Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Vraagje, ik speel dit spel nu fanatiek via PS+ en probeer meteen ook alle trophies te halen. Nu heb ik voor het eerst een olie productie industriële zone gemaakt. Nu weet ik dat olie en erts i.t.t. hout en farmland geen hernieuwbare grondstof is, maar kan het zijn dat de olie wel héél snel opraakt? Ik heb de olie industrie hooguit 2,5 jaar neergezet op een diep zwart olieveld en de grondstof indicator daarbij is daarna al bijna doorzichtig. Hoort dat zo snel te gaan? Mijn vraag is, hoelang duurt het voordat de olie op is uit jullie ervaring?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHwhoQ3dUUxmCWqtaa-vfktDUv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFZvYH8RJlM9zdADVwQPRimb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Dat hangt er helemaal vanaf hoeveel ja knikkers je er op zet...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
Ik heb daar geen invloed op, op het aantal ja-knikkers dat automatisch spawnt, want heb bijv de industries dlc niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55
LightTwi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:04:
Vraagje, ik speel dit spel nu fanatiek via PS+ en probeer meteen ook alle trophies te halen. Nu heb ik voor het eerst een olie productie industriële zone gemaakt. Nu weet ik dat olie en erts i.t.t. hout en farmland geen hernieuwbare grondstof is, maar kan het zijn dat de olie wel héél snel opraakt? Ik heb de olie industrie hooguit 2,5 jaar neergezet op een diep zwart olieveld en de grondstof indicator daarbij is daarna al bijna doorzichtig. Hoort dat zo snel te gaan? Mijn vraag is, hoelang duurt het voordat de olie op is uit jullie ervaring?
[Afbeelding]
Ja die gaat snel op. Ik speel ook meestal met infinite resources want anders is het gewoon niet leuk meer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
Ok dankjewel, dan weet ik genoeg. Aangezien ik dus de verdere trophies nog wil halen kan ik infinite resources nog niet aanzetten. Dat wordt dan maar gewone industrie voor het restant oppervlak tot die tijd ofzo. Beetje jammer en beetje faal qua inschatting van het spel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tosemime schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:42:
@YES dat ga ik eens proberen :p

@PB-powell ik gebruik de Cleyra LUT en map theme, dat helpt wel mee met dit beeld inderdaad!
Thanks! had ik volgens mij al eens gevraagd O-)
Ga nu een nieuwe map starten met dat thema, eens kijken of dat wat word :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 18:41
Tosemime schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:40:
Weer een stapje verder, nu op 36k inwoners en een werkende cruise terminal :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke mods gebruik jij voor wegen?
Zijn dat de standaard wegen met Road Anarchy?
Ik vind de rotondes en driehoeks-kruispunten er bijzonder en mooi uit zien. Ik hoop niet dat dat CSUR is, want ik vind die mod verschrikkelijk (vooral in combinatie met de vanilla wegen).

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En de eerste aanzet is gemaakt, deze keer met wat inspiratie en verbeterde kennis op zak losse wijken gemaakt. Zit nu op de 8k inwoners, inkomsten gaat goed net als het verkeer. Industrie bovenin gaat nog een keer op de schop, onderaan vast een eerste aanzet tot uitbouw. Nog geen idee wat ik daar mee ga doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_U00iem_94JVwi-p6P3Sk-ITnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMJGrOCfq1luBZPiSdVbOQE4.jpg?f=fotoalbum_large

@Tosemime die LUT en map theme zijn erg fijn, geeft een mooi beeld en minder wit dan ik had verwacht :)

[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 16-06-2020 20:24 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!
dogtagz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Welke mods gebruik jij voor wegen?
Zijn dat de standaard wegen met Road Anarchy?
Ik vind de rotondes en driehoeks-kruispunten er bijzonder en mooi uit zien. Ik hoop niet dat dat CSUR is, want ik vind die mod verschrikkelijk (vooral in combinatie met de vanilla wegen).
Ik gebruik geen CSUR, dat lijkt me inderdaad een lastige mod om mee te leren werken. Je kunt er wel mooie resultaten mee krijgen, maar ik hou het voorlopig maar gewoon bij de standaard wegen :p
Voor wegen gebruik ik de volgende mods:
- Klyte's fine road anarchy
- Klyte's fine road tool
- More network stuff
- Network extensions 2
- Road colors changer

@PB-powell Ja he, geeft een heel 'helder' beeld of zo. Bevalt mij ook erg goed!

Oke even een korte handleiding om zulke rotondes te maken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4AfRAYY.png

je begint met een cirkel, in dit geval 12 units in diameter

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KOJag5o.png

In die cirkel maak je deze extra wegen, zorg dat de hoeken precies 45 graden zijn. Deze wegen zorgen dat de vorm van de cirkel behouden blijft

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7fv7qTe.png

Vervolgens leg je de wegen er om heen die je wil aansluiten op de rotonde, ik hou altijd minimaal 8 units afstand tot de rotonde zelf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7lxySv6.png

Dan kun je die wegen verbinden met de rotonde met één richtings verkeer wegen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gs4r6hD.png

Met move-it moet je de wegen iets verschuiven zodat ze niet meer glitchen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xhwHXEv.png

Dit doe je ook voor de andere verbindingen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yHxlHcN.png

Dan ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WacuIu8.png

En tenslotte verwijder je de binnenste wegen weer, en voila :)

[ Voor 43% gewijzigd door Tosemime op 16-06-2020 21:20 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Top! Ziet er prachtig uit!

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Wauw. Kom ik aan met de mod 'Roundabout builder'... Gewoon ctrl+o, het type weg en grootte instellen en klikken maar. Overal roundabouts geplot. Niks moeilijk wegen bouwen in 45 graden etc.

Zo nu en dan met MoveIt wel wat wegen verschuiven, maar dat is vooral optisch, niet functioneel.

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:08
Nog een tip voor het verschuiven van je rotondes (zeker als je die met rountabout builder maakt). Maak even een kruisje middenin de rotonde (heb even geen screenshot bij de hand excuus) en connect dan je wegen.

Dit zorgt ervoor dat de vorm van je rotonde niet kan wijzigen en blijft hij mooi rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Icedustbin2 Het gaat mij juist om de vormgeving van de rotonde. Met die mod die je noemt (zie plaatje hieronder) heb je steeds scherpe 90 graden bochten om de rotonde op te komen. Dat zorgt er niet alleen voor dat verkeer veel langzamer de rotonde op komt, het is imo vooral minder realistisch en minder mooi. Ja de manier die ik noem is wat meer werk, maar is het wel waard vind ik :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/945097211117640044/334C30CCC794DDC4F0898625C20F022326C34244/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt uiteindelijk ook aan de plek waar je de rotonde plaatst. Als je die plaatst in een drukke wijk waar al veel is gebouwd vind ik de standaard rotondes prima, dan verlies je minder bouwruimte en ligt de snelheid toch niet zo hoog dat de hoek met de rotonde niet uitmaakt (net als irl). Bij rotondes rondom op- en afritten van snelwegen werk ik wel met de schuinere aanrijdroutes. Dan maakt de snelheid wel uit.
Het grootste voordeel van de mod vind ik zelf dat je heel makkelijk de grote van de rotonde kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt wel inderdaad, voor de kleinere rotondes in woonwijken bijvoorbeeld is die roundabout builder prima. Voor grotere rotondes met meer verkeer zou ik die zelf niet gebruiken en idd schuinere aanrijdroutes toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Het ligt inderdaad aan de locatie en gebruik van de rotonde.
Over/onder mijn snelwegen leg ik vraag grote rotondes met inderdaad schuinere aan en afvoer-routes.
In woonwijken om de blokken te verdelen gebruik ik over het algemeen gewoon de roundabout builder.

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
Ik gebruik ook de roundabout builder. Maar ik vond die schuine aanrijdwegen er fantastisch uitzien. Mijn stad is nu net boven de 100k inwoners en het begint toch wat trager te worden allemaal :D.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En bovenop alle genoemde argumenten en redenen om rotondes op een bepaalde manier aan te leggen komt de belangrijkste: persoonlijke voorkeur.
Gewoon lekker doen wat je het mooist/best vind passen bij jouw manier van spelen is het belangrijkste in mijn ogen, want je kan C:S op 100 verschillende manieren spelen. Sommigen spelen het echt voor de achievements, anderen puur voor een zo groot mogelijke stad, de grootste winst, het beste verkeer, of domweg een voor het oog zo aantrekkelijk mogelijke stad (volgens mij speelt @Tosemime ook een beetje zo).

Vandaar dat het ene argument voor iemand zwaarder kan wegen dan voor een ander, terwijl dit voor een derde persoon weer helemaal anders kan liggen.

Lekker bouwen naar eigen smaak en leren van anderen, dat maakt dit spel ook zo vet en veelzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES precies dat! En met alle mods tegenwoordig die serieus goed werken en veel toevoegen blijft het een feest om het te spelen.
Zelf ben ik wat meer YouTube aan het kijken als ik een dood moment op de dag heb en daar haal ik meer inspiratie uit dan verwacht :D ook veel tips over het gebruik van mods en andere trucs die op de console worden gebruikt bij het gebrek aan mods. Zo leer ik na ruim 300 uur speeltijd nog altijd nieuwe dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:02:
@YES precies dat! En met alle mods tegenwoordig die serieus goed werken en veel toevoegen blijft het een feest om het te spelen.
Zelf ben ik wat meer YouTube aan het kijken als ik een dood moment op de dag heb en daar haal ik meer inspiratie uit dan verwacht :D ook veel tips over het gebruik van mods en andere trucs die op de console worden gebruikt bij het gebrek aan mods. Zo leer ik na ruim 300 uur speeltijd nog altijd nieuwe dingen :+
Eens. Al hoop ik wel dat er een keer een nieuwe versie van C:S komt eerlijk gezegd. Hoeft niet eens heel veel op de schop inhoudelijk, maar het zou mooi zijn als er een volledig nieuwe versie komt met daarin DLC's/mods/andere custom content met de meeste impact verwerkt. Verder zou het mooi zijn als het spel een flinke optimalisatie kan krijgen, volgens mij halen zelfs mega snelle PC's geen hoge framerate in zwaar customized of hele grote steden.
Mijn huidige stad is nog redelijk te doen maar ik heb één wijk, een soort voormalig industrie gebied waar mensen in mid-rise gebouwen wonen, met veel parken en dergelijke, als ik daar boven hang dan wordt het spel direct heel traag. Best irritant want die wijk is nog niet af maar het afronden schiet zo totaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja een 2e versie zou mooi zijn met verbeterde sim-engine en graphics update. Op welke pc je ook speelt, na 50k inwoners zakt de snelheid van het spel. En vanaf 100k zie je weinig verschil meer tussen 1 en 3x speed. Qua framerate lijkt het meestal wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Ik hoop echt dat ze al een tijdje C:S 2 aan het ontwikkelen zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het commercieel veel interessanter is om eerst nog een hoop DLC's uit te brengen. Mijn top 3 op de wishlist is in ieder geval:
(1) Performance bij grotere steden (incl. meer realistische inwonersaantallen)
(2) Handel met buursteden en toerisme wat verder uitgediept
(3) De huidige workshop assets moeten gemigreerd kunnen worden

Alle 3 behoorlijk ingrijpende zaken die qua marketing waarschijnlijk net wat minder interessant zijn, maar ik denk dat dit voor veel C:S spelers wel belangrijke zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
Logico schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:11:
Ik hoop echt dat ze al een tijdje C:S 2 aan het ontwikkelen zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het commercieel veel interessanter is om eerst nog een hoop DLC's uit te brengen. Mijn top 3 op de wishlist is in ieder geval:

Alle 3 behoorlijk ingrijpende zaken die qua marketing waarschijnlijk net wat minder interessant zijn, maar ik denk dat dit voor veel C:S spelers wel belangrijke zaken zijn.
Ik heb dezelfde hoop op een vervolg. Zelf hoop ik dat er meer diepgang zit in de opbouw van je stad. Neem als voorbeeld Industries. Ik vind het super om deze elke keer zo mooi mogelijk neer te zetten, maar ik werk daarvoor nu echt een rijtje af. Zolang je maar zorgt dat er mensen zijn die er gaan werken is het een kwestie van wachten. Wat meer uitdaging in het laten groeien lijkt me wel mooi.

Het stadium van "goh hoe kan ik dit überhaupt laten slagen" is al even geleden voorbij. Het zit hem meer in de "hoe ga ik het dit keer neerzetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PB-powell schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:
Ja een 2e versie zou mooi zijn met verbeterde sim-engine en graphics update. Op welke pc je ook speelt, na 50k inwoners zakt de snelheid van het spel. En vanaf 100k zie je weinig verschil meer tussen 1 en 3x speed. Qua framerate lijkt het meestal wel aardig.
100k hangt wel wat af van je PC, maar inderdaad. Het wordt steeds trager. Op zich niet heel raar, er gebeurt een heleboel tegelijk. Aan de andere kant is de game alweer lange tijd uit en hoewel ze wel een paar updates aan de engine hebben gedaan, is de hoofdmoot nog steeds niet lekker geoptimaliseerd. Veel CPU cores staan nog niks te doen, de FPS kakt snel in, de snelheid van de simulatie kakt in en sommige dingen kunnen beter. Maar er zijn al genoeg lijstjes met veranderingen en het lijkt me beter om ze bv op Steam te plaatsen dan op Tweakers waar ze het toch niet lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:58

Zenyatta

Tsjakka!

Logico schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:11:

Zo zou mijn wishlist er ook wel zo ongeveer uit zien. Heb er wel een aanvulling op: het zou wat mij betreft wat RAM-efficiënter mogen zijn. Trek nu met gemak 16GB ram vol, terwijl er verder nauwelijks andere toepassingen zijn waarvoor ik zoveel gebruik.

Idealiter zou het ook mooi zijn als je je steden kan overzetten naar een nieuwe versie.

En hoop dat een nieuwe versie als die er zou komen, ook voor net wat oudere systemen nog te draaien is. Op zich kan mijn huidige systeem deze versie prima draaien (alhoewel wat meer ram nu prettig zou zijn) en ik zou het jammer vinden als ik mijn 4 jaar oude systeem moet vervangen puur omdat er een nieuwe versie uitkomt en ik die wil kunnen draaien.
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:21:
[...]

100k hangt wel wat af van je PC, maar inderdaad. Het wordt steeds trager. Op zich niet heel raar, er gebeurt een heleboel tegelijk. Aan de andere kant is de game alweer lange tijd uit en hoewel ze wel een paar updates aan de engine hebben gedaan, is de hoofdmoot nog steeds niet lekker geoptimaliseerd. Veel CPU cores staan nog niks te doen, de FPS kakt snel in, de snelheid van de simulatie kakt in en sommige dingen kunnen beter. Maar er zijn al genoeg lijstjes met veranderingen en het lijkt me beter om ze bv op Steam te plaatsen dan op Tweakers waar ze het toch niet lezen ;)
Mijn meest recente grote stad (zie eerder in dit topic) was 120k inwoners en draaide prima soepel. Deze stad heb ik op dit moment abandoned omdat ik tegen de beperking aanliep dat ik geen bomen meer kon bijplaatsen. C:S liet dat niet toe.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zenyatta schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Zo zou mijn wishlist er ook wel zo ongeveer uit zien. Heb er wel een aanvulling op: het zou wat mij betreft wat RAM-efficiënter mogen zijn. Trek nu met gemak 16GB ram vol, terwijl er verder nauwelijks andere toepassingen zijn waarvoor ik zoveel gebruik.
Maar dat komt ook omdat je gewoon veel assets hebt, haal daar een deel van weg en het draait weer een stuk beter omdat ie minder hoeft in te laden. Elke asset heeft een paar versies afhankelijk van de afstand van de camera tot de asset, dus dat stijgt hard. Ik heb inmiddels 32gb erin zitten en dan heb je daar minder last van, maar het kan beter geoptimaliseerd worden. En met nieuwe engines gaat dat prima.

Ik vraag me alleen af of ze er wel mee bezig zijn. Ik heb het idee dat ze toch wat weinig man hebben, als je ook al ziet wat ze de laatste paar DLC's hebben toegevoegd, ik vind het niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Maar dat komt ook omdat je gewoon veel assets hebt, haal daar een deel van weg en het draait weer een stuk beter omdat ie minder hoeft in te laden. Elke asset heeft een paar versies afhankelijk van de afstand van de camera tot de asset, dus dat stijgt hard. Ik heb inmiddels 32gb erin zitten en dan heb je daar minder last van, maar het kan beter geoptimaliseerd worden. En met nieuwe engines gaat dat prima.

Ik vraag me alleen af of ze er wel mee bezig zijn. Ik heb het idee dat ze toch wat weinig man hebben, als je ook al ziet wat ze de laatste paar DLC's hebben toegevoegd, ik vind het niet heel veel.
Misschien zijn het juist weinig DLC's omdat ze aan C:S2 werken ;)

Heb even opgezocht hoe dat bij de originele C:S zat; ze kregen van Paradox Interactive pas groen licht om het te ontwikkelen toen Sim City begin 2013 flopte. Uiteindelijk is de game begin 2015 gelanceerd. De ideeën waren er destijds al, maar die zullen er voor deel 2 ook al wel zijn. Als dit enigszins representatief is voor hoeveel werk ze kunnen doen komt het op mij over alsof de 4 DLC's die in 2 jaar zijn uitgebracht (Park Life, Industries, Campus & Sunset Harbour) niet superveel is en er best een groot project naast zou kunnen lopen. Niet dat ik veel verstand heb van game development, het is meer wishful thinking dan iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Assets maken inderdaad wel verschil, maar zoveel heb ik er niet draaien (helaas). Minder dan ik zou willen in ieder geval. :)

Zouden mods veel invloed hebben denk je? Meer dan assets of juist minder?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zenyatta schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Assets maken inderdaad wel verschil, maar zoveel heb ik er niet draaien (helaas). Minder dan ik zou willen in ieder geval. :)

Zouden mods veel invloed hebben denk je? Meer dan assets of juist minder?
Vast wel. Maar sommige mods (zoals traffic manager) zijn ook erg vertragend, vooral als er meer verkeer dan normaal komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Vast wel. Maar sommige mods (zoals traffic manager) zijn ook erg vertragend, vooral als er meer verkeer dan normaal komt te staan.
TM:PE is de laatste tijd wel enorm geoptimaliseerd! Ik merk tijdens het spelen dat het velen malen efficiënter en vloeiender speelt dan in eerdere versies. Heb de instellingen hiervan ook wel erg hoog staan.
TM:PE is voornamelijk CPU intensief en niet zozeer RAM.

Merk wel dat ik steeds meer neig om van 16 Gb naar 32 Gb te upgraden, alleen voor CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
Ralph88 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:34:
[...]

TM:PE is de laatste tijd wel enorm geoptimaliseerd! Ik merk tijdens het spelen dat het velen malen efficiënter en vloeiender speelt dan in eerdere versies. Heb de instellingen hiervan ook wel erg hoog staan.
TM:PE is voornamelijk CPU intensief en niet zozeer RAM.

Merk wel dat ik steeds meer neig om van 16 Gb naar 32 Gb te upgraden, alleen voor CS.
Als je er de ruimte voor hebt doen. Mijne hikte op RAM dat hij af en toe toch wel die 16GB onvoldoende vond. Heb nu 32GB en geen seconde spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb het meegenomen met een pc upgrade en nu heb ik bij 200k inwoners ook geen vertraging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wauw wat een serie berichten ineens, haha. Mooi hoeveel dit spel toch leeft bij de liefhebbers.

@Martinspire wat is je setup dan? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou inderdaad! Ik merk op mijn pc dat het bij 50k al beduidend trager gaat, maar deze pc was in 2014 nog zeer high end, inmiddels loopt de I7 2600K wel op z'n einde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:49:
Wauw wat een serie berichten ineens, haha. Mooi hoeveel dit spel toch leeft bij de liefhebbers.

@Martinspire wat is je setup dan? Ben wel benieuwd
Ryzen 3700, 32gb ram, X570 mobo, m2 ssd en Radeon 5700XT. Dus dat wil wel.
Ik had een vrij oudere cpu/mobo en dat maakte al wel veel verschil. Grafische kaart maakte wat minder uit, maar nu zit ik wel weer op meer FPS. Al zit ik niet op 4k te gamen of zo.

Verder heb ik nu maar de portemonnee getrokken omdat ik de nieuwe hardware niet snel zie verschijnen (dat gaat geheid vertraagd geleverd worden). Verder werk ik nu thuis dus dan is dat ook mooi meegenomen. Straks zit ik weer meer op kantoor en dan heb ik er toch minder aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 18-06-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Ryzen 3700, 32gb ram, X570 mobo, m2 ssd en Radeon 5700XT. Dus dat wil wel.
Gebruik je veel custom assets/mods en zo? Want ik hem een ietsje tragere processor (2600x), vermoedelijk trager geheugen (ook 32 gb), m2 ssd 5700XT en een b350 mobo. Bij de 100.000 gaat mijn zwaar gemodde en customized stad wel echt flink traag hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
YES schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:18:
[...]

Gebruik je veel custom assets/mods en zo? Want ik hem een ietsje tragere processor (2600x), vermoedelijk trager geheugen (ook 32 gb), m2 ssd 5700XT en een b350 mobo. Bij de 100.000 gaat mijn zwaar gemodde en customized stad wel echt flink traag hoor
Ik heb voor de upgrade wel veel assets weggehaald omdat ik me ook stoorde aan de snelheid. Verder heb ik in mn huidige stad niet zoveel high density omdat ik dat wat onrealistisch vind qua aantallen en benodigdheden. Dus wellicht scheelt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel assets en mods gebruiken jullie ongeveer? Ik heb zelf 227 mods en assets in totaal momenteel. Gister na jouw bericht @Martinspire zelf nog even een klein beetje opgeruimd. Maar een tijd terug heb ik grote schoonmaak gehouden en toen meer dan 75 dingen verwijderd die allemaal out-dated waren of ik niet meer mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Toevallig ben ik net begonnen met een stad zonder mods, vooral omdat ik de achievements een beetje miste ;)
Maar als ik alles aanzet gebruik ik 384 assets en mods. Een grote schoonmaak houden vind ik nog best een dingetje omdat je niet eenvoudig in je bestanden kunt zoeken naar een specifieke verzameling (alles wordt op nummer in mapjes gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ik zit in de beginfase van m'n stad met voorlopig alleen nog maar industrie (wel alvast een aantal assets subscribed die ik later ga gebruiken maar heb er nog niet actief naar gezocht), en ik zit op 639 assets en mods. Moet wel zeggen dat daar veel props en decals bij zitten, dat tikt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Ik heb in totaal 3.147 subscribed items, een beetje veel wellicht? :+
Ik gebruik ze denk ik bij lange na niet allemaal in mijn huidige stad, geen idee hoeveel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES en dan zeuren dat het spel traag wordt _O- Ik gok dat de find it mod je grootste vriend is? Ik zou compleet verdwaald raken dan in al m'n gebouwen enzo :+
Maar zonder dollen, zo te lezen zit ik nog aan de relatief lage kant met aantal assets. Daar kies ik wel redelijk bewust voor door alleen items te kiezen waarvan ik denk dat ze echte toegevoegde waarde hebben. Verder heb ik vrij weinig props maar grotendeels extra growable high rise gebouwen toegevoegd. Dat geeft, vind ik, meer variatie in je hoogbouw en minder eenheidsworst zoals je veel ziet in de IT-districten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell als ik zo goed steden kon bouwen als dat ik kan klagen, was ik al lang een YouTube kanaal begonnen :P

Ik heb met mijn huidige stad gewoon enorm veel custom dingen neergezet en daarvoor op alles wat me aan stond gesubscribed. Wellicht een keer kritisch door het loading mod report heen gaan, al is dat een helse klus geworden onderhand :+

Ben nu maar eens begonnen aan zelf een map maken en later ga ik daar een stad beginnen. Ben wel benieuwd hoe dat gaat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 15:51

Davidson

Porsche fan

Sinds 2015 al C:S in bezit en een eerder een serieuze stad te hebben gebouwd (26K inwoners) met wat visuele assets ben ik paar maanden terug begonnen met de grootste stad tot nu toe met wat minder visuele mods. De vorige stad was namelijk stuk door al die tussentijdse updates dat C:S heeft gehad. Ben daarom wat voorzichtiger geworden met mods en kies vooral degene uit die regelmatig worden geüpdatet. Vond het wel leuk om nu eens deze stad met jullie te delen :)

De huidige stad heeft 135K inwoners en is still growing! Ben de stad begonnen met een eigen template zodat het lekker Hollands plat was :P Hierdoor kan je veel preciezer bouwen doordat hoogteverschillen niet in de weg zitten.

Ondanks ik minder visuele mods ben gaan gebruiken is mijn huidige lijst met mods toch nog aardig gegroeid, maar naar mijn mening wel must haves!
  • Auto Repair (compatibility checker voor mods)
  • Enable Archiefments (hoef ik tenminste mij niet te ergeren aan het bouwen van een stad zonder mods :P)
  • Extended Public Transport UI
  • Extra landscaping Tools
  • Fine Road Anarchy
  • Fine Road Tools
  • Lifecycle Rebalance Revisited (als je de gevreesde deadwaves wil voorkomen :+)
  • Loading Screen mods (ideaal voor troubleshooting, mijn stad heeft inmiddels ruim 17GB RAM nodig om te laden :o)
  • Move It
  • Networking Extensions 2
  • Precision Engineering
  • Quay Anarchy
  • Random Tree Rotation
  • Road Color Changer
  • Surface Painter
  • TM:PE (dé traffic manager :))
  • Unlimited Oil And Ore
En speel met unlimited money, lekker ongelimiteerd aan je ideeën en fantasie werken :P
Heb pas ook (eindelijk) sinds kort dat ik regelmatig in het groen sta :X

En verder zeggen plaatjes meer dan woorden! Momenteel ben ik een luxe wijk aan het aanleggen dat gaat grenzen aan een groot meer. Daarin wil ik ook nog een recreatief eiland aanleggen dat je per boot kunt bereiken. Het industriegebied was trouwens echt een enorme uitdaging om te bouwen. Heb het maar liefst drie keer volledig om de schop moeten gooien met verschillende infra-technieken. Nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat een relatief groot gebied de verkeersstroom nét aankan :+

En over verkeersstromen gesproken: De gehele stad heeft 80% traffic flow, erg trots op! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mt3VO8gt38Y54WNX_EkF_OthZSw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/A5HkG3JFJQIZ5E6lSkwwrKbE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOnJoQt1ruNNPcCyNp2NYczVCiM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B2ZuGB4iMoPAURgkrcVXDyDK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_50T2ELls_aV2IVQOUvfJIYhLM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nqwgIODy7lq3HcjXEtUSyEud.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UUsHVbHiFOKEfMLsICsz42P3Tw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gaK1T61Gs5hdB9UISBbiEb4G.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWbxhVEC-rjJpwO1s9VRBswiq1c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gma2i0YgCAcvH4SMcmmiaMPj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey2rBKllv46PdBSRR8am-gLb-TU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GQL8MUvolGIeyusY8U5dchrl.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z86jXZ0u9t-ct0p-SVz1JmwWH-I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7sK1tr33HiArFlJlysECVndS.png?f=fotoalbum_tile

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES hoe lang duurt het laden dan van jouw stad? Ik kan meestal met een minuut of 5 spelen (heb geen ssd).

@Davidson mooi! Zeer netjes, ook die verlaagde snelweg is erg gaaf. Speel je, als je TM:PE hebt met despawning aan of uit? Ik zet deze altijd uit om het nog moeilijker te maken (soms iets te moeilijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ik gok wel zo'n 20 minuten of zo, haha. Als ik hem laad dan ga ik daarna rustig even netflixen of zo :+ Maar dat is ook wel de reden dat ik nu wat minder vaak mijn stad laad, gaat me iets te stroperig allemaal nu. Mijn laatst aangelegde wijk heeft dit, helaas, een beetje veroorzaakt doordat die echt heel veel parken met veel props en zo heeft gekregen. Nog meer jammer is het dat ik het mooiste wijk tot nu toe vond..

@Davidson netjes hoor, ziet er strak uit! En een mooi aantal inwoners ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 15:51

Davidson

Porsche fan

Thanks @PB-powell en @YES :)

Heb despawning wel aanstaan, ben inderdaad eigenlijk wel benieuwd als ik dat uitzet wat dat doet met de trafficflow :P Leuk experiment om eens een keer te proberen.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES dat snap ik, wel jammer inderdaad. Ik merk zelf ook dat het lange opstart proces niet echt bevorderd om het spel te starten. Dat gaat toch ergens een beetje tegenstaan.

@Davidson zolang je nu nergens grote opstoppingen hebt zal despawning uit niet direct een verschil maken. Het zorgt er wel voor dat de files die ontstaan, heel snel heel groot worden :+ zie vooral de fix your city filmpjes van Biffa op youtube. Die geeft ook veel goed tips (rotondes) om je stad weer aan het rollen te krijgen (rotondes) en hoe je TM:PE daar goed voor kan inzetten (mbv rotondes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell nou ik hik meer aan tegen het stroperige als de game eenmaal geladen is. De laadtijd maakt me niet eens heel veel uit, als het daarna maar soepel loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:11:
@PB-powell nou ik hik meer aan tegen het stroperige als de game eenmaal geladen is. De laadtijd maakt me niet eens heel veel uit, als het daarna maar soepel loopt..
Haha misschien dan toch maar eens met collections gaan werken in Steam? ;)

Ik heb een collection gemaakt met m'n mods, en daarnaast maak ik collections per stad. Op die manier kan je aan meerdere steden tegelijk werken als je even alles tegelijk subscribed/unsubscribed, en hoef je niet alle assets subscribed te houden.

Tip om snel een collection te maken: https://www.reddit.com/r/..._to_steam_collections_at/

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In zo'n map gaat ook wel tijd zitten maar het begint al ergens op te lijken, grote delen van de bergen moeten nog aangepakt worden en er kunnen maar zo nog een heel aantal bergriviertjes bij komen. Om over bomen etc. nog maar niet te spreken.

Ik maak deze map trouwens met de start optie --NoWorkshop. Want mijn zwaar modded spel vond de map editor niet zo fijn, het was er nacht, wat je ook met de slider probeerde :+

De uiteindelijke map krijgt nog een zware facelift als ik aan mijn stad ga beginnen, dan ga ik ook themes etc mixen namelijk.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBS6ul37xe0ccR1lpok1B25SQlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yLcV2EHoume8umoi55lKTuLz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Ik zie nu al goede mogelijkheden voor een mooie stad hier :) Ga je deze in de workshop delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PB-powell wellicht wel ja, heb er aardig wat tijd in zitten dus misschien wel leuk om te zien of meer mensen hem willen gebruiken. Echter wil ik hem verder bewerken in een 'gewone' save omdat ik geen zin heb om uit te zoeken welke mod er voor zorgt dat modded map editen niet lukt. Ik wil er eigenlijk zelf een thema voor maken en andere dan vanilla begroeiing in planten.. Maar dat is dus nog een uitdaging ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@PB-powell Oké ik heb Unsubscribe All geklikt in mijn steam workshop pagina. Dus we gaan helemaal opnieuw beginnen met mods en assets uitkiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES zo heftige stap :o succes en geef je hiermee je oude steden eigenlijk op?
Ben benieuwd waar je mee eindigt :+ als je nog leuke mods of assets tegenkomt houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Ja best wel hè :+ Ik geef mijn oude steden niet direct op, je hebt vanuit de loading screen mod altijd nog reports waarin staat wat er allemaal gebruikt is aan mods/assets dus dan kan je je stad wel reanimeren waarschijnlijk. Maar dat is zeg maar een flinke klus, haha. Maar wie weet hoe het loopt.

En ik ben zelf ook benieuwd, zit er nu alweer over te denken om de map die ik nu aan het maken ben toch helemaal anders te gaan doen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in game naar content manager gaat en dan savegames hoef je maar op een knop te drukken om op alle benodigde assets/mods te abonneren die voor die savegame zijn gebruikt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:59:
Als je in game naar content manager gaat en dan savegames hoef je maar op een knop te drukken om op alle benodigde assets/mods te abonneren die voor die savegame zijn gebruikt.
Daar kwam ik net ook achter, voor mijn laatste stad miste ik al een heleboel, totaal zitten daar ruim subscibed 7.000 mods/assets in.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Daar kwam ik net ook achter, voor mijn laatste stad miste ik al een heleboel, totaal zitten daar ruim subscibed 7.000 mods/assets in.. 8)7
7000 mods? Ik vond het al veel als ik er 250 in Football Manager gebruikte.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 01:31:
[...]

7000 mods? Ik vond het al veel als ik er 250 in Football Manager gebruikte.
Veruit de meeste waren assets. Bovendien was ik dus lang niet op alle mods/assets gesubscribed waardoor er waarschijnlijk best veel parken/gebouwen/etc. onderdelen misten. Maar het is inderdaad eigenlijk ongelofelijk hoeveel dat er zijn :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!
@PB-powell ik heb de map gepubliceerd op Steam. Ik ben benieuwd of je hem gaat gebruiken en hoe de stad eruit komt te zien :)

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2138639228

Plaatje voor de mensen die de moeite van een link aanklikken niet willen nemen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVHTfOx2ENjSjQfFz1iSgM_oXAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xq2Ayg418oNYrSvVhN9ZdQyj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door YES op 22-06-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt heel tof, dankjewel voor het delen! Daar ga ik thuis ook nog eens mee aan de slag. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En subscribed! Inclusief alle benodigde andere items :)
Ik zal kijken of ik vanavond of morgen een start kan maken met een stad hier. Ik twijfel alleen of ik begin met alles unlocked of dat ik vanaf scratch begin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 21:00
@YES
Leuk bedankt voor het delen. Mooi moment om weer te beginnen met een nieuwe stad.
Weinig gespeeld i.v.m.aanschaf nieuwe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
YES schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:05:
@PB-powell ik heb de map gepubliceerd op Steam. Ik ben benieuwd of je hem gaat gebruiken en hoe de stad eruit komt te zien :)

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2138639228

Plaatje voor de mensen die de moeite van een link aanklikken niet willen nemen :+
[Afbeelding]
Ziet er zeer goed uit! Ik had alleen graag de snelweg wat meer naar het noorden gehad, wat verder van het water af maar dat is persoonlijk dingetje (plus kan je gewoon omleggen)

Ziet er erg netjes uit, hoeveel extra dingen moeten we hiervoor downloaden? ;)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Ziet er zeer goed uit! Ik had alleen graag de snelweg wat meer naar het noorden gehad, wat verder van het water af maar dat is persoonlijk dingetje (plus kan je gewoon omleggen)

Ziet er erg netjes uit, hoeveel extra dingen moeten we hiervoor downloaden? ;)
Haha ja je hebt altijd persoonlijke voorkeuren hè. Ik bouw mijn steden graag dicht bij water dus dan is een snelweg in de buurt wel praktisch :+ En inderdaad, gewoon even opnieuw aanleggen en je hebt wat je wil.

De items staan er bij op de steam pagina die ik gelinkt heb. Zijn in totaal 11 items. Dat is overigens zonder de themes die ik gebruikt heb maar dat staat ook in de description op de steam pagina. Dus vooral die even goed checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ziet er tof uit! Ceylon, is er toevallig nog een link naar Sri Lanka (dat heette Ceylon toen de VOC daar de baas was)? Of is het simpelweg je favo thee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:03:
Ziet er tof uit! Ceylon, is er toevallig nog een link naar Sri Lanka (dat heette Ceylon toen de VOC daar de baas was)? Of is het simpelweg je favo thee? ;)
Gewoon een random woord wat in mij op kwam. Echt totaal random. Maar mooie verbanden zoek en vind je hoor ;) Ik drink overigens nooit ceylon thee, als ik thee drink is het iets van (groene) citroen thee of zoiets :+

[ Voor 12% gewijzigd door YES op 23-06-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Gewoon een random woord wat in mij op kwam. Echt totaal random. Maar mooie verbanden zoek en vind je hoor ;) Ik drink overigens nooit ceylon thee, als ik thee drink is het iets van (groene) citroen thee of zoiets :+
Haha puur toeval hoor, op één of andere manier komen in jouw creaties altijd mijn vakanties naar voren :P Afgelopen zomer dus West-Amerika, en het jaar daarvoor Sri Lanka :+

Ben benieuwd wanneer je met een Vietnam themed city begint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga op de door mijzelf gemaakte map eerst een aantal 'oude' door het spelen van Red Dead Redemption 2 geïnspireerde stadjes maken. Wellicht een paar plantages en boerderijen er omheen, of een houtkap operatie. Dan ergens in de buurt van de kust de 'hoofdstad' (met één of twee hoofdstraten, erg klein dus) in deze stijl neerzetten. Vervolgens ga ik de hoofdvestiging omzetten naar een modernere stad die steeds groter wordt. Dat is het plan althans. Kijken of je op die manier een beetje een sfeervolle regio krijgt met wat historie.

Als eerste moest er een brug komen, en ja dan heb je weinig keus :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOwUqQtzQFbyCbWc7BerFJjEvJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tN0eoYKlnMaFeP11ksCFgSUD.png?f=fotoalbum_large

@Logico nog geen Vietnam referentie dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@YES Haha je weet dat ik met een RDR2-inspired stad bezig ben he? :P Zie Logico in "Cities: Skylines - Deel 2"

Weet niet of die multiplayer inmiddels goed werkt, anders zou zo'n collaboration best een goed idee zijn ;)

Ik ben begonnen met een haven/industriegebied à la Saint Denis. Ondertussen ook veel FM20 en RDR2 gespeeld dus nog niet heel ver gevorderd, maar het is wel heel leuk om het hele idee van moderne infrastructuur e.d. los te laten. Wel heel complex :X

Hieronder wat screenshots, ga nog wel met themes/decals/detailing aan de slag maar daar heb ik niet altijd zin in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7UY_dNGbzQCJVzg0rxA_GiEApY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCvTDymAD8ZiTqE8tkjAnJho.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gCuua7hc_JnEdYEa7K3APT9L98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LekG1VvSZZqXqDPm7B691bgP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico Oh wauw, ja dat heb ik een tijd terug nog gelezen ja, haha. Echt totaal niet aan gedacht nu overigens. Ik denk ook dat ik er geen Saint-Denis achtige stad van ga maken maar kleiner. Overigens ziet jouw stad er wel gaaf uit zo zeg!
Grappig, ik speel momenteel 3 spelen: C:S. FM20 en RDR2 :+

Misschien inderdaad iets aan de 'grond' doen om dat net iets mooier/minder egaal te maken? En wellicht cobblestone wegen zoals in RDR2 ook aanwezig zijn, zijn volgens mij wel voldoende varianten van te vinden in de workshop.
Ik gebruik nu de mud-road van Ronyx69, die zijn ook wel mooi en toepasselijk voor die stijl (buiten de stad dan) :https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2131244176

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@YES zojuist de map gestart (zat door het hele thee verhaal te denken om de stad Teaville te noemen maar denk dat ene youtuber dat copyright schending vindt :+)
Maar de snelweg eindigt precies buiten de start tegel :9 Ik kan er wel omheen werken hoor, maar tipje voor verbetering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTtiDfDGqvsOUa5DuI0kCQOzAKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey1fa8dtSX0MqTTbbuFWfqeT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
@YES Thanks! Ja de grond moet inderdaad wat minder egaal, weet nog niet hoe ik dat precies op ga lossen. Heb nu een decal gebruikt bij het spoor rond het station maar daardoor valt de weg weer helemaal weg. Opzich niet erg, maar als dat voor alle wegen geldt moet ik voor andere plekken iets anders verzinnen. Ik denk dat ik de cobblestone wegen ga reserveren voor de doorgaande wegen in het industriegebied en het chiquere gedeelte van de binnenstad zelf, en de rest te doen met stof/modder. Die van Ronyx69 had ik nog niet gezien, vind 'm wel wat grof maar is wellicht wat voor in de buurt van een ranch ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou de basis is gelegd, de bedoeling is om op het grote eiland aan de zee hoogbouw en een soort centrum te doen, samen met het kleinere eiland waar nu nog al m'n industrie staat. Die laatste wil ik echt volbouwen met hoogbouw tot aan het water, beetje vergelijkbaar met het zuidelijke puntje van Manhatten. De industrie daar gaat dus nog weg, over de layout van de straten op het grote eiland ben ik nog niet helemaal uit wat ik daar mee wil. Opzich vind ik de huidige layout wel oke, misschien nog iets meer hoogbouw erin verwerkt maar niet volop. Dat komt meer aan de andere kant van de snelweg.
De laagbouw wijk aan de andere kant van de rivier is wel blijvend. Vanaf daar wil ik echt naar de buitenwijken gaan met zo af en toe een cluster(tje) hoogbouw. Daarna zien we wel verder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygpzdVhfaYeu08IhwxwRKvqZA5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJ8aegcPfNblpVZuURHaEv39.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5gSK_V77AIK_6JanNYH_OnrLyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmSwQLcRGqZUiD7wEj1PVpcn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wnsv0A_jicb-_owL5tXGTZ4huo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyitbydJPVO4B09K2BUSE8zw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpQp_2Pmv4k1GD0kr8p7sHDP_OA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BatzdMiBCQB5n0EUyj6HnrVa.png?f=fotoalbum_large

Tijdje niet meer gepost maar speel nog steeds regelmatig. Stad is al flink uitgebreid.
Nu vroeg ik mij iets af. Soms zie ik plaatjes van jullie van grafisch mooie skylines maar mijn bovenstaande foto glitch een beetje, welke mod gebruiken jullie voor een mooiere grafics-afbeeldingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Glitch? Bedoel je het vager worden van de boel hoe verder het van de cam af is?
Dat is een slider in de settings. Even de naam kwijt.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SurferFrits wat @HMC zegt, er zijn drie settings die je standaard aan kan passen in de game:
Depth of field type en amount
Film grain amount

Je zou hier eens mee kunnen spelen. En anders heb je talloze mods.. Dynamic Resolution is volgens mij een goede, en Ultimate Eyecandy. Maar wees gewaarschuwd, je duikt een rabbit hole in als je hiermee begint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
HMC schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:19:
Glitch? Bedoel je het vager worden van de boel hoe verder het van de cam af is?
Dat is een slider in de settings. Even de naam kwijt.
Klopt inderdaad. Ik vind bijvoorbeeld die masten van het John Hancock center dus niet zo mooi zo.
Ik ga naar de slider settings kijken, thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon alles op max (naar rechts sleuren). :P
Zelf nog geen mods voor gebruikt, maar dat zou je ook kunnen doen.
De masten op Hancock zijn zonder mods gewoon scherp te krijgen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zelf Ultimate Eyecandy maar voornamelijk om makkelijk van theme te kunnen wisselen of de stand van de zon en dag/nacht cyclus aan te passen. Verder heb ik niet bewust zaken aangepast aan de grafische settings :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
Ik denk dat het de Ultimate Level of Detail mod is die je kan helpen. Ik denk dat de "glitches" die je noemt de LOD assets zijn, d.w.z. een simpelere versie van de assets die getoond wordt om de GPU niet te zwaar te belasten. Met die mod kan je door ctrl + . in te drukken de normale modellen laten zien om in je stad rond te kijken/screenshots te maken (en ook weer snel uitzetten als je de framerate nodig hebt tijdens het bouwen/spelen zelf).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebber, in de steam summer sale zijn bijna alle dlc's nu met 50% korting: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/
Ik zit zelf te denken om nu Green cities te halen, uit alle filmpjes die ik zie is dat de gene die veel wordt gebruikt en ook veel toevoegt. Andere opties zijn nog Campus en Disasters, maar die laatste hoef ik sowieso niet. Sunset Harbor valt overigens niet onder de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ah leuk, ik heb nu Campus gekocht. Ben benieuwd wat het toevoegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SurferFrits
Bedankt voor de adviezen, heb een paar mods geprobeerd. Grafisch mooi maar de game liep niet meer zo smooth, nu vooral bezig om de ideale gameplay te realiseren. Beetje afstemmen op elkaar dus.

Hieronder nog even de stad die al redelijk is uitgebreid tov vorige maand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP_ll6zHegbge-B_fXtIwiizBsk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KTkbpNLpgB8Ih6h4ZEbGRVLP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/962pu3ydfV_4v2gxcJm-j9ymi1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/75J8WhkbZMWX3Ds4LE25JDUe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8wR_zQr4oGtwKugxGnvxSB7_ZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8DoZXok9zyqyRLDdQBUVRFPQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SurferFrits Ik vind dat laatste screenshot erg mooi. Deze map/theme/LUT (geen idee of je deze gebruikt) oogt erg mooi/realistisch terwijl jij redelijk voorzichtig bent met het gebruiken van mods zoals je omschreef, vind ik netjes!

Enige minpuntje is de vervuiling voor het strand :9

[ Voor 10% gewijzigd door YES op 26-06-2020 08:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mocht iemand nog wat DLC's missen.
Steam summersale zijn begonnen, en de meeste DLC zijn 50%
PB-powell schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:04:
@heuveltje die link was al voorbij komen ;)
Maar ik heb er wel gebruik van gemaakt door Green cities aan te schaffen. Ik had nog bijna 5,- in m'n steamwallet zitten dus hoefde maar 2 euro bij te leggen :)
Oeps. zie het nu ook :O
Nou ja beter een keer te veel dan te weinig.

Ik heb de campus uitbreiding opgepikt, goede reden om het spel weer eens op te pakken :)

[ Voor 72% gewijzigd door heuveltje op 26-06-2020 12:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@heuveltje die link was al voorbij komen ;)
Maar ik heb er wel gebruik van gemaakt door Green cities aan te schaffen. Ik had nog bijna 5,- in m'n steamwallet zitten dus hoefde maar 2 euro bij te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
YES schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:04:
@SurferFrits Ik vind dat laatste screenshot erg mooi. Deze map/theme/LUT (geen idee of je deze gebruikt) oogt erg mooi/realistisch terwijl jij redelijk voorzichtig bent met het gebruiken van mods zoals je omschreef, vind ik netjes!

Enige minpuntje is de vervuiling voor het strand :9
Ik gebruik color corrections: Palish HD
Ja die vervuiling op het strand is inderdaad een dingetje. Ik zou er niet graag willen surfen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurferFrits schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik color corrections: Palish HD
Ja die vervuiling op het strand is inderdaad een dingetje. Ik zou er niet graag willen surfen 8)7
Daar is wel wat tegen te doen hè. Andere plek zoeken voor je riool-uitgang (ik 'cheat' daar vaak mee door het op de rand van de map te plaatsen en dan het water naar de virtuele buurgemeente te laten stromen :+ ), of een mod die vervuiling kan verbergen (Hide it! kan alles zo'n beetje laten verdwijnen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
YES schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Daar is wel wat tegen te doen hè. Andere plek zoeken voor je riool-uitgang (ik 'cheat' daar vaak mee door het op de rand van de map te plaatsen en dan het water naar de virtuele buurgemeente te laten stromen :+ ), of een mod die vervuiling kan verbergen (Hide it! kan alles zo'n beetje laten verdwijnen bijvoorbeeld).
Ik ben nog op zoek naar een ideale opstelling, maar ik probeer het altijd als een soort van zuiveringssysteem te maken. Hierdoor zo schoon mogelijk water het systeem in te krijgen en dit in een gelijke cyclus met het pompen van water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
[...]

Ik heb nu in de bergen een heel diep meer gemaakt en daar alle riooluitgangen neergezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Er is toch ook een Eco Water Treatment Plant in skylines beschikbaar als je green cities gebruikt? Dan krijg je bijna schoon water. Die heb ik in mijn steden overal neer gedumpt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
[...]

Nou ja "verdwijnen"... Je ziet het inderdaad niet meer op het scherm, maar de vervuiling is er nog steeds, en zal dus ook de waarde van het land en aantrekkelijkheid beïnvloeden. Dan kun je zoals Webgnome zegt inderdaad beter de Eco water treatment plants neerzetten die het water veel beter zuiveren. Maar dan heb je wel de Green Cities DLC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:25:
[...]

Nou ja "verdwijnen"... Je ziet het inderdaad niet meer op het scherm, maar de vervuiling is er nog steeds, en zal dus ook de waarde van het land en aantrekkelijkheid beïnvloeden. Dan kun je zoals Webgnome zegt inderdaad beter de Eco water treatment plants neerzetten die het water veel beter zuiveren. Maar dan heb je wel de Green Cities DLC nodig.
Ik snap je beredenering, maar ik bouw meestal dat soort faciliteiten een eind buiten de stad, vind ze niet passen 'in' een stad. Net als de afvalfaciliteiten, die bouw ik ook vaak aan de rand of een eind buiten de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Was het zat met mijn stad. Die hele grote van vele pagina's terug. Dus ik had een nieuwe map gepakt om een nieuwe stad te starten. En in de categorie van "speel het spel als een spel" dacht ik met unlimited money alles vanzelf vrij te spelen en te zien wat het dan wordt. Nou, da's niks voor mij op dit moment. Dus ben ik op dezelfde map begonnen met vrij bouwen. Zal eerdaags eens screenshots plaatsen. Zit al een paar avonden werk in. Resultaat: 0 inwoners op het moment. Eigenlijk alleen spoorwegen en snelwegen aangelegd. Ik houd nu vanaf het begin al een scheiding aan voor goederenspoor en personenvervoer. Heb wel mooie spoorbogen gevonden. Word ik vrolijk van!

Als iemand nog een tip heeft voor mooie pijlers (in mijn asset zitten brugpijlers die te kort zijn) in jaren 1850-1900-stijl ongeveer, houd ik me aanbevolen.

Wil nu eerst de grote lijnen opzetten en later verder kijken naar het invullen.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Ik loop zelf tegen een bijzonder probleem aan: het aandeel cims dat geen opleiding heeft blijft steken op 65% (zo ongeveer). Elke wijk heeft een of meer scholen, zowel basisscholen als high-schools nu (nog geen universiteit). Ze liggen ook op een normale afstand van de woningen, maar op een of andere manier gaan ze maar niet naar school. Is dat een bug? Ik zorg er trouwens ook voor dat voordat er woningen worden gebouwd, de scholen er al staan.

En wat dus ook gebeurt: de woningen blijven steken op level 1, gaan dan naar bijna level 2, maar worden dat nooit. Erg vervelend :/

[ Voor 28% gewijzigd door Crazz op 27-06-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zenyatta schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:33:
"speel het spel als een spel" dacht ik met unlimited money
Niet vervelend bedoeld maar dat is vrij bouwen ;)

Een game waarin niet alles unlocked is en niet unlimited money hebt vind ik zelf ook aardig. Zorgt ervoor dat je anders gaat bouwen.

Al ben ik niet iemand die 3 uur met 1 woonwijkje bezig is om ieder boompje neer te zetten.
Crazz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:28:
Ik loop zelf tegen een bijzonder probleem aan: het aandeel cims dat geen opleiding heeft blijft steken op 65% (zo ongeveer). Elke wijk heeft een of meer scholen, zowel basisscholen als high-schools nu (nog geen universiteit). Ze liggen ook op een normale afstand van de woningen, maar op een of andere manier gaan ze maar niet naar school. Is dat een bug? Ik zorg er trouwens ook voor dat voordat er woningen worden gebouwd, de scholen er al staan.

En wat dus ook gebeurt: de woningen blijven steken op level 1, gaan dan naar bijna level 2, maar worden dat nooit. Erg vervelend :/
Onderwijs heeft best wat tijd nodig. Daarnaast zijn er altijd sims die werken ipv naar school gaan. Kan je een policy voor instellen. Maar de faciliteiten bedienen je hele stad, dus ze gaan er wel heen.

[ Voor 49% gewijzigd door Postius op 29-06-2020 13:27 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:28:

Correct me if i'm wrong, maar het ligt misschien ook aan de verhouding volwassenen/kinderen. Volwassenen gaan niet meer naar de lagere school en zullen dus, als ze on-opgeleid binnenkomen, altijd dat blijven. Kinderen doorlopen wel het hele leer-systeem en worden dan vanzelf volwassen met opleiding. Dus grote kans dat met het overlijden van de oudere generatie je opleidingsniveau automagisch stijgt.
High-schools gaan alleen teenagers heen en de uni young adults, maar dat weet ik niet zeker. Dat kan je checken bij de tool-tip in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Postius schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Niet vervelend bedoeld maar dat is vrij bouwen ;)

Een game waarin niet alles unlocked is en niet unlimited money hebt vind ik zelf ook aardig. Zorgt ervoor dat je anders gaat bouwen.
Dat bedoelde ik ook. 7(8)7

Juist omdat ik normaal speel met alles unlocked en unlimited money... :)

The answer is 42.

Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste