Nee, dat zal niet heel lang meer gaan duren. In ons persbericht hebben wij het over mei. Als het mee zit, dan kan dat misschien zelfs sneller, als het tegenvalt, dan weet je het nooit. Gelukkig gebruiken wij de Swift 2-serie versie als basis, dus fouten die daarin zaten en zijn opgelost, zijn ook al opgelost voor de Swift.LocK_Out schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:42:
[...]
Ja, ik heb de eerste en reageer in het topic van de eerste op posts dat er een update is, omdat ik deze update niet krijg.
Snap ik het niet of..
@Verwijderd
De andere modellen ontvangen nu nog geen upgrade, wel in de nabije toekomst.
Ik moet zeggen dat deze zin op mij over komt, alsof de update voor de oudere modellen nog een heeele lange tijd op zich gaat laten wachten.
@LocK_Out, volgens de Facebookpagina wordt de update momenteel uitgerold naar de Swift gebruikers.
[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 18-04-2017 11:27 ]
rens-br schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:27:
@LocK_Out, volgens de Facebookpagina wordt de update momenteel uitgerold naar de Swift gebruikers.
Bron: https://www.facebook.com/wileyfoxnl/*Wiley nieuws*
Android Nougat 7.1.1. is nu beschikbaar voor onze eerste model van de Swift serie (model 2015) De upgrade zal gefaseerd worden aangeboden met ca. 10 dagen zal iedere Swift gebruiker deze upgrade moeten kunnen hebben gedownload.
Mochten er vragen zijn, dan horen wij dat graag!
#AndroidNougat #WILEYFOX #SWIFT!
[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 18-04-2017 14:19 . Reden: linkje naar bron toegevoegd ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Uhm, wat niet?Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:59:
Stel dat er gewoon stock Android op de Wileyfox smartphones komt, wat is dan nog de meerwaarde van een Wileyfox t.o.v. andere Androids in deze prjsklasse?
Juist de telefoons in deze prijsklasse zijn vaak voorzien van Touchwiz op dergelijke zooi. Alleen Moto valt nog positief op.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Thanks voor de heads up! Nog niks binnen, maar heb de Cyanogen mailclient update ook nooit gehad.rens-br schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:27:
Ik hou met smart de update in de gaten.
@Verwijderd, thanks voor de snelle uitrol! Ben zeer benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 18-04-2017 17:16 ]
7.1.1 aan het installeren op mijn Swift! Via OTA melding gekregen (België).
En? ik heb mijzelf voorgenomen om te wachten tot er wat meer ervaringen bekend zijn, maar ik ken mijzelf.... zodra er de optie update verschijnt dan gaat i erop....Jessed93 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:53:
7.1.1 aan het installeren op mijn Swift! Via OTA melding gekregen (België).
Mijn primaire telefoon is een Oneplus 3, dus heel veel heb ik nog niet met de Swift gespeeld. Wat wel direct opviel is die Truecaller Dialer. Dat is misschien wat achteruitgang t.o.v. Android Marshmallow. Ook het felle oranje dat overal terugkomt (instellingenmenu, applicatie-overzicht, etc...) Is opvallend. Mij stoort het niet echt maar blijkbaar sommige anderen wel. Verder gewoon alles dat je verwacht van Android 7.1.1.BlueSS50 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:54:
[...]
En? ik heb mijzelf voorgenomen om te wachten tot er wat meer ervaringen bekend zijn, maar ik ken mijzelf.... zodra er de optie update verschijnt dan gaat i erop....
Ik heb de download Android 7 gedownload , daarna kwijt. Kan hem nergens vinden, telefoon staat nog op Android 6 en bij updates is er geen nieuwe update beschikbaar.
Ik heb exact hetzelfde aan de hand. In al mijn enthousiasme weliswaar geupdated, maar installeren lukte niet omdat batterij nog maar 38% had. Nu update kwijt en ook nergens terug te vinden.
De reden dat Truecaller is meegeleverd is omdat dat ook al ingebakken zat in de CM Dialer, aangezien Wileyfox die niet meer mocht gebruiken moesten ze toch overstappen op een andere en hebben ze gekozen voor Truecaller. Je kan echter prima een andere Dialer installeren en en dan ben je van Truecaller af.Jessed93 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:33:
Wat wel direct opviel is die Truecaller Dialer. Dat is misschien wat achteruitgang t.o.v. Android Marshmallow.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 20-04-2017 08:47 ]
Via Wileyfox chat vernomen dat de servers waren stopgezet vanmorgen wegens te grote bugs in de update.
Meerdere Swifts die spontaan gingen rebooten e.d. Dit zou dan ook de reden zijn dat de update niet geïnstalleerd kan worden wellicht. De nieuwe system update zou binnenkort opnieuw worden aangeboden, maar ze wisten nog niet wanneer dat zou zijn.
Meerdere Swifts die spontaan gingen rebooten e.d. Dit zou dan ook de reden zijn dat de update niet geïnstalleerd kan worden wellicht. De nieuwe system update zou binnenkort opnieuw worden aangeboden, maar ze wisten nog niet wanneer dat zou zijn.
Jammer als dit zo is, maar wel beter.TeamErbo schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:24:
Via Wileyfox chat vernomen dat de servers waren stopgezet vanmorgen wegens te grote bugs in de update.
Liever even wachten dan een factory reset te moeten doen & alles opnieuw te moeten downloaden en instellen.
rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:46:
[...]
De reden dat Truecaller is meegeleverd is omdat dat ook al ingebakken zat in de CM Dialer, aangezien Wileyfox die niet meer mocht gebruiken moesten ze toch overstappen op een andere en hebben ze gekozen voor Truecaller. Je kan echter prima een andere Dialer installeren en en dan ben je van Truecaller af.
Bron: https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7Dandere klanten hadden ook deze opmerking en wij hebben geluisterd. In de volgende software kan Truecaller worden verwijderd indien gewenst.
Kortom, Truecaller kan bij een volgende update verwijderd worden!
En hierbij bevestigd.TeamErbo schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:24:

Ik heb wel al de 7.1.1 update, en hij is een uurtje geleden om het kwartier beginnen crashen. Vreemd, want ik heb de update al een paar dagen staan...
Crashen? Wat gebeurd er dan?Foezjie schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:15:
Ik heb wel al de 7.1.1 update, en hij is een uurtje geleden om het kwartier beginnen crashen.
Plotse rebooten. En na 5 minuten nog eens, en nog eens,..
[ Voor 4% gewijzigd door Foezjie op 24-04-2017 16:09 ]
Had ik ook net, maar dat was omdat ik privacy guard opgezet had (voor ALLES). remedie: factory reset en enkel nog privacy guard voor niet-system programma's.Foezjie schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:09:
[...]
Plotse rebooten. En na 5 minuten nog eens, en nog eens,..
Die feature gebruik ik niet (afaik), dus als die default aanstaat zou dit ook de reden niet mogen zijn voor mijn reboots.Dryhte schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:03:
[...]
Had ik ook net, maar dat was omdat ik privacy guard opgezet had (voor ALLES). remedie: factory reset en enkel nog privacy guard voor niet-system programma's.
Intussen doet hij het wel al weer een eindje goed. Echt vreemd.
Die staat ook niet default aan (ik wou 'm even testen, met desastreuze gevolgenFoezjie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:41:
[...]
Die feature gebruik ik niet (afaik), dus als die default aanstaat zou dit ook de reden niet mogen zijn voor mijn reboots.
Intussen doet hij het wel al weer een eindje goed. Echt vreemd.
Heb het na je post eens opgezocht een aangezet, maar enkel voor Messenger. Dat veroorzaakt alleszins geen crashes.Dryhte schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:54:
[...]
Die staat ook niet default aan (ik wou 'm even testen, met desastreuze gevolgen)
Er is wel goed nieuws: tegen begin volgende week komt de patch er!
Bron: https://www.reddit.com/r/...g_random_reboots_will_be/
Volgende week komt sneller dan verwacht
Ik kreeg vanmiddag een notificatie en de update is gedownload en geinstalleerd. Mijn Swift zit nu op Android 7.1.1 met security patch level 1 May 2017.
Zo te zien is Truecaller nu optioneel, Zen is uit te zetten, apps en instellingen zijn bewaard en alles lijkt te werken zoals het hoort. Super!
Ik kreeg vanmiddag een notificatie en de update is gedownload en geinstalleerd. Mijn Swift zit nu op Android 7.1.1 met security patch level 1 May 2017.
Zo te zien is Truecaller nu optioneel, Zen is uit te zetten, apps en instellingen zijn bewaard en alles lijkt te werken zoals het hoort. Super!
Update geinstalleerd. Had (en heb) encryptie aan staan. Bij de eerste boot werd m'n unlock-patroon geweigerd. Een keer gereboot, toen kreeg ik de melding dat ik m'n telefoon uit en aan moest zetten om 'm te unlocken. Gedaan, vervolgens weer terug bij af: patroon wordt als verkeerd gezien. Android start dus niet op en ik kan 'm met adb ook niet meer zien...
Op Twitter net al contact gezocht met @Verwijderd, maar heeft iemand hier nog tips om de partitie te unlocken?
[Update] Ondanks verschillende guides op het web heb ik het unlock-screen niet kunnen omzeilen en ben ik door het maximaal aantal pogingen heen. Via TWRP heb ik wel een backup kunnen maken van m'n data en sdcard, dus die gaan we dan maar terugzetten als de factory reset compleet is... Helaas, had gehoopt dat dit niet nodig was geweest.
Op Twitter net al contact gezocht met @Verwijderd, maar heeft iemand hier nog tips om de partitie te unlocken?
[Update] Ondanks verschillende guides op het web heb ik het unlock-screen niet kunnen omzeilen en ben ik door het maximaal aantal pogingen heen. Via TWRP heb ik wel een backup kunnen maken van m'n data en sdcard, dus die gaan we dan maar terugzetten als de factory reset compleet is... Helaas, had gehoopt dat dit niet nodig was geweest.
[ Voor 26% gewijzigd door tszcheetah op 28-04-2017 00:08 . Reden: Update toegevoegd ]
@tszcheetah, Ik weet dit niet zeker, maar hoogstwaarschijnlijk sta je voor een uitdaging, je toestel was voor de update versleuteld & dit heb je zo gelaten toen je besloot te updaten.
Je switched in dit specifieke geval op dat moment van Android 6 naar 7. Er zijn hier allerlei dingen veranderd.
Ik kan op Google e.d. ook niets vinden over mensen met dit probleem.
Het moment is daar. Morgen ochtend updaten, fingers crossed dat alles nu opgelost is
Je switched in dit specifieke geval op dat moment van Android 6 naar 7. Er zijn hier allerlei dingen veranderd.
Ik kan op Google e.d. ook niets vinden over mensen met dit probleem.
Het moment is daar. Morgen ochtend updaten, fingers crossed dat alles nu opgelost is

[ Voor 51% gewijzigd door LocK_Out op 28-04-2017 03:17 ]
Ik moet hier terugkomen op mijn woorden. Toen ik de dialer die voor het eerst opstartte dacht ik de vraag te krijgen of ik gebruik wilde maken van Truecaller, maar ik denk nu dat de vraag over 'sign up for truecaller' ging. De dialer is namelijk nog steeds truecaller. Excuses voor de verwarring.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:36:
Wat is er in de plaats gekomen voor Truecaller?
Los daarvan werk alles hier, ook na een nacht niets doen, nog prima
Ik heb ook de update binnen. Ook even de vingers gekruist gehouden. Maar alles is goed gegaan. Bij mij lijkt alles te werken. Telefoon zeker niet trager in reageren.
Zal updaten over een paar dagen.
Zal updaten over een paar dagen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar alle ervaringen met de nieuwe update. Ik gebruik mijn Swift zakelijk, dus ik wil wel redelijk zeker zijn dat hij goed werkt voordat ik hem installeer.
Ik heb vanochtend de update ook gedaan (tweemaal, de eerste keer ging niet helemaal door tot de volledige update) en merk natuurlijk wel een aantal verschillen.
Ik mis ook een aantal dingen waar ik zo 1,2,3 nog niet uitgekomen ben: de accu-weergave in %, het instellen van een aparte foto op een openingspagina en de screenshotknop instelling (reeds genoemd). Ook zocht ik naar “Browser”, maar dat is nu dus Googlechrome geworden.
daarnaast heb ik zo'n lelijk NIEUWSFEED scherm cadeau gekregen....
Iemand enig idee hoe ik mijn instellingen zoals bovengenoemd weer kan personificeren?
Ik mis ook een aantal dingen waar ik zo 1,2,3 nog niet uitgekomen ben: de accu-weergave in %, het instellen van een aparte foto op een openingspagina en de screenshotknop instelling (reeds genoemd). Ook zocht ik naar “Browser”, maar dat is nu dus Googlechrome geworden.
Iemand enig idee hoe ik mijn instellingen zoals bovengenoemd weer kan personificeren?
[ Voor 13% gewijzigd door tamarow op 01-05-2017 08:19 ]
Bij mij afgelopen zaterdag de update uitgevoerd. Werkt tot nog toe goed, echter die Zen newsfeed is echt verschrikkelijk irritant. Leuk zo'n features maar zorg er voor dat het op zijn minst is uit te schakelen, liever nog te verwijderen en het liefst in eerste instantie niet in de standaard rom zit.. Ik weet dat bijna alle fabrikanten eigen rotzooi in de Android roms stoppen maar het gebrek van die zooi was juist een reden om voor Wileyfox te kiezen. Mogelijke toekomstige dealbreaker.
Verder was ik een berg notification geluidjes kwijt, maar die heb ik weer teruggezet door ze van internet te downloaden.
Verder vooralsnog wel tevreden eigenlijk. Merk wel wat verschillen in hoe notificaties verschijnen en dergelijke, menu ziet er wat anders uit maar verder geen schokkende vernieuwingen of veranderingen kunnen ontdekken.
Edit:
Verder was ik een berg notification geluidjes kwijt, maar die heb ik weer teruggezet door ze van internet te downloaden.
Verder vooralsnog wel tevreden eigenlijk. Merk wel wat verschillen in hoe notificaties verschijnen en dergelijke, menu ziet er wat anders uit maar verder geen schokkende vernieuwingen of veranderingen kunnen ontdekken.
Edit:
Super, dat was hem!slaay schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Instellingen:
Daar kun je de zoekbalk en Wileyfox Zen uitschakelen
[ Voor 13% gewijzigd door GH45T op 01-05-2017 09:16 ]
Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Instellingen:tamarow schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:10:
Ik heb vanochtend de update ook gedaan (tweemaal, de eerste keer ging niet helemaal door tot de volledige update) en merk natuurlijk wel een aantal verschillen.
Apps - Instellingen - Persoonlijk - Statusbalk - Statusbalkpictogrammen - Accu:
Daar kun je kiezen voor Percentage altijd weergeven
Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Achtergronden:
Foto selecteren, vervolgens kies je voor Home screen, Lock screen of Home screen en Lock Screen
Er is dan ook geen mogelijkheid om de encryptie terug te draaien vanuit de instellingen... had gehoopt dat 't gewoon zou werken, maar ook Wileyfox support gaf aan dat een factory reset de enige optie is.LocK_Out schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:08:
@tszcheetah, Ik weet dit niet zeker, maar hoogstwaarschijnlijk sta je voor een uitdaging, je toestel was voor de update versleuteld & dit heb je zo gelaten toen je besloot te updaten.
Inmiddels het dataverlies maar even voor lief genomen (ik heb een gecomprimeerde backup van TWRP, maar ik krijg niet meer dan 128KB uitgepakt daarvan
Op zich wel tevreden met de update; het systeem lijkt (gelukkig!) wat kaler dan voorheen (geen Boxer mail app, nog geen MS-dingen tegengekomen enz). Het enige waar ik nu echt nog tegenaan loop is dat soms als ik de powerknop indruk, de camera app gestart wordt ipv dat het scherm uit gaat... en ik heb geen idee waarom dat gebeurt of hoe ik het uit kan zetten.
Als je dubbel klikt op de aan/uit knop dan start de camera. zowel aan als in de slaapstand. dit kun je volgens mij bij de camera settings aanpassentszcheetah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:12:
[...]
Op zich wel tevreden met de update; het systeem lijkt (gelukkig!) wat kaler dan voorheen (geen Boxer mail app, nog geen MS-dingen tegengekomen enz). Het enige waar ik nu echt nog tegenaan loop is dat soms als ik de powerknop indruk, de camera app gestart wordt ipv dat het scherm uit gaat... en ik heb geen idee waarom dat gebeurt of hoe ik het uit kan zetten.
Die backup van TWRP is gebaseerd op je oude OS, al was het je al gelukt de data terug te zetten. Dan had je grote kans op een bootloop of een zeer instabiel systeem gehad.tszcheetah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:12:
[...]
Inmiddels het dataverlies maar even voor lief genomen (ik heb een gecomprimeerde backup van TWRP, maar ik krijg niet meer dan 128KB uitgepakt daarvan) en de boel weer ingesteld met de nieuwe versie. Gelukkig staat er veel in de cloud etc, dus dataverlies valt mee.
Het is vervelend, maar (zoals je nu weet) op te lossen met een factory reset.
Thanks! Daar was ik naarstig naar op zoek. Had geen idee hoe m'n homescreen achtergrond aan te passen.slaay schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Foto selecteren, vervolgens kies je voor Home screen, Lock screen of Home screen en Lock Screen.
[ Voor 23% gewijzigd door LocK_Out op 01-05-2017 11:07 ]
Even jullie diagnose gevraagd voor de Swift van mijn dochter. Gisteren de update geïnstalleerd, geslaagd. In de namiddag water uitgelopen op het toestel waarna ineens het scherm "fastboot mode" opstond . Na een hard reset, startte de telefoon gewoon terug op, alles functioneerde: scherm, geluid, alle apps waren er nog, enzovoort. Niks te merken. Enkele uren later begon het touchscreen echter vast te lopen. Ik heb dan uiteindelijk in recovery mode wipe data/factory reset gedaan. Telefoon start op, maar dan kom ik op een startscherm met de vraag om een taal te selecteren en het touchscreen reageert niet.
Toch waterschade of is er diep vanbinnen ergens iets vastgelopen, al dan niet gerelateerd aan de update? De sd kaart lijkt om zeep, die wordt ook niet meer door mijn PC herkend en heb ik er dus uitgehaald.
Opties? Dingen herinstalleren? Ik heb de zip-files van @rens-br kunnen terugvinden op internet
rens-br in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's" maar kan ik hier iets mee aanvangen?
Toch waterschade of is er diep vanbinnen ergens iets vastgelopen, al dan niet gerelateerd aan de update? De sd kaart lijkt om zeep, die wordt ook niet meer door mijn PC herkend en heb ik er dus uitgehaald.
Opties? Dingen herinstalleren? Ik heb de zip-files van @rens-br kunnen terugvinden op internet
rens-br in "[Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's" maar kan ik hier iets mee aanvangen?
It's just technology, not religion
Ik ben eerlijk gezegd toch bang dat de Waterschade de boosdoener is. De linkjes waar jij naar verwijst zijn helaas offline en kan je dan ook niks meer mee doen. Ik heb hier nog wel wat staan, maar dat is niet de laatste versie. Wellicht kan @Verwijderd je voorzien van de nieuwste software.chaola schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:18:
Het probleem dat de powerbutton onbedoeld vaak de camera activeerde had ik voor- en na de update. Lijkt wel haast een hardware probleem (bij mij in ieder geval). Heb die gesture uitgeschakeld.BlueSS50 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:35:
[...]
Als je dubbel klikt op de aan/uit knop dan start de camera. zowel aan als in de slaapstand. dit kun je volgens mij bij de camera settings aanpassen
Mijn telefoon staat Engelstalig ingesteld, maar als ik "power" invul bij het settings screen komt direct de juiste setting naar voren. Daar kun je start camera on double tap power button of iets dergelijks uitschakelen.
Hé TOP! Bedankt voor je hulp.slaay schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Instellingen:
Apps - Instellingen - Persoonlijk - Statusbalk - Statusbalkpictogrammen - Accu:
Daar kun je kiezen voor Percentage altijd weergeven
Foto selecteren, vervolgens kies je voor Home screen, Lock screen of Home screen en Lock Screen
Het staat nu weer zoals ik wel. Thanks!
Eerste dag met update. Beter batterij gebruik! Meer over dan normaal. Verder had ik wat audio problemen met bellen via Bluetooth in mijn I20, werkt nu perfect, zoals het hoort. GPS ook prima. Enige wat ik irritant vind is dat ik, ook al staat smart unlock aan, toch moet vegen om te ontgrendelen. Dat was niet zo. Ik gebruik Nova Launcher overigens al jaren, Zen niet gezien na de update!?
Wordt vervolgd......
Wordt vervolgd......
[ Voor 10% gewijzigd door ronfiets op 01-05-2017 19:32 ]
Bedankt! Kon die setting nergens vinden in de menu's, maar de zoekknop doet wonderen.BlueSS50 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:35:
Als je dubbel klikt op de aan/uit knop dan start de camera. zowel aan als in de slaapstand. dit kun je volgens mij bij de camera settings aanpassen
Als het was gelukt, had ik van een aantal apps nog instellingen e.d. selectief terug kunnen zetten (uiteindelijk zijn de TWRP-backups gewoon tar-bestanden met alle files erin). Ach ja, uiteindelijk is er niet veel verloren gegaan, het lastigste is misschien nog wel om sommige 2FA tokens in FreeOTP opnieuw in te moeten stellen.LocK_Out schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Die backup van TWRP is gebaseerd op je oude OS, al was het je al gelukt de data terug te zetten. Dan had je grote kans op een bootloop of een zeer instabiel systeem gehad.
Die zit in de Fox-launcher ingebakken, die met de update meekomt. Zen is geen aparte app, dus die zul je bij Nova ook niet te zien (kunnen) krijgen.ronfiets schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:27:
Zen niet gezien na de update!?
Update staat klaar, echter is ook mijn Swift versleuteld. Dus betekent dit dat ik het toestel eerst zeker moet terug brengen naar fabrieksinstellingen, en dan pas de update installeren neem ik aan?
Nee, dat is niet zeker. Mijn Swift2Plus was ten tijde van het updaten ook versleuteld. De update is prima verlopen en ik niets gemerkt van problemen.TeamErbo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:45:
Update staat klaar, echter is ook mijn Swift versleuteld. Dus betekent dit dat ik het toestel eerst zeker moet terug brengen naar fabrieksinstellingen, en dan pas de update installeren neem ik aan?
Vooraf je gegevens veiligstellen is nooit een slecht een idee...
@TeamErbo Ik heb ook de Swift en ook versleuteld en bij mij geeft-ie na de update aan dat ik een ongeldige pincode invoer. Ik zou dus maar even teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe update en afgezien van mijn accu die wel heel snel lijkt leeg te lopen vind ik de gegroepeerde icons echt verschrikkelijk lelijk. Cirkels waar vierkantjes uitstekend, het ziet er niet uit. Is dit standaard Android?
Hier ook S2+, versleuteld, en het ging probleemloos...Cranberry schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:20:
[...]
Nee, dat is niet zeker. Mijn Swift2Plus was ten tijde van het updaten ook versleuteld. De update is prima verlopen en ik niets gemerkt van problemen.
Vooraf je gegevens veiligstellen is nooit een slecht een idee...
Bedankt voor de tips over het verwijderen van Zen. Die vond ik echt vreselijk irritant, en ik zag nergens een optie om 'm uit te schakelen.
Heb nog een andere ongewenste verandering: mijn notificatie-lampje doet het niet meer bij sommige apps, terwijl ie in die instellingen wel aan staat (zoals bijv. bij Signal, Whatsapp en andere apps...). Iemand enig inzicht waar dat aan ligt?
Heb nog een andere ongewenste verandering: mijn notificatie-lampje doet het niet meer bij sommige apps, terwijl ie in die instellingen wel aan staat (zoals bijv. bij Signal, Whatsapp en andere apps...). Iemand enig inzicht waar dat aan ligt?
Heb je al geprobeerd om per App o.a. de kleur van de LED te wijzigen en/of in de instellingen notificatie LED aan en dan weer uit te zetten?snapismo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:25:
Ik weet het niet zeker, maar kan mij herinneren dat ik hetzelfde probleem had bij WhatsApp. Werkt bij mij nu weer probleemloos.
Nope, nog niet geprobeerd, maar ga het meteen doen. Kon me herinneren dat ik ergens had gelezen dat de notification led niet werkte als er geen sound notification geïnstalleerd was, maar misschien is dat onzin. Ga dit eerst wel even proberen (het 21e-eeuwse equivalent van de stekker er even uithalen en er dan weer in doen...).LocK_Out schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Heb je al geprobeerd om per App o.a. de kleur van de LED te wijzigen en/of in de instellingen notificatie LED aan en dan weer uit te zetten?
Ik weet het niet zeker, maar kan mij herinneren dat ik hetzelfde probleem had bij WhatsApp. Werkt bij mij nu weer probleemloos.
Paar dagen geleden heb ik de update naar Nougat op mijn Wileyfox Swift uitgevoerd. Sindsdien heb ik geen G4 meer. Sterker nog, het snelste wat ik heb is G2. Bij de instellingen stond wel G4 als aanbevolen. Ik dacht, ik set het terug naar G2, en probeer ik daarvan steeds hoger te zetten, maar nu kan ik het niet meer veranderen.
Is dit een probleem voor mijn provider, Telfort, ligt het aan Android, of toch aan Wileyfox?
Vervelend is het wel.
Is dit een probleem voor mijn provider, Telfort, ligt het aan Android, of toch aan Wileyfox?
Vervelend is het wel.
Verwijderd
De browser kan ineens veel webpagina's niet laden. Iemand een oplossing? Heeft niets met de update te maken en er zijn geen instellingen veranderd of apps geïnstalleerd. Cache geleegd, cookies verwijderd heb ik gedaan en helpt niet. Internetverbinding is oke.
Probeer eens al je APN's te verwijderen en vervolgens via de website van Telfort de juiste toe te voegen.ivanke schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:09:
Paar dagen geleden heb ik de update naar Nougat op mijn Wileyfox Swift uitgevoerd. Sindsdien heb ik geen G4 meer. Sterker nog, het snelste wat ik heb is G2. Bij de instellingen stond wel G4 als aanbevolen. Ik dacht, ik set het terug naar G2, en probeer ik daarvan steeds hoger te zetten, maar nu kan ik het niet meer veranderen.
Volgens mij ligt het aan de telefoon.... Ik heb al jaren een 2g/4g kiezer app op de telefoon staan. na de upgrade kreeg ik na het activeren van de app een keuze tussen twee opties (met de keuze voor een keer of altijd) ik heb toen beide opties geprobeerd waarvan er bij 1 alleen 2g beschikbaar was en de andere 2, 3 en 4g. vervolgens heb ik deze optie op altijd kiezen gezet.rens-br schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:21:
[...]
Probeer eens al je APN's te verwijderen en vervolgens via de website van Telfort de juiste toe te voegen.
vraag me even niet hoe beide opties hete....
Een losse app om te kiezen tussen 2G en 4G? Bedoel je niet gewoon de switch in de netwerkinstellingen?BlueSS50 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:05:
Volgens mij ligt het aan de telefoon.... Ik heb al jaren een 2g/4g kiezer app op de telefoon staan. na de upgrade kreeg ik na het activeren van de app een keuze tussen twee opties (met de keuze voor een keer of altijd) ik heb toen beide opties geprobeerd waarvan er bij 1 alleen 2g beschikbaar was en de andere 2, 3 en 4g. vervolgens heb ik deze optie op altijd kiezen gezet.
Slecht nieuws vrees ik!
Met de laatste update naar Nougat is dat NewsFeed ding erbij gevoegd, maar die applicatie blijkt allerlei gegevens van je te verzamelen en door te verkopen(en ik ben er vrij zeker van dat ik nergens voorwaarden heb moeten aanvaarden die dat toestaan bij het updaten).
Zie ook de Reddit thread hierover, te vinden hier: https://www.reddit.com/r/...wners_your_location_data/ In de thread staat ook een command waarmee je die NewsFeed compleet kan uitzetten (overigens ben ik tijdens de update wel m'n terminal kwijt geraakt, hmm...).
Ik kocht dit toestel juist vanwege alle features rondom de bescherming van de privacy van de gebruiker, krijgen we dit soort fratsen.
Met de laatste update naar Nougat is dat NewsFeed ding erbij gevoegd, maar die applicatie blijkt allerlei gegevens van je te verzamelen en door te verkopen(en ik ben er vrij zeker van dat ik nergens voorwaarden heb moeten aanvaarden die dat toestaan bij het updaten).
Zie ook de Reddit thread hierover, te vinden hier: https://www.reddit.com/r/...wners_your_location_data/ In de thread staat ook een command waarmee je die NewsFeed compleet kan uitzetten (overigens ben ik tijdens de update wel m'n terminal kwijt geraakt, hmm...).
Ik kocht dit toestel juist vanwege alle features rondom de bescherming van de privacy van de gebruiker, krijgen we dit soort fratsen.
Hier hetzelfde, en vandaar ook dat ik hier kom. Afgelopen maandag geupdated.Flavius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 06:16:
@TeamErbo Ik heb ook de Swift en ook versleuteld en bij mij geeft-ie na de update aan dat ik een ongeldige pincode invoer. Ik zou dus maar even teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Dan maar een volledige reset.
Gelukkig heb ik geen belangrijke data alleen op mijn telefoon staan. En de Swift 2X was net binnen gekomen wegens de goede ervaringen met Wileyfox (dat heeft nu dus een klein deukje opgelopen helaas).
Ik heb hier een Wileyfox Swift nog met Cyanogen OS 12.1.1/Android 5.1.1. Deze geeft aan dat ie geen updates heeft.
Hoe zou ik hem kunnen overtuigen toch te updaten? Wordt dat handmatig flashen of is er nog een updateprocedure die ik vanaf de telefoon uit kan voeren?
Of had ik dit al in het topic kunnen vinden? Dan moet ik mijn zoekskills nodig eens updaten
Hoe zou ik hem kunnen overtuigen toch te updaten? Wordt dat handmatig flashen of is er nog een updateprocedure die ik vanaf de telefoon uit kan voeren?
Of had ik dit al in het topic kunnen vinden? Dan moet ik mijn zoekskills nodig eens updaten
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 04-05-2017 20:34 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Geen paniek! Gewoon naar de instellingen van je homescreen en daar Wileyfox Zen uitschakelen, dan heb je geen last meer van dat "NewsFeed ding".Lukasios schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:06:
Slecht nieuws vrees ik!
Probeer even je SIM van slot 1 naar 2 te wisselen. Bij mij werkte mobiel internet in zijn geheel niet meer na de update.ivanke schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:09:
Vervelend is het wel.
Even mijn Simkaart wisselen loste het probleem op, heb 'm hierna gewoon in 2 laten zitten. Mocht je 'm laten zitten, vergeet dan alleen niet om je ringtone (ook even) voor SIM 2 in te stellen.
Volgens mij moet je dan eerst naar de allerlaatste CyanogenOS versie flashen. 13.1.5 geloof ik, want in die update zijn de OTA servers aangepast en de software klaar gemaakt voor de update naar Nougat.Room42 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:22:
Ik heb hier een Wileyfox Swift nog met Cyanogen OS 12.1.1/Android 5.1.1. Deze geeft aan dat ie geen updates heeft.
Aangezien de CyanogenOS servers offline zijn, zul je dit handmatig moeten doen. Ik verwacht dat @Verwijderd je wel aan een update bestand kan helpen.
Als je een clean flash niet erg vind, kun je ook handmatig meteen naar Nougat flashen, maar ook daar heb je de rom nodig.
Na een weekje sinds de ontvangen melding van beschikbaarheid van Nougat (7.1.1) toch maar de stap gezet. Het werkt het prima tot nu toe, nog geen last gehad van crashes of reboots op de Swift, verder ook weinig glitches of verschil in snelheid gezien. Batterij lijkt wel snel leeg te gaan in gebruik, maar misschien ben ik ook wel wat meer bezig. Wel is er veel nét anders en mis ik een hoop customizations die ik in CyanogenOs13 aan had staan, zoals:
*aangepaste volgorde van de home/back/app wisselen (het vierkantje) + menuknop in die onderste balk
*Links&rechts pijltjes in die balk tbv het toetsenbord (díe mis ik het meest)
. Want links&rechts swipen in de tekst of op de spatiebalk is veel minder precies dan 1 plekje opschuiven met een knopje
*"alt tabben" met lang drukken op het vierkantje geeft nu split screen maar daar heb je weinig aan op zo'n klein scherm. Had liever kunnen kiezen om zoals vroegah snel naar de laatst gebruikte app te schakelen (*edit: aha, da's nu dubbelklikken op het vierkantje. Gosse is niet zo snel)
*Geen screenshot meer kunnen maken via het menu "uitschakelen" mbv lang de aan/uitknop indrukken
*het selecteren van specifieke hoeken voor schermrotatie (níét 180°)
*meteen je pin kunnen intoetsen bij inschakelen van het scherm, nu moet eerst omhoog swipen op het hangslotje
*profielen, om in 1x wifi, mobiel internet en geluid aan&uit te zetten
*aan de rechterkant van de statusbalk swipen om in 1x bij alle snelknoppen te komen. nu moet ik 2x swipen of met 2 vingers swipen
*Aosp toetsenbord werkte beter dan het huidige ("google toetsenbord"). Swipen voor hele woorden mist hij soms.
*3G internet is H ipv H+ in de indicator. Kan toeval zijn?
*Ook wat verbeteringen: meldingsledjes die het in Android 6 ineens niet meer deden, werken weer
*De veiligheid zal vast beter zijn dan in Marshmallow
*Wileyfox Zen kan handig zijn, maar pas als ik Tweakers.net als feed kan kiezen
*Jippie, een nieuwe Android Easter Egg. Nooit meer honger voor de kat. Alleen issie niet zo happig, die poes.
Hopelijk komt de tweakbaarheid waar ik zo blij mee was ooit ook weer terug in Nougat! Maar tot nu toe ben ik minder ontevreden dan ik gevreesd had. hulde Wileyfox!
*aangepaste volgorde van de home/back/app wisselen (het vierkantje) + menuknop in die onderste balk
*Links&rechts pijltjes in die balk tbv het toetsenbord (díe mis ik het meest)
*"alt tabben" met lang drukken op het vierkantje geeft nu split screen maar daar heb je weinig aan op zo'n klein scherm. Had liever kunnen kiezen om zoals vroegah snel naar de laatst gebruikte app te schakelen (*edit: aha, da's nu dubbelklikken op het vierkantje. Gosse is niet zo snel)
*Geen screenshot meer kunnen maken via het menu "uitschakelen" mbv lang de aan/uitknop indrukken
*meteen je pin kunnen intoetsen bij inschakelen van het scherm, nu moet eerst omhoog swipen op het hangslotje
*aan de rechterkant van de statusbalk swipen om in 1x bij alle snelknoppen te komen. nu moet ik 2x swipen of met 2 vingers swipen
*Aosp toetsenbord werkte beter dan het huidige ("google toetsenbord"). Swipen voor hele woorden mist hij soms.
*Ook wat verbeteringen: meldingsledjes die het in Android 6 ineens niet meer deden, werken weer
*Wileyfox Zen kan handig zijn, maar pas als ik Tweakers.net als feed kan kiezen
*Jippie, een nieuwe Android Easter Egg. Nooit meer honger voor de kat. Alleen issie niet zo happig, die poes.
Hopelijk komt de tweakbaarheid waar ik zo blij mee was ooit ook weer terug in Nougat! Maar tot nu toe ben ik minder ontevreden dan ik gevreesd had. hulde Wileyfox!
[ Voor 4% gewijzigd door Gosse_W op 05-05-2017 09:39 ]
5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue
tip: voordeel van google toetsenbord is dan weer dat 't meerdere talen tegelijk kan ondersteunen (ik gebruik nederlands + engels)Gosse_W schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:31:
Na een weekje sinds de ontvangen melding van beschikbaarheid van Nougat (7.1.1) toch maar de stap gezet. Het werkt het prima tot nu toe, nog geen last gehad van crashes of reboots op de Swift, verder ook weinig glitches of verschil in snelheid gezien. Batterij lijkt wel snel leeg te gaan in gebruik, maar misschien ben ik ook wel wat meer bezig. Wel is er veel nét anders en mis ik een hoop customizations die ik in CyanogenOs13 aan had staan, zoals:
*Links&rechts pijltjes in die balk tbv het toetsenbord (díe mis ik het meest). Want links&rechts swipen in de tekst of op de spatiebalk is veel minder precies dan 1 plekje opschuiven met een knopje
*Wileyfox Zen kan handig zijn, maar pas als ik Tweakers.net als feed kan kiezen![]()
Ik gaf zelf ook reeds de opmerking dat je T.net niet aan Zen kan toevoegen. Ik vind de app er zelf wel gelikt uitzien, maar wtf, storen de ads je niet? ik gebruik wel Google News, is tenminste ad free.
Awesome! Ik hoop dat @Verwijderd mij kan helpen, want online kan ik hem niet zo snel vinden.rens-br schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:
[...]
Volgens mij moet je dan eerst naar de allerlaatste CyanogenOS versie flashen. 13.1.5 geloof ik, want in die update zijn de OTA servers aangepast en de software klaar gemaakt voor de update naar Nougat.
Aangezien de CyanogenOS servers offline zijn, zul je dit handmatig moeten doen. Ik verwacht dat @Verwijderd je wel aan een update bestand kan helpen.
Als je een clean flash niet erg vind, kun je ook handmatig meteen naar Nougat flashen, maar ook daar heb je de rom nodig.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ok, ik prefereer toch een betere swipe-werking dan tweetaligheid. En Zen heb ik meteen weer uitgezet want zonder Tweakers erin hoef ik dat niet. Geen ad gezien in die ene minuut dat het aan stondDryhte schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:11:
[...]
tip: voordeel van google toetsenbord is dan weer dat 't meerdere talen tegelijk kan ondersteunen (ik gebruik nederlands + engels)
Ik gaf zelf ook reeds de opmerking dat je T.net niet aan Zen kan toevoegen. Ik vind de app er zelf wel gelikt uitzien, maar wtf, storen de ads je niet? ik gebruik wel Google News, is tenminste ad free.
5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue
Kun je beter Swiftkey installeren, die ondersteund volgens mij inmiddels drie talen tegelijkertijd.Gosse_W schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:15:
Ok, ik prefereer toch een betere swipe-werking dan tweetaligheid.
Verwijderd
Hulde voor een portie ontevredenheid?Gosse_W schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:31:
Als jij van tevoren al ontevredenheid vreest, waarom installeer je de update dan?
Zijn er ook pluspunten aan de update? Iets wat ik me nog steeds afvraag namelijk.
Hulde krijgen ze met name voor het feit dat ze nog steeds updaten voor een foon van 2 jaar oud met een OS met nauwelijks bloatware (was met Cyanogen een tijdje erger toen ze ineens mods (microsoft rommel zoals skype) her en der pushten)Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:53:
[...]
Hulde voor een portie ontevredenheid?
Als jij van tevoren al ontevredenheid vreest, waarom installeer je de update dan?
Zijn er ook pluspunten aan de update? Iets wat ik me nog steeds afvraag namelijk.
En, ja, ik installeer updates als die potentieel mijn beveiliging verbeteren én als de leverancier van het vorige OS in het duister verdwenen is. En ja, ik vreesde daarbij voor bugs en crashes waarover veel te lezen was in de 1e dagen, maar kennelijk hebben ze dat weten te fixen. En mijn vertrouwen in de servicebereidheid van Wileyfox is dermate hoog dat ik de gok maar gewaagd heb.
De pluspunten gaan vast de overhand krijgen zodra ik aan de detaills gewend ben.
Nog wel een 1e glitch ontdekt, soms geeft het schuifje onder het homescreen niet goed aan in welk homescreen je zit, of 'hangt' het schuifje tussen 2 homescreens in terwijl je toch gewoon op je primaire homescreen zit. En herkende hij gisteren ineens SIM2 niet meer, maar na herstarten weer wel.
Helaas heb ik na de update last van random reboots, meestal als ik in een app bezig ben. Lijkt dan even te hangen en dan reboot ie weer
bij diverse apps het geval, zoals marktplaats. contacten en whatsapp. Vervelend ook aangezien ik nu paranoia ben nu ik consignatie heb of ik wel bereikbaar ben haha 
update: vanmorgen binnen 1 uur al 2 keer een reboot, 1 keer toen ie in mn zak zat en 1 keer bij bekijken mail.. terug naar vorige android versie kan neem ik aan alleen bij terug naar fabrieksinstellingen? hopelijk?
update: vanmorgen binnen 1 uur al 2 keer een reboot, 1 keer toen ie in mn zak zat en 1 keer bij bekijken mail.. terug naar vorige android versie kan neem ik aan alleen bij terug naar fabrieksinstellingen? hopelijk?
[ Voor 26% gewijzigd door lockie1978 op 08-05-2017 09:53 ]
Ik ergerde me ook aan die ronde pictogrammen, en ook aan het feit dat de achtergrond in die mappen transparant was zodat je allerlei pictogrammen over elkaar heen zag als je een mapje opende.DeFeCt schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:47:
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe update en afgezien van mijn accu die wel heel snel lijkt leeg te lopen vind ik de gegroepeerde icons echt verschrikkelijk lelijk. Cirkels waar vierkantjes uitstekend, het ziet er niet uit. Is dit standaard Android?
Ik heb nu Nova Launcher geïnstalleerd en daarmee kun je alles weer prima naar je eigen wensen opmaken.
Ook ik heb sinds de update last van random reboots. Soms een paar dagen niet, soms zomaar een keertje en soms wel 5 keer achter elkaar. Ik merk soms dat voordat hij gaat rebooten al iets trager wordt en minder goed reageerd op input. @Verwijderd , is dit probleem bekend? Ik kon er nog niet veel informatie over vinden. Ik hoop dat er snel een update voor uitkomt.
Heb idd hetzelfde, hij hapert dan even bij een actie en reageert even niet en reboot danWorami schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:29:
Ook ik heb sinds de update last van random reboots. Soms een paar dagen niet, soms zomaar een keertje en soms wel 5 keer achter elkaar. Ik merk soms dat voordat hij gaat rebooten al iets trager wordt en minder goed reageerd op input. @Verwijderd , is dit probleem bekend? Ik kon er nog niet veel informatie over vinden. Ik hoop dat er snel een update voor uitkomt.
Ik heb inmiddels ook de update geïnstalleerd. En heb een aantal dingen die ik toch niet helemaal zo kan krijgen als ik ze wil.
- Ook in silent mode maakt de telefoon nog steeds geluiden als ik een screenshot maak, of een foto neem. Voorheen maakte de telefoon helemaal geen geluid in silent mode als ik een screenshot maakte, en de shuttersound heb ik volgens mij uitgeschakeld via de instelling van de camera (maar dat kan nu niet meer?)
- Ik heb het idee dat er een groot deel van mijn homescreen afgeschermd is voor de google searchbar (meer dan de ruimte die hij daadwerkelijk inneemt), en ik daar dus geen app-snelkoppelingen kan plaatsen. Als gevolgd hiervan is er er dus best wat lege ruimte tussen de searchbar en mijn app-snelkoppelingen. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Je kan die balk op de Swift al uitschakelen als ik mij niet vergis. Je moet daarvoor je vinger inhouden op het homescreen en daarna staat daar ergens de optie om het uit te zetten.ROIMaison schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:37:
Ik heb het idee dat er een groot deel van mijn homescreen afgeschermd is voor de google searchbar (meer dan de ruimte die hij daadwerkelijk inneemt), en ik daar dus geen app-snelkoppelingen kan plaatsen. Als gevolgd hiervan is er er dus best wat lege ruimte tussen de searchbar en mijn app-snelkoppelingen. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Mocht dat niet werken, kan je ook een andere launcher installeren. Ik kan Google Play: Nova Launcher ten zeerste aanraden.
Dat klopt, via de homescreen - instellingen. Ik vind de searchbalk wel handig (alleen dat ie onnodig veel ruimte in neemt is minder handig). Ik zal Nova Launcher eens proberen, bedankt voor de tip!
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Je kan die balk op de Swift al uitschakelen als ik mij niet vergis. Je moet daarvoor je vinger inhouden op het homescreen en daarna staat daar ergens de optie om het uit te zetten.
Mocht dat niet werken, kan je ook een andere launcher installeren. Ik kan Google Play: Nova Launcher ten zeerste aanraden.
Graag gedaan. Het grote voordeel van Nova Launcher is dat je echt werkelijk alles kan aanpassen. Kleur, vorm, formaat, mapjes, animaties, widgets formaat e.d. Verder zit er ook een handige backup en restore functie in.ROIMaison schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:47:
Ik zal Nova Launcher eens proberen, bedankt voor de tip!
Heb inmiddels na veel reboots de sim kaarten omgewisseld. Tot nu toe 1 reboot gehad maar mn vodafone weigert op 4g te gaan en heeft alleen 2g. Die sim gebruikte ik voor de update ook met 4g, en mn andere sim alleen voor bellen (simyo).
Ik heb de update nu een kleine week op mijn telefoon staan, en hij werkt super. Uiteraard zijn er dingetjes die missen ten opzichte van CyanogenOS, maar aangezien ik deze telefoon ook zakelijk gebruik gaat stabiliteit bij mij boven het hebben van sommige opties (hoe mooi/handig die soms ook kunnen zijn).
Ik zat me wel af te vragen of het mogelijk is om het scherm te kalibreren. Ik heb het gevoel dat dit er net naast zit waardoor het drukken op sommige knoppen op het scherm net niet lekker gaat. Ik kan de kalibratiemogelijkheid echter niet vinden, weet iemand of deze er is?
Ik zat me wel af te vragen of het mogelijk is om het scherm te kalibreren. Ik heb het gevoel dat dit er net naast zit waardoor het drukken op sommige knoppen op het scherm net niet lekker gaat. Ik kan de kalibratiemogelijkheid echter niet vinden, weet iemand of deze er is?
Na update van m'n Wiley Fox Swift naar Android 7.1.1 is de ondertiteling van de iconen in de startschermen verdwenen en us het eeste scherm een nieuwfeedscherm geworden. Ik heb geen instelling kunnen vinden om dit te wijzigen, oftewel ondertiteling terug en dat obgevraagde nieuwsfeed weg.
Weet iemand raad?
Weet iemand raad?
Ja, als je de launcher opties opent (iets langer de puntjes tussen vlak boven de drawer drukken) krijg je de instellingen voor het startscherm, waaronder:Giszmo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:25:
Na update van m'n Wiley Fox Swift naar Android 7.1.1 is de ondertiteling van de iconen in de startschermen verdwenen en us het eeste scherm een nieuwfeedscherm geworden. Ik heb geen instelling kunnen vinden om dit te wijzigen, oftewel ondertiteling terug en dat obgevraagde nieuwsfeed weg.
Weet iemand raad?
- ondertiteling: optie 'icon labels' aanzetten
- nieuwsfeed: Wilefox Zen uitzetten
- en als je de google search bar niet wil kan je die ook uitzetten
Ik heb sinds gisteren een Wileyfox in huis gehaald voor een kennis. Die zit out of the box nog op Android 5 en wilde ik dus updaten naar 7. Alleen, ik krijg geen systeemupdates binnen. Kan ik de updates ergens forceren (en dan wat harder dan alleen maar bij 'systeemupdates')?
Telefoon heeft nog geen sim-kaart overigens.
Telefoon heeft nog geen sim-kaart overigens.
aangezien de servers van Cyanogen down zijn, zul je via een pc, rechtstreeks bij Wileyfox moeten downloaden en op je toestel plaatsen
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
De OTA servers zijn inderdaad offline in alle versies behalve de laatste CyanogenOS versie (13.1.5), je zult dus eerst handmatig naar die versie moeten updaten, voordat je naar Android 7.1 kan. Eventueel is het ook mogelijk om direct Android 7.1 te updaten, maar ook dan zul je een update bestand moeten hebben.IceStorm schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:00:
Kan ik de updates ergens forceren (en dan wat harder dan alleen maar bij 'systeemupdates')?
Iemand heeft op XDA de Android 7.1.1 bestanden wel geplaatst: https://forum.xda-develop...1-wileyfox-swift-t3593545. Maar gebruiken op eigen risico.
@Verwijderd kan je wellicht wel helpen aan een officiële link. Zou het ook niet makkelijker zijn om de full zip updates te plaatsen op jullie website?
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 08:33 ]
Verwijderd
@IceStorm:
Hierbij de stappen om jouw toestel the updaten naar de laatste versie van Cyanogen OS. Zodra deze versie op jouw toestel staat, zal jij automatisch een melding krijgen van de upgrade naar Android 7.1.1.
1: Download het benodigde bestand (SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip) via deze link
2: Het bestand niet uitpakken en in de root (dus niet in een map) van de microSD kaart plaatsen. Dat kan via een de USB-kabel, of doormiddel van de microSD uit de telefoon halen en met de PC kopiëren naar de microSD
3: Zodra dat gedaan is, schakel dan de telefoon uit. Wacht 5 seconden nadat het scherm op zwart is gegaan en houd dan de volume omlaag-knop ingedrukt, gevolgd door de aan/uit-knop. Zodra er iets op het beeld komt, mag de aan/uit-knop losgelaten worden. Zodra je in de recovery zit, mag de volume omlaag-knop ook losgelaten worden.
4: Druk 1x op de volume omlaag-knop en selecteer “Apply update” met de aan/uit-knop.
5: Druk 2x op de volume omlaag-knop en selecteer “Choose from sdcard1” met de aan/uit-knop.
6: Druk 1x (of meerder keren als er meerder bestanden op de microSD staan) op de volume omlaag-knop en selecteer “SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip” met de aan/uit-knop.
7: Nu zal een Android-poppetjes zichtbaar zijn met een blauwe eronder. Dit duurt maximaal 5 minuten.
8: Zodra de update gelukt is, kom je automatisch terug in de recovery en selecteer je “Reboot system now” met de aan/uit-knop.
9: Toestel start opnieuw op en gaat de update afronden en de gedownloade applicaties optimaliseren. Afhankelijk van de hoeveelheid gedownloade applicaties kan dit tussen de 1 minuut en 15 minuten duren.
10: Zodra het toestel klaar is met het optimaliseren van applicaties is het klaar.
Mochten er onduidelijkheden zijn, dan weet je ons te vinden (DM of Facebook).
Wij horen het ook graag als het gelukt is.
Met vriendelijke groet,
Wileyfox Nederland
Hierbij de stappen om jouw toestel the updaten naar de laatste versie van Cyanogen OS. Zodra deze versie op jouw toestel staat, zal jij automatisch een melding krijgen van de upgrade naar Android 7.1.1.
1: Download het benodigde bestand (SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip) via deze link
2: Het bestand niet uitpakken en in de root (dus niet in een map) van de microSD kaart plaatsen. Dat kan via een de USB-kabel, of doormiddel van de microSD uit de telefoon halen en met de PC kopiëren naar de microSD
3: Zodra dat gedaan is, schakel dan de telefoon uit. Wacht 5 seconden nadat het scherm op zwart is gegaan en houd dan de volume omlaag-knop ingedrukt, gevolgd door de aan/uit-knop. Zodra er iets op het beeld komt, mag de aan/uit-knop losgelaten worden. Zodra je in de recovery zit, mag de volume omlaag-knop ook losgelaten worden.
4: Druk 1x op de volume omlaag-knop en selecteer “Apply update” met de aan/uit-knop.
5: Druk 2x op de volume omlaag-knop en selecteer “Choose from sdcard1” met de aan/uit-knop.
6: Druk 1x (of meerder keren als er meerder bestanden op de microSD staan) op de volume omlaag-knop en selecteer “SW27-WF-CRACKLING-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip” met de aan/uit-knop.
7: Nu zal een Android-poppetjes zichtbaar zijn met een blauwe eronder. Dit duurt maximaal 5 minuten.
8: Zodra de update gelukt is, kom je automatisch terug in de recovery en selecteer je “Reboot system now” met de aan/uit-knop.
9: Toestel start opnieuw op en gaat de update afronden en de gedownloade applicaties optimaliseren. Afhankelijk van de hoeveelheid gedownloade applicaties kan dit tussen de 1 minuut en 15 minuten duren.
10: Zodra het toestel klaar is met het optimaliseren van applicaties is het klaar.
Mochten er onduidelijkheden zijn, dan weet je ons te vinden (DM of Facebook).
Wij horen het ook graag als het gelukt is.
Met vriendelijke groet,
Wileyfox Nederland
Ik heb sinds een paar dagen dat Boxer Email het niet meer doet. Na de update naar 7.1.1 deed hij het nog wel, dus daar heeft het volgens mij niets mee te maken.
Hij geeft geen enkele foutmelding, het lijkt dus net alsof er geen mail in de mailbox staat. Als ik bij instellingen de serverinstellingen opnieuw bevestig test hij deze, en dat lukt zonder problemen.
Ik heb er twee mailaccounts in staan die beide op een andere server staan, dus ik geloof ook niet dat het een probleem aan de serverkant is (Thunderbird haalt de mail ook wel gewoon op trouwens).
Al met al tast ik hier volledig in het duister... Heeft iemand een idee hoe ik hier iets kan testen waar het ligt? En wellicht ook goede suggesties voor alternatieve mailapps? Ik was wel tevreden met de functionaliteit van Boxer, maar zit er wat dat betreft niet aan vast.
Hij geeft geen enkele foutmelding, het lijkt dus net alsof er geen mail in de mailbox staat. Als ik bij instellingen de serverinstellingen opnieuw bevestig test hij deze, en dat lukt zonder problemen.
Ik heb er twee mailaccounts in staan die beide op een andere server staan, dus ik geloof ook niet dat het een probleem aan de serverkant is (Thunderbird haalt de mail ook wel gewoon op trouwens).
Al met al tast ik hier volledig in het duister... Heeft iemand een idee hoe ik hier iets kan testen waar het ligt? En wellicht ook goede suggesties voor alternatieve mailapps? Ik was wel tevreden met de functionaliteit van Boxer, maar zit er wat dat betreft niet aan vast.
Is de Boxer app nog steeds een systeem app? Anders even de app verwijderen en opnieuw installeren.Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:32:
Ik heb sinds een paar dagen dat Boxer Email het niet meer doet. Na de update naar 7.1.1 deed hij het nog wel, dus daar heeft het volgens mij niets mee te maken.
Okay, n.a.v. je bericht keek ik in de Play store of ik hem kon verwijderen, en daar zag ik bij de recenties nu ook allerlei meldingen dat synchronisatie bij iedereen eruit ligt. De app is dus gewoon compleet kapot...rens-br schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:11:
[...]
Is de Boxer app nog steeds een systeem app? Anders even de app verwijderen en opnieuw installeren.
Dan denk ik dat ik maar doorschakel naar m'n tweede vraag: weet iemand een goed alternatief?
Ik heb er met mijn OnePlus One in ieder geval geen probleem mee. Maar was de app te verwijderen of is het nog steeds een systeem app?Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:20:
Okay, n.a.v. je bericht keek ik in de Play store of ik hem kon verwijderen, en daar zag ik bij de recenties nu ook allerlei meldingen dat synchronisatie bij iedereen eruit ligt. De app is dus gewoon compleet kapot...
Verder wat voor mailaccounts zijn het? Pop3, Imap, Exchange? En heb je al een keer geprobeerd het account volledig te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 14:17 ]
Ik kon hem wel gewoon verwijderen. Daarna opnieuw geinstalleerd en dus het account ook opnieuw ingevoerd. Helaas geen enkele email zichtbaar.rens-br schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Ik heb er met mijn OnePlus One in ieder geval geen probleem mee. Maar was de app te verwijderen of is het nog steeds een systeem app?
Verder wat voor mailaccounts zijn het? Pop3, Imap, Exchange? En heb je al een keer geprobeerd het account volledig te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Ik gebruik 2 mail-accounts op mijn telefoon, eentje pop3, eentje imap.
Voldoet de gmail app niet?Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:47:
[...]
Ik kon hem wel gewoon verwijderen. Daarna opnieuw geinstalleerd en dus het account ook opnieuw ingevoerd. Helaas geen enkele email zichtbaar.
Ik gebruik 2 mail-accounts op mijn telefoon, eentje pop3, eentje imap.
@Kroesss. Ik heb alleen Exchanges accounts, dus ik gok dat daar het verschil in zit. Als ik in de Play Store kijk dan lijkt het er ook op dat de meeste mensen problemen hebben met de POP3 en/of Imap.
Btw kan ik het gebruiken van POP3 al heel lang afraden. Het nadeel van POP3 is dat synchronisatie tussen verschillende devices gewoon voor geen meter werkt.
Btw kan ik het gebruiken van POP3 al heel lang afraden. Het nadeel van POP3 is dat synchronisatie tussen verschillende devices gewoon voor geen meter werkt.
Om eerlijk te zijn: nooit geprobeerd. Ik heb eigenlijk altijd de standaard mailapp gebruikt (eerst was die van Google zelf nog apart van de Gmail-app, en later dus voorgeinstalleerde apps zoals Boxer gebruikt).
Ik zal vanavond eens zoeken naar een vervangende app, en gmail daarbij ook bekijken. Wel heel slecht dat een app als deze (die dus standaard wordt meegeleverd op telefoons) een update uitrolt waardoor pop3 en imap compleet om zeep geholpen worden...
Klopt, maar Imap heeft het probleem dat de mail nooit van de server afgaat. Dat betekent dat bij de meeste hostingpakketjes binnen de kortste keren de boel compleet vol zit. Ik gebruik mijn telefoon om mail bij te houden als deze binnenkomt. Als ik later Thunderbird aanzet haalt die de mal weg van de server. Verdere afhandeling van de mail gebeurt ook vanaf mijn laptop, eigenlijk nooit vanaf mijn telefoon. Syncen van mail is dus niet aan de orde in mijn geval.rens-br schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:32:
@Kroesss. Ik heb alleen Exchanges accounts, dus ik gok dat daar het verschil in zit. Als ik in de Play Store kijk dan lijkt het er ook op dat de meeste mensen problemen hebben met de POP3 en/of Imap.
Volgens mij kan je dat ook zo instellen dat bij verwijdering uit postvak in (of prullenbak) het ook van de server verwijderd wordt.Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:40:
Klopt, maar Imap heeft het probleem dat de mail nooit van de server afgaat.
Ik gebruik al enige tijd met volle tevredenheid AquaMail. Goede support voor IMAP en Exchange (incl kalendar/contacten sync voor Exchange) - GMail en andere opties kan 'ie ook maar gebruik ik niet.Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:20:
[...]
Dan denk ik dat ik maar doorschakel naar m'n tweede vraag: weet iemand een goed alternatief?
Het kost een klein beetje moeite om alle opties zo te krijgen dat 'ie echt lekker werkt (je kunt heel veel instellen), maar eenmaal zover vind ik het een erg fijne client. Hij is ook privacyvriendelijk (volgens de auteur) - sommige gratis mail-apps hebben de neiging iets te veel data naar eigen servers te sturen.
Ik gebruik wel de pro versie; kost een paar euro, maar scheelt wat beperkingen (zoals max. 2 accounts in de gratis versie en de reclame-footer in mails die je verstuurd).
@rens-br / @Verwijderd Bedankt voor de toelichting. Niet bij stil gestaan dat de OTA servers offline zouden kunnen zijn. Voor mij was de uitleg meer dan afdoende maar ergens is het zonde dat de technisch wat minder bedeelde mensen nu met een Android 5 telefoon aan de slag (moeten) gaan.
En voor de (verre) toekomst als de wetransferlink het onverhoopt niet meer doet een mirror.
En voor de (verre) toekomst als de wetransferlink het onverhoopt niet meer doet een mirror.
Grappig, had exact hetzelfde voor mijn eigen telefoon. Eigenlijk in de veronderstelling dat ik zelf iets fout had gedaan. Gebruik de app op dezelfde manier, ook als een soort preview.Kroesss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:32:
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Maar elke klant die zich meldt, helpen wij. Als ze het zelf niet kunnen/willen, mogen ze hun toestel opsturen en doen wij het voor ze.IceStorm schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:48:
@rens-br / @Verwijderd Bedankt voor de toelichting. Niet bij stil gestaan dat de OTA servers offline zouden kunnen zijn. Voor mij was de uitleg meer dan afdoende maar ergens is het zonde dat de technisch wat minder bedeelde mensen nu met een Android 5 telefoon aan de slag (moeten) gaan.
Mirroren mag altijd. Al hebben wij gewoon een betaald WeTransfer account, dus verlopen zal deze download niet.En voor de (verre) toekomst als de wetransferlink het onverhoopt niet meer doet een mirror.
Grappig, had exact hetzelfde voor mijn eigen telefoon. Eigenlijk in de veronderstelling dat ik zelf iets fout had gedaan. Gebruik de app op dezelfde manier, ook als een soort preview.
Mn swift is sinds de update veranderd van n geweldige telefoon naar een niet te gebruiken rampapparaat
net maar liefst 9 random reboots in n uur, over een dag gemiddeld 20 keer, simkaarten geswitched en biedt geen oplossing. Voor de update nooit een reboot gehad. Terug naar fabrieksinstellingen blijf ik de nieuwste android versie houden, hoe terug te gaan? Batterij verbruik is volgens mij ook met 30% gestegen ofzo, of hij geeft t niet goed weer.

[ Voor 11% gewijzigd door lockie1978 op 17-05-2017 14:06 ]
Die stappen heeft Wileyfox een aantal posts hierboven besproken: Verwijderd in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".lockie1978 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:04:
hoe terug te gaan? Batterij verbruik is volgens mij ook met 30% gestegen ofzo, of hij geeft t niet goed weer.
Allright, had te vluchtig gelezen uit angst van n reboot denk ikrens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Die stappen heeft Wileyfox een aantal posts hierboven besproken: Verwijderd in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie".
Die had je toch al uitgevoerd?lockie1978 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:21:
ik kijk eerst of m factory reset helpt, anders ga ik die stappen volgen. Dank
Ja zojuist idd ja, dus kijk t nu even aan tot morgen en anders zet ik de oudere versie er weer op
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support