@
prettig ik heb hier posts gelezen over het uitlzen van de alpha warmtepomp en ga dat ook zeker doen. Goed om te horen dat die info helpt bij het afstellen van de pomp. Zone-regeling hebben we in ons huis wel nodig, omdat het net te groot is om geheel te verwarmen op 1 temperatuur. Onze slaapkamers (dus geen werkkamers) worden (uiteraard) niet verwarmd.
Na het lezen van de reacties, raak ik er van overtuigd dat Alpha Home, geen bijzondere functies kan gaan toevoegen naa ons KNX-systeem.
@
Cpt.Chaos alpha home kan meer dan alleen de stooklijn aanpassen het kan ook groepen van je vloerverwarming regelen en daarmee de temp in een ruimte. Dat laatste kan natuurlijk ook dmv KNX, Ik vermoed dat de Alpha Home bij wijzigen van de thermostaat in een ruimte/zone, die wijziging ook doorgeeft aan de WP zodat die de warmte vraag al kan bijregelen, Dat werkt sneller dan dat de WP de warmte-vraag verandering afleidt uit een venadering in de flow omdat er een verwarmingsgroep open/dicht gaat.
Mijn hoop was dat ik met KNX via de Alpha Home gateway de WP kan voorzien van die informatie en aanpassen van allerhande parameters voor meest optimale werking.
@
KC27 ik had je posts over het uitlezen hier op het forum gelezen, zeer interessant, en petje af vor wat je hebt weten te achterhalen en hebt gedeeld hier. Jammer dat bedrijven nog zo 'ouderwets' denken en hun eigen gesloten oplossingen op de markt brengen, voor enkel economisch gewin.
Ik ben het met je eens dat de Alpha Home functies en componenten overlappen met die van KNX voor wat betreft de temp regeling van een ruimte. Het heeft daarom geen/weinig meerwaarde om beide systemen aan te schaffen en dat ga ik dan ook niet doen.
Ik ben wel heel benieuwd of je nog mogelijkheden ziet om informatie te veranderen in de Alpha WP, en of je een manier vindt om dat te doen. Want dat zou de mogelijkheden geven om dmv wat software de info van KNX-sensors door te geven aan de WP.
Allen heel erg bedankt voor jullie reactie en het toont maar weer de meerwaarde van een forum aan.