Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

JohnD1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:52:
Is deze nieuwe system update te vertrouwen ?

Bij mij gingen allerlei alarmbellen rinkelen, zover ik weet zijn alle originele developers al vertrokken,
dus wie support deze nieuwe update, wat zit er in

Zie ook : https://www.reddit.com/r/..._developer_if_you_have_a/

Voorlopig heb ik mijn system updates uitgeschakeld.
Hierbij een screenshot van de info na installatie:
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/46ni6w7yb/Screenshot_20161229_210909.png

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:17:
[...]

Hierbij een screenshot van de info na installatie:
Wat zegt dit over de betrouwbaarheid en veiligheid van de update?

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:19:
[...]

Wat zegt dit over de betrouwbaarheid en veiligheid van de update?
Zoals je kan zien is de build van 23 december, dus nog voordat de servers uitgingen.
Zegt zo direct niks, maar nu kan men volgas het internet afstruinen naar verdachte, gegevens stelende "builds"

Vind het een beetje apart dat er op Reddit een quote van 1 ex-dev gepost wordt en meteen het ergste gevreesd wordt. Ik denk en zeker met de al gegeven antwoorden vanuit Wileyfox zelf, dat het doemscenario zo groot niet is.

Je hoort mij niet zeggen dat het complete onzin is, maar vind het wel wat vergezocht.

[ Voor 49% gewijzigd door LocK_Out op 30-12-2016 01:25 . Reden: Ietwat onderbouwd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yfka
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:41
Van de Engelse Wileyfox Facebook pagina:
"In light of the recent news from Cyanogen, every Wileyfox user's experience will remain unchanged - hooray!

This was expected and we are confident with the smooth transition planned in an upcoming over-the-air update for the entire Wileyfox product range that will migrate away from Cyanogen’s refocus strategy, and on to a purer Android experience – enhanced.

We strongly recommend that all current and future users accept the upcoming update request to ensure they are on-board for the future. This will include the ability to maintain the same experience as before and the added ability to partake in updates and upgrades to the software in the future.

We will continue to push this update to your device, and for new users we again recommend they download and install this update upon purchase.

We have been ruthlessly testing this and planning a distribution for this update, with a rollout to be released beginning today with immediate effect. Once this transition is implemented and users accept this upcoming update, our first order of business is to focus on delivering Android Nougat 7.0 across the portfolio beginning as early as February, and the entire portfolio by end of Q1 2017.

We value our customers above anything else, and therefore will now take full direct control on all such upgrades to ensure all devices, not just the flagship’s, will get these regular updates.

What this means is we at Wileyfox are still committed to continuous security and Android updates for the entire user base (old, current, and new), a bloatware free OS, deeply integrated value added services, and a promise to maintain a no bullshit attitude to the Wileyfox user experience.

We hope you had an amazing Wileyfoxmas. We look forward to 2017 and beyond, in a Wileyfox world of no bullshit!

Instructions to download and install your latest update:

1. Receive notification about available update (see image attached).
2. Press download to update.
3. A notification will pop up stating update is ready to install. Select install."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Iemand was me net voor met het bericht van Wileyfox op FB :P

[ Voor 97% gewijzigd door slaay op 30-12-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:w de swift heeft sinds vanochtend een nieuwe feature :F de microfoon lijkt niet te werken (andere horen mij niet) behalve nadat ik de speaker/handsfree functie activeer - dan ben ik ineens wel te verstaan :? zoeken op mic. handsfree leverde nogal wat genereke zoekresultaten op. iemand enig idee of dit ook anders te 'forceren is' zodat niet de omgeving hoeft mee te genieten van mijn gesprek?

//edit
- dev.mode settings nagelopen, niets gevonden
- factory reset uitgevoerd, geen verandering
+ kan de 'handsfree mic' ook gebruikt worden bij niet handsfree gesprekken? hoe?

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 07-01-2017 15:03 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:34:
[...]

Dat hadden we toch gezegd :)

We zijn druk bezig, maar kunnen nog niet alles met jullie delen. Later daarover meer.
Ik snap al die technische zaken niet goed, maar ik ga er voorlopig maar vanuit alle aangeboden updates in de toekomst gewoon te accepteren zoals op de Engelse site staat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49

Gosse_W

Brims

rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:43:
[...]

Dan zal het wel goed staan zo. Zolang het werkt.
Heb in december ook dat probleem gehad, zelfde foon, zelfde provider. Gebeurde steeds als ik door een gebied met slechte dekking reed, daarna pikte hij geen 3g meer op. Ook niet in de stad waar toch echt 3g is! Bij mij hielp het alleen om de simkaarten te verwisselen (foon uit, batterij eruit, sim van youfone in slot 2 en die van het werk (native kpn zonder internet) in slot 1, batterij terug, foon weer aan, handmatig NL Kpn voor sim2 instellen en ik kon weer een tijdje op 3g).Tot ik weer voor een tijd op uitsluitend 2g werd gegooid. Uiteindelijk heb ik op een moment dat ik wél 3g had mbv het "bellen" van *#*#4636#*#* in de telefoonapp "wcdma only" aangezet bij voorkeursnetwerktype. (dat kon ik tijdens zo'n 2g-only fase niet instellen!) Sindsdien het probleem voorlopig niet meer gezien, hoop dat dat zo blijft... (dit typende via 3g! *O*

Hier overigens ook de gele vlekken op het scherm, schijnt aan de bijgeleverde screenprotector te liggen. (heb de link zo niet voorhanden) Ook een lokaal fel wit plekje, zal wel mishandeling in de broekzak zijn. Ik accepteer dat maar voor een goedkope & fijne telefoon!

Nu ben ik nog benieuwd naar het leven na cgnOS, heb toch voor de zekerheid de update-apps van cngn maar ff uitgezet totdat er concreter nieuws van Wileyfox is :X

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Gosse_W schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Hier overigens ook de gele vlekken op het scherm, schijnt aan de bijgeleverde screenprotector te liggen. (heb de link zo niet voorhanden) Ook een lokaal fel wit plekje, zal wel mishandeling in de broekzak zijn. Ik accepteer dat maar voor een goedkope & fijne telefoon!
Als iemand dit eens wil testen :+ ? Ik durf de screen protector er niet af te halen (het moest eens niet daaraan liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosse_W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49

Gosse_W

Brims

Ik waag me er ook niet aan, het geel lijkt mij ook 'dieper' te liggen, onder het glas, en vind het sterk als de protector daar nog invloed zou hebben.

Hier wat info (weliswaar over een Jolla): https://together.jolla.co...-a-yellowish-burn-defect/

daar wijten ze het aan warmte, maar de mijne doet het constant, met name in de hoeken waar het niet warm aanvoelt. Wel lastig, niet verschrikkelijk.

Overigens zijn (/waren?) er losse protectors te koop speciaal voor de Swift, heb nog een reservesetje liggen.

5300Wp Fryslân 53¼°NB ZZO 45° SMA 5kW | Gasloos sinds 4/9/23 Hitachi Yutaki S 8kW | Leaf 40kWh 2018
Your best friend is you, I'm my best friend too, I share the same views and hardly ever argue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

swift is hier naar reparatie gestuurd, audio om te janken, wisselgesprek was onmogelijk > restart phone bij 2e inkomende oproep, accu duur ... welke duur :+
Ben benieuwd hoelang de duur van reparatie zal zijn. verder blijf wel mooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
himlims_ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:23:
swift is hier naar reparatie gestuurd, audio om te janken, wisselgesprek was onmogelijk > restart phone bij 2e inkomende oproep, accu duur ... welke duur :+
Accu duur voor mij gemakkelijk 2 dagen bij licht gebruik ;) (wel zonder what's app & messenger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kom er de werkdag niet mee door - 8u haal ik echt niet bij normaal gebruik (wat heet normaal :+))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
himlims_ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:23:
Behalve de audio een herkenbaar probleem voor mijn vrouw. Was dat ook ontstaan na de update eind december.
Bij haar telefoon clear cache uitgevoerd en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door ZUIVERE311 op 20-01-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Gosse_W schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:46:
Ik waag me er ook niet aan, het geel lijkt mij ook 'dieper' te liggen, onder het glas, en vind het sterk als de protector daar nog invloed zou hebben.

Hier wat info (weliswaar over een Jolla): https://together.jolla.co...-a-yellowish-burn-defect/

daar wijten ze het aan warmte, maar de mijne doet het constant, met name in de hoeken waar het niet warm aanvoelt. Wel lastig, niet verschrikkelijk.

Overigens zijn (/waren?) er losse protectors te koop speciaal voor de Swift, heb nog een reservesetje liggen.
Helaas had ik dit probleem ook nadat ik in de zomer veel Pokemon go had gespeeld... Dan wordt het toestel wel extreem warm. Heb hem toen teruggestuurd voor reparatie. Na ruim 3 weken uiteindelijk geld van Coolblue teruggekregen, reparatie duurde te lang. Dus helaas nooit achter de oorzaak kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Accu vraagje wat ik niet kan terug vinden op het forum.

Valt mij de laatste tijd op dat de accu, die ’s nachts aan de lader ligt slechts oplaadt tot ongeveer 86%. Als ik hem daarna van de lader af haal en weer opnieuw plaats laadt hij door tot 100%. Op zich niet zo erg want ik kom de dag er wel mee door, maar ik vind het wel vreemd. Ik heb het idee dat het komt door Avast (optie snelladen die ik er niet uit krijg). Ik kan natuurlijk Avast verwijderen en kijken wat die dan doet, maar was benieuwd of jullie dit fenomeen kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57
tamarow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:18:
Ik heb het idee dat het komt door Avast (optie snelladen die ik er niet uit krijg). Ik kan natuurlijk Avast verwijderen en kijken wat die dan doet,
Het komt me niet bepaald bekend voor. Maar waarom heb je Avast op je toestel staan?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davileon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
Dag,
Als ik mijn Swift aanzet, vraagt hij om de pincode voor de simkaarten. Vaak ook niet; dan slaat hij dat uit zichzelf over en kan ik alleen noodoproepen doen. Ik herstart het toestel dan. Is het mogelijk achteraf die codes nog in te voeren?
Met dank en groet,
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Naast de gele plekken op m'n scherm heb ik nog andere schermproblemen: het lijkt alsof er een vals contactje is tussen moederbord en scherm; soms krijg ik een zwart of grijs scherm, dat valt dan (soms) te verhelpen door bovenaan op het scherm te duwen. Het valt onregelmatig voor, is niet betrouwbaar te reproduceren... ik vraag me af hoe ik dit uitgelegd krijg aan de leverancier voor RMA.

Jammer want ik vind 't naast deze issues best een prima telefoon. (maw - ondanks lage specs voldoet hij prima voor mijn gebruik)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 23-01-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
davileon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:17:
Als ik mijn Swift aanzet, vraagt hij om de pincode voor de simkaarten. Vaak ook niet; dan slaat hij dat uit zichzelf over en kan ik alleen noodoproepen doen. Ik herstart het toestel dan. Is het mogelijk achteraf die codes nog in te voeren?
Probeer het toestel eens in vliegtuigmodus te zetten en daarna dat weer uit te zetten.
Dryhte schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:18:
ik vraag me af hoe ik dit uitgelegd krijg aan de leverancier voor RMA.
Zou er gewoon een keer een video van maken en die doorsturen, daarmee moet het toch duidelijk zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
mja... goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davileon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
rens-br schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Probeer het toestel eens in vliegtuigmodus te zetten en daarna dat weer uit te zetten.
Dank, dat zal ik proberen!

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 23-01-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

Tarin

Just plain weird.

[...]

[...]
Dat zou de oplossing kunnen zijn. Ik merk ook dat dit gebeurt als ik m'n telefoon aanzet en te lang wacht met het invoeren van de PIN-code's - dan gaat het scherm uit en na het unlocken is er geen optie om alsnog de pin-code in te voeren.
Als ik gewoon het ding in de gaten houd, ben ik op tijd, maar zeker als je display-idle-timeout vrij strak (bij mij 5 minuten, dus meestal gaat het goed) ingesteld staat kan ik me voorstellen dat je het window mist :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Maar waarom heb je Avast op je toestel staan?
Ik heb Avast er op gezet omdat ik er van uit ga/ging dat ook een smartphone een virusscanner nodig heeft (voor apps, voor internetsites e.d.). Maar uit jouw vraag proef ik een ander standpunt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
tamarow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:39:
Ik heb Avast er op gezet omdat ik er van uit ga/ging dat ook een smartphone een virusscanner nodig heeft (voor apps, voor internetsites e.d.). Maar uit jouw vraag proef ik een ander standpunt….
Hangt er vanaf wat je met het toestel doet. Download en gebruik je (veel) apps van buiten de playstore of andere 'shady' dingen, dan is een virusscanner wel aan te raden.

Gebruik je echter gewoon je telefoon voor normale dingen, gebruik je de Play Store en houdt je de apps en OS netjes up-to-date is een virusscanner echt niet nodig. Het toestel wordt er juist alleen maar trager door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Gosse_W schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:46:

Ik gebruik hem al een tijd zonder screenprotector (na een val was de protector gebarsten, het scherm zelf niet) en merk nog geen krassen en dergelijke. Kan die prima hebben, al heb ik er later wel een losse protector op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:49
de swift staat gelukkig bij de lijst op http://wiki.lineageos.org/devices.html
ben benieuwd of er een officiële release van Wileyfox komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlueSS50 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:10:
de swift staat gelukkig bij de lijst op http://wiki.lineageos.org/devices.html
ben benieuwd of er een officiële release van Wileyfox komt!
Ben daar ook benieuwd naar. Ze hebben momenteel nog niks losgelaten over opvolger van CyanogenOS, behalve dat het een 'puurdere' Android-versie wordt, met dezelfde functies als CyanogenOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte

[...]

Zou er gewoon een keer een video van maken en die doorsturen, daarmee moet het toch duidelijk zijn.
'k heb een video, RMA is aangevraagd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik heb sinds gister dat het mij opvalt dat de WIFI niet meer uit gaat. de verbinding is in principe wel weg als ik het logotje via het pulldownmenu uitzet maar als ik hem aanzet is hij er weer direct. (voorheen duurde dit een paar tellen).
's nachts zet ik altijd mijn wifi uit, maar als ik bij accu kijk in het menu dan is het wifi balkje volledig ingevuld.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
BlueSS50 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:42:
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Staat wifi-scanning toevallig aan? Als dat aanstaat dan scant het wifi-netwerk op de achtergrond gewoon vrolijk door om te kijken waar je bent.

Je vind deze optie bij:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:29:
[...]

Staat wifiscanning toevallig aan? Als dat aanstaat dan scant het wifinetwerk op de achtergrond gewoon vrolijk door om te kijken waar je bent.

Je vind deze optie bij:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen' en 'Bluetooth-scannen'
Top! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:59:
[...]

'k heb een video, RMA is aangevraagd =)
Mocht jouw RMA problemen opleveren, dan weet je de DM-knop te vinden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Mocht jouw RMA problemen opleveren, dan weet je de DM-knop te vinden hoop ik.
Natuurlijk... maar 't is via Coolblue dus ik verwacht geen problemen :) Ze waren daar trouwens bijzonder positief over Wileyfox - 't is maar dat je 't weet!

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 26-01-2017 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:37:
[...]

Het is een stuk meer dan alleen maar een beveiligingsupdate. Maar daarover later meer.

Swift 2 (Plus) klanten krijgen deze avond een update aangeboden en de Storm en Spark+ & X klanten waarschijnlijk nog voor het einde van deze week.
@WIleyfox, kun je inmiddels al iets meer duidelijkheid geven over de vervanger van Cyanogen? Wanneer kun we meer informatie verwachten en is er al een planning wanneer de software beschikbaar komt?

'k Ben erg benieuwd/nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Mijn scherm is stuk van de Swift. Is er iemand die enig idee heeft of dit te repareren is? Bij Wileyfox kost dit 130 euro en dat is te veel imo. De telefoon is verder gewoon onbeschadigd omdat er altijd een hoes omheen zit.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Synton schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:11:
Mijn scherm is stuk van de Swift. Is er iemand die enig idee heeft of dit te repareren is? Bij Wileyfox kost dit 130 euro en dat is te veel imo. De telefoon is verder gewoon onbeschadigd omdat er altijd een hoes omheen zit.
Wat is er stuk aan je scherm? het glas? de backlight? een pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Cranberry schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:09:
[...]

@WIleyfox, kun je inmiddels al iets meer duidelijkheid geven over de vervanger van Cyanogen? Wanneer kun we meer informatie verwachten en is er al een planning wanneer de software beschikbaar komt?

'k Ben erg benieuwd/nieuwsgierig ;)
Zit ook nog steeds op een changelog van de laatste 13.1.5 OTA te wachten.

De planning voor de vervanger is ergens in februari als ik het goed heb.

[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 30-01-2017 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
LocK_Out schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:15:
[...]
Zit ook nog steeds op een changelog van de laatste 13.1.5 OTA te wachten.
Ik verwacht beveiligingsupdates, aanpassingen aan de update-server en wellicht wat aanpassingen om het updaten naar Nougat voor te bereiden.

Ze willen overigens dit mogelijk maken in het eerste kwartaal, dat loopt tot 31 maart.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 30-01-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Even een feli voor Wileyfox...

Terwijl mijn Swift in reparatie is, gebruik ik nu terug mijn Moto E 4G. Die heeft normaal gezien dezelfde chipset als de Wileyfox Swift - SD410.

Welnu, de Swift was altijd voldoende snappy voor mijn - toegegeven, vrij bescheiden - verwachtingen, maar ik erger me aan de sloomheid van de Moto E. Wat mis ik die Swift... :((((( (het feit dat de Moto maar 8GB storage heeft helpt niet, ik moet vanalles uitschakelen om app updates te kunnen installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Ik heb de laatste week/twee weken last van een zeer snel leeglopende batterij. Als ik in het verbruiksoverzicht kijk, dan scoort flitsmeister ineens extreem hoog, terwijl die zichzelf altijd wel gewoon afsluit als de verbinding met de carkit verbroken wordt.

Zijn er misschien meer mensen met dit probleem? Ik draai overigens de laatste Cyanogen-versie zonder root of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de spark+ en leeglopen; combinatie accuweather en constant wifi trok hem leeg.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:

Terwijl mijn Swift in reparatie is, gebruik ik nu terug mijn Moto E 4G. Die heeft normaal gezien dezelfde chipset als de Wileyfox Swift - SD410.

Welnu, de Swift was altijd voldoende snappy voor mijn - toegegeven, vrij bescheiden - verwachtingen, maar ik erger me aan de sloomheid van de Moto E. Wat mis ik die Swift... :((((( (het feit dat de Moto maar 8GB storage heeft helpt niet, ik moet vanalles uitschakelen om app updates te kunnen installeren)
Kan je via DM op de hoogte houden van jou reparatie. Wij willen graag ons reparatieproces monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dryhte schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:

hier ook alweer 6 weken op rearatie - onderdelen zijn niet voorradig ... duurt mij nu wel wat te lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
himlims_ schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:13:
[...]

hier ook alweer 6 weken op rearatie - onderdelen zijn niet voorradig ... duurt mij nu wel wat te lang :+
Dat vind ik niet kunnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Ook jij mag contact met ons opnemen. 6 weken is té lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Wileyfox to the rescue! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:15:
[...]

verkopende partij bol.com pikt dit prima op - mogelijk creditering van toestel gezien aanlevering onderdelen te lang op zich laat wachten. prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28
Wat een drama qua support. Ik heb mijn telefoon begin december opgestuurd voor reperatie, nu nog steeds geen zicht op wanneer ik hem terug krijg :(

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Berichten met betrekking tot RMA, reparatie en support mogen vanaf nu in: [Wileyfox] RMA & Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixxx schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:00:
Wat een drama qua support. Ik heb mijn telefoon begin december opgestuurd voor reperatie, nu nog steeds geen zicht op wanneer ik hem terug krijg :(
Bedankt voor jouw DM, we gaan hier achteraan. Dit mag absoluut niet zo lang duren. We houden je op de hoogte via de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieno
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-12-2021
Heb een support vraag over de Wileyfox Swift. Dochterlief is er erg blij mee maar heeft er een ongelukje mee gehad waardoor er water op het toestel is gekomen. Heeft een tijdje in twee delen (accu los van toestel) in rijst gelegen maar heb na het herstarten geen beeld meer :-(
Hij geeft signaal (lampje brand, eerst groen en daarna knippert langzaam blauw), reageert met geluid aan/uit bij het in- en uitschakelen, reageert met geluid als ik de lader er aan hang, maar beeld, ho maar.
Wat kan er aan de hand zijn? En hoe is het op te lossen?

[ Voor 29% gewijzigd door Tieno op 08-02-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tieno schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:41:
Wat kan er aan de hand zijn? En hoe is het op te lossen?
Persoonlijk verwacht ik dat of je scherm defect is, of de aanstuur-electronica van het scherm defect is door het water. In beide gevallen verwacht ik dat de kans klein is dat het toestel weer gaat werken.

offtopic:
Heb je bericht naar hier verplaatst, omdat het meer met de Swift te maken heeft dan met RMA.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
philotra schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Wat is er stuk aan je scherm? het glas? de backlight? een pixel?
Sorry voor m'n late reactie, maar het gaat om het glas. De rest van de telefoon is nog zo goed als nieuw.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Heb sinds een half jaar ongeveer een Wileyfox Swift en ben er over het algemeen erg tevreden mee. Ik heb wel twee klachten die ik vaker tegen ben gekomen. Ik vroeg me af of daar (inmiddels al) oplossingen voor zijn?

GPS: als ik GPS aanzet en een routeplanner gebruik gaat GPS de hele tijd uit en aan. Vrij irritant en soms mis ik er mijn afslag door.

Oproepen: op willekeurige momenten reboot mijn telefoon midden tijdens een gesprek. Echt mega-onprofessioneel als ik net een serieus gesprek heb. Ik weet dat meer mensen hier last van hebben - is dit een hardware of software issue? En is er iets aan te doen?

Sorry dat ik niet nogmaals 55 pagina's heb doorgescand trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
snapismo schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:36:
Oproepen: op willekeurige momenten reboot mijn telefoon midden tijdens een gesprek. Echt mega-onprofessioneel als ik net een serieus gesprek heb. Ik weet dat meer mensen hier last van hebben - is dit een hardware of software issue? En is er iets aan te doen?
Volgens mij kon een andere launcher in ieder geval dit probleem oplossen.

Je GPS problemen doet me haast denken aan een hardware probleem.

Neem anders even contact op met @Verwijderd.

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:52
vanochtend:

vandaag stond hij erg lang op te starten.. daarna 91 files bijwerken

hebben wij updates?

alles werkt gewoon

• Cranberry
Is dat niet gewoon 'default behavior'?

Welke softwareversie draait 'ie nu?

• rens-br
brownyster schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:43:
vandaag stond hij erg lang op te starten.. daarna 91 files bijwerken
Dit wil nog ook wel eens 'zomaar' gebeuren en hoeft dus niet te betekenen dat je een update hebt gekregen.

Maar inderdaad welke software versie draai je nu? Dit kan je opzoeken via:
'Instellingen' -> 'Over deze telefoon'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
Bedankt voor je reactie.

Komt inderdaad wel eens vaker voor!

versie: 13.15 ZNH2KAS7eb-cracjking is wat er staat.

meestal moet hij ruim 115 files bijwerken nu was het onder de honderd.

wat bedoel je met : 'default behavior'?

aavulling: ja bedoelde apps en geen file dat klopt.

wel vreemd want alle is bijgewerkt ook die van december had ik al. Komt af en toe vaker voor zal de cache nog eens legen.

[ Voor 37% gewijzigd door brownyster op 25-02-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
brownyster schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:41:
versie: 13.15 ZNH2KAS7eb-cracjking is wat er staat.
Deze versie is er al sinds december, dus het is geen update in ieder geval.

Overigens weet je zeker dat het 'files' zijn? Volgens mij zijn het namelijk 'apps'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Is er toevallig al bekend wat de "officiele" opvolger van cyanogenos voor de swift wordt? Is wileyfox zelf wat aan het maken of gaan we met zn allen over op lineage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Ik heb het probleem dat ik mijn WileyFox niet meer kan aansluiten op mijn PC. Als ik hem via USB aansluit op de PC dan gebeurd er helemaal niets. Hij gaat niet laden, er komt geen notificatie in mijn notificatiebalk, gewoon niets.

Als ik de telefoon reboot, lukt het mij daarna éénmalig om de telefoon aan te sluiten op de PC. Hij kan dan enkel opladen, wederom geen notificatie in de notificatiebalk, enkel laden. Ook als ik na een reboot en vervolgens in het developers menu MTP als default instel en dan de USB erin steek, gaat hij enkel laden. Stekker eruit en vervolgens weer erin betekent direct dat er weer niets gebeurd. Via AC laad hij wel gewoon meermaals op, daarvoor is geen reboot nodig.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of een volgende debug-stap?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Scooper schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:36:
Ik heb het probleem dat ik mijn WileyFox niet meer kan aansluiten op mijn PC. Als ik hem via USB aansluit op de PC dan gebeurd er helemaal niets. Hij gaat niet laden, er komt geen notificatie in mijn notificatiebalk, gewoon niets.

Als ik de telefoon reboot, lukt het mij daarna éénmalig om de telefoon aan te sluiten op de PC. Hij kan dan enkel opladen, wederom geen notificatie in de notificatiebalk, enkel laden. Ook als ik na een reboot en vervolgens in het developers menu MTP als default instel en dan de USB erin steek, gaat hij enkel laden. Stekker eruit en vervolgens weer erin betekent direct dat er weer niets gebeurd. Via AC laad hij wel gewoon meermaals op, daarvoor is geen reboot nodig.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of een volgende debug-stap?
Andere usb poort geprobeerd? Anders usb kabel? Anders laptop/pc geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
slaay schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:30:
[...]

Andere usb poort geprobeerd? Anders usb kabel? Anders laptop/pc geprobeerd?
Soms heb je blijkbaar gewoon even iemand nodig die met simpele oplossingen komt. Ik had natuurlijk wel een andere usb-poort geprobeerd, maar schijnbaar doet de telefoon het niet op mijn front-aansluitingen, maar wel aan de achterkant van de PC. Raar, dat is wel eens anders geweest!

Bedankt voor het meedenken!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ach ja zo heb ik 1 van de twee 'front' ports van mijn pc die enkel nog werkt als USB 1 terwijl de andere gewoon usb 2 snelheden neemt ;) de charmes van de informatica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
philotra schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:44:
Is er toevallig al bekend wat de "officiele" opvolger van cyanogenos voor de swift wordt? Is wileyfox zelf wat aan het maken of gaan we met zn allen over op lineage?
Nog niks over bekend, maar ik verwacht in ieder geval niet dat het Lineage OS gaat worden. Aangezien het nog wel even duurt voordat die uit de Nightly fase komt. Wileyfox zal toch met een stabiel OS willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Vragen om APK files is niet toegestaan.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 02-03-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

All Wileyfox handsets will upgrade to Android
https://twitter.com/Wileyfox/status/836880685612822529
It will be Android 7.1
https://twitter.com/Wileyfox/status/837624191419559937

Laat maar komen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het automatisch updaten stopzetten? Tot de laatste update had ik hiervoor twee systemapps uitgeschakeld maar nu is het anders en weet ik het niet meer. Ik wil eerst een tijdje afwachten of de komende update voor mij echt gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:22:
Hoe kan ik het automatisch updaten stopzetten? Tot de laatste update had ik hiervoor twee systemapps uitgeschakeld maar nu is het anders en weet ik het niet meer. Ik wil eerst een tijdje afwachten of de komende update voor mij echt gewenst is.
Welk automatisch updaten wil je uitzetten? Van apps of systeemsoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de systeemsoftware.
Ik heb wel een app stopgezet die ermee te maken heeft maar na een herstart staat die weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:48:
Van de systeemsoftware.
Ik heb wel een app stopgezet die ermee te maken heeft maar na een herstart staat die weer aan.
Updates moet je altijd bevestigen, dus zolang je niet bevestigd wordt de update ook niet geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Ik wil toch ook even aan @Verwijderd mijn complimenten geven met betrekking tot het nieuws dat ook onze "oude" Swift geüpdatet wordt. Daar kunnen heel veel fabrikanten echt een voorbeeld aan nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroesss schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:01:
Ik wil toch ook even aan @Verwijderd mijn complimenten geven met betrekking tot het nieuws dat ook onze "oude" Swift geüpdatet wordt. Daar kunnen heel veel fabrikanten echt een voorbeeld aan nemen!
De "oude" is iets meer dan een jaar op de markt, maak er 1,5 jaar van ...
Zo oud vind ik dat ook weer niet en vergeleken met Apple en Blackberry
is 1,5 jaar geen uitzinnige prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:12:
[...]

Klopt, vandaar ook de aanhalingstekens. Er is echter al wel een opvolger, en dan zie je toch vaak dat de updates snel ophouden, of pas veel later beschikbaar komen. Apple en Blackberry heb ik geen ervaring mee, wel met de grote merken met Android.

Hoe dan ook, ik vond een compliment in ieder geval wel op z'n plaats, dus vandaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kroesss op 07-03-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:12:
Voor een toestel wat maar 200 euro (en later 150) kost is het gewoon erg netjes dat het geüpdatet wordt. Samsung en Motorola kunnen daar echt nog iets van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien jullie reacties en ook de reacties op het nieuwsartikel heb ik kennelijk een verkeerde standaard in gedachten over 'lang updates ontvangen'. Excuses daarvoor. Ik ben blijkbaar verwend met een iPhone en daarna Blackberry. (Mijn wens tot uit/afstellen van een update stamt trouwens nog van de iPhone (4) die van een update soms slechter werd.)

Ik ben op dit moment zeer tevreden over mijn Swift en vraag me af wat een update voor mij nog kan toevoegen (behalve misschien security-dingen)

Met het oog op de toekomst heb ik twee vragen;
- een scherm van 5" is voor mij de maximale grootte, liefst zou ik iets kleiner hebben. Zou er ooit een kleiner model uitgebracht worden?
- zou een gedeeld sim/sd-slot de trend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:08:
Gezien jullie reacties en ook de reacties op het nieuwsartikel heb ik kennelijk een verkeerde standaard in gedachten over 'lang updates ontvangen'.
Voor Android toestellen onder de 300 euro is het, helaas, niet echt normaal dat je überhaupt updates krijgt. Sommige toestellen krijgen wel updates, maar dan zijn het alleen beveiligingsupdates en dan niet eens elke maand.

De Wileyfox Swift begon op Android 5.1 en heeft al een update ontvangen naar Android 6.0 en gaat dus volgende maand over naar Android 7.1.1. Dat is gewoon erg netjes voor een budget toestel.
Ik ben op dit moment zeer tevreden over mijn Swift en vraag me af wat een update voor mij nog kan toevoegen (behalve misschien security-dingen)
Je huidige software, CyanogenOS, wordt niet meer ondersteund, waardoor je daar dus op blijft zitten indien je niet update.

Met deze update naar Android 7.1.1 krijg je sowieso alle toevoegingen aan Android 7.x (Split screen, betere Doze, verbeterde meldingen etc.) en daarbij krijg je ook netjes security updates. Vooral dat laatste vind ik tegenwoordig heel erg belangrijk.
Met het oog op de toekomst heb ik twee vragen;
- een scherm van 5" is voor mij de maximale grootte, liefst zou ik iets kleiner hebben. Zou er ooit een kleiner model uitgebracht worden?
Een kleiner Wileyfox toestel? Ik verwacht het momenteel nog niet echt. Wileyfox mikt met de huidige schermformaten gewoon op de mainstream en ik verwacht niet dat ze daar vanaf zullen stappen.
- zou een gedeeld sim/sd-slot de trend worden?
Dit zie ik de laatste tijd bij bijna alle dual sim toestellen, dus ik verwacht dat dit (helaas) de trend blijft. Het bespaard ook gewoon een hoop ruimte in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBult
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-08 09:56
Heren, ik heb sinds eind januari ook de Wileyfox Swift. Opzicht zeer tevreden over de telefoon, maar:
De laatste tijd maakt hij er de gewoonte van om mijn SD-kaart, zonder duidelijke reden, te unmounten en daarna de telefoon overnieuw op te starten.

Het betreft een scandisk micro sd kaartje.

Is dit een bekend probleem?

Kan wellicht de klantenservice hier iets over roepen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
hebben jullie als iets gehoord van de Update?

Zou einde eerste kwartaal zijn ..

einde is in zicht van eeste kwartaal ..

Ik wacht in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
brownyster schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:41:
hebben jullie als iets gehoord van de Update?
Dit stond er gisteren nog op Facebook.
We know you have been waiting and we are sorry for the delay. Right now we are working as hard as we can, in tight collaboration with Google, to get the update, bug-free and smooth, out to you as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
ik krijg bij het openen van de thema app: er is een probleem opgetreden met de authenticatieserver. Hierdoor kan ik alleen de themakiezer openen, geen nieuwe themapakketten. iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

john schouten schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
ik krijg bij het openen van de thema app: er is een probleem opgetreden met de authenticatieserver. Hierdoor kan ik alleen de themakiezer openen, geen nieuwe themapakketten. iemand hier ook last van?
Dat komt vanwege het stoppen van CyanogenOS. Met de nieuwe update die binnenkort uitkomt is het probleem opgelost.
RBult schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:11:
Heren, ik heb sinds eind januari ook de Wileyfox Swift. Opzicht zeer tevreden over de telefoon, maar:
De laatste tijd maakt hij er de gewoonte van om mijn SD-kaart, zonder duidelijke reden, te unmounten en daarna de telefoon overnieuw op te starten.

Het betreft een scandisk micro sd kaartje.

Is dit een bekend probleem?

Kan wellicht de klantenservice hier iets over roepen?

Bij voorbaat dank!
Laatst ook gehad, telefoon uitgezet en sd kaartje eruit gehaald en weer netjes stevig er terug ingeduwd en daarna geen problemen meer gehad.

[ Voor 43% gewijzigd door slaay op 01-04-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:17
Ik kreeg eerder vanavond een melding dat er een update klaar staat om te installeren. Nog niet geinstalleerd, dat gaan we ergens de komende dagen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Zaffo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:05:
Ik kreeg eerder vanavond een melding dat er een update klaar staat om te installeren. Nog niet geinstalleerd, dat gaan we ergens de komende dagen doen.
Ben benieuwd. 'k Verwacht niet dat dat de upgrade naar Android 7 zal zijn, omdat WileyFox heeft gecommuniceerd dat eerst de Swift 2 (Plus) deze upgrade zou krijgen en 'n week of 4 tot 6 later de Swift.

Keep us informed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Zaffo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:05:
Die melding had ik gisteravond ook, maar toen ik vanuit de notificatie voor installeren koos kwam ik in de play store terecht bij één of andere email/inbox vervanger (inderdaad VMWare Boxer). Die heb ik dus maar aan me voorbij laten gaan. Ik vraag me wel af waar die notificatie vandaan kwam (hij kwam wel precies op het moment van de 'last check for updates', en als ik nu handmatig naar updates zoek worden er geen updates gevonden).

[ Voor 13% gewijzigd door Homerius op 05-04-2017 07:53 . Reden: even handmatig naar updates gezocht, en vmware boxer benoemd (thanks Zaffo) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:17
Homerius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:41:
[...]

Die melding had ik gisteravond ook, maar toen ik vanuit de notificatie voor installeren koos, kwam ik in de play store terecht bij één of andere email/inbox vervanger... Die heb ik dus maar aan me voorbij laten gaan. Ik vraag me wel af waar die notificatie vandaan kwam.
Ik zie het nu ook. VMware boxer.

Vreemd, die ga ik dus niet installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Zaffo op 05-04-2017 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Ah, volgens https://www.getboxer.com/cyanogen-email-powered-boxer/ is VMware boxer de (nieuwe) standaard email client van Cyanogen OS. Geen update van Wileyfox dus, maar van Cyanogen. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Homerius schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:33:
Ah, volgens https://www.getboxer.com/cyanogen-email-powered-boxer/ is VMware boxer de (nieuwe) standaard email client van Cyanogen OS. Geen update van Wileyfox dus, maar van Cyanogen. Helaas :)
Hier ook de update voor VMware boxer, dacht eerst maar eens ff op GoT kijken wat het nou is :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Apart, ondanks dat ik handmatig controleer komt deze update bij mij niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

"*Wiley nieuws*

Sommige gebruikers van de Swift 2 serie zullen het reeds gemerkt hebben, wij zijn na wat vertraging dan nu dan echt begonnen aan de uitrol van de Android Nougat (7.1.1) upgrade ;-)

Dit houdt niet in dat iedere gebruiker direct deze upgrade mogelijkheid heeft, echter binnen 1 week verwachten wij dat iedere Swift 2 gebruiker deze upgrade heeft.

Let op: dit betreft enkel de Swift 2 serie. (Swift 2 Swift 2+ en Swift 2X) De andere modellen ontvangen nu nog geen upgrade, wel in de nabije toekomst. Hierover binnen 2 weken meer nieuws.

Wij zijn uiteraard benieuwd hoe deze nieuwe versie bevalt en vertrouwen erop dat jullie dit hier laten weten.

Fijn weekend!

Groeten,
Wileyfox Nederland"
Bron: https://www.facebook.com/wileyfoxnl/posts/1317732668344209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
LocK_Out schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 03:18:
Apart, ondanks dat ik handmatig controleer komt deze update bij mij niet binnen.
Misschien heb de de eerste wileyfox. Daar is dit topic ook van. De 2 is ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Gerard4 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:13:
[...]Misschien heb de de eerste wileyfox. Daar is dit topic ook van. De 2 is ander topic
Ja, ik heb de eerste en reageer in het topic van de eerste op posts dat er een update is, omdat ik deze update niet krijg.
Snap ik het niet of.. :?

@Verwijderd
De andere modellen ontvangen nu nog geen upgrade, wel in de nabije toekomst.

Ik moet zeggen dat deze zin op mij over komt, alsof de update voor de oudere modellen nog een heeele lange tijd op zich gaat laten wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 08-04-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
LocK_Out schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:42:
[...]

Ja, ik heb de eerste en reageer in het topic van de eerste op posts dat er een update is, omdat ik deze update niet krijg.
Snap ik het niet of.. :?
Jij had het over de Boxer update en Gerard4 dacht waarschijnlijk dat je het over de Android 7 upgrade had, welke momenteel alleen nog voor de Swift 2 beschikbaar is.

Mooi in ieder geval dat de Android 7 upgrade ook binnenkort voor de Swift beschikbaar is. Ik ben benieuwd. Blijkbaar missen er wel wat instellingen: [Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat er gewoon stock Android op de Wileyfox smartphones komt, wat is dan nog de meerwaarde van een Wileyfox t.o.v. andere Androids in deze prjsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Niet zo veel denk, al zijn het maar een paar telefoons die zich qua prestaties kunnen meten in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:59:
Stel dat er gewoon stock Android op de Wileyfox smartphones komt, wat is dan nog de meerwaarde van een Wileyfox t.o.v. andere Androids in deze prjsklasse?
Opzich is de (goede) Nederlandse support een goede reden om voor Wileyfox te kiezen.
De meeste telefoons in deze prijsklasse hebben vaak slechte ondersteuning & een slecht update beleid (net zoals de meeste grote merken trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LocK_Out schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:46:
[...]

Opzich is de (goede) Nederlandse support een goede reden om voor Wileyfox te kiezen.
De meeste telefoons in deze prijsklasse hebben vaak slechte ondersteuning & een slecht update beleid (net zoals de meeste grote merken trouwens).
Als het updatebeleid ertoe leidt dat er functionaliteit en instelmogelijkheden wegvallen vind ik dat niet zo'n voordeel.
De vele instelmogelijkheden van Cyanogen was voor mij een belangrijke reden om Wileyfox te kiezen.
Mocht de update te vermijden zijn is er voor mij niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:12:
[...]Als het updatebeleid ertoe leidt dat er functionaliteit en instelmogelijkheden wegvallen vind ik dat niet zo'n voordeel.
De vele instelmogelijkheden van Cyanogen was voor mij een belangrijke reden om Wileyfox te kiezen.
Mocht de update te vermijden zijn is er voor mij niets aan de hand.
Opzich heb je gelijk, alleen is lineageos momenteel grotendeels gelijk aan CyanogenOS en waar Wileyfox mee komt is iets compleet nieuws.

Ik ben er ook niet blij mee, maar liever een up to date OS met de laaste security patches, dan een veroudert OS met achterlopende security patches, lekken & een bedrijf/community die niet meer bestaat.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support