Update van mijn kant: ik heb de game een paar jaar (in-game jaren) laten lopen, waarbij het eerst redelijk goed leek te gaan, uneducated daalde wel, maar heel licht (van 66% naar 61%). Dat vond ik vreemd, zo lang zou het niet moeten duren. Voordat ik met mijn huidige map ging spelen had ik een map waarbij ik alle mods had uitgezet, daar was education nooit een probleem.PB-powell schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Correct me if i'm wrong, maar het ligt misschien ook aan de verhouding volwassenen/kinderen. Volwassenen gaan niet meer naar de lagere school en zullen dus, als ze on-opgeleid binnenkomen, altijd dat blijven. Kinderen doorlopen wel het hele leer-systeem en worden dan vanzelf volwassen met opleiding. Dus grote kans dat met het overlijden van de oudere generatie je opleidingsniveau automagisch stijgt.
High-schools gaan alleen teenagers heen en de uni young adults, maar dat weet ik niet zeker. Dat kan je checken bij de tool-tip in game.
Eerste actie was om een groot deel van mijn mods (voornamelijk de meest recent toegevoegde) uit te zetten. En warempel: direct na opstarten van de game ging ineens van alles naar level 2. Volgende stap was uitzoeken welke mod dan dwars zat, door om en om de uitgezette mods weer aan te zetten. De boosdoener bleek uiteindelijk de mod Plop Growables te zijn. Silly me, standaard staan daarin blijkbaar twee opties aan:
- Disable plopped growables automatic level up
- Disable grown growables automatic level up
Overigens gaat nu opeens ook m'n gemiddelde education level hard omhoog, dubbel winst!