Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Robkazoe dat is volgens mij vrij lastig. Volgens mij is er geen overzicht/tabel/flowchart te zien van wat er precies geproduceerd wordt en waar de raw materials vandaan komen en heengaan, net als de eindproducten.
Ik merk bij mij dat er, ondanks een flinke industrie voor boomkap, er alsnog gewoon raw materials (boomstammen dus) geïmporteerd worden om, nota bene, de opslag gebouwen die er staan te vullen. Ik dacht: joh ik ga gewoon veel opslag creëren zodat er altijd ruimte is voor hout, als er bijvoorbeeld te weinig door geproduceerd of geëxporteerd wordt. Maar dan wordt er dus gewoon hout geïmporteerd om de opslag te vullen :+
Ik heb het maar losgelaten, maar het is wel een beetje irritant, dat je nou niet goed kan zien hoe het functioneert. Ik kan ook niet goed zien waarom mijn winst/verlies zo enorm fluctueert. Ik vermoed dat het komt doordat export enorm veel oplevert maar er geen constante stroom aan export is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:40
@YES Dankje voor de uitleg. Dan ga ik daar ook niet blind op staren. Dacht, misschien leuk om dat proces verder uit te diepen maar als daar standaard geen tools voor zijn, dan geloof ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Robkazoe mijn uitleg is wel puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen en wat ik gezien heb, geen idee of het waterdicht is en klopt. Maar het is in ieder geval niet zo uitgediept als in andere strategie spellen waar je soms hele supply chains kan opzetten met precies kloppende aantallen (de Anno games bijvoorbeeld).
Wellicht dat als er ooit een C:S 2 komt dat ze dit ook aan kunnen gaan pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:57
Uit mijn recente ervaring merk ik op dat je in ieder geval niet veel te veel raw resources moet produceren.
Bij mij waren uiteindelijk al de trucks de boel aan het exporteren, en ging er niks daar de fabrieken om te verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

YES schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:43:
Ik merk bij mij dat er, ondanks een flinke industrie voor boomkap, er alsnog gewoon raw materials (boomstammen dus) geïmporteerd worden om, nota bene, de opslag gebouwen die er staan te vullen. Ik dacht: joh ik ga gewoon veel opslag creëren zodat er altijd ruimte is voor hout, als er bijvoorbeeld te weinig door geproduceerd of geëxporteerd wordt. Maar dan wordt er dus gewoon hout geïmporteerd om de opslag te vullen :+
Je kan de opslaggebouwen instellen op alleen exporteren, alleen importeren of gebalanceerd. Maar ik mis eigenlijk de optie: 'alleen eigen productie' of iets dergelijks. Want raw materials wil je niet exporteren, maar ook niet importeren, maar opslaan voor eigen gebruik. Meestal laat ik hem dan ook gewoon op de default staan (gebalanceerd). Om dus uiteindelijk met enorme hoeveelheden raw material productie te zitten, zodat de import opdroogd. 8)7 (stiekem ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik een betere optie kan kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:13
pcprutser schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Je kan de opslaggebouwen instellen op alleen exporteren, alleen importeren of gebalanceerd. Maar ik mis eigenlijk de optie: 'alleen eigen productie' of iets dergelijks. Want raw materials wil je niet exporteren, maar ook niet importeren, maar opslaan voor eigen gebruik. Meestal laat ik hem dan ook gewoon op de default staan (gebalanceerd). Om dus uiteindelijk met enorme hoeveelheden raw material productie te zitten, zodat de import opdroogd. 8)7 (stiekem ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik een betere optie kan kiezen)
Inderdaad, dat is echt een optie die ik ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pcprutser schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Ik balanceer juist daar vanuit, als ik zie dat er geïmporteerd wordt dan zet ik een opslag uit of op legen. Legen betekend sowieso dat hij niet wordt gevuld en heb je dat rare icoontje niet dat hij uit staat. Zie ik teveel icoontjes dat er geen kopers zijn dan zet ik ze weer op gebalanceerd. E.e.a. fluctueert nogal en de toelevering van raw produkt stokt nogal eens of is iig geen klokwerk.

Wat betreft de "chain", het is best wel leuk om die industrie op te zetten waar je zelf voor de grondstoffen moet zorgen, de meesten zijn een combinatie van de diverse industrieën, b.v. hout en plastic om meubelen te maken waar plastic weer uit olie wordt gemaakt. Een overzicht heb je niet echt nodig, per fabriek wordt aangegeven wat ze nodig hebben dmv icoontjes die na mijn idee voor zich spreken en anders even kijken bij de fabricage van het tussenproduct. Ook daar fluctueert de economie nogal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii6CTGns_RFMuBvH3yegB8YrbMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BidpR14hmjHCnNe1ZTQalhG4.jpg?f=fotoalbum_large

Total profit zit tussen de 70K en 100K.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@LoneRanger wow dat zijn flinke bedragen! Hoe groot is je industrie dan? Ben wel nieuwsgierig hoe je dat hebt opgezet dan.
Zelf ook bezig geweest. Het centrum nog wat verder uitgebouwd en inmiddels ook wat trein verbindingen aangesloten. De stad komt daarmee echt tot leven :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWGfmhyw6XgB1xC6J1kFLcm1Wlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0JioNO7kwUl7aHzQ6rKGCqU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u43cW7izxxR4zYSVxc5AHXRqvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YG0AHdqJvi0nlDZZWvE36Lh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UDMkkNZ4NTnsmj58KdAYkLdsQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P69rBRCd0amdi1zuB9C7x4lc.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels ook een vliegveld aangelegd, de snelweg kon de instroom van toeristen niet meer aan 8)7 Het grote hotel had ik neergezet om te kijken hoe het staat maar dat viel vies tegen. Geen tijd meer gehad om het verder aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XfQI6DO1XZ8Kr3hObfZGcr6Uag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk1lLdWnwibFeSsgWM5rWgek.jpg?f=fotoalbum_large

En ook nog een kleine badplaats aangelegd met hotels en restaurants. Dit is zeer in trek want de treinen er naar toe zijn constant vol :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uGCrO4kwq8Zw3WmLjb5rxH_40k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTH2nsCBxyVtjro51fw23qWu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeDqbQBzRHS_qnFJdtn6QUIabU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZm5iMD3j1ewL1nk83astXZj.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Weer een stukje verder met mijn transport hub/downtown. Ik heb het nog altijd niet verbonden met de snelweg aan de rand van de map dus de stad is nog steeds leeg, maar wil dat snel gaan regelen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OOYowW4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7f5vu48.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dLYucEe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fc8FQhh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vdBbrXl.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

LoneRanger schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Ik balanceer juist daar vanuit, als ik zie dat er geïmporteerd wordt dan zet ik een opslag uit of op legen. Legen betekend sowieso dat hij niet wordt gevuld en heb je dat rare icoontje niet dat hij uit staat. Zie ik teveel icoontjes dat er geen kopers zijn dan zet ik ze weer op gebalanceerd. E.e.a. fluctueert nogal en de toelevering van raw produkt stokt nogal eens of is iig geen klokwerk.
Toch eens de empty setting proberen. Nadeel van die manier van balanceren is dat je er constant mee bezig bent en aan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bouw ook meer vanuit wat mijn oog wil, heb ik nog wat ruimte over dan een extra silo of schuur etc. Zie ik dat de import dan te hoog wordt dan zet ik er een stuk of wat op "empty" Ik vermoed dat je opslag nodig hebt als buffer, dat fabrieken een constante output hebben waar grondstoffen een cyclus hebben? Dan zit je nog met transport en de drukte van verkeer, net zoiets als een stuk of wat bussen vlak achter elkaar op een buslijn ipv precies verdeelt.

@PB-powell , veel verder dan de screens van vorige week ben ik niet, daar staat de meeste industrie wel op.

@Tosemime , zie er erg complex uit, bijna rommelig voor jouw doen. ;)

[edit]

Ik zie trouwens enorme kortingen op de zo'n beetje alle dlc op Kinguin.net
https://www.kinguin.net/l...ort=bestseller.total,DESC

sunset harbour is de duurste €8.80

[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 05-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger Klopt wel ja :+ Ik wil al heel lang met deze game zoiets complex maken, met veel verkeersstromen bij elkaar in een druk centrum, maar wist nooit hoe ik dat zou moeten doen. Nu ik meer bekend ben met een aantal mods lukt het eindelijk, ik vind het wel gaaf :) ik wil op dat verhoogde plein bij het station nog een aantal crowd generators plaatsen zodat het daar ook lekker druk met voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
[b]LoneRanger schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:43

Ik zie trouwens enorme kortingen op de zo'n beetje alle dlc op Kinguin.net
https://www.kinguin.net/l...ort=bestseller.total,DESC

sunset harbour is de duurste €8.80
Te vertrouwen? Zou wel wat DLC's bij willen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Te vertrouwen? Zou wel wat DLC's bij willen :9
offtopic:
Ik bestel er sinds 2015, nog nooit mis gegaan. Hun twitter bestaat sinds 2009 dus als het al shady was dan houden ze dat lang vol. Je kon je bestelling altijd verzekeren tegen een euro ofzo, geen idee of dat nog zo is maar dat deed ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Bij deze alle ontbrekende DLC's en Content Creator Packs gekocht. Straks eens testen :D

Edit: Enige wat ik me afvraag bij die DLC's, voegen die radio's iets anders toe buiten gewoon radio? €5 lijkt me toch een redelijke dure DLC voor wat muziek?

[ Voor 48% gewijzigd door UnderAVoidSky op 05-08-2020 14:49 . Reden: Vraag vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 08:41

Zenyatta

Tsjakka!

UnderAVoidSky schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:48:
Edit: Enige wat ik me afvraag bij die DLC's, voegen die radio's iets anders toe buiten gewoon radio? €5 lijkt me toch een redelijke dure DLC voor wat muziek?
Ik ken ze niet, want om precies die reden heb ik ze nooit gekocht.

Veel plezier in ieder geval!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb, vrees ik, de afgelopen dagen mijn pc redelijk om zeep geholpen. Even geen screenshots dus vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:43:
Ik heb, vrees ik, de afgelopen dagen mijn pc redelijk om zeep geholpen. Even geen screenshots dus vrees ik :(
Ai!

What happened?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Processor willen vervangen, koelpasta die de cpu vacuüm heeft getrokken aan de koeler, cpu die uit de socket wordt getrokken zonder dat deze unlocked is. Pinnen verbogen, socket mogelijk beschadig en sindsdien nog niet weer aan de praat gekregen.
Het gekke is dat het daarna 1 keer nog gewerkt heeft maar vervolgens niet meer. Alle fans en lampjes en zo starten maar het dram lampje op het moederbord blijft branden. Wat ik ook probeer qua ram of reseaten van de cpu, niets geeft sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:48:
Op zowel spotify als youtube staan alle soundtracks van alle simcities. zelf heb ik nog wel eens de soundtrack van SC:Rush Hour aan staan, blijft voor mij toch de beste soundtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:19
YES schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Processor willen vervangen, koelpasta die de cpu vacuüm heeft getrokken aan de koeler, cpu die uit de socket wordt getrokken zonder dat deze unlocked is. Pinnen verbogen, socket mogelijk beschadig en sindsdien nog niet weer aan de praat gekregen.
Het gekke is dat het daarna 1 keer nog gewerkt heeft maar vervolgens niet meer. Alle fans en lampjes en zo starten maar het dram lampje op het moederbord blijft branden. Wat ik ook probeer qua ram of reseaten van de cpu, niets geeft sjoege.
Ai vervelend, hopelijk krijg je hem nog gefixt. Er van uit gaande dat je AMD hebt (als je dit bij Intel voor elkaar hebt gekregen, respect ;)) heb je de pinnen wel weer netjes terug kunnen buigen? Lijkt de CPU redelijk los in de socket te liggen wanneer je hem nu lockt? Dan heeft nog een paar keer reseaten misschien nog wel zin.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

[...]

Ai! Is niet niks! Nog nooit gehoord dat de CPU uit de socket te trekken was op die manier...

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
[...]

Mocht het een Ryzen cpu zijn tip voor de volgende keer. Koeler beetje draaien als je hem los wil halen. Schijnt wel eens voor te komen dat de CPU's blijven plakken aan de koeler. Andere bracket ook een optie: https://www.tomshardware....sor-proartist-bracket-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Oef dat is niet best man. Hopelijk valt het te redden :(:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@ElPaco @Zenyatta @spookz0r @PB-powell

Ik heb het één keer gehoord van iemand wiens cpu ik over zou nemen dat dit gebeurde. Nooit gedacht dat mij hetzelfde zou overkomen. Maar, ik tik dit nu vanaf mijn PC! Dus ik heb de boel weer aan de praat.
De oude cpu heb ik wonderwel nog weten te herstellen door de pinnetjes recht te buigen. Hij werkt gewoon nog perfect.
Volgens mij is mijn oude moederbord overleden. Mijn oude geheugen werkt, denk ik, nog wel, al pakt mijn nieuwe moederbord de reepjes niet. Ze staan ook niet op de QVL van dit nieuwe moederbord.

Al met al een wat duurdere upgrade dan verwacht maar ik kan in ieder geval weer op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:38:
@ElPaco @Zenyatta @spookz0r @PB-powell

Ik heb het één keer gehoord van iemand wiens cpu ik over zou nemen dat dit gebeurde. Nooit gedacht dat mij hetzelfde zou overkomen. Maar, ik tik dit nu vanaf mijn PC! Dus ik heb de boel weer aan de praat.
De oude cpu heb ik wonderwel nog weten te herstellen door de pinnetjes recht te buigen. Hij werkt gewoon nog perfect.
Volgens mij is mijn oude moederbord overleden. Mijn oude geheugen werkt, denk ik, nog wel, al pakt mijn nieuwe moederbord de reepjes niet. Ze staan ook niet op de QVL van dit nieuwe moederbord.

Al met al een wat duurdere upgrade dan verwacht maar ik kan in ieder geval weer op mijn PC.
Gelukkig dat het weer draait. Wat voor systeem heb je nu? En nog veel belangrijker: hoe draait C:S erop?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zenyatta
De belangrijkste onderdelen:
Ryzen 7 3700X - Scythe Mugen 5 PCGH Edition koeler
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (3600MHz, true latency van 8,89ns. 32GB over twee reepjes verdeeld)
Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse

Dit alles op een B450 chipset moederbordje in een kast die geen glas of RGB heeft dus lekker saai, heerlijk.

Qua performance werk ik eerlijk gezegd nu nog weinig, misschien laadt de stad wat sneller? Maar het is ook nog een heel kleine stad, dus ook niet zo gek dat ik geen verschil merk. Als ik richting de 90.000 - 100.000 inwoners kom (wat nog een eeuwigheid zal duren) kan ik denk ik gaan zeggen of het sneller/soepeler blijft lopen dan op mijn 2600X/32GB-3000MHz setup van hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ik heb eerder een nieuwe pc samengesteld die ik ergens dit najaar ga kopen en bouwen, zit allemaal net iets onder jouw specs. Ik ga voor de Ryzen 5 3600 en de Ripjaws 3200 series :+
Ik kom van een I7 2700K en 16Gb DDR3 @ 668MHz af
Hoeveel assets en mods kan je daarmee draaien? Of ben je nog niet tegen een limiet aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell netjes! Welke memory kit ga je exact kopen dan? Die Ripjaws van mij zijn echt niet duur meer voor 32GB namelijk (€155,-) (https://tweakers.net/pric...v-f4-3600c16d-32gvkc.html). Sowieso misschien ook wel een idee om voor je het gaat kopen even in een topic te gooien in https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121, kijken er wat mensen mee en krijg je wellicht nog hele goede tips.

Ik ben nog niet tegen een limiet aangelopen. Ooit één keer gehad dat het spel er mee stopte tijdens het laden, vanwege tekort aan geheugen, maar dit kwam doordat ik Football Manager 2020 er bij naast had draaien :+
Met mijn huidige stad heb ik momenteel meer geladen assets (4.739) dan inwoners (4.098) 8)7

Dus met 32GB geheugen zit je wel goed zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES ik had al een topic geopend, men ging nogal los op het MoBo en de voeding :+
Nieuwe onderdelen voor mijn desktop
Maar ik ga voor deze sticks pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK, ik denk dat het verschil niet heel veel uitmaakt dus dan houdt ik die 45,- toch zelf :p misschien dat ik daar de laatste uitbreidingen voor CS voor koop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Haha, had ik niet gezien. Eerder volgde ik heel veel topics daar. Maar die van jou is gewoon 3 pagina's lang, dat zie je zelden meer, haha!
Prima overweging en keuze wat betreft memory hoor! Verder ook goede keuzes, lekker moederbordje dat al klaar is voor de volgende generatie Ryzen.

Wat mij momenteel opvalt in C:S is dat mijn GPU veruit het zwaarst belaste component is, had ik niet verwacht. Misschien als ik wat instellingen aanpas op grafisch gebied, dat dan het spel bij grotere steden nog veel sneller draait.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwachte ook niet dat het zo'n discussie zou worden :+ maar ik ben wel goed geholpen :)
Mijn GPU is niet de beste meer, maar ik merk daar vooralsnog weinig aan. Mogelijk dat dat gaat veranderen met de nieuwe onderdelen. Maar aangezien ik Anno 1800 ook nog op high settings kan spelen vind ik dat voor nu wel prima.
Zodra de nieuwe pc klaar is ga ik denk ik wel even shoppen in de workshop, ik merk dat er serieus nog veel assets zijn die ik eigenlijk mis. Alleen trekt m'n pc dat nogal slecht

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Kleine update van mijn kant. Ik heb niet zo heel veel tijd om verder te werken dus niet heel veel progressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4JmMTVU909NWE6ptF6CYU-fgVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHue7gn6j0pb4fd5455RuaXA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfnsCaFMwgbdGt7SizfhheEPe60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRic3oqrj1HDd2oIojym7ftw.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee hoe ver ik dit kan uitbreiden maar voorlopig nog leuk om te doen. Het grootste probleem is de vraag naar residential en de nieuwbouw wijk is niet zo heel groot.

oh, op zoek naar slootjes vond ik Network rivers :9~ Is net zo makkelijk als wegen leggen, zelfde manier en aan te sluiten op water zodat de sloten/kanalen/rivieren zich ook daadwerkelijk vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
LoneRanger schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:11:
Kleine update van mijn kant. Ik heb niet zo heel veel tijd om verder te werken dus niet heel veel progressie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen idee hoe ver ik dit kan uitbreiden maar voorlopig nog leuk om te doen. Het grootste probleem is de vraag naar residential en de nieuwbouw wijk is niet zo heel groot.

oh, op zoek naar slootjes vond ik Network rivers :9~ Is net zo makkelijk als wegen leggen, zelfde manier en aan te sluiten op water zodat de sloten/kanalen/rivieren zich ook daadwerkelijk vullen.
Joh, waar haal je die mooie lappendekens vandaan dan? Is dat onderdeel van je (farming) industrie of gewoon props neerplanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger eerste screenshot vind ik echt schitterend, netjes gedaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 08:09
Ik ben sinds lange tijd weer begonnen met cities skylines. Ik heb de modpack van biffa gepakt en ik heb alle DLC. Alleen werken de straatlantaarns niet. De lichten van de gebouwen doen het prima, verkeerslichten ook. Alleen zie ik ik verlichting langs mijn wandelpaden. Er staan wel lantaarns maar ze gaan niet aan. Weet iemand waar ik moet beginnen met zoeken om dit te fixen? Google "cities skylines no lights/street lights" levert helaas wijnig op. Ik vermoed dat 1 van de mods vervelend doet maar ik weet niet welke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osW7RcHnj3xCqQ_9nZCXmCn8Juo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxZvj5qQtUWd8YziDKjqUTmu.png?f=fotoalbum_large

Hier ook terug bezig met een nieuwe stad. 15k inwoners op de moment en going strong.
Iemand trouwens een idee hoe die concert area's werken? Reeds achter gegoogled maar kon er niet veel van vinden, mijn artist ratings blijven maar zakken dus blijf zo wat sukkelen op level 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger mooi man! Zeer gaaf gemaakt, en zijn die plots rondom de boerderijen decals of iets?

@PheraX doen alle straatlantaarns van de wegen het niet? Of alleen van een bepaalde set? Ik ken het probleem zelf niet, misschien als je discord hebt dat je dan in discord van Biffa de vraag daar kan stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 08:09
@PheraX doen alle straatlantaarns van de wegen het niet? Of alleen van een bepaalde set? Ik ken het probleem zelf niet, misschien als je discord hebt dat je dan in discord van Biffa de vraag daar kan stellen?
alle straatlantaarns werken niet, op elke type weg. ik zal inderdaad op discord is navragen.

edit: Ik ben erachter (dankzij hulp op dicord) dat het de electric road mod was die problemen gaf, verwijderen en probleem opgelosd.

[ Voor 18% gewijzigd door PheraX op 10-08-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
@LoneRanger : Super mooi dit. Je geeft mij inspiratie door juist veel landbouw te hebben en gewoon een klein dorp in het midden.

@UnderAVoidSky Mooi met al dat groen in je stad. Mooie wijk rechtsbovenin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40
Gek probleem sinds vandaag in mijn stad:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oczKPrlrsLexhQWkvxW2wM2dAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6nlbA6bf6rNFEITaYNpCmEd.jpg?f=fotoalbum_large

Het begon nadat ik de weg een upgrade had gegeven naar soundbarriers. Ik heb alles geprobeerd: verwijderen, andere weg, lane connecters, move-it even heen en weer bewegen, met/zonder anarchy, los voertuig verwijderen. Uiteindelijk maar "clear traffic" gedaan, maar ze blijven daar op die node stoppen.
Iemand een idee of eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
Zit er voor of na een afslag / oprit? Kijk anders even waar het verkeer heen wil. Waarschijnlijk is de path finding nog bezig met de weg uitzoeken omdat je die uprade hebt gedaan. Dit is een van de gekke zaken van de game dat path finding soms ineens besluit om het helemaal anders te doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht, weet niet of je dat al gedaan had aangezien je al wel met move it etc aan de slag bent gegaan, even die specifieke node verwijderen met move it. En dan de weg weer connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat maakt het probleem alleen maar erger. Mijn ervaring is dat je de pathfinding de tijd moet geven om het probleem zelf op te lossen. Soms werkt een save reload

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:03
Heb net ook gemerkt dat er op de highway heel wat stilstand is op 1 vak, en de andere twee zo goed als vrij zijn... erg frustrerend, hopelijk klaart dat wat op.

Ander vraagje, ik speel met een achievement enabler, en heb al enkele achievements gehaald op mijn nieuwe stad, maar sinds kort niet meer? (for for profit education en Multidisciplinary Transport Tycoon). heb niets veranderd qua mods, enig idee iemand?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Mijn ervaring is idd ook dat je met zulke problemen gewoon de simulatie moet laten lopen en dat het zich meestal vanzelf weer herstelt :)

Mijn nieuwe stad gaat ook gestaag verder, nu geleidelijk aan meer laagbouw aan het plaatsen. Heb de stad nu aangesloten op de verbindingen van buiten de stad en alle voorzieningen aangelegd, dus het functioneert :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0Jl2WR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjEOKyq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEPq0uI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:14:
Dat maakt het probleem alleen maar erger.
Je stelt het alsof het een feit is. Ik heb met Move It wel vaker verborgen problemen met nodes opgelost hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

Heb hier nooit eerder gepost, dus hallo allemaal!

Hoe doen jullie het watermanagement? Ik zoek wat tips om dit mooi en met de focus op eco op te lossen. Momenteel gebruik ik kanalen met een stuwdammetje. Niet de mooiste oplossing maar wel ver weg van mijn stadje. Dat kleine meertje links ben ik aan het schoonmaken met die ronde filters. daar grensde mijn start-tegel aan dus had toen geen toegang tot een rivier. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UJSsnJJapeIxQXoijxT4hiBsPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MATt0kqIhe2eK0iEzMsRziX0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Orphu op 15-08-2020 00:09 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
YES schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Je stelt het alsof het een feit is. Ik heb met Move It wel vaker verborgen problemen met nodes opgelost hoor.
Ik zeg niet dat het altijd zo werkt mijn ervaring is alleen dat het probleem zich 9 van de 10 keer vanzelf oplost door of het een tijdje aan te zien (pathfinding!!) of gewoon een reload van de game.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:59
Gehaktstaaf had dit forumtopic nooit moeten openen en zit inmiddels weer druk de V&A door te spitten naar een capabele desktop. Enkele maanden geleden mijn desktop verkocht, omdat die toch maar stond te verstoffen (en CS als gratis download beschikbaar was voor de PS4).
Na een blik in dit topic het spel opgestart op de PS4, maar dat is mi echt 10x niks als je de PC versie gewend bent.
Na het zien van al deze bouwwerken in dit topic begint het bij mij weer enorm te kriebelen om aan de slag te gaan ;).

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
gehaktstaaf schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:53:
Gehaktstaaf had dit forumtopic nooit moeten openen en zit inmiddels weer druk de V&A door te spitten naar een capabele desktop. Enkele maanden geleden mijn desktop verkocht, omdat die toch maar stond te verstoffen (en CS als gratis download beschikbaar was voor de PS4).
Na een blik in dit topic het spel opgestart op de PS4, maar dat is mi echt 10x niks als je de PC versie gewend bent.
Na het zien van al deze bouwwerken in dit topic begint het bij mij weer enorm te kriebelen om aan de slag te gaan ;).
Ik zou zeggen , kijk even naar de diverse cloud gaming oplossingen als je niet een hele nieuwe pc wil aanschaffen. Moet zeggen dat shadow ivm C:S aardig goed werkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Cloud gaming kan, zeker voor games als C S best wel een uitkomst zijn, zelf helemaal niet aan gedacht. Heb me er even in verdiept, maar het concept trekt me persoonlijk niet zo. Voor zo'n constructie is mijn gebruik te fluctuerend.

Ik richt me meer op een desktop á la I7 4770 of Xeon broertjes. Gecombineerd met 16GB ram waren eerdere ervaringen met C S positief, zeker tot zo'n 100K population is het goed te doen. En zoiets hoeft de kop niet te kosten. Maar dit gaat een beetje off topic.

Voorlopig kijk ik plaatjes en kijk ik graag de video's van Biffa. Zijn er nog andere aanraders qua channels?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

gehaktstaaf schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:25:
Cloud gaming kan, zeker voor games als C S best wel een uitkomst zijn, zelf helemaal niet aan gedacht. Heb me er even in verdiept, maar het concept trekt me persoonlijk niet zo. Voor zo'n constructie is mijn gebruik te fluctuerend.

Ik richt me meer op een desktop á la I7 4770 of Xeon broertjes. Gecombineerd met 16GB ram waren eerdere ervaringen met C S positief, zeker tot zo'n 100K population is het goed te doen. En zoiets hoeft de kop niet te kosten. Maar dit gaat een beetje off topic.

Voorlopig kijk ik plaatjes en kijk ik graag de video's van Biffa. Zijn er nog andere aanraders qua channels?
Andere aanraders genoeg! Wat voor type bouwer ben je?

Als je graag veel assets en mods gebruikt, zou ik overigens aanraden wel naar 32gb ram te kijken...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Zenyatta schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Andere aanraders genoeg! Wat voor type bouwer ben je?
Ik ben meer van het bouwen van traditionele/realistische steden. Daarbij overigens een gematigde hoeveelheid assets en mods.

Het kan overigens snel gaan met een impulsieve Gehaktstaaf. Verwacht vanavond weer eens te beginnen aan een stad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanfear89 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Joh, waar haal je die mooie lappendekens vandaan dan? Is dat onderdeel van je (farming) industrie of gewoon props neerplanten?
PB-powell schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:57:
@LoneRanger mooi man! Zeer gaaf gemaakt, en zijn die plots rondom de boerderijen decals of iets?
Sorry voor de late reactie, geen props, plops of decals maar gewoon alles wat in de industrie dlc zit.

@Ralph88 Ik hoop dat je het al hebt opgelost maar anders zou ik een heel stuk snelweg weghalen en er tijdelijk een avenue neerleggen om te zien of dat de boel oplost. Zo ja dan het spel even opslaan, de avenue weer weghalen en er weer terug naar de situatie zoals die was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger maar zijn het dan allemaal werkende velden? Geeft dat geen shitload aan vrachtverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ik gok dat er wel wat mods in gebruik zijn om dat te beteugelen :+
Ik ben ook een tijdje bezig (geweest) met farming en forestry en als je dat een beetje groot aanpakt is het totaal ondoenlijk met 'normaal' vrachtverkeer, werknemers etc. Helaas niet zo realistisch wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
@Webgnome, @YES, @Tosemime, @LoneRanger,
Bedankt voor jullie feedback. Ik was een weekend elders, vandaar late reactie.
Node verwijderen met MoveIt! had ik al geprobeerd. De weg veranderen in alle soorten wegen zorgt ervoor dat het punt dat ze stil blijven staan verschuift naar het deel welke ongewijzigd is. Dus eerder.
Heb de simulatie een halfuur laten draaien toen ik in een ander deel van de map bezig was. Geen verschil, net als dat "clear traffic" niets oploste om opnieuw iedereen zijn weg te laten vinden.

Oplossing welke wel gewerkt heeft is het afsluiten en de savegame opnieuw laden. Ben alleen bang dat het terug gaat keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ralph88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:07:
Node verwijderen met MoveIt! had ik al geprobeerd. De weg veranderen in alle soorten wegen zorgt ervoor dat het punt dat ze stil blijven staan verschuift naar het deel welke ongewijzigd is. Dus eerder.
Heb de simulatie een halfuur laten draaien toen ik in een ander deel van de map bezig was. Geen verschil, net als dat "clear traffic" niets oploste om opnieuw iedereen zijn weg te laten vinden.

Oplossing welke wel gewerkt heeft is het afsluiten en de savegame opnieuw laden. Ben alleen bang dat het terug gaat keren.
Dit soort dingen komen zo nu en dan terug. Dat komt door de 'brakke' pathfinding. En inderdaad een reload lost het meestal op als tijd het niet doet.

Mijn ervaring is wel dat hoe meer je gaat spelen met mods om het verkeer te beïnvloeden dit soort gevallen toenemen op de gekste plekken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ralph88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:07:

Wat bij mij meestal helpt is gewoon het hele stuk slopen en opnieuw aanleggen. Dan gaat de game weer nieuwe nodes maken en dan werkt het meestal wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Martinspire schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Wat bij mij meestal helpt is gewoon het hele stuk slopen en opnieuw aanleggen. Dan gaat de game weer nieuwe nodes maken en dan werkt het meestal wel.
Dit maakt geen verschil, het maakt het probleem zelf erger over een groter stuk. Hoe meer je verwijderd/veranderd, het probleem schuift mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralph88
Vanmiddag gebeurde het weer bij het upgraden van een national road naar een 2x2 snelweg. Alles vervangen en gedaan zoals eerder.
Google geraadpleegd en toen kwam ik uit bij de "Broken Nodes Detector".
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1777173984

Hij vond 2 broken nodes, maar dat waren voetpaden. Toen via dezelfde mod "remove ghost nodes" gedaan en toen begon het verkeer weer te rijden ...

Dus doe er net als ik je voordeel mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 13:34
Ralph88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:04:
Vanmiddag gebeurde het weer bij het upgraden van een national road naar een 2x2 snelweg. Alles vervangen en gedaan zoals eerder.
Google geraadpleegd en toen kwam ik uit bij de "Broken Nodes Detector".
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1777173984

Hij vond 2 broken nodes, maar dat waren voetpaden. Toen via dezelfde mod "remove ghost nodes" gedaan en toen begon het verkeer weer te rijden ...

Dus doe er net als ik je voordeel mee!
Die is erg fijn idd, kan je ook gebruiken om public transport stops die je niet meer kan verwijderen toch te vinden en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Devilfish schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Die is erg fijn idd, kan je ook gebruiken om public transport stops die je niet meer kan verwijderen toch te vinden en verwijderen.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ralph88 netjes gevonden! Ik kende die mod nog niet maar ik moet zeggen dat ik die problemen ook nog nooit heb gehad zelf (even afkloppen) terwijl ik, volgens mij, toch behoorlijk zwaar modded speel..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik zal ook maar eens een projectje posten hier na 2375 uur Cities Skylines 8)7
Het gebouw is gebaseerd op een bestaand gebouw in mijn woonplaats. Geen exacte kopie maar losjes nagemaakt met vele uren move-it _/-\o_
Het is nog een WIP maar de basis is er. Het 2e gebouw (foto 1 op de achtergrond) ben ik nu aan begonnen maar na vandaag 7 uur speeltijd op mijn vrije dag vond ik het eerst wel even goed zo 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vd9v789ERzO95RvlE0kKq9SXOtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT39d7YSbV7lic9sPSLMo7ss.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKrMEtxrXXcBr5mYMLhdIaJT_bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hudLZN3PFX3TSHJCnsRfOW1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uc_frkB4KV6TuJkew5K3SCXNfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji8y6F7i6IbKlIxAiSKK7tkI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6Ki7cW6pj4T0dP_IN2G94HR0N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWCSLzHdkfg8sI1v2NgU6jAe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQDW1eADIaGBHsp-TNpbF0eQUNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7e9QfEAvAVjC3j0mDgWXyqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhHfMYiREPvH6-0xCSWH0MXYat0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMgZo4GJPbqgPv4vB9RX4Z9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43xdu0VT0IV9_3-da_wItbv0SJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9XNk2gsqgUrIDhNyNK6CRVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WLhHQndZv0x2x1gs6GMiPoxVgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9czimzFa0Y2GNKbotUL8mG1W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gyaYmj58MVBJ3H-wjwE59DLyU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qDnjVwCD9bDockyEWhSl0iT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jagermyster wauw, mooi gedaan hoor! Ik zou er het geduld niet voor hebben! Ook al zit ik inmiddels ook op 2614 uur speeltijd :+ (Al laat ik het spel ook wel eens uren aan staan zonder er wat mee te doen dus helemaal representatief is het voor mij niet wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijd terug zei ik:
YES schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:32:
@PB-powell Oké ik heb Unsubscribe All geklikt in mijn steam workshop pagina. Dus we gaan helemaal opnieuw beginnen met mods en assets uitkiezen :+
Toch wilde mijn nieuwe stad niet vlotten en merkte ik terug te willen naar mijn vorige stad. In de afgelopen twee weken heb ik, denk ik, zo'n 8 a 10 uur gestoken in het weer kunnen starten van deze stad. Honderden mods, assets en props heb ik moeten subscriben en daarna settings weer zetten zoals ze ooit goed werkten. Maar het is zover, ik speel weer een aantal dagen in deze stad. Inmiddels alweer redelijk wat zaken aangepakt en klaargemaakt voor uitbreiding van de stad. Zit nu op ruim 131.000 inwoners en ga woonwijken bij bouwen aangezien er nog voor 50.000 man aan banen ligt :+

Hier een mooi overzicht van de belangrijkste wijken/plaatsen in de regio en stad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eayioh6ex9uEpzPfIdylSWe39Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhVqtbKa58tHNBQK4bljYIZ5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PB-powell schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:56:
@LoneRanger maar zijn het dan allemaal werkende velden? Geeft dat geen shitload aan vrachtverkeer?
Ja, alles is werkend en het vrachtverkeer valt op zich wel mee. Voor ik begon aan dit projectje zat ik op 81% traffic flow, momenteel 2% lager. In het gebied zelf heb ik 2 lange straten, 1 voor de aan- en afvoer voor de boeren en een lange weg waar de huizen aan liggen. De inwoners kunnen het makkelijks via wandelpaden naar de boerderijen, je ziet haast geen normale auto's. De vrachtwagens gaan via de andere [rijks]weg em zodoende geen verkeer- en geluidsoverlast voor de bewoners. Verder geen mods om e.e.a. te beperken of zo.
De normale industrie zorgt voor veel meer chaos omdat die ook nog eens aan je commercial moeten leveren.
Er wordt niet geïmporteerd, dat zorgt namelijk wel voor heel veel extra verkeer. Als ik het niet vergeet maak ik wel even een screenshot van het verkeer plus uitleg hoe en waar het heen gaat.

@Tosemime Dat eerste plaatje uit je laatste reeks lijkt een beetje een modern schilderij, erg gaaf.

@Jagermyster Wow, erg netjes maar ik hou echt niet van dat gepingel [om te doen]. Ik kijk liever naar een bird-eye dan street level en dan valt detail weg, maar dat is smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een vraagje wat betreft de Parallel Road Tool mod, ik probeer nu wat extra highways aan te leggen met daarbij wat paden voor wandelaars en fietsers. Deze paden wil ik een stukje hoger leggen dan de weg zodat ik geen gedoe heb met op en afritten en ook makkelijk een dwarsverbinding kan maken. Als ik dit bij de mod instel en de instelling op normal road behaviour laat staan worden toch alle wegen gewoon op de grond geplaatst. Als ik daarentegen de parallel road tool op elevated zet worden de path's wel op de correcte hoogte geplaats, maar dan moet ik m'n hele snelweg weer 'upgraden' om die weer terug op de grond te zetten.

https://i.imgur.com/wYfCdi4.png

Weet iemand waar ik hiermee de mist in ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Ja, alles is werkend en het vrachtverkeer valt op zich wel mee. Voor ik begon aan dit projectje zat ik op 81% traffic flow, momenteel 2% lager. In het gebied zelf heb ik 2 lange straten, 1 voor de aan- en afvoer voor de boeren en een lange weg waar de huizen aan liggen. De inwoners kunnen het makkelijks via wandelpaden naar de boerderijen, je ziet haast geen normale auto's. De vrachtwagens gaan via de andere [rijks]weg em zodoende geen verkeer- en geluidsoverlast voor de bewoners. Verder geen mods om e.e.a. te beperken of zo.
De normale industrie zorgt voor veel meer chaos omdat die ook nog eens aan je commercial moeten leveren.
Er wordt niet geïmporteerd, dat zorgt namelijk wel voor heel veel extra verkeer. Als ik het niet vergeet maak ik wel even een screenshot van het verkeer plus uitleg hoe en waar het heen gaat.

@Tosemime Dat eerste plaatje uit je laatste reeks lijkt een beetje een modern schilderij, erg gaaf.

@Jagermyster Wow, erg netjes maar ik hou echt niet van dat gepingel [om te doen]. Ik kijk liever naar een bird-eye dan street level en dan valt detail weg, maar dat is smaak denk ik.
Ah oke, ben wel benieuwd dan :) het ziet er iig erg mooi uit.

@Jagermyster heel gaaf! Ik probeer ook steeds meer te detailleren, ik snap daarom ook waar de 2375 uur vandaan komen :+ ik zit nu op een schamele 345 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08
@Jagermyster heel gaaf! Ik probeer ook steeds meer te detailleren, ik snap daarom ook waar de 2375 uur vandaan komen :+ ik zit nu op een schamele 345 uur.
Die 345 uur gaan vast hard oplopen als je het goed te pakken krijgt :)
Het probleem wat ik telkens heb met CS is dat de werkelijke tijd ongeveer net zo snel gaat als de tijd in het spel. Voor je het weet is de dag weer voorbij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik niet veel aandacht heb besteed aan mijn spoorlijnen, maar wtf krijg ik 5 treinen met 4, 16, 23, en 8 passgiers... en ze komen maar uit twee richtingen.. niet moeilijk dat alles vaststaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jagermyster schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Het probleem wat ik telkens heb met CS is dat de werkelijke tijd ongeveer net zo snel gaat als de tijd in het spel. Voor je het weet is de dag weer voorbij 8)7
Ja ik was begonnen aan een project om elke 1 dag 1 uur in 1 stad te spelen voor 1 jaar :+ (loop alleen flink achter), maar elke keer als de timer ging na een uur had ik al zoiets van 'nu al?'
Heb wel afgesproken met de vrouw dat ik in oktober mijn nieuwe pc mag bestellen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

AntiChrist7 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:17:
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik niet veel aandacht heb besteed aan mijn spoorlijnen, maar wtf krijg ik 5 treinen met 4, 16, 23, en 8 passgiers... en ze komen maar uit twee richtingen.. niet moeilijk dat alles vaststaat...
Je kunt als je de informatie van je spoorlijnen opent, aangeven hoeveel voertuigen je op de lijn wilt hebben. Als je maar zo weinig passagiers hebt, zou ik het aantal voertuigen verlagen. Je kan ze later altijd weer toevoegen.

The answer is 42.

• AntiChrist7
Zenyatta schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Je kunt als je de informatie van je spoorlijnen opent, aangeven hoeveel voertuigen je op de lijn wilt hebben. Als je maar zo weinig passagiers hebt, zou ik het aantal voertuigen verlagen. Je kan ze later altijd weer toevoegen.
Da tis toch alleen voor de lijnen die je zelf hebt gemaakt? Bij mij zijn het treinen die van buiten de map komen waar meestal amper volk opzit en heel de boel blokkeert...
Volgens mij kun je dat gewoon per station instellen of treinen van buiten af het station aan mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jagermyster schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Dat klopt wel heel erg ja, alleen toch had ik op een gegeven moment er echt geen uitdaging meer in en was ik er wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn. :X Binnenkort maar eens een nieuwe stad opstarten en dan eens verder kijken.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Joopieboy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:30:
[...]

Dat klopt wel heel erg ja, alleen toch had ik op een gegeven moment er echt geen uitdaging meer in en was ik er wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn. :X Binnenkort maar eens een nieuwe stad opstarten en dan eens verder kijken.
Herkenbaar. Op een bepaald moment hebben we dat denk ik allemaal wel eens. En dan een paar dagen / weken later start je het toch weer op ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had in het begin dat ik vooral veel te snel wilde en wilde groeien, met uiteindelijk allerlei problemen en dat het stockte. Wil nu een wat natuurlijkere map zodat je wat creatiever moet worden, vandaar dat ik deze komende week eens ga proberen:
YES schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:
@Joopieboy en @maubaan

Volgens mij is de map die ik gisteren deelde (Sunset Falls Harbor - Vanilla Map) aardig vanilla, zoals de titel ook al doet vermoeden.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2134834801
Twijfelde nog of ik met de aanbiedingen van laatst niet nog een DLC bij wilde kopen, Sunset Harbor wilde ik misschien nog erbij halen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40
Merk hetzelfde. Spel laatste weken paar keer opgestart, maar zat binnen 5 minuten in een anders spel. De uitdaging is er op dit moment uit voor mij, want efficiënt steden bouwen dat lukt me nu wel. Vind het wel jammer, maar hopelijk in de komende tijd weer een keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

AntiChrist7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Da tis toch alleen voor de lijnen die je zelf hebt gemaakt? Bij mij zijn het treinen die van buiten de map komen waar meestal amper volk opzit en heel de boel blokkeert...
Ah... Op die manier...

De lijnen naar buiten de map scheiden van de lijnen binnen de map. Kom je aan, moet je altijd overstappen omdat de trein fysiek niet door kan rijden.

Scheelt mij in ieder geval altijd veel treinverkeer in mijn steden.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 19:38
Het jammere vind ik dat je steeds maar moet bijbouwen (herhalende taak) wat mij vaak tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Marc3l schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:13:
Het jammere vind ik dat je steeds maar moet bijbouwen (herhalende taak) wat mij vaak tegenhoud.
Dat moet natuurlijk niet. Je kunt een bepaalde status quo proberen aan te houden. Kan een extra challenge zijn om te zorgen dat je op een bepaalde basis zit en dan met die basis aan ruimte toch steeds verder komt. Maar in den beginnen zul je inderdaad alles moeten opbouwen. Is niet heel gek voor een citybuilder

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 19:38
Maar je komt dan toch niet verder (zonder mods iig)? Bij meer inwoners ga je pas nieuwe functies unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Marc3l schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:30:
Maar je komt dan toch niet verder (zonder mods iig)? Bij meer inwoners ga je pas nieuwe functies unlocken.
Eh.. dat hangt van je speeltijd af naturlijk. En je komt dan op den duur op en punt uit dat je niet verder komt. Maar is dat erg? Je kunt proberen om zoveel mogelijk mensen in een zo klein mogelijke ruimte te proppen en dat soort zaken.

Die achiefments zijn leuk maar daar hoef je het op het den duur niet meer voor te doen vind ik. Je kan met dit spel zoveel kanten op ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zenyatta schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Ah... Op die manier...

De lijnen naar buiten de map scheiden van de lijnen binnen de map. Kom je aan, moet je altijd overstappen omdat de trein fysiek niet door kan rijden.

Scheelt mij in ieder geval altijd veel treinverkeer in mijn steden.
ja denk dat er idd geen andere optie is. Al zou het makkelijker zijn als er een slider was die aangaf "geen treinen onder x% bezettingsgraad"
Marc3l schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:13:
ja same, daarom dat ik liever iets verkies als Anno of Tropico. huidige game is enkel m wat achievements te halen. CS voelt erg vaak aan als "trek straten en kleur gebieden, steek af en toe een park ertussen, herhaal ad infinidum".

Ik heb schitterende designs gezien, daar niet van, maar dat is ook mijn issue: het is geen citybuilder, maar eerder een city designer (en enkel met mods wordt het ook pas echt mooi/interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Ik heb schitterende designs gezien, daar niet van, maar dat is ook mijn issue: het is geen citybuilder, maar eerder een city designer (en enkel met mods wordt het ook pas echt mooi/interessant)
Ik denk dat ik je opmerking wellicht niet goed interpreteer, maar juist city design is toch eigenlijk alleen met Cities Skylines goed uit te voeren? En ja, daar heb je mods/assets voor nodig inderdaad, maar dan kan je wel echt het ontwerp van je stad volledig naar je hand zetten.

Of bedoel je meer het ontwerpen van een functionele stad, waarbij balans etc belangrijker zijn dan hoe je hem zelf in wil richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat ik je opmerking wellicht niet goed interpreteer, maar juist city design is toch eigenlijk alleen met Cities Skylines goed uit te voeren? En ja, daar heb je mods/assets voor nodig inderdaad, maar dan kan je wel echt het ontwerp van je stad volledig naar je hand zetten.

Of bedoel je meer het ontwerpen van een functionele stad, waarbij balans etc belangrijker zijn dan hoe je hem zelf in wil richten?
ja, het is dus meer city design dan een citybuilder/game. En dat doet ie heel goed (als je een hoop mods neemt), maar mijn voorkeur ligt bij wat meer uitdaging en subsystemen. Na een uur in je stad bouwen heb je wel al het meeste van de game gezien en is de rest vooral repeat mode (of opmooien) .

Dus ik kan me er wel in vinden als mensen hier zeggen van dat ze hem niet lang na elkaar kunnen spelen. Bij Anno heb ik meer het "one more" gevoel: nog één productiechain opzetten en dan sluit ik af. nog één trade route instellen. nog één expeditie afwerken". En dan is het plotseling 2u snachts

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

ja, het is dus meer city design dan een citybuilder/game. En dat doet ie heel goed (als je een hoop mods neemt), maar mijn voorkeur ligt bij wat meer uitdaging en subsystemen. Na een uur in je stad bouwen heb je wel al het meeste van de game gezien en is de rest vooral repeat mode (of opmooien) .

Dus ik kan me er wel in vinden als mensen hier zeggen van dat ze hem niet lang na elkaar kunnen spelen. Bij Anno heb ik meer het "one more" gevoel: nog één productiechain opzetten en dan sluit ik af. nog één trade route instellen. nog één expeditie afwerken". En dan is het plotseling 2u snachts
Ja ik kan me daar wel helemaal in vinden hoor, dat het meer een ontwerp spel is dan een spel waar je uitdagingen moet proberen aan te gaan om mijlpalen/levels/niveaus te halen. Als je een paar keer alle stadia van je stad doorlopen hebt ken je het wel inderdaad.

voor mij zit de uitdaging hem dan ook in het bouwen van mooie, enigszins realistische steden voor zover dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Ben het ook wel eens dat het meer een ideale stads ontwerp game is dan echt een game game.
Als je op het begin van je stad je tax een beetje goed instelt maak je al snel winst en hoe groter de stad wordt, hoe simpeler de game is om vrijuit te bouwen.
Voordat ik begon op pc te spelen vele uren doorgebracht op de xbox one met deze game en zonder mods/assets (cheats) gespeeld. Waarvan 1 monster stad met 257k waardoor de xbox vaak vastliep en alle vakken zowat volgebouwd.
Nu ik een pc heb speel ik eigenlijk alleen nog met mods en assets met oneindig geld, oneindig soil etc vanaf het begin.
Ondanks dat het game-element er dan niet echt is, geeft het mij wel heel veel voldoening om een stad te bouwen naar eigen ontwerp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo speel ik deze game ook altijd, ik doe Cities Skylines juist voor ontspanning :)
Lekker bezig met het maken van een mooie stad, en voor je het weet zijn er weer een paar uur voorbij.

Ben met mijn stad nu begonnen met residential zoning, en heb een tramknooppunt gedetailleerd uitgewerkt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUCJWJA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PNb5yYd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tosemime ik blijf het kunstig vinden hoe jij zo'n fantastisch mooi centrum kan opzetten. Bij mij wordt het eigenlijk altijd een grid en die ga ik dan nog een beetje opbreken om het wat speelser te maken, maar jij hebt echt van die mooie centra die organisch uit lijken te dijen zeg maar.. Knap hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, hij is echt mooi, heb de bovenste inmiddels als achtergrond. Ik denk dat met name het blauw van de kanalen zorgt voor een mooie kleurbalans.

@PB-powell Bij deze de verkeersdrukte wbt landbouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXZ6tzb4CG_CibEB-C1JVAk3SNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdZOvCyQVe7hZ0QLMfpwfISu.jpg?f=fotoalbum_large

Het cargo station buiten beeld staat wel behoorlijk vast, sowieso is de verbinding een noodoplossing/rommeltje, dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES @LoneRanger Thanks :) ik vind dit zelf ook mijn beste centrum tot nu toe. Het is idd organisch opgebouwd, maar de wegenstructuur werkt super. Dat ging bij mijn vorige steden nog wel eens mis naarmate de stad groter werd. Bij mijn vorige stad bijvoorbeeld had de belangrijkste rotonde ook twee tram-kruisingen, waardoor er enorme opstoppingen ontstonden. Nu heb ik de verschillende verkeersstromen vrijwel compleet van elkaar gescheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime hoe begin jij normaal gesproken dan? Pak je één gebouw/set van gebouwen die het begin van je stad/centrum vormen en daar ga je dan omheen bouwen? Plan je veel vooraf en doe je dit dan in detail of gewoon globaal? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES Eerlijk gezegd had ik van tevoren niet echt een plan. Ik wilde in ieder geval een station met een verhoogd stationsplein maken met procedural objects en surface networks, om die mods een beetje te verkennen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ii9UB7i.jpg

Ik was wel tevreden met dit station en ben toen gaan kijken hoe ik hier verder mee wilde gaan. Toen heb ik eerst het kanaal evenwijdig aan het station aangelegd. De ruimte tussen de spoorlijnen en het kanaal heb ik opgevuld met RICO offices. Vervolgens ging ik nadenken over de wegenstructuur, ik wilde wel een snelweg dichtbij het station hebben, en het leek me wel cool om dit echt naast het stationsplein te doen. En die brug had ik in mijn vorige stad ook gebruikt en leek me hier goed passen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZuT24lh.jpg

Het centrum is dus vrij impulsief tot stand gekomen, er was geen plan vooraf. Soms heb ik wel een bepaald iets in gedachten als ik de game opstart, maar meestal bedenk ik in de game pas wat ik ga doen :) vanmiddag had ik bijvoorbeeld de game opgestart en zat ik flink te puzzelen met de uitbreiding buiten het centrum. Ik heb tramlijnen en monoraillijnen en moest ook nog bedenken hoe ik het snelwegnetwerk wilde leggen, en die mogen elkaar niet in de weg zitten natuurlijk. Daar ben ik dan wel even mee bezig maar dat maakt het ook wel een leuke uitdaging. Ik heb wel een aantal gebouwen die ik vaker gebruik in een centrum, vooral de 'La defense' serie van Luminou op de workshop ben ik wel fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoneRanger thanks voor de afbeelding! Zo te zien is het erg druk, maar echte files heb je niet zo op het eerste gezicht. Heb je despawning aan of uit staan in TM:PE? Ik zelf speel altijd met despawning uit om het wat moeilijker te maken. Sowieso raar als de auto voor je in de file opeens verdwijnt :+
En cargostations kunnen een drama zijn voor het verkeer. Afhankelijk van hoeveel en waar je ze hebt heb ik soms ook rijen van 100+ vrachtwagens die daar heen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Tosemime schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:26:
@YES Eerlijk gezegd had ik van tevoren niet echt een plan. Ik wilde in ieder geval een station met een verhoogd stationsplein maken met procedural objects en surface networks, om die mods een beetje te verkennen.

[Afbeelding]

Ik was wel tevreden met dit station en ben toen gaan kijken hoe ik hier verder mee wilde gaan. Toen heb ik eerst het kanaal evenwijdig aan het station aangelegd. De ruimte tussen de spoorlijnen en het kanaal heb ik opgevuld met RICO offices. Vervolgens ging ik nadenken over de wegenstructuur, ik wilde wel een snelweg dichtbij het station hebben, en het leek me wel cool om dit echt naast het stationsplein te doen. En die brug had ik in mijn vorige stad ook gebruikt en leek me hier goed passen.

[Afbeelding]

Het centrum is dus vrij impulsief tot stand gekomen, er was geen plan vooraf. Soms heb ik wel een bepaald iets in gedachten als ik de game opstart, maar meestal bedenk ik in de game pas wat ik ga doen :) vanmiddag had ik bijvoorbeeld de game opgestart en zat ik flink te puzzelen met de uitbreiding buiten het centrum. Ik heb tramlijnen en monoraillijnen en moest ook nog bedenken hoe ik het snelwegnetwerk wilde leggen, en die mogen elkaar niet in de weg zitten natuurlijk. Daar ben ik dan wel even mee bezig maar dat maakt het ook wel een leuke uitdaging. Ik heb wel een aantal gebouwen die ik vaker gebruik in een centrum, vooral de 'La defense' serie van Luminou op de workshop ben ik wel fan van.
grappige werkwijze. Speel je met unlimited money?

Lijkt mij ook een leuke speelwijze. Eerst een station oid neerzetten en daar je stad omheen bouwen. Of misschien iets historischer. Een kerk bouwn en dan daar omheen bouwen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

grappige werkwijze. Speel je met unlimited money?

Lijkt mij ook een leuke speelwijze. Eerst een station oid neerzetten en daar je stad omheen bouwen. Of misschien iets historischer. Een kerk bouwn en dan daar omheen bouwen ;)
Ja ik speel idd met unlimited money. Deze manier van bouwen bevalt mij ook wel, omdat je dan natuurlijk nog alle ruimte hebt. Beginnen met de hoofdinfrastructuur en dan daar omheen opvullen met residential en office gebouwen. Vaak maak ik mijn steden pas 'werkend' (riool, elektriciteit, aansluiting op snelweg naar buiten de map, etc) als ik het centrum een beetje op orde heb :)

Pagina: 1 ... 51 ... 64 Laatste