• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:59
ChristianD schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:35:
[...]

Moet wel zeggen dat ik de radio stations eigenlijk weer niet aanschaf :-)
Heb nog nooit een radiostation gekocht voor zowel CS1 enof CS2, heb mn eigen spotify wel op de achtergrond aan, betere muziek haha.
@Fryskje dit zou een perfecte use-case zijn voor de new-york map. Als ik deze pack al ga halen ga ik deze eens in mijn stad verwerken en kijken of ik alles en iederene met de metro kan laten gaan ;)

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
@Webgnome
Ja precies voor zulke steden en builds wel maar realistisch gezien denk ik dat heel veel mensen met hun steden ergens tussen de 50k en 100k blijven hangen en ik weet persoonlijk niet of je dan zulke torens mooi in je stad kan verwerken? Ik heb 1 stad met bijna 200k inwoners en heb nog niet zoiets van ja daar zou ik wel een stuk of wat van zulke grote bouwwerken mooi zien staan. Maar goed misschien is dat ook wel een kwestie van smaak en hoe je je stad bouwt natuurlijk.
Ik ga eerst voor de supply chain pack en dan misschien later nog wel eens voor de skyscraper pack.
Ga jij 1 of beide kopen? Hoe werkt dat met GeforceNow kun je die packs dan gewoon kopen of krijg je die er bij ofzo? Heb me om eerlijk te zijn nog nooit verdiept in dat GeforceNow gebeuren.

• Fryskje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfgbSSkGemS9lSuZrKHQQyguGYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvmFKvZ89U6Sd7aSSv7vL4k5.png?f=fotoalbum_large

Is het bij jullie al wel zichtbaar? Want hier is het al een paar uur met de tekst beschikbaar in minder dan een uur.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:06
Fryskje schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]

Is het bij jullie al wel zichtbaar? Want hier is het al een paar uur met de tekst beschikbaar in minder dan een uur.
Net even voor je gekeken, hier ook nog minder dan een uur.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Fryskje
@geert_s
Ja had gehoopt dat ie er al op zou staan vanmorgen maar helaas nog niet. Nouja zonder doet het spel het gelukkig ook :)

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:33
Zijn net gereleased!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:50
Krijg nu een mailtje dat hij beschikbaar is via Steam. Zit helaas op m'n werk dus kan niet checken.. :)
@Fryskje ik ga ze nog niet kopen. Ik wacht eerst de eerste builds/video's af van de bekende streamers en natuurlijk van ervaringen in dit topic. Ik ben druk genoeg met detailen van mijn stad op dit moment dus ik mis het nog niet ;)

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
@Webgnome
Ja snap je gedachte en ergens heb ik ook zoiets van ik wacht af. Maar ergens heb ik ook zoiets van ben zelf benieuwd naar hoe ik die supply chain kan implementeren en ik wil de content creators toch ook wel "belonen" voor hun inzet/werk aan deze assets. Om toch, ondanks de vele negatieve verhalen en reacties de afgelopen jaren, nog wat van deze ergens prachtige game te maken.
Heb zojuist dus de supply chain pack aangeschaft. Straks rustig eens mee aan de slag.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
Ik heb ze beiden gekocht, nu nog op wachten op het einde van de werkdag om er mee aan de slag te gaan :+

Spel en typfouten voorbehouden

Morgen ook nog de asset editor!
Tomorrow - Asset Mods will also become available for Cities: Skylines II. The free beta update to the Editor will allow modders to implement their own unique props and buildings, and share them with the Cities community through the Paradox Mods library.

This is the last thing on our Road Map for 2025, we will have a Developer Diary from Colossal Order about the Asset Modding tomorrow, so keep an eye out for that!
Ah de asset editor. Ben benieuwd wanneer de eerste schunnige gebouwtjes worden gereleased ;)

Strava | AP | IP | AW

• Pingewin
  • Laatst online: 15:23
Webgnome schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:30:
Ah de asset editor. Ben benieuwd wanneer de eerste schunnige gebouwtjes worden gereleased ;)
Red light district! Banana bar en wat rode lampjes en dan afwachten wat Paradox gaat doen :)

• Fryskje
Goldia schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:12:
Morgen ook nog de asset editor!

[...]
Das mooi, ga er zeker even mee aan de slag en mooi voor de feestdagen zodat er veel mensen iets meer tijd hebben er mee aan de slag te gaan.
Ben heel benieuwd wat er voor moois mee gemaakt gaat worden!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
Toch wel opvallend dat alles wat moeilijk-moeilijk-dit-dat-zus-zo-onmogelijk was nu opeens binnen een paar maanden achter elkaar gereleased wordt.

Spel en typfouten voorbehouden

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:31
FredvZ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:17:
Toch wel opvallend dat alles wat moeilijk-moeilijk-dit-dat-zus-zo-onmogelijk was nu opeens binnen een paar maanden achter elkaar gereleased wordt.
Tsja, hebben ze natuurlijk ook wel 2 jaar de tijd voor gehad om op orde te krijgen. Sowieso is een belangrijk deel van de eerste 12 - 18 maanden, natuurlijk ook een vorm van puin ruimen geweest. Performance problemen, bugs, simulatie problemen, etc. welk eerst opgelost dienden te worden, wilde verdere verkoop van DLC überhaupt een kans van slagen gehad hebben.

Nu de puzzelstukjes een beetje op hun plek beginnen te vallen, is met een kleine slag om de arm, te verwachten dat het komend jaar een stuk vlotter zal kunnen gaan verlopen. Enigszins afhankelijk van hoeveel devs de overstap maken naar de nieuwe thuisbasis.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Fryskje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:18:
YouTube: How To Make Cities: Skylines 2 Look Realistic (UPDATED)

Zeer handige video, over het er mooier uit laten zien van Cities skylines 2. Hij (Canadian Moose) heeft sowieso naar mijn mening vaak interessante videos maar dat terzijde even. Er zitten ingame instellingen in maar ook door middel van 2 mods laat je het spel er (compleet) anders uit zien. Er zitten ook wat dingen tussen die de game wat soepeler kunnen laten lopen dus is misschien voor sommigen ook praktisch?
Een korte samenvatting, want met Youtube is dat altijd lastig te volgen (vind ik).

Gebruikte mods:Graphics settings:
  • Hij raadt DLSS af sinds een update in juni, nu is AMD FSR beter met TAA-High-8x.
  • Global Illumination Quality op disabled in verband met artifacts tijdens sunrise/sunset.
  • Terrain: Target Patch size op 4. Voor betere weergave van water op grotere afstand
  • MIP Bias: 0
In Preserve Photo Mode, lente/zomer/herfst:
  • White Balance Temperature op 10
  • Saturation op 0
  • Shadows op 0.200
Plus Time & Weather anarchy op "summer" voor de beste kleuren

In Preserve Photo Mode in wintermodus:
  • White Balance Temperature op -1.5
  • Saturation op 0
  • Shadows op 0.100
Plus Time & Weather anarchy op "summer" voor de beste kleuren

• Fryskje
Naar aanleiding van de 2 nieuwe packs moet er natuurlijk wel ruimte zijn voor al die gebouwen en ook mensen om te werken in die nieuwe supply chain gebouwen. Gelukkig was ik al bezig in de stad met het aanleggen van een nieuwbouw wijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eywbbva_pu60SsyVhgYn4yz5VIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FT3oU9Sbpah1LMqyAqDrwaXi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uFnLvm70q_N3rqF_HZt4c2Wzgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mM1LD3KPhCHwwkaJNhInMUS4.png?f=fotoalbum_large
Mooi man! Eigenlijk zonde om daar een echte wijk neer te zetten straks! Of doe je dat niet :)

• Fryskje
Thnx, nee heb deze locatie bewust gekozen.Ik kan daar nog wel even een tijd om heen bouwen, dus het duurt nog wel even voordat er daadwerkelijk iemand in deze wijk komt te wonen haha.
Fryskje schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:18:
Thnx, nee heb deze locatie bewust gekozen.Ik kan daar nog wel even een tijd om heen bouwen, dus het duurt nog wel even voordat er daadwerkelijk iemand in deze wijk komt te wonen haha.
En waarschijnlijk nooit, want zonde van al het detailwerk natuurlijk. Wil je je stad eens delen? Wil wel eens een kijkje nemen :)

• Fryskje
Goldia schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:26:
[...]

En waarschijnlijk nooit, want zonde van al het detailwerk natuurlijk. Wil je je stad eens delen? Wil wel eens een kijkje nemen :)
Nou dat wil ik binnenkort best wel eens doen van een verdere stad. Deze is een probeersel waar ik eergisteren mee begonnen ben.
Mn andere steden ben ik namelijk allemaal kwijt.
Iets met je computer niet onbeheerd achter laten en kleine kinderen. Zucht!
Deze stad ben ik dus nog maar net mee begonnen, moet zeggen dat een nieuwe start ook best wel weer leuk is. Niet dat ik een keus had haha. Ben alleen nog wat aan het zoeken naar een mooie map dus wat ik heb is tot nu toe alleen wat probeersels helaas.

• Fryskje
Even wat anders.

Morgen komt de assets editor online in CS2,
Ik heb al op verschillende kanalen waarschuwingen gehoord over dat deze patch met de editor behoorlijke impact kan hebben op de huidige mods die gebruikt worden. Dus wees alvast gewaarschuwd dat dat morgen best wel eens problemen op kan leveren. Skyve komt geloof ik ook met een update. Geen idee wat de gevolgen gaan zijn maar ik denk ik meld het hier alvast ook maar. Ik hoop dat het allemaal wat mee valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfmJZfWOHGLXs6uxE2m7IOHSkKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHCDJptcCplxixp6ajZUS5qt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Fryskje op 03-12-2025 21:24 ]

• Fryskje
Bug Fixes
* Fixed crash to desktop when connecting a bike path to a LHT roundabout
* Fixed performance issue in some saves caused by unnecessary pathfinding calculations
* Fixed new tram stations not functioning properly. Re-plop the buildings to implement the fixes.

A Community-led Testing Initiative has reviewed over 260 code mods to understand the impact of this patch on all code modes available on PDX Mods.
81 code modes are currently broken, and only 22 of these have pre-prepared updates.
Use the details in yesterday's alert to track the status of updates throughout today

Important Info about Write Everywhere and Extra Assets Importer
Write Everywhere Modules

All WE Modules will break as the templates they use need to be updated for the new version of the game
Both Write Everywhere (the mod) and the modules themselves will need to be updated before they can be used

- You should avoid loading any cities which make heavy use of WE modules until they are updated

_Klyte has been working with many of the most popular WE module creators to minimise the impact of this patch, but real world commitments may prevent creators from patching their modules and publishing updates to PDX Mods in a timely manner

Extra Asset Importer (EAI) Assets
- Extra Asset Importer and ExtraLib need updates to work with the new version of the game
- Until both of these updates are published, all EAI assets will turn into grey boxes
- You should avoid loading any cities which make heavy use of EAI assets until these mods are updated
- _TritonSupreme is unable to commit to an update for ExtraLib for several weeks due to real-life commitments_

Kort samengevat is het oppassen geblazen met het laden van steden. Maak. Back ups zover dat lukt voor je een stad gaat openen.
Zorg dat als je skyve gebruikt dat je deze up-to-date houdt. Schakel daar eventuele mods die 'brolen' zijn uit en hou vooral dus rekening met de 2 boven genoemde mods.
Hopelijk komt iedereen er wat probleemloos doorheen.
Mijn advies: gewoon een of twee dagen wachten, dan zijn alle mods wel geüpdatet. Via Skyve opstarten en dan komt het wel goed :)

Ben heel benieuwd of deze bug fix mijn stad gaat helpen om de simulatie weer op normale snelheid te laten lopen.
Fixed a performance issue reported in some saves caused by unnecessary pathfinding calculations.

• Fryskje
Verbaas me er over hoe snel sommigen hun mods update, heb er echt al best veel in skyve voorbij zien komen die geüpdate zijn.
Maar idd even een paar dagen geduld hebben is de enige keus die er eigenlijk is.
Heb een poging gedaan het spel via skyve op te starten maar hij crasht zodra het hoofdmenu geladen wordt. Dus dat wordt even rustig wachten tot mods geüpdate zijn.

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:08
Fryskje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:36:
Verbaas me er over hoe snel sommigen hun mods update, heb er echt al best veel in skyve voorbij zien komen die geüpdate zijn.
Maar idd even een paar dagen geduld hebben is de enige keus die er eigenlijk is.
Heb een poging gedaan het spel via skyve op te starten maar hij crasht zodra het hoofdmenu geladen wordt. Dus dat wordt even rustig wachten tot mods geüpdate zijn.
Deze insiders hebben al eerder toegang gekregen tot de nieuwe versie van het spel. En hebben de code een paar dagen geleden al aangepast.

• Fryskje
Mol_1248163264 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:41:
[...]

Deze insiders hebben al eerder toegang gekregen tot de nieuwe versie van het spel. En hebben de code een paar dagen geleden al aangepast.
Ah ja logisch natuurlijk, dat had ik ergens ook wel kunnen bedenken 8)7

• DivjeFR
Al die assets die nu verschijnen op PDX mods :D wauw

Even een compleet frisse install gedaan, nu lekker browsen :+

[ Voor 38% gewijzigd door DivjeFR op 04-12-2025 14:30 ]

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:49
Ik vraag mij nu wel af wat er allemaal in deze asset zit waardoor die 76MB groot is... Andere buildings zijn ook 40+ MB groot. Deze ga ik nog even niet downloaden :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjalgS4FVRA4Elzw4wEQwBbKUU4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8kyyxv5ehanU9RC2zQ7qEm36.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Kristof Vxx op 04-12-2025 13:28 ]

@Kristof Vxx waarschijnlijk het een en ander aan textures

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:04
Ik heb ook maar even het spel opgestart en het eerste wat opvalt in-game; geen enkele mod wordt geladen.
Terwijl ik op het laatst alleen de mods had ingeladen via Skyve welke alleen een waarschuwing hadden, terwijl die vandaag wel zijn geüpdate.
Van het weekend maar even verder kijken, maar hopelijk komen er in de toekomst steeds minder updates die ervoor zorgen dat mods niet meer gaan werken.

• Fryskje
Dat komt omdat de mod "Extra Lib" moet worden bijgewerkt door triton supreme.
En zoals ik hier al eerder in een post genoemd had:
- _TritonSupreme is unable to commit to an update for ExtraLib for several weeks due to real-life commitments_
Dus daar wacht iedereen nu op waarschijnlijk, tot die tijd laden de mods helaas niet.
Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik vermoed dat veel mods afhankelijk zijn van deze mod en daarom niet laden.
Voor nu wachten. Vanilla spelen kan uiteraard wel en er zullen vast mods zijn die wel werken, ik adviseer je wel dat als je wel het spel werkend hebt met een vanilla playset bijv. om niet je savegame te openen want ik weet niet wat er dan gebeurt. Backup savegames maken eventueel.

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
JelleDJs schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:32:
Ik heb ook maar even het spel opgestart en het eerste wat opvalt in-game; geen enkele mod wordt geladen.
Terwijl ik op het laatst alleen de mods had ingeladen via Skyve welke alleen een waarschuwing hadden, terwijl die vandaag wel zijn geüpdate.
Bij mij exact het zelfde: alleen warnings en toch geen enkele mod actief in het spel. Ook geen crashes, dus gedwongen vanilla spelen.
Kristof Vxx schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:27:
Ik vraag mij nu wel af wat er allemaal in deze asset zit waardoor die 76MB groot is...
[Afbeelding]
Voornamelijk slechte suikers en vetten...

You can't be late until you show up

• Mol_1248163264
Fryskje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:41:
Dat komt omdat de mod "Extra Lib" moet worden bijgewerkt door triton supreme.
En zoals ik hier al eerder in een post genoemd had:
Dus daar wacht iedereen nu op waarschijnlijk, tot die tijd laden de mods helaas niet.
Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik vermoed dat veel mods afhankelijk zijn van deze mod en daarom niet laden.
Voor nu wachten. Vanilla spelen kan uiteraard wel en er zullen vast mods zijn die wel werken, ik adviseer je wel dat als je wel het spel werkend hebt met een vanilla playset bijv. om niet je savegame te openen want ik weet niet wat er dan gebeurt. Backup savegames maken eventueel.
Waarschijnlijk zal iemand op korte termijn een tijdelijke fix mod maken als alternatief.

• Mol_1248163264
Update:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N_n4-1Mlsf5d2n152EnFlM-du0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9Z8zRf22chXe0oQk6XBN4KD.jpg?f=fotoalbum_large

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:04
Mag ik het bijzonder vinden dat een blijkbaar gigantische afhankelijkheid bij één mod ligt en die afhankelijkheid dan weer bij één persoon.

Dus als die persoon er even niet toe in staat is de mod bij te werken, dat een groot deel van de mods ineens niks meer doet.

Ik weet dat bij deel 1, je dit probleem absoluut niet had. Oh, een afhankelijke mod doet het even niet, dan had je maximaal 2 á 3 mods die het niet deden.
Nu heb ik ongeveer AL mijn mods die het niet meer doen.
@JelleDJs welkom bij DependencyHell. Yay. Wie binnen modland van CS:2 ooit bedacht heeft dat dit een handige zet was... Wat doet die mod waar andere mods zo afhankelijk van zijn?

Strava | AP | IP | AW

• psychodude
JelleDJs schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:21:
Mag ik het bijzonder vinden dat een blijkbaar gigantische afhankelijkheid bij één mod ligt en die afhankelijkheid dan weer bij één persoon.

Dus als die persoon er even niet toe in staat is de mod bij te werken, dat een groot deel van de mods ineens niks meer doet.

Ik weet dat bij deel 1, je dit probleem absoluut niet had. Oh, een afhankelijke mod doet het even niet, dan had je maximaal 2 á 3 mods die het niet deden.
Nu heb ik ongeveer AL mijn mods die het niet meer doen.
Bij deel 1 was dit probleem ook niet geheel vreemd. Voornaamste probleem is dat deze mod eigenlijk een basis core functionaliteit voor de diverse code mods biedt. Het zou goed zijn als deze dependency hiervoor op een mod wordt geschrapt door inclusie van een soortgelijke feature set binnen de base game. Zodat andere mod makers hiervoor terug kunnen vallen op base game, in plaats van 1] een andere mod, of 2] ieder het wiel opnieuw moet uitvinden.
Welke core functionaliteit bied deze mod?

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Ik haal uit de naam dat het een extra Library is, waarschijnlijk voor de interface van het spel. Ik ben totaal niet thuis in coding e.d.

Maar ben het eens dat dit veel te afhankelijk is hiervan.

• psychodude
Webgnome schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:01:
Welke core functionaliteit bied deze mod?
ExtraLib is de core UI mod van Triton Supreme. De core functionaliteit is het toevoegen van mod content UI panels en localization, binnen bestaande UI elementen, welk hij gebruikt binnen zijn andere mods, o.a.:

- Extra Landscaping Tools
- Extra Detailing Tools
- Extra Asset Importer
- EAI - Surfaces Pack

Ook vallen voor de UI functionaliteit meerdere mods terug op ExtraLib, omdat deze core functionaliteit ontbreekt. En vielen diverse mods terug op Extra Asset Importer, omdat custom assets tot de afgelopen patch, geen optie was. Zo bijvoorbeeld meeste (als niet alle) decal packs, gebruik maken van EAI.

De grootste zwakte is natuurlijk hierin dat één modder zoveel noodzakelijke functionaliteit als basis heeft moeten bieden, in plaats van dat dit vanaf de start ingebakken is geweest.

Findit bijvoorbeeld is hiervan overigens niet afhankelijk, deze heeft zijn eigen UI code. Maar vereist dus veel extra codebase qua UI werk en is ook minder uniform.

[ Voor 11% gewijzigd door psychodude op 05-12-2025 12:07 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Speed24 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:50:
[...]

Graphics settings:
  • Hij raadt DLSS af sinds een update in juni, nu is AMD FSR beter met TAA-High-8x.
  • Global Illumination Quality op disabled in verband met artifacts tijdens sunrise/sunset.
  • Terrain: Target Patch size op 4. Voor betere weergave van water op grotere afstand
  • MIP Bias: 0
Vooral vetgedrukt is een hele fijne tip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/iYYiZcmKNoS7AEY8XB6q1030.jpg

Het zoom level is niet helemaal gelijk maar het is alsof je een leesbril opzet. ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb een Geforce en die photo mode gebruik ik verder niet dus puur die vetgedrukte regel.

Only fools are enslaved by time and space.

• Fryskje
Ja man, wat een verschil maakt 1 setting dan he!
LoneRanger schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:29:
[...]

Vooral vetgedrukt is een hele fijne tip:

[Afbeelding]

Het zoom level is niet helemaal gelijk maar het is alsof je een leesbril opzet. ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb een Geforce en die photo mode gebruik ik verder niet dus puur die vetgedrukte regel.
Heeey, das mijn stad :) Ik zie het nu wel hahaha
Toch best bijzonder dat de modding community deze game serieus neemt / zo'n beetje overneemt en lekker speelbaar maakt :)

• Mol_1248163264
Goldia schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:59:
[...]

Toch best bijzonder dat de modding community deze game serieus neemt / zo'n beetje overneemt en lekker speelbaar maakt :)
Ja de modders maken deze game interessant. Dit was trouwens ook het geval bij CS1

• Fryskje
## Temporary Fix for Missing UI Issue for Code Mods
### Latest info
- Thanks to the hard work of modders overnight (and the support from many of you who provided log files), a possible cause of the issue has been identified
- A potential fix that appears to resolve the issue for most affected users is ready for widespread use
- This experimental patch has been added to two popular enabling mods: _Simple Mod Checker Plus_ and _I18n Everywhere_
- By subscribing to one (or both) of these mods, you should once again be able to access UI elements from affected mods (e.g., buttons, dialogues, pop-ups)
### Applying the fix
1. Add [Simple Mod Checker Plus](<https://mods.paradoxplaza.com/mods/79186/Windows>) and/or [I18n Everywhere](<https://mods.paradoxplaza.com/mods/75426/Windows>) to your active playset and allow the mod(s) to download
2. (Re)launch the game and allow all mods to initialise
3. Load your save/city and check if mod icons have returned
### What's next?
- Paradox have acknowledged the issue and have said they're investigating but haven't provided a timeline. We will update you when we know more.
- In the meantime, this fix appears to be stable and reliable but **it may not solve the issue for all users**
- As with any patch day, you should check to make sure all of your mod list is up to date [using the resources provided](<https://discord.com/channels/1024242828114673724/1024243340201443388/1445869835044131017>)
### I'm a modder, do I need to do anything?
- Probably not - there's no need for you to integrate the fix into your mod to benefit from it, SMCP/I18nE will take care of this for you
- However if your UI is crashing for any other reason, you may need to keep troubleshooting. You can discuss this in <#1222219069021884527> if you're not sure
-# <@&1178117284821205092>

• Fryskje
Kan zeggen dat het voor mij deels werkt.
Het spel start iig weer op en kan ook mijn gemodde save game openen maar daar missen wel de nodige textures enzo.
Ga er vanavond later even dieper naar kijken

• LoneRanger
  • Niet online
@Fryskje fijn dat je er zo bovenop zit. (y)

• Fryskje
Zit veel thuis afgelopen 2 jaar. Eerst kanker en nu afgelopen half jaar rug patiënt, kan momenteel niet werken, enige houding is in een speciale stoel zitten. Staan en liggen is voor mij eigenlijk geen optie. Zit zwaar aan de morfine en andere rommel om het wat dragelijk te maken. Vanmiddag MRI gehad en volgende week uitslag er van. Kans is vrij klein dat ik dit jaar nog werk. Dus veel "vrije tijd" zover dat zo te noemen is. Dus veel met CS2 aan het detailen enzo maar dat werdt me van de week ineens afgepakt. Dus probeer het te achterhalen/op te lossen en als ik wat vindt dan deel ik dat graag met jullie want zie hier prachtige dingen voorbij komen. Inspireert mij dan ook weer.

• LoneRanger
  • Niet online
Waarom maak je geen playset aan met Anarchy, Move it en Find it. Nieuwe gebouwen downloaden en bekijken en die in een stadje ploppen, beetje experimenteren. met nieuwe gebouwen nieuwe props. Kun je na de volgende update iig ook weer gelijk aan de slag terwijl de mods worden geupdate.

• Fryskje
Ja dat is idd wel een goeie, even andere weg inslaan. Thnx voor de suggestie

• DivjeFR
ExtraLib heeft een update ontvangen. Nog even wachten op de Extra Landscaping en Extra Detailing en dan kan ik weer los met decals :D

Ben ik de enige die even weer zo'n moment van enthousiasme en hype voel (wel wat getemperd natuurlijk) zoals bij CS1 toen de modding community los ging met assets?

Als de modding community even aanzet is de game zo gefixed :D
Zeker als ik dit soort projectjes projecten zie:

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:03
LoneRanger schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:19:
Waarom maak je geen playset aan met Anarchy, Move it en Find it. Nieuwe gebouwen downloaden en bekijken en die in een stadje ploppen, beetje experimenteren. met nieuwe gebouwen nieuwe props. Kun je na de volgende update iig ook weer gelijk aan de slag terwijl de mods worden geupdate.
Ja, ik heb ook meerdere playsets. Ik gebruik sowieso niet super veel mods, mede doordat het bij CS1 elke update/DLC weer irritant was totdat iedereen zijn of haar mod een update had gegeven. Gelukkig is deel 2 redelijk compleet en kan ik redelijk vanilla spelen, maar sommige mods zijn toch erg handig en bijna onmisbaar.

En vreemd genoeg is FSR bij mij nadeliger dan DLSS, zo'n 10 fps. Doe ik iets verkeerd? En kan iemand mijn vraag beantwoorden of RAM in deze game veel uitmaakt? Ik draai nu met 16 GB.b.
@DivjeFR ik had het gisteren ook gezien inderdaad. Deze mod is veelbeloven. En ik hoop ergens dat Paradox/Snowflake ( of hoe heet die nieuwe dev toko) er voor gaat om een keer wat mods in de basegame te stoppen. Dat hebben ze volgens mij in CS:1 ook wel eens gedaan. Of heb ik dat mis?

Strava | AP | IP | AW

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:49:
[...]
En kan iemand mijn vraag beantwoorden of RAM in deze game veel uitmaakt? Ik draai nu met 16 GB.b.
Als je de basis game draait dan heb je voldoende aan 16GB (geen assets of region packs downloaden). Maar dat ga je zeer waarschijnlijk niet doen en dan is 16 GB al snel weinig. Spel werkt wel maar het is niet ideaal. Als je het spel al hebt kom je er vanzelf achter of het voor jou speelbaar is :-)

Nu de asset editor eindelijk uit is ben ik erg blij dat ik een paar maanden geleden geupgrade heb.

Ik ben ook eindelijk weer een beetje "hyped" voor dit spel. Zeker nu ook Ports en Bridges en de Supply Chains content creator pack uit is, ik vind industrie leuk en dat was wel heel beperkt. Morgen de hele dag CS2 met een F1 pauze tussendoor :-)

• DivjeFR
Webgnome schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:09:
@DivjeFR ik had het gisteren ook gezien inderdaad. Deze mod is veelbeloven. En ik hoop ergens dat Paradox/Snowflake ( of hoe heet die nieuwe dev toko) er voor gaat om een keer wat mods in de basegame te stoppen. Dat hebben ze volgens mij in CS:1 ook wel eens gedaan. Of heb ik dat mis?
Kan me vaag wel zoiets herinneren maar het is te lang geleden dat ik me met CS1 bezig heb gehouden. :P

• psychodude
Ze hebben in CS:1 inderdaad een aantal features zoals mods deze aanboden, geïmplementeerd binnen de basegame ja. Ook hebben ze in CS:2 soortgelijk diverse features van CS:1 mods, geïmplementeerd binnen CS:2.

• Fryskje
Ik weet niet of jullie City planner plays volgen?

YouTube: Zoning in Cities Skylines 2 is FIXED

Deze video is best wel de moeite waard al denk ik dat hij misschien wel iets te enthousiast is.
Ik heb vanochtend zelf even met deze mod gespeeld en moet eerlijk zeggen dat het zeker een zeer goeie toevoeging is. Je kan nu veel nauwkeuriger een soort van perceel maken en daar de zoning aan toewijzen. Helemaal perfect in combinatie met de line tool (die helaas nog niet werkt voor nu)

Voor degenen die het willen proberen en testen,
Hier de link naar de mod:
https://mods.paradoxplaza.com/mods/125278/Windows

Als je het gaat proberen en je wilt het weer verwijderen moet je even goed naar de instructies kijken in het gelinkte YouTube filmpje. Wordt aan het einde uitgelegd, niet ingewikkeld maar wel zo doen als uitgelegd anders krijg je problemen met je build.

• Fryskje
Fryskje schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:43:
Edit: zie net dat dit dezelfde video is als de video die @DivjeFR ook deelde. Maar goed de link naar de mod die daar gebruikt wordt is voor de liefhebber onderaan te vinden.

Deze video is best wel de moeite waard al denk ik dat hij misschien wel iets te enthousiast is.
Ik heb vanochtend zelf even met deze mod gespeeld en moet eerlijk zeggen dat het zeker een zeer goeie toevoeging is. Je kan nu veel nauwkeuriger een soort van perceel maken en daar de zoning aan toewijzen. Helemaal perfect in combinatie met de line tool (die helaas nog niet werkt voor nu)

Als je het gaat proberen en je wilt het weer verwijderen moet je even goed naar de instructies kijken in het gelinkte YouTube filmpje. Wordt aan het einde uitgelegd, niet ingewikkeld maar wel zo doen als uitgelegd anders krijg je problemen met je build.
@Fryskje ik heb het zeker gezien en ook die Bifa video hierover. Dit zou ik graag in de basegame zien. Helaas kan ik dit niet gebruiken want Geforce Now. En een nieuwe game pc zit er de komende tijd niet in ( zou niet eens weten welke specs ik hier minimaal voor nodig heb )

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Webgnome schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:14:
@Fryskje ik heb het zeker gezien en ook die Bifa video hierover. Dit zou ik graag in de basegame zien. Helaas kan ik dit niet gebruiken want Geforce Now. En een nieuwe game pc zit er de komende tijd niet in ( zou niet eens weten welke specs ik hier minimaal voor nodig heb )
Wij hadden begin dit jaar een financiële meevaller waardoor ik mezelf een nieuwe game pc heb kunnen kopen. Leuk tijd verdrijf vond ik dat, budget maken en dan alles maximaliseren binnen dat budget. Enige vereiste was dat ik Cities skylines 2 gewoon prima kon spelen. Heb voor ik de pc had het gespeeld op Xbox Game Pass opn laptop, die trok het maar net. Nu heerlijk op de game pc en mn 65inch tv in de woonkamer. Maar dat terzijde.

Die Platter mod zou idd gewoon een standaard upgrade van CS2 moeten zijn. En dan samen met move it en de Advanced Line Tool. Wat geeft dat een opties. Zo gaaf om een rijtje huizen neer te ploppen onder een hoek van een paar graden in een straat. Geeft echt een mooi effect. Jammer dat je zulke mods niet kan draaien in GeForceNow man. Heb gisteren even vanilla gespeeld maar is toch behoorlijke stap terug zonder al deze toevoegingen.

• Jeffrey1908
Dat hebben ze op zich ook wel een klein beetje gedaan, zoals bijvoorbeeld de line tool toe te passen. Ik ben sowieso van mening dat sommige mods al onderdeel horen te zijn van de base game.

Dit zou de game sowieso goed doen, wanneer deze features game-eigen zijn, ook voor jou, bijvoorbeeld via GeForce Now. Ik gebruik er expres weinig, omdat je jezelf aan het verwennen bent, maar support voor zo'n bepaalde mod kan zomaar stoppen wanneer de maker er geen tijd of zin meer in heeft.

Ik hoop dat de volgende studio zijn pijlen hierop kan richten, maar heb geen idee wat we daarvan mogen verwachten. De laatste tijd komt de ene na de andere aankondiging, alsof alles al klaar is voor Colossal Order en de rest van het werk is voor de nieuwe dev.

Wat verwachten jullie van de toekomst van de game? Alleen nog wat kleine updates en een berg aan DLC's en een consoleversie, of echt nog serieuze verbeteringen of veranderingen?

• Fryskje
Jeffrey1908 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:36:
[...]

Dat hebben ze op zich ook wel een klein beetje gedaan, zoals bijvoorbeeld de line tool toe te passen. Ik ben sowieso van mening dat sommige mods al onderdeel horen te zijn van de base game.

Dit zou de game sowieso goed doen, wanneer deze features game-eigen zijn, ook voor jou, bijvoorbeeld via GeForce Now. Ik gebruik er expres weinig, omdat je jezelf aan het verwennen bent, maar support voor zo'n bepaalde mod kan zomaar stoppen wanneer de maker er geen tijd of zin meer in heeft.

Ik hoop dat de volgende studio zijn pijlen hierop kan richten, maar heb geen idee wat we daarvan mogen verwachten. De laatste tijd komt de ene na de andere aankondiging, alsof alles al klaar is voor Colossal Order en de rest van het werk is voor de nieuwe dev.

Wat verwachten jullie van de toekomst van de game? Alleen nog wat kleine updates en een berg aan DLC's en een consoleversie, of echt nog serieuze verbeteringen of veranderingen?
Je ziet inderdaad dat CO gewoon alles afwerkt en de deur uit schopt zodat ze er nu, eind dit jaar) gewoon afstand van doet.

Ik hoop dat Paradox samen met Iceflake toch door blijven gaan werken aan nieuwe content/DLC's.
Er zijn zat opties voor hun om het nog verder uit te werken(melken), en hoop dus komende jaren net als met SC1 dat er nog de nodige DLC's en packs gaan komen.
En nu met de editor gereleased, komt de community ook langzaam op stoom waardoor het zeker nog jaren speelbaar blijft.

De Console versie is in mijn ogen niet realistisch gezien de specs die je al nodig bent om het spel een beetje normaal te kunnen spelen zonder een lading mod's.

Ik verwacht van IceFlake toch dat ze wat gaan proberen om de negatieve lading er wat af te halen, maar hoe ze dat gaan aanpakken zou ik zo niet weten. Er zullen vast nog meer content creator packs in de molen zitten en op de achtergrond zullen ze vast al bezig zijn met nieuwe DLC. En het zou natuurlijk mooi zijn dat samen met die DLC's, dat ze bepaalde mods die we nu hebben daarin gaan verwerken.
Ik denk afhankelijk van wat er het eerste half jaar gaat gebeuren met dingen uitbrengen en de reacties van de community, dat ze daar op gaan schakelen.
Als ze wat dingen uitbrengen die omslaan naar naar positief dan zal er lange termijn ook meer komen. Is het komende half jaar negatief qua wat ze uit gaan brengen dan zal IceFlake daar ook steeds minder tot geen tijd en geld meer in gaan steken.
Al met al hoop ik dat Paradox samen met IceFlake een mooie samenwerking tegemoet gaan en ons gaan overspoelen met mooie DLC's, Maps en CCP's/

• Jeffrey1908
Fryskje schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 13:31:
[...]

Je ziet inderdaad dat CO gewoon alles afwerkt en de deur uit schopt zodat ze er nu, eind dit jaar) gewoon afstand van doet.

Ik hoop dat Paradox samen met Iceflake toch door blijven gaan werken aan nieuwe content/DLC's.
Er zijn zat opties voor hun om het nog verder uit te werken(melken), en hoop dus komende jaren net als met SC1 dat er nog de nodige DLC's en packs gaan komen.
En nu met de editor gereleased, komt de community ook langzaam op stoom waardoor het zeker nog jaren speelbaar blijft.

De Console versie is in mijn ogen niet realistisch gezien de specs die je al nodig bent om het spel een beetje normaal te kunnen spelen zonder een lading mod's.

Ik verwacht van IceFlake toch dat ze wat gaan proberen om de negatieve lading er wat af te halen, maar hoe ze dat gaan aanpakken zou ik zo niet weten. Er zullen vast nog meer content creator packs in de molen zitten en op de achtergrond zullen ze vast al bezig zijn met nieuwe DLC. En het zou natuurlijk mooi zijn dat samen met die DLC's, dat ze bepaalde mods die we nu hebben daarin gaan verwerken.
Ik denk afhankelijk van wat er het eerste half jaar gaat gebeuren met dingen uitbrengen en de reacties van de community, dat ze daar op gaan schakelen.
Als ze wat dingen uitbrengen die omslaan naar naar positief dan zal er lange termijn ook meer komen. Is het komende half jaar negatief qua wat ze uit gaan brengen dan zal IceFlake daar ook steeds minder tot geen tijd en geld meer in gaan steken.
Al met al hoop ik dat Paradox samen met IceFlake een mooie samenwerking tegemoet gaan en ons gaan overspoelen met mooie DLC's, Maps en CCP's/
Ik denk er precies hetzelfde over, alleen weet ik niet of ze onder een consoleversie uit kunnen komen, in verband met contracten en dergelijke. Mij lijkt het ook niet haalbaar door dezelfde reden die jij geeft, maar goed, we zullen zien.

Ik hoop inderdaad ook het eerste halfjaar een paar goede implementaties te zien van belangrijke code mods en de algehele situatie een positieve vibe te geven, zodat het ook de moeite is om de game verder te ontwikkelen als ze er brood in zien.

• Fryskje
Voor degenen die hier op zitten te wachten,
Triton Supreme heeft net weer 2 mods geupdate:

Extra Detailing mod
Extra Asset Importer

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wauw, even met die Platter mod zitten spelen, dit is best wel impactvol zeg! Niet als je gewoon snel een grid wil ploppen. Maar wel als je die fatsoenlijk wil gaan inrichten, zeker met wat krommingen in de weg, dit gaat zoveel meer vrijheid geven om huizen te plaatsen!

Mocht wel weer opnieuw beginnen omdat mijn oude stad crashte naar desktop.

• Fryskje
Ja eecht onwijs goeie mod vindt ik het persoonlijk. Echt een groot verschil maakt dat om een wijk mooi op te gaan zetten.

Ben er ondertussen ook achter dat er een conflict is tussen Anarchy en extra detailing tools.
Als je die laatste aan zet dan is Anarchy niet zichtbaar in het spel qua User interface. Hij werkt nog wel via de snelknop als je die ingesteld hebt.
Eventueel kun je ook overwegen om extra detailing tools uit te zetten, dat is de enige optie even voor nu tot er een update komt.

• Fryskje
Bartvw schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:04:
Mocht wel weer opnieuw beginnen omdat mijn oude stad crashte naar desktop.
Ai das wel balen! Af en toe even 2 savegames maken van je stad als soort backup.

Ben onlangs ook alle savegames kwijt geraakt. Eerst echt balen maar goed is wat het is.
Nu weer opnieuw beginnen, ben nog wat met probeersels bezig, weet niet zo goed welke map ik moet pakken nog
Fryskje schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:43:

Wel een mooie mod , maar op zich kan alles nu toch ook al naar wens met de hand geplopped worden? Met findit / Anarchy?
Jeffrey1908 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:14:
[...]
Ik hoop inderdaad ook het eerste halfjaar een paar goede implementaties te zien van belangrijke code mods
Dit verwacht ik niet, maar wie weet!
[Roland] schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:45:
[...]
Ik ben ook eindelijk weer een beetje "hyped" voor dit spel. Zeker nu ook Ports en Bridges en de Supply Chains content creator pack uit is, ik vind industrie leuk en dat was wel heel beperkt. Morgen de hele dag CS2 met een F1 pauze tussendoor :-)
Kom maar door met die screenshots! :)
@Goldia het mooie is toch dat je Anarchy niet nodig hebt?

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
Anarchy heb je sowieso nodig als je wilt detailen. Het voordeel is dat je niet hoeft te ploppen en natuurlijk dat je zones niet meer kapot kunnen als je wegen upgrade. Bijkomende voordeel met Anarchy is dat je gebouwen kunt overlappen, dus heel dicht op elkaar zetten. De voordelen van die mod liggen op andere gebieden dan het al of niet gebruiken van anarchy wat je sowieso nodig hebt voor veel [andere] dingen.

• [Roland]
  • Niet online
Goldia schreef op zondag 7 december 2025 @ 06:23:
[...]

Kom maar door met die screenshots! :)
Bij deze: :-)

Meeste steden die ik maak is om in eerste instantie zoveel mogelijk te groeien zodat veel unlocked wordt. Eigenlijk continue bouwen zonder te managen, al wel echt de focus gehad op industrie. Met onderstaande ben ik nu zo ver dat alles unlocked is en het is een draaiende stad die stevig winst maakt. En nu begint het leuke pas. Management en mooi maken. Stad zal de komende tijd weinig groeien maar veel fijner worden om te leven. Verkeer is waardeloos, openbaar vervoer van niveau Duitsland, werkeloosheid is hoog en mijn cims hebben weinig bijgeleerd in hun leven. En zo is er nog veel meer te verbeteren en dat is vanaf nu :)

Wel verbaasd dat ik eigenlijk maar met 1 mod (ExtraLandscapingTools) heb gehad, alles werkte verder al. Fijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRcMmDPqyIYZ1_LZRN6qex9HbSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBxl7Bae1QI6dDVjvW79MiYb.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-IJRCJTvrRIPzjZtQm55dTz7nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kdk2H9ZOuSa0XIsbgGHRCfYl.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0b2nxuUoNOr7md1feZpb6kKz0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dH645NVJA8p26Btsc1cgoL6z.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jqy2CNziZ6-wRp_WCkb9yYEPLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eum41d0iluBRunOHAaCiuVTQ.png?f=fotoalbum_large
Ziet er goed uit zeg! Heel realistisch ook :) Hoeveel inwoners heb je nu?

• [Roland]
  • Niet online
20.000 ofzo. Niet heel realistisch hoor, iets te veel verschillende bouwstijlen door elkaar en eigenlijk alleen aangeplakte buitenwijken aan elkaar. Maar dat soort dingen fixen vind ik leuk. Van te voren een plan maken en me daaraan houden lukt me niet (knap dat anderen dat wel kunnen).

• Fryskje
Ja dat van te voren een plan maken dat heb ik nu ook weer gedaan, Maar wat je daar achteraan zegt is idd het lastigste (er aan houden).
Ben nu net anderhalf uur geleden ook weer opnieuw begonnen. Heb een plan, hoop ideeën in mn hoofd, wat er van komen gaat ga ik wel zien haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcRohtUBgEkyGZtb6QXsmJ7Xgf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j8vl6F5H6dB2woJMzU7821CC.png?f=fotoalbum_large

• LoneRanger
  • Niet online
Voor diegene die er niet aan denken, je kunt die extra landscaping tools gewoon op dissabled zetten, dan werkt het gewoon vanille maar niet de extra opties. Het is veilig uit te zetten wbt je savegame.

Ik ben bijna klaar met de nieuwe infra wbt "projecect Goldia", het laatste stukje wat nog gladgestreken moest worden was bij de railyard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6uoNv0FxjPXlniETS0hpTnFS.jpg

Dat ziet er echt niet uit. Met dat riviertje wordt het sowieso een brug over een brug of een brug en een tunnel. Ik vind dat niet echt heel realistisch en te duur, dan is het simpeler om het riviertje dan maar te dempen of misschien loopt het ondergronds wel door.

Dit lijkt al een stuk beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sJCLV2q5N5pambdmCUbwVt4T.jpg

Die trambaan ga ik nog anders doen.

Het gehele project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/A3D41Vv0AsRk6dK9MKLxz53k.jpg

Het moet natuurlijk nog aangekleed etc. suggesties wbt aan passing zijn welkom. Ik wil sowieso nog wat gaan aansluiten op het treinstation zodat er wat meer beweging is.

Wat ik wel fijn vind is dat er nu echt een spits merkbaar is. Een stad zonder drukte en knooppunten is niet echt heel realistisch. Ook de verhouding auto's, fietsers, voetgangers vind ik heel positief.

Gaaf om te zien! Lekker ruim opgezet ook. Je hebt wel heel veel zaken moeten slopen; ik zou dat niet zomaar kunnen denk ik :)

Loopt het verkeer nu wel lekker door? Want de wegen tussen de high rise naar het noorden toe zijn natuurlijk eigenlijk ook veel te smal...

Er staat trouwens water in een van de tunnelbakken :)

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:27:
Gaaf om te zien! Lekker ruim opgezet ook. Je hebt wel heel veel zaken moeten slopen; ik zou dat niet zomaar kunnen denk ik :)

Loopt het verkeer nu wel lekker door? Want de wegen tussen de high rise naar het noorden toe zijn natuurlijk eigenlijk ook veel te smal...

Er staat trouwens water in een van de tunnelbakken :)
Ik heb niet echt veel gesloopt hoor, vooral verplaatst en dan met name industrie en services. Het verkeer loopt door alleen als er spits is dan is het penibel. Het moeilijke is altijd dat als je het ergens oplost en een betere doorvoer heeft dat het dan elders vast komt te staan. Tussen de highrise is wel te doen hoor maar je hebt daar mega veel zebrapaden. Die haal ik allemaal weg en dan een aantal oversteekplaatsen door de lucht. in de zijstraten mogen ze dan wel oversteken.

Dat water moet ik nog fixen, ik wilde een grote vijver met fontein. Dan pas je wat aan en is de boel lek. Oh en hett viel me op dat een groot deel van de boerderijen is ingestort. Geen idee wanneer en waarom, is dat herkenbaar?

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:32

Zenyatta

Tsjakka!

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:21:
Voor diegene die er niet aan denken, je kunt die extra landscaping tools gewoon op dissabled zetten, dan werkt het gewoon vanille maar niet de extra opties. Het is veilig uit te zetten wbt je savegame.

Ik ben bijna klaar met de nieuwe infra wbt "projecect Goldia", het laatste stukje wat nog gladgestreken moest worden was bij de railyard.

[Afbeelding]

Dat ziet er echt niet uit. Met dat riviertje wordt het sowieso een brug over een brug of een brug en een tunnel. Ik vind dat niet echt heel realistisch en te duur, dan is het simpeler om het riviertje dan maar te dempen of misschien loopt het ondergronds wel door.

Dit lijkt al een stuk beter:

[Afbeelding]

Die trambaan ga ik nog anders doen.

Het gehele project:

[Afbeelding]

Het moet natuurlijk nog aangekleed etc. suggesties wbt aan passing zijn welkom. Ik wil sowieso nog wat gaan aansluiten op het treinstation zodat er wat meer beweging is.

Wat ik wel fijn vind is dat er nu echt een spits merkbaar is. Een stad zonder drukte en knooppunten is niet echt heel realistisch. Ook de verhouding auto's, fietsers, voetgangers vind ik heel positief.
Is mooi geworden! Links aan het einde van je snelweg die rotonde vind ik een leuke oplossing. Stroomt je verkeer daar mooi door? Ik kan me voorstellen dat daar wel wat vastloopt omdat je een kruispunt en een rotonde vlak achter elkaar hebt. Heb je overwogen die weg die daar van links komt direct op de rotonde aan te sluiten?

The answer is 42.

• LoneRanger
  • Niet online
@Zenyatta Aan die kant zitten niet echt verkeersproblemen maar die oplossing is esthetisch wel beter idd. Ik neem hem zeker mee.

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:53:
[...]
Oh en hett viel me op dat een groot deel van de boerderijen is ingestort. Geen idee wanneer en waarom, is dat herkenbaar?
Ingestort is niet herkenbaar. Wel dat ze niet wilde levellen en dus op niveau 1 bleven hangen. Ik heb dat geprobeerd te herstellen maar dat lukte niet. Heb er al een tijd niet meer naar gekeken tbh :)

• LoneRanger
  • Niet online
Zou het daar mee te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/LYyEfRXXyxG4aFcxpdOKsoTI.jpg

Bijna alles is ingestort en de enkelen die er nog zijn zijn lvl5 zoals je kunt zien. Is trouwens niet alleen landbouw maar ook een aantal steengroeves.

• Fryskje
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

@Webgnome ik weet dat jij iig GeForceNow gebruikt

Maar ook voor degenen die GeForceNow verder allemaal gebruiken.
Ik weet niet of het waar is maar dit zou natuurlijk een grote verandering voor diegenen kunnen zijn.

• Jochem1995
Iemand enig idee waarom mijn mods niet laden? Playlist staat op active (kan ik ook niet uitzetten, normaal wel). Mods zijn enabled als ik opstart via Steam en via Skyve zie ik ook niks geks. Heb het wel eens eerder gehad en toen was restart de oplossing, inmiddels al 5x gedaan en PC opnieuw aangezet maar geen succes.

• Fryskje
Jochem1995 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:18:
Iemand enig idee waarom mijn mods niet laden? Playlist staat op active (kan ik ook niet uitzetten, normaal wel). Mods zijn enabled als ik opstart via Steam en via Skyve zie ik ook niks geks. Heb het wel eens eerder gehad en toen was restart de oplossing, inmiddels al 5x gedaan en PC opnieuw aangezet maar geen succes.
Misschien in de paradox mods set je playset openen en daar reset load order eens proberen en dan opnieuw opstarten.

En een wat drastische oplossing zou kunnen zijn in de cache map je mods folder even verwijderen ) of tijdelijk op je buroblad zetten als je twijfelt of dit goed komt.
C:\Users\je account naam van Windows\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\.cache
Dit zorgt er voor dat al je mods opnieuw gedownload worden, duurt wel ff dus neem de tijd er voor.
@Fryskje ik kan bevestigen dat het werkt.. Althans ik krijg de ui etc van traffic mod te zien. Nog niet mee gespeeld

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Webgnome schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:14:
@Fryskje ik kan bevestigen dat het werkt.. Althans ik krijg de ui etc van traffic mod te zien. Nog niet mee gespeeld
Kijk das goed nieuws, enjoy!
Ik kijk het nog even aan. Het zou zomaar kunnen dat dit een 'foutje' is en dat Geforce / Nvidia dit terug draaid

Strava | AP | IP | AW

Ik zie nu dat er een fix is uitgerold door Paradox/CO waarbij ze een probleem fixen met verdwenen UI etc. Op reddit lijkt dit er ook voor te zorgen dat mods (op Geforce Now) het niet meer doen. Ik ga dat vanavond even controleren. Zou jammer zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 10-12-2025 11:42 ]

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
De UI verdwijnt als je landscaping tools gebruikt en je de extra landscaping mod hebt. Als je die laatste gewoon "unsubscribed" heb je nergens last van dus ik snap die fix niet helemaal. is gewoon wachten dat die mod geupdate wordt. Je kunt die mod veilig verwijderen en je save laden.

[edit]

Volgens mij een onnodige fix waardoor er in mijn geval weer 16 mods met een waarschuwing zijn dat ze niet compatible zijn met de huidige versie.

[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 10-12-2025 11:04 ]

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:40:
Zou het daar mee te maken hebben?

[Afbeelding]

Bijna alles is ingestort en de enkelen die er nog zijn zijn lvl5 zoals je kunt zien. Is trouwens niet alleen landbouw maar ook een aantal steengroeves.
Wat gebeurt er als je ze sloopt en opnieuw bouwt? In vorige patches hielp dat bij mij niet, misschien nu wel

• Jochem1995
Het probleem dat mijn mods niet meer laadde is inmiddels opgelost dankzij de bugfix.

Wel gek @Webgnome dat door een 'bug' (?) je wel mods kon gebruiken en nu weer niet. Vraag me af wat de beweegreden is om mods niet in te schakelen als het zo makkelijk is voor ze...
@Jochem1995 geen idee. Ik weet nog niet zeker of het niet meer werkt, want nog niet getest. Volgens Reddit zou het niet meer moeten werken al zei men gisteren ook dat het sowieso niet werkte (terwijl ik het wel werkend had).

Ik hoop echt dat het nog werkt want ben toch wel benieuwd of ik de traffic mod kan gebruiken om zo wat realistischere situaties te maken (bezig met Manhattan/New York na te maken (ish))

Strava | AP | IP | AW

Net getest, mods werken nog ( althans traffic ) op Geforce Now

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste