Ik heb ook eindelijk wat uurtjes in CS2 gestoken. Was sinds launch nog een beetje aan het wachten tot de gameplay loop wat interessanter werd en na de update van de assets, de fietsen en laatste DLC vond ik het wel tijd om erin te stappen.
Vermaak mij prima met de game. Denk dat ik nu bijna klaar ben met mijn eerste grote stad waarin ik alles een keertje bouw en probeer. Uiteraard veel fouten gemaakt, maar overall zit ie niet verkeerd in elkaar en maak ik veel winst (al is het niet de hoogste moeilijkheidsgraad). Traffic heb ik redelijk onder controle nu en mijn productie is blij met alle resources. Ik vind de upgrades veel toevoegen en de nieuwe assets ook wel nice, al loopt het nog niet echt storm in de store om ook nog wat community assets toe te voegen. Bij launch even een aantal (hele mooie) maar het is alweer even stil. Ik had gehoopt dat mensen hun CS1 assets wel over zou willen zetten, maar dat gebeurt nog niet. Ach, wie weet is in deze kerstvakantie nog wat activiteit.
Qua gameplay loop heb je aardig wat te doen, al merk ik wel dat het op een gegeven moment niet echt meer nodig is om meer wijken erbij te bouwen. Dat doe je dan vooral omdat je het mooi vind. Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat het niet in vanilla zit om de rijbanen aan te sluiten op kruisingen. Met alle info die CS1 heeft opgeleverd, moet het toch wel duidelijk zijn dat die traffic mods populair genoeg zijn om dit gewoon in vanilla toe te voegen? Waarom moet ik een shortcut gebruiken om dit aan te passen en kan ik niet gewoon meteen klikken? Ik moet de shortcuts nog eens reorganiseren met alle mods die ik momenteel gebruik. Iemand een leuk en handig voorbeeld van wat hij/zij gebruikt?
Momenteel gebruik ik al aardig wat mods, waarvan Traffic, Anarachy, Move It, Better Bulldozer, Find It, Achievement Fixer, Skyve, Detailed Descriptions, Toggle Overlays, Pedestrian Bridges, Tigon's Rail Infrastructure Pack, Time & Weather Anarchy wel de favorieten zijn met nog een boel assets en kleine mods erbij. Dit levert in ieder geval aardig wat QoL fixes op. Platter zou ik ook willen gebruiken, maar ik wacht nog even op wat meer lange termijn fixes zodat indien de mod stuk is met een update, dit niet meteen onmogelijk maakt om je stad te hervatten.
Verder merk ik wel dat nu ik mijn stad heb staan, de gameplay loop nog wel wat beperkt is. Met de haven en productie is het nog wel wat meer uitdaging, maar voor mijn gevoel is de game pas echt af over een DLC pack of 3. Ik hoop dat Ice Flake toch wel snel een roadmap eruit gaat gooien wat we kunnen verwachten. Ik heb het idee dat er aardig wat op pauze is gezet voor de laatste content, maar nu dat erin zit en de game overhandigd is aan een andere studio, is het wel tijd voor wat toekomstblikken. Wellicht waren bepaalde plannen nog niet af om dat meteen te doen bij de overgang, maar ik hoop dat de game de komende maanden wel wat meer vooruitgang boekt in hoeveelheid content en verschillende assets.
Ik zou nog graag wat meer diepgang zien in parken, in toerisme, in scholen en bestuur van de stad. Wat willen jullie graag uitgediept zien in de komende packs? En wat denk je dat het werkelijk gaat worden?
Martinspire - PC, PS5, XSX