Hier afgelopen tijd zelf vrij weinig gespeeld. Verhuizing, beetje moe van het feit dat ik bij herhaling tegen dezelfde hardware bottle neck aan loop, druk, en waar ik game even andere games op dit moment.
Maar verder wel eens met @
LoneRanger. Ik zou mij ook niet te veel laten leiden door de steden welk content creators in YouTube filmpjes neerzetten. Enerzijds zit hier vaak natuurlijk gewoon veel knip en plakwerk in. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat waar je naar kijkt natuurlijk het resultaat is van vele honderden uren aan exposure met deze game dan wel soortgelijke games.
Gewoon lekker aan de slag gaan. Zelf een beetje een balans vinden tussen detailing en zonen, dat is eigenlijk meer dan voldoende.
En wil je het niet te complex maken, maar wel een beetje leefbaar realistisch, dan zijn er gewoon een aantal praktische richtlijnen om te kunnen hanteren. Bijvoorbeeld de 3-30-300 regel: 3 bomen zichtbaar vanuit een huis, 30% groen in de wijk, een park binnen 300 meter.
Verder is bijvoorbeeld google maps natuurlijk ook een goede inspiratie bron. Probeer niet één stad na te bouwen zou ik zeggen. Maar veel inspiratie op te doen voor wat betreft de mogelijke ontwikkeling van wijken.
Daarnaast vind ik topotijdreis.nl altijd fijn voor wat betreft het maken van een start van een stad. Klein beginnen zonder inspiratie voelt nog wel eens twijfelachtig. Maar topotijdreis.nl laat mooi zien hoe natuurlijk veel dorpen en steden ooit in de praktijk klein begonnen zijn. Wat een beetje een natuurlijke ontwikkeling is. Als ook hoe je meerdere dorpskernen eventueel kunt gebruiken, om eventueel op termijn tot één geheel te laten versmelten.