• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:42
snapismo schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:25:
Heb het hele forum niet doorgespit op zoek naar ervaringen, maar een serieuze buggy feature van de Swift is dat ie niet kan opladen zonder aan te gaan... Het gebeurt me wel eens dat mijn batterij onder de 15% als ik naar bed ga en m'n telefoon dan uit doe. Als ik 'm 's ochtends in de oplader stop, is de batterij ineens leeg en zit ie rustig een uur in een aan-uit-aan-uit-loop. Oplader erin = telefoon gaat aan. Telefoon aan = batterij leeg, dus telefoon uit. Zit nog steeds in de oplader = telefoon aan. Batterij nog steeds leeg = telefoon uit. Ongelooflijk irritant. Ik vermoed dat de enige oplossing is om je batterij niet te leeg te laten lopen, of heeft iemand anders een suggestie? Vind het echt zo raar dat je je batterij niet kan opladen zonder dat je telefoon automatisch uitgaat...
Heeft een collega van mij ook gehad met zijn Spark. Hele dag op het werk aan een rebootcyclus gezeten aan een lader.
Eenmaal thuis gekomen de Spark aan een 2A lader met originele kabel van Wileyfox gelegd en de telefoon lade gewoon weer op en kon gestart worden.

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
AxelFP schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Er is nieuws op dit vlak: ze beloven binnenkort een update naar 8.1 Oreo
https://www.droidapp.nl/n...g-toestellen-android-8-1/
Als ik het artikel goed lees zullen onze trouwe WileyFox Swift (dus niet de 2) geen update meer krijgen jammer, want vorig jaar werd nog aangegeven dat ook de Swift een update zou krijgen naar android 8.

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-03 12:59
Ja echt ruk dan Swift 1 geen updates meer krijgt. Hadzoon goed gevoel over wileyfox nu getemperd.

Jammer gemiste kans

• BlueSS50
Van de week het lcd display vervangen van mijn Wileyfox Swift!
Ik kan het iedereen aanraden om zelf te doen. Via Aliexpress besteld voor 18,- en binnen 1,5 uur werkte mijn swift weer als nieuw!

• ydr
  • Laatst online: 22:28
Opsturen naar wileyfox zelf kost je de verzendkosten en behoud je je garantie, wat mij betreft een betere deal :p

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
@BlueSS50 Dank voor de tip. Als je toestel buiten de garantieperiode is, is het zeker de moeite waard deze optie overwegen.

• BlueSS50
ydr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:27:
Opsturen naar wileyfox zelf kost je de verzendkosten en behoud je je garantie, wat mij betreft een betere deal :p
Mijn swift is over 2 maanden 2 jaar oud. Dus ik neem aan geen garantie meer...
Als ik hem opstuur ben ik hem een tijdje kwijt en kost het mij altijd meer dan 18,-

En het is natuurlijk leuk om te doen! :*)
(het is natuurlijk een goedkope telefoon waarbij ik het risico wel wilde nemen, ik zou de volgende dag weer de swift 2 in huis kunnen hebben als de vervanging mislukte. bij een iphone 8 zou ik het id ook niet zelf doen)

• ydr
BlueSS50 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:11:
[...]

Mijn swift is over 2 maanden 2 jaar oud. Dus ik neem aan geen garantie meer...
Als ik hem opstuur ben ik hem een tijdje kwijt en kost het mij altijd meer dan 18,-

En het is natuurlijk leuk om te doen! :*)
(het is natuurlijk een goedkope telefoon waarbij ik het risico wel wilde nemen, ik zou de volgende dag weer de swift 2 in huis kunnen hebben als de vervanging mislukte. bij een iphone 8 zou ik het id ook niet zelf doen)
Garantie is twee jaar. Ik had mijn telefoon binnen twee werkdagen weer terug. Maar zonder reservetelefoon kunnen de kosten oplopen ja.

• BlueSS50
ydr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:13:
[...]

Garantie is twee jaar. Ik had mijn telefoon binnen twee werkdagen weer terug. Maar zonder reservetelefoon kunnen de kosten oplopen ja.
en de kosten? ik heb niet die screen replacement verzekering erbij genomen...

• ydr
BlueSS50 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:19:
[...]

en de kosten? ik heb niet die screen replacement verzekering erbij genomen...
Ik bedenk me net dat ik m'n telefoon niet heb opgestuurd voor het scherm.. was een andere reparatie maar wel kosteloos uitgevoerd. Voortaan eerst even wakker worden eer ik wat roep :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOnlyJean
Aangezien de Website van Wileyfox weer actief is etc. Denk ik ga eens kijken wat de bedoeling is met onze trouwe Swift telefoon dus een chat gestart met de Customer Care:
---

Support
Welcome to Care
Let us know if you have any questions. We read and reply to every message, so please feel free to reach out any time.
Care Support Team

I have a Wileyfox Swift (the first model) which i am very pleased of, but i am curious about the update plans, because as far as i can see oreo 8.1 only comes to the swift 2 devices, what about the Swift range
Care typically replies in a few minutes.
Give them a way to reach you:

Hi there

At the moment, I am not certain about it, you will see it on our website and on social media.

Hi Kenneth

I love my Swift and would love to use it for a longer time till the great surprise if Wileyfox makes another new phone in the future thats why i am asking if the Swift will get updates (security updates monthly) or a upgrade to Oreo

I apologise, at the moment the release date of Oreo update is being kept a secret so don't know when exactly Oreo will be on your device.

But will it come to the Swift or only the Swift 2 range

I apologize, I do not have access to that information at the moment.
Thank you for the information so far, will be keeping an eye out on the website then.

You're welcome
---

Oftewel heel onduidelijk, wordt onze Swift nog geupdate (al is het de maandelijkse security update voor Android 7.1.2) of is het over voor onze trouwe telefoontjes, ik hoop natuurlijk op een upgrade naar Oreo, maar denk dat dat misschien wel erg overdreven is. Hoewel ons dat wel ooit een keer beloofd is natuurlijk.

Hopelijk wordt Wileyfox ook weer actief op het forum en krijgen we antwoorden die niet zo "vaag" zijn als uit bovenstaande chat blijkt. Lijkt meer op antwoorden van een chatrobot dan dat Kenneth een echt persoon is.

Maar goed er is weer leven in de brouwerij en dat is alvast een goed teken.

• KolonisT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-03 19:57
Persoonlijk zit ik niet zo zeer te wachten op een update naar Oreo. Regelmatige security updates daarentegen waren een belangrijke reden om voor de Swift te kiezen. Ik hoop dan ook dat die blijven verschijnen tot de Swift 3 verschijnt....

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 23:42
Begin toch steeds meer het vermoeden te krijgen dat de Swift niet meer geupdate gaat worden. Oreo hoeft van mij ook niet eens zo, maar de security updates zou ik graag ontvangen. Mijn Swift zit nu op security patch level 1 januari 2018. Het is bijna mei, daarmee loopt de Swift bijna 4 maanden achter nu.

Het nieuwste wat Wileyfox aan Android telefoons biedt is de 2X. Dat is op zich een leuk toestel naar mijn idee, maar wel alweer meer dan een jaar oud. Als Wileyfox de toestellen iets meer dan 2 jaar ondersteund dan blijft er nog een jaartje over. Naar mijn idee voor een toestel wat je nu koopt te kort. Verder vind ik voor een toestel wat weer een paar jaar mee moet gaan de SOC ook wel verouderd raken langzamerhand. Ik zou toch graag minimaal een Snapdragon 450 of 625 willen hebben in een nieuwe telefoon.

Dan blijft eigenlijk de vraag over wanneer er een Swift 3 of iets dergelijks komt. Anders maar weer overstappen op een ander merk. Bij mij verving de Swift destijds een Sony Xperia Z en een Huawei Ascend W2 (Windows phone 8 ) en de telefoon is mij op wat kleine ergernissen na goed bevallen.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
Er is aangegeven dat er in de tweede helft van dit jaar een nieuw toestel wordt aangekondigd. Zal me niet verbazen als ze die voor eind november willen laten uitkomen.

• TheOnlyJean
Tja ik ben blij met mijn Swift, echt wel doet wat die moet doen lange accuduur bij mijn gebruik, dus had niks te klagen maar als de Swift nu "vergeten" wordt met updates (welke dan ook) ga ik toch weer eens over de muur kijken.

Mijn moeder heeft een Nokia 6 (2017 versie) en die is anders toch wel heel erg leuk en de Nokia 6.1 nog iets duurder maar toch Android One, dus altijd snelle updates en gegarandeerd 3 jaar security updates dus tja.

Smartphones zijn bijna wegwerpproducten geworden, 2 jaar 3 jaar hup in de vuilbak want doorverkopen of aan je kinderen geven heeft geen nut. Dus ik zie dan echt niet in waarom ik een telefoon van over de 400 euro moet kopen, bedoel 400 euro in drie jaar dat is 11 euro per maand die je afschrijft.
Dus stel je voor bij een telefoon van 900 euro.

Dus ik wacht vol spanning af wat Wileyfox doet met een Swift 3 of zo, en anders kijk ik toch graag naar een Nokia 6.1 of Nokia 7

Want voor mij was de Swift toch wel een hele goede telefoon voor zijn prijs/kwaliteit verhouding.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-03 12:53
Ik was ook erg blij met mijn Swift!
Helaas was de accuduur op een gegeven moment wel een probleem bij de mijne.

Ik ben het helemaal met de persoon boven mij eens, ik vind het echt zeer onnodig om veel geld uit te geven aan een telefoon, vooral als je ziet dat er voor een beperkte prijs erg veel te krijgen is.

Ik heb sinds een aantal maanden een Xiaomi Redmi note 4x en ik ben er echt ontzettend enthousiast over.
Snel, stevig, vingerafdrukscanner, heb al een aantal updates ontvangen en hele goede accuduur.

En dat voor < 150 euro.

Louzy#2475

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-12-2022
Via Facebook de melding dat er voor de Swift 2 Android 8 beschikbaar komt. Helaas geen nieuws over de Swift (1).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tamarow
Larrs schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:21:
De laatste tijd heeft mijn Wileyfox Swift last van dat die uitvalt. Gewoon spontaan.

Vaak gebeurt dit als het scherm uit is na zoveel minuten, maar heel soms ook tijdens het gebruik. De telefoon wordt dan tergend traag en gaat dan op zwart en wil niet zomaar aan.

Na het opstarten hoef ik geen pincode in te voeren, net of het een soort soft reboot is geweest.

Intern geheugen probleem?
Hardware?
Software?

Ik heb geen idee, wel is de telefoon na de herstart weer super snel.
Beetje late reactie (ik zie deze post nu pas) maar ik heb dit probleem ook sinds de laatste update. Twee van de vier toestellen in huis maken dagelijks een aantal soft reboots (zoals Wileyfox dat in hun antwoord aan mij noemen). Wileyfox stelt voor het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb dat nog niet gedaan. Mede omdat het batterijverbruik ook steeds hoger wordt heb ik als "proef' een Umidigi S2Lite besteld.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tamarow schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:03:
[...]

Beetje late reactie (ik zie deze post nu pas) maar ik heb dit probleem ook sinds de laatste update. Twee van de vier toestellen in huis maken dagelijks een aantal soft reboots (zoals Wileyfox dat in hun antwoord aan mij noemen). Wileyfox stelt voor het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb dat nog niet gedaan. Mede omdat het batterijverbruik ook steeds hoger wordt heb ik als "proef' een Umidigi S2Lite besteld.
Bedankt voor het melden, ik was daar al bang voor.
Ik heb namelijk niet veel zin om de fabrieksinstellingen terug te zetten. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheOnlyJean
Zo de Swift 2 serie krijgt ondertussen de Oreo update dus eens gekeken op facebook wat Wileyfox meld:
---
* Wiley software nieuws* What the FOX 🦊...eindelijk! De lang verwachte upgrade naar Android 8.1 (Oreo) voor de hele Swift 2 serie wordt vanaf vandaag uitgerold bij alle gebruikers! Slimmer, sneller, krachtiger en soepeler dan ooit! Uiterlijk aanstaande zaterdag is iedereen voorzien van Oreo...uiteraard wel de systeemupdate in de notificatie balk accepteren ;-)

Alle beta-testers nogmaals bedankt voor de feedback en input!

Voor de eerste Swift, de Storm en de gehele Spark serie leveren wij binnenkort de nieuwste security patches. #Wileyfox
---
Dus onze trouwe eerste Swift geen Oreo wel updates, jammer maar ergens ook wel weer goed dat we toch de updates krijgen, kunnen sommige merken toch echt nog wel iets van leren.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is pas echt interessant als Lineage OS een official build heeft voor de Swift (2)...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:21:
Het is pas echt interessant als Lineage OS een official build heeft voor de Swift (2)..
Ik neem aan dat je dan de Swift 2 serie bedoeld? Want voor de Swift is er gewoon een officiele build te vinden: https://download.lineageos.org/crackling.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik ben nu twee jaar in het bezit van de Swift 1, maar krijg nu steeds vaker last van het probleem waarbij een druk op de uitknop als twee drukken wordt geregistreerd en daarmee dus de camera start. Ik denk dat het nu ongeveer in een kwart van de gevallen gebeurd. Erg irritant!

Ik was al aan het inlezen voor een nieuwe telefoon, maar vond toen onder 'Settings -> Gestures' de optie om deze 'double tap'-optie uit te zetten. Ik hoop nu dus van dat probleem af te zijn. (ik zie net dat deze tip al in het topic werd genoemd. Nou ja, mooi dat ik de optie nu ook heb gevonden :P)

Is er al meer bekend omtrent de Swift 3? Gerucht was deze zomer toch?

[Voor 10% gewijzigd door Scooper op 20-06-2018 14:05]

SRK35ZS-W

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Scooper schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:58:
Ik ben nu twee jaar in het bezit van de Swift 1, maar krijg nu steeds vaker last van het probleem waarbij een druk op de uitknop als twee drukken wordt geregistreerd en daarmee dus de camera start. Ik denk dat het nu ongeveer in een kwart van de gevallen gebeurd. Erg irritant! [...]
Ik heb de mijne een keer opengeschroefd en toen een klein stukje elektriciteitstape tussen het knopje en de behuizing gedaan waardoor je deze minder ver in hoeft te drukken. Dat werkt nu weer erg goed. Mijn vader gebruikt de telefoon nu.

Ik ben zelf overgestapt naar de OnePlus 5t (nog voor de 6 uit was) maar dat is wel een wereld van verschil in performance! Dan blijkt de Swift toch eigenlijk best langzaam.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Ik neem aan dat je dan de Swift 2 serie bedoeld? Want voor de Swift is er gewoon een officiele build te vinden: https://download.lineageos.org/crackling.
Ik bedoelde 15.1, sorry.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Komt vanaf gok ik. Ze hebben afgelopen week weer een aantal apparaten toegevoegd aan de 15.1 branch, waaronder de OnePlus One. Ik denk dat het voor de rest van de apparaten een kwestie van geduld is.

• BlueSS50
Sinds een aantal weken is mijn proximity sensor stuk (na het vervangen van mijn scherm). nu gaat het beeld op zwart tijdens het bellen en kan ik hem zelf niet uitdrukken.
Nu is dat niet zo'n heel groot probleem omdat je de ontgrendelknop ook kunt gebruiken om op te hangen.
maar in keuzemenu's wordt het lastig.

Nu heb ik de telefoon gister geheel uit elkaar gehaald en alles goed schoon gemaakt, zonder resultaat.

Nu lees ik bij andere android telefoons (oa samsung) dat je 'scherm uit tijdens bellen' kunt uitschakelen. Weet iemand waar ik deze kan vinden? ik krijg m niet gevonden....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:22
BlueSS50 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:28:

Nu lees ik bij andere android telefoons (oa samsung) dat je 'scherm uit tijdens bellen' kunt uitschakelen. Weet iemand waar ik deze kan vinden? ik krijg m niet gevonden....
In het menu van de telefoon-app > Settings > phone settings > calling accounts > Turn on/off proximity sensor.
Goed verstopt inderdaad.

[Voor 3% gewijzigd door Elzavo op 27-06-2018 12:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tamarow
Ik heb afscheid genomen van mijn Wileyfox (1). Ik heb donderdag de Xiaomi Redmi 5 Plus binnengekregen. Toch wel een heel verschil!
Toch was ik eigenlijk zeer tevreden over de Swift, ook al was die wel trager dan mijn nieuwe. Het enige echte nadeel was de USB-aansluiting (goed zoeken naar het juiste snoertje). Jammer dat Cyanogen er mee ophield.
Positief heb ik de support van Wileyfox op de fora, de updates en het vriendelijke karakter gevonden. Jammer dat Wileyfox voor mij geen alternatief had voor de Redmi.
V.w.b. dit forum: hartelijk dank voor jullie support! Ik heb veel "probleempjes" dankzij jullie kunnen oplossen! Dank en succes verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueSS50
Mijn swiftje heeft het na het vervangen van het scherm nog een paar maanden goed gedaan en begon nu toch kuren te vertonen (spookreacties op het scherm). Dus toch maar op zoek gegaan naar een nieuwe...

Ik was toch wel gedesinteresseerd in een nokia maar die zijn te groot of hebben een mediatek processor. dus uiteindelijk toch weer uitgekomen bij Wileyfox maar dan de swift 2X.

Hij komt vandaag binnen, ben benieuwd!

• TheOnlyJean
Heeft iemand iets gezien of gehoord of er voor onze trouwe Swift nog security updates komen ?

Ik hoop natuurlijk van wel, maar als dit niet zo is, wil ik toch kijken om over te stappen naar een andere telefoon die met Android One programma mee doet. Dacht aan aan Nokia 6.1 of een Nokia 6X als die officieel in Nederland verkrijgbaar wordt.

Maar eigenlijk voldoet mijn trouwe Swift nog steeds alleen jammer dat er geen updates meer zijn geweest.

Ook over nieuwe Swift modellen blijft het angstvallig stil.

• TheOnlyJean
Ik heb toch maar de knoop doorgehakt, de Wileyfox Swift is mijn reserve toestel geworden en ben nu in het bezig van een Xiaomi Redmi Note 5 4/64GB wel ff wennen dat MIUI maar komt wel.

Iedereen hier in dit forum dank je wel voor de leuke tijd en de antwoorden etc, kom hier vast nog wel eens spieken.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 16:37

4play

-Nintendo- fan

Na het uitblijven van verdere updates van wileyfox (hoewel de 2x wel laatst 8.1 kreeg) ben ik overgestapt naar een Nokia 8110 4g. Nog minder smart dan mijn Swift maar wel met nog meer stijl :)

【ツ】Ipad air2, macbook pro 2012, Samsung a53, Fitbit sense【ツ】

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
4play schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:07:
Na het uitblijven van verdere updates van wileyfox (hoewel de 2x wel laatst 8.1 kreeg) ben ik overgestapt naar een Nokia 8110 4g. Nog minder smart dan mijn Swift maar wel met nog meer stijl :)
Kan je daarmee agenda/contacts syncen? Een dumbphone die dat doet, zou ik erg nuttig vinden.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 23:42
Ben zelf vorige maand overgestapt van de Wileyfox Swift naar een Motorola Moto G6. Erg jammer dat Wileyfox niet een recent toestel heeft. Ik bedoel, het Wileyfox topmodel de Swift 2X is ook alweer anderhalf jaar uit. Mijn Swift begon steeds verder door te buigen, hele toestel stond bol/hol. Ook de ver achterliggende updates stelde mij teleur.

Van Motorola verwacht ik niet veel op het gebied van updates, van de andere kant, het toestel zit nu in het Android enterprise recommended programma. Daarmee heb ik toch enige zekerheid op het gebied van updates.

Nog een hele tijd een Nokia 6.1 overwogen. Mijn vriendin heeft dat toestel, maar ik vind hem te groot/lomp.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 16:37

4play

-Nintendo- fan

Dryhte schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Kan je daarmee agenda/contacts syncen? Een dumbphone die dat doet, zou ik erg nuttig vinden.
Jepz, je kunt contacten uit Google downloaden en je agenda koppelen. Ook komt er binnenkort Whatsapp uit voor de Nokia.

【ツ】Ipad air2, macbook pro 2012, Samsung a53, Fitbit sense【ツ】

• Myth384
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-03 13:13
Dit hoort in vraag en aanbod thuis :)

[Voor 92% gewijzigd door 13art op 29-10-2018 13:37]

• Dryhte
Dusjah, sinds de laatste update was de batterij duur echt abominabel, met moeite een volle dag. Nog maar eens door een factory reset heen gesparteld, hopelijk is 't daarmee beter. Maar ik vrees ervoor, krijg nog altijd bij opstarten de melding 'telefoon is gestopt'. :/

[Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 03-11-2018 23:19]

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Hallo dood topic! Ik word helemaal suf van die Truecaller app en zoek naar een betere dialer. Alle opties die ik tot nu heb geprobeerd vind ik minder fijn dan de oude Google Phone, alleen kan ik de specifieke APK niet meer vinden die werkt op mijn Swift (1st gen) met Android 7.1.2. Iemand?

• Room42
  • Niet online
snapismo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:20:
Hallo dood topic! Ik word helemaal suf van die Truecaller app en zoek naar een betere dialer. Alle opties die ik tot nu heb geprobeerd vind ik minder fijn dan de oude Google Phone, alleen kan ik de specifieke APK niet meer vinden die werkt op mijn Swift (1st gen) met Android 7.1.2. Iemand?
Aangezien er recent zelfs op de frontpage naar verwezen wordt; Ik zou eens zoeken naar apkmirror voor die oude dialer. ;)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Dryhte
Room42 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Aangezien er recent zelfs op de frontpage naar verwezen wordt; Ik zou eens zoeken naar apkmirror voor die oude dialer. ;)
'non nexus' is het toverwoord

• snapismo
Thanks!
Room42 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:39:
Sure, er zijn alleen ZO veel versies in omloop, en had al een paar verschillende geprobeerd die niet werkten... vandaar. Maar inmiddels gevonden. Thanks!

• GarfNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01-2019
Sinds enkele maanden is LineageOS 15.1 (Android 8.1.0) beschikbaar voor deze telefoon. Heb een tijdje gezocht naar een opvolger, o.a. gekeken naar Nokia 3.1/5.1, deze hebben geen notification led, vind ik prettig, Heb met de update naar LineageOS besloten de Swift te blijven gebruiken.

LineageOS: https://download.lineageos.org/crackling
Topic op xda: https://forum.xda-develop...1-wileyfox-swift-t3792752

Heb tijdens het updaten wel last gehad van een bootloop probleem, het topic op xda (pagina acht) bood voor mij de oplossing: https://forum.xda-develop...ift-able-to-boot-t3727294

Het is ook mogelijk om geheel zonder Google Apps te installeren of met alternatieven als MicroG. Geeft de Swift een tweede leven :-)

• snapismo
Mijn Swift is laatst - ondanks zijn Gorilla Glass protector scherm - precies zo gemeen gevallen dat het oorspronkelijke scherm in letterlijk duizenden kleine stukjes is gedesintegreerd. Zag er nog niet eens zo heel lelijk uit, alleen erg onhandig werd het wel. Heb toen met behulp van deze guide en een nieuw schermpje uit China (iets van $26 inclusief tools) het scherm vervangen. Ging nog redelijk goed ook! Alleen bleek dat mijn speaker een beetje onbetrouwbaar is geworden en mijn telefoon niet meer oplaadt. M.a.w. ik zal ergens iets verkeerd hebben gedaan, al kan ik het visueel niet zo 123 zien. Iemand clues? Much appreciated!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

De originele Swift heeft ondertussen officiële ondersteuning voor LineageOS 16 en wordt nog altijd door mijn vriendin gebruikt. Vorige week geupdate van 14.1 naar 16 en alles werkt net ietsje beter. 15.1 overgeslagen wegens problemen met de GPS maar dit euvel is opgelost in 16. Deze budgettelefoon overtreft zijn levensduur en wil maar niet stuk :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hij is mij echt te traag nu, maar mijn vader vindt hem nog altijd erg fijn. Ik zal binnenkort die update eens voorstellen :)

- uBlock Origin
- uMatrix

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee