Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
Draai nu een dagje met de nieuwe cm13. Moet zeggen dat het toestel direct na de update wat "laggy" was. Na opnieuw opstarten loopt alles prima.

Heb rastergrootte teruggezet naar 4 x 4, want bepaalde icoontjes zien er niet mooi uit, gekarteld randje bij o.a. whatsapp, chrome.

Vooralsnog merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02
volly schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:08:
Draai nu een dagje met de nieuwe cm13. Moet zeggen dat het toestel direct na de update wat "laggy" was. Na opnieuw opstarten loopt alles prima.
Tijdens een OTA wordt de cache niet automatisch verwijderd, maar dit wordt wel aangeraden om te doen. Om je telefoon nog sneller te maken kan je dit ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
Na het wijzigen van een aantal instellingen in de privacy guard kreeg ik ook GPS problemen. Ik weet dat dit hier eerder is besproken maar geen idee of het nog speelt, maar de oorzaak was bij mij dat de "Google Play Services" geen toegang meer hadden tot "Coarse location". Na dat weer op allowed te hebben omgezet werkt mijn GPS weer netjes en accuraat. Lijkt er op dat hij anders alleen locatiebepaling aan de hand van GSM signaal en/of wifi uitvoert.

Verder heb ik mijn toestel gisteren ook geupdate naar CyanogenOS13 via de FOTA. Vind het jammer dat quick unlock niet meer werkt maar ik begreep dat dit meer in de categorie features als bugs thuishoort. Ik had 1 app (een gallery widget) welke niet meer werkt en is verdwenen na de update. Nu voldeed die widget toch al niet echt aan mijn verwachtingen dus dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volly schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:08:

Heb rastergrootte teruggezet naar 4 x 4, want bepaalde icoontjes zien er niet mooi uit, gekarteld randje bij o.a. whatsapp, chrome.

Vooralsnog merk ik weinig verschil.
Dat issue (bij 5x5 raster) hebben we al gerapporteerd. Lijkt mij dat dat in de volgende update opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:25:
Verder heb ik mijn toestel gisteren ook geupdate naar CyanogenOS13 via de FOTA. Vind het jammer dat quick unlock niet meer werkt maar ik begreep dat dit meer in de categorie features als bugs thuishoort. Ik had 1 app (een gallery widget) welke niet meer werkt en is verdwenen na de update. Nu voldeed die widget toch al niet echt aan mijn verwachtingen dus dat is niet erg.
Kan je mij meer vertellen over Quick Unlock wat niet meer werkt en het probleem van die widget? Eventueel via DM, maar mag ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Ik weet niet eens meer hoe die widget heette. Ooit uit de playstore gehaald en hij was verdwenen na de update. Was een widget welke afbeeldingen toonde. Geinstalleerd omdat ik hiervoor een Sony Xperia Arc en een Xperia Z heb gehad en daar zat zoiets in. Toen ik de Wileyfox Swift net had probeerde ik de interface gelijk te maken aan hoe ik deze gewend was.

Quick unlock: dat je de unlockcode (pin) niet hoeft te bevestigen als je de juiste invoert. Ergens gelezen dat dit kwam omdat er iets was gewijzigd aan de Android Gatekeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:00:
Ik weet niet eens meer hoe die widget heette. Ooit uit de playstore gehaald en hij was verdwenen na de update. Was een widget welke afbeeldingen toonde. Geinstalleerd omdat ik hiervoor een Sony Xperia Arc en een Xperia Z heb gehad en daar zat zoiets in. Toen ik de Wileyfox Swift net had probeerde ik de interface gelijk te maken aan hoe ik deze gewend was.
Ow gelukkig, geen system-widget dus....
Quick unlock: dat je de unlockcode (pin) niet hoeft te bevestigen als je de juiste invoert. Ergens gelezen dat dit kwam omdat er iets was gewijzigd aan de Android Gatekeeper.
Lees net dat dat er inderdaad "due to security reasons" uitgehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GH45T schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:00:
Ooit uit de playstore gehaald en hij was verdwenen na de update.
Kun je bekijken in je Play Store-instellingen bij 'mijn games en apps' 'alle', zal wel even zoeken zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 11-05-2016 22:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:52:
Kan je mij meer vertellen over Quick Unlock wat niet meer werkt
GH45T schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:25:
Verder heb ik mijn toestel gisteren ook geupdate naar CyanogenOS13 via de FOTA. Vind het jammer dat quick unlock niet meer werkt maar ik begreep dat dit meer in de categorie features als bugs thuishoort.
Dat is inderdaad een safety feature, zie ook de release notes:
Settings > Lockscreen > Quick unlock – removed
No replacement; security constraint due to Android Gatekeeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
Ik heb sinds een drietal dagen mijn Wileyfox Swift. Grotendeels geïnstalleerd en bijgewerkt naar de nieuwste CyanogenOS13. Prima apparaat! Dual-sim! Ziet er prima uit, body en scherm en reageert vlot. Uitstekende aankoop via ééndagsactie van Bol voor € 129.

Ik had hiervoor een prima Aldi-Wolfgang met een wat oudere 4.1xx Androidversie en een tweetal barsten in het scherm. Van beide had ik niet echt last maar het zijn toch mooie redenen/smoezen om naar een nieuw (budget-)apparaat uit te kijken.
De Wileyfox Swift waar mijn vriendin mij op wees was dan ook hét toestel waar ik naar op zoek was.

Ik heb wel een viertal punten waar ik gewend aan was en die ik nu niet terugvind:
1. Ik mis de instelling om mijn telefoon automatisch 's avonds af te sluiten en 's morgens op te starten. Call me crazy maar ik wil mijn telefoon 's nachts uit en opgestart voordat ik wakker ben.

2. Ik kan de telefoon niet opladen zonder dat ie opstart. Mijn Wolfy gaf wel een kleine 'animatie' ter bevestiging dat de accu opgeladen werd maar verder werd ie niet geboot en bleef het scherm zwart.

3. Bij het opstarten moet ik middels het ingeven van de pin de sims activeren. Voorheen kon ik ook dismiss ingeven, de sim inactief laten en verder opstarten.

4. Bij mijn gevoerde telefoongesprekken kon ik achteraf per gesprek nagaan hoelang een gesprek geduurd had. Inkomend en uitgaand. Dat lukt bij Foxy niet. Ik zie wel een links naar 'details' maar dat leidt slechts naar de contactpersooninformatie.
Het is voor mij wel eens handig om achteraf mijn telefonische gesprekken te overdenken en als ik dan zie hoelang een gesprek geduurd heeft kan ik meestal reconstrueren wat ik besproken heb en welke actiepunten er nog open staan.

Het zal verder ook niet per se aan Foxy liggen maar waarschijnlijk aan de Androidversie. Relatief kleine zaken maar anderzijds mis ik ze wel.
Vandaar dat ik graag jullie kennis/hulp inroep.

[ Voor 5% gewijzigd door Strangelove op 13-05-2016 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Thx. Het lijkt vooralsnog in de Ziggo kaart te zitten. Als ik de KPN kaar uitschakelen heb ik geen internet. Pfff
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Voor jou geldt hetzelfde... Als je er niet uitkomt, mag je contact met ons opnemen middels DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Strangelove schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:19:
Ik heb wel een viertal punten waar ik gewend aan was en die ik nu niet terugvind:
1. Ik mis de instelling om mijn telefoon automatisch 's avonds af te sluiten en 's morgens op te starten. Call me crazy maar ik wil mijn telefoon 's nachts uit en opgestart voordat ik wakker ben.
Hier kan je eenvoudig apps voor installeren. Bijvoorbeeld deze: Google Play: Auto Shutdown And Start 2. De app is nogal gedateerd, dus misschien dat je nog modernere apps tegenkomt als je zoekt in de Play Store.
2. Ik kan de telefoon niet opladen zonder dat ie opstart. Mijn Wolfy gaf wel een kleine 'animatie' ter bevestiging dat de accu opgeladen werd maar verder werd ie niet geboot en bleef het scherm zwart.
Dat is inderdaad wel heel bijzonder. Bij al mijn vorige Android toestellen was dat inderdaad wel mogelijk
3. Bij het opstarten moet ik middels het ingeven van de pin de sims activeren. Voorheen kon ik ook dismiss ingeven, de sim inactief laten en verder opstarten.
Dat zou een feature moeten zijn van je Wolfgang, dit is namelijk geen standaard Android feature en kon op al mijn vorige toestellen ook niet.
4. Bij mijn gevoerde telefoongesprekken kon ik achteraf per gesprek nagaan hoelang een gesprek geduurd had. Inkomend en uitgaand. Dat lukt bij Foxy niet. Ik zie wel een links naar 'details' maar dat leidt slechts naar de contactpersooninformatie.
Dit zou je kunnen oplossen door het installeren van een andere Dialer die het wel ondersteunt. Er staan er genoeg in de Play Store: https://play.google.com/store/search?q=dialer&c=apps.
Het zal verder ook niet per se aan Foxy liggen maar waarschijnlijk aan de Androidversie.
Conclusie: over het algemeen zijn het zaken die de Wolfgang wel had ingebouwd, maar wat niet standaard in Android zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
Ik heb sinds maandag een witte Swift. Toestel bevalt me eigenlijk prima, buiten een GPS-issue. Na wat op internet te zoeken blijken veel mensen daar last van te hebben. Het kompas durft soms te flippen (ook na callibratie) en het GPS signaal wordt altijd maar een minuut of 2 behouden.
Onbruikbaar als navigatietoestel in de wagen dus.

Nog Swift-bezitters met gelijkaardige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
lolPiet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:45:
Ik heb sinds maandag een witte Swift. Toestel bevalt me eigenlijk prima, buiten een GPS-issue. Na wat op internet te zoeken blijken veel mensen daar last van te hebben. Het kompas durft soms te flippen (ook na callibratie) en het GPS signaal wordt altijd maar een minuut of 2 behouden.
Onbruikbaar als navigatietoestel in de wagen dus.

Nog Swift-bezitters met gelijkaardige problemen?
Het enige probleem met de plaatsbepaling heb ik gehad toen deze op "Battery saver" stond. Verder werkt het voorbeeldig (gelijk aan mijn oude Moto G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolPiet
ksborg schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Het enige probleem met de plaatsbepaling heb ik gehad toen deze op "Battery saver" stond. Verder werkt het voorbeeldig (gelijk aan mijn oude Moto G)
Allright, niet normaal dus.
Amazon contacteren voor een replacement dan maar. Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peace4all
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-08 19:52
Na de update herkent ie geen simkaart meer. In andere telefoon werkt het gewoon wel...
:'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Peace4all schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:08:
Na de update herkent ie geen simkaart meer. In andere telefoon werkt het gewoon wel...
Vervelend probleem. Een aantal mogelijke oplossingen:
  • Heb je na de update de Cache in recovery al verwijderd?
  • Je kan proberen om de cache van Sim-toolkit te verwijderen. Dit kan bij:
  • 'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Sim-toolkit' -> 'Opslagruimte' -> 'Gegevens wissen' & 'Cache wissen'.
  • Kun je een screenshot posten van 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Smalbandversie', het kan namelijk zijn dat je radio niet geüpdatet is, waardoor het e.e.a. niet meer werkt.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
@rens-br: bedankt voor je snelle reactie en je inhoudelijk antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:37:
Thx. Het lijkt vooralsnog in de Ziggo kaart te zitten. Als ik de KPN kaar uitschakelen heb ik geen internet. Pfff
[...]
Je weet dat Ziggo zowel oude als nieuwe SIM-kaarten in de omloop heeft. En volgens mij hebben ze ook nog 2 verschillende APN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Strangelove schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:46:
@rens-br: bedankt voor je snelle reactie en je inhoudelijk antwoord!
Graag gedaan! Kun je mij/ons nog laten weten welke apps het geworden zijn voor auto aan/uit en de Dialer?
lolPiet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:45:
buiten een GPS-issue. Na wat op internet te zoeken blijken veel mensen daar last van te hebben. [...] en het GPS signaal wordt altijd maar een minuut of 2 behouden.
Weet je zeker dat je ook daadwerkelijk GPS aan hebt staan? Het kan namelijk ook zijn dat 'Locatie' wel aan staat, maar dat je die ingesteld hebt op 'Accubesparing' of 'Alleen apparaat'. In beide gevallen staat GPS uit. Je moet het toestel zetten op 'Grote nauwkeurigheid'.
garp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:37:
Thx. Het lijkt vooralsnog in de Ziggo kaart te zitten. Als ik de KPN kaar uitschakelen heb ik geen internet.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:10:
En volgens mij hebben ze ook nog 2 verschillende APN's
Dat is inderdaad correct. Je hebt:
APN: ziggo.dataxs.mobi
APN: internet.ziggo.nl
Vraagt je telefoon om een gebruikersnaam en wachtwoord? Laat die invulvelden dan leeg.
Welke APN bij welke Simkaart hoort inclusief de rest van de instellingen, kun je hier vinden. (Toestelhulp is van de Nexus 5, maar dat zou niet uit moeten maken)

En heb je inmiddels de simkaarten al proberen om te wisselen?

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peace4all
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-08 19:52
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:15:
[...]

Vervelend probleem. Een aantal mogelijke oplossingen:
  • Heb je na de update de Cache in recovery al verwijderd?
  • Je kan proberen om de cache van Sim-toolkit te verwijderen. Dit kan bij:
  • 'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Sim-toolkit' -> 'Opslagruimte' -> 'Gegevens wissen' & 'Cache wissen'.
  • Kun je een screenshot posten van 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Smalbandversie', het kan namelijk zijn dat je radio niet geüpdatet is, waardoor het eega. niet meer werkt.
Nee, ik kan geen screenshot posten, alhoewel mijn karma toch ruim boven 200 is.
Sim toolkit is leeg.
Heb je email adres waar ik mijn screenshots heen kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Peace4all schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:21:
[...]
Nee, ik kan geen screenshot posten, alhoewel mijn karma toch ruim boven 200 is.
Sim toolkit is leeg.
Heb je email adres waar ik mijn screenshots heen kan sturen?
Screenshots kun je hier standaard niet posten. Maar moet je uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com en dan de link hier delen. Of je kan het fotoalbum activeren via: https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastore/, maar ik geloof dat je daar veel meer Karma voor moet hebben.

Heb je de Cache in de Recovery al verwijderd? Je kan dit doen door het toestel uit te zetten, vervolgens de telefoon op te starten met Volume-Down + power ingedrukt te houden. Je komt dan als het goed is in dit menu terecht:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G7u8C178KqaxfqwMNCSAxr0p/full.jpg
En kies daar voor: 'Wipe cache Partition'.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolPiet
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:17:

Weet je zeker dat je ook daadwerkelijk GPS aan hebt staan? Het kan namelijk ook zijn dat 'Locatie' wel aan staat, maar dat je die ingesteld hebt op 'Accubesparing' of 'Alleen apparaat'. In beide gevallen staat GPS uit. Je moet het toestel zetten op 'Grote nauwkeurigheid'.
Grote nauwkeurigheid staat aan ja. Ik heb al van enkelen gelezen dat het helpt als je de backcover verwijdert, omdat er interference zou zijn door die sticker langs de binnenkant? Ik zal het straks eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
lolPiet schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:25:
Grote nauwkeurigheid staat aan ja. Ik heb al van enkelen gelezen dat het helpt als je de backcover verwijdert, omdat er interference zou zijn door die sticker langs de binnenkant? Ik zal het straks eens testen.
Als dat bij jou werkt en de rest hier op het forum heeft er geen problemen mee, zou ik er sowieso wel mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbrowser
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06
Peace4all schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:08:
:'( :(
Ik had dit probleem ook. Een factory data reset (niet recovery) heeft dit bij mij verholpen. Dwz dus via settings - backup & reset - Factory data reset waarbij ik ook erase stored content geselecteerd heb.

Mijn situatie: 2 sims, waarvan 1 tel/sms, en 1 data.
Sim nr 2 was vóór de system update uitgeschakeld. Ook Data connections stond uit.

Tel was zoals aangeleverd door wileyfox, geen custom recovery ofzo.
Ik heb hem met een automatische update (OTA heet het volgens mij?) laten bijwerken.

Na CMOS13 update werkten de sims gedeeltelijk: bij 2 sims erin: geen van beide actief, alleen belsim in slot 1 werkte wel. Ik heb een vermoeden dat het feit dat sim 2 uitgeschakeld was ermee te maken heeft gehad, omdat het in CMOS13 niet meer mogelijk is de sims per stuk uit te schakelen en dus de sims in een ongeldige status stonden (puur speculatie natuurlijk, devs?)

Behalve datontbreekt ook de optie enable root via developer options.. En de SD-kaart apps waren ook stuk.. Maar goed moet toch alles opnieuw instellen. Zou wel graag die 2e sim uit kunnen zetten, staat permanent aan zonder dat ik er iets mee doe.

[edits: niet CM maar COS, dank rens-br]

[ Voor 2% gewijzigd door hbrowser op 13-05-2016 13:48 . Reden: verbeteren fout nav reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
hbrowser schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Behalve dat ontbreekt ook de optie enable root via developer options.
Je kan wel root verkrijgen op de Swift, alleen niet via de developer options. Kijk daarvoor in: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbrowser
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06
Ah nu zie ik het. Wat ik hierboven steeds CM noemde is dus CyanogenOS. Nu begrijp ik ook de spraakverwarring.
Meer over het Mod versus OS op de Swift: https://forum.cyanogenmod.org/topic/116494-no-root-option/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zojuist ontvangen (maar nog niet geinstalleerd omdat ik even de reacties hier wil afwachten: )

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/f027uq.png

Met een geroot toestel (in mijn geval standaard recovery) krijg je dus wel de melding dat er een nieuwe update is, deze verschijnt als notificatie, en via instellingen-over de telefoon-controleren op updates.
Van meerdere mensen lees ik dat deze via eerder genoemde util FlashFire,gewoon te flashen is.
http://www.howtogeek.com/...-root-and-how-to-keep-it/

Ik wacht nog een weekje af om te zien of er bugs opduiken..
Zit er in de standaard recovery een optie voor een nand backup, ik heb my backup pro maar die kan het geloof ik niet..

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 13-05-2016 15:39 . Reden: Plaatje verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik moet zeggen, ik heb net de update gedraaid. Maar mis nu al wat functies.

- Als je normaal je telefoon op stil wilt hebben, drukte je op de volume omlaag. Dan kon je selectereren of je de stil modus via "duration" of "unlimited" stil wou hebben. Dit mis ik nu wel :( jammer..
*Update* weer gevonden, nu alleen onder de "Do not Disturb" functie.. wel paar keer meer klikken; mjah het is nog aanwezig igg.

Zelfs de eigen Theme van Wileyfox werkt niet meer op CM13; "Wileyfox was desinged for an older version of CM"
*Update* nou.. zelfs heel mijn Themes is gereset; melding "Door regelmatige crashes, hebben we alles maar gereset". Lijkt nu weer redelijk.... normaal

Vind dit tot nu nog niet echt de beste update die ik gehad heb.

[ Voor 23% gewijzigd door NeoFoX op 13-05-2016 14:58 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
hbrowser schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:43:
Ah nu zie ik het. Wat ik hierboven steeds CM noemde is dus CyanogenOS. Nu begrijp ik ook de spraakverwarring.
Meer over het Mod versus OS op de Swift: https://forum.cyanogenmod.org/topic/116494-no-root-option/
Ja inderdaad. CM is CyanogenMod(CM) en wat op de Swift, Storm en OnePlus One draait is CyanogenOS(COS). Software is in principe hetzelfde, maar het doel en bron zijn anders.

CM wordt gemaakt door de community en COS wordt gemaakt door het commerciële bedrijf Cyanogen.
NeoFoX schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:32:
*Update* weer gevonden, nu alleen onder de "Do not Disturb" functie.. wel paar keer meer klikken; mjah het is nog aanwezig igg.
Je kan eventueel ook een Do not Disturb knop toevoegen aan het quick toggles menu, voor zover dat er nog niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Is de mogelijkheid om per dag gedurende een bepaalde tijd het geluid uit zetten en dat dan alleen degene die met een ster in je kontaktenlijst je kunnen bellen (favorites) er nog ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Je kan eventueel ook een Do not Disturb knop toevoegen aan het quick toggles menu, voor zover dat er nog niet zit.
Hoe doe je dat ?? of is die optie er niet in 5.1.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ook maar de update gedaan. Tot nu toe vrij positieve ervaring:

- Camera crasht nog steeds af en toe nadat ie is afgesloten. Maar daar was ik al aan gewend en het stoort niet :+
- Nieuwe opties m.b.t. opstarten van apps tijdens boot van de telefoon en rechten die je moet toekennen voor apps (bijv. Whatsapp) om bij foto's/video's te kunnen
- SD kaart als interne storage (ga ik zeker testen)
- Feedback van de tilmotor tijdens typen is subtieler geworden (heerlijk).

Verder merk ik eigenlijk weinig van de update en dat ervaar ik als positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik zie dat ik niet de enige ben, bij wie na de update van vandaag (CMOS 13) de simkaarten niet worden herkend. Ik heb de cache geschoond, de sim-toolkit gegevens&cache waren al leeg.
De recovery cashe heb ik ook verwijderd. Als ik het goed begreep, kan de oorzaak ook zijn, dat mijn radio niet geupadated is, en dat kun je zien van de Smalbandversie.
Dat is bij mij: .0c1.4-00015-M8936FAAAANUZM-1
Ik heb er geen zin in om alles opnieuw te beginnen. Help Me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
Nick39 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:41:
Is de mogelijkheid om per dag gedurende een bepaalde tijd het geluid uit zetten en dat dan alleen degene die met een ster in je kontaktenlijst je kunnen bellen (favorites) er nog ??
Jazeker, via de Do Not Disturb toggle kun je rules aanmaken. Voor mij een acceptabel alternatief voor de automatische shutdown/restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:04
Na de update naar CyanogenOS 13 crasht mijn Swift nu steeds. Vlak na de update kon ik nog wel unlocken maar kreeg ik na enkele seconden een melding van privacy guard dat google play services een phone call wilde plegen, waarop het hele OS freezede. De cache gewiped in het recovery menu en nu crasht 'ie consistent tijdens het unlocken, meteen na het booten al. Er staat ook een google play services notificatie, maar kan niet zien waarover precies. Na een tijdje reboot 'ie uit zichzelf.

Iemand een idee wat het probleem is en/of hoe ik het kan oplossen? Liefst zonder een complete wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn vriendin kan haar Xiaomi MiBand niet meer gebruiken na de update... Er zijn nu heel wat reacties geweest hier, maar is er nog iemand met dit specifieke probleem? Het ziet er niet uit alsof deze update grondig is getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
Toch maar een factory reset gedaan. Alles leek weer te werken, nu met COS 13, dus bezig geweest om alles weer terug te zetten zoals ik het voorheen had. Google Play Services weer gelimiteerd met Privacy Guard en kreeg even later weer hetzelfde probleem: notificatie dat google play services een phone call wil maken, met direct een freeze.
Wat vreemd is: ik heb het voor elkaar gekregen om voor de freeze privacy guard weer uit te schakelen voor google play services, maar ik krijg alsnog dezelfde notificatie van privacy guard dat google play services een phone call wil maken. En weer met de freeze en reboot daarna.

[ Voor 3% gewijzigd door Volv op 14-05-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29
Gister geupdatet, werkt goed al vond ik het oude volume snelmenu beter. Enige probleem is dat ik niet kan opnemen als ik gebeld wordt, moet eerst scherm uit-aan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Strangelove schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:36:
[...]

Jazeker, via de Do Not Disturb toggle kun je rules aanmaken. Voor mij een acceptabel alternatief voor de automatische shutdown/restart.
Domme vraag 2, hoe maak je een toggle ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
En de dual sim instellingen werken niet meer naar behoren, bij anderen ook opgevallen? Hij negeert de instelling "Always ask" als ik een nummer ga bellen...

De update heeft hier in elk geval alleen maar ergernis gebracht. Zo erg zelfs dat ik twijfel of ik hem niet onder garantie wil terugsturen. Dit soort onbetrouwbare updates zijn gewoon de toekomst...

[ Voor 64% gewijzigd door Verstekbakker op 14-05-2016 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verstekbakker schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:02:
En de dual sim instellingen werken niet meer naar behoren, bij anderen ook opgevallen? Hij negeert de instelling "Always ask" als ik een nummer ga bellen...

De update heeft hier in elk geval alleen maar ergernis gebracht. Zo erg zelfs dat ik twijfel of ik hem niet onder garantie wil terugsturen. Dit soort onbetrouwbare updates zijn gewoon de toekomst...
Gewoon downgraden lukt niet ??
In de support moet een link zijn.. ik kijk ff.
Ok in de support is de oude verdwenen.
Download deze: http://builds.cyngn.com/f...ing-signed-81d046434c.zip transfer naar je telefoon (ik gooi ze meestal in de root van de telefoon neer) en reboot in recovery (telefoon uitzetten, dan tegelijk de power on en de volume down indrukken) dan installeer update, kies bovengenoemde zip, wipe data cache, en je zou terug moeten zijn in de oude versie van android..

Helaas ben je dan wel vermoedelijk alles kwijt en zal je opnieuw moeten installeren, ik heb voor alle zekerheid alvast een nandbackup gemaakt maar wacht nog even met upgraden.

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 14-05-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Ik heb ook een update gedraaid naar 13.0-ZNH0EAS2NH. Alles lijkt goed te werken, maar ik heb wel last van een melding in de statusbalk (en ook op het lockscreen) dat de limit voor mobiele gegevens is bereikt.

Ik heb 2 sims's, en op sim 2 zit mijn databundel (op sim 1 dus niet). Ik moest de mobiele gegevens-switch bij sim2 aanzetten, maar ik heb nu dus die melding van sim1 die ik niet wegkrijg (wegschuiven naar links of rechts kan niet, en erop klikken brengt me naar het scherm waar je het verbruik kunt zien, maar verwijderd de melding niet).

De exacte melding is; Mobiele datalimiet overschreden. 0,00 B meer dan limiet.
Er staat een driehoekje met uitroepteken bij.

Hoe krijg ik deze weg?

edit: reboot is al gebeurd, dat hielp helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kroesss op 14-05-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
Heb ook probleempje gehad met de simkaarten. De update pakte niet alle instellingen automatisch mee. Heb mijn werk (T-mobile) op sim2 lopen (4G) en mijn privé (hollandsnieuwe) op sim1, dit moest ik bij de instellingen datagebruik en bij simkaarten weer opnieuw instellen.

Ook viel mij op dat niet alles bij instellingen is vertaald naar het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
Nick39 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:39:
[...]Domme vraag 2, hoe maak je een toggle ??
Niet.
Standaard swipe je links van boven naar beneden de notificaties tevoorschijn en een swipe rechts laat de instellingen en quick toggles.
Als je terugleest zie je dat rens-br een 11-tal pagina's geleden over de toggles heeft gepost. :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Strangelove op 14-05-2016 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W F S
  • Niet online
Verstekbakker schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:02:
Hoi, dat dacht ik ook eerst maar alleen de wijze van kiezen is veranderd.

Als je vanuit het keypad een nummer wil kiezen zie je links boven de 1 een keuzeknopje om de sim te kiezen waarmee je wil bellen.

Voor sms zit keuzeknop helemaal rechts beneden naast het veld waar je je tekst intikt.

En als je vanuit je contacten een nummer wil kiezen vraagt ie het op dezelfde manier als "vroeger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Strangelove schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:04:
[...]
Niet.
Standaard swipe je links van boven naar beneden de notificaties tevoorschijn en een swipe rechts laat de instellingen en quick toggles.
Als je terugleest zie je dat rens-br een 11-tal pagina's geleden over de toggles heeft gepost. :-)
Ik ga nog even zoeken, er is een manier in CM13 om het toggle scherm aan te passen en er ook aan kunt toevoegen via een hidden menu, als je het "sterretje" van de instellingen in het "rechter" menu een tijdje ingedrukt houdt dan gaat het draaien, dan heb je een extra menu ingeschakeld (System UI Tuner) waardoor je de toggles kunt aanpassen en kunt toevoegen, maar in CM12 die ik nog gebruik werkt dat niet.

Ik dacht dat er mogelijk een andere hidden optie was om toggles aan te passen (en toe te voegen) IN CM12, zoals jij het zei leek het of je tussen de quick toggles een "do not disturb" had staan (ik niet) en vroeg ik me af hoe je dat voor elkaar had gekregen.
Waarschijnlijk zit jij al op CM13 en daar staat de "do not disturb" toggle wel, maar ik zit op CM12 en daar zit die niet in.

Het "probleem" is dat dit een Ervaringen en discussie topic is,en er nu dus ervaringen en mogelijkheden besproken worden van gebruikers die door elkaar heen zowel CM12 als CM13 gebruiken waarbij er wordt verwezen naar opties die onderling verschillen of niet aanwezig zijn en je niet exact weet welke versie welke persoon gebruikt.

Er is by the way wel een andere optie om snel naar bepaalde instellingen te gaan door gewoon de systeem widget toe te voegen die je dan naar een functie kan laten verwijzen.. zoals naar de onderbrekingen waar je de "niet storen tijden" kan ingeven maar dat is het niet helemaal,die verschijnt dan als een "icoontje" maar niet als Toggle..

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 15-05-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Van alles geprobeerd, maar geen data op jet ziggo kaartje. Vreemd, want het heeft ook in een andere telefoon gewoon gewerkt.
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:17:
[...]

Graag gedaan! Kun je mij/ons nog laten weten welke apps het geworden zijn voor auto aan/uit en de Dialer?

[...]

[...]

[...]

Dat is inderdaad correct. Je hebt:

[...]

Welke APN bij welke Simkaart hoort inclusief de rest van de instellingen, kun je hier vinden. (Toestelhulp is van de Nexus 5, maar dat zou niet uit moeten maken)

En heb je inmiddels de simkaarten al proberen om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb trouwens (met respect voor de orginele topic starter) een nieuwe tutorial gemaakt exclusief voor het rooten van de Swift, deze methode nu 3 keer toegepast en in alle 3 de gevallen succesvol.

Nick39 in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's"

Misschien wat uitgebreid maar dat komt door mijn dyslectie.

Voor dit huidige topic mis ik nog het linkje naar de supportpage van Cyanogen in de start topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
  • Laatst online: 06-04 08:43
Na de update naar Cyanogen OS 13 werkt de bluetooth niet meer met mijn carkit (medianav) samen, hij zegt verbonden te zijn maar binnen enkele seconden wordt de verbinding ook weer verbroken. Het opnieuw inleren van de verbinding heeft geen effect, heeft iemand anders ideen?

Hiervoor werkte het ook al niet feilloos, ik was onverstaanbaar voor anderen in een telefoongesprek tenzij ik de telefoon speaker gebruikte maar hier was dus nog wel omheen te werken en ik gebruikte het voornamelijk om muziek te spelen maar dat gaat nu dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strangelove
Oh, nou dat het zegt.. Ik ben ook onverstaanbaar via de bluetooth carkit. Ik draai COS 13. Verbinden is geen probleem en blijft ook in stand. Ik versta d'andere kant prima maar die verstaat mij erg slecht. Vervormd en 'onder water'. Geen manier om een gesprek te voeren. Bij mijn vorige Wolfgang werkte het allemaal goed.

Het zou wel heul erg fijn zijn als dit opgelost werd! HELLUP!
(Weet je wel hoe hoog een niet-handsfreeboete is? Nou, een flink stuk hoger dan de Swift-prijs.)

@[Verwijderde gebruiker]: Ik draai inderdaad COS 13.
Goede tip trouwens van het draaiende instellingenwieltje! Allerlei toggles toe te voegen w.o. kompas. Daar had iemand anders volgens mij over geklaagd. Het kan dus wel.

Oh ja, wat heel tof is is dat de Contact-app je nu laat zoeken in adresgegevens en opmerkingen. Dus niet alleen op naam! Mucho beter!
Ik kom nog terug op mijn zoektocht naar een andere dialer. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik heb al een dialer ontdekt waarbij je vanuit je belhistorie meteen een calendar afspraak kunt maken waarbij contact informatie al ingevuld is. NICE!

[ Voor 5% gewijzigd door Strangelove op 16-05-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 14:30

DCA

Hi, stomme vraag misschien, maar ik krijg geen connectie met de interne opslag van de Swift als ik 'm met de bijgeleverde USB-kabel aan de pc hang.
Hoe kom ik bij m'n foto's? 8)7
Bedankt!

Al gevonden.... :+

[ Voor 6% gewijzigd door DCA op 16-05-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Elke tip over dialers en zo is welkom, ik deel ook wat ik weet.. alle tips hier zoals de app voor het lampje bewaar ik in een apart documentje, misschien ook handig om dergelijke apps in de starttopic te noemen,ook zoek ik nog steeds zonder dat ik helemaal met andere launchers moet gaan draaien een manier om het telefoon icoontje een countertje te geven (net als het berichten icoontje) zodat je wat sneller ziet dat je een bericht of oproep hebt gemist.
Ik blijf zelf gewoon nog even op CM12 hangen.. ik gebruik de sense skin,die is erg prettig,op mijn leeftijd is al dat geschreeuw aan je ogen wat minder... ik ben al ruim 13 jaar geen Nick39 meer.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 16-05-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Screenshots kun je hier standaard niet posten. Maar moet je uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com en dan de link hier delen. Of je kan het fotoalbum activeren via: https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastore/, maar ik geloof dat je daar veel meer Karma voor moet hebben.

Heb je de Cache in de Recovery al verwijderd? Je kan dit doen door het toestel uit te zetten, vervolgens de telefoon op te starten met Volume-Down + power ingedrukt te houden. Je komt dan als het goed is in dit menu terecht:
[afbeelding]
En kies daar voor: 'Wipe cache Partition'.
Ik kan in die recovery dus geen Wipe cache vinden... Heb ik een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
Ik heb in de recovery ook maar een beperkt aantal opties, wellicht dat het komt doordat we cyanogen OS gebruiken of niet geroot hebben.
Met een factory reset wordt dan ook de cache gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Uiteindelijk hebben we dit geprobeerd, maar de telefoon hangt zich op als je Bluetooth 4.0 Scanner gaat gebruiken, goed stabiel spul Wileyfox...

Ik heb dan maar een factory reset gedaan, maar dat heeft het probleem met de Mi-Band en Bluetooth 4.0 Scanner niet verholpen.

Hoe haal je nou dat MAC adres tevoorschijn:

Ik heb een andere telefoon gebruikt (deze heeft geen Android 6) om te pairen in de gewone Mi-Fit app (daar werkte het wel op) en toen kreeg ik in de Mi-Fit app het MAC adres te zien! Toen de volgende stap geprobeerd in de bovenstaande how-to (Mi Band Notify app) en dat heeft uiteindelijk de pair voor elkaar gekregen. Wat een werk zo'n update! Laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken, want ik heb me al genoeg geërgerd. Of het nou aan die WileyFox ligt of aan Android 6, ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
Verstekbakker schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Ik kan in die recovery dus geen Wipe cache vinden... Heb ik een andere telefoon?
Het is zeker niet zo, zoals gezegd werd. Maar je kunt het wel vinden. Het duurde me ook wat om uit te vinden.

Met de volume up en down kun je in de menu navigeren. en met de aan en uit selecteren

Selecteer "Reboot to recovery" dan kom je in de RECOVERY menu
Selecteer ""Factory reset" (Wees niet bang, je krijgt weer een menu!)
Nu kun je Wipe Cache selecteren. Dan word je gevraagd of je het echt wil. Dus wel.
Ik ben benieuwd wat bij jou dan gebeurt. Bij mij namelijk niets. Nog steeds herkent hij mijn simkaarten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
hbrowser schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Ik had dit probleem ook. Een factory data reset (niet recovery) heeft dit bij mij verholpen. Dwz dus via settings - backup & reset - Factory data reset waarbij ik ook erase stored content geselecteerd heb.

Mijn situatie: 2 sims, waarvan 1 tel/sms, en 1 data.
Sim nr 2 was vóór de system update uitgeschakeld. Ook Data connections stond uit.

Tel was zoals aangeleverd door wileyfox, geen custom recovery ofzo.
Ik heb hem met een automatische update (OTA heet het volgens mij?) laten bijwerken.

Na CMOS13 update werkten de sims gedeeltelijk: bij 2 sims erin: geen van beide actief, alleen belsim in slot 1 werkte wel. Ik heb een vermoeden dat het feit dat sim 2 uitgeschakeld was ermee te maken heeft gehad, omdat het in CMOS13 niet meer mogelijk is de sims per stuk uit te schakelen en dus de sims in een ongeldige status stonden (puur speculatie natuurlijk, devs?)

Behalve datontbreekt ook de optie enable root via developer options.. En de SD-kaart apps waren ook stuk.. Maar goed moet toch alles opnieuw instellen. Zou wel graag die 2e sim uit kunnen zetten, staat permanent aan zonder dat ik er iets mee doe.

[edits: niet CM maar COS, dank rens-br]
Ik had het probleem dat bij ingebruikname ik gelijk heb geüpgraded naar COS13 en toen wilde mijn telefoon geen verbinding maken met 3G (Hollandsnieuwe). Alle instellingen gecontroleerd, sim van slot geswitcht, zonder succes. De Factory data reset heeft geholpen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Is iemand al opgevallen dat je na de update maar één keer op de flight mode button mag drukken? Om hem daarna nog eens in te drukken moet je eerst je telefoon rebooten :+. Afgelopen zondag op een festival echt 6x m'n telefoon gereboot om te switchen. Je zou toch zeggen dat zo'n basisfunctie word getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:12:
[...]
Nee ik heb een andere telefoon. Afbeelding is van de OnePlus One, welke dezelfde software draait. Ik ging er dus vanuit dat de recovery ook hetzelfde is. Zou je een afbeelding kunnen posten van jou recovery? Kan zo vlug geen afbeeldingen vinden van de recovery van de Swift.
DannyvGs schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:47:
Ik heb in de recovery ook maar een beperkt aantal opties, wellicht dat het komt doordat we cyanogen OS gebruiken of niet geroot hebben.
Met een factory reset wordt dan ook de cache gewiped?
De recovery die ik gepost heb is de standaard recovery meegeleverd met de OnePlus One, dus wanneer je geen root hebt e.d. Zoals hierboven genoemd ging ik er vanuit dat de recovery hetzelfde was op de Swift. Maar met een factory reset wordt inderdaad ook de cache gewiped, maar de rest dus ook!
ivanke schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:20:
[...]
Met de volume up en down kun je in de menu navigeren. en met de aan en uit selecteren

Selecteer "Reboot to recovery" dan kom je in de RECOVERY menu
Selecteer ""Factory reset" (Wees niet bang, je krijgt weer een menu!)
Nu kun je Wipe Cache selecteren. Dan word je gevraagd of je het echt wil. Dus wel.
Ik ben benieuwd wat bij jou dan gebeurt. Bij mij namelijk niets. Nog steeds herkent hij mijn simkaarten niet.
Bedankt voor de tutorial. De optie is op de Swift dus wat verstopt.
Nick39 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Hoe doe je dat ?? of is die optie er niet in 5.1.1 ?
Ik heb geen idee of je specifiek die knop kan toevoegen aan 5.1.1, maar je kan wel het quick toggles menu aanpassen. Dit kan geloof ik bij 'Instellingen' -> 'Meldingenpaneel'.
ksborg schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:53:
- Camera crasht nog steeds af en toe nadat ie is afgesloten. Maar daar was ik al aan gewend en het stoort niet :+
Kun je dit niet oplossen door de cache te verwijderen in recovery en de cache te verwijderen van 'Camera'?
- Nieuwe opties m.b.t. opstarten van apps tijdens boot van de telefoon en rechten die je moet toekennen voor apps (bijv. Whatsapp) om bij foto's/video's te kunnen
- Feedback van de tilmotor tijdens typen is subtieler geworden (heerlijk).
Die rechten is een nieuwe functie uit Android 6.0, dit zal al in CyanogenOS, maar de implementatie van Google is nu overgenomen.

Je kan overigens ook de trilmotor helemaal uitzetten tijdens het typen, dan ben je er helemaal vanaf.
Nick39 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:37:
[...]
Gewoon downgraden lukt niet ??
Download deze: http://builds.cyngn.com/f...ing-signed-81d046434c.zip transfer naar je telefoon (ik gooi ze meestal in de root van de telefoon neer) en reboot in recovery (telefoon uitzetten, dan tegelijk de power on en de volume down indrukken) dan installeer update, kies bovengenoemde zip, wipe data cache, en je zou terug moeten zijn in de oude versie van android..

Helaas ben je dan wel vermoedelijk alles kwijt en zal je opnieuw moeten installeren, ik heb voor alle zekerheid alvast een nandbackup gemaakt maar wacht nog even met upgraden.
Kies dan tijdens de installatie van de COS12.1 dan ook niet voor wipe data cache. Maar kies voor Dalvik Cache of gewoon Cache. Daarmee blijft de data bespaard.
DannyvGs schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:24:
Na de update naar Cyanogen OS 13 werkt de bluetooth niet meer met mijn carkit (medianav) samen, hij zegt verbonden te zijn maar binnen enkele seconden wordt de verbinding ook weer verbroken. Het opnieuw inleren van de verbinding heeft geen effect, heeft iemand anders ideen?
Probeer even de cache van Dialer, Bluetooth-extensies & Bluetooth MIDI Service te verwijderen. je kan dit vinden bij 'Instellingen' -> 'Apps' -> Menu -> 'Systeem weergeven' -> App selecteren -> 'Opslagruimte' -> 'Cache wissen' (Mocht dat niet werken kan je hetzelfde uitvoeren, maar nu ook kiezen voor 'Gegevens wissen'.

Goed nieuws voor de rooted users: Ik zie nu dat de full zip voor de Swift is verschenen. Deze is te downloaden via de website en updatetracker. Met deze full zip kan je altijd updaten naar COS13. Dit kan je doen door naar de Recovery te booten, zip te selecteren en vervolgens de cache te wipen. Root verdwijnt echter weer met deze update, dus je zal opnieuw moeten rooten. Mocht je een custom recovery hebben draaien, volstaat het om de laatste beta versie van SuperSu te flashen via recovery.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 17-05-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:22:
[...]

Goed nieuws voor de rooted users: Ik zie nu dat de full zip voor de Swift is verschenen. Deze is te downloaden via de website en updatetracker. Met deze full zip kan je altijd updaten naar COS13. Dit kan je doen door naar de Recovery te booten, zip te selecteren en vervolgens de cache te wipen. Root verdwijnt echter weer met deze update, dus je zal opnieuw moeten rooten. Mocht je een custom recovery hebben draaien, volstaat het om de laatste beta versie van SuperSu te flashen via recovery.
Anders even tijdelijk booten (zoals omschreven in het root topic) met de custom recovery, de update flashen en tegelijk supersu, dan rebooten en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

ksborg schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:13:
Is iemand al opgevallen dat je na de update maar één keer op de flight mode button mag drukken? Om hem daarna nog eens in te drukken moet je eerst je telefoon rebooten :+. Afgelopen zondag op een festival echt 6x m'n telefoon gereboot om te switchen. Je zou toch zeggen dat zo'n basisfunctie word getest.
Ik kan gewoon flightmodus kiezen, om daarna erop te klikken om de flightmodus uit te schakelen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Anders even tijdelijk booten (zoals omschreven in het root topic) met de custom recovery, de update flashen en tegelijk supersu, dan rebooten en klaar..
Dat werkt inderdaad ook. Maar het kan goed zijn dat je toestel daarna niet start. Bij de OnePlus One was het belangrijk om het toestel eerst te updaten en daarna te starten zonder root. Om vervolgens te booten in recovery en dan pas te rooten(d.m.v. de laatste SuperSu beta versie, anders krijg je ook een bootloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Iemand enig idee of de prijs binnekort nog omlaag gaat van dit toestel?
Ik zit er aan te denken om de Swift aan te schaffen aangezien mijn huidige Samsung S3 problemen heeft.
Ik las dat bol.com een hele goede aanbieding heeft gehad 10 dagen geleden (50 euro korting, voor 129eu), dus het voelt een beetje naar om nu weer de volle mep voor het toestel te moeten betalen... 8)7

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
slaay schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Ik kan gewoon flightmodus kiezen, om daarna erop te klikken om de flightmodus uit te schakelen.
Ah. Hier werkt dat dus niet meer. De knop wordt niet beschikbaar. Net de cache al geleegd maar dat lost het probleem niet op. 1 sim in gebruik (simyo), misschien dat dat er nog mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
Hier ook 1 simkaart van Simyo in gebruik en de flightmodus toggle werkt ook na de update gewoon zoals die zou moeten werken.

Het enige puntje dat ik nog over heb, is dat het "rolmenu" (notificaties / toggles) na de update te groot (breed) is voor het scherm. Daarmee vallen er links en rechts dus een aantal pixels weg. Dit geldt ook voor notificaties op het lockscreen.

Verder bevalt de update prima, want ik merk er niet veel van. Behalve dan dat de 64GB adoptable storage me voorlopig wel uit de opslagproblemen zal houden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvGs
rens-br schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:22:
Probeer even de cache van Dialer, Bluetooth-extensies & Bluetooth MIDI Service te verwijderen. je kan dit vinden bij 'Instellingen' -> 'Apps' -> Menu -> 'Systeem weergeven' -> App selecteren -> 'Opslagruimte' -> 'Cache wissen' (Mocht dat niet werken kan je hetzelfde uitvoeren, maar nu ook kiezen voor 'Gegevens wissen'.
Bedankt voor de tipe maar het heeft niet gewerkt, net nog een factory reset gedaan maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
Ik herhaal mijn vraag. Misschien omdat ik het tijdens het lange weekeinde heb gepost, werd er geen aandacht aan besteden.

Na de update naar CMOS 13 worden de simkaarten niet meer herkend. Ik heb de cache geschoond, de sim-toolkit gegevens&cache waren al leeg.
De recovery cashe heb ik ook verwijderd. Als ik het goed begreep, kan de oorzaak ook zijn, dat mijn radio niet geupadated is, en dat kun je zien van de Smalbandversie.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
Vandaag Parkmobile app gebruikt, en de app kon geen verbinding maken met internet. Instellingen bekeken, en het leek wel of het toestel zelf mijn sim voorkeuren heeft gewijzigd. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
volly schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:39:
Vandaag Parkmobile app gebruikt, en de app kon geen verbinding maken met internet. Instellingen bekeken, en het leek wel of het toestel zelf mijn sim voorkeuren heeft gewijzigd. Komt dit iemand bekend voor?
Dat had ik afgelopen weekend inderdaad ook opeens na een herstart. Ik heb als sim1 een Tele2 kaart (privé) en als sim2 een Vodafone kaart (werk). Internet gebruik ik normaal van Tele2 omdat we op het werk een 200MB bundel krijgen en in mijn Tele2 abonnement een 1GB bundel zit. Maar afgelopen weekend dus opeens Vodafone als sim kaart voor internet.

Na terugzetten niet meer zien gebeuren. Ook na een herstart om te testen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dannyvgs:

ik heb ook een medianav in mijn renault en deze doet net hetzelfde.

al een ganse avond om de telefoon te defaulten, weet niemand waar de originele (ik dacht 12.01) rom te vinden is. ik vond deze stukken beter in dagelijks gebruik. :(

in mijn insignia werkt bluetooth dan weer wel.

ook al eens geprobeerd om de medianav te updaten (v4.06) maar tevergeefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:46:
al een ganse avond om de telefoon te defaulten, weet niemand waar de originele (ik dacht 12.01) rom te vinden is. ik vond deze stukken beter in dagelijks gebruik.
Je bent op zoek naar 'cm-12.1-YOG7DAS2FI' en die is hier te vinden.
ivanke schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:13:
Als ik het goed begreep, kan de oorzaak ook zijn, dat mijn radio niet geupadated is, en dat kun je zien van de Smalbandversie.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Even vragen welke smallband versie de rest van de Swift users hebben. Wat je overigens ook sowieso kan doen is even de full zip gebruiken om nogmaals de update te installeren. Je weet dan zeker dat alles gelukt is.

De full zip kan je als volgt installeren:
  1. Download cm-13.0-ZNH0EAS2NH-crackling-signed-9c92ed2cde.zip naar je telefoon;
  2. Reboot naar recovery;
  3. Kies daar voor 'Apply update';
  4. Selecteer cm-13.0-ZNH0EAS2NH-crackling-signed-9c92ed2cde.zip;
  5. Installeer de zip file en wipe Cache naderhand;
  6. Reboot.

Voor de mensen die op zoek zijn naar roms. De links staat hieronder:
cm-12.1-YOG4PAS33J:cm-12.1-YOG7DAS2FI:cm-13.0-ZNH0EAS2NH:Overigens heb ik alle roms ook gemirrord op Androidfilehost, mocht Cyanogen besluiten de roms offline te gooien.

Het verschil tussen de verschillende links:
  • Fastboot: Bevat de volledige rom en overschrijft alles bij flashen, maar dit kan alleen via Fastboot en niet via Recovery
  • Signed: Kan altijd geïnstalleerd worden via TWRP, Custom recovery en originele recovery en overschrijft de data partitie niet.
  • Boot debuggable: Dit zijn boot images die ADB root en developer menu opties. Kan alleen geflasht worden via recovery.

[ Voor 64% gewijzigd door rens-br op 19-05-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Heb hem ook aangeschaft, maar de micro usb kabel van mijn oude Lumia 800 is net iets te kort. Iemand die een merknaam kabel weet die sowieso past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:47:
[...]

Je bent op zoek naar 'cm-12.1-YOG7DAS2FI' en die is hier te vinden.

[...]

Even vragen welke smallband versie de rest van de Swift users hebben. Wat je overigens ook sowieso kan doen is even de full zip gebruiken om nogmaals de update te installeren. Je weet dan zeker dat alles gelukt is.

De full zip kan je als volgt installeren:
  1. Download cm-13.0-ZNH0EAS2NH-crackling-signed-9c92ed2cde.zip naar je telefoon;
  2. Reboot naar recovery;
  3. Kies daar voor 'Apply update';
  4. Selecteer cm-13.0-ZNH0EAS2NH-crackling-signed-9c92ed2cde.zip;
  5. Installeer de zip file en wipe Cache naderhand;
  6. Reboot.

Voor de mensen die op zoek zijn naar roms. De links staat hieronder:
cm-12.1-YOG4PAS33Jcm-12.1-YOG7DAS2FIcm-13.0-ZNH0EAS2NHHet verschil tussen de verschillende links:
  • Fastboot: Bevat de volledige rom en overschrijft alles bij flashen, maar dit kan alleen via Fastboot en niet via Recovery
  • Signed: Kan altijd geïnstalleerd worden via TWRP, Custom recovery en originele recovery en overschrijft de data partitie niet.
  • Boot debuggable: Dit zijn boot images die ADB root en developer menu opties. Kan alleen geflasht worden via recovery.
Bedankt voor het bestand en het advies. Hij heeft Helaas niet geholpen. Hij zegt nog steeds dat mijn simkaarten, die in mijn oude Moto G goed werken, leeg zijn. Wat kan ik nog doen? Als allerlaatste redmiddel, kan ik een factory reset doen. Heeft dat zin? Is er nog een minder drastisch weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Crescendo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:54:
Heb hem ook aangeschaft, maar de micro usb kabel van mijn oude Lumia 800 is net iets te kort. Iemand die een merknaam kabel weet die sowieso past?
Heb je vraag beantwoord in: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
ivanke schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:58:
Hij heeft Helaas niet geholpen. Hij zegt nog steeds dat mijn simkaarten, die in mijn oude Moto G goed werken, leeg zijn. Wat kan ik nog doen? Als allerlaatste redmiddel, kan ik een factory reset doen. Heeft dat zin? Is er nog een minder drastisch weg?
Jammer dat het niet werkt. Wat voor foutmelding(en) krijg je?

Je zou eventueel nog kunnen proberen terug te gaan naar cm12.1. Je moet daarvoor deze rom gebruiken en die weer flashen via recovery.

Als dat ook niet werkt, ben ik bang dat een factory reset de enige oplossing is.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Heb je vraag beantwoord in: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic

[...]

Jammer dat het niet werkt. Wat voor foutmelding(en) krijg je?

Je zou eventueel nog kunnen proberen terug te gaan naar cm12.1. Je moet daarvoor deze rom gebruiken en die weer flashen via recovery.

Als dat ook niet werkt, ben ik bang dat een factory reset de enige oplossing is.
Hij zegt dat er geen simkaarten zijn. Als ik het via instellingen kijk, zegt 'ie bij de simkaarten dat ze leeg zijn. Ik heb maar Wileyfox gebeld. Was ik met dit probleem niet de eerste. Ze zeiden dat tot nu toe een factory reset bij iedereen hielp.
Ik heb de inhoud van mijn telefoon naar de PC gekopieerd en hoop dat na de reset als ik het terugzet veel werk kan ik me besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivanke schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:29:
Ze zeiden dat tot nu toe een factory reset bij iedereen hielp.
Ik heb de inhoud van mijn telefoon naar de PC gekopieerd en hoop dat na de reset als ik het terugzet veel werk kan ik me besparen.
Zorg er nog even voor dat je voor de rest even al je account synchroniseert. Hierdoor weet je zeker dat je contacten (mits je Google Contacts gebruikt), instellingen, wifi wachtwoorden, etc. gesynct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 08:26
Sinds ik Android 6.0.1 heb, heb ik een rare bug die m'n battery leegtrekt. Volgens Battery Doctor draaien er continu allemaal apps op de achtergrond die ik helemaal niet recentelijk gebruikt heb. Als ik ze allemaal gesloten heb, staan ze er vijf minuten gewoon weer. Telefoon uitschakelen en weer aanzetten helpt ook niet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:57:
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
  • Welke apps heb je het dan over?
  • Heb je na de update de cache verwijderd via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Synton schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:11:
Iemand enig idee of de prijs binnekort nog omlaag gaat van dit toestel?
Ik zit er aan te denken om de Swift aan te schaffen aangezien mijn huidige Samsung S3 problemen heeft.
Ik las dat bol.com een hele goede aanbieding heeft gehad 10 dagen geleden (50 euro korting, voor 129eu), dus het voelt een beetje naar om nu weer de volle mep voor het toestel te moeten betalen... 8)7
Hij is wederom in de aanbieding bij Bol.com, nu 149 euro..
https://www.bol.com/nl/p/...m-zwart/9200000056485749/
Ik weet niet wat Bol aan het doen is, eerst ging ie een smak omlaag naar 129, hij heeft al eens op 139 gestaan en nu dus weer 149 euro.
Ik vind het een prima toestel en ik gun iedereen een koopje maar voel me nog steeds iedere keer een beetje bekocht.
Natuurlijk, op een gegeven moment gaat een artikel in prijs omlaag naar mate het wat ouder wordt, maar de prijs bij Bol hikt heen en weer en er is geen logica in te vinden..

Wil je dit soort posts voortaan in een levertijden topic plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 18-05-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Zorg er nog even voor dat je voor de rest even al je account synchroniseert. Hierdoor weet je zeker dat je contacten (mits je Google Contacts gebruikt), instellingen, wifi wachtwoorden, etc. gesynct zijn.
Het lijkt te werken. Mijn simkaarten vindt hij nu wel. Even kijken of alles nog goed werkt. Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:21:
[...]
  • Welke apps heb je het dan over?
  • Heb je na de update de cache verwijderd via recovery?
1. Moet ik even screenshot van maken. Het gekke is dat al die apps er niet tussen staan als ik op het vierkantje klik...
2. Nee, hoe doe ik dat? (Heb geen geroot toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:55:
1. Moet ik even screenshot van maken. Het gekke is dat al die apps er niet tussen staan als ik op het vierkantje klik...
2. Nee, hoe doe ik dat? (Heb geen geroot toestel)
1. Het menu achter het vierkantje toont alleen de apps die je zelf geopend hebt. (Is maar goed ook, anders zou het echt een puinhoop worden)
2. Stappen voor in recovery komen:
  1. Zet de telefoon uit;
  2. Start op met Volume-Down + Power ingedrukt, de recovery start nu op;
  3. Selecteer factory reset (er komt hierna nog een menu, dus niet gevreesd);
  4. Kies 'Wipe Cache', dit kan een aantal minuten duren.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:03:
[...]

1. Het menu achter het vierkantje toont alleen de apps die je zelf geopend hebt. (Is maar goed ook, anders zou het echt een puinhoop worden)
2. Stappen voor in recovery komen:
  1. Zet de telefoon uit;
  2. Start op met Volume-Down + Power ingedrukt, de recovery start nu op;
  3. Selecteer factory reset (er komt hierna nog een menu, dus niet gevreesd);
  4. Kies 'Wipe Cache', dit kan een aantal minuten duren.
Succes!
Ah oké :) Maar battery doctor toont een aantal apps die ik toch echt afgesloten heb...

Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://afbeelding.im/w8O9DRPT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Hebben jullie veel problemen met deze telefoon? Ik wil hem namelijk gaan kopen, maar als ik zo door dit topic lees zijn er veel mensen met gezeur, of zie ik dit verkeerd?

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renskerenske schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Ah oké :) Maar battery doctor toont een aantal apps die ik toch echt afgesloten heb...

Zie screenshot:
[afbeelding]
Je afbeelding doet het niet. Je moet deze link gebruiken: https://static.afbeelding.../1605/169161/w8O9DRPT.png

Welke apps gaat het precies om? Wat ik er zo van kan zien:
  1. Google Chrome
  2. My Data Manager (Blijft altijd actief)
  3. Weather iets?
  4. De Launcher(denk ik)
  5. Geen idee
  6. Geen idee
  7. Instagram
  8. Pass2u
  9. Google Maps
  10. Cyanogen Account (Blijft altijd actief)
  11. Google Photo's (Gebruik je die voor cloudopslag, want dan blijft die mogelijk altijd actief)
  12. Android Systeem (Blijft altijd actief)
  13. Clock (Blijft altijd actief)
  14. Android Systeem (Blijft altijd actief)
  15. Telefoon (Blijft altijd actief)
Meer dan de helft van je apps horen actief te blijven, omdat het systeem anders niet goed functioneert. De rest is inderdaad vreemd dat ze actief blijven. Kan je deze apps ook niet geforceerd afsluiten?

'Instellingen' -> 'Apps' -> App selecteren -> 'Nu stoppen'.

Mocht de cache legen niet baten, kun je ook nog proberen de telefoon eens helemaal af te sluiten. (Dus niet te rebooten). Daarna de accu eruit halen en vervolgens weer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
renskerenske schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:57:
Sinds ik Android 6.0.1 heb, heb ik een rare bug die m'n battery leegtrekt. Volgens Battery Doctor draaien er continu allemaal apps op de achtergrond die ik helemaal niet recentelijk gebruikt heb. Als ik ze allemaal gesloten heb, staan ze er vijf minuten gewoon weer. Telefoon uitschakelen en weer aanzetten helpt ook niet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Maar trekken die apps ook je batterij leeg? Dat er dingen in het geheugen draaien is helemaal niet iets verkeerds, sterker, er draaien altijd system apps in het geheugen.

Je kan beter een app installeren die bekijkt welke app zoveel stroom opvreet.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 18-05-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Synton schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:35:
Hebben jullie veel problemen met deze telefoon? Ik wil hem namelijk gaan kopen, maar als ik zo door dit topic lees zijn er veel mensen met gezeur, of zie ik dit verkeerd?
De telefoon zelf werkt perfect als ik door de 'zeur' berichten heen lees. Hij is snel, goedkoop en werkt prima.

Wileyfox heeft alleen net een update uitgebracht en bij alle telefoons komen er dan berichten dat er dingen niet meer werken, vandaar dat je momenteel vooral negatieve berichten leest. Daarbij zijn mensen altijd geneigd om bij slechte ervaringen iets te posten, maar als iets goed bevalt niks te zeggen. (Ook dat zie je terug komen bij alle topics)

Ik zou als ik jou was dus lekker dit toestel kopen.
Momus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:40:
Maar trekken die apps ook je batterij leeg? Dat er dingen in het geheugen draaien is helemaal niet iets verkeerds, sterker, er draaien altijd system apps in het geheugen.
Dat vroeg ik me dus ook al af. Maar volgens de Battery stats wel. Er staat niet voor niets 'Draining Fast'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Dat battery doctor lijkt mij niet de beste app om de oorzaak te achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
Synton schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:35:
Er zijn inderdaad wat "dingetjes" maar ik heb het idee dat cos13 net wat te snel beschikbaar is gesteld. Voor de rest is het een prima telefoontje, zeker nu deze volgens nick39 weer voor een leuk prijsje te koop staat bij bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
volly schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Er zijn inderdaad wat "dingetjes" maar ik heb het idee dat cos13 net wat te snel beschikbaar is gesteld. Voor de rest is het een prima telefoontje, zeker nu deze volgens nick39 weer voor een leuk prijsje te koop staat bij bol.
Ja die aanbieding is inderdaad lekker! Ik ga nog even wat reviews lezen vanavond. Ik maak alleen geen gebruik van Dual sim, dus misschien zijn er wel alternatieven die geen dual sim ondersteunen en dus goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Synton schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:56:
Ja die aanbieding is inderdaad lekker! Ik ga nog even wat reviews lezen vanavond. Ik maak alleen geen gebruik van Dual sim, dus misschien zijn er wel alternatieven die geen dual sim ondersteunen en dus goedkoper zijn...
Veel betere prijs/kwaliteit verhouding ga je waarschijnlijk niet vinden. Daarbij heeft het toestel standaard CyanogenOS, wat in mijn ogen de beste Android fork is. Werkt echt perfect! Mocht je overigens nog ergens tussen twijfelen open dan gerust een topic in: Mobile Aankoopadviesforum

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Synton schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Pas wel op, want Bol is net als het in elkaar flanzen van de aanbiedingen net zo snel met ze weer weg te halen.
Je hebt altijd recht op retour,je kan ook (ik tenminste) betalen na 14 dagen,kun je rustig het toestel even proberen.
Tweede sim ondersteuning is alleen handig, je kan er altijd later een tweede instoppen en die optie hebben is handiger als later bij een niet dual sim denken,had ik maar... Ik had een leuke goedkopere huawei die de bug bleek te hebben die meer van die Huawei's hebben,de niet goed instelbare sleep functie (battery saver) gaat uit zichzelf functies uitschakelen,zelfs al zet je ze als protected apps.. Ik zit niet continue te Whatsappen oid met als gevolg dat na 2 dagen de whatsapps pas binnenkwamen als ik de app opende en geen enkele notificatie meer kreeg en 4 apps extra moest gaan draaien om de hearbeat te verhogen,systeem apps maken van Gmail omdat ook de sync in slaap viel en ik uiteindelijk apps moest kopen om handmatig elk kwartier dan maar op email te controleren.welke dan ook weer in slaap viel en ik dus een app moest installeren die elke 5 uur de telefoon maar compleet reboot (en dus ook de pincode weg moet halen) zodat alles weer wakker was.. goedkoop is duurkoop.. Ik bel er op zijn hoogst 2 keer per week mee, controleer wat email,whatsapp een of 2 keer.. mijn accu gaat ongeveer 3 dagen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:43:
[...]

De telefoon zelf werkt perfect als ik door de 'zeur' berichten heen lees. Hij is snel, goedkoop en werkt prima.

Wileyfox heeft alleen net een update uitgebracht en bij alle telefoons komen er dan berichten dat er dingen niet meer werken, vandaar dat je momenteel vooral negatieve berichten leest. Daarbij zijn mensen altijd geneigd om bij slechte ervaringen iets te posten, maar als iets goed bevalt niks te zeggen. (Ook dat zie je terug komen bij alle topics)

Ik zou als ik jou was dus lekker dit toestel kopen.

[...]

Dat vroeg ik me dus ook al af. Maar volgens de Battery stats wel. Er staat niet voor niet 'Draining Fast'.
Ik had dit toestel op het oog voor m'n vader, maar na de recente update ben ik toch niet zo overtuigd dat dit een goede keuze zou zijn. Een OTA update moet je toch wel enigszins intern getest hebben, en dan een staged rollout, en dan meteen stoppen als er problemen opduiken. Als je die berichten hier dan leest dan lijkt het er toch echt op alsof Wileyfox de plank volledig heeft misgeslagen met de meest recente update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Tigerblood schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Ik had dit toestel op het oog voor m'n vader, maar na de recente update ben ik toch niet zo overtuigd dat dit een goede keuze zou zijn. Een OTA update moet je toch wel enigszins intern getest hebben, en dan een staged rollout, en dan meteen stoppen als er problemen opduiken. Als je die berichten hier dan leest dan lijkt het er toch echt op alsof Wileyfox de plank volledig heeft misgeslagen met de meest recente update.
Heb mijn toestel geüpdatet en geen enkel probleem! Gebruik twee sims en ook daar geen problemen mee!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
De OTA upgrade naar COS13 zorgde bij mij voor een onbruikbaar OS door crashes, waarschijnlijk doordat ik erg veel (misschien iets teveel) permissions had gedenied in Privacy Guard. Na wat geklooi uiteindelijk een schone COS13 kunnen flashen en nu lijkt alles weer prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tigerblood schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:47:
Ik had dit toestel op het oog voor m'n vader, maar na de recente update ben ik toch niet zo overtuigd dat dit een goede keuze zou zijn. Een OTA update moet je toch wel enigszins intern getest hebben, en dan een staged rollout, en dan meteen stoppen als er problemen opduiken.
De update zal echt wel intern getest zijn. Maar aangezien er een heleboel verschillende configuraties(combinaties van apps) zijn, is het lastig om het allemaal te testen. Verder is Wileyfox nog een relatief klein merk, kunnen ze ook niet de update releasen in één land en kijken hoe het updaten daar verloopt, aangezien ze dan maar een klein 'test panel' hebben. Je ziet dit namelijk wel bij de grotere merken, die releasen hun updates vaak als eerste in Polen. Ik praat het hier natuurlijk niet goed mee, maar dat kan wel een van de redenen zijn.
Volv schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:
De OTA upgrade naar COS13 zorgde bij mij voor een onbruikbaar OS door crashes, waarschijnlijk doordat ik erg veel (misschien iets teveel) permissions had gedenied in Privacy Guard.
Dat is wel een erg vervelend probleem! Had je permissies van systeem apps geweigerd, of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volv
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:52:
Dat is wel een erg vervelend probleem! Had je permissies van systeem apps geweigerd, of zo?
Jup, permissies voor google play services om precies te zijn (wat volgens mij het probleem was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
Heb hem zojuist besteld bij bol.com! Ben benieuwd hoe dit toestel zal zijn, komend van een oude S3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Synton schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:52:
Heb hem zojuist besteld bij bol.com! Ben benieuwd hoe dit toestel zal zijn, komend van een oude S3. :)
Mwah, de performance en het scherm van de S3 zal beter zijn.
Wellicht dat je wat mooiere beltonen kunt kiezen op de Wileyfox.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support