Al een andere kabel geprobeerd, er bestaan kabels die geen data aansluiting hebben.
Een andere kabel laat een lege Wileyfox zien. Ik wil graag mijn contacten en foto's overzetten.wortelsoft schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:37:
[...]
Al een andere kabel geprobeerd, er bestaan kabels die geen data aansluiting hebben.
Is er een andere manier om dit te doen?
[ Voor 6% gewijzigd door tamarow op 14-11-2016 09:13 ]
Ik verwacht dat je toch iets fout doet. Ik heb een filmpje gemaakt met de stappen die je moet uitvoeren. Dit filmpje heb ik dus gemaakt nadat ik mijn telefoon verbonden heb met de computer.tamarow schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:48:
[...]
Een andere kabel laat een lege Wileyfox zien. Ik wil graag mijn contacten en foto's overzetten.
Overigens kan je contacten niet standaard overzetten via USB. Ik kan aanraden om daar gewoon een cloud dienst voor te gebruiken. Google Contact, Microsoft Account e.d.
Hebben jullie ook gemerkt dat de foto bewerking vanuit de galerij niet meer werkt? dit is bij mij op de swift en op de Spark x van mijn vrouw!
Met het allergoedkoopste snoer (Action, € 1,49) lukt het wel! Dan krijg ik ook de keuze voor het opladen of uitlezen van de USB!!!
Bedankt voor de hulp, ik heb nu mijn foto's kunnen verplaatsen naar de PC en zodoende weer wat ruimte vrijgemaakt. Nu nog de contacten zien over te brengen.
Bedankt voor de hulp, ik heb nu mijn foto's kunnen verplaatsen naar de PC en zodoende weer wat ruimte vrijgemaakt. Nu nog de contacten zien over te brengen.
Bij mij werkt het gewoon.BlueSS50 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:45:
Hebben jullie ook gemerkt dat de foto bewerking vanuit de galerij niet meer werkt? dit is bij mij op de swift en op de Spark x van mijn vrouw!
Wat werkt er niet? Loopt het toestel vast of de app? Geef ook even welke software versie je momenteel draait.BlueSS50 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:45:
Ik werk met de meest recente update. ik update altijd alle gelijk als het beschikbaar is.
Het knopje bewerken is wel zichtbaar maar reageert verder nergens meer op.
Het knopje bewerken is wel zichtbaar maar reageert verder nergens meer op.
Hoorde net op de radio dat er binnenkort weer een NL-alert testbericht wordt verzonden. Kunnen we dat nu ook verwachten op de Wileyfox Swift? Ik heb 2 simkaarten, in slot 1 een Tele2 kaart en in slot 2 een Vodafone kaart.
Als het werkt, zijn er bepaalde settings welke moeten worden gemaakt?
Sommige updates zijn voor de een wel beschikbaar en voor de ander niet. Het is dus wel belangrijk om even jou software versie door te geven.BlueSS50 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:37:
Ik werk met de meest recente update. ik update altijd alle gelijk als het beschikbaar is.
Heb je de cache van de gallerij al verwijderd?Het knopje bewerken is wel zichtbaar maar reageert verder nergens meer op.
Ik verwacht dat het niet werkt. Op mijn OPO met CyanogenOS heb ik nog nooit een testbericht binnen gekregen.GH45T schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:07:
Maar de algemene Android instellingen zijn te vinden op NL-Alert.nl.
[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 15:14 ]
Laatst (29-10-2016) die vraag aan Tele2 gesteld en kreeg dit als reactie:Cranberry schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:43:
[...]
@Wileyfox begin dit jaar is in dit topic VoLTE ter sprake gekomen.
Hebben jullie mss inmiddels al iets meer concreet nieuws over Tele2-VoLTE i.c.m. de Swift?
"Wij zijn alles nog aan het testen met Samsung toestellen! ^Maris"
Kortom, schiet nog niet erg op met VoLTE bij Tele2.
Dich bis echt unne foëzen haas
Vannacht iets raars, merkte tijdens het gebruik dat m'n swift vanuit het niets redelijk warm werd (links boven naast de lens). Nog nooit gehad dat de Swift warm werd tijdens het gebruik.
Geen nieuwe apps geïnstalleerd en staat geen game op m'n telefoon, erg apart.
Inderdaad wel heel vreemd. Maar het kan zijn dat er een app blijft hangen, waardoor deze ineens heel vee resources gaat vreten en daardoor warm wordt. Een keer het toestel herstarten is de oplossing.LocK_Out schreef op donderdag 17 november 2016 @ 05:33:
Vannacht iets raars, merkte tijdens het gebruik dat m'n swift vanuit het niets redelijk warm werd (links boven naast de lens). Nog nooit gehad dat de Swift warm werd tijdens het gebruik.
Heb ik gedaan en het lijkt inderdaad op jouw theorie, het lijkt opgelost. Alhoewel ik wel het idee heb dat ie op sommige momenten warmer is/wordt dan voorheen.rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:06:
[...]Inderdaad wel heel vreemd. Maar het kan zijn dat er een app blijft hangen, waardoor deze ineens heel vee resources gaat vreten en daardoor warm wordt. Een keer het toestel herstarten is de oplossing.
Heb CPUZ geïnstalleerd voor het geval dat het weer gebeurd, dan kan ik meteen zien hoe warm het gebeuren wordt.
ramrodwillem schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:19:
Komend van een IPhone en een Lumia nog erg veel te ontdekken ...
Weet iemand hoe ik een screenshot kan maken ?
Thx
Nogal een onhandige handeling (mede door het hoesje). Is er ook een andere knop in te stellen, of is er een handige app waar het met één knop kan? Ik heb het forum doorzocht maar kan niets vinden.slaay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:22:
Volume omlaag en aan/uitknop tegelijk indrukken = screenshot

[ Voor 8% gewijzigd door tamarow op 18-11-2016 16:18 ]
Google Play: Screenshot Makkelijk met je toestel schudden en je hebt een screenshot.tamarow schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:16:
[...]
[...]
Nogal een onhandige handeling (mede door het hoesje). Is er ook een andere knop in te stellen, of is er een handige app waar het met één knop kan? Ik heb het forum doorzocht maar kan niets vinden.
Instellingen > knoppen > opties in afsluitmenu > screenshot aanvinken.tamarow schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:16:
[...]
[...]
Nogal een onhandige handeling (mede door het hoesje). Is er ook een andere knop in te stellen, of is er een handige app waar het met één knop kan? Ik heb het forum doorzocht maar kan niets vinden.
Als je dan de uitknop indrukt krijg je een menu waaruit je screenshot kan kiezen.
TOP! Bedankt voor je hulp!W F S schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:06:
[...]
Instellingen > knoppen > opties in afsluitmenu > screenshot aanvinken.
Als je dan de uitknop indrukt krijg je een menu waaruit je screenshot kan kiezen.
Moest even mijn eigen bericht quoten om een aanvulling te geven. Heb ondertussen na het nodige heen en weer gemail met de op dit forum aanwezige Wileyfox medewerker uiteindelijk een nieuwe telefoon ontvangen (en een gratis hoesje om het goed te maken)flupke01 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:32:
Iemand ervaring met de klantenservice van Wileyfox? En dan ihb wat betreft reparatie van een kapot scherm? Ik zou heel graag van iemand horen wat ik wel of niet kan verwachten van Wileyfox, tot nog toe valt het nogal tegen...Hieronder een post die ik vanochtend al onder een nieuwsbericht plaatste, maar waar ik geen reactie op kreeg.
Ik vond de swift fantastisch voor wat ie koste. Maar zou elke wileyfox telefoon ondertussen iedereen afraden, ivm de zo goed als niet bestaande klantenservice. Heb daar sinds 3 weken uitgebreide ervaring mee, na een schermbreuk.
Inloggen op je account is onmogelijk, want de database is al sinds mei "stuk", vermelde telefoonnummer doet het niet meer, op mail wordt of niet, of laat en met tegenstrijdige inhoud gereageerd. Probeer al 3 weken te achterhalen of een niet werkende digitizer icm schermbreuk ook onder de door mij aangeschafte scherm vervang service valt. Kreeg daar uiteindelijk na eerdere elkaar tegensprekende mailwiiselingen via een chatssessie (chat werkte opeens weer wel) positieve bevestiging van. Heb uiteindelijk net de swift opgestuurd, maar krijg nu via Facebook antwoord op een dagen eerder gestelde vraag dat dat er toch niet onder valt. Hopeloos! Zelden zoveel knulligheid gezien, verwachte dit eerder bij een obscuur Chinees bedrijfje.
Ontdekte overigens later dat mijn ervaring op Amazon door diverse mensen gedeeld wordt... Absolute afrader.
Evengoed blijft het natuurlijk wel vreemd dat ik via Tweakers de hulp moest vinden die ik via de officiële kanalen niet kreeg... Maar goed, een gegeven paard etc...
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Wileyfox Swift. Af en toe start hij zomaar opnieuw op. Dit probleem heb ik hier eerder ook al langs zien komen, maar toen is er naar mijn weten geen oplossing voor gevonden. Dit bericht kon ik niet terugvinden, ook al komt hij op Google wel naar boven. Nadat ik een update had gedownload werd het probleem iets minder, maar nu is het er toch weer, tot wel drie keer per dag (middenin een telefoongesprek, tijdens het afspelen van muziek via Spotify...). Voor de update heb ik wel vier kier snel achter elkaar met een opnieuw opstartende Wileyfox gezeten.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb 'm nog niet zo lang, als dit probleem voortzet moet ik me toch op de garantie van Bol.com beroepen.
Heel erg bedankt alvast!
Ik heb een probleem met mijn Wileyfox Swift. Af en toe start hij zomaar opnieuw op. Dit probleem heb ik hier eerder ook al langs zien komen, maar toen is er naar mijn weten geen oplossing voor gevonden. Dit bericht kon ik niet terugvinden, ook al komt hij op Google wel naar boven. Nadat ik een update had gedownload werd het probleem iets minder, maar nu is het er toch weer, tot wel drie keer per dag (middenin een telefoongesprek, tijdens het afspelen van muziek via Spotify...). Voor de update heb ik wel vier kier snel achter elkaar met een opnieuw opstartende Wileyfox gezeten.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb 'm nog niet zo lang, als dit probleem voortzet moet ik me toch op de garantie van Bol.com beroepen.
Heel erg bedankt alvast!
Verwijderd
Als je ons even een DM stuurt, dan gaan we kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen. Wij hebben inderdaad ook wel eens een andere Wileyfox gebuiker gezien, waarbij zijn/haar Swift opnieuw opstartte, maar dit is geen bekend probleem.Neelie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:29:
Hallo,
Heel erg bedankt alvast!
Heb je al een keer geprobeerd om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? En al je een microSD in het toestel hebt zitten, heb je het dan al eens geprobeerd zonder microSD.
Ik heb dit ook; gisteren nog. Mijn Wileyfox zat gewoon aan de lader en ging toen spontaan 'soft-rebooten'.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:55:
[...]
Als je ons even een DM stuurt, dan gaan we kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen. Wij hebben inderdaad ook wel eens een andere Wileyfox gebuiker gezien, waarbij zijn/haar Swift opnieuw opstartte, maar dit is geen bekend probleem.
Heb je al een keer geprobeerd om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen? En al je een microSD in het toestel hebt zitten, heb je het dan al eens geprobeerd zonder microSD.
Het rare is dat ik het alleen geconstateerd heb als hij aan de lader zit..
Als hij reboot is het een soort van soft-reboot. Want als hij na (5 tot 7 min) weer opgestart is zijn de SIM's al unlocked en hoef je deze niet te ontgrendelen met de pin.
Heb het niet dagelijks; maar zeker meerdere keren per week / maand.
- The Neo and Only -
Verwijderd
Als je ons wilt meehelpen, neem dan even contact met ons op middels DM. Dan kan ik je wat uitleg geven over hoe je voor ons een log kan maken. Zonder een log is het voor ons heel moeilijk om zo'n reboot te analyseren.NeoFoX schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:21:
[...]
Ik heb dit ook; gisteren nog. Mijn Wileyfox zat gewoon aan de lader en ging toen spontaan 'soft-rebooten'.
Het rare is dat ik het alleen geconstateerd heb als hij aan de lader zit..
Als hij reboot is het een soort van soft-reboot. Want als hij na (5 tot 7 min) weer opgestart is zijn de SIM's al unlocked en hoef je deze niet te ontgrendelen met de pin.
Heb het niet dagelijks; maar zeker meerdere keren per week / maand.
Gezien DIT topic wat op tweakers verscheen ga ik me een beetje zorgen maken over de support van m'n 3 maanden oude smartphone.
Hoe zit het met de cyanogenos support voor m'n wileyfox als dit daadwerkelijk gaat gebeuren? Zit ik straks net als Samsung gebruikers met een hopeloos 'outdated' Android OS. Valt mij tevens op dat de huidige beveigingspatch nog steeds van september is.
Heb ivm garantie voor het eerst mijn bootloader niet unlocked, als ik dus over moet naar cyanogenmod moet ik dus eerst m'n complete Phone wipen
Staat wel een 'OEM unlock' optie in het developer menu, maar dit is alleen een extra beveiliging toch?
Hoe zit het met de cyanogenos support voor m'n wileyfox als dit daadwerkelijk gaat gebeuren? Zit ik straks net als Samsung gebruikers met een hopeloos 'outdated' Android OS. Valt mij tevens op dat de huidige beveigingspatch nog steeds van september is.
Heb ivm garantie voor het eerst mijn bootloader niet unlocked, als ik dus over moet naar cyanogenmod moet ik dus eerst m'n complete Phone wipen
Staat wel een 'OEM unlock' optie in het developer menu, maar dit is alleen een extra beveiliging toch?
[ Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 30-11-2016 12:40 ]
Bij mij (en ik denk vele anderen hier) leven exact dezelfde vragen.LocK_Out schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Gezien DIT topic wat op tweakers verscheen ga ik me een beetje zorgen maken over de support
@Wileyfox, kun je misschien al iets meer zeggen hierover? Hoe zien jullie de toekomst?
Bij Wileyfox wordt de garantie gewoon behouden als je de bootloader unlocked, dit had je dus prima kunnen / mogen doen.LocK_Out schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Verder geef je met die optie alleen maar aan dat de bootloader unlocked mag worden. Het unlocken zelf moet nog steeds via fastboot.
Goed om te weten, mocht het onvermijdelijke toch gebeuren, dan weet ik in ieder geval dat m'n garantie behouden blijft.rens-br schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:21:
[...]Bij Wileyfox wordt de garantie gewoon behouden als je de bootloader unlocked
Vraag: als ik mijn telefoon op niet storen zet komt er geen geluid bij berichtjes/belletjes (en dat hoort ook zo), maar ik zou hem wel graag laten trillen. Kan dat en zo ja, hoe stel ik dat in? Ik kan het niet vinden.
Voor zover ik weet is dit juist omwille van deze functie niet mogelijk.tamarow schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:21:
Vraag: als ik mijn telefoon op niet storen zet komt er geen geluid bij berichtjes/belletjes (en dat hoort ook zo), maar ik zou hem wel graag laten trillen. Kan dat en zo ja, hoe stel ik dat in? Ik kan het niet vinden.
Waarom zet je de telefoon niet gewoon op stil? Niet storen is er specifiek voor om de telefoon niets te laten doen.
Het herstarten van je telefoon tijdens telefoongesprekken wordt vaak veroorzaakt wanneer je niet de standaard theme gebruikt. Zodra je de theme weer op default zet, herstart de telefoon niet meer tijdens het bellen.Neelie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:29:
Hallo,
Heel erg bedankt alvast!
Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat het bij jou een andere oorzaak heeft.
Daar heb je misschien wel gelijk in. Tijdens bepaalde momenten wil je niet dat je telefoon afgaat of je berichtje binnenkomt met geluid. Dan is NIET STOREN een makkelijke handeling. Anders moet je het menu in, maar ik merk nu als je het volume voor bellen op 0 zet dit ook geldt voor whatsappberichten en smsjes.LocK_Out schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:12:
[...]
Voor zover ik weet is dit juist omwille van deze functie niet mogelijk.
Waarom zet je de telefoon niet gewoon op stil? Niet storen is er specifiek voor om de telefoon niets te laten doen.
Opgelost!
Dit lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Sinds ik een theme (Deep Darkness van moelle) gedownload en geactiveer had, kreeg ik last van spontaan herstarten van de telefoon (juist niet tijdens het voeren van een gesprek) of het hangen van de telefoon (notificatieled brandt dan continu blauw; scherm gaat niet aan; herstarten door aan/uit knop enige tijd ingedrukt te houden werkt dan niet altijd; soms is het verwijderen van de accu de enige oplossing). Vanmiddag heb het bewuste theme verwijderd en maak ik weer gebruik van het default theme. Kijken hoe dat gaat...slaay schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:24:
[...]
Het herstarten van je telefoon tijdens telefoongesprekken wordt vaak veroorzaakt wanneer je niet de standaard theme gebruikt. Zodra je de theme weer op default zet, herstart de telefoon niet meer tijdens het bellen.
Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat het bij jou een andere oorzaak heeft.
Overigens kan ik wrs. maar kort testen omdat ik recent de WF2+ heb besteld.
Onzin, ik gebruik dit theme ook en heb nergens last van (Deep Darkness Pitchblack Cyan).Cranberry schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:22:
[...]Dit lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Sinds ik een theme (Deep Darkness van moelle)
Geen reactie op de Swift, wel op de Apple.GH45T schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:07:
Hoorde net op de radio dat er binnenkort weer een NL-alert testbericht wordt verzonden. Kunnen we dat nu ook verwachten op de Wileyfox Swift? Ik heb 2 simkaarten, in slot 1 een Tele2 kaart en in slot 2 een Vodafone kaart.
Hier ook niet. Geen onoverkomelijk probleem maar het komt wel bij het lijstje aan hinderlijke punten wat mij betreft.tamarow schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:05:
[...]
Geen reactie op de Swift, wel op de Apple.
- de diepe USB aansluiting. Het meegeleverde kabeltje blijft nauwelijks meer zitten. Diverse andere kabels zijn ook problematisch. De kabel welke ooit bij mijn Sony Xperia Z zat werkt op dit moment nog het best maar eigenlijk ook niet goed genoeg
- Koptelefoon aansluiting heeft bij mij ook soms nukken. Geluid komt dan uit de speaker in plaats van op de aansluiting. Enkele keren los- en weer aankoppelen en dan opeens lijkt het wel. Telefoon herkend wel dat er iets is aansgesloten want bij loskoppelen stopt muziek met afspelen. Denk iets softwarematigs maar weet het niet zeker
- Gele randen rondom het scherm. Ik vind het niet zo'n probleem maar doet wel behoorlijk af aan de kwaliteitsbeleving.
- Soms toch nog vreemde bugs. Zo heb ik de laatste tijd vaak dat het toetsenbord in landscape modus niet de volle breedte benut. Alleen een reboot lost dit weer op

- Nu dus weer de missende NL alert
Al met al voldoet het toestel aan de ene kant wel, maar of ik nog eens voor een Wileyfox zou kiezen betwijfel ik.
Irritant probleem inderdaad. Jammer dat Wileyfox hier niet goed over na gedacht heeft, wat overigens wel werkt is gewoon een aantal kabels bestellen uit china en daarvan een stuk plastic wegsnijden, dan past het wel gewoon.GH45T schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:21:
- de diepe USB aansluiting. Het meegeleverde kabeltje blijft nauwelijks meer zitten. Diverse andere kabels zijn ook problematisch. De kabel welke ooit bij mijn Sony Xperia Z zat werkt op dit moment nog het best maar eigenlijk ook niet goed genoeg.
Heb je al gekeken of er stof in de aansluiting zit? Even met een saté prikker zoeken / voelen.- Koptelefoon aansluiting heeft bij mij ook soms nukken. Geluid komt dan uit de speaker in plaats van op de aansluiting. Enkele keren los- en weer aankoppelen en dan opeens lijkt het wel. Telefoon herkend wel dat er iets is aansgesloten want bij loskoppelen stopt muziek met afspelen. Denk iets softwarematigs maar weet het niet zeker
Dit klinkt als een hardware defect, heb je al een keer contact gehad met de klantenservice?- Gele randen rondom het scherm. Ik vind het niet zo'n probleem maar doet wel behoorlijk af aan de kwaliteitsbeleving.
Grote kans dat dit ligt aan CyanogenOS.- Nu dus weer de missende NL alert
Kan ik me goed voorstellen gezien als je problemen, maar wellicht heb je gewoon een maandagochtendmodel.Al met al voldoet het toestel aan de ene kant wel, maar of ik nog eens voor een Wileyfox zou kiezen betwijfel ik.
Vanmorgen kreeg ik op de Swift 2 Plus wel de NL alert (voor 't eerst; Tele2 4G (al was ik op het moment van de alert wel aan 't bellen en had dus een 3G-verbinding op het netwerk op TMobile)).
Betekent dit dat de Swift "1" nog niet geschikt is? Ik had hem wel op de correcte wijze ingesteld.Cranberry schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:16:
[...]
Grote kans dat dit ligt aan CyanogenOS.
Vanmorgen kreeg ik op de Swift 2 Plus wel de NL alert (voor 't eerst; Tele2 4G (al was ik op het moment van de alert wel aan 't bellen en had dus een 3G-verbinding op het netwerk op TMobile)).
Waarschijnlijk wel. De OnePlus One, ook geleverd met CyanogenOS, ontvangt ook geen NLAlert.tamarow schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:53:
Betekent dit dat de Swift "1" nog niet geschikt is? Ik had hem wel op de correcte wijze ingesteld.
GH45T schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:21:
[...]
- Gele randen rondom het scherm. Ik vind het niet zo'n probleem maar doet wel behoorlijk af aan de kwaliteitsbeleving.
[...]
heb ik ook.rens-br schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:54:
[...]
Dit klinkt als een hardware defect, heb je al een keer contact gehad met de klantenservice?
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 07-12-2016 10:23 ]
hallo,
iemand een idee hoe ik NL Alert moet instellen op dit toestel?
hij ging niet af dus zou er iets ingesteld moeten worden.
hou mij aanbevolen voor tip
browny
ik heb het even bekeken na de tip van hieronder.
helaas werkt het niet bij de Wileyfox Swift.
Jammer maar helaas
hou mij aanbevolen voor tip
browny
ik heb het even bekeken na de tip van hieronder.
helaas werkt het niet bij de Wileyfox Swift.
Jammer maar helaas
[ Voor 26% gewijzigd door brownyster op 09-12-2016 12:44 ]
Zoals je hierboven ook al kunt lezen, ondersteund de Swift waarschijnlijk geen NLAlert. Wil je er toch zeker van zijn dat alles goed staat kijk dan even hier.brownyster schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:48:
Lijkt dus een vrij vaak voorkomend probleem. Ik heb dit namelijk ook (al een hele tijd) en stoor me er wel enigszins aan, maar zie ontzettend op tegen 2-3 weken reparatietijd...
Lekkere telefoon hoor, maar wel een beetje suf. Als je de batterij gedraind hebt naar 0% (doorwerken tot hij geforceerd uitschakeld) moet hij dus aan de stekker. Zodra je de stekker erin stopt probeert de machine op te starten. Daarvoor heeft hij echter zoveel stroom nodig kennelijk dat hij het niet red, en zichzelf tijdens het booten uitschakelt. Dan merkt hij echter weer dat de stekker erin zit, en probeert opnieuw op te starten met het beetje stroom dat er intussen geladen is. Om vervolgens weer eruit te klappen omdat hij meer stroom verbruikt dan de lader kan aanleveren.
Mijn wileyfox swift ligt dus hier naast mij eindeloos te rebooten waarbij hij telkens in de reboot afbreekt. Heb ik vaker gehad, hij komt er vroeg of laat wel een keer doorheen.
Suf design. Bij m'n Ipad is dat wat slimmer geregeld, daar begint hij niet met booten totdat de batterij een bepaald minimum heeft bereikt - dan gaat hij pas booten.
Anyone else? Iemand een workaround?
Of course netjes alle updates gedraaid.
Edit: lol, hij komt steeds verder. Nu redt hij het net in het OS voor hij eruit klapt.
Mijn wileyfox swift ligt dus hier naast mij eindeloos te rebooten waarbij hij telkens in de reboot afbreekt. Heb ik vaker gehad, hij komt er vroeg of laat wel een keer doorheen.
Suf design. Bij m'n Ipad is dat wat slimmer geregeld, daar begint hij niet met booten totdat de batterij een bepaald minimum heeft bereikt - dan gaat hij pas booten.
Edit: lol, hij komt steeds verder. Nu redt hij het net in het OS voor hij eruit klapt.
[ Voor 5% gewijzigd door Znorkus op 12-12-2016 09:51 ]
Herkenbaar, heb hetzelfde probleem gehad. Op de een of andere manier is dit bij mij met een Factory reset verholpen, al moet ik vermelden dat het wel uitmaakt of je 'm met een lader of aan de USB poort probeert op te laden. Aan een losse lader heb ik in ieder geval geen problemen meer.Znorkus schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:51:
Lekkere telefoon hoor, maar wel een beetje suf. Als je de batterij gedraind hebt naar 0% (doorwerken tot hij geforceerd uitschakeld) moet hij dus aan de stekker. Zodra je de stekker erin stopt probeert de machine op te starten. Daarvoor heeft hij echter zoveel stroom nodig kennelijk dat hij het niet red, en zichzelf tijdens het booten uitschakelt. Dan merkt hij echter weer dat de stekker erin zit, en probeert opnieuw op te starten met het beetje stroom dat er intussen geladen is. Om vervolgens weer eruit te klappen omdat hij meer stroom verbruikt dan de lader kan aanleveren.
Sidenote: naar mijn idee loopt de telefoon wel erg snel leeg als ik 'm los laat liggen (wifi aan de.d.); meestal haalt 'ie de 12 uur stand by niet en is de mobiel helemaal leeg als ik wakker word. Specifiek probleem of herkenbaar bij anderen?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Heb zelf geen Swift, maar een OnePlus One en daar verbruikte wifi ook gigantisch veel. Heb je scannen op de achtergrond aanstaan toevallig:mambo No5 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:17:
Sidenote: naar mijn idee loopt de telefoon wel erg snel leeg als ik 'm los laat liggen (wifi aan de.d.); meestal haalt 'ie de 12 uur stand by niet en is de mobiel helemaal leeg als ik wakker word. Specifiek probleem of herkenbaar bij anderen?
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Instellingen' -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen'.
Herkenbaar. Als workaround gebruik ik dit: telefoon opstarten naar het bootmenu, ik geloof met power knop + volumeknop omhoog ingedrukt. Daar laat je hem een tijdje in zitten tot hij genoeg is geladen. Restarten en je bent weer back in business.Znorkus schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:51:
AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB
Dankjewel dat ga ik proberen Synton! Hopelijk kan ik hem ergens hierop opmerkzaam maken, want OF hij heeft geen power en dan reageert hij helemaal nergens meer op, of hij signaleert een pietsje accuspanning en dan gaat hij naar z'n standaard boot.
Hopelijk is dan een factory reset niet nodig.
Hij is nu telkens direct na de boot de apps aan het updaten (90 in total) en dat redt hij niet, dan klapt hij erweeruit lang voor hij klaar is. Vanochtend was het nog 1/90, nu is het 1/37 apps updated. Dus stukje bij beetje worstelt deze noob-software zich door de updates heen om elke keer er hard uitgegooid te worden. Lijkt me niet optimal voor het OS.
Telefoon is nu weer uit en reageert nergens op, ook niet op power + vol+.
Straks start hij natuurlijk weer op met de vrolijke kleurtjes.. dan maar 's kijken of ik er met die keycombo tussenkom..
Hopelijk is dan een factory reset niet nodig.
Hij is nu telkens direct na de boot de apps aan het updaten (90 in total) en dat redt hij niet, dan klapt hij erweeruit lang voor hij klaar is. Vanochtend was het nog 1/90, nu is het 1/37 apps updated. Dus stukje bij beetje worstelt deze noob-software zich door de updates heen om elke keer er hard uitgegooid te worden. Lijkt me niet optimal voor het OS.
Telefoon is nu weer uit en reageert nergens op, ook niet op power + vol+.
Straks start hij natuurlijk weer op met de vrolijke kleurtjes.. dan maar 's kijken of ik er met die keycombo tussenkom..
Ik heb locatieservices standaard uit staan, maar dit is wel de moeite waard om eens te proberen.rens-br schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:26:
[...]
Heb zelf geen Swift, maar een OnePlus One en daar verbruikte wifi ook gigantisch veel. Heb je scannen op de achtergrond aanstaan toevallig:
'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Instellingen' -> 'Scannen' -> 'Wifi-scannen'.
Ik zat nog te denken of het uit maakt wat voor USB-poort je gebruikt. Ik weet dat laptoppoortjes wat minder ampere's kunnen leveren, en bijvoorbeeld niet geschikt zijn om 20 USB-speeltjes zoals bureauventilatoren aan te sturen.mambo No5 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:17:
[...]
Herkenbaar, heb hetzelfde probleem gehad. Op de een of andere manier is dit bij mij met een Factory reset verholpen, al moet ik vermelden dat het wel uitmaakt of je 'm met een lader of aan de USB poort probeert op te laden. Aan een losse lader heb ik in ieder geval geen problemen meer.
Wellicht hebben wij een USB recht uit de muur nodig (zoals bij de standaard Apple laders zit) om wat meer ampere's tijdens het booten te verzorgen.
Hoe jij met nul controle over het bootproces in die bootmanager terecht komt is mij trouwens een raadsel. Wanneer druk jij dan op die power en vol+? Nunet is hij weer opnieuw opgestart en zit ik naar het Wileyfox logo -powered by android te kijken. Dan reageert hij nergens op. Staat hij uit, dan reageert hij ook nergens op.
Edit: oplossing gevonden. USB uit de muur is afdoende, de telefoon is nu opgestart.
Edit2: herstel. Terwijl ik dit zit te tikken was ik al ingelogd, met de sim-pincode, whatsapp liet de binnenkomende berichtjes zien, en opnieuw herstart de telefoon zichzelf, voor de 40e keer vandaag zonder dat ik iets met het apparaat heb kunnen doen. Ik vind het knudde.
Edit3: Ik had gehoopt dat hij nu wel weer opstart, maar wederom klapt hij er in het bootproces uit. Hij kwam dus op netstroom (ipv usb via laptop of computer) dus wel heel even in het OS, om er dan toch weer uit te klappen, en nu komt hij helemaal niet verder meer. Wat een k-ontwerp.
Mijn eerste wileyfox swift heb ik overigens ook al terug moeten sturen omdat die ook helemaal nergens meer op reageerde, zelfs niet als je hem via USB in de oplader stak. Bleef gewoon helemaal dood. Nu dit weer.
Nee, mijn bijdrage aan dit ervaringen en discussie-topic is: leuke telefoon, leuk dat Cyanogen, leuk de vele opties, prima scherm... maar dit soort noob-fouten in de telefoon heb ik met de Ipad of de Iphone van mijn vriendin nog nooit gezien - volgende keer wordt het een iphone.
En wederom reboot de telefoon en wordt er accuvermogen verspild aan kleurige ronddraaiende logo's en trilfuncties en app-bijwerken en wat-niet-al, zodat hij het straks ook weer niet redt. Zzzz...
Edit4: de telefoon redde het weer eens totaan waar je de pincode van je SIM moet invoeren. Daar heb ik hem een aantal minuten op laten staan zodat hij wat porrie heeft om normaal verder te kunnen. Het werkt weer, en mijn accupercentage kruipt langzaam omhoog en is nu 3%.
Niet naar de <5% accuduur trekken, deze Wileyfox Swift!
[ Voor 38% gewijzigd door Znorkus op 12-12-2016 20:24 ]
Die staan / stonden bij mij ook uit. Maar als deze opties aanstaat wordt er toch op de achtergrond gescand of de locatie nu aan of uit staat.mambo No5 schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:26:
Ik heb locatieservices standaard uit staan, maar dit is wel de moeite waard om eens te proberen.
Het is inderdaad maar een vreemde fout en ken dit ook niet van andere telefoons. Mijn OPO en OPX starten niet op tijdens het opladen, alleen het scherm gaat aan en daar is het accupercentage op te zien. Als de telefoon overigens echt helemaal leeg is, krijg ik alleen een scherm te zien waarbij instaat dat de accupercentage te laag is om op te starten.Znorkus schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:32:
Nee, mijn bijdrage aan dit ervaringen en discussie-topic is: leuke telefoon, leuk dat Cyanogen, leuk de vele opties, prima scherm... maar dit soort noob-fouten in de telefoon
Jammer / vreemd dat dit bij Wileyfox anders / zo slecht geregeld is. Overigens wat voor oplader gebruik je? Hoeveel stroom kan dat ding aan?
Omdat één Android telefoon van 200 euro anders werkt dan een iPhone van 800 euro ga je overstappen, vind zulke conclusies altijd erg bijzonder.heb ik met de Ipad of de Iphone van mijn vriendin nog nooit gezien - volgende keer wordt het een iphone.
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met m'n Swift. Bij het dataicoontje geeft ie constant een E weer, terwijl dit voorheen een H was. De dataverbinding lijkt ook erg traag... Ik heb de cache al gewist en de netwerkinstellingen gereset, dit heeft beide niets geholpen. Heeft iemand hier nog een mogelijke oplossing voor?
AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB
wat gebeurt er als je de simkaart in het andere slot stopt of (bij wijze van test) in een andere telefoon?Synton schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:21:
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met m'n Swift. Bij het dataicoontje geeft ie constant een E weer, terwijl dit voorheen een H was. De dataverbinding lijkt ook erg traag... Ik heb de cache al gewist en de netwerkinstellingen gereset, dit heeft beide niets geholpen. Heeft iemand hier nog een mogelijke oplossing voor?
Dat is opzich wel logisch H is HSPDA (3G) en E is Edge(2G), daar zit best wel veel verschil tussen.Synton schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:21:
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met m'n Swift. Bij het dataicoontje geeft ie constant een E weer, terwijl dit voorheen een H was. De dataverbinding lijkt ook erg traag...
Heb je ook al alle APN's verwijderd en alleen die van je huidige sim toegevoegd. Verder heb je dit probleem overal of maar op één locatie / mast?
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Mijn provider is Youfone, maar blijkbaar moet die op KPN NL staan ipv Youfone bij netwerk kiezen. Naar mijn weten is hier nooit iets gewijzigd, maar na het wijzigen naar KPN NL zie ik weer een H staan. Weet jij toevallig of dit zo hoort?rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:43:
[...]
Dat is opzich wel logisch H is HSPDA (3G) en E is Edge(2G), daar zit best wel veel verschil tussen.
Heb je ook al alle APN's verwijderd en alleen die van je huidige sim toegevoegd. Verder heb je dit probleem overal of maar op één locatie / mast?
Dat durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb het netwerk altijd op 'Automatisch' staan en dan gaat het wel goed. Welke APN instellingen heb je staan? Die van KPN of die van Youfone?Synton schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:12:
Naar mijn weten is hier nooit iets gewijzigd, maar na het wijzigen naar KPN NL zie ik weer een H staan. Weet jij toevallig of dit zo hoort?
Bij APN zie ik die van KPN staan. Er staat KPN Mobiel Internet, met daaronder portalmmm.nlrens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:13:
[...]
Dat durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb het netwerk altijd op 'Automatisch' staan en dan gaat het wel goed. Welke APN instellingen heb je staan? Die van KPN of die van Youfone?
Dat zegt Youfone trouwens ook op de website, dat ik die moet hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Synton op 13-12-2016 16:21 ]
Dan zal het wel goed staan zo. Zolang het werkt.Synton schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:18:
Bij APN zie ik die van KPN staan. Er staat KPN Mobiel Internet, met daaronder portalmmm.nl
Dat zegt Youfone trouwens ook op de website, dat ik die moet hebben.
Goed punt. Kennelijk ben ik ook 'slachtoffer' van wat Apple probeert uit te stralen met hun producten: duur, maar oerdegelijk en perfect uitgedacht. Ik weet van onze Ipad dat hier wat kanttekeningen bij te plaatsen zijn. Overigens zou ik zeer zeker geen 800 euro uitgeven maar voor een modelletje uit de vorige generatie gaan voor maximaal de helft van het geld ;-)rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:09:
[...]Omdat één Android telefoon van 200 euro anders werkt dan een iPhone van 800 euro ga je overstappen, vind het altijd bijzonder deze conclusies.
@Wileyfox komen er nog updates voor de Swift? Sinds augustus heb ik geen updates meer gezien.
Verwijderd
Nog eens even een vraagje, sinds een paar weken valt mijn wifi regelmatig uit. Een paar keer per dag heb ik dan plots geen verbinding meer en het gebeurt op verschillende plaatsen. Waar kan dit aan liggen? Best vervelend zo ...
Door de veranderingen bij Cyanogen lopen ze wat acher met de updates, maar volgens Wileyfox moet dat binnenkort helemaal goedkomen: Verwijderd in "[Wileyfox Spark X] Ervaringen & Discussie".Cranberry schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:45:
@Wileyfox komen er nog updates voor de Swift? Sinds augustus heb ik geen updates meer gezien.
Geen verbinding? Wat staat er dan precies? Kunnen de netwerken wel gevonden worden, maar kan je niet verbinden of zijn de netwerken wel te zien?Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:17:
Nog eens even een vraagje, sinds een paar weken valt mijn wifi regelmatig uit. Een paar keer per dag heb ik dan plots geen verbinding meer en het gebeurt op verschillende plaatsen. Waar kan dit aan liggen? Best vervelend zo ...
[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 20-12-2016 08:56 ]
Verwijderd
De verbinding is gewoon ineens weg en dan kan ik bij wifi opnieuw het netwerk aanklikken om te verbinden. De netwerken zijn dus wel gewoon altijd zichtbaar. Terwijl anders het altijd zelf de verbinding automatisch deed.
Pfew, das goed nieuws (voor zover dit natuurlijk waar is en geen zoethoudertje).rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:55:
[...]Door de veranderingen bij Cyanogen lopen ze wat acher met de updates, maar volgens Wileyfox moet dat binnenkort helemaal goedkomen:
Thanks voor het delen!
Heb je dit bij alle netwerken of maar bij één?Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:09:
De verbinding is gewoon ineens weg en dan kan ik bij wifi opnieuw het netwerk aanklikken om te verbinden. De netwerken zijn dus wel gewoon altijd zichtbaar. Terwijl anders het altijd zelf de verbinding automatisch deed.
Als je dit maar bij één netwerk hebt, moet je die eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Heb je dit bij allemaal, dan kun je de internet instelling een keer resetten. Hiermee raak je wel alle wachtwoorden kwijt.
De optie kan je vinden bij:
'Instellingen' -> 'Backup maken en resetten' -> 'Netwerk resetten'.
Ik hoop het niet. Alle Wileyfox toestellen lopen momenteel achter, maar ook de OnePlus One heeft sinds augustus geen updates meer gehad. Overigens is er gisteren weer een Snapshot (stabiele) versie van CM13 uitgebracht, dus wellicht is de COS13 update niet ver weg.LocK_Out schreef op woensdag 21 december 2016 @ 06:27:
Pfew, das goed nieuws (voor zover dit natuurlijk waar is en geen zoethoudertje).
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 08:24 ]
Verwijderd
Ik zal dat eens proberen, het is wel bij verschillende netwerken, heel raar.rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:21:
[...]
Heb je dit bij alle netwerken of maar bij één?
Als je dit maar bij één netwerk hebt, moet je die eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Heb je dit bij allemaal, dan kun je de internet instelling een keer resetten. Hiermee raak je wel alle wachtwoorden kwijt.
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 14:36 ]
Kun je ook een ringtone per contact instellen? Dus bijvoorbeeld een algemene ringtone en voor één of meerdere personen een andere ringtone? Ik kan dat niet vinden.(Ook niet op het forum).
Standaard kan dit gewoon, maar ik moet toegeven het zit erg verstopt. Hoe je het doet staat hier beschreven.tamarow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:43:
Kun je ook een ringtone per contact instellen? Dus bijvoorbeeld een algemene ringtone en voor één of meerdere personen een andere ringtone?
Helaas staat de beschrijving voor mijn versie hier niet bij. Ik heb nergens de keuze voor ringtonerens-br schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:00:
[...]
Standaard kan dit gewoon, maar ik moet toegeven het zit erg verstopt. Hoe je het doet staat hier beschreven.
Verwijderd
Open je adressen (contacts) en selecteer een contactpersoon.tamarow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:43:
[...]
Helaas staat de beschrijving voor mijn versie hier niet bij. Ik heb nergens de keuze voor ringtone
Klik rechtsboven op het potloodje (edit)
Klik dan rechtsboven op de drie puntjes.
Nu zie je dat je een ringtone kan toewijzen aan de contactpersoon.
Zoals het beschreven staat op de afbeeldingen moet het gewoon werken als het goed is. Dit moet dan wel in de app 'Contacten'. Overigens 'jou' versie, is dus 'Stock'.tamarow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:43:
Helaas staat de beschrijving voor mijn versie hier niet bij. Ik heb nergens de keuze voor ringtone
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-12-2016 13:18 ]
Ah!!! Eerst het potloodje en dan de drie puntjes! Ik had direct de drie puntjes gedaan. Wederom zo blij met jullie hulp en dit forum!Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:01:
[...]
Open je adressen (contacts) en selecteer een contactpersoon.
Klik rechtsboven op het potloodje (edit)
Klik dan rechtsboven op de drie puntjes.
Nu zie je dat je een ringtone kan toewijzen aan de contactpersoon.
Verwijderd
Het netwerk blijft nu wel gewoon staan maar maakt geen automatische verbinding terwijl dit wel zo ingesteld staat.rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:21:
[...]
Heb je dit bij alle netwerken of maar bij één?
[...]
Waarschijnlijk blijft de netwerk instellingen resetten dan als enige optie over.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:38:
Het netwerk blijft nu wel gewoon staan maar maakt geen automatische verbinding terwijl dit wel zo ingesteld staat.
Goedemiddag Allemaal,
Heb gisteren een mail gestuurd naar Wileyfox met de vraag of en wanneer ver een update komt voor de wileyfox swift.
Wordt door Wileyfox gezegd dat ze afhankelijk zijn van Cyanogen.
Dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
Mooie dagen.
Het doen van de groeten na elk bericht is niet nodig en toegestaan, zie ook: Het algemeen beleid# groeten.
Gelieve hier vanaf nu op te letten
Heb gisteren een mail gestuurd naar Wileyfox met de vraag of en wanneer ver een update komt voor de wileyfox swift.
Mooie dagen.
Het doen van de groeten na elk bericht is niet nodig en toegestaan, zie ook: Het algemeen beleid# groeten.
Gelieve hier vanaf nu op te letten
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 24-12-2016 17:10 ]
Verwijderd
Dat had ik reeds gedaan en blijft het netwerk nu wel staan, dat is al een vooruitgang alleen maakt het niet automatisch verbinding terwijl dit wel aangevinkt staat ...rens-br schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:03:
[...]
Waarschijnlijk blijft de netwerk instellingen resetten dan als enige optie over.
Helaas gaat die update er waarschijnlijk niet meer komen: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS.Theo Roeland schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:59:
Goedemiddag Allemaal,
Mooie dagen.
Groeten,
Theo Roeland
Daar lijkt het inderdaad ook op, het is even wachten op een officiële reactie vanuit Wileyfox. Hopelijk gaan ze het zelf ondersteunen of stappen ze over op CyanogenMod Snapshot builds.Pazzie schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:44:
Helaas gaat die update er waarschijnlijk niet meer komen: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS.
Dit is in ieder geval al goed om te lezen:rens-br schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:06:
[...]
Daar lijkt het inderdaad ook op, het is even wachten op een officiële reactie vanuit Wileyfox. Hopelijk gaan ze het zelf ondersteunen of stappen ze over op CyanogenMod Snapshot builds.
"Update, 17:45: Wileyfox laat aan Tweakers weten dat het zijn toestellen zal blijven ondersteunen. Wie dat zal gaan doen, maakt het bedrijf later bekend."
Verder ben ik ook benieuwd naar LineageOS (http://www.androidauthori...ge-os-cyanogenmod-735684/, https://github.com/Lineag...ox_crackling/tree/cm-14.1).
Ze hebben hun woord gehouden, mijn swift is momenteel een update van 322 MB aan het binnentrekken.
EDIT: Update is zonder problemen geïnstalleerd, zit nu op 13.1.5 met security patch van december 2016.
EDIT: Update is zonder problemen geïnstalleerd, zit nu op 13.1.5 met security patch van december 2016.

[ Voor 76% gewijzigd door LocK_Out op 28-12-2016 16:08 ]
Dat is netjes. Ik had eerlijk gezegd geen update meer verwacht.LocK_Out schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:29:
Ze hebben hun woord gehouden, mijn swift is momenteel een update van 322 MB aan het binnentrekken.
Verwijderd
Dat hadden we toch gezegdrens-br schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:31:
[...]
Dat is netjes. Ik had eerlijk gezegd geen update meer verwacht.
We zijn druk bezig, maar kunnen nog niet alles met jullie delen. Later daarover meer.
Dat klopt inderdaad. Het was ook niet zo zeer dat er totaal geen updates meer zouden komen. Maar ik had geen updates meer verwacht, totdat er een oplossing / vervanger is gevonden.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-12-2016 16:38 ]
Thanks guys! Had net zoals rens-br niks meer verwacht tot er een oplossing zou zijn. Gelukkig onderscheiden jullie je door wel beloftes na te komen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:34:
[...]
Dat hadden we toch gezegd![]()
We zijn druk bezig, maar kunnen nog niet alles met jullie delen. Later daarover meer.
Klinkt goed! Zat jullie al in de gaten te houden voor als ik een nieuwe telefoon nodig heb, en dat nieuws was niet erg hoopvol. Blij om te horen dat dit geen problemen voor klanten op zal leveren!Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:34:
[...]
Dat hadden we toch gezegd![]()
Hier ook de update binnen en ik zie geen verschil moet ik eerlijk zeggen. Nu maar hopen dat er snel een waardige opvolger voor Cyanogen is gevonden. Ik val er wel van na een jaar werken met Cyanogen had ik nooit de behoefte om te rooten en te rommen.
Wel klasse van wileyfox dat ze de telefoons blijven ondersteunen
Wel klasse van wileyfox dat ze de telefoons blijven ondersteunen
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Grote kans dat het alleen beveiligingsupdate is, maar dat geeft niks. De software is gewoon stabiel en werkt goed.4play schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:07:
Hier ook de update binnen en ik zie geen verschil moet ik eerlijk zeggen.
Verwijderd
Het is een stuk meer dan alleen maar een beveiligingsupdate. Maar daarover later meer.rens-br schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:28:
[...]
Grote kans dat het alleen beveiligingsupdate is, maar dat geeft niks. De software is gewoon stabiel en werkt goed.
Swift 2 (Plus) klanten krijgen deze avond een update aangeboden en de Storm en Spark+ & X klanten waarschijnlijk nog voor het einde van deze week.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 21:39 ]
Ah ok. Bedankt voor de informatie! Ik kijk uit naar de meer informatieVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:37:
Het is een stuk meer dan alleen maar een beveiligingsupdate. Maar daarover later meer.
Swift 2 (Plus) klanten krijgen deze avond een update aangeboden en de Storm en Spark+ & X klanten waarschijnlijk nog voor het einde van deze week.
Neem aan dat ook de url waarop gecontroleerd moet worden mbt toekomstige updates ook aangepast is in de update.rens-br schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:28:
[...]
Grote kans dat het alleen beveiligingsupdate is, maar dat geeft niks. De software is gewoon stabiel en werkt goed.
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je deze update niet voor 1 januari installeert, kun je hem daarna nog wel downloaden? Want Cyanogen sluit vanaf 31 december alle servers af
Bron: https://cyngn.com/blog/cyanogen-services-shutting-downAs part of the ongoing consolidation of Cyanogen, all services and Cyanogen-supported nightly builds will be discontinued no later than 12/31/16.
Ben benieuwd. Een belangrijk deel van goede klantenservice is goed communiceren, zodat de klant weet wat hij mag verwachten. Ik ben vooralsnog eerder positief over Wileyfox, hoop dat dat zo blijft.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:37:
[...]
Het is een stuk meer dan alleen maar een beveiligingsupdate. Maar daarover later meer.
[...]
EDIT: prima gecommuniceerd van Wileyfox, ik ben inmiddels gerustgesteld
Los van de eventuele update, zit ik eigenlijk te hopen op een 5" Wileyfox telefoon met Snapdragon 625. Goed voor batterijduur en performance
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 31-12-2016 10:44 ]
Sterker nog, die zijn al "down".slaay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:08:
[...] Want Cyanogen sluit vanaf 31 december alle servers af.
Bron: https://cyngn.com/blog/cyanogen-services-shutting-down
Op 24 december hebben ze alles onverwacht al offline getrokken, de community had toen echter wel al mirror images gemaakt.
Huh? Hoe kan het dan dat er een update wordt aangeboden terwijl de servers offline zijn?LocK_Out schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:00:
[...]
Sterker nog, die zijn al "down".
Op 24 december hebben ze alles onverwacht al offline getrokken, de community had toen echter wel al mirror images gemaakt.
Is deze nieuwe system update te vertrouwen ?
Bij mij gingen allerlei alarmbellen rinkelen, zover ik weet zijn alle originele developers al vertrokken,
dus wie support deze nieuwe update, wat zit er in
Zie ook : https://www.reddit.com/r/..._developer_if_you_have_a/
Voorlopig heb ik mijn system updates uitgeschakeld.
Bij mij gingen allerlei alarmbellen rinkelen, zover ik weet zijn alle originele developers al vertrokken,
Lijkt mij dat dit via een aparte server gaat, misschien wel via wileyfox zelf. Zoveel weet heb ik er niet van.philotra schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:39:
[...]
Huh? Hoe kan het dan dat er een update wordt aangeboden terwijl de servers offline zijn?
Sorry maar dit vind ik wel heel erg vergezocht, er was vanuit Wileyfox zelfs nog een update aangekondigd.JohnD1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:52:
[ Voor 46% gewijzigd door LocK_Out op 29-12-2016 21:14 ]
Dat is ook de rede dat ik op zoek ben gegaan naar info over deze update.JohnD1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:52:
Is er ergens een changelog te vinden over deze update? Tot nog toe heb ik geen enkele info kunnen vinden over deze en eerdere updates.
Even naar boven scrollen resulteert in een post van Wileyfox zelf dat ze hier nog uitleg over gaan geven.Zaffo schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:58:
[...]
Dat is ook de rede dat ik op zoek ben gegaan naar info over deze update.
Is er ergens een changelog te vinden over deze update? Tot nog toe heb ik geen enkele info kunnen vinden over deze en eerdere updates.
Iemand een idee waarom mijn Swift onze Sony HT-XT 1 soundplate niet vindt via bluetooth? Met mijn oneplus 3 gaat dat vlekkeloos
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support