Op welke manier je de update ook installeert, je moet daarna altijd weer opnieuw rooten.
Dat vraag ik me dus af.. zolang hij nog niet wordt aangeboden kan ik het ook niet proberen.
Over het algemeen kan OTA geïnstalleerd worden wanneer de recovery weer standaard is, maar het kan ook zijn dat de root in te weg zit.
Waarom, ik draai gewoon de originele recovery met genoemde versie,waarom zou ik die opnieuw installeren
Een OTA update bestand verwacht bepaalde (onaangepaste) bestanden op je telefoon, als je dus geroot hebt kunnen er bepaalde systeembestanden aangepast zijn, waardoor OTA mislukt. Bij het opnieuw flashen van de ener laatste versie, zorg je ervoor dat root verdwijnt en alle systeembestanden weer origineel zijn[/]
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip zou dan android M bevatten ??
Nee. CM12.1 is de ener laatste Android versie, je kan hierboven lezen waarom dat nodig is. Android M zit in het update bestand wat je kan downloaden met de
update tracker.
Ik heb geen haast,dank je voor je tut,maar als de OTA niet zou werken,zou ik daar dan geen melding van krijgen IPV dat er geen update beschikbaar is ?
De OTA melding heeft niks te maken met een update wel of niet kunnen installeren, dat houdt de telefoon namelijk helemaal niet bij. Je krijgt dus wel gewoon vanzelf een melding dat er een update klaar staat.
(misschien dat iemand het OTA file kan onderscheppen ? Of is dat weer een domme opmerking ?)
Dit kan dus gedownload worden via de update tracker.

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:59:
Ben vanmiddag bij een vodafone winkel geweest en die konden mij ook niet verder helpen dus ik ga mijn mobiel terugsturen naar mobiel.nl waar ik em gekocht heb en hopelijk lukt t wel met een nieuw mobiel.
Waarschijnlijk heb je gewoon de verkeerde APN ingesteld. Ik zie het volgende op de
website staan.
handmatig instellen
Je kunt je instellingen ook handmatig instellen, door onderstaande stappen te volgen:
Ga in de Instellingen van je toestel naar Mobiele data
Bij Namen toegangspunten of APN, voer live.vodafone.com in
Bij Gebruikersnaam, voer vodafone in
Bij Wachtwoord, voer vodafone in
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 04 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Mocht dat niet werken probeer daarna het volgende:
instellingen oudere simkaart
Bel het volgende nummer: *101#
Zie je het volgende bericht: "Je hebt nog [...] over in je extra bundel. Je hebt nog [...]. Fijne dag verder"
Ga in de Instellingen van je toestel naar Mobiele data
Bij Namen toegangspunten of APN, voer data.dataxs.mobi in
Bij Gebruikersnaam, laat dit veld leeg
Bij Wachtwoord, laat dit veld leeg
Overigens kan je voor de volgende keer gewoon zeggen tegen de klantenservice dat je een Google Nexus 6P hebt, die twee toestellen hebben nagenoeg dezelfde software, waardoor de stappen hetzelfde zijn.
[
Voor 27% gewijzigd door
rens-br op 11-05-2016 08:25
]