Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik heb inmiddels een mail gekregen van Coolblue:
Naar aanleiding van uw retourzending stuur ik u deze mail.
Onlangs hebben wij uw product ontvangen en doorgestuurd naar de erkende reparatiedienst. Helaas duurt de herstelling langer dan verwacht en vind ik dit erg vervelend voor u. Om deze reden wil ik u graag de volgende opties aanbieden:
1. Wachten op de herstelling van uw product.
2. U ontvangt een shoptegoed ter waarde van het aankoopbedrag. Helaas is uw product namelijk niet meer leverbaar. Op deze manier kunt u zelf een alternatief uitzoeken. Het shoptegoed is te gebruiken in al onze (web)winkels.
Dit duurt nu dus al meer dan 3 weken. Ik ga voor optie 2. Een nieuw toestel had ik toch al, de Swift hoef ik dus niet meer terug. Ik ga jullie dus ook verlaten hier ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

snapismo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:59:
Ik ben op zich best wel blij met de Swift, al is niet alles even fantastisch. Battery life - ok. Met middelmatig gebruik haal ik hooguit anderhalve dag. Camera is prima, de telefoon is snel en CyanogenMod is een heerlijk besturingssysteem omdat je bijna alles precies kunt tweaken als je zelf prettig vindt.

Mijn grootste probleem is dat de telefoon op willekeurige momenten tijdens gesprekken zomaar ineens reboot. Komt echt verschrikkelijk onprofessioneel over als je net een zakelijk gesprek aan het voeren bent. Raar genoeg heb ik er nog geen regelmaat in ontdekt. Het gebeurt namelijk niet altijd, maar als het gebeurt, wel altijd als ik al een paar minuten aan de telefoon ben.

Heeft iemand hier ook last van en een stabiele workaround voor gevonden?
Hey,

Kan jij ons helpen met een log hiervan? Als je de volgende stappen volgt, dan kan je na een reboot een log naar ons opsturen, zodat wij dat kunnen analyseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HZqpELlpHG2xXWXMoT6YPeLs/full.png

Als je bij de laatste stap "Foutenrapport genereren" kan het eventjes duren alvorens het rapport gemaakt is.

Mocht je ons willen helpen, laat het dan even weten, dan geef ik je een e-mailadres (per DM) waar je het log naartoe mag sturen.
ksborg schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:18:
Ik heb inmiddels een mail gekregen van Coolblue:

[...]

Dit duurt nu dus al meer dan 3 weken. Ik ga voor optie 2. Een nieuw toestel had ik toch al, de Swift hoef ik dus niet meer terug. Ik ga jullie dus ook verlaten hier ;).
Oei, dat is niet goed man. Ik ga even in onderzoek waarom jouw reparatie zo lang heeft moeten duren. Gelukkig heb je al een passende oplossing gekregen van Coolblue.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 15:34 ]

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Voor de mensen die spontane reboots ondervinden tijdens het bellen, hebben jullie dit al geprobeerd?

De dialer/phone app manueell als standaard app instellen, meer info hieronder:
http://android.stackexcha...eiving-a-call-nexus-6cm13

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Dryhte schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:22:
[...]

Vreemd, bij mij doet ie dat niet.

Ik heb wel chrome als browser, niet de meegeleverde 'Browser'. Misschien heeft het daarmee te maken? (lijkt van niet, want ook bij 'Browser' wordt er geen poging gedaan om een app te installeren)
Chrome heeft het idd niet. Misschien die brosser maar gaan gebruiken.

Verwijderd

ZUIVERE311 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:48:
(...)
Bij Internet pagina's waar ook app van zijn. Kan je niet zonder het installeren van de app naar de pagina. Weet iemand hoe dit uitgezet kan worden?
Ik denk dat het niet uitgezet kan worden.
Als je lang op de link drukt komt er een keuzemenu tevoorschijn en wanneer je dan kiest voor "open", opent de pagina wel gewoon in de browser.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
ZUIVERE311 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:24:
[...]
Chrome heeft het idd niet. Misschien die brosser maar gaan gebruiken.
Die meegeleverde 'browser' is echt ruk. Zou gewoon Chrome of Firefox o.i.d. gebruiken en de standaard browser niet meer gebruiken / verwijderen.

Verwijderd

Ik heb net een systeemupdate gehad van m'n Wileyfox Swift. er stonden enkele apps op de SD kaart. die apps zijn nu verdwenen. Ik kan ze wel opnieuw installeren, maar als ik ze wil openen, krijg ik meteen de melding dat ze gestopt zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

• rens-br
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:07:
Ik heb net een systeemupdate gehad van m'n Wileyfox Swift.
Welke systeemupdate was dit?

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe ik dit terug kan vinden. Ben een complete noob, dus alvast mijn excuses voor domme opmerkingen

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:07:
Ik heb net een systeemupdate gehad van m'n Wileyfox Swift. er stonden enkele apps op de SD kaart. die apps zijn nu verdwenen. Ik kan ze wel opnieuw installeren, maar als ik ze wil openen, krijg ik meteen de melding dat ze gestopt zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Probeer eens de cache van deze apps te verwijderen.

Settings -> Apps -> App slecteren -> Opslagruimte -> Gegevens wissen & cache wissen

[ Voor 9% gewijzigd door Obscurax op 29-09-2016 14:15 ]

Verwijderd

enig idee hoe ik dit kan zien?
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:08:
[...]

Welke systeemupdate was dit?

• rens-br
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:12:
Ik heb geen idee hoe ik dit terug kan vinden. Ben een complete noob, dus alvast mijn excuses voor domme opmerkingen
Ook noobs kunnen de zoekfunctie gebruiken ;)

Je kan het in ieder geval hier vinden:
'Instellingen' -> 'Over telefoon' -> 'Cyanogen OS-versie'

Verder kan je inderdaad proberen om even de app-cache te verwijderen:
'instellingen' -> 'Opslag en USB' -> 'Gegevens in het cachegeheugen' -> 'OK'.
  1. En de cache via de recovery:
  2. Telefoon uitschakelen
  3. Opstarten met Volume-Down + power
  4. Dan kom je in de recovery en je kan daar navigeren met de volume toetsen en op 'Ok' drukken met de aan/uit knop. Doe daar het volgende:
  5. Selecteer 'Factory reset' (ben niet bang er komt nog een menu)
  6. Selecteer "Wipe Cache'

Verwijderd

heel vreemd, maar zonder iets te veranderen raken de apps nu wel geïnstalleerd. Toch maar cache geheugen wissen?
Obscurax schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:13:
[...]

Probeer eens de cache van deze apps te verwijderen.

Settings -> Apps -> App slecteren -> Opslagruimte -> Gegevens wissen & cache wissen

Verwijderd

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb echter niets gedaan en kon de apps gewoon weer installeren. Nu werken ze opnieuw. Is het raadzaam toch even de caches te verwijderen?
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
[...]

2. Telefoon uitschakelen
  4. Dan kom je in de recovery en je kan daar navigeren met de volume toetsen en op 'Ok' drukken met de aan/uit knop. Doe daar het volgende:
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 14:47 ]

• rens-br
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:45:
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb echter niets gedaan en kon de apps gewoon weer installeren. Nu werken ze opnieuw. Is het raadzaam toch even de caches te verwijderen?
Dat is zeker raadzaam na elke update.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:12:
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
[...]

2. Telefoon uitschakelen
Kan je ons nog even informeren over je update? thanks

• rens-br
Dryhte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:31:
Kan je ons nog even informeren over je update? thanks
Informeren over mijn update? Waar heb je het over?

• Dryhte
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:33:
[...]

Informeren over mijn update? Waar heb je het over?
De vraag was aan DagmarH, niet aan jou ;) ik quote jou ter info (ivm waar hij de benodigde info kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dryhte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:35:
De vraag was aan DagmarH, niet aan jou ;) ik quote jou ter info (ivm waar hij de benodigde info kan vinden)
Ah. Ik zie het. Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:36
Vanochtend weer een update ontvangen in korte tijd.

Kan je ergens ook instellen dat ik akkoord moet geven voordat hij gaan installeren?

Krijg geen melding o.i.d. en als ik hem dan 's morgens aanzet blijft hij langs op het wileyfoxlogo staan, en daarna komen de updates binnen ..

De eerste keer dacht ik dat hij vastgelopen was maar ook toen was hij een update aan het installeren. Dus mooie optie zou zijn dat ik bepaal wanneer hij gaat lopen.

Weet iemand of dat kan?

Ger

updatate:

Ik heb inderdaad versie: 13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling nu staan maar had deze enige tijd geleden volgens mij ook al. Vanochtend was hij echt aan het updaten.

Ik las eindje terug dat ja na iedere update je cache moest wissen dat heb ik begin van de week gedaan voor de eerste keer volgens de beschrijving die enkele regels hiervoor stond en werkte inderdaad zol

Dan zal deze op e.o.a. manier wel opnieuw geactiveerd zijn ... ?

De werking van toestel is uitstekend.

Ben er nu nog niet achter of ik hem zo kan instelling dat ik akkoord geef voor de update. In de instellingen kan ik (helaas) niets vinden. Beetje irritant als hij bepaald wanneer de update wordt doorgevoerd.

[ Voor 41% gewijzigd door brownyster op 07-10-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
brownyster schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:38:

Kan je ergens ook instellen dat ik akkoord moet geven voordat hij gaan installeren?

Krijg geen melding o.i.d. en als ik hem dan 's morgens aanzet blijft hij langs op het wileyfoxlogo staan, en daarna komen de updates binnen ..

De eerste keer dacht ik dat hij vastgelopen was maar ook toen was hij een update aan het installeren. Dus mooie optie zou zijn dat ik bepaal wanneer hij gaat lopen.

Weet iemand of dat kan?

Ger
Wat is je Cyanogen OS versie? Ik heb 13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling en dat al zeker een maand... allang geen updates meer ontvangen. Build datum: 8 aug.

Het lijkt me sterk dat jij er wel krijgt? (bovendien installeren die niet automatisch, dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn vrouw loopt nu al 2 maanden rond met een wileyfox die ik voor haar gekocht had, en ik was eigenlijk wel onder de indruk van de performance die je krijgt voor zo'n lage prijs. Na teleurgesteld te zijn door de hoge prijzen van de nieuwe Nexus, besluit ik om de high-end telefoons opzij te laten liggen en voorlopig ook voor een budgetmodel te gaan: Heb zonet dus dezelfde telefoon als mijn vrouw besteld, de wileyfox swift :)

Enige bedenking die ik bij de telefoon van mijn vrouw had: Ze klaagde dat ze geen foto's kon zien op haar computer. Ik heb toen in de developer opties expliciet MTP moeten aanzetten, maar opladen via usb werd daarbij uitgeschakeld. Het is niet mogelijk om gelijktijdig op te laden en MTP actief te hebben :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
brownyster schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:38:

Updates installeren automatisch? Normaal gesproken vraagt die daar altijd om. Eerst om te downloaden en daarna om te installeren.

Welke versie had je hiervoor en heb je nu?
boe2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:23:
Enige bedenking die ik bij de telefoon van mijn vrouw had: Ze klaagde dat ze geen foto's kon zien op haar computer. Ik heb toen in de developer opties expliciet MTP moeten aanzetten, maar opladen via usb werd daarbij uitgeschakeld. Het is niet mogelijk om gelijktijdig op te laden en MTP actief te hebben :?
Weet je zeker dat je niet via de notificatiebalk MTP aan kon zetten? Dat is zoals het namelijk op alle andere Android apparaten werkt. USB erin -> unlocken -> notificatiebalk naar beneden trekken -> MTP selecteren.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb ik nog niet aan gedacht. Ik heb nu nog een windows phone, maar op mijn vorige android (galaxy s2) werd MTP gewoon automatisch aangezet. Ik zal het vanavond eens de de telefoon van vrouw proberen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
boe2 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:41:
Heb ik nog niet aan gedacht. Ik heb nu nog een windows phone, maar op mijn vorige android (galaxy s2) werd MTP gewoon automatisch aangezet.
Omwille van veiligheid wordt dat op Android juist niet gedaan. Anders kan iedereen die verbinding maakt via USB met je telefoon bij je bestanden. (Denk is aan oplaadkasten bij festivals e.d.) Mocht MTP wel aanstaan, moet je de telefoon ook eerst unlocken, voordat de bestanden verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

het verschijnt dus idd gewoon in je pulldown menu, ik heb er gewoon overgekeken :p.

Bij mijn bestelling had ik ook een google cardboard brilletje besteld voor 8 euro. Nu waren mijn verwachtingen ZEER laag voor de kwaliteit van VR op een toestel van 130 euro met een brilletje van 8 euro, maar het werkt nog verrassend goed!

Ik heb de "Titans of Space" VR app geinstalleerd omdat ik deze ooit eens geprobeerd heb op de allereerste devkit van de Oculus Rift. Ondanks het 720p scherm is dit eigenlijk een BETERE ervaring op cardboard dan wat ik toen ervaarde. Heel veel drift, maar als je neerzit op een ronddraaiende bureaustoel is dat niet eens een echt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Kunnen jullie met de Stock camera de flitser aan zetten? Ik krijg het niet voor elkaar. Flitser werkt wel in whatsapp. Gebruiken jullie de Stock camera of hebben jullie er één via de playstore gekozen?

Hebben jullie een aanbeveling voor een goede camera app, indien jullie de Stock camera links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ZUIVERE311 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:23:
Kunnen jullie met de Stock camera de flitser aan zetten? Ik krijg het niet voor elkaar. Flitser werkt wel in whatsapp. Gebruiken jullie de Stock camera of hebben jullie er één via de playstore gekozen?
Ik heb een OnePlus One met CyanogenOS, zelfde software als op de Swift en daar werkt de flits prima. Weet je zeker dat je deze niet uitgeschakeld hebt?

Als je de camera app opent heb je links vier knoppen:
- Camera Wisselen
- Flits
- Modi
- Instellingen

Bij de Flits optie kun je kiezen tussen Aan, Auto en Uit. Staat deze niet toevallig op uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ZUIVERE311 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:23:

Hebben jullie een aanbeveling voor een goede camera app, indien jullie de Stock camera links laten liggen?
Niet in elke modus kan de flitser aangezet worden. Alleen bij 'auto'. Bij de andere (HDR, steady photo, night en action) kun je de flitser niet aanzetten. De voorgenoemde modi selecteer je door ergens op een willekeurig plek in het scherm van boven naar beneden te swipen. Hopelijk helpt dit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Niet in elke modus kan de flitser aangezet worden. Alleen bij 'auto'. Bij de andere (HDR, steady photo, night en action) kun je de flitser niet aanzetten. De voorgenoemde modi selecteer je door ergens op een willekeurig plek in het scherm van boven naar beneden te swipen. Hopelijk helpt dit je.
Na het wijzigen op auto werkt de flitser inderdaad. Het toestel stond op HDR. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door ZUIVERE311 op 10-10-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

een nieuwe feature sinds gisteren, moet me inhouden om telefoon niet weg te gooien, kreng speelt volledig willekeurig muziek; ligt op tafel, begint muziek te spelen. bent aan het bellen met iemand, begint muziek te spelen. loop naar keuken, begint muziek te spelen. Kan je vrolijk op pauze of 'close task' klikken, binnen 1 sec. begint ie weer met spelen.

na avondje googeln lijtk dit door 2 dingen veroozaakt te kunen worden;
1. headset twist (?)
2. motion gesture

ik kom er niet vanaf ... zoooo irritant dit. iemand tips? afgezien factory defaults

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik ga er vanuit dat je gestures uit staan?

Heb je de cache van de muziek applicatie al gewist?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 11-10-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Ik ga er vanuit dat je gestures uit staan?

Heb je de cache van de muziek applicatie al gewist?
krijg die gestures neit gevonden ....

alle muziek inmiddels van telefoon verwijderd, omdat anders geen doen is; ook de cache is geleegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:08:
[...]
krijg die gestures neit gevonden ....
Op mijn OPO:
'Instellingen' -> 'Gebaren' -> 'Muziek'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Op mijn OPO:
'Instellingen' -> 'Gebaren' -> 'Muziek'
die is er niet; gebaren in menu

wel
'keyboard & input methods'
'magnification gestures'
'block gesture touch events'

... alles staat uit, en niets over muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
himlims_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:14:
een nieuwe feature sinds gisteren,
Interessant, ik heb geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

die is er niet; gebaren in menu
Dan is dat toch anders dan op de OPO. Ondersteunt de Swift wel Tap-to-wake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Dan is dat toch anders dan op de OPO. Ondersteunt de Swift wel Tap-to-wake?
opo geen idee; ik heb gewoon de orginele rom draaien met laatste updates. maar die menu indeling zoals jij beschrijft heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Domme vraag, maar niet toevallig een of ander bluetooth apparaat dat met je telefoon aan het rommelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nope; bt staat permanent uit - het is echt motion of 'iets met headset'

maar die gestures waar over gesproken wordt kan ik echt niet vinden, ook niet na zoeken in menu.

net ook; wil ik muziek luisteren, gaat ie contineu van pauze > play > pauze > play .... zooo extreem irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47
Klinkt als een kapotte headphone jack, die at random detecteert dat er een .

Je kan in sommige muziek apps wel instellen dat ze wel of niet auto-play doen bij inpluggen van een een koptelefoon.

Maar als dat de oorzaak is, ga je ook geen gerinkel meer horen als je opgebled wordt (wanneer hij foutief op 'headphone' modus staat)!

Heb je al eens gekeken of er geen vuil in je headphone jack zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

florizla schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:11:
Klinkt als een kapotte headphone jack, die at random detecteert dat er een .

Je kan in sommige muziek apps wel instellen dat ze wel of niet auto-play doen bij inpluggen van een een koptelefoon.

Maar als dat de oorzaak is, ga je ook geen gerinkel meer horen als je opgebled wordt (wanneer hij foutief op 'headphone' modus staat)!

Heb je al eens gekeken of er geen vuil in je headphone jack zit?
dat dacht ik eerst ook, heb ander headset geprobeerd; zelfde gedoe. geluid bij inkomend gesprek is gewoon prima (ringtone) en gesprek zelf gaat ook perfect - behalve dat de telefoon midden in het gesprek darkraver gaat spelen O-)

ik probeer nog een factory reset, zo niet :w telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand al ervaring met een 128GB of 256GB MicroSD kaartje in zijn Swift?
Ik heb er nu een 16GB inzitten; maar deze zit nu voor 98% vol en wil graag upgraden.

Gezien de specs:
MEMORY - Yes, expandable up to 32GB

Ben ik dus benieuwd of iemand dit al wel / niet heeft geprobeerd :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Heb zelf sinds enkele weken een 64GB Samsung kaartje in mijn Wileyfox Swift. Werkt, maar bij mij geeft het toestel een foutmelding als je de kaart als intern wil formatteren.

Ik denk dat de 32GB beperking dus vooral voor het als intern formatteren geldt. Bij mij werkt de 64GB kaart gewoon als portable storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:13:
[...]
ik probeer nog een factory reset, zo niet :w telefoon
Klinkt gewoon als een garantie gevalletje. Heb je al contact gehad met Wilefox?
GH45T schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:24:
Ik denk dat de 32GB beperking dus vooral voor het als intern formatteren geldt. Bij mij werkt de 64GB kaart gewoon als portable storage.
Wat voor type kaart is die 64GB? SDHC of SDXC?

Overigens betreft dat formatteren. Het formaat van SDXC (tot 2TB) kaarten is exFat en formaat van SDHC is FAT32. Waarschijnlijk kan de Swift geen exFAT formatteren.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 14-10-2016 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Wat voor type kaart is die 64GB? SDHC of SDHX?

Overigens betreft dat formatteren. Het formaat van SDHX (tot 2TB) kaarten is exFat en formaat van SDHC is FAT32. Waarschijnlijk kan de Swift geen exFAT formatteren.
SDHX ken ik niet, wel SDXC. En ik heb dus een SDXC kaartje: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SDXC bedoelde ik inderdaad. Maar goed nieuws dat de Swift dat dus ook lijkt te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

SDXC bedoelde ik inderdaad. Maar goed nieuws dat de Swift dat dus ook lijkt te ondersteunen.
Tja ondersteunen, het werkt maar dus alleen als portable storage. Heeft ook mijn voorkeur boven SD als intern geheugen maar goed.

Edit: Het is dat mijn 32GB Sandisk UHS1 kaartje kapot ging. Heb al meerdere kapotte Sandisks gehad en nu twijfel ik niet echt aan de kwaliteit maar ik was er wel even klaar mee. Dit kaartje vond ik niet duur en is in mijn beleving snel zat voor in een telefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door GH45T op 14-10-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GH45T schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:53:
[...]

Tja ondersteunen, het werkt maar dus alleen als portable storage. Heeft ook mijn voorkeur boven SD als intern geheugen maar goed.
Je kan de 64GB kaart dus niet gebruiken voor Adoptable storage in Android 6.0 begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Je kan de 64GB kaart dus niet gebruiken voor Adoptable storage in Android 6.0 begrijp ik?
Correct. Tenminste bij mij lukte het niet. Kreeg telkens een foutmelding onder formatteren. Vervolgens moest ik de kaart weer formatteren voor gebruik als external storage en dat gaat gewoon goed.

Gelukkig kunnen veel apps gewoon de data op het SD kaartje zetten. Ik heb alle camera, Spotify offline downloads en HERE maps data op het SD kaartje staan. De apps zelf passen doorgaans wel op de 16GB interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GH45T schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Correct. Tenminste bij mij lukte het niet. Kreeg telkens een foutmelding onder formatteren. Vervolgens moest ik de kaart weer formatteren voor gebruik als external storage en dat gaat gewoon goed.
Dat is wel goed om te weten. Waarschijnlijk komt dat dus door de verschillende bestandssystemen. FAT32 vs. exFAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Dat is wel goed om te weten. Waarschijnlijk komt dat dus door de verschillende bestandssystemen. FAT32 vs. exFAT.
Volgens mij is het kaartje bij mij geformatteerd als vfat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb hetzelfde probleem idd. 64GB kaartje dat ik niet als intern geconfigureerd krijg. Nuja, puur voor apps is 16GB wel ruimschoots voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik heb nu a; gekoppeld als "portable storage". Dus dat veranderd niets voor mij, dus ga er dan vanuit dat een 128GB ook werkt; ga deze dan ook bestellen.
https://tweakers.net/pric...xc-card-+-sd-adapter.html

Als ik hem binnen heb ff Copy - Pasta doen van 1 naar 2 en weer gaan met die banaan, laat wel weten of deze lukt of niet.
Thanks for the tips.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Weet iemand hoe je het nederlandse woordenboek activeert als je je systeemtaal op engels hebt staan? andersom werkt wel, maar ik houd simpelweg van dengelse systeemtermen. Alleen nederlandse whatsappjes zijn zo moeilijk typen met een engelse spellingscorrectie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NeoFoX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:08:
Ik heb nu a; gekoppeld als "portable storage". Dus dat veranderd niets voor mij, dus ga er dan vanuit dat een 128GB ook werkt; ga deze dan ook bestellen.
https://tweakers.net/pric...xc-card-+-sd-adapter.html
Verwacht dat 128GB dan ook gewoon moet werken inderdaad en werkt het kaartje toch niet, kun je hem nog altijd terug sturen.
philotra schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:27:
Weet iemand hoe je het nederlandse woordenboek activeert als je je systeemtaal op engels hebt staan? andersom werkt wel, maar ik houd simpelweg van dengelse systeemtermen. Alleen nederlandse whatsappjes zijn zo moeilijk typen met een engelse spellingscorrectie :(.
Welk toetsenbord gebruik je? Swiftkey of Google toetsenbord?

Google toetsenbord:
'Instellingen' -> 'Taal en invoer' -> 'Android-toetsenbord (AOSP)' -> 'Talen' -> 'Systeemtaal gebruiken' uitvinken en Nederlands selecteren

Swiftkey toetsenbord
'Instellingen' -> 'Taal en invoer' -> 'Swiftkey-toetsenbord' -> 'Meertalig' -> Talen selecteren

Sorry voor het Nederlands, maar ik heb mijn telefoon op Nederlands staan.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 14-10-2016 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Toch even een correctie, want ik heb een 64GB Samsung kaartje in mijn Swift als adoptable storage en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ohana schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:47:
[...]
Toch even een correctie, want ik heb een 64GB Samsung kaartje in mijn Swift als adoptable storage en dat werkt prima!
Dan wisselt dat schijnbaar per persoon. Welke SD kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:39:
[...]

Dan wisselt dat schijnbaar per persoon. Welke SD kaart heb je?
Samsung EVO 48 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bedankt voor de link. Dit is ook gewoon een SDXC kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Erg tevreden met deze telefoon. Erg betaalbaar, snel en compleet.
Door alle ingebakken CyanogenOS is root voor mijn ook geen must meer.

Met name de "Thema" mogelijkheden en het "Privacy" menu zijn ideaal.

[ Voor 255% gewijzigd door LocK_Out op 20-10-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
LocK_Out schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:43:
Erg tevreden met deze telefoon. Erg betaalbaar, snel en compleet.
Door alle ingebakken CyanogenOS is root voor mijn ook geen must meer.

Met name de "Thema" mogelijkheden en het "Privacy" menu zijn ideaal.
Standaard CyanogenOS is inderdaad echt super fijn! Root heb ik echter nog steeds 'nodig', al is het maar vanwege een adblocker.

Overigens als je fan bent van hele donkere thema's moet je dit eens proberen:
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:49:
Overigens voor de mensen die van zwarte thema's houden, kan ik Google Play: Android N Dark cm13 theme aanraden. Die maakt de statusbalk zwart, berichten app, telefoon app, instellingen, app drawer, noficiatiepaneel, alle Google apps en contacten.

Ik vind het in ieder geval echt een heel stuk fijner dan al dat wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Klopt, voor mij nu wat vaker een app kopen.

Ik draai "Deep Darkness/Pitch black Cyan" van "Moelle". Helemaal verslaafd aan dit thema. Gratis en supervet met het Carbon theme van "Swiftkey".
Bij een update ff compilen met "Arcus" en genieten maar.

Ik houdt ''m sowieso in het achterhoofd, thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 21-10-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
LocK_Out schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:07:
Ik draai "Deep Darkness/Pitch black Cyan" van "Moelle". Helemaal verslaafd aan dit thema. Gratis en supervet met het Carbon theme van "Swiftkey".
Bij een update ff compilen met "Arcus" en genieten maar.
Jammer dat ook je ook bij dit thema weer een extra programma nodig hebt.Maar veranderd dit thema ook de looks van Google Contacten, Telefoon, Berichten, Play Store, etc. naar zwart?

Mijn Play Store ziet er bijvoorbeeld zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ED434Oq3jUPvtJ6rEQzhml9w/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:57:
[...]Jammer dat ook je ook bij dit thema weer een extra programma nodig hebt.Maar veranderd dit thema ook de looks van Google Contacten, Telefoon, Berichten, Play Store, etc. naar zwart?
Jazeker, zelfs de meeste app's zijn meegekleurd. Zo ook de navigatie balk en status balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SInds een aantal maanden heb ik een wilefyox swift, een erg fijn toestel zeker voor deze prijs. In het begin had ik nog een vodafone abbo en was roaming geen enkel probleem. Sinds een aantal weken Tele2 en weg is de roaming. Afgelopen maand in Duitsland (hier gene moiete voor gedaan om het aan de praat te krijgen) Nu was ik afgelopen week in het VK en heb ik op internet de volgende instellingen (gevonden op het tele2 forum) geprobeerd:

Naam: Tele2 Internet
APN: internet.tele2.nl
MCC: 204
MNC: 02
Verificatietype: PAP
APN-type: (niet ingesteld; leeg laten dus!)
APN-protocol: IPv4/IPv6
Roamingprotocol voor APN: IPv4/IPv6

Maar zodra ik de MCC en MNC ga aanpassen dan kan ik deze niet opslaan (deze stonden op respectievelijk 240 en 07). Wanneer ik deze waarde liet staan had ik alleen 2g maar geen 4g.

Voor mij opvallend was dat alle standaard adressen een noorse extensie hadden (.no) maar dit kon ik wel aanpassen. Nu ik zo typ vraag ik me af of het wellicht ook kan komen dat ik van het nl netwerk, via een satelliet netwerk (maritien communication partner) naar het britse netwerk ben gegaan.

Volgende week zit ik in Belgie en ik zou toch heel graag daar 4g willen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, weet iemand hoe je de achtergrond van het vergrendelingsscherm van een wileyfox swift kunt veranderen? Bij mij lukt dat niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:18:
SInds een aantal maanden heb ik een wilefyox swift, een erg fijn toestel zeker voor deze prijs. In het begin had ik nog een vodafone abbo en was roaming geen enkel probleem. Sinds een aantal weken Tele2 en weg is de roaming. Afgelopen maand in Duitsland (hier gene moiete voor gedaan om het aan de praat te krijgen) Nu was ik afgelopen week in het VK en heb ik op internet de volgende instellingen (gevonden op het tele2 forum) geprobeerd:

Naam: Tele2 Internet
Verificatietype: PAP
APN-type: (niet ingesteld; leeg laten dus!)
APN-protocol: IPv4/IPv6
Roamingprotocol voor APN: IPv4/IPv6

Maar zodra ik de MCC en MNC ga aanpassen dan kan ik deze niet opslaan (deze stonden op respectievelijk 240 en 07). Wanneer ik deze waarde liet staan had ik alleen 2g maar geen 4g.

Voor mij opvallend was dat alle standaard adressen een noorse extensie hadden (.no) maar dit kon ik wel aanpassen. Nu ik zo typ vraag ik me af of het wellicht ook kan komen dat ik van het nl netwerk, via een satelliet netwerk (maritien communication partner) naar het britse netwerk ben gegaan.

Volgende week zit ik in Belgie en ik zou toch heel graag daar 4g willen hebben.
Ook hier Tele2 en roaming + 4G werken gewoon zoals het hoort. Mijn APN is als volgt ingesteld:

Name: Tele2 Internet
Proxy: Not set
Port: Not set
Username: Not set
Server: Not set
MMSC: http://mmsc.tele2.nl
MMS proxy: 193.12.40.64
MMS port: 8080
Authentication type: PAP
APN type: default,supl,mms
APN protocol: IPv4
APN roaming protocol: IPv4
Bearer: Unspecified
MVNO type: None

Buiten deze opties natuurlijk wel data roaming inschakelen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:
Hey, weet iemand hoe je de achtergrond van het vergrendelingsscherm van een wileyfox swift kunt veranderen? Bij mij lukt dat niet |:(
Bij mijn OnePlus One is dat:
'Instellingen' -> 'Vergrendelingsscherm' -> 'Lockscreen mods' -> 'Statische Achtergrond' of:
'Instellingen' -> 'Thema's' -> op sleutel drukken van huidige thema -> 'Toevoegen achtergrond vergrendelingsscherm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Iemand ervaring met de klantenservice van Wileyfox? En dan ihb wat betreft reparatie van een kapot scherm? Ik zou heel graag van iemand horen wat ik wel of niet kan verwachten van Wileyfox, tot nog toe valt het nogal tegen...Hieronder een post die ik vanochtend al onder een nieuwsbericht plaatste, maar waar ik geen reactie op kreeg.

Ik vond de swift fantastisch voor wat ie koste. Maar zou elke wileyfox telefoon ondertussen iedereen afraden, ivm de zo goed als niet bestaande klantenservice. Heb daar sinds 3 weken uitgebreide ervaring mee, na een schermbreuk.
Inloggen op je account is onmogelijk, want de database is al sinds mei "stuk", vermelde telefoonnummer doet het niet meer, op mail wordt of niet, of laat en met tegenstrijdige inhoud gereageerd. Probeer al 3 weken te achterhalen of een niet werkende digitizer icm schermbreuk ook onder de door mij aangeschafte scherm vervang service valt. Kreeg daar uiteindelijk na eerdere elkaar tegensprekende mailwiiselingen via een chatssessie (chat werkte opeens weer wel) positieve bevestiging van. Heb uiteindelijk net de swift opgestuurd, maar krijg nu via Facebook antwoord op een dagen eerder gestelde vraag dat dat er toch niet onder valt. Hopeloos! Zelden zoveel knulligheid gezien, verwachte dit eerder bij een obscuur Chinees bedrijfje.
Ontdekte overigens later dat mijn ervaring op Amazon door diverse mensen gedeeld wordt... Absolute afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flupke01 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:32:
Iemand ervaring met de klantenservice van Wileyfox? En dan ihb wat betreft reparatie van een kapot scherm? Ik zou heel graag van iemand horen wat ik wel of niet kan verwachten van Wileyfox, tot nog toe valt het nogal tegen...Hieronder een post die ik vanochtend al onder een nieuwsbericht plaatste, maar waar ik geen reactie op kreeg.

Ik vond de swift fantastisch voor wat ie koste. Maar zou elke wileyfox telefoon ondertussen iedereen afraden, ivm de zo goed als niet bestaande klantenservice. Heb daar sinds 3 weken uitgebreide ervaring mee, na een schermbreuk.
Inloggen op je account is onmogelijk, want de database is al sinds mei "stuk", vermelde telefoonnummer doet het niet meer, op mail wordt of niet, of laat en met tegenstrijdige inhoud gereageerd. Probeer al 3 weken te achterhalen of een niet werkende digitizer icm schermbreuk ook onder de door mij aangeschafte scherm vervang service valt. Kreeg daar uiteindelijk na eerdere elkaar tegensprekende mailwiiselingen via een chatssessie (chat werkte opeens weer wel) positieve bevestiging van. Heb uiteindelijk net de swift opgestuurd, maar krijg nu via Facebook antwoord op een dagen eerder gestelde vraag dat dat er toch niet onder valt. Hopeloos! Zelden zoveel knulligheid gezien, verwachte dit eerder bij een obscuur Chinees bedrijfje.
Ontdekte overigens later dat mijn ervaring op Amazon door diverse mensen gedeeld wordt... Absolute afrader.
Het Flupke,

Stuur ons even een DM, dan gaan we kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
Sinds een week heb ik een Spark+ maar de system update crasht elke keer, ook als ik de beschikbare update probeer te downloaden.
download beschikbaar: cm-porridge-68685961e7-to-d9f9e3ddc3-signed
toestel draait nu: 13.02-ZNH0EAS6MA-porridge

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

paulhekje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:52:
Sinds een week heb ik een Spark+ maar de system update crasht elke keer, ook als ik de beschikbare update probeer te downloaden.
download beschikbaar: cm-porridge-68685961e7-to-d9f9e3ddc3-signed
toestel draait nu: 13.02-ZNH0EAS6MA-porridge
De Spark+ heeft z'n eigen topic, ik zou het daar eens proberen: [Wileyfox Spark +] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:59:
[...]

De Swift ondersteund VoLTE. Laat ik het anders zeggen, de Snapdragon 410 (die in de Swift zit) ondersteundt VoLTE (hardwarematig).

Maar dat wil niet zeggen dat VoLTE ook automatisch gaat werken op het moment dat een Nederlandse operator dat gaat aanbieden. Daarvoor moet Qualcomm eerst een IOT (nee, geen Internet of Things, maar Internal Operator Test) uitvoeren met die betreffende operator (softwarematig).

In Nederland zal een Tele2 bijvoorbeeld de VoLTE technologie gaan pushen (omdat ze dan geen/minder gebruik hoeven te maken van het T-Mobile netwerk). Nou weet ik niet uit mijn hoofd of een Qualcomm al een IOT met Tele2 heeft gedaan, of gaat doen, maar aangezien Tele2 geen kleine speler (Bijv. Oostenrijk, Zweden, Estland, Letland en Kazachstan) is, lijkt dat mij geen probleem te gaan worden.

En zodra dat gedaan is, zullen wij met Cyanogen er natuurlijk voor zorgen dat die compatibiliteit ook in onze Swift en Storm gaan komen.
@Wileyfox begin dit jaar is in dit topic VoLTE ter sprake gekomen.
Hebben jullie mss inmiddels al iets meer concreet nieuws over Tele2-VoLTE i.c.m. de Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:49:
[...]

Het Flupke,

Stuur ons even een DM, dan gaan we kijken hoe we dit probleem kunnen oplossen.
ik kan ook niet meer aanloggen op mijn account... en de functie om een password reset mail te sturen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Dryhte schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

ik kan ook niet meer aanloggen op mijn account... en de functie om een password reset mail te sturen werkt ook niet.
Volgens mij bedoelt Wileyfox dat je een DM naar hem/haar stuurt via GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cranberry schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Volgens mij bedoelt Wileyfox dat je een DM naar hem/haar stuurt via GoT
Wat ik bedoel is dat er duidelijk iets mis is met de website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dryhte schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
Wat ik bedoel is dat er duidelijk iets mis is met de website :)
Dat kan wel zo zijn, maar dat is niet wat ze vragen. Stuur ze gewoon even een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:43:
[...]

@Wileyfox begin dit jaar is in dit topic VoLTE ter sprake gekomen.
Hebben jullie mss inmiddels al iets meer concreet nieuws over Tele2-VoLTE i.c.m. de Swift?
Goeie, ga ik even navragen in Londen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
flupke01 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:32:

Door de database problemen heb ik mijn toestel bij aankoop in mei niet kunnen registreren. Daardoor heb ik dus ook geen gebruik kunnen maken van de scherm garantie. Ook ervaarde ik het contact met de klantenservice destijds net als jij erg knullig en er kwam eigenlijk nergens iets van terrecht.

Nu is mijn toestel dus vorig weekend voor het eerst gevallen, recht op het scherm... daardoor zit er nu een barst in aan de zijkant. Ik ben nog steeds wel tevreden met mijn toestel, maar ik weet niet of ik in de toekomst weer voor Wileyfox ga kiezen. Het bedrijf komt wat onprofessioneel op mij over, erg jammer want er had zoveel meer in kunnen zitten, niet alleen voor het bedrijf zelf, maar ook voor ons als klant.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Opeens schakelt mijn internet van mobiele data niet meer automatisch terug naar wifi als ik thuis komt.
Voorheen deed hij dit wel. Nu moet ik het telkens handmatig doen anders blijft hij ook terwijl ik bij een wifipunt bent (thuis) toch op 3G staan. Dit kost mij dan onnodig veel data. Iemand weet hoe dit op te lossen (en dan niet handmatig maar automatisch) is en waarom dit opeens gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
john schouten schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:50:
Opeens schakelt mijn internet van mobiele data niet meer automatisch terug naar wifi als ik thuis komt.
Voorheen deed hij dit wel. Nu moet ik het telkens handmatig doen anders blijft hij ook terwijl ik bij een wifipunt bent (thuis) toch op 3G staan. Dit kost mij dan onnodig veel data. Iemand weet hoe dit op te lossen (en dan niet handmatig maar automatisch) is en waarom dit opeens gebeurt?
Heb je al geprobeerd om het wifi wachtwoord van je thuissnetwerk door de telefoon te laten "vergeten" en hem daarna opnieuw in te vullen? Mocht dat niet werken dan kun je nog proberen de netwerkinstellingen te resetten. Let wel op dat dan alle netwerkinstellingen naar fabrieksinstellingen gaan. Dit lost vaak wel vreemde problemen op.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
john schouten schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:50:
Iemand weet hoe dit op te lossen (en dan niet handmatig maar automatisch) is en waarom dit opeens gebeurt?
Heb je het toestel al een keer opnieuw opgestart? En de app cache en dalvik cache verwijderd?

Heb je dit probleem alleen bij je thuis wifi of alle wifi netwerken? Als je dit alleen bij je thuis wifi hebt, wellicht staat er een instelling aan dat er niet automatisch verbonden moet worden met dat netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de wileyfox swift vertoond hier nodige kuren/defecten, en moet voor reparatie terug. deze gekocht bij bol.com - wat zou snelste/beste route zijn? zelf bij wileyfox aanmelden, of via bol -> wileyfox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:02:
de wileyfox swift vertoond hier nodige kuren/defecten, en moet voor reparatie terug. deze gekocht bij bol.com - wat zou snelste/beste route zijn? zelf bij wileyfox aanmelden, of via bol -> wileyfox?
De enige correcte route is via bol.com. Je hebt met bol.com een koopovereenkomst, dus ligt de verantwoordelijkheid en garantie ook bij bol.com. Wileyfox is geen partij in deze overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:06:
[...]

De enige correcte route is via bol.com. Je hebt met bol.com een koopovereenkomst, dus ligt de verantwoordelijkheid en garantie ook bij bol.com. Wileyfox is geen partij in deze overeenkomst.
klopt, dat is de logische route. Alleen leert ervaring dat rechtstreeks via fabrikant vaak sneller/beter werkt. Zo heeft motorola imho de beste condities en dienstverlening, waardoor de moeite via verkooppunt niet eens neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:13:
[...]
klopt, dat is de logische route. Alleen leert ervaring dat rechtstreeks via fabrikant vaak sneller/beter werkt. Zo heeft motorola imho de beste condities en dienstverlening, waardoor de moeite via verkooppunt niet eens neem.
Een aantal mensen die de Swift hebben aangemeld voor garantie hebben dat gewoon gedaan via de webshop, zou dus gewoon bij Bol.com aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
himlims_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:13:
[...]

Datzelfde heb ik altijd met HTC gehad. Dat was vele malen sneller dan opsturen via (toentertijd) KPN. Het hem vaak binnen een week terug en via KPN moest ik drie weken wachten.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
hoe kan ik de app cache en dalvik caxche verwijderen
Ik heb dit niet allen thuis maar ook op mijn werk. Daar is hij soms spontaan zijn wifi contact kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
hoe jkan ik de netwerkinstellingen resetten?
Synton schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:51:
[...]

Heb je al geprobeerd om het wifi wachtwoord van je thuissnetwerk door de telefoon te laten "vergeten" en hem daarna opnieuw in te vullen? Mocht dat niet werken dan kun je nog proberen de netwerkinstellingen te resetten. Let wel op dat dan alle netwerkinstellingen naar fabrieksinstellingen gaan. Dit lost vaak wel vreemde problemen op.
Nogmaals. Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
john schouten schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:58:
hoe kan ik de app cache en dalvik caxche verwijderen
Ik heb dit niet allen thuis maar ook op mijn werk. Daar is hij soms spontaan zijn wifi contact kwijt?
App Cache:
'Instellingen' -> 'Opslag en USB' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.

Dalvik Cache:
ivanke in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"

Netwerk resetten:
'Instellingen' -> 'Back-up maken en resetten' -> 'Netwerk resetten'.

Overigens is het op tweakers wel de bedoeling dat je ook wat eigen inzet toont, zeker de eerste twee oplossingen van mij zijn gewoon te vinden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersma
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-11-2016
Als ik mijn fileyfox swift aansluit op de computer, krijg ik hem wel te zien in het lijstje, maar als ik daar dan op klik zie ik niets. Geen bestanden, mappen of mijn sd-kaart. Ik wilde er muziek opzetten, maar dat lukt dus niet. Waar zit de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cybersma schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:02:
Als ik mijn fileyfox swift aansluit op de computer, krijg ik hem wel te zien in het lijstje, maar als ik daar dan op klik zie ik niets. Geen bestanden, mappen of mijn sd-kaart. Ik wilde er muziek opzetten, maar dat lukt dus niet. Waar zit de fout?
Welkom op tweakers.

Heb je dit al een keer opgezocht in het topic? Op tweakers is het wel de bedoeling dat je eerst zelf wat onderzoek doet.
Het probleem is in ieder geval al een aantal keer voorbij gekomen: rens-br in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie":
  1. Telefoon aansluiten
  2. Ontgrendelen
  3. MTP selecteren via notificatiebalk
In Android zit een beveiliging ingebouwd dat hij geen bestanden deelt als de telefoon niet ontgrendeld is.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:28:
[...]

Goeie, ga ik even navragen in Londen
Al iets vernomen uit Londen? 'k Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:47:
[...]

Al iets vernomen uit Londen? 'k Ben erg benieuwd!
Ja, alleen niet een antwoord waar ik iets aan heb. Volgens Qualcomm heeft Tele2 nog geen verzoek gedaan voor VoLTE ondersteuning. Maar ik weet dat er andere merken zijn met Qualcomm chipsets die al wel werken met Tele2 VoLTE.

Ik ga even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Ik heb de Swift nu een aantal maanden naar volle tevredenheid in gebruik. Middels dit forum een aantal vragen opgelost, maar één ding krijg ik niet voor elkaar.
Als ik de Swift via een USB aansluit op mijn pc gebeurt er niets. Ik krijg de Swift niet zien. Ik begreep van diverse kanten dat ik dan bij de instelling USB-laden moet omzetten, maar ik heb geen idee hoe ik daar bij moet komen.
Ik zou graag op deze wijze wat gegevens overzetten. Wie weet een oplossing?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

tamarow schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:00:
Ik heb de Swift nu een aantal maanden naar volle tevredenheid in gebruik. Middels dit forum een aantal vragen opgelost, maar één ding krijg ik niet voor elkaar.
Als ik de Swift via een USB aansluit op mijn pc gebeurt er niets. Ik krijg de Swift niet zien. Ik begreep van diverse kanten dat ik dan bij de instelling USB-laden moet omzetten, maar ik heb geen idee hoe ik daar bij moet komen.
Ik zou graag op deze wijze wat gegevens overzetten. Wie weet een oplossing?

Dank.
Gewoon je notificatiebalk naar beneden slepen en dan zou je het usb icoontje moeten zien. Tenminste zo is het op mijn Moto E, maar denk niet dat dat bij jou anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
hars73 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:04:
[...]

Gewoon je notificatiebalk naar beneden slepen en dan zou je het usb icoontje moeten zien. Tenminste zo is het op mijn Moto E, maar denk niet dat dat bij jou anders is.
Hars, dank je wel. Dat is wat ik al eerder had gelezen maar ik kan dat niet vinden! Ik zie geen USB icoon. Ik zie dit:
https://c1.staticflickr.c...16186616_c250f837cf_b.jpg

Of bedoel je met de notificatiebalk iets heel anders?

[ Voor 16% gewijzigd door tamarow op 13-11-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
tamarow schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:13:
[...]

Hars, dank je wel. Dat is wat ik al eerder had gelezen maar ik kan dat niet vinden! Ik zie geen USB icoon. Ik zie dit:
https://c1.staticflickr.c...16186616_c250f837cf_b.jpg

Of bedoel je met de notificatiebalk iets heel anders?
In dat stuk screenshot gemaakt moet het tussen die witte regels staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
wortelsoft schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:57:
[...]

In dat stuk screenshot gemaakt moet het tussen die witte regels staan
Maar daar staat het niet.... :(
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support