Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 17:59

Zenyatta

Tsjakka!

Visca schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:25:
Ik ben nu bezig met een collectie maken, wat een hels karwei is dat zeg..
Is er niet zo'n addon die een lijst maakt? Ik weet dat die er in ieder geval is voor de mods, maar kan me niet voorstellen dat dit voor assets niet bestaat...

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:00
Niet dat ik weer @Zenyatta maar ik heb al een andere manier gevonden op Reddit. Ben nu bezig mijn savegame te publishen en dan zal ik de urls hier neerplempen :)

• Visca
@Zenyatta & @mschol !

Bij deze mijn savegame:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913255673

Deze collecties moet je op abonneren:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913188130
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1913201639

Veel plezier er mee, ben benieuwd wat jullie er van vinden ;)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
oeh, fun.. eens kijken of ik daar morgen avond aan toe kom

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Zenyatta schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:34:
[...]

Is er niet zo'n addon die een lijst maakt? Ik weet dat die er in ieder geval is voor de mods, maar kan me niet voorstellen dat dit voor assets niet bestaat...
Zit in het spel zelf, als je via het menu naar content manager -> savegames gaat dan kun je daar per savegame op alle benodigde cc abonneren en dowloaden. Het enige wat je dus moet hebben is de savegame.
Bij een mouse-over kun je zelfs zien hoeveel cc je nog mist.

Only fools are enslaved by time and space.

"Scamcity" gaat nog altijd zo lekker z'n gangetje. (klikbaar)
Mijn doelstelling is 1 miljard Cimoleans op de bankrekening. Overal laat ik de cims opdraaien om ergens te komen. Zelfs naar de basisschool kost een 'jonge' cim al 20x z'n zakgeld :P. Het gros van de 'omzet' wordt uit parken gehaald, door cims daar doorheen te forceren. :-)

http://www.everythingtech.nl/online/scamcitys.jpg
Visca schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:39:
Maar weer eens tijd voor een plaatje:
[Afbeelding]

Bovenin is de haven + generic industry en oil industry. De oil industry is volledig losgekoppeld van het wegennet om enorme drukte ver voorkomen, Cims kunnen inmiddels met het OV aan de slag daar.
Zoals te zien is moet aan dit gebied ook nog wel e.e.a. gebeuren om het allemaal wat fraaier te doen ogen.
Wat zijn die 5 stuks ronde witte silo achtige structuren rechtsboven in je haven(gebied)? Zijn dat assets of losse gebouwen?

Weet iemand ook de link naar die ?nieuwe 4 baans snelweg? Ik zie spelers zoals SeniacTwo deze ineens gebruiken maar kan em zelf niet vinden. Die snelweg is ideaal ter vervanging voor de regulier snelweg die je in twee banen moet aanleggen, en de parallelle road tool is teveel gehannes.

* Fa1con heeft nu ook Green Cities DLC toegevoegd.
Mijn huidige stad is puur voor de winst, om 1 miljard cimoleans te halen, en als dat klaar is ga ik ECHT bezig om iets heel MOOIS te maken, dan komt de nadruk niet zo zeer meer op winst en zoveel mogelijk mensen, maar iets MOOIS. :-)

Fa1con wijzigde deze reactie 17-11-2019 16:06 (59%)

• Visca
Fa1con schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:00:Wat zijn die 5 stuks ronde witte silo achtige structuren rechtsboven in je haven(gebied)? Zijn dat assets of losse gebouwen?
Dat zijn off-shore oil rigs, olieboorplatformen dus. Op deze map zit de olie bijna allemaal onder water.
Vorig plaatje imposant, check dit: over de 200 miljoen op de bank en +400.000 simoleans aan weekly income.
Klikbaar

http://www.everythingtech.nl/online/scam011s.jpg

• Visca
Was niet tevreden over mijn industrie, het verkeer was zo beroerd dat de dubbele snelweg zelfs vast dreigde te lopen, dus doorgaand verkeer dat helemaal niet in het industriegebied hoeft te zijn kreeg er zelfs last van. Dus wat doe je dan? Slopen en opnieuw beginnen :+

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Nou, alles erin gezet en geprobeerd te laden, maar de hele meuk liep vast. Kreeg melding dat er een crashrapport was opgeslagen.
Dus toen mijn eigen stad maar weer laden. Daar bleef ie op 95% hangen. Feest ging dus ook niet door.

Alle assets en mods gedeactiveerd maar dat hielp niet. Dus alles verwijderd. :-(

Uithuilen en opnieuw beginnen... :'(

Geeft me wel de mogelijkheid alles beter te doen wat vorige keer beter kon. :*)

TLDR: je stad ziet er vast gaaf uit, maar ik heb het niet kunnen beoordelen op mijn eigen systeem... Ik denk dat 16GB RAM een beetje te weinig was voor 1000+ assets.

• Visca
Zenyatta schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:51:
[...]

Nou, alles erin gezet en geprobeerd te laden, maar de hele meuk liep vast. Kreeg melding dat er een crashrapport was opgeslagen.
Dus toen mijn eigen stad maar weer laden. Daar bleef ie op 95% hangen. Feest ging dus ook niet door.

Alle assets en mods gedeactiveerd maar dat hielp niet. Dus alles verwijderd. :-(

Uithuilen en opnieuw beginnen... :'(

Geeft me wel de mogelijkheid alles beter te doen wat vorige keer beter kon. :*)

TLDR: je stad ziet er vast gaaf uit, maar ik heb het niet kunnen beoordelen op mijn eigen systeem... Ik denk dat 16GB RAM een beetje te weinig was voor 1000+ assets.
Jeetje, dat vind ik vervelend voor je! Mijn save geeft inmiddels standaard ook twee foutmeldingen wanneer ik hem laadt.. Hopelijk blijft het daarmee. Heeft toch zo zijn nadelen al die mods en assets hè.. Ik heb overigens 32GB RAM

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Visca schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:57:
[...]

Jeetje, dat vind ik vervelend voor je! Mijn save geeft inmiddels standaard ook twee foutmeldingen wanneer ik hem laadt.. Hopelijk blijft het daarmee. Heeft toch zo zijn nadelen al die mods en assets hè.. Ik heb overigens 32GB RAM
Thanks, maar niets aan te doen.

Ben nu terug bij Cliffside Bay, waar ik mijn eerste stad gebouwd heb. Dus ik voel nostalgie. En dat is wat waard!

Is een map waar je redelijk hoogteverschil hebt en dat is een leuke uitdaging als je stad groter wordt. De eerste keer werd het niet zo groot, maar hopelijk deze keer wel.

@Visca Speel je met of zonder despawning?

Alles slopen is wel radicaal, ik had toch even gekeken naar de bron van de verkeersellende. Vrachtgebieden, zowel de cargo train terminal als de cargo harbor terminal hebben eenmaal erg veel ruimte nodig voor al het inkomende verkeer. Als je bv. een korte afrit maakt die direct uitkomt op één van deze terminals dan kun je er gif opnemen dat het verkeer heel snel vast staat op de snelweg.

• Visca
Fa1con schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:39:
@Visca Speel je met of zonder despawning?

Alles slopen is wel radicaal, ik had toch even gekeken naar de bron van de verkeersellende. Vrachtgebieden, zowel de cargo train terminal als de cargo harbor terminal hebben eenmaal erg veel ruimte nodig voor al het inkomende verkeer. Als je bv. een korte afrit maakt die direct uitkomt op één van deze terminals dan kun je er gif opnemen dat het verkeer heel snel vast staat op de snelweg.
Ik pak het blijkbaar graag radicaal aan :+

Ik speel trouwens nu al een tijdje zonder despawning, maar het is niet alleen maar realistischer heb ik het idee. Volgens mij legt het ook wat onvolkomenheden van het spel bloot..

En je hebt goede punten, afritten waren te kort, helemaal de wegen waar het verkeer daarna op moest wegvloeien. Nu werkt het al een stuk beter alleen krijg ik nu veel last van een vastlopend rail-netwerk. Even kijken waar dat vandaan komt want dat is ook wel weer extreem, haha

Visca wijzigde deze reactie 19-11-2019 21:19 (9%)

Railnetwerk is simpel op te lossen:

- Vrachttreinen en personentreinen NIET over dezelfde rails laten lopen
- Personentreinen lijnen net zo aanleggen als metro's en/of monorails.
- Vrachttreinen, niet meer dan maximaal 2 of 3 vrachttrein terminals op 1 lijn aansluiten. En creeer altijd een RUIME bypass om elke terminal. Zorg er ook voor dat in ELKE bocht altijd een volledige vrachttrein stil kan staan zonder andere treinen tegen te houden.
- Installeer de mod "unlimited outside connections", dan kun je voor elke 2 a 3 vrachttrein cargo terminals een extra lijn naar buiten trekken.

Maar de 1e is het allerbelangrijkste. Geen personenvervoer over vrachtlijnen. :-)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fa1con schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:28:
Maar de 1e is het allerbelangrijkste. Geen personenvervoer over vrachtlijnen. :-)
Werkt hier prima met beide op hetzelfde spoor :) , mits externe verbinding afgekoppeld is en er dus geen file cargo- of passagierstreinen aan het einde van de map ontstaat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Visca
@Fa1con Bij mij was er mbt de treinen ook een soort van bug aan de grens van de map. Er bleven daar treinen hangen. Daar heb ik wat mee gegoocheld en dat loopt nu beter. Mijn centraal station (verzonken station in het stadscentrum) had ook wat issues, treinen daar gaven soms als activiteit 'confused' op. Waarschijnlijk iets met een of meerdere junctions in het spoor die dit veroorzaakten. Dat heb ik nu ook gefikst en ging gisterenavond alweer wat beter. Het scheiden van cargo en passengers is wellicht wel een idee, maar is, net als een aantal andere 'trucs' die je noemt ook wel wat onrealistisch, in Nederland zie je dat in ieder geval niet terug.

Het gekke is overigens dat dit vastlopende treinnetwerk eerder nooit voorkwam terwijl ik het railnetwerk nauwelijks aangeraakt heb.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02:58
Wat ook heel erg helpt: geen gelijkvloerse kruisingen. Gebruik de 'one way train tracks' om een tunnel of viaduct aan te leggen zodat treinverkeer geen last heeft van een stilstaande trein in de andere richting.

We are shaping the future

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:09
Visca schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:55:
@Fa1con Het scheiden van cargo en passengers is wellicht wel een idee, maar is, net als een aantal andere 'trucs' die je noemt ook wel wat onrealistisch, in Nederland zie je dat in ieder geval niet terug.
De gehele Betuweroute en veel sporen in industriegebieden zijn alleen voor cargo. Dus zo heel onrealistisch is het niet eens.

• Visca
Dennisdn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:08:
[...]

De gehele Betuweroute en veel sporen in industriegebieden zijn alleen voor cargo. Dus zo heel onrealistisch is het niet eens.
Hmm, dat is ook weer zo. Toch maar eens over nadenken dan ;)

• Dennisdn
Visca schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:16:
[...]

Hmm, dat is ook weer zo. Toch maar eens over nadenken dan ;)
Op de onrealisatische plekken gooi ik cargo of passagiers gewoon onder de grond :)

• Visca
Dennisdn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:18:
[...]

Op de onrealisatische plekken gooi ik cargo of passagiers gewoon onder de grond :)
Hehe, omdat dat wel realistisch is :P
Mijn vastgelopen treinnetwerk is inmiddels alweer verleden tijd. Had sowieso een dubbel spoor (dus 4 sporen) liggen maar over beide gaan zowel goederen als passagierstreinen, dat gaat prima. Mijn 'lokale' traject (van stadscentrum naar industrie en suburb en weer terug) is overigens echt enorm succesvol, gezien de hoge passagiersaantallen op die stations.
Anders gewoon 20 vliegvelden bouwen, heb ik ook een keer gedaan toen ik nog groener was dan de omgeving van de betuwelijn, vlogen me daar gewoon echt ZWERMEN met vliegtuigen rondjes boven de stad.

:P :P

• Visca
Fa1con schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 06:39:
Anders gewoon 20 vliegvelden bouwen, heb ik ook een keer gedaan toen ik nog groener was dan de omgeving van de betuwelijn, vlogen me daar gewoon echt ZWERMEN met vliegtuigen rondjes boven de stad.

:P :P
Haha geniaal. Ik ga eerst mijn stad laten groeien denk ik. Tegen de 100.000 inwoners ga ik nadenken over een (custom) vliegveld, al is dat eigenlijk nog een te kleine stad voor een vliegveld.
Andere zaken die er nog moeten komen:
- stadion + omgeving (soort van olympisch/sportpark bijvoorbeeld?)
- pretpark/dierentuin of iets dergelijks
- haven uitbreiden/opleuken
- verder weg gelegen dorpen/wijken

Het gaat allemaal nog niet echt vlot overigens, beetje een buildersblock denk ik :+

• Dennisdn
Kan je binnen het spel ergens zien hoeveel uur je er al in hebt zitten?
@Dennisdn Dat zie je in Steam.

Betaalde Kremlin-troll

• Dennisdn
Helaas, ik speel op de PS4 :(
Hmm, dan weet ik het niet. Nooit echt naar gezocht, omdat ik het in Steam kan zien, maar ik ben het in het spel zelf nooit tegengekomen.

Betaalde Kremlin-troll

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-02 20:41
Wellicht dat jullie een idee hebben maar Cities Skyline crasht bij het opstarten, ook na een herinstallatie
Unity Player [version: Unity 5.6.7f1_e80cc3114ac1]

Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
in module Cities.exe at 0033:1c4f6307.

Error occurred at 2019-11-26_182806.
D:\Games\Cities Skylines Modern City Center\Cities.exe, run by marko.
49% memory in use.
8135 MB physical memory [4093 MB free].
13872 MB paging file [7769 MB free].
134217728 MB user address space [134192618 MB free].
Read from location 0000000e caused an access violation.
Genoeg geheugen etc lijkt?

- Citrix Workspace uitgezet
- Drivers zijn bij gewerkt.

Verder afgelopen dagen niks geks geïnstalleerd

Isane wijzigde deze reactie 26-11-2019 18:33 (8%)

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-02 11:50
Isane schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:32:
Wellicht dat jullie een idee hebben maar Cities Skyline crasht bij het opstarten, ook na een herinstallatie

[...]

Bij mij gaf het laatst ook een gekke foutmelding, ik vond dit op Google en het werkt bij mij:
Je zou dit kunnen toevoegen aan de Launch Options (startopties): -force-d3d9
Wellicht het proberen waard

genesis1650 wijzigde deze reactie 26-11-2019 20:19 (0%)
Reden: wellicht is met dubbele "L"

• mschol
  • Niet online
Isane schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:32:

[...]

Citrix uitzetten is niet altijd genoeg: moet echt verwijderd worden afaik

maar neem aan dat er inmiddels toch wel een oplossing daarvoor is?

• vanStriean
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:32
Op dit moment zijn de dlc's in aanbieding op steam: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/

Welke zijn de musthaves?
- Industries
- Parklife

En wat voegt de deluxe versie extra toe?

• Alex)
vanStriean schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:

5 nieuwe gebouwen, de soundtrack en de ruwe schetsen van een aantal gebouwen uit de game.

^^kuch terwijl je duizenden gratis kunt downloaden uit de Workshop
de soundtrack
Zit de soundtrack al niet in de game? Op YouTube staat wel een vrij lange Cities Skylines versie.
en de ruwe schetsen van een aantal gebouwen uit de game.
Tja, en wat kun je daarmee?

• Alex)
De vraag was 'wat krijg je ervoor?'... nou, dat. Geen idee wat je ermee moet verder.

Met 'de soundtrack' bedoelen ze denk ik dat je 'm als een paar losse mp3'tjes krijgt zodat je 'm kunt meenemen. De hele soundtrack staat overigens ook op Spotify, dus de meerwaarde is klein. Deluxe Edition koop je dan echt vooral omdat je Paradox/CO geld wil geven :P

Geef het dan liever aan mij, ik wil een Samsung 1TB m.2 SSD in mijn pc duwen, liever nog een 2TB, want mijn main 1TB sata-ssd raakt vol.... :P

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:42
Fa1con schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:45:
[...]

^^kuch terwijl je duizenden gratis kunt downloaden uit de Workshop

[...]

Zit de soundtrack al niet in de game? Op YouTube staat wel een vrij lange Cities Skylines versie.

[...]

Tja, en wat kun je daarmee?
Je hebt me overtuigd, heb 'm meteen gekocht! ;)

(Voor die 2,25 euro vind ik het wel leuk om deze items te hebben, Eiffel toren is er niet echt in goede kwaliteit in de workshop en Grand Central ontbreekt in het geheel. Als er geen upgrade pack was had ik het niet gedaan.)

• mschol
  • Niet online
vanStriean schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:
Op dit moment zijn de dlc's in aanbieding op steam: https://store.steampowered.com/app/255710/Cities_Skylines/

Welke zijn de musthaves?
- Industries
- Parklife

alle "grote" dlc/updates voeg(de)en allemaal wel iets nuttigs toe, al weet ik niet hoe hetzit met content die al beschikbaar is vs waar betaald voor moet worden

Laat die DLC's maar eerst even, om eerst wat feeling voor de game te krijgen. Daarna kun je mods en assets toevoegen, wat je maar je maar leuk vind. Sommige mods zijn zo goed als onmisbaar. Althans ik zou ze niet willen missen. TM/PE - Move It - Road Anarchy - Network Extensions 2 , om maar even een paar te noemen. :-)

In mijn 1 miljard Simoleans doestellingen staat de teller nu op 650 miljoen, nog 350 te gaan.

Wat ik niet begrijp:

Uitgangssituatie:

- Parken : Inkomen 330.0000
- Olie : Inkomsten 20.000
Huidige wekelijkse inkomsten nu : 350.000

Ik denk, MEER olievelden, petromeuk maken en plastic en wat naar die speelgoedfabriek en exporteren die zooi. En dan praat ik echt over een gigantisch veld met tientallen opslag units die helemaal bomvol zitten. Veel ja-knikkers melden "not enough customers", dus je kunt niet onbeperkt olie uitvoeren. Uiteindelijk zie ik nu bij 'profit' staan 140.000. Dat blijft redelijk stabiel.

Maar mijn weekinkomen is gelijk gebleven, zo rond de 350.000. En nee, ik heb de werknemers van die olievleden niet onttrokken uit de stad maar van buiten de stad en in een zone gezet met "schools out". Arbieters hatten wir notig. Wat ik niet snap is waar die extra 120.000 dan is gebleven die ik met de olie verdiend heb. Ben immers van 20.000 naar 140.000 profit gegaan.

Maja, ik zag ook dat ik een gebruik aan high schools had dus heb ik maar even weer een scam park aangelegd, en dat werkt gelijk door. Nou ja, 'even', je bent er wel even zoet mee. Maar nu zit mijn weekinkomen redelijk boven de 400.000 dus ik zou feitelijk ook de computer een nachtje aan kunnen laten staan om op 1 miljard te komen. Maar dat doe ik niet, alleen maar met spelen, niet met simpelweg wachten.

:-)

Fa1con wijzigde deze reactie 28-11-2019 05:22 (68%)

• Visca
Vraagje:
Welke assets/middelen gebruiken jullie voor je (generic) industrie?

De vanilla assets bevatten enorm veel fabrieken of kleine fabriekjes met van die schoorstenen etc, terwijl je in veel steden in Nederland voornamelijk industriegebieden ziet die bestaan uit vooral loodsen, hallen en soms fabriekshallen maar dan zonder schoorstenen en dat soort dingen. Ik vind de vanilla industrie gebouwen voor generic industrie eigenlijk vaak te klein en teveel kleine onderdelen bevatten. Liever heb ik dan meer loodsen en ander soort wat meer 'cleane' panden. Ik heb dan ook een hele collectie van die loodsen maar doordat die van maar 4 a 5 asset bouwers komen, krijg je toch een wat eentonig/repetitief beeld in je industrie.
Iemand tips?

• Cyphax
  • Registratie: november 2000

Cyphax

Moderator NOS
Doe je iets met specialisatie van industrie? Markeer een paar gebieden voor andere soorten industrie, dan krijg je andere gebouwen en minder vervuiling. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Visca
Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:17:
[...]

Doe je iets met specialisatie van industrie? Markeer een paar gebieden voor andere soorten industrie, dan krijg je andere gebouwen en minder vervuiling. :)
Ik heb een groot olie-industrie gebied, dat ziet er inderdaad beter uit.
Welke industrie zou je aanraden? Gaat waarschijnlijk wel flink extra verkeer opleveren aangezien veel geïmporteerd moet worden, ik heb niet heel veel andere natural resources namelijk.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Visca schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb een groot olie-industrie gebied, dat ziet er inderdaad beter uit.
Welke industrie zou je aanraden? Gaat waarschijnlijk wel flink extra verkeer opleveren aangezien veel geïmporteerd moet worden, ik heb niet heel veel andere natural resources namelijk.
Farming en Forrestry, meestal begin ik daarmee, dat scheelt vervuiling. Ik heb drie verschillende (gescheiden) industriegebieden op die manier, waarvan er maar 1 echt vervuilt.

• Visca
Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:22:
[...]

Farming en Forrestry, meestal begin ik daarmee, dat scheelt vervuiling. Ik heb drie verschillende (gescheiden) industriegebieden op die manier, waarvan er maar 1 echt vervuilt.
De vervuiling boeit me nog niet zoveel hoor. Ik vind bij de 'gewone' vanilla industrie die honderden schoorstenen gewoon lelijk en niet zo realistisch ogen als je kijkt naar wat 'gewone' industrie normaal is (bij ons dan). Krijg je bij Farming en Forestry minder van die kleine gebouwen met schoorstenen dan? Meer loodsen of hallen?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Visca schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:36:
[...]

De vervuiling boeit me nog niet zoveel hoor. Ik vind bij de 'gewone' vanilla industrie die honderden schoorstenen gewoon lelijk en niet zo realistisch ogen als je kijkt naar wat 'gewone' industrie normaal is (bij ons dan). Krijg je bij Farming en Forestry minder van die kleine gebouwen met schoorstenen dan? Meer loodsen of hallen?
Echt hallen en loodsen niet; gebouwen worden gewoon nooit echt heel groot, maar max 4x4 ofzo. De industriesoorten die ik noemde hebben in elk geval geen schoorstenen. Ze zien er echt wel anders uit en het zijn niet allemaal gebouwen maar bijvoorbeeld ook kleine boomgaardjes. Even mee experimenteren. :)

• Visca
Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:40:
[...]

Echt hallen en loodsen niet; gebouwen worden gewoon nooit echt heel groot, maar max 4x4 ofzo. De industriesoorten die ik noemde hebben in elk geval geen schoorstenen. Ze zien er echt wel anders uit en het zijn niet allemaal gebouwen maar bijvoorbeeld ook kleine boomgaardjes. Even mee experimenteren. :)
Inderdaad maar eens mee gaan experimenteren, wellicht allerlei mini-gebiedjes door elkaar heen :) Zal niet goed zijn voor traffic maar ach :P
Cyphax schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:40:
[...]

In de Industries DLC krijg je toch wel een aantal zeer grote 'warenhuizen' en andere zeer grote fabrieken die het hebben moeten van de producten die al je 4 DLC's (Wood, Ore, Oil en Farm) leveren. Vergelijk ze maar met een Unilever, een Stork, een Shell, gewoon grote fabrieken waarmee je extra winst kunt halen door die producten te exporteren of lokaal in je eigen commerciële gebieden te verkopen.

Over 'winst' gesproken, ik ben lekker onderweg naar de 1 miljard, vooral met dit soort weekinkomens. Alleen wat jammer is, doordat ik nu meer meuk op de kaart staan heb gaat de game ook minder snel. Maar nog snel genoeg om het te doen.
Klik op het plaatje voor het volledig beeld, de financien zijn slechts een deel er van.
http://www.everythingtech.nl/online/skylines001s.jpg

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Fa1con schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:33:
[...]

In de Industries DLC krijg je toch wel een aantal zeer grote 'warenhuizen' en andere zeer grote fabrieken die het hebben moeten van de producten die al je 4 DLC's (Wood, Ore, Oil en Farm) leveren. Vergelijk ze maar met een Unilever, een Stork, een Shell, gewoon grote fabrieken waarmee je extra winst kunt halen door die producten te exporteren of lokaal in je eigen commerciële gebieden te verkopen.
Nice! Die heb ik gister aangeschaft met park life, ben benieuwd! :)

• Logico
Visca schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:54:
Vraagje:
Welke assets/middelen gebruiken jullie voor je (generic) industrie?

De vanilla assets bevatten enorm veel fabrieken of kleine fabriekjes met van die schoorstenen etc, terwijl je in veel steden in Nederland voornamelijk industriegebieden ziet die bestaan uit vooral loodsen, hallen en soms fabriekshallen maar dan zonder schoorstenen en dat soort dingen. Ik vind de vanilla industrie gebouwen voor generic industrie eigenlijk vaak te klein en teveel kleine onderdelen bevatten. Liever heb ik dan meer loodsen en ander soort wat meer 'cleane' panden. Ik heb dan ook een hele collectie van die loodsen maar doordat die van maar 4 a 5 asset bouwers komen, krijg je toch een wat eentonig/repetitief beeld in je industrie.
Iemand tips?
Weet niet welke je al kent, Avanya al wel neem ik aan? Hoewel het maar 1 asset creator is zijn er wel grote verschillen tussen de stijlen. Bijv.:
- Miyagi Motors Car Factory
- RICO Modular Warehouses, ook voor Industries DLC verkrijgbaar

Verder vind ik Jack's Shoe Factory tof, daar krijg je verschillende gebouwen bij:
- Jack's Shoe Factory
Yes, de 1 miljard Cimoleans gehaald. Iemand anders die dat ooit gedaan heeft? :9~ :9~ :9~
In ieder geval, na 26 afleveringen aan opnames is het dan gelukt. Dit is een stukje uit het laatste fragment van het laatste deel op mijn YouTube kanaal. En ja, beetje video knutselwerk blijft leuk om te doen. Maar als je nagaat, hoeveel geld dit is, ingame, 1 miljard!!!..... 1.000 miljoen. Toe maar even. :-)
klikbaar
http://www.everythingtech.nl/online/onebillions.jpg

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Fa1con schreef op maandag 2 december 2019 @ 04:05:
Yes, de 1 miljard Cimoleans gehaald. Iemand anders die dat ooit gedaan heeft? :9~ :9~ :9~
In ieder geval, na 26 afleveringen aan opnames is het dan gelukt. Dit is een stukje uit het laatste fragment van het laatste deel op mijn YouTube kanaal. En ja, beetje video knutselwerk blijft leuk om te doen. Maar als je nagaat, hoeveel geld dit is, ingame, 1 miljard!!!..... 1.000 miljoen. Toe maar even. :-)
klikbaar
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Toch wel een prestatie!

Heb je een linkje naar je YouTube kanaal? Ben wel benieuwd.

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-02 13:36
Zenyatta schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:41:
[...]

Gefeliciteerd! Toch wel een prestatie!

Heb je een linkje naar je YouTube kanaal? Ben wel benieuwd.
Gevonden via de website waar het plaatje op gehost staat: YouTube: Cities Skylines - The 1 Billion Project - Part #26 - Last Part :)

Xiaomi Mi8 128GB

Weet iemand ook of er zeesluizen bestaan als zijnde asset in Cities Skylines? Of Coupures zoals we ze hier in Nederland ook wel eens gebruiken?

Het idee eigenlijk simpel, ik heb een haven, waar schepen in en uit komen, als er dan vervolgens een tsunami waarschuwing komt dat ik dan de sluizen kan sluiten om de haven, en het gebied daarachter te beschermen. En onder normale omstandigheden staan ze gewoon open.

Bijna een Maeslantkering zou ik zeggen.

Fa1con wijzigde deze reactie 07-12-2019 07:05 (11%)

• doerakje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-02 19:22
Mooie Humble Bundle voor de Cities fans:
https://twitter.com/Citie.../1204797838598791168?s=19

You can't be late until you show up

Lekker dan, heb je ook elke keer 10 tot 15 euro betaald per DLC. Je voelt je toch wel een beetje genaaid.

• Virox
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
Fa1con schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:50:
Lekker dan, heb je ook elke keer 10 tot 15 euro betaald per DLC. Je voelt je toch wel een beetje genaaid.
Dat is een keuze die je maakt... direct kopen is de volle pot betalen.
Of een aantal jaren wachten en (super) goedkoop op de kop tikken tijdens een sale.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
voel je je elke keer genaaid als iets in de uitverkoop gaat? Lijkt mij toch dat je weet dat zoiets kan gebeuren.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Webgnome schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:13:
[...]

voel je je elke keer genaaid als iets in de uitverkoop gaat? Lijkt mij toch dat je weet dat zoiets kan gebeuren.
Hahaha, ja, maar laten we eerlijk zijn, als computergebruikers hebben we dit toch ook? ;)

Ik denk even terug aan 1997, toen ik met de bus naar Groningen ging, naar een computerwinkeltje genaamd "Bit's 'n Pieces", om daar voor fl. 250,- 4MB ram te kopen voor mijn 486DX4 100mhz machientje.

Ik voel me zwaar genaaid :P :P :P
Die combo-paketten zijn wel vaker langsgekomen. Ik vind ze prachtig. Echter had ik eerst zoiets van "meh, ik hoef al die uitbreidingen niet." Toen er ineens wel wat ging kriebelen en ik ze allemaal NU NU NU wilde hebben heb ik ze allemaal gekocht. Niet in de uitverkoop.
Nog nooit zoveel aan een spel uitgegeven. :+

Kan er niet van wakker liggen. Het aantal uur spelplezier is ook ongeëvenaard.

Mooie meenemer voor wie de bundel nog niet heeft.
Go for it. d:)b

Edit: Bij mij crashte het spel laatst (speel het niet vaak, maar als je speelt is het meteen uuuuuuuren. :) )
De screenshots die ik had genomen (F12, Steam) waren helaas ook allemaal weg. Vond ik wel vreemd en :(

HMC wijzigde deze reactie 12-12-2019 14:55 (18%)

Betaalde Kremlin-troll

Valt mee toch? Voor iets meer dan 7 euro krijg je enkel European Suburbia, Green Cities en Synthetic Dawn Radio. Een van die DLC is enkel een radiostation dus twee DLC's met content maar.

• mschol
  • Niet online
nah, zeker niet als ik naar het aantal speeluren kijk

• Amanoo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-02 18:38

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

De originele versie werd al erg gewaardeerd alszijnde volwaardig spel. Maar na jaren uit te zijn komt er af en toe nog steeds een substantiële toevoeging uit. Op zich vind ik dat best prima. Het is niet alsof er allerlei DLC gepland was, en ze extra geld wilden kloppen door 10 DLC pakketten gedurende een jaar los uit te brengen.
mschol schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:14:
[...]

nah, zeker niet als ik naar het aantal speeluren kijk
Nah, dat valt reuze mee, ik zit er net een paar weekjes achter :P
http://www.everythingtech.nl/online/uren.jpg
Mijn CSL werkt niet goed meer. :(
Het scherm "blinkt/flickert" tijdens spelen zoals je vaak ziet tijdens "fast load" mod.
Maar al in menu's als het spel slechts opgestart is.

Maar ook meer en meer crashes. Soms na een minuut, soms na 5 minuten.
In grote (oude) stad.

Dus maar nieuwe stad maken. :D Crasht ook. :?
Simulation: Failed (blabla)

Dan maar weer verder met oude, grote stad. Veel Assets verwijderd.
Spel blijft maar crashen. Binnen 5 minuten.
Een soort van instant stotter en dan weet ik hoe laat het is.

Ben niet de enige, als ik het zo lees.
Iemand anders hier daar ook last van?

Wat gaan we hier aan doen?

Betaalde Kremlin-troll

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:53:
Mijn CSL werkt niet goed meer. :(
Het scherm "blinkt/flickert" tijdens spelen zoals je vaak ziet tijdens "fast load" mod.
Maar al in menu's als het spel slechts opgestart is.

Maar ook meer en meer crashes. Soms na een minuut, soms na 5 minuten.
In grote (oude) stad.

Dus maar nieuwe stad maken. :D Crasht ook. :?
Simulation: Failed (blabla)

Dan maar weer verder met oude, grote stad. Veel Assets verwijderd.
Spel blijft maar crashen. Binnen 5 minuten.
Een soort van instant stotter en dan weet ik hoe laat het is.

Ben niet de enige, als ik het zo lees.
Iemand anders hier daar ook last van?

Wat gaan we hier aan doen?
ALLE mods, assets e.d. verwijderen zodat je terug bent op de vanilla game..? :P

werkt het dan? zit je probleem in je assets/mods.
c:sl genereeert ook een output log waar je wat uit kan halen..
en die is wel belangrijk voor clues

Tja, als je custom made maps gebruikt in combinatie met een heleboel custom made assets (die ook weer verwijderd kunnen worden) dan heb je inderdaad het grote risico dat bepaalde mappen niet meer willen. En dan hoeft er maar 1 grassprietje niet meer voor te komen in de Steam Workshop en de map wil niet meer. Dan krijg je de bekende "simulation failed". Wat doe je er aan? Weinig. Als je bepaalde assets niet meer kunt krijgen en je stad loopt er op vast dan houdt het gewoon op. Het enige wat je nog zou kunnen doen is een check van je mods, om te kijken of er geen mods zijn die in conflict met elkaar zijn. Het spel is door Paradox heel erg aanpasbaar gemaakt zodat spelers ontiegelijk veel vrijheid hebben, maar dit heeft wel tot nadeel dat het minder stabiel is. Dit soort gein zou je niet gauw krijgen bij een spel als Battlefield.
---------
Ik heb sinds kort de Ragnarok mod ontdekt. Deze maakt natural disasters veel groter dan de relatief kleine versies die in de DLC zelf zitten.

Fa1con wijzigde deze reactie 28-12-2019 21:54 (8%)

• mschol
  • Niet online
Fa1con schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:53:
Tja, als je custom made maps gebruikt in combinatie met een heleboel custom made assets (die ook weer verwijderd kunnen worden) dan heb je inderdaad het grote risico dat bepaalde mappen niet meer willen. En dan hoeft er maar 1 grassprietje niet meer voor te komen in de Steam Workshop en de map wil niet meer. Dan krijg je de bekende "simulation failed". Wat doe je er aan? Weinig. Als je bepaalde assets niet meer kunt krijgen en je stad loopt er op vast dan houdt het gewoon op. Het enige wat je nog zou kunnen doen is een check van je mods, om te kijken of er geen mods zijn die in conflict met elkaar zijn. Het spel is door Paradox heel erg aanpasbaar gemaakt zodat spelers ontiegelijk veel vrijheid hebben, maar dit heeft wel tot nadeel dat het minder stabiel is. Dit soort gein zou je niet gauw krijgen bij een spel als Battlefield.
---------
Ik heb sinds kort de Ragnarok mod ontdekt. Deze maakt natural disasters veel groter dan de relatief kleine versies die in de DLC zelf zitten.
het probleem zit hem imho meer dat assets van de workshop gehaald kunnen worden en de assets die daar weer op vertrouwen blijven werken: dus of niet verwijderen (en als obsolete/outdated aanduiden) ofvook alle assets die erop vertouwen verwijderen OF nooit afhankelijkheden van andere assets hebben (dus elke mod staat 100% opzich zelf)

De logs hebben het over DX11. De prompt op de desktop vraagt ook om de logs op te sturen. Die site heb ik eens bekeken, maar daar wordt men ook niet veel wijzer van de feedback.
Het lijkt wel een ding te zijn van de laatste tijd. Veel mensen lijken crashes zoals ik te hebben.

Heb ook nog "maar" 500 assets over. Door die lijst gaan en de boel "opschonen" duurt lang maar is het zeker waard soms.
Mods niets interessants, zeker niets nieuws en ook niet veel.

Spel al opnieuw geïnstalleerd. Dat ging vrij snel, maar dan gaat 'ie nog de assets en zo binnenhalen. :O

Voorlopig is de remedie veel saven en opnieuw opstarten bij een crash. Dat duurt ook minder dan een minuut dus dat is het probleem niet echt. Het is alleen de onvoorspelbaarheid van de crashes wat me irriteert.
Soms na een minuut, soms na een kwartier, maar crashen doet het zeker.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat één of ander gedownload gebouwtje van tig jaar geleden nu ineens roet in het eten gooit.

Edit: Oh, en inderdaad geeft de fast load aan dat er veel dingen missen, maar dat is ook altijd al zo geweest.
En ook al zonder fast load geprobeerd.

HMC wijzigde deze reactie 29-12-2019 06:21 (21%)

Betaalde Kremlin-troll

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zondag 29 december 2019 @ 06:16:
De logs hebben het over DX11. De prompt op de desktop vraagt ook om de logs op te sturen. Die site heb ik eens bekeken, maar daar wordt men ook niet veel wijzer van de feedback.
Het lijkt wel een ding te zijn van de laatste tijd. Veel mensen lijken crashes zoals ik te hebben.

Heb ook nog "maar" 500 assets over. Door die lijst gaan en de boel "opschonen" duurt lang maar is het zeker waard soms.
Mods niets interessants, zeker niets nieuws en ook niet veel.

Spel al opnieuw geïnstalleerd. Dat ging vrij snel, maar dan gaat 'ie nog de assets en zo binnenhalen. :O

Voorlopig is de remedie veel saven en opnieuw opstarten bij een crash. Dat duurt ook minder dan een minuut dus dat is het probleem niet echt. Het is alleen de onvoorspelbaarheid van de crashes wat me irriteert.
Soms na een minuut, soms na een kwartier, maar crashen doet het zeker.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat één of ander gedownload gebouwtje van tig jaar geleden nu ineens roet in het eten gooit.

Edit: Oh, en inderdaad geeft de fast load aan dat er veel dingen missen, maar dat is ook altijd al zo geweest.
En ook al zonder fast load geprobeerd.
plaats het output log eens hier? wellicht kunnen wij er iets van maken.

en met een dx11 error moet ik direct denken aan citrix workspace..

Schiet mij maar lek. :?
Vandaag werkt het spel weer perfect. Geen enkele crash.
Neo Tokyo leeft! :D

Sprong wel van 110k naar 98k. Waarschijnlijk omdat ik dus veel assets verwijderd had, en dus ineens mensen zonder 38ste verdieping zaten. :+
Inmiddels weer richting 110k.

Edit: Deze zijn met prtsc/paste in Paint gemaakt. F12 voor screenshot werkt niet. :?

Edit2: Plaatjesspam

Lol in de heuvels.

HMC wijzigde deze reactie 29-12-2019 19:49 (47%)

Betaalde Kremlin-troll

Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft? In de Workshop worden nog dagelijks nieuwe dingen toegevoegd en ik zie op YouTube mensen dingen doen met dit spel dat echt ongelooflijk is. Bepaalde assets maken; hele realistische verkeersknooppunten, maar ook mappen met rivieren en water physics die echt gewoon bijna foto realistisch zijn. Ik moet ook zeggen dat het water dynamiek in dit spel echt goed gedaan is, alhoewel er bij sommige assets, zoals sommige rotsen er wel wat glitching voorkomt, doordat water dat bv. omhoog tegen deze rotsen komt, er in blijft plakken, alsof het lijm is, ipv water. Maar dat is een kleinigheidje. De Industry DLC bestaat al een tijdje, maar nu pas begin ik em een beetje door te krijgen. Alhoewel ik NIET begrijp hoe Seniac het voor elkaar krijgt om zoveel geld te verdienen aan zijn export van olie, zie: (ergens in de video klikt ie op de inkomsten van z'n olie export).

Leuke serie trouwens om te volgen, die Seniac is echt een jovel type :-)

Als ik dit overigens probeer, zoveel olie op te pompen dan krijg ik vaak de melding "not enough custumors", wordt er niets meer in de metaal en plastic fabriek gemaakt, hebben die geen demand meer, raken de silo's vol en daar gaat je profit. Of is gewoon een kwestie van zoveel export mogelijkheden creeren? Want het grappig is, ondanks dat Seniac hierboven heel veel olie produceert, hij IMPORT ook nog eens, en dat vindt ik echt vreemd.
@Fa1con Ik heb zelf dat ik dagelijks aan het spel denk. Iedere dag weer, bijvoorbeeld als ik langs in aanbouw zijnde torens rij, etc.
Maar...

Het voelt toch een beetje als werk. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Cities Skylines is hard werk. :P
Denken, plannen, etc.

En als je het spel dan wel weer een keer aanslingert, dan is het meteen weer 10 uur later, zonder dat je het doorhebt. _O-

Wilde het vanavond ook weer spelen (zoals eigenlijk iedere dag), maar dan weer even muziek luisteren, filmpje kijken. Hoppa, te laat. :+

Betaalde Kremlin-troll

@HMC Oeh ja, erg herkenbaar dat met het verslinden van de uren door dit spel. Ik heb dat ook al een aantal keren gehad, je bent zo er mee bezig, zo dingen aan het plannen en aan het 'bouwen', uitstippelen, je wil wel alles tegelijk doen, en ondertussen tikt die klok verder en voor je het weet is het midden in de nacht. :)

• mschol
  • Niet online
Fa1con schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:30:
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft? In de Workshop worden nog dagelijks nieuwe dingen toegevoegd en ik zie op YouTube mensen dingen doen met dit spel dat echt ongelooflijk is. Bepaalde assets maken; hele realistische verkeersknooppunten, maar ook mappen met rivieren en water physics die echt gewoon bijna foto realistisch zijn. Ik moet ook zeggen dat het water dynamiek in dit spel echt goed gedaan is, alhoewel er bij sommige assets, zoals sommige rotsen er wel wat glitching voorkomt, doordat water dat bv. omhoog tegen deze rotsen komt, er in blijft plakken, alsof het lijm is, ipv water. Maar dat is een kleinigheidje. De Industry DLC bestaat al een tijdje, maar nu pas begin ik em een beetje door te krijgen. Alhoewel ik NIET begrijp hoe Seniac het voor elkaar krijgt om zoveel geld te verdienen aan zijn export van olie, zie: (ergens in de video klikt ie op de inkomsten van z'n olie export).
[YouTube: COMMERCIAL EXPORTS - Cities Skylines OilTown #15]
Leuke serie trouwens om te volgen, die Seniac is echt een jovel type :-)

Als ik dit overigens probeer, zoveel olie op te pompen dan krijg ik vaak de melding "not enough custumors", wordt er niets meer in de metaal en plastic fabriek gemaakt, hebben die geen demand meer, raken de silo's vol en daar gaat je profit. Of is gewoon een kwestie van zoveel export mogelijkheden creeren? Want het grappig is, ondanks dat Seniac hierboven heel veel olie produceert, hij IMPORT ook nog eens, en dat vindt ik echt vreemd.
ik heb van die momenten dat ik een bepaalde game speel. Nu is het ets2 /ATS
neemt niet weg dat ik ook af en toe een filmpje van een streamer kijk, uiteindelijk komt dan het moment vanzelf weer dat ik cities oppak

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-02 08:37
Sinds vorige week deze game gekocht en door het spelen ook 2 vrienden eraan gekregen. Heerlijke game met een enorme skill ceiling lijkt me. Zijn er nog must have mods? Even een snelle blik erop geworpen maar er zijn er zoveel. Traffic Manager Presidential Edition leek me wel erg handig. Leuk om hier alle foto’s langs te zien komen!

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

untflanked schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:26:
Sinds vorige week deze game gekocht en door het spelen ook 2 vrienden eraan gekregen. Heerlijke game met een enorme skill ceiling lijkt me. Zijn er nog must have mods? Even een snelle blik erop geworpen maar er zijn er zoveel. Traffic Manager Presidential Edition leek me wel erg handig. Leuk om hier alle foto’s langs te zien komen!
Fine Road Anarchy, Fine Road Tool, Move It, Network Extensions 2, Roundabout Builder, 81 tiles, Unlimited Outside Connections, pffff er zijn er genoeg te noemen die de game echt nog een stuk aangenamer en beter spelen maken.

• Dennisdn
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT?
Nog zeker een uur of 10 in de week :)
Blijft eindeloos verslavend en heb inmiddels een stapel nieuwe spellen die ik max 15 minuten heb gespeeld waarna ik telkens weer terugval op CS.

Jammer dat er op de PS4 niet te zien is hoeveel uur erin zit.... al wil ik het wellicht ook niet weten O-)

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Zag bij de Duitse Amazon een bordspel van Cities Skylines met korting voorbij komen. Het schijnt dat je extra korting krijgt met Amazon Prime.

Voor geïnteresseerden...

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-02 00:48
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT? Ik bedoel, het is nog altijd de beste city builder simulator, of is er inmiddels een andere city builder die CS overtreft?
Ligt er een beetje aan wat je voor soort citybuilder je zoekt. Ik vind Skylines nog steeds een geweldige game, maar niet perse mijn main city builder. Dan doen Anno 1800, Kingdoms and Casttles, Tropico, Frostpunk en Surviving Mars toch ook mee. En dan heb ik nog alle andere genres die ik speel dus eigenlijk speel ik CS maar 1 of 2 periodes per jaar. Heb er wel 100+ uur in gestopt in de eerste weken na release :+

• Logico
Ik speel het ook nog regelmatig, loop inmiddels alleen wat tegen de limieten van m'n PC aan dus ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen.

Heb momenteel alleen nog maar gebouwd, dus nog geen inwoner te bekennen, en heb nog maar 15 FPS over.

• Visca
Logico schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:26:
Ik speel het ook nog regelmatig, loop inmiddels alleen wat tegen de limieten van m'n PC aan dus ben een beetje aan het twijfelen om een nieuwe PC te kopen.

Heb momenteel alleen nog maar gebouwd, dus nog geen inwoner te bekennen, en heb nog maar 15 FPS over.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar die stad dan. Als je al zoveel gebouwd hebt dat de framerate zo gedaald is heb je wel veel gedaan al denk ik? Screenshotje? :+

• Logico
Visca schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:34:
[...]

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar die stad dan. Als je al zoveel gebouwd hebt dat de framerate zo gedaald is heb je wel veel gedaan al denk ik? Screenshotje? :+
Haha ik zal vanavond een screenshot maken :D

Het is overigens wel een combinatie van factoren hoor, enerzijds heel veel (individueel neergezette) gebouwen maar anderzijds ook een PC met i5 4570, 16 GB RAM en GTX660ti van 6 jaar oud i.c.m. veel assets en mods :)

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-02 08:37
Fa1con schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:40:
[...]

Fine Road Anarchy, Fine Road Tool, Move It, Network Extensions 2, Roundabout Builder, 81 tiles, Unlimited Outside Connections, pffff er zijn er genoeg te noemen die de game echt nog een stuk aangenamer en beter spelen maken.
Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

untflanked schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Begrijpelijk, maar ik zie ook dat je 1000+ uren hebt, dan snap ik dat er dingen zijn waar je tegenop loopt. Maar met jouw ervaring, wat zijn 5-10 mods die eigenlijk integraal zijn voor het spelen van de game voor een beginner? Ik zit namelijk gewoon stad na stad te bouwen om beginnersfouten op te lossen of met dingen te experimenteren. Het is wel een geweldige game zover. Thanks voor de input zover!
Dat is al meerdere keren hier voorbij gekomen. Kan nooit meer dan een pagina of 5 terug zijn.

Zoek maar eens op Traffic Manager en/of TM:PE in dit topic, dan kom je wel wat tegen.
Logico schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Haha ik zal vanavond een screenshot maken :D
Houden we je aan. :D
[...]
enerzijds heel veel (individueel neergezette) gebouwen
[...]
U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)

Betaalde Kremlin-troll

untflanked schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:47:
[...]

1109 uren op dit moment, aldus Steam.

Maar dit is mijn lijst van mods:
Nu speelt het 'voor mij althans' gelukkig wel mee dat mijn computer wel aardig CS-proof is, met een i7-5820k OC 4Ghz, 64GB ddr4 ram, een GTX 1080ti en natuurlijk van een ssd. Maar de processor en je hoeveelheid ram zijn het belangrijkste. Een forse stad van >300.000k inwoners trekt gauw 32GB dicht. Nu kan ik wel gaan vertellen waar elke mod voor dient, maar dit kun je zelf ook doen door in de Workshop de titel van de onderstaande mods in te vullen en te kijken waar het voor is. Dan kun je dit toepassen op je eigen wensen. En beginners fouten maken we allemaal, als ik mijn steden van 2017 bekijk dan geef mij maar een boerka. 8)7 .Mijn tip om iets te leren van Cities Skylines zijn toch wel de Fix it video's van Biffa op YouTube en voor iets meer inspiratie, maar wel wat minder efficiënt is SeniacTwo. En dan heb je ook nog Sam Bur, die schijnt ook wel goed te zijn, maar die gozer is niet echt sympathiek te noemen. En dan heb je ook nog een gozer (ben z'n naam even kwijt), die HEEL EXTREEM gaat in nauwkeurigheid en zoek maar op YouTube maar even op "Cities Skylines Avalon", erg strak, sneeuwomgeving, dus veel zwart en wit, maar die gast doet dingen dat is wel wat anders. :)
http://www.everythingtech.nl/online/mods111.jpg
Als je me nu vraagt welke ik ECHT super belangrijk vindt dan zijn het wel de TM/PE, Move It en de Road Anarchy mods.

Fa1con wijzigde deze reactie 06-01-2020 18:00 (52%)

• Logico
Bij deze. Er moet nog wel een hele hoop gebeuren, ik begin steeds veel te grootschalig dingen uit te denken en te maken waardoor het meeste nog niet klaar is.

Het idee is om een Amerikaanse stad te maken met veel Art Deco invloeden in de highrises, en daaromheen arbeiderswoningen. Daar tegenaan en aan het water ligt wat vroeger een industriegebied was, maar nu omgevormd is tot luxe appartementen/kantoren/winkels aan het water (gentrificatie ftw). Een stuk verderop een soort Las Vegas achtige strip, maar die zit tot nu toe alleen nog maar in m'n hoofd. En aan de andere kant van het water een enorm industriegebied/haven.

[...]

U komt uit het Simcity 2000 tijdperk? :D
Dat was zo'n dingetje toen, zoals nu dat RICO-spul is, waar HMC uiteraard niet aan doet. O-)
Haha nee, ik ben pas vanaf SC 3000 met citybuilders begonnen, het ploppen doe ik vooral om de straten er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. Vind het heel irritant als er een enorm modern gebouw opdoemt in een historisch stukje van de stad terwijl dat niet past in het "verhaaltje" dat ik in gedachten heb over de ontwikkeling van de stad.

• Visca
@Logico
Ziet er goed uit, vooral de tweede afbeelding vind ik mooi. Maak je nog gebruik van een bepaalde asset-collectie of heb je al die gebouwen zelf één voor één uitgekozen in de workshop?

• Logico
@Visca
Thanks :) Ik heb ze één voor één uitgekozen in de workshop, natuurlijk wel de collecties gebruikt om wat gerichter te zoeken maar uiteindelijk ga ik ze wel allemaal af of ik het desbetreffende asset wil gebruiken.

• Visca
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:56
Visca schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:03:
Gisterenavond Cities maar weer eens aangeslingerd. Maar is er iets gebeurd op gebied van optimalisatie of iets dergelijks? Ik heb het idee dat mijn laatste save ineens vele malen soepeler loopt! En dat terwijl het inwoneraantal nog hetzelfde is. Prettige verrassing :D
Wellicht is er een bug gefixed bij 1 van je mods? Het is altijd de moeite waard om bij mods die je al een tijd gebruikt te kijken of er wellicht een alternatief voor is die dingen fixed.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Visca
Ligt het aan mij of speelt Cities Skylines niet meer zo hier op GoT?
Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:

• Martinspire
Visca schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Maar eens weer posten hier. Om op jouw vraag in te gaan: nou, ik heb er inmiddels zoveel uren in zitten (1869 uur op dit moment) dat het gewoon niet meer het spel is wat ik standaard opstart en ga spelen. Gewoon zoveel uren zitten klooien en bouwen met steden dat de echte aantrekkingskracht wat af begint te nemen of zo.

Speel het nog wel hoor. En ik ben bezig met een nieuwe stad, op een map genaamd "=K= December Island" gemaakt door Kimchi. Op deze map heb ik mijn eerste echte grote stad mét custom assets en mods gebouwd ooit. Die save is helaas ooit corrupt gegaan. Was wel balen want bij die stad had ik echt het idee dat ik nog heeeel veel uren kon steken in het finetunen en steeds mooier maken van de stad.

Mooie aan dit eiland is, geen wegen of spoorlijn naar de rest van de wereld. Alles zal met boot/vliegtuig moeten komen. Je kan natuurlijk altijd nog een lange weg naar de grens van de map trekken als het echt niet meer te doen is door de lucht en over water :+

Nu dus opnieuw begonnen en tot zover is dit het resultaat:
[Afbeelding]
Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D

• Visca
Martinspire schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Dat is gewoon Wake Island uit Battlefield :D
Ik kende dat eiland niet, maar inderdaad, het lijkt er heel erg op inderdaad. Heb even de comments onder deze map op de steam workshop nagelezen en inderdaad, de maker heeft het op dit eiland gebaseerd :+
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.

Betaalde Kremlin-troll

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:52:
Dus...Photobucket heeft het weer voor elkaar.
Niet dat het veel uitmaakt, want wie kijkt er nog screens in deeltje 1?
Maar al mijn screens van de afgelopen 5 jaar zijn nu "blurred".
Gelukkig laatste jaar via T.net, maar PB heeft weer een nieuw ding gedaan.
ik zou alle plaatjes van PB halen en ze archiveren bij een dienst die niet de user experience vernaggelt
uiteraard persoonlijk, iis wel wat werk en wie kijkt er nog naar...

mschol wijzigde deze reactie 12-02-2020 17:50 (7%)

• Danielson
  • Laatst online: 07:09
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?

Danielson wijzigde deze reactie 13-02-2020 08:29 (8%)

• Logico
Geen ervaring met de mod, maar:

https://steamcommunity.co...&searchtext=vehicle+limit

kan je wellicht helpen.

• Martinspire
Danielson schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:59:
Ik ben de laatste weken ook weer druk aan het bouwen, wat is het toch een verslavend spel! :)

Maar alleen loop ik tegen een (groot) probleem aan met mijn stad, spontaan werken alle services niet meer; vuilniswagen, politie, brandweer, lijkwagens deployen niet meer waardoor mijn stad compleet verpaupert! :(

Ook is er bijna geen verkeer meer op mijn wegen en zijn de snelwegen richting de stad zo goed als leeg.

Ik heb het gevoel dat dit is begonnen nadat ik een mod had gebruikt om 25 tegels te unlocken, ik heb deze mod uitgeschakeld, maar helaas blijft het probleem!

Iemand tips hoe ik dit kan troubleshoten of op kan lossen? Heb aardig wat tijd in deze stad zitten en zou pijnlijk zijn als ik opnieuw moet beginnen, helaas heb ik ook maar 1 savegame! :(

Help!

*Update:

Via Watch It kwam ik erachter dat ik aan het vehicle limit zit, maar hoeveel ik ook sloop, het aantal loopt niet terug! :-( Iemand tips?
Als je een grote stad hebt en het aantal voertuigen is een issue, dan moet je allereerst zorgen dat er minder noodzaak is voor voertuigen. Dus meer cims met OV laten gaan (desnoods dingen verbieden met policies) en minder vrachtwagens op de weg (meer naar trein/water, of gewoon minder industry). Ik merk de laatste tijd dat mods steeds vaker conflicten hebben en ik ga er vanuit dat bij jou wellicht daar ook het probleem ligt. Er zijn ook mods die ervoor zorgen dat OV meer passagiers meeneemt en vrachtauto's meer vracht kunnen meenemen, wellicht helpt dat ook.

Maar op den duur bereik je de limieten van de game en daar is eigenlijk weinig tegen te doen. Daarom ben ik ook meer fan van steden met beperkte high density. En dat is vaak ook nog bevorderend voor je infrastructuur en kosten om locaties te onderhouden. Wellicht is slopen dus ook niet de beste methode, maar simpelweg stukken downgraden van high naar low density kan wel werken.

Martinspire wijzigde deze reactie 13-02-2020 13:16 (3%)

• Danielson
  • Laatst online: 07:09
Gefixed! :)

Blijkbaar heeft de space elevator een enorme ondergrondse parkeergarage met 10k parkeerplekken! :P Deze was verbonden via een enkelbaansweg, er probeerde dus ruim 10k voertuigen de parkeergarage te verlaten, maar dit ging niet snel genoeg via de enkelbaansweg!

De space elevator verplaatst en de oude weg verwijderd! Toen liep het aan voertuigen snel terug en kwam alles weer op gang! :D
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True