Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:17:
Er is ook een development diary met extra info en plaatjes :) https://forum.paradoxplaz...ary-1-road-tools.1590300/

Ziet er in ieder geval erg gaaf uit, vooral het maken van op- en afritten. Ook leuk dat er nu echte rotondes in zitten, maar natuurlijk geen turborotondes, dat kan de AI niet aan. :+

Parkeerplaatsen worden wel een dingetje als die echt 1 op 1 nodig zijn. Hoop dat ze wat alternatieven hebben naast gewoon een parkeerterrein, want anders kan je echt alleen maar Amerikaanse steden bouwen.
Parkeren langs de weg is mogelijk, naast parkeerterrein en "parking facilities", hetgeen vermoedelijk duidt op parkeergarages.

Daarnaast, is er natuurlijk ook de optie om je sims te motiveren om niet de auto maar openbaar vervoer te hanteren. Auto's hebben in Nederland ook voor iedere auto een parkeerplaats nodig, maar we hebben hier ook geen Amerikaanse steden :+.

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/u73tyf0fa8v1/2TkmTJ4RHkZEsA80Sg8iJS/6519e8e362d3f466c10db96e0a6736ea/cities-skylines-ii-road-tools-13_Parking_lots.jpg?w=1920&q=75

Maar zie bijvoorbeeld bovenstaande shot. Parkeerplaats. Maar ook veel auto's welk langs de weg geparkeerd staan, de auto's buiten de lichtere driving lanes.

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/u73tyf0fa8v1/2GusJ9PfjaQirI59d5fyIP/1600aff6386a5dc0d50570ce3af37c0b/cities-skylines-ii-road-tools_1_Overview.jpg?w=1920&q=75

Ik ben overigens benieuwd of een park zoals we zien binnen deze screenshot in CS II een wat meer positieve invloed gaat hebben op de buurt. In CS waren bomen veelal decorative only, op een gegeven moment ook wel effect op noise pollution. Maar voor wat betreft land value etc. had het nul waarde. Zou mooi zijn als het eindelijk een boost gaat geven aan land value zonder allerlei prefab parks in je parken te moeten gaan spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-07 21:01
psychodude schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Maar voor wat betreft land value etc. had het nul waarde. Zou mooi zijn als het eindelijk een boost gaat geven aan land value zonder allerlei prefab parks in je parken te moeten gaan spammen.
Volgen mij zeiden ze het in 't filmpje dat bomen in steden nut zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rejer schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Volgen mij zeiden ze het in 't filmpje dat bomen in steden nut zouden hebben.
In het filmpje wordt het volgende hierover gezegd:
You can even add decorative touches if you want to. They don't just look pretty, they can be useful too. So, those trees you use to line sidewalks add charm, and reduce noise pollution.
Noise pollution reduction is een gameplay element welk we kennen.

Voor wat betreft "charm", is het nog niet helemaal duidelijk wat hier mee bedoeld wordt bij mijn weten. Is dit een gameplay element, of is dit gewoon een soort visual appreciation zoals we al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 23:04
psychodude schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Ik ben overigens benieuwd of een park zoals we zien binnen deze screenshot in CS II een wat meer positieve invloed gaat hebben op de buurt. In CS waren bomen veelal decorative only, op een gegeven moment ook wel effect op noise pollution. Maar voor wat betreft land value etc. had het nul waarde. Zou mooi zijn als het eindelijk een boost gaat geven aan land value zonder allerlei prefab parks in je parken te moeten gaan spammen.
Ik meende dat ze in het videotje (~2:20)ook de term 'charm' noemen. De manier waarop ze die zin zegt naast 'besides making your city look good' en noise pollution reduction heb ik het idee dat 'charm' mogelijk een nieuwe 'land value' achtige stat gaat worden. Misschien iets dat invloed heeft op aantrekkelijkheid van woningen en commercie maar minder of niet op industrial zoning. Maar dat is pure speculatie van mijn kant ;)

Kan dan natuurlijk altijd nog zijn dat dat alleen geldt voor de prefab buildings en bomen die je attached aan een weg. Dat zou inderdaad erg jammer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door !GN!T!ON op 19-06-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!GN!T!ON schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:25:
[...]

Ik meende dat ze in het videotje (~2:20)ook de term 'charm' noemen. De manier waarop ze die zin zegt naast 'besides making your city look good' en noise pollution reduction heb ik het idee dat 'charm' mogelijk een nieuwe 'land value' achtige stat gaat worden. Misschien iets dat invloed heeft op aantrekkelijkheid van woningen en commercie maar minder of niet op industrial zoning. Maar dat is pure speculatie van mijn kant ;)

Kan dan natuurlijk altijd nog zijn dat dat alleen geldt voor de prefab buildings en bomen die je attached aan een weg. Dat zou inderdaad erg jammer zijn.
Een concept zoals "charm" zou wel cool zijn. Gewoon groene ruimte met wat bomen en paden in een stad zou inderdaad de landwaarde moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 11:41

Martinspire

Awesomeness

Rezania schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:17:
Ook leuk dat er nu echte rotondes in zitten, maar natuurlijk geen turborotondes, dat kan de AI niet aan. :+
Ik denk zelf dat ze nog met een grote update komen voor hele verschillende wegennetwerken. En mijn onderbuik voelt dat er wellicht ook Nederlandse wegen in komen. Want laten we eerlijk zijn: ons wegennetwerk is gewoon superieur. Zeker voor stadsplanners een leuke toevoeging met veel verschillende componenten die je nergens anders vindt.

Dus naast fietspaden en alles, komt er ook wel iets met turbo rotondes aan, desnoods nog een mod. Maar ook mixed zoning is een goede reden voor wat Nederlandse DLC. Nog wat sluizen en waterkeringen erbij en je hebt nog wat leuke dingetjes om overal te plaatsen. Ik zie het wel gebeuren als ze nu ook al thema's erin hebben zitten. En nog wat meer regio-gebonden DLC. Japan, midden-oosten, Frans, Brits, etc. Ze willen veel DLC uitbrengen, dus dan verwacht ik dat ze nu die kant op gaan. Daar is nog veel winst te behalen en zal makkelijker zijn als ze het zelf doen en voor modmakers waarschijnlijk teveel werk dus ook niet snel te vervangen.
Parkeerplaatsen worden wel een dingetje als die echt 1 op 1 nodig zijn. Hoop dat ze wat alternatieven hebben naast gewoon een parkeerterrein, want anders kan je echt alleen maar Amerikaanse steden bouwen.
Als het erin zit, dan zullen er ook wel parkeergarages in komen, het is alleen even afwachten of ze dan ook naar boven rijden of niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Martinspire schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 01:17:
[...]

Dus naast fietspaden en alles, komt er ook wel iets met turbo rotondes aan, desnoods nog een mod. Maar ook mixed zoning is een goede reden voor wat Nederlandse DLC. Nog wat sluizen en waterkeringen erbij en je hebt nog wat leuke dingetjes om overal te plaatsen. Ik zie het wel gebeuren als ze nu ook al thema's erin hebben zitten. En nog wat meer regio-gebonden DLC. Japan, midden-oosten, Frans, Brits, etc. Ze willen veel DLC uitbrengen, dus dan verwacht ik dat ze nu die kant op gaan. Daar is nog veel winst te behalen en zal makkelijker zijn als ze het zelf doen en voor modmakers waarschijnlijk teveel werk dus ook niet snel te vervangen.
Mixed zoning zit in CS2, is te zien in de trailer (zowel de zoning als de gebouwen). Bevestigt door two dollars twenty (de YouTuber die de stad heeft gebouwd). Groen gebouw, blauwe ondergrond in de zoning.
De eerste expansion-DLC is trouwens Bridges & Ports (Q2 2024), dus wie weet of daar sluizen in zitten.
Livelier coasts are now available with this new expansion, Bridges & Ports! With a new set of tools you are now able to create a bustling port to your city, and add beautiful new details like draw bridges and lighthouses. With over 100 new assets as well as the new addition of Marine Industries you can expand your waterfront landscape and connect your city in exciting new ways.
Ik hoop zelf dat fietsen en alle infrastructuur (paden, fietsrekken, etc.) daarom heen snel komen, want dat is van alles wat ik tot nu toe heb gezien het grootste gemis in de game.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 01:17:
[...]

Ik denk zelf dat ze nog met een grote update komen voor hele verschillende wegennetwerken. En mijn onderbuik voelt dat er wellicht ook Nederlandse wegen in komen. Want laten we eerlijk zijn: ons wegennetwerk is gewoon superieur. Zeker voor stadsplanners een leuke toevoeging met veel verschillende componenten die je nergens anders vindt.

Ik betwijfel persoonlijk een beetje of ze qua DLC een dusdanig pad in gaan slaan.

We zien wel een San Francisco Set als instant unlock binnen de expansion pass. Maar buiten dat om, is al het overige dat dusver is aangekondigd toch weer vrij generiek. Zoals "bridges and ports" en "beach properties".

En lijkt dus wederom een weg ingeslagen te worden voor met name functionaliteit binnen de DLC dan zozeer meer thematische content. Wil natuurlijk niet zeggen dat er geen thematische content in kan zitten, maar een echt bijvoorbeeld "Netherlands DLC" of "Tokyo DLC" verwacht ik niet zo snel.

Voor wat betreft het werk voor modmakers, zijn er voor CS natuurlijk al ontzettend veel mods. Waarvan mods van met name de laatste jaren van hoge kwaliteit, zowel voor wat betreft models als ook gebruikte texture resolutions.

Ik kan mij voorstellen dat hierin best wel wat assets vrij snel ook voor CS II uitgebracht gaan worden door de modders welk deze nog actief beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Cities: Skylines 2 Roadway Tools Incorporate at least 8 Amazing Mods!

Vond dit ook wel een goeie video waarin iets dieper wordt ingegaan op de highlight video die gister is gepost.

Wát een game gaat dit worden _O_ CS1 ook kapot gespeeld dus deze gaat er 100% zeker ook komen. Echt mega tof dat ze zoveel goeie add-ons in de base game hebben gestopt. Werd altijd een beetje gek van het feit dat je zoveel add-ons nodig had bij CS1, dat is hier totaal niet het geval zo te zien _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-07 15:10
Wat mij opviel, is dat ze het ook hebben over het aanleggen van wegen waarbij ook al power- en waterleidingen in verwerkt zitten. Dat is natuurlijk wel een stuk efficiënter dan alles na lopen.
Alleen zit ik dan weer te denken van wat als je wegen weghaalt, ontkoppel je dan ook meteen hele wijken van het water en stroom?

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
HMaster_II schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:30:

Alleen zit ik dan weer te denken van wat als je wegen weghaalt, ontkoppel je dan ook meteen hele wijken van het water en stroom?
Het wegennet zou (als je het natuurlijk op de juiste manier speelt) volledig interconnected moeten zijn.
Dus automatisch ook je water en stroom.
Ik denk dat ze veel klachten hebben gehad over (waste)water en power management en dat ze dat op deze manier hebben opgelost (gedoe altijd met wijken die zonder water zitten omdat je nog even vergeten was daar water aan te leggen zijn zo verleden tijd)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Het feit dat NUTS standaard onder de weg ligt was mijns inziens een van de (weinig) goede punten van SimCity 2013. Ik ben blij dat dit nu ook in CS2 is geïmplementeerd, want laten we eerlijk zijn, het neerleggen van leidingen/kabels is voornamelijk bezigheidstherapie in CS1. Vooral de leidingen, uiteindelijk ligt er gewoon een zo optimaal mogelijk gridpatroon van leidingen onder je steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:30:
Wat mij opviel, is dat ze het ook hebben over het aanleggen van wegen waarbij ook al power- en waterleidingen in verwerkt zitten. Dat is natuurlijk wel een stuk efficiënter dan alles na lopen.
Waarschijnlijk voor een deel ja, maar je ontkoppelt natuurlijk ook de weg. Road connectivity zal vermoedelijk toch een vereiste zijn. Dus ofwel, zonder weg toch geen bebouwing. Dan maakt water ook weer niet uit voor die huizen aangrenzend.

Voor het grote deel zal je verder toch in zekere zin een meer interconnected systeem hebben, waarbij uitval van één straat geen ramp zou moeten zijn. Behoudens indien je 1 gigantische straat aan lintbebouwing wilt maken en een stuk er tussenuit knipt :9.

In de praktijk was het aanleggen van dit soort leidingen natuurlijk gewoon een vorm van bezigheidstherapie. Voor wat betreft power lines, had keuze van locatie van lines nog enigszins een cosmetische rol. Maar water/sewage, dat was gewoon echt een kwestie van weg aangelegd. Over hetzelfde traject nogmaals een riool buis aanleggen. Dan is de huidige oplossing een fijne quality of life toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-07 08:48
Moet zeggen dat wat ik toe nu toe gezien heb (de roads highlight video dus) mijn verwachtingen flink heeft overtroffen. Het ziet er super uit, de flexibiliteit bij het maken van wegen vind ik ook mooi. De scherpe afritten van de snelweg, hoe de upgrade tool allerlei wegtypes onnodig maakt. Ziet er echt uit als dat ze er heel goed over nagedacht hebben en we straks op een veel makkelijkere manier mooie dingen kunnen maken.

Heb de pre-order geplaatst, doe ik normaal nooit maar ik heb wel vertrouwen in Colossal Order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik lees net dit in de development diary:
which sends out vehicles to keep roads in good condition, fighting wear and tear and decreasing the chances of traffic accidents.
Worden traffic accidents een ding?!

Edit: ja dus, super vet!
Road conditions also affect the chance of traffic accidents occurring, which halt traffic and cause gridlocks until they are secured and cleared. Road Maintenance takes care of these traffic accident aftermaths, clearing out the debris and allowing traffic to continue safely after the police have secured the site of the accident.

[ Voor 44% gewijzigd door Soepstengel op 20-06-2023 13:30 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:34
Kennelijk. Als je het wegenonderhoud een beetje negeert. Ben benieuwd naar de dev diary van volgende week waar ze dieper ingaan op verkeer. En mogelijk dit verder toelichten. Ook bijvoorbeeld spitsuren, ik verwacht (hoop) dat zoiets er ook in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
cracking cloud schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:47:
Kennelijk. Als je het wegenonderhoud een beetje negeert. Ben benieuwd naar de dev diary van volgende week waar ze dieper ingaan op verkeer. En mogelijk dit verder toelichten. Ook bijvoorbeeld spitsuren, ik verwacht (hoop) dat zoiets er ook in zit.
Misschien ook wel meer ongelukken in spitsuren ofzo?

Moet ook zeggen dat die maintenance vehicles er erg mooi uitzien, beetje meer Transport Fever 2 kwaliteit / uitstraling v.g.l.m. het cartoony van CS:1.

Ik zag in het filmpje van Biffa overigens ook een aantal (woon)flats die op straat niveau een garagedeur hebben, ik vermoed dat dit inbuilding parking is voor bewoners van dat gebouw. Zou het echt tof vinden als het ze is gelukt om de 'pocket car' in de ban te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
Ik ga er toch wel van uit dat je zelf wel kabels en pijpen nog neer kan leggen.
Bijvoorbeeld om een eilandje van water/stroom te kunnen voorzien ;)

Zo heb je dan dus ook echt niet altijd een weg nodig naar waar je mensen wil hebben, als ze er dan maar kunnen komen met openbaar vervoer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:50

Hoogie2004

Whohooooo

Wat interessante antwoorden op de forums over traffic, road building en path finding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKne6PIM1kv5PkCF7MpA3xv1cTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uuxTOWMNRhowISk8JEn2HPPg.png?f=fotoalbum_large

Volledige post: https://forum.paradoxplaz...0300/page-3#post-29012318

@RobinNL Excuus, dacht dat die link erbij stond... Ergens wat niet goed gepaste...

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-06-2023 19:35 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:39
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:20:
Wat interessante antwoorden op de forums over traffic, road building en path finding.
[Afbeelding]
Heb je ook een linkje? Dat leest misschien wat makkelijker :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:20:
[Afbeelding]

Volledige post: https://forum.paradoxplaz...0300/page-3#post-29012318

@RobinNL Excuus, dacht dat die link erbij stond... Ergens wat niet goed gepaste...
Helaas veel verwijzingen naar volgende week, maar kijk er wel naar uit. Ben heel benieuwd naar verkeersongevallen en hoe dat werkt.

Wel spijtig dat we geen snelheidslimiet kunnen kiezen. Dat zit dus vast aan het type van weg. Kwestie van tijd dat er een TMPE 2 komt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:22:

Zo heb je dan dus ook echt niet altijd een weg nodig naar waar je mensen wil hebben, als ze er dan maar kunnen komen met openbaar vervoer.
Ja goed punt... moet mogelijk zijn, want je kan moeilijk een klein eilandje zelfvoorzienend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongetwijfeld. Ergens kwam ergens voorbij dat onder highways ze ook niet inbegrepen zijn bijvoorbeeld. Dus indien je meerdere kleine steden bouwt, zul je ze ook willen verbinden. Maar meer praktisch gezien voor je aaneengelegen stukken stad, is het lijntjes riolering/waterleiding trekken gelukkig voorbij :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04

Nakebod

Nope.

Neem eigenlijk aan dat dat wel mogelijk blijft.
In 1 van de video's zie je bijv dat snelwegen geen leidingen hebben, zou gek zijn als je 2 gebieden ver van elkaar bouwt dat je alle infrastructuur ook 2x zou moeten bouwen.

Ben wel enorm benieuwd naar de Traffic AI uitleg komende week. Hopelijk dat het I-gedeelte van AI nu eindelijk waargemaakt kan worden :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Flying Hawkic schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:53:
[...]

Wel spijtig dat we geen snelheidslimiet kunnen kiezen. Dat zit dus vast aan het type van weg. Kwestie van tijd dat er een TMPE 2 komt dus.
Toch hebben ze wel wat functionaliteit van TM:PE in het CS2 straks want je kan zebrapaden, stopborden en rijrichting (deels) regelen. Maar mee eens dat er gewoon weer een TM:PE-2 moet komen voor nog meer.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe bussen straks stoppen in haltehavens. Hopelijk hebben ze gefixt dat ze niet meer een deel van de rijbaan blokkeren waardoor je alsnog opstoppingen krijgt. En het aantal sims op straat mag ook wel wat minder, dat escaleert in CS1 ook regelmatig gruwelijk uit de klauwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:40
Ik denk dat je dat in ieder geval zelf kan oplossen door een klein stukje extra rijstrook aan te leggen en daar een busbaan van te maken. Vervolgens zet je daar de halte neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Crazz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:50:
[...]

Toch hebben ze wel wat functionaliteit van TM:PE in het CS2 straks want je kan zebrapaden, stopborden en rijrichting (deels) regelen. Maar mee eens dat er gewoon weer een TM:PE-2 moet komen voor nog meer.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe bussen straks stoppen in haltehavens. Hopelijk hebben ze gefixt dat ze niet meer een deel van de rijbaan blokkeren waardoor je alsnog opstoppingen krijgt. En het aantal sims op straat mag ook wel wat minder, dat escaleert in CS1 ook regelmatig gruwelijk uit de klauwen ;)
Ik denk dat ze dat inderdaad hebben opgelost. Op deze afbeelding lijkt mij de halte breed genoeg voor een bus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6ZflMpXa04gqVm3sPecjEAOEcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO4pyXELKN8jeZEl3pf9lYRG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Als ze die kleur van de rijstroken zo laten (m.n. op de kruisingen) dan ga ik me toch maar eens verdiepen in mods maken.
Ben ook benieuwd hoe het gaat werken met het toepassen van extra’s aan een stuk weg. Bv bomen of brede trottoirs. Zou mooi zijn als je dat straks gewoon kan kopiëren en plakken zodat je niet als je later de weg een stukje doortrekt weer helemaal opnieuw de juiste bomen e.d er bij hoeft te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:51:
Als ze die kleur van de rijstroken zo laten (m.n. op de kruisingen) dan ga ik me toch maar eens verdiepen in mods maken.
Ben ook benieuwd hoe het gaat werken met het toepassen van extra’s aan een stuk weg. Bv bomen of brede trottoirs. Zou mooi zijn als je dat straks gewoon kan kopiëren en plakken zodat je niet als je later de weg een stukje doortrekt weer helemaal opnieuw de juiste bomen e.d er bij hoeft te zoeken.
Ik vind het wel een leuke indicatie van slijtage op de weg, maar ik vind het vreemd dat het ook al zo is als je de weg net hebt aangelegd. Ik zou het logischer vinden dat als de weg net is aangelegd, dat hij een mooie gelijke kleur heeft, en dat die kleur dan stilaan vervaagt als er onderhoud nodig is. Zo heb je dan een visuele indicatie van slijtage. Maar wellicht doen ze het gewoon om visueel duidelijk te maken hoe de rijstroken lopen, maar het effect is op kruispunten wat teveel, vind ik ook. Vooral waar de banen elkaar overlappen.

Goed punt van dat kopiëren van een stuk weg. Lijkt mij een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:04
Weet niet of het hier al bekend was. Maar ik zag dat de game in Xbox Gamepass komt. Zelf ga ik em nog wel gewoon kopen overigens, wil em toch zelf hebben op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Donderdag komt er nog een "dev insight", wat dat ook inhoudt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61ooDKs16V631wHlR7N6Jx9h1UI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PoGUWJSfFBK3G455LZHP2M0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvp2WCvWUf73eo_DlQ5UXajO6b8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7LIbGaqFXhl0K6Ln87DOLDc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmzMl-uwwZXIyeBuCzvjBabOhiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rbn0kHY5snYJXSvg2G5Brjb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:29:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Interessant. Zou dat ook al deze week donderdag gelden voor de eerste feature highlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Goeie, staat er niet expliciet bij vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehardmking
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 18:32
op deze pagina worden tot de release allerlei Features gepost met filmpjes. Ik zeg na 24 oktober komt er nog weinig van slapen. De eerste staat live.....!!!!! #kannietwachten

https://www.paradoxintera...ties-skylines-ii/features

[ Voor 4% gewijzigd door diehardmking op 21-06-2023 14:24 . Reden: linkje werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:19
Ziet er erg goed uit allemaal! Hopelijk weer met goede mod integratie (is dat al bevestigd?) en redelijke optimalisatie voor pc's en dan wordt dit zo goed als zeker wel een instant-buy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen ook gerenderde tunnels en ondergrondse parking bevestigd. In mijn screenshot hierboven zoe je ter hoogte van de bushalte ondergronds iets in het oranje, misschien een tunnel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2ZjFyw0KBi9JWIrptYSMY48e58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9j71JMwEQOxEAnsoOjL19CT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB7ixCaIRbQWd2ZnNTPmYNl8gj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlMZFYasvxUsx2o9ZzgvxEPM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMnR__XKIQsLqiOHrfSXEDfpraU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IaiDJvYKXFlFCjjRmTOjCkCK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07 21:45
Meer dan enkel Amerikaanse wegen? Gaaf! Hopen dat er klinkerwegen in zitten. :+ Maar zal wel weer generiek Europees worden ipv meer specifiek zoals Nederland.

[ Voor 33% gewijzigd door Rezania op 21-06-2023 22:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar had je dit eigenlijk gevonden want ik vind het nergens terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:59:
Minimum:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel® Core™ i7-4790K / AMD® Ryzen™ 5 1600X
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: Nvidia® GeForce™ GTX 780 (3GB) or AMD® Radeon™ RX 470 (4GB)
  • Sound Card: TBC
Recommended:
  • Requires a 64-bit processor and operating system
  • Processor: Intel® Core™ i7-9700K | AMD® Ryzen™ 5 5600X
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: Nvidia® GeForce™ RTX 2080 Ti (11GB) | AMD® Radeon™ RX 6800 XT (16GB)
  • Sound Card: TBC
toon volledige bericht
Weet iemand toevallig of deze GPU-eisen op basis van een bepaalde resolutie zijn? Bijv. 1920*1080 of 4k?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:49:
[...]
Weet iemand toevallig of deze GPU-eisen op basis van een bepaalde resolutie zijn? Bijv. 1920*1080 of 4k?
Dat durf ik je niet te zeggen, ik vond ik deze systeemeisen op Steam. Ben benieuwd of er binnenkort meer over bekend word :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

G_Dragon schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Dat durf ik je niet te zeggen, ik vond ik deze systeemeisen op Steam. Ben benieuwd of er binnenkort meer over bekend word :D
Ok :)

Vind deze trouwens wel opvallend: Sound Card: TBC, ben benieuwd wat dat gaat worden :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Ok :)

Vind deze trouwens wel opvallend: Sound Card: TBC, ben benieuwd wat dat gaat worden :P
Haha ja je haalt me de woorden uit de mond :X
Misschien komen er later nog wel veel duidelijkere systeemeisen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

G_Dragon schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Haha ja je haalt me de woorden uit de mond :X
Misschien komen er later nog wel veel duidelijkere systeemeisen.
Zou haast m'n Audigy 2 ZS Platinum onder het stof weghalen :+ ..... oh wacht, die is van voor PCIe era :X

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK
Ik zal wel 1 van de weinige zijn die nog daadwerkelijk een dedicated geluidskaart gebruikt :)

Minimum settings is altijd beetje gek verhaal, veel uitgevers hebben het dan over 30fps op 1920, maar je kan er niet van uitgaan, daarbij krijg je bij dit spel ook weer een hoeveelheid aan mods waarmee je de game zwaarder maakt en dan nog de dlc die vaak ook wel iets van invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 15:35
De eerste was en is het enigste spel waar ik meer als 1500 uur in heb zitten, prachtig spel vind ik het. De ene keer alleen vanilla, de andere keer met zoveel mods, props en aanverwante dingen dat je dacht "wat moet ik er allemaal mee". Alleen jammer dat de DLC vrij prijzig is maar daar koos ik steeds zelf voor. Hopelijk wordt deel twee net zo'n groot succes en dan zullen hier ook weer vele vele uren in gaan zitten. Ik kijk er in ieder geval naar uit om met deze aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-07 15:35
TeK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:10:
Ik zal wel 1 van de weinige zijn die nog daadwerkelijk een dedicated geluidskaart gebruikt :)
Ik gebruik ook gewoon de geluidskaart van het moederbord, de huidige moederborden hebben een voor mij meer dan prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TeK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:10:
daarbij krijg je bij dit spel ook weer een hoeveelheid aan mods waarmee je de game zwaarder maakt en dan nog de dlc die vaak ook wel iets van invloed hebben.
Dat heeft met name invloed op RAM heb ik gemerkt. C:S1 gebruikt rond de 24GB, van 64GB.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Flying Hawkic schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Het is er nu niet meer op terug te vinden, kan dat?
Klopt, het was een story. Denk niet dat ze die bewaard hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Klopt, het was een story. Denk niet dat ze die bewaard hebben
Ze hebben het verder op geen enkel ander kanaal verspreid, misschien hebben ze zich bedacht :). We zien wel of er vandaag iets verschijnt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Behind The Road Tools | Developer Insights #1 | Cities: Skylines II

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Behind The Road Tools | Developer Insights Ep 1 | Cities: Skylines II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan toch :).

Ok we kunnen vanaf nu dus op maandag en donderdag telkens om 16u videootjes verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 07:39
Gaaf om te zien hoe de developers zelf ook enthousiast zijn over de nieuwe CS. Wordt echt verteld met passie en een brede lach op het gezicht. Dat alleen al laat toch zien dat dit spel echt gaaf gaat worden.

In de video zie je trouwens toch steeds meer functionaliteiten en details dat dit toch een preorder waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Worden nog vier lange maanden ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
cracking cloud schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:40:
Worden nog vier lange maanden ben ik bang :)
Daarom houd ik nu ook op met kijken en volgen, is veel leuker het zelf te ontdekken uiteindelijk. Ik hoop vooral dat grote mods als TMPE niet meer nodig zijn en je zelf geen lane-management meer hoeft te doen. Op zich best leuk zo'n puzzle maar bij een volgend knooppunt wil het dan nog wel eens gebeuren dat je weer helemaal terug moet om er achter te komen dat er toch een lusje niet goed staat. Verder lijkt alles scherper en de auto's minder cartoony. Ik geloof het allemaal wel en ik zie het in oktober allemaal wel. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Daarom houd ik nu ook op met kijken en volgen, is veel leuker het zelf te ontdekken uiteindelijk. Ik hoop vooral dat grote mods als TMPE niet meer nodig zijn en je zelf geen lane-management meer hoeft te doen. Op zich best leuk zo'n puzzle maar bij een volgend knooppunt wil het dan nog wel eens gebeuren dat je weer helemaal terug moet om er achter te komen dat er toch een lusje niet goed staat. Verder lijkt alles scherper en de auto's minder cartoony. Ik geloof het allemaal wel en ik zie het in oktober allemaal wel. :)
Op basis van wat we nu weten, zal je toch een TMPE willen hebben. Het is bijvoorbeeld al bevestigd dat snelheidslimieten vast hangen aan het type weg (niet zelf in te stellen). Ik vraag me af of je verkeerslichten aan elkaar kan koppelen om een "groene golf" te maken, of dat je zelf kan beslissen welken lichten hoe lang op groen staan enz. Dat heb ik nog niet gezien en ik vrees ook dat dat er niet in zal zitten (en als dat het geval is, verwacht ik snel een TMPE 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 23:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dedicated lanes lost de bulk van je problemen op, de dingen die jij noemt vind ik marge. Ik snap overigens best dat er [genoeg] mensen zijn die dat wel leuk vinden om te doen en die laatste procenten traffic flow eruit willen peuren. Volgens mij is dedicated lanes ook niet moeilijk te programmeren op kruisingen/splitsingen. Op de snelweg zou je de rechter rijbaan dedicated kunnen maken voor verkeer dat de eerst mogelijke afslag neemt en dan elke baan naar links afslag +1 +2 >3 b.v. Dan 4 nodes na de afslag alles 1 opschuiven naar rechts, dat geeft invoegend verkeer ruimte om in de juist baan te ritsen. Volgens mij scheelt dat al een hele hoop t.o.v. deeltje 1.

Ik moest door bovenstaande ook nog even denk aan "lane mathmetics" maar heeft iemand toevallig al een snelweg voorbij zien komen waar er een baan bijkomt of afgaat? Ik was wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien aangezien dat er in deel 1 niet uitziet zonder zelf wat te gaan schuiven.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Wat wordt er ongeveer in verteld?

offtopic:
Zit hier in Spanje met matig internet, video's kijken lukt hier niet.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Wat wordt er ongeveer in verteld?

offtopic:
Zit hier in Spanje met matig internet, video's kijken lukt hier niet.
Indien je de andere vids hebt gezien, meest noemenswaardig:

1. Gemak van stacking roads getoond, met een voorbeeld van 5-laags gestackte weg :+.
2. Pedestrian street (voor voetgangers + geselecteerde voertuigen: niet gespecificeerd buiten "city vehicles", maar ik vermoed dus ambulance, politie, etc).
3. Intersection prefabs getoond.
4. Klein inzicht in parking lots. Enkele presets van diverse grootten getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
psychodude schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:41:
[...]

Indien je de andere vids hebt gezien, meest noemenswaardig:

1. Gemak van stacking roads getoond, met een voorbeeld van 5-laags gestackte weg :+.
2. Pedestrian street (voor voetgangers + geselecteerde voertuigen: niet gespecificeerd buiten "city vehicles", maar ik vermoed dus ambulance, politie, etc).
3. Intersection prefabs getoond.
4. Klein inzicht in parking lots. Enkele presets van diverse grootten getoond.
Thnx! Ik heb de vorige video's gezien, dus ik kan er wel een beeld mee maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Vind het wel jammer dat ze dan wel gestackte roads simpel maken maar er dan voor kiezen om er nog geen verhoogd station in te doen, vind ik wel gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeK schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:03:
Vind het wel jammer dat ze dan wel gestackte roads simpel maken maar er dan voor kiezen om er nog geen verhoogd station in te doen, vind ik wel gemiste kans.
Feature 3 is o.a. public transporation. Ik kan mij voorstellen dat ze dat soort zaken mogelijk juist nog even achter de hand willen houden om hype op te bouwen.

Zo zie je ook in de gameplay trailer bijvoorbeeld toch een redelijke nadruk op roads en een aantal zaken gerelateerd tot de wegen welk we momenteel voorbij hebben zien komen. En Two Dollars Twenty heeft ook aangegeven dat voor het bouwen van de stad, hij dit gedaan heeft aan de hand van een storyboard meegegeven door CO.

Ik vermoed dan ook dat er best nog wat verrassingen kunnen komen in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Ik zag nu ook nog wat beter iets over de rotondes, met de 4 verschillende afmetingen. Opvallend in het filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=cHvINwjMzAg, vanaf 4:30 ongeveer) was wel dat de wegen op de rotonde afhankelijk zijn van de wegen die naar de rotonde toe leiden. Dus een 4 baans weg (2x2) geeft op de rotonde ook 2 rijstroken. De doorsnede van de rotonde zelf lijkt daar niet van invloed op. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met rotondes waar verschillende wegen op uit komen. Is dan standaard de grootste weg de basis?

Hopelijk komt er ook decoration specifiek voor de rotondes, niet dat we zelf alleen wat bomen en struiken kunnen planten.

[ Voor 13% gewijzigd door Crazz op 22-06-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 14-07 22:22
LoneRanger schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:53:
Dedicated lanes lost de bulk van je problemen op, de dingen die jij noemt vind ik marge. Ik snap overigens best dat er [genoeg] mensen zijn die dat wel leuk vinden om te doen en die laatste procenten traffic flow eruit willen peuren. Volgens mij is dedicated lanes ook niet moeilijk te programmeren op kruisingen/splitsingen. Op de snelweg zou je de rechter rijbaan dedicated kunnen maken voor verkeer dat de eerst mogelijke afslag neemt en dan elke baan naar links afslag +1 +2 >3 b.v. Dan 4 nodes na de afslag alles 1 opschuiven naar rechts, dat geeft invoegend verkeer ruimte om in de juist baan te ritsen. Volgens mij scheelt dat al een hele hoop t.o.v. deeltje 1.

Ik moest door bovenstaande ook nog even denk aan "lane mathmetics" maar heeft iemand toevallig al een snelweg voorbij zien komen waar er een baan bijkomt of afgaat? Ik was wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien aangezien dat er in deel 1 niet uitziet zonder zelf wat te gaan schuiven.
En niet te vergeten Hugo There!

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Laatst online: 14-07 13:12
Ik ben erg benieuwd naar de Feature Highlight van komende maandag naar Traffic AI. Ik zou het erg gaaf vinden als het (Amerikaanse) keep-your-lane principe op highways wordt losgelaten en het meer Europese ‘rechts houden, links inhalen’ principe gesimuleerd wordt. Dus zolang voertuigen niet in de buurt van hun afrit rijden houden ze rechts tenzij ze een langzamer voertuig tegenkomen, dan halen ze in. Pas als ze hun afrit naderen (bijvoorbeeld vanaf 3 nodes stroomopwaarts) ‘sorteren’ ze voor op de rechter rijstrook (of sluiten ze aan in de wachtrij daar). Het verkeer dat er nog niet af hoeft gaat daar vervolgens gewoon omheen vanuit het principe ‘links inhalen’. Dan krijg je niet meer dat voertuigen al aan het begin van de highway hun rijstrook baseren op waar ze er kilometers ver af moeten en dus zo hele rare wachtrijen ontstaan terwijl andere rijstroken gewoon vrij zijn.
In CS1 was dit niet mogelijk vanwege de manier hoe pathfinding werd gemodelleerd, maar misschien dat het nu wel is gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Van de dev diary:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbFKAULjeafLCGNEBofLSx0bGFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RjMNQ8smKVsG6s2cyr0MGMOl.png?f=fotoalbum_large

Welcome to hell! }) :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3y6mZ69MQj6Xqvyxc0xZgU2BO3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHEQ56tYHZkuxRil8XLE9p36.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Ondertussen wel echt helemaal hyped, het gaat echt een zo veel beter spel worden! :D Gaat nog lang duren tot oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
jochem05 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:36:
Ik ben erg benieuwd naar de Feature Highlight van komende maandag naar Traffic AI. Ik zou het erg gaaf vinden als het (Amerikaanse) keep-your-lane principe op highways wordt losgelaten en het meer Europese ‘rechts houden, links inhalen’ principe gesimuleerd wordt. Dus zolang voertuigen niet in de buurt van hun afrit rijden houden ze rechts tenzij ze een langzamer voertuig tegenkomen, dan halen ze in. Pas als ze hun afrit naderen (bijvoorbeeld vanaf 3 nodes stroomopwaarts) ‘sorteren’ ze voor op de rechter rijstrook (of sluiten ze aan in de wachtrij daar). Het verkeer dat er nog niet af hoeft gaat daar vervolgens gewoon omheen vanuit het principe ‘links inhalen’. Dan krijg je niet meer dat voertuigen al aan het begin van de highway hun rijstrook baseren op waar ze er kilometers ver af moeten en dus zo hele rare wachtrijen ontstaan terwijl andere rijstroken gewoon vrij zijn.
In CS1 was dit niet mogelijk vanwege de manier hoe pathfinding werd gemodelleerd, maar misschien dat het nu wel is gelukt.
Ik hoop het ook, want dat hele Amerikaanse 'keep your lane' principe vind ik alleen maar op mijn zenuwen werken als ik daar moet rijden. En in de praktijk betekent het ook dat ik gewoon continue moet wisselen, aangezien langzame rijders gewoon in de baan blijven rijden waar ze al zijn. Ik denk dat de kans groot is dat er een meer Europees model komt van hoe verkeer zich over de verschillende banen van een snelweg zal verdelen.
Ten eerste is de ontwikkelaar Europees, dus ik mag hopen dat ze meer naar ons superieure ( O-) ) wegennet kijken. Er is al aangegeven dat er ook niet-Amerikaanse wegennetwerken mogelijk zullen zijn, en links rijden ook weer mogelijk is, dus hopen.
Ten tweede kan je in de trailer zien dat auto's van baan wisselen om politie, brandweer, ambulances, etc. er langs te laten. Dit suggereert wat intelligentie betreft het gebruik van banen.

Kijk heel erg uit naar de traffic AI feature highlight en ook van hoe het in de praktijk zal werken. Het zal sowieso beter zijn, dat is al erg fijn natuurlijk. Ook al moest ik wel lachen om een post die ik eerder op Reddit zag. De OP waarschuwde mensen dat de betere AI niet hun problemen magisch oplost als je een auto afhankelijke stad bouwt. :+ Je zal ook moeten investeren in OV en mixed zoning, zodat cims de auto niet eens hoeven te pakken. En dat is pas echt gaaf imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZeDK85s_mrfgNHBA7Od-IoL6uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKL1V1IJ8uYnwK35rZSVQWxc.png?f=fotoalbum_large

De Erasmusbrug zal in ieder geval sowieso mogelijk zijn. :D *O*

Erg gaaf die upgrade tool, doet met denken aan Transport Fever 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Rezania op 23-06-2023 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De simulatie lijkt zoveel dieper te gaan als in CS1, heerlijk.

De kabels onder de wegen hebben een maximale capaciteit aan stroom die ze kunnen transporteren, dus moet je soms misschien toch nog powerlines plaatsen waar de weg de capaciteit niet aan kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0KBZRjg1CmK0i_BARYC67WW4Tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VJPacAKEWPlMx9GHyjlJEPUT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Zie ik in dat screenshot nou een Texas U turn?

Zoveel meer mogelijkheden met wegen in vanilla is echt super. Speel zelf het liefst vanilla en dan zijn deze features meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als de game pas in oktober uit komt, dan zal de laatste maand wel gevuld worden met lets plays denk ik. Ondertussen is de game dan al wel gold en zijn ze vooral bezig met bugfixen waardoor je dat prima kunt doen, lijkt mij.

Vind de vibe van de filmpjes wel prima. Niet te serieus en niet te zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doinque
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Heel moeilijke vraag wellicht. Zou deze laptop CS2 aankunnen op een aanvaardbare manier?

https://estore.asus.com/be-nl/90nr0gw1-m00a60-fx507zc.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

doinque schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:46:
Heel moeilijke vraag wellicht. Zou deze laptop CS2 aankunnen op een aanvaardbare manier?

https://estore.asus.com/be-nl/90nr0gw1-m00a60-fx507zc.html

Alvast bedankt!
Ligt deels natuurlijk aan wat jij aanvaadbaar vind, maar gezien het geheugen van de grafische kaart zal je de game waarschijnlijk op lage grafische settings moeten zetten. Qua CPU/RAM is het helemaal lastig te zeggen wat de impact is (en of die er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:27:
[...]

Als de game pas in oktober uit komt, dan zal de laatste maand wel gevuld worden met lets plays denk ik. Ondertussen is de game dan al wel gold en zijn ze vooral bezig met bugfixen waardoor je dat prima kunt doen, lijkt mij.

Vind de vibe van de filmpjes wel prima. Niet te serieus en niet te zakelijk.
Vroeg mij ook al af wat er in die laatste maand gaat gebeuren. Doen ze een let's play als de game nog niet uit is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:18:
De simulatie lijkt zoveel dieper te gaan als in CS1, heerlijk.

De kabels onder de wegen hebben een maximale capaciteit aan stroom die ze kunnen transporteren, dus moet je soms misschien toch nog powerlines plaatsen waar de weg de capaciteit niet aan kan.
[Afbeelding]
Ja, cool om te zien dat er op verschillende vlakken meer van die complexiteit in zit. Wellicht zal je grote stroomverbruikers dan inderdaad met hoogspanning moeten verbinden (bv. industriegebieden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Ten tweede kan je in de trailer zien dat auto's van baan wisselen om politie, brandweer, ambulances, etc. er langs te laten. Dit suggereert wat intelligentie betreft het gebruik van banen.
Heb je daar een timestamp van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
Geen pocket cars
cars have to park somewhere if citizens aren't using them
https://forum.paradoxplaz...ols.1590300/post-29019901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:03
Heel nice. Verandert de gameplay wel behoorlijk, zeker rondom openbaar vervoer en unique buildings.

Hyped *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:35:
[...]

Heb je daar een timestamp van?
Geen timestamp, wel een linkje: https://www.reddit.com/r/...in_the_road_tool_trailer/

Ongelukken zullen volgende week uitgebreider worden besproken werd op het forum gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:22:
[...]

Geen timestamp, wel een linkje: https://www.reddit.com/r/...in_the_road_tool_trailer/

Ongelukken zullen volgende week uitgebreider worden besproken werd op het forum gezegd.
Vraag is of auto's dit gedrag ook buiten ongevallen gaan doen inzetten. Dat is nog even afwachten denk ik.

Persoonlijk weet ik overigens niet zozeer wat hierin nu het meest wenselijk is.

Enerzijds is het fijn dat auto's van baan kunnen wisselen. Maar tegelijkertijd denk ik wel dat een primair rijden via een keep your lane vermoedelijk interessanter zal zijn om naar te kijken. Behoudens indien auto's meer met variabele snelheid gaan rijden.

Want uiteindelijk is dat tenslotte de enige reden om anderen in te halen. In CS I rijdt (zo'n beetje) alles met gelijke snelheid. En zou het dus betekenen dat vrijwel alleen de rechter baan gevuld zal gaan worden op wegen tot er filevorming optreedt. Iets dat natuurlijk ook weer niet realistisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:40
Nouja, in CS1 is het grote probleem dat men al kilometers vooraf voorsorteert. Dus ik hoop wel dat de auto's ook van rijbaan wisselen om files te voorkomen ipv allemaal rechts blijven om de afslag over tig kilometers te nemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog 57 minuutjes

Bekijk op YouTube
Traffic AI I Feature Highlights Ep 2 I Cities: Skylines II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://forum.paradoxplaz...ary-2-traffic-ai.1591141/ of https://www.paradoxintera...es-ii/features/traffic-ai voor de feature highlight van vandaag.

EDIT:
Goed om te horen dat ze meerdere cores gaan gebruiken voor de simulatieberekeningen en dat de (arbitraire) limieten daar weg zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door MatHack op 26-06-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dit ziet er heel tof uit!
Ben benieuwd of de props uit CS:1 meegenomen kunnen worden naar CS:2. Ik heb nogal wat bestaande auto's toegevoegd aan het spel; zoals een Hyundai Kona, Peugeot 208, wat Volvo's....

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind de wegen vrij leeg op die grote steden trouwens. En ook weinig files te zien daardoor dus kan nog niet echt oordelen of de veranderingen zoveel uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
Martinspire schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:51:
Ik vind de wegen vrij leeg op die grote steden trouwens. En ook weinig files te zien daardoor dus kan nog niet echt oordelen of de veranderingen zoveel uitmaken
Dit idee had ik ook, of komt het doordat de traffic nu zoveel beter te handelen is dat er dus niet zulke grote files ontstaan als je beetje degelijk bouwt.

Of hebben ze speciaal gerecord op plekken waar het rustig was, beetje moeilijk te oordelen.
Wat wel duidelijk is is dat meeste file problemen in 1 kwamen door slecht weg gebruik natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
MatHack schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:08:
https://forum.paradoxplaz...ary-2-traffic-ai.1591141/ of https://www.paradoxintera...es-ii/features/traffic-ai voor de feature highlight van vandaag.

EDIT:
Goed om te horen dat ze meerdere cores gaan gebruiken voor de simulatieberekeningen en dat de (arbitraire) limieten daar weg zijn.
Also, as a major improvement to the first game in the series, Cities: Skylines II doesn’t feature hard limits for agents moving about in the city. Overall, the performance of the simulation and pathfinding is vastly improved which means larger populations are possible. The only real limits to the simulation are the hardware limitations on the platform running the game.
Kan niet wachten voor de eerste posts van "Only 10 fps at only 10.000.000 cims, this game is unoptimized garbage!!!" :+ Dat zie je ook vaak helaas bij Transport Fever 2, dat spel kent ook geen ingebouwde limieten. Niet iedereen begrijpt dat even goed.

Voor de rest weer een gave update. Ik ga overal tolwegen maken, parking extra duur maken of gewoon niet aanbieden en OV gratis. Voila, verkeersproblemen opgelost. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Rezania op 27-06-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:12:
[...]

[...]

Kan niet wachten voor de eerste posts van "Only 10 fps at only 10.000.000, this game is unoptimized garbage!!!" :+ Dat zie je ook vaak helaas bij Transport Fever 2, dat spel kent ook geen ingebouwde limieten. Niet iedereen begrijpt dat even goed.

Voor de rest weer een gave update. Ik ga overal tolwegen maken, parking extra duur maken of gewoon niet aanbieden en OV gratis. Voila, verkeersproblemen opgelost. :*)
Is tol al bevestigd? Ik heb het nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 13:42
Ik ben vooral benieuwd nu er betere multicore performance wordt vermeld of een 16 core over een 8 core een betere investering is voor Cities Skylines II.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

[...]

Kan niet wachten voor de eerste posts van "Only 10 fps at only 10.000.000, this game is unoptimized garbage!!!" :+ Dat zie je ook vaak helaas bij Transport Fever 2, dat spel kent ook geen ingebouwde limieten. Niet iedereen begrijpt dat even goed.

Haha mja die limieten zijn soms nog wel nuttig. Ik hoop dat ze het mogelijk maken dingen te prioriteren en bepaalde zaken wat minder te geven om andere zaken indrukwekkender te maken. Ik zie liever veel auto's en poppetjes lopen dan andere zaken. Waar iemand anders weer liever de policies en transport ziet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-07 15:16
Benieuwd hoe groot de verschillen gaan worden tussen PC en PS5. Qua controls vond ik CS1 zeer innovatief maar hoop vooral dat alle functionaliteiten ook overal beschikbaar zijn.

het ziet er iig erg indrukwekkend uit. En dan te denken dat sommigen niet zaten te wachten op CS2 want alles zat al in CS1 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 10:05
Viel mij en CPP ook op, maar kan ook komen doordat het nog een beta build is/was. Het feit dat de motoren rondrijden zonder iemand erop wijst daar iig wel op :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
ja die lege motoren is inderdaad vanwege early builds zoals bevestigd in het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastig is te oordelen in dit filmpje met name op wat voor een andere manieren de AI momenteel mobiliseert, en hoe de balans tussen sims en buildings is. Dit laatste is in CS I natuurlijk een beperking geweest. Een stad van circa 70k sims, kwam toch al snel meer overeen met circa 500k - 1 miljoen real life bevolking. Dus dat kan een factor zijn.

Maar daarentegen, een stad met circa 700k inwoners kan prima nauwelijks auto's op de weg hebben. Een goed voorbeeld daarvan is binnen Europa bijvoorbeeld Oslo. Waar je in vergelijking met bijvoorbeeld Rotterdam nauwelijks auto's ziet.

Ook hebben we weinig info over de city layout. Het kan natuurlijk best zijn dat de stad redelijk efficiënt is in de zin van goede balans tussen woningen en job/commercial. Zo zie je namelijk best wat mensen zich te voet verplaatsen in plaats van in een auto.

In onderstaande shot uit de dev diary, is in ieder geval op te maken dat het niet altijd een succes hoeft te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/u73tyf0fa8v1/4zwMBkEBoY3BXQCFjxQs1B/de9cdb26ab125063b385622e9652e822/Cities-skylines-ii-traffic-ai3.png?w=1920&q=75

Dus ik kan mij voorstellen dat onder suboptimale omstandigheden, het best druk kan zijn op de wegen. En laten we wel wezen, ons vergelijksmateriaal, de werkelijkheid zoals wij deze in Nederland gewend zijn, is natuurlijk bijzonder suboptimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Kan niet wachten voor de eerste posts van "Only 10 fps at only 10.000.000 cims, this game is unoptimized garbage!!!" :+ Dat zie je ook vaak helaas bij Transport Fever 2, dat spel kent ook geen ingebouwde limieten. Niet iedereen begrijpt dat even goed.
Ik denk dat hierin met name ook meespeelt hoe goed de multicore support is. Zeker voor een sim game. Sure, 10.000.000 cims op dit moment zal vast suboptimaal zijn.

Maar indien over 10 jaar met een 100-core CPU die performance nog even bagger is, dan is het natuurlijk gewoonweg slecht geoptimaliseerd.

En dat is natuurlijk iets dat maar al te vaak gezien wordt. Waar fps bagger is omdat een klein aantal cores, of soms zelfs slechts een single core 100% belast wordt. Maar overal CPU of GPU belasting beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

psychodude schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:37:
[...]

Lastig is te oordelen in dit filmpje met name op wat voor een andere manieren de AI momenteel mobiliseert, en hoe de balans tussen sims en buildings is. Dit laatste is in CS I natuurlijk een beperking geweest. Een stad van circa 70k sims, kwam toch al snel meer overeen met circa 500k - 1 miljoen real life bevolking. Dus dat kan een factor zijn.

Maar daarentegen, een stad met circa 700k inwoners kan prima nauwelijks auto's op de weg hebben. Een goed voorbeeld daarvan is binnen Europa bijvoorbeeld Oslo. Waar je in vergelijking met bijvoorbeeld Rotterdam nauwelijks auto's ziet.

Ook hebben we weinig info over de city layout. Het kan natuurlijk best zijn dat de stad redelijk efficiënt is in de zin van goede balans tussen woningen en job/commercial. Zo zie je namelijk best wat mensen zich te voet verplaatsen in plaats van in een auto.

In onderstaande shot uit de dev diary, is in ieder geval op te maken dat het niet altijd een succes hoeft te zijn.

[Afbeelding]

Dus ik kan mij voorstellen dat onder suboptimale omstandigheden, het best druk kan zijn op de wegen. En laten we wel wezen, ons vergelijksmateriaal, de werkelijkheid zoals wij deze in Nederland gewend zijn, is natuurlijk bijzonder suboptimaal.
toon volledige bericht
Mja eens. Ik denk dat die auto-ongelukken toevoeging het misschien ook wel lastiger maakt om veel verkeer te hebben. Misschien is het een keuze of misschien pakt men meer het openbaar vervoer (afhankelijk van de prijs wellicht). En misschien gaan ze toch wat dichterbij hun diensten afnemen en niet meer aan de andere kant van de stad werken.

We moeten het zien, maar ik vond de vele wegen vol auto's altijd wel gaaf om te zien en de vele lichtjes in de avonduren. Dus ik hoop wel dat de mogelijkheid er is om wat meer verkeer te hebben.

Pagina: 1 2 ... 60 Laatste