Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:46

sdk1985

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:37

Linksquest

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-12-2024

TeK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/R6bE9YD86Xfb9wH2lXcT8Hq5.png

Ontwikkelaar: Colossal Order
Uitgever: Colossal Order
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PS5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows
Release-datum: 24-10-2023

Net als in de voorganger zal de game spelers hun eigen stad laten creëren en managen, maar veel details heeft Paradox niet gegeven. De ontwikkelaar van de nieuwe game is net als bij het origineel Colossal Order uit Finland.

Over het spel

Als je het kunt dromen, kun je het bouwen.
Bouw een stad vanaf de grond op en transformeer deze in de bloeiende metropool die alleen jij je kunt voorstellen. Op deze schaal heb je nog nooit gebouwd. Met diepe simulatie en een levende economie levert Cities: Skylines II grenzeloze wereldbouw. Leg de basis voor je stad om te beginnen. Creëer de wegen, infrastructuur en systemen die het leven van dag tot dag mogelijk maken. Het is aan jou - alles.

Hoe uw stad groeit, is ook uw beslissing, maar plan strategisch. Elke beslissing heeft impact. Kun jij lokale industrieën stimuleren en tegelijkertijd handel gebruiken om de economie te stimuleren? Wat zorgt ervoor dat woonwijken floreren zonder de drukte in de binnenstad te doden? Hoe gaat u tegemoet aan de behoeften en wensen van de burgers terwijl u de begroting van de stad in evenwicht houdt?

Je stad rust nooit. Zoals elke levende, ademende wereld verandert deze in de loop van de tijd. Sommige veranderingen zullen langzaam en geleidelijk zijn, terwijl andere plotseling en onverwacht zullen zijn. Dus terwijl de seizoenen veranderen en de nacht volgt op de dag, moet u klaar zijn om te handelen wanneer het leven niet volgens plan verloopt.

Een steeds groter wordende gemeenschap van bouwers betekent meer mogelijkheden om met mods een echt baanbrekende stad te bouwen. Ze zijn nu gemakkelijker beschikbaar in Cities: Skylines II.

Cities: Skylines II, de meest realistische en gedetailleerde stadsbouwer ooit, tilt je creativiteit en probleemoplossend vermogen naar een hoger niveau. Met prachtig weergegeven afbeeldingen met een hoge resolutie inspireert het je ook om de stad van je dromen te bouwen.

Diepe simulatie
AI en ingewikkelde economie zorgen ervoor dat je keuzes door het weefsel van de stad kabbelen. Onthoud dat terwijl u strategieën uitwerkt, problemen oplost en reageert op veranderingen, uitdagingen en kansen.

Epische schaal, eindeloze mogelijkheden
Met Cities: Skylines II kun je creëren zonder compromissen. Nu kun je als nooit tevoren torenhoog bouwen en je over de kaart verspreiden. Waarom niet? Jouw stad ben jij.

Steden die tot leven komen
Jouw beslissingen vormen het levenspad van elke burger, een reeks gebeurtenissen die bepaalt wie ze zijn. Volg de ups en downs van hun leven, van liefde en verlies tot rijkdom en welzijn.

Een dynamische wereld
Kies een kaart om het klimaat van je stad in te stellen. Dit zijn de natuurlijke krachten waarmee je moet onderhandelen om je stad uit te breiden te midden van toenemende vervuiling, wisselvallig weer en seizoensgebonden uitdagingen.

Edities

Standaard Editie: €49.99

Ultimate Edition: €89.99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKwbS8KXbpv_mmjyzCHh_Gn2gh4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1ecdAcKRikXWcAYawqU3DGM0.png?f=fotoalbum_tile

De Standaard Editie zit momenteel inbegrepen in Xbox gamepass for pc.
Systeemeisen

Minimum:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel® Core™ i7-4790K / AMD® Ryzen™ 5 1600X
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: Nvidia® GeForce™ GTX 780 (3GB) or AMD® Radeon™ RX 470 (4GB)
  • Sound Card: TBC
Recommended:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel® Core™ i7-9700K | AMD® Ryzen™ 5 5600X
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: Nvidia® GeForce™ RTX 2080 Ti (11GB) | AMD® Radeon™ RX 6800 XT (16GB)
  • Sound Card: TBC
Trailers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMfg5SP1pw2l3BVyRaIPXkpLamo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vxoIjCgShEVylCBSeXPTxtjC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5X8Xa862H8vsEY7RPgGegDd2UOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fm5ok7LrOBUsfHpdKlQ2x831.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaIcDNIWzaRt7l4WIo5f29YxiwU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6cywszipVLztdK3hbdliFWPb.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkWBCd2SuIQYfR1z_-SJru1f_Ls=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YalgzIigoY2dZSgDzJngAlRj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1p9QhYMYhhL_T42WQUuH5Vt4Oo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7lUNRbdSo3QnDBmGM6M4h3gc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mStVlxz0eXNDJH9lsBABqpD6T58=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/URK2XNAbwqyX6fzz1od6xAyJ.png?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 04-09-2024 11:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

Ah mooi nu wel systeemeisen bekend zie ik.
Gisteravond stonden die nog niet op de site. Ze vallen me nog mee eigenlijk.
Ben wel benieuwd of het net zoals met de huidige CS uitmaakt hoe groot je stad is. Heb een paar grote steden die op 3x speed nog steeds traag lopen :D

Tof om te zien dat ze aardig wat populaire mods hebben ingebouwd in de basegame. Paar quality of life mods die standaard missen maar zoveel toevoegen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinvn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 10:25
De screenshots zien er al heerlijk uit! Die kolencentrale is echt gigantisch ten opzichte van de versie in CS1. Hopelijk meer van dit soort unieke assets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Nakebod schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:47:

Tof om te zien dat ze aardig wat populaire mods hebben ingebouwd in de basegame. Paar quality of life mods die standaard missen maar zoveel toevoegen :)
Voor zover ik begrepen heb, hebben ze een aantal modbouwers van de populairste mods gewoon in dienst genomen om mee te werken aan deeltje 2. Natuurlijk een enorme eer als modbouwer, en voor ons spelers heel fijn :)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:48
Ik zie veel leuke dingen, maar blijf grafisch qua gebouwen toch ook hard op mijn honger zitten.
In de trailer heb ik ook niet echt de indruk dat de game super stabiel loopt (fps zakt en stijgt wat precies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

ElPaco schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, hebben ze een aantal modbouwers van de populairste mods gewoon in dienst genomen om mee te werken aan deeltje 2. Natuurlijk een enorme eer als modbouwer, en voor ons spelers heel fijn :)
Oh dat is nice, dat is echt een eerbetoon :)

Hoop/verwacht ook wel een betere vehicle AI. Geen 3 baans weg waarvan er maar 1 gebruikt wordt enzo :P
Is toch wel een dingetje in de huidige game. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinvn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 10:25
Nakebod schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Hoop/verwacht ook wel een betere vehicle AI. Geen 3 baans weg waarvan er maar 1 gebruikt wordt enzo :P
Is toch wel een dingetje in de huidige game. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant.
Volledig eens. CS1 voelde naarmate de stad groter wordt toch vooral als een verkeersspel waar je eindeloos veel tijd kan steken in lanemanagement met TF:PE. Als ze dit opgelost krijgen.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
In het vorige topic stond dat er de 19e meer bekend wordt over traffic, dus nog een weekje wachten en dan weten we hopelijk meer!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[YouTube: Jawdropping NEW Gameplay Detalls in Cities Skylines 2 You Can't Miss!]
Biffa: "NEW Cities Skylines 2 GAMEPLAY trailer just dropped, so I break it down and get ALL the details! Enjoy😀"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeK

Nog een analyze video van de trailer :)

Edit :

En dan een video van de maker van deze stad :

[ Voor 38% gewijzigd door TeK op 12-06-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Iemand al opgevallen dat er leidingen onder de wegen zitten op de plaatjes in het wegen menu? Bye bye power lines, water leidingen en riolering (voor een deel dan)?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Ja was me wel opgevallen dat neerleggen van waterpipes was idd niet zo nodig wat mij betreft, hooguit een connectie tussen verschillende zones ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik denk dat ik met mijn Ryzon5 en een GTX1650 nog wel even mee kom :D Nog nooit een game in deze serie gespeeld, maar deze lijkt me wel erg leuk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Linksquest schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:21:
Ik denk dat ik met mijn Ryzon5 en een GTX1650 nog wel even mee kom :D Nog nooit een game in deze serie gespeeld, maar deze lijkt me wel erg leuk.
Vergis je niet, de game draait vast wel, maar zodra je stad een beetje groter wordt en vooral als je gaat kijken naar mods/assets dan is de 4gb op je videokaart misschien wat weinig, cs1 gebruikte bij mij op een gegeven moment bijna 20gb aan ram ook.

Persoonlijk heb ik net een nieuwe pc gekocht oa met oog op cities skylines 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Raven schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:27:
[YouTube: Jawdropping NEW Gameplay Detalls in Cities Skylines 2 You Can't Miss!]
Biffa: "NEW Cities Skylines 2 GAMEPLAY trailer just dropped, so I break it down and get ALL the details! Enjoy😀"
Ik was hem aan het kijken, gaat die video ineens op prive, balen!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ElPaco schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Ik was hem aan het kijken, gaat die video ineens op prive, balen!
Blijkbaar weer online, onder andere link :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeK
nieuwe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
TeK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Vergis je niet, de game draait vast wel, maar zodra je stad een beetje groter wordt en vooral als je gaat kijken naar mods/assets dan is de 4gb op je videokaart misschien wat weinig, cs1 gebruikte bij mij op een gegeven moment bijna 20gb aan ram ook.

Persoonlijk heb ik net een nieuwe pc gekocht oa met oog op cities skylines 2.
Ik heb een gaming laptop van 3 jaar oud, dus grafische kaart upgraden is voor mij dan ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Ja het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar cs1 een grote vanilla stad is behoorlijk zwaar, hoe dat met cs2 gaat zijn moeten we nog maar afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04 12:43
Linksquest schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Ik heb een gaming laptop van 3 jaar oud, dus grafische kaart upgraden is voor mij dan ook geen optie.
Externe videokaart via zo'n eGpu case is wellicht nog een mogelijkheid om naar te kijken als het echt nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik ga hem eerst eens proberen en zie dan wel verder, komt helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Douwsky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Externe videokaart via zo'n eGpu case is wellicht nog een mogelijkheid om naar te kijken als het echt nodig zou zijn.
Daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Een andere laptop is dan snel interessanter. Ik heb vorig jaar een 5600H met een RTX 3050 voor 800 euro aangeschaft om maar iets te noemen. Zo'n externe gpu behuizing is heel duur, de gpu zelf ook en vervolgens is de performance door de beperkte bandbreedte nogal wisselend.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Ik ben zelf wel enthousiast. Ik ben op een gegeven moment met CS1 gestopt omdat ik gewoon te veel irritatie had met de 'systems' van het spel en me niet geroepen voelde om alles met PO, ploppables of andere magie aan elkaar te breien. Naar mijn idee moet een game jou de mogelijkheden bieden je creativiteit toe te passen en niet met mods alles aan elkaar te lijmen omdat de base game niet echt fleshed-out is.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 12:18

Martinspire

Awesomeness

Ik heb er erg veel zin in. Ben benieuwd hoe compleet de game lanceert, maar wellicht zal ik toch nog even moeten wachten tot er een paar handige mods uit zijn om het 1 en ander toch nog te verbeteren. Maar vooralsnog ziet het er goed uit. Meer detail, meer content en meer te regelen. Ik hoop dat de balans goed staat en de game qua performance stabiel is.

Fijn dat de marketing eindelijk kan beginnen. Ik had de trailer ook echt niet verwacht gister, maar mooi om te zien dat het eraan komt.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
sdk1985 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:07:
[...]

Daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Een andere laptop is dan snel interessanter. Ik heb vorig jaar een 5600H met een RTX 3050 voor 800 euro aangeschaft om maar iets te noemen. Zo'n externe gpu behuizing is heel duur, de gpu zelf ook en vervolgens is de performance door de beperkte bandbreedte nogal wisselend.
Deze heb ik zelf momenteel, 3 jaar geleden voor €900,00 gekocht.

uitvoering: Acer Nitro 5 AN515-43-R84P

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 12-06-2023 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK
Ik zou een clean install doen vlak voor je cities 2 installeert, meeste kans op beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
Kijk er erg naar uit. Ik hoop dat met name multicore support aanzienlijk is verbeterd t.o.v. skylines 1.

Ook goed om te zien dat veel 'essential features' welk in skylines 1 via mod support geïntegreerd werd, nu standaard in de game lijkt te zitten. Dit scheelt denk ik toch al snel weer circa 20 - 30 mods welk conflicts en wat dan ook kunnen geven.

Daarnaast fijn dat qua building design één en ander ook veel neutraler is geworden. Ook dit scheelt gewoon ontzettend veel mods om alle cartoony gebouwen, maar ook auto's, etc. te doen vervangen hiervoor.

Qua vehicle AI hoop ik dat out of the box het beter werkt dan in CS 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
TeK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:41:
Ik zou een clean install doen vlak voor je cities 2 installeert, meeste kans op beste resultaat.
Windows 11 loopt nu ook prima, maar komt goed, wie weet heb ik rond die tijd een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Linksquest schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Windows 11 loopt nu ook prima, maar komt goed, wie weet heb ik rond die tijd een andere
Ik snap heel goed dat je er geen zin in hebt :D
Maar loopt goed en vers is toch een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
TeK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Ik snap heel goed dat je er geen zin in hebt :D
Maar loopt goed en vers is toch een verschil.
Geen zin hoor je mij niet zeggen, eens in de zoveel tijd doe ik wel eens een versie installatie :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een interessant interview: https://news.xbox.com/en-...s-much-for-console-as-pc/

Wat bedoelen ze met het feit dat seizoenen impact zullen hebben op het verkeer? Heeft het verkeer eindelijk last van besneeuwde wegen? Minder verkeer in de zomer? Of net meer naar vakantiebestemmingen?

Ook leuk is dat je je stad kunt uitbreiden met tiles die niet grenzen aan je bestaande tiles. Je kunt dus de map zien als een regio en kleine stadjes overal maken, lijkt mij.

Ook bevestigd dat traffic AI zich on the fly kan aanpassen, dat is super.

En veel meer diepte in economie, wat ik ook graag zie. Het eerste deel was iets teveel gericht op een mooie stad maken, ik wil iets meer uitdaging en simulatie.

Verder nog andere interessante zaken in het interview.

Vanaf volgende week maandag elke maandag een mini trailer las ik op Reddit. Hier is het overzicht: https://www.paradoxintera.../cities-skylines-ii/about (hierboven al aangehaald)

Dat stopt in september. Benieuwd wat ze de laatste maand voor release plannen. Ik moet wel zeggen dat het traject naar release goed gepland lijkt, wat mij bijna doet vermoeden dat het "lek" geen echt lek was, vooral omdat het ook bij Xbox gebeurde en ze duidelijk een goede relatie met Xbox hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 08:41
Weet iemand of er ook donutwagens in dit spel zitten? Anders is het bij voorbaat een flop!!

Grapje uiteraard, ik ben juist blij dat de graphics er een stuk realistischer uitzien. Ook de grotere plotsize, modulaire gebouwen, het feit dat een kolencentrale echt groot is nu, universiteit ook, klimaat en seizoenen, veel mods ingebouwd. HYPE!

Jammer dat de dichtheid nog steeds onrealistisch is, maar denk dat het niet anders kon zonder van het hele concept van "iedere inwoner is gesimuleerd" af te stappen. Jammer, maar begrijpbaar.

Ik kan in iedere geval niet wachten tot 24 oktober. :D

[ Voor 73% gewijzigd door Rezania op 13-06-2023 09:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-04 13:47
Rezania schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:57:
Weet iemand of er ook donutwagens in dit spel zitten? Anders is het bij voorbaat een flop!!
Misschien een donut DLC? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:57:

Grapje uiteraard, ik ben juist blij dat de graphics er een stuk realistischer uitzien. Ook de grotere plotsize, modulaire gebouwen, het feit dat een kolencentrale echt groot is nu, universiteit ook, klimaat en seizoenen, veel mods ingebouwd. HYPE!

Jammer dat de dichtheid nog steeds onrealistisch is, maar denk dat het niet anders kon zonder van het hele concept van "iedere inwoner is gesimuleerd" af te stappen. Jammer, maar begrijpbaar.

Ik kan in iedere geval niet wachten tot 24 oktober. :D
Er moet een standbeeld voor de donut truck komen als eerbetoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Er moet een standbeeld voor de donut truck komen als eerbetoon.
Uiteraard omringt door kleinere standbeelden van spuitbustrucks. :+

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:31:
Een interessant interview: https://news.xbox.com/en-...s-much-for-console-as-pc/

Wat bedoelen ze met het feit dat seizoenen impact zullen hebben op het verkeer? Heeft het verkeer eindelijk last van besneeuwde wegen? Minder verkeer in de zomer? Of net meer naar vakantiebestemmingen?
Ik denk dat het wat vroeg is daar een antwoord op te kunnen geven. Jij weet evenveel als ons. Speculeren kan inderdaad alle kanten op, maar denk goed om de feiten af te wachten. Het is namelijk nogal vrij breed ter interpretatie mogelijk.
Ook leuk is dat je je stad kunt uitbreiden met tiles die niet grenzen aan je bestaande tiles. Je kunt dus de map zien als een regio en kleine stadjes overal maken, lijkt mij.
In zekere zin kon je dit binnen CS I natuurlijk ook. Met het maximum aantal tiles werkte ik vaak met tussengelegen tiles waar ik niets op bouwde. Het is fijn dat het maximum aantal tiles verder omhoog gaat. Ik vind het altijd leuk om niet alleen een downtown area te maken, maar met name ook wat kleinere dorpen, meer remote recreatie gebieden, etc. Met 441 tiles zoals aangegeven, klinkt het alsof hier echt alle ruimte voor gaat komen.

Ben wel benieuwd hoe stabiel het één en ander gaat zijn bij het unlocken en bebouwen van een dusdanig aantal tiles.
Ook bevestigd dat traffic AI zich on the fly kan aanpassen, dat is super.

En veel meer diepte in economie, wat ik ook graag zie. Het eerste deel was iets teveel gericht op een mooie stad maken, ik wil iets meer uitdaging en simulatie.
Het eerste klinkt goed.

Het tweede zal vermoedelijk iets zijn waar je als speler denk ik, hoe mooi het ook klinkt, niet echt een groot verschil van zult ervaren. De onderliggende simulatie verandert mogelijk, maar het zal zich nog steeds vertalen op needs in de zin van facilities en bepaalde zones. Ik denk niet dat dat wezenlijk zal gaan veranderen.

Je kunt alle sims tenslotte niet micro managen, dat is niet haalbaar.

Persoonlijk denk ik dat deze veranderingen meer impact zullen hebben op hoe het macro management en city building aanvoelt, dan iets anders. In CS I heeft/had AI soms toch wat gekke gedragingen, waardoor de uitwerking soms wat onvoorspelbaar, weinig realistisch kon zijn. Naarmate je meer uren maakt, leer je hier mee om te gaan. Maar CS II zal mogelijk out-of-the-box een meer waarheidsgetrouwe ervaring geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat het wat vroeg is daar een antwoord op te kunnen geven. Jij weet evenveel als ons. Speculeren kan inderdaad alle kanten op, maar denk goed om de feiten af te wachten. Het is namelijk nogal vrij breed ter interpretatie mogelijk.

[...]

In zekere zin kon je dit binnen CS I natuurlijk ook. Met het maximum aantal tiles werkte ik vaak met tussengelegen tiles waar ik niets op bouwde. Het is fijn dat het maximum aantal tiles verder omhoog gaat. Ik vind het altijd leuk om niet alleen een downtown area te maken, maar met name ook wat kleinere dorpen, meer remote recreatie gebieden, etc. Met 441 tiles zoals aangegeven, klinkt het alsof hier echt alle ruimte voor gaat komen.

Ben wel benieuwd hoe stabiel het één en ander gaat zijn bij het unlocken en bebouwen van een dusdanig aantal tiles.

[...]

Het eerste klinkt goed.

Het tweede zal vermoedelijk iets zijn waar je als speler denk ik, hoe mooi het ook klinkt, niet echt een groot verschil van zult ervaren. De onderliggende simulatie verandert mogelijk, maar het zal zich nog steeds vertalen op needs in de zin van facilities en bepaalde zones. Ik denk niet dat dat wezenlijk zal gaan veranderen.

Je kunt alle sims tenslotte niet micro managen, dat is niet haalbaar.

Persoonlijk denk ik dat deze veranderingen meer impact zullen hebben op hoe het macro management en city building aanvoelt, dan iets anders. In CS I heeft/had AI soms toch wat gekke gedragingen, waardoor de uitwerking soms wat onvoorspelbaar, weinig realistisch kon zijn. Naarmate je meer uren maakt, leer je hier mee om te gaan. Maar CS II zal mogelijk out-of-the-box een meer waarheidsgetrouwe ervaring geven.
Uiteraard waren mijn vragen niet bedoeld om beantwoord te worden :). Ik gaf ze maar gewoon mee, niet hopend op een antwoord uiteraard want de informatie is er op dit moment nog niet.

In bepaalde mate kon het bij C:S1 ook maar je was toch ergens meestal beperkt omdat je maar een bepaald aantal tiles kon unlocken. Het was dus niet mogelijk om verschillende ver van elkaar gelegen dorpjes te maken, want je was verplicht om eerst een grote stad te maken om voldoende tiles daarvoor te kunnen unlocken.

Ik kijk zelf meer uit naar macro management in plaats van micro management. In het interview staat ook dat de economie complexer is maar ook wel zelfsturend. We zullen nog moeten zien wat dat precies betekent. Hopelijk betekent dat dat je niet elk bedrijf of industry zelf in de details moet managen, want je bent natuurlijk een burgemeester en geen bedrijfsleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 22:51
Ik zie en lees veel positive reacties maar ... ik ben nog steeds van mening dat de performance een issue gaat worden met zulke lage sys requirements en dat het nog steeds de unity engine is. Als je zover kan kijken maar de fps is letterlijk single digits, dat gaat toch snel vervelen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
TeK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:41:
Heel eerlijk, ik gebruik dezelfde Windows sinds 2017 (en dat was toen nog Windows 7). Ondertussen diverse windows updates, 2x nieuwe videokaart en meer ram geheugen. Die clean install is tegenwoordig niet meer aan de orde. Ik heb zelfs recent mijn 2e pc van een 5600 voorzien, die had nog een 2500K, zónder Windows herinstallatie. Tot heden nog nooit vastgelopen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-03 22:16
Soepstengel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:57:
Iemand al opgevallen dat er leidingen onder de wegen zitten op de plaatjes in het wegen menu? Bye bye power lines, water leidingen en riolering (voor een deel dan)?
In de 81 tiles mod voor CS1 kan dit ook, tenminste voor powerlines. Je kan dan kiezen of je überhaupt geen verbindingen wil, enige wat dan nodig is, is een powerplant, of dat je het via wegen doet die de boel aan elkaar linken. Erg handig! Nu voor CS2 is het wel cool dat ze ook water geïntegreerd hebben onder de wegen. En heating denk ik gezien de kleur van de leiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:29:
[...]

In de 81 tiles mod voor CS1 kan dit ook, tenminste voor powerlines. Je kan dan kiezen of je überhaupt geen verbindingen wil, enige wat dan nodig is, is een powerplant, of dat je het via wegen doet die de boel aan elkaar linken. Erg handig! Nu voor CS2 is het wel cool dat ze ook water geïntegreerd hebben onder de wegen. En heating denk ik gezien de kleur van de leiding?
Hoogspanningskabels zal je wel nog steeds moeten trekken. Zie je in de trailer dat die vertrekken vanuit de coal plant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 08:31
in ieder geval jammer nieuws voor ons Nederlanders; bicyclepaths zitten niet in de basegame (tijdens de release);
https://twitter.com/Colos...PDO98XmQa78g7G7kD77A&s=19

[ Voor 5% gewijzigd door artemivanov op 13-06-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
JinShepard schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:41:
Ik zie en lees veel positive reacties maar ... ik ben nog steeds van mening dat de performance een issue gaat worden met zulke lage sys requirements en dat het nog steeds de unity engine is. Als je zover kan kijken maar de fps is letterlijk single digits, dat gaat toch snel vervelen.
Unity based was de bewoording. Vraag is in hoezeer het nog daadwerkelijk te beschouwen is als de Unity engine.

CS 1 is launched met Unity 5. En als ik mij niet vergis, nooit later meer geswitched naar een nieuwe versie. Uit de unity based opmerking is niet goed te duiden of CS 2 leunt op de CS 1 engine, dus een doorontwikkeling is op Unity 5 met redelijk wat verder eigen werk vermoed ik inmiddels.

Dan wel een veel recentere Unity versie gebruikt.

Ongeacht, is het vooralsnog denk ik lastig te zeggen wat dit voor performance zal gaan betekenen.

Daarnaast is natuurlijk ook nog wel weer een beetje, welke engine anderszins? Unreal engine wordt natuurlijk als zo'n beetje de oplossing voor alles genoemd. Maar hoeveel echt succesvolle, large scale, city building games kennen we op de Unreal Engine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
offtopic:
@Crazz Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
artemivanov schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:18:
in ieder geval jammer nieuws voor ons Nederlanders; bicyclepaths zitten niet in de basegame (tijdens de release);
Oei... dat had ik niet verwacht. Dat is toch wel een enorme misser wat mij betreft. Ik vraag me af of ze hier losstaande bike paths bedoelen of ook geen bike paths als onderdeel van een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Dat zou wel jammerlijk zijn, gelukkig is de kans erg groot dat iemand dat dan wel erin mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 14:15
Leuk om te zien dat ze een hoop QOL hebben ingevoerd. Eigenlijk hebben ze goed naar de workshop gekeken en het werk van de community in de nieuwe game gestopt. Verder prima, als ze maar de performance op de PC verbeteren wat betreft CPU-support en RAM gebruik. Al lag het RAM gebruik ook vooral aan mods/assets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:21
artemivanov schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:18:
Dikke kans dat ze fietspaden onderdeel maken van een DLC. Gezien de DLC's van CS1 die een focus hadden op alternatieve transportmethoden en infrastructuur, zoals Mass Transit, Parklife en Plazas & Promenades, lijkt het me vreemd dat ze fietspaden er helemaal uit zouden laten.

Wel balen dat dit dan via DLC's gaat. Het lijkt me gaaf om juist een "Nederlandse" stad te kunnen bouwen waarbij een grote focus op bijvoorbeeld OV en fietsen ligt (zoals Utrecht). Hiermee zou Colossal Order zelfs fietsgebruik kunnen stimuleren, omdat ze via CS2 kunnen aantonen dat je zonder grote (snel)wegen ook een werkende stad kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:48
Die tweet in Artemivanov zijn post geeft toch héél duidelijk aan dat het iets DLC zal worden. Ik hoop dat ze het dan ook uitgebreid genoeg maken dat het de moeite waard is.

Ik ben benieuwd naar de komende dev diaries. Daar gaat voor mij veel vanaf hangen of ik het D1 koop/pre order. Link naar het overzicht van de dev diaries: https://www.paradoxintera...ties-skylines-ii/features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:15:
Die tweet in Artemivanov zijn post geeft toch héél duidelijk aan dat het iets DLC zal worden. Ik hoop dat ze het dan ook uitgebreid genoeg maken dat het de moeite waard is.

Ik ben benieuwd naar de komende dev diaries. Daar gaat voor mij veel vanaf hangen of ik het D1 koop/pre order. Link naar het overzicht van de dev diaries: https://www.paradoxintera...ties-skylines-ii/features
De DLC moet niet enkel over fietspaden gaan. Het kan een klein deeltje zijn bij een DLC. Bij C:S 1 was het onderdeel van After Dark als ik mij niet vergis. Het zal er zeker wel komen hoor maar dan in DLC.

Wat mij tot nu toe het meeste stoort, is de manier van zoning. Nog steeds in blokjes. Ik had wel gehoopt dat ze een systeem zoals Manor Lords zouden hebben. Zo complex kan dat toch niet zijn als een indie ontwikkelaar het kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:32
Tip: je kunt de pre-order voor deeltje 2 al doen via cdkeys voor maar 37.79: https://www.cdkeys.com/cities-skylines-ii-pc-steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:44

YES

Moderator General Chat
psychodude schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:14:
Kijk er erg naar uit. Ik hoop dat met name multicore support aanzienlijk is verbeterd t.o.v. skylines 1.

Ook goed om te zien dat veel 'essential features' welk in skylines 1 via mod support geïntegreerd werd, nu standaard in de game lijkt te zitten. Dit scheelt denk ik toch al snel weer circa 20 - 30 mods welk conflicts en wat dan ook kunnen geven.

Daarnaast fijn dat qua building design één en ander ook veel neutraler is geworden. Ook dit scheelt gewoon ontzettend veel mods om alle cartoony gebouwen, maar ook auto's, etc. te doen vervangen hiervoor.

Qua vehicle AI hoop ik dat out of the box het beter werkt dan in CS 1.
Hey leuk, nu al een C:S II topic!

Ik hoop idd ook vooral op flink verbeterde multicore support, of in ieder geval dat de boel niet heel snel minder performt als je een beetje groeit qua stad of mod/asset collectie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:44

YES

Moderator General Chat
doobieters schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:02:
Tip: je kunt de pre-order voor deeltje 2 al doen via cdkeys voor maar 37.79: https://www.cdkeys.com/cities-skylines-ii-pc-steam
Ik zou nooit pre-orderen.. Je geld al uitgeven zonder dat je weet of je een fatsoenlijk product terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12
JinShepard schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:41:
We gaan het zien. Deel één liep praktisch op één core. Moeten ze echt aanpakken bij deel 2. Had je een beetje een grote stad dan kon ook een 10700K het niet meer volhouden om 60 fps te halen @1440P (geen AA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
YES schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zou nooit pre-orderen.. Je geld al uitgeven zonder dat je weet of je een fatsoenlijk product terugkrijgt.
Tsja, maakt altijd maar weinig uit als je het mij vraagt indien je van plan bent launch day te gaan spelen. Pre-launch reviews stroken tenslotte lang niet altijd met de publieke opinie. En eventuele issues openbaren zich lang niet altijd binnen de eerste uren.

Daarnaast, beetje afhankelijk van waar je pre-ordered. Maar op Steam waar ik zelf circa 95% van al mijn games aanschaf, is bij de echt drama launches het gewoonlijk weinig problematisch om zelfs buiten de gebruikelijke window een refund te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Tsja, maakt altijd maar weinig uit als je het mij vraagt indien je van plan bent launch day te gaan spelen. Pre-launch reviews stroken tenslotte lang niet altijd met de publieke opinie. En eventuele issues openbaren zich lang niet altijd binnen de eerste uren.

Daarnaast, beetje afhankelijk van waar je pre-ordered. Maar op Steam waar ik zelf circa 95% van al mijn games aanschaf, is bij de echt drama launches het gewoonlijk weinig problematisch om zelfs buiten de gebruikelijke window een refund te krijgen.
Zonder teveel offtopic te willen gaan, maar zijn er voor ontwikkelaars of uitgevers eigenlijk commerciële voordelen als je de game pre-ordert?

Ik ben ook van plan om op de launch te gaan spelen, maar ben voorlopig nog terughoudend om te pre-orderen. Maar ik sluit niet uit dat ik dat wel ga doen, maar ik zou eerst graag even de dev diaries willen zien.

De launch van C:S 1 is ook probleemloos verlopen, maar dat is natuurlijk nooit een garantie. En inderdaad ben je bij Steam goed ingedekt als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:21
Flying Hawkic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Zonder teveel offtopic te willen gaan, maar zijn er voor ontwikkelaars of uitgevers eigenlijk commerciële voordelen als je de game pre-ordert?

Ik ben ook van plan om op de launch te gaan spelen, maar ben voorlopig nog terughoudend om te pre-orderen. Maar ik sluit niet uit dat ik dat wel ga doen, maar ik zou eerst graag even de dev diaries willen zien.

De launch van C:S 1 is ook probleemloos verlopen, maar dat is natuurlijk nooit een garantie. En inderdaad ben je bij Steam goed ingedekt als consument.
Zeker: in principe is een ontwikkelaar op deze manier meer zeker van de verkopen. De launch kan mogelijk floppen, maar de kans lijkt me bij dit spel klein. Distributie gaat via meerdere platformen: PC/Steam, xbox, PS5, dus dat verdeeld de vraag. Verder verwacht ik dat er geen verbinding met Colossal Order nodig is om het spel te spelen: ik neem aan dat net als CS1, het spel gewoon te spelen is zonder internetverbinding. Dit in tegenstelling tot een zekere versie van Sim City, die je verplichtte om via hun servers te spelen.

Een uitgever/ontwikkelaar heeft dus een deel van hun inkomsten eerder. Ook al zal de game tegenvallen, het grootste deel van de mensen zal hun geld niet (meteen) terugvragen als het spel tegenvalt, maar wachten op updates. Tegen de tijd dat die komen kun je meestal je geld niet meer terug krijgen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ze eerder kunnen inschatten hoe populair een nieuw spel gaat zijn. Zo kunnen ze bijvoorbeeld alvast nieuwe plannen voor DLC's gaan maken als een spel voor de release populair blijft.

Een pre-order is voor een ontwikkelaar een makkelijke manier om vooraf zekerheid te krijgen over mogelijke inkomsten, zeker voor de relatief makkelijke extra's die ze ertegen over zetten, zoals enkele extra objecten die nauwelijks extra geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marzman95 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:15:
[...]

Zeker: in principe is een ontwikkelaar op deze manier meer zeker van de verkopen. De launch kan mogelijk floppen, maar de kans lijkt me bij dit spel klein. Distributie gaat via meerdere platformen: PC/Steam, xbox, PS5, dus dat verdeeld de vraag. Verder verwacht ik dat er geen verbinding met Colossal Order nodig is om het spel te spelen: ik neem aan dat net als CS1, het spel gewoon te spelen is zonder internetverbinding. Dit in tegenstelling tot een zekere versie van Sim City, die je verplichtte om via hun servers te spelen.

Een uitgever/ontwikkelaar heeft dus een deel van hun inkomsten eerder. Ook al zal de game tegenvallen, het grootste deel van de mensen zal hun geld niet (meteen) terugvragen als het spel tegenvalt, maar wachten op updates. Tegen de tijd dat die komen kun je meestal je geld niet meer terug krijgen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ze eerder kunnen inschatten hoe populair een nieuw spel gaat zijn. Zo kunnen ze bijvoorbeeld alvast nieuwe plannen voor DLC's gaan maken als een spel voor de release populair blijft.

Een pre-order is voor een ontwikkelaar een makkelijke manier om vooraf zekerheid te krijgen over mogelijke inkomsten, zeker voor de relatief makkelijke extra's die ze ertegen over zetten, zoals enkele extra objecten die nauwelijks extra geld kosten.
Het gaat dan voornamelijk om de cashflow als ik het goed begrijp. En eventueel kunnen ze (en dan bedoel ik de distribiteurs zoals Steam) beter inschatten welke capaciteit ze op de launch moeten voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
MetalSonic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:46:
[...]

We gaan het zien. Deel één liep praktisch op één core. Moeten ze echt aanpakken bij deel 2. Had je een beetje een grote stad dan kon ook een 10700K het niet meer volhouden om 60 fps te halen @1440P (geen AA)
Is dat niet vooral een limitatie van de verkeerssimulatie? Als alles in je simulatie afhankelijk van elkaar is het nogal lastig om de simulatie over meerdere cores te verdelen. Je ziet hetzelfde bij andere simulatiegames zoals Transport Fever.

Voor de rest zou ik eigenlijk niet weten wat er CPU intensief is in Cities Skylines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 22:51
MetalSonic schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:46:
[...]

Wat ik niet snap is waarom ze dat niet in de extra info aan ons hebben laten weten, he tis een issue in deel 1, is het nu beter? Simpel..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 10:14

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik inderdaad gezien, maar geeft helaas weinig extra informatie. Ik neem aan dat hij erg beperkt is in wat hij kan en mag zeggen. Daar zal zeker een mooie NDA afgesloten zijn. Moet ook moeilijk zijn voor hem om erover te zwijgen. Vraag mij wel af wanneer hij die stad heeft gemaakt; Ik weet niet meer of hij daarover iets laat uitschijnen in de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 10:14
Flying Hawkic schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:45:
[...]

Had ik inderdaad gezien, maar geeft helaas weinig extra informatie. Ik neem aan dat hij erg beperkt is in wat hij kan en mag zeggen. Daar zal zeker een mooie NDA afgesloten zijn. Moet ook moeilijk zijn voor hem om erover te zwijgen. Vraag mij wel af wanneer hij die stad heeft gemaakt; Ik weet niet meer of hij daarover iets laat uitschijnen in de video.
Dat hij een NDA heeft getekend is zeker. Maar hier en daar hoor je wel de mening over de game en de verschillen tussen 1 en 2.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-03 22:16
G_Dragon schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:31:
offtopic:
@Crazz Gefeliciteerd met je verjaardag :)
Ha, dank! Mooi ook dat ik er 3 dagen later pas achter kom dat iemand mij feliciteert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Crazz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Ha, dank! Mooi ook dat ik er 3 dagen later pas achter kom dat iemand mij feliciteert... ;)
Geen dank, kan gebeuren toch :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeK

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag komt normaal de eerste feature highlight online, ik kijk er naar uit en hoop dat er voldoende content in zit. Iemand enig idee hoelaat ze die vrijgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 26-04 17:50
Mixed zoning is vet. Hopelijk zitten voetgangerspaden er ook standaard in zodat we eindelijk echte binnensteden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 16:29
Kan iemand een indicatie geven wat qua hardware het zwaartepunt is voor het spelen van Cities Skylines 2? Ik heb nog een relatief oud systeem die het wel kan draaien, maar ben bang dat het aantal FPS nogal snel gaat dalen naarmate deze groter wordt.
Ligt het voornamelijk aan RAM, CPU of VRAM? Wat voor GPU / CPU zou hiervoor een goede optie zijn? (binnen een systeem voor +- 1500 euro?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 08:11
Batiatus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:21:
Kan iemand een indicatie geven wat qua hardware het zwaartepunt is voor het spelen van Cities Skylines 2? Ik heb nog een relatief oud systeem die het wel kan draaien, maar ben bang dat het aantal FPS nogal snel gaat dalen naarmate deze groter wordt.
Ligt het voornamelijk aan RAM, CPU of VRAM? Wat voor GPU / CPU zou hiervoor een goede optie zijn? (binnen een systeem voor +- 1500 euro?)
Cities Skylines 2 recommended specs
Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti or Radeon RX 6800 XT
CPU: Intel Core i7-9700K or Ryzen 5 5600X
File Size: 50 GB

Source: https://www.pcgamebenchma...nes-2-system-requirements

Ik weet niet of de uitgever zelf al system requirements heeft gedeeld, anders zou je die kunnen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

ThaAresX schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
Ik weet niet of de uitgever zelf al system requirements heeft gedeeld, anders zou je die kunnen checken.
Staan inderdaad al op de Steam pagina

Minimum:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i7-4790K / AMD® Ryzen™ 5 1600X
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia® GeForce™ GTX 780 (3GB) or AMD® Radeon™ RX 470 (4GB)
Sound Card: TBC

Recommended specs staat al in het bericht van @ThaAresX

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
ThaAresX schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Cities Skylines 2 recommended specs
Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti or Radeon RX 6800 XT
CPU: Intel Core i7-9700K or Ryzen 5 5600X
File Size: 50 GB

Source: https://www.pcgamebenchma...nes-2-system-requirements

Recommended specs heb ik gezien inderdaad, alleen ik kan op basis van deze requirements niet direct zien waar het zwaartepunt ligt (ben al even niet meer up-to-date in de hardware hoek). Ben dus meer op zoek naar waar ik beter meer in kan investeren, een GPU met veel VRAM of een CPU die wat hoger geklokt is? Meer cores? etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Batiatus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Recommended specs heb ik gezien inderdaad, alleen ik kan op basis van deze requirements niet direct zien waar het zwaartepunt ligt (ben al even niet meer up-to-date in de hardware hoek). Ben dus meer op zoek naar waar ik beter meer in kan investeren, een GPU met veel VRAM of een CPU die wat hoger geklokt is? Meer cores? etc.
Als je graag alle graphics op max wil hebben zal de GPU wel van belang zijn, de simulatie zal meer om de CPU/RAM draaien.
Flying Hawkic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:48:
Vandaag komt normaal de eerste feature highlight online, ik kijk er naar uit en hoop dat er voldoende content in zit. Iemand enig idee hoelaat ze die vrijgeven?
De dev diaries van CS1 komen altijd om 16:00 online, dus mogelijk houden ze dat ook aan voor de feature highlights van CS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Batiatus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Dan zal je nog even moeten wachten tot het spel (bijna) uit is. Valt nu nog niks over te zeggen.
Wat @MatHack zegt klopt wel, maar exacte hardware is nu dus niks over te zeggen. Voorheen had je meer aan 1 core die heel snel was, hopelijk heb je nu meer aan multicore.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batiatus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:21:
Van wat ik heb begrepen, lag het zwaartepunt bij CS1 eerder op CPU. Maar ja, dat kan natuurlijk veranderen met CS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Wacht ik het even af, kijken of multicore support inmiddels wat beter is in CS2. Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22
Up to, maar niet including? Damn :/

@MatHack hieronder, ah, gelukkig

[ Voor 9% gewijzigd door durian op 19-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

durian schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Steam pagina zegt bij recommended het volgende:

Dus wel including.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:25:
[...]

@MatHack hieronder, ah, gelukkig
Ik denk dat je hier met een klassiek geval van interpretatie zit :). Wellicht bedoelen ze ook inclusief Windows 11.

Ander voorbeeld: in België betekent "tot" eigenlijk vaak "tot en met", terwijl in Nederland beide een verschillende betekenis hebben. Zie: https://www.vlaanderen.be...aladviezen/tot-tot-en-met

Wat "up to" in het Engels betekent, daar lijkt precies niet direct eensgezindheid over te bestaan. Ik lees online dat sommigen zeggen dat de laatste waarde dan is inbegrepen, en anderen zeggen van niet. Ik denk dat we het hier moeten begrijpen als "up to and including"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Video kwam om 16:00 beschikbaar, net als de forum post. Denk dat de tekst iets te vroeg was live gezet :D Maar ze lijken dus 16:00 aan te houden voor CS2 dev diaries.

Edit: De forum post heeft of dit moment meer/andere plaatjes dan de website: https://forum.paradoxplaz...ary-1-road-tools.1590300/

[ Voor 19% gewijzigd door MatHack op 19-06-2023 16:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Doet mij nog meer uitkijken naar de komende maandagen.
Other expanded road-building options include the Road Maintenance Depot, which sends out vehicles to keep roads in good condition, fighting wear and tear and decreasing the chances of traffic accidents. During winter, snowplows are deployed to keep the roads clear of snow.
Verkeersongevallen, dat zal voor volgende week zijn neem ik aan :). Alvast leuk om te zien dat er niet alleen meer opties zijn om wegen te bouwen, maar dat ze ook aan het simulatiegegeven hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:10
Flying Hawkic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:27:
Doet mij nog meer uitkijken naar de komende maandagen.

[...]

Verkeersongevallen, dat zal voor volgende week zijn neem ik aan :). Alvast leuk om te zien dat er niet alleen meer opties zijn om wegen te bouwen, maar dat ze ook aan het simulatiegegeven hebben gedacht.
Helemaal mee eens. Klinkt heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdewit
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-06-2023
sdk1985 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Heel eerlijk, ik gebruik dezelfde Windows sinds 2017 (en dat was toen nog Windows 7). Ondertussen diverse windows updates, 2x nieuwe videokaart en meer ram geheugen. Die clean install is tegenwoordig niet meer aan de orde. Ik heb zelfs recent mijn 2e pc van een 5600 voorzien, die had nog een 2500K, zónder Windows herinstallatie. Tot heden nog nooit vastgelopen.
Ik heb laatst een schijf gewoon in totaal ander systeem gehangen. Was te lamlendig om opnieuw te installeren. Schoonfamilie die denken dat je op alles moet klikken in de browser.

En wonderbaarlijk zonder issue opstarten. Alleen videokaart driver hoeven installeren. Was vroeger wel andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 26-04 17:50
Heel veel verbeteringen/nieuwe features in de base game. Vind de manier om een afrit/toerit te maken erg handig gedaan. Rotondes ter plekke inploppen, opvullen van de ondergrond. Allemaal hele leuke features. En je kan dus kennelijk ook je rioolwater exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:59:
Heel veel verbeteringen/nieuwe features in de base game. Vind de manier om een afrit/toerit te maken erg handig gedaan. Rotondes ter plekke inploppen, opvullen van de ondergrond. Allemaal hele leuke features. En je kan dus kennelijk ook je rioolwater exporteren.
Ja, dat viel mij dus ook op! Je stad hoeft dus niet meer zelfvoorzienend te zijn, minstens op dat vlak. Zal interessant zijn hoe je andere zaken ook kan outsourcen, tegen betaling dan neem ik aan. Dat vond ik altijd ene leuk idee van SC2013, je steden waren klein maar je kon onderling handel drijven met gespecialiseerde steden. Benieuwd of die steden waar je naar exporteert in CS2 ook bestaande steden zijn die je zelf hebt gemaakt of dat dit fictieve AI-steden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat het makkelijker is:

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 08:11
Biffa heeft ook al een video waarin hij alles bespreekt:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Ja super leuk allemaal, maar zo maken ze mij alleen maar extra hyped terwijl ik nog maanden moet wachten tot ik zelf kan spelen :(

spoiler:
Echt heel gaaf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik wil eigenlijk gewoon pre-orderen, maar is het nog wel te vertrouwen om dat te doen... Even over nadenken nog en dit topic goed in de gaten houden. Veel uren in CS1 zitten :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik heb mede door dit topic CS1 recent weer eens opgestart maar de graphics vielen mij toch wat tegen.. hooelijk wordt cs2 mooier in dat opzicht

Edit: ik zie nu dat filmpje van hierboven.. wow dat is wel echt gaaf!!

[ Voor 20% gewijzigd door PHPResource op 19-06-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:43:
Ik wil eigenlijk gewoon pre-orderen, maar is het nog wel te vertrouwen om dat te doen... Even over nadenken nog en dit topic goed in de gaten houden. Veel uren in CS1 zitten :).
Ik heb ook al op punt gestaan om te pre-orderen. Ik ga hem wellicht toch pre-orderen naarmate de release nadert.

Je ziet wel in de filmpjes dat er toch nog wat ruwe kantjes zijn en wat bugs. Maar we weten natuurlijk niet hoe oud de footage is.

Wellicht zal er in de base game heel wat missen wat in CS1 zit, maar ik denk wel dat het een mooie basis zal zijn om verder uit te breiden. Fietspaden zal ik missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:10
Ik doe het pre-orderen helemaal niet meer. Te vaak mijn vingers aan verbrand en vindt (compleet persoonlijk natuurlijk!) een paar building assets sowieso al niet verleidend genoeg om een pre-order te doen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds razend enthousiast ben over wat ik tot nu heb gezien. Dat wordt met deze en Starfield nog druk over een paar weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Kecin schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:43:
Als je het al wil zou ik zeker tot de laatste week wachten, dan heb je waarschijnlijk veel meer informatie, en met een beetje geluk zelfs al wat mensen/influencers die de game eerder mogen spelen/tonen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MatHack schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Als je het al wil zou ik zeker tot de laatste week wachten, dan heb je waarschijnlijk veel meer informatie, en met een beetje geluk zelfs al wat mensen/influencers die de game eerder mogen spelen/tonen oid.
Ja, hoop op een Biffa en City Planner Plays :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Er is ook een development diary met extra info en plaatjes :) https://forum.paradoxplaz...ary-1-road-tools.1590300/

Ziet er in ieder geval erg gaaf uit, vooral het maken van op- en afritten. Ook leuk dat er nu echte rotondes in zitten, maar natuurlijk geen turborotondes, dat kan de AI niet aan. :+

Parkeerplaatsen worden wel een dingetje als die echt 1 op 1 nodig zijn. Hoop dat ze wat alternatieven hebben naast gewoon een parkeerterrein, want anders kan je echt alleen maar Amerikaanse steden bouwen.

[ Voor 56% gewijzigd door Rezania op 19-06-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Laatst online: 24-04 19:54
Als je de xbox game pass versie gaat spelen. Hoe kom je dan aan de pre order bonussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Ziet er goed uit. Met name de vereenvoudigen reeds binnen vanilla voor wat betreft het maken van rotondes, als ook de manier waarop de afritten op de snelweg gemaakt kunnen worden zijn een fraaie stap voorwaarts. Deze twee zaken stoorde mij in CS toch altijd aanzienlijk, aangezien het een flinke klus was om hier tot een redelijk resultaat te komen. Met diverse mods in loop der jaren uiteindelijk verandering in gekomen. Maar fijn om nu binnen de vanilla experience al gewoon een goede basis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:17:
Er is ook een development diary met extra info en plaatjes :) https://forum.paradoxplaz...ary-1-road-tools.1590300/

Ziet er in ieder geval erg gaaf uit, vooral het maken van op- en afritten. Ook leuk dat er nu echte rotondes in zitten, maar natuurlijk geen turborotondes, dat kan de AI niet aan. :+

Parkeerplaatsen worden wel een dingetje als die echt 1 op 1 nodig zijn. Hoop dat ze wat alternatieven hebben naast gewoon een parkeerterrein, want anders kan je echt alleen maar Amerikaanse steden bouwen.
Alleen Nederlanders zijn zo efficiënt om turborotondes te bouwen... (ja, ik ben erg jaloers als Belg op jullie wegen :) ).

En vraag mij inderdaad hoe de parking mechanic zal werken. Ik heb al gebouwen gezien die een garagepoort hebben, dus wellicht hebben veel gebouwen ondergrondse garages (hopelijk). Misschien kan je ook ondergrondse garages bouwen in commerciële wijken. Of parking héél duur maken waardoor mensen niet geïnteresseerd zijn om met de auto te komen? In de dev diary zeggen ze dat de beslissing om te parkeren hetzelfde wordt genomen als die van openbaar vervoer. Dus wat ik daaruit begrijp is dat het een afweging zal zijn. Goedkope parking = minder gebruik openbaar vervoer en vice versa.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste