Voor Android toestellen onder de 300 euro is het, helaas, niet echt normaal dat je überhaupt updates krijgt. Sommige toestellen krijgen wel updates, maar dan zijn het alleen beveiligingsupdates en dan niet eens elke maand.
De Wileyfox Swift begon op Android 5.1 en heeft al een update ontvangen naar Android 6.0 en gaat dus volgende maand over naar Android 7.1.1. Dat is gewoon erg netjes voor een budget toestel.
Ik ben op dit moment zeer tevreden over mijn Swift en vraag me af wat een update voor mij nog kan toevoegen (behalve misschien security-dingen)
Je huidige software, CyanogenOS, wordt niet meer ondersteund, waardoor je daar dus op blijft zitten indien je niet update.
Met deze update naar Android 7.1.1 krijg je sowieso alle
toevoegingen aan Android 7.x (Split screen, betere Doze, verbeterde meldingen etc.) en daarbij krijg je ook netjes security updates. Vooral dat laatste vind ik tegenwoordig heel erg belangrijk.
Met het oog op de toekomst heb ik twee vragen;
- een scherm van 5" is voor mij de maximale grootte, liefst zou ik iets kleiner hebben. Zou er ooit een kleiner model uitgebracht worden?
Een kleiner Wileyfox toestel? Ik verwacht het momenteel nog niet echt. Wileyfox mikt met de huidige schermformaten gewoon op de mainstream en ik verwacht niet dat ze daar vanaf zullen stappen.
- zou een gedeeld sim/sd-slot de trend worden?
Dit zie ik de laatste tijd bij bijna alle dual sim toestellen, dus ik verwacht dat dit (helaas) de trend blijft. Het bespaard ook gewoon een hoop ruimte in het toestel.