Aha! Vast dan; die bedoelde en gebruik ik niet.
tenzij jij iets anders bedoelde met Delta-T voor SWW.
Ja, als hij tijdens SWW productie water binnenhaalt, zet hij het in principe met +5 graden weer weg. Die instelling heet (ook) SWW delta-T, conceptueel gelijk aan die voor verwarming:
- Delta-T voor Verwarming = A[154]
Yep

Tx.
Pff.. we hebben het nog steeds over de instellingen en toch al over registers tot 161 aan toe... Tja, dat maakt wel duidelijk waarom mijn route à 1 minuut per te proberen register niet op schiet..
Helaas, met in de buurt zoeken die voor koeling gevonden (A[156]) maar nog niet die voor SWW die ik zoek. Snap jij nu welke ik bedoel?
Achterliggend doel: de WP is achtervang voor SWW productie, maar via een 800 liter vat. Natuurlijk verwarmt het SWW zelf door de hele hygiënespiraal in dat vat, maar de top maakt toch wel het meest uit. Dus wil ik, als de temperatuur in de buurt komt, deze delta-T op de WP ophogen (van 5 naar 10 graden) zodat de top nog even flink verwarmt, zonder dat het onderste stuk ook (eerst) mee omhoog moet.
- Ondergrens modulatiebereik productie pomp = A[90]
Yep

, en op A[91] de bovengrens
Heb je voor mij die van de compressor (verwarming)?
Want: voortschrijdend inzicht: ik lijk vooral (ook) de bovengrens van compressorbereik en productiepomp in te willen kunnen stellen. (Beide voor verwarming.)
Ik probeer momenteel om het volgende ongewenste gedrag heen te werken: best regelmatig observeer ik de afgelopen ochtenden dat de compressor ineens flink gas geeft (verdubbeling), waardoor de warmteproductie snel op loopt en de COP terug. Na een minuut of twee à drie gaat hij vervolgens weer naar passende snelheid. Ondertussen zijn de pompsnelheden gaan oplopen en blijven dat nog ruime tijd doen (met name productie), waardoor hij langere tijd een groot volume te koud water produceert. Da's minder nuttig en het 'over volume' laat via de buffer de retour richting WP oplopen, wat ook slecht voor de COP is. Die hele terugkerende cyclus trekt de gemiddelde COP zo een volle punt omlaag

.
Ik kan niet hard de bovengrenzen laag instellen, want dan begrens ik 'm 'definitief' op erg laag vermogen. Maar daar ik 'm toch feitelijk op gewenst thermisch vermogen aanstuur (indirect, via keuze van het setpoint), kan ik wel makkelijk dynamisch die waarden vaststellen. Nu alleen nog kunnen doorgeven, waarvoor ik de registers dan nodig heb..