Had aan het begin van de vakantie aangegeven dat ik meer screenshots zou posten, was niet per se de bedoeling dat het pas tegen het einde zal zijn.
Maargoed, hier weer een paar screenshots als update van mijn stad. Wellicht kunnen jullie een beetje helpen met ideeën bij sommigen.
Grote herinrichting project nr. 1:
Links de 'rondweg' rotonde, midden de aansluiting van de 'rondweg' op de snelweg en rechts het knooppunt tussen twee snelwegen en een aansluiting van de kantoren bovenin op de snelwegen. Oja, en de industrie onderin heeft een oprit naar de snelweg de brug op.
Detailbeeld van subproject 2:
Het knooppunt. Dit vind ik dus echt spuuglelijk, maar je begint in eerste instantie alleen met een snelweg afsplitsing en vervolgens komt de aansluitingen met de kantoren (hier onderin) erbij, en die wil ik natuurlijk dat ze alle kanten op kunnen. Fun fact: je kunt alleen deze aansluiting OP als je vanaf links komt. Ik had dit eerst voor elkaar dat je er ook op kon als je vanaf rechtsonder kwam. Maar dat werd me te druk, dus dat heb ik eruit gesloopt.
Geplande veranderingen subproject 2:
Mijn plan hier was om hiervan puur een afsplitsing van te maken. In dit screenshot (en het vorige) kan je zien dat de hoofd-snelweg degene was die over de industrie (rechtsmidden in beeld) ging. Uiteindelijk is gebleken dat dit niet zo is. Maar, de aansluiting blijft behouden (groen). Zoals te zien is (rood), de aansluiting met de kantoren verdwijnt compleet en de aansluitingen van rechtsonder > rechts, rechts > rechtsonder verdwijnen compleet. Deze kunnen namelijk op een andere plek de route veranderen.
Gerealiseerde veranderingen subproject 2:
Veel rustiger, veel overzichtelijker. Hoofd-snelweg is nu degene die naar rechtsonder gaat.
Resultaat grote herinrichting project 1:
Hierin zie je dus alle veranderingen die ik heb gemaakt. De spaghetti van de oude rotonde is iets waar ik niet tevreden over ben, maar het werkt voor nu.
Resultaat subproject 1:
De rotonde moest vervangen worden, net als de aansluiting van de kantoren én de aansluiting met de snelweg. Heb er 3 parallel wegen van gemaakt. Eén vierbaansweg (2x 2-baans aansluitingen) erin, één vierbaansweg eruit en een 2x 1-baansweg puur voor de industrie rechts. Vandaar de spaghetti links. De industrie moet wel worden aangesloten worden op de rondweg. Maar dat vind ik niet héél belangrijk dat deze zonder te stoppen kunnen doorrijden.
Aansluiting kantoren is compleet verdwenen. Deze moeten nu eerst naar de industrie rijden (over de nieuwe parallel banen en dan nog de snelweg), om vervolgens via daar de snelweg of de rondweg op te rijden. Zoals ik al liet weten, ben hier absoluut niet tevreden mee. Ik wil heel graag de rondweg soepel laten aansluiten op de snelweg én een snelweg/rondweg-aansluiting van de kantoren én de industrie.
Mocht iemand ideeën hebben, shoot!
Dan het volgende project, project 2:
Laatst vroeg iemand wat je het mooiste vind in je build. Nu weten de meesten hier dat ik er erg van houd om mooie (en realistische) infrastructuur te hebben, vooral van de snelwegen/knooppunten. Onderstaande vind ik mijn mooiste aansluiting. Simpel, elegant, maar wel mooi (al zeg ik het zelf).
Jammer dat ik hem voor mijn visie heb moeten slopen. Reden: de aansluiting die ik hiervoor liet zien was de enige manier om de stad uit te komen. (al is dat niet helemaal waar, had een hele lelijke ondergrondse snelweg aangelegd met allemaal lelijke aansluitingen) Dus dat moest veranderen.
De aanleg van de nieuwe brug-aansluiting:
Dit is ook het moment dat ik er achter ben gekomen dat je met zo'n brug-structuur GEEN bochten kan maken. Als je er over nadenkt is dat misschien ook wel een beetje logisch. Vandaar de brug over de vaarroute en een simpele weg over de rest.
Oude situatie met de nieuwe brug:
Een kleine inzoom hoe de brug ongeveer moet komen. Hier zie je nog een paar van de oude aansluitingen op de tunnel. Gadverdamme.
Project 2, eindresultaat:
Niet meer het mooiste meisjes uit de klas. Een nieuw knooppunt in town. Ben redelijk tevreden over de aansluitingen, maar ik wilde de doorgaande route tussen gebied links en gebied rechtsboven behouden. Dat is, uiteindelijk, gelukt maar niet op een mooie manier. Het is een simpele tunnel geworden met 2 vreselijke aansluitingen op de snelweg. Moest helaas op deze manier, want je wilt ze alle kanten op kunnen laten gaan en dan moet je ze laten oprijden vóór het knooppunt.
Door de onderste slinger heb ik helaas de afrit van de aansluiting rechts moeten verplaatsen naar de andere kant van de weg. Dat was geen ramp.
Dan twee problemen en één frustratie:
Probleem 1: Commercial Demand
Ik heb sinds een aardige tijd nauwelijks demand voor commercial. Omdat de 'Local Demand' het blijkbaar niet vraagt. Weet iemand hoe je dit in hemelsnaam kunt fixen? Want ik heb tegelijkertijd wel een flinke unemployment. Heb al proberen te Googlen, maar dan is het motto "Gewoon wachten.".
Probleem 2 én de frustratie:
Fietsen! Wat een mooi idee is dat, maar wat is het een partij Kwalitatief Uitermate Teleurstellend uitgewerkt. Zie het screenshot. Deze fiets-file is gewoon een hele stad lang. Voor een simpele T-splitsing. Je kunt hier niet stoplichten aanbrengen, haaientanden zetten, of een rotonde (zou ik ook niet willen, vind het niet realistisch). Maar om de een of andere manier fietsen ze gewoon niet door. De mensen van rechts, vanuit de stad, wil ik wel gewoon de mogelijkheid geven om ook naar een ander deel van de stad te gaan. En dan moet je bedenken dat ik al één aansluiting weg heb gehaald.
Weet iemand hier een oplossing voor, want wat is dit een partijtje .... Overigens, waar ik ook achter ben gekomen, zijn er wel fietsbruggen, maar kunnen geen van dezen over een vaarroute. Dus, omdat ik zo min mogelijk Anarchy wil gebruiken, heb ik de gehele fiets + wandelpad maar eronder aangelegd.
Bedankt voor het lezen van mijn presentatie, zijn er nog vragen?
Oja, en alvast voor straks (afhankelijk van wanneer je dit leest) een gelukkig nieuwjaar(swisseling)!