Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Verstekbakker schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:21:
Dat van die kapotte database klinkt meer als "we staan op de rand van het faillissement, maar dat maken we liever nog maar even niet bekend"...
Dit lijkt me een hele bijzondere conclusie. Hoe kom je hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
a.p.maljaars schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:21:
Nick39 en rens-br:

Wat de dialer en contacten betreft: heel handig aan Dialer 2.5.11 rc8 is de functie 'beller-id van Google', waarbij automatisch namen van bedrijven en personen bij gebelde te bellen telefoonnummers gezocht worden. Ook kun je bepaalde nummers blokkeren. Deze functies zitten niet in de standaard dialer. Vanaf rc9 kan de dialer alleen nog maar op Nexus-apparaten geïnstalleerd worden, en dus niet meer op de Wileyfox.
Ik kan je vertellen dat deze ook prima werkt op niet-Nexus apparaten. Ik heb de dialer namelijk geïnstalleerd op m'n OnePlus One met Cyanogenmod 13 en hee dut. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
JunkO schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Ik kan je vertellen dat deze ook prima werkt op niet-Nexus apparaten. Ik heb de dialer namelijk geïnstalleerd op m'n OnePlus One met Cyanogenmod 13 en hee dut. ;)
Teveel gerookt?
Degene die je quote heeft het over beschikbaar zijn in de Play Store en het moeten sideloaden van APK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
bas-r schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:03:
[...]

Teveel gerookt?
Degene die je quote heeft het over beschikbaar zijn in de Play Store en het moeten sideloaden van APK's.
Volgens mij heb jij teveel gerookt want hij heeft het over dialer versie RC9 die niet meer zou werken op niet-Nexus apparaten, en hij werkt dus wél.

:X

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Dit lijkt me een hele bijzondere conclusie. Hoe kom je hierbij?
Zoiets voel ik een beetje aan mijn water. Dus compleet uit de gebakken lucht gegrepen.

Maar ik vind zoiets in elk geval niet blijk geven van stabiliteit, dus ik zou niet verbaasd zijn als het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarsnik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05-2023
De witte variant van de Swift een dikke maand gebruikt als mijn 'daily driver'. Top toestel voor z'n prijs.
(productreview: WileyFox Swift Wit review door Skarsnik)

Twee vraagjes aan na het schrijven van m'n review:
- voor zij die zowel de witte als de zwarte variant in de hand gehad hebben; merken jullie een groot verschil in de 'gripvastheid'? De witte variant vond ik veel eenvoudige uit de hand glippen.
- Met de update naar CM13 (Android M) merkte ik een grote stijging in score voor PC Mark (Work). Nochtans test vijf keer laten lopen. Zowel voor als na update. Iemand die zelf scores heeft van die test op de Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Skarsnik schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:32:
De witte variant van de Swift een dikke maand gebruikt als mijn 'daily driver'. Top toestel voor z'n prijs.
(productreview: WileyFox Swift Wit review door Skarsnik)
Nette review! Waar heb je de witte variant besteld? Deze is al enige tijd out-of-stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 08:26
Vorige week teruggegaan naar CM 12 + cache gewiped + factory reset gedaan, maar mijn telefoon loopt nu toch weer sneller leeg dan voorheen. Heb geprobeerd Watchdog task manager lite te installeren om te achterhalen welke app het is, maar deze app crasht zodra ik 'm open. Is er een alternatief waarmee ik misbehaving apps kan opsporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarsnik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05-2023
Nette review! Waar heb je de witte variant besteld? Deze is al enige tijd out-of-stock.
Deze heb ik verkregen via Proximus, die hun bestelling deed bij Coolblue.be. Waarschijnlijk hadden ze die al eerder in hogere oplage besteld, want is tegenwoordig ook uitverkocht in de webshop.

En bedankt voor het compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.p.maljaars
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 00:14
JunkO schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:11:

Volgens mij heb jij teveel gerookt want hij heeft het over dialer versie RC9 die niet meer zou werken op niet-Nexus apparaten, en hij werkt dus wél.
Ik krijg de dialer app van Google RC9 niet geïnstalleerd en weet ook waarom niet. Ben benieuwd hoe jij het wel voor elkaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Iemand al iets vernomen van Wileyfox ivm de slechte GPS van dit toestel? Gister een heel stuk gereden met GPS, maar dat is bijna niet te doen. Slecht bereik en totaal niet nauwkeurig... Vind dit toch wel een groot probleem aangezien ik vaak GPS gebruik in de auto. Ik weet dat dit een budget toestel is, maar GPS moet toch gewoon goed werken?!

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Synton schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:25:
Iemand al iets vernomen van Wileyfox ivm de slechte GPS van dit toestel? Gister een heel stuk gereden met GPS, maar dat is bijna niet te doen. Slecht bereik en totaal niet nauwkeurig... Vind dit toch wel een groot probleem aangezien ik vaak GPS gebruik in de auto. Ik weet dat dit een budget toestel is, maar GPS moet toch gewoon goed werken?!
Heb je ook al geprobeerd zonder de backcover? Want bij mij zat er een sticker met dun aluminium laagje op geplakt en zonder die sticker was het bereik stukken beter.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Synton schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:25:
Ik heb een hele test neergeknald over de gps en mogelijke oplossingen een stukje terug.
Met de "sticker"

Nick39 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"

En zonder de "sticker"

Het GPS en het compas probleem wordt op diverse fora gemeld (zowel de Swift als de Storm) maar een reactie van Wileyfox is er helaas nog niet.
Het verwijderen van de sticker lost het in veel maar zeker niet alle gevallen op, satelliteAR blijft onbruikbaar,het compas werkt gewoon ook niet goed..

In dit topic https://forum.cyanogenmod...navigation-issues/?page=1 zou Wileyfox zeggen dat het aan de software van Cyanogen ligt.
(I told Wileyfox support and they said 'This looks to be caused by the Cyanogen software')
Of ze met "het" het GPS of het compas probleem bedoelen weet ik niet want het gaat over beide issues in dat topic.

Ook wordt mijn test met "Modus alleen apparaat" daar bevestigd:
(Some more thoughts on this. For my device I've downloaded a compass app and always seems to be pointing in the correct direction. I have noticed that the location keeps jumping around which would cause similar type problems with driving apps. I suspect that this is due to the high accuracy mode not fixing location properly and keeping on re-calculating. Changing to GPS only may fix this and will test when I get some time outdoors.)

Dus concluderend, open Je swift, aan de binnenkant van het "deksel" zie je een soort van grijszilveren sticker zitten.
Verwijder die en gebruik alleen de "modus alleen apparaat" voor de locatie en beslist niet grote nauwkeurigheid.
Dan is het te doen... maar ook in de auto heb ik gemerkt dat de plaatsing van de telefoon echt belangrijk is.
In de buurt van de autoradio ging hij weer "over zijn nek".

Ik vermoed dat de sticker er zit als afscherming om de gevoeligheid van storingen van buitenaf te verminderen maar dat hij dat een beetje te goed doet.
Een andere suggestie die ik las, is dat de sticker er zit omdat het toestel anders teveel straling produceert om te voldoen aan de SAR regulations voor mobiele telefoons.. (kookt ie zonder sticker je hersens ?? )

[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 01-06-2016 15:49 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Nick39 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Ik heb een hele test neergeknald over de gps en mogelijke oplossingen een stukje terug.
Met de "sticker"

En zonder de "sticker"

Het GPS en het compas probleem wordt op diverse fora gemeld (zowel de Swift als de Storm) maar een reactie van Wileyfox is er helaas nog niet.
Het verwijderen van de sticker lost het in veel maar zeker niet alle gevallen op, satelliteAR blijft onbruikbaar,het compas werkt gewoon ook niet goed..

In dit topic https://forum.cyanogenmod...navigation-issues/?page=1 zou Wileyfox zeggen dat het aan de software van Cyanogen ligt.
(I told Wileyfox support and they said 'This looks to be caused by the Cyanogen software')
Of ze met "het" het GPS of het compas probleem bedoelen weet ik niet want het gaat over beide issues in dat topic.

Ook wordt mijn test met "Modus alleen apparaat" daar bevestigd:
(Some more thoughts on this. For my device I've downloaded a compass app and always seems to be pointing in the correct direction. I have noticed that the location keeps jumping around which would cause similar type problems with driving apps. I suspect that this is due to the high accuracy mode not fixing location properly and keeping on re-calculating. Changing to GPS only may fix this and will test when I get some time outdoors.)

Dus concluderend, open Je swift, aan de binnenkant van het "deksel" zie je een soort van grijszilveren sticker zitten.
Verwijder die en gebruik alleen de "modus alleen apparaat" voor de locatie en beslist niet grote nauwkeurigheid.
Dan is het te doen... maar ook in de auto heb ik gemerkt dat de plaatsing van de telefoon echt belangrijk is.
In de buurt van de autoradio ging hij weer "over zijn nek".

Ik vermoed dat de sticker er zit als afscherming om de gevoeligheid van storingen van buitenaf te verminderen maar dat hij dat een beetje te goed doet.
Een andere suggestie die ik las, is dat de sticker er zit omdat het toestel anders teveel straling produceert om te voldoen aan de SAR regulations voor mobiele telefoons.. (kookt ie zonder sticker je hersens ?? )
Ja zonder backcover doet ie het inderdaad stukken beter, maar die sticker zit er niet voor niks denk ik dan. Wileyfox reageert ook nergens meer op zo te zien...

Kan het kwaad om die sticker permanent te verwijderen? Is het tegen de warmte of tegen straling?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Ja zonder backcover doet ie het inderdaad stukken beter, maar die sticker zit er niet voor niks denk ik dan. Wileyfox reageert ook nergens meer op zo te zien...

Kan het kwaad om die sticker permanent te verwijderen? Is het tegen de warmte of tegen straling?
Als het straling zou zijn dan gaat de straling van je gezicht af ipv naar je gezicht toe. Aangezien het om de achterkant van het toestel gaat.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
slaay schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Als het straling zou zijn dan gaat de straling van je gezicht af ipv naar je gezicht toe. Aangezien het om de achterkant van het toestel gaat.
Een toestel mag gewoon per definitie niet teveel stralen. Welke kant dat op is maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
rens-br schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Een toestel mag gewoon per definitie niet teveel stralen. Welke kant dat op is maakt niet zoveel uit.
Hoe werkt de GPS op jou Wileyfox toestel? Ik neem aan dat je ook een Swift hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:51:
[...]
Hoe werkt de GPS op jou Wileyfox toestel? Ik neem aan dat je ook een Swift hebt?
Ik ben niet in het bezit van een Swift. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Sorry, ik heb een heel bericht getikt over mogelijke pro's en cons..over die sticker gebaseerd op wat ik kan vinden en wat jij dus ook zou moeten kunnen vinden,ook nog eens met links, ik ben geen arts, ik zoek vrij uitgebreid

*knip*

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien een overbodige/domme vraag; heb zojuist bij bol.com een wileyfox swift besteld, maar totaal niet opgelegt of device ook engelstalig is/kan?

is het mogelijk dat android gewoon op engels ingesteld kan worden?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Nick39 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Sorry, ik heb een heel bericht getikt over mogelijke pro's en cons..over die sticker gebaseerd op wat ik kan vinden en wat jij dus ook zou moeten kunnen vinden,ook nog eens met links, ik ben geen arts, ik zoek vrij uitgebreid en ik adviseer je dat ook te doen ;)
De antwoorden op je vragen staan er ook,tenminste gebaseerd op wat ik opmaak en wat anderen opmaken.
Je zou het eens moeten lezen ... <wink>
Ik heb inderdaad verschillende topics gelezen op het internet. Maar om maar zo die sticker eraf te trekken en maar tevreden te zijn... Ik wacht wel tot Wileyfox weer eens in dit topic komt. En anders probeer ik via andere wegen met ze in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:33:
is het mogelijk dat android gewoon op engels ingesteld kan worden?
Yes precies zoals het hoort dus ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dannygvs en ook andere medianav gebruikers.

na contact met wileyfox, dezelfde ervaring als dannygvs. geen oplossing mogelijk. probleem ligt bij Renault.

na contact met Renault costumer care volgende standaardmail ontvangen (bedankt Renault voor niets)

[/quote]
Wij danken u voor uw bericht dat wij op 20 mei laatstleden hebben ontvangen in verband met de aanschaf van een nieuwe GSM.

U kan de lijst met compatibele telefoons, voor uw Medianav systeem, in bijlage vinden. Niettemin moet u er wel rekening mee houden dat niet alle telefoons die op de markt beschikbaar zijn, getest werden, gezien het aanbod veel te uitgebreid is hiervoor. Daarom raden wij u aan om even contact op te nemen met uw dealer,indien u de GSM aankoopt, teneinde rechtstreeks met hem te bekijken of uw GSM compatibel is.

In het geval dat uw gsm niet compatibel is met ons systeem, vrees ik dat wie hier geen oplossing voor hebben. Wel is Renault hiervan op de hoogte en doen we ons best om er voor te zorgen dat onze systeem met zoveel mogelijk toestellen compatibel zijn.

Ik wens u nog een prettige avond verder.

Met vriendelijke groeten,

Ismael RIFAI
Raadgever Klantendienst
[quote]

om de lijst (welke ik reeds direct al gevonden had op de website) compact samen te vatten: recentste iphone: 5 en recentste samsung s4

antwoord gestuurd dat de lijst mogelijk gedateerd is. en ook gevraagd waar ik dergelijke toestellen tegenwoordig nog kan aanschaffen :P

Bij Renault mag je dus geen nieuwe smartphone kopen, hoewel een gsm met geluk 2 jaar meegaat en een auto toch net iets langer.

MAAR: aangezien ik nogal een moeilijke mens ben :P vandaag naar de dealer geweest voor wat andere zaken en tegelijk de vraag aan deze gesteld. Deze wist uiteraard ook niet hoe het kwam. Ik stelde voor om eens te koppelen met een andere auto.

Nieuwe Renault master bestelwagen (type renault trucks), koppelen en.... HET WERKTE PROBLEEMLOOS!
bellen, spotify, telefoonboek... alles ging direct.
bij het nakijken van de softwareversie gaf deze 6.0.3 (de user interface was zeer lichtjes ander en bij het opstarten gaf hij het logo van Renault trucks)

waarschijnlijk gaat het om dezelfde backend software maar met een andere skin (zoals bij kia, dacia)

de skin kan volgens mij niet bepalend zijn of Bluetooth al dan niet koppelt. het moet dus de software zijn die moet geupdate worden. Als end-user kan je echter niet verder gaan als 4.0.6 (eigen ervaring)

mijn dealer informeert zich nu of hij de upgrade kan doen (waarschijnlijk is het renault en het renault trucks OS anders en worden andere softwareversies gehanteerd.)
in het slechtste geval vervangt deze onder garantie de navigatie (dan zal het renault trucks logo bij de opstart verschijnen maar dit interesseert me eigenlijk geen moer. als het maar werkt.

dus danny, best de dealer hetzelfde traject laten volgen zoals ik (eerst hem zijn telefoon laten koppelen (werkt of werkt niet maakt niet ui) dan vertellen dat je het met die van u in ander voertuigen van verschillende merken hebt getest en geen problemen had (wat effectief zo is) en dan vragen om eens in een nieuwe wagen te proberen (bij voorkeur renault master van renault trucks)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wileyfox swift mobiele telefoon gaf aan dat er een nieuwe update klaarstond. n.m. upgrade naar Cyanogenmod 13.
> Na overleg met de leverancier zou dit gewoon kunnen en heb ik dan ook de upgrade gedaan
> Alles leek nog goed te werken , echter nu wil de telefoon niet meer via bluetooth koppelen met mijn carkit, terwijl dit met de vorige cyanogenmod 12.1 prima ging.
> Wat kan ik hier aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:01:
Mijn wileyfox swift mobiele telefoon gaf aan dat er een nieuwe update klaarstond. n.m. upgrade naar Cyanogenmod 13.
> Na overleg met de leverancier zou dit gewoon kunnen en heb ik dan ook de upgrade gedaan
> Alles leek nog goed te werken , echter nu wil de telefoon niet meer via bluetooth koppelen met mijn carkit, terwijl dit met de vorige cyanogenmod 12.1 prima ging.
> Wat kan ik hier aan doen??
Tja ook dit probleem wordt in het topic genoemd.. met name Parrot kits.. wat de navigatieproblemen beteft wordt ook altijd verwezen naar een ander.. alsde Wileyfox de enige is met Parrot problemen zal er niet snel door Parrot een update worden uitgebracht..maar misschien wel door Cyanogen.. ik zou terug gaan naar 12.1 hoe dat moet staat diverse keren genoemd hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:33:
[...]
Ik wacht wel tot Wileyfox weer eens in dit topic komt. En anders probeer ik via andere wegen met ze in contact te komen.
Stuur Wileyfox anders eens gewoon een PM. Wellicht reageren ze daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Stuur Wileyfox anders eens gewoon een PM. Wellicht reageren ze daar wel op.
Ik heb al 2 pm's open staan over mijn test met de satellieten en zo maar tot nu toe geen reactie meer.. de stickervraag heb ik ook gesteld.
Maar het is natuurlijk geen must voor iemand om 24/7 ook op tweakers te zijn, Wileyfox heeft het of druk,is of op vakantie of ..ja ik kan wel 100 redenen verzinnen waarom ie nu niet hier is.
Mijn laatste 2 berichten die ik verzonden heb waren van 24-05 en daar heb ik geen antwoord meer op gehad..
De Wileyfox bedrijfsaccount hier op Tweakers wordt zover ik begrepen heb door 1 persoon gedaan..er zit dus hier geen heel team achter.. en of het op eigen initiatief is weet ik ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 02-06-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Nick39 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:36:
De Wileyfox Swift is weer bij Bol.com leverbaar voor 149 euro.. niets failliet dus of dergelijke speculaties.
Ik kreeg net een reactie op facebook van Wileyfox Nederland. Had daar een vraagje uitstaan ivm registratie. Antwoord dat ik kreeg was dat registratie op het moment niet mogelijk was vanwege database problemen.

Heb daarna gevraagd hoe ik dan van de extra diensten gebruik kan maken en gemeld dat ik problemen heb met de GPS van het toestel.

Dus we wachten het weer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Ik kreeg net een reactie op facebook van Wileyfox Nederland. Had daar een vraagje uitstaan ivm registratie. Antwoord dat ik kreeg was dat registratie op het moment niet mogelijk was vanwege database problemen.

Heb daarna gevraagd hoe ik dan van de extra diensten gebruik kan maken en gemeld dat ik problemen heb met de GPS van het toestel.

Dus we wachten het weer af ;)
Ook dit is meerdere keren in dit topic genoemd.. sorry ik ben geen moderator en wil ook niet afzeiken,maar dit had je kunnen lezen.. zelfs dat dit verhaal van jou over de database al een tijd op de Facebook pagina staat van Wileyfox.. en mijn gestelde vragen er over staan hier ook al !!!

*Knip* Als je het ergens niet mee eens bent, maak dan gewoon een TR aan, het is namelijk nogal offtopic.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Nick39 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Ook dit is meerdere keren in dit topic genoemd.. sorry ik ben geen moderator en wil ook niet afzeiken,maar dit had je kunnen lezen.. zelfs dat dit verhaal van jou al een tijd op de Facebook pagina staat van Wileyfox..
*knip*
Ik heb dat van die database inderdaad allang gelezen... Deze vraag had ik al heel lang uit staan bij Wileyfox. Ik laat alleen weten dat ze inderdaad nog reageren op vragen, aangezien jij ook al aankaart dat andere ongerust waren.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Synton schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Ik heb dat van die database gelezen... Ik laat alleen weten dat ze inderdaad nog reageren op vragen, aangezien jij ook al aankaart dat andere ongerust waren.
Op vragen wanneer de database mogelijk gerepareerd is en tot wanneer wel ingeschreven zou kunnen worden reageert men niet.. in een eerder Facebook bericht werd gezegd met terugwerkende kracht tot 1 juni, alleen die datum is al voorbij.

(Nick39 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie")

Ook zijn er berichten van mensen die al betaald hebben voor de reparatie verzekering maar waarbij de huidige status aangeeft dat dit niet zo is.. (door die nog steeds kapotte database)
Helemaal feitelijk: pappen en nathouden
Ik denk zelf dat ze een beetje overdonderd zijn van het succes van de telefoons,waar Tweakers ook een aandeel in heeft ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 02-06-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is er iemand wel positief over dit toestel? moet m nog binnen krijgen, maar als hier zo lees (had ik dat beter voor aanschaf kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:24:
is er iemand wel positief over dit toestel? moet m nog binnen krijgen, maar als hier zo lees (had ik dat beter voor aanschaf kunnen doen)
Er zitten gewoon een aantal waanzinnig knullige bugs in de software, maar ik moet zeggen dat ik van andere toestellen met Cyanogen OS exact hetzelfde hoor. Verder ben ik best tevreden hoor. Het toestel is snel en de bouwkwaliteit is voor zo'n relatief goedkope telefoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dit soort vragen komt vaker voor en over het algemeen krijg je veel negatieve verhalen in dit soort topics. Mensen 'klagen' nou eenmaal een stuk minder wanneer ze tevreden zijn. Dit zie je voorbij komen op alle Ervaringen topics op tweakers.
ksborg schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Er zitten gewoon een aantal waanzinnig knullige bugs in de software, maar ik moet zeggen dat ik van andere toestellen met Cyanogen OS exact hetzelfde hoor.
Wat voor software bugs hebben we het hier over, ben wel benieuwd. Misschien heb ik dezelfde bugs op mijn OnePlus One, die draait ook CyanogenOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
is er iemand wel positief over dit toestel? moet m nog binnen krijgen,
maar als hier zo lees (had ik dat beter voor aanschaf kunnen doen)
Apparaatje is gewoon meesterlijk interessant hoor, wees gerust ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CLB schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Apparaatje is gewoon meesterlijk interessant hoor, wees gerust ;)
mooi - heb device blind aangeschaft nalv tweakers review voor budget toestellen.

twijfelde tussen moto-g (2 stk gehad - prima bevallen) maar deze had iets hogere waardering en specs. ga t zien, dank
ksborg schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Er zitten gewoon een aantal waanzinnig knullige bugs in de software
maar lullig software problemen; wordt dit niet actief odnersteund? of is dat kwestie van andere rom erop janken?

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:16:
[...]

mooi - heb device blind aangeschaft nalv tweakers review voor budget toestellen.

twijfelde tussen moto-g (2 stk gehad - prima bevallen) maar deze had iets hogere waardering en specs. ga t zien, dank

[...]

maar lullig software problemen; wordt dit niet actief odnersteund? of is dat kwestie van andere rom erop janken?
Gewoon stomme dingen:

- Camera crasht regelmatig, vooral bij afsluiten, soms bij foto's maken
- Flight mode kan ik nog steeds maar 1x gebruiken. Daarna moet ik rebooten om de knop weer te kunnen indrukken
- Sommige (supported) themes crashen (mijn scherm ging wel aan, maar er kwam niets meer in beeld). Heb nu de standaard Wileyfox theme weer, die lijkt goed te zijn
- In Android 5.1 crashte de dialer soms midden in een gesprek, waardoor het toestel ging rebooten (inmiddels verholpen).

Bij de Moto G nooit van dat soort ongein gehad. Maar goed, misschien moet ik gewoon stock Android hebben i.p.v. Cyanogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ksborg schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:30:
Bij de Moto G nooit van dat soort ongein gehad. Maar goed, misschien moet ik gewoon stock Android hebben i.p.v. Cyanogen ;)
ironisch gooi ik meestal cyanogen op de moto-g, denk met dit toestel scheelt dat weer dat rom/root/frotten. updates van de telefoon daat dat OTA? (misschien eerst maar wachten tot telefoon binnen is voordat stommeoverbodige vragen ga stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Heb je al een keer een factory reset overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

inmiddels de swift in ontvangst genomen; ding ligt nu 20min. aan de lader. geen indicatie ledje, gaat niet aan [..] batterij zit goed jah, en ook usb aansluiting zit juist in poortje

filmpjes die ik op internet gevonden heb, is de doos voorzien van eoa lullig strikje (was bij mij niet) protectie folie ook niet op display. proeft mij als een toestel wat terug ingenomen is.

wel niet zon kudt week achter de rug, in doa's helemaal geen zin in pfff #FML

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[ 8866.000171] perf interrupt took too long (2507 > 2500), lowering kernel.perf_event_max_sample_rate to 50000
[20408.999204] usb 3-1.4: new high-speed USB device number 5 using ehci-pci
[20409.105637] usb 3-1.4: New USB device found, idVendor=05c6, idProduct=f006
[20409.105641] usb 3-1.4: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0
[20409.118011] hid-generic 0003:05C6:F006.0007: hiddev0,hidraw4: USB HID v1.11 Device [HID 05c6:f006] on usb-0000:00:1a.0-1.4/input0
[20412.128042] usb 3-1.4: USB disconnect, device number 5
[20417.449504] usb 3-1.4: new high-speed USB device number 6 using ehci-pci
[20417.554334] usb 3-1.4: New USB device found, idVendor=05c6, idProduct=f006
[20417.554340] usb 3-1.4: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0
[20417.566855] hid-generic 0003:05C6:F006.0008: hiddev0,hidraw4: USB HID v1.11 Device [HID 05c6:f006] on usb-0000:00:1a.0-1.4/input0

lijkt wel iets herkend te worden; trilt iedere 5sec. maar verder shit

[ Voor 62% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:57:
inmiddels de swift in ontvangst genomen; ding ligt nu 20min. aan de lader. geen indicatie ledje, gaat niet aan [..] batterij zit goed jah, en ook usb aansluiting zit juist in poortje
Niet perrongelijk de USB-B kabel verkeerd om zitten?

Als dat niet werk, ben ik bang dat het inderdaad een DOA is. Je bent helaas niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Niet perrongelijk de USB-B kabel verkeerd om zitten?

Als dat niet werk, ben ik bang dat het inderdaad een DOA is. Je bent helaas niet de enige.
nope, zo staat ook in post hierboven. andere telefoon laadt prima op met deze kabel [..]

accu eruit getrokken; kabel eraan; ineens bootscreen, en melding dat accu opgeladen wordt .... ding ligt langs het toestel, knap

plaats batterij terug in telefoon == zwart scherm, trilt soms keertje

fuck this shit ... had mijn twijfels, gewoon een moto-g moeten pakken :F

//edit
idd ding dood - batterij issue :F 8)7 -O- *zucht*

[ Voor 52% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:10:
[...]
//edit
idd ding dood - batterij issue :F 8)7 -O- *zucht*
Kan gebeuren. Gewoon retour sturen onder het nom DOA en je ontvangt vervolgens een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Kan gebeuren. Gewoon retour sturen onder het nom DOA en je ontvangt vervolgens een nieuwe.
ding gaat vandaag retour,

koop vanmiddag een andere telefoon.

natuurlijk kun je pech hebben(story of my life), maar wanneer 1e ervaring van (nieuwe) fabrikant mij niet bevalt, krijgen deze geen 2e kans; ga niet nog een week 'niet bereikbaar zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:21:
[...]
natuurlijk kun je pech hebben(story of my life), maar wanneer 1e ervaring van (nieuwe) fabrikant mij niet bevalt, krijgen deze geen 2e kans; ga niet nog een week 'niet bereikbaar zijn'
Dat is jammer. Maar helemaal begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

3 dagen telefonisch (mail/whatappes etc.) niet bereikbaar, vond ik zaaaaalig werken. helaas denkt mijn leidinggevende daar anders over :+

mijn conclusie is dat de accu het probleem is, heb daarvoor nog 1 truukje wat kan werken; ding in de vriezer gooien.

tuurlijk staat haaks op alle regels / voorschriften, maar soms werkt dat.

(over 20min. weet ik meer)

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
ksborg schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:30:
[...]

- In Android 5.1 crashte de dialer soms midden in een gesprek, waardoor het toestel ging rebooten (inmiddels verholpen).

[...]
Ik draai nu een paar weken Android 6 en kreeg tijdens mijn laatste 2 gesprekken ook te maken met een spontane reboot. Vrij vervelend natuurlijk, maar gelukkig bel ik gemiddeld maar 1x per week of zo. Een smartphone heb je tenslotte niet om mee te bellen! 8)

Ik vraag me wel af hoe jij dit probleem verholpen hebt. Ik zou het toch wel fijn vinden om die zeldzame telefoongesprekken normaal te beëindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:26:
mijn conclusie is dat de accu het probleem is, heb daarvoor nog 1 truukje wat kan werken; ding in de vriezer gooien.
Ach van alles proberen om het toestel weer aan de praat te krijgen zou ik toch niet doen. Je hebt betaald voor een 100% goede werkende telefoon en als die vanaf dag één al moeilijk gaat doen, zou ik hem gewoon terugsturen onder het nom van DOA. Je krijgt dan gewoon een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Ach van alles proberen om het toestel weer aan de praat te krijgen zou ik toch niet doen. Je hebt betaald voor een 100% goede werkende telefoon en als die vanaf dag één al moeilijk gaat doen, zou ik hem gewoon terugsturen onder het nom van DOA. Je krijgt dan gewoon een nieuw toestel.
8jr telecom retail, ken ieder truukje wat er is; wanneer batterij tijd niet gebruikt is (staat op fabrikatie datum van december vorig jaar) dan wil het soms helpen de accu 20min. in diepvries te doen. vervolgens kickstarten; lader aansluiten zonder accu, dan accu erin prikken - krijgt dat ding een kleine 'opflikker' en vaak is dat voldoende.

loopt een accu bol(?) kun je die in afgesloten plastic zakje doen, en vervolgens 5min. in de waterkoker (last resort) bij een 'dode accu' kun je dus de diepvries-'truuk' proberen.

maar deel je opmerking; hebt betaald voor goed werkend toestel, dat behoor je te krijgen. maar geen zin/tijd voor doa procedure. mocht dit werken, koop wel nieuwe batterij.

de swift geeft inmiddels een bootscherm > trilt > toont accu animatie > gaat op zwart.

nu brand er een geel-achtig ledje in de linker bovenhoek. betekent dat de accu nu geladen wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
himlims_ schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:49:
[...]
maar deel je opmerking; hebt betaald voor goed werkend toestel, dat behoor je te krijgen. maar geen zin/tijd voor doa procedure. mocht dit werken, koop wel nieuwe batterij.
Waarom stuur je hem niet gewoon terug zonder opgaaf van reden voor retour? Je hebt in Nederland toch altijd 14 dagen bedenktijd door de wet kopen op afstand? Zo kun je het product retour sturen en krijg je het aankoopbedrag terug. Kun je meteen een Moto G halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tigerblood schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:51:Waarom stuur je hem niet gewoon terug
normaliter was dat geen issue geweest en ging ding direct retour. maar deze periode gaat dat niet. vandaar de accu/diepvries poging - werkt dat niet, gaat ie retour. En haal vanavond bij een retailer iets anders

inmiddels brand de indicatie led - swift lijkt te laden, en boot-loop is weg. nu wachten of het goed boot nadat ie (2?) uur aan lader gelegen heeft.

*O* SUCCES!!!! zojuist een menu gezien; ding viel direct daarna uit, maar doet iig meer dan hiervoor.

//edit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[25412.338837] usb 3-1.4: USB disconnect, device number 15
[25419.448892] usb 3-1.4: new high-speed USB device number 16 using ehci-pci
[25419.541828] usb 3-1.4: New USB device found, idVendor=2970, idProduct=2281
[25419.541833] usb 3-1.4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[25419.541834] usb 3-1.4: Product: Wileyfox Swift
[25419.541836] usb 3-1.4: Manufacturer: Wileyfox
[25419.541837] usb 3-1.4: SerialNumber: 84f0c6bf
[25426.422497] usb 3-1.4: USB disconnect, device number 16
[25434.300903] usb 3-1.4: new high-speed USB device number 17 using ehci-pci
[25434.396316] usb 3-1.4: New USB device found, idVendor=2970, idProduct=2281
[25434.396321] usb 3-1.4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[25434.396323] usb 3-1.4: Product: Android
[25434.396324] usb 3-1.4: Manufacturer: Android
[25434.396326] usb 3-1.4: SerialNumber: 0123456789ABCDEF
[25438.969754] usb 3-1.4: USB disconnect, device number 17
[25497.037852] usb 3-1.4: new high-speed USB device number 18 using ehci-pci
[25497.131486] usb 3-1.4: New USB device found, idVendor=2970, idProduct=2281
[25497.131490] usb 3-1.4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[25497.131492] usb 3-1.4: Product: Android
[25497.131493] usb 3-1.4: Manufacturer: Android
[25497.131494] usb 3-1.4: SerialNumber: 0123456789ABCDEF
[25500.169649] usb 3-1.4: USB disconnect, device number 18

ding is idd niet goed; dan identificieerd ie als wileyfox, dan als generieke android :?

kreng gaat terug naar verkooppunt - dank voor de support

hier nooit :+ meer een wileyfox, jammer leek aardig potentie te hebben

//edit25
swift lig in doos klaar, en hoor ineens 'pling' .. da fck; setup menu ... :? rare telefoon

[ Voor 95% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Moet ik ´m nou kopen ofniet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
Ik heb geen problemen meer met de Swift.

Heb hem geroot en cm13 (snapshot) met bijbehorende recovery er opgezet.

GPS prima (runtastic app) voor hardlopen. GPS in de auto niet getest, gebruik ik een gewoon navigatiesysteem (navigon) voor.

[ Voor 23% gewijzigd door volly op 04-06-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha heerlijk Himlims :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik denk dat ik 'm dan toch ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Misschien al eerder besproken, maar kan ik deze telefoon unlocken bv een upstroke op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gerard4 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:07:
Misschien al eerder besproken, maar kan ik deze telefoon unlocken bv een upstroke op het scherm?
Een upstroke? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
rens-br schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Een upstroke? Wat bedoel je daarmee?
Volgens mij heette het op m'n vorige telefoon Gesture unlock. Niet echt een gebaar maar een swipe. Omhoog of opzij, net wat ingesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gerard4 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Volgens mij heette het op m'n vorige telefoon Gesture unlock. Niet echt een gebaar maar een swipe. Omhoog of opzij, net wat ingesteld was.
Ja, dat kan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de bovenstaande situatie is natuurlijk niet representatief voor alle toestellen, uiteindelijk bevalt ie mij prima; display heeft mooi contrast; bediening en reactie is vloeiend, (speaker)audio is matig/gemiddeld, OS/features van software zijn voor mij toereikend. behuizing voelt wel wat fragile aan. Hoe is jullie ervaring daarvan?
blijft een risico; EHBO op een DOA maar 't beestje leeft (nog/weer) *O* standby tijd is alleen fcked (8> :Y) B) +1 voor vervangbare batterij

//edit; iemand ergens zon flipcover gevonden? waarbij achterklepje onderdeel is van (bescherm)hoesje?

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 06-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
rens-br schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Heb je al een keer een factory reset overwogen?
Dat ga ik maar eens doen ja. Net werd ik gebeld. Iemand heeft voicemail ingesproken. Ik heb netjes de voicemail kunnen afluisteren. Wilde daarna terugbellen, werd het nummer niet gebeld... Reboot gedaan, vastloper tijdens reboot... Vervolgens accu eruit en opnieuw, toen werkte alles weer.

Heb het idee dat ie niet helemaal briljant is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Alle vinkjes stonden op yes, maar geen NLAlert ontvangen vandaag, meer mensen met dit "euvel"?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24
volly schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:07:
Ik heb geen problemen meer met de Swift.
GPS prima (runtastic app) voor hardlopen. GPS in de auto niet getest, gebruik ik een gewoon navigatiesysteem (navigon) voor.
Heb je de metalen sticker aan de binnenkant van de backcover er nog op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DeFeCt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:12:
Alle vinkjes stonden op yes, maar geen NLAlert ontvangen vandaag, meer mensen met dit "euvel"?
Yep.. niets gehad..
Je kan ook blijkbaar niet zelf voor alle zekerheid een kanaal invullen..
Ik heb op mijn andere telefoon ook Simyo en daar kwam ie wel aan, maar op de Swift niet en alles staat aangevinkt (behalve meldingen uitschakelen) CM12.1

(beide simkaarten abbo, geen 4G aan staan)

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 06-06-2016 13:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DeFeCt schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:12:
nope - maar die dienst werkt sowieso niet voor de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:43:
[...]

nope - maar die dienst werkt sowieso niet voor de 100%
Helaas op mijn andere toestellen met dezelfde provider wel.. Ik lees een hoop narigheid over nooduitzendingen icm cyanogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je t nodig? dat was met de aaiphone ook; zal vanuit ontwikkelaar wel fix komen (mits bekend is daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:55:
zal vanuit ontwikkelaar wel fix komen (mits bekend is daar)
Op de OnePlus One ook met CyanogenOS heb ik ook geen melding gehad. Op de Storm waren er ook mensen die niks hadden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022

Ja die heb ik er nog op zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door volly op 06-06-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
volly schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:59:

Ja die heb ik er nog op zitten.
Weet iemand hier waartegen die sticker nou is? Ik lees op verschillende sites dat hij tegen straling dient. Lijkt me niet echt goed om die er zo af te trekken dus. Maar ik wil hem wel verwijderen want m'n GPS signaal is steeds weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Synton op 06-06-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:55:
heb je t nodig? dat was met de aaiphone ook; zal vanuit ontwikkelaar wel fix komen (mits bekend is daar)
Vanaf 2017 zouden de sirenes stoppen.. nodig, nee ik hoop het nooit nodig te hebben,maar als ze het in gebruik nemen dan wil ik op zijn minst de optie hebben om te kiezen,die heb ik nu niet.. maar ik lees al problemen ermee uit CM11 dus of die fix er echt snel komt weet ik niet.
Ik kan wel een config file aan gaan passen,maar vind het merkwaardig dat je er niet eens een kanaal aan kan toevoegen (en dus kan zien of hij goed staat..) en testen lukt dus nu weer even niet..

Veel meldingen met CyanogenOS (One Plus en zo) die het niet deden.
( https://androidworld.nl/nieuws/nl-alert-test-6-juni-2016/ ) zie comments.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 06-06-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:31
Nu dit toestel zo, 2 maanden in mn bezit aardig tevreden mee maar ik blijf de batterij toch het minste gedeelte van dit toestel vinden ik doe er niet echt veel mee op een dag (mail kijken , paar keer een minuut of 2/3 internetten per keer en misschien is een telefoon gesprek van 5 minuten en dan is hij s'avonds rond 20:00 voor 80% leeg .

Als ik bij "Accu" kijk en dan onder Cyanogen account en onder Android besturingssysteem dan zie ik bij beiden Mobiele radio actief 55min en 50 min , ik luister geen radio en zie ook nergens iets aan staan ... , of is dit iets anders ?

Cyanogen account , Android besturingssysteem samen met Gmail staan haast altijd in de top 3 van veel gebruikers bij "Accu"

Heeft iemand al een adres gevonden waar je een batterij kan bestellen ?

Iemand nog tips ?

[ Voor 4% gewijzigd door ramrodwillem op 06-06-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ramrodwillem schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:17:
ik luister geen radio en zie ook nergens iets aan staan ... , of is dit iets anders ?
Dat is inderdaad iets anders. De mobiele radio wil zeggen dat het je mobiele ontvanger is, je 3G/4G ontvanger dus.
samen met Gmail staan haast altijd in de top 3 van veel gebruikers bij "Accu"
Misschien kan je het synchroniseer interval van Gmail wat lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:24:
[...]

Misschien kan je het synchroniseer interval van Gmail wat lager zetten?
Of uit, ik gebruik Force Gmail Sync, mooie app, controleert gmail met de ingestelde interval, enable/disable push messages enz.. is niet gratis maar zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Bedankt ,

Waar zit synchroniseer interval van Gmail ...? Kan ik eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:10:
Bedankt ,

Waar zit synchroniseer interval van Gmail ...? Kan ik eens kijken
Gewoon waar die bij iedereen zit... Dus [google=android gmail change sync interval].

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Op alle accounts staat synchroniseren uit .... , dus daar zal het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

welk netwerk heb je? eens uitgebreide getest; kpn pollt bijna 2x zo vaak dan vodafone/t-mobile doen,
na periode was testerende standby duur minder lang bij kpn dan diezelfde bij voda/tmobile; was een testje in de winkel, niets officieels ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camperen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 09:26
Heb sinds gister ook zo'n swift ding en wilde geeneens opstarten, opladen of wat dan ook. Zonder sim erin, is nog steeds zo. Met wat gehannis met snoertjes komt er ineens leven in. Zelfs opladen lukt via de computer. Zal allemaal wel... Nu lees ik hier, dat er een aluminium stickertje aan de binnenkant zit. Heb gekeken en zag alleen een zwart fluweel achtig stukje van iets zitten. Het zelfde programma gedownload als Nick39, en kon geen verschil ontdekken.

Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Mijn accu gaat helaas nog steeds snel leeg. Ik heb Watchdog Task Manager lite geïnstalleerd om te achterhalen welke app dit veroorzaakt, maar die crasht steeds. Wilde vervolgens toch maar updaten naar CM13, in de hoop dat Watchdog dan wel werkt, maar het updaten lukt zelfs niet eens.

Ik druk op 'update installeren', vervolgens herstart-ie en krijg ik een zwart scherm met witte letters 'im' en daarna zit ik nog steeds gewoon op m'n huidige CM.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Word er een beetje flauw van zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:47:
Ik druk op 'update installeren', vervolgens herstart-ie en krijg ik een zwart scherm met witte letters 'im' en daarna zit ik nog steeds gewoon op m'n huidige CM.
Full zip downloaden en handmatig installeren via de recovery. Vergeet daarna echter niet je cache te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

twijfel of dit de plek is, maar ik zou heeeel graag; Google Play: BlackBerry Hub

gebruiken; dat is DE tool die ik mis nu van BB naar android ben

echter zegt playstore; incompatible - verder nix

dit schijnt wel vergelijkbaar te zijn; http://www.disa.im/
camperen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:24:
Heb sinds gister ook zo'n swift ding en wilde geeneens opstarten, opladen of wat dan ook. Zonder sim erin, is nog steeds zo.
zo iets had ik ook; wat is de datum van je accu?

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 07-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

niet goed opgelet

[ Voor 93% gewijzigd door himlims_ op 07-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Wat is dat opeens met al die enters? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:54:
twijfel of dit de plek is, maar ik zou heeeel graag; Google Play: BlackBerry Hub
Sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Full zip downloaden en handmatig installeren via de recovery. Vergeet daarna echter niet je cache te wipen.
Geïnstalleerd en cache gewiped. Watchdog manager crasht nog steeds en telefoon is nog steeds traag/snel leeg :(

Begin gewoon echt spijt te krijgen van deze telefoon nu. Was ik maar voor Moto G gegaan...

Is er nog een andere manier waarop ik kan ontdekken welke apps problemen veroorzaken?

[ Voor 7% gewijzigd door renskerenske op 07-06-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Mooi.

Hoe?

Graag wat eigen inzet de volgende keer. We zijn hier geen vraag bak.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 08-06-2016 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Settings > Lock screen > Screen lock.

Nu weer zelf, ik ben je slaafje niet. :o Dit kon je echt wel vinden als je even door de instellingen zou bladeren. Sowieso is dat geen slecht idee, dan leer je je telefoon kennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Gisteravond toch maar de betaalde watch dog task manager geïnstalleerd en wat apps die ik niet veel gebruik verwijderd. Watchdog geeft geen waarschuwingen dus ben benieuwd hoe het nu gaat.

Iets anders: de Wileyfox-letters op de achterkant gaan eraf bij mij... Dat vind ik wel een beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
*Knip* Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 08-06-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:11:
Gisteravond toch maar de betaalde watch dog task manager geïnstalleerd en wat apps die ik niet veel gebruik verwijdert. Watchdog geeft geen waarschuwingen dus ben benieuwd hoe het nu gaat.
Heb je overigens al ooit een factory reset overwogen? Misschien verdwijnen je problemen dan als sneeuw voor de zon. Wat me net nog te binnen schiet, is je accu gebruik van 'wifi' misschien aan de hoge kant? Probeer deze setting eens aan te passen, dat scheelde bij mijn OPO ook veel verbruik.
Iets anders: de Wileyfox-letters op de achterkant gaan eraf bij mij... Dat vind ik wel een beetje jammer!
Zou ze gewoon even een berichtje sturen, misschien kunnen ze iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ik ben er nu echt klaar mee. Toch maar een keer een factory reset. Regelmatig loopt het toestel gewoon vast. Gisteravond reageerde het touchscreen 1x. Daarna werd het scherm donker (bleef we aan) en kon ik niets meer. Alleen nog accu eruit en opnieuw beginnen.

Accugebruik van Wifi (zoals hierboven) heb ik trouwens al regelmatig issues mee gehad. Volgens de batterijstatus neemt Wifi dan 26% van alle accucapaciteit. Keer wifi uit/aan (of toestel uit/aan, wat toch al een paar keer per week nodig is) en het is weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ksborg schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:38:
Ik ben er nu echt klaar mee. Toch maar een keer een factory reset.
Hopelijk helpt de factory reset!
Accugebruik van Wifi (zoals hierboven) heb ik trouwens al regelmatig issues mee gehad. Volgens de batterijstatus neemt Wifi dan 26% van alle accucapaciteit.
Zoveel verbruik had ik met mijn OPO inderdaad ook met die instelling aan. Ik heb de instelling nu één week uit staan en mijn wifi verbruik is gedaald naar 2%. Kan dus iedereen aanraden om die optie uit te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:13:
[...]

Heb je overigens al ooit een factory reset overwogen? Misschien verdwijnen je problemen dan als sneeuw voor de zon. Wat me net nog te binnen schiet, is je accu gebruik van 'wifi' misschien aan de hoge kant? Probeer deze setting eens aan te passen, dat scheelde bij mijn OPO ook veel verbruik.

[...]

Zou ze gewoon even een berichtje sturen, misschien kunnen ze iets voor je betekenen.
Factory reset heb ik een paar weken geleden nog gedaan. Dat hielp toen even, maar toen was er blijkbaar toch weer een misbehaving app. Watchdog task manager geïnstalleerd, wat apps verwijderd... Heb het idee dat het nu beter is (telefoon reageert beter en accupercentage daalt minder hard), maar eerst de komende dagen maar even afwachten of het zo blijft :)

Ik ga ook even naar je link over wifi-gebruik kijken, dankje! :) Edit: wifi-scannen staat uit, dus dat is goed, toch? (jammer, was wel leuk geweest als ik m'n accuduur verder kon verbeteren :P)

[ Voor 5% gewijzigd door renskerenske op 08-06-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:15:
[...]
Factory reset heb ik een paar weken geleden nog gedaan. Dat hielp toen even, maar toen was er blijkbaar toch weer een misbehaving app. Watchdog task manager geïnstalleerd, wat apps verwijderd... Heb het idee dat het nu beter is (telefoon reageert beter en accupercentage daalt minder hard), maar eerst de komende dagen maar even afwachten of het zo blijft :)
Kon zo vlug niet terug vinden dat je een factory reset had gedaan. Hopelijk helpt het verwijderen van die aantal apps.
Ik ga ook even naar je link over wifi-gebruik kijken, dankje! :) Edit: wifi-scannen staat uit, dus dat is goed, toch? (jammer, was wel leuk geweest als ik m'n accuduur verder kon verbeteren :P)
Ah dat is jammer! Het viel in ieder geval te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Nog een vraag: ik wil graag de achtergrond van mijn vergrendelscherm wijzigen, kan dat? En zo ja hoe? :)
Edit: ha, via het thema zelf dus ;) Note to self: eerst googlen, dan vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door renskerenske op 08-06-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op crackberry staat hoe je bb hub en meer kunt installeren, super eenvoudig.
himlims_ schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:54:

gebruiken; dat is DE tool die ik mis nu van BB naar android ben

echter zegt playstore; incompatible - verder nix

dit schijnt wel vergelijkbaar te zijn; http://www.disa.im/

[...]

zo iets had ik ook; wat is de datum van je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Room42 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:47:
[...]
Settings > Lock screen > Screen lock.

Nu weer zelf, ik ben je slaafje niet. :o Dit kon je echt wel vinden als je even door de instellingen zou bladeren. Sowieso is dat geen slecht idee, dan leer je je telefoon kennen. ;)
Niet dus.
Misschien mn vraag nog eens lezen?

Het zit er dus niet op.

*knip*. Commentaar over de moderatie is hier offtopic. Wil je er graag over discussiëren, plaats dan hier even een bericht: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 09-06-2016 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gerard4 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Niet dus.
Misschien mn vraag nog eens lezen?

Het zit er dus niet op.
En wat staat hier dan? (Behalve dat het bij mij disabled is i.v.m. VPN.)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jbS7VNm.png (Klikbaar)
[...]

Wat denk je, dat ik zelf niet gezocht heb?
Blijkt nergens uit, nee. Of je bent niet duidelijk over wat je nou wilt. Maar ook daar mag je wel wat meer energie in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Gerard4 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Dit was de vraag.
En 'Gesture unlock' zit er niet op.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support