Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
lockie1978 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:33:
Ja zojuist idd ja, dus kijk t nu even aan tot morgen en anders zet ik de oudere versie er weer op
Ah ok. Ik verwacht dat je probleem nu (een heel eind) opgelost moet zijn. Tijdens zo'n ingrijpende en grote update kan er nog wel eens wat fout gaan en blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik gebruikte in de oude versie nog die boxer mail app omdat daar de exchange mogelijkheid niet in de Gmail app zat.
Had na de update naar 7 die boxer app nog steeds en kreeg ook bij 1 agenda item 3 meldingen. Heb daarna een factory reset gedaan en ben die boxer app gelukkig kwijt. De huidige Gmail app heeft nu wel den exchange mogelijkheid dus ik kan alles daarmee doen.

Ik heb alleen het volgende probleem:
Ik gebruik 2 simkaarten, heb de 2e alleen maar in gebruik voor standby. Doe dus alles via de eerste. Op die eerste zit alleen een sim pin en op die 2e niet. Elke nacht gaat de telefoon gepland uit om 11 uur en dan 's morgens weer om 6 uur aan.
Nu merk ik dat de instelling voor data en smsjes, dat die via sim 1 moeten lopen wel vastgehouden wordt, maar ik moet elke keer de instelling van bellen wijzigen van altijd vragen naar sim 1. Die wordt dus niet onthouden. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
dit komt waarschijnlijk omdat je geen pincode hebt op sim2, die daardoor eerder beschikbaar komt voor bellen na het aanzetten. Als je geen pincode wilt, kun je beter iets gebruiken om je telefoon helemaal op stil te zetten in plaats van uit.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Koopmans schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:32:
Had na de update naar 7 die boxer app nog steeds en kreeg ook bij 1 agenda item 3 meldingen. Heb daarna een factory reset gedaan en ben die boxer app gelukkig kwijt.
Beviel de Boxer app zo slecht, dat je blij was dat je er vanaf was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
rens-br schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Bij mij werkte de boxer app op zich goed, maar wat ik echt vreselijk vond was dat ik mijn telefoon dubbel moest ontgrendelen vanwege Microsoft Exchange policies. Dus eerst toestel unlocken (eigen beveiliging) en dan nog eens Boxer unlocken. Als je veel mails binnen krijgt wordt dat na een paar dagen echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GH45T schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:05:
Bij mij werkte de boxer app op zich goed, maar wat ik echt vreselijk vond was dat ik mijn telefoon dubbel moest ontgrendelen vanwege Microsoft Exchange policies. Dus eerst toestel unlocken (eigen beveiliging) en dan nog eens Boxer unlocken.
Kan mij inderdaad voorstellen dat dat frustratie oplevert. Hoe moest je Boxer unlocken ook met een code?

Overigens is het aan de ene kant wel jammer dat het zo werkt, aan de andere kant laat Boxer daarmee wel zien dat ze respect hebben voor de Exchange policies van je werkgever. De Gmail app heeft dat dus schijnbaar niet.

Ik gebruik hier Boxer ook al een hele lange tijd met veel plezier. Heb er zelf vijf Exchange boxen aanhangen, zonder Policies btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Kan mij inderdaad voorstellen dat dat frustratie oplevert. Hoe moest je Boxer unlocken ook met een code?

Overigens is het aan de ene kant wel jammer dat het zo werkt, aan de andere kant laat Boxer daarmee wel zien dat ze respect hebben voor de Exchange policies van je werkgever. De Gmail app heeft dat dus schijnbaar niet.

Ik gebruik hier Boxer ook al een hele lange tijd met veel plezier. Heb er zelf vijf Exchange boxen aanhangen, zonder Policies btw.
Om de boxer app te openen, of dat nu mail of calendar was moest ik een pincode invoeren en bevestigen.

De Gmail app respecteert ook de Exchange policies, maar die verplicht gewoon dat de unlockcode voor je toestel aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik wil niet enkel mijn mailbox beschermen maar ook andere toegang tot mijn telefoon. Resultaat is dat ik dus 2x een pincode in moest voeren.

Heb zelf 3 Exchange mailboxen, 2 van het werk met eigen Exchange omgeving en 1 privé van Office365 hosted Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GH45T schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Om de boxer app te openen, of dat nu mail of calendar was moest ik een pincode invoeren en bevestigen.

De Gmail app respecteert ook de Exchange policies, maar die verplicht gewoon dat de unlockcode voor je toestel aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Daar zit het verschil dus in. Goed om te weten :)

Boxer is tegenwoordig ook gewoon uit te store te downloaden overigens: Google Play: VMware Boxer mocht je nog een poging willen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Daar zit het verschil dus in. Goed om te weten :)

Boxer is tegenwoordig ook gewoon uit te store te downloaden overigens: Google Play: VMware Boxer mocht je nog een poging willen wagen.
Dit gedrag is juist met een recente Boxer release Heb dit een maand geleden ongeveer nog geprobeerd. Januari vorig jaar had ik het toestel nieuw en toen was dit niet, maar volgens mij synchroniseerde mijn Exchange agenda's toen niet goed of iets dergelijks 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koopmans
rens-br schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Nee hoor, had geen problemen met de app, maar heb liever gewoon alles in 1app en de Gmail app bevalt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockie1978
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Na de factory reset werkt het toestel weer top, 4g werkte nog niet maar na het switchen van de simkaarten werkt dit nu ook. Blij weer een betrouwbaar werkend toestel te hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Sinds vanmorgen de nieuwe TomTom sports app op mijn telefoon. Als mijn horloge niet hoeft te synchroniseren, hoeft bluetooth ook niet aan.
Echter krijg ik om de 5 minuten de melding Een app wil Bluetooth inschakelen voor dit apparaat. Dit vind ik erg vervelend. Weet niet hoe ik het moet uitschakelen, deze melding, want ik druk iedere keer op weigeren.

Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Na heel lang wachten en hier het forum in de gaten te houden en te lezen wat de ervaringen zijn met het nieuwe OS wil ik toch de sprong gaan wagen, ik ga dan wel voor een complete update en een complete wipe van mijn telefoon zeker bij een grote stap van android 6 naar 7 lijkt me dat wel de meest ideale weg om problemen met geupdate bestanden etc te voorkomen. Dus vanavond maar eens de sprong wagen. Nu zie ik dat er een nieuwe update klaar staat klopt dat met de securityupdate van mei er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Security patch level is al vanaf eind april op 1 mei 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ondertussen is WileyFox aan het waarschuwen dat je nu echt moet gaan updaten naar Android 7; 25 juni trekt Cyanogen de servers definitief offline. Kreeg er vanochtend een mail over, de tekst is ook hier te vinden (daar vind je ook linkjes naar update images die je zelf kunt downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik krijg al de melding voor de update naar android 7.1.1 dus niet meer afhankelijk van de cyanogen servers als ik het goed heb. Volgens mij kun je handmatig updaten naar de laatste cyanogen versie en van daar uit naar android 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Zo ik heb de update gisteren gedaan ging probleemloos, wel de cache gecleared (nog geen factory reset, die doe ik van het weekend wel) dingetjes die me opvallen, zijn al allemaal langs gekomen, maar eentje heb ik nog niet terug gelezen, namelijk de clock widget is niet meer te resizen naar 3x1 dat ging vroeger wel, hij blijft 2 regels gebruiken, in de update zit versie 4.5.0 van de clock in de playstore staat versie 5.0.1, de 4.5 wordt niet geupdate met de 5.0.1 dus er is een verschil maar ook de 5.0.1 is niet meer te resizen naar 3x1

Mijn acalendar+ widget was 5x4 en vulde op de breedte het scherm nu is die ook 5x4 maar heeft brede randen gekregen.

Ik ga nog eens verder experimenteren.

Aanvulling,

Acalendar+ heeft een optie om de 4x4 widget uit te trekken, ik trek hem eerst naar 5x4 uit en dan in acalendar+ nog eens naar beeldschermbreedte.

[ Voor 10% gewijzigd door TheOnlyJean op 12-06-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Wat een geweldige telefoon deze Swift! Ik heb hem nu sinds een maand of drie en ik ben er echt erg tevreden mee. Gekocht omdat mijn LG V10 (die ik toch al wat groot vond) gerepareerd werd. Eerlijk gezegd was ik van tevoren wat sceptisch over de snapdragon 410 en de camera maar beiden vallen me niet tegen. De V10 is sneller en de camera is beter maar met de Swift is prima te werken.

Ik heb nog wel ene vraag. Onlangs heb ik mij aangemeld voor Paypal touch. In de bevestigingsmail stond:
Vanaf nu vragen we u niet meer om uw wachtwoord als u een aankoop doet met PayPal vanaf deze mobiele telefoon: cracklin.

Volgens Paypal is dat cracklin de naam waaronder de telefoon zich bij Paypal bekend maakt. Deze zou bij de telefoonnaam in de instellingen moeten staan. Dat is niet zo, daar staat gewoon Wileyfox Swift, maar ik vraag me af of iemand dat cracklin herken. Ik vind het maar een gek woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
crackling is de Cyanogen build voor Wileyfox Swift, het is dus een OS-identificatie

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ah dank! Echter ik draai geen Cyanogen, maar Wileyfox versie van Android 7.1. Blijkbaar een leftover, die op de plek staat waar andere fabrikanten wel hun naam en type van de telefoon hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@paulhekje en @musicfreak crackling is gewoon de code naam van de Wileyfox Swift, Wileyfox gebruikt die naam ook intern om het toestel aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ah op die manier, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Is het trouwens nog mogelijk om een ander lettertype in te stellen voor je homescreen en zo, vroeger op mijn samsung ging dat en op mijn Swift met cyanogen ging dat ook, maar nu onder android 7.1.1 zie ik die setting nergens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ik had gehoopt dat met de nieuwe Android versie NL-Alert zou gaan werken voor de Swift. Deze week is er 's nachts een bij mij in de buurt verstuurd, maar ik heb niks ontvangen (m'n vrouw met een Nexus5 heeft 'm wel gehad; allebei KPN). M'n Swift had ik goed ingesteld staan volgens de standaard Android instructies van NL-Alert.

Nu maar afwachten op het voglende testbericht (3 juli), maar ik gok dat die ook niet gaat aankomen.

@Verwijderd is de ondersteuning voor dit soort cell broadcasts aanwezig in Android 7, or is dit expres uitgeschakeld? Ik weet dat Cyanogen het niet ondersteunde, maar had nu met de meer stock Android stiekem op beterschap gehoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@TheOnlyJean er zit geen theme manager in standaard Android, dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Je kan wel een andere launcher gebruiken, dan kan je in ieder geval het lettertype van je Homescreen en app drawer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Hoi Rens, dank je wel, kon het al niet vinden met lettertype veranderen. Maar goed maakt niet uit mss komt het nog en anders moet ik wennen aan het standaard lettertype he.

Wat ik verder heel vreemd vind, en dat hoeft niet aan de Swift of het OS te liggen, maar ik gebruik de google dialer en whatsapp, en nu zie ik bij mijn contacten alle contacten dubbel 1 keer vanuit mijn gmail account zoals het hoort en 1 keer vanuit whatsapp. Heb bij accounts al eens whatsapp weggegooid en dan zijn de dubbele weg maar zodra je iets doet in whatsapp komen ze weer terug, heb whatsapp al de toegang tot contacten ontzegd maar dan krijg je geen namen meer bij de chats alleen maar telefoonnummers dus dat werkt ook niet. Vind het wel storend, maar kan natuurlijk ook aan de google dialer liggen. Want als ik in gmail inlog en kijk naar mijn contacten zijn er geen dubbelen dus dit gebeurt alleen op mijn telefoon (met android 7.1.1 en niet bij de oude versie 6.0.1 met dezelfde dialer)

Wie weet een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@TheOnlyJean wellicht kan je in je contacten app de Whatsapp contacten op onzichtbaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
rens-br schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:18:
@TheOnlyJean wellicht kan je in je contacten app de Whatsapp contacten op onzichtbaar zetten.
Helaas die optie zit er in de google dialer niet in, had ik al naar gekeken maar toch bedankt voor de tip mss moet ik de oudere google dialer installeren.

Is er trouwens voor de Swift ook al een Android 7.1.2 aangekondigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Vraagje zijn er nog meer mensen die na de update naar android 7.1.1 problemen hebben met de scherm rotatie ? Als ik mijn foontje pas opgestart hebt werkt alles perfect na een bepaalde tijd als ik dan een appje binnen krijg en ik wil antwoorden (dikke vingers dus ik draai mijn telefoon een kwartslag) wil die niet meer meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 16:48
Ik heb sinds de update dat wanneer ik bel, of gebeld wordt, dat mijn scherm op zwart gaat en totaal niet meer bruikbaar is. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Een bepaalde instelling ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Flavius schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:48:
Ik heb sinds de update dat wanneer ik bel, of gebeld wordt, dat mijn scherm op zwart gaat en totaal niet meer bruikbaar is. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Een bepaalde instelling ofzo?
Doet je proximity sensor het nog wel? Download even een test-tool vanuit de store. Ik heb dit gehad met een ander toestel. Als ik bij de sensor in de buurt kwam, sloeg hij volledig uit en wilde niet meer terugkomen.

De sensor zit volgens mij tussen de speaker en camera.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 30-06-2017 15:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 16:48
Room42 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Doet je proximity sensor het nog wel? Download even een test-tool vanuit de store. Ik heb dit gehad met een ander toestel. Als ik bij de sensor in de buurt kwam, sloeg hij volledig uit en wilde niet meer terugkomen.

De sensor zit volgens mij tussen de speaker en camera.
Thanks! Ik weet nu weer het probleem zit, namelijk dat ik mijn camera heb afgeplakt en daarbij blijkbaar ook die sensor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Graag zou ik de pincode van mijn simkaart willen wijzigen. In het instellingenmenu vind ik hier echter geen optie voor. Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:45:
Graag zou ik de pincode van mijn simkaart willen wijzigen. In het instellingenmenu vind ik hier echter geen optie voor. Kijk ik ergens overheen?
Het zit wat verstopt:
1. Ga naar de Instellingen / Settings van het toestel.
2. Ga naar Beveiliging / Security (dus niet naar Simkaarten).
3. Naar 'Simkaart slot' en vervolgens ’Stel in simkaart slot' / ‘Set up SIM card lock’.
4. Verander (je) PIN.

Overigens gebruik ik het toestel in het Engels, dus weet zo gauw niet de exacte benaming in het Nederlands. Hopelijk helpt dit, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dat heeft inderdaad geholpen, dank! Op zich ook weer niet zo onlogisch dat de instelling daar staat... :9

Heb nog een andere vraag over de Swift. Op mijn vorige telefoon (LG V10) kon ik in de statusbalk d.m.v. een streepje naast het Bluetooth symbool het zien hoe vol de accu van mijn draadloze hoofdtelefoon was. Ik meen dat het percentage ook zichtbaar was als ik het notificatiescherm opende.

Op mijn Swift zie ik dit niet meer terug. Is dit met een app of een instelling aan te passen? Ik vroeg me af waardoor het op de LG wel werkte, wellicht is het een fabrikant aanpassing van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:21:
[...]

Dat heeft inderdaad geholpen, dank! Op zich ook weer niet zo onlogisch dat de instelling daar staat... :9

Heb nog een andere vraag over de Swift. Op mijn vorige telefoon (LG V10) kon ik in de statusbalk d.m.v. een streepje naast het Bluetooth symbool het zien hoe vol de accu van mijn draadloze hoofdtelefoon was. Ik meen dat het percentage ook zichtbaar was als ik het notificatiescherm opende.

Op mijn Swift zie ik dit niet meer terug. Is dit met een app of een instelling aan te passen? Ik vroeg me af waardoor het op de LG wel werkte, wellicht is het een fabrikant aanpassing van Android?
Graag gedaan of laat ik zeggen, geen dank! ;) Ondertussen ben ik erachter hoe ik (ook) de taal verander, de voorkeuren hierin aanpas. Niet gedacht dat het zo eenvoudig is! :D Goed, je tweede vraag:

1. Ga naar ‘Instellingen'.
2. Ga naar 'Statusbalk'.
3. Naar ‘Statusbalkpictogrammen'.
4. Scroll naar beneden tot bij ‘Accu' > 'Percentage altijd weergeven’.

Overigens werkt men bij Wileyfox nog aan de visuele en inhoudelijke kanten van de telefoon. Deze update zien we vanzelf, met een melding, verschijnen binnen een paar maanden.

That’s it / Volia! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:45:
4. Scroll naar beneden tot bij ‘Accu' > 'Percentage altijd weergeven’.
Dank voor je tip, echter hiermee laat je het percentage zien van de accu van de Wileyfox, ik wil het accupercentage van mijn gekoppelde Bluetooth hoofdtelefoon zien. Da's wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:55:
[...]

Dank voor je tip, echter hiermee laat je het percentage zien van de accu van de Wileyfox, ik wil het accupercentage van mijn gekoppelde Bluetooth hoofdtelefoon zien. Da's wat anders...
Oh, ik had je niet helemaal begrepen, sorry! ;) Maar ik ben deze sinds ik een Wileyfox bezit niet tegengekomen, heb het ergens gezien of er zelfs maar van gehoord. Misschien in een toekomstige update (@Verwijderd) aub? O+

Ondertussen test ik, zo af en toe en tussendoor, deze applicatie welke ik had gepost op het middaguur. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
tszcheetah schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:17:
Ik had gehoopt dat met de nieuwe Android versie NL-Alert zou gaan werken voor de Swift. Deze week is er 's nachts een bij mij in de buurt verstuurd, maar ik heb niks ontvangen (m'n vrouw met een Nexus5 heeft 'm wel gehad; allebei KPN). M'n Swift had ik goed ingesteld staan volgens de standaard Android instructies van NL-Alert.

Nu maar afwachten op het voglende testbericht (3 juli), maar ik gok dat die ook niet gaat aankomen.

@Verwijderd is de ondersteuning voor dit soort cell broadcasts aanwezig in Android 7, or is dit expres uitgeschakeld? Ik weet dat Cyanogen het niet ondersteunde, maar had nu met de meer stock Android stiekem op beterschap gehoopt :)
Hoop eigenlijk ook wel op een NL-alert vanmiddag, maar gezien jouw bericht kijk ik niet vreemd op als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:34:
[...]

Hoop eigenlijk ook wel op een NL-alert vanmiddag, maar gezien jouw bericht kijk ik niet vreemd op als het niet werkt.
NL-Alert werkt, (ook) succesvol ontvangen (Engelstalig OS)!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:39:
[...]

NL-Alert werkt, (ook) succesvol ontvangen (Engelstalig OS)!! oOo
Bij mij niet hoor... Na update naar Android 7.1.1 heb ik ook een factory reset uitgevoerd en slechts kleine dingen aangepast dus het kan eigenlijk ook geen oude setting of iets dergelijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Bij mij niet hoor... Na update naar Android 7.1.1 heb ik ook een factory reset uitgevoerd en slechts kleine dingen aangepast dus het kan eigenlijk ook geen oude setting of iets dergelijks zijn.
Vervelend, maar misschien ligt dat aan je provider las ik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:24:
[...]

Vervelend, maar misschien ligt dat aan je provider las ik hier!
Kan, ik heb 2 sim kaarten. Primair Tele2 (privé abonnement) en secundair Vodafone (van het werk). Zakelijk hebben we maar 200MB databundel en ik bel zelf zelden zakelijk, is meer gebeld worden. Heb prive 1GB databundel dus daarom maar Tele2 als primaire SIM.

Misschien dat alleen NL-alert op de primarie SIM werkt en Tele2 dit niet ondersteund..

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 03-07-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Ik heb op mijn swift ook geen NL alert gehad. Draai android 7.1.1 en die is nog niet zo lang geleden gefactory reset en nog behoorlijk schoon.
Wel erg slecht dat er blijkbaar best veel mensen zo'n bericht niet ontvangen, ik hoop dat de sirenes nog lange tijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Mijn vader heeft het volgende probleem met zijn Swift: hij wil niet meer opladen, accu percentage blijft op 0%. Hij wordt wel erg warm. Een factory reset en de accu er even uit heeft niet geholpen.
Is zijn accu nu stuk?

Na de update naar Android 7 kwam hij ook in een bootloop terecht waarbij de accu erg warm werd. Dat was toen opgelost door de accu er even uit te halen.

Is zo'n accu ook in Nederland te koop? Op wileyfox.com sturen ze hem alleen op naar de UK...

[ Voor 11% gewijzigd door Koopmans op 07-07-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maand stopt de camera app met regelmaat; ik krijg de camera niet opgestart.

Ik heb al wel op fora aan het lezen geweest maar dan krijg je een hele hoop tips en dingen om te doen. Ik wilde dit probleem ook even hier voorleggen, bij deze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:37:
Sinds een paar maand stopt de camera app met regelmaat; ik krijg de camera niet opgestart.

Ik heb al wel op fora aan het lezen geweest maar dan krijg je een hele hoop tips en dingen om te doen. Ik wilde dit probleem ook even hier voorleggen, bij deze ...
Vervelend! Mogelijke oplossing/tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik hoop nog op andere oplossingen, een reset zit ik nu echt niet op te wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2024
Sinds ik overging naar 7.1.1 heb ik problemen met mijn simkaarten. Ik gebruik mijn Telfort kaart als default, maar na elke restart word het teruggezet naar (vragen...). Nog erger is, dat ik van mijn 2de simkaart niet kan Internet-en, en van de eerste alleen maar met de allertraagste E. Het wisselen van de kaarten hielp niet.
Tot nu toe de enige oplossing is, om de 2de simkaart uit te schakelen. Dan heb ik 4G. Maar daarvoor heb ik een Dualsim telefoon niet gekocht.
Ik heb Wileyfox geschreven. Eerst was het antwoord dat met de update er meer problemen zijn en ze eraan werken. Toen ik later vroeg, hoe ver ze waren, zeiden ze dat een aantal toestellen zijn beschadigd door de update, en ik mijn toestel terug moet sturen. Hoe vreemd ik het vond, heb Ik het meegestuurde formulier gevuld en teruggestuurd. Sindsdien (ong. 1 maand) hoor ik niets. Mijn mails worden niet meer beantwoord.
Ik las ergens dat er een 7.1.2 update voor Swift2 al uitgerold is. Komt die ook voor Swift1? Zou dat de oplossing kunnen zijn? Dan wacht ik erop. Anders kan ik nog een fabriek reset doen, maar dat vind ik eng. De laatste keer heb ik veel dingen verloren. Onder meer alle WIFI wachtwoorden.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49

Gosse_W

Brims

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Hulde voor een portie ontevredenheid?
Als jij van tevoren al ontevredenheid vreest, waarom installeer je de update dan?

Zijn er ook pluspunten aan de update? Iets wat ik me nog steeds afvraag namelijk.
Na 2 ½ maand op Nougat ben ik toch steeds wat minder blij met de updowngrade van mei. Ik moet veel vaker opnieuw starten wegens algemene traagheid met name. Een enkele keer ook een volstrekt zwart scherm waarbij de Swift een minuut of wat nergens op reageert, soms klapt er een app zonder melding ineens uit, veel vaker dan bij Marshmallow. :F Ook mis ik nog steeds veel van de tweaks die in cyanogen mogelijk waren. Blij voor m'n vrouw dat ik haar Swift nog niet geüpdatet heb, ondanks de aanbeveling om dat wel te doen. En tsja, sinds 25 juni schijnt het ook niet meer automatisch te kunnen volgens een mail van Wileyfox. Hoe het met security zit voor haar.... hopen dat er niet te veel geëxploit wordt op Android 6 :X

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bij mij doet sinds ongeveer een week de notificatie led niets meer. Lijkt iets hardwarematigs te zijn, gaat ook niet aan als het toestel uit staat en ik deze aan de lader hang.

Verder herken ik ook de traagheid. Hoe vaak ik niet in mijn browser (Ghostery) zie dat door geheugentekort de tracking library niet meer kan worden bijgewerkt. Vaak crashen kort daarna alle apps en herstart de interface.

Mijn powerbutten werkt ook steeds moeizamer. Moet steeds harder op het knopje duwen om tot de gewenste actie te komen. Ook blijft de USB aansluiting mij irriteren. Dat niet gewoon elke micro USB kabel past is gewoon slecht.

Al met al is mijn ervaring niet echt positief meer. Mijn toestel is anderhalf jaar oud en ik kan elke 2 jaar een nieuw toestel uitzoeken via het werk. Moet dus nog een half jaar mee tenzij ik zelf een ander toestel koop. Dat halfjaar ga ik normaal wel redden maar toch met enige irriratie. Kans wordt steeds kleiner dat ik nogmaals voor Wileyfox kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gosse_W schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Na 2 ½ maand op Nougat ben ik toch steeds wat minder blij met de updowngrade van mei. Ik moet veel vaker opnieuw starten wegens algemene traagheid met name. Een enkele keer ook een volstrekt zwart scherm waarbij de Swift een minuut of wat nergens op reageert, soms klapt er een app zonder melding ineens uit, veel vaker dan bij Marshmallow. :F Ook mis ik nog steeds veel van de tweaks die in cyanogen mogelijk waren. Blij voor m'n vrouw dat ik haar Swift nog niet geüpdatet heb, ondanks de aanbeveling om dat wel te doen. En tsja, sinds 25 juni schijnt het ook niet meer automatisch te kunnen volgens een mail van Wileyfox. Hoe het met security zit voor haar.... hopen dat er niet te veel geëxploit wordt op Android 6 :X
Inmiddels heb ik mijn Swift niet meer. De grootste charme voor mij was Cyanogen en de prijs/kwaliteit.
Een update is niet altijd een verbetering, niet alleen bij Wileyfox, andere merken kampen ook hiermee.
(Daarbij is verbetering deels subjectief)
Kun je misschien Lineage OS installeren?

De security-updates die je misloopt als je het oude vertrouwde Cyanogen laat staat (Swift van je vrouw) zijn idd een nadeel. Misschien een tip voor Wileyfox om de security-updates onafhankelijk te maken van de algemene updates.
Koopmans schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:54:
Mijn vader (...)
Is zo'n accu ook in Nederland te koop? Op wileyfox.com sturen ze hem alleen op naar de UK...
Kijk eens hier

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Helaas zijn mijn belangrijkste issues met de Swift toch niet opgelost met Nougat. Mijn telefoon reset nog steeds op willekeurige moment spontaan als ik bel of gebeld word. Gok dat het in 1 op de drie gevallen gebeurt, en ik kan geen regelmaat ontdekken wanneer of waarom. Om gek van te worden.

Ook de notificatie-leds doen het nog steeds niet als notificatie-geluid uit staat (bizar genoeg behalve in mijn Trello app) en GPS is nog steeds bagger (verliest het signaal telkens opnieuw en vindt 'm dan weer terug).

Ik weet niet of ik de volgende keer weer een Wileyfox zou kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@snapismo Dit is heel vervelend, als je nog geen reset (naar fabrieksinstellingen) gedaan hebt is dit het moment. Ja, je bent alles kwijt maar is hoogstwaarschijnlijk je enige oplossing.

Mocht je dit al gedaan hebben en/of werkt dit niet, dan is je enige optie om 'm voor reparatie op te sturen.

Ik heb in één post van hunzelf op de Facebook van Wileyfox gelezen dat er na de update, daadwerkelijk Swift's hardwarematig beschadigd zijn door de update.

Je kan naar een andere fabrikant stappen, maar elke update bij iedere fabrikant kan fout gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door LocK_Out op 30-07-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:38:

Ik heb in één post van hunzelf op de Facebook van Wileyfox gelezen dat er na de update, daadwerkelijk Swift's hardwarematig beschadigd zijn door de update.

Je kan naar een andere fabrikant stappen, maar elke update bij iedere fabrikant kan fout gaan.
Een update waarbij de hardware beschadigd raakt hoor je toch zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
@snapismo Dit is heel vervelend, als je nog geen reset (naar fabrieksinstellingen) gedaan hebt is dit het moment. Ja, je bent alles kwijt maar is hoogstwaarschijnlijk je enige oplossing.

Mocht je dit al gedaan hebben en/of werkt dit niet, dan is je enige optie om 'm voor reparatie op te sturen.

Heb je toevallig de link nog naar die post, of weet je anders rond welke periode die geplaatst is? Of welke hardware problemen er waren?

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@chaola ik heb zojuist de NL & UK Facebook pagina's van Wileyfox doorgelezen, maar kan niets meer terugvinden.

Misschien heb ik het verkeerd gezien of een niet Wileyfox post hiervoor aangezien. Ik neem het hierom ook terug.

[ Voor 13% gewijzigd door LocK_Out op 30-07-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik zou @Verwijderd even een DM sturen, van wat ik hier heb gelezen reageren ze goed op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn Wileyfox Swift1 werkt na de 7.1.1 update alleen maar met 1 simkaart. Ik heb het gemeld aan Wileyfox. Eerst kreeg ik te horen, dat dit een bekend probleem is waaraan ze werken, later dat er een aantal toestellen zijn door de update beschadigd, en ik via een meldingformulier mijn toestel voor reparatie zou moeten aanmelden. Nadat een fabriek reset ook niet had geholpen, heb ik dat gedaan. Sindsdien (26 of 27 juni) hoor ik niets van ze. Ik heb via een email ook gevraagd wat hier aan de hand is, maar daarop werd ook niet gereageerd.
Is er iets mis met Wileyfox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

Beste mensen. Ik overweeg om ook een Swift 2x te kopen,
Sorry, verplaatst naar 2x topic

[ Voor 90% gewijzigd door mbb op 03-08-2017 00:33 ]

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
@mbb Je stelt je vragen in het verkeerde topic, dit is het topic over de 1e swift. :) Topic over de 2X is hier te vinden: [Wileyfox Swift 2X] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

Bedankt. Sorry.
Had een link uit een review gevolgd, en nam aan dat dit voor alle Swift versies was.
Zal mijn vragen even verplaatsen, al neem ik aan dat de software min of meer gelijk functioneert op alle apparaten.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41

Guess you're right. Ga het binnenkort wel een keer proberen als ik wat tijd heb om alles te back-uppen.

Herkent niemand die wisselende GPS-bereikbaarheid-issues eigenlijk? Ik gebruik GPS wel vooral in de auto, maar dat verklaart nog steeds niet waarom m'n Swift het ene moment wel en dan weer geen verbinding maakt met GPS. In huis lukt het me sowieso niet om verbinding te maken, maar ik geloof dat dat wel redelijk gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:48
Hoi,

Ik ben erg blij met Android update naar 7.11. nu zag ik dat er ook al de 7.12 in omloop was.

Komt deze ook voor de Swift 1

Hoop het wel

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
De 7.12 had ik ook gezien maar die is volgens mij voor de Spark of zo, afwachten of die ook voor de Swift komt.

Weet iemand hoe je kunt uitschakelen dat de camera app gestart wordt als ik de Power knop indruk, niet elke keer maar heel vaak wordt mijn Swift niet unlocked maar wordt de camera app gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have just received the August Update (Android 7.1.2 Nougat) - TOS208G for the Swift 2 X with a size of 535,0 MB. Hope everyone else get it too.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
TheOnlyJean schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:01:
Weet iemand hoe je kunt uitschakelen dat de camera app gestart wordt als ik de Power knop indruk, niet elke keer maar heel vaak wordt mijn Swift niet unlocked maar wordt de camera app gestart.
Daar ben ik ook eerder tegenaan gelopen, met dank aan mensen in dit topic opgelost:
BlueSS50 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:35:
Als je dubbel klikt op de aan/uit knop dan start de camera. zowel aan als in de slaapstand. dit kun je volgens mij bij de camera settings aanpassen
Ga naar je telefoonsettings -> zoeken -> "camera" intypen en dan "Jump to Camera" uitzetten (geen idee hoe 't in het Nederlands heet...). Die optie kon ik ook niet vinden in de menu's, maar met de zoekfunctie komt 'ie wel tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Dank je wel dat was de instelling voor het uitschakelen van de Camera heb hem gevonden.

Nu hopen dat ze de swift ook blijven voorzien van de updates in ieder geval al android 7.11 wat sommige grote merken nog niet eens hebben. Helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Had vandaag toch een raar akkefietje, vannacht was mijn telefoon helemaal leeg gelopen geen idee hoe maar goed zag in de batterij statestieken een daling in de nacht tot de telefoon helemaal leeg was, gelukkig was ik op tijd wakker want mijn telefoon is ook mijn wekker.

Dus de telefoon aan de lader en opladen, blijken al mijn ingestelde meldingen (lees geluiden) niet meer ingesteld te staan, dus alles was weer naar de default ringtone etc ook voor Whatsapp en Mail.

Dus geen idee hoe dit komt, verder zag ik afgelopen weekend een data verbruik van bijna 450MB van mijn Swiftkey keyboard welke ik geinstalleerd heb (vind ik fijner als GBoard) maar waar die 450MB data vandaan komt geen idee, zou het kunnen van het zoeken naar een leuk Gifje ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
Zolang als ik mijn Swift al heb, is het enigzins een gevecht geweest met opladers omdat de micro usb aansluiting te diep zit waardoor sommige opladers niet werken, sommige alleen in een bepaalde houding en een andere werkt makkelijk

Nu ben ik helaas op het punt dat er bijna geen een oplader meer werkt, ik ben 5 minuten lang aan het pielen om hem aan het opladen te krijgen.

Heeft iemand dezelfde ervaring? een mogelijke fix?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
louzy82 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:13:
Zolang als ik mijn Swift al heb, is het enigzins een gevecht geweest met opladers omdat de micro usb aansluiting te diep zit waardoor sommige opladers niet werken, sommige alleen in een bepaalde houding en een andere werkt makkelijk

Nu ben ik helaas op het punt dat er bijna geen een oplader meer werkt, ik ben 5 minuten lang aan het pielen om hem aan het opladen te krijgen.

Heeft iemand dezelfde ervaring? een mogelijke fix?
Ja, zelfde ervaring. Enige kabel welke bij mij écht goed werkt is een micro-USB kabel welke tegenwoordig bij Logitech muizen wordt meegeleverd. Die hoef je niet bij te snijden, past perfect en blijft ook goed zitten. De mijne zat bij een muis, maar ziet er exact uit zoals in de volgende Ebay advertentie:
http://www.ebay.com/itm/4...0773cc:g:HwcAAOSw3ydVuhdp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
GH45T schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Ja, zelfde ervaring. Enige kabel welke bij mij écht goed werkt is een micro-USB kabel welke tegenwoordig bij Logitech muizen wordt meegeleverd. Die hoef je niet bij te snijden, past perfect en blijft ook goed zitten. De mijne zat bij een muis, maar ziet er exact uit zoals in de volgende Ebay advertentie:
http://www.ebay.com/itm/4...0773cc:g:HwcAAOSw3ydVuhdp
Het wegsnijden van een stukje van de rand van de usb kabel is niet zo erg, maar nu is dat zelfs niet genoeg.
Hij kan gewoonweg niet dieper aangesloten worden maar het lijkt wel also het plaatje van de telefoon die een connectie moet krijgen met de kabel krom of half kapot is.

Dus een kabel erin en klein beetje schuin of omhoog of omlaag houden dan werkt het soms wel.

Louzy#2475

• TheOnlyJean
Ik heb een micro-usb kabeltje van de action past perfect geen problemen kost nog geen 2 euro.
Ik gebruik die voor al mijn apparaten en werkt op alles dus super makkelijk heb 3 van die kabeltjes en een dubbele usb lader die op beide poorten 2,1 A kan brengen dus ik kan alles opladen behalve mijn Asus Tablet maar die heeft een eigen lader.

• GH45T
TheOnlyJean schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:09:
Ik heb een micro-usb kabeltje van de action past perfect geen problemen kost nog geen 2 euro.
Ik gebruik die voor al mijn apparaten en werkt op alles dus super makkelijk heb 3 van die kabeltjes en een dubbele usb lader die op beide poorten 2,1 A kan brengen dus ik kan alles opladen behalve mijn Asus Tablet maar die heeft een eigen lader.
Heb ook verschillende kabels van de Action geprobeerd en gebruikt, maar allemaal ofwel bij moeten snijden, ofwel te los in de aansluiting. De Logitech kabel past gewoon direct perfect. Ben nog een enkele andere kabel tegen gekomen welke zo goed werkt bij de Wileyfox Swift, zelfs de meegeleverde kabel komt niet in de buurt.
louzy82 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Het wegsnijden van een stukje van de rand van de usb kabel is niet zo erg, maar nu is dat zelfs niet genoeg.
Hij kan gewoonweg niet dieper aangesloten worden maar het lijkt wel also het plaatje van de telefoon die een connectie moet krijgen met de kabel krom of half kapot is.

Dus een kabel erin en klein beetje schuin of omhoog of omlaag houden dan werkt het soms wel.
Die informatie gaf je eerst niet. Maar goed, bij andere kabels komt het bij mijn Swift ook altijd erg precies. Behalve die Logitech kabel dus.

Maar goed, ergens ben ik mijn Wileyfox Swift zat maar het verrekte ding moet nog zeker tot eind januari mee. Perikelen met de USB aansluiting en softwarematige problemen sinds de update naar Android 7.1.1. Zo heb ik dagelijks meldingen van geheugentekort en dan crashen allerlei apps en achtergrondprocessen hierdoor. Ik heb mijn telefoon na de 7.1.1 update al eens een factory reset gegeven en in het begin was het toen iets beter, maar ik denk er niet over om elke paar maanden te gaan factory resetten. Het scherm is ronduit slecht, de verkleuringen aan de rand zijn zo enorm dat je je bijna schaamt als je het toestel aan iemand anders laat zien. De Moto E 1st gen van mijn vader heeft onderhand beter beeld 8)7

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
GH45T schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Het scherm is ronduit slecht, de verkleuringen aan de rand zijn zo enorm dat je je bijna schaamt als je het toestel aan iemand anders laat zien. De Moto E 1st gen van mijn vader heeft onderhand beter beeld 8)7
Ja die verkleuringen had ik ook, da's iets vreemds... maar ik nam 't erbij want verder vond ik de telefoon echt wel goed werken. (De Swift 2+ is beter maar ook een pak duurder)
Ik had serieus spijt dat m'n telefoon in reperatie moest (en bleef, met als gevolg refund => Swift 2+). Nu geen spijt meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Bij mij pastte op een gegeven moment ook bijna geen enkele kabel meer goed. Bleek dat er wat vuiligheid onderin de usb-aansluiting was gaan zitten. Na dit met een speld eruit te hebben gehaald passen mijn ('Swift-compatible') kabels allemaal weer perfect.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Laatst online: 15-08 11:23
TheOnlyJean schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:09:
Ik heb ook (meerdere) passende kabels gevonden en die van de Action voor € 1,99 werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4435/36889202335_330436a79c.jpg

Foto geresized, excuses.

[ Voor 31% gewijzigd door tamarow op 29-08-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Vuiligheid in de aansluiting, da's een goede. Als ik problemen krijg met mijn kabels dan zal ik eens een busje perslucht erbij pakken.

Ik heb zelf een poos terug een setje van 5 USB kabels van Tronsmart in verschillende lengtes bij Geekbuying besteld. Passen perfect, en zitten stevig. Maar goed om te weten dat het Action kabeltje ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Terugkomend op dit probleem:

Ik heb een paar druppels alcohol in de usb poort van mn swift laten vallen, even gewacht zodat de pluisjes stof etc gaan klonteren, en met een speld best een hoeveelheid pluisjes etc kunnen verwijderen.

Het gaat nu al een stuk beter, al is het nog steeds niet ideaal

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ik krijg net weer eens een update binnen: Android 7.1.2, inclusief de security updates van augustus.

Zag het volgende changelog op Facebook:
· Update all devices with August 2017 security patch
· Many other fixes included such as:
· Translations
· Updated APN Settings
· Improvements in SIM Settings behaviour
· Improvements in launcher settings
· Improvements in UI/customizations
Heeft iemand al iets beters gemerkt? Changelog is weer traditioneel vaag :)

• musicfreak
Een jaar geleden is hier het nodige geplaatst over de niet zo beste GPS prestaties van de Swift. Daarbij kwam ook de aanwezigheid van een sticker aan de binnenzijde van het deksel aan de achterkant vaak aan de orde. Een reactie van @Verwijderd is volgens mij tot nu toe uitgebleven, vandaar deze mention. Dat hielp eerder goed. :)

Ik quote maar even een heel bericht om de zaak duidelijk te maken:
Nick39 schreef op woensdag 1 juni 2016 @ 13:08:
[...]
Ik heb een hele test neergeknald over de gps en mogelijke oplossingen een stukje terug.
Met de "sticker"

Nick39 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"

En zonder de "sticker"

Nick39 in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"

Het GPS en het compas probleem wordt op diverse fora gemeld (zowel de Swift als de Storm) maar een reactie van Wileyfox is er helaas nog niet.
Het verwijderen van de sticker lost het in veel maar zeker niet alle gevallen op, satelliteAR blijft onbruikbaar,het compas werkt gewoon ook niet goed..

In dit topic https://forum.cyanogenmod...navigation-issues/?page=1 zou Wileyfox zeggen dat het aan de software van Cyanogen ligt.
(I told Wileyfox support and they said 'This looks to be caused by the Cyanogen software')
Of ze met "het" het GPS of het compas probleem bedoelen weet ik niet want het gaat over beide issues in dat topic.

Ook wordt mijn test met "Modus alleen apparaat" daar bevestigd:
(Some more thoughts on this. For my device I've downloaded a compass app and always seems to be pointing in the correct direction. I have noticed that the location keeps jumping around which would cause similar type problems with driving apps. I suspect that this is due to the high accuracy mode not fixing location properly and keeping on re-calculating. Changing to GPS only may fix this and will test when I get some time outdoors.)

Dus concluderend, open Je swift, aan de binnenkant van het "deksel" zie je een soort van grijszilveren sticker zitten.
Verwijder die en gebruik alleen de "modus alleen apparaat" voor de locatie en beslist niet grote nauwkeurigheid.
Dan is het te doen... maar ook in de auto heb ik gemerkt dat de plaatsing van de telefoon echt belangrijk is.
In de buurt van de autoradio ging hij weer "over zijn nek".

Ik vermoed dat de sticker er zit als afscherming om de gevoeligheid van storingen van buitenaf te verminderen maar dat hij dat een beetje te goed doet.
Een andere suggestie die ik las, is dat de sticker er zit omdat het toestel anders teveel straling produceert om te voldoen aan de SAR regulations voor mobiele telefoons.. (kookt ie zonder sticker je hersens ?? )
Nog even mijn persoonlijke belang bij deze zaak :9: onze TomTom Go500 is onlangs kapot gegaan tijdens onze vakantie. Ik heb vervolgens een een aantal navigatie apps op de Swift geprobeerd. Dat ging vrij aardig, heb de telefoon nu met een houder tegen de voorruit geplakt. Het valt me wel op dat de app een afslag net wat te laat registreert.

Ook opvallend: als ik HERE WeGo gebruik dan zoekt deze rond de 20 seconden naar een GPS signaal, werkt de kaart dan (uiteraard) niet bij waardoor navigeren in de praktijk een crime is. Waze en Sygic hebben dit probleem gek genoeg niet. Misschien werken die meer met mobiele netwerken dan HERE, is HERE afhankelijker van GPS?

Dit alles is met sticker erop, weet niet of de garantie vervalt als ik die er af haal. Zal binnenkort eens gaan navigeren zonder back cover.

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Ik zie nu ook een update naar Android 7.1.2.

Een zeer prettige verrassing dat ik na anderhalf jaar na aanschaf nog updates krijg, daar kunnen de fabrikanten van mijn vorige smartphones nog iets van leren!

Heeft iemand deze al geinstalleerd? Ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Kroesss volgens mij zit er tussen Android 7.0 en Android 7.1.2 niet zo heel veel verschil. (tenminste ik ga er even vanuit dat je al wel op Android 7.x zit)

• Kroesss
rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:22:
@Kroesss volgens mij zit er tussen Android 7.0 en Android 7.1.2 niet zo heel veel verschil. (tenminste ik ga er even vanuit dat je al wel op Android 7.x zit)
Ja, ik zit op de officiele ROM (ik gebruik hem ook zakelijk, dus geen custom ROMs voor mij). Er zit nu 7.1.1 op.

• musicfreak
Kroesss schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:58:
Een zeer prettige verrassing dat ik na anderhalf jaar na aanschaf nog updates krijg, daar kunnen de fabrikanten van mijn vorige smartphones nog iets van leren!
Zeker, daar ben ik ook erg blij mee. Sowieso dat Wileyfox na het stommen van CyanogenMod een eigen alternatief heeft gefabriekt deed me deugd. Ben benieuwd wanneer ik de update binnen krijg, krijg hier nog niks binnen.

• rens-br
Kroesss schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:42:
Ja, ik zit op de officiele ROM (ik gebruik hem ook zakelijk, dus geen custom ROMs voor mij). Er zit nu 7.1.1 op.
Volgens mij is er dan weinig verschil. Tussen 7.1.1 en 7.1.2 zit sowieso erg weinig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:07:
[...]

Volgens mij is er dan weinig verschil. Tussen 7.1.1 en 7.1.2 zit sowieso erg weinig verschil.
Op ’t eerste gezicht is er idd weinig veranderd. Hier en daar is de menu-indeling een beetje gewijzigd, in de instellingen. Er is er een functie bijgekomen (Expanded desktop), althans op de Swift 2 X. Verder zijn er wat kleine grafische problemen weggepoetst (zoals in de Google Gallery app) om die te stroomlijnen met de Wileyfox interne sofware. Het kan nog net iets beter, maar over het algeheel werkt het met iedere update iets stabieler/beter. Het is sowieso aan te bevelen om een toestel up-to-date te houden (niet voor niets).

Sinds een paar weken op een, momenteel, Wileyfox Swift 2 X met Android Nougat versie 7.1.2 met build nummer TOS208G - N2G47Z (ja, Android beveiligingspatch van 1 augustus 2017). En Play Store versie 8.1.30.S-all. O+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2017 15:12 . Reden: Added build and version numbers. ]

• musicfreak
Voor degenen die de 7.1.2 update binnen hebben, hebben jullie een Swift of Swift 2(X)? Vraag me af of 'ie ook al voor de 1e generatie Swift beschikbaar is.

• Kroesss
musicfreak schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:43:
Voor degenen die de 7.1.2 update binnen hebben, hebben jullie een Swift of Swift 2(X)? Vraag me af of 'ie ook al voor de 1e generatie Swift beschikbaar is.
Ik heb de melding op mijn Swift (geen 2).

• musicfreak
Ok tnx, dan blijf ik af en toe op 'controleren op updates' klikken... ;)

• tamarow
Is het "aanbod" van de update in random order? Wij hebben 2 Swifts: 1 kreeg de melding voor een update, de ander niet. En ook zoeken naar updates levert niets op.

• rens-br
@tamarow update worden altijd gefaseerd uitgerold. Aan de ene kant om de servers niet te zwaar te belasten aan de andere kant om te voorkomen dat alle toestellen het niet meer doen als er een bug wordt ontdekt.

In welke volgorde of welk systeem er achter de updates zit weet ik niet precies.

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:22
Na een herstart van het toestel had ik ook de update beschikbaar op mijn 1st gen swift. Daarvoor kon ik zoeken naar updates, maar werd niks gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door MED-iC- op 07-09-2017 20:45 ]

Verwijderd

Wil je weten wat het systeem is, de weg, de magische manier om snel de update binnen te krijgen? Oké, ik verklap het! Hier komt ie:
1. geef je Fox een kusje en aai
2. zeg ‘alsjeblieft’
3. herstart de mobiele telefoon en controleer op updates: “Volia, daar is het!

Geen dank en veel plezier! Echt, dit werkt, gegarandeerd! :D

Zonder gekheid; wil je echt niet wachter bericht je het beste met Wileyfox; via de officiële website of middels Facebook of Twitter.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Een reset gisteren hielp niet, maar vanochtend werd de update aangeboden. Blij mee!

Wat ik me al een tijdje afvraag: op mijn vorige Android telefoons (LG V10, Sony Xperioa Z1 compact) kon ik bovenaan in de status bar zien hoeveel accu capaciteit mijn aangesloten bluetooth hoofdtelefoon of speaker nog over had. Dit werd aangegeven met een staafje naast het Bluetooth symbool.
Op mijn Wileyfox zit deze functie niet. Is dit afhankelijk van de gebruikte hardware, of zit het wellicht niet standaard in Android maar is het een toevoeging van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@musicfreak voor zover ik weet is het geen standaard feature van Android en moet dit ingebouwd worden door de fabrikant. Vanaf Android 8.0 is dit echter wel een standaard feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:44:
@tamarow update worden altijd gefaseerd uitgerold. Aan de ene kant om de servers niet te zwaar te belasten aan de andere kant om te voorkomen dat alle toestellen het niet meer doen als er een bug wordt ontdekt.

In welke volgorde of welk systeem er achter de updates zit weet ik niet precies.
Ik heb hem inmiddels ook. Bedankt voor je uitleg.
musicfreak schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:05:

Wat ik me al een tijdje afvraag: op mijn vorige Android telefoons (LG V10, Sony Xperioa Z1 compact) kon ik bovenaan in de status bar zien hoeveel accu capaciteit mijn aangesloten bluetooth hoofdtelefoon of speaker nog over had. Dit werd aangegeven met een staafje naast het Bluetooth symbool.
Op mijn Wileyfox zit deze functie niet. Is dit afhankelijk van de gebruikte hardware, of zit het wellicht niet standaard in Android maar is het een toevoeging van de fabrikant?
Dat mis ik ook. Ik vind dat veel duidelijker dan wat je nu heel klein in je batterijicoontje kan zien. Helaas zit dat niet in deze Android, begreep ik. Ik heb nu een appje gedownload waardoor ik links op het scherm het percentage wél zie (Accubattery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
tamarow schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:45:
Dat mis ik ook. Ik vind dat veel duidelijker dan wat je nu heel klein in je batterijicoontje kan zien. Helaas zit dat niet in deze Android, begreep ik. Ik heb nu een appje gedownload waardoor ik links op het scherm het percentage wél zie (Accubattery).
Volgens heb jij het over iets anders als @musicfreak. musicfreak heeft het over verbonden bluetooth apparaten en jij hebt het over de percentage van je eigen batterij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bij mij stond vanochtend de 7.1.2 update klaar. Geïnstalleerd en buiten een gewijzigd versienummer nog geen verschil kunnen ontdekken.

Ben benieuwd of ik nu minder meldingen ga krijgen over low memory (terwijl de Android cache lekker RAM zit te vreten), een wat meer betrouwbare notificatie LED en ik om beide redenen mijn Wileyfox Swift eens niet om de dag opnieuw op of te starten zodat alles weer wat beter gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Ik heb, om wat ruimte vrij te maken op het interne geheugen (bijna het gehele interne geheugen was gebruikt), vooral foto's verplaatst van het apparaatgeheugen naar de sd kaart (via de telefoonoptie: verplaatsen naar SD-kaart). Nu zie ik echter bij de Whattsapp berichtjes de bekende onscherpe foto's. Ik krijg ze echter niet teruggeplaatst..... Iemand enig idee hoe ik deze terug kan zetten?
En de 4GB in het cachegeheugen: kan ik die zonder problemen wissen?

Edit: het is me inmiddels gelukt. Vreemd genoeg moet ik het doen via de app Bestandsheer, want anders zag ik de foto's niet. Ik heb ze nu weer teruggeplaatst gekregen maar begrijpen doe ik het nog niet helemaal.

Blijft nog wel mijn vraag over het Cache-geheugen. En wat zit daar in? Tijdelijke bestanden, cookies ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door tamarow op 10-09-2017 11:29 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support