Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Momus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:14:
[...]

Mwah, de performance en het scherm van de S3 zal beter zijn.
Wellicht dat je wat mooiere beltonen kunt kiezen op de Wileyfox.
Denk dat dat wel mee valt. Beltonen intresseren me niet. Maar m'n S3 is gewoon af, moet hem elke week resetten anders werkt hij niet meer, en opladen gaat ook met de dag lastiger.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Synton schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:04:
Denk dat dat wel mee valt. Beltonen intresseren me niet. Maar m'n S3 is gewoon af, moet hem elke week resetten anders werkt hij niet meer, en opladen gaat ook met de dag lastiger.
Het verschil is dan ook dat de S3 ten tijde van uitkomen een flagship phone was en dat de Swift een low-end telefoontje is. Voordeel is echter dat de Swift nog software ondersteuning ontvangt, terwijl die van de S3 al lang is vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:08:
[...]

Het verschil is dan ook dat de S3 ten tijde van uitkomen een flagship phone was en dat de Swift een low-end telefoontje is. Voordeel is echter dat de Swift nog software ondersteuning ontvangt, terwijl die van de S3 al lang is vervallen.
Dat is waar, en de Swift heeft ook meer memory dan de S3 dacht ik.

Las net wel ergens dat de USB poort vrij diep schijnt te zitten, en dat dit met opladen problemen geeft met andere kabels dan de meegeleverde... Ervaren jullie dit ook zo? Dat zou wel een domper zijn namelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Synton op 19-05-2016 08:39 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Synton schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:37:
[...]
Las net wel ergens dat de USB poort vrij diep schijnt te zitten, en dat dit met opladen problemen geeft met andere kabels dan de meegeleverde... Ervaren jullie dit ook zo? Dat zou wel een domper zijn namelijk.
Dat klopt inderdaad. Zie ook: rens-br in "[Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Wel slecht gedesigned dan door Wileyfox zeg. Maar goed, een kabel passend maken is dus mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
Synton schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Wel slecht gedesigned dan door Wileyfox zeg. Maar goed, een kabel passend maken is dus mogelijk. :)
Mijn ervaring met usb-kabeltjes is, dat ongeveer driekwart van wat ik heb liggen gewoon past zonder aanpassingen. De niet-passende zijn o.a. van een Samsung oplader. Bij de wel-passende zit een kabel van 2m die je voor een paar euro bij de Hema kunt halen. Van de rest kan ik aan de kabeltjes zelf niet meer zien wat voor merk het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de Android N Preview 3 op hun Swift gaan uitproberen?

Niet doen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Er zijn mensen die de overstap naar M problematisch vinden en jij begint over N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Ohana schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Mijn ervaring met usb-kabeltjes is, dat ongeveer driekwart van wat ik heb liggen gewoon past zonder aanpassingen. De niet-passende zijn o.a. van een Samsung oplader. Bij de wel-passende zit een kabel van 2m die je voor een paar euro bij de Hema kunt halen. Van de rest kan ik aan de kabeltjes zelf niet meer zien wat voor merk het is...
Goed om te horen, dan hoef ik me daar niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
En hoe krijg je die op je Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
Lijkt me bijzonder knap om dat te proberen. Aangezien je je device moet aanmelden voor het Android-bètaprogramma en er maar een beperkt aantal devices ondersteunt wordt:
  • Nexus 6, Nexus 9, Nexus 5X, Nexus 6P, Nexus Player
  • Pixel C
  • General Mobile 4G (Android One)
  • Sony Xperia Z3
Kan dus niemand aanraden om lukraak de Android N Preview 3 rom te installeren op hun Swift, omdat je het apparaat hier waarschijnlijk mee bricked.

offtopic:
@Wileyfox. Android N is een niet officiële rom, dus dit soort dingen horen besproken te worden in: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-05-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Lijkt me bijzonder knap om dat te proberen. Aangezien je je device moet aanmelden voor het Android-bètaprogramma en er maar een beperkt aantal devices ondersteunt wordt:

[...]

Kan dus niemand aanraden om lukraak de Android N Preview 3 te installeren op hun Swift, omdat je het apparaat hier waarschijnlijk mee bricked.

offtopic:
@Wileyfox. Android N is een niet officiële rom, dus dit soort dingen horen besproken te worden in: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
Daar heb je inderdaad gelijk in.

Waarschijnlijk niet verstandig om te proberen en inderdaad past het niet hier.

Post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:02:
[...]

[...]

Kan dus niemand aanraden om lukraak de Android N Preview 3 rom te installeren op hun Swift, omdat je het apparaat hier waarschijnlijk mee bricked.

offtopic:
Dat gaat dus wel, misschien eerst even research doen voor je iets lukraak roept.
Ik heb de preview 2 al even getest maar ben vlug terug naar CM13 gegaan.
Preview 3 zal ongetwijfeld snel volgen.

Handleiding en meer info:
http://forum.xda-develope...eveloper-preview-t3334439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Obscurax schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:36:
Dat gaat dus wel, misschien eerst even research doen voor je iets lukraak roept.
Ik had het ook over officiële ondersteuning vanuit Google en niet over een rom op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolPiet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:45:
Ik heb sinds maandag een witte Swift. Toestel bevalt me eigenlijk prima, buiten een GPS-issue. Na wat op internet te zoeken blijken veel mensen daar last van te hebben. Het kompas durft soms te flippen (ook na callibratie) en het GPS signaal wordt altijd maar een minuut of 2 behouden.
Onbruikbaar als navigatietoestel in de wagen dus.
Wikipedia:
[14] Evaluation with early production date being visible.
[15] "The GPS unit was something of a disappointment."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Misschien kan de Wileyfox support iets meer zeggen over deze issue?

offtopic:
@Wileyfox *hint hint*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyvGs
  • Laatst online: 06-04 08:43
Ik had dus ook hele slechte GPS performance en had hier de winkel over gemaild en zij hebben contact met wileyfox opgenomen, dit was hun antwoord.
Omdat het de eerste keer is dat ik van dit probleem hoorde en zelf geen oplossing kon vinden, heb ik WileyFox gebeld. Ook daar zijn ze uw probleem niet eerder tegengekomen. Een medewerkerk van Wileyfox heeft een toestel open gemaakt om te kijken over welke sticker ik het had. In dat toestel zat geen sticker. Zij hebben mij derhalve gezegd dat het niet schadelijk is voor de garantie als u de sticker verwijderd. Of het ook daadwerkelijk een oplossing voor het probleem is, konden ze helaas neit zeggen. Zij gaven aan dat gebruik van een ander GPS-programma wellicht een betere oplossing zou zijn.
Zonder sticker is de GPS performance vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Synton schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:37:
[...]

Ik moest van 3 kabeltjes een paar mm met een vijltje rondom wat rubber verwijderen, dan heb je het over 3 mm of zo, het nadeel is dan dat ze bij mijn andere toestel wat ruimer zitten maar echt een probleem is het niet, je bent alleen geneigd om het kabeltje wat aan te duwen in de andere telefoons en e-reader.
Ongetwijfeld zal het met een stanleymesje ook kunnen maar met mijn skills eindig ik waarschijnlijk met een half geamputeerde vingertop, digitaal gemeten is de bijgeleverde stekker 1,8 mm langer dan degene die ik heb hoewel dat per stekkertje verschilt.
Er zo maar uitvallen heb ik met geen enkele meegemaakt,maar als je er tegenaan stoot schiet die van mijn samsung telefoon er wel uit, dus die neem ik straks ook ff te grazen.

Daarentegen zorgt de wat dieper gelegen usb aansluiting er met de behuizing wel voor dat er geen druk op het chassisdeel komt te staan als je op de plug duwt,of dit expres daarvoor is gedaan weet ik niet maar ik heb wel eens een telefoon gehad die een wat ondieper gelegen usb chassisdeel had waarbij dit dus los kwam van de print toen ik er tegenaan stootte..dan pas ik liever de stekkertjes wat aan.. hoewel die aangepaste stekkertjes bij de andere apparaten dus niet meer tegen de behuizing rusten..dus .. je hebt van die hele kleine haar elastiekjes die ik om het plugje heen doe,dan past ie prima in het gewone apparaat en ik haal het even los voor de Wileyfox.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 20-05-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:20
Vraagje, onlangs heb ik de update geïnstalleerd, Android 6.0.1 / Cyanogen 13.0.
Alles is prima verlopen, alleen ben ik nu mijn long press knoppen kwijt van mijn navigation bar, de knoppen aan de onderkant.
Hoe of waar kan ik deze weer opnieuw instellen?
Bij Settings -> Buttons is Recents long press actions uitgegrijsd, maar ik weet ook niet of dit de instelling is die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Gefixt met dank aan moderator ;)

[ Voor 149% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08:
Misschien kan de Wileyfox support iets meer zeggen over deze issue?
Ik ben ook benieuwd naar dat antwoord :)
DannyvGs schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:53:
Zonder sticker is de GPS performance vele malen beter.
Dit is bruikbare feedback!

Is die sticker inderdaad een dun metalen laagje? Makkelijk te verwijderen? Kan je de GPS-ontvangst misschien even checken met GPS Test? Ik ben benieuwd :)

Want verwijderen had niet het gewenste effect bij iedereen:

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar dat antwoord :)

[...]

Dit is bruikbare feedback!

Is die sticker inderdaad een dun metalen laagje? Makkelijk te verwijderen? Kan je de GPS-ontvangst misschien even checken met GPS Test? Ik ben benieuwd :)

Want verwijderen had niet het gewenste effect bij iedereen:

[...]
Ik ga er vanuit dat als een fabrikant 5 cent kan besparen,hij dat op de grote massa inderdaad zal doen, dat die sticker er zit,bewijst dat ie een doel heeft want iets overbodigs plak je er niet in..maar welk.
Je trekt hem er zo af, zeker als je even met een fohn de boel warm maakt.. kun je hem eventueel ook zo weer terug plaatsen.
Voelt een beetje aan als plakkende alufolie..niet erg metalig..misschien zit er (ik gooi maar wat in de groep) koolstof in ?
Ik kan me zo bedenken dat het wat afschermt,ik ben geneigd mijn hand op exact de plaats van de sticker te houden als ik het toestel beet heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:11:
Dat die sticker er zit, bewijst dat ie een doel heeft want iets overbodigs plak je er niet in.. maar welk?
Ja, dat doel wil ik ook graag weten :) Waarom plakte Wileyfox die sticker niet in de eerste batch, maar wel in de batch daarna? Daarnaast: is die sticker echt de boosdoener?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Ja, dat doel wil ik ook graag weten :) Waarom plakte Wileyfox die sticker niet in de eerste batch, maar wel in de batch daarna? Daarnaast: is die sticker echt de boosdoener?
Geen idee, het toestel reageert ook nogal paniekerig op magnetische velden,het kompas tolt vrolijk rond door mijn horloge terwijl mijn andere toestellen dat absoluut niet doen... wijkt ook af, waar het noorden zou zijn zit meer richting het noord westen,dat scheelt aardig..
Gps test met sticker. Verderop zonder.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5dv41e.png

Gps (alleen apparaat) Tuin

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/vepseu.png

Hand aan achterzijde nabij sticker.. whoop.. weg..

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2zdw4l0.png

In huis,geen beton..

Zet ik grote nauwkeurigheid aan dan wordt hij juist minder.. en ik heb het toestel naar het noorden gericht maar het kompas wijst naar het zuiden...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wvygkl.png

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2016 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Sticker er af:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33xhi6a.png

Alleen GPS (duidelijk beter zonder sticker,daalde nog naar 8 feet maar screenshots maken verandert weer je positie van je hand.)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1t51sg.png

Grote nauwkeurigheid (is in alle gevallen minder nauwkeurig dan alleen GPS.)

Het weghalen van de sticker levert dus een betere fix op.
(Getest op dezelfde plek,bewolking is niet veranderd,na terugplaatsen sticker waren de waardes weer gelijk als in de vorige post, blijkbaar moet je grote nauwkeurigheid uitschakelen,ook na 10 minuten bleef de waarde beduidend hoger (accuracy) bij grote nauwkeurigheid dan bij alleen apparaat.)

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2016 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn interessante screenshots! Ja, inderdaad nauwkeuriger zonder sticker. Bleef het bij die 6 satellieten?

Het valt me trouwens op dat er geen aandacht is voor de GPS, in reviews:
Beste koop: Wileyfox Swift Zwart
Wileyfox Swift review: Moto G-killer?
Wileyfox Swift review
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:55:
WileyFox heeft ook een account!

We kunnen dus eventuele vragen hier op het forum beantwoorden.
Hulde voor de aanwezigheid op GoT! Daar maak ik even gebruik van:
  • Waarom geen sticker aan de binnenkant van de back-cover bij de eerste batch, maar wel bij latere batches? Is bekend dat die sticker de GPS hindert?
  • Is het flippende kompas een known-issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:16:
[...]

Dat zijn interessante screenshots! Ja, inderdaad nauwkeuriger zonder sticker. Bleef het bij die 6 satellieten?
Yep.. daar bleef het bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2016 00:02 . Reden: quote verkeerd geplaatst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Misschien ten overvloede een aardig weetje.
We kregen onze Swift maar niet aan de router voorgesteld. Uiteindelijk de helpdesk internetprovider gebeld. Op de router bleek nog een standaardinstelling uit de oertijd te staan.
De 2.4-GHz Frequency Band stond op 802.11n+g+b.
Daar kunnen veel moderne telefoons niet mee omgaan. 802.11n+g geselecteerd en voila: Verbinding.

Edit: Het betrof een Fritzbox 7490

[ Voor 4% gewijzigd door trabant op 30-05-2016 14:40 . Reden: zie post hieronder ]

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
trabant schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:24:
Misschien ten overvloede een aardig weetje.
We kregen onze Swift maar niet aan de router voorgesteld. Uiteindelijk de helpdesk internetprovider gebeld. Op de router bleek nog een standaardinstelling uit de oertijd te staan.
De 2.4-GHz Frequency Band stond op 802.11n+g+b.
Daar kunnen veel moderne telefoons niet mee omgaan. 802.11n+g geselecteerd en voila: Verbinding.
De moderne telefoons kunnen prima omgaan met 802.11n+g+b, en de Wileyfox zeker.
De oudere telefoons kunnen niet omgaan met 802.11n+g omdat die mode b gebruiken, de Wileyfox kan prima omgaan met 802.11n+g+b.
Mijn router staat op 802.11n+g+b omdat een oude HTC die ik heb 802.11b nodig heeft en dat werkt prima met de Wileyfox.
Het zal aan je router gelegen hebben, mogelijk is die niet compatible in de 802.11n+g+b stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:48:
Kan je de GPS-ontvangst misschien even checken met GPS Test? Ik ben benieuwd :)
Het is alweer even geleden dat ik met die sticker bezig ben geweest, met de sticker erop was het toestel onbruikbaar voor navigatie in de auto, errors van 20-50meter volgens GPS test, zonder sticker vaak 3-6meter of iets dergelijks en veel meer satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW
  • Laatst online: 13-07 20:10

GijsW

Koetje!

Voor Moederdag ook een Wileyfox aangeschaft voor mijn moettie. Na jarenlang gedaan te hebben met een Xperia E, is dit werkelijk een verademing. Op Amazon gekocht voor 140 euro.

Tot nu toe nog geen nadelen aan op te merken, alles werkt naar behoren. Is lekker licht en snel, meer dan genoeg voor moeders. Vanmorgen een update van CM 12 gehad van 48mb, krijg ik meteen een update binnen van CM 13 (Android 6.0.1). Ben benieuwd of alles hier wel goed werkt!

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Alles resumerend:
In huis:, de ontvangst van satellieten is "wat" onder de maat,3 telefoons en een Nexus tablet kregen gisteren binnenshuis bij het raam (zwaar bewolkt) nog wel een fix, de Wileyfox niet (met sticker) .

Sticker "verwijderd" (Bumpercase zonder sticker gebruikt en de bestaande achterkant met sticker er even af) leverde na ruim 10 minuten dan een fix op.
Het compas heeft geen idee waar het is (meerdere apps geprobeerd) terwijl de overige toestellen strak het noorden aanwezen.

Grote nauwkeurigheid, is in praktijk veel en veel minder nauwkeurig.

In de auto:
Het interne kompas flipt van de meeste dingen, in de auto zijn nog wel wat magnetische velden aanwezig en de 3 andere toestellen waarmee ik het getest heb (mobistel, Nexus en LG) deden het prima maar de Wileyfox kun je beter niet meenemen in de woestijn want dat gaat echt alle kanten op.
Navigatie met sticker is niet te doen, op de A4 veranderde mijn positie regelmatig,het ene moment moest ik een kruising nog naderen,het andere moment was ik er ver voorbij en bleef Google navigatie roepen dat ik moest omdraaien.
Uiteindelijk zelfs een tijdje gereden met het ding uit het raam, dan ging het beter. (ik had wel bekijks)

Sticker er af leverde een betere fix op en daarmee was het redelijk te doen, ik heb geen idee waarom die sticker er in zit maar hij doet meer kwaad dan goed.
Het compas bleef onbruikbaar.

Nou heb ik zelf geen auto dus voor mijn gebruik maakt het niet uit,maar heel voorzichtig ben ik geneigd te zeggen dat als je de Wileyfox wilt gebruiken voor navigatie,dan moet je het ding niet kopen.
Ook de apps SatelliteAR en Flighttracker zijn nagenoeg onbruikbaar.
Ik gebruikte daar mijn nexus 7 al voor (oud modelletje maar ik zou er zo nog een bijkopen als ik een leuke kon vinden) dus ook daar til ik niet teveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Had gisterenavond wat geks. Batterij was nog circa 60% en ineens uit het niets kreeg ik een rood meldingslampje dat bleef knipperen. Alsof hij een melding had (maar dan is het a: andere kleur en b: houdt ie vanzelf op als ik telefoon weer gebruik), maar er was niets te zien. Heb hem even gereboot en daarmee was het lampje wel weg, maar vond het wel apart. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb wel even gegoogled, maar dat zijn meer verhalen van dat de telefoon niet meer aan wil en dan dit rode lampje laat zien. Bij mij functioneerde ie verder nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Zit te twijfelen deze telefoon te kopen voor mijn moeder. Als alternatief heb ik de motorola moto g.
Het voordeel van de swift ten opzichte van de motorola is dubbel werkgeheugen en opslag.

Ik heb helaas geen ervaring met het type android dat op de swift zit, dus vandaar de volgende vraag:
Is deze in de omgang net zo goed als 'stock' android? Kan deze net zoals 'stock' android bijvoorbeeld ook je contacten importeren met behulp van je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
champion16 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:46:
Ik heb helaas geen ervaring met het type android dat op de swift zit, dus vandaar de volgende vraag:
Is deze in de omgang net zo goed als 'stock' android? Kan deze net zoals 'stock' android bijvoorbeeld ook je contacten importeren met behulp van je google account?
CyanogenOS is eigenlijk 'stock' + een heleboel (fijne, goede en prettige) extra's. Dus om je vraag te beantwoorden, ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 08:26
Ik heb hier helaas nog steeds issues: er blijven veel apps onnodig draaien op de achtergrond (vaak draaien er 20 stuks die ik gewoon heb afgesloten) en daardoor wordt m'n accu leeggetrokken. Cache legen heeft niet geholpen. Zou een factory reset zin hebben? Of kan ik beter hopen op een update die dit probleem fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
renskerenske schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:22:
Ik heb hier helaas nog steeds issues: er blijven veel apps onnodig draaien op de achtergrond (vaak draaien er 20 stuks die ik gewoon heb afgesloten) en daardoor wordt m'n accu leeggetrokken. Cache legen heeft niet geholpen. Zou een factory reset zin hebben? Of kan ik beter hopen op een update die dit probleem fixt?
Heb het idee dat de mijne ook vrij snel leeggaat. Dat ie een mindere batterij heeft dan mijn voorganger (Moto G) wist ik wel, maar dit valt mij toch wat tegen. Haal net aan 3,5-4 uur uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
renskerenske schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:22:
Tja, dan begrijp je niet waar 'ram' voor dient en hoe het werkt op een Android telefoon.
http://www.makeuseof.com/...task-killers-bad-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
bas-r schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:20:
[...]

Tja, dan begrijp je niet waar 'ram' voor dient en hoe het werkt op een Android telefoon.
http://www.makeuseof.com/...task-killers-bad-android/
Punt is dat ik dit voor Marshmallow niet had, dus het hoeft niet zo te zijn. Had ik maar niet geüpdatet, weer een smartphone naar de maan.

Edit: anyway, linkje ff doorlezen, ga maar factory reset doen en dan geen task killer erop.

[ Voor 10% gewijzigd door renskerenske op 23-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
De Wileyfox Swift besteld bij CoolBlue. Ik lees her en der dat je een schermverzekering kunt afsluiten bij Wileyfox. Ik snap alleen niet precies hoe dat werkt. Is het een kwestie van registreren bij Wileyfox, IMEI doorgeven een aankoopbon/datum doormailen? En that's it?
Heeft er iemand al gebruik moeten maken van die verzekering?
Hoe snel verloopt de afhandeling?

En wat is dan precies verzekerd, en hoe lang? Een gebarsten scherm door vallen?

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 23-05-2016 21:48 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
LessRam schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
De Wileyfox Swift besteld bij CoolBlue. Ik lees her en der dat je een schermverzekering kunt afsluiten bij Wileyfox. Ik snap alleen niet precies hoe dat werkt. Is het een kwestie van registreren bij Wileyfox, IMEI doorgeven een aankoopbon/datum doormailen? En that's it?
Heeft er iemand al gebruik moeten maken van die verzekering?
Hoe snel verloopt de afhandeling?

Ik heb mij geregistreerd op de Nederlandse site, daar werd me die optie niet geboden.
Voor zover ik begreep moest je je op de engelse site registreren voor die verzekering.
renskerenske schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:57:
[...]

Punt is dat ik dit voor Marshmallow niet had, dus het hoeft niet zo te zijn. Had ik maar niet geüpdatet, weer een smartphone naar de maan.

Edit: anyway, linkje ff doorlezen, ga maar factory reset doen en dan geen task killer erop.
Volgens mij kun je gewoon terug, een aantal berichten terug werd de link naar de originele CM12 al geboden,die kun je flashen..je zal wel alles kwijt zijn.. Ik zit nog op CM12 en heb alvast een nand backup gemaakt.

Er is een app (disable service) op de market, als je dan daarmee Google Services Framework opent en het kruisje weghaalt bij Updating Service dan mekkert de telefoon ook niet steeds dat er een update is gevonden. (Je kan er delen van een service mee uitschakelen zonder de hele service uit te zetten)

[ Voor 43% gewijzigd door Nick39 op 23-05-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Nick39 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
[...]

Ik heb mij geregistreerd op de Nederlandse site, daar werd me die optie niet geboden.
Voor zover ik begreep moest je je op de engelse site registreren voor die verzekering.

[...]

Volgens mij kun je gewoon terug, een aantal berichten terug werd de link naar de originele CM12 al geboden,die kun je flashen..je zal wel alles kwijt zijn.. Ik zit nog op CM12 en heb alvast een nand backup gemaakt.

Er is een app (disable service) op de market, als je dan daarmee Google Services Framework opent en het kruisje weghaalt bij Updating Service dan mekkert de telefoon ook niet steeds dat er een update is gevonden. (Je kan er delen van een service mee uitschakelen zonder de hele service uit te zetten)
Thx voor de tip! Dan moet de telefoon zeker wel geroot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:57:
[...]
Ik kan niet vinden of je nu inmiddels de cache hebt verwijderd. Heb je dit inmiddels gedaan? Mocht dat niet helpen, verwacht ik dat een factory reset ook al het een en ander kan oplossen.
LessRam schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
Is het een kwestie van registreren bij Wileyfox, IMEI doorgeven een aankoopbon/datum doormailen? En that's it?
Je dient daarna wel te betalen. De verzekeringen zijn niet gratis. Wileyfox biedt de volgende twee verzekeringen aan:

VerzekeringDuurKosten
Garantie3 jaar€14,99
Schermvervanging1 jaar(Kan elk jaar verlengd worden)€14,99
De vervanging van je scherm is verzekerd. Waarom het scherm vervangen moet worden en hoe dit komt is niet belangrijk.
renskerenske schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 06:27:
[...]
Thx voor de tip! Dan moet de telefoon zeker wel geroot zijn?
Nee, hoor dat is niet nodig. Het is een kwestie van de cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip rom naar je telefoon downloaden, booten in recovery, kiezen voor 'Apply update' en daarna het bestand selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
Meen mij te herinneren dat ik een gratis scherm reparatie aangeboden kreeg toen ik mijn Swift registreerde op de NL Wileyfox site. Helaas geen printscreen van gemaakt...kan er ook niets meer over vinden op de site. Vind persoonlijk dat Wileyfox wel wat meer aandacht mag besteden aan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Je dient daarna wel te betalen. De verzekeringen zijn niet gratis. Wileyfox biedt de volgende twee verzekeringen aan:

VerzekeringDuurKosten
Garantie3 jaar€14,99

[...]

De vervanging van je scherm is verzekerd. Waarom het scherm vervangen moet worden en hoe dit komt is niet belangrijk.
Jep maar op de site kan ik wel zien dat die diensten worden aangeboden,maar ik zie nergens een linkje om dat dan vervolgens aan te klikken en te kiezen.
volly schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
Meen mij te herinneren dat ik een gratis scherm reparatie aangeboden kreeg toen ik mijn Swift registreerde op de NL Wileyfox site. Helaas geen printscreen van gemaakt...kan er ook niets meer over vinden op de site. Vind persoonlijk dat Wileyfox wel wat meer aandacht mag besteden aan de site.
Ik zag heel snel wat voorbij komen over zoiets maar ik dacht dat ze bedoelden,een gratis screenprotector... ik was aan het knoeien dus ik klikte vrij snel de site weg, op het moment van registratie werd mijn wachtwoord niet herkend en de site kwam met een nogal dwaze melding dat mijn wachtwoord minimaal 6 moest zijn, dat had ik al gekozen (8) maar de site bleef dat zeggen dus ik had al telefonisch kontakt gehad met Wileyfox, toen ik er 10 letters van maakte pakte hij het dus ik wilde even snel terugbellen om dat te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Jep maar op de site kan ik wel zien dat die diensten worden aangeboden,maar ik zie nergens een linkje om dat dan vervolgens aan te klikken en te kiezen.
Dat klopt. Ik verwacht dat je dan eerst je toestel moet registreren en dat het daarna ergens te selecteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Dat klopt. Ik verwacht dat je dan eerst je toestel moet registreren en dat het daarna ergens te selecteren is.
Nee... Je krijgt gewoon een standaard lijst, naam adres en wachtwoord (waarvoor is onbekend want je kan er niet mee inloggen) en je vult je eerste imei code in.
Daarna is het klaar, je hebt geen opties in het registratie formulier om iets te bestellen.
Ik ben daarna even naar Bol gegaan omdat je verwezen naar Bol om het toestel te kopen.. Daar stond de hele Wileyfox er niet meer tussen als telefoontoestel maar dat is een bekende fout, je kiest voor toon niet leverbare artikelen en daar komt ie ( de zwarte is gekoppeld aan de witte,en de witte is niet leverbaar en daardoor komt de zwarte er ook niet uit ) maar zelfs als je de zwarte toevoegt aan je winkelmandje kun je geen extra opties bijkopen. (niet dat je daar als eerdere koper iets aan hebt)

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Nee... Je krijgt gewoon een standaard lijst, naam adres en wachtwoord (waarvoor is onbekend want je kan er niet mee inloggen)
Waarschijnlijk kan het wel als je ingelogd bent, alleen waarom inloggen niet werkt weet ik ook niet. Wat voor melding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Waarschijnlijk kan het wel als je ingelogd bent, alleen waarom inloggen niet werkt weet ik ook niet. Wat voor melding krijg je?
Geen, er is geen (zichtbare) optie om in te loggen, de enige optie die je hebt is registreren.

[ Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2016 12:56 . Reden: Je opmerking gelezen ,voor anderen niet relevant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:16:
Geen, er is geen optie om in te loggen, de enige optie die je hebt is registreren.
Ik kan overigens prima een inloglink vinden: https://www.wileyfox.com/login/[/]

[ Voor 61% gewijzigd door rens-br op 24-05-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yfka
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:20
volly schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:07:
Ik kreeg bij registratie, eerder deze maand, ook een gratis schermreparatie. Ik heb er wel een printscreen van gemaakt en contact opgenomen met Wileyfox, omdat ik nergens kon terugvinden hoe dat nou precies in zijn werk gaat.
Dit was de reactie: "De promotie voor de gratis schermvervanging is al geruime tijd niet meer van toepassing (bijna een jaar) dus het is erg vreemd dat jij deze wel te zien krijgt!
Ik ga het doorgeven aan ons webteam zodat ze de website kunnen aanpassen, bedankt voor het doorgeven!".
8)7
Oftewel... ik heb er maar voor betaald, ook al stond er op de website vermeld dat ik het gratis zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Ik kan overigens prima een inloglink vinden: https://www.wileyfox.com/login/

offtopic:
Bedankt voor de feedback. Mocht je er nog meer over willen zeggen, wil je me dan in het vervolg een PM sturen
Bij inloggen (dank voor de link) vind je alleen info over je geregistreerde apparaat, geen optie om een verzekering te kiezen.
In de FAQ (die nog niet vertaald is) staat het volgende:
WHAT WARRANTY COMES AS STANDARD?
A two-year European warranty comes as standard. You can extend it for an additional year for just £9.99/€14.99 at the time of purchasing your Wileyfox.

WHAT HAPPENS IF I BREAK MY PHONE DISPLAY?
Wileyfox offers an unlimited screen replacement screen service for £9.99/€14.99 per year at the time of purchase.

Dat zou betekenen dat je er achteraf zowieso geen aanspraak op kan maken, uit terug lezen heb ik begrepen dat een aantal mensen via de Engelse site heeft geregistreerd en dat daar de optie voor de verzekering wel was te kiezen.
Uit de FAQ blijkt ook dat de gratis verzekering maar werd geboden tot october 2015.

CAN I BUY INSURANCE OR EXTENDED WARRANTY AT A LATER DATE?
Yes – We are planning on making these items available for sale via our website during Q4 2015. In the meantime, we at Wileyfox are committed to taking all of your comments and suggestions on board and so have decided to extend our gesture of offering 1 year of screen protection cover free of charge to all of our customers who buy and register their Swift device on our website on or before 31st October this year.

[ Voor 60% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2016 13:54 . Reden: Toevoeging faq ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yfka
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:20
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:
[...]

Bij inloggen (dank voor de link) vind je alleen info over je geregistreerde apparaat, geen optie om een verzekering te kiezen.
Van de Wileyfox facebook pagina (22 uur geleden gepost): Our database is currently down and as a thank you for being so patient we will be resetting all accounts for a following 30 days to have the screen protection available. We will be posting this on social media when this is available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:31:
[...]

Ik ben blij met de inlog mogelijkheid die jij gevonden hebt maar op de mainpage van Wileyfox kijk ik nu voor de 5e keer maar ik zie hem er echt niet staan.
Zit jij toevallig op de Nederlandse website van Wileyfox? Daar kan ik de optie inderdaad ook niet vinden, maar op de 'normale' website zit de inlogoptie wel.
Vreemd dat de opties wel genoemd worden, maar dat het niet mogelijk is om ze te bestellen. Volgens matthewk in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie" was de optie om het te kopen eerder wel beschikbaar:

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 24-05-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:14:
[...]

Zit jij toevallig op de Nederlandse website van Wileyfox? Daar kan ik de optie inderdaad ook niet vinden, maar op de 'normale' website zit de inlogoptie wel.
Yep, daar verwees je ook naar ;) maar als Nederlander zoek ik ook daar, en heb ik ook daar geregistreerd.

[...]
Vreemd dat de opties wel genoemd worden, maar dat het niet mogelijk is om ze te bestellen. Volgens matthewk in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie" was de optie om het te kopen eerder wel beschikbaar:
Overigens vind ik het raar dat ze op sociale media dingen communiceren maar dat de Nederlandse "tak" daar nergens naar verwijst..
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er dus ook 2 databases zijn, een Engelse en een Nederlandse en dat de Nederlanders dus geen aanspraak maken op die gratis verzekering..

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:51:
[...]
Overigens vind ik het raar dat ze op sociale media dingen communiceren maar dat de Nederlandse "tak" daar nergens naar verwijst..
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er dus ook 2 databases zijn, een Engelse en een Nederlandse en dat de Nederlanders dus geen aanspraak maken op die gratis verzekering..
Dat zou zomaar kunnen. Misschien dat de Wileyfox support hier meer over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. Misschien dat de Wileyfox support hier meer over kan zeggen.
Tja, niet hatelijk bedoeld maar er zijn een aantal opties voorbij gekomen,problemen,en mijn vrij uitgebreide GPS test met vragen over die beruchte sticker,maar ik zie even geen reacties meer, misschien met vakantie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Tja, niet hatelijk bedoeld maar er zijn een aantal opties voorbij gekomen,problemen,en mijn vrij uitgebreide GPS test met vragen over die beruchte sticker,maar ik zie even geen reacties meer, misschien met vakantie ??
Zou inderdaad goed kunnen. Ze reageren ook per e-mail en ik zal ze eens quoten, dan krijgen ze ook een melding te zien.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:54:
Én WileyFox heeft ook een account!

We kunnen dus eventuele vragen hier op het forum beantwoorden.
Er zijn een aantal vragen, zou je deze kunnen beantwoorden. De vragen gaan over:
  • GPS ontvangst en de stikker
  • Glasverzekering / extra garantie afsluiting in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Ik kan niet vinden of je nu inmiddels de cache hebt verwijderd. Heb je dit inmiddels gedaan? Mocht dat niet helpen, verwacht ik dat een factory reset ook al het een en ander kan oplossen.

[...]

VerzekeringDuurKosten
Garantie3 jaar€14,99

[...]

[...]

Nee, hoor dat is niet nodig. Het is een kwestie van de cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip rom naar je telefoon downloaden, booten in recovery, kiezen voor 'Apply update' en daarna het bestand selecteren.
Thx! Moet ik het bestand nog in een bepaalde map opslaan op mijn telefoon of gewoon zoeken nadat ik voor apply update heb gekozen? Moet ik behalve een back-up nog iets anders doen om het zo goed mogelijk te laten werken? :) liever in 1 keer goed doen natuurlijk ;)

Ik had al wipe cache gedaan maar die was binnen een seconde klaar. Weet niet of dat wel helemaal goed gegaan is dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Thx! Moet ik het bestand nog in een bepaalde map opslaan op mijn telefoon of gewoon zoeken nadat ik voor apply update heb gekozen? Moet ik behalve een back-up nog iets anders doen om het zo goed mogelijk te laten werken? :) liever in 1 keer goed doen natuurlijk ;)
Het maakt niet uit in welke map je het bestand plaatst. Je kan gewoon zoeken naar het bestand (onthou dus wel waar je het neerzet :P) Verder is het handig om na de update ook even je cache te verwijderen (Voor de zekerheid)
Ik had al wipe cache gedaan maar die was binnen een seconde klaar. Weet niet of dat wel helemaal goed gegaan is dus...
Dat is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuleBru
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-04 23:13
CLB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:26:
Yes qua prijs biedt het toestel inderdaad wel erg veel bang-for-buck...
Moet volgende week binnenkomen om te testen, ben benieuwd, klinkt allemaal leuk zo bij elkaar.
Ik heb net de wileyfox swift binnengekregen en de batterij geinstalleerd, maar hij gaat niet aan. Enig idee wat het probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:21
KuuleBru schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Ik heb net de wileyfox swift binnengekregen en de batterij geinstalleerd, maar hij gaat niet aan. Enig idee wat het probleem is?
Opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuleBru
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-04 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Het maakt niet uit in welke map je het bestand plaatst. Je kan gewoon zoeken naar het bestand (onthou dus wel waar je het neerzet :P) Verder is het handig om na de update ook even je cache te verwijderen (Voor de zekerheid)

[...]

Dat is vrij normaal.
Thx!

Ik heb de update erop gezet. Daarna cache gewiped en factory reset gedaan. Hopelijk werkt alles nu weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
De Wileyfox Swift bevalt mij tot nu toe wel goed, maar de procedure van het afsluiten van een schermverzekering is mij erg tegengevallen.

Het begon bij de registratie van mijn telefoon. Ook ik kreeg toen de melding dat ik aanspraak zou maken op een jaar gratis schermvervanging. Bij navraag via de chat bleek dit echter een valse belofte.

Ik heb toen besloten om zelf maar een schermverzekering af te sluiten. Dit was alleen mogelijk via de Amerikaanse website.

Bij het afsluiten van de schermverzekering stond er het volgende: "Wileyfox offers an unlimited screen replacement screen service for £9.99/€14.99 per year at the time of purchase". Ik heb toen voor een jaar aan schermverzekering afgesloten en het was ook niet mogelijk om dit voor meerdere jaren af te sluiten (waarom staat er dan "per year" en niet "for one year"?).

Toen ik middels een ticket had gevraagd of het ook mogelijk was om voor langer dan een jaar een schermverzekering af te sluiten, kreeg ik het volgende antwoord:
"Er zijn onlangs wat wijzigingen geweest in de FAQ om onduidelijkheid te voorkomen, wat ik nu begrijp is dat de service slechts éénmaal aangeschaft kan worden binnen 30 dagen na registratie. In totaal is er één reparatie mogelijk met deze service."

Dit houdt dus in dat er weer sprake was van een valse belofte. In plaats van een onbeperkt aantal schermvervangingen is er slechts één schermvervanging mogelijk, en is dit alleen binnen een jaar na de aanschaf.

Op 21 april jongstleden heb ik bij het ticket een reactie gegeven op dit antwoord. Bij het verzenden van het formulier kreeg ik echter een foutmelding van IIS. Mijn reactie is toen driemaal geplaatst. Vervolgens is dit ticket niet meer beantwoord door Wileyfox.

Zojuist heb ik ingelogd bij mijn account en zie ik het volgende staan bij mijn telefoon: "SCREEN PROTECTION: NOT ACTIVATED".

Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Ik wil graag een accu-percentage weergeven in de status bar, maar kan even niet meer vinden hoe dat moet. Weet iemand het hier? :)

Edit: laat maar, al gevonden. Moest even de developers mode unlocken.

[ Voor 21% gewijzigd door renskerenske op 24-05-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
renskerenske schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:59:
Ik wil graag een accu-percentage weergeven in de status bar, maar kan even niet meer vinden hoe dat moet. Weet iemand het hier? :)
Die vind je bij instellingen onder statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Bedankt voor de scherm reparatie info.... beetje veel onduidelijk dus.

- Nu niet te registreren/kopen, misschien wel weer als je het via de Engelse site doet
- Ondanks dat vermeld wordt 14,99 Euro per jaar, kun je maar 1 jaar kopen
- En als je dat eerste jaar koopt, wordt vermeldt dat je het niet hebt
- Wileyfox's database van registraties is kapot, dus als (.....) ze weer online komen kun je nog tot 30 dagen na aankoop registreren.

Klinkt niet echt hoopgevend.
Jammer dat Wileyfox niet meer zelf reageert op dit forum. Lijkt alsof toestel een erg goede koop is, maar de "aftersales" geen goede promotie is voor het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Pazzie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:14:
De Wileyfox Swift bevalt mij tot nu toe wel goed, maar de procedure van het afsluiten van een schermverzekering is mij erg tegengevallen.

Het begon bij de registratie van mijn telefoon. Ook ik kreeg toen de melding dat ik aanspraak zou maken op een jaar gratis schermvervanging. Bij navraag via de chat bleek dit echter een valse belofte.

Ik heb toen besloten om zelf maar een schermverzekering af te sluiten. Dit was alleen mogelijk via de Amerikaanse website.

Bij het afsluiten van de schermverzekering stond er het volgende: "Wileyfox offers an unlimited screen replacement screen service for £9.99/€14.99 per year at the time of purchase". Ik heb toen voor een jaar aan schermverzekering afgesloten en het was ook niet mogelijk om dit voor meerdere jaren af te sluiten (waarom staat er dan "per year" en niet "for one year"?).

Toen ik middels een ticket had gevraagd of het ook mogelijk was om voor langer dan een jaar een schermverzekering af te sluiten, kreeg ik het volgende antwoord:
"Er zijn onlangs wat wijzigingen geweest in de FAQ om onduidelijkheid te voorkomen, wat ik nu begrijp is dat de service slechts éénmaal aangeschaft kan worden binnen 30 dagen na registratie. In totaal is er één reparatie mogelijk met deze service."

Dit houdt dus in dat er weer sprake was van een valse belofte. In plaats van een onbeperkt aantal schermvervangingen is er slechts één schermvervanging mogelijk, en is dit alleen binnen een jaar na de aanschaf.

Op 21 april jongstleden heb ik bij het ticket een reactie gegeven op dit antwoord. Bij het verzenden van het formulier kreeg ik echter een foutmelding van IIS. Mijn reactie is toen driemaal geplaatst. Vervolgens is dit ticket niet meer beantwoord door Wileyfox.

Zojuist heb ik ingelogd bij mijn account en zie ik het volgende staan bij mijn telefoon: "SCREEN PROTECTION: NOT ACTIVATED".

Jammer hoor.
Past wel een beetje in het rijtje van de losse accu en hoesje die nog steeds niet te koop zijn. Alleen op de site staan om interesse te peilen. Jammer!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pazzie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:14:

Jammer hoor.
Dat klinkt niet erg hoopvol.

Gewoon dingen pas online zetten, als ze ook echt klaar zijn. Ik vind 15 euro per jaar een zeer schappelijke prijs, maar dan wil ik wel gewoon zeker zijn van reparatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LessRam schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:11:
Bedankt voor de scherm reparatie info...
Dat je het maar één jaar kunt kopen lijkt me niet meer dan logisch, anders laat je elk jaar je scherm vervangen voor € 15, dat loopt nogal in de papier zeg maar. Tevens is het registreren binnen 30 dagen ook niet al te gek toch, zou leuk zijn als dat na maanden nog kon en net heel toevallig je scherm kapot is gegaan, waardoor je het toestel een weekje later opstuurt. Daarnaast is het fijn dat er een bedrijfsaccount is van Wileyfox hier, dat zie je bij andere merken namelijk niet. Het is inderdaad wat jammer dat er niet altijd even snel gereageerd wordt, maar het team van Wileyfox is nogal klein en wij weten ook niet wat er speelt. Misschien zijn er belangrijkere zaken te regelen, misschien privé-omstandigheden of is men op vakantie. Een duidelijkere website bijvoorbeeld over het bijkopen van garantie en dergelijke zou uiteraard fijn zijn, that's for sure! :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
CLB schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Dat je het maar één jaar kunt kopen lijkt me niet meer dan logisch, anders laat je elk jaar je scherm vervangen voor € 15, dat loopt nogal in de papier zeg maar.
Waarom dan vermelden "15 euro per jaar", desnoods zetten ze erbij dat je maar éénmalig kunt claimen.
Tevens is het registreren binnen 30 dagen ook niet al te gek toch, zou leuk zijn als dat na maanden nog kon en net heel toevallig je scherm kapot is gegaan, waardoor je het toestel een weekje later opstuurt.
Nee, wat er stond (althans zo las ik dat bericht) is omdat de database momenteel kapot is, kun je je telefoon nu registreren tot 30 dagen terug in de tijd, nadat de database weer werkt. Dus als ik mijn telefoon nu binnenkrijg op 24/5 en de database pas weer 18/6 werkt kan ik gelukkig mijn telefoon nog registreren. (ipv binnen 10 dagen na aankoop)

Dat er een online/forum-team is.... is inderdaad erg prettig. Maar ze zijn er niet, al bestaat ie in theorie wel. Dat het een klein team is, en er misschien privé omstandigheden zijn.... Lijkt me niet interessant als je bedrijfsmatig wilt werken.
Deze service is een onderdeel van hun product, waarmee het ook wordt aangeprezen op diverse review sites. (Mede) daarom kopen mensen dit product. Het zou wat zijn als bijv. Amazon/Bol.com/Wehkamp zou zeggen "normaal werkt onze garantie afhandeling prima, maar door prive opstandigheden hebben we dat nu even laten vallen tot niet nader genoemde datum"

[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 24-05-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

LessRam schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:26:
[...]

Waarom dan vermelden "15 euro per jaar", desnoods zetten ze erbij dat je maar éénmalig kunt claimen.

[...]

Nee, wat er stond (althans zo las ik dat bericht) is omdat de database momenteel kapot is, kun je je telefoon nu registreren tot 30 dagen terug in de tijd, nadat de database weer werkt. Dus als ik mijn telefoon nu binnenkrijg op 24/5 en de database pas weer 18/6 werkt kan ik gelukkig mijn telefoon nog registreren. (ipv binnen 10 dagen na aankoop)

Dat er een online/forum-team is.... is inderdaad erg prettig. Maar ze zijn er niet, al bestaat ie in theorie wel. Dat het een klein team is, en er misschien privé omstandigheden zijn.... Lijkt me niet interessant als je bedrijfsmatig wilt werken.
Deze service is een onderdeel van hun product, waarmee het ook wordt aangeprezen op diverse review sites. (Mede) daarom kopen mensen dit product. Het zou wat zijn als bijv. Amazon/Bol.com/Wehkamp zou zeggen "normaal werkt onze garantie afhandeling prima, maar door prive opstandigheden hebben we dat nu even laten vallen tot niet nader genoemde datum"
Op https://www.wileyfox.com/nl/faq/ staat toch het volgende:
"WHAT HAPPENS IF I BREAK MY PHONE DISPLAY?

Wileyfox offers an unlimited screen replacement screen service for £9.99/€14.99 per year at the time of purchase."

Dus vreemd dat het nu dus 'limited' is ipv 'unlimited'.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb kontakt gehad met Wileyfox UK.

Mijn vraag:
I bought it (the Phone) on PURCHASE DATE: 2016-04-29 , it is still possible to purchase screen protection ??

Wileyfox
Yes it should be available. Our database is currently down so we will be resetting the screen protection to make it available for people who missed out.
You have to login with your mail address and password given on the Dutch site and login at the UK site:
https://www.wileyfox.com/

Echt betrouwbaar klinkt het allemaal niet... straks is de database weer, of nog steeds messed up en is het sorry mate, lost your money ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:51:
[...]
Ik heb de update erop gezet. Daarna cache gewiped en factory reset gedaan. Hopelijk werkt alles nu weer naar behoren!
Ik hoop dat alles nu wel gewoon goed werkt! Zit je nu overigens op CM12 of CM13?
slaay schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Past wel een beetje in het rijtje van de losse accu en hoesje die nog steeds niet te koop zijn. Alleen op de site staan om interesse te peilen. Jammer!
Hoesjes zijn in ieder geval te bestellen op de UK website en een accu is ook op ebay te verkrijgen. Kijk maar eens naar mijn bericht: rens-br in "[Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
Ik had wileyfox support gecontacteerd omdat sinds de update naar COS13.0 mijn bluetooth niet meer samenwerkt met de medianav carkit maar ze geven aan niks te kunnen doen omdat het een generiek probleem is...
I've received an update from the developers, there seems to be a generic issue between (Medianav) carkits and bluetootn on Android 6.0, not just on our phones. I've seen multiple reports of this and unfortunately there's not a lot I can do about it at this time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Net de WileyFox opgehaald bij PostNL. Nog bezig met uitpakken, maar wat een leuke USB platte kabel zit erbij. Ik dacht eerst dat dat een kabel voor een iPhone was, maar is gewoon USB waarvan de grote aansluiting geen metalen plug heeft, alleen het platte deel.

Wel jammer dat de accu dus (hopelijk) echt leeg is (of is het een DOA?), want toestel geeft geen sjoege als ik hem aan probeer te zetten. Aansluiten op de USB lader gaat er ook niets oplichten.

[ Voor 27% gewijzigd door LessRam op 25-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
LessRam schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:26:
Net de WileyFox opgehaald bij PostNL. Nog bezig met uitpakken, maar wat een leuke USB platte kabel zit erbij. Ik dacht eerst dat dat een kabel voor een iPhone was, maar is gewoon USB waarvan de grote aansluiting geen metalen plug heeft, alleen het platte deel.

Wel jammer dat de accu dus (hopelijk) echt leeg is (of is het een DOA?), want toestel geeft geen sjoege als ik hem aan probeer te zetten. Aansluiten op de USB lader gaat er ook niets oplichten.
Je kan helaas de USB kabel op 2 manieren in het USB slot stoppen, het mag duidelijk zijn dat "andersom" er ook niets gaat gebeuren.. ik had er zelf ook niet op gelet en na 4 uur laden was er nog niets gebeurd (lader zit wat weggestopt voor de katten) blijkt dat je dat platte witte plastic USB C ding er dus ook andersom in kan doen, en dan doet ie niets..

--------------------------------

Voor de liefhebber (en ook de t.s.) :
Wileyfox Instagram: https://www.instagram.com...eyfox/?platform=hootsuite
Wileyfox Facebook: https://www.facebook.com/officialwileyfox/
Wileyfox NL : https://www.wileyfox.com/nl/
Wileyfox UK: https://www.wileyfox.com/
Cyanogen Support: https://cyngn.com/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Ik hoop dat alles nu wel gewoon goed werkt! Zit je nu overigens op CM12 of CM13?

[...]

Hoesjes zijn in ieder geval te bestellen op de UK website en een accu is ook op ebay te verkrijgen. Kijk maar eens naar mijn bericht: rens-br in "[Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic".
Alles lijkt weer goed te werken, heel blij mee, dankjewel :) en ik blijf nu ook van de privacy guard af ;)

Ik zit op CM12, heb die zip gedownload die jij (?) een aantal posts geleden geplaatst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:59:

Ik heb de zwarte al een paar dagen in huis.. zie foto's het accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Nick39 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:40:
[...]

Je kan helaas de USB kabel op 2 manieren in het USB slot stoppen, het mag duidelijk zijn dat "andersom" er ook niets gaat gebeuren.. ik had er zelf ook niet op gelet en na 4 uur laden was er nog niets gebeurd (lader zit wat weggestopt voor de katten) blijkt dat je dat platte witte plastic USB C ding er dus ook andersom in kan doen, en dan doet ie niets..
Kwam ik ook achter inderdaad, dat maakt de kabel minder leuk. Heb dat dus ook geprobeerd, en 2 andere usb-kabels gebruikt maar hielp niets. Balen, maar zoiets kan een keertje gebeuren. Telefoon is nu onderweg terug naar CoolBlue, in de hoop voor het weekend weer een nieuwe te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:43:
[...]
Ik zit op CM12, heb die zip gedownload die jij (?) een aantal posts geleden geplaatst had.
Dat is goed nieuws! Ga je nog wel eens ooit upgraden naar COS13? Of heb je de hoop maar opgegeven?
DannyvGs schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:16:
Ik had wileyfox support gecontacteerd omdat sinds de update naar COS13.0 mijn bluetooth niet meer samenwerkt met de medianav carkit maar ze geven aan niks te kunnen doen omdat het een generiek probleem is...
Je zou eventueel nog terug kunnen naar COS12.1 als oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Dat is goed nieuws! Ga je nog wel eens ooit upgraden naar COS13? Of heb je de hoop maar opgegeven?

[...]

Je zou eventueel nog terug kunnen naar COS12.1 als oplossing?
Misschien, ik kan toch zo weer terug naar 12.1 als het nodig is ;) Hoef ook weinig te back-uppen, want alles gaat automagisch de cloud in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:31:
[...]
Misschien, ik kan toch zo weer terug naar 12.1 als het nodig is ;) Hoef ook weinig te back-uppen, want alles gaat automagisch de cloud in.
Je hoeft zelfs niet eens te resetten. Heb is ook mogelijk om gewoon om terug te gaan naar de vorige versie zonder factory reset. Kwestie van de rom flashen en cache wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.p.maljaars
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 00:14
Ik gebruik de Wileyfox Swift nu een paar weken - had hiervoor een Moto G 2014 - en ben erg te spreken over de telefoon. Voor € 150 heb je een relatief snelle telefoon met 2 GB RAM en 16 GB intern geheugen, 2x zoveel als de Moto G. De apps starten vlotter, dat merk je direct. Na een dag intensief gebruik houd ik nog 40% batterijlading over.

Het toestel leek bij mij 'dood' bij het eerste gebruik. Nadat ik de batterij er opnieuw had in gedaan, en daarbij de contactpunten goed tegen elkaar had gedrukt, ging alles goed. Daarna geen problemen meer gehad. De meegeleverde batterij was bij mij trouwens voor meer dan 60% gevuld.

De enige 'tegenvaller' was dat ik bij de ingebruikname niet de mogelijkheid kreeg om de gegevens uit mijn Google-account te herstellen. Alle WiFi-wachtwoorden moet ik dus opnieuw instellen...

Via de app Cyanogen Updatetracker had ik de update naar Android 6.0.1 een paar dagen eerder binnen dan Wileyfox deze OTA beschikbaar stelde. Cyanogen bevalt mij erg goed. Het heeft de uitstraling en het overzicht van stock Android, maar je kunt net iets meer naar je hand zetten (bv. cijfers ontgerendelingsPIN door elkaar husselen) en er worden minder apps standaard meegeleverd. Alle apps, ook Good for Enterprise, werken naar behoren.

Google Phone 2.5.11_rc8 heb ik via APKmirror gesideload en in de app-instellingen systeemmachtigingen gegeven en als standaard dialer ingesteld. Ook heb ik Google Contacts 1.4.9 via APKmirror gesideload.

Eén nadeeltje ten opzichte van de Moto G is nog dat je voor specifieke telefoonnummers niet kunt kiezen welke SIM-kaart de telefoon hanteert (of ik heb de mogelijkheid nog niet ontdekt). Misschien is het scherm net iets minder scherp, maar verder steekt de Wileyfox voor mij qua specs en praktisch gebruik echt boven de Moto G uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
a.p.maljaars schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:23:
De enige 'tegenvaller' was dat ik bij de ingebruikname niet de mogelijkheid kreeg om de gegevens uit mijn Google-account te herstellen. Alle WiFi-wachtwoorden moet ik dus opnieuw instellen...
Dat is wel heel erg bijzonder zeg! Ik heb nog nooit iemand gehoord waarbij de vraag niet kwam. Over het algemeen is het Wifi verbinding maken -> Inloggen -> Wilt u 'x' backup terug zetten? en dan wordt vanzelf alles terug gezet.
Google Phone 2.5.11_rc8 heb ik via APKmirror gesideload en in de app-instellingen systeemmachtigingen gegeven en als standaard dialer ingesteld. Ook heb ik Google Contacts 1.4.9 via APKmirror gesideload.
Ben wel benieuwd waarom je andere applicaties sideload? Voldoen de standaard Dialer en Contacten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:06:
[...]

Dat is wel heel erg bijzonder zeg! Ik heb nog nooit iemand gehoord waarbij de vraag niet kwam. Over het algemeen is het Wifi verbinding maken -> Inloggen -> Wilt u 'x' backup terug zetten? en dan wordt vanzelf alles terug gezet.
Dat zegt hij niet precies zo, hij zegt: "De enige 'tegenvaller' was dat ik bij de ingebruikname niet de mogelijkheid kreeg om de gegevens uit mijn Google-account te herstellen. Alle WiFi-wachtwoorden moet ik dus opnieuw instellen...." Het gaat dus niet om de vraag zelf maar hij klaagt dat zijn wifi wachtwoorden ook niet automatisch worden ingevuld,althans zo begrijp ik het, maar als je je google account gegevens er in zet kan ie nooit uit zichzelf inloggen en je wifi wachtwoorden invullen want dat moet via dezelfde wifi verbinding (En dus moet je je wifi wachtwoorden zelf invullen..)
De enige manier waarop Google je wifi met wachtwoorden kan instellen vanuit de backup is als je mobiele gegevens inschakelt,daarmee kan Google de Wifi wachtwoorden ophalen en het zelf instellen.. en vervolgens via wifi de rest ophalen.
Het is een "fout" die veel mensen maken, ik vul mijn account gegevens in en ik verwacht dat Google de backup ophaalt incl de wifi gegevens, maar vervolgens staat de mobiele verbinding uit.
Ja dan moet je zelf je wifi wachtwoorden invullen anders kan ie geen verbinding maken.
Google KAN dus je wifi wachtwoorden en zo terug zetten na het invullen van je accountgegevens,maar alleen als je "mobiele gegevens" aan staan.

Tenzij hij bedoeld "ik heb meerdere wifi wachtwoorden van meerdere toegangspunten,en die moest ik zelf instellen,die werden niet terug gezet, " het is mij dus ook niet helemaal duidelijk..
[...]

Ben wel benieuwd waarom je andere applicaties sideload? Voldoen de standaard Dialer en Contacten niet?
Ik ben er ook benieuwd naar... voor wat ik in de release notes lees zijn de dialer en contacts voor android 6+ maar bieden volgens mij niet meer opties dan de standaard dialer en contacts.. maar corrigeer me gerust als ik verkeerd zit..

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2016 13:42 . Reden: Door mijn dyslectie heb ik de neiging om mijn antwoorden terug te lezen en te verbeteren omdat ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben... het wil dan helaas nogal eens wat langer worden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
De afgelopen weken ben ik mij een beetje aan het oriënteren in een een nieuwe telefoon, en de Wileyfox Swift ziet er uit als een zeer goede kandidaat. Echter voordat ik tot aanschaf over ga, heb ik wel de vraag of er wat bekend is voor wat betreft het updatebeleid van Wileyfox? Zijn er al uitspraken gedaan over hoe lang er updates uitgebracht zullen worden, en over wat voor updates dit gaat (bijv. alleen security patches, of ook updates naar bijv. de volgende Android)? Want hoewel Android 6 (CM13?) natuurlijk erg fijn is om te hebben, het is de laatste tijd wel de vraag bij nieuwe toestellen, hoe lang ze mee gaan op software gebied. Als bijvoorbeeld na een klein jaartje er totaal geen updates meer zullen komen, is het natuurlijk toch nog wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.p.maljaars
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 00:14
Nick39 en rens-br:

Ik zal duidelijker zijn over wat ik bedoel met mijn WiFi-wachtwoorden. De eerste keer dat ik mijn telefoon initialiseerde, kreeg ik inderdaad het scherm met de vraag de backup van mijn Moto G terug te zetten. Dit scherm verscheen nadat ik de telefoon handmatig met mijn EIGEN WiFi-netwerk had verbonden (onderdeel van setup wizard). Nadat ik op 'verder' klikte, gaf de telefoon binnen een seconde aan dat het niet mogelijk was om de backup te herstellen, zonder verdere tekst en uitleg. Ik baalde hiervan en heb verschillende keren gekozen voor 'fabrieksinstellingen terugzetten' om de setup wizard opnieuw te doorlopen; het vreemde is dat ik het scherm met de optie om de backup van mijn Moto G terug te zetten niet meer heb gezien. Het gevolg is dat ik de WiFi-wachtwoorden van alle toegangspunten opnieuw moet invoeren op de Wileyfox (veel bij familie en vrienden op bezoek :*) ), terwijl ik gewend ben dat die automatisch hersteld worden.

Wat de dialer en contacten betreft: heel handig aan Dialer 2.5.11 rc8 is de functie 'beller-id van Google', waarbij automatisch namen van bedrijven en personen bij gebelde te bellen telefoonnummers gezocht worden. Ook kun je bepaalde nummers blokkeren. Deze functies zitten niet in de standaard dialer. Vanaf rc9 kan de dialer alleen nog maar op Nexus-apparaten geïnstalleerd worden, en dus niet meer op de Wileyfox. Een handige functie in de Contacts 1.4.9 vind ik de optie om een standaard Google-account te kiezen waaraan nieuwe contacten toegevoegd worden, en de optie om die account in het standaardscherm 'toevoegen' aan te passen. Deze functies zitten niet in de standaard contacten.

Rainbow:
Na de laatste OTA-versie van Cyanogen die naar de telefoon is gekomen, zijn alweer verschillende 'nightlies' uitgebracht. Zie: https://download.cyanogenmod.org/?device=crackling. Mijn indruk is dat er actief ontwikkeld wordt en er over niet al te lange tijd weer een nieuwe update zal uitkomen. Voor het changelog, zie https://www.cmxlog.com/13/crackling/. Zo zal Gello, de nieuw uitgekomen browser van Cyanogenmod op basis van Chrome met veel extra's, in de volgende versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Cashback is uitbetaald! Goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
a.p.maljaars schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:21:
Nick39 en rens-br:

Wat de dialer en contacten betreft: heel handig aan Dialer 2.5.11 rc8 is de functie 'beller-id van Google', waarbij automatisch namen van bedrijven en personen bij gebelde te bellen telefoonnummers gezocht worden. Ook kun je bepaalde nummers blokkeren. Deze functies zitten niet in de standaard dialer. Vanaf rc9 kan de dialer alleen nog maar op Nexus-apparaten geïnstalleerd worden, en dus niet meer op de Wileyfox. Een handige functie in de Contacts 1.4.9 vind ik de optie om een standaard Google-account te kiezen waaraan nieuwe contacten toegevoegd worden, en de optie om die account in het standaardscherm 'toevoegen' aan te passen. Deze functies zitten niet in de standaard contacten.
Merkwaardig, ik kan met mijn Wileyfox gewoon nummers blokkeren ( versie 12 ) via privacy en dan zwarte lijst.
Via de ingebouwde truecaller app wordt nagezocht bij elk inbellend nummer wie het is, dat is dus wat Google beller-id is.. dat zit gewoon ingebouwd.. mogelijk is dat er bij CM13 uitgehaald.
Wat je exact bedoelt met Contacts weet ik niet maar als ik een contact wil toevoegen wordt me netjes gevraagd waar..

Van de backup instellen weet ik niet exact wat er mis is,maar ook bij backup en resetten is een optie Automatisch terugzetten,dus zelfs als het niet gevraagd wordt kun je daar de wifi gegevens van andere netwerken terug laten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
LessRam schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Kwam ik ook achter inderdaad, dat maakt de kabel minder leuk. Heb dat dus ook geprobeerd, en 2 andere usb-kabels gebruikt maar hielp niets. Balen, maar zoiets kan een keertje gebeuren. Telefoon is nu onderweg terug naar CoolBlue, in de hoop voor het weekend weer een nieuwe te ontvangen.
Terug ontvangen van CoolBlue met de mededeling dat na uitgebreid testen het toestel gewoon oplaadt en werkt. Vreemd want hier ging hij niet eens aan, en tijden het laden gebeurde er ook niets, batterij werd niet warm, charging lampje brandde niet etc.... Ook niet bij 3 andere geprobeerde opladers, en kabels.
Maar inderdaad; nu doet hij het wel, en ook met de laders welke het eerder niet deden.

Kan nu concluderen dat het een mooi toestel is, lekker snel en erg scherp scherm met mooie kleuren. Meteen geupdate naar CM 6.0.1 en daarna herstart naar fabrieksinstellingen. Aankomende dagen eens flink uitzoeken, testen en proberen. (Nooit met CM gewerkt, en bij Android ook nooit verder dan Lollipop geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bah, ik zie nu dat die bij bol.com plotsklaps €256 is (door een 3e partij verkocht) terwijl die volgens mij eerder deze week nog een actie had van iets van €130. De voorraad zal dan wel op zijn. Ik hoop dat die nog terug komt, want de overige winkels in Pricewatch zien er niet echt heel denderend uit...
a.p.maljaars schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:21:
Nick39 en rens-br:

Rainbow:
Na de laatste OTA-versie van Cyanogen die naar de telefoon is gekomen, zijn alweer verschillende 'nightlies' uitgebracht. Zie: https://download.cyanogenmod.org/?device=crackling. Mijn indruk is dat er actief ontwikkeld wordt en er over niet al te lange tijd weer een nieuwe update zal uitkomen. Voor het changelog, zie https://www.cmxlog.com/13/crackling/. Zo zal Gello, de nieuw uitgekomen browser van Cyanogenmod op basis van Chrome met veel extra's, in de volgende versie zitten.
Mooi dat de development van CyanogenMod goed loopt in ieder geval. Maar het is ook maar de vraag of Wileyfox die builds dan oppakt, polished, en officieel uitbrengt, toch? Of loopt de software compleet langs Wileyfox langs, en ben je echt aangewezen op de mod community voor software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Rainbow schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:15:
Bah, ik zie nu dat die bij bol.com plotsklaps €256 is (door een 3e partij verkocht) terwijl die volgens mij eerder deze week nog een actie had van iets van €130. De voorraad zal dan wel op zijn. Ik hoop dat die nog terug komt, want de overige winkels in Pricewatch zien er niet echt heel denderend uit...

[...]

Mooi dat de development van CyanogenMod goed loopt in ieder geval. Maar het is ook maar de vraag of Wileyfox die builds dan oppakt, polished, en officieel uitbrengt, toch? Of loopt de software compleet langs Wileyfox langs, en ben je echt aangewezen op de mod community voor software updates?
Hij is uitverkocht momenteel, van de week was de witte al weg, als je op niet leverbaar klikt komt hij tevoorschijn en kun je een mailtje krijgen zodra hij er weer is.
Tegen de idiote prijs die de derde verkoper nu vraagt zou ik hem niet kopen,dat is gewoon iemand die profiteert en met een paar toestellen in het gat duikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsoot
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 08:04
ik heb misschien een stomme vraag,

ik had gelezen in reviews dat je er gerantie en een schermvervanging bij kan kopen nu kan ik het alleen nergens vinden.

tevens heeft me telefoon al gedoe met de batterij sinds dag 1. kon eerst niet verder geladen worden dan 80% en nu valt hij soms uit bij 30 %.

telefoon is gekocht bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
mathijsoot schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:03:
ik heb misschien een stomme vraag,

ik had gelezen in reviews dat je er gerantie en een schermvervanging bij kan kopen nu kan ik het alleen nergens vinden.

tevens heeft me telefoon al gedoe met de batterij sinds dag 1. kon eerst niet verder geladen worden dan 80% en nu valt hij soms uit bij 30 %.

telefoon is gekocht bij bol.com
De schermgarantie loopt via Whileyfox in de UK, alleen is daar de database kapot, dus ik weet niet wat er gebeurt als je nu registreert en betaalt, of je het dan straks weer kwijt bent..

De batterij zou ik even in de gaten houden, als het zo blijft moet je hem mogelijk terug sturen alleen overleg dat dan even met Whileyfox in Nederland: 020 504 0680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsoot
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 08:04
dit contact is in het engels? is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat van die kapotte database klinkt meer als "we staan op de rand van het faillissement, maar dat maken we liever nog maar even niet bekend"...

Gelukkig heb je zo'n telefoon niet rechtstreeks bij Wileyfox gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:21:
Dat van die kapotte database klinkt meer als "we staan op de rand van het faillissement, maar dat maken we liever nog maar even niet bekend"...

Gelukkig heb je zo'n telefoon niet rechtstreeks bij Wileyfox gekocht.
Ik denk dat ze gewoon ondergaan in het succes, beslist niet dat het failliet zou gaan.
mathijsoot schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:49:
dit contact is in het engels? is dit correct?
Nee..gewoon Nederlands maar de Nederlandse site is gewoon nog niet af.. support is in het Nederlands gewoon.. alleen de engelse site biedt de mogelijkheid van de screen repair verzekering maar die is gekoppeld aan de Nederlandse alleen dat van die database is me niet zo duidelijk..
Die schijnt stuk te zijn en daarom bieden ze de verzekering extra aan nog,maar wanneer dat dan gefixt is en wanneer het dan in gaat is me niet duidelijk..
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support