nog wachten op mijn vervangende simkaart
je hebt vast wel een sim-kaart-resize-tool thuis liggen; make it fit!!

heb nu een issue wat me niet eerder opviel;
bij zoeken in telefoonboek door naam in te tikken; kom die niet naboven in resultaat. ga ik scrollen in tel.boek, zie ik relevante contact persoon wel 8)7

vandaag bij 5 contacten opgezocht; worden niet getoont, ga handmatig zoeken zijn ze er wel. DA FUCK - bellen is voor mij wel de meest gebruikte feature van een telefoon :+

//edit; krijg de indruk dat getoont resultaat gelimiteerd is tot ~15 contacten. stel je hebt 20 karels, en je zoekt naar karel, worden er 5 niet getoont (grrr) kan dat anders?

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 10-06-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camperen
Mijn ervaring met opladen is deze:

opladen via de computer gaat tergend lanzaam
opladen via een oplader via een apart laadapparaat gaat vlotter. Deze kan bij 5V een 0.5A leveren.

Tijdens dit laatste, heb ik met een energy monitor van Conrad de stroom gemeten, wat de telefoon vraagt. Een kleine 6W. Maar wat ik eraan mooi vind, is dat als de telefoon vol is geladen, het laden ook echt stopt. De energy monitor toont dan 0.0W en 0.0VA. Dat vind ik toch erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
camperen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:18:
opladen via een oplader via een apart laadapparaat gaat vlotter. Deze kan bij 5V een 0.5A leveren.
Dit klopt denk ik niet om combinatie met de gemeten 6W. Simpel rekensommetje:

P = U * I
I = P/U
I = 6/5 = 1,2A

De oplader die je dus gebruikt is een oplader van minimaal 5V/1,2A. Overigens is het logisch dat het via de computer traag gaat, want een computer kan wel maar maximaal 5V/0.5A uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
TheOnlyJean schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:49:
Vanmorgen voor vertrek naar mijn werk de navigatie aangezet en ik had in de woonkamer al een fix (ik heb geen metaalkleurige sticker aan de binnenkant van mijn Swift) in de auto gestapt telefoon in mijn Action houdertje en rijden maar, navigatie is correct en geen vreemde dingen. Continue een fix dus werkt prima.
Heb jij helemaal geen sticker bovenin de backcover dan? De metaal kleur zie je pas wanneer je de sticker er af haalt namelijk... Ik heb gister mijn tweede Swift binnen gekregen, omdat m'n vorige GPS problemen had. Tot nu toe lijkt alles goed te zijn, maar ik ga vanmiddag nog even een stukje rijden om dit te testen. Toch hebben beide Swifts die ik in bezit heb gehad deze sticker bovenin de backcover. Ik wacht nog op antwoord van Wileyfox support waar deze sticker nou daadwerkelijk voor diend. (ze gaan het navragen bij de afdeling engineering)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Er zit wel een zwarte sticker aan de binnenkant van de achterkant is dat de sticker die je bedoelt ? Dan zit die er bij mij ook op, dacht uit de ervaringen te lezen dat het echt een zilverkleurige sticker zou zijn.

Oja vergeten te vermelden bij mij zat er geen screenprotector op.

[ Voor 13% gewijzigd door TheOnlyJean op 10-06-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
himlims_ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:02:
[...]

je hebt vast wel een sim-kaart-resize-tool thuis liggen; make it fit!!

heb nu een issue wat me niet eerder opviel; bij zoeken in telefoonboek door naam in te tikken; kom die niet naboven in resultaat. ga ik scrollen in boek, zie ik relevante contact persoon wel.

vandaag bij 5 contacten opgezocht; worden niet getoont, ga handmatig zoeken zijn ze er wel. DA FUCK - bellen is voor mij wel de meest gebruikte feature van een telefoon :+

//edit; krijg de indruk dat getoont resultaat gelimiteerd is tot ~15 contacten. stel je hebt 20 karels, en je zoekt naar karel, worden er 5 niet getoont (grrr) kan dat anders?
Mijn simkaart is al jaren oud, en heeft dus ook geen 4G support heb bij de provider een nieuwe aangevraagd duurt 3 dagen zolang hou ik het nog wel uit met mijn S2.

Dubbel posten is niet toegestaan. Zou je de wijzig-knop willen gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-06-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
TheOnlyJean schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:37:
Oja vergeten te vermelden bij mij zat er geen screenprotector op.
Dat is geen gemis hoor, er blijven veel vette vegen achter op het scherm met die screen protector. Heb hem er direct afgehaald. Bovendien is het echt nodig op Gorilla Glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
volly schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:56:
[...]
Dat is geen gemis hoor, er blijven veel vette vegen achter op het scherm met die screen protector. Heb hem er direct afgehaald. Bovendien is het echt nodig op Gorilla Glass?
Ik plak op al mijn telefoons een tempered glass screen protector, die bescherm niet alleen tegen krassen, maar ook tegen vallen. Alleen zijn ze voor de Swift nog niet heel populair, gezien het animo in het topic: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camperen
@rens-br
De gegevens van het laad apparaat heb ik van het ding zelf afgelezen en de waarden heb ik verkeerd afgelezen bij de energy monitor. Die moesten zijn: 4.1W en 6.8VA. Wat er aan stroom loopt uit het laadapparaat kan ik niet meten.

Overigens wel 'leuk' dat je eerder een verwijzing maakte naar een ebay leverancier van het beschermglas en toen ik keek was dat uitverkocht. Toen ik verder zocht, bleek de prijs ineens flink verhoogd te zijn. Van 3 dollar naar 12 tot 14 dollar. Heb dat vermakelijk weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
camperen schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:18:
Mijn ervaring met opladen is deze:

opladen via de computer gaat tergend lanzaam

Tijdens dit laatste, heb ik met een energy monitor van Conrad de stroom gemeten, wat de telefoon vraagt. Een kleine 6W. Maar wat ik eraan mooi vind, is dat als de telefoon vol is geladen, het laden ook echt stopt. De energy monitor toont dan 0.0W en 0.0VA. Dat vind ik toch erg netjes.
Ik meet even niets want dan moet ik met een multimeter gaan knoeien, mijn lader geeft 2,2 ampere af en gaat als het toestel vol is over op druppelladen..na ongeveer 3 uur is de telefoon vol vanaf totaal leeg.
Met het bijgeleverde witte Swift kabeltje duurt het langer,dus ik gebruik de bij de lader geleverde kabel.
Ik vind het swift ding zowieso niets,steekt schuin uit het usb kontakt van de hub of pc,het is me niet gelukt om het bandje er af te halen zonder het te scheuren,bij veelvuldig wisselen moet je continue kijken of je hem er wel goed insteekt want hij kan er op 2 kanden in.
Ik denk overigens dat je het laden niet de telefoon moet aanrekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:00
Hallo

Ik wil het % van deaccu boven in de taakbalk zien. Las hier op forum dat het kan maar kan het niet vinden. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Statusbalk- opmaak- accustatus- tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Auke,

Bedankt voor je tip maar ..kom er niet uit.. klik boven op de balk waar accusymbool staat daarna kijk ik overzicht wif bluetooth tegels bewerken etc... (dan zit ik volgens mij niet goed) dan zie ik bovenin het % staan en dan klik ik daarop en dan zie ik accu / accumodus/ profielen per app etc..

zie nergens opmaak / accustatus - tekst

zou je mij nog een tip kunnen doen?

browny

nog even zitten zoeken in de instellingen en daar vond ik het zojuist. thanx

[ Voor 9% gewijzigd door brownyster op 12-06-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Room42 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Leg dan eens uit wat het verschil is tussen een gesture en een swipe? Je hebt het zelf over een swipe naar links. 8)7 Bedoel je soms het unlocken door je hand erover te zwaaien? Zég dat dan!
Ik zal even uitleggen wat 'Gesture unlock' is. Dan weet je dat ook.
'Gesture unlock' is een swipe ontgrendel functie in Android 5 waarmee je in kan stellen dat je met een swipe
-over een scherm wat uit staat- het scherm of direct de camera kan activeren.

Dat is dus iets anders dan de veeg-ontrendeling van een scherm wat al aan staat.

Helaas heeft de wileyfox swift geen 'gesture unlock'. Een kenner had dit gewoon kunnen antwoorden.

Vooralsnog bedankt voor het meedenken, ik zal je vergeven dat je niet wist waar het over ging alsmede het verwijt dat ik het zelf met wat bladeren had kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gerard4 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:40:
[...]

'Gesture unlock' is een swipe ontgrendel functie in Android 5 waarmee je in kan stellen dat je met een swipe

Dat is dus iets anders dan de veeg-ontrendeling van een scherm wat al aan staat.

Helaas heeft de wileyfox swift geen 'gesture unlock'. Een kenner had dit gewoon kunnen antwoorden.

Vooralsnog bedankt voor het meedenken, ik zal je vergeven dat je niet wist waar het over ging alsmede het verwijt dat ik het zelf met wat bladeren had kunnen vinden.
Misschien dat de app. Gravity screen, je iets vergelijkbaars kan geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gerard4 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:40:
[...]

Je bedoelt een gesture. Daarom heet de functie ook "Gesture Unlock". Je moet immers een ander patroon tekenen om de camera te openen, dan om de phone simpelweg te wekken. Zit overigens niet standaard in Android, en eigenlijk verzint iedere OEM weer andere namen en functies voor dit soort dingen.

LG noemde het Knock On, Moto heeft iets soortgelijks met Active Display, dat reageert op beweging, Oneplus heeft Gestures (bijv double knock voor scherm aan, V tekenen voor flashlight, etc), Sony noemt het weer gewoon "Tap to wake".

Volgende keer dus even duidelijk specificeren wat je precies wil: het scherm aan, zonder een fysieke knop aan te raken. Dan hoeven wij niet met vage termen te werken, die per fabrikant verschillen, zowel qua naamgeving als qua functie. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
brownyster schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:10:
Auke,

Bedankt voor je tip maar ..kom er niet uit.. klik boven op de balk waar accusymbool staat daarna kijk ik overzicht wif bluetooth tegels bewerken etc... (dan zit ik volgens mij niet goed) dan zie ik bovenin het % staan en dan klik ik daarop en dan zie ik accu / accumodus/ profielen per app etc..

zie nergens opmaak / accustatus - tekst

zou je mij nog een tip kunnen doen?

browny

nog even zitten zoeken in de instellingen en daar vond ik het zojuist. thanx
Nog 1x dan.

Instellingen, persoonlijk, statusbalk, accu percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Een ding begint mij nu wel te irriteren. Had vanavond weer, hij had nog 18% en ineens uit het niets blijft hij om een bepaalde interval met blauw/paars ledje knipperen en dit stopt pas als ik de telefoon herstart. Dit deed hij eerst in het rood bij lage accu, heb die acculed uitgezet en dat hielp, maar bovenstaande krijg ik niet verholpen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Vervolg van mijn ervaringen sinds 9 juni.

Zo ik heb mijn Swift nu het hele weekend gebruikt, en ik ben nog steeds zeer tevreden, na goed kijken zag ik dat de standaard Screen-Protector er bij mij wel op zit, had het over het hoofd gezien. Verder heeft mijn provider me heel snel voorzien van een nieuwe simkaart dus ik kan mijn foontje nu gebruiken zoals ik wil.
Batterij valt me reuze mee ik ben geen gamer of zo en ik haal makkelijk 1,5 dag met de batterij als het niet langer is.

Wat me opvalt is dat heel veel mensen problemen die ze hebben toewijzen aan de telefoon wat eigenlijk niet een probleem van de telefoon is maar van de software die er op draait. Cyanogen OS dus. Jammer dat door sommige tekortkomingen van de software de telefoon soms zo afgekraakt wordt.

Maar dat gebeurt ook bij andere telefoons, als er een nieuwe IOS versie is met een probleem is het ineens de iPhone schuld, Maar de hardware is echt niet verandert. Maar goed dat is andere discussie.

Wat ik wel gemerkt heb en toch wel stoorde was het toevoegen van een tweede google account zonder dat die meteen alles gaat syncen (ik wil alleen mail van dit account). Iedere keer als account toegevoegd is synced hij heel snel de contacten agenda etc. Wat niet de bedoeling is. Dus account er weer uit maar dan blijven er read-only contacten achter die moet je dan weer door de cache van de "Contacten App" en de Contacten Sync App te clearen verwijderen. Ook gelukt.

Toen las ik op internet de truk hoe je het wel kunt doen, beetje vreemd maar wel gelukt.

Je zet automatisch syncen uit, voegt account toe, zet toestel in vliegtuigmodus, zet automatisch syncen weer aan (anders kun je niet kiezen wat er gesynced moet worden) alles uit behalve mail, dan toestel uit vliegtuigmodus en klaar... Nu synced hij alleen maar mijn mail zoals ik dat wilde.

MIjn werk email (Exchange server) toegevoegd aan de Boxer mail app dit werkt ook prima.

Dus mijn telefoontje is bijna zover als mijn S2 ooit was (wat betreft alles apps en instellingen) en tot nu toe geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
TheOnlyJean schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:44:
Dus mijn telefoontje is bijna zover als mijn S2 ooit was (wat betreft alles apps en instellingen) en tot nu toe geen spijt.
Mooi dat ie goed bevalt. Ik heb mijn tweede Swift een paar dagen in gebruik en deze werkt ook prima. Integenstelling tot de vorige werkt de GPS van dit toestel wél naar behoren. :)

Wel dropt de batterij heel snel naar 94% wanneer deze 100% is geladen, net of die 6% ineens wegvallen terwijl ik niet veel doe in die tijd. Onder ''Accu'' zijn deze weggevallen procenten ook niet terug te vinden en dus niet opgeslurpt door bepaalde app's. Zijn er andere die dit ook hebben?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Wel dropt de batterij heel snel naar 94% wanneer deze 100% is geladen, net of die 6% ineens wegvallen terwijl ik niet veel doe in die tijd. Onder ''Accu'' zijn deze weggevallen procenten ook niet terug te vinden en dus niet opgeslurpt door bepaalde app's. Zijn er andere die dit ook hebben?
Dat viel mij ook op die eerste 6% zijn zo weg maar dan nog vind ik de accu heel lang mee gaan bij mijn manier van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:06
Vandaag ook mijn swift mogen ontvangen. Accu eerst volledig opgeladen, daarna de telefoon ingeschakeld. Het lijkt er op dat de accu niet echt lekker is, resterende werktijd is minder dan een uur. Wanneer ik dan bv chrome start sluit de telefoon uit zich zelf af.

Ik heb de accu bekeken of deze bollingen vertoond, het midden stuk is vlak aan de randen bevind zich een lichte bolling. Kan dit een teken zijn dat de accu inderdaad niet goed is?

In ieder geval vertrouw ik deze telefoon niet meer en mag dus retour afzender. Ik ben alleen een beetje bang om nu een factory reset te doen vanwege de slechte accu. Gaat dit normaal gesproken veilig als hij aan de lader hangt? Stuur namelijk liever geen gebrickte telefoon terug.

Update:
Telefoon weer volledig geladen, batterijduur is nu ongeveer 2 a 3 uur resterend. Nu weer aan het ontladen, hopelijk heeft het effect om hem een paar keer te herladen.

[ Voor 10% gewijzigd door Floydian op 13-06-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

twee irritaties in de software .... pfff
- zoeken in contactlijst, en typt naam voluit wordt die niet altijd getoont
- wissel gesprek == crash software

- batterij duur mweh ... bij drukke werkdag haalt ie 1700u niet

verder zeer content met toestel, maar die irritatie van niet vindne persoon in contactlijst mag wel snel hersteld worden; hoe kan t dat bellen/telefoonboek niet goed werkt :F op een freaking telefoon, idem voor wisselgesprek :F

prijs van toestel is wel gewijzigd op bol.com, aanschaf voor 150, huidige retail prijs 220.... best groot verschil binnen 1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik heb eens even gekeken ik vind de standaard dialer van Cyanogen OS niet echt super het werkt maar niet zoals ik gewend was en dan natuurlijk dat hele TrueCaller gedoe waarbij je hele contactenlijst zomaar de straat op gaat vind ik in mijn idee toch minder.

Dus eens gekeken er zijn manieren om je dialer te vervangen door een andere de meeste vereisen root toegang tot je foon en dat is nu ook weer niet mijn ding. Weet er te weinig van dus maak meer stuk dan goed zal ik maar zeggen.

Ik las een post over de standaard Google Dialer die je gewoon kan installeren zonder root en die je dan bij je default apps als default dialer kan instellen. Deze was in de playstore te downloaden (foutje google want was alleen bedoeld voor Nexus toestellen) echter je kunt versie com.google.android.dialer_2.5.11_rc8-20511_minAPI23(nodpi) nog steeds vinden en deze checked niet of je op een Nexus toestel zit.

Ga dit vanavond eens proberen kijken hoe het werkt. En als iemand al ervaring er mee heeft hoor ik het graag. Denk dat veel mensen die problemen hebben met de dialer dit mss wel een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

himlims_ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:55:
twee irritaties in de software .... pfff
- zoeken in contactlijst, en typt naam voluit wordt die niet altijd getoont
- wissel gesprek == crash software

- batterij duur mweh ... bij drukke werkdag haalt ie 1700u niet

verder zeer content met toestel, maar die irritatie van niet vindne persoon in contactlijst mag wel snel hersteld worden; hoe kan t dat bellen/telefoonboek niet goed werkt :F op een freaking telefoon, idem voor wisselgesprek :F

prijs van toestel is wel gewijzigd op bol.com, aanschaf voor 150, huidige retail prijs 220.... best groot verschil binnen 1 week
Eigenlijk niet eens zo raar dat er juist in de caller een fout zou kunnen zitten. Ik denk dat "bellen" wel de minst gebruikte functie is van een moderne smartphone...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Zo had ff koffiepauze dus toch maar even com.google.android.dialer_2.5.11_rc8-20511_minAPI23(nodpi) geinstalleerd en ingesteld als default dialer, werkt prima kan bellen en gebeld worden contacten zijn zoekbaar zoals gewend van de standaard google dialer, geen root toegang nodig, call history werkt gewoon. Heb de stock cyanogenos dialer even uit mijn snelkoppelingen gehaald en gebruik deze nu. Als ik problemen of zo ervaar zal ik het zeker laten weten.

Dialer is hier te downloaden.

*Knip* Linken naar APK buiten de Play Store om is niet toegestaan.

rc9 werkt niet meer omdat google deze geblokkeerd heeft voor niet nexus toestellen, dus rc8 is de laatst werkende versie op niet nexus. Dus probeer niet rc9 of de nog nieuwere versie 3 te installeren dit werkt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Eigenlijk niet eens zo raar dat er juist in de caller een fout zou kunnen zitten. Ik denk dat "bellen" wel de minst gebruikte functie is van een moderne smartphone...
dat nu voor een vaag excuus; het is een smartPHONE
TheOnlyJean schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:38:

knip
dit werkt perfect; wisselgesprekken *O* zoeken in adresboek laat ook naam zien van persoon die je zoekt *O*

wel erg triest dat dit soort functies standaard niet werken

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 14-06-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
himlims_ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:35:

dit werkt perfect; wisselgesprekken *O* zoeken in adresboek laat ook naam zien van persoon die je zoekt *O*
Kijk wel even bij de machtigingen van de app, hij moet alle rechten hebben dus ook tot locatie en bestandsysteem, heeft die bij een standaard installatie namelijk niet. Gebruik je de functionaliteit niet om in je omgeving te zoeken kun je in de dialer bij instellingen dit uitzetten dan heeft die bij de machtigingen ook geen toegang tot je locatie nodig.

Bij mij werkt het ook super dus zal dit zo blijven gebruiken. Hopelijk ziet Google in dat ze de dialer gewoon standaard vrij moeten geven en niet "per ongeluk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 08:26
Ik ben helaas weer terug bij af na factory reset, upgrade naar CM13 + na het wipen van de cache.

Telefoon is laggy, loopt weer sneller leeg en de betaalde Watchdog Task Manager app crasht steeds, zodat ik ook niet kan uitzoeken wat het probleem veroorzaakt.

Iemand nog een idee? Misschien weer een factory reset doen en dan de apps één voor één installeren om zo de boosdoener op te sporen? Of geen factory reset, maar de apps er één voor één afhalen tot ik het probleem heb gevonden? Ik word er wel een beetje moe van inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:36:
Iemand nog een idee? Misschien weer een factory reset doen en dan de apps één voor één installeren om zo de boosdoener op te sporen? Of geen factory reset, maar de apps er één voor één afhalen tot ik het probleem heb gevonden? Ik word er wel een beetje moe van inmiddels...
Je kan beide scenario's doen inderdaad. Maar ik verwacht dat er gewoon iets goed mis is, aangezien je de enige bent met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Synton schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Mooi dat ie goed bevalt. Ik heb mijn tweede Swift een paar dagen in gebruik en deze werkt ook prima. Integenstelling tot de vorige werkt de GPS van dit toestel wél naar behoren. :)

Yep, dat heb ik ook idd. Ik haal 'm van lader, fiets naar het station (15 minuten) en dan zit ik al op 96%. Gaat ietsje minder rap als ik op wifi blijf, maar dat scheelt maar 1 of 2%. Het gekke is dat ik dit probleem kort na de update naar CM13 niet meer had. En later dus wel weer. Lijkt dus wel iets softwarematigs te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Je kan beide scenario's doen inderdaad. Maar ik verwacht dat er gewoon iets goed mis is, aangezien je de enige bent met dit probleem.
Heeft het in dat geval zin om bij de verkoper (Coolblue) aan te kloppen? Misschien heb ik gewoon een faulty exemplaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:46:
[...]
Heeft het in dat geval zin om bij de verkoper (Coolblue) aan te kloppen? Misschien heb ik gewoon een faulty exemplaar ofzo?
Zou dat sowieso eventjes doen. Misschien heeft Coolblue nog goede tips of willen ze het apparaat retour nemen om die te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Zou dat sowieso eventjes doen. Misschien heeft Coolblue nog goede tips of willen ze het apparaat retour nemen om die te bekijken.
Thx, heb ze een DM gestuurd via Twitter. Ben benieuwd! Hoop op een nette oplossing. Ben blij met deze telefoon, maar dan moet hij het wel goed doen.

Edit: hij gaat retour. Ben ik 'm een paar weken kwijt, maar goed, dat moet dan maar. Gelukkig heb ik nog een Moto G liggen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door renskerenske op 15-06-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Edit: hij gaat retour. Ben ik 'm een paar weken kwijt, maar goed, dat moet dan maar. Gelukkig heb ik nog een Moto G liggen ;)
Ben benieuwd of ze iets kunnen vinden / kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Probleem na het laden dat hij snel paar procent terug loopt heb ik ook echter kan ik niet zeggen dat de telefoon verder snel leeg loopt, zijn de eerste procenten als ik hem van de lader haal die zijn inderdaad binnen een tiental minuten weg. Maar voor de rest doe ik (op mijn manier) toch 1,5 dag met een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:52:
Probleem na het laden dat hij snel paar procent terug loopt heb ik ook echter kan ik niet zeggen dat de telefoon verder snel leeg loopt, zijn de eerste procenten als ik hem van de lader haal die zijn inderdaad binnen een tiental minuten weg. Maar voor de rest doe ik (op mijn manier) toch 1,5 dag met een acculading.
Waarschijnlijk zit er gewoon iets niet goed in de software / ontlaad algoritme. Als de accuduur verder goed is, zou ik het gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Mij hoor je niet klagen mijn oude S2 was na 3/4 dag leeg zelfs een keer een nieuwe accu ingezet maar dan hield die het wat langer als een dag uit. Dus ik ben heel tevreden over de accuduur van de Swift.
En het gaat om een waarde die berekend wordt naarmate de accu afneemt. Als je gaat autorijden kun je ook niet na 1 meter al zeggen dat je 100km/uur rijd. Dus ik neem die waarde een beetje met korreltje zout. Het is een softwarematige uitlezing van de accu. Geen precisie apparatuur.

[ Voor 41% gewijzigd door TheOnlyJean op 16-06-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Alleen de eerste procenten gaan erg hard. Daarna blijft de accu prima overeind. Haal met gemak de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben maar bij een beetje multitasken of bijvoorbeeld youtube filmpjes kijken, wordt mijn CPU al gauw 70 graden en begint hij als een malle te throttelen.

Is hier misschien iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb de wileyfox maar krijg via mijn laptop geen toegang en kan ook mijn contacten niet importeren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
bvd
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:29:
Hallo,

ik heb de wileyfox maar krijg via mijn laptop geen toegang en kan ook mijn contacten niet importeren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
bvd
Bert
Ja! Zodra ie verbonden is met USB moet je even naar beneden sliden. Er staat een notificatie waar je op kan klikken. Daar kan je dataverkeer inschakelen.

Heb er ook lang naar moeten zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
TheOnlyJean schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:38:
Zo had ff koffiepauze dus toch maar even com.google.android.dialer_2.5.11_rc8-20511_minAPI23(nodpi) geinstalleerd en ingesteld als default dialer, werkt prima kan bellen en gebeld worden contacten zijn zoekbaar zoals gewend van de standaard google dialer, geen root toegang nodig, call history werkt gewoon. Heb de stock cyanogenos dialer even uit mijn snelkoppelingen gehaald en gebruik deze nu. Als ik problemen of zo ervaar zal ik het zeker laten weten.

[mbr]*Knip* Linken naar APK buiten de Play Store om is niet toegestaan.[/]

rc9 werkt niet meer omdat google deze geblokkeerd heeft voor niet nexus toestellen, dus rc8 is de laatst werkende versie op niet nexus. Dus probeer niet rc9 of de nog nieuwere versie 3 te installeren dit werkt niet.
Feitelijk installeer je dus 2 dialers naast elkaar en kan je kiezen welke je gebruikt of overschrijf je de een met de ander ??? (en krijg je mogelijk ergens de vraag als je wilt bellen vanuit een ander scherm,welke dialer je wilt gebruiken en of die standaard moet zijn ??) Ik zit nog op CM12.1 ik heb nog geen reden gevonden/gezien om over te gaan naar 13...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Hebski schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:32:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben maar bij een beetje multitasken of bijvoorbeeld youtube filmpjes kijken, wordt mijn CPU al gauw 70 graden en begint hij als een malle te throttelen.
70 graden is echt heel erg warm! Weet je zeker dat je geen vage apps op je telefoon hebt staan? Verder waarmee bekijk je deze hoge temperaturen?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-06-2016 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Nick39 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Feitelijk installeer je dus 2 dialers naast elkaar en kan je kiezen welke je gebruikt of overschrijf je de een met de ander ??? (en krijg je mogelijk ergens de vraag als je wilt bellen vanuit een ander scherm,welke dialer je wilt gebruiken en of die standaard moet zijn ??) Ik zit nog op CM12.1 ik heb nog geen reden gevonden/gezien om over te gaan naar 13...
Inderdaad ik heb mijn Swift niet geroot of zo, dus ik installeer gewoon een tweede dailer namelijk die van Google, heb deze als standaard gezet en alle rechten gegeven. Ik heb nog geen applicaties gehad die me vroegen welke dialer ze moesten gebruiken werkt perfect zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

rens-br schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:02:
[...]

70 graden is echt heel erg warm! Weet je zeker dat je geen vage apps op je telefoon hebt staan? Verder waarmee bekijk je deze hoge temperaturen?
Nee hoor, geen rare dingen. Draait ook gewoon de stock OS (6.0.1). Ik voel met m'n hand dat hij zeer warm wordt en gebruik nu de app 'Cpu Temperature' van mooncakes (Google Play) om de temperatuur in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ga ik proberen! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-02-2022
Heb sinds november vorig jaar de Swift. Erg blij mee, doet het goed, geen van de bovenvermelde problemen (behalve met de boxer agenda maar dat terzijde).
Gister op de keukenvloer laten stuiteren... Erg jammer. Had natuurlijk de glas-verzekering er niet bij genomen.
Nu zeggen ze bij coolblue dat ik hem kan opsturen, maar niet weten hoeveel het gaat kosten ook geen indicatie. Beetje een blanco cheque tekenen en je telefoon voor onbepaalde tijd kwijt, zeg maar.
Iemand nog een goed idee om dit ergens anders te laten fixen? Of zelf doen? Hij doet het nog prima, het is echt alleen het glas dat gebroken is, alleen geen zin in scherven in m'n oor en vingertoppen.
En ineens een nieuwe kopen is ook zoiets -zucht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik probeer al dagen mijn Swift te registreren bij Wileyfox, echter krijg ik telkens dat mijn toestel niet bekend is. Mijn toestel heeft 2 imei nummers heb ze allebei al geprobeerd. Vreemd iemand ervaring hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
TheOnlyJean schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:46:
Ik probeer al dagen mijn Swift te registreren bij Wileyfox, echter krijg ik telkens dat mijn toestel niet bekend is. Mijn toestel heeft 2 imei nummers heb ze allebei al geprobeerd. Vreemd iemand ervaring hiermee...
Dit probleem heb ik ook. Volgens Wileyfox zijn er database problemen, ze hebben alleen geen idee wanneer dit verholpen zal worden, het is echter ook al heel lang aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Hubbes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:45:
Heb sinds november vorig jaar de Swift. Erg blij mee, doet het goed, geen van de bovenvermelde problemen (behalve met de boxer agenda maar dat terzijde).
Gister op de keukenvloer laten stuiteren... Erg jammer. Had natuurlijk de glas-verzekering er niet bij genomen.
Nu zeggen ze bij coolblue dat ik hem kan opsturen, maar niet weten hoeveel het gaat kosten ook geen indicatie. Beetje een blanco cheque tekenen en je telefoon voor onbepaalde tijd kwijt, zeg maar.
Iemand nog een goed idee om dit ergens anders te laten fixen? Of zelf doen? Hij doet het nog prima, het is echt alleen het glas dat gebroken is, alleen geen zin in scherven in m'n oor en vingertoppen.
Ik zou even contact opnemen met Wileyfox nederland, wellicht kunnen zij hier meer over vertellen dan Coolblue.

edit: Sorry voor de twee reacties achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hubbes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:45:
Wellicht al aan gedacht, maar toch....

Inboedelverzekering al gecheckt? Kan maar zo dat het gedekt is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-02-2022
Synton schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Ik zou even contact opnemen met Wileyfox nederland, wellicht kunnen zij hier meer over vertellen dan Coolblue.
Heb ik gedaan, maar kunnen me geen reparatie aanbieden omdat ik die glasverzekering niet heb gekocht. Zij raadden mij aan om een lokale reparatiedienst te zoeken, hetgeen coolblue juist afraadde omdat dan alle garantie zou komen te vervallen. Het probleem daarmee is ook dat wileyfox nog een redelijk obscuur merk is waar de meeste "iphone/gsm repair" -achtige winkeltjes geen onderdelen van hebben of kunnen bestellen. Tenminste, nog een beetje verder zoeken op dat vlak.
albino71 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Inboedelverzekering al gecheckt? Kan maar zo dat het gedekt is.
Goeie tip, maar daar zit ik met een paar honderd euro eigen risico waardoor het sop en de kolen enzo...

Bedankt voor het meedenken allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Van de week heb ik als reserve/tijdelijke mobiel ook een Swift aangeschaft (m'n Note 3 heb ik met display problemen op moeten sturen) en moet zeggen dat het toestel me voor de prijs absoluut bevalt. Er zijn wel een aantal dingen op aan te merken, maar gezien de prijs is dat eigenlijk gezeur in de marge, dan wel een luxeprobleem. Ook het niet volledig ondersteunen van alle LTE kanalen in combinatie met m'n t-mobile abonnement is me eigenlijk nog niet eens opgevallen. :) Al met al tot nu toe dus zeker een tevreden gebruiker! Zelfs mijn 64GB micro SD kaartje word gewoon herkend wat het 16 gig intern geheugen ruimschoots compenseert.

[ Voor 9% gewijzigd door mambo No5 op 21-06-2016 22:16 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Vandaag mijn Wileyfox Swift binnen gekregen, en ben er tot nu toe zéér tevreden mee! :)

Ik loop alleen wel tegen een flink beginnerprobleem aan: ik wil wat bestanden op de telefoon zetten vanaf mijn computer (Windows 7), maar hoewel het icoon verschijnt in de verkenner, is die helemaal leeg als ik hem open. Als ik er vervolgens bestanden naar toe sleep, krijg ik een error "Cannot copy item: The device has either stopped responding or has been disconnected."

Moet ik een of andere instelling aanzetten op de telefoon on file transfer via MTP mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op je toestel de USB-instellingen bekeken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:16:
Op je toestel de USB-instellingen bekeken?
Ik heb bij Storage & USB gekeken in de Settings, maar daar zie ik compleet niets relevants staan (wat daar staat gaat over storage gebruik, opgedeeld in Apps, Images, etc). Niets over USB.

Ik heb trouwens Android 6.0.1 (13.0-ZNH0EAS2NH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notificatiebalk omlaag getrokken op je toestel en daar goede setting gekozen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:03:
Notificatiebalk omlaag getrokken op je toestel en daar goede setting gekozen?
Oh tsjonge, wat was ik dom bezig! Ja, dat was hem inderdaad, bedankt!

Beetje vreemd, want er verscheen in de statusbalk helemaal geen icoontje. Toen ik die naar beneden trok stond daar echter wel de optie om te switchen van opladen naar file transfer. Beetje vreemd dat ik er geen pop-up of notificatie icon van kreeg. Maar goed, het is gefixed, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rainbow schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:56:
Oh tsjonge, wat was ik dom bezig! Ja, dat was hem inderdaad, bedankt!
Dom zou ik het niet willen noemen, vind het meer een irritante feature aan Android 6.0 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Vraagje: Klopt het dat de FM-radio te gebruiken is zonder headset?
En zo ja, is dat een beetje te doen?
Wil ik graag weten omdat ik een bluetooth koptelefoon heb en vaak radio luister onderweg (=bundel). En bij de meeste smartphones fungeert de headset als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

corkscrew schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:22:
Vraagje: Klopt het dat de FM-radio te gebruiken is zonder headset?
En zo ja, is dat een beetje te doen?
Wil ik graag weten omdat ik een bluetooth koptelefoon heb en vaak radio luister onderweg (=bundel). En bij de meeste smartphones fungeert de headset als antenne.
Je hebt inderdaad een bedrade koptelefoon nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
Ook heb maar eens een ander toestel gekocht dan de standaard Samsung/LG.
Mijn vorige was een LG met android 4.1 en zo traag als stroop ook na reset.
Wat een verademing zeg een wereld van verschil. Supersnel en kan alle apps zonder problemen plaatsen (in aantal) Geen geheugenproblemen. Alles zit er op en aan.

Enige waar ik even aan moet wennen is het formaat (had een kleine die ik zo in de broekzak kon steken), maar dat gaat vast wel wennen. Had wel gelezen van de laadaansluiting maar ik ondervindt er geen enkel probleem mee, ik heb ook al andere kabels gebruikt.

Ik vindt het een super toestell voor nog gen 150 euri.

Ik zeg super geslaagd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: beter gelezen en gelukt

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Heb je het toestel al terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:16:
[...]

Heb je het toestel al terug?
Nope, wel een mail gehad dat ze het defect hebben geconstateerd en het toestel hebben doorgestuurd naar het reparatiecenter. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Nope, wel een mail gehad dat ze het defect hebben geconstateerd en het toestel hebben doorgestuurd naar het reparatiecenter. Ben benieuwd!
Goed om te horen. Fijn dat ze in ieder geval een defect hebben kunnen vinden. Dan was er toch iets mis met jou toestel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Goed om te horen. Fijn dat ze in ieder geval een defect hebben kunnen vinden. Dan was er toch iets mis met jou toestel, helaas.
Weet niet wat ze bedoelen met 'defect'. Misschien bedoelen ze ook wel dat ze het probleem hebben geconstateerd, niet per se dat er iets defect is. Ik weet het niet, ik zal komende week wel meer horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Weet niet wat ze bedoelen met 'defect'. Misschien bedoelen ze ook wel dat ze het probleem hebben geconstateerd, niet per se dat er iets defect is. Ik weet het niet, ik zal komende week wel meer horen ;)
Dat is ook nog een optie. Weet ook niet in hoeverre de RMA afdeling van Coolbue problemen oplost. Misschien dat ze alleen kijken of de claim van de klant waar is en sturen ze het apparaat daarna naar een reparatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Dat is ook nog een optie. Weet ook niet in hoeverre de RMA afdeling van Bol.com problemen oplost. Misschien dat ze alleen kijken of de claim van de klant waar is en sturen ze het apparaat daarna naar een reparatiecentrum.
Coolblue ;) Maar het blijft raar. Tot CM13 had ik geen problemen. Toen heb ik CM12 handmatig teruggezet in de hoop dat dat het zou oplossen, maar toen traden de problemen ook op. Vraag me dus af of het iets hardwarematigs of softwarematigs is. Als het een hardwarematig probleem was, dan had ik het probleem toch voor CM13 ook moeten hebben? Vandaar dus dat ik nu bang ben de software te ver******.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:04:
[...]
Coolblue ;) Maar het blijft raar. Tot CM13 had ik geen problemen. Toen heb ik CM12 handmatig teruggezet in de hoop dat dat het zou oplossen, maar toen traden de problemen ook op. Vraag me dus af of het iets hardwarematigs of softwarematigs is. Als het een hardwarematig probleem was, dan had ik het probleem toch voor CM13 ook moeten hebben? Vandaar dus dat ik nu bang ben de software te ver******.
Had mezelf al verbeterd. Het zou aan de software kunnen liggen, maar ik vermoed dat het gewoon puur toeval is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier een niet zo veeleisende gebruiker. Heb nu een Motorola Moto E die op zich prima bevalt.
Enige zaken die me eigenlijk wel storen aan de Moto E zijn:

- de frontcam is eigenlijk wel erg slecht, zeker aan de randen zijn foto's ontzettend onscherp
- geen flitser aanwezig, soms toch erg onhandig
- ik mis eigenlijk wel een notificatie LED, die ik op mn vorige chinaphone wel had
- 1GB geheugen loopt toch regelmatig richting 100MB vrij geheugen waardoor de boel stroperig wordt
- 8GB geheugen hou ik regelmatig max 400MB over, dus heb al wat apps moeten deinstalleren

Hier nog mensen die overgestapt zijn van een Moto E naar de Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
hars73 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:23:
Hier een niet zo veeleisende gebruiker. Heb nu een Motorola Moto E die op zich prima bevalt.
Enige zaken die me eigenlijk wel storen aan de Moto E zijn:

- de frontcam is eigenlijk wel erg slecht, zeker aan de randen zijn foto's ontzettend onscherp
- geen flitser aanwezig, soms toch erg onhandig
- ik mis eigenlijk wel een notificatie LED, die ik op mn vorige chinaphone wel had
- 1GB geheugen loopt toch regelmatig richting 100MB vrij geheugen waardoor de boel stroperig wordt
- 8GB geheugen hou ik regelmatig max 400MB over, dus heb al wat apps moeten deinstalleren

Hier nog mensen die overgestapt zijn van een Moto E naar de Swift?
Ja, ik ja ;) Als je CyanogenMod installeert, kun je wel een notificatieledje instellen :)
Maar voor de rest is de Swift zeker een vooruitgang, vooral wat de camera betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn speaker is ook erg zacht. Bij telefoongesprekken moet ik hem altijd op de luide stand zetten. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Het valt me nu naar een week gebruik wel op dat mijn exemplaar de wachtwoorden van de wifi netwerken niet onthoud; ik moet ze om de haverklap opnieuw invoeren. Ook verbinden met het netwerk op mijn werk krijg ik niet voor elkaar (netwerk waarop je via een portal je device moet registreren en vervolgens met een app van Cisco op het netwerk inlogt); iemand enig idee of dat met privacysettings te maken zou kunnen hebben? Ik krijg er in de settings niets over gevonden in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mambo No5 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:30:
Het valt me nu naar een week gebruik wel op dat mijn exemplaar de wachtwoorden van de wifi netwerken niet onthoud; ik moet ze om de haverklap opnieuw invoeren.
Daar heb ik ook last van gehad op mijn OnePlus One. Draai je de laatste Android versie?
Ook verbinden met het netwerk op mijn werk krijg ik niet voor elkaar (netwerk waarop je via een portal je device moet registreren en vervolgens met een app van Cisco op het netwerk inlogt); iemand enig idee of dat met privacysettings te maken zou kunnen hebben?
Wat gaat er mis bij het verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

rens-br schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Daar heb ik ook last van gehad op mijn OnePlus One. Draai je de laatste Android versie?
Jep. 6.0.1 als ik me niet vergis. :)
[...]

Wat gaat er mis bij het verbinden?
Ik krijg simpelweg geen verbinding met het byod netwerk van m'n werkgever. Ik verbind eerst met het guestnetwerk, log daar verplicht op een portal in en registreert m'n device, waarna ik geredirect word naar de Google Play Store om de app te downloaden. Hierbij krijg ik vaak al geen verbinding met de play store en klappert m'n wifi er om de haverklap uit. Als ik de app handmatig download en meteen na het registreren op de portal de app opstart (wat effectief hetzelfde is als een redirect via de play store) start het geheel wel op, maar krijg ik wisselende foutmeldingen bij het draaien van de app. Deze hebben vaak te maken met het niet geregistreerd zijn van het device (wat dus wel het geval is als ik mijn lijst met devices op de portal opvraag)en klappert wederom m'n verbinding met het guestnetwerk er uit, terwijl ik die nodig heb voor de registratie.

De app genereert voorzover ik weet een certificaat en inloggegevens voor het byod netwerk waarna ik automatisch zou moeten inloggen op 't andere netwerk (dit is me met diverse andere devices prima gelukt overigens), maar dat gebeurd dus niet. Ik heb persoonlijk het idee dat er iets niet lekker zit binnen de wifi van deze telefoon, maar waar of wat precies weet ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mambo No5 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Jep. 6.0.1 als ik me niet vergis. :)
Probeer de cache eens te wissen in de recovery en mocht dat niet werken kan je de full zip installeren via recovery. Op die manier was het probleem bij mij opgelost.
De app genereert voorzover ik weet een certificaat en inloggegevens voor het byod netwerk waarna ik automatisch zou moeten inloggen op 't andere netwerk (dit is me met diverse andere devices prima gelukt overigens), maar dat gebeurd dus niet. Ik heb persoonlijk het idee dat er iets niet lekker zit binnen de wifi van deze telefoon, maar waar of wat precies weet ik niet. :)
Ben niet zo thuis in die materie, maar kon je werkgever geen hulp bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

rens-br schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Probeer de cache eens te wissen in de recovery en mocht dat niet werken kan je de full zip installeren via recovery. Op die manier was het probleem bij mij opgelost.
check, die houd ik wel even in de gaten.
[...]

Ben niet zo thuis in die materie, maar kon je werkgever geen hulp bieden?
Meh, de helpdesk is zo bureaucratisch als wat en zo heel hard heb ik wifi ook niet nodig op dit ding op 't werk. :+ Vind 't weg vallen van normale wifi netwerken vervelender dan dat eigenlijk. Iig bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Ik zat net door de instellingen op mijn Swift te scrollen omdat ik tijdelijk de tweede sim uit wil schakelen. Bij mijn vorige telefoon (jiayu) kon dat gewoon met een instelling, maar ik kan hem niet vinden.
Ik draai de officiele rom (13.0).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Bijna overtuigd om m'n Moto E te vervangen door de Swift, maar ik wacht het nieuws van de nieuwe toestellen die ze vandaag gaan aankondigen toch nog maar even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kroesss schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:55:
Ik zat net door de instellingen op mijn Swift te scrollen omdat ik tijdelijk de tweede sim uit wil schakelen. Bij mijn vorige telefoon (jiayu) kon dat gewoon met een instelling, maar ik kan hem niet vinden.
Ik draai de officiele rom (13.0).
Als ik me niet vergis is de optie om de simkaarten los uit te schakelen verdwenen uit COS13.
hars73 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:29:
Bijna overtuigd om m'n Moto E te vervangen door de Swift, maar ik wacht het nieuws van de nieuwe toestellen die ze vandaag gaan aankondigen toch nog maar even af!
Ben daar inderdaad ook wel benieuwd naar. Maar het kan nog wel even duren voordat we de toestellen gaan zien. De Swift en de Storm waren aangekondigd in augustus, maar pas te koop in oktober. Zou je dat dus doortrekken worden de nieuwe toestellen pas verkocht in augustus/september. De presentatie / nieuws wordt in ieder geval gepubliceerd om 14.00u volgens de website.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Als ik me niet vergis is de optie om de simkaarten los uit te schakelen verdwenen uit COS13.
Hmmm, dat is balen, dat wordt dus regelmatig batterij eruit slopen om het kaartje erin en eruit te halen...

Weet iemand misschien een app die dit kan regelen? Als ik zoek in de play store vind ik hoofdzakelijk Mediatek-gerelateerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kroesss schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:47:
[...]
Weet iemand misschien een app die dit kan regelen? Als ik zoek in de play store vind ik hoofdzakelijk Mediatek-gerelateerde apps.
Zou zoiets niet werken: Google Play: Dual SIM Control (free). Ik heb overigens nog een bron gevonden die mijn stelling onderbouwd, in COS13 is de optie er inderdaad uitgehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Zou zoiets niet werken: Google Play: Dual SIM Control (free). Ik heb overigens nog een bron gevonden die mijn stelling onderbouwd, in COS13 is de optie er inderdaad uitgehaald.
Die app had ik net geprobeerd. Hij geeft geen foutmelding, maar er is geen effect wanneer ik op de buttons klik die een of beide sims uit zouden moeten schakelen. Deze app heete voorheen ook MKTcontrol, en is ondanks de naamswijziging denk ik dus nog steeds puur gericht op Mediatek-processors.

Wel mooi balen dit, dit gaat de levensduur geen goed doen. Iedere keer achterkant eraf, batterij eruit, sim eruit en later nog een keer om hem er weer in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kroesss schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Die app had ik net geprobeerd. Hij geeft geen foutmelding, maar er is geen effect wanneer ik op de buttons klik die een of beide sims uit zouden moeten schakelen.
Viel te proberen.
Wel mooi balen dit, dit gaat de levensduur geen goed doen. Iedere keer achterkant eraf, batterij eruit, sim eruit en later nog een keer om hem er weer in te stoppen.
Je zou eventueel een custom rom kunnen flashen die wel fatsoenlijke ondersteuning heeft, of teruggaan naar COS12.1 totdat ze deze feature hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:03:

Je zou eventueel een custom rom kunnen flashen die wel fatsoenlijke ondersteuning heeft, of teruggaan naar COS12.1 totdat ze deze feature hebben toegevoegd.
Daar zal ik inderdaad eens naar kijken. Wilde hem eigenlijk bij het origineel houden omdat er verder alle mogelijkheden wel op en aan zitten die ik nodig heb, maar dit wordt wel een ander verhaal inderdaad.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kroesss schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Daar zal ik inderdaad eens naar kijken. Wilde hem eigenlijk bij het origineel houden omdat er verder alle mogelijkheden wel op en aan zitten die ik nodig heb, maar dit wordt wel een ander verhaal inderdaad.
Als je terug gaat naar COS12.1 dan blijft alles in ieder geval origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Als je terug gaat naar COS12.1 dan blijft alles in ieder geval origineel.
Dat is inderdaad waar. Ga ik zeker naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik zie de nieuwe telefoons nu inderdaad op de website. Drie modellen, €119, €149 en €169. De eerste met 1GB RAM en 8GB ROM, de andere twee met 2GB RAM en 16GB ROM. De eerste twee 5", de laatste 5,5".

Grootste verschil is denk ik dat ze overgestapt zijn op MediaTek.

edit:
Ik zie dat Hardware.Info er een nieuwsbericht over heeft geplaatst.

[ Voor 26% gewijzigd door Scooper op 28-06-2016 13:09 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
Jammer dat ze voor Mediatek hebben gekozen. Dat maakt de kans op custom roms toch een stuk kleiner. Hopelijk is dat alleen voor deze serie. En hopelijk blijft de Swift gewoon te koop. Deze nieuwe telefoons lijken toch voor een iets ander segment bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Is er over de witte nog iets te melden qua gebruik van materiaal of andere zaken? Ik las iets over dat ie wat gladder is dan de zwarte?
Valt namelijk op dat die op Amazon een stuk goedkoper is dan de zwarte en met de huidige koers van het Britse pond best voordeling aan te schaffen!

Edit: ik zie op dit moment ook geen enkel voordeel om een van de nieuw aangekondigde toestellen (Spark+) aan te schaffen in vergelijking met de Swift

[ Voor 31% gewijzigd door hars73 op 28-06-2016 14:47 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support