Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Britse smartphonemaker WileyFox brengt zijn toestellen Swift en Storm uit in Nederland. Het bedrijf kondigde de toestellen deze zomer aan voor een release in het Verenigd Koninkrijk, maar de midrange-smartphones met Cyanogen OS verschijnen binnen afzienbare tijd in Nederland.

De Britse fabrikant presenteerde beide smartphones eind augustus. WileyFox wil zich onderscheiden van Chinese smart- phones met support in Europa. Bovendien kunnen gebruikers een verzekering afsluiten tegen schade aan het scherm, waarmee de fabrikant belooft het display in geval van schade te repareren.

De Swift is een model met 5"-scherm met 1280x720 pixels en een Qualcomm Snapdragon 410-soc met 2GB aan ram en 16GB opslag. De 900MHz-band die T-Mobile inzet voor 4g ondersteunt de goedkopere Swift niet, maar voor de rest kunnen gebruikers in de Benelux via alle gebruikte 4g-frequenties online. De telefoon heeft een 13-megapixelcamera van Samsung aan de achterkant en een frontcamera met een maximale resolutie van vijf megapixels. In tegenstelling tot de duurdere Storm heeft de Swift een 2500mAh-accu die verwisselbaar is. Er is ondersteuning voor dualsim en het toestel komt in september uit voor 179 euro.

Beide toestellen draaien op Cyanogen OS, het besturingssysteem van het bedrijf achter CyanogenMod, de bekendste custom rom voor Android-smartphones. Cyanogen OS op de toestellen is gebaseerd op Android 5.1.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinCyanogenOS 12.1
CPUQualcomm Snapdragon 410 (MSM8916) Quad Core
RAM2 GB
ROM16 GB
ConnectiviteitBluetooth 4.0, GPS, GLONASS, 2,4 GHz b/g/n
Scherm5" (1280x720) LCD
Camera13MP front, 5MP back
Accu2500 mAh Li-Ion
KleurZwart, Wit
Afmetingen141 x 71 x 9.37 mm
Gewicht135 g
Prijs€179,-

Terug naar Inhoudsopgave

Rootaccess op een Androidtelefoon zoals de Wileyfox Swift wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder root toegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met root toegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk en nog veel en meer!

Een ROM is simpel gezegd de software die op de telefoon draait. Een Custom ROM is een ROM die niet standaard met het toestel geleverd wordt en wordt aangepast door onafhankelijke ontwikkelaars. Voor de Wileyfox Swift zijn een aantal Custom ROMS te vinden, onder andere op XDA.

Om root op de Wileyfox Swift te verkrijgen dient de bootloader eerst unlocked te worden. Het unlocken van de bootloader zorgt ervoor dat al de systeembestanden, de recovery en het boot gedeelte te benaderen is, hierdoor is het simpel om nieuwe ROM's te flashen.

De Bootloader kan unlocked worden door middel van een tool. Deze tool kan ook gebruikt wordt voor een hele boel andere smartphones. Nick39 heeft een tutorial geschreven om handmatig de Swift de rooten, die tutorial wordt hieronder nog besproken.

De tool. (Met dank aan de makers!)
  1. Download de nieuwste versie van WinDroid Toolkit.
  2. Verbind de Wileyfox Swift met een usb kabel aan de computer.
  3. Wanneer het de eerste keer is dat een unlock tool gebruikt wordt, zal de onderstaande melding verschijnen. Er wordt gevraagd om de ADB drivers te installeren. Druk hiervoor op 'Yes' en doorloop het stappenplan.
  4. [img=309,150,,,"ADB Melding"]https://static.tweakers.net/ext/f/pp1mf3wPunrogfIhKvlwNOpu/full.jpg[/img]
  5. Kies het juiste device (Wileyfox -> Wileyfox Swift).
  6. De juiste bestanden worden nu opgehaald en het volgende venster verschijnt:
  7. [img=309,150,,,"WinDroid Toolkit"]https://static.tweakers.net/ext/f/mLiM4fISJZRpFu0nkZUPWCEQ/full.jpg[/img]
  8. Druk op 'Unlock Bootloader' Let op! Alle bestanden zullen worden verwijderd. Maak dus van te voren een backup!
  9. Als de procedure klaar is, druk op flash TWRP, voor het flashen van een nieuwe recovery.
  10. Als de procedure klaar is, druk op Flash SuperSu. Gefeliciteerd! Je toestel is nu geroot
Handmatig (met dank aan Nick39)
Nick39 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:59:
Goed, even een tutorial om de Swift te rooten.
Op de computer:
Stap 1.
Download de adb en fastboot drivers hier:
https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool ,kies de laatste versie en installeer deze.

Stap 2.
Download de laatste supersu versie en zet deze op je sd kaartje.
Deze is o.a. hier te vinden: https://download.chainfire.eu/supersu-beta

Stap 3.
Download de laatste TWRP versie img (moet img file zijn) voor de Wileyfox. (crackling-t0x1.img)
Ik gebruikte deze: http://www91.zippyshare.com/v/60lfsDiR/file.html

Stap 4.
Open een commandprompt en kijk waar je terecht komt, in mijn geval c:\users\nick_39 en kopieer crackling-t0x1.img daarheen.

Stap 5.
Voorbereidingen op je telefoon:
Zorg dat je Opties voor ontwikkelaars aan hebt staan.
Scroll naar beneden en zorg dat OEM-ontgrendeling aan staat.
Zorg dat Android-foutopsporing aan staat.
Hang je telefoon aan een usb poort.
Nu gaan we wat typewerk verrichten.

Stap 6.
Ga terug naar je command-prompt en type in:
"adb reboot bootloader"
Hierna gaat de swift gelijk in fastboot en hoef je niet te knoeien met de knoppen. (uiteraard moet je dan wel ADB geïnstalleerd hebben, mogelijk gaat je pc wat extra drivers installeren, wacht hier rustig op, het kan even duren)
Tik daarna in:
"fastboot devices"
Er moet dan een device serie nummer terug komen, je weet dan dat je goed zit.

Stap 7.
Unlock de bootloader door de volgende regels in te tikken: (of kopiëren en plakken)
"fastboot oem unlock"
"fastboot -i 0x2970 oem unlock-go"
"fastboot oem unlock-go"

Stap 8.
Daarna tik je in:
"fastboot boot crackling-t0x1.img"

Op de telefoon:
Stap 9:
Op je telefoon zie je nu het scherm van de TWRP bootloader
Kies install en verwijs naar de eerder op je kaartje gezette supersu.zip

Stap 10
Uiteindelijk kies je in het TWRP menu voor reboot system.
Klaar, je telefoon is geroot en je originele recovery staat er weer op.

Wil je het TWRP recovery menu behouden dan kies je bij stap 8 voor:
"fastboot flash recovery crackling-t0x1.img"
Wacht tot de installatie voltooid is anders brick je je device.
Haal dan je batterij los ,plaats terug, start je telefoon op met de power en volume down ingedrukt.
Je ziet dan het nieuwe TWRP recovery menu.
Voer dan stap 9 en 10 uit.

Lukt het niet omdat je path niet klopt, zet dan het img file in dezelfde directory als waar fastboot en adb staan.
Je kan het recovery menu ook gebruiken om een volledige nand backup of restore te doen.
Heb je de TWRP recovery er tijdelijk opgezet voer dan stap 6 uit,daarna stap 8: kies backup of restore..
Flash Custom Rom

Voor het flashen van een Custom ROM is er een ROM nodig. Deze zijn te downloaden op onder andere XDA. Zorg ervoor dat je de instructies die bij de ROMS staat goed leest van te voren. Dit voorkomt problemen.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000813175.png

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000813171.png

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001006373.jpeg

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een PM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-04-2016Topic aangemaakt
V2.017-05-2016Handmatige root tutorial toegevoegd, bedankt Nick39.

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-- Gereserveerd --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:16
Het lijkt me maar niet te lukken met deze rootkit.
Ook niet gewoon met fastboot,mijn device word niet gevonden.
Alles staat aan usb debugging,oem ontgrendeling.
Abd drivers zijn geinstalleerd.
Kan het device gewoon zien in windows maar windroid blijft offline staan.
Iemand die me verder kan helpen?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:42:
Iemand die me verder kan helpen?
Krijg je iets van een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
rens-br schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:21:
[...]

Krijg je iets van een foutmelding?
Krijg steeds als melding dat ik usb debugging moet aanzetten.
Doe ik het opnieuw krijg ik melding dat ik oem vergrendeling moet aanzetten terwijl beide aanstaan en daarna crasht windroid.
Ook gewoon met fastboot blijft het maar staan op device zoeken in terminal.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:16:
[...]

Krijg steeds als melding dat ik usb debugging moet aanzetten.
Doe ik het opnieuw krijg ik melding dat ik oem vergrendeling moet aanzetten terwijl beide aanstaan en daarna crasht windroid.
Ook gewoon met fastboot blijft het maar staan op device zoeken in terminal.
Vreemd!

In de FAQ staat het volgende:
The toolkit won't recognize my device!
There are a few thing that could be wrong. First, check that USB Debugging is enabled in Developer Settings. Next, double check that you installed the ADB Drivers correctly. You can redownload the installer here. Next, try using a different USB port. ADB sometimes has issues with USB 3.0 ports. If none of these solutions work, you may have to download the ADB Drivers for your specific device. You can check out this support page from Google to find your specific manufacturer and download their drivers.
Misschien heb je er iets aan?

Verder nog:
- Run je de tool met adminstrator rechten?
- Computer opnieuw opgestart na het installeren van de ADB drivers?
- Proberen verbinding te maken terwijl je device uit staat?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-04-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Bedankt voor de info maar dit heb ik reeds allemaal overlopen en geprobeerd.
Ben zeker geen leek en heb geduld dus ff verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:39:
Bedankt voor de info maar dit heb ik reeds allemaal overlopen en geprobeerd.
Ben zeker geen leek en heb geduld dus ff verder zoeken.
Heb je al geprobeerd het toestel handmatig in fastboot modus te zetten?
reboot Wileyfox Swift into fastboot mode: with the device powered down, hold the Volume Up and connect USB

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 12-04-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
rens-br schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:07:
[...]

Heb je al geprobeerd het toestel handmatig in fastboot modus te zetten?

[...]
Is vrijdag dan toch gelukt om via fastboot alles in orde te krijgen.
En met deze recovery http://forum.xda-develope...ial-twrp-2-8-7-1-t3267210.
Alles draait voorlopig vlotjes,ook xposed ect.
Bedankt voor het reageren en meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:16:
[...]

Is vrijdag dan toch gelukt om via fastboot alles in orde te krijgen.
En met deze recovery http://forum.xda-develope...ial-twrp-2-8-7-1-t3267210.
Alles draait voorlopig vlotjes,ook xposed ect.
Goed om te horen! Ik ben wel benieuwd welke Recovery de tool in de OP installeert. Kan er zo niks over vinden.

Je zou overigens ook kunnen kiezen om de CyanogenMod Recovery te gebruiken. Die kan je hier vinden. Op die pagina is ook CyanogenMod 13 te vinden. Kies dan voor 'snapshot'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:50:
[...]

Goed om te horen! Ik ben wel benieuwd welke Recovery de tool in de OP installeert. Kan er zo niks over vinden.

Je zou overigens ook kunnen kiezen om de CyanogenMod Recovery te gebruiken. Die kan je hier vinden. Op die pagina is ook CyanogenMod 13 te vinden. Kies dan voor 'snapshot'.
Ik had deze eerst geinstalleerd maar kreeg het niet voor elkaar om het toestel trg via
fastboot op te starten in recovery.
Waar door het toestel steeds opnieuw gewoon opstarte.
Zijn nog mensen die dit probleem hadden na wat zoeken op www.
Met deze recovery lukte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:04:
[...]

Ik had deze eerst geinstalleerd maar kreeg het niet voor elkaar om het toestel trg via
fastboot op te starten in recovery.
Waar door het toestel steeds opnieuw gewoon opstarte.
Zijn nog mensen die dit probleem hadden na wat zoeken op www.
Met deze recovery lukte het meteen.
Goed om je ervaring te horen! Kon je het toestel ook niet via de onderstaande methode booten in recovery:
Recovery: With the device powered down, hold the Volume Down and Power buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:27:
[...]

Goed om je ervaring te horen! Kon je het toestel ook niet via de onderstaande methode booten in recovery:

[...]
Nee handmatig wel maar dan start hij trg normaal op en via fastboot kreeg ik de tel niet in recovery.
De actie in terminal deed niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:47:
Nee handmatig wel maar dan start hij trg normaal op en via fastboot kreeg ik de tel niet in recovery.
De actie in terminal deed niks.
OK. Bijzonder! Op mijn OPO werkt die methode perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vervolg van Room42 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:48:
[...]

Wat de root betreft, ik heb een pagina op het XDA forum gevonden wat de rootmethode daar omschrijft zoals jij het zegt, maar zowel op het XDA forum als op het topic hier over rooten staat heel duidelijk dat het unlocken van de bootloader alleen al, de user data wist.

[...]
Ik neem aan dat jij (o.a.) deze guide bedoelt? XDA - [Root]Wileyfox Swift
Hmm... Ik meen echt te herinneren dat ik het zonder wipe gedaan heb, maar ik ben de laatste om niet aan mezelf te twijfelen :) Sowieso was het een van de eerste dingen die ik deed nadat ik besloten had de telefoon te houden, dus echt veel stond er nog niet op.

Dus ik moet het even in het midden laten en laat het vooral weten :)

[ Voor 104% gewijzigd door Room42 op 30-04-2016 23:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ja, zie punt 7 van die handleiding.
Ook hier staat het expliciet genoemd:
rens-br in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"
En uiteraard in dit topic zelf.

Het enige probleem is feitelijk dat My backup pro alleen bij root ook de gegevens meeneemt en niet alleen de apk, en de adaway.. hoewel dat laatste geen garantie meer biedt,er zijn ook zat apps met ingebouwde reclame en die omzeil je niet met een aangepast hosts bestand..

edit: root gedaan
Je device wordt inderdaad volledig gewiped door de root, maar:
De tool genoemd in de topicstart is waarschijnlijk voor de opo en werkt niet goed.
Je krijgt een zooi schermen over adbdrivers, hoewel de actuele drivers geinstalleerd zijn krijg je toch de melding dat dit niet zo is en het programma gaat het proberen te installeren.
Vervolgens kan hij het device niet vinden ook al staat die in fastboot.
Computer herstart zodat de drivers netjes op zijn plaats staan en maar weer opnieuw de tool starten.
Vervolgens zou het apparaat dan volgens de tool een paar dialoogvensters moeten laten zien waarin je met volume up en down wat keuzes moet maken, dit gebeurt echter niet en je krijgt niets te zien.
Vervolgens zou dan een reboot gedaan moeten worden waarbij je de tweede stap zou moeten kunnen doen,maar ook dit gebeurt niet.
Uiteraard wordt er dan ook niets geflashed en krijg je de meldingen of de debug mode en dergelijke aan staan (wat zo is).
Ik heb de guide hier gevolgd:
http://forum.xda-develope...t-wileyfox-swift-t3261321
En dat werkt prima.
Zorg ervoor dat de recovery img in het juiste pad staat, bij mij start een dos command scherm standaard op in c:\users\nick_39 en DAAR moet ook de crackling-t0x1.img staan.
Gelijk na het flashen moet je in recovery opstarten en dan kun je de superSU.zip flashen.
Daarna mag je het hele apparaat opnieuw gaan instellen.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:58:
Lang geprobeerd om een huawei (y625) aan de praat te krijgen omdat die steeds notificaties mist.
Schijnt een probleem te zijn dat bij meer huawei's voorkomt dus de Wileyfox Swift besteld.
Als ik de bootloader unlock krijg ik dan nog wel eventuele updates ??
Als je alleen de bootloader unlocked, kun je nog eenvoudig OTA's installeren. Zet je er echter ook TWRP op dan kunnen OTA's niet meer geinstalleerd worden, je kan dan wel eenvoudig de full rom downloaden en die installeren via TWRP.
Verder raak je inderdaad alles kwijt bij het unlocken van de bootloader, dus dit is bij mij eigenlijk altijd stap één bij een nieuwe telefoon. Ik heb verder geen ervaring met Kingroot.
Room42 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:28:
[...]
Weet ik nog niet zeker. Nog geen updates gehad na het unlocken. Check for updates geeft aan dat er niks beschikbaar is. Ik draai versie 12.1.1-YOG7DAS2FI (Android 5.1.1), Build nr LMY48Y.
Op mijn OPO kan ik geen OTA's meer installeren door TWRP, op mijn OPX zonder TWRP (maar met unlocked bootloader) gaat dit wel.
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:22:
[...]
Ik zie trouwens een optie bij de ontwikkelaaropties voor toestemming van de unlock van de bootloader, zo simpel zal het toch niet zijn ?
Dat vinkje moet je wel zetten, maar dat betekent alleen dat de bootloader unlocked mag worden. Daarmee unlock je de bootloader niet. Dat moet via fastboot.
Room42 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:56:
[...]
Daarna reboot je weer normaal en heb je root, zonder Wipe.
Weet je zeker dat dit zonder Wipe is? Ik weet bijna zeker dat het unlocken van de bootloader een wipe veroorzaakt namelijk. Volgens Nick39 wordt het device inderdaad gewiped.
Die firewall kende ik nog niet! Ik gebruikte altijd Droiwall, maar die heeft geen onderscheiding tussen roaming en geen roaming. Ga AFWall+ eens gebruiken.
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:48:
Zoals ik het begrijp, wipe of niet, het unlocken wist de boel maar corrigeer me gerust als ik het mis heb.
Dat is ook wat ik ervaren heb op zowel de OnePlus One als de OnePlus X.
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:14:
[...]
De tool genoemd in de topic start is waarschijnlijk voor de opo en werkt niet goed.
De tool is niet gemaakt door mij, maar door wat onafhankelijke ontwikkelaars. De tool zou moeten werken op een heleboel devices, waaronder de Wileyfox Swift. Vreemd dat je al persoon nummer twee bent die het niet aan de praat krijgt. Overigens heb ik de tool twee weken geleden gebruikt om de OnePlus X te unlocken en het duurde ook even voordat alles werkte, (Verbinding, Fastboot etc.) het kan dus ook zijn dat de tool gewoon nog wat bugs heeft.
Gelijk na het flashen moet je in recovery opstarten en dan kun je de superSU.zip flashen.
Daarna mag je het hele apparaat opnieuw gaan instellen.
Fijn dat het rooten nu in ieder geval gelukt is! Overigens draai je nu niet meer de standaard recovery, OTA updates kan je dus waarschijnlijk ook niet meer installeren, zoals hierboven ook al genoemd. Verder verdwijnt SuperSu / root ook weer bij het updaten van de software. Dus SuperSu zul je altijd moeten flashen na een update.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-05-2016 08:26 . Reden: post aangepast aan edit van Nick39. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Als je alleen de bootloader unlocked, kun je nog eenvoudig OTA's installeren. Zet je er echter ook TWRP op dan kunnen OTA's niet meer geinstalleerd worden, je kan dan wel eenvoudig de full rom downloaden en die installeren via TWRP.
Verder raak je inderdaad alles kwijt bij het unlocken van de bootloader, dus dit is bij mij eigenlijk altijd stap één bij een nieuwe telefoon. Ik heb verder geen ervaring met Kingroot.
In princiepe zal Kingoroot het niet beter kunnen als nu, alleen heeft kingoroot (hence verwar niet met Kingroot, kingroot is chinees en Kingoroot is Amerikaans) een eigen versie van SuperSU.
Die kun je bij Kingoroot redelijk snel vervangen met SuperSU-me, maar die tool werkt niet goed met Kingroot.

Welke Rom moet ik by the way hebben..
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-fastboot-07863145a7.zip
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip of
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-boot-debuggable-b90b3f97a5.img

Ik weet niet of de genoemde methode met de custom recovery hetzelfde is als TWRP, de hele term TWRP zegt me niet zoveel..ik ga hard richting de 60..
[...]
De tool is niet gemaakt door mij, maar door wat onafhankelijke ontwikkelaars. De tool zou moeten werken op een heleboel devices, waaronder de Wileyfox Swift. Vreemd dat je al persoon nummer twee bent die het niet aan de praat krijgt. Overigens heb ik de tool twee weken geleden gebruikt om de OnePlus X te unlocken en het duurde ook even voordat alles werkte, (Verbinding, Fastboot etc.) het kan dus ook zijn dat de tool gewoon nog wat bugs heeft.
Op zich kan de tool werken, maar omdat je geen output krijgt visueel weet je niet wanneer het ding klaar is met stap 1.
Hij installeert een hoop narigheid, ik heb de android SDK tools altijd geinstalleerd en geupdated staan omdat ik meer met android knoei,de drivers zijn allemaal actueel en fastboot zit gewoon in die tools.
Na het installeren herkende de pc ook de drivers van mijn andere telefoons niet meer, dat had ik verwacht dus ik heb voor het gebruik van de tool eerst een volledige systeembackup van de pc gemaakt en die achteraf terug gezet.
Fijn dat het rooten nu in ieder geval gelukt is! Overigens draai je nu niet meer de standaard recovery, OTA updates kan je dus waarschijnlijk ook niet meer installeren, zoals hierboven ook al genoemd. Verder verdwijnt SuperSu / root ook weer bij het updaten van de software. Dus SuperSu zul je altijd moeten flashen na een update.
Ik vraag me af of de originele recovery terug te zetten is met fastboot en zo ja hoe en hoe kom je er aan,en werkt dan de root nog?
Bij de ontwikkelaarsopties in de telefoon staat nog een grappige optie:
"Cyanogen-recovery bijwerken" met als omschrijving "Recovery bijwerken met systeemupdates.."
Is er een alternatieve manier om SuperSu te flashen zonder de recovery te moeten aanpassen ?
In princiepe gebruik ik de custom recovery verder nergens voor.
In princiepe hoef ik niet gelijk naar Android 6 want dan moet ik weer alles gaan uitvinden,als ik eventuele patches maar kan toepassen.
Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, een puntsgewijze handleiding kan ik prima volgen,maar verder verdiep ik me er niet heel erg in,ik knoei niet met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Welke Rom moet ik by the way hebben..
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-fastboot-07863145a7.zip
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip of
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-boot-debuggable-b90b3f97a5.img
Je moet: cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip hebben, die versie kan je flashen via de Recovery. Maar als het goed is zit je al op de laatste versie, dus is het flashen nu niet nodig.
Ik weet niet of de genoemde methode met de custom recovery hetzelfde is als TWRP, de hele term TWRP zegt me niet zoveel..ik ga hard richting de 60..
TWRP is, net zoals Cyanogen Recovery, gewoon een recovery. Ze werken allebei en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar ik zie nu op de website van TWRP dat ze geen versie hebben voor de Wileyfox Swift.
Op zich kan de tool werken, maar omdat je geen output krijgt visueel weet je niet wanneer het ding klaar is met stap 1.
Hij installeert een hoop narigheid, ik heb de android SDK tools altijd geinstalleerd en geupdated staan omdat ik meer met android knoei,de drivers zijn allemaal actueel en fastboot zit gewoon in die tools.
Na het installeren herkende de pc ook de drivers van mijn andere telefoons niet meer, dat had ik verwacht dus ik heb voor het gebruik van de tool eerst een volledige systeembackup van de pc gemaakt en die achteraf terug gezet.
Goed om te weten dat de tool eigenlijk een beetje brak is.
Ik vraag me af of de originele recovery terug te zetten is met fastboot en zo ja hoe en hoe kom je er aan,en werkt dan de root nog?
De originele recovery is te vinden in de rom hierboven, als je die flasht staat de originele recovery weer terug. SuperSu en root blijft bij het terug flashen behouden. Echter na een OTA update moet SuperSu weer teruggezet worden en dat gaat geloof ik niet zonder custom recovery. (SuperSu uit de Play Store installeren is namelijk niet genoeg)
Bij de ontwikkelaarsopties in de telefoon staat nog een grappige optie:
"Cyanogen-recovery bijwerken" met als omschrijving "Recovery bijwerken met systeemupdates.."
Bij het installeren van een OTA wordt de recovery soms ook aangepast, als dit vinkje uitstaat wordt dat dus niet gedaan. Draai je echter een custom recovery zal de OTA sowieso falen, ongeacht dat vinkje.
In princiepe hoef ik niet gelijk naar Android 6 want dan moet ik weer alles gaan uitvinden,als ik eventuele patches maar kan toepassen.
Waarom zou je niet naar Android 6.0 gaan, werkt namelijk prima! En wat bedoel je met uitvinden en patches toepassen?
Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, een puntsgewijze handleiding kan ik prima volgen,maar verder verdiep ik me er niet heel erg in,ik knoei niet met custom roms.
Geeft niks! We zijn op tweakers om elkaar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:48:
[...]

TWRP is, net zoals Cyanogen Recovery, gewoon een recovery. Ze werken allebei en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar ik zie nu op de website van TWRP dat ze geen versie hebben voor de Wileyfox Swift.
Misschien is het daarom dat de tweede stap van de tool niet werkt..
Bij stap 2 installeer je de TWRP maar als die er niet is voor de Swift,kan de tool ook niet werken..
Niet als kritiek bedoeld,maar je maakt een topic met rooten voor de Wileyfox aan,terwijl je het zelf gebruikt voor de OPO en eigenlijk blijkt dat het rooten op jouw manier met de tool,niet goed werkt.
Niet iedereen zal het topic helemaal doorlezen en gaat met de Swift vrolijk aan de gang.. misschien kun je beter de instructies overnemen uit het topic dat ik noemde ??
Waarom zou je niet naar Android 6.0 gaan, werkt namelijk prima! En wat bedoel je met uitvinden en patches toepassen?
Bij iedere versie van android staan de opties om het toestel te customizen elders, er komen opties bij,er verdwijnen opties of ze moeten via een ander scherm geactiveerd worden dan dat eerst het geval was.
Ik ben dyslectisch maar op een hele speciale manier, ik sla tekst en alles op als plaatjes.
De opties staan als plaatjes in mijn hoofd.
Of het moment dat er iets verandert, klopt het plaatje niet meer met dat ik in mijn hoofd had en raak ik in paniek.
Om diezelfde reden ben ik nooit overgestapt naar windows 8 of 10 maar altijd blijven draaien onder windows 7 met mijn eigen startmenu,zodra ik voor een pc kom waar dat anders is zit ik met de handen in het haar.

Met patches bedoel ik,er worden af en toe systeem patches gereleased met bugfixes.
Zoals de laatste, ik geloof eind december.
Ik hoop dat ik in elk geval toekomstige patches zal krijgen al vrees ik dat als android 6 wordt gepushed,de systeem patches ook alleen voor android 6 zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:15:
[...]
Misschien is het daarom dat de tweede stap van de tool niet werkt..
Bij stap 2 installeer je de TWRP maar als die er niet is voor de Swift,kan de tool ook niet werken..
Niet als kritiek bedoeld,maar je maakt een topic met rooten voor de Wileyfox aan,terwijl je het zelf gebruikt voor de OPO en eigenlijk blijkt dat het rooten op jouw manier met de tool,niet goed werkt.
Niet iedereen zal het topic helemaal doorlezen en gaat met de Swift vrolijk aan de gang.. misschien kun je beter de instructies overnemen uit het topic dat ik noemde ??
Is inderdaad een goed idee. Zal eens kijken of ik hier nog tijd voor hebt vandaag. Overigens pakt de tool gewoon een andere recovery als TWRP niet bestaat.
Bij iedere versie van android staan de opties om het toestel te customizen elders, er komen opties bij,er verdwijnen opties of ze moeten via een ander scherm geactiveerd worden dan dat eerst het geval was.
Ik ben dyslectisch maar op een hele speciale manier, ik sla tekst en alles op als plaatjes.
De opties staan als plaatjes in mijn hoofd.
Of het moment dat er iets verandert, klopt het plaatje niet meer met dat ik in mijn hoofd had en raak ik in paniek.
Ik begrijp het. Heb zelf ook dyslexie, dus kan me voorstellen hoe lastig het af en toe is ;) Overigens zit er echt nauwelijks verschil tussen Android 5.1.1 en Android 6.0.1.
Met patches bedoel ik,er worden af en toe systeem patches gereleased met bugfixes. Ik hoop dat ik in elk geval toekomstige patches zal krijgen al vrees ik dat als android 6 wordt gepushed,de systeem patches ook alleen voor android 6 zullen zijn.
Ik ben bang dat je voor security patches steeds nieuwe Android versies zult moeten flashen. Als Android 6.0.1. is uitgebracht, worden er geen (security) updates meer uitgebracht voor de vorige versie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Ik ben bang dat je voor security patches steeds nieuwe Android versies zult moeten flashen. Als Android 6.0.1. is uitgebracht, worden er geen (security) updates meer uitgebracht voor de vorige versie(s).
Helaas, dan zal ik tzt wel moeten.

Overigens, ik heb de installatie iets anders gedaan dan bij punt 6 van de tut. op xda.
Je hebt toch al een commandprompt nodig (als administrator)
Hang je device aan de usb poort en unlock je scherm.
Open commandprompt en enter:
adb reboot bootloader
Hierna gaat de swift gelijk in fastboot en hoef je niet te knoeien met de knoppen. (uiteraard moet je dan wel ADB geinstalleerd hebben)
Tik daarna in:
fastboot devices
Er moet dan een device serie nummer terug komen.
Dan door met punt 7
In mijn geval werkte het alleen door de img file te plaatsen in de directory waar je start als je een commandprompt opent, c:\users\nick_39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mochten er mensen zijn die graag Android M willen installeren, maar hebben geroot, kunnen ze dit stappenplan even volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Op de computer:
Stap 1.
https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool ,kies de laatste versie en installeer deze.

Stap 2.
Deze is o.a. hier te vinden: https://download.chainfire.eu/696/supersu/

Stap 3.
Download de laatste TWRP versie img (moet img file zijn) voor de Wileyfox. (crackling-t0x1.img)
Ik gebruikte deze:
http://www91.zippyshare.com/v/60lfsDiR/file.html

Stap 4.
Open een commandprompt en kijk waar je terecht komt, in mijn geval c:\users\nick_39 en copieer crackling-t0x1.img daarheen.

Stap 5.
Nu gaan we wat typwerk verrichten.

Stap 6.
Ga terug naar je commandprompt en type in:
adb reboot bootloader
Hierna gaat de swift gelijk in fastboot en hoef je niet te knoeien met de knoppen. (uiteraard moet je dan wel ADB geinstalleerd hebben, mogelijk gaat je pc wat extra drivers installeren,wacht hier rustig op,kan even duren)
Tik daarna in:
fastboot devices
Er moet dan een device serie nummer terug komen,je weet dan dat je goed zit.

Stap 7.
Unlock de bootloader door de volgende regels in te tikken: (of kopieren en plakken)
fastboot oem unlock
fastboot -i 0x2970 oem unlock-go
fastboot oem unlock-go

Stap 8.
Daarna tik je in:
fastboot boot crackling-t0x1.img

Op de telefoon:
Stap 9:

Stap 10

fastboot flash recovery crackling-t0x1.img
Wacht tot de installatie voltooid is ander brick je je device.
Haal dan je batterij los ,plaats terug, start je telefoon op met de power en volume down ingedrukt.

Lukt het niet omdat je path niet klopt, zet dan het img file in dezelfde directory als waar fastboot en adb staan.
Je kan het recovery menu ook gebruiken om een volledige nand backup of restore te doen.
Heb je de TWRP recovery er tijdelijk opgezet voer dan stap 6 uit,daarna stap 8: kies backup of restore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:59:
Op de computer:
Stap 1.

Stap 2.
Deze is o.a. hier te vinden: https://download.chainfire.eu/696/supersu/

Stap 3.
Ik gebruikte deze:
http://www91.zippyshare.com/v/60lfsDiR/file.html

Stap 4.
Open een commandprompt en kijk waar je terecht komt, in mijn geval c:\users\nick_39 en copieer crackling-t0x1.img daarheen.

Stap 5.
Nu gaan we wat typwerk verrichten.

Stap 6.
Ga terug naar je commandprompt en type in:
adb reboot bootloader
Hierna gaat de swift gelijk in fastboot en hoef je niet te knoeien met de knoppen. (uiteraard moet je dan wel ADB geinstalleerd hebben, mogelijk gaat je pc wat extra drivers installeren,wacht hier rustig op,kan even duren)
Tik daarna in:
fastboot devices
Er moet dan een device serie nummer terug komen,je weet dan dat je goed zit.

Stap 7.
Unlock de bootloader door de volgende regels in te tikken: (of kopieren en plakken)
fastboot oem unlock
fastboot -i 0x2970 oem unlock-go
fastboot oem unlock-go

Stap 8.
Daarna tik je in:
fastboot boot crackling-t0x1.img

Op de telefoon:
Stap 9:

Stap 10

fastboot flash recovery crackling-t0x1.img
Wacht tot de installatie voltooid is ander brick je je device.

Bedankt voor je stappenplan. Zal het toevoegen aan de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mochten er nog mensen zijn die graag terug willen naar de stock rom. Ik heb een lijstje met alle stock roms gemaakt: rens-br in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:47:

Voor de mensen die op zoek zijn naar roms. De links staat hieronder:
cm-12.1-YOG4PAS33Jcm-12.1-YOG7DAS2FIcm-13.0-ZNH0EAS2NHHet verschil tussen de verschillende links:
  • Fastboot: Bevat de volledige rom en overschrijft alles bij flashen, maar dit kan alleen via Fastboot en niet via Recovery
  • Signed: Kan altijd geïnstalleerd worden via TWRP, Custom recovery en originele recovery en overschrijft de data partitie niet.
  • Boot debuggable: Dit zijn boot images die ADB root en developer menu opties. Kan alleen geflasht worden via recovery.

Heeft er iemand al ooit geprobeerd om de i-Mobile IQ II rom te flashen op de Swift. Ze zijn, op 1GB ram na, hardwarematig hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er al mensen die de Android N Preview 3 hebben uitgeprobeerd op hun Swift. De pricewatch: General Mobile Android One 4G Zwart hoort in het Beta programma thuis en bevat dezelfde hardware als de Swift. Die roms zijn dus te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 19-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds de update krijg ik m'n Swift niet meer geroot. Ik heb:
- de full zip van CyanogenOS geinstalleerd (cm-13.0-ZNH0EAS2NH-crackling-signed-9c92ed2cde.zip)
- gereboot (meerdere keren)
- proberen een SuperSU update (zip) te flashen via SD card of adb sideload (dmv booten naar cm-13.0-20160316-SNAPSHOT-ZNH0EAO1QB-crackling-recovery.img).

Resultaat:
- Met SuperSU v2.46 bleef m'n telefoon hangen bij 't booten.
- SuperSU 2.65 (stable), 2.68 (Beta) of 2.74-2 (Beta): booten lukt, maar de SuperSU app (2.65) blijft roepen dat er geen SU binary geinstalleerd is en sluit vervolgens meteen af.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

Gelukt! De cm-13.0-.. recovery werkt blijkbaar niet goed; nu met TWRP 3.0.2 gedaan (met SuperSU zip op SD-kaart; sideload wilde niet) en nu werkt de 2.74-2 beta wel.

Voor TWRP moest ik nog wel deze instructies volgen om m'n partitie te unlocken: https://github.com/TeamWi...23#issuecomment-151277671

[ Voor 21% gewijzigd door tszcheetah op 11-06-2016 17:24 . Reden: het werkt nu wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tszcheetah schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:11:
Gelukt! De cm-13.0-.. recovery werkt blijkbaar niet goed; nu met TWRP 3.0.2 gedaan (met SuperSU zip op SD-kaart; sideload wilde niet) en nu werkt de 2.74-2 beta wel.

Voor TWRP moest ik nog wel deze instructies volgen om m'n partitie te unlocken: https://github.com/TeamWi...23#issuecomment-151277671
SuperSu stable werkt niet goed samen met MM en dat resulteert 9/10x in een bootloop. Ik gebruik voor MM altijd de laatste Beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:w vraagje; de RADIO gaat over de bluetooth/wifi/gms etc. toch?

heb steeds vaker dat wifi geen data doorgeeft (of laat) idk, maar begint nu wel te irriteren.

dat is middels een andere radio-versie misschien te verhelpen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:34:
:w vraagje; de RADIO gaat over de bluetooth/wifi/gms etc. toch?
Dat is correct! Radio heeft alles te maken met de draadloze signalen.

Sinds wanneer heb je deze problemen? En gebruik je stock rom of een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

stock rom met OTA (bij mijn weten, laatste orginele rom)

problemen sinds week of wat - kan niets bijzonders vinden wat gewijzigd is. situatie speelt op meerdere locaties (werk, thuis etc.)

volgens mij zijn er 2 opties;
1. ding naar fabrikatn sturen > zoeken zij t maar uit
2. ding flashen/updaten > die radio versie wijzigen ... kansje op verbetering

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-07 10:01
Ik heb geprobeerd om TWRP recovery te installeren op mijn wileyfox Swift. Echter lukt het mij niet om deze te installeren. Het eenmalig laden van TWRP doormiddel van het fastboot boot commando lukt wel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wolter. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:23:
Ik heb geprobeerd om TWRP recovery te installeren op mijn wileyfox Swift. Echter lukt het mij niet om deze te installeren. Het eenmalig laden van TWRP doormiddel van het fastboot boot commando lukt wel.
Dan wordt TWRP niet 'geïnstalleerd', maar gestart. Het is belangrijk om de telefoon niet te laten afsluiten door een commando, maar dit na het flashen zelf handmatig te doen.

Heb je ook dit al geprobeerd: Nick39 in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolter.
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:04:
[...]

Dan wordt TWRP niet 'geïnstalleerd', maar gestart. Het is belangrijk om de telefoon niet te laten afsluiten door een commando, maar dit na het flashen zelf handmatig te doen.

Heb je ook dit al geprobeerd: Nick39 in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's".
Het is gelukt, ik startte de telefoon opnieuw op door middel van een commando ipv door de accu eruit te halen.
Dankjewel!

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-04 15:34

Eim

update 05-02-17: overgestapt naar een andere ROM door diverse stabiliteitsissues. Telefoon die opeens herstart, meldingen van gecrashte updater applicatie.
Ik heb verschillende versies van de MIUI geprobeerd, telkens met opstartproblemen of trage UI. Uiteindelijk ben ik op de MIUI 7 v6.1.28 uitgekomen. Werkt heel fijn en ziet er strak uit.

Download MIUI 7 v6.1.28: https://yadi.sk/d/-JVbYjTSqELSi
Download GAPPS arm 6 nano: http://opengapps.org/
Bron: https://forum.xda-develop...t-wileyfox-swift-t3331500

Installatie instructies
Go to TWRP
Wipe cache / dalvik cache / data / system......
flash rom
Install gapps
Reboot
After first boot is completed REBOOT you are device ( Important)

[ Voor 45% gewijzigd door Eim op 05-02-2017 13:52 . Reden: stabiliteitsissues ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eim schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:02:
Ik heb verschillende versies van de MIUI geprobeerd, telkens met opstartproblemen of brakke UI. Uiteindelijk ben ik op de MIUI 7 v6.1.28 uitgekomen. Werkt heel fijn en ziet er strak uit. :9
Screenshots:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Download MIUI 7 v6.1.28: https://yadi.sk/d/-JVbYjTSqELSi
Download GAPPS arm 6 nano: http://opengapps.org/

Installatie instructies
Go to TWRP
Wipe cache / dalvik cache / data / system......
flash rom
Install gapps
Reboot
After first boot is completed REBOOT you are device ( Important)
Je screenschots doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Is er ergens een guide hoe terug te gaan van de stock vanuit root? Ik vind root fijn, maar heb liever OTA updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philotra schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:24:
Is er ergens een guide hoe terug te gaan van de stock vanuit root? Ik vind root fijn, maar heb liever OTA updates ;)
Welke recovery heb je nu draaien? Is dit TWRP of stock?

offtopic:
Heb je post verplaatst naar dit topic, want in het Ervaringen & Discussie topic is het offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

In heb nu de cyanogen mod recovery draaien: https://download.cyanogenmod.org/?device=crackling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet terug gaan naar stock recovery en daarna de stock zip flashen. Je kan daarna weer updaten. De stappen:
  1. Maak een full backup in TWRP. (voor de zekerheid) en kopieer deze naar je PC
  2. Download cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-fastboot-84f0d5200b.zip pak het bestand uit en kopieer recovery.img naar je telefoon.
  3. Download cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-42f2b8e414.zip naar je telefoon.
  4. Stel in developer opties in dat Recovery mag worden bijgewerkt.
  5. Installeer Google Play: Flashify (for root users) en installeer recovery.img door middel van 'Flash' - > 'Recover image'. (Of flash het door middel van TWRP).
  6. Reboot naar Recovery en installeer 'cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-42f2b8e414.zip'
  7. Selecteer 'Wipe Cache partition'.
  8. Reboot en laat de telefoon apps bijwerken (indien nodig).
Nu ben je weer terug naar stock en zou OTA updates weer geïnstalleerd moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 12-10-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

rens-br schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:07:
[...]

Je moet terug gaan naar stock recovery en daarna de stock zip flashen. Je kan daarna weer updaten. De stappen:
  1. Maak een full backup in TWRP. (voor de zekerheid) en kopieer deze naar je PC
  2. Download cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-fastboot-84f0d5200b.zip pak het bestand uit en kopieer recovery.img naar je telefoon.
  3. Download cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-42f2b8e414.zip naar je telefoon.
  4. Stel in developer opties in dat Recovery mag worden bijgewerkt.
  5. Installeer Google Play: Flashify (for root users) en installeer recovery.img door middel van 'Flash' - > 'Recover image'. (Of flash het door middel van TWRP).
  6. Reboot naar Recovery en installeer 'cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-42f2b8e414.zip'
  7. Selecteer 'Wipe Cache partition'.
  8. Reboot en laat de telefoon apps bijwerken (indien nodig).
Nu ben je weer terug naar stock en zou OTA updates weer geïnstalleerd moeten worden.
thanks! Is er ook een manier om de bootlocker weer te locken? Dus dat hij echt weer op fabrieksinstellingen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philotra schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:21:
[...]
thanks! Is er ook een manier om de bootlocker weer te locken? Dus dat hij echt weer op fabrieksinstellingen staat?
Zelfde manier als je hem unlocked hebt, maar dan andersom ;)

Je kan dat doen via de tool in de OP. Kies in het menu dan voor Commands -> Other -> Relock bootloader.

Maar waarom wil je de bootloader weer locken? Met een unlocked bootloader ontvang je ook gewoon OTA updates en mocht je dan ooit besluiten weer te rooten, dan kan dat gewoon. Anders moet je de bootloader weer unlocken, waardoor alles gewist wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 12-10-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

rens-br schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Zelfde manier als je hem unlocked hebt, maar dan andersom ;)

Je kan dat doen via de tool in de OP. Kies in het menu dan voor Commands -> Other -> Relock bootloader.

Maar waarom wil je de bootloader weer locken? Met een unlocked bootloader ontvang je ook gewoon OTA updates en mocht je dan ooit besluiten weer te rooten, dan kan dat gewoon. Anders moet je de bootloader weer unlocken, waardoor alles gewist wordt.
Vooral een garantiekwestie, als mn telefoon kapot gaat en hij heeft een unlocked bootloader weet ik niet of ze m accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philotra schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:47:
[...]
Vooral een garantiekwestie, als mn telefoon kapot gaat en hij heeft een unlocked bootloader weet ik niet of ze m accepteren.
Volgens mij doet Wileyfox daar niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Sinds een tijdje Slim6 ROM met Foxy kernel en enkele Xposed modules draaien, zeer tevreden over.
De telefoon werkt snel en stabiel. Wat draaien jullie voor ROMs en tweaks op de Wileyfox?

Heb ook een tijdje op Android Nougat geprobeerd (van de General Mobile 4G) maar de nieuwe Android functies wogen niet op tegen het gemis van Xposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolter. schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:08:
Heb ook een tijdje op Android Nougat geprobeerd (van de General Mobile 4G) maar de nieuwe Android functies wogen niet op tegen het gemis van Xposed
Kwestie van tijd toch totdat Xposed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolter.
Tot die tijd blijf ik mooi bij Marshmallow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolter. schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:20:
Tot die tijd blijf ik mooi bij Marshmallow :)
Hoe draaide Nougat overigens op de Swift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolter.
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Hoe draaide Nougat overigens op de Swift?
Nougat draait zeer goed op de Swift. De General Mobile 4g heeft namelijk de stabiele Nougat versie al. In principe kun je alle ROMs voor de General Mobile 4g draaien op de Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolter. schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:47:
[...]
Nougat draait zeer goed op de Swift. De General Mobile 4g heeft namelijk de stabiele Nougat versie al. In principe kun je alle ROMs voor de General Mobile 4g draaien op de Swift.
Goed om te horen. De Swift en de General Mobile 4G zijn inderdaad van binnen bijna helemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 874307

Hallo

Ik heb geprobeerd mijn wileyfox swift te rooten
Maar nu zit hij in een bootloop... Wat nu?
Kan iemand mij vertellen of ik dit opgelost kan worden en of ik dat zelf zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 874307 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:14:
Kan iemand mij vertellen of ik dit opgelost kan worden en of ik dat zelf zou kunnen?
Welkom op tweakers. Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf het eea. te proberen en te doen. Wat heb je dus zelf al geprobeerd en gedaan?

Verder kun je even aangeven welke stappen je hebt (proberen) te doen, voordat je in een bootloop raakte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt ook een officiële versie van LineageOS voor de Swift, de rom moet ergens deze week verschijnen en is dan hier te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

De eerste LineageOS Nightly is beschikbaar! Vanavond even flashen.

https://download.lineageos.org/crackling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880041

Ik probeer de Swift 2+ te rooten maar krijg helaas een foutmelding. Iemand enig idee?

C:\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot crackling-t0x1.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.753s]
booting...
FAILED (remote: dtb not found)
finished. total time: 0.901s

Dit topic gaat alleen over de Swift. Jij hebt een Swift 2 en daar is een los topic voor: Anoniem: 880041 in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's". Verder is het niet toegestaan op op meerdere plekken dezelfde vraag te stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 01-02-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 14:08
Obscurax schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:50:
De eerste LineageOS Nightly is beschikbaar! Vanavond even flashen.

https://download.lineageos.org/crackling
Na de crDroid 14.1 rom/xda (v2.0-best-ok en v 2.1-buggy) is deze officiële nightly echt een feestje. Nog geen bug tegengekomen. Soepel en geen gek stroomverbruik. Kan 'm iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Chielllie schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Na de crDroid 14.1 rom/xda (v2.0-best-ok en v 2.1-buggy) is deze officiële nightly echt een feestje. Nog geen bug tegengekomen. Soepel en geen gek stroomverbruik. Kan 'm iedereen aanraden.
Na bijna een week de Nightly gedraaid te hebben zijn dit mijn bevindingen. De ROM is snel, tamelijk stabiel maar er zitten nog enkele bugs in. Ik heb 1 spontane reboot ondervonden, kreeg het scherm eenmaal 's morgens niet meer aan en wifi werkt momenteel niet met encryptie.

Naast deze issues werkt de telefoon erg goed, en zoals je al aangaf doet de batterij het uitstekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Obscurax op 06-02-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 16:14
Het is me uiteindelijk gelukt via WinDroid, ik heb de drivers nog een keer geïnstalleerd en gereboot, en toen begon het te werken. Ik kon unlocken, TWRP flashen en starten.
Ik heb nu lineage-14.1-20170220-nightly-crackling-signed.zip en open_gapps-arm64-7.1-nano-20170219.zip geflashed.

LineageOS start wel, ik mag mn pincode instellen en mn wifi wachtwoord en dan reboot hij.

Edit: Ik heb een "factory reset" uitgevoerd vanuit TWRP, en nu lijkt hij het te doen :)

edit:

Ik probeer LineageOS op te installeren op mn Wileyfox Swift, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De handleiding op http://wiki.lineageos.org/crackling_install.html mist een stukje bij de custom recovery en juist daar gaat het mis (bij mij).

Ik heb de telefoon de Opties voor Ontwikkelaars geactiveerd en de "OEM ontgrendeling" en de "Android foutopsporing" aangezet. Vervolgens kan ik commando's uitvoeren in de terminal.

"adb reboot bootloader" werkt en de telefoon herstart.
"fastboot oem unlock" geeft OKAY
"fastboot -i 0x2970 oem unlock-go" geeft "waiting for device", maar "fastboot oem unlock-go" geeft wel OKAY.

Het commando "fastboot oem device-info" geeft nu:
[quote]
(bootloader) Device tampered: false
(bootloader) Device unlocked: true
(bootloader) Charger screen enabled: true
(bootloader) Display panel:
OKAY [ 0.004s]
finished. total time: 0.004s
[/quote]
Vervolgens probeer ik TWRP te flashen:
fastboot flash recovery '/home/user/Downloads/twrp-3.0.3-0-crackling.img'

Ook dit lukt, maar ik kan er niet in booten.Het loopt vast, door de batterij eruit te halen kan ik weer terug naar CyanogenOS, die naar mijn idee de recovery image weer overschrijft.

Nu staat er op https://forum.xda-develop...ial-twrp-3-0-1-0-t3350351 dat ik eerst een nieuwe bootloader moet installeren. Ik heb echter geen idee hoe.

Het wordt in andere tutorials ook helemaal niet vermeld.
Ik heb nu de zip files van LineageOS, OpenGaps en de radio-20161215-crackling.zip op de SD kaart staan.

Kan iemand me hier een zetje in de goede richting geven?

PS. ik werk overigens op Fedora. Ik heb de WinDroid ook geprobeerd, maar die maakt helemaal geen connectie met de telefoon onder Windows 10.

[ Voor 12% gewijzigd door ArisB op 20-02-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
Wat zijn jullie ervaringen nu met de laatste lineage build? Ben erg benieuwd namelijk, wil hem zelf ook gaan flashen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Laatst online: 04-07 16:14
mcpswijnenburg schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:03:
Wat zijn jullie ervaringen nu met de laatste lineage build? Ben erg benieuwd namelijk, wil hem zelf ook gaan flashen binnenkort.
Bij mij draait het opzich wel OK op een paar issues na:
Als ik wissel van wifi naar 3g maakt hij vaak geen verbinding met internet en moet ik rebooten. Sinds de laaste versie reboot hij zelfs automatisch.
Als je een foutief wifi wachtwoord invoert reboot hij met connecten.
OTA updates werken niet maar zetten je in een bootloop.

Ik heb thuis 2 wifi netwerken, als hij verbonden is met wifi 1 en je loopt weg tot hij geen bereik meer heeft schakelt hij over naar wifi 2. Als wifi 1 weer terug in bereik komt, hoe slecht en zwak het signaal ook is, hij probeert dan toch weer te connecten met wifi 1. Maar dit lijkt een dingetje te zijn van Android want de Galaxy S7 (officiële ROM) van mijn vriendin heeft dit gedrag ook.

Ik zou eigenlijk wel weer terug willen naar de officiële ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 699988 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar elke klant die zich meldt, helpen wij. Als ze het zelf niet kunnen/willen, mogen ze hun toestel opsturen en doen wij het voor ze.
Hoi Wileyfox,

Bedankt voor de download link en instructies. Ik draai momenteel ook nog op 5.1.1 en overweeg te upgraden naar de laatste versie. Momenteel is mijn toestel geroot, kan ik dan toch upgraden? Of moet de root eerst ongedaan gemaakt worden? Indien mogelijk zou ik de root namelijk graag houden of weer opnieuw toepassen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JooGhum schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:33:
Bedankt voor de download link en instructies. Ik draai momenteel ook nog op 5.1.1 en overweeg te upgraden naar de laatste versie.
Als je de stappen uitvoerd die Wileyfox hierboven heeft beschreven wordt je root in ieder geval verwijderd. Ik gok / ben bang dat je alleen geen OTA updates kan installeren met een custom recovery, dus die moet je ook terug zetten naar stock. Je kan dan vervolgens de OTA installeren vanuit Android 6.0.1, daarna weer je custom recovery installeren en vervolgens SuperSu installeren.

offtopic:
Ik verplaats je topic wel even naar het Rooten topic, aangezien het daar beter past.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-05-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699988

JooGhum schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:33:
[...]

Hoi Wileyfox,

Bedankt voor de download link en instructies. Ik draai momenteel ook nog op 5.1.1 en overweeg te upgraden naar de laatste versie. Momenteel is mijn toestel geroot, kan ik dan toch upgraden? Of moet de root eerst ongedaan gemaakt worden? Indien mogelijk zou ik de root namelijk graag houden of weer opnieuw toepassen indien mogelijk.
Als jij jouw telefoon wilt rooten, is dat bij ons geen probleem. Alleen kunnen wij jou er niet in ondersteunen.

Maar je kan natuurlijk altijd onze recovery's gebruiken om handmatig te upgraden.

In jouw geval zou ik niet de recovery van Android 5.1.1 direct naar Android 7.1.1 uitvoeren, maar eerst naar Android 6 gaan, of jouw toestel opnieuw flashen (dan kan het dus wel direct) naar Android 7.1.1 met de fastboot bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 699988 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:37:
In jouw geval zou ik niet de recovery van Android 5.1.1 direct naar Android 7.1.1 uitvoeren, maar eerst naar Android 6 gaan, of jouw toestel opnieuw flashen (dan kan het dus wel direct) naar Android 7.1.1 met de fastboot bestanden.
Ik neem aan dat je wel direct van 5.1.1 naar 7.1.1 kan als je gewoon een clean install doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

rens-br schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Ik neem aan dat je wel direct van 5.1.1 naar 7.1.1 kan als je gewoon een clean install doet?
Ja, inderdaad, met de fastboot bestanden is dat geen probleem. En het kan ook met recovery, maar ik zou het niet aanraden.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 699988 op 23-05-2017 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bedankt voor je reactie,

Ik heb het inderdaad via de tussenstap van Android 6 gedaan.Ik heb wat kleine probleempjes gehad met app's die op de SD kaart stonden en één app die niet stabiel was onder 7.1.1 maar dat is inmiddels allemaal verholpen of vervangen. Vooralsnog heb ik niet de noodzaak om opnieuw te rooten aangezien 7.1.1 erg soepel lijkt te draaien op de Swift en de accuduur goed lijkt waardoor ik (nog) niet de behoefte heb om Greenify te gebruiken.
Anoniem: 699988 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Als jij jouw telefoon wilt rooten, is dat bij ons geen probleem. Alleen kunnen wij jou er niet in ondersteunen.

Maar je kan natuurlijk altijd onze recovery's gebruiken om handmatig te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 906741

Paniek!

Ik heb geprobeerd op mijn Wileyfox swift 2+ TWRP te installeren met

fastboot flash recovery recovery.img

Nu kan ik wel in recovery mode TWRP inkomen, maar de Wileyfox zelf wil niet meer booten. Hij vertoont het witte Wileyfox-scherm met zwarte letters, en dat is het dan. Heb via TWRP een factory reset gedaan, maar dat hielp niet.

adb werkt overigens ook niet meer, dus ik kan geen nieuwe image uploaden. Tussen twee haakjes, je moet die in de root uploaden, maar wat is op een Android de root? '/' of /sdcard? Met Linux kan ik prima uit de voeten, maar het android filesysteem is... verwarrend.

Iemand suggesties?

Paai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 906741

Paniek opgelost nadat ik ontdekte dat na booten in TWRP de USB-connectie nog levend was en fastboot-commandos gewoon werkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Laatst online: 21-08-2020
Swift 1 met Android 7.1.1 erop.
Android is toch wat minder dus wil ik Lineage OS installeren. En daarbij heb ik jullie hulp nodig....

Ik heb deze handleiding gevonden maar die is niet volledig genoeg voor mij.

"Your phone must be rooted and installed with the latest version of a custom recovery like TWRP or CWM (ClockworkMod)"
Ik kan geen rooting en TWRP installatie handleidingen voor de Swift 1 vinden.
Dat is niet helemaal juist, ik heb oudere topic gevonden waarin staat dat rooten niet kan omdat <iets wat boven mijn pet gaat>.

"Verify that you’ve correctly installed the Wileyfox Swift USB Drivers on the PC.
Dat linkje is dood.

"Download Google Apps"
Daar staan alleen GAPPS voor versie 6 en lager. Niet voor versie 7.

Worden alle apps en dat gewist bij het upgraden?
Een volledige backup wordt aangeraden. Kan ik vanaf die backup mijn data en apps weer terugzetten of moet ik alles handmatig herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
http://mnogotop.com/other/unlock-bootloader-wileyfox-swift/

Ik kan stap 4 niet vinden op mijn telefoon.
"4. "Also disable “Update recovery mode”."

Wat is de exacte naam van die optie?

Een backup maken van mijn telefoon lukt ook niet.
Ik gebruik deze app: Google Play: Official TWRP App
En krijg de melding "Unable to locate" recovery"

Deze app kan ook backups maken van de recovery maar doet niets zonder root. Ik wil dus beginnen met een backup als allereerste stap.
Google Play: TWRP Manager (Requires ROOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Frubelaar Dit is een eenvoudige guide om root te krijgen: https://forum.xda-develop...t-wileyfox-swift-t3261321 Maar dus wel een wipe! je data backuppen zul je dus handmatig moeten doen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
@Room42 Bedankt voor de link. Heb jij (of iemand) anders een tip voor een goed backup programma?
De Play store staat uiteraard vol met backup apps maar Ik weet niet of die voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frubelaar voor de meeste uitgebreide backup programma's heb je root nodig. Wat wil je graag backuppen? Bestanden of ook app gegevens?

Zonder root kan je in ieder geval via Google Play: Helium - App Sync and Backup of handmatig via ADB een backup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
Hi @rens-br

Ik heb geen root want ik wil mijn bootloader gaan unlocken. En zover ik het begrijp is dat de stap die ik voor het rooten moet zetten en alle gegevens gaan dan verloren met het unlocken.

Wat ik wil: Na het unlocken, rooten en LineageOS installeren een backup terugzetten zodat alle apps en bijbehorende settings weer netjes geinstalleerd zijn. Bestanden zoals foto's meenemen in de backup zie ik als een bonus; maar die kan ik zelf ook wel backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frubelaar dat begrijp ik. Ik zie nu ook dat mijn post niet helemaal duidelijk is. Beide opties aangedragen werken dus zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
Helaas, helaas. @rens-br
Windows Helium versie geïnstalleerd op Win 7 en Win 10. Reboot.
App op mijn Swift gezet. Naar Developer options -> Select USB configuration -> PTP
Terug naar de Android app. Helaas blijft die app steeds melden dat mijn Swift op MTP staat.

Daarna de handmatige methode gedaan.
adb devices
Geen devices gevonden.

Diverse andere commandos getest: device no found.

Er is wel verbinding tussen mijn Swift en PC want ik kan bv foto's uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frubelaar ADB is ook ingeschakeld op je telefoon en je hebt toestemming gegeven voor de ADB verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
@rens-br
Ik zou het echt niet weten. Waar kan ik dat controleren?
Ik zie geen popups bij het inpluggen die vragen een verbinding goed te keuren.
Niet met Helium.
Niet handmatig met ADB.

https://forum.xda-develop...ckup-unlock-root-t1420351
Stap 4
Als je vraag is of ik in dat scherm toestemming heb gegeven voor de backup is mijn antwoord: Ik heb dat scherm nog nooit gezien op mijn Swift.

Op mij Swift heb ik alleen de Helium app.
In options kan ik alleen het volgende vinden mbt ADB
1]
Developer options -> Verify apps over USB (Check apps installed via ADB/ADT for harmful behavior"
Deze optie heb ik aan en uit getest.

2]
Profile GPU rendering.
Geen idee of deze optie relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frubelaar schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:04:
@rens-br
Ik zou het echt niet weten. Waar kan ik dat controleren?
https://www.howtogeek.com...oid-debug-bridge-utility/ Kijk dan bij Stap 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
@rens-br
Die optie staat en stond aan.

Ik heb ook stap 3 getest.
Op mijn Win 7 PC zie ik geen portable devices.
Op mijn Win 10 PC staat mijn Swift in de lijst.
Daarna heb ik de drivers geupdate via internet, ADB en Android Studio. Dat maakt geen verschil.

Ik vraag me af of Windows de goede drivers heeft geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/4104/18JbFi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb deze quide gevolgd om root te krijgen en trwp recovery te installeren
https://forum.xda-develop...t-wileyfox-swift-t3261321

Als ik nu via TRWP een rom wil installeren doe hij dat prima, maar als ik reboot kom ik telkens weer op dit scherm uit:

https://www.dropbox.com/s/gzuauhao9usw65p/fastboot.jpg?dl=0

Hoop dat ik een beetje volledig ben
Kan iemand mij misschien een klein zetje in de goede richting geven

Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-07-2023
@teuntje1967

Is mij ook overkomen, na het volgen van de aanwijzingen op https://wiki.lineageos.org/devices/crackling.
Ik installeerde de 20170731 (op dat moment de nieuwste) samen met OpenGapps nano. Ook bij mij ging de Swift na het starten alleen maar naar de bootloader. Gelukkig bleef TWRP gewoon bereikbaar en kon ik via Windows Verkenner andere ROM's kopiëren naar de SDcard.

Diverse ROM's geprobeerd maar niets werkte, dus uiteindelijk teruggegaan naar een stock CM13 ROM die ik hier heb gedownload: https://cyanogenupdatetracker.com/downloads/.

Om de (nu geroote) telefoon weer naar 7.1.1. te updaten via OTA moet Opties voor Ontwikkelaars weer worden aangezet (ga naar Over de Telefoon, 7 keer Build-nummer tappen) en moet daar de optie OEM ontgrendeling worden uitgezet. Daarna zullen OTA's weer functioneren.

Ben blij dat ik weer een stabiele Swift terug heb na het custom rom debacle. Jammer, want eerdere ervaringen met custom rom's op Samsung Galaxy Ace 2 en HTC Wildfire S waren goed bevallen.

[ Voor 0% gewijzigd door Skoo op 08-08-2017 10:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379627

*knip* verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 379627 op 29-01-2019 16:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• philotra

philotra

Vandaag maar eens de overstap van stock naar LineAgeOS gemaakt.
Zoals anderen hier ook aangeven is dit niet erg makkelijk. De truuk ligt in het eerst flashen van de oude stock rom ( SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip van https://cyanogenupdatetracker.com/downloads/ ). Als je deze niet kan flashen, probeer de fastboot package en dan deze.
Als je terug bent op deze oldschool scyanogen rom, dan kun je volgende tutorial volgen; https://download.lineageos.org/crackling

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 10:19

Gosse_W

Brims

philotra schreef op zondag 9 juni 2019 @ 04:21:
Vandaag maar eens de overstap van stock naar LineAgeOS gemaakt.
Zoals anderen hier ook aangeven is dit niet erg makkelijk. De truuk ligt in het eerst flashen van de oude stock rom ( SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip van https://cyanogenupdatetracker.com/downloads/ ). Als je deze niet kan flashen, probeer de fastboot package en dan deze.
Als je terug bent op deze oldschool scyanogen rom, dan kun je volgende tutorial volgen; https://download.lineageos.org/crackling

Succes!
Hier hetzelfde probleem (sorry voor het schopje), ik kom niet door de Zip Signature Verification (zowel in stock recovery als twrp; De Lineage Recovery Image van lineageos.org start overigens niet, maar in plaats daarvan kom ik steeds weer in fastboot mode).

Met m'n stomme kop heb ik twrp dan maar alles gewipet / gerepaired / geformat en bij Install de Zip Verifcation uitgezet en je raadt 't al, niks werkt. Nu probeer ik jouw route, (de fastboot package) maar bij flashen van boot.img krijg ik "fastboot: error: Couldn't parse partition size '0x'. "
De andere .imgs flashen wel goed maar boot.img lijkt me typisch zo een waar je niet zonder kunt :F
Iemand suggesties? :*)
anders maar een Fairphone kopen nu O-)

Update: ik kom nu gelukkig wel in de Cyanogen recovery, maar ook daar Signature Verification failed. Nou dus maar op zoek naar een stock rom :X
Update 2: het werkt via de downgrade naar CM13, daarna krijg ik eindelijk WEL de Lineage Recovery en kan ik de laatste nightly installeren! :D
Maar het blijft raar dat het van de recovery mode afhangt of ie wel of niet de Signature van een .zip slikt :? En dat ik dus zo'n omweg moest maken om hier te komen. Het had me een hoop stress gescheeld als het direct van Stock 7.1.2 naar Lineage17.1 had gekund. Achja, het scheelt me de kosten voor een nieuwe Fairphone, én ik heb voor het eerst eindelijk succesvol een custom ROM geflashed. Mét OpenGApps (pico) _/-\o_ *schouderklopje aan zelf

[ Voor 20% gewijzigd door Gosse_W op 19-08-2020 13:40 . Reden: update ]

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKing83
  • Laatst online: 00:40
Zojuist ook geupdated van 16.0 naar 17.1.

Ik kwam van LineageOS 16.0-20200221-NIGHTLY-crackling
Android 9 - beveiligingspatch 5 februari 2020
Build lineage_crackling-userdebug 9 PQ3A.190801.002 7b0bb7385b

Simpelweg de laatste rom en recovery image via https://download.lineageos.org/crackling gedownload.
Vervolgens https://wiki.lineageos.org/devices/crackling/install gevolgd.

De belangrijkste stappen waren voor mij:
code:
1
2
3
4
fastboot flash recovery lineage-17.1-20201010-recovery-crackling.img
Facory reset
adb sideload lineage-17.1-20201010-nightly-crackling-signed.zip
adb sideload open_gapps-arm64-10.0-pico-20201010.zip

Et voila, weer mogelijk om bij te blijven met security patches.
Nu nog bedenken waar ik dit toestel voor wil gaan gebruiken, waarschijnlijk gewoon als reguliere/Google Authenticator backup in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-06 20:57
Ik zie net dat LineageOS de ondersteuning voor de Wileyfox Swift en LineageOS 17.1 gestopt heeft en dat het alle officiële builds voor die telefoon offline gehaald heeft.

Weet iemand hier misschien een betrouwbare bron, waar ik de laatste officiële build van LineageOS 17.1 voor de Wileyfox Swift kan downloaden? Ik vond https://lineageosroms.com/crackling/, maar die site is niet officieel en wordt op verschillende fora afgeraden.

De reden voor mijn vraag is dat ik hier nog een nagenoeg gloednieuwe, in de praktijk nog nooit gebruikte Wileyfox Swift heb liggen, waarmee ik e.e.a. wil gaan testen m.b.t. Custom ROMs e.d.
Pagina: 1