Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een changelog vinden m.b.t. de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Vraag aan de Tweakers die reeds eigenaar zijn van dit toestel: ivm (voor de tweede keer) retour van mijn huidige Moto E 4G zoek ik een gelijk(w)aardig budget toestel. Voor mij is het grootste (enige) probleem van de Moto E 4G de 8GB storage (waar ik regelmatig tegenaan loop, zelfs op Marshmallow met unified storage).

Zijn er voor iemand met zulke lage verwachtingen nog nadelen aan dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Heeft iemand helium al aan het werk gekregen op de swift? Ik kan hem probleemloos installeren, maar ik krijg geen verbinding met de chrome-app. Hij blijft maar zoeken en wachten, maar geen connectie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:07:

Zijn er voor iemand met zulke lage verwachtingen nog nadelen aan dit toestel?
Is toch persoonlijk; de één vind de camera goed, de ander juist niet. De één vind de batterijduur goed, de ander juist niet. Zelf ben ik supertevreden over de Swift maar ben geen geavanceerd gebruiker moet ik zeggen.
Een feit is dat er nauwelijks hoesjes of cases te verkrijgen zijn voor de Swift. Aan jou of je dit een nadeel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:00:
[...]

Is toch persoonlijk; de één vind de camera goed, de ander juist niet. De één vind de batterijduur goed, de ander juist niet. Zelf ben ik supertevreden over de Swift maar ben geen geavanceerd gebruiker moet ik zeggen.
Een feit is dat er nauwelijks hoesjes of cases te verkrijgen zijn voor de Swift. Aan jou of je dit een nadeel vindt.
Ach ja 'k ben geen zware gebruiker van spelletjes (geen spelletjes eigenlijk ;) ), 'k probeer de telefoon zo min mogelijk te gebruiken (al is hij de hele dag aan mijn Pebble Time gekoppeld, natuurlijk). Laten we zeggen, 1 a 2u gebruik v. browser per dag, tiental sms'jes en tussen de 10min en 1u telefoneren. Bij de Moto E kan ik soms 2 dagen met de batterij doen, soms moet ik 's avonds weer laden.

Ik neem aan dat 't een goeie vervanger wordt :) hopelijk niet al te veel groter dan de E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Foto gemaakt met Ipad (helaas niets beters bij de hand, Ipad camera is... Nou ja, zoals een camera in een tablet zou moeten zijn) :+. Op de foto is het nauwelijks te zien. Voor het blote oog is het echt veel erger. Ook op de standaard achtergrond zijn de randen goed zichtbaar. Als je op het scherm drukt, "golft" het helemaal (deed het eerst niet). Er lijkt iets los te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qzwKJe8.jpg

Nou ja, sowieso aanmelden voor garantie, ook vanwege accu en aan/uit knop. Eerst vervangend toestel regelen.

Edit: ook vastgesteld dat er zo'n 100 witte stipjes zichtbaar zijn op twee plekken in het display wanneer de achtergrond zwart is. Vermoedelijk stof.

Ok hij gaat nu écht terug :+

[ Voor 62% gewijzigd door ksborg op 18-08-2016 09:58 ]

• Urben
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2022
Die gele vlek rondom het scherm is bij mijn telefoon ook goed zichtbaar. mij viel het na ongeveer anderhalve maand op, ik weet niet of het een issue is wat bij aankoop al aanwezig was.

Ik vermoet dat het een verkapte vorm van backlight bleeding is.

Dat met het stof onder je scherm lijkt me niet goed nee. ;)

• ksborg
Urben schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:31:
Die gele vlek rondom het scherm is bij mijn telefoon ook goed zichtbaar. mij viel het na ongeveer anderhalve maand op, ik weet niet of het een issue is wat bij aankoop al aanwezig was.

Ik vermoet dat het een verkapte vorm van backlight bleeding is.

Dat met het stof onder je scherm lijkt me niet goed nee. ;)
Ik weet zeker dat ie niet aanwezig was, want toen ik begon met Pokemon Go was het Niantic scherm helemaal egaal wit... En nu issie geel/wit :9. Dus het is wel iets dat gaandeweg is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb die gele vlekken nu sinds kort ook. Het staat mij echter bij dat ik ooit gelezen heb dat het mogelijk komt door de standaard screenprotector. Ik wil deze nu niet verwijderen aangezien ik op vakantie ben.

Edit: heb de screenprotector even los gehad, helaas de gele vlekken blijven... Balen.

[ Voor 17% gewijzigd door Auke op 19-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

De laatste update lost de volgende problemen op:

- Gesloten kwetsbaarheid Quadrooter, die meer dan 900 miljoen Android-apparaten op basis van Qualcomm chipsets bedreigt. Gebruik hiervan kan aanvallers ongeautoriseerde toegang tot het apparaat en de gegevens te verkrijgen, alsmede rootprivileges cameratoestellen krijgen en op afstand te draaien als een microfoon, en.
- Geïntegreerde to-date beveiligingspatch van Google;
- Fixed bug met het opnemen screencast tijdens FM-radio werk toepassingen;
- Fixed lag die zich hebben voorgedaan bij het annuleren van een oproep vanuit de slaapstand;
- In de initiële setup-menu, de vertraging toegevoegd aan het testen van de geselecteerde SIM;
- Verhoogde stabiliteit van de camera-applicatie;
- Fixed crash voor het scherm knoppen om te werken met groepen van toepassingen in het profiel instellingen;
- Fixed duplicatie van dialogen met het actief gebruik van snelle reacties op SMS en de optie 'altijd vragen "voor het verzenden van hen;
- Fixed a bug in de SMS-app werk wanneer geactiveerd SIP-account;
- Fixed a crash Gallery app bij het bekijken van beelden;

Google Translate van: https://vk.com/wall-100295838_14304

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Apart, ik heb via de update tracker de nieuwe update gevonden( 13.1.2-ZNH2KAS3LG Incremental),maar bij het installeren krijg ik een foutmelding, iemand een idee ?
Mijn huidige firmware is Cyanogen OS-versie: 13.1-ZNH2KAS29G, beveiligingspatch 1 juli 2016
(het lukt niet zowel met de standaard recovery welke standaard is geinstalleerd,als met de nieuwste TWRP)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34jc4k9.png

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 22-08-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Sinds een tijdje het probleem dat "random" iconen verdwijnen van mijn home screen na een reboot, het zijn hierbij wel vaak dezelfde iconen... facebook, messenger, nu.nl, vivino, untappd, instagram en candy crush. Maakt niet uit of ze gegroepeerd zijn of er los op staan, na de reboot zijn ze verdwenen... iemand enig idee wat dat kan zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:20:
De laatste update lost de volgende problemen op:

(...)

Google Translate van: https://vk.com/wall-100295838_14304
Is deze info ook nog ergens te vinden in het Engels en uit eerste hand? Ik heb gezocht maar kan nergens een changelog vinden. (alleen van nightlys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Nick39 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:23:
Apart, ik heb via de update tracker de nieuwe update gevonden( 13.1.2-ZNH2KAS3LG Incremental),maar bij het installeren krijg ik een foutmelding, iemand een idee ?
Mijn huidige firmware is Cyanogen OS-versie: 13.1-ZNH2KAS29G, beveiligingspatch 1 juli 2016
(het lukt niet zowel met de standaard recovery welke standaard is geinstalleerd,als met de nieuwste TWRP)
[afbeelding]
Bij mij zag de recovery de update helemaal niet meer, sterker nog ik zag helemaal geen mappen op mijn telefoon/SD geheugen. De zip maar gekopieerd naar mijn pc en met ABD sideload geïnstalleerd.

Toevallig ook de SD kaart als internal memory in gebruik (apps en dergelijke op SD kaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Voor 129 euro op bol.com vandaag, voor de geinteresseerden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Bij mij zag de recovery de update helemaal niet meer, sterker nog ik zag helemaal geen mappen op mijn telefoon/SD geheugen. De zip maar gekopieerd naar mijn pc en met ABD sideload geïnstalleerd.

Toevallig ook de SD kaart als internal memory in gebruik (apps en dergelijke op SD kaart)?
Dat lijkt me hier niet het geval, hij herkent de zip wel maar zegt dat hij een andere file verwacht.
Ook via het interne geheugen komt dezelfde fout melding.
Het lijkt alsof de update tracker de verkeerde versie binnen haalt.. laat ik de telefoon zelf op firmware kontroleren dat vindt ie niets.
Ik zoek nog even of er handmatig wat te vinden is via de site zelf.
Mapstructuur en dergelijke wordt gewoon herkend en ook alle files en foto's die daar op staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

Nick39 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:23:
[afbeelding]
Hij geeft aan dat je een debug versie geïnstalleerd hebt staan. Enige oplossing lijkt mij dat je de laatste versie van cyanogen download en installeert en dan daarna de updates weer kan installeren.

Op deze manier zul je geen updates geïnstalleerd krijgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volly
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-12-2022
Gisteren stond er een update klaar, deze gedownload en daarna de update uitgevoerd. Echter de Swift start niet meer op, scherm blijft zwart en knippert om de zoveel seconden.

Swift wil niet in recovery met power en volume down, met power en volume up kom ik wel in de fastboot mode. Op cyanogenmod forum wordt hier ook melding van gemaakt. Iemand hier hetzelfde probleem en/of oplossing?

Opgelost!

Na veel gegoogle het probleem verholpen.
Had geen recovery meer, update was van CM13 naar CM13.1.2 nu originele (laatste) Cyanogen ROM welke geleverd wordt bij de Swift teruggezet (via sideloaden) en alles is weer ok.

[ Voor 23% gewijzigd door volly op 24-08-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
CLB schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:29:
Is niet te zien op screenshots denk ik, foto's uiteraard wel.
Is een lcd fout meestal dus dat zie je inderdaad niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
slaay schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Hij geeft aan dat je een debug versie geïnstalleerd hebt staan. Enige oplossing lijkt mij dat je de laatste versie van cyanogen download en installeert en dan daarna de updates weer kan installeren.

Op deze manier zul je geen updates geïnstalleerd krijgen.
"grappige" is dat de update tracker deze dus geinstalleerd heeft..
(als enige aangeboden om van cm 12 naar cm 13.1 te gaan.)

De laatste versie via cyanogen support gedownload.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 23-08-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odobenus
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-03-2024
Vorige maand ging de smartphone van mijn vader stuk en heb hem toen de Wileyfox Swift aangeraden. Hij is zeer tevreden over het toestel maar hij zegt dat hij niet op het wi-fi netwerk van de ns treinen kan komen, hebben andere gebruikers hetzelfde probleem of is er wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb nu deze geinstalleerd: Cyanogen OS 13.1.2 (6.0.1) cm-13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling-signed-42f2b8e414.zip 0aef4e4a468ef34a6da65712156ecb2c
Nu beweert de telefoon zelf dat er een update is, maar die kan ook niet geinstalleerd worden.
De telefoon loopt nu vast in het update symbooltje van android zonder enige foutmelding..
En anders geef ik het gewoon op.. mijn oude nexus doet het ook nog prima op 4.44 en dan maar geen updates meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 23-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
'k Zou de update tracker verwijderen. Ik draai nu dezelfde versie als jij en ik daarvoor niets aangepast. 'k Heb het toestel in januari gekocht en en netjes een upgrade naar 6.0.1 gekregen en de afgelopen 2 weken 2 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:52:
'k Zou de update tracker verwijderen. Ik draai nu dezelfde versie als jij en ik daarvoor niets aangepast. 'k Heb het toestel in januari gekocht en en netjes een upgrade naar 6.0.1 gekregen en de afgelopen 2 weken 2 updates.
Yep maar nu geeft het systeem zelf aan dat er een update is en niet de tracker, en die update crasht dus...
Ik heb de standaard recovery..maar het ding doet mooi niets.. blijkbaar komt cyanogen zelf met verkeerde updates aanrennen..

Dus gekeken via TWRP welke wel een foutmelding geeft:

De foutmelding is:"EMMC:/dev/block/bootdevice/by-name/boot:21008384:581950de67c9d1c1054fd1eda321db824883fcf: (en dan nog een zooi) has unespected contents.

Ik hoop dat er in de toekomst een gewone update komt waar ik wel wat mee kan, nu download ik wel disable services en schakel de update meldingen uit als dat kan, want het komt nu dwars door het scherm steeds heen wat de telefoon nogal onbruikbaar maakt. (hier zou een optie voor moeten komen,bloedirritant, om het updaten op handmatig te kunnen zetten.)

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 23-08-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wat ik raar vind is dat ik ZNH2KAS3LG-crackling geïnstalleerd heb, maar er staat bij "Android security patch level" "1 September 2016", wat helemaal niet kan want Android zelf zit pas op 1 augustus: https://source.android.com/security/bulletin/

Volgens mij had deze update ook Skype binnengesleept op mijn telefoon. Ik weet vrijwel zeker dat ik Skype nooit zelf geïnstalleerd heb, maar na de OTA update kwam de Play Store opeens met een update voor de Skype app. Ook kreeg ik meldingen over of ik contacten niet zou willen linken met Skype ofzo, en daarvoor moest ik een Skype plug-in verwijderen. Beetje jammer als dit soort onzin gepusht wordt via OTA update,.. maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik zou al blij zijn als ik wist waar het pushen van updates vandaan moet komen... het blijft nu steeds op komen.. dus ergens moet ik zien dat ik die update service van Cyanogen kan uitzetten.
(Het lijkt er op dat ik gevonden heb hoe dit moet, gedownload van de playstore de app: Disable service van WangQi, openen, ga naar tabblad System, zoek naar Systeemupdates en open deze,verwijder checkmark bij SysteemUpdateService.
Handmatige controle blijft mogelijk via instellingen/over de telefoon/Systeemupdates.)

Overigens kreeg ik hier ook een raar bericht over Skype die opeens gepushed werd en die geinstalleerd moest worden terwijl ik geen Skype heb zoals Rainbow zegt.
( Rainbow in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie" )

Ik heb trouwens de app GPS test nog eens aangezwengeld, binnen nog steeds geen erg groot succes, buiten 24 satellieten gevonden, 13 in gebruik, een accuracy van 10 voet.
De getoonde coordinaten heb ik bij google ingetoetst en die waren exact mijn huis en huisnummer, verwijderen van de sticker had weinig resultaat en het compas wees exact het noorden aan ( CM 13.1.2 )

[ Voor 73% gewijzigd door Nick39 op 24-08-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Vraag: hoe kan ik mijn eigen melodie instellen voor het ALARM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
tamarow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:49:
Vraag: hoe kan ik mijn eigen melodie instellen voor het ALARM?
Maak een nieuwe map Alarms aan (via je computer of de File Manager app) en kopieer daar geluidsbestanden (bijv. mp3s) in. Vervolgens zullen deze verschijnen in de lijst met mogelijke alarmgeluiden bij een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:04
Benieuwd of ik de enige ben. Ik heb na elke update telkens gezeik met mijn geselecteerde netwerk waardoor ik geen internet heb. Meer mensen met dit probleem? Enig idee wat hier de oorzaak van is en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
volly schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:03:
Gisteren stond er een update klaar, deze gedownload en daarna de update uitgevoerd. Echter de Swift start niet meer op, scherm blijft zwart en knippert om de zoveel seconden.

Swift wil niet in recovery met power en volume down, met power en volume up kom ik wel in de fastboot mode. Op cyanogenmod forum wordt hier ook melding van gemaakt. Iemand hier hetzelfde probleem en/of oplossing?
Vreemd, ik heb hem geïnstalleerd en alles draait als een zonnetje. Was maar een kleine update en was zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Flavius schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:23:
Benieuwd of ik de enige ben. Ik heb na elke update telkens gezeik met mijn geselecteerde netwerk waardoor ik geen internet heb. Meer mensen met dit probleem? Enig idee wat hier de oorzaak van is en wat ik er aan kan doen?
Bedoel je dat de telefoon op de verkeerde sim kaart cellular data activeert? Heb eens ooit gehad dat dit na elke herstart bij mij verkeerd stond. Heb toen eens een paar keer handmatig zitten schakelen met cellular data en daarna nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:04
GH45T schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Bedoel je dat de telefoon op de verkeerde sim kaart cellular data activeert? Heb eens ooit gehad dat dit na elke herstart bij mij verkeerd stond. Heb toen eens een paar keer handmatig zitten schakelen met cellular data en daarna nooit meer gezien.
Dat was eenmaal het geval, maar dat heb ik toen kunnen oplossen. In mijn geval doet mijn primaire SIM-kaart het in eerste instantie helemaal niet. Als ik dan de provider selecteer dan krijg ik geen, of heel traag internet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:30
Na mijn Swift te hebben opgestuurd ivm een batterij die erg snel leeg was en ook nog dat hij niet meer oplade net bericht gehad dat de Swift wordt omgeruild voor een ander exemplaar .

Benieuwd hoe deze zich houdt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Odobenus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:51:
Vorige maand ging de smartphone van mijn vader stuk en heb hem toen de Wileyfox Swift aangeraden. Hij is zeer tevreden over het toestel maar hij zegt dat hij niet op het wi-fi netwerk van de ns treinen kan komen, hebben andere gebruikers hetzelfde probleem of is er wellicht een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem, maar geen oplossing. De pagina om de voorwaarden van de NS te accepteren wordt niet geladen en daarna loopt het authenticatie proces vast.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo allen, vraagje ik heb zins kort een wileyfox Swift en wou mijn oude micro sd kaart overzetten maar hierbij gaf het toestel aan dat deze te langzaam was en mogelijk apps vast zouden slaan (classe 2) dus wel begrijpelijk .

vandaag een nieuwe micro sd gehaald van Philips 16gb classe 10 hc maar tot mij verbazing zegt het toestel het zelfde?

Herkennen meerdere dit probleem of de oplossing?

Excuses als de vraag al eerder is gesteld dan heb ik niet goed gezocht
Mvg

• tamarow
Rainbow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

Maak een nieuwe map Alarms aan (via je computer of de File Manager app) en kopieer daar geluidsbestanden (bijv. mp3s) in. Vervolgens zullen deze verschijnen in de lijst met mogelijke alarmgeluiden bij een alarm.
Rainbow, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb alleen één probleem: hoe kom ik bij de lijst met mogelijke alarmgeluiden? Die zie ik nergens staan. (De overige handelingen die je beschrijft had ik al gedaan, maar ik zie de lijst dus niet.....).
Alvast bedankt voor de moeite.

• Rainbow
  • Niet online
tamarow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

Rainbow, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb alleen één probleem: hoe kom ik bij de lijst met mogelijke alarmgeluiden? Die zie ik nergens staan. (De overige handelingen die je beschrijft had ik al gedaan, maar ik zie de lijst dus niet.....).
Alvast bedankt voor de moeite.
Hiervoor moet je naar de instellingen gaan van een alarm, waar je ook instelt of die herhaald moet worden, welke dagen die af moet gaan, etc). Die krijg je als je bij een alarm op het pijltje naar beneden drukt. Daar staat een icoon voor een belletje, als je daar op drukt krijg je de lijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainbow op 25-08-2016 15:48 ]

• tamarow
Na even zoeken kwam ik hier toch terecht en heb ik mijn eigen instelling kunnen doen! Geweldig bedankt!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

DeFeCt schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar geen oplossing. De pagina om de voorwaarden van de NS te accepteren wordt niet geladen en daarna loopt het authenticatie proces vast.
Al eens een andere browser geprobeerd?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Obscurax schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Al eens een andere browser geprobeerd?
Nope nog niet, er lijkt ook niet echt een browser geopend te worden, maar meer een system window...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met mijn smartphone (Galaxy note 2) doe ik relatief weinig: incidenteel (VoIP)bellen, FB, whatsapp, navigeren (TomTom Go app) en chromecast streamen (KPN Play, Netflix, etc.). Ik overweeg de aanschaf van een dual sim Android (Simyo pre-paid tezamen met xs4all data bundel).

Hier lees ik dat GPS op de Wileyfox Swift te wensen overlaat. Meer gebruikers die dat al dan niet ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:42:
Hier lees ik dat GPS op de Wileyfox Swift te wensen overlaat. Meer gebruikers die dat al dan niet ondervinden?
Ik gebruik de GPS regelmatig in combinatie met Google Maps en heb geen problemen ondervonden.
Dus ook de problemen die aangegeven worden in je link niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik de GPS regelmatig in combinatie met Google Maps en heb geen problemen ondervonden.
Dus ook de problemen die aangegeven worden in je link niet.
Ik heb ook nog niets verkeerd gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
wsmaal schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:42:
Met mijn smartphone (Galaxy note 2) doe ik relatief weinig: incidenteel (VoIP)bellen, FB, whatsapp, navigeren (TomTom Go app) en chromecast streamen (KPN Play, Netflix, etc.). Ik overweeg de aanschaf van een dual sim Android (Simyo pre-paid tezamen met xs4all data bundel).

Ik heb zijn broer, de General Mobile 4g dual sim. Update naar Nougat is binnen en heb geen enkel probleem met gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Modbreak:Heb een aantal posts verplaatst. Het bespreken van levertijden en prijzen horen thuis in: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen. Graag voortaan daar bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Mijn ramgeheugen gaat snel vollopen terwijl ik er niets bijzonders op heb staan. Of het moet avast mobile security. avst battery en avast cleaner.Zal het helpen als ik mijn sd card als interne opslag gaat gebruiken. Heeft dat voordelen voor je ramgeheugen.. mijn ramgeheugen = 1.8 terwijl mijn gemiddeld geheugengebruik 1.6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een feature van Android, en dat OS kan het prima zelf regelen :)

Tevens heeft je SD-kaartje daar niks mee te maken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
zal hij door het hoge ramgebruik dan niet veel trager worden? Normaal zet je je apps op je sd card om een snellere telefoon te houden. dan kan niet bij de wileyfox Swift met cyanodmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john schouten
wat is dan de meerwaarde om je sd card e gebruiken als interne opslag. De Wileyfox heeft 16 gb dus dat is in ieder geval voor mij meer dan voldoende

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
john schouten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:45:
zal hij door het hoge ramgebruik dan niet veel trager worden? Normaal zet je je apps op je sd card om een snellere telefoon te houden. dan kan niet bij de wileyfox Swift met cyanodmod.
Nee, juist door het RAM te gebruiken, wordt hij sneller. Hij gebruikt het namelijk ook voor caching en ook een proces niet steeds opnieuw op te hoeven starten scheelt snelheid. Het werkgeheugen (RAM) is veel sneller dan opslaggeheugen (SD-card).
john schouten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:48:
wat is dan de meerwaarde om je sd card e gebruiken als interne opslag. De Wileyfox heeft 16 gb dus dat is in ieder geval voor mij meer dan voldoende
Voor jou is 16GB misschien genoeg, voor mij niet. Dat is dus de meerwaarde ;)

offtopic:
Je kunt je bericht gewoon bewerken, in plaatst van 2x achter elkaar te posten. Zie ook de aanwijzing als je net een bericht geplaatst hebt!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
Het is soms even zoeken maar ik heb bijna de telefoon geheel naar eigen wens kunnen instellen. Maar één ding lukt nog niet: een eigen ringtone aan Whatsapp toewijzen.Ik heb de juiste ringtone wel in de map staan, kan hem ook selecteren maar hij blijft het geluid geven van de standaardlijst in de map die eerst ingesteld was. Ook uit- en aanzetten werkt niet..... Is het niet mogelijk dit persoonlijk te maken? Bij contacten is dit wel gelukt en ook bij berichten, alleen Whatsapp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
john schouten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:45:
Je moet even twee dingen uit elkaar zien te houden. Je hebt:
Ram / werkgeheugen. (2GB bij de Swift)
Intern geheugen. (16GB bij de Swift)
SD kaart geheugen.

Bij het installeren worden apps standaard opgeslagen op het intern geheugen, als je vervolgens een app start dan wordt deze geladen in het werkgeheugen en vanuit daar gedraaid.

Op een Android telefoon is het zo ingesteld dat het werkgeheugen altijd nagenoeg vol zit. Dit komt, doordat Android zelf apps en processen gaat starten die veel gebruikt worden en die alvast klaar zet in het werkgeheugen. Als je toch een andere app start, wordt het proces wat het minste gebruikt wordt automatisch verwijderd en de door jou gekozen app gestart.

Het is dus helemaal niet erg als je werkgeheugen helemaal vol zit.

Verder maakt het voor je werkgeheugen ook niks uit of een app nu op de SD kaart of op het interne geheugen staan, de app wordt altijd geladen in het werkgeheugen.
john schouten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:48:
De Wileyfox heeft 16 gb dus dat is in ieder geval voor mij meer dan voldoende
Je zegt het goed. Dat is voor jou voldoende. Maar andere gebruikers, waaronder ik, hebben niet eens genoeg aan 64GB, dus dan kan een SD kaart een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Even een vraag, na de laatste updates was ik eens aan het kijken naar de MODS zoals ze dat noemen, ik begrijp dat de cortana dingen alleen in de VS beschikbaar zijn, maar de skype, timelapse, onenote mods zouden er toch moeten zijn, maar ik vind ze niet, Ik zie geen timelapse mod voor de camera ik zie wel een instellingsmogelijkheid voor lockscreen mods echter hier staan maar 2 keuzes, of een image voor achtergrond of vaste kleur instelling.

Dus wie o wie heeft wel de mods en hoe heb je dat in godsnaam gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
Dus wie o wie heeft wel de mods en hoe heb je dat in godsnaam gedaan ?
Goede vraag. Ik heb ook geen idee hoe het precies werkt. Maar gebruik het dan ook gewoon niet.

Een van de mods die volgens mij wel werkt, is dat je een twitter feed op je lockscreen kan zetten. Dit kan je vinden bij:
'Instellingen' -> 'Vergrendelingsscherm' -> 'Lock Screen Mods'.

Ik heb zelf geen twitter, dus of en hoe dit werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Maar als ik kijk bij mijn lockscreen mods zie ik geen twitter mod, alleen de twee standaard mods namelijk statische achtergrond of kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:38:
Maar als ik kijk bij mijn lockscreen mods zie ik geen twitter mod, alleen de twee standaard mods namelijk statische achtergrond of kleuren.
Dan worden de twitter en Cortana mod niet standaard meegeleverd op de Swift. Op mijn OnePlus One heb ik die optie namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:39:
[...]

Dan worden de twitter en Cortana mod niet standaard meegeleverd op de Swift. Op mijn OnePlus One heb ik die optie namelijk wel.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar las volgens mij dat iemand wel de timelapse mod in de camera had, weet niet of dat op dit forum was of ergens anders, maar ook die kan ik niet vinden helaas, lijkt me wel handig, ik gebruik zelf ook geen twitter en geen skype dus die mods maken me niet uit, zou alleen de onenote mod en de timelapse handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:40:
zou alleen de onenote mod en de timelapse handig vinden.
Wat is de OneNote mod?

Op mijn camera is in ieder geval wel een functie 'hyperlapse' te vinden, daarmee kan je video's opnemen en vervolgens versneld opnemen. Is denk ik hetzelfde als timelapse, ofniet?

Welke software versie draai je momenteel op je Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:42:
[...]

Wat is de OneNote mod?

Op mijn camera is in ieder geval wel een functie 'hyperlapse' te vinden, daarmee kan je video's opnemen en vervolgens versneld opnemen. Is denk ik hetzelfde als timelapse, ofniet?

Welke software versie draai je momenteel op je Swift?
Als ik naar de camera ga en dan naar instellingen is er een tabblad mods daar heb ik geen mods staan. Ik heb wel onder de video instellingen een optie voor timelapse.

op mijn swift draait nu : 13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:17:
[...]

Als ik naar de camera ga en dan naar instellingen is er een tabblad mods daar heb ik geen mods staan. Ik heb wel onder de video instellingen een optie voor timelapse.

op mijn swift draait nu : 13.1.2-ZNH2KAS3LG-crackling
Ik heb op mijn OnePlus One ook 13.1.2 staan. Maar ik heb onder camera instellingen en Mods de mod:
'Microsoft Hyperlapse Mod' staan. Vreemd dat het dus schijnbaar verschilt per device welke Mods je meegeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Op mijn Swift met 13.1.2 zie ik wel degelijk de 'Microsoft Hyperlapse Mod' staan....
Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Cranberry schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:24:
Op mijn Swift met 13.1.2 zie ik wel degelijk de 'Microsoft Hyperlapse Mod' staan....
Weird
Stomme vraag misschien heb jij je telefoon op nederlands staan of engels, mss kijken ze naar de taalinstelling waar bepaalde mods beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:43:
[...]
Stomme vraag misschien heb jij je telefoon op nederlands staan of engels, mss kijken ze naar de taalinstelling waar bepaalde mods beschikbaar zijn.
Mijn OPO staat in ieder geval op Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
TheOnlyJean schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:43:
[...]

'k Heb 'm op Engels (US) staan, maar als ik naar NL switch, blijft de mod beschikbaar.

• Ferm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 22:18
Ik heb voor mijn vrouw een Swift aangeschaft. Leuke telefoon. Ik krijg echter de data verbinding (ziggo) niet aan de gang.
Ik heb al gelezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen, maar DE oplossing heb ik nog niet gezien.
Ik heb ook getest met mijn eigen SIM, deze geeft hetzelfde probleem. Op mijn LG werkt het zonder problemen via APN internet.ziggo.nl, op de Swift werkt het niet terwijl de settings zover ik het kan beoordelen hetzelfde zijn.
Als er iemand tips heeft hoor ik het graag.

• Synton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Ferm schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:25:
Ik heb voor mijn vrouw een Swift aangeschaft. Leuke telefoon. Ik krijg echter de data verbinding (ziggo) niet aan de gang.
Ik heb al gelezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan is gelopen, maar DE oplossing heb ik nog niet gezien.
Ik heb ook getest met mijn eigen SIM, deze geeft hetzelfde probleem. Op mijn LG werkt het zonder problemen via APN internet.ziggo.nl, op de Swift werkt het niet terwijl de settings zover ik het kan beoordelen hetzelfde zijn.
Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar je de telefoon gekocht hebt. Je hoort namelijk gewoon out of de box dataverbinding te hebben. Je zou zelf nog wel de netwerkinstellingen kunnen resetten, dit zit ergens onder Instellingen verstopt geloof ik. Mocht dit niets helpen dan neem ik aan dat je gewoon een nieuw toestel krijgt wanneer je contact op neemt met de klantenservice...

[ Voor 3% gewijzigd door Synton op 08-09-2016 13:31 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI Tomahawk MAX | Ballistix Sport LT 16GB DDR4 3200 | Gigabyte 5700XT Gaming OC | Intel SSD 660p 1TB

• jbdeiman
  • Nu online
Synton schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:30:
[...]

Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar je de telefoon gekocht hebt. Je hoort namelijk gewoon out of de box dataverbinding te hebben. Je zou zelf nog wel de netwerkinstellingen kunnen resetten, dit zit ergens onder Instellingen verstopt geloof ik. Mocht dit niets helpen dan neem ik aan dat je gewoon een nieuw toestel krijgt wanneer je contact op neemt met de klantenservice...
Kan best zijn dat voor Ziggo de instellingen niet helemaal lekker zijn? Heb je een SMS ontvangen met instellingen, of stel je ze handmatig in?
Als het niet blijkt te werken, kan het idd aan de telefoon liggen, je kan dan eens proberen met een andere sim-kaart dan die van Ziggo (andere provider) als je die tot je beschikking hebt?

• Ferm
Synton schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:30:
[...]

De leverancier bellen is inderdaad de volgende stap, ik ga vanavond nog wat proberen,werkt het niet dan gaat de telefoon terug.

• Ferm
jbdeiman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:33:
[...]

Kan best zijn dat voor Ziggo de instellingen niet helemaal lekker zijn? Heb je een SMS ontvangen met instellingen, of stel je ze handmatig in?
Als het niet blijkt te werken, kan het idd aan de telefoon liggen, je kan dan eens proberen met een andere sim-kaart dan die van Ziggo (andere provider) als je die tot je beschikking hebt?
Er is inderdaad geen SMS binnen gekomen. Dat vond ik ook vreemd.
Het aparte is dat het ziggo netwerk gewoon herkend en als default ingesteld wordt en de APN dus ook netjes is geconfigureerd. Ik ga 'm vanavond nog maar eens zelf proberen goed in te stellen.

• remer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02-2023
Ferm schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:25: Ik krijg echter de data verbinding (ziggo) niet aan de gang.
Als je naar de klantenservice site van Ziggo mobiel gaat om de instellingen handmatig in te voeren, kies dan de juiste instellingen voor jouw abonnement. Zo heb ik zelf nog een oude variant zonder 4G. Ziggo Mobiel onderscheidt tussen wel of niet 4G met een aparte APN.

• Ferm
remer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:07:
[...]

Als je naar de klantenservice site van Ziggo mobiel gaat om de instellingen handmatig in te voeren, kies dan de juiste instellingen voor jouw abonnement. Zo heb ik zelf nog een oude variant zonder 4G. Ziggo Mobiel onderscheidt tussen wel of niet 4G met een aparte APN.
Ik heb het inderdaad gezien. Zover ik het zie is de 4G versie internet.ziggo.nl en de max 3G versie ziggo.dataxs.

Ik ga ze beide testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferm
Update:

SIM kaart in de nieuwe telefoon gestoken, aangezet, het werkt!
Geen idee waarom, er is in de tussentijd niets veranderd.
De lange avond zwoegen was in 5 minuten voorbij :-)

• ksborg
Swift is door Coolblue ter reparatie aangeboden (voor display, aan/uit knop en batterij issue). Als het goed is hoor ik binnen 2 weken meer :).

Inmiddels om te overbruggen een ZUK Z1 in gebruik. Buiten de niet-aanwezige softwaresupport (zal altijd Cyanogen OS 12 blijven) is dit toestel wel echt fantastisch. Weet niet of ik de Wiley hierna nog ga gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
ksborg schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:13:

Inmiddels om te overbruggen een ZUK Z1 in gebruik. Buiten de niet-aanwezige softwaresupport (zal altijd Cyanogen OS 12 blijven) is dit toestel wel echt fantastisch. Weet niet of ik de Wiley hierna nog ga gebruiken :+
Wat vind je de belangrijkste pluspunten van de Z1 t.o.v. de Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Cranberry schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:10:
[...]

Wat vind je de belangrijkste pluspunten van de Z1 t.o.v. de Swift?
De accu is voor mij het grootste pluspunt. 4100mAh is hard to beat. Met 5 uur schermtijd op een dag incl. GPS en hoge helderheid heb ik aan het eind van de dag nog steeds power over. Scherm is perfect, hij is wat zwaarder dan de Wileyfox (wat ik een voordeel vind, licht spul laat ik snel vallen)

In gebruik issie verder niet heel anders, OS is in feite identiek (behalve dat dit dus nog Android 5.1 is).

Minpuntjes zijn er ook: de camera is echt verschrikkelijk. Die van de Wileyfox maakt véél betere foto's. Maar m.i. is dat niet de core taak van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:02:
[...]
Verder maakt het voor je werkgeheugen ook niks uit of een app nu op de SD kaart of op het interne geheugen staan, de app wordt altijd geladen in het werkgeheugen.
Zou het voor de performance van een app dan ook niet moeten uitmaken waar hij staat? Een aantal apps zijn op mijn Swift niet vooruit te branden, krijg constant not responding meldingen, heb al ladingen crash reports verstuurt en factory resets hebben ook niet geholpen. Ik begin nu de SD kaart een beetje te verdenken als de veroorzaker van dit alles, maar zeker ben ik er nog niet van... Heb het zo ingesteld dat intern geheugen en SD kaart als 1 worden gezien en heb deze SD kaart erin zitten. Ook het eerder gemelde probleem van de verdwijnende apps lijkt alleen op te gaan voor de apps die op de SD kaart staan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeFeCt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:42:
[...]
Zou het voor de performance van een app dan ook niet moeten uitmaken waar hij staat?
Dat maakt voor de performance van de app wel degelijk uit inderdaad. Het SD geheugen is vele malen trager dan je interne geheugen.
Heb het zo ingesteld dat intern geheugen en SD kaart als 1 worden gezien en heb deze SD kaart erin zitten.
Dat is niet echt de meest snelste kaart om apps vanaf te draaien. Probeer er eens een Class 10 of sneller kaartje in te stoppen.
Ook het eerder gemelde probleem van de verdwijnende apps lijkt alleen op te gaan voor de apps die op de SD kaart staan.
Dit probleem lijkt erop alsof je sd kaart tijdens het opstarten te laat / niet wordt herkent, waardoor de telefoon niet weet dat die apps geïnstalleerd zijn en ze daarom van je homescreen afgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Heb de microSD kaart advies even verplaatst naar: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic, gelieve daar verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

toestel nu enkele maanden in gebruik maar begint nu wel kleine mankementjes te vertonen;
standbyduur is om te janken, einde werkdag haal ik neit meer
touchscreen registreerd input niet, keertje telefoon uit/aan en werkt weer :F
en toestel blijft crashen bij wisselgesprek :F

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:04:
[...]

Dat lijkt me sterk. Ik heb namelijk Class 4 niet geselecteerd in de filters, dus die zouden niet mogen verschijnen.

Maar inderdaad Class 10, UHS-I en UHS-II dan heb je zeker de snelste kaartjes te pakken. Zie ook deze pagina voor de verschillen tussen Classes.
Hmm mijn huidige kaartje nog eens bekeken maar ik heb een SanDisk Ultra HC I 16GB, wat volgens de link hierboven dus een UHS-I kaartje zou moeten zijn...

Kom er nu achter dat mijn topic is verhuist naar het grote accessoire topic, maar de aanleiding van mijn post is het probleem van apps die niet performen, crashen en verdwijnen na een reboot, ik ben alleen opzoek naar de oorzaak wat wellicht in de SD card gezocht wordt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeFeCt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:01:
[...]
Hmm mijn huidige kaartje nog eens bekeken maar ik heb een SanDisk Ultra HC I 16GB, wat volgens de link hierboven dus een UHS-I kaartje zou moeten zijn...

Kom er nu achter dat mijn topic is verhuist naar het grote accessoire topic, maar de aanleiding van mijn post is het probleem van apps die niet performen, crashen en verdwijnen na een reboot, ik ben alleen opzoek naar de oorzaak wat wellicht in de SD card gezocht wordt.
offtopic:
Deze post hoort dan wel weer thuis in ervaringen topic ;)

Maar wel vreemd dat je dus issues hebt met de SD kaart, terwijl je al een van de snelste modellen hebt. Ik verwacht dat een sneller model ook geen oplossing is, want verwacht niet dat de Swift baat heeft bij snellere kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@bas-r en @de2 bedankt voor jullie reactie op mijn GPS vraag. Tegenover de positieve ervaringen met gps van Wileyfox Swift staan ook slechte ervaringen. De review van Techradar is niet positief over de gps van de Wileyfox Swift. Ik citeer:
"..The GPS unit was something of a disappointment. In general use I found that it achieved a lock quickly, but in less built-up areas it began to struggle badly..." Dat wil je natuurlijk niet als je in de auto navigeert.

Notebookcheck is (vzv ik weet) de enige review site die de gps van smartphones uitgebreid test. Opmerkelijk dat andere serieuze sites (o.a. Tweakers) dat niet doen. De smartphone wordt in de auto vaak ook als sat nav gebruikt.

Helaas is de Swift (nog) niet door notebookcheck getest. Moto G4 en plus daarentegen wel: Vwb GPS:
"...The Moto G4 Plus should be sufficient for some hobby navigation purposes, but you will have to get a more expensive smartphone if you need more accurate results..."

Ik heb via notebookcheck meer relatief goedkope smartphones bekeken en op basis van de negatieve gps resultaten besloten om mijn zeer goed navigerende Samsung Galaxy Note 2 voorlopig te handhaven. Deze heb ik inmiddels voorzien van een dual sim adapter (paar euro). Sim1 is Simyo prepaid en Sim2 is een data sim (250MB) van xs4all, die inbegrepen is bij mijn xs4all internet abonnement. Ruim voldoende om (o.a.) mijn (favoriete) TomTom Go app onderweg te voorzien van relevante verkeersinformatie en digitaal parkeren af te rekenen.

[ Voor 2% gewijzigd door wsmaal op 09-09-2016 20:00 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DeFeCt schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:01:
[...]

Dan zou ik de SD kaart er even helemaal uit halen en de crashende apps in het gewone geheugen installeren en kijken of het probleem dan verdwijnt..
Of op het moment van crashen even in het geheugenbeheer kijken of de volle 32 GB er is (16 intern en 16 extern)
Als het kaartje niet goed werkt is het daar vaak te zien..

• Chielllie
  • Laatst online: 20-08 23:54
Ferm schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:25:
Vergeet niet bij instellingen -> datagebruik -> het schuifje van data op on te zetten. Staat standaard uit.

• Ferm
Chielllie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:08:
[...]

Vergeet niet bij instellingen -> datagebruik -> het schuifje van data op on te zetten. Staat standaard uit.
Dat heb ik meerdere keren geprobeerd, dat werkte niet.

Nog een update nu ik toch aan het typen ben:
Bij het in gebruik nemen van een 2de SIM was het niet meer mogelijk om data te gebruiken. het logo van 4G verdween en was op geen enkele manier terug te krijgen.
APN opnieuw toevoegen gaf geen verbetering.

UIteindelijk heb ik de telefoon een volledige reset gegeven. Deze keer kwam er een instelling voorbij waar je kan aangeven welke SIM gebruikt moet worden voor data. Vanaf dat moment zijn er geen problemen meer geweest.

• Dryhte
Zijn er nog tweakers die vreemd gedrag opmerken van Bluetooth op hun Swift?

Het lijkt (voorlopig na twee reboots) alsof de telefoon na een reboot opnieuw moet pairen met alle bluetooth apparaten (Pebble Time & BT radio van mijn auto, onder andere)

De telefoon 'kent' de bluetooth verbinding nog, de 'tegenpartij' kent de telefoon nog, maar toch moet er opnieuw gepaird worden (bij de Pebble moet ik zelfs de telefoon vergeten en opnieuw instellen).

Heeft niemand anders dit voor? (telefoon zit op officiële laatste firmware)

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 11:49
Nee hoor, geen last van. niet in de bluetooth van een vw Up1, toyota avensis en de Philips fidelio e5.
Meestal herkent hij bij het inschakelen van de tegenpartij het apparaat vanzelf.

als er al een apparaat aan staat hoef ik alleen het pulldownmenu van android te openen en het apparaat te selecteren.

alles zoals het hoort dus

• Dryhte
BlueSS50 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:24:
Nee hoor, geen last van. niet in de bluetooth van een vw Up1, toyota avensis en de Philips fidelio e5.
Meestal herkent hij bij het inschakelen van de tegenpartij het apparaat vanzelf.

als er al een apparaat aan staat hoef ik alleen het pulldownmenu van android te openen en het apparaat te selecteren.

alles zoals het hoort dus
hmm nu doet 'ie het weer ok (met de Pebble alvast, de auto heb ik niet meteen bij de hand ;) ). Had misschien iets te maken met de firmware update van de Pebble.

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Wilde zojuist wat foto's synchroniseren vanuit de telefoon naar mijn PC, maar ik kan nergens eigenlijk een optie hiervoor vinden? Als ik hem aan de PC hang krijg ik ook geen melding oid. Heb het nu maar via geheugen gedaan en de map geselecteerd en die vervolgens gekopieerd naar Drive, maar er moet toch een meer eenvoudige manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
[b]Crescendo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:18:
Heb het nu maar via geheugen gedaan en de map geselecteerd en die vervolgens gekopieerd naar Drive, maar er moet toch een meer eenvoudige manier zijn?
Die zit standaard niet ingebouwd in Android. Maar hoe zie je dit dan voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Crescendo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:18:
Wilde zojuist wat foto's synchroniseren vanuit de telefoon naar mijn PC, maar ik kan nergens eigenlijk een optie hiervoor vinden?
In de Developer options (moet je misschien nog aanzetten, weet ik zo niet meer) zit een optie "Select USB Configuration". Als je daar MTP of PTP kiest zou je foto's moeten kunnen kopiëren. Volgens mij kun je dit ook vanuit een notification kiezen op je telefoon, zodra je 'm inplugt.

Zelf gebruik ik 't zelden (ik laat m'n foto's/filmpjes etc automatisch syncen via Nextcloud, verder heb ik eventueel TotalCommander op Android om files te kopieren naar m'n PC), dus ik heb eerlijk gezegd geen idee of bovenstaande inderdaad goed werkt... maar het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Crescendo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:18:
Wilde zojuist wat foto's synchroniseren vanuit de telefoon naar mijn PC, maar ik kan nergens eigenlijk een optie hiervoor vinden? Als ik hem aan de PC hang krijg ik ook geen melding oid. Heb het nu maar via geheugen gedaan en de map geselecteerd en die vervolgens gekopieerd naar Drive, maar er moet toch een meer eenvoudige manier zijn?
tszcheetah schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:02:
[...]

In de Developer options (moet je misschien nog aanzetten, weet ik zo niet meer) zit een optie "Select USB Configuration". Als je daar MTP of PTP kiest zou je foto's moeten kunnen kopiëren. Volgens mij kun je dit ook vanuit een notification kiezen op je telefoon, zodra je 'm inplugt.

Zelf gebruik ik 't zelden (ik laat m'n foto's/filmpjes etc automatisch syncen via Nextcloud, verder heb ik eventueel TotalCommander op Android om files te kopieren naar m'n PC), dus ik heb eerlijk gezegd geen idee of bovenstaande inderdaad goed werkt... maar het valt te proberen.
Bij mij staat de telefoon in 't Nederlands (vraag me niet waarom ik dat gekozen heb) en als ik de USB inplug moet ik van boven naar beneden swipen en is er een optie bijgekomen: 'USB voor opladen; tik voor meer opties'. Als ik daarop druk krijg ik de mogelijkheid te kiezen tussen 'opladen', 'bestandsoverdracht (= MTP) en Foto-overdracht (= PTP).

Dit is een 'feature' van Android sinds enkele generaties; dat je elke keer moet kiezen en dat default gewoon 'opladen' is.
Pas nadat je MTP of PTP gekozen hebt, ziet de pc de aanwezigheid van je telefoon.
(ik moest ook even zoeken de eerste keer)

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 19-09-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Nick39 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:42:
[...]

Dan zou ik de SD kaart er even helemaal uit halen en de crashende apps in het gewone geheugen installeren en kijken of het probleem dan verdwijnt..
Of op het moment van crashen even in het geheugenbeheer kijken of de volle 32 GB er is (16 intern en 16 extern)
Als het kaartje niet goed werkt is het daar vaak te zien..
Vraagje wegens ervaringen uit het verleden (wel met (oude) Android versies en andere telefoons) is dat als de SD kaart in een andere telefoon is gebruikt en NIET is leeg-gegooid, dat de oude Android data soms ook problemen geeft.
Mijn vorige telefoon had daar ook echt problemen mee, rebootte regelmatig maar had ook App problemen (vergelijkbaar met wat jij aangeeft). Na een format van de SD en een factory reset van de telefoon (helemaal schone lei) waren die problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:03
ksborg schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:13:
Swift is door Coolblue ter reparatie aangeboden (voor display, aan/uit knop en batterij issue). Als het goed is hoor ik binnen 2 weken meer :).

Heb je het toestel ondertussen weer retour mogen ontvangen? Ik heb namelijk ook issues met het scherm en de aan/uit knop en heb hem ook bij Coolblue gekocht. Buiten de snelheid en kwaliteit van de reparatie, ben ik ook benieuwd of het toestel gereset wordt naar de fabrieksinstellingen of dat alles behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ohana schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:02:
[...]

Heb je het toestel ondertussen weer retour mogen ontvangen? Ik heb namelijk ook issues met het scherm en de aan/uit knop en heb hem ook bij Coolblue gekocht. Buiten de snelheid en kwaliteit van de reparatie, ben ik ook benieuwd of het toestel gereset wordt naar de fabrieksinstellingen of dat alles behouden blijft.
Coolblue geeft aan dat in de regel 2 weken wordt genomen voor een reparatie. Na 2 weken kreeg ik een standaardmail dat men verwacht dat het nog een week duurt. Ga er dus vanuit dat het niet snel gaat. Volgens mij hanteren ze een maximale duur van 3 weken dus ik verwacht wel begin volgende week iets te horen.

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Hallo. Mijn vrouw heeft gekozen voor de Wileyfox Swift nadat haar galaxy s4 overleden is. Tot nu toe bevalt het toestel heel goed. Op 1 ding na. Bij Internet pagina's waar ook app van zijn. Kan je niet zonder het installeren van de app naar de pagina. Voorbeeld als je zoekt op swat pakje kind. En dan komt er iets van bol.com tevoorschijn. Wanneer je dan op de link drukt ga je niet naar wat je zocht maar naar pname:com.bol.shop

Weet iemand hoe dit uitgezet kan worden?

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:36
Was vandaag aan het bellen met de wileyfox swift ..tijdens bellen start hij opnieuw op..
Dit voorval nog niet eerder gehad en dacht .. kan gebeuren..
hij start op .. maar blijft opstarten ..geprobeerd opnieuw te staren .. maar dat lukte niet .. gewoon laten liggen en later was hij gestart. Daarna werkte hij naar behoren.

Later nog eens aan het bellen geslagen .. niets aan de hand.

Zal er wel bijhoren denk ik ..

• Dryhte
ZUIVERE311 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:48:
Hallo. Mijn vrouw heeft gekozen voor de Wileyfox Swift nadat haar galaxy s4 overleden is. Tot nu toe bevalt het toestel heel goed. Op 1 ding na. Bij Internet pagina's waar ook app van zijn. Kan je niet zonder het installeren van de app naar de pagina. Voorbeeld als je zoekt op swat pakje kind. En dan komt er iets van bol.com tevoorschijn. Wanneer je dan op de link drukt ga je niet naar wat je zocht maar naar pname:com.bol.shop

Weet iemand hoe dit uitgezet kan worden?
Vreemd, bij mij doet ie dat niet.

Ik heb wel chrome als browser, niet de meegeleverde 'Browser'. Misschien heeft het daarmee te maken? (lijkt van niet, want ook bij 'Browser' wordt er geen poging gedaan om een app te installeren)

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Ik ben op zich best wel blij met de Swift, al is niet alles even fantastisch. Battery life - ok. Met middelmatig gebruik haal ik hooguit anderhalve dag. Camera is prima, de telefoon is snel en CyanogenMod is een heerlijk besturingssysteem omdat je bijna alles precies kunt tweaken als je zelf prettig vindt.

Mijn grootste probleem is dat de telefoon op willekeurige momenten tijdens gesprekken zomaar ineens reboot. Komt echt verschrikkelijk onprofessioneel over als je net een zakelijk gesprek aan het voeren bent. Raar genoeg heb ik er nog geen regelmaat in ontdekt. Het gebeurt namelijk niet altijd, maar als het gebeurt, wel altijd als ik al een paar minuten aan de telefoon ben.

Heeft iemand hier ook last van en een stabiele workaround voor gevonden?

• rens-br
snapismo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:59:
Heeft iemand hier ook last van en een stabiele workaround voor gevonden?
Er zijn meer mensen in dit topic die daarover klagen. Mogelijke oplossingen: Truecaller uitzetten of een andere dialer installeren.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Wileyfox Swift] Het Grote Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom Rom's: [Wileyfox Swift] Rooten & Custom ROM's
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support