Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:29
hallo,

Onlangs de update 7.12 ontvangen. Gaaf toch dat zo'n toestel nog zo lang wordt ondersteund.
Bij hebben ze ook diverse (jonge) samsung phones die blijven steken op versie android 6. De swift 1 komt vanaf android 5 en zit nu op 7.12.

Ik verwacht niet dat deze nog over gaat naar 8.0 maar tot zover veel betere ondersteuning dan Samsung.

voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubinge
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-02-2024
Gezien de traditie van Wileyfox verwacht ik in de toekomst wel een update naar Android 8.0 (Oreo)
Top machine

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De laatste tijd (eigenlijk sinds Android 7.1) zegt het stroomgebruik in de settings niet veel zinnigs meer. In het overzicht staat altijd alleen nog maar bluetooth. Ik heb nu nog zo'n 40% over en volgens Android is er 59% sinds de vorige lading opgegaan aan bluetooth. Zelfs het scherm staat er niet bij. Dat ondanks "normaal" gebruik (af en toe beetje surfen). Bluetooth staat wel aan en gedurende +/-30min per dag heb ik ook daadwerkelijk verbinding met een bluetooth headset, maar verder doe ik niks met Bluetooth.

Een factory reset pas geleden heeft niet geholpen. Ik had dit probleem ook al voor de 7.1.2 update, die update heeft het niet opgelost.

Natuurlijk zou het kunnen kloppen dat Bluetooth m'n batterij leegslurpt, maar het lijkt mij wat vreemd. Zijn er meer mensen met dit probleem, en heeft iemand misschien een oplossing?

Overigens heb ik op zich weinig te klagen over de accuduur zelf: ik haal nog steeds met gemak 1,5 a 2 dagen op een volle lading.

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
tszcheetah schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:35:
De laatste tijd (eigenlijk sinds Android 7.1) zegt het stroomgebruik in de settings niet veel zinnigs meer. In het overzicht staat altijd alleen nog maar bluetooth. Ik heb nu nog zo'n 40% over en volgens Android is er 59% sinds de vorige lading opgegaan aan bluetooth. Zelfs het scherm staat er niet bij. Dat ondanks "normaal" gebruik (af en toe beetje surfen). Bluetooth staat wel aan en gedurende +/-30min per dag heb ik ook daadwerkelijk verbinding met een bluetooth headset, maar verder doe ik niks met Bluetooth.

Een factory reset pas geleden heeft niet geholpen. Ik had dit probleem ook al voor de 7.1.2 update, die update heeft het niet opgelost.

Natuurlijk zou het kunnen kloppen dat Bluetooth m'n batterij leegslurpt, maar het lijkt mij wat vreemd. Zijn er meer mensen met dit probleem, en heeft iemand misschien een oplossing?

Overigens heb ik op zich weinig te klagen over de accuduur zelf: ik haal nog steeds met gemak 1,5 a 2 dagen op een volle lading.
Ik heb dit sinds mijn update naar 7.1.2. Ik zie nu ook alleen maar Bluetooth en deze slurpt mijn batterij wel leeg; nog maar 6 uur te gaan met 73% batterij.. ligt gewoon hier op het bureau "doing nothing".

Daarnaast ook volgende tegengekomen;
Ik wil als ik een nummer bel kiezen met welke sim ik uitbel; 1 of 2... dit ging in 7.1.1. altijd goed.
Dit heb ik ingesteld bij; Settings > Sim Cards > Calls: Ask every time.
Maar dit is blijkbaar niet genoeg sinds 7.1.2... als je in de Dialer zit heb je naast de middenknop (Blauw) Dialpad ook nog een klein simkaart-icoontje.. deze moet je nu ook zetten op "vraagteken" ipv 1 of 2 voor simkaartselectie. Anders bel je gewoon standaard via deze simkaart uit, ondanks je settings.

Het lijkt erop dat de Truecaller app dus de standaard settings nu overslaat.
Tip mocht iemand zelfde nu tegenkomen. 8)

- The Neo and Only -

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
tszcheetah schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:35:

Ik heb inderdaad exact hetzelfde sinds 7.1.1

Batterijgebruik op zich is het probleem niet, maar al het gebruik wordt getoond als bluetooth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:14
batterijgebruik wat als bluetooth wordt getoond is een androidprobleem, ik zie het ook op XDA forums m.b.t. nexus.
https://forum.xda-develop...-bluetooth-drain-t3552572

mogelijke fix accu optimalisatie uitzetten voor BT:
http://www.theandroidsoul...n-issue-nougat-android-7/
in het Nederlands "delen via bluetooth"

Go to Settings » Battery.
Touch the 3-dot menu in top-right corner and select Battery optimization from there.
Touch the drop down menu and select All apps from there.
Scroll down and select Bluetooth share » select Don’t optimize » select DONE.
Similarly, disable optimization for other apps on your device that you use with Bluetooth (like music streaming apps).

zelf net ingesteld, even afwachten of dit werkt...

..

Helaas na 4 uur geen enkel effect. :-(

[ Voor 173% gewijzigd door paulhekje op 14-09-2017 14:00 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:31

Gosse_W

Brims

Gosse_W schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:42:
[...]

....... Blij voor m'n vrouw dat ik haar Swift nog niet geüpdatet heb, ondanks de aanbeveling om dat wel te doen. En tsja, sinds 25 juni schijnt het ook niet meer automatisch te kunnen volgens een mail van Wileyfox. Hoe het met security zit voor haar.... hopen dat er niet te veel geëxploit wordt op Android 6 :X
Had ik nu maar WEL geüpdatet; door een fout in de Facebook- app zit mijn vrouw met een gebrickte foon! Workaround (in safemode de fb-app verwijderen) werkt niet. Zie https://www.facebook.com/...ox/posts/1844545742523409

Dan nu maar handmatig naar Nougat updaten, zie ook die post. Wish me luck :X

[update] de update naar Nougat 7.1.1 werkt zoals beschreven in de Facebook-post van Wileyfox. Zelfs de fb-app doet het gewoon. Ook krijg ik een notificatie dat Android 7.1.2 klaarstaat, maar als ik daarop klik, gebeurt er niets en via de instellingen>over de telefoon vindt hij zogenaamd geen systeemupdates. Ik houd hier bij als er wat verandert.

[ Voor 19% gewijzigd door Gosse_W op 17-09-2017 21:58 . Reden: update geslaagd ]

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
musicfreak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:07:
Zal binnenkort eens gaan navigeren zonder back cover.
Ik heb de aflopen periode wat getest zonder backcover op mijn Wileyfox swift. Zonder veel succes helaas, Sygic geeft aanwijzingen wat laat en ook vertraging in de kaartweergave. En HERE WeGo blijft een drama, op de paar seconden zoekt hij naar een GPS signaal waardoor het lastig navigeren is.

Wellicht is de GPS ontvangst op de Wileyfox wat slechter dan gemiddeld echter zo beroerd is vast niet de bedoeling. Ga hem maar aanmelden voor reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12
musicfreak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:19:
[...]

Ik heb de aflopen periode wat getest zonder backcover op mijn Wileyfox swift. Zonder veel succes helaas, Sygic geeft aanwijzingen wat laat en ook vertraging in de kaartweergave. En HERE WeGo blijft een drama, op de paar seconden zoekt hij naar een GPS signaal waardoor het lastig navigeren is.

Wellicht is de GPS ontvangst op de Wileyfox wat slechter dan gemiddeld echter zo beroerd is vast niet de bedoeling. Ga hem maar aanmelden voor reparatie.
Ik zou 'm voor reparatie opsturen, want ik heb (weliswaar met Marshmallow) op mijn Swift+ nooit enige gps problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dank voor je advies, ga ik doen!

[ Voor 53% gewijzigd door musicfreak op 19-09-2017 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Verwijderd heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ter info: ik heb vanochtend de September security update ontvangen voor m'n Swift, met de Blueborne Bluetooth vulnerability fix erin: https://www.facebook.com/.../1846879635623353/?type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Ik heb ook vrijdag de septemberupdate gekregen, geweldig, ons telefoontje loopt helemaal bij Android 7.1.2 en september 2017 security update.

Je zou maar een Lenovo Moto G4 hebben.

Ik had deze ondersteuning nooit verwacht van een voor mij destijds toen ik het telefoontje kocht onbekend merk, maar de specs etc spraken me aan en zeker de prijs kwaliteitverhouding. Aangezien ik op mijn foontje niet doe gamen of zo haal ik nog steeds makkelijk 1,5 dag met een acculading. Gewoon mail (3 accounts) en calendarsync, whatsapp en af en toe surfen thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32

Metro2002

Memento mori

Ik heb sinds de laatste update dat de onderste rij tekst van de iconen op het 'bureablad' en in de app drawer voor de helft wegvalt. Meer mensen hier last van?

Edit: Screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gpSnJU0.png

[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 25-09-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Metro2002 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:33:
Ik heb sinds de laatste update dat de onderste rij tekst van de iconen op het 'bureablad' en in de app drawer voor de helft wegvalt. Meer mensen hier last van?

Hier hetzelfde probleem! Ook na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:33:

[afbeelding]
Vreemd! En vervelend. Ook maar even gecontroleerd op mijn Wileyfox Swift 2 X. De FoxHole theme aangezet en gekeken: geen vergelijkbaar probleem bij mij geconstateerd.

Zou het alleen aan het Swift (1 X) toestel liggen? Of de theme? Of wellicht worden veroorzaakt door iets anders? Al geprobeerd een Wileyfox instelling/setting te veranderen? Wileyfox op de hoogte gesteld?

Update 1. Gevonden! In mijn geval speelt het probleem een piepklein beetje: in de tweede onderliggende tekstregels bij de namen van de applicaties worden de Y en P voor de helft getoond, maar niet overal. Heb (ook) alles nagelopen en getest. Geen oorzaak gevonden.

Update 2. Het probleem gevonden! Houdt het scherm ingedrukt. En vergelijk de instelling/optie bij ‘Instellingen Apps’ > ‘Grote pictogrammen’. Alsook bij ‘Instellingen App-overzicht > ’Stijl app-overzicht’. Zet deze beiden eens aan en uit: zie het verschil. Oorzaak gevonden bij het formaat van de pictogrammen en de sectie-indeling. Overigens is het probleem meer zichtbaar in de Nederlandse taal, want in het Engels is het minder erg aanwezig merk ik op tot slot.

Wow.. een goed gevonden bug. Waarschijnlijk een bug ja. Maar in de afbeelding hierboven wel erg zichtbaar. Dat het zolang onopgemerkt bleef!

@Verwijderd? Een schaalprobleem, grafisch probleem of anderzijds?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 14:29 . Reden: Update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30
Ook in het Engels komt het flink voor. Ik zie het vooral op het Home Screen:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/5nfuhyeex/Screenshot_20170925-154633.png
(niet alleen op tweede regel, maar ook in de lengte (zie Flitsmeiste))

De eerste instelling die je aanhaalt heb ik aan/uit gezet, maar gaf nog geen oplossing. De tweede instelling kan ik zo niet vinden. Ik heb heb hem in het Engels staan. Misschien heet het dan net anders.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:59:
[afbeelding]

De eerste instelling die je aanhaalt heb ik aan/uit gezet, maar gaf nog geen oplossing. De tweede instelling kan ik zo niet vinden. Ik heb heb hem in het Engels staan. Misschien heet het dan net anders.
Tjonge.. Bij mij staan in ieder geval de grote pictogrammen uit. En doorgaans gebruik ik veder Nova Prime. En kocht laatst een Smart Launcher 3 Pro upgrade (voor 0,99). Hoe dan ook heb ik reeds Wileyfox hierop geattendeerd middels een mail. Kreeg zojuist een bericht terug met nieuwe mailadressen, voor de gegadigden onder ons.
Voor Nederland: nederland@wileyfox.com
Voor België: belgie@wileyfox.com of belgique@wileyfox.com

Daarnaast zijn er voor de support de bekende social media adressen.
Twitter: https://twitter.com/WileyFox
Facebook (Nederland): https://m.facebook.com/wileyfoxnl/
Facebook (Engels): https://m.facebook.com/officialwileyfox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:59:
[afbeelding]

Oeps, vergat ik je laatste zinnen! Een oplossing is er (nog) niet. Daarom stuurde ik een mail naar Wileyfox met deze bug(?) en link. Switchen tussen talen is verder in een paar seconden gebeurt en heel eenvoudig, probeer ook maar eens in de taalinstellingen.

Oké, in het Engels bij ‘Drawer Settings’ > ‘Drawer style’ (Sections/Compact). Vergeet ook eventueel de ‘Grid size’ (rastergrootte) niet, zelf wijzigde ik deze in 6 x 5. Genoeg optie instellingen om mee te testen en experimenteren, naar hartelust. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wileyfox Facebook: "Mis jij iets in Android 7, laat hieronder dan weten wat jij mist, dan zullen wij deze bespreken met engineering… wie weet komt de feature dan in toekomstige software versies.” Bron.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:37:
[...]

Vreemd! En vervelend. Ook maar even gecontroleerd op mijn Wileyfox Swift 2 X. De FoxHole theme aangezet en gekeken: geen vergelijkbaar probleem bij mij geconstateerd.

Zou het alleen aan het Swift (1 X) toestel liggen? Of de theme? Of wellicht worden veroorzaakt door iets anders? Al geprobeerd een Wileyfox instelling/setting te veranderen? Wileyfox op de hoogte gesteld?

Update 1. Gevonden! In mijn geval speelt het probleem een piepklein beetje: in de tweede onderliggende tekstregels bij de namen van de applicaties worden de Y en P voor de helft getoond, maar niet overal. Heb (ook) alles nagelopen en getest. Geen oorzaak gevonden.

Update 2. Het probleem gevonden! Houdt het scherm ingedrukt. En vergelijk de instelling/optie bij ‘Instellingen Apps’ > ‘Grote pictogrammen’. Alsook bij ‘Instellingen App-overzicht > ’Stijl app-overzicht’. Zet deze beiden eens aan en uit: zie het verschil. Oorzaak gevonden bij het formaat van de pictogrammen en de sectie-indeling. Overigens is het probleem meer zichtbaar in de Nederlandse taal, want in het Engels is het minder erg aanwezig merk ik op tot slot.

Wow.. een goed gevonden bug. Waarschijnlijk een bug ja. Maar in de afbeelding hierboven wel erg zichtbaar. Dat het zolang onopgemerkt bleef!

@Verwijderd? Een schaalprobleem, grafisch probleem of anderzijds?
Ik had grote pictogrammen al uitgezet en dat lost het deels op, nog altijd valt de onderkant van bepaalde letters weg (bv de letter g ) Ook de lettergrootte eerst op gigantisch zetten en daarna terug naar normaal maakt het iets beter maar het is geen echte oplossing. Voorheen stond alles namelijk ook op grote pictogrammen en normaal lettertype.

Het gaat om een wileyfox 1 trouwens.

• TheOnlyJean
Is het pictogramlabel probleem nu gekomen met de laatste update ? Ik heb het nu pas opgemerkt nu jullie het er over hebben, was me niet eens opgevallen. Maar aangezien ik geen 100 appjes heb ken ik de icoontjes dus let niet zo op de labelnamen. Maar toch hinderlijk als dit voor de update wel goed was.

Ik zag iemand die andere launchers gebruikt op de Swift, heb je dan hetzelfde probleem ?

• tszcheetah
  • Niet online
TheOnlyJean schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:24:
Ik zag iemand die andere launchers gebruikt op de Swift, heb je dan hetzelfde probleem ?
Ik gebruik Nova Launcher, daarbij treedt het probleem niet op. Lijkt dus een bugje in de WileyFox launcher te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De (mogelijke) bug welke is ontdekt door @Metro2002 heb ik doorgegeven aan Wileyfox Nederland. Uit de correspondentie kwam dit antwoord: "Heel erg bedankt voor jouw input, gaan wij bespreken met engineering."

Kortom, de kans is groot dat het met de eerstvolgende update uit de wereld, verholpen, is. Komt dus goed.

• TheOnlyJean
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, ik ben over de support (softwarematig) heel te spreken. Hardwarematig zou ik niet weten mijn telefoontje is niks aan, je gebruikssporen maar dat heeft iedereen wel denk ik toch.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

TheOnlyJean schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:09:
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, ik ben over de support (softwarematig) heel te spreken. Hardwarematig zou ik niet weten mijn telefoontje is niks aan, je gebruikssporen maar dat heeft iedereen wel denk ik toch.
Als je ziet hoe ik mijn telefoon 'mishandel' dan valt het me nog goed mee hoe ie eraan toe is. Ik gebruik geen hoesje, hij zit gewoon in mijn broekzak, ligt in mijn dashboardkastje en wordt af en toe wel in mijn fietstas gelegd zonder bescherming. Er zit op het scherm nog steeds geen krasje en alleen op de randjes zijn 2 kleine stukjes gechipped omdat ik hem een keer heb laten stuiteren :X

Wel moet ik de aan/uit knop harder indrukken dus die is intussen wel wat slechter aan het worden.
Verder nog altijd zeer te spreken over de telefoon. Zou er zo weer 1 kopen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Metro2002 op 28-09-2017 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik heb een Swift 1 en super tevreden, mijn vrouw vond het niks die wilde een Moto G4 Play... En nu zit ze er mee hahaha, geen updates meer niks... Nog steeds android 6.0.1 met beveiligingsupdate van mei dit jaar. Lenovo heeft aangegeven geen Android 7 meer uit te brengen voor dat foontje... Dus tja helaas koop je een bekender merk is ook meteen de support minder, Lenovo wil(de) alleen maar foontjes op de markt gooien geen aftercare....

Dus wat mij betreft ik ga voor Wileyfox... Als deze 1 om welke reden dan ook de geest geeft, zal ik weer voor een Wileyfox gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 08:36
TheOnlyJean schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:34:
Ik heb een Swift 1 en super tevreden, mijn vrouw vond het niks die wilde een Moto G4 Play... En nu zit ze er mee hahaha, geen updates meer niks... Nog steeds android 6.0.1 met beveiligingsupdate van mei dit jaar. Lenovo heeft aangegeven geen Android 7 meer uit te brengen voor dat foontje...
Waarom installeer je niet even lineageos op je vrouws telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:15:
De (mogelijke) bug welke is ontdekt door @Metro2002 heb ik doorgegeven aan Wileyfox Nederland. Uit de correspondentie kwam dit antwoord: "Heel erg bedankt voor jouw input, gaan wij bespreken met engineering."

Kortom, de kans is groot dat het met de eerstvolgende update uit de wereld, verholpen, is. Komt dus goed.
Ik had geen last van deze bug (het is me in elk geval nooit opgevallen), maar ik had vanochtend wel weer een nieuwe update klaar staan met een nieuw security patch level (september 2017) en een paar andere kleine wijzigingen (veel meer details stonden er niet bij). Het is net geïnstalleerd, en op het eerste gezicht zie ik geen verschillen. Alles lijkt het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homerius schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:49:
[...]

Ik had geen last van deze bug (het is me in elk geval nooit opgevallen), maar ik had vanochtend wel weer een nieuwe update klaar staan met een nieuw security patch level (september 2017) en een paar andere kleine wijzigingen (veel meer details stonden er niet bij). Het is net geïnstalleerd, en op het eerste gezicht zie ik geen verschillen. Alles lijkt het te doen.
Dank! En zeker is dat alles het prima doet. Fijn dat je de september update ook binnen hebt!

Niemand was het tot dusver opgevallen als je deze topic terug- en doorleest. Ook zodra je met de instellingen gaat spelen zoals de grootte van de pictogrammen en meer, dan valt het eveneens ineens op.

Een tweetal vragen: 'Heb je ooit gespeelt met de instellingen?' 'En heb je de afbeeldingen hierboven gezien?' Die bevestigen de bug. Het is aanwezig. En op elke Wileyfox Swift is dit het geval.

Nogmaals dank en een fijne dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:34:
[...]
Een tweetal vragen: 'Heb je ooit gespeelt met de instellingen?' 'En heb je de afbeeldingen hierboven gezien?' Die bevestigen de bug. Het is aanwezig. En op elke Wileyfox Swift is dit het geval.
Recent had ik er niet meer mee gespeeld, maar heb het net even uitgeprobeerd en als je voor 'larger icons' kiest krijg je nog steeds wegvallende tekst (ik heb alles in het Engels).. Dus in deze update is dat niet opgelost helaas.

Toch ben ik blij dat er weer een update is voor dit ouder wordende beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Net zoals jullie heb ik een update klaar (Android 7.1.2 (Nougat) - TOS257G. Als ik deze ga installeren gaat de Wileyfox zijn werk doen en komt dan bij een "DOS-achtig" scherm uit waarin in kan navigeren met de +/- knop. Maar wat ik daat moet doen is mij een raadsel. Ik heb genavigeerd naar "reboot system", maar dan....??

Ook loopt ineens mijn Firefox niet meer. De app stopt steeds. Is het opnieuw installeren van de app de beste oplossing of is er iets bekend hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Kan iemand die heeft geupgrade naar de laatste Nougat update van Wileyfox eens posten welke Baseband (smalbandversie) versie die nu gebruikt?
Ik draai al langer dan een jaar op lineageos, maar krijg bij updates dus geen nieuwe basebands mee. (Ik hoop met een nieuwere baseband wel nl-alerts te ontvangen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tamarow schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:29:
Net zoals jullie heb ik een update klaar (Android 7.1.2 (Nougat) - TOS257G. Als ik deze ga installeren gaat de Wileyfox zijn werk doen en komt dan bij een "DOS-achtig" scherm uit waarin in kan navigeren met de +/- knop. Maar wat ik daat moet doen is mij een raadsel. Ik heb genavigeerd naar "reboot system", maar dan....??

Ook loopt ineens mijn Firefox niet meer. De app stopt steeds. Is het opnieuw installeren van de app de beste oplossing of is er iets bekend hierover?
Vervelend, tevens voorbij gekomen! Mogelijk helpt de tip van Wileyfox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muis666 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:47:
Kan iemand die heeft geupgrade naar de laatste Nougat update van Wileyfox eens posten welke Baseband (smalbandversie) versie die nu gebruikt?
Ik draai al langer dan een jaar op lineageos, maar krijg bij updates dus geen nieuwe basebands mee. (Ik hoop met een nieuwere baseband wel nl-alerts te ontvangen...)
Misschien dat @rens-br je behulpzaam wil zijn, want er is al zoiets gepost. Maar geen idee wat de laatste versie betreft Kortom, een goede vraag waar ik geen antwoord op heb. Misschien mede-tweakers hier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 11:02
Bij mij geeft ie aan smalbandversie: .0.2.c1.4-00015-M8936FAAAANUZM-1
Maar ik moet er ook meteen bij zeggen, dat ik nog nooit een NL-alert heb ontvangen op de Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:54:
Misschien dat @rens-br je behulpzaam wil zijn
Ik heb zelf geen Swift, dus ik kan helaas geen Baseband nummers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Ohana schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:16:
Bij mij geeft ie aan smalbandversie: .0.2.c1.4-00015-M8936FAAAANUZM-1
Maar ik moet er ook meteen bij zeggen, dat ik nog nooit een NL-alert heb ontvangen op de Swift.
Dank je, die baseband heb ik ook, dus ik hoef niet de hele wileyfox update te flashen om de baseband te updaten.

[ Voor 0% gewijzigd door Muis666 op 11-10-2017 09:18 . Reden: spelvoutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Ik begrijp niet veel van de tip omdat ik die kennis niet heb. Maar dit is het beeld wat ik krijg:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4471/37583904686_f146ab96ff.jpg

Ik weet niet goed hoe nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
keuze reboot en dan start hij weer ..

geluid +/_ kan je regel bepalen, aan/uit is activeren.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
brownyster schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:52:
keuze reboot en dan start hij weer ..

geluid +/_ kan je regel bepalen, aan/uit is activeren.

succes
Klopt, maar dan is de update niet geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubinge
Ik had hetzelfde. Heb opnieuw opgestart en daarna weer de update geïnstalleerd. Tweede keer liep alles zoals het hoorde en werd de update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Tubinge schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:36:
Ik had hetzelfde. Heb opnieuw opgestart en daarna weer de update geïnstalleerd. Tweede keer liep alles zoals het hoorde en werd de update geïnstalleerd.
Vreemd, ik heb de update nu een fors aantal keren gedaan en ineens......."Systeemupdate installeren"! Nu dus wel gelukt. Straks de andere Swift ook maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Voorgaande is bij beide toestellen opgelost. Dank voor de hulp!

[ Voor 67% gewijzigd door tamarow op 13-10-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik heb een vreemd probleempje op mijn Swift als de Swift net is opgestart werkt alles zoals het hoort (ok wel de bekende bugs natuurlijk die al vaker besproken zijn hier zoals de labels van de pictogrammen en zo).

Na een tijdje kan ik geen apps meer aantippen die in de bovenste rij staan van mijn startscherm, wel 1 rij lager, maar het naar onderen slepen van de notificationbar is weer geen probleem, dus puur de icoontjes (of widgets) op de bovenste rij van mijn scherm.

Heeft hier nog iemand last van, aangezien het na een reboot een tijd goed gaat neem ik niet aan dat mijn scherm kapot is.

Groet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Wileyfox heeft op Facebook bevestigd dat Oreo ook naar de Swift 1 komt 8)

Toestel wordt echt wel heel goed en lang ondersteund. Kudos Wileyfox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ter info: ondertussen wordt de November security update ook alweer uitgerold (nog geen Oreo). Kreeg vanochtend de melding hierover. Even voor systeem updates checken kan dus nuttig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
tszcheetah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:09:
Ter info: ondertussen wordt de November security update ook alweer uitgerold (nog geen Oreo). Kreeg vanochtend de melding hierover. Even voor systeem updates checken kan dus nuttig zijn :)
Klopt, kreeg hem zelf woensdagavond. Security patch level 1 November 2017 en build TOS317M - N2G48B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Vanmorgen zag ik de update ook staan, ondertussen geinstalleerd maar zover ik begrijp is het alleen de security update naar 1 november, dus geen nieuwe features of aanpassingen van de rest.
Dus het probleem met de labels onder de iconen is er nog wel. Voor de rest benieuwd of maandag nl-alert doorkomt.

<Edit> Oeps label probleem voor iconen is bij mij dus nu wel opgelost, had labels uit gezet denk eens ff snel checken, is dus opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door TheOnlyJean op 01-12-2017 12:24 . Reden: label onder iconen wel opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Helaas geen NL-Alert op mijn Swift... jammer maar ik blijf het een geweldige foon vinden met super support van Wileyfox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@TheOnlyJean er is geen (hardware) support voor NL-Alert op de Swift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 15:38
ETWS-testberichten aangezet, maar hier ook geen NL-Alert melding ontvangen op de swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
rens-br schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:19:
@TheOnlyJean er is geen (hardware) support voor NL-Alert op de Swift.
Is daar geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nee, er is simpelweg geen hardware ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Laatst online: 11:31

Gosse_W

Brims

TheOnlyJean schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:22:
Ik heb een vreemd probleempje op mijn Swift als de Swift net is opgestart werkt alles zoals het hoort (ok wel de bekende bugs natuurlijk die al vaker besproken zijn hier zoals de labels van de pictogrammen en zo).

Na een tijdje kan ik geen apps meer aantippen die in de bovenste rij staan van mijn startscherm, wel 1 rij lager, maar het naar onderen slepen van de notificationbar is weer geen probleem, dus puur de icoontjes (of widgets) op de bovenste rij van mijn scherm.

Heeft hier nog iemand last van, aangezien het na een reboot een tijd goed gaat neem ik niet aan dat mijn scherm kapot is.

Groet
@theonlyjean, hier soms hetzelfde, precies wat jij beschrijft. Het scherm uit en weer aanzetten werkt soms, of het gaat vanzelf weer over. In elk geval ligt het niet aan ons, kennelijk :)

Dan nog iets wat wél geüpdatet is in de nieuwste patch (TOS317M): ineens zie ik weer H+ staan bij de signaalbalkjes als ik 3G/HSPAP internet heb. Sinds de 1e Nougat stond daar steevast "slechts" maximaal H. Nu dus weer echt 3.75G internetten *O*
En, ook hier geen NL-alert :/

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Zou inderdaad geweldig zijn als de Oreo ook nog beschikbaar komt voor de swit 1

Er zijn maar weinig partijen die zo'n lange ondersteuning geven.

Mijn volgende gaat vast weer een Wiley fox worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Mijn Wileyfox Swift (2 stuks) gaat met enige regelmaat plotseling opnieuw opstarten. Ik heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden. Wie wel?
Daarnaast heb ik nog een vraag. Graag zou ik ook continu de tijd op mijn scherm hebben, zoals oa. Samsung dat heeft. Is dat mogelijk op onze Swifts?
brownyster schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:52:
Zou inderdaad geweldig zijn als de Oreo ook nog beschikbaar komt voor de swit 1

Er zijn maar weinig partijen die zo'n lange ondersteuning geven.

Mijn volgende gaat vast weer een Wiley fox worden.
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
tamarow schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:08:
Mijn Wileyfox Swift (2 stuks) gaat met enige regelmaat plotseling opnieuw opstarten. Ik heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden. Wie wel?
Daarnaast heb ik nog een vraag. Graag zou ik ook continu de tijd op mijn scherm hebben, zoals oa. Samsung dat heeft. Is dat mogelijk op onze Swifts?

[...]

Helemaal mee eens!
Dat eerste had ik ook sinds de OTA naar Nougat; en was compleet opgelost na een factory reset.

De tijd continu op je scherm zou veel verbruiken tenzij je een AMOLED scherm hebt (en dat heb je niet). Het scherm van de Wileyfox telefoons is daar volgens mij niet voor voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Dank voor je heldere reactie! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36
Is het al mogelijk om de standaard google dialer te kiezen ipv true caller?

• rens-br
wortelsoft schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:33:
Is het al mogelijk om de standaard google dialer te kiezen ipv true caller?
Dat kan al een tijdje, probeer het uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
rens-br schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:58:
[...]

Dat kan al een tijdje, probeer het uit zou ik zeggen.
Ik heb geprobeert dat te vinden, maar kan de instelling niet vinden . Telefoon is van mijn vriendin en ik niet zo heel lang gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@wortelsoft het is een kwestie van de Google Dialer installer, kiezen als standaard en True caller disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
rens-br schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:18:
@wortelsoft het is een kwestie van de Google Dialer installer, kiezen als standaard en True caller disablen.
De standaard google dialer in de play store is niet compatible, die is ook alleen te vinden via een web search en niet rechtstreeks in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
wortelsoft schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:55:
De standaard google dialer in de play store is niet compatible, die is ook alleen te vinden via een web search en niet rechtstreeks in de play store.
Dat klopt. Maar de apk werkt prima. Linken naar apk files mogen echter niet gegeven worden, dus die zal je zelf moeten vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Ik krijg van iemand een Swift die nog niet overgezet is op Android 7.1. Is dat een probleem of kan dat nog steeds probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Geregeld. Als alle updates uitgevoerd worden kom je ten slotte uit bij de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Vandaag niet de NL-ALERT ontvangen. Toch vind ik dit wel belangrijk.

Gelukkig is het antwoord van Wileyfox bemoedigend:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4628/38866906895_3d1da42940_m.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door tamarow op 19-01-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat zou wel mooi zijn. Toen het toestel uitkwam werd er namelijk gezegd / gemeld door Wileyfox dat er geen hardware support voor NLAlert was. Zie ook: rens-br in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
De security update van januari, met Spectre-fix, wordt op dit moment uitgerold: https://www.facebook.com/...579746458/?type=3&theater

Ik heb 'm nog niet binnen (gebeurt volgens Wileyfox binnen enkele dagen, maximaal 2 weken). Op basis van de reacties op Facebook zijn er nog geen problemen met deze update, dus dat klinkt als goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Update op beide toestellen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
komt android 8 nog voor de swift 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
brownyster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:51:
Vooralsnog hebben we geen reden om aan te nemen dat die niet komt.

https://www.androidplanet...oid-8-0-update-overzicht/ : "Misschien"

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 31-01-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
brownyster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:51:
Is al bevestigd dat die komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:35
gister is helaas het scherm van mij swift gebarsten.... :(
Heeft iemand van jullie ervaring met de ruitvervanging? zo ja; waar en wat waren de kosten?

Nu krijg je de afweging of een nieuwe of vervanging.

Of heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van het lcd via ali voor 2 tientjes?

alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door BlueSS50 op 05-02-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:16

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Oeps dat klinkt niet goed zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubinge
Europese tak Wileyfox verkeert in financiële problemen

https://nl.hardware.info/...t-in-financiele-problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-08 10:47
Heb hier een Swift die al zijn updates heeft gehad (Cyanogen op 5.1.1) en vanaf dan begint het scherm te flikkeren als gek na een reboot. Het scherm flikkert enkel als het standaard homescreen getoond wordt. In het settings menu is alles ok. Regelmatig komt de melding: Google play services has stopped working.

Factory reset gedaan, en dan werkt alles normaal tot hij weer alle updates gedraaid heeft en dan beginnen de problemen weer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cpete schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:59:
Heb hier een Swift die al zijn updates heeft gehad (Cyanogen op 5.1.1)
Upgraden naar het WileyOS? Cyanogen is al een tijdje niet meer ondersteund en behoorlijk buggy. Zie: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS - update en nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro... en nieuws: Wileyfox werkt samen met Cyanogen-ontwikkelaars voor eigen Android-ve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpete
Da's vreemd. Ik krijg geen OTA update aangeboden :s
Zou die er ook moeten zijn voor de originele Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cpete schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:10:
Da's vreemd. Ik krijg geen OTA update aangeboden :s
Zou die er ook moeten zijn voor de originele Swift?
Ja zeker, maar de kans is aanwezig dat je nu niet meer kan upgraden via OTA. Er is een laatste OTA update geweest om de OTA servers te veranderen naar die van Wileyfox, zodat WileyOS gepushed kon worden. Grote kans dat je deze OTA update niet meer binnen krijgt, omdat de CyaogenOS servers inmiddels offline zijn. Daarmee kan je dus niet updaten via OTA.

Welke software versie heb je nu exact? Volg deze stappen eens, dan krijg je als het goed is vanzelf het juiste update bestand.

offtopic:
Maar heb je het afgelopen jaar onder een steen geleefd? :P Wileyfox is al bijna een jaar geleden overgestapt op een eigen OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpete
Aha, super tnx!

PS. off-topic: Toestel van m'n vader :p
rens-br schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Ja zeker, maar de kans is aanwezig dat je nu niet meer kan upgraden via OTA. Er is een laatste OTA update geweest om de OTA servers te veranderen naar die van Wileyfox, zodat WileyOS gepushed kon worden. Grote kans dat je deze OTA update niet meer binnen krijgt, omdat de CyaogenOS servers inmiddels offline zijn en kan je niet updaten via OTA.

Welke software versie heb je nu exact? Volg deze stappen eens, dan krijg je als het goed is vanzelf het juiste update bestand.

offtopic:
Maar heb je het afgelopen jaar onder een steen geleefd? :P Wileyfox is al bijna een jaar geleden overgestapt op een eigen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cpete schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:20:
Aha, super tnx!

PS. off-topic: Toestel van m'n vader :p
Graag gedaan. Laat nog even weten of het gelukt is.

offtopic:
Ah dat verklaard wel het eea. :P.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 13-02-2018 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpete
2 manuele en 5 OTA's later draait hij perfect op Nougat :)
rens-br schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Graag gedaan. Laat nog even weten of het gelukt is.

offtopic:
Ah dat verklaard wel het eea. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cpete schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:09:
2 manuele en 5 OTA's later draait hij perfect op Nougat :)
Dat is een hele berg, maar mooi dat het gelukt is. Kan dat ook allemaal geïnstalleerd worden zonder factory reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:17:
[...]

Dat is een hele berg, maar mooi dat het gelukt is. Kan dat ook allemaal geïnstalleerd worden zonder factory reset?
Ik heb toevallig, na jouw post, ook deze procedure gestart. Ik was alleen te laat om de tweede file te patchen, toen was ie al druk met downloaden van updates dus die heb ik door laten gaan... Zijn er erg veel geworden (hij is zelfs nog bezig) :D Maar alles zonder factory reset, ja. (y) Moet hem dus alleen straks nog weer rooten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Room42 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:38:
Maar alles zonder factory reset, ja. (y) Moet hem dus alleen straks nog weer rooten.
Dat is netjes van Wileyfox. Thx voor de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het nieuwe bootscherm is alleen nu wel erg wit. Je zet jezelf zo wel behoorlijk in de schijnwerpers als je (stiekem) je telefoon aan zet _O-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Is er al meer zekerheid omtrent de toekomst van Wileyfox ?
Waarom deze vraag mijn moeder wil haar Aldi smartphone van 5 jaar oud eindelijk gaan vernieuwen, nu ben ikzelf trotse eigenaar van een Wileyfox Swift (ja trots, een goede telefoon voor weinig geld en tot nu goede ondersteuning) dus ik denk ik kijk eens maar ja door de status van Wileyfox twijfel ik toch een beetje wat ik nu moet doen.

Ik weet niet of Wileyfox nog zelf actief is op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:25:
Is er al meer zekerheid omtrent de toekomst van Wileyfox ?
Waarom deze vraag mijn moeder wil haar Aldi smartphone van 5 jaar oud eindelijk gaan vernieuwen, nu ben ikzelf trotse eigenaar van een Wileyfox Swift (ja trots, een goede telefoon voor weinig geld en tot nu goede ondersteuning) dus ik denk ik kijk eens maar ja door de status van Wileyfox twijfel ik toch een beetje wat ik nu moet doen.
Persoonlijk zou ik nog even afwachten wat het gaat doen. Voor hetzelfde geld koop je een nieuw toestel en vallen ze volgende week definitief om.
Ik weet niet of Wileyfox nog zelf actief is op dit forum.
Die zijn al een tijdje niet meer online geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Beetje bijzonder advies aan the Onlyjean. Juist nu moet niet iedereen afhaken. En vergeet niet:

nieuws: Wileyfox-ceo zegt dat bedrijf wordt geherstructureerd en zal blijven ...

En ondersteuning via Facebook is nog steeds actief!

[ Voor 6% gewijzigd door tamarow op 02-03-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik gebruik mijn telefoon (een Wileyfox Swift) echt heel weinig, en normaal gebruik ik maar zo'n 15-20% batterij per dag. Het volstaat dan ook om hem in de ochtend een uurtje aan de lader te hangen, en ik kan weer gaan.

Echter sinds een paar dagen geleden gaat de telefoon opeens super snel leeg. Op een dag dat ik hem letterlijk niet gebruik gaat die van 100% naar 30%, en op dagen dat ik hem wel gebruik is die nog voor het einde van de dag helemaal leeg. Dit terwijl er ook in het batterij overzicht van Android helemaal niets bijzonders staat. Ook Awake en Screen On zijn alleen een paar hele klein streepjes (dus het is niet zo dat die opeens niet meer kan slapen of iets dergelijks).

Is dit iets wat anderen herkennen, of een idee hebben waar het aan kan liggen?

Ik denk zelf dat misschien de batterij gewoon brak is, maar ik vind het zo raar dat dat dan opeens van de ene op de andere dag gebeurt is. Ik had nog gekeken, maar helaas zijn de batterijen niet op voorraad (logisch ook, oud model en bedrijf zo goed als failliet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hoi, vervelend voor je. Ik neem aan dat je je toestel al een keer opnieuw hebt opgestart en dat dat geen verbetering heeft gegeven.

In de playstore zijn diverse apps te vinden die je informatie kunnen geven over de gezondheid van je batterij en energieverbruik zoek maar eens op bijvoorbeeld "accubattery".

Nieuwe batterijen zijn overigens nog in overvloed te koop via de bekende Chinese webshops zoals aliexpress.nl bijvoorbeeld.

Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubinge
Ik herken het probleem. Bij mij gebeurde het ook van de een op de andere dag. Soms loopt de batterij in een uur tijd zonder dat ik de telefoon gebruik van 40% naar 5%. Als ik dan op batterij overzicht kijk zie ik geen bijzonder verbruik. Ik heb het idee dat het door een bepaalde(?) update komt. Bijzonder vervelend. Omdat het zo plotseling gebeurd vraag ik me af of het wel aan de batterij ligt.

Groeten Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
tamarow schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:06:
Beetje bijzonder advies aan the Onlyjean. Juist nu moet niet iedereen afhaken. En vergeet niet:

nieuws: Wileyfox-ceo zegt dat bedrijf wordt geherstructureerd en zal blijven ...

En ondersteuning via Facebook is nog steeds actief!
Tja leuk, en ik zou op zich best mijn Swift willen vervangen door een Swift 2X, maar vanaf de berichten over uitstel van betaling heb ik vanuit Wileyfox op geen enkel medium meer nieuws vernomen (nu ben ik zelf niet aktief op social media maar ik kijk zo nu en dan wel eens).

Een van de positieve punten van mijn Wileyfox Swift vind ik de updates. Een nieuwe telefoon kopen waar niet zeker van is of er uberhaubt ooit een update gaat komen (vooral security updates maar ook functionaliteit) vind ik geen optie.

Eigenlijk heb ik de hoop met Wileyfox helaas al opgegeven. Een duidelijk teken van leven vanuit Wileyfox zou juist in deze situatie nodig zijn om weer vertrouwen te kweken bij mensen welke op zoek zijn naar een telefoon. Misschien krijgen ze mij ook nog om als duidelijk wordt wat nu de status van het bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
De laatste tijd heeft mijn Wileyfox Swift last van dat die uitvalt. Gewoon spontaan.

Vaak gebeurt dit als het scherm uit is na zoveel minuten, maar heel soms ook tijdens het gebruik. De telefoon wordt dan tergend traag en gaat dan op zwart en wil niet zomaar aan.

Na het opstarten hoef ik geen pincode in te voeren, net of het een soort soft reboot is geweest.

Intern geheugen probleem?
Hardware?
Software?

Ik heb geen idee, wel is de telefoon na de herstart weer super snel.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Heb het hele forum niet doorgespit op zoek naar ervaringen, maar een serieuze buggy feature van de Swift is dat ie niet kan opladen zonder aan te gaan... Het gebeurt me wel eens dat mijn batterij onder de 15% als ik naar bed ga en m'n telefoon dan uit doe. Als ik 'm 's ochtends in de oplader stop, is de batterij ineens leeg en zit ie rustig een uur in een aan-uit-aan-uit-loop. Oplader erin = telefoon gaat aan. Telefoon aan = batterij leeg, dus telefoon uit. Zit nog steeds in de oplader = telefoon aan. Batterij nog steeds leeg = telefoon uit. Ongelooflijk irritant. Ik vermoed dat de enige oplossing is om je batterij niet te leeg te laten lopen, of heeft iemand anders een suggestie? Vind het echt zo raar dat je je batterij niet kan opladen zonder dat je telefoon automatisch uitgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
snapismo schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:25:
Heb het hele forum niet doorgespit op zoek naar ervaringen, maar een serieuze buggy feature van de Swift is dat ie niet kan opladen zonder aan te gaan... Het gebeurt me wel eens dat mijn batterij onder de 15% als ik naar bed ga en m'n telefoon dan uit doe. Als ik 'm 's ochtends in de oplader stop, is de batterij ineens leeg en zit ie rustig een uur in een aan-uit-aan-uit-loop. Oplader erin = telefoon gaat aan. Telefoon aan = batterij leeg, dus telefoon uit. Zit nog steeds in de oplader = telefoon aan. Batterij nog steeds leeg = telefoon uit. Ongelooflijk irritant. Ik vermoed dat de enige oplossing is om je batterij niet te leeg te laten lopen, of heeft iemand anders een suggestie? Vind het echt zo raar dat je je batterij niet kan opladen zonder dat je telefoon automatisch uitgaat...
Daar heb ik ook ooit eens naar gezocht, maar dan met Google. Ik heb gezocht in het Engels vind je soms meer. :)

Hier is het antwoord: https://forum.xda-develop...p/offline-charge-t3439775
- Reboot to fastboot;
- Run fastboot oem enable-charger-screen
- Run fastboot oem off-mode-charge
Dit heb ik nog niet toegepast, zolang het kan laat ik mijn Swift niet verder gaan dan 1%. Maar normaal laad ik 'm op rond de 40% a 50%.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support