Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Wat een eer dat dit spel een deel 2 krijgt op ons aller Forum. :D
Ze hebben daar even een game gemaakt waar je u tegen zegt.

World's largest world van kliekie in een rotonde met verder handmatig parkwerk

HMC wijzigde deze reactie 14-10-2015 22:25 (3%)

Betaalde Kremlin-troll

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik meld me bij deze ook maar even aan voor de Sandy Beach "uitdaging". :)

Meer lantarenpalen dan inwoners nog maar het lijkt me wel duidelijk wat ik van plan ben. :*)

Only fools are enslaved by time and space.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:27
quote:
anandus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:46:
Topicstart moet nog wat aan geknutseld worden, hoor, I know :P
Misschien iets over de "Uitdaging" in de openingspost?
Zal zo mijn 1ste opzetje van een paar uur spelen is posten :)

Alleen die van de onderstaande ziet er al veel beter uit _/-\o_
quote:
eehbiertje schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:44:
Vandaag een basis gelegd.. redelijk snel een worker town + sidetown opgezet

en industrie + vliegveld/transport area aangelegd..

straks maar eens met the "BIG city" aan de slag :9

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
zooo hieronder mijn begin, echter heb ik al genoeg moeite met het verkeer, dus ga eerst voor functioneel dan ga ik het "mooi" maken.

voor vanavond op de planning:
  • Snelweg die door mijn stad loopt doortrekken over de rand van beach/bomen naar het kruispunt aan de rechterkant.
  • beginnen met hoogbouw

PS als iemand al ziet dat dit totaal niet gaat werken, dan graag laten weten :)

Tinusvolkel wijzigde deze reactie 14-10-2015 21:06 (22%)

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 09:30

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik zit te denken om deze rotonde eens na te bouwen. Even kijken of ze er in Rotterdam wat van snappen ;)

Droogleever Fortuyn Plein

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• eehbiertje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-02 16:19
quote:
fynrd1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:25:
Ik zit te denken om deze rotonde eens na te bouwen. Even kijken of ze er in Rotterdam wat van snappen ;)
over rotondes gesproken.. wat er ooit uitzag als een meesterplan (en aardig werkte met 1 district)
is er in het 2e en 3e district nu ook industrie gekomen..

alles wat vanaf de rechterkant nu door moet draaien om de oprit te nemen staat dus compleet vast 8)7
tijd om meesterplan B in werking te laten treden en verderop nog 1 te bouwen..

quote:
HMC schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:45:

Voor kanalen moet je hier zijn.
http://steamcommunity.com...rkshopfiles/?appid=255710

Werkt net zoals in SC4. Ploppable beauty. :)
Klopt die gebruik ik ook.. mis alleen de 4x4 (alle richtingen) en bedoelde eigenlijk beetje het terraform idee (alleen dan wat groter) met baggerschepen / zeiljachten / gewone jachten / sloepjes enz :9

eehbiertje wijzigde deze reactie 14-10-2015 21:38 (25%)

• chielisdenaam
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-02 19:21
Ik ben vandaag ook maar weer eens verder gegaan met mijn stad na bijna twee weken het spel niet geopend te hebben. Het blijft nog steeds prachtig om alles te bekijken. Ik heb vandaag een bergpass gemaakt naar de telescoop die bovenop de berg staat. Het plan is om op diezelfde berg bij het meertje wat daar ligt een dorpje te bouwen (zodat er ondertussen geld binnen kan stromen voor mijn nieuwe downtown, want ik heb nog niet genoeg geld om al die dure wolkenkrabbers te bouwen).

Ondertussen wat plaatjes van mijn stad in het donker en van de pass

Die lichten uit de more beautification mod zijn echt geweldig, kun je mooie waarschuwingslichten mee maken bij gevaarlijke bochten. Alleen jammer dat ze niet mooi na elkaar knipperen.

fynrd1, die stad ziet er zalig uit :D
Ook de manier waarop je je screenshots heb gemaakt :p Gebruik je die fixed camera point mod ofzo?
En zoveel inwoners O.o

In die van mij heb ik het even laten leeglopen van 86k naar 5k :3
Kwestie van een aantal dingen te unlocken. Crime is wel een moeilijke... Maar 17% >_>
En ze blijven te gezond, zelfs zonder water en de ophoping van rioolwater en afval. Ook geen politie, brandweer of ziekenhuis meer te bespeuren.

Nu, het observatorium, een mall en zo'n dodenplaza is er alvast bij nu \(^_^)/
Goed voor een 2de monument :)

Ik dacht dat verlaten gebouwen enkel voor sommige van de models waren, en de rest gewoon vanzelf verdween of vervangen werd door een generic gebouwtjes, maar echt elk individueel gebouw kan een abandoned look krijgen O.o

Zonder elektriciteit blijft straatverlichting wel branden... Als dat ook zou uitvallen was het helemaal luguber.

Dit zou dan nog wel eens downtown Detroit kunnen zijn. Overal armoede, behalve bij de 1% ;)
Night clubs gaan niet zo snel failliet. Al die arme rakkers gaan er hun problemen verzuipen.

Wat ik niet snap, is die low residentials hier:

Dit sterven uit (of verlaten de stad?) en dan ineens terug inwoners erbij. Nu heb ik alle transportlijnen verwijderd, buiten de treinen die nog bollen... De bevolking daalt van ca. 6000 naar 400 à 500. En ineens schiet dat weer de hoogte in. Precies of die 400 inwoners elk weer 2 kindjes maken en doorgaan met die cyclus O.o

's Nachts moet je wel niet buiten komen: "Brainz! Brainz! BRAINZ!"

Buiten de straatverlichting en die harde kern die niet weggaat is alles echt wel dood.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:08
In windows staan ze in C:\Users\<user>\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Screenshots, dus denk dat dat dezelfde locatie is. Ik maak eigenlijk altijd high-res screens. Volgens mij zijn ze wel degelijk anders dan de normale screens. Bij mij hebben ze iig een resolutie van 7680x4800 pixels en zijn ze ergens tussen de 20 en 50 mb groot. Maar zoals ik al zij zei :o is dat nogal opgeblazen. Hoewel ik me nu realiseer dat het waarschijnlijk te maken heeft met de texture-quality van specifieke gebouwen en assets.

Hieronder een stukje van 2 screenshots @100%crop (Op de linker zijn duidelijk pixels zichtbaar (opgeblazen dus), maar op de rechter niet. Beiden zijn high-res screens):

click voor volledige resolutie
Wacky-waving-inflatable-armflailing-tube-man, wacky-waving-inflatable-armflailing-tube-man, Wacky-waving-inflatable-armflailing-tube-man!

LA-384 wijzigde deze reactie 15-10-2015 21:17 (10%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Heb deze week niet veel tijd gehad om hier te kijken, maar die mapchallenge lijkt me wel leuk! Weet alleen niet of ik het binnen die tijd ga redden, mijn steden gaan meestal niet zo snel :p

Nieuwe update

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Knap werk Tosemine :D
Dat blijf er altijd zo netjes en perfect uitgepland uitzien bij jouw. Ik knoei er maar wat op los in vergelijking met zo'n stad ^^"

Dat van die high res screenshots klopt wel... Het is gewoon een uitgezoomde pixel. Spijtig. Ik had liever gezien dat de engine allerlei technieken zou toepassen en bijvoorbeeld een beeld in 4K rendert voor de screenshot. Zou veel beter geweest zijn. Nu heeft dat dus nul meerwaarde voor >20MB.

Mijn disaster stad heeft heel wat dingen losgewerkt, bijvoorbeeld een Ministry of Oppression?? Klinkt interessant :p

Met steeds meer platgebrande gebouwen lijkt het meer en meer op een oorlogszone:

Ik heb ook ergens opgevangen dat iemand aan een mod werkt om straatverlichting uit te laten gaan wanneer er een stroom beschikbaar is in het gebied. Dat worden knappe apocalyptisce screenshots!

Maar goed, terug in het parallelle universum waar geen rampen zijn...

en Space Elevator tech ontwikkeld is...

Een straat recht tegen een spoor laten lopen... had ik dat maar eerder gedaan :D

Streetracen tegen de treinen!

Dit hier... Ik vind dat het op Akira's Neo-Toyko skyline lijkt? Niet?

Screenshot uit de film:

Hier had ik zo'n High Res van gemaakt met SHIFT-F12, maar het valt dus dik tegen zoals ik daarnet al schreef... Ik ga het ook niemand aandoen om hier de 20MB PNG van te laten downloaden ;)

Het verkeer, samen met de vraag naar commerce is sterk toegenomen sinds die Space Elevator er staat.

Dat wordt dus weer zoeken naar alternatieve routes of verbeterde infrastructuur.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:27
Spoor vlak naast een straat aanleggen is inderdaad leuk. :D

Ik heb in een stad (die nu niet meer lijkt te laden) een keer een spoorlijn in een bocht gelegd naast een zesbaans weg. Met een paar boompjes tussen weg en spoor, en een Pendolino* op de achtergrond zag dat er erg tof uit :DD

* een Brits model, http://steamcommunity.com...filedetails/?id=492775517

edit: dat ziet er dan ongeveer zo uit:

(Met extragratis vliegend TNT-busje)

Alex) wijzigde deze reactie 16-10-2015 20:46 (15%)

We are shaping the future

• Alex)
Haventje, overdag:

En 's avonds:

Ik vind het leuk dat ze slechts een deel van de raampjes van de boot hebben verlicht. :)

Dat lusje achteraan zorgt er voor mijn gevoel voor dat het verkeer beter doorstroomt dan wanneer het een bocht van 180° moet maken.

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-02 19:57
Ik heb een rare bug gevonden. heeft iemand anders dit ook?

ik heb gezien dat er een mod is geupdate. hebben jullie enig idee welke mod deze bug kan veroorzaken (of is het iets uit de game ofzo)
paar plaatjes uit mijn stad:

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:52
quote:
Ik krijg deze asset maar niet werkend, ik krijg een lege railroad yard, met alleen het spoor en de CCTV camera, de bijbehorende bestanden heb ik ook gedownload. Ook na het installeren en activeren van de no-pillars mod werkt de asset niet. Dit is het resultaat wat ik krijg:
Heeft iemand ervaring met dat soort sea walls van gcvos?

Na het terrein achteraf te verlagen om dat 2de verdiep te zien, waar je een path in kunt leggen, kan ik niks meer zonen. De buizen nemen ook een duik naar de dieptes der aarde ;)

Het pad volgt ook de glooing van het terrein, dat niet zichtbaar is ^^"
Er zal wel een techniek voor bestaan?
Ik erger me altijd aan die enorm hoge voetgangersbruggetjes en ga deze eens proberen :
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=438358180
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=434623907

edit :
Screenshots van deze bruggetjes komen nog, mijn plan ermee was in ieder geval mislukt, namelijk de 4/6breed te nemen en die over weg + treintrack heen te leggen, maar niemand gebruikt hem.

Wat andere leuke shots :

Dorpskanaal.

Busstationnetje.

Brandend ondergronds station, dat wordt een zwembad !!

Overzichtjes.

TeK wijzigde deze reactie 20-10-2015 08:47 (73%)

Interessante toevoegingen tegenwoordig met die treinen :D
Mooie screenshots TeK. Vooral dat van het dorpskanaal en de voorlaatste \(^_^)/

Mijn inspiratiebron is een beetje opgedroogd momenteel. Ik zit met 89000 inwoners en zit eigenlijk verveeld met het reliëf van die map, om iets leuk te doen aan de kust. Ik zou de boel bijna moeten afbreken (alle leisure oa), terraformen en terug bouwen naar mijn zin :<

Momenteel ziet de stad er zo uit:

Ik ben wat gaan experimenteren met octagonale dorpjes als een soort phasing-out naar meer landelijke gebieden vanuit die drukke gridstad.

En het verkeer is precies nog niet in orde:
Ik zit te spelen met de Industrial Elevated Station, de Sunken station en de Double Stack Elevated railstation... Ik hoop dat ik de eerste in de hele wereld ben met dit idee. Hoe gaaf is dit! Twee stationnetjes boven elkaar .. sterker nog .. 3 layer rails over elkaar heen:

En nog even aan het spelen geweest met een brug asset:

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

@TeK: Ik heb zo de indruk dat al die mensen gewoon op de highway moeten zijn, maar dat de pathfinding vindt dat door de stad rijden korter is >_> True... Maar dan nog! Waarom maak ik dan een klaverblad? ;-)

Met die Traffic Report Tool die iemand nog onlangs had gesuggeert valt dat wel goed op nu:

Die dikke rode bundel wil gewoon naar die andere snelweg. Ze kunnen echter dat klaverblad nemen en dan die exchange voor de luchthaven. Dat zou veel sneller en efficiënter zijn. Ook blijkt 49% gewoon personenwagens te zijn? Mijn OV is dus duidelijk niet goed afgestemd om de noden van de Cims?

Ik dacht eerst een soort by-pass te maken, maar die wordt amper gebruikt:

En in m'n stations is het een ware overrompeling:

• LA-384
quote:
Redax schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:41:
Misschien niet helemaal netjes maar ik ga toch een re-post doen omdat ik mijn vraagstuk nog niet heb kunnen oplossen. Misschien dat er iemand mee leest die het probleem herkent.

Mijn stad lijkt niet meer te willen groeien en zelfs te krimpen. Ik zat op 160.000 inwoners, dit is inmiddels gezakt naar 154.000. Het vreemde is dat er hele wijken (bijna) leeg staan. Als ik vervolgens kijk wat er aan scheelt kan ik niets vinden. Voldoende politie, brandweer, ambulances, vuilniswagens en lijkenwagens, zowel wat dekking als hoeveelheid betreft. Verder geen vervuiling, geen geluidsoverlast, genoeg parken en een goede aansluiting op de snelweg en met andere dorpen/steden die ik heb gebouwd.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft want het bederft de pret wel een beetje.
Weet je het echt 100% zeker dat alle connecties met de snelwegen (en de snelwegen zelf, mocht je die aangepast hebben) goed zijn?

Het duurde een lange tijd voor ik zag dat de op- en afritten niet juist waren (rijrichting dus, verkeer kon niet van snelweg af)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Beetje met die plop treintjes bezig geweest en 2 props van wagonnetjes.
Het is een beetje beperkt maar ziet er toch best leuk uit vind ik zelf.

• Tosemime
Update van mijn projectje, ben nu vooral bezig met de industriegebieden aan de rechterkant van dit plaatje

Even aan het experimenteren geweest met water levels.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden .. onderbreekt wel het monotone van de kust zo Hoshi ;)

Ennuh: JinShepard, als je nog olie opslag dingetjes zoekt, tussen Ngon zijn assets staan er een paar:

https://steamcommunity.co...orkshopfiles?appid=255710

Edit: hmm dat stilstaand water .. verdampt dat?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 24-10-2015 17:16 (5%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Trouwens .. die canal blocks en canal walls van GCVos .. waar vind ik ze terug ingame? Niet bij parken in ieder geval ..

Ben nog altijd niet uit over wat het gaat worden. Met onderstaande ben ik al wat contenter.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 01:05 (38%)

Even wat progressie en het betere sloopwerk laten zien.

Ik vond die Sydney Opera House wel wat hebben, maar dat hotel ook. Wat vinden jullie?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 14:23 (27%)

quote:
TeK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:25:
Ziet er leuk uit, dat water is bij jouw ook echt totaal andere kleur dan bij mij, ziet er uit als lekker zwemwater :)
Ik mis wel een beetje de grote versie van het plaatje, om alles wat beter te bestuderen.

1van die gebouwen lijkt nu net een enorme glijbaan btw :D (vooral in 2de en derde shot)
Your wish is my command.

Downtown wordt geherstructureerd zoals je ziet. Miljoenenproject. Het Opera huis wilden de sims toch graag hebben. :P

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 14:50 (3%)

• LoneRanger
  • Niet online
Mijn Sandy beach wordt een beetje een vergaarbak van experimenten. :P
De "stad" bestaat uit 5 lagen wbt hoogteverschil, in het Noorden het hoogst en in het zuiden de industrie op het laagste punt.
Verder is/was het de bedoeling om geheel af te wijken van de standaard route zoals die bestaat op de kaart.
Links bezig met een stuwmeer die tevens dient als watervoorziening.
De terraforming is nog wat ruw wbt de industrie maar dat heeft te maken met dat ik wellicht het wegennet daar nog wat wil omgooien en wat andere zaken.
De layout van de stad zelf is een beetje vlug vlug, ben eigenlijk te veel met randzaken bezig.

• LA-384
quote:
LoneRanger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:54:
Verder is/was het de bedoeling om geheel af te wijken van de standaard route zoals die bestaat op de kaart.
Links bezig met een stuwmeer die tevens dient als watervoorziening.

Heb je daar zelf een watersource geplaatst? Anders is de kans groot dat het niet gaat werken, daar er geen water bij komt om het in beweging te brengen.

Het begin op Lagoon Shore is er:

LA-384 wijzigde deze reactie 25-10-2015 17:40 (7%)

Ik ben al even op zoek naar een mod waarbij services een gebied coveren ipv een weg. Soms is dat zo irritant he .. heb je 2 brandweerkazernes bijv naast elkaar staan, omdat de ene niet langs een one-way-road kan.

Ik weet dat die mod er is, maar kan hem niet vinden.

God zij met ons.

Optimus zag trouwens ook dat het goed was.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-10-2015 20:23 (31%)

• Tosemime
Nieuw deel van mijn stadje! heb een tweede vliegveld aangelegd, een paar cruiseship havens en wat industrie

En hier de hele stad tot nu toe

Ziet er idd weer extreem vet uit Tosemime.
Mijn game crashte net na een verbouwingsfoutje van mijn treinsysteem :
Is de Tram mod verwijderd van de Workshop? Looks like it. Axel Kiebooms komt morgen met een tramding op de proppen. Echter .. zou het niet zonder reden zijn dat de mod verwijderd is? Ik vroeg het me af .. niet zo lang geleden werd de community namelijk gepolst wat ze graag in de game zouden willen hebben.

Ik kwam trouwens op een ideetje toen ik het Kranhaus zag:

Het ziet er dan niet uit op die plek, maar wel geinig.

유니테다비타시옹 is trouwens een erg gaaf gebouw.

JoeZuCK wijzigde deze reactie 26-10-2015 23:54 (42%)

Ben dus even bezig geweest:

Dit verkeersknooppunt had ik dus al. Maar bovenin zie je dus de Railway trench. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Wellicht nog een beetje aankleden ofzo.

• Tosemime
Heb vandaag gewerkt aan een cargo railyard en wat residential zoning, ben zelf erg blij met hoe deze stad er uit komt te zien :)

quote:
De railyard bedoel je? Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken, heb nog niet eerder een filmpje van een game gemaakt :+
Yep :)

Nog een probeerseltje van me. De Seawall gecombineerd met Metropolitan Sunken wall:

Probeer de weg van de Seawall te integreren in die van de Metropolitan Sunken wall.

Weg lijkt het wel te doen dus:

JoeZuCK wijzigde deze reactie 30-10-2015 00:14 (35%)

quote:
HMC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:51:
Hoe off topic kan je gaan Hoshi. :P
Maar verder wel lullig inderdaad.
Yeah... Dat is echt over the top off-topic ^^"

Ik kan gewoon niks meer met m'n stad. De huidige CPU trekt het niet meer (1-3 fps en 1 dag duurt héél lang)

• LA-384
@eehbiertje,
Ik geloof dat iemand met de suggestie kwam om het tot het einde van het jaar te laten lopen. Dat ivm het hebben van weinig tijd. Dat is in elk geval iets waar ik zelf op reken.

@TeK,
Ik werk te weinig met smileys, maar het was niet mijn intentie om over te komen alsof ik jouw voorstel compleet afkraak...
http://smileys.newbeginningsnetwork.com/piwigo/galleries/EXPRESSIONS_AND_GREETINGS/handshake_agreement_friends/dap-greeting-smiley-emoticon.gif

Ik zie het zelf alleen niet zo snel gebeuren, maar met wat tweaks is het mogelijk wel haalbaar. Ik zal dan in ieder geval zeker niet deelnemen. Het is voor mij al uitdaging genoeg om een stad te hebben met >15k inwoners :P

LA-384 wijzigde deze reactie 30-10-2015 21:00 (3%)

Lol. Nu dat het zo vlot loopt heb ik no time een uur zitten klungelen met seawalls en achteraf blijkt het fail: een meter te laag ofzo.

Die lagoon shore... dat is zwaar terraformen als je iets wilt zoals in het screenshot, en al helemaal als je die natuurlijke curves wilt behouden... Why are you so difficult!? Morgen opnieuw proberen. Even nog een aflevering of twee van Ginga Kikoutai en dan m'n bed in :x

• Tosemime
Ben weer druk bezig geweest vandaag :)

De complete map tot zover

Schiereiland met gevangenis, waterzuivering en windmolens

Uitzicht vanaf de bergen met op de voorgrond een tweede trein cargo hub

Suburbia

Zo komen de meeste treinen de stad binnen

Close up van de nieuwe cargo hub

• Tosemime
Nou ik ben nogal fan van de terraform mod (kleine understatement :p)

Dit is de originele map

En dit is dus wat ik er van gemaakt heb

Dat is de reden dat ik de unlimited money mod gebruik, want het terraformen is duur

@InF.Inc: het was inderdaad die asset. Heb 'm vervangen :)

Daarstraks even wat zitten experimenteren op dezelfde map. Kom ik JFK tegen O.o ?

Tuintjes maken met rotsen:

Gewoon wat groene zone tussen octagons

Van ver ziet het er grappig uit

Die speciale pijlers van deze morgen. Wel een bitch om op en afritten te maken. Als je het niet goed doet en afbreekt, verdwijnen die pijlers en moet je alles opnieuw maken (toch een groot stuk voor & achter de afgebroken afrit.
Back to business :3

Uiteindelijk maar een pier gebouwd om die seawalls te proberen. Het lijkt mee te vallen ^^

Voorlopig nog een braak stuk rond ...

...dat uiteindelijk wel voor toerisme kan dienen.

Check those boulders!

Ik hoop dat die pier het rioolwater een beetje kan doen opklaren. Er is in die baai eigenlijk weinig stroming.

Elders nog eens van die rotsen gezet... Eigenlijk zou ik liever ook een groter vierkant dan 1x1 willen om ze te plaatsen.

Omdat dat strand eigenlijk veel te breed is: volbouwen!

Met die bamboe is het mooier ingekleed daar hierboven:

Misschien zit ik met die monsterfiles omdat ik een afslag was vergeten :x

Hopelijk helpt die (vooraan)

Van ver...

• LA-384
quote:
maselbe schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:44:
Wat als je een bestaande asset editeert met de asset editor (ingame) en deze dan bewaard. Of is dat hetgene wat LA-384 heeft geprobeerd ?
Dat is een hele goeie. Dat zou wel moeten werken, omdat de game het ziet als een eigen creatie en waarschijnlijk dus niet via steam een seintje krijgt dat het niet meer bestaat. Het is alleen wel een heel gedoe om alle assets op die manier op te slaan... http://www.desismileys.com/smileys/desismileys_3504.gif

Kopieer de .crp bestanden uit ...\Steam\steamapps\workshop\content\255710 naar:

On Windows C:\Users\<username>\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Addons\Assets
On Mac /Users/<username>/Library/Application Support/Colossal Order/Cities_Skylines/Addons/Assets
On Linux /home/<username>/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines/Addons/Assets

Et voila, de assets verschijnen ingame als ware het je eigen creatie :*)

Enige nadeel is dat updates niet meegenomen worden, maar als je regelmatig een kopie maakt van alle assets uit de workshop folder, dan kun je mooi de laatste versie over kopiëren naar de asset-folder. Ergo nooit meer verloren assets.

Getest door the subscriben op een asset, dan het bestand te kopiëren naar backup, daarna unsubscriben, game starten -> staat er niet tussen, kopiëren van backup naar asset-locatie, game starten -> staat er wel tussen

quote:
Ohh sweet, bedankt voor de info

Edit :

Welkom in mijn nieuwe stadje :

Overzicht :

Rondview boven main rotonde :

Main rotonde :

TeK wijzigde deze reactie 07-11-2015 22:49 (73%)

• chielisdenaam
Ik ben nadat ik al een tijdje niet meer gespeeld heb dit weekend weer met mijn stad verder gegaan:

De haven is inmiddels al best groot, maar nog lang niet groot genoeg. Het regelen van het verkeer hier is wel echt een drama. Bijna alle goederen komen aan in de haven en moeten dan via de enige snelweg die er ligt afgevoerd worden naar de stad |:( .

Dit is Charlois, een voorstad van Ljubljana, hier woont de arbeidersklasse. Charlois was een arme stad maar er is hier in de afgelopen jaren veel geld geïnvesteerd in goed onderwijs en goede services waardoor het leven er nu een stuk aangenamer is.

Central Square met aan de rechter zijkant het Centraal Station en aan de overkant van het plein het stadhuis.

Tivoli Park

Rechts het World Finance Centre en links een ander groot gebouw waarvan ik de naam niet meer weet.

En als laatste een bovenaanzicht van het geheel

• LA-384
Ziet er allemaal mooi uit! ik ga vanmiddag ook maar weer eens het spel starten denk ik. Heb weer een hoop ideeën (die in gedachte waarschijnlijk weer veel beter uit de verf komen dan in de praktijk -O- ).

Ik had het al eens eerder gevraagd, maar bestaat er een mod die de grootte van de bomen vast kan zetten? Op sommige screens zie ik een hele rij bomen die nagenoeg allemaal dezelfde grootte hebben. Is het echt een kwestie van plaatsen en deleten tot je de juiste maat hebt en dat voor elke boom/struik?

Fijne mod:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=547533304

Nooit geweten dat die vage rondjes op het zandpad eigenlijk stenen/rotsen moesten voorstellen.

LA-384 wijzigde deze reactie 08-11-2015 13:34 (17%)

• Tosemime
Nieuw wijkje gemaakt :) Heb niet eerder een map zo vol gebouwd, heb bijna alle 25 tiles wel gebruikt inmiddels

quote:
Dit, wow dit is zo perfect !!!
Hoe vaak ik wel niet cities speel met op andere monitor een docu en regelmatig onderwerpen waar Carl genoemd wordt of aanwezig is :P

Lopen jullie even gezellig mee door het oosterse parkje naar de mac ?

• Tosemime
@hoshimaru

deze klaverblad interchange bedoel je? :)

Is van deze asset, aanrader!
http://steamcommunity.com...&searchtext=5+leaf+clover

Paar andere verkeerssituaties

Yes! Die bedoelde ik. Knap staaltje wegenplanning. Ingame krijg je ze nooit zo mooi aangelegd, tenzij je echt uren ermee bezig bent op eentje te bouwen ^^"

Die kiezels: per direct toegevoegd \(^_^)/
En andere stenen... zoveel om uit te kiezen (O.o) >> http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=535991576

Ik weet dus totaal niet wat ik moet doen... beetje inspiratieloos de laatste tijd...

Die granen van Shoomblaze...

Ook de eerste keer dat ik fietspaden gebruik. Blijkbaar toch nuttig om van het ene 'dorpje' naar het andere te gaan.

"Hardened by rocks"-purifier

Dit had ik ook nog nooit gezien. De nachtelijke sterrenhemel is eigenlijk vrij mooi gemaakt met een stuk melkweg :)
Ik doe ook nog even een duit in het zakje met random screenshots:

Telemichel vervangen door een Duitse Fernsehturm (zoek Willy).

Was er niet sprake van dat Schiphol ooit eens voor de kust zou komen te liggen?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 11-11-2015 22:17 (9%)

• Tosemime
Kijk die mod heb ik nodig! De map die ik gebruik heeft geen vliegtuigroutes, en daar kwam ik pas achter nadat ik een groot vliegveld had gebouwd. Ik vroeg me al steeds af waarom er geen vliegtuigen kwamen...

En ik heb bijna geen ruimte meer om te bouwen, bijna alle 25 tiles in gebruik :+

In dit plaatje staat trouwens dat ik flink verlies draai, maar dat komt door een grote deathwave die ik pas had. Ik maakte winst en toen ging het vrij snel naar -150.000 of zo. Alle industrie verdween doordat er geen werknemers meer waren. Nu stroomt het geld al weer binnen

Tosemime wijzigde deze reactie 12-11-2015 13:48 (24%)

Hehe \(^_^)/ Enorme rotsen van 5m tem 40m
En als je ze in het water legt, beïnvloeden ze ook nog eens de flow ervan.

Die granen... wat vinden we er van? Ik weet het nog altijd niet. Ik verwachtte eerder vierkante patches van rechtopstaande gewassen ipv wiebelende struiken ^^"

Naast de gewone politie is er nu ook de Carabinieri ;)

Guarda Di Finanza is ook beschikbaar btw.

What are the odds? Vuur met een dooie?

Rotsen zijn ook leuk in parkjes

Of random ergens naast een weg

Uiteindelijk begint er wat vaart in te komen. Al die kleine vierkante dorpjes zijn onderling verbonden met kronkelweggetjes met lintbebouwing.

Het heeft nu meer de allures van een kleine stad

Rots te groot en te kostelijk om af te breken > rondom bouwen ;-)

Dat is dus zo'n 40m kolos met een 32m zusje.

Track & Field park :D

Nog zo'n purifier met stenen errond :p Gotta love the rocks!

Dat is het voor nu...

• Lof102
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-01 14:28
Er blijven mooie (en inspirerende) steden voorbij komen. Ondanks dat ik niet post hier speel ik het spel er niet minder om.

De populatie is inmiddels 360K:

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:15

:)

• Pazienza
Thanks voor de tip! Inmiddels de kleuren van de wegen aangepast, stukken beter zo. :) @fynrd1: Haha, zoals je op m'n screenshot kunt zien staat er nu rechts van de kuip een Shell en een McDonalds. ;)

Tevens had ik laag opgeleide werkers nodig voor in de industrie. Daarom een klein PVV-Dorp gebouwd zonder scholen en met Nederlandse vlaggen en Molens. :+ (Moet kunnen)

• Pazienza
Een update, de stad heeft nu 70 K inwoners. Al is mijn doel niet om zoveel mogelijk inwoners te krijgen maar om het een stad te maken die ik mooi vind. :)

Is niet de mooiste stad ever of met de meeste inwoners maar ik ben er stiekem toch wel trots op. :)

• jordytwello
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-01 12:05
Heb Cities Skylines zelf al een hele poos, sinds april ongeveer (eerst "illegaal", maar was zo onder de indruk van de mogelijkheden van de Workshop, dat ik de game gekocht heb) en lees hier ook al een paar weken mee. Heb zelf al verschillende steden gebouwd, maar vaak was ik er na enkele dagen op uitgekeken of had ik een drukke periode met de studie waardoor ik de game een hele tijd niet opstartte. Meeste zijn van een prutsniveau met een verkeersbeheersing van een baggerniveau.Ben een paar weken terug met deze stad begonnen, hier wat screenshots:

De stad heet "Westbrook", ben vooral met de "basis" begonnen dus een (vracht)haven, luchthaven ontbreken nog evenals veel faceliteiten (stad heeft momenteel 33K inwoners). screenshots in 4K (edit: werkt blijkbaar niet meer, Photobucket stuurt je nu door naar mijn album?) beschikbaar door erop te klikken.

"Wall Street" met alle centrale banken en grote verzekerings-, financierings- en accountantskantoren, middenin de wereldbol als hart van het financiële centrum.

"Wall Street" en "Downtown" gezien vanaf de zee.

Vandaag aangelegd stadsdeel, voornamelijk laagbouw, bevindt zich aan de andere kant (links) van de snelweg.

Laagbouw aan de rechterkant van de snelweg met op de achtergrond de skyline (o.a. gecreëerd door stadsdeel "The Golden Mile".

Onderdeel van een villawijk van een laagbouwgebied, tennis- en zwemfaciliteiten.

"Futuristisch" centrumgebied met een station en bushaltes (staat gepland om geherstructureerd en te worden)

Vrachtstation en waterzuiveringsinstallaties evenals de afhandeling van afval.

Stad vanaf de oceaan gezien.

Nogmaals het vrachtstation, waterzuiveringsinstallaties en de afhandeling van afval nu vanaf een vogelperspectief.

Centraal Station met daarnaast het stadion van het nationale rugby elftal.

"The Golden Mile" inspiratie opgedaan van de Las Vegas "Strip" hier zijn vooral uitgaansgelegenheden, casino's en de grote resorts te vinden.

"The Golden Mile" Ceasars Palace.

Naast het stadion van het nationale rugby elftal is een grote parkeerfaciliteit met daarnaast grote Expohallen en andere entertaimentfaciliteiten.

Random shots

Random shots

• levik7
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:15
Wat doe ik fout/Wat vergeet ik nog?

Nu heb ik het probleem dat de populatie op drie blijft hangen, dit is mijn eerste game dus het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie. Maar ik heb alle voorzieningen(brandweer, ambulance, politie, stroom, water toevoer en waterafvoer aangelegd), ook alle dropsdown menu's zien er positief(groen) uit.

Daarnaast heb ik de wegen gecontroleerd en alles sluit aan. Het gekke is dat ik al heel snel drie inwoners had maar daarna is het blijven hangen. Wel heb ik enkele mods geinstalleerd en een custom map gebruikt. De mods werden allemaal aanbevolen door een Youtuber die ze zelf ook gebruikte. Dus daar zal het niet aan liggen.

Dit is mijn stad:

Iemand een idee? Is het mogelijk dat het door de custom map op drie blijft hangen?

PSN: levik_7

• Tosemime
Begonnen met een nieuwe map, een groot vliegveld gemaakt. Aankleding met bomen en rotsen ben ik net mee begonnen, die rotsen zijn wel een aanwinst voor de game :)

• Tosemime
Plaatje van een nieuwe railyard waar ik aan werk

@tosemime

Ligt het aan mij of zijn jouw screenshots af en toe uitvergroot ?
Kan de pixels tellen zeg maar, en dan klik ik er nog een keer op en zijn ze opeens normaal.

Mijn slinger cargo stations :) Kan je goed zien dat die van jouw stuk netter zijn haha

TeK wijzigde deze reactie 27-11-2015 18:37 (15%)

• Tosemime
quote:
TeK schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:35:
@tosemime

Ligt het aan mij of zijn jouw screenshots af en toe uitvergroot ?
Kan de pixels tellen zeg maar, en dan klik ik er nog een keer op en zijn ze opeens normaal.

Mijn slinger cargo stations :) Kan je goed zien dat die van jouw stuk netter zijn haha
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik upload de plaatjes eerst op de facebook groep van skylines, en dan gebruik ik de url van die post voor tweakers. Facebook verkleint de plaatjes een stuk, maar heb geen zin om het nog een keer te uploaden :p

Je 2e plaatje is wel nice, zo'n 'spaghetti-knoopunt' ziet er altijd cool uit :)

Edit, toch maar even fatsoenlijke screenshots

Tosemime wijzigde deze reactie 27-11-2015 18:46 (13%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:34

Is dit nou groene energie of niet? :P

LordSinclair wijzigde deze reactie 28-11-2015 17:04 (14%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Mooi filmpje!

Ik kan maar geen genoeg krijgen van autootjes volgen. Zo tof!
Spel ook weer ff opgestart. Binnenkort vakantie en kan ik het meer doen.

Nou al twee keer geprobeerd. Vreemd dat mijn plaatjes er zo uitzien.
Het spel doet sowieso iets meer vreemd dan voorheen.

Bijvoorbeeld werkt de tool om gebuowen te dupliceren niet meer goed.
Wordt weer werk dus.

HMC wijzigde deze reactie 08-12-2015 20:20 (28%)

Betaalde Kremlin-troll

• Tosemime
Game laden duurt bij mij ook 10 minuten/kwartier :D heb 8gb geheugen, maar ook dat is niet genoeg blijkbaar.

Paar plaatjes van mijn project, heb vandaag een groot industrie gebied gemaakt :)

Overview van de stad

Universiteits campus

Groot station

• MarcRvB
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 31-01 15:36

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Beste Citybuilders/tweakers.

Ik volg jullie topic al een tijdje en ik moet zeggen dat jullie gave steden hebben gebouwd :) . Ikzelf heb het een tijdje niet gespeeld maar ik heb het maar eens opgepakt. Daarmee heb ik mijn laats gebouwde stad even hervat

Maar ikzelf wil ook even mijn stad showen namelijk Mallootendam.

Mallootendam is een stad met 145.000 inwoners en kent een berglandschap met veel kliffen Ook kent het veel snelwegen (met rare knopunten en afritten) en een uitgebreid bus, metro en trein netwerk (Dat overigens gratis is 8) ).

Hier komen de plaatjes PAS OP het zijn er veel :P . Deze foto's zij allemaal in het donker gefotografeerd voor een mooi lichtjes effect :)

Dit is Mallootendam (afgekort MD) vanaf het zuid westen.

Dit is MD in vogelvlucht. O+ . Zo te zien ben ik lang niet klaar met deze stad :P

Laten we beginnen met de tour in het zuid oostelijke bebouwing van mijn stad. Kent Industries haven. De MS (Mallooten Snelweg) 23 loopt door de industrie wijk heen en eindigt in de haven. Daarna loopt die terug de stad in.

Dit is de meest spaghetti knopunt/afrit van mijn stad. De MS 1 en de MS 23 kruizen elkaar en maakt gelijk de afrit naar de boederijen wijk Evergreen Fields. Ook begint na deze afrit de Parallelweg van de MS 1.

Hier zijn de fruit wijken van de stad, Dit zijn gelijk de oudste wijken van mijn stad. Met Links onder het Industriegebied en rechtsonder 1 van mijn 4 ov hubs. Deze hub beschikt over +- 7 stadsbussen, 2 interliners, een airport express bus en een metrostation met 2 metrolijnen aangesluiten (De buitenlijn en de fruitlijn)

Dit is ongeveer het midden/oosten van mijn stad. Links de spaghetti knopunt en de Evergreen Fields em rechts de oudste hoogbouw van mijn stad. Butterfly City en Candy City. Ook zie je helemaal rechts een stukje Candy mountain.

Hier is Candy mountain met ook Candy Mountain View en links Butterfly Wing. In Candy mountain zitten mijnindustrie en daarbuiten wat hoogbouw. Ook zie je knopunt MS1/MS3

Een closer look op Candy Mountain View. Tis een rot weg om te klimmen maar je woont wel mooi ;)

Het uitzicht op Candy Mountain... Prachtig :D

Het centrum van Candy Mountain met daarop de mijnen, Appartementen en een OV hub+station.

Even veder zit Malloot Bay haven. Deze haven heeft een lange wachtrij zodat de MS 1 geen file heeft.

Hier het uitzicht op Malloot Bay en Pineapple Cliff. In Malloot Bay zit zelf een kleine OV Hub.

Mijn nieuwste woon en winkel wijk namelijk Coconut Cliffs. Het wordt omringt door de MS 24 die langs de kliffen gaat.

Mallootendam Centraal Station. Het is idd het model van Amsterdam CS maar goed deze stad is gebouwd op de Europese bouwstijl en een stukje Nederland mag natuurlijk niet vergeten worden ;)

Ten slotte mijn internationaal vliegveld. MDX of MDIA (MallootenDam International Airport) Deze zit midden in mijn dal met een enorm aangepoot bos met veel hout industrie. Ook het vliegveld heeft een OV hub.

Ook is er een klein dorpje met 250 man genaamd Malloot Cliff. Dit is the place to be als je rustig en mooi wilt wonen :) . Ook zit je zo op de MS 2 naar Candy Mountain en Pineapple forests.

En voor de mensen die niks te maken willen hebben met de stad zijn er ook de Malloot islands. Heerlijk afgelegen :9

Dat was een kleine rondleiding in mijn stad. Tis niet zo recht en perfect als jullie steden maar ik ben er trots op na +- 40/50 uur :)

Als jullie meer willen ik heb nog genoeg plekjes voor prachtige plaatjes.

Burgemeester Marc out

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Spacejockey
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-02 09:32
Ik ben nu een industriegebied aan het maken en het blijft lastig om dat er goed uit te laten zien. Als je alles naast elkaar zoned wordt het veel te druk en niet erg mooi (een beetje dit ongeveer). Wat ik nu veel doe is rondom elke fabriek een leeg stukje te laten en dat in te vullen met de concrete brush en andere props (op de workshop te vinden). Dan ziet het er ongeveer zo uit:

Op die manier vind ik het er in ieder geval realistischer en mooier uitzien, misschien dat iemand anders wat aan deze tip heeft.

Spacejockey wijzigde deze reactie 21-12-2015 19:48 (19%)

• w00t00w
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-01 09:35
quote:
TeK schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:24:
[...]

Ik heb wel eens een stad gemaakt met allemaal losse dorpjes vanaf waar je alleen met de fiets of trein naar een ander deel kon gaan (commercie/industrie) dat werkt prima :)

Uberhaubt een fietspad aanleggen ondanks dat er een snelweg verbinding is helpt al een aardig beetje.
Volgens mij gaan Cims inderdaad automatisch gebruik maken van faciliteiten zodra je deze hebt aangelegd. Heb het ook al vaak met voetpaden gemerkt: in den beginne zijn er nauwelijks voetgangers te zien, maar zodra je een paar paden op strategische plekken aanlegt (bijv. tussen twee districten die gescheiden worden door een voor voetgangers onneembare barriere zoals een snelweg of kanaal), neemt het aantal wandelaars ineens enorm toe (ook in de omliggende gebieden). Met andere woorden: als het op lopen (en fietsen waarschijnlijk net zo) aankomt, dan willen Cims wel, maar je moet ze daarvoor wel de mogelijkheid bieden.

Plaatje van (een deel) van mijn stad:

---

• DFUKeeN
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12-04-2016
Bij deze ook wat screenshots van mijn hobby projectje

• Tosemime
Ben het nieuwe jaar met een nieuw project begonnen, en ik probeer wat nieuws. Ik begin pas met zoning als ik een groot deel van de wegen layout klaar heb. Ik heb alleen vast een universiteits campus gemaakt, ik wilde kijken of het op die locatie zou passen. Zo probeer ik een hele georganiseerde stad te maken. Meestal maak ik een stad per wijk en is het een verzameling van wijken. Zo'n dynamische stad is vaak mooi maar wel chaotisch. Geen idee of dit gaat werken, maar we zullen het zien :+

• Tosemime
Meer afbeeldingen van mijn nieuwe project, heb inmiddels ook een vliegveld en een grote railyard gemaakt

• Alex)
quote:
Twee mods die ik je kan aanraden:
- Network Extensions, die geeft die smallere 2x2-baanswegen en nog wat andere soorten wegen
- Precision Engineering, die geeft je informatie over hoeken. Je kunt er een perfecte cirkel mee aanleggen.

Over ontwerpen gesproken, een paar weken terug heb ik een wijk gemaakt volgens dit stratenpatroon:

Alle kleine wegen zijn de varianten met fietspad, alle verbindingen tussen woonstraat en hoofdweg zijn fietspad + voetpad naast elkaar. Je kunt met de fiets overal komen en mijn cims gebruiken de fiets ook veel. Verkeer loopt ook goed door, alleen bij de ingang van de wijk is er een beetje oponthoud, maar niks ernstigs. Ik zal later nog wel een screenshot maken van deze wijk vol bebouwing. :)

Alex) wijzigde deze reactie 15-01-2016 20:58 (4%)

• Alex)
Zoals beloofd, een tweetal screenshots van een ingerichte wijk:

Van bovenaf:

(klik voor groter)

En in vogelvluchtperspectief:

(klik voor groot)

Op de achtergrond is het treinstation van de regio te zien. Twee sporen zijn lokaal, twee sporen zijn 'internationaal', en ik heb inmiddels 1 spoor opgeofferd voor een verbinding met mijn luchthaven/commercieel gebied.

• Tosemime
Nog maar eens een paar plaatjes!

Die area fillers kan je ook over voetpaden heen leggen met no pilars mod.
Daarmee kan je hele leuke pleinen maken die functionerende voetpaden eronder hebben.

Doe daar nog more beautification mod bij en je kan er nog leuke bankjes enzo bij plaatsen.

Edit :

Een paar voorbeelden van de area fillers gecombineerd met no pilars en beautification mods.

TeK wijzigde deze reactie 18-01-2016 19:19 (69%)

• Grecio
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-02 17:49
quote:
silverball schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:13:
Eigenlijk moet je zorgen dat zoveel mogelijk vrachtverkeer over het spoor gaat, of eventueel over het water.
Kijk, daar heb ik wat aan. Dat scheelt al gelijk een hele hoop verkeer. Thanks!
quote:
Swaxie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:25:
[...]
Het is inderdaad vrij moeilijk om alles lekker op elkaar aan te laten sluiten zonder er 1 grote verkeerschaos van de te maken.
Ik Denk dat ik binnekort maar eens ga spelen met unlimited money haha. dan heb je ook alle mogelijkheden om gewoon lekker aan te kloten en een leuke stad te bouwen:)
Geld is bij mij geen probleem, heb nu 2 mil ofzo. Een beetje met de budgetten/belastingen toveren en het loopt wel. Daar ben ik dan wel weer goed in. Een simpele effectieve afslag aan mijn snelweg bouwen daarentegen :X

Als voorbeeld. Ik denk ik bouw een tunnel zodat lui die niet in de 2 wijken motten zijn lekker de tunnel nemen en de rotonde overslaan. Echter denkt de AI kort>snel.

PS: Mijn eerste game, ben nog een amateur ;) Overigens zijn die dingen op de rotonde een experiment, ik snap dat die nadelig kunnen zijn voor het verkeer.

Grecio wijzigde deze reactie 21-01-2016 16:50 (16%)

• Grecio
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-02 17:49
quote:
HMC schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Al lijken ze klein, off ramps zijn de way to go voor afslagen van snelwegen.
En met de hoeken van de wegen op snelwegen en rotondes die ik in je plaatje zie, vraag je er ook wel om. :+
Haha ja tuurlijk, zoals ik zei, dit is de allereerste keer dat ik het spel speel. Rookie mistakes are bound to happen, en het zal lelijk zijn nog :P Maar ik zal eens kijken of een off rampje beter zal werken.

En bovenstaande mods maar downloaden I guess.

EDIT: Heb de hele boel omgebouwd. Zonder gekke tunnel. Ik heb de traffic problemen op de rotonde opgelost d.m.v. ramps en smoother omgaan met hoeken en dergelijke ;) Het hele concept is overigens dom van mij, na de rotonde kom je gelijk uit op een kruispunt waar vervolgens de boel vastloopt. `

Epic fail.

Het volgende project ;) Mooi spel, lekkere trial & error. De volgende wijk die ik bouw zal een stuk beter worden :)

Grecio wijzigde deze reactie 21-01-2016 17:33 (29%)

• LoneRanger
  • Niet online
quote:
Bob Ross schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Zie het als schilderen, met je eigen beelden van mooie steden en je kennis van je eigen stad in je hoofd. Organisch, maar zelfs gepland zoals de grids in Manhattan NYC kan, maar niet vanaf de high way. :) Daar zal toch echt een bochtje (liefst met off ramp) nodig zijn. Tof spel.

:+

• chielisdenaam
Ik ben ook weer eens begonnen te spelen, hier wat plaatjes van mijn stad:

Het verkeer op mijn industrieterrein is echt verschrikkelijk maar het is me gelukt om de meeste files op te lossen *O* .

• sjoerdpolder
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-02 19:57
Ik ben nu al een tijd bezig met mijn nieuwe stad. Het is zeker niet zo mooi als de steden van Tosemime (en andere), maar ben er nu eindelijk wel een beetje tevreden over. De gedachte achter deze stad is dat er eerst een oud centrum was, waar later een ringweg en hoogbouw omheen is gemaakt. de stad groeit langzaam verder. Op het moment van fotograferen heeft de stad ongeveer 40000 inwoners.
Hier een paar screenshots:

Een verkeersproject van mij.
OUD:

NIEUW:

Mjn eerste "echte"haven. Hij is expres niet zo groot, omdat het een rivier is en geen zee.

Een groot stadspark in het nieuwe gedeelte:

De stad draait volledig op windenergie

Een heel oud nog gebruikt spoorlijntje. vroeger liep die verder, maar tegenwoordig niet meer:

het grootste station dat ik heb:

De stad is zeker nog niet af, en zal nog flink doorgroeien. Ook moet ik nog inspiratie krijgen voor een universiteitscampus.

EDIT:
hier is nog een hele grote versie van de map (klikbaar)

sjoerdpolder wijzigde deze reactie 24-01-2016 12:49 (6%)

• Tosemime
Laptops zijn meestal niet heel geschikt voor games, zeker zware simulatie games als deze. Maar, zoals tek ook zegt, zorg in ieder geval voor voldoende geheugen en een goeie cpu.

Ik raak laatste tijd nogal gefrustreerd van de gigantisch lange laad tijd, duurt 20 tot 30 minuten tot ik wat kan doen..

Mijn project stad groeit wel steeds meer. Ben nu bezig met de buitenwijken ontwerpen en ondertussen ook aan het zonen. Stad heeft nu 55.000 inwoners :)

Zo zo ... Geen Skylines meer opgestart sinds half november. Uiteindelijk vanavond toch eens tijd gevonden en ik zie een massa aan nieuw spul \(^_^)/ Je kunt niet meer verwachten.
Nu valt het me op dat de wegen zijn aangepast? Dirt road weg, maar een nieuwe categorie erg smalle straatjes, waaronder dus ook dirt? Is dat vanilla of iets van die extra straatsoorten mod?

Smallere dirt roads:

One way 4-way roads (even breed dan klassieke de 2-way):

Smalle straatjes in een woonwijk

Beide soorten gemengd (niet erg goed zichtbaar helaas):

• Tosemime
Die gebruik ik ook, erg fijne mod inderdaad. Vooral de 2x2 weg met dezelfde breedte als een normale 1x1 weg gebruik ik veel.

Ik heb bij mijn stad de wegen layout compleet, alle 25 tiles zijn nu volledig gebruikt. Nu is het een kwestie van residential, commercial en office/industrie zonen en zorgen dat het openbaar vervoer gaat werken. Ook wil ik nog veel platteland/boerderij landschap gaan maken.

• Tosemime
Bedankt allen!

@On_E: Ik ben 1 januari begonnen met deze map. Ik weet niet precies hoeveel uur ik hier mee bezig ben geweest, maar denk iets van 30 of 40 uur?

@Aequitas: Ik denk dat je 4e en 5e plaatje bedoeld? Ik heb dat knooppunt vaker gebruikt, werkt altijd goed. Misschien dat een 3baans snelweg rechtdoor beter werkt, maar dat kan ik altijd later nog maken als het nodig is :)

@tvdbosch: Ik gebruik eigenlijk geen graphics mods, ik gebruik de standaard Tropical color correction.
Dit zijn mijn settings

@AMD1800: Ik denk dat jij en Aequitas het niet over hetzelfde plaatje hebben. Jij bedoeld nu het vliegveld, maar ik denk dat hij de knoopunten bedoeld op plaatje 4 en 5. Het idee is echter hetzelfde, ik vind het mooi om het verkeer zoveel mogelijk te scheiden

Toerisme... Het zijn mega-hotels aan de horizon voor een wat eigenlijk kleine community is ;)

Die schotelantennes voegen 50 universitairen toe aan je stad. Leuk als je geen dure unief nodig hebt en toch wel wat highly educated workers.

We gaan trachten om ronde stadscentra te bouwen met errond bossen, kleinere woonkernen en land-/bosbouw.

In die map kun je haast niet failliet gaan: enorm veel olie en ertsen.

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:28
quote:
DennisvantWel schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:44:
[...]

Ik heb dit spel ook via GameSync aangeschaft, als je met iDeal betaald krijg je vrijwel direct je steam key. Geen problemen mee gehad.
Game daar aangeschaft, activatie werkte prima!

Nu een aantal uur gespeeld en ik moet zeggen ik vind het best prettig en leuk om te spelen. Meteen weer de tijd compleet vergeten terwijl ik deze game speel. Aanleggen van wijken met wat bochtige wegen vind ik een verademing t.o.v. Simcity. Zones aanleggen vind ik dan weer wat minder prettig werken. Met name de hoeveelheed variatie in het aanleggen van wegen vind ik mooi werken, hoewel het soms ook wel makkelijk zou zijn als het gewoon simpel en snel zou kunnen zoals in Simcity, zeg maar beide opties. Beheren van openbaar vervoer lijnen voegt ook wel wat toe, in plaats van simpel haltes bouwen. Alleen is de spoorlijn erg druk langs de regionale lijn, ook al heb ik een splitsing gemaakt.

Wel erg irritant vind ik manier waarop afvalplaatsen en begraafplaatsen werken, volle handmatig legen en nogal eens dat het afval en lijken op loopt. In de basis vind ik het aantal gebouwen ook nogal beperkt, maar daar zal de mod community voor zijn ;)

Ik heb wel het idee dat de stad weer te compact heb op gezet met teveel kruisingen wat voor flinke vertragingen zorgt. Zoals ik ook in reviews las is het wel onrealistisch dat dit geen invloed heeft op de stemming van je inwoners. In SimCity werd ik nogal eens gek van de meldingen, maar hier heeft het totaal geen invloed.
quote:
Bean77 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:17:
[...]

vergeet niet dat je in cities meer een verkeersregelaar bent terwijl je in sc4 echt de nadruk op je stad kon leggen.
Volgens mij had ik een soortgelijke opmerking in een topic op een Engels forum gelezen, maar eigenlijk merk ik dat verschil niet echt met de manier waarop ik speel? In Simcity waren wel meer mogelijkheden om de stad aan te passen met heuvels e.d., hoewel ik daarvoor in SimCity een mod gebruikte die er voor skylines ook is zag ik.

Ik vind de game trouwens tot nu toe verassend goed draaien. Tuurlijk, bij drukke punten of bepaalde camera standpunten gaan de FPS omlaag en staan alle graphics op het laagst, 1280x800, maar ik vind het goed speelbaar. Screenshots die ik zie op hogere settings en een 2560x1440 zien er wel erg verleidelijk uit ;)

Aantal screenshots:

Ik kwam erachter dat ik ook nog wat screens klaar had staan al een tijdje :P
Mijn project om veel fietsers te krijgen.

• DH143
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15:07
Zelf ben ik ook al een tijdje bezig met mijn stad, doel van mijn stad om zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Heb er nu dan ook 181k en dat groeit nog steeds. :P Helaas heb ik met onbeperkt geld ook al maakt mijn stad 143k per week winst.

http://tweakers.net/ext/f/j9Z9OW6axFzAQ5x8YMygQmvW/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/MYQ2Ime0cPgEvxh87BxDN6Uu/thumb.jpg
@DH143: Nice one die tweede screenshot :D

Wat verder bouwen op m'n lapjesdeken:

Het ronde stadje is enkel bereikbaar via de snelweg en hierbij komen die extra soorten weg wel van pas. 2 lane highways ipv de gewone op & afritten voor de stukken waar veel verkeer is, 6 lane one way roads als ringbaan, 4 lane roads om drukken buurten te verbinden en zo...

Het loskoppelen van die gebied zorgt soms wel voor vreemde situaties bij hulpdiensten. Het brandweer HQ dispatched voertuigen ipv bijvoorbeeld een lokale eenheid, waardoor die dus gans de ring, een stuk snelweg doet en dan de zig-zag kronkelwegen in de oude stad O.o

• Tosemime
Mijn stad is inmiddels ook de 100.000 inwoners gepasseerd :) Ben nu begonnen met de farmlands en verder openbaar vervoer.

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:48
quote:
Tosemime schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:11:
Mijn stad is inmiddels ook de 100.000 inwoners gepasseerd :) Ben nu begonnen met de farmlands en verder openbaar vervoer.
Ziet er allemaal mooi uit van wat ik er zo op de screenshots van zie, netjes!

Welke mod/Asset gebruik je daar voor dat grote station als ik vragen mag? Ziet er een stuk realistischer uit zo, echte steden hebben ook een centraal station met een flink aantal sporen ;)

Zelf ook weer eens begonnen, ben nu eerst op een aantal plaatsen bezig met een fatsoenlijke infrastructuur aan te leggen voor de spoor/snelwegen. Het ziet er altijd veel beter uit als dit van te voren gepland/aangelegd is dan als je het er in een later stadium nog in moet gaan lopen frutten :)

Achteraf had ik beter 4 sporen doorheen kunnen trekken ipv 2 denk ik, als je ziet hoeveel treinen er altijd rijden :P

!mark wijzigde deze reactie 05-02-2016 01:12 (5%)

• !mark
Klopt :P Komt omdat die sunkenwall mod geen ronde bochten heeft maar alleen 90 graden :P De enige manier om ze ruimer te krijgen is het verbreden van het verdiepte stuk(zowel de stationszijde, als doorgaand). Maar omdat dit een kleiner station moet worden voor de universiteitscampus wou ik niet dat de spoorverbinding+station onderhand zo groot wordt als het halve universiteit terrein ;)
Dat is ook de voornaamste rede dat er slechts 2 doorgaande sporen in liggen en geen 4.

Als alternatief zou ik hem wel iets kunnen verbreden net voor de wissels, dan zou je zoiets krijgen, zo jammer dat die mod geen 45 graden boog oid heeft.

---
Mochten mensen nog een cargo station zoeken voor in de commerciële zones, dan kan ik deze wel aanraden: https://steamcommunity.co...&searchtext=cargo+station

Is in een commerciële zone wat subtieler dan zo'n terminal-achtig station wat meer in industriegebieden past. Alleen de buitenste twee sporen worden gebruikt voor het lossen, de binnenste kun je als passtrough voor je passengiers treinen gebruiken oid.

@Hierboven
Thanks, die ga ik straks als ik thuis ben even subscriben

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:15
Inmiddels heb ik wat mods / luts gedownload. Tijdens de schemering en in de nacht vind ik alles echt mooi, maar overdag kan het volgens mij beter. De kleuren bij chielisdenaam vind ik echt mooi voor overdag. Ik heb dit momenteel:

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:15
quote:
Dankje! Die LUT ziet er super uit. Ik heb hier een aantal vergelijkingen; de bovenste is Natural Color en de onderste is een mix van Daylight Classic & Photoreal Colour Correction. Het kan dus alle kanten op, wat het kiezen er niet makkelijk op maakt. De ene keer vind ik Natural Color mooier, de andere keer Daylight Classic & Photoreal Colour Correction. :P

Zo ziet zonsopkomst eruit met Photoreal Colour Correction zonder Daylight Classic, maar overdag heb je dan overdreven gele kleuren. Misschien vind je dat mooi. Persoonlijk gebruik ik Daylight Classic om de kleuren overdag minder geel te maken. Aangezien ik aan het vergelijken ben, is het bovenste screenshot met Natural Color.

quote:
Super_B schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:20:
[...]

Agh ja.. als de marge klein is, dan prefeer ik op één of andere manier toch de *** editie. Of het nou de "premium", "deluxe", "legendary" of "wat dan ook" editie is. Enige uitzondering is als de editie alleen extra soundtracks betreft. 8)7
Zo zie ik dat ook, maar ik zag echt geen meerwaarde in Deluxe, omdat een paar gebouwen mij niet aanspreken. After Dark vind ik voor een paar euro niet verkeerd (ook al geloof ik dat ook die add-ons via Mod's op te vangen zijn).

Luxicon wijzigde deze reactie 07-02-2016 21:33 (30%)

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

• !mark
Vandaag mijn stad verder uitgebouwt, nog niet veel inwoners oid maar ben vooral bezig met de basis infrastructuur aan te leggen.

Universiteit dag/nacht

Havengedeelte

En wat met Sunkenwalls bezig geweest, op/afritten en bochten zijn best lastig te maken tbh.

Zijn meerdere Full-Size plaatjes nog een probleem/minder handig anno 2016? Zo ja dan zal ik de volgende keer thumbnails maken op 1/4 size(~1280x600)

!mark wijzigde deze reactie 07-02-2016 20:28 (7%)

• !mark
quote:
mydoom schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:08:

Heel gaaf die haven, Ben wel benieuwd welke mod je hebt gebruikt om die oppervlakte kleur te maken en hoe je de kade hebt gemaakt :).
Dank je :)
Het kleuren van een oppervlakte is heel makkelijk, ik gebruik hier de Ultimate Area fillers voor. Je hebt ook Advanced Road Anarchy o.i.d. nodig om niet in de knoei met andere gebouwen/wegen te komen tijdens het fillen.
De Area fillers heb ik ook voor een deel gebruikt bij het stadsplein ;)

Om een kade te maken zijn meerdere asset packs, voor de haven gebruik ik deze. Je hebt ook een Terraform mod nodig.
--

Ben ondertussen weer wat verder met de stad:
Klikbaar voor volledige resolutie.

Soort Central park idee, een groen stukje met veel wandelpaden straks omgeven door een toekomstige skyline. Fietsers en bussen kunnen er ook door, auto's mogen omrijden :+

Hier het nieuwe stadsplein rondom het centraal station, met meer dan voldoende ruimte voor de bussen, het oude busstation aan de noordzijde heb ik nog geen nieuwe bestemming voor, mogelijk wordt hij verkleind of komt er daar een kleiner pleintje met nog 2-4 buslijnen oid.

Een andere kijk op een aanvoerweg dan de verdiepte snelweg die ik eerder had gepost, ik probeer de grote kruisingen een beetje te varieren.

!mark wijzigde deze reactie 09-02-2016 23:15 (4%)

• Tosemime
Er komen inderdaad geen seizoenen. Sneeuw is permanent en is alleen op een aantal maps beschikbaar.
Ik ben ook het meest benieuwd naar de trams, dat ziet er goed uit tot nu toe :)

Ik heb vandaag weer eens een groot knooppunt gemaakt. Meestal gebruik ik assets voor de knooppunten, maar nu had ik zin om zelf iets te maken. Het is vrij groot geworden :+

• Bram1041
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-02 17:55
Ik speel ook al enige tijd Skylines en heb de nodige uurtjes er mee doorgebracht :)

Volg het topic al een tijdje en vind het wel eens tijd worden om wat foto's te delen van een van mijn steden. Mijn stad bestaat op dit moment uit twee losstaande wijken (eigenlijk meer dorpjes) die gesplitst worden door een rivier.

In wijk A heb ik een hoofdbaan liggen van boven naar beneden die bestaat uit een zesbaansweg heen en terug en een busbaan in het midden. Tot nu toe met +/- 15k inwoners in dat deel, werkt het best goed :) Inmiddels zitten er ook wandelpaden en zebrapaden tussen zodat de inwoners ook te voet over kunnen steken. Om een bepaalde afstand, zit er een rotonde tussen zodat je kan afslaan. Wat je op de tweede afbeelding ziet is een eigen knooppunt wat ik heb gemaakt in plaats van een rotonde.

Onderstaande afbeelding is wijk B, in de verte zie je wijk A liggen. Wijk B is opgebouwd uit een zesbaansweg (beide kanten op) als rondweg. Binnenin de wijk liggen de vierbaans en tweebaans wegen. Hier zitten ongeveer 25k inwoners en is nog steeds groeiende. Links/onder is nog een stukje te zien van wat nog in aanbouw is.

Het knooppunt wat onder andere wijk A en B met elkaar verbindt.

Sfeershotje in wijk B :)

De wijken A en B zitten behalve via de snelweg ook met de trein aan elkaar. Zowel civiel vervoer als cargo zitten op hetzelfde netwerk. In de wijken zelf liggen rondom metrolijnen en in de buurten binnen de wijken zijn de buslijnen het vervoersmiddel.

PS. Ik heb thumbs gemaakt, maar gezien ze 21:9 zijn, hebben ze dus niet de goede afmeting. Anders werden ze wel erg klein.

• !mark
Ik had begrepen dat ze in het algemeen iets lager wouden gaan zitten dan met AD, welke €14.99 is ;)

Ben bezig de enkele rivier op de map te voorzien van een aftakking naar links, op het punt van deze spitsing heb ik enkele eilandjes gemaakt met dure wolkenkrabbers en offices. Eilandjes zelf zijn op zich klaar, het gebied tussen het water en de snelweg is allemaal nog work-in-progress
Zijn klikbaar voor volledige resolutie

Vanaf de andere kant.

Heb tot nu alleen maar screens laten zien van delen van de stad die ik goed gelukt vond, nu eentje van een gebied wat eigenlijk mislukt is :X
Een 5-way knooppunt er goed uit laten zien is me hier niet bepaald goed afgegaan(werkt wel verder), deze moet maar eens opnieuw ontworpen worden >:)

En tot slot een rede waarom ik erg uitkijk nu asymetrical roads in de Network Extension Mod, 4+2 zou hier veel nuttiger zijn dan 3+3.

Overmorgen even afwachten of alles mods/assets goed blijven werken met de DLC 8)

!mark wijzigde deze reactie 16-02-2016 21:05 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True