Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:27:
[...]

Dat heb ik gelezen. Maar de definitie 'laatste testfase' is voor mij nog wat weinig concreet ;)
Veel concreter ga je ook niet krijgen ;)

Maar kan niet lang meer duren.

"It's ready when it's ready"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb vandaag mijn Wiley swift ontvangen. De eerste indrukken zijn positief. Een ding vind ik raar. Bij de instellingen ga ik naar "Simkaarten". Dan zie ik beide kaarten met de tekst: Geen nummer toegewezen.
Wel kan ik bellen, gebeld worden. Is dit normaal? Zo niet, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
ivanke schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:15:
Ik heb vandaag mijn Wiley swift ontvangen. De eerste indrukken zijn positief. Een ding vind ik raar. Bij de instellingen ga ik naar "Simkaarten". Dan zie ik beide kaarten met de tekst: Geen nummer toegewezen.
Wel kan ik bellen, gebeld worden. Is dit normaal? Zo niet, wat kan ik doen?
Bij mij staat er ook ''geen nummer toegewezen'' en kan gewoon bellen en gebeld worden. Dus het lijkt mij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
Ik vermoed dat dat van je simkaart afhangt. 'k Heb een Tele2 SIM waarbij geen nummer stond vermeld. Bij een VectoneMobile SIM was dit wel het geval.
Functioneel maakt het, zoals Krasloos al opmerkte, niet(s) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
Bij mij staat er ook "No number assigned". In februari had ik privé nog Hollands Nieuwe als privé provider. Daar stond wel het nummer bij. Zakelijk heb ik een Vodafone sim en daat stond toen al geen nummer bij. Privé ben ik nu overgestapt op Tele2 en ook daar staat inderdaad geen nummer meer bij. Eigenlijk nergens een probleem, alleen het zou voor de herkenbaarheid wel handig zijn als het nummer er bij zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:27:
Ik vermoed dat dat van je simkaart afhangt. 'k Heb een Tele2 SIM waarbij geen nummer stond vermeld. Bij een VectoneMobile SIM was dit wel het geval.
Functioneel maakt het, zoals Krasloos al opmerkte, niet(s) uit.
Inderdaad, ligt aan de SIM. Sommige SIM's hebben op een veld in de SIM het nummer staan, maar de meeste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2024
Bedankt voor de reacties. Het zou dus aan mijn simkaarten liggen. Een zeer klein beetje jammer, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
Aangezien ik dit forum geraadpleegd heb toen ik de aanschaf van de Wileyfox Swift aan het overwegen was, hier dan ook mijn ervaring.

Ik heb het toestel nu zo'n 3 dagen in gebruik en ik ben simpelweg super tevreden.
De software reageert snel (vooral voor deze prijs, komend van een Moto G 2014)
Het scherm ziet er goed uit
De telefoon voelt degelijk aan, ligt lekker in de hand en is best licht.

Ik heb nooit mijn telefoons geroot maar dat vind ik achteraf wel erg jammer.
CyanogenOs bevalt me namelijk super. Tezamen met Nova Launcher is mijn hele telefoon gecustomized naar eigen wens.

Het enige nadeeltje is het feit dat niet alle kabels goed passen, omdat de usb connector wat dieper ligt.
Bij een kabel kon ik het probleem oplossen door een stukje rubben van de kabel weg te snijden.
Het is geen groot probleem maar het is wel jammer.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
louzy82 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:09:
Ik heb nooit mijn telefoons geroot maar dat vind ik achteraf wel erg jammer.
CyanogenOs bevalt me namelijk super. Tezamen met Nova Launcher is mijn hele telefoon gecustomized naar eigen wens.
Was je wel van plan om dit toestel te rooten? Als je dat namelijk wilt doen, nu of in de toekomst, kan ik je aanraden om nu alvast de bootloader te unlocken. Bij het unlocken van de bootload wordt je hele device namelijk gewiped. Zie ook: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:21:
[...]

Was je wel van plan om dit toestel te rooten? Als je dat namelijk nog wilt doen, nu of in de toekomst, kan ik je aanraden om nu alvast de bootloader te unlocken. Bij het unlocken van de bootload wordt je hele device namelijk gewiped. Zie ook: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
Nee, dat verwacht ik niet.
Bij mijn vorige toestellen zag ik het nut van rooten niet zo in, dat vind ik achteraf jammer omdat ik CyanogenOs wel echt super vind, zonder overbodige apps en de vrijheid van customizen en instellingen.

Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik het nodig ga vinden om deze telefoon te rooten omdat ik dus al erg tevreden ben met de huidige vrijheid en mogelijkheden.

Toch bedankt voor je tip! _/-\o_

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
louzy82 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:26:
[...]
Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik het nodig ga vinden om deze telefoon te rooten omdat ik dus al erg tevreden ben met de huidige vrijheid en mogelijkheden.
Graag gedaan.

Ik gebruik mijn root ook maar beperkt voor de volgende dingen:
- Firewall;
- Adblock;
- Titanium backup Pro;
- Standaard geïnstalleerde apps verwijderen;
- Wifi netwerken backuppen;
- Installeren betere / andere recovery.

Maar er zijn ook mensen die alles veranderen door Xposed te flashen, dan zijn de mogelijkheden echt eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met deze telefoon in combinatie met een Parrot carkit? Ik kan met mijn huidige telefoon wel bellen over de carkit, maar geen muziek luisteren (Spotify). Voor die verrassing wil ik bij een eventuele opvolger niet weer komen te staan...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdnzzee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 10:46
klaaas schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:19:
... een Parrot carkit? Ik kan met mijn huidige telefoon wel bellen over de carkit, maar geen muziek luisteren ...
"Een" Parrot carkit. Ligt er aan welke. Ik heb er een (CK3100) die heeft geen A2DP en je kunt dan met een truck/app wel muziek streamen, maar het klinkt nergens naar. Ligt niet aan de Swift, maar aan de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdnzzee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 10:46
Ik heb de Swift een tijdje in huis als vervanger vorige dual-sim. Bevalt over het algemeen goed. Jammer dat je niet per nummer voorkeur sim kunt ingeven. De camera kwaliteit valt tegen. Zeker ingezoomd en bij matig licht stelt hij niet goed scherp.
Vraag aan de Bedrijfsaccount Wileyfox: Ik kwam er verder achter dat de USSD codes niet werken. Wordt dit verholpen met de CM13 update?

[ Voor 25% gewijzigd door rdnzzee op 17-04-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
klaaas schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:19:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met deze telefoon in combinatie met een Parrot carkit? Ik kan met mijn huidige telefoon wel bellen over de carkit, maar geen muziek luisteren (Spotify). Voor die verrassing wil ik bij een eventuele opvolger niet weer komen te staan...
Kan je met een andere telefoon wel muziek luisteren via de Carkit? Waarschijnlijk ondersteunt je Carkit gewoon geen A2DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Kan je met een andere telefoon wel muziek luisteren via de Carkit? Waarschijnlijk ondersteunt je Carkit gewoon geen A2DP.
Andere telefoons doen het prima. Eigenlijk is de Xiaomi de enige die niet werkt, maar ik ben daardoor wel een beetje huiverig geworden...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
klaaas schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:48:
[...]
Andere telefoons doen het prima. Eigenlijk is de Xiaomi de enige die niet werkt, maar ik ben daardoor wel een beetje huiverig geworden...
Dat is wel bijzonder. Werkt A2DP met je Swift op andere apparaten wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk: ik heb momenteel geen Swift, maar overweeg er 1 aan te schaffen. Ik wil echter op voorhand wel weten of deze werkt met mijn carkit. Het is dus mijn huidige telefoon (Xiaomi) die moeilijk doet.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
klaaas schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:22:
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk: ik heb momenteel geen Swift, maar overweeg er 1 aan te schaffen. Ik wil echter op voorhand wel weten of deze werkt met mijn carkit. Het is dus mijn huidige telefoon (Xiaomi) die moeilijk doet.
Ah. Mijn excuses. Dat had ik niet helemaal begrepen! Volgens de specificaties ondersteunt de Swift gewoon A2DP:
COMMS
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, 2.4GHz Wi-Fi
Bluetooth v4, A2DP, BLE
Welke Xiaomi heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Volgens de specificaties van mijn Xiaomi Redmi Note 2 ondersteunt ie ook A2DP. Niet echt dus...
Maar ik lees net in een review dat de Wileyfox Storm het goed doet met een parrot carkit. Dat geeft de burger moed.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
klaaas schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:22:
Volgens de specificaties van mijn Xiaomi Redmi Note 2 ondersteunt ie ook A2DP. Niet echt dus...
Maar ik lees net in een review dat de Wileyfox Storm het goed doet met een parrot carkit.
Dat is goed nieuws. Overigens wordt op de officiële website van Xiaomi geen woord gerept over A2DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Ik kan straks thuis wel eens mijn Sony SBH20 bluetooth headset koppelen met mijn Wileyfox Swift. Dan heb ik zo in de gaten of A2DP werkt en hoe de geluidskwaliteit is door dat weer aan te sluiten op mijn home cinema en/of Sennheiser oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
klaaas schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:22:
Maar ik lees net in een review dat de Wileyfox Storm het goed doet met een parrot carkit. Dat geeft de burger moed.
Hij ondersteunt het wel, alleen heb je er waarschijnlijk een softwareversie op draaien die er niet lekker mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
GH45T schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:28:
Ik kan straks thuis wel eens mijn Sony SBH20 bluetooth headset koppelen met mijn Wileyfox Swift. Dan heb ik zo in de gaten of A2DP werkt en hoe de geluidskwaliteit is door dat weer aan te sluiten op mijn home cinema en/of Sennheiser oordopjes.
Appreciated!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Momus schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:32:
[...]

Hij ondersteunt het wel, alleen heb je er waarschijnlijk een softwareversie op draaien die er niet lekker mee werkt.
Verschillende MIUI Roms geprobeerd plus Cyanogenmod en geen van alle werkt. Op diverse forums ook veel klachten. Ik sta op het punt om het op te geven. Maar dit is meer een onderwerp voor het Xiaomi draadje...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Het valt me op dat sommige iconen van Whatsapp niet goed worden weergegeven in de notificatie popup, je krijgt dan een vierkantje te zien. Is dit een bug van CyanogenOS?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeFeCt schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:11:
Het valt me op dat sommige iconen van Whatsapp niet goed worden weergegeven in de notificatie popup, je krijgt dan een vierkantje te zien. Is dit een bug van CyanogenOS?
Hoe bedoel je sommige iconen van Whatsapp? Contact afbeeldingen of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
DeFeCt schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:11:
Dat heb ik ook op mijn OnePlus X. lijkt met geen bug van Cyanogen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:31:
[...]

Hoe bedoel je sommige iconen van Whatsapp? Contact afbeeldingen of iets anders?
Emoticons worden als blokjes weergegeven. Hier ook, seems like some sort of bug (maar kan net zo goed aan Whatsapp liggen)

[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 18-04-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ksborg schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:28:
[...]
Emoticons worden als blokjes weergegeven. Hier ook, seems like some sort of bug (maar kan net zo goed aan Whatsapp liggen)
Ah dat. Dat heb ik ook en ligt aan Whatsapp en Android. Whatsapp gebruikt andere en meer emoticons dan de in de Unicode standaard staat. Als Unicode de emoticon niet kent komt er een blokje te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-04-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:37:
[...]
Ah dat. Dat heb ik ook en ligt aan Whatsapp en Android. Whatsapp gebruikt andere en meer Emoticons dan de unicode heeft. Als unicode de Emoticon niet kent komt er een blokje te staan.
Volgens mij had ik daar op mijn Moto G geen last van... maar ga nu natuurlijk wel twijfelen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Ben net pas thuis, dus testen met de home cinema set en daarmee spelen zit er even niet in. Kon zo snel ook even geen minijack naar tulp kabel vinden om aan te sluiten dus dan maar even alleen testen met mijn Sennheiser CX 175 oordopjes. Ik hoor geen verschil tussen audio via de Sony SBH20 headset via Bluetooth gekoppeld met de Wileyfox Swift en de oordopjes rechtstreeks gekoppeld. Dit moet gegarandeerd door A2DP komen, anders is de kwaliteit veel slechter. Conclusie: A2DP werkt, evenals AVRCP overigens, dus controls zoals vooruitspoelen, afspelen enz. kun je ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Bedankt!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeFeCt schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:57:
[...]
Volgens mij had ik daar op mijn Moto G geen last van... maar ga nu natuurlijk wel twijfelen :)
Heb dit voor zover ik kan herinneren altijd met mijn telefoons gehad. Maar het is al erg lang geleden sinds ik een andere rom heb gehad dan CyanogenOS / CyanogenMod. Dus het zou kunnen dat ik dit bij mijn HTC Desire S niet gehad heb (2 jaar geleden).

Je ziet overigens hetzelfde gedrag bij Whatsapp Web in combinatie met Chrome. Als je dan een notificatie krijgt met een 'vreemde' emoticon erin, dan krijg je een blokje, of een andere emoticon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Interessante crashes kan het ding toch ook produceren... Ik heb nu een volledig zwart scherm, maar als ik de powerknop ingedrukt houd krijg ik wel het "Power off/Reboot" scherm. Lijkt erop alsof de rest gewoon volledig gecrasht is. Het blijft allemaal wazig. De vastloper 's nachts laatst was voor de tijd dat ik op m'n werk kwam ook niet echt gunstig (geen wekker) :+. Ook toen werkte het notificatielampje nog wel gewoon.

Ik ga toch m'n Theme wat ik gebruik maar eens terugzetten naar default. Heb zo de indruk dat die ervoor zorgt dat zaken soms niet in beeld komen. Als je alle apps sluit komt het soms ook voor dat je op één scherm blijft hangen. Als je dan een app opent (bijv. de gallery) dan opent deze wel, je ziet het alleen niet on screen... Pas wanneer je een menu opent (bijv. verwijderen van een foto) dan komt die wél in beeld... Maar de rest nog steeds niet.

Gebruikt thema is overigens India

[ Voor 42% gewijzigd door ksborg op 22-04-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ksborg schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:15:
Interessante crashes kan het ding toch ook produceren... Ik heb nu een volledig zwart scherm, maar als ik de powerknop ingedrukt houd krijg ik wel het "Power off/Reboot" scherm. Lijkt erop alsof de rest gewoon volledig gecrasht is.

Ik ga toch m'n Theme wat ik gebruik maar eens terugzetten naar default. Heb zo de indruk dat die ervoor zorgt dat zaken soms niet in beeld komen.
Waarschijnlijk hangt gewoon je launcher / thema. Probeer het inderdaad eens met het standaard theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:15:
Interessante crashes kan het ding toch ook produceren... Ik heb nu een volledig zwart scherm, maar als ik de powerknop ingedrukt houd krijg ik wel het "Power off/Reboot" scherm. Lijkt erop alsof de rest gewoon volledig gecrasht is. Het blijft allemaal wazig. De vastloper 's nachts laatst was voor de tijd dat ik op m'n werk kwam ook niet echt gunstig (geen wekker) :+. Ook toen werkte het notificatielampje nog wel gewoon.

Ik ga toch m'n Theme wat ik gebruik maar eens terugzetten naar default. Heb zo de indruk dat die ervoor zorgt dat zaken soms niet in beeld komen. Als je alle apps sluit komt het soms ook voor dat je op één scherm blijft hangen. Als je dan een app opent (bijv. de gallery) dan opent deze wel, je ziet het alleen niet on screen... Pas wanneer je een menu opent (bijv. verwijderen van een foto) dan komt die wél in beeld... Maar de rest nog steeds niet.

Gebruikt thema is overigens India
Houd ons even op de hoogte (eventueel via DM) met betrekking tot de crashes. Als je het kan reproduceren en ons kan uitleggen, kunnen wij kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik heb hier sinds vorig jaar oktober een i-mobile II liggen wat een bijna exacte kopie is van de Wileyfox Swift maar dan met Android One. Het enigste verschil lijkt dat de i-mobile II maar 1 GB ram heeft.

http://imobizone.com/wp-c...oid-ONE-spec-facebook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
breaky73 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:54:
Ik heb hier sinds vorig jaar oktober een i-mobile II liggen wat een bijna exacte kopie is van de Wileyfox Swift maar dan met Android One. Het enigste verschil lijkt dat de i-mobile II maar 1 GB ram heeft.

http://imobizone.com/wp-c...oid-ONE-spec-facebook.jpg
Toestel verschilt inderdaad bijna niks. Uiterlijk lijkt zo op het eerste gezicht (bijna) hetzelfde, maar jou toestel is wel 1 mm kleiner. Op het ram geheugen na zijn de specificaties inderdaad precies hetzelfde. Wat heb je hiervoor betaald (omgerekend naar Euro's?).

Het voordeel van de Swift, vind ik, is de standaard CyanogenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergeten jullie trouwens de cashback niet? Over enkele dagen zou iedereen hem minstens 30 dagen in huis moeten hebben! :) https://wileyfoxpromotion...aims/cashback/get-started

edit:

Alleen dit vind ik dan weer zo ruk en irritant :r
Privacy- en gegevensbescherming
De organisator kan persoonlijke gegevens die door de deelnemer zijn ingediend gebruiken om deelnemers te informeren over toekomstige acties en om informatie te verstrekken over mogelijk interessante producten van de organisator of diens partnerbedrijven. De deelnemer geeft hierbij toestemming voor het gebruik van deze persoonlijke gegevens voor dergelijke doeleinden en geeft aan akkoord te gaan met het privacybeleid van de organisator, dat te vinden is op: https://www.wileyfox.com/privacy-policy/. De deelnemer kan de toestemming voor dergelijk gebruik van persoonlijke gegevens intrekken via een schriftelijk verzoek aan de organisator of door het opzegproces te volgen dat in het privacybeleid van de organisator wordt beschreven.
Stelletje @#^&%, Wileyfox! Ik had het kunnen weten! Is dat me 25 euro waard? Ik weet het niet. -O-

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 29-04-2016 13:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Room42 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:27:
Vergeten jullie trouwens de cashback niet? Over enkele dagen zou iedereen hem minstens 30 dagen in huis moeten hebben! :) https://wileyfoxpromotion...aims/cashback/get-started

edit:

Alleen dit vind ik dan weer zo ruk en irritant :r

[...]

Stelletje @#^&%, Wileyfox! Ik had het kunnen weten! Is dat me 25 euro waard? Ik weet het niet. -O-
Cashback aangevraagd. Emails die komen markeren als spam. Telefoontjes van onbekende nummers niet opnemen of snel afpoeieren als je ze toch per ongeluk opneemt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:06:
[...]

Toestel verschilt inderdaad bijna niks. Uiterlijk lijkt zo op het eerste gezicht (bijna) hetzelfde, maar jou toestel is wel 1 mm kleiner. Op het ram geheugen na zijn de specificaties inderdaad precies hetzelfde. Wat heb je hiervoor betaald (omgerekend naar Euro's?).

Het voordeel van de Swift, vind ik, is de standaard CyanogenOS.
108 Euro. En Android One is ook niet verkeerd om te hebben. Elke maand komt er wel een update binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Lang geprobeerd om een huawei (y625) aan de praat te krijgen omdat die steeds notificaties mist.
Schijnt een probleem te zijn dat bij meer huawei's voorkomt dus de Wileyfox Swift besteld.
Als ik de bootloader unlock krijg ik dan nog wel eventuele updates ??
Het lijkt me makkelijker dit in het begin te doen,als dat ik straks alles gecustomized heb en ik alles kwijtraak op het moment dat ik later die bootloader unlock ??
Iemand ervaring met root programma's als Kingroot of Kingoroot ?
Is de firmware ook handmatig terug te zetten ?? (en dus de boel ongedaan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:58:
Weet ik nog niet zeker. Nog geen updates gehad na het unlocken. Check for updates geeft aan dat er niks beschikbaar is. Ik draai versie 12.1.1-YOG7DAS2FI (Android 5.1.1), Build nr LMY48Y.
Het lijkt me makkelijker dit in het begin te doen,als dat ik straks alles gecustomized heb en ik alles kwijtraak op het moment dat ik later die bootloader unlock ??
Waarom die dubbele vraagtekens, steeds? Anyway, je kunt de telefoon rooten zonder wipe.
Iemand ervaring met root programma's als Kingroot of Kingoroot ?
Ik niet. Ik heb gewoon de stappen handmatig uitgevoerd. Stelt niet zoveel voor, het meeste werk zat hem voor mij in het vinden van fastboot. Ik zal kijken of ik een archiefje kan maken met de tools, maar die staan op mijn laptop en ik ben nu veels te lui om die uit mijn tas te halen :z
Is de firmware ook handmatig terug te zetten ?? (en dus de boel ongedaan maken)
Volgens mij wel, maar niet onderzocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 30-04-2016 13:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:28:
[...]
Weet ik nog niet zeker. Nog geen updates gehad na het unlocken. Check for updates geeft aan dat er niks beschikbaar is. Ik draai versie 12.1.1-YOG7DAS2FI (Android 5.1.1), Build nr LMY48Y.
Ok die draait hier ook.
[...]
Waarom die dubbele vraagtekens, steeds? Anyway, je kunt de telefoon rooten zonder wipe.
Ik was me niet bewust van die dubbele vraagtekens, ik zie het nu pas, ik heb ook werkelijk geen idee waarom ik dat heb gedaan,mijn excuus.
[...]
Ik niet. Ik heb gewoon de stappen handmatig uitgevoerd. Stelt niet zoveel voor, het meeste werk zat hem voor mij in het vinden van fastboot. Ik zal kijken of ik een archiefje kan maken met de tools, maar die staan op mijn laptop en ik ben nu veels te lui om die uit mijn tas te halen :z
Volgens mij heb ik fastboot gevonden en zo,ik moet maar eens spelen dan,of wachten..in het root topic staan een aantal stappen maar daar staat volgens mij specifiec dat de unlock de gegevens verwijderd, er staat nu nog niet veel op.
Toch zou een archiefje fijn zijn,dus ik hoop dat je alsnog de moeite wilt doen.

Ik zie trouwens een optie bij de ontwikkelaaropties voor toestemming van de unlock van de bootloader, zo simpel zal het toch niet zijn ?

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 30-04-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:22:
[...]
Ik zie trouwens een optie bij de ontwikkelaaropties voor toestemming van de unlock van de bootloader, zo simpel zal het toch niet zijn ?
Het was inderdaad heel simpel. Binnen android geef je inderdaad aan dat de bootloader überhaupt geunlocked mag worden. Vervolgens reboot je naar fastboot en unlock je de bootloader met adb. Daarna boot je van de custom recovery van CyonogenMod en installeer je SuperSU. Daarna reboot je weer normaal en heb je root, zonder Wipe.

Je draait dan dus geen custom ROM, geen custom bootloader maar enkel SuperSU als extra. Voor mij was dat precies wat ik zocht; Wel de mogelijkheid om een firewall1 en adblocker2 te installeren, en ondertussen de geteste en ondersteunde software te kunnen draaien van de fabrikant.

1 AFWall+
2 AdAway, via F-Froid, niet in de Play Store te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het is wel door de vele acties en instellingen moeilijk zoeken, zo gooit whatsapp gewoon het bericht van de persoon over het hele scherm heen en ook een sms komt gewoon over de systeemmeldingen heen (waar tijd en symbooltjes staan) en dat krijg ik nog niet uit.
Ik heb nu zwevende meldingen uitgeschakeld maar of dat het doet.. ik ben "als de dood" dat ik straks helemaal geen meldingen meer ontvang.
Ik krijg nu als ik bv op de notificationbar een whatsapp symbool zie en ik trek dat naar beneden het hele bericht te zien,en op het lockscherm ook..

Ook zie ik in het thema geen tellertje staan bij het sms icoon of het telefoon icoon bij een gemist gesprek.
Blijkbaar is dit niet in te stellen,met de eerder genoemde light manager app is er in elk geval een knipperend lampje tevoorschijn te toveren.
Room42 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:56:
[...]

Het was inderdaad heel simpel. Binnen android geef je inderdaad aan dat de bootloader überhaupt geunlocked mag worden. Vervolgens reboot je naar fastboot en unlock je de bootloader met adb. Daarna boot je van de custom recovery van CyonogenMod en installeer je SuperSU. Daarna reboot je weer normaal en heb je root, zonder Wipe.
Wat de root betreft, ik heb een pagina op het XDA forum gevonden wat de rootmethode daar omschrijft zoals jij het zegt, maar zowel op het XDA forum als op het topic hier over rooten staat heel duidelijk dat het unlocken van de bootloader alleen al, de user data wist.

Ik hoef ook alleen SuperSU.. en dan adaway welke ik op mijn andere toestellen ook heb.. maar ik heb natuurlijk out of the box al een aantal instellingen moeten doen om het werkend te krijgen en als ik die al gelijk weer kwijt ben...
Zoals ik het begrijp, wipe of niet, het unlocken wist de boel maar corrigeer me gerust als ik het mis heb.

Gevonden o.a. een do not disturb functie zodat je telefoon gedurende een bepaald tijdschema geen geluid maakt,behalve als iemand die als favoriet staat aangemerkt belt, meer tips zijn welkom.

[ Voor 107% gewijzigd door Nick39 op 30-04-2016 22:50 . Reden: Vragen die ik hier stel en waar ik zelf een antwoord op kan vinden,verwijder ik tenzij iemand reageert. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
edit:
[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit topic bestond, volgens mij kunnen we beter daar verder, wat root betreft!

Ik heb mijn post verplaatst. Zie Room42 in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 82% gewijzigd door Room42 op 30-04-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
nevermind.. verschuif naar genoemd topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Nick39 op 30-04-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
breaky73 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:
[...]
108 Euro. En Android One is ook niet verkeerd om te hebben. Elke maand komt er wel een update binnen :)
Dat is geen geld voor zo'n toestel! Welke software versie draait er momenteel op? Zit je al op 6.0.1.?
Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:48:
zo gooit whatsapp gewoon het bericht van de persoon over het hele scherm heen en ook een sms komt gewoon over de systeemmeldingen heen (waar tijd en symbooltjes staan) en dat krijg ik nog niet uit.
Ik krijg nu als ik bv op de notificationbar een whatsapp symbool zie en ik trek dat naar beneden het hele bericht te zien,en op het lockscherm ook..
Dan werken notificaties toch prima? Verder kan je dat scherm vullende notificatie van Whatsapp uitzetten in Whatsapp zelf:

'Whatsapp' -> 'Instellingen' -> 'Meldingen' -> onder 'Berichten' & 'Groepsberichten' -> 'Meldingen' -> 'Geen pop-up'.
Ook zie ik in het thema geen tellertje staan bij het sms icoon of het telefoon icoon bij een gemist gesprek.
Blijkbaar is dit niet in te stellen,met de eerder genoemde light manager app is er in elk geval een knipperend lampje tevoorschijn te toveren.
Dit kan je instellen bij:

'Instelligen' -> 'Statusbalk' -> 'Aantal meldingen tonen' -> 'Ja'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:17:
[...]

Dan werken notificaties toch prima? Verder kan je dat scherm vullende notificatie van Whatsapp uitzetten in Whatsapp zelf:

'Whatsapp' -> 'Instellingen' -> 'Meldingen' -> onder 'Berichten' & 'Groepsberichten' -> 'Meldingen' -> 'Geen pop-up'.
Zo stond het al, ik wil in de statusbalk gewoon het icoontje van whatsapp of gmail maar niet wat er in de whatsapp staat..maar misschien is dat niet mogelijk.
[...]

Dit kan je instellen bij:

'Instelligen' -> 'Statusbalk' -> 'Aantal meldingen tonen' -> 'Ja'.
Ik zoek me een ongeluk maar die optie zie ik niet staan.
Ik bedoel overigens dus dat het icoontje zelf op het homescreen een tellertje krijgt dat staat voor het aantal gemiste geprekken en zo,niet in de statusbalk,die veeg je nogal eens per ongeluk weg maar als bij het (in mijn geval) blauwe hoorntje bij mijn oude toestel een 2 staat weet ik nog steeds dat ik 2 gemiste gesprekken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Zo stond het al, ik wil in de statusbalk gewoon het icoontje van whatsapp of gmail maar niet wat er in de whatsapp staat..maar misschien is dat niet mogelijk.
Ik begrijp dus dat je geen 'preview' wil zien van de berichten in het meldingenpaneel, of begrijp ik je nu verkeerd? Ik geloof niet dat je het 'preview' kan uitschakelen namelijk. Dit gaat alleen op je lockscreen.
Ik bedoel overigens dus dat het icoontje zelf op het homescreen een tellertje krijgt dat staat voor het aantal gemiste gesprekken en zo,niet in de statusbalk,die veeg je nogal eens per ongeluk weg maar als bij het (in mijn geval) blauwe hoorntje bij mijn oude toestel een 2 staat weet ik nog steeds dat ik 2 gemiste gesprekken heb.
Nu is het me duidelijk wat je wil, maar dat is helaas niet mogelijk op de Wileyfox Swift. Het is geen standaard feature van Android namelijk en moet geïmplementeerd worden door de OS bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Ik begrijp dus dat je geen 'preview' wil zien van de berichten in het meldingenpaneel, of begrijp ik je nu verkeerd? Ik geloof niet dat je het 'preview' kan uitschakelen namelijk. Dit gaat alleen op je lockscreen.
Ok, dan is dat duidelijk.. ja de en noemt het meldingenpaneel,de andere statusbar en zo heb je nog meer benamingen ;)
De door jou genoemde instelling statusbar is misschien wel op de opo maar niet op de wileyfox te vinden ?
[...]
Nu is het me duidelijk wat je wil, maar dat is helaas niet mogelijk op de Wileyfox Swift. Het is geen standaard feature van Android namelijk en moet geïmplementeerd worden door de OS bouwer.
Ok, bedankt, het knipperlicht zal me moeten attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:47:
[...]
ja de en noemt het meldingenpaneel,de andere statusbar en zo heb je nog meer benamingen ;)
De statusbalk en het meldingenpaneel zijn wel degelijk twee verschillende dingen. De Statusbar is de bar waar de tijd gevonden kan worden, trek je de statusbalk naar beneden, komt het meldingenpaneel te voorschijn.
De door jou genoemde instelling statusbalk is misschien wel op de opo maar niet op de wileyfox te vinden ?
Dat zou zomaar kunnen, ik ging er vanuit dat de opties hetzelfde zijn, aangezien er dezelfde software op draait. Zie dit screenshot voor de instelling op mijn OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:53:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, ik ging er vanuit dat de opties hetzelfde zijn, aangezien er dezelfde software op draait. Zie dit screenshot voor de instelling op mijn OPO.
Er staan daar een aantal interessante opties, ik gebruik een skin, ik weet niet of dat die optie verbergt,lijkt me niet,in het hele instellingen menu kom ik deze settings niet tegen. (Het hele statusbalk deel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Er staan daar een aantal interessante opties, ik gebruik een skin, ik weet niet of dat die optie verbergt,lijkt me niet,in het hele instellingen menu kom ik deze settings niet tegen. (Het hele statusbalk deel niet).
Een skin heeft geen invloed op het instellingen menu. Ik draai nu Android 6.0.1, het zou dus kunnen dat met die update een aantal opties is verplaatst. Als je zoekt in instellingen naar statusbalk, krijg je dan wel resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:37:
[...]

[...]

Of je installeert een launcher als Nova Launcher, daar is het gewoon een feature van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Een skin heeft geen invloed op het instellingen menu. Ik draai nu Android 6.0.1, het zou dus kunnen dat met die update een aantal opties is verplaatst. Als je zoekt in instellingen naar statusbalk, krijg je dan wel resultaat?
Hee handige optie.
Ja dan vindt hij iets, maar niet alle opties.
Ik heb:
-indeling klok
-opmaak accustatus
-accupercentage
-helderheid beheren
-aantal meldingen tonen (die kan aan en uitgezet worden) en staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Momus schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Of je installeert een launcher als Nova Launcher, daar is het gewoon een feature van.
Dat is inderdaad ook een optie. Maar het is bij de Nova Launcher toch alleen een feature bij de Pro versie?
Nick39 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Hee handige optie.
Ja dan vindt hij iets, maar niet alle opties.
Dan zijn de opties tussen de ene CyanogenOS versie en de andere dus verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:17:
[...]

Dat is geen geld voor zo'n toestel! Welke software versie draait er momenteel op? Zit je al op 6.0.1.
Ja het was inderdaad een koopje. De updates lopen ongeveer gelijk met die van Nexus toestellen dus inderdaad alweer een tijdje op 6.0.1

Ik gebruik deze telefoon niet als mijn daily driver. Multitasken loopt namelijk niet echt lekker met maar 1 GB ram. Dit is meer een test toestelletje naast mijn iPhone 6S.

Moet wel zeggen dat stock android best te pruimen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb wat hoesjes (pull sleeve) gevonden die lijken te passen, de afmetingen van de Huawei Y6 pro wijken niet zoveel af van de wileyfox (143,1 x 71,8 x 9,7) dat zijn een paar mm.
Ik heb ze in het accessoire topic gezet. (staat nog niet in deze topicstart)
[Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 03-05-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:58:
Jahoor, natuurlijk krijg je met een unlocked bootloader ook updates. En het is inderdaad een idee om dat direct in het begin te doen...

En... ** TROMMELGEROFFEL **

Als alles goed gaat, gaat vanacht dat FOTA naar CM13 beschikbaar gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:09:
[...]
Jahoor, natuurlijk krijg je met een unlocked bootloader ook updates. En het is inderdaad een idee om dat direct in het begin te doen...
Goed nieuws!

Maar de OTA updates falen wel wanneer je een andere recovery hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dan weer niet getest... Jij dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:37:
Dat heb ik dan weer niet getest... Jij dus wel?
Op de OnePlus One met TWRP recovery kan ik geen OTA's installeren van CyanogenOS. Ik ga er dus vanuit dat dit op de Wileyfox Swift niet anders zal zijn. Je kan echter via de aangepaste recovery wel gewoon de Full Zip's installeren, zonder data verlies.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 04-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon alleen tijdelijk laten booten met een andere recovery om supersu te installeren, je kan namelijk ook Booten met een recovery zonder deze te installeren.
De recovery is dan eenmalig geladen, je kan er zips mee installeren maar na gebruik is de standaard recovery weer terug.
Voor het gewoon rooten is het installeren van een aangepaste recovery totaal onnodig.

Als je het volgende commando gebruikt nadat de bootloader is unlocked:
fastboot boot <name_of_recovery>.img
Dan boot de telefoon op met de geladen recovery maar installeert deze niet.
Je kan dan de supersu.zip installeren die je van te voren even op je sd kaartje hebt gezet, en na het booten heb je de originele recovery weer terug, daarna update je de supersu eenvoudig en klaar.
Dit is een oud truukje maar werkt nog steeds heel goed.
Je houdt dus de unlocked bootloader,je boot met de tijdelijke recovery,je installeert supersu,daarna reboot je en is de originele recovery weer aanwezig en voila, root.

De enige reden waarvoor ik deze telefoon heb geroot is vanwege de adblocker en My Backup Pro (welke zonder root alleen de apk en niet de gegevens backupt) maar verder is de telefoon dusdanig "kaal" dat je er geen programma's af hoeft te halen en wat er al op staat zoals de standaard browser is er gewoon af te halen zonder root.
Ik ben er nu een dag of 4 mee bezig en tot nu toe geen flauwekul tegengekomen, ja je moet wat zoeken als je van android 4.4 afkomt,maar het is een heerlijke telefoon !

[ Voor 77% gewijzigd door Nick39 op 04-05-2016 16:14 . Reden: taalvautjes :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Mijn update naar cyanogen OS 13 is inmiddels aan het downloaden. Aangezien ik aan het kamperen ben komt het heel slecht binnen... Maar dat mag de pret vast niet drukken.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
4play schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:04:
Mijn update naar cyanogen OS 13 is inmiddels aan het downloaden. Aangezien ik aan het kamperen ben komt het heel slecht binnen... Maar dat mag de pret vast niet drukken.
Ik wacht de ervaringen van anderen eerst even af... ook zie ik even niet in of en hoe ik root kan behouden of dat ik weer opnieuw moet rooten, op zich is het geen enorm ingewikkeld proces maar toch.. is 6 echt wezenlijk anders dan de huidige rom ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

4play

-Nintendo- fan

Ik merk tot nu toe buiten wat grafische dingetjes geen verschil. Het lijkt wat wat soepeler te lopen maar dat kan ook mijn wens zijn natuurlijk. Ik hoop dat het accu gebruik beter wordt.

Verder doe ik niet aan root dus dat raak ik zowiezo niet kwijt :)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Hier nog geen update te vinden. Ook niet na handmatig zoeken. Geduld dus...

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
slaay schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:42:
Hier nog geen update te vinden. Ook niet na handmatig zoeken. Geduld dus...
Hier ook niet, 23:15 dus ik zal wel overgeslagen worden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
Uitrol gaat gefaseerd blijkbaar. Mijn toestel kreeg gisteravond pas de update aangeboden. 'k Heb nog te weinig 'gespeeld' om een oordeel over de nieuwe versie te geven.
Het upgrade-proces zelf verliep prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Cranberry schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:58:
Uitrol gaat gefaseerd blijkbaar. Mijn toestel kreeg gisteravond pas de update aangeboden. 'k Heb nog te weinig 'gespeeld' om een oordeel over de nieuwe versie te geven.
Het upgrade-proces zelf verliep prima!
Ok, post eventuele ervaringen er mee indien mogelijk, ik heb daarnet gecontroleerd en hij staat er nog niet, uw toestel is up to date oid geeft hij aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Ik wacht de ervaringen van anderen eerst even af... ook zie ik even niet in of en hoe ik root kan behouden of dat ik weer opnieuw moet rooten, op zich is het geen enorm ingewikkeld proces maar toch.. is 6 echt wezenlijk anders dan de huidige rom ??
Waarschijnlijk werkt de OTA update bij jou niet vanwege het rooten, dus je moet handmatig de update flashen via de recovery. Vanwege het rooten heb je daar de full zip voor nodig en die is nog niet beschikbaar, maar wordt pas over enkele weken vrij gegegeven.

Na het flashen van de update is root verdwenen en moet je die opnieuw uitvoeren.

Je kan in ieder geval proberen de Incremental update te downloaden via de updatetracker en die proberen te flashen via de recovery.

Mocht dit niet werken kan je de volgende stappen uit proberen: (Dit is alleen als je geen geduld hebt, als de full zip is verschenen zijn deze stappen overbodig)
  1. Maak een full backup in recovery (indien mogelijk)
  2. Download de update via de Updatetracker:
  3. Download cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-fastboot-07863145a7.zip, pak het bestand uit en kopieer recovery.img naar je telefoon:
  4. Stel in developer opties in dat Recovery mag worden bijgewerkt:
  5. Installeer Flashify en installeer recovery.img door middel van 'Flash' - > 'Recover image'. (Of flash het in recovery).
  6. Download cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip naar je telefoon.
  7. Reboot naar Recovery en installeer 'cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip'
  8. Selecteer 'Wipe Cache partition'.
  9. Reboot en laat de telefoon apps bijwerken (indien nodig):
  10. Reboot in recovery en installeer de update gedownload in stap 2'.
  11. Selecteer 'Wipe Cache partition'.
  12. Reboot, de apps worden nu geoptimaliseerd en Android M is geïnstalleerd.
Mochten er verder nog mensen geïnteresseerd zijn in de Changelog, kan je deze link even raadplegen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 06-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:17:
[...]

Hier ook niet, 23:15 dus ik zal wel overgeslagen worden dan :)
Ja, we hebben jouw toestel op de blacklist gezet, jij krijgt geen update O-)

Maar het gaat inderdaad gefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Ja, we hebben jouw toestel op de blacklist gezet, jij krijgt geen update O-)
Ik wist het !!!
Ik vraag me alleen af of ik met de gebruikte recovery het truukje (rooten) opnieuw kan doen of dat ik voor de nieuwe versie ook een nieuwe recovery moet opzoeken.
In de zogenaamde tools die root zouden behouden geloof ik niet zo,dat heeft in het verleden ook nooit gewerkt.
rens-br schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Waarschijnlijk werkt de OTA update bij jou niet vanwege het rooten, dus je moet handmatig de update flashen via de recovery.
Dat vraag ik me dus af.. zolang hij nog niet wordt aangeboden kan ik het ook niet proberen.
[list=1]
• Maak een full backup in recovery (indien mogelijk)
• Download de update via de Updatetracker:
• Download cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-fastboot-07863145a7.zip, pak het bestand uit en kopieer recovery.img naar je telefoon:
Waarom, ik draai gewoon de originele recovery met genoemde versie,waarom zou ik die opnieuw installeren ?
• Download cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip naar je telefoon.
• Reboot naar Recovery en installeer 'cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip'
• Selecteer 'Wipe Cache partition'.
• Reboot en laat de telefoon apps bijwerken (indien nodig):
• Reboot in recovery en installeer de update gedownload in stap 2'.
• Selecteer 'Wipe Cache partition'.
• Reboot, de apps worden nu geoptimaliseerd en Android M is geïnstalleerd.
[/list]

Mochten er verder nog mensen geïnteresseerd zijn in de Changelog, kan je deze link even raadplegen.
Dus: cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip zou dan android M bevatten ??
Ik heb geen haast,dank je voor je tut,maar als de OTA niet zou werken,zou ik daar dan geen melding van krijgen IPV dat er geen update beschikbaar is ?
Dit is niet als ruzie,betweterig of wat dan ook beschouwd maar ik heb gewoon de normale recovery,en unlocked bootloader.
Ik kan me voorstellen dat het een error geeft en dan moet ik er mee aan de slag,maar Wileyfox zegt dat ik gewoon de updates zou moeten ontvangen (of ik kan installeren is dan vraag 2) en dat wil ik gewoon wel eens meemaken,al is het maar om het "waarschijnlijk" om te zetten in "door de root kan het inderdaad niet, of het kan wel".
Ik denk dat meer users wachten op een dergelijke feedback.

(misschien dat iemand het OTA file kan onderscheppen ? Of is dat weer een domme opmerking ?)

[ Voor 72% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben de FOTA update voor de Swift (tijdelijk) stil gezet. Er is in Rusland een klein issue gevonden, die naar alle waarschijnlijkheid geen invloed heeft op Europese klanten heeft.

Waarschijnlijk is het probleem snel opgelost en dan zal de FOTA weer worden gecontinueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:59:
We hebben de FOTA update voor de Swift (tijdelijk) stil gezet. Er is in Rusland een klein issue gevonden, die naar alle waarschijnlijkheid geen invloed heeft op Europese klanten heeft.

Waarschijnlijk is het probleem snel opgelost en dan zal de FOTA weer worden gecontinueerd.
Dank voor het melden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin77
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-03-2018
Wileyfox Swift zwart nu in de dagaanbieding bij bol.com voor E129,dat is een mooi prijsje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Slin77 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 02:07:
Wileyfox Swift zwart nu in de dagaanbieding bij bol.com voor E129,dat is een mooi prijsje zeg!
Balen, heb hem nog geen week geleden daar besteld voor 5 tientjes meer.. Ik zat ook al naast de cashback..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
Ja inderdaad balen....ook gekocht voor 179 euro en een paar dagen te laat voor de cashback.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het internet instellen op de wileyfox swift.
Heb een abonnement bij hollandsnieuwe die van 1000bel/sms/mb en ik kreeg t niet voor elkaar om internet te krijgen op mn mobiel.(bellen smsen werkt wel)

Nou heb ik de klantenservice van hollandsnieuwe gebeld en die wisten het ook niet op te lossen omdat ze het mobiel niet kenden... (Wel vanalles geprobeerd maar niet gelukt)

Zouden jullie mij hier misschien mee verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:14:
Ik heb een vraagje over het internet instellen op de wileyfox swift.
Heb een abonnement bij hollandsnieuwe die van 1000bel/sms/mb en ik kreeg t niet voor elkaar om internet te krijgen op mn mobiel.(bellen smsen werkt wel)

Nou heb ik de klantenservice van hollandsnieuwe gebeld en die wisten het ook niet op te lossen omdat ze het mobiel niet kenden... (Wel vanalles geprobeerd maar niet gelukt)

Zouden jullie mij hier misschien mee verder kunnen helpen?
Ik gebruik dezelfde combinatie en hier werkt het prima. Heb je gegevensverbinding aan staan?
Als APN gebruik ik live.vodafone.com:
Naam: hollandsnieuwe
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten/maken
Poort: leeg laten/maken
Gebruikersnaam: leeg laten/maken
Wachtwoord: leeg laten/maken
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Dit kan ingesteld worden bij:
Instellingen -> Simkaarten -> Instellingen SIM 1 (of SIM 2) -> Namen toegangspunten.

Bij Instellingen -> Simkaarten kan je de gegevensverbinding in- of uitschakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pazzie op 07-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb precies die instellingen. De rest is allemaal leeggelaten en uiteraard staat mobiele gegevens aan. Die zet ik altijd aan via instellingen-datagebruik-mobiele gegevens aanzetten
Nog even iets over die instellingen heb jij nog iets bij APN type staan?

Even een heel ander vraagje, als je alleen al mobiele gegevens aanzet moet er bovenin het scherm waar de batterij staat ook toch een tekentje verschijnen dat het mobiel uberhaupt aan het zoeken is voor internet. Die is bij mij nog niet te voorschijn gekomen...

Alvast bedankt voor het helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:48:
Ja ik heb precies die instellingen. De rest is allemaal leeggelaten en uiteraard staat mobiele gegevens aan. Die zet ik altijd aan via instellingen-datagebruik-mobiele gegevens aanzetten
Nog even iets over die instellingen heb jij nog iets bij APN type staan?

Even een heel ander vraagje, als je alleen al mobiele gegevens aanzet moet er bovenin het scherm waar de batterij staat ook toch een tekentje verschijnen dat het mobiel uberhaupt aan het zoeken is voor internet. Die is bij mij nog niet te voorschijn gekomen...

Alvast bedankt voor het helpen.
Bij APN-type heb ik "default,supl" staan, zonder aanhalingstekens.

Staat er bij jou dan een uitroepteken bij het icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:48:
Ik trek het pulldown scherm naar beneden, daar zie ik een symbooltje staan van de mobiele provider, daar klik ik op en krijg dan een scherm om de mobiele verbinding aan te zetten,het zal ongetwijfeld hetzelfde scherm zijn,maar probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pazzie ja bij mijn apn type staat hetzelfde. Bij mij staan er twee icoontjes bovenin: bereik icoontje van hollandsenieuwe(driehoek achtig) en de batterij. Nergens staat een uitroeptekentje bij.

@nick39 idd zo kun je mobiele gegevens ook aanzetten

Ben vanmiddag bij een vodafone winkel geweest en die konden mij ook niet verder helpen dus ik ga mijn mobiel terugsturen naar mobiel.nl waar ik em gekocht heb en hopelijk lukt t wel met een nieuw mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
Heb ook hollandsnieuwe, instellingen zijn anders dan hier beschreven.

Bij apn staat: data.dataxs.mobi

[ Voor 28% gewijzigd door volly op 08-05-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:59:
@pazzie ja bij mijn apn type staat hetzelfde. Bij mij staan er twee icoontjes bovenin: bereik icoontje van hollandsenieuwe(driehoek achtig) en de batterij. Nergens staat een uitroeptekentje bij.

@nick39 idd zo kun je mobiele gegevens ook aanzetten

Ben vanmiddag bij een vodafone winkel geweest en die konden mij ook niet verder helpen dus ik ga mijn mobiel terugsturen naar mobiel.nl waar ik em gekocht heb en hopelijk lukt t wel met een nieuw mobiel.
Hey,

Stuur ons even een DM, als je jouw toestel nog niet hebt teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb een issue met data. Sim1 is privé met ziggo mobiel. Sim 2 is KPN, werk.

Nu lukt het wel om data via kpn te laten lopen, maar als ik ziggo kies dan lukt dat niet. Krijg dan uutroeptekens in de gsm- ontvangst iconen. Lukte eerder wel. Apn ziggo is goed volgens Ziggo website.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Hey,

Stuur ons even een DM, als je jouw toestel nog niet hebt teruggestuurd.
Nog niet maar heb inmiddels mobiel.nl nog een keer gesproken en we denken dat het een fabrieksfout is. Dus ik stuur hem op zodra ik even een ander mobiel te leen heb.

Enne ik heb geen idee wat een DM is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:01:
[...]

Nog niet maar heb inmiddels mobiel.nl nog een keer gesproken en we denken dat het een fabrieksfout is. Dus ik stuur hem op zodra ik even een ander mobiel te leen heb.

Enne ik heb geen idee wat een DM is
Een Direct Message. Een privéberichtje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
garp schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:51:

Nu lukt het wel om data via kpn te laten lopen, maar als ik ziggo kies dan lukt dat niet. Krijg dan uutroeptekens in de gsm- ontvangst iconen. Lukte eerder wel. Apn ziggo is goed volgens Ziggo website.

Iemand enig idee?
Verwissel ze eens van slot ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garp schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:51:

Iemand enig idee?
Voor jou geldt hetzelfde... Als je er niet uitkomt, mag je contact met ons opnemen middels DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Ik vraag me alleen af of ik met de gebruikte recovery het truukje (rooten) opnieuw kan doen of dat ik voor de nieuwe versie ook een nieuwe recovery moet opzoeken.
Op welke manier je de update ook installeert, je moet daarna altijd weer opnieuw rooten.
Dat vraag ik me dus af.. zolang hij nog niet wordt aangeboden kan ik het ook niet proberen.
Over het algemeen kan OTA geïnstalleerd worden wanneer de recovery weer standaard is, maar het kan ook zijn dat de root in te weg zit.
Waarom, ik draai gewoon de originele recovery met genoemde versie,waarom zou ik die opnieuw installeren
Een OTA update bestand verwacht bepaalde (onaangepaste) bestanden op je telefoon, als je dus geroot hebt kunnen er bepaalde systeembestanden aangepast zijn, waardoor OTA mislukt. Bij het opnieuw flashen van de ener laatste versie, zorg je ervoor dat root verdwijnt en alle systeembestanden weer origineel zijn[/]
cm-12.1-YOG7DAS2FI-crackling-signed-81d046434c.zip zou dan android M bevatten ??
Nee. CM12.1 is de ener laatste Android versie, je kan hierboven lezen waarom dat nodig is. Android M zit in het update bestand wat je kan downloaden met de update tracker.
Ik heb geen haast,dank je voor je tut,maar als de OTA niet zou werken,zou ik daar dan geen melding van krijgen IPV dat er geen update beschikbaar is ?
De OTA melding heeft niks te maken met een update wel of niet kunnen installeren, dat houdt de telefoon namelijk helemaal niet bij. Je krijgt dus wel gewoon vanzelf een melding dat er een update klaar staat.
(misschien dat iemand het OTA file kan onderscheppen ? Of is dat weer een domme opmerking ?)
Dit kan dus gedownload worden via de update tracker. ;)
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:59:
Waarschijnlijk heb je gewoon de verkeerde APN ingesteld. Ik zie het volgende op de website staan.
handmatig instellen

Je kunt je instellingen ook handmatig instellen, door onderstaande stappen te volgen:

Ga in de Instellingen van je toestel naar Mobiele data
Bij Namen toegangspunten of APN, voer live.vodafone.com in
Bij Gebruikersnaam, voer vodafone in
Bij Wachtwoord, voer vodafone in
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 04 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Mocht dat niet werken probeer daarna het volgende:
instellingen oudere simkaart

Bel het volgende nummer: *101#
Zie je het volgende bericht: "Je hebt nog [...] over in je extra bundel. Je hebt nog [...]. Fijne dag verder"
Ga in de Instellingen van je toestel naar Mobiele data
Bij Namen toegangspunten of APN, voer data.dataxs.mobi in
Bij Gebruikersnaam, laat dit veld leeg
Bij Wachtwoord, laat dit veld leeg
Overigens kan je voor de volgende keer gewoon zeggen tegen de klantenservice dat je een Google Nexus 6P hebt, die twee toestellen hebben nagenoeg dezelfde software, waardoor de stappen hetzelfde zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 11-05-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:59:

Misschien ben ik te ongeduldig, maar is er al wat nieuws te melden over het gevonden probleem en het eventueel weer hervatten van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
De fota is weer in de lucht! Net een update naar CM13 binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:24:
[...]

Over het algemeen kan OTA geïnstalleerd worden wanneer de recovery weer standaard is, maar het kan ook zijn dat de root in te weg zit.

[...]

Een OTA update bestand verwacht bepaalde (onaangepaste) bestanden op je telefoon, als je dus geroot hebt kunnen er bepaalde systeembestanden aangepast zijn, waardoor OTA mislukt. Bij het opnieuw flashen van de ener laatste versie, zorg je ervoor dat root verdwijnt en alle systeembestanden weer origineel zijn[/]
Ik wacht even of de (F)OTA danwel een update naar CM13 ergens downloadbaar komt (hoop ik) of een full version en dan ga ik daar mee spelen, als ik alles weer origineel moet maken moet ik me ook gaan afvragen of dat wel de moeite waard is voor me.
Het toestel werkt goed op de huidige versie.
In princiepe kan ik supersu de-installeren waardoor de root weg is,dat moet ook de veranderingen ongedaan maken.
Ik hoop dat ik er achterkom wat de verschillen zijn tussen CM12 en CM13, een aantal apps die ik gebruik hebben ook nog geen ondersteuning van android 6en wederom weet ik niet of een app die geschikt is voor 5,ook werkt op 6.
Ik heb al meer meegemaakt dat ik op mijn gezicht ging door gelijk haantje de voorste te willen zijn.
Ik kan eventueel nog kijken voor een andere recovery en een nand backup maken maar ik hoop dat de files gewoon bij CM support op de site komen...

Niet brutaal bedoeld maar zelf kan ik met " het kan zijn dat" niet zoveel, ik wil zelf kunnen ervaren wat exact wel of niet kan en anderen weten het dan tenminste ook zeker.
Voorlopig krijg ik nog steeds te zien dat ik al de meest actuele versie bezit,dus pas als ik de OTA daadwerkelijk kan ophalen krijg ik antwoord op mijn vragen.

@Wileyfox ik heb gereageerd op uw DM/PB. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nick39 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:02:
[...]
danwel een update naar CM13 ergens downloadbaar komt (hoop ik) of een full version en dan ga ik daar mee spelen, als ik alles weer origineel moet maken moet ik me ook gaan afvragen of dat wel de moeite waard is voor me.
Nogmaals de update is te downloaden via de Cyanogen Updatetracker, al zal daar momenteel alleen de incremental update aangeboden worden. De full zip zal nog wel enkele weken op zich laten wachten. Als de full zip uitgekomen is, zal deze ook op de Cyanogen website verschijnen.
Ik hoop dat ik er achterkom wat de verschillen zijn tussen CM12 en CM13,
De releasenotes zijn in ieder geval hier te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 11-05-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hoewel dit feitelijk in het root deel thuis hoort,maar we er hier over discussieren, het zou moeten lukken met flashfire.
http://www.howtogeek.com/...-root-and-how-to-keep-it/
Nogmaals ik wacht tot ik wat meer ervaringen heb gelezen hier over het nieuwe CM13 icm de Swift.
Met de updatetracker kan ik een file zien,de telefoon zegt nog steeds dat er niets is dus ik wacht even tot Wileyfox vertelt dat de issues met de OTA zijn opgelost.
Dank voor je reactie.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support