• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Goldia schreef op zondag 7 december 2025 @ 06:23:
[...]

Kom maar door met die screenshots! :)
Bij deze: :-)

Meeste steden die ik maak is om in eerste instantie zoveel mogelijk te groeien zodat veel unlocked wordt. Eigenlijk continue bouwen zonder te managen, al wel echt de focus gehad op industrie. Met onderstaande ben ik nu zo ver dat alles unlocked is en het is een draaiende stad die stevig winst maakt. En nu begint het leuke pas. Management en mooi maken. Stad zal de komende tijd weinig groeien maar veel fijner worden om te leven. Verkeer is waardeloos, openbaar vervoer van niveau Duitsland, werkeloosheid is hoog en mijn cims hebben weinig bijgeleerd in hun leven. En zo is er nog veel meer te verbeteren en dat is vanaf nu :)

Wel verbaasd dat ik eigenlijk maar met 1 mod (ExtraLandscapingTools) heb gehad, alles werkte verder al. Fijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRcMmDPqyIYZ1_LZRN6qex9HbSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBxl7Bae1QI6dDVjvW79MiYb.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-IJRCJTvrRIPzjZtQm55dTz7nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kdk2H9ZOuSa0XIsbgGHRCfYl.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0b2nxuUoNOr7md1feZpb6kKz0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dH645NVJA8p26Btsc1cgoL6z.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jqy2CNziZ6-wRp_WCkb9yYEPLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eum41d0iluBRunOHAaCiuVTQ.png?f=fotoalbum_large
Ziet er goed uit zeg! Heel realistisch ook :) Hoeveel inwoners heb je nu?

• [Roland]
  • Niet online
20.000 ofzo. Niet heel realistisch hoor, iets te veel verschillende bouwstijlen door elkaar en eigenlijk alleen aangeplakte buitenwijken aan elkaar. Maar dat soort dingen fixen vind ik leuk. Van te voren een plan maken en me daaraan houden lukt me niet (knap dat anderen dat wel kunnen).

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04:04
Ja dat van te voren een plan maken dat heb ik nu ook weer gedaan, Maar wat je daar achteraan zegt is idd het lastigste (er aan houden).
Ben nu net anderhalf uur geleden ook weer opnieuw begonnen. Heb een plan, hoop ideeën in mn hoofd, wat er van komen gaat ga ik wel zien haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcRohtUBgEkyGZtb6QXsmJ7Xgf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j8vl6F5H6dB2woJMzU7821CC.png?f=fotoalbum_large

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor diegene die er niet aan denken, je kunt die extra landscaping tools gewoon op dissabled zetten, dan werkt het gewoon vanille maar niet de extra opties. Het is veilig uit te zetten wbt je savegame.

Ik ben bijna klaar met de nieuwe infra wbt "projecect Goldia", het laatste stukje wat nog gladgestreken moest worden was bij de railyard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6uoNv0FxjPXlniETS0hpTnFS.jpg

Dat ziet er echt niet uit. Met dat riviertje wordt het sowieso een brug over een brug of een brug en een tunnel. Ik vind dat niet echt heel realistisch en te duur, dan is het simpeler om het riviertje dan maar te dempen of misschien loopt het ondergronds wel door.

Dit lijkt al een stuk beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sJCLV2q5N5pambdmCUbwVt4T.jpg

Die trambaan ga ik nog anders doen.

Het gehele project:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/A3D41Vv0AsRk6dK9MKLxz53k.jpg

Het moet natuurlijk nog aangekleed etc. suggesties wbt aan passing zijn welkom. Ik wil sowieso nog wat gaan aansluiten op het treinstation zodat er wat meer beweging is.

Wat ik wel fijn vind is dat er nu echt een spits merkbaar is. Een stad zonder drukte en knooppunten is niet echt heel realistisch. Ook de verhouding auto's, fietsers, voetgangers vind ik heel positief.

Only fools are enslaved by time and space.

Gaaf om te zien! Lekker ruim opgezet ook. Je hebt wel heel veel zaken moeten slopen; ik zou dat niet zomaar kunnen denk ik :)

Loopt het verkeer nu wel lekker door? Want de wegen tussen de high rise naar het noorden toe zijn natuurlijk eigenlijk ook veel te smal...

Er staat trouwens water in een van de tunnelbakken :)

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:27:
Gaaf om te zien! Lekker ruim opgezet ook. Je hebt wel heel veel zaken moeten slopen; ik zou dat niet zomaar kunnen denk ik :)

Loopt het verkeer nu wel lekker door? Want de wegen tussen de high rise naar het noorden toe zijn natuurlijk eigenlijk ook veel te smal...

Er staat trouwens water in een van de tunnelbakken :)
Ik heb niet echt veel gesloopt hoor, vooral verplaatst en dan met name industrie en services. Het verkeer loopt door alleen als er spits is dan is het penibel. Het moeilijke is altijd dat als je het ergens oplost en een betere doorvoer heeft dat het dan elders vast komt te staan. Tussen de highrise is wel te doen hoor maar je hebt daar mega veel zebrapaden. Die haal ik allemaal weg en dan een aantal oversteekplaatsen door de lucht. in de zijstraten mogen ze dan wel oversteken.

Dat water moet ik nog fixen, ik wilde een grote vijver met fontein. Dan pas je wat aan en is de boel lek. Oh en hett viel me op dat een groot deel van de boerderijen is ingestort. Geen idee wanneer en waarom, is dat herkenbaar?

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:30

Zenyatta

Tsjakka!

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:21:
Voor diegene die er niet aan denken, je kunt die extra landscaping tools gewoon op dissabled zetten, dan werkt het gewoon vanille maar niet de extra opties. Het is veilig uit te zetten wbt je savegame.

Ik ben bijna klaar met de nieuwe infra wbt "projecect Goldia", het laatste stukje wat nog gladgestreken moest worden was bij de railyard.

[Afbeelding]

Dat ziet er echt niet uit. Met dat riviertje wordt het sowieso een brug over een brug of een brug en een tunnel. Ik vind dat niet echt heel realistisch en te duur, dan is het simpeler om het riviertje dan maar te dempen of misschien loopt het ondergronds wel door.

Dit lijkt al een stuk beter:

[Afbeelding]

Die trambaan ga ik nog anders doen.

Het gehele project:

[Afbeelding]

Het moet natuurlijk nog aangekleed etc. suggesties wbt aan passing zijn welkom. Ik wil sowieso nog wat gaan aansluiten op het treinstation zodat er wat meer beweging is.

Wat ik wel fijn vind is dat er nu echt een spits merkbaar is. Een stad zonder drukte en knooppunten is niet echt heel realistisch. Ook de verhouding auto's, fietsers, voetgangers vind ik heel positief.
Is mooi geworden! Links aan het einde van je snelweg die rotonde vind ik een leuke oplossing. Stroomt je verkeer daar mooi door? Ik kan me voorstellen dat daar wel wat vastloopt omdat je een kruispunt en een rotonde vlak achter elkaar hebt. Heb je overwogen die weg die daar van links komt direct op de rotonde aan te sluiten?

The answer is 42.

• LoneRanger
  • Niet online
@Zenyatta Aan die kant zitten niet echt verkeersproblemen maar die oplossing is esthetisch wel beter idd. Ik neem hem zeker mee.

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:53:
[...]
Oh en hett viel me op dat een groot deel van de boerderijen is ingestort. Geen idee wanneer en waarom, is dat herkenbaar?
Ingestort is niet herkenbaar. Wel dat ze niet wilde levellen en dus op niveau 1 bleven hangen. Ik heb dat geprobeerd te herstellen maar dat lukte niet. Heb er al een tijd niet meer naar gekeken tbh :)

• LoneRanger
  • Niet online
Zou het daar mee te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/LYyEfRXXyxG4aFcxpdOKsoTI.jpg

Bijna alles is ingestort en de enkelen die er nog zijn zijn lvl5 zoals je kunt zien. Is trouwens niet alleen landbouw maar ook een aantal steengroeves.

• Fryskje
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

@Webgnome ik weet dat jij iig GeForceNow gebruikt

Maar ook voor degenen die GeForceNow verder allemaal gebruiken.
Ik weet niet of het waar is maar dit zou natuurlijk een grote verandering voor diegenen kunnen zijn.

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-12 11:57
Iemand enig idee waarom mijn mods niet laden? Playlist staat op active (kan ik ook niet uitzetten, normaal wel). Mods zijn enabled als ik opstart via Steam en via Skyve zie ik ook niks geks. Heb het wel eens eerder gehad en toen was restart de oplossing, inmiddels al 5x gedaan en PC opnieuw aangezet maar geen succes.

• Fryskje
Jochem1995 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:18:
Iemand enig idee waarom mijn mods niet laden? Playlist staat op active (kan ik ook niet uitzetten, normaal wel). Mods zijn enabled als ik opstart via Steam en via Skyve zie ik ook niks geks. Heb het wel eens eerder gehad en toen was restart de oplossing, inmiddels al 5x gedaan en PC opnieuw aangezet maar geen succes.
Misschien in de paradox mods set je playset openen en daar reset load order eens proberen en dan opnieuw opstarten.

En een wat drastische oplossing zou kunnen zijn in de cache map je mods folder even verwijderen ) of tijdelijk op je buroblad zetten als je twijfelt of dit goed komt.
C:\Users\je account naam van Windows\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\.cache
Dit zorgt er voor dat al je mods opnieuw gedownload worden, duurt wel ff dus neem de tijd er voor.
@Fryskje ik kan bevestigen dat het werkt.. Althans ik krijg de ui etc van traffic mod te zien. Nog niet mee gespeeld

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Webgnome schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:14:
@Fryskje ik kan bevestigen dat het werkt.. Althans ik krijg de ui etc van traffic mod te zien. Nog niet mee gespeeld
Kijk das goed nieuws, enjoy!
Ik kijk het nog even aan. Het zou zomaar kunnen dat dit een 'foutje' is en dat Geforce / Nvidia dit terug draaid

Strava | AP | IP | AW

Ik zie nu dat er een fix is uitgerold door Paradox/CO waarbij ze een probleem fixen met verdwenen UI etc. Op reddit lijkt dit er ook voor te zorgen dat mods (op Geforce Now) het niet meer doen. Ik ga dat vanavond even controleren. Zou jammer zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 10-12-2025 11:42 ]

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
De UI verdwijnt als je landscaping tools gebruikt en je de extra landscaping mod hebt. Als je die laatste gewoon "unsubscribed" heb je nergens last van dus ik snap die fix niet helemaal. is gewoon wachten dat die mod geupdate wordt. Je kunt die mod veilig verwijderen en je save laden.

[edit]

Volgens mij een onnodige fix waardoor er in mijn geval weer 16 mods met een waarschuwing zijn dat ze niet compatible zijn met de huidige versie.

[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 10-12-2025 11:04 ]

LoneRanger schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:40:
Zou het daar mee te maken hebben?

[Afbeelding]

Bijna alles is ingestort en de enkelen die er nog zijn zijn lvl5 zoals je kunt zien. Is trouwens niet alleen landbouw maar ook een aantal steengroeves.
Wat gebeurt er als je ze sloopt en opnieuw bouwt? In vorige patches hielp dat bij mij niet, misschien nu wel

• Jochem1995
Het probleem dat mijn mods niet meer laadde is inmiddels opgelost dankzij de bugfix.

Wel gek @Webgnome dat door een 'bug' (?) je wel mods kon gebruiken en nu weer niet. Vraag me af wat de beweegreden is om mods niet in te schakelen als het zo makkelijk is voor ze...
@Jochem1995 geen idee. Ik weet nog niet zeker of het niet meer werkt, want nog niet getest. Volgens Reddit zou het niet meer moeten werken al zei men gisteren ook dat het sowieso niet werkte (terwijl ik het wel werkend had).

Ik hoop echt dat het nog werkt want ben toch wel benieuwd of ik de traffic mod kan gebruiken om zo wat realistischere situaties te maken (bezig met Manhattan/New York na te maken (ish))

Strava | AP | IP | AW

Net getest, mods werken nog ( althans traffic ) op Geforce Now

Strava | AP | IP | AW

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12 16:38
[Roland] schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:13:
[...]

Bij deze: :-)

Meeste steden die ik maak is om in eerste instantie zoveel mogelijk te groeien zodat veel unlocked wordt. Eigenlijk continue bouwen zonder te managen, al wel echt de focus gehad op industrie. Met onderstaande ben ik nu zo ver dat alles unlocked is en het is een draaiende stad die stevig winst maakt. En nu begint het leuke pas. Management en mooi maken. Stad zal de komende tijd weinig groeien maar veel fijner worden om te leven. Verkeer is waardeloos, openbaar vervoer van niveau Duitsland, werkeloosheid is hoog en mijn cims hebben weinig bijgeleerd in hun leven. En zo is er nog veel meer te verbeteren en dat is vanaf nu :)

Wel verbaasd dat ik eigenlijk maar met 1 mod (ExtraLandscapingTools) heb gehad, alles werkte verder al. Fijn!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice, welke map is dit?

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:02:
[...]

Wat gebeurt er als je ze sloopt en opnieuw bouwt? In vorige patches hielp dat bij mij niet, misschien nu wel
Volgens mij gaat het gewoon goed, ik kwam sowieso een level 3 tegen. Zijn jouw preformance problemen inmiddels verdwenen? Ik heb met jouw stad sinds de laatste patch dat wanneer de simulatie op pauze heeft gestaan het zomaar een minuut duurt voordat de simulatie hervat. Ik heb genoeg power want ik kan de simulatie wel gewoon versnellen.

Dan denk je nog even een school plaatsen en ben je zo weer een paart uurtjes verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jg9lFe4uowhtm9EUP2XdACjj.jpg

En niet eens echt af ofzo.

LoneRanger schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:49:
[...]

Volgens mij gaat het gewoon goed, ik kwam sowieso een level 3 tegen. Zijn jouw preformance problemen inmiddels verdwenen? Ik heb met jouw stad sinds de laatste patch dat wanneer de simulatie op pauze heeft gestaan het zomaar een minuut duurt voordat de simulatie hervat. Ik heb genoeg power want ik kan de simulatie wel gewoon versnellen.

Dan denk je nog even een school plaatsen en ben je zo weer een paart uurtjes verder.

[Afbeelding]

En niet eens echt af ofzo.
Heb nog weinig tijd gehad om te spelen, dus moet nog even kijken hoe de stad nu loopt. Ik heb ook main street nog steeds niet af....

Heerlijk he dat knutselen op de vierkante millimeter!?

[ Voor 10% gewijzigd door Goldia op 11-12-2025 14:00 ]

Deleted

[ Voor 96% gewijzigd door Goldia op 11-12-2025 13:59 ]

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:13
Zijn er hier anderen waarbij de household maar op poor blijft en de resource cost heel hoog. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar krijg het niet van status poor.

* Speel met unlimited money en alles unlocked.
* Gespeeld zonder mods, maar dit veranderd niets aan het resultaat
* Inmiddels alle praktisch alle industrie types gebouwd, zodat bijna niets geimporteerd hoeft te worden, maar geen verandering
* Cargo rail direct naast de stad ook geen resultaat
* Negatieve residential tax, geen resultaat

Nu al meerdere nieuwe games geprobeerd op verschillende levels, maar het blijft sinds de bicycle patch de households altijd op poor.

[ Voor 3% gewijzigd door ChristianD op 11-12-2025 22:07 ]

bla di bla bla

ChristianD schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:07:
Zijn er hier anderen waarbij de household maar op poor blijft en de resource cost heel hoog. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar krijg het niet van status poor.

* Inmiddels alle praktisch alle industrie types gebouwd, zodat bijna niets geimporteerd hoeft te worden, maar geen verandering

Nu al meerdere nieuwe games geprobeerd op verschillende levels, maar het blijft sinds de bicycle patch de households altijd op poor.
Education op orde?

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:55

Unemployment rate hoog? Te weinig eigen industrie waarbij te weinig werkplaatsen, te weinig resources?

• ChristianD
psychodude schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:15:
[...]

Unemployment rate hoog? Te weinig eigen industrie waarbij te weinig werkplaatsen, te weinig resources?
Unemployment zit rond de 7%. Heb ook al commercial en industrial demand naar bijna niets gebracht, maar lijkt wel of de resource costs eerder op liep dan terug.

bla di bla bla

• ChristianD
Alle verschillende scholen in het groen

bla di bla bla

• LoneRanger
  • Niet online
Maar wat heb je er daadwerkelijk last van dan behalve de status? Zou je je save willen delen, dan wil ik er wel even naar kijken en wellicht anderen ook.

[edit]
Ik was het plaatje met simpele uitleg kwijt maar weer gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/QP4BjoQDjlN9zsiSYPE3HDqk.png

Dat plaatje hoort bij de economy2.0 patch. Bovenin de mogelijke inkomsten, onderin de uitgaven. Verder duurt het even voor je cims geld gespaart hebben. Cims in low density zijn relatief duurder uit dan medium/high. Onderhoud [valt onder recources] wordt gedeeld als meerdere cims samenwonen. ongeschoold is in principe goedkoper dan scholing want dat zijn ook service costs. Scholing heb je nodig om je stad te ontwikkelen. Op de lange duur is scholing goed wbt welvaart van je cims maar op de korte duur negatief. Het kost dus gewoon tijd allemaal.

[ Voor 46% gewijzigd door LoneRanger op 12-12-2025 10:39 ]

• Fryskje
Oh deze als ik even op! Wist dit niet zo exact al heb ik nooit echt mega problemen ondervonden door dit niet te weten. Maar is wel interessant hoe iig de gedachte vorming is achter hoe je stad werkt.
Ergens heel logisch natuurlijk, maar als iets uit balans is, krijg het dan maar weer goed.
Thnx for sharing!!

• ChristianD
LoneRanger schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:29:
[...]

Maar wat heb je er daadwerkelijk last van dan behalve de status? Zou je je save willen delen, dan wil ik er wel even naar kijken en wellicht anderen ook.

[edit]
Ik heb de savegame geupload:
ID: 128080
https://mods.paradoxplaza.com/mods/128080/Windows

bla di bla bla

• LoneRanger
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/f1p9KCiagN0JYMWgroswg9jM.jpg

Is prima toch? Alle families die ik gecheckt heb hebben meer inkomsten dan uitgaven. Ik neem aan dat je met unlimited speelt om te testen of je rijke cims krijgt? Je industrie en commercial doet het financieel ook meer dan prima. Volgens mij krijg je ook lang niet alle cims rijk en ik zou ook niet weten wat je er aan hebt?

Ik speel[de] natuurlijk ook wel met unlimited money en alles unlocked maar als je alles je normaal speelt krijgt je een veel natuurlijkere balans. Ik zag b.v. dat je best wel veel overgekwalificeerde werknemers hebt b.v.

• ChristianD
LoneRanger schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:02:
[Afbeelding]

Is prima toch? Alle families die ik gecheckt heb hebben meer inkomsten dan uitgaven. Ik neem aan dat je met unlimited speelt om te testen of je rijke cims krijgt? Je industrie en commercial doet het financieel ook meer dan prima. Volgens mij krijg je ook lang niet alle cims rijk en ik zou ook niet weten wat je er aan hebt?

Ik speel[de] natuurlijk ook wel met unlimited money en alles unlocked maar als je alles je normaal speelt krijgt je een veel natuurlijkere balans. Ik zag b.v. dat je best wel veel overgekwalificeerde werknemers hebt b.v.
Daar klopt het inderdaad, maar als ik bij de individuele huizen bekijk dan is praktisch overal de household wealth poor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POyRnYxryXC7LWksXKQreVvnx20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aF7F7ydkakxVy8bdGLDTZhmC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fsgSoj4In8q5YPG73UJ78Kvz5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dj9tArxVpT7ydCisR0xJu8n1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcE0K5cUeobGkmLI7EMzX81JdtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxokttJXL1WusjF0n9WrsvD0.png?f=fotoalbum_large

bla di bla bla

Mja, als ze al level 5 zijn maakt dat toch niet zoveel uit?
Het lijkt gedaan te zijn met de pret. Vanmorgen na een aantal minuten wachten (downloaden van mods etc ) crashte CS:2 meerdere malen. Ben op dit moment aan het checken welke mods daar voor verantwoordelijk zijn, volgens mij is het klaar met mods op GF:N :(

Strava | AP | IP | AW

• ChristianD
Goldia schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 07:01:
Mja, als ze al level 5 zijn maakt dat toch niet zoveel uit?
Waarschijnlijk wel, maar het blijft toch knagen of er qua simulatie toch iets nu niet goed gaat ipv dat dit alleen cosmetisch is.

bla di bla bla

• Fryskje
Webgnome schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 07:53:
Het lijkt gedaan te zijn met de pret. Vanmorgen na een aantal minuten wachten (downloaden van mods etc ) crashte CS:2 meerdere malen. Ben op dit moment aan het checken welke mods daar voor verantwoordelijk zijn, volgens mij is het klaar met mods op GF:N :(
Ach, dat zou mooi klote zijn dan zeg! Maar dan houdt Nvidia dat dus bewust tegen op 1 of andere manier. Wat zou de beweegreden daarvan zijn dat je in gesloten ecosysteem kan komen? Al met al mooi balen!

• LoneRanger
  • Niet online
ChristianD schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:38:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar het blijft toch knagen of er qua simulatie toch iets nu niet goed gaat ipv dat dit alleen cosmetisch is.
Nee, want er zit wel degelijk verschillen in de status zoals in mijn sceenshot te zien is. Voorheen kon je het gespaarde vermogen ook zien per gezin, dat kan ik niet meer terugvinden maar daar zit die status arm/rijk in en niet in wat ze op dat momenten verdienen en uitgeven. Ik zag in jouw stad wel absurde verschillen in resource kosten. Er was een gezin van 6 met een volwassene die betaalde 3500, veruit het hoogste wat ik tegen kwam. In dat zelfde bebouw was ook een gezin van 5 dat nog geen 500 resource kosten had. Kan een momentopname zijn natuurlijk. Ik had gelezen dat cims zelf de level up van het gebouw bekostigen dus ik vroeg me af of wanneer een cim ergens kwam wonen wat al lvl5 is of zij dat alsnog moeten bekostigen oid. Dat zou dat die hoge resource kosten voor dat ene gezin kunnen betekenen?

Nee, het ziet er gewoon prima uit.

• ChristianD
LoneRanger schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:05:
[...]

Nee, want er zit wel degelijk verschillen in de status zoals in mijn sceenshot te zien is. Voorheen kon je het gespaarde vermogen ook zien per gezin, dat kan ik niet meer terugvinden maar daar zit die status arm/rijk in en niet in wat ze op dat momenten verdienen en uitgeven. Ik zag in jouw stad wel absurde verschillen in resource kosten. Er was een gezin van 6 met een volwassene die betaalde 3500, veruit het hoogste wat ik tegen kwam. In dat zelfde bebouw was ook een gezin van 5 dat nog geen 500 resource kosten had. Kan een momentopname zijn natuurlijk. Ik had gelezen dat cims zelf de level up van het gebouw bekostigen dus ik vroeg me af of wanneer een cim ergens kwam wonen wat al lvl5 is of zij dat alsnog moeten bekostigen oid. Dat zou dat die hoge resource kosten voor dat ene gezin kunnen betekenen?

Nee, het ziet er gewoon prima uit.
Bedankt voor de moeite voor het uitzoeken _/-\o_

bla di bla bla

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
Zo, ik kon het niet laten en heb de game een paar dagen geleden toch maar aangeschaft. Super blij mee! Maar nu het echte spelen... ;)

Wat ik al dacht blijkt uiteraard ook gewoon waar te zijn; als je de YouTube filmpjes kijkt dan lijkt het allemaal erg makkelijk om lekker wat dingen te gaan bouwen / aanpassen / controleren / etc. In de prakijk valt dat in het begin vies tegen :P

Om alvast wat beter te worden in het netjes plannen / bouwen / organiseren heb ik een willekeurige savegame van iemand (van het 'mods' gedeelte) gedownload en ben daar nu lekker los op aan het gaan. Met heel veel fouten en gedoe, maar dat hoort erbij. Ik heb nu nog enkel de 'traffic' mod, voornamelijk om 'rijbaanscheiding' mogelijk te maken. Maar ik moet ook nog aan de slag met mods waarmee ik wegen beter kan uitlijnen en gebouwen kan verplaatsen.

De rest zal hoogstwaarschijnlijk gewoon gericht zijn op 'vlieguren' maken. Als ik het voor mijn gevoel een beetje in de vingers krijg, dan ga ik beginnen aan mijn eigen stadje :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fryskje
Rossi46 schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:58:
Zo, ik kon het niet laten en heb de game een paar dagen geleden toch maar aangeschaft. Super blij mee! Maar nu het echte spelen... ;)

Wat ik al dacht blijkt uiteraard ook gewoon waar te zijn; als je de YouTube filmpjes kijkt dan lijkt het allemaal erg makkelijk om lekker wat dingen te gaan bouwen / aanpassen / controleren / etc. In de prakijk valt dat in het begin vies tegen :P

Om alvast wat beter te worden in het netjes plannen / bouwen / organiseren heb ik een willekeurige savegame van iemand (van het 'mods' gedeelte) gedownload en ben daar nu lekker los op aan het gaan. Met heel veel fouten en gedoe, maar dat hoort erbij. Ik heb nu nog enkel de 'traffic' mod, voornamelijk om 'rijbaanscheiding' mogelijk te maken. Maar ik moet ook nog aan de slag met mods waarmee ik wegen beter kan uitlijnen en gebouwen kan verplaatsen.

De rest zal hoogstwaarschijnlijk gewoon gericht zijn op 'vlieguren' maken. Als ik het voor mijn gevoel een beetje in de vingers krijg, dan ga ik beginnen aan mijn eigen stadje :+
Gefeliciteerd en welkom citybuilder!

Mag ik je adviseren om de mod Skyve te downloaden en dan de stappen daarna te volgen. Dan kun je daar vanuit voor je het spel opstart de mods bij laten werken en ook nieuwe mods installeren.
Welkom! Ben benieuwd naar je screenshots:)

• Fryskje
Om even op het woord screenshot in te haken, ben ik nieuwsgierig naar wat, van jullie allemaal, in jullie stad je zelf het mooiste hoekje vindt. Kan qua detailing of een ontwerp qua wegen die bij elkaar komen, maakt allemaal niet uit, ben gewoon nieuwsgierig naar wat jullie allemaal gemaakt hebben en wat je daar zelf het mooiste van vindt.

Zelf ben ik zoals ik hier laatst gedeeld heb al mn steden kwijt geraakt en dus sindskort weer overnieuw begonnen. Maar hieronder is mijn ingang naar de kolenmijn van de stad. Is nog niet compleet af maar dit is wel het mooiste stukje van mn stad voor nu.
Ben benieuwd naar die van jullie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM-2XvT2KphJYNzRx5NJXSdSYV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBZZQPJ8O4tHtYozNozQ1zYY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Fryskje op 14-12-2025 19:35 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:29
Fryskje schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:07:
[...]

Gefeliciteerd en welkom citybuilder!

Mag ik je adviseren om de mod Skyve te downloaden en dan de stappen daarna te volgen. Dan kun je daar vanuit voor je het spel opstart de mods bij laten werken en ook nieuwe mods installeren.
Dank voor deze super tip, want deze kende ik dus nog niet! Hier ga ik morgenavond direct even naar kijken :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Fryskje schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:33:
Om even op het woord screenshot in te haken, ben ik nieuwsgierig naar wat, van jullie allemaal, in jullie stad je zelf het mooiste hoekje vindt. Kan qua detailing of een ontwerp qua wegen die bij elkaar komen, maakt allemaal niet uit, ben gewoon nieuwsgierig naar wat jullie allemaal gemaakt hebben en wat je daar zelf het mooiste van vindt.

Zelf ben ik zoals ik hier laatst gedeeld heb al mn steden kwijt geraakt en dus sindskort weer overnieuw begonnen. Maar hieronder is mijn ingang naar de kolenmijn van de stad. Is nog niet compleet af maar dit is wel het mooiste stukje van mn stad voor nu.

[Afbeelding]
Creatief bedacht, erg mooi gedaan!
Ziet er goed uit @Fryskje.

Heb nu het hele weekend via Shadow.tech gespeeld en hoewel de performance slechter is ( merkbaar ) moek toegeven dat het hebben van mod support het spel veel beter maakt. Op dit moment heb ik alleen not Traffic, Anarchy, Move it en better line tool in gebruik. Skyve heb ik nog niet omdat ik van mening ben dat dit iets is wat ook gewoon in de base game zou moeten zitten (en het een aparte tool is naast de game die potentieel weer gevaarlijk kan zijn etc ..)

Nu nog een mod vinden die het winterweer uit kan zetten. Dit vind ik persoonlijk altijd irritant in deze map ( new york ). De hele lange periode van wit waar ik tegenaan moet kijken

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Webgnome schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:52:
Ziet er goed uit @Fryskje.

Nu nog een mod vinden die het winterweer uit kan zetten. Dit vind ik persoonlijk altijd irritant in deze map ( new york ). De hele lange periode van wit waar ik tegenaan moet kijken
@Goldia @Webgnome Thnx, kun je uren in verliezen om de boel te detailen. Komt nog wat bossen boel aan de bovenkant bovenop met wat omgekapt hout etc en beneden aan de weg ergens nog iets van log storage :)

@Webgnome Dan moet je de mod Time and weather anarchy (88893) in je playset gooien. Komt rechts bovenin een icoontje waarmee je vanalles en dus onderandere de seizoenen kunt schakelen.

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12 21:46
Oke Oke, met 15% korting neem ik toch ook de Skyscraper Creator Pack wel ;-)

• Fryskje
Bartvw schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:45:
Haha ik ben ook guilty :)F

• [Roland]
  • Niet online
Dat is deze:
Vice Shores

Zitten wel wat eigenaardigheden in als walvissen die onder land zwemmen en al aangelegde waterleidingen en ondergrondse stroomkabels die niet goed te verwijderen zijn. Verder mooie map.

• [Roland]
  • Niet online
Bartvw schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:45:
Ik ook. Wel snel in de aanbieding

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:00
Wel snel in de aanbieding
Ik zie de aanbieding enkel met 2 radiopacks erbij voor 22,06 EUR. Da's nog altijd een pak duurder dan 2 keer 7,99 EUR voor de twee creator packs.
Of mis ik iets?

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia Inmiddels alle icoontjes weg uit het centrum en ook elders. Het verkeersprobleem in het centrum is er nog wel op het hoogtepunt van de spits maar klaart ook vrij snel weer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6Juhglhd6C9a8rERqRR8ezci.jpg

Wat wel een probleem is is de enige haven. Die genereert zo ontzettend veel verkeer. Maar goed, het is een grote compacte stad zelfs modernere steden staan vast in de spits. Maar geen icoontjes meer van dure grondstoffen etc.

• Fryskje
@Webgnome
je bent me net voor haha
Als ik het goed heb zit er dus minimaal 1 oud gediende in het team de 'programmer, technical guy' :+

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 16-12-2025 15:54 ]

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Jepp zag het idd ook, maar achter de schermen denk ik nog wel meer. Vindt het wel hoop gevend filmpje. En ben benieuwd of ze daadwerkelijk transparantie gaan tonen en ook actief met de community aan de slag gaan. Vermoed wel dat ze open gaan zijn, zo begon het ook voor de release van CS2, met die open communicatie, alleen door tegenvallende reacties werd dat steeds lastiger en dus ook minder. Ik denk dat hun gaan proberen die trend opnieuw op te gaan zoeken en doorzetten.

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-12 23:36
Leuke 'behind the scenes' video van Iceflake Studios.
Zo te zien is een programmeur (simulatie engine) van Colossal Order ook bij het nieuwe team betrokken.
Zeker de moeite waard om te kijken. De studio heeft inmiddels 39 mensen in dienst en is aan het verder aan het uitbreiden.
YouTube: Iceflake Studios | Cities: Skylines II
@LoneRanger Lekker bezig! Ik zie een hoop extra voetgangersbruggen op de hoofdstraat naar het noorden. Dat was wel nodig denk ik? Heb je ook nog een metro aangelegd? Hoe gaat de industrie?

Overigens ook nog wat witte dozen? Vreemd, ik heb helemaal geen DLC's gekocht. Of zijn dat die ploppables?

Ik heb zelf deze stad nog steeds niet op orde, maar ook weinig tijd om te spelen :)
Webgnome schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:53:
Als ik het goed heb zit er dus minimaal 1 oud gediende in het team de 'programmer, technical guy' :+
Is dat hoopvol, of juist niet? Hij heeft er wel een potje van gemaakt tot nu toe :)
Fryskje schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:33:
Ik heb zoveel mooie plekjes waar ik uren in heb zitten. Veel heb ik ook al wel gedeeld in dit topic. Kan niet 1 plek kiezen :)

• Fryskje
Goldia schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:56:
[...]

Is dat hoopvol, of juist niet? Hij heeft er wel een potje van gemaakt tot nu toe :)
Die gedacht kriebelt dus bij mij ook, als je dan leest en ik qoute zit stukje van zn LinkedIn

I designed and implemented the economy simulation for Cities: Skylines II. I implemented the main part of several simulation and gameplay systems, including electricity, wind, weather, climate, snow and water simulation and about half of the city services in the game. I learned how to make complex games with Unity DOTS and the ECS architecture in general.

Dan hou ik mn hart vast. Maar we gaan het beleven!

• Fryskje
Goldia schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:01:
[...]

Ik heb zoveel mooie plekjes waar ik uren in heb zitten. Veel heb ik ook al wel gedeeld in dit topic. Kan niet 1 plek kiezen :)
Meer mag ook haha, mag altijd graag kijken naar andermans creaties.

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:54:
@LoneRanger Lekker bezig! Ik zie een hoop extra voetgangersbruggen op de hoofdstraat naar het noorden. Dat was wel nodig denk ik? Heb je ook nog een metro aangelegd? Hoe gaat de industrie?

Overigens ook nog wat witte dozen? Vreemd, ik heb helemaal geen DLC's gekocht. Of zijn dat die ploppables?

Ik heb zelf deze stad nog steeds niet op orde, maar ook weinig tijd om te spelen :)
Valt nog best mee wbt voetgangersbruggen, ik heb vooral veel zebrapaden verwijderd omdat er ook veel ov in die straat is zijn er ontzettend veel voetgangers. Qua OV heb ik een metrostation verschoven, een buslijn aangelegd en 1 "gerepareerd" die ik vermoedelijk kapot had gemaakt tijdens de verplaatsing van het busstation. Verder een treinverbinding gemaakt aan de kant waar veel taxi's vanuit de regio de stad binnen kwamen. De witte dozen, ik heb de gewone versie dus heb niet die San-Francisco dingen. De industrie gaat verder prima, ik heb nog even gecheckt en de boerderijen levelen zoals het hoort.

Ik ga nu eerst de witte dozen aanpakken en dan weer wat tijd aan mn eigen stad spenderen.

Beetje nietszeggende post van iceflake tbh... maar we gaan het zien!

Als jullie nog inspiratie zoeken.... wat imperatur bouwt is echt heel erg gaaf:
YouTube: My Dream City after 400 hours of work! | Cities Skylines 2

wel jammer dat hij zijn savegames achter een paywall heeft gezet (wel begrijpelijk ergens ook, aangezien dit waarschijnlijk zo beetje zijn baan is).

[ Voor 23% gewijzigd door Goldia op 18-12-2025 23:55 ]

• Jochem1995
Goldia schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:51:
Beetje nietszeggende post van iceflake tbh... maar we gaan het zien!

Als jullie nog inspiratie zoeken.... wat imperatur bouwt is echt heel erg gaaf:
YouTube: My Dream City after 400 hours of work! | Cities Skylines 2

wel jammer dat hij zijn savegames achter een paywall heeft gezet (wel begrijpelijk ergens ook, aangezien dit waarschijnlijk zo beetje zijn baan is).
Wow... Ik speel duidelijk niet hetzelfde spel :o
En nu een video met de traffic zichtbaar :+

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
Traffic Light Enhancement 128911
en
Extra Landscaping Tools 75728

Zijn geupdate, waren toch nog wel 2 grote mods die een update nodig hadden naar de laatste versie van het spel d:)b .

• Bartvw
Ik was zelf al overgestapt op Traffice ToolsEssentials. Deze mod lijkt dezelfde functionaliteit te hebben, alleen zou het hiermee mogelijk moeten zijn om een "groene golf" te creeren door de verkeerslichten op elkaar af te stemmen.
Ik ervaar alleen wel enige traagheid bij het openen van een kruispunt, maar zoals jullie op de screenshots zien is mijn laptoppie eigelijk maar nét aan geschikt voor CS2.

Ik heb een nieuwe wijk gebouwd met de Skyscrapers. Maar de hoeveelheid voetgangers en fietsers is weer geexplodeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuqenRzkibFn3sAHjB2Y3lAmWvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6LV79XbusxszKjlVhwB5wNt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90D0nikpP6enWspDXDmGEb83a1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTZD7I90tmhz0nmoLapHPCpI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Bartvw op 21-12-2025 09:13 ]

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:00
Thanks! Die Traffic Tool Essentials kende ik niet. Ga die eens testen ipv Traffic Lights. Diet z’n werk wel maar die andere heeft wat meer features.

• Fryskje
Ja klopt, komt natuurlijk ook omdat er op de m2 meer mensen wonen. Ik zeg move-it, gebouw op de hoek even stukje opschuiven, tunneltje plaatsen en je hebt er op die kruising naast je station een stuk minder hinder van.

Verder gebruikte ik alleen TLE dus geen idee wat er eigenlijk meer of minder functionaliteit is.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:06
Bartvw schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:03:
Ik was zelf al overgestapt op Traffice ToolsEssentials. Deze mod lijkt dezelfde functionaliteit te hebben, alleen zou het hiermee mogelijk moeten zijn om een "groene golf" te creeren door de verkeerslichten op elkaar af te stemmen.
Ik ervaar alleen wel enige traagheid bij het openen van een kruispunt, maar zoals jullie op de screenshots zien is mijn laptoppie eigelijk maar nét aan geschikt voor CS2.
Niet alleen jij, ook ik ervaar enige traagheid. Er zit nu ook een soort van 'extra' stap ingebouwd in het openen van een kruispunt. Wat ik nog héél erg mis is de functionaliteit van de deel 1 mod. Daar kon je meerdere kruispunten in één keer bewerken, daar kon je pas een 'groene golf' mee creëren.

Want de 'groene golf' die er nu in zit, vind ik echt voor geen meter werken. Heb ik een keer geprobeerd, maar nee, werkt bij mij niet lekker. Je kunt ook maar één fase groen maken.

Nu ik vakantie heb, zal ik ook weer wat meer screenshots posten.

• Fryskje
Heb even zitten lezen net op Discord, maar die Traffic Light Enhancement wordt dus naar alle waarschijnlijkheid niet door ontwikkeld, slechts zo goed en kwaad als hij kan onderhouden.

Dus misschien moet ik toch even kijken naar die Traffic Tools Essentials. Enige wat me echt weerhoudt nog om die te gebruiken is dat er best wel wat negatieve reacties over crashes en langzame gameplay door zijn. Lees van jullie hierboven ook dat het langzaam is. Misschien maar eens even een kopie playset maken en kopie savegame en dan eens een tijdje wat mee testen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 23:57

Martinspire

Awesomeness

Ik heb ook eindelijk wat uurtjes in CS2 gestoken. Was sinds launch nog een beetje aan het wachten tot de gameplay loop wat interessanter werd en na de update van de assets, de fietsen en laatste DLC vond ik het wel tijd om erin te stappen.

Vermaak mij prima met de game. Denk dat ik nu bijna klaar ben met mijn eerste grote stad waarin ik alles een keertje bouw en probeer. Uiteraard veel fouten gemaakt, maar overall zit ie niet verkeerd in elkaar en maak ik veel winst (al is het niet de hoogste moeilijkheidsgraad). Traffic heb ik redelijk onder controle nu en mijn productie is blij met alle resources. Ik vind de upgrades veel toevoegen en de nieuwe assets ook wel nice, al loopt het nog niet echt storm in de store om ook nog wat community assets toe te voegen. Bij launch even een aantal (hele mooie) maar het is alweer even stil. Ik had gehoopt dat mensen hun CS1 assets wel over zou willen zetten, maar dat gebeurt nog niet. Ach, wie weet is in deze kerstvakantie nog wat activiteit.

Qua gameplay loop heb je aardig wat te doen, al merk ik wel dat het op een gegeven moment niet echt meer nodig is om meer wijken erbij te bouwen. Dat doe je dan vooral omdat je het mooi vind. Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat het niet in vanilla zit om de rijbanen aan te sluiten op kruisingen. Met alle info die CS1 heeft opgeleverd, moet het toch wel duidelijk zijn dat die traffic mods populair genoeg zijn om dit gewoon in vanilla toe te voegen? Waarom moet ik een shortcut gebruiken om dit aan te passen en kan ik niet gewoon meteen klikken? Ik moet de shortcuts nog eens reorganiseren met alle mods die ik momenteel gebruik. Iemand een leuk en handig voorbeeld van wat hij/zij gebruikt?

Momenteel gebruik ik al aardig wat mods, waarvan Traffic, Anarachy, Move It, Better Bulldozer, Find It, Achievement Fixer, Skyve, Detailed Descriptions, Toggle Overlays, Pedestrian Bridges, Tigon's Rail Infrastructure Pack, Time & Weather Anarchy wel de favorieten zijn met nog een boel assets en kleine mods erbij. Dit levert in ieder geval aardig wat QoL fixes op. Platter zou ik ook willen gebruiken, maar ik wacht nog even op wat meer lange termijn fixes zodat indien de mod stuk is met een update, dit niet meteen onmogelijk maakt om je stad te hervatten.

Verder merk ik wel dat nu ik mijn stad heb staan, de gameplay loop nog wel wat beperkt is. Met de haven en productie is het nog wel wat meer uitdaging, maar voor mijn gevoel is de game pas echt af over een DLC pack of 3. Ik hoop dat Ice Flake toch wel snel een roadmap eruit gaat gooien wat we kunnen verwachten. Ik heb het idee dat er aardig wat op pauze is gezet voor de laatste content, maar nu dat erin zit en de game overhandigd is aan een andere studio, is het wel tijd voor wat toekomstblikken. Wellicht waren bepaalde plannen nog niet af om dat meteen te doen bij de overgang, maar ik hoop dat de game de komende maanden wel wat meer vooruitgang boekt in hoeveelheid content en verschillende assets.

Ik zou nog graag wat meer diepgang zien in parken, in toerisme, in scholen en bestuur van de stad. Wat willen jullie graag uitgediept zien in de komende packs? En wat denk je dat het werkelijk gaat worden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bartvw
Ik zou ook het toerisme wat verder uitgediept zien worden. Of de mogelijkheid om zelf een park(je) te ontwerpen, zodat het makkelijker is om loze ruimte ook echt van kwaliteit te voorzien, zodat het niet enkel detailing is.

Met welke region packs spelen jullie?
Ik heb aanstaan:
- UK
- NE USA
- French
- Netherlands
Bartvw schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:19:
Ik zou ook het toerisme wat verder uitgediept zien worden. Of de mogelijkheid om zelf een park(je) te ontwerpen, zodat het makkelijker is om loze ruimte ook echt van kwaliteit te voorzien, zodat het niet enkel detailing is.

Ik heb aanstaan:
- UK
- NE USA
- French
- Netherlands
Ik heb alle region packs aanstaan, maar gebruik ze niet allemaal evenveel... Japan vind ik bijvoorbeeld erg afwijkend.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:55

Ik heb aanstaan:
- UK
- NE USA
- French
- Netherlands
Hier eigenlijk alle packs standaard wel aan. Maar meest effectief gebruik vanuit de NL, NE USA, UK pack. In iets mindere mate nog wat zaken vanuit de German en Chinese packs. Vanuit de overige packs zeer beperkt wat assets welk ik weleens inzet.

• Fryskje
Hier ook altijd alles aanstaan, sowieso qua mods ook altijd alles aan behalve als er een redflag op zit vanuit skyve.

Heb wel een ander probleem, kan tot nu toe op de standaard maps incl dlc maps mn draai niet lekker vinden. Hebben jullie suggesties qua maps? Zoek een map waar zeker 1 of meerdere grotere rivieren moeten zitten. Mag wel wat heuvelachtig zijn maar niet alleen maar bergachtig zoals bijv de San Francisco map heeft vindt ik maar niks. Wat vinden jullie mooie maps of wat voor suggesties hebben jullie voor me
Fryskje schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:29:
Hier ook altijd alles aanstaan, sowieso qua mods ook altijd alles aan behalve als er een redflag op zit vanuit skyve.

Heb wel een ander probleem, kan tot nu toe op de standaard maps incl dlc maps mn draai niet lekker vinden. Hebben jullie suggesties qua maps? Zoek een map waar zeker 1 of meerdere grotere rivieren moeten zitten. Mag wel wat heuvelachtig zijn maar niet alleen maar bergachtig zoals bijv de San Francisco map heeft vindt ik maar niks. Wat vinden jullie mooie maps of wat voor suggesties hebben jullie voor me
Ik maak vaak zelf nog wat riviertjes en vijvertjes... is dat geen optie?

• Fryskje
Goldia schreef op maandag 22 december 2025 @ 00:37:
[...]

Ik maak vaak zelf nog wat riviertjes en vijvertjes... is dat geen optie?
Ja deed ik ook wel maar dat leidde vaak tot overstromingen en drama en geen zin meer dus daar ben ik vrij voorzichtig mee

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:06

Ik heb aanstaan:
- UK
- NE USA
- French
- Netherlands
Zelf heb ik geen enkele region pack aan staan. Vind het te veel vervuiling in mijn UI.

Maar moet dan ook wel zeggen dat ik meer gericht ben op het managen van het verkeer en mooie knooppunten maken dan hoe mijn stad er over het algemeen eruit ziet.

• ChristianD
JelleDJs schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:39:
[...]

Zelf heb ik geen enkele region pack aan staan. Vind het te veel vervuiling in mijn UI.

Maar moet dan ook wel zeggen dat ik meer gericht ben op het managen van het verkeer en mooie knooppunten maken dan hoe mijn stad er over het algemeen eruit ziet.
Dat is het mooie van Cities Skylines het staat verschillende speelwijzes toe. Voor mij is het een beetje een combinatie van beide. Vindt het logistieke deel (Heb transport tycoon ook helemaal grijs gespeeld) erg leuk, maar city painting om een mooie pittoreske stad te maken ook.

bla di bla bla

• Bartvw
Fryskje schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:07:
Heb even zitten lezen net op Discord, maar die Traffic Light Enhancement wordt dus naar alle waarschijnlijkheid niet door ontwikkeld, slechts zo goed en kwaad als hij kan onderhouden.

Dus misschien moet ik toch even kijken naar die Traffic Tools Essentials. Enige wat me echt weerhoudt nog om die te gebruiken is dat er best wel wat negatieve reacties over crashes en langzame gameplay door zijn. Lees van jullie hierboven ook dat het langzaam is. Misschien maar eens even een kopie playset maken en kopie savegame en dan eens een tijdje wat mee testen.
De update van gisterochtend van Traffic Tools is echt forse verbetering voor de gameplay!
Security
Added URL validation for external link handling
Re-enabled Burst compilation for optimal performance
Critical Fixes
Fixed memory leak causing "JobTempAlloc" errors and log spam
Corrected native memory allocation for parallel job execution
Performance
Logging system overhaul - 90% fewer log writes during normal operation
Debug logging now properly gated behind settings toggle
Log file renamed to "TrafficToolEssentials.log" for clarity
Voor de volledigheid, ook in de changelog staat een passage over anti-virusscanners die deze mod/update als gevaarlijk bestempelen. Zie https://mods.paradoxplaza.com/mods/125342/Windows

• Fryskje
Thnx, ik ga hem eens omwisselen morgen

• LoneRanger
  • Niet online
Fryskje schreef op maandag 22 december 2025 @ 05:40:
[...]

Ja deed ik ook wel maar dat leidde vaak tot overstromingen en drama en geen zin meer dus daar ben ik vrij voorzichtig mee
Toch is het heel simpel, probeer het maar eens. Je maakt een gat in de grond, kiest de bruine optie voor water [vijver?] en rechtsklik op de hoogte van de rand, de hoogte dus waar hij onder moet blijven. Je ziet dan dan de hoogte is aangepast in elevation. Die elevation gaat in grote stappen maar kun je ook fijner zetten om in kleinere stapjes te gaan en dan kies ik de fijnste en dan een klik omlaag. Nu weet je zeker dat het water niet over de rand komt. Meer is het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VWDT9iREMmz1aH8BJIoB56OB.jpg

Die hoogte 511,9 klopt niet helemaal, dat is met dat klikje naar beneden. Geel en Rood werkt eigenlijk hetzelfde alleen zitten daar getijden of seizoenen in. Blauw gebruik ik het meest en werkt precies zo als bruin.

• Fryskje
LoneRanger schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:29:
[...]

Toch is het heel simpel, probeer het maar eens. Je maakt een gat in de grond, kiest de bruine optie voor water [vijver?] en rechtsklik op de hoogte van de rand, de hoogte dus waar hij onder moet blijven. Je ziet dan dan de hoogte is aangepast in elevation. Die elevation gaat in grote stappen maar kun je ook fijner zetten om in kleinere stapjes te gaan en dan kies ik de fijnste en dan een klik omlaag. Nu weet je zeker dat het water niet over de rand komt. Meer is het niet.

[Afbeelding]

Die hoogte 511,9 klopt niet helemaal, dat is met dat klikje naar beneden. Geel en Rood werkt eigenlijk hetzelfde alleen zitten daar getijden of seizoenen in. Blauw gebruik ik het meest en werkt precies zo als bruin.
Ik ga het eens proberen,heb toch allemaal al nieuwe steden gemaakt afgelopen weken met paar duizend inwoners max die ik waarschijnlijk niet meer open, moet er ook bij zeggen dat ik er voor het laatst nou denk wel anderhalf jaar terug ofzo mee bezig ben geweest. Zie nu steeds steden met vijvertjes het en der en vindt het wel super mooi. Alleen toen zoveel drama met 1 stad mee gehad, op gegeven moment had ik overal water waar het niet moest en bijna andersom zeg maar haha, klein trauma van opgelopen. Dankjewel voor de uitleg en eigenlijk lijkt het logisch en simpel.
Goeie uitleg @LoneRanger ! Het enige dat ik steeds heb is dat de vijvertjes "opdrogen" na verloop van tijd. Dan moet ik de source weer opnieuw plaatsen. Heb jij dat ook? Of heeft dat ze maken met mijn map (geen winter)?

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-12 23:36
Goldia schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:36:
Goeie uitleg @LoneRanger ! Het enige dat ik steeds heb is dat de vijvertjes "opdrogen" na verloop van tijd. Dan moet ik de source weer opnieuw plaatsen. Heb jij dat ook? Of heeft dat ze maken met mijn map (geen winter)?
Dat heeft te maken met het seizoen. Warm droog weer -> meer verdamping.

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:36:
Dan heb je ze heel ondiep denk ik? Volgens mij zou het met blauw niet moeten kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/4DnT11Ysxka6l786HDaXq0Mr.jpg

Deze heb ik met blauw gedaan en is heel ondiep. Ik zal het eens in de gaten houden.

Ik zie nu pas dat die strepen op de rotonde niet echt lekker lopen.

LoneRanger schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:30:
[...]

Dan heb je ze heel ondiep denk ik? Volgens mij zou het met blauw niet moeten kunnen.

[Afbeelding]

Deze heb ik met blauw gedaan en is heel ondiep. Ik zal het eens in de gaten houden.

Ik zie nu pas dat die strepen op de rotonde niet echt lekker lopen.
Nee, niet ondiep, maar ik gebruik wel altijd bruin. Weet het verschil eigenlijk niet goed tussen die twee?

Dat zwembad is huge btw:)

• LoneRanger
  • Niet online
Goldia schreef op woensdag 24 december 2025 @ 00:07:
[...]

Nee, niet ondiep, maar ik gebruik wel altijd bruin. Weet het verschil eigenlijk niet goed tussen die twee?

Dat zwembad is huge btw:)
Bij bruin staat expliciet dat het niet onderhevig is aan getijden en seizoenen maar afhankelijk van hoe je het interpreteert, wel aan verdamping. Blauw is gewoon een water source waarvan ik denk dat helemaal los staat van die mechanics [verdamping/getijden] ? Maar dat is wat ik er van gemaakt heb in mn hoofd. Jouw "map" is sowieso wel vreemd want alle gespecialiseerde industrie raakt naar verloop van tijd "abandoned". Ik heb recourses aangevuld in de grond maar dat werkt niet. Bedrijven maken ook gewoon [dikke] winst en zijn niet onderhevig aan negatieve effecten/services.

Het is trouwens meer een vijver, eer zwemmen ook dolfijnen in af en toe. :P

• Fryskje
Het was een bijzonder jaar waarin het spel toch best wel enorm gegroeid is en waarin we tegen de verwachting in (althans voor mij) toch de asset editor gereleased kregen. Er zijn zeker al veel fixes geweest in het spel en ook mooie toevoegingen wat betreft DLC. Ik ben erg benieuwd wat het nieuwe jaar hierin voor ons gaat brengen en op persoonlijke noot ben ik toch ook wel nieuwsgierig naar de nieuwe CityState Metropolis (en Transport Fever3)

Dankjewel voor jullie tips en trucks en mooie plaatjes en de hulp en wat allemaal nog meer door het afgelopen jaar en ik wens jullie allemaal fijne dagen toe en een gezegend en gezond 2026!!

Enjoy!!

• The Martian
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Fryskje schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:29:
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar ik ben fan van OceanPass: https://mods.paradoxplaza.com/mods/92387/Any
Het is een relatief eenvoudige map, geen gekke dingen, bergen et cetera - maar een mooie rivier en kustlijn, en heel veel ruimte om lekker te bouwen :).
Ik speel zelf overigens altijd met all tiles unlocked, zodat je kan beginnen waar je maar wil.

[ Voor 5% gewijzigd door The Martian op 24-12-2025 18:52 ]

• Fryskje
The Martian schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:51:
[...]

Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar ik ben fan van OceanPass: https://mods.paradoxplaza.com/mods/92387/Any
Het is een relatief eenvoudige map, geen gekke dingen, bergen et cetera - maar een mooie rivier en kustlijn, en heel veel ruimte om lekker te bouwen :).
Ik speel zelf overigens altijd met all tiles unlocked, zodat je kan beginnen waar je maar wil.
Ik ga er ergens komende week misschien even naar kijken als er tijd is, ik heb hem al in skyve in de playlist gezet. Dankjewel voor de suggestie.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste