Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 02:23

sdk1985

Cities: Skylines

Cities: Skylines is een nieuw spel uitgegeven door Paradox van de makers van Cities in Motion en Cities in Motion 2 (en eigenlijk ook een logisch vervolg in die ontwikkeling). Hopelijk wordt dit de opvolger van Simcity 4 waar we allemaal op zitten te wachten :)

Het spel is ondertussen gelanceerd (10 maart 2015) en het blijkt inderdaad een geruchte concurrent voor Simcity te zijn.

Over de game

[q=https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines?___store=eu]Cities: Skylines
The Sky is no limit!

Inhabit a world where you define the rules. Cities: Skylines invites you to create the city of your dreams in a sprawling landscape dominated by cloud hugging structures and jaw dropping architectural marvels.

Developed by Colossal Order, Cities: Skylines offers sprawling landscapes and maps with endless sandbox gameplay and new ways to expand your city. Key to progression is the ability to influence your city’s policy by incorporating taxation into districts. All this including the ability to mod the game to suit your play style makes this the definitive city building simulation.

You’re only limited by your imagination, so take control and reach for the sky!

Main features:

• City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.
• City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.
• Road building and zoning
• Unlock buildings and services
• Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas
• Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros
• Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities
• Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards
• Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city
• Water flow simulation: Add new challenges to water services.
• Polished visual style and core gameplay
• Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Video

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MBbwUZsJSnOEyWcsCM6PwkxC/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lhwVzxF0H4Lg1YGlUTdd6Hvw/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N1oYNpUpVIBmefTTWDxmReXl/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VaamWJrcmbx8ezwTFGbe7EPk/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Rc2cCftGaqcnQgAZeeOmTSA/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/37qgv9jR2AO8FVeTyDtyCEhx/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8e8CtdOysVk9T8rNYtDh7W9M/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uJPPbTNRHIIphJgz1RYxurgc/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pCrqzQS5DANXPMHQFcpDaZgz/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DUwIhxAe13WIAqp2nkaGDrbi/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J4hVuq5TTblx9GN58xbFJZvZ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1JjgHpYIVrtrjLvhLBO8nwVC/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H2zqsbAGI3gO4QNGjcuN4u98/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zs0gK1UqA9pEeykiK2s71YIB/medium.jpg

Guides

Cities Skylines Guide: Beginner tips and tricks guide
Cities Skylines Guide: Electricity and the best power plants?
Cities Skylines Guide: How residential zones work
Cities Skylines Guide: How Industries work
Cities Skylines Guide: How to use Industrial specialization

Cities Skylines Game Performance Review

Officiële website
Zin om mee te helpen met deze TS? Stuur mij dan een DM en dan voeg ik je graag toe :)

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 29-07-2015 23:35 . Reden: nieuwe guides ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ziet er veel belovend uit. Na de flop van SimCity hoop ik echt op een waardige SimCity 3000 en SimCity 4 opvolger. Eentje waar ik weer uren en uren in kan gooien. SimCity 4 is me net iets te crashhappy (hoewel met de gog.com versie 't wat stabieler lijkt).

Die trailer ziet er in elk geval bruut uit, weer iets om naar uit te kijken in elk geval. Ook het feit dat ze tot nu toe GEEN multiplayer aanbieden vind ik wel prettig. Niet dat ik per se geen multiplayer zou willen, maar het geeft aan dat de game zo gemaakt wordt dat ie goed offline te singleplayeren is, niet net als SimCity die dat niet kan.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 15-08-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Cool, deze ga ik zeker in de gaten houden :). CiM(2) heb ik niet veel gespeeld eerlijk gezegd, ik werd tureluurs van het OV (instellen van haltes, vertrektijden en al dat gedoe). Misschien moet ik het een tweede kans geven...

[ Voor 82% gewijzigd door TommyGun op 15-08-2014 09:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297997

Beetje jammer dat praktisch alle huizen/modellen gecopy-paste zijn uit Cities in Motion 2. Zij het met kleine aanpassingen. Ook de wegen en vooral de snelweg heeft nog wat werk nodig als ik het zo bekijk. Wel positief zijn de bomen en voetpaden naast de weg, deze creëren wel een stadsgevoel (CiM2 mist dit enorm).

City Policies klinkt dan weer erg interessant, als dit in de richting gaat van Sim City waarbij je een deel van je stad kan instellen als toeristisch, industrie, scholen, woonwijken, etc. En eindelijk mod-support, zal CiM2 wel niet meer krijgen dan.

Maar toch vrees ik dat door het budget en de mogelijkheden van Paradox/CO het niet de Sim City gaat zijn waar wij op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 297997 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:51:
Beetje jammer dat praktisch alle huizen/modellen gecopy-paste zijn uit Cities in Motion 2.
Zo erg is dat toch niet? Ik vind de modellen die nu gebruikt worden er al prima uitzien. Ik zie liever iets mindere graphics, maar een betere gameplay dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:49:
[...]

Zo erg is dat toch niet? Ik vind de modellen die nu gebruikt worden er al prima uitzien. Ik zie liever iets mindere graphics, maar een betere gameplay dan andersom.
Ik stel ook gameplay op nummer 1. Anders zit je met een hele mooie stad maar is het zo saai om te spelen dat het niks uit maakt en je het spel weer afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daarbij beloven ze goede mod-ondersteuning, dus mochten de gebouwen niet naar smaak zijn kan de modding community er misschien iets van maken.
Maar ikzelf vind het er ook niet zo erg uitzien. Een andere texture voor de stoep wil ik wel denk ik, het is te clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:47

Basszje

Reisvaap!]

Volgens mij komen de modellen uit Cities in Motion voor een deel, althans de stijl is hetzelfde.

"Play offline" - in de video lijkt mij wel een uithaal naar Simcity trouwens :+

Ik ben benieuwd. CIM2 sprak me niet aan, maar met CIM zelf heb ik aardig wat uren gespeeld.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:19
Ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar wat gameplay trailers.
Na het laatste SimCity fiasco ga ik nu wel eerst reviews afwachten voordat ik deze ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

Ik mis het nog wel eens, sim city 3000. maar dit lijkt mij een zeer geschikte opvolger, zolang er aan een aantal vereisten wordt voldaan:

- logische UI
- Ruime diepgang, oppervlakkige games hebben we al genoeg (sacred3 anyone...?)
- 3D bouwen, vlakke stukken land bezetten kan iedereen. Waar ik op doel is volledige vrijheid om in drie dimensies wegen, tunnels, bruggen, huisvesting en andere meuk aan te leggen.
- Snugger volk. Bij voorkeur inwoners die niet met zijn allen door 1 enkel klein straatje willen proppen terwijl een blokje verder een dikke weg ligt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zolang het volk maar niet van die waterhoofden heeft als in CXL. Wat kon ik me daaraan ergeren. Weg immersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
Whoah. De preview ziet er goed uit. De sfeer in het filmpje is gewoonweg zalig, precies zoals ik van de nieuwe sim city 5 had verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zeer interessant om te gaan volgen. Ondanks dat ik de laatste SimCity echt geen flop vond, maar slechts een nieuw concept van een oud beestje, lijkt me dit toch meer een alternatief van SC3000.

Gezien de alpha footage op de website zal je ook een aardig rekenkracht achter het spel moeten hebben wil je echt het ultieme uit deze game kunnen halen.
Ik hoop echter wel dat ze meteen iets doen aan waar SC een paar keer goed de mist mee is gegaan.....traffic control...

Wabbawabbawabbawabba

• anandus
  • Niet online
Ze hebben een Q&A gedaan. Lap tekst, maar interessant :) :
Instead of doing point by point comparisons I'll paint in broad strokes.
Our cities are big 36km2 We ship with mod tools We generally focus more on systems/features than on visuals. Districts - you paint districts with brush tools and then can change policies/rules for them specifically. What makes Soho soho? What makes harlem harlem? It's your policies and rules
The cities will be 36 square km, not necessarily in a square

I know probably can't get specifics, but would you describe this as a more expansive or larger area to build a city on than the (very restricted) tiny room in simcity 2013? I often find that game revolves around tearing down one thing to fix something and causing another problem in the process because of the small room.
It's a lot bigger. About 36km2. We've optimized the game for cities of that size. BUT - The sweetest feature is that we'll have an option where you can uncouple the limitation and go bigger. but that's up to you and your hardware :)

Will it feature regions like in SimCity?
Nope. It's an interesting concept/feature if done correctly though. But we don't expect you to depend on other players/cities in order to build a big sweet city.
There are no regions, but map tiles have attributes like a possibility for a certain outside connection (seaside for harbor, train tracks for train connection) and natural resources. So selecting map tiles to expand to lets you choose what kind of a city you want to play.

Are there "neighbor" AI cities that offer/request utilities?
There is an outside world, but it just buys any surplus your city produces and offers resources and goods if your city needs something. To get the highest tax income your city would produce everything itself, but the outside world is there to help you.

So, it will be like other titles, where you develop just one big city? Or there are districts, or something like that?
There are districts that you can set yourself and set different policies in the districts to make them be different from each other.

Will there be any agricultural building/zoning options? If I wanted to make a small town with farm land surrounding it, would it be possible?
Totally possible. Agriculture is in the game.

This question is regarding how you plan on making cities feel like they are living in breathing. For example, in SC4, the NIMBY/YIMBY system was pretty powerful and made the city feel alive. For example, you could make buildings historical, or buildings would become abandoned if there were too many NIMBY's in the area, or the economy was bad. Furthermore, streetscaping would change based upon the wealth level of the neighborhood. I realize this is a somewhat complicated question, but what mechanics do you have in place to make cities in this game feel like they are living and breathing?
Buildings level up, becoming more fancy. There's also low density zones for making places look more like suburbs and high density for creating a city center. It is possible to for example have an area of low level high density buildings that can look like a ghetto next to a city center of high level high density buildings. Abandoned buildings are there, and you can leave burned down buildings on the map if you like. There are also little things, like if garbage collection facilities are overburdened, the buildings start to pile full trash cans on the curb. Or the fact that when the ground gets polluted around an industrial area, the trees on the ground become dried up and brown. We really want the world to feel alive and are making many neat details to tell you who lives where and how they are doing!
Cities is built on Unity in the same way as CiM2

So when you say hardcore, how hardcore are we talking? What kinds of things can we expect that will make this a truly immersive sim in terms of city building and city feel?
Somewhere between SC4 and Cities XL? We don't want to go overboard and Dwarf Fortress it - but still allow depth. We expect modders to do really, really hardcore stuff. Depending on what people ask for we're shift post release content/feature in that direction. We are aiming to make a game that is easy to learn but has depth for players who really want to delve deep into optimizing the city. It's not so much the difficulty of the game, but the amount of things you can tweak in your city.
As Cities Skylines follows Cities in Motion, how extensive will the transit infrastructure options be? E.g. dirt roads, streets, roads, one-way roads, avenues, highways, underground/elevated roads, trains, subways, monorails, maglev, ferries, helipads, various sized airports, etc…
The only ones we don't currently have from your list are underground roads, monorails, maglec, helicopters and airport sizes, so I think we have a pretty nice amount of options! The different road types are very flexible and work for different things, I made a gorgeous and well working roundabout yesterday using the highway road type.

Is there a option of naming and renaming streets? (at best, given evry a estate a number/adress - maybe automatically?
At the moment there no street names planned. City districts can be created and named, and each building has a name automatically generated.

Can you please explain a bit more what you mean with modding support? Will we (the community) be able to create and load own 3D-Models?
Yes, actually, with specially designed tools :) We will reveal a bit more on the exact nature of the modding tools later, they are still in development. So, we are looking into that, but here is also where we really hope the community will go at it. The game will ship (according to plan) with built-in tools to import 3d objects, and to be able to share them easily on Steam Workshop.

Will there be landmarks (Ie famous like the Statute of Liberty or Eiffel Tower)?
What kind of city builder would it be if we didn't?

Will there different road types (american, german, english etc) just like in City xl?
We don't have roads divided by geographical location, but there is a nice selection of roads, like decorated versions with lower noise pollution of each type, highways and special highway ramps.

How much will the game cost or what price range are you aiming for?
We're looking at starting at $29.99 - that's HALF of some other management games. But we'll likely have some kind of Digital deluxe edition, or even a super collectors edition (if there's interest) - is there? No Early access.

This question is regarding parks. I think giving players robust tools for placing parks really can add realism to a city. For example, fountains, plazas, zoos, bike paths, and trails are typically found in real life cities. Will this game offer players multiple types of parks?
Yes! We are working on a tool that actually lets you create unique parks with the game assets and place those. There are also pre-made parks, naturally. We want to give the player room to be creative with parks, just having the same few types is too boring!

Are there plans to generate in-game maps using external map data (e.g. OpenStreetMap, Google Maps, etc)? Most of us love the idea of running our own home towns.
As the basic goal in the game is to build a city we haven't planned that you could generate in game maps (road networks etc). However with the map editor you'll be able to create a landscape of your choosing to start building the city on. Importing a height map makes the landscape pretty realistic starting point.

Would someone who was bored with Sim City a long time ago actually enjoy this game?
For the record. I played and enjoyed the latest Sim City about 6 hours. We're building a game you can play for 600 hours.

Will the game have regions like SimCity 4 and what will be the maximum city size?
The map consists of tiles. Each tile is 2 km x 2 km and one city can have nine of those. You get to choose the tiles from 25 tiles on the map. The area is all seamless so you can have a pretty huge city! There are no regions, but there is a world outside the map that buys excess goods and ships resources if your city needs something.T he maximum city size is 9 map tiles, one map tile is 2km x 2km. You start with the first one and then get to unlock more land for your city.

Will there be other types of transport than metro and buses? In DLC?
When the game comes out there will be airplanes, trains and ships for outside connections. Currently buses and metros are only planned for inner city transport, because we felt having two options for transport on the roads might be a bit too much. Maybe later then, I love trams ;D

Will there be beautification options for roads? i.e. having a garden along the middle of an avenue, having a street lined with trees, etc…
Yes, there will be plenty of options for different road types.

Will there be any future tech within Cities Skylines? E.g. fusion/microwave power plants, fully automated cars, personal air cars, arcologies, etc…
The game timeline lets you go a little bit into the future, so there are plausible inventions like a fusion power plant.

Coming from a transport focused playstyle, have you decided on whether you'll be keeping the same depth there? Or will you be making sure that players don't have to play a whole game (and spend their time managing it) within this game?
Transportation is made lighter and more streamlined, since Skylines in not about it but rather the cities. We do have many options, like planes, trains, metro and buses, but you don't have to go to ticket prices or setting schedules.

Will there be hand-made buildings or they will be procedurally generated?
The buildings are handmade with love from our talented artists!

Will it be possible for citizens from one town travel to another for work? So you could have a suburban area in one zone and people will commute to work in the main metropolitan city in another? Will be there be a way to fill in oddly shaped gaps between buildings/roads with grass or pavement? I loved this feature in Cities XL. Is building stuff zone-based (like Sim City), or you choose what to build and where (like Tropico), or somewhere in between? The trailer looks fairly grid-based. Will you be able to rotate buildings/zones, and how flexible is rotating (ie: can rotate 45º like in Tropico, or free rotate) Take your time with the game and make it the best city sim ever, I'm looking forward to it!
Lets see if I can answer all of these! Citizens work only inside your city. But with the large map size you can have smaller cities on the same map. I like to do a suburb, then a city center and a industrial area separately. People move around the map and you just have to make sure to have good highway connections between your towns. You can place decoration items freely. We want to help fill the odd gaps, so our grid system is made to not create many gaps and the decoration tools that are still being worked on will help with fixing the few there will be. Building is zone based, except for city services. Basically you mark zones for residential area, commercial area, industrial area and office area, and place things like hospitals, schools and police stations yourself. Building roads creates grid. The roads themselves are not ties to a grid, so you can place the roads in any way you want, including curved, and plop buildings next to them. Thank you, we are very proud of the game and want to make it great!

Currently, There're no Linux/SteamOS in the system requirements on the game's Steam page. Will these operating systems be supported at launch (or later)?
Linux/OSX will be supported!

?Missende vraag?
There's many different road types: small, large, decorated version of each, highway, highway with noise barriers, gravel road... Transportation is streamlined from CiM 2, so the tool for making lines is easier and faster to use and no timetables or ticket prices need to be set. The timetable depends on how much budget you give to transportation: the depots get the amount of vehicles they can with the money and divide the vehicles to lines based on line length. You get income from tickets.

How extensive and detailed will the taxation/ordinances/policies go? I know it sounds like a weird question, but the big things that SC2013 and SCS needed was the schtuff that SC3000 and SC4 love to use: charts and graphs.
Taxation and budget are all there, how much you want to fine tune it is a bit up to the player. Policies is something we are really sinking our teeth into, and hope to be able to deliver toons, from the really important like industrial policies, to the more mundane like pet ban.
In Cities in Motion 2 you employ a brush style to determine fare zones - will this concept be implemented in Cities:Skylines? In particular for zoning, parks/greenspace, and identifying cultural / business centers?
Yeah, this is done via the district tool where you can zone your city in different districts and set local policies and specialisations.

I've never played any of your city games, although I've thought about it quite a bit and I really enjoyed SimCity even though lots of people hated it. Will I love this game? Can you explain some of the similarities and differences between this and SimCity?
You are talking about the newest SimCity, right? Skylines takes inspiration from earlier SimCity games, so it's a bit less casual than the newest one and has more micromanagement, thought some of the optimization is optional so player who just enjoy building can play it "lightly", without going into all the details.

Will it incorporate some kind of CiM public transport system or will it be more in the line of 'place bus stops in places and buses find their own routes'?
The player is allowed to make bus lines by placing drops and drawing lines, but the vehicles go to the lines automatically from their depots.

Are buildings dependent on lots (a polygon) or do they grow dynamically based on zoning? If dynamic, can roads expand lanes and not require the building to be destroyed?
Buildings do have lots, but there are buildings of all lot sizes so there won't be any weird looking empty space left. If you upgrade or downgrade an existing road, the zoning is preserved but if the road size changes, buildings are automatically destroyed (only zoned buildings! You can't accidentally destroy for example a hospital) and new ones spawn.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ziet er goed uit :). Nu maar hopen dat ze er ook echt wat van weten te maken.

Ook dat ze direct al aangeven dat ze veel ruimte willen laten aan de modding community is erg positief, maar dan zou ik het wel waarderen als ze ook een platform kiezen waar ze die mods willen verzamelen (bijvoorbeeld Curse, zoals Squad dat uiteindelijk ook voor KSP gedaan heeft). Het eindeloos zoeken naar mods op half werkende websites is nog wel eens een lastige klus.

• anandus
  • Niet online
Hier overheen gelezen? :)
[...] and to be able to share them easily on Steam Workshop.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

KrazyJay

Wat mij vooral stoort aan CiM2 met over 120 uur speeltijd is het verkeer, je ziet dat het wegverkeer op dezelfde manier over wegen gaat als spoorverkeer. Bij elke kruising kiezen ze een geschikte (kortste?) rijbaan, of deze nu vol met file staat of niet, en als het verkeer op de andere rijstrook nu wel door kan rijden blijven ze net zo graag staan omdat ze aan de andere kant van de map een afrit moeten hebben. Ik hoop écht dat dát bij Cities: Skylines wel opgelost is, want voor mij is dit echt een dealbreaker. Verder ziet het er veelbelovend uit, en staat deze dus ook op mijn wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Laten we hopen dat het wat meer management opties heeft. Denk daarbij aan verschillende mogelijkheden om verkeer beter te stroomlijnen door verkeer situaties echt aan te passen, in plaats van enkel een weg upgraden zoals in de meeste games. Denk aan stoplichten aanpassen bijvoorbeeld.

En het aanleggen van utility netwerken, in plaats van enkel een powerplant te hoeven plaatsen. Routes bepalen voor vuilnis wagens. Gebieden aanduiden waarbinnen je brandweer en politie opereert. Onderzoek verrichten naar stadsverbeteringen. Ik heb al nooit begrepen waarom die diepgang uit de SimCity reeks gesloopt werd. Dat houdt dit soort games juist leuk. Gebouwtjes plaatsen gaat op den duur vervelen. De mechanics van de laatste Simcity zijn ronduit bagger(geen water op kunnen pompen omdat de grond uitgedroogd is terwijl er 2 meter naast een rivier stroomt.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een nieuw filmpje. Ziet er goed uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

wow, dat ziet er inderdaad al wel heel erg gaaf uit, ik denk dat ik me hiermee wel weer een flink aantal uurtjes kan gaan vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 10:07
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Ze moeten alleen wel wat doen aan de variatie in huizen.
Zag op een gegeven moment 5 dezelfde soort flats naast elkaar staan, alleen met een andere kleur.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
KrazyJay schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:48:
Wat mij vooral stoort aan CiM2 met over 120 uur speeltijd is het verkeer, je ziet dat het wegverkeer op dezelfde manier over wegen gaat als spoorverkeer. Bij elke kruising kiezen ze een geschikte (kortste?) rijbaan, of deze nu vol met file staat of niet, en als het verkeer op de andere rijstrook nu wel door kan rijden blijven ze net zo graag staan omdat ze aan de andere kant van de map een afrit moeten hebben. Ik hoop écht dat dát bij Cities: Skylines wel opgelost is, want voor mij is dit echt een dealbreaker. Verder ziet het er veelbelovend uit, en staat deze dus ook op mijn wishlist.
Dat met het verkeer vond ik ook vervelend. Heb het wel opgelost door allerlei wegen te verleggen en afslagen weg te halen of nieuwe afslagen te maken naar rustige gebieden. Hierdoor had ik op termijn alleen nog maar de breedste wegen in mijn stad. Huizen gesloopt om die wegen er in te leggen. Inderdaad jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
gameplay ziet er ook goed uit. Maar eerst wil een grote stad en verkeerssimulaties zien

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuwe video, services & policies:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Het is gewoon letterlijk een kopie van Sim City.. Ik wacht de eerste reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HawVer schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:09:
Het is gewoon letterlijk een kopie van Sim City.. Ik wacht de eerste reacties af.
Maar misschien hebben ze de nadelen van simcity niet gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
De afgelopen maanden is er redelijk wat nieuwe footage vrijgegeven. Een recente is de volgende developer playthrough:
http://www.gamespot.com/v...playthrough/2300-6422823/

Het spel ziet er op meerdere fronten erg goed uit. Voldoende land size ter beschikking, en de developers hebben al op cynische wijze aangegeven dat het voor modders mogelijk zal zijn om zelfs voorbij deze vooraf ingestelde limitaties te gaan (echter kunnen zij niet instaan voor de gevolgen op wat betreft performance :p). Vanaf launch de wens een goede ondersteuning voor modding te geven. De gewenste features inbegrepen vanaf launch: diverse OV vormen, zoning en zoning policies, curved roads, bridges/tunnels, terrain editor (hoewel mogelijk iets beperkt), mogelijkheid om open spots te vullen met props, etc.

En daarnaast is het een uitgever welk goed bekend staat om ook na launch nog voldoende support te geven voor hun producten, extra content, etc. Vaak tegen erg schappelijke prijs. Zie ook bijv. de DLC packs voor CiM 2.

Ik kijk er alvast naar uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had geen idee van de ontwikkeling van deze game tot ik net LGR over Europa Universalis bekeek. (wat een heerlijke game was dat toch)

Ik zie in de meeste filmpjes stippellijnen, zoiets als in SimCity (5) dus, een soort grenzen.
Dat is nou juist waar ik niet op zit te wachten.Heck, het is de enige reden dat ik SC(5) geen kans heb gegeven.

Toen ik vroeger SC4 speelde liep het in flinke megalopolissen ook niet meer vloeiend, maar dat kon mij niets schelen.

Als ze in deze game ook de grenzen van je stad beperken, voor je eigen bestwil in dit geval, dan is het echt niets meer dan een clone van SC(5).
CPU/GPU will adapt.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het las begin je met 4km^2 en kun je unlocken naar een max van 100km^2.
Het is dus niet onbegrensd maar stukken groter dan SC.
Ik kan geen officiële bron vinden maar kwam tegen dat er wel een cap van 1M aan inwoners zou zijn.
Het is absoluut een SC-kloon maar er schijnt vooral gekeken te zijn naar de dingen die in SC niet werk[t]en en de negatieve punten van het spel.
Mss is het voornaamste nog wel dat er vanaf de release een mod-tool beschikbaar is, ook daar nog geen officiële bron van gezien maar het schijnt toegezegd.

Anyhow, hier een informatief filmpje over metname het zoning gebeuren.

[edit]

in het volgende filmpje, wat over recourses gaat, wordt al iets meer uitgelegd over het unlocken en krijg je iets meer zicht over hoe groot zo'n plot maximaal kan worden. [10 blokjes van 2x2]

[ Voor 18% gewijzigd door LoneRanger op 19-01-2015 15:11 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:05:
Zoals ik het las begin je met 4km^2 en kun je unlocken naar een max van 100km^2.
Het is dus niet onbegrensd maar stukken groter dan SC.
Het is wel beperkt door je systeem. Hoe beter je systeem, hoe groter de stad die je kan bouwen.
Maar met een beetje modern systeem kan je wel flinke metropolissen bouwen :9
Edit:
How big will the maps be?

The map consists of tiles. The maximum city size is 9 map tiles, one map tile is 2km x 2km. Players start with the first one and then unlock more land for their city. Players get to choose the tiles from 25 tiles on the map. The area is all seamless so pretty huge cities can be developed.

The cities can be 36 square km, and not necessarily in a square. However there is an option to uncouple the limitation and go bigger, dependant on the player’s hardware.
Ik kan geen officiële bron vinden maar kwam tegen dat er wel een cap van 1M aan inwoners zou zijn.
Er is geen cap, maar voor testen richten ze zich op steden met in ieder geval 1 miljoen inwoners (stond in een Reddit AMA geloof ik)

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 19-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 19:58

Martinspire

Awesomeness

Ik zag dat het ondertussen Cities XXL is gaan heten?

Verder maakt me de mapgrootte nog niet eens uit. Als de game te saai, simpel of moeilijk is, dan kom ik toch niet aan een dergelijke metropool toe. Ben eerder benieuwd hoe het verder speelt. En hoe het op lange termijn speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2015 15:53 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cities XXL is een ander spel: [PC] Cities XL

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 19-01-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die world premiere game play gekeken. Dat ziet er echt (oud en) vertrouwd uit. Maar dan met alle mooie dingen van...SC5.

Ik had het eerder hier mis...je kan gewoon lekker doorbouwen.

Release date 2015...hopen dat het niet al te lang duurt. Maar ik geef ze de tijd.
Ze zijn heel erg goed bezig daar.

Die gast in die 2 filmpjes reageerde wel te vaak met WOW, op dingen die we kennen uit SC3K en SC4. :P
Maar ja, ik ben helemaal blij voorlopig.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 21-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16
Wat fimpjes gezien, ik ga wel warm lopen hier voor.. Toch dingen die ik nu mis in SC5 die ik hier wel terug zie.. Ben beniewd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik ben voorzichtig enthousiast. Ik heb al wel wat dingen gezien dat ik denk, oei, gaat dat wel goed. Met name verkeerssimulatie. Alle verkeer die naar rechts wil in één lange rij op rechts voorsorteren. Dat ziet er uit als een slechte pathfinding. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat vroeg voorsorteren is juist om opstoppingen te voorkomen van auto's die later van baan willen wisselen.
En de pathfinding past zich aan de drukte aan, als het ergens te druk is, dan wordt er een andere weg gekozen. Voor de auto's in de rij zal het weinig uitmaken, inderdaad, maar andere auto's zullen een andere route kiezen.
Althans, dat zeggen ze. We moeten even kijken :)

Ik moet trouwens zeggen dat ik het districtenstelsel wel heel erg interessant vind.
Je kan met een brush een district maken en op districtniveau allerlei dingen fine-tunen (bijv wel of geen hoogbouw, bepaalde services (denk aan de ordinances van Simcity 4), etc.
De verschillende finte-tune-categorieën zijn: Industrial specialization, Services, Taxation and City planning
Ik vind dit een heel interessant iets en geeft je meer controle over je stad.

Zie deze dev diary voor meer info en screenshots.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 21-01-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Jakarta gaat iedereen die naar rechts wil niet in de rij staan op het rechter sorteervak, maar rijdt er lomp langs via andere banen, waardoor er daar ook opstoppingen onstaan voor mensen die bijvoorbeeld recthdoor of naar links willen gaan.

Zoals het er daar in CS uitziet heeft een naam: Discipline. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Ja, hier word ik blij van. SC was wat dat betreft altijd concessies doen, hoewel ik daar toch heel veel uur in heb zitten. En zo te zien zijn ze er al redelijk ver mee. Release in september? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De releasedate wordt volgende week bekend gemaakt
In ieder geval Q1 van dit jaar hebben ze gezegd, en ze hebben gezegd dat ze geen vertraging op hebben gelopen.
Maar er zijn 2 data gelekt, 10 en 20 maart. Iets in die richting in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh my goodness! Dat is zeer binnenkort! Prachtig nieuws! Is dat van hun main site? Die hou ik zo goed als ik kan bij, maar die had ik gemist. Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:44:
De releasedate wordt volgende week bekend gemaakt
In ieder geval Q1 van dit jaar hebben ze gezegd, en ze hebben gezegd dat ze geen vertraging op hebben gelopen.
Maar er zijn 2 data gelekt, 10 en 20 maart. Iets in die richting in ieder geval.
Simcity kwam uit op 5 maart dus dat zou wel een passende datum zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HMC schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:47:
Oh my goodness! Dat is zeer binnenkort! Prachtig nieuws! Is dat van hun main site? Die hou ik zo goed als ik kan bij, maar die had ik gemist. Klasse!
Ik houd hun forum en de subreddit bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(Tekst verwijderd)
Dit ziet er echt uit als de enitge waardige vervolger van SC4.

Edit:
Dit dus?
http://forum.paradoxplaza...6&viewfull=1#post18830106
De 10de van Maart!!

[ Voor 55% gewijzigd door HMC op 06-02-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

10 maart dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 10-02-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit ziet er geweldig uit, echter maak ik niet nog een keer dezelfde fout als met de laatste Simcity. Ik ga hem dus wel eerst testen...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad is deze trailer erg vergelijkbaar met de SC5 trailers voor release. Maar ik heb hier toch iets meer vertrouwen in. Met SC5 footage was het mij na een tijdje al duidelijk dat het stretched was, en je kon zien dat de steden niet groot waren. Ik heb pijn in mijn hart om te zeggen dat het de enige SC is die ik nooit gespeeld heb. (Echte SC, geen ville of wat dan dan ook heet)

Trailers zijn altijd prachtig, maar dit is...prachtig.

Wat bedoel je met testen trouwens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff testen, als 13 mensen een/de poging doen om de teleurstelling van SC weg te poetsen en daarbij luisteren naar de feedback dan durf ik het risico prima aan van een eventuele miskoop.
Eigenlijk best raar dat je hem eerst gaat "proberen" omdat EA niet echt het product heeft neergezet wat je had gehoopt.
Als je nu zegt dat Paradox nooit een goede game heeft gemaakt en je het daarom niet aandurft dan heb je een punt.
Dat je het doet moet je zelf weten natuurlijk maar het voegt imho niks toe aan de discussie/topic.

Als ik die dam zo voorbij zie komen in de trailer dan begin ik aardig te watertanden, dat water [physics] is toch wel revolutionair in een city-builder.

Voor mij is het een must-buy al was het maar om het idee wat er achter zit, het luisteren naar feedback en het openstellen voor modders vanaf dag 1.
Geen te kleine lods zoals SC en echte multi core support, als er ook geen memory leak in zit dan zijn ze al stukken verder dan Simcity en Cities X[x]L.

[edit]

oh en €27.99 of €36.99 voor de Deluxe edtion, is dat niet de helft zo'n beetje van wat Simcity kostte?

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 10-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik kom net dit topic tegen, wist nog helemaal niet dat dit eraan zat te komen! Ben zelf een enthousiast fan van SC4 en zoals ik dit zie is Skylines precies wat SimCity twee jaar geleden had kunnen/moeten zijn. Ben benieuwd!

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 23:30
Sinds de eerste filmpjes die ik hier van gezien heb, ben ik zeer benieuwd naar dit spel :).
Mijn verwachtingen zijn hoog, maar toch zal ik eerst de reviews afwachten voor ik het spel ga kopen.

De kosten zijn inderdaad een stuk lager dan toendertijd bij SC, maar om zomaar 30 euro te betalen voor een spel wat je vervolgens niet meer speelt is ronduit zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hier wil ik nog wel 3 tientjes voor neertellen als die inderdaad zo goed is als het er nu uitziet.

Ik wil gewoon weer echt een goede citybuilder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het moet echter wel gezegd worden dat het ook een heleboel dingen overneemt van Simcity die wel goed waren en dat is toch wel makkelijk. Want eigenlijk had Simcity gewoon 2 problemen: Gebieden om te bouwen waren erg klein. En als je een grote stad kreeg, was die niet meer te beheersen (verkeer, vervuiling en gas/water/licht was zeer lastig te managen).
We weten al dat punt 1 bij deze game een stuk beter zit, maar hoe zit het met de 2e? Dat is nog iets waar we eigenlijk weinig van hebben gezien. En van mij hoeft een stad ook niet miljoenen inwoners te hebben, maar ik moet wel kunnen blijven bouwen en managen. En niet tegen een muur oplopen die niet te overwinnen is. Hetgeen bij Simcity ervoor zorgde dat je eigenlijk altijd wel falliet ging (of je moest bugs misbruiken maar dan had je eigenlijk geen leuke stad meer).

Ik heb nog niet echt veel dingen gezien die de game uniek maken of grote impact hebben. Het lijkt gewoon een citybuilder te worden en niets meer dan dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 11-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:39:
Ik heb nog niet echt veel dingen gezien die de game uniek maken of grote impact hebben. Het lijkt gewoon een citybuilder te worden en niets meer dan dat.
Het grappige is dat dat precies is wat het publiek wil, maar niet krijgt. Wat dat betreft hoop ik ook dat Cities: Skylines zich hier gewoon aan houdt en niet teveel het wiel opnieuw probeert uit te vinden (dat is waar Simcity 5 de mist in ging).

Eigenlijk wil iedereen gewoon Simcity 4, maar dan met mooiere (3D-) graphics en buigbare wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als hij leuk speelbaar is en meer biedt als de voorgaande SimCities zal me dat echt heel weinig boeien. Ik wil gewoon een leuke citybuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Het moet echter wel gezegd worden dat het ook een heleboel dingen overneemt van Simcity die wel goed waren en dat is toch wel makkelijk. Want eigenlijk had Simcity gewoon 2 problemen: Gebieden om te bouwen waren erg klein. En als je een grote stad kreeg, was die niet meer te beheersen (verkeer, vervuiling en gas/water/licht was zeer lastig te managen).
We weten al dat punt 1 bij deze game een stuk beter zit, maar hoe zit het met de 2e? Dat is nog iets waar we eigenlijk weinig van hebben gezien. En van mij hoeft een stad ook niet miljoenen inwoners te hebben, maar ik moet wel kunnen blijven bouwen en managen. En niet tegen een muur oplopen die niet te overwinnen is. Hetgeen bij Simcity ervoor zorgde dat je eigenlijk altijd wel falliet ging (of je moest bugs misbruiken maar dan had je eigenlijk geen leuke stad meer).

Het grootste probleem wat ik had met sim city zat in de simulatie. Na verloop van tijd kreeg je spookaantallen. Na zo een 100.000 inwoners werd nog maar een klein deel gesimuleerd. Alleen de statistieken lieten een totaal ander beeld zien. Gek werd ik er van. Er klopte gewoon geen zak van en je kon er geen grip op krijgen. HalbyStarcraft heeft op youtube laten zien dat er geen zak van klopt. Vermakelijke video

YouTube: SC5 Halby: SimCity 5 (2013) Building a No Public Transit 400k self sufficient city

Een van de enorme flaws in de simulatie is dat elke agent het dichtsbijzijnde huis op zoek om in te wonen. En als dan de stad dicht slibt dan neemt ie een alternatieve route. Tegen de tijd dat hij bij het huis aankomt is het vol en gaat hij op zoek naar de volgende woning. Dat was niet stabiel te krijgen.

Zelfde geldt voor de touristen. Totaal niet gebalanceerd:

YouTube: SC5 Halby SimCity 5 (2013) #21 Let's Play (Trap those Tourists!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik ben ook heeeel benieuwd naar de eerste reviews. Met SC5 heb ik me echt wel vermaakt maar zoals vele al aangeven werd het gewoon te druk op een gegeven moment om alles nog goed te kunnen managen. Tot nu toe ziet het er goed uit, alleen dat was met SC5 ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

HawVer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Het grootste probleem wat ik had met sim city zat in de simulatie. Na verloop van tijd kreeg je spookaantallen. Na zo een 100.000 inwoners werd nog maar een klein deel gesimuleerd. Alleen de statistieken lieten een totaal ander beeld zien. Gek werd ik er van. Er klopte gewoon geen zak van en je kon er geen grip op krijgen. HalbyStarcraft heeft op youtube laten zien dat er geen zak van klopt. Vermakelijke video

YouTube: SC5 Halby: SimCity 5 (2013) Building a No Public Transit 400k self sufficient city

Een van de enorme flaws in de simulatie is dat elke agent het dichtsbijzijnde huis op zoek om in te wonen. En als dan de stad dicht slibt dan neemt ie een alternatieve route. Tegen de tijd dat hij bij het huis aankomt is het vol en gaat hij op zoek naar de volgende woning. Dat was niet stabiel te krijgen.

Zelfde geldt voor de touristen. Totaal niet gebalanceerd:

YouTube: SC5 Halby SimCity 5 (2013) #21 Let's Play (Trap those Tourists!)
Mja klopt volledig. Alleen noem jij het anders dan ik ;)
Punt is dat ik het tot 100.000 inwoners best leuk vond om te doen, maar daarna kon je er gewoon weinig meer mee. De game liet het ook niet echt toe om beter om te gaan met die simulatie en het feit dat het lang heeft geduurd voordat je wegen ongelijkvloers kon kruisen, zorgde ervoor dat iedereen er eigenlijk wel mee stopte.
Je zat eigenlijk al snel tegen de max van je stad aan omdat je gewoon niet verder kon bouwen. Maar dingen slopen ging ook niet helpen, want daar kwam je eigenlijk nooit meer overheen. En dingen door elkaar bouwen zodat de agents minder ver hoefden te reizen werkte ook niet. Dan had je ergens commerce gemaakt, maar daar kwamen dan alleen hotels voor toeristen die er niet kwamen. Dat soort zaken stoorden enorm.

Maar ik zie deze game ook dezelfde fouten wel maken en daarom vraag ik me dus af hoe makkelijk een stad te managen is en of je straks niet een bepaald gedeelte zit te micromanagen terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt (of neemt).

Dat gedoe met die grondvervuiling en het feit dat je op den duur gewoon zonder water kon komen zitten, vond ik erg slecht. het was eigenlijk onmogelijk om een op zichzelfstaande stad te maken en dat is voor een citybuilder toch wel belangrijk. Dat het verkeer wat dom was, is nog tot daaraan toe, maar ook andere problemen zorgde ervoor dat de simulatie inderdaad gewoon helemaal scheef ging.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 11-02-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hopelijk kijken ze wat meer naar Cities XL dan naar SimCity. Als Cities XL niet zoveel performance issues had dan zou niemand nog SimCity willen spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 10:32

Luukwa

o/

City boundaries in SC5 waren domweg te klein voor steden met > 100k inwoners.

Ze hebben ook gezegd dat je kunt uitbreiden tot 9? districten en het aan de modders is om nog meer districten te gebruiken.
Waarom ze voor 9 hebben gekozen is omdat dit volgens hun binnen de minimum specs valt.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Martinspire schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:32:
[...]

Mja klopt volledig. Alleen noem jij het anders dan ik ;)
Punt is dat ik het tot 100.000 inwoners best leuk vond om te doen, maar daarna kon je er gewoon weinig meer mee. De game liet het ook niet echt toe om beter om te gaan met die simulatie en het feit dat het lang heeft geduurd voordat je wegen ongelijkvloers kon kruisen, zorgde ervoor dat iedereen er eigenlijk wel mee stopte.
Je zat eigenlijk al snel tegen de max van je stad aan omdat je gewoon niet verder kon bouwen. Maar dingen slopen ging ook niet helpen, want daar kwam je eigenlijk nooit meer overheen. En dingen door elkaar bouwen zodat de agents minder ver hoefden te reizen werkte ook niet. Dan had je ergens commerce gemaakt, maar daar kwamen dan alleen hotels voor toeristen die er niet kwamen. Dat soort zaken stoorden enorm.

Maar ik zie deze game ook dezelfde fouten wel maken en daarom vraag ik me dus af hoe makkelijk een stad te managen is en of je straks niet een bepaald gedeelte zit te micromanagen terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt (of neemt).

Dat gedoe met die grondvervuiling en het feit dat je op den duur gewoon zonder water kon komen zitten, vond ik erg slecht. het was eigenlijk onmogelijk om een op zichzelfstaande stad te maken en dat is voor een citybuilder toch wel belangrijk. Dat het verkeer wat dom was, is nog tot daaraan toe, maar ook andere problemen zorgde ervoor dat de simulatie inderdaad gewoon helemaal scheef ging.
Mee eens, veel herkenning. Overigens voor dat water is een oplossing. De waterzuivering dumpt schoon water in de grond. Dus heb je nooit tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Errrm...Er is een topic voor SC5. :? Dit is het topic voor Skylines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

LoneRanger schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:17:
Pff testen, als 13 mensen een/de poging doen om de teleurstelling van SC weg te poetsen en daarbij luisteren naar de feedback dan durf ik het risico prima aan van een eventuele miskoop.
Eigenlijk best raar dat je hem eerst gaat "proberen" omdat EA niet echt het product heeft neergezet wat je had gehoopt.
Als je nu zegt dat Paradox nooit een goede game heeft gemaakt en je het daarom niet aandurft dan heb je een punt.
Dat je het doet moet je zelf weten natuurlijk maar het voegt imho niks toe aan de discussie/topic.

Als ik die dam zo voorbij zie komen in de trailer dan begin ik aardig te watertanden, dat water [physics] is toch wel revolutionair in een city-builder.

Voor mij is het een must-buy al was het maar om het idee wat er achter zit, het luisteren naar feedback en het openstellen voor modders vanaf dag 1.
Geen te kleine lods zoals SC en echte multi core support, als er ook geen memory leak in zit dan zijn ze al stukken verder dan Simcity en Cities X[x]L.

[edit]

oh en €27.99 of €36.99 voor de Deluxe edtion, is dat niet de helft zo'n beetje van wat Simcity kostte?
Oh je hebt zeker een punt. Al zou ik het jammer vinden om weer eens geld weg te spoelen aan een game die ik niet speel omdat het zijn beloftes niet waar kan maken. Daarnaast wil ik eerst weten of het een beetje soepel draait, is dat het geval koop ik de Deluxe :)

OF ze moeten met een demo komen, dat zou ideaal zijn maar blijkbaar durft geen enkele dev/uitgever dat meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:01
Dit lijkt inderdaad de city builder te worden waar ik op zit te wachten. De enige zorg die ik heb is of de mod community hier van de grond gaat komen. Door de grote beschikbaarheid van mods heb ik zoveel tijd in SC4 gestoken. Ik hoop dat dat hier ook zo wordt, alle ingrediënten zijn in ieder geval aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MetaFrame schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:51:
[...]
OF ze moeten met een demo komen, dat zou ideaal zijn maar blijkbaar durft geen enkele dev/uitgever dat meer aan.
Ik denk het niet, hebben ze zo te zien bij hun vorige spellen ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tsja, dan ben ik helaas wel geneigd om eerst een test te draaien. Maar als het bevalt dan ga ik hem zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:06
Ik ga hem denk ik ook eerst niet legaal testen. En niet vanwege dat ik hem niet aan kan, maar om te kijken of het me bevalt. En de video's tot nu toe laten een veelbelovend beeld zien.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe bedoelen jullie 'testen'?
Edit: Oh, illegaal downloaden, gok ik?

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 11-02-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, ik ben iets te vaak op mn bek gegaan met games de laatste paar keer. Ruim 250,- weten te verbranden met games die ik niet speel en dat vind ik zonde. Ik neem gewoon geen risico meer, het is jammer dat men geen demos meer uit brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
anandus schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:10:
Hoe bedoelen jullie 'testen'?
Edit: Oh, illegaal downloaden, gok ik?
Nou eerst niet legaal downloaden en uitproberen. Als het iets is koop je het en anders weet je dat het zonde van je geld is.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zullen genoeg first-hand video's op JijBuis verschijnen. Kijk die dan en de reviews hier op dit topic.
Als je een goed werkende minder legale versie hebt dan ben je minder geneigd het spel te kopen.

Gewoon kopen dit!
Dit gaat gewoon goed zijn.

(Ik geloof nog 1 keer. Maar dit wordt de laatste keer als het weer bout is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

HMC schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:38:
Er zullen genoeg first-hand video's op JijBuis verschijnen. Kijk die dan en de reviews hier op dit topic.
Als je een goed werkende minder legale versie hebt dan ben je minder geneigd het spel te kopen.
Nee hoor, dat is gewoon een mentaliteit. Op het moment dat ik de game leuk en goed vind is het eerste wat ik doe het kopen. Zo ook met KSP, ik wist niet zeker of het wel echt wat voor me was, na een uurtje spelen zo verslaafd dat ik het direct gekocht heb, speel het nog dagelijks en het word met elke versie leuker en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

LoneRanger schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:17:
Jup dat zag ik in een van de gameplay vids voorbij komen: op een gegeven moment vloog een olietenker alle kant open toen het water terugstroomde. Dat zag er natuurlijk nog niet zo strak uit, maar t feit dat ze het uberhaupt in duwen betekent al heel veel goeds :9~

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Redeta schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:18:
[...]
Nou eerst niet legaal downloaden en uitproberen. Als het iets is koop je het en anders weet je dat het zonde van je geld is.
Is dit een grapje of ben je nu echt bewust een strafbaar advies aan het geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
Nickbn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Is dit een grapje of ben je nu echt bewust een strafbaar advies aan het geven?
het is net zo strafbaar als het gebruik van wiet -.- gedoogd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

dakka schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:35:
[...]

het is net zo strafbaar als het gebruik van wiet -.- gedoogd dus
Toch niet helemaal hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10 Maart gaan we gewoon 3 tientjes uitgeven. Dat is niet veel voor een PC game. We geven het gewoon nog een kans. Dat ging ook goed met games als Amnesia 1 en 2. Ik heb inmiddels zelfs juist meer vertrouwen in dit soort uitgevers en proggers.

Ze werken hard en proberen mooie preview filmpjes te maken, zoals ook de gasten van SC5 (en CA ook voor RTW2). Die games zogen penissen EN ze waren 2x zo duur.
Ik zal misschien Jijbuis video's afwachten van spelers en reviewers, maar dit ziet er gewoon goed uit en is relatief een koopje.

Graag nu (nogmaals) weer on-topic, please.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 11-02-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
"Sinds april geldt in Nederland een downloadverbod, maar de overheid zelf gaat dat niet handhaven." kauwgom op straat gooien is nog strafbaarder

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 11-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

dakka schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:06:
[...]

"Sinds april geldt in Nederland een downloadverbod, maar de overheid zelf gaat dat niet handhaven." kauwgom op straat gooien is nog strafbaarder
Download verbod geld alleen voor media.
Software is altijd al verboden geweest om te downloaden.

* heuveltje gaat deze zowiezo kopen, ik heb genoeg vertrouwen in paradox dat als het niet goed is, het alsnog goed word.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 11-02-2015 19:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

HMC schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:56:
10 Maart gaan we gewoon 3 tientjes uitgeven. Dat is niet veel voor een PC game. We geven het gewoon nog een kans. Dat ging ook goed met games als Amnesia 1 en 2. Ik heb inmiddels zelfs juist meer vertrouwen in dit soort uitgevers en proggers.

Ze werken hard en proberen mooie preview filmpjes te maken, zoals ook de gasten van SC5 (en CA ook voor RTW2). Die games zogen penissen EN ze waren 2x zo duur.
Ik zal misschien Jijbuis video's afwachten van spelers en reviewers, maar dit ziet er gewoon goed uit en is relatief een koopje.

Graag nu (nogmaals) weer on-topic, please.
Spreek lekker voor jezelf! Wat voor iemand niet veel is, kan voor n ander best wat zijn. Daarnaast weiger ik pertinent bagger spellen en ontwikkelaars financieel te ondersteunen als het product daar niet naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superwasbeer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01-2024
paradox heeft een gigantische mod player base, dus dat zit wel snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Het spel "testen" op de manier die hier beschreven word is illegaal en zodoende word er dan ook niet overgesproken

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Ziet er leuk uit ja, en hij komt al snel uit :D

If it aint broke, fix it till it is!

• Emryte
Je mag het dan strafbaar noemen, maar ik ken genoeg mensen die ook andere dingen niet legaal downloaden.

game pc

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:14
Redeta schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Je mag het dan strafbaar noemen, maar ik ken genoeg mensen die ook andere dingen niet legaal downloaden.
Klassiek voorbeeldje van 'als zij in de sloot springen dan..'

• HawVer
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y9y8ApM.jpg
Leuk detail (via reddit) http://imgur.com/a/hp2pT
spoiler:
Auto hangt door in de bocht

[ Voor 17% gewijzigd door HawVer op 12-02-2015 10:19 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Zijn schijnbaar dus al youtubers die een early-alpha versie hebben gekregen.

Hoop stiekem dat er 1 van hun de versie leaked :3

Soundcloud!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Luukwa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:28:
Zijn schijnbaar dus al youtubers die een early-alpha versie hebben gekregen.

Hoop stiekem dat er 1 van hun de versie leaked :3
Waarom dat dan? Waarom niet gewoon hun review kijken?

• Luukwa

Luukwa

o/

Martinspire schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:38:
[...]

Waarom dat dan? Waarom niet gewoon hun review kijken?
Ik mag dat toch hopen? Hoop ik altijd bij alle game. :?

Soundcloud!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Luukwa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Ik mag dat toch hopen? Hoop ik altijd bij alle game. :?
Jij hoopt altijd dat developers hun werk zien lekken op internet om vervolgens een grote deuk in de opbrengsten te krijgen waarna ze steeds skeptischer worden voor het ondersteunen van pc en zo dus de hele markt kapot maken?
Nou fijne vent ben je. |:(

Nee, reviews voor launch: ja. Game uitlekken: nee

• anandus
  • Niet online
Bij Greenmangaming krijg je met de code KPMN32-6VRM69-6INRND 20% korting.
Cities:Skylines is dan €22,40 :)

• Luukwa

Luukwa

o/

Martinspire schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Jij hoopt altijd dat developers hun werk zien lekken op internet om vervolgens een grote deuk in de opbrengsten te krijgen waarna ze steeds skeptischer worden voor het ondersteunen van pc en zo dus de hele markt kapot maken?
Nou fijne vent ben je. |:(

Nee, reviews voor launch: ja. Game uitlekken: nee
Precies, zodat ik lekker even de game kan testen voor de release voordat ik hem daadwerkelijk pre-order.
Ik snap je probleem niet zo, maar daarin zal ik wel de enige zijn.

Soundcloud!

Een maandje nog en dan staat YouTube vol met objectieve video's van vele verschillende mensen. Voor elk wat wils.

Die swaying car komt trouwens "gewoon" uit de launch date reveal trailer toch?
Dat zijn echt toffe details.
Dus de bewoners (hoe gaan we die noemen? Skyliners?) scheuren als een gek over de wegen, of hebben hele zachte vering. :P

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

anandus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:36:
Bij Greenmangaming krijg je met de code KPMN32-6VRM69-6INRND 20% korting.
Cities:Skylines is dan €22,40 :)
TNX !!! meteen besteld :P
Voor 2 tientjes kan ik er echt geen bult aan vangen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Rocky-154
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 09:33
Nieuwe video / Interview via twitch over Cities Skylines.
Het stuk over Cities Skylines begint vanaf 01:07

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:34
Ik heb m inmiddels in de pre-order staan. Hoop inderdaad dat dit de SC4 opvolger wordt waar we al zo lang op zitten te wachten. Heb in ieder geval al heel wat tijd verbrand met andere games van Paradox/CO dus dat voedt mijn vertrouwen.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 20:03
is goed te zien. (als je je niet ergert aan steeds fuck achter elke zin)

ziet er leuk uit.

[ Voor 5% gewijzigd door rejer op 12-02-2015 21:51 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Beelden uit een stream, ook wel leuk om te kijken :)
http://www.twitch.tv/para...ve/b/623748169?t=1h06m18s

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Fk it, ik heb hem ook maar in de preorder gezet met die korting. Hopen dat dit dan echt wat word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
rejer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:51:
[video] is goed te zien. (als je je niet ergert aan steeds fuck achter elke zin)

ziet er leuk uit.
Alhoewel het een vermakelijke video is wacht ik toch wat serieuze reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik vond het en vind het er tof uit zien en ben er gewoonweg enthousiast over. Ik heb dus de pre-order geplaatst met die korting. Ik heb er goede hoop in dat ik na de release er ook zo over blijf denken :).
Pagina: 1 2 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.