Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Ik heb minder nood aan de DLC's dan aan een aantal van de onmisbare mods (move it, tmpe, ..) om eerlijk te zijn.
Van de aankondiging wel zin gekregen om nog eens een stadje te starten. Op naar de Steam Workshop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Achievement lijst voor Cities 2
https://www.trueachieveme...ines-ii-xbox-achievements

Best wel interessante dingen.
- 150 tiles
- Weer / natuurrampen
- ratten invasie :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
UnderAVoidSky schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:11:
Ik heb minder nood aan de DLC's dan aan een aantal van de onmisbare mods (move it, tmpe, ..) om eerlijk te zijn.
Van de aankondiging wel zin gekregen om nog eens een stadje te starten. Op naar de Steam Workshop!
Zou advanced modding in deel 2 moeten komen toch? Dus als het niet in de base 2.0 zit (tmpe en moveit in de base game zou top zijn). Dan komt het i.i.g. wel een tmpe2 en moveit2 denk ik :)

Ben vooral heel erg benieuwd naar de graphics en de achterliggende simulation (en hopelijk meer realisme in verkeer, live route berekening, niet die rare pick a lane and stay there forever terwijl er 5 lanes vrij zijn zeg maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
Cities Skylines 2 zal gaan werken op de Unreal Game Engine 5, dat wordt een grafisch festijn _/-\o_

bron

[ Voor 2% gewijzigd door Snowwie op 07-03-2023 17:46 . Reden: Gaat draaien op Unity - Bevestigd door CO ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh man. Ik moet maar eens gaan sparen voor nieuwe hardware als ik dit allemaal lees en zie. Gaat vast nog jaren duren maar ik ben nu al veel te hyped haha.

Eerst maar eens verder bouwen aan mijn huidige stad. De grap is dat mijn bouwstijl alleen maar lelijker lijkt te worden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

UnderAVoidSky schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:11:
Hier idem! Maar ik heb net alles uit m'n workshop geflikkerd en ga een vanilla stadje beginnen O+

Wel echt zin in CS2!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
@Snowwie de unreal engine zal ik denk ik sowieso de performance problemen die we op dit moment hebben met grotere steden in CS:1 gaan oplossen hopelijk. Maar we zullen zien. Ik ben nog een beetje sceptisch. Betere graphics zijn voor mij op dit moment secundair belang. Het moet een vergelijkbare feel/vibe hebben als CS:1

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Webgnome schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:34:
@Snowwie de unreal engine zal ik denk ik sowieso de performance problemen die we op dit moment hebben met grotere steden in CS:1 gaan oplossen hopelijk. Maar we zullen zien. Ik ben nog een beetje sceptisch. Betere graphics zijn voor mij op dit moment secundair belang. Het moet een vergelijkbare feel/vibe hebben als CS:1
Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd. UE5 zal inderdaad een hoop van de simulatie-ellende op moeten lossen. Ik hoop dat er meer diepgang in de simulatie zit en dat er veel dingen die nu door mods opgelost worden in de game opgelost worden.
Ik hoop zoiezo ook dat er weer mods beschikbaaar zijn en dat het allemaal net even wat minder ingewikkeld hoeft te zijn! Ik merk dat iedere game-update eigenlijk altijd zorgt dat mijn game een week onspeelbaar is tot ik alle troubleshooting heb voltooid.
Ik ben wel heel benieuwd hoor! Ik ben ook benieuwd of het weer zo DLC heavy word of dat Paradox misschien naar een software as a service model gaat met gamepass oid.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
[b]Webgnome in "Cities: Skylines - Deel 2"Het moet een vergelijkbare feel/vibe hebben als CS:1
Dit is vooral het belangrijkste. Want die feel/vibe heeft deze eerste game ook zo groot gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Snowwie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 02:15:
Cities Skylines 2 zal gaan werken op de Unreal Game Engine 5, dat wordt een grafisch festijn _/-\o_

bron
Vooralsnog is dat ook de enige bron die het heeft over Unreal 5. Ik zie het nog nergens anders bevestigd worden. Die trailer asset wat een youtuber aanhaalt, is ook niet echt een zekerheid. Ik zie het liever nog ergens bevestigd worden. Zou goed nieuws kunnen zijn.

Ik ben wel blij dat er in augustus 2021 al een alfa test gaande was. Dat betekend dat ze toch al wel een tijd bezig zijn en er dus aardig wat progressie is.

Op zich klopt dat ook wel met het gevoel wat ik met de laatste paar DLC's had. Misschien hebben ze nog wat geprobeerd om het ook toe te voegen in de nieuwe engine, maar we gaan zien waar de game mee lanceert. Qua achievements ziet het er nog niet heel spannend uit, al is het vast een verbetering met vroeger. Ik gok dat ze het voor achievementhunters ook niet te lastig gaan maken zodat de game daar ook nog wat extra sales mee krijgt.

Overall wel tevreden met wat ik zoal hoor, al had ik liever wat meer gezien van de game zelf. Ik denk dat ze nu net wat te weinig bekend maken om de community tevreden te houden. Maar misschien zien we de marketingmachine snel op gang komen. Het is wel tijd om met wat nieuwe info te komen, want de community wacht al wel lang op bepaalde verbeteringen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Dit is vooral het belangrijkste. Want die feel/vibe heeft deze eerste game ook zo groot gekregen.
Denk dat je niet moet onderschatten dat het Simcity 2013 debakel CS heeft geholpen. Sterker nog, het was reden het project te greenlighten vanuit Paradox. 'Er is niets anders' is evengoed een reden.

Al is het lang geen slecht spel, het is toch teveel een traffic manager/builder dan een stadssimulator zoals Simcity dat was. Als daar meer werk van gemaakt zou worden in CS2 zou ik dat heel fijn vinden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Gelukkig laten ze in de trailer al wel redelijk wat zien. Ik denk dat de meest recente DLC’s er wel in zitten. Pedestrian cities sowieso hoop ik… maar hopelijk zijn airports ook direct op een ploppable manier zoals de DLC. Er is letterlijk niks bekend gemaakt verder dus waarschijnlijk blijft het nog wel even speculeren over de content en features… Ik kijk er wel naar uit in ieder geval!
zzzzz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:24:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd hoor! Ik ben ook benieuwd of het weer zo DLC heavy word of dat Paradox misschien naar een software as a service model gaat met gamepass oid.
Op zich vind ik DLC zo gek nog niet zolang de eerste wave maar geen copy/paste is van CS1. Ik vraag me vooral af hoe je een battle pass / free update achtig iets doet met een game als dit. Ga je dan elke week nieuwe landmarks of gebouw stylen toevoegen als “skins” die spelers kopen? Hoe werkt dat in combinatie met mods?

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Brent schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Al is het lang geen slecht spel, het is toch teveel een traffic manager/builder dan een stadssimulator zoals Simcity dat was. Als daar meer werk van gemaakt zou worden in CS2 zou ik dat heel fijn vinden.
Dit vooral ja. Je moet je vanaf moment 1 al bezig houden met traffic anders loopt je stad gewoon later vast. Maarja deze game is ook oorspronkelijk bedoelt als soort traffic simulator toch? En later maar een hele city sim van gemaakt..

Ik heb er wel zin. Hopelijk prijzen ze CS1 op de console nog ff flink af, want met die PS+ versie kan ik de enhanced editie niet spelen (terwijl ik wel gewoon flink wat DLC heb gekocht... :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Brent schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:53:
[...]
Ik wilde net zoiets zeggen, al begin je weer helemaal opnieuw en denk je overal rekening mee te houden, loopt de boel toch weer vast en lastig aansluiten van vloeiende bochten enzo. En bepaalde grotere straten die je direct al, maar later pas beschikbaar zijn.

Eigenlijk wil je toch meteen met een grote ader door de stad, heel ruim opzetten kan de brandweer of politie zogenaamd weer niet aan de andere kant van de stad komen. Ik wil altijd een beetje nederlandse stad na maken met brandweer langs een grote weg. Centraal politiebureau, maar nee in elke wijk moet een bureautje.

Dan nog geld en leningen, dingen die nodig zijn kan je steeds amper kopen, taxes omhoog is meteen geziek, dan vond ik Transport Tycoon (de allereerste) toch iets fijner. Al is het wel leuk als je de straten eindelijk vloeiend hebt lopen.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
De game draait dus toch op Unity:

Goed, dan is dat ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Martinspire schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:24:
[Twitter]
Hmm....

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Unity van nu is niet dezelfde Unity als 2013 denk ik? hoop ik?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
JDx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Ik wilde net zoiets zeggen, al begin je weer helemaal opnieuw en denk je overal rekening mee te houden, loopt de boel toch weer vast en lastig aansluiten van vloeiende bochten enzo. En bepaalde grotere straten die je direct al, maar later pas beschikbaar zijn.
In de remaster van een paar weken geleden hebben ze het traffic-probleem al flink aangepakt. Misschien zelfs te hard ingegrepen. Er is simpelweg minder verkeer op de weg. Inmiddels alweer op 150k inwoners maar nog geen enkel rood streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:46:
Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Unity van nu is niet dezelfde Unity als 2013 denk ik? hoop ik?
De huidige game draait vast niet de oude versie, er zijn wel wat grote upgrades geweest. Maar wat ze nu draaien weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Martinspire schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:24:
[Twitter]
Dat is jammer, maar oke, die game engine Unity waar CS1 op draait is alweer bijna 10 jaar oud. Hopelijk is de huidige Unity versie vele malen beter geoptimaliseerd voor nieuwere pc's en dan zal het niet zo heel veel uitmaken op welke game engine CS2 draait. Levensechte graphics zijn natuurlijk mooi, maar als dit bv ten koste zou gaan van 'wederom' een maximale limiet op nodes, voertuigen etc dat vergelijkbaar is met de huidige CS, dan liever een opgepoetste Unity die deze waarden aanzienlijk verhoogd.

We hebben nu wat plaatjes en video's gezien van Cities Skylines 2, maar nog niemand die iets kan zeggen over de grote van het speelveld? Hoeveel cores de game maximaal kan ondersteunen? Hoeveel voertuigen, gebouwen etc? 81 tiles voor CS1 is al een behoorlijk grote oppervlak, waar de game eigenlijk ook niet voor bedoeld was (9 tiles origineel). We zullen zien. :-)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JDx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Dat kan toch, kies je sandbox optie en kun je lekker gelijk je stad bouwen met alle opties open.
Vind ik het mooie van dit spel. Je kunt dit spel echt op heel veel verschillende manieren spelen.

In city skylines kan het verkeer beter maar ik vind het ook wel bij een city builder horen dat verkeer een issue is. In Simcity 2000 had je al radioberichten dat het verkeer op sommige plekken vastliep.
Nu 8 jaar later en meer rekenkracht beschikbaar neem ik aan dat verkeer wat intelligenter is, toch zal ook in deze versie verkeer wel een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

[Roland] schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Dat kan toch, kies je sandbox optie en kun je lekker gelijk je stad bouwen met alle opties open.
Vind ik het mooie van dit spel. Je kunt dit spel echt op heel veel verschillende manieren spelen.

In city skylines kan het verkeer beter maar ik vind het ook wel bij een city builder horen dat verkeer een issue is. In Simcity 2000 had je al radioberichten dat het verkeer op sommige plekken vastliep.
Nu 8 jaar later en meer rekenkracht beschikbaar neem ik aan dat verkeer wat intelligenter is, toch zal ook in deze versie verkeer wel een rol spelen.
Sandbox optie? Waar zit dat dan, is dat een mod? Heb je zeker ook oneindig geld, dat vind ik dan weer niet leuk, ik wil echt een zelfvoorzienende stad bouwen.

Anyway, deeltje 2 staat op m'n Steam wishlist alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15

Mauz1978

Console War Veteran

Je kan gewoon een sandbox spelen, waar je geen unlimited geld hebt, dus moet verdienen, maar wel alles unlocked hebt, dus ook die andere straten, bij dezelfde opties als unlimited soil, ore en oil.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Sandbox optie? Waar zit dat dan, is dat een mod? Heb je zeker ook oneindig geld, dat vind ik dan weer niet leuk, ik wil echt een zelfvoorzienende stad bouwen.

Anyway, deeltje 2 staat op m'n Steam wishlist alvast.
Kan allebei, zit standaard in de game. (al vind je de optie wel onder mods. Inderdaad,niet logisch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
[Roland] schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Ik hoop dat het verkeer nu wat intelligenter is ja, dat ze alle beschikbare rijstroken gebruiken en wat slimmer zijn qua routekeuze. Wellicht om de zoveel tijd even kijken of de gekozen route nog steeds de snelste is, of dat er inmiddels door verkeer een snellere route is en dan die pakken oid.

Toch blijft verkeersmanagement wel één van de leukste dingen in de game, dus ik hoop dat dat niet teveel veranderd (of iig niet te makkelijk).

Mijn wens zou zijn dat de burgers wat meer te eisen hebben. Die chirps kun je gewoon negeren tenslotte. Misschien eisen als in dat bepaalde fabrieken weg moeten, of dat een bepaalde wijk een policy wil, dat soort dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
Ik wil gewoon weer ouderwetse riots in mijn stad zoals we die ook in de oudere SimCity hadden. Domme keuzes maken en dan de gevolgen onder ogen moeten zien (in de vorm van platgebrande winkels e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Gaius schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Ik hoop dat het verkeer nu wat intelligenter is ja, dat ze alle beschikbare rijstroken gebruiken en wat slimmer zijn qua routekeuze. Wellicht om de zoveel tijd even kijken of de gekozen route nog steeds de snelste is, of dat er inmiddels door verkeer een snellere route is en dan die pakken oid.dingen.
Ja dat, heb ik een druk kruispunt vanaf de snelweg, maak ik een extra strook direct rechts zonder via het stoplicht te moeten, gaan ze alsnog rechts bij het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

JDx schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Ja dat, heb ik een druk kruispunt vanaf de snelweg, maak ik een extra strook direct rechts zonder via het stoplicht te moeten, gaan ze alsnog rechts bij het stoplicht.
snelheid iets hoger zetten dan de oude route :P maar het verkeer kan af en toe erg dom zijn inderdaad.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrsar schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:36:
[...]

snelheid iets hoger zetten dan de oude route :P maar het verkeer kan af en toe erg dom zijn inderdaad.
Het hele punt is dat het fijn zou zijn als het verkeer in dergelijke mate intelligenter is, dat ze verschillende routes kunnen overwegen op basis van de trafficflow en daarmee de voorspelde reistijd, waardoor verkeer zich beter verdeeld over routes die verschillen in lengte. Dat zou een hele verbetering zijn want dan kan je dus bepaalde routes ontlasten met meerdere aanrijroutes, waarbij je nu, als je dergelijke extra routes aanlegt, vaak ziet dat maar één route intensief gebruikt wordt, ook als je de max. snelheid aanpast, dan kiest het verkeer allemaal die nieuwe snellere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

YES schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Het hele punt is dat het fijn zou zijn als het verkeer in dergelijke mate intelligenter is, dat ze verschillende routes kunnen overwegen op basis van de trafficflow en daarmee de voorspelde reistijd, waardoor verkeer zich beter verdeeld over routes die verschillen in lengte. Dat zou een hele verbetering zijn want dan kan je dus bepaalde routes ontlasten met meerdere aanrijroutes, waarbij je nu, als je dergelijke extra routes aanlegt, vaak ziet dat maar één route intensief gebruikt wordt, ook als je de max. snelheid aanpast, dan kiest het verkeer allemaal die nieuwe snellere route.
ja klopt, zou fijn zijn als 8 baans snelwegen in zijn geheel gebruikt wordt :+ dat soort dingen,of een soort va interne Waze :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrsar schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:32:
[...]

ja klopt, zou fijn zijn als 8 baans snelwegen in zijn geheel gebruikt wordt :+ dat soort dingen,of een soort va interne Waze :)
Ja inderdaad. En niet dat er mods aan te pas moeten komen die het iets beter maken maar nog steeds vrij lastig. Wanneer je het zelf helemaal een rommeltje maakt moet het natuurlijk wel gewoon compleet in de soep lopen anders is er ook niets meer aan natuurlijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15

Mauz1978

Console War Veteran

Ik zou vanilla Cities Skylines (+DLCs) willen hebben, met de plop line tool, move it, ploppable buildings en traffic manager In een mooi nieuw grafisch deel 2 waardig jasje :).

[ Voor 16% gewijzigd door Mauz1978 op 08-03-2023 19:43 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
YES schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:33:
[...]

Ja inderdaad. En niet dat er mods aan te pas moeten komen die het iets beter maken maar nog steeds vrij lastig. Wanneer je het zelf helemaal een rommeltje maakt moet het natuurlijk wel gewoon compleet in de soep lopen anders is er ook niets meer aan natuurlijk 8)7
En toch, ik vind het best goed geregeld zo.
De base game moet op zoveel mogelijk systemen draaien en dus kan de simulatie niet heel goed zijn omdat dit gewoon veel rekenkracht vraagt (dus 8 jaar later verwacht ik wel een beter verkeersmodel).

Er wordt hier bijna gedaan alsof mods moeten gebruiken iets negatiefs is (niet dat jij dat mu zegt) maar ik vind het echt fantastisch dat dit kan. Op deze manier kan iedereen de game spelen op de manier als hij/zij wil op bijna elk systeem. En dat een developer toestaat dat andere "ontwikkelaars" aanpassingen maken op hun spel verdiend wat mij betreft echt alle lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Roland] schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:17:
[...]

En toch, ik vind het best goed geregeld zo.
De base game moet op zoveel mogelijk systemen draaien en dus kan de simulatie niet heel goed zijn omdat dit gewoon veel rekenkracht vraagt (dus 8 jaar later verwacht ik wel een beter verkeersmodel).

Er wordt hier bijna gedaan alsof mods moeten gebruiken iets negatiefs is (niet dat jij dat mu zegt) maar ik vind het echt fantastisch dat dit kan. Op deze manier kan iedereen de game spelen op de manier als hij/zij wil op bijna elk systeem. En dat een developer toestaat dat andere "ontwikkelaars" aanpassingen maken op hun spel verdiend wat mij betreft echt alle lof.
Het mes snijdt m.i. aan twee kanten, er mag een hoop beter dan bij het origineel (met name simulatie/verkeer gerelateerde zaken en daarnaast multicore optimalisatie zodat grotere steden beter draaien en niet tegen die limiet aanlopen). Daarnaast is het toegankelijk maken van modden en zelf maken van assets inderdaad een grote plus. Dus als ze erin slagen de game geslaagd opnieuw uit te vinden en ook de community ermee aan de slag laten kunnen komt dat helemaal goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk, ben ik helemaal niet zo blij met deze aankondiging. Maar ook weer wel. Erg dubbelzijdig gevoel.

Egoïstisch gesteld, vind ik het niet tof, want ik heb nog nooit zoveel geïnvesteerd in een spel.
Spel, miljard DLC, en de system upgrades. _O-
Dit haalde ik niet al te lang geleden aan. En nu is het ineens zover. En het was allang in ontwikkeling.

Aan de andere kant wordt het natuurlijk weer een puik spel dat de uren opzuigt als een zwart gat. :D
Maar...weer met -tig DLC en hardware die tekortschiet voor 150 tiles, etc, etc. :+

Maar...de hamvraag: WAT voor DLC?
Als ze er standaard al night mode a la "After Dark" in gooien, en ga zo maar door, dan gooien ze hun eigen ruiten in.
Maar een vette deja vu met precies dezelfde DLC kopen als voor deeltje 1 zou echt een bummer zijn. :(

Vraag me ook af hoe goed ze kunnen toveren met de Unity Engine, want nu ineens wel alle eisen erin verwerken zoals, om maar wat te noemen, goeie multi-core support lijkt me niet makkelijk.
Of ik heb wat gemist in de ontwikkeling van die engine.

Wat er ook gebeurt, dat wordt weer flink mooie plaatjes spammen, mensen! :D

Edit:
cracking cloud schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:53:
Ik wil gewoon weer ouderwetse riots in mijn stad zoals we die ook in de oudere SimCity hadden. Domme keuzes maken en dan de gevolgen onder ogen moeten zien (in de vorm van platgebrande winkels e.d.).
Dat heette trouwens ineens "Angry citizens on a rampage" toentertijd. Dat hadden ze op een gegeven moment veranderd.
Kan me niet meer herinneren hoe/waar/wat/wanneer precies. Volgens mij was dat SC1: op PC "Riots", maar op SNES "Angry citizens on a rampage". Vanwege Rodney King geloof ik, dus kan ook SC2 geweest zijn. :?

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 09-03-2023 12:20 . Reden: Riots ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Er is een 'achievement list' beschikbaar (voor console) en in 1 van die achievements staat "het verkrijgen van 150 tiles". Woeiii, en het spel zal voor de pc zeker wel groter zijn.

https://www.trueachieveme...ines-ii-xbox-achievements

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik heb wel echt zin in deel 2.

Een van de opmerkingen die volgens mij van iemand die de alpha build heeft gespeeld was dat winter met sneeuw enzo beschikbaar was in bepaalde biomes. Er zijn nu ook meerdere biomes, dus niet zo'n gek idee maar dat zou het ook mogelijk maken om DLC's te maken rond specifieke biomes en/of regios met bijbehorende assets.

De trailer zag er heel erg US uit, dus misschien wordt Europe wel een DLC? Zou er niet echt een issue mee hebben, DLC's komen er toch wel en ik koop ze ook wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
offtopic:
Biomess? Wat is dat?

Er zijn trouwens als specifieke DLC's rondom sneeuw etc ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Pingewin schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:51:
DLC's komen er toch wel en ik koop ze ook wel... :)
Dit is ook het enige spel waar ik totaal geen moeite heb om er 200+ aan DLC in te stoppen gezien de hoeveelheid 1000+ uur plezier. Spellen als Hogwarts kosten me ook 80 euro en wissel ik na 2 uurtjes alweer in voor CS….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Weet iemand wat de advancements zijn van de unity engine in vergelijking met de engine van toen? Wat voor mij ook stoorde was bv stotterend geluid en dat op twee compleet verschillende pcs. Ik heb daar nog een dev responce gekregen dat dat aan de engine ligt. Plus de matige performance naarmate je stad groter word en dat zelfs met 9 tiles. Ik hoop dat de engine echt beter is dan toen.. anders weet ik het niet...

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redelijk wat open deuren maar wel een redelijke verzameling van de meest gestelde vragen en wat antwoorden door Biffa

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik ben sinds lange tijd ook weer eens begonnen met cities skylines maar wat een gedoe met de mods haha, duurde ff voordat ik de game weer werkend kreeg. Wel een vraag, ik had eerst een mod of instelling waarmee ik de viewing distance oid van bomen veel hoger had, nu moet ik ver inzoomen om bomen een beetje in detail te kunnen zien. Iemand een tip voor een mod waarmee ik dat kan regelen?

Kunt het wel zien op de onderste afbeelding, de bomen aan de andere kant van de weg zijn super wazig.
Moet trouwens een soort van remake zijn van knooppunt Holendrecht (A2/A9) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSYwdDLSKnqVekf0rhrWAD0lcnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hExk3AO1sfuDTGGZrSJ0qT56.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D8iesCbZopfoJRSWJIHCOVF5Lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fvQ8SvglLTNiydG2ZbyyvLbX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Tosemime op 15-03-2023 22:05 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-06 16:01
Tosemime schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:02:
Ik ben sinds lange tijd ook weer eens begonnen met cities skylines maar wat een gedoe met de mods haha, duurde ff voordat ik de game weer werkend kreeg. Wel een vraag, ik had eerst een mod of instelling waarmee ik de viewing distance oid van bomen veel hoger had, nu moet ik ver inzoomen om bomen een beetje in detail te kunnen zien. Iemand een tip voor een mod waarmee ik dat kan regelen?

Kunt het wel zien op de onderste afbeelding, de bomen aan de andere kant van de weg zijn super wazig.
Moet trouwens een soort van remake zijn van knooppunt Holendrecht (A2/A9) :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit kan je aanpassen in (even uit mijn hoofd):
Options > Graphics > Level of Detail (ookwel lod)

Hoe hoger deze setting hoe meer details je van een afstand kan zien. Vaak wordt dit aangeraden om dit relatief laag te houden, aangezien die van een afstand, veel objecten zoals bomen, gebouwen etc. in details wilt laten zien. Wat dan weer veel vraagt van je GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tosemime Ik denk dat je ULOD bedoeld, in de beschrijving staan nog wat recommended mods wbt het visuele aspect.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die heeft ook die "screenshot mode". Die je spel compleet tot diashow reduceert, maar wel heel mooie plaatjes oplevert....als je het je herinnert om die aan te zetten als je een screenshot wil maken. :+

Er komt weer een hele rits nieuwe DLC aan.
Zoiets als vorige keer toen er ook ineens heel veel in heel korte tijds kwam.

Ik weet echt niet of ik nog weer NOG meer in dit spel ga investeren, nu met de kennis dat deeltje 2 eraan komt.
Voelt alsof alles nu al een beetje een verloren investering is...
Alhoewel natuurlijk wel veel plezier van gehad.

Hier was ik dus bang voor als deel 2 aangekondigd zou worden.
Direct minder zin in dit spel, en minder enthousiast over het aanschaffen van nog meer DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
Ik denk dat ik CS1 niet meer zal spelen tenzij CS2 heel erg tegen gaat vallen, maar dat hoop / verwacht ik niet.

Maar ik verwacht ook dat de release niet voor september zal zijn, en waarschijnlijker november,,, en dan heb ik de hele zomer nog lol van deze dlc's. Dat gedoe met in de zomer buiten zijn daar doe ik toch niet aan ;)

Dus zin in beide! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 10:42
Shiiiiit! :(

Gisteren de PC opgefrist en er gemakshalve vanuit gegaan dat de "save-game" wel ergens online staat, net zoals de rest van de steam games! Nu sterk aan het twijfelen om nog opnieuw te beginnen of gewoon maar wachten op deel 2..

Wellicht met de nieuwe DLC's dat ik het mijzelf nog aantrekkelijk kan maken, maar dit is echt balen!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, vandaag dikke patch. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het spel weer up and running is met de belangrijkste mods. Een aantal zijn al vooraf geüpdatet, dat is wel gunstig. Gezien de omvang van de patch gaat het alleen wel even duren voordat alles helemaal gefixed is, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
YES schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:28:
Nou, vandaag dikke patch. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het spel weer up and running is met de belangrijkste mods. Een aantal zijn al vooraf geüpdatet, dat is wel gunstig. Gezien de omvang van de patch gaat het alleen wel even duren voordat alles helemaal gefixed is, denk ik.
Een groter probleem met de mods is dat er meer en meer modders niet meer actief zijn. Je merkt nu al dat een deel van de mods overgenomen worden door andere modders (gelukkig, anders was het helemaal hopeloos), maar dat betekent ook dat er meer en meer mods inactief worden waardoor de oude(re) saves die je hebt gewoon sneller corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:30:
[...]

Een groter probleem met de mods is dat er meer en meer modders niet meer actief zijn. Je merkt nu al dat een deel van de mods overgenomen worden door andere modders (gelukkig, anders was het helemaal hopeloos), maar dat betekent ook dat er meer en meer mods inactief worden waardoor de oude(re) saves die je hebt gewoon sneller corrupt zijn.
Klopt, maar dat oudere saves stuk gaan is iets wat ik inmiddels geaccepteerd heb. Helaas, sommige zou ik graag nog eens starten maar het hoort bij de, inmiddels, zwaar customized aard van het spel.

Ik hoop vooral dat huidige saves hier niet teveel last van hebben. Ik heb zelf geen save waar ik bang voor ben momenteel, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige spelers enorm zouden balen als hun save nu kapot zou gaan. Denk alleen al aan de mooie creaties die op YT voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Ook de reden dat ik zoveel mogelijk nu vanilla speel. Mods zijn mooi, maar hier zie je ook meteen de zwakte van dat model. Zal met cs2 mogelijk wel weer meer up to date gehouden worden totdat die game weer een paar jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Iemand een idee hoe ik in de DLC Financial Districts level 3 bereik? Ik kan nergens iets vinden over hoe die levels zijn opgebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door beerten op 25-03-2023 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 17:39

Zenyatta

Tsjakka!

beerten schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:39:
Iemand een idee hoe ik in de DLC Financial Districts level 3 bereik? Ik kan nergens iets vinden over hoe die levels zijn opgebouwd.
Misschien hier in de wiki iets?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zie nu een mooie aanbieding op Steam, heb daar 2 vragen over aangezien de game compleet nieuw voor mij is.

- Is deze game co-op te bespelen? dus samen een stad bouwen?
- En is het 4 euro meer waard om de Deluxe edition aan te schaffen?

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
Ricloo86 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:50:
Ik zie nu een mooie aanbieding op Steam, heb daar 2 vragen over aangezien de game compleet nieuw voor mij is.

- Is deze game co-op te bespelen? dus samen een stad bouwen?
- En is het 4 euro meer waard om de Deluxe edition aan te schaffen?
Later dit jaar komt City Skylines 2 uit, dus om eerlijk te zijn, zou ik die aanbieding lekker links laten liggen. Althans, ik zie het nut niet zo om nu daar tijd in te gaan investeren. Zeker als je aan de slag gaat met mods, zullen die waarschijnlijk niet meer werken, omdat mods zich meer zullen gaan focussen op CS2.

Om je eerste vraag te beantwoorden: nee, geen co-op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@CalvinS waarom geen tijd in investeren? Het is gewoon een hartstikke leuk spel?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Spel was toch sowieso al spotgoedkoop?

Ik had het volgens mij gekocht van wat verkochte CS:GO kistjes, moest eens per jaar een game kopen.

Maar ga ook niet meer beginnen aan een nieuwe stad als CS2 komt. En CS2 komt ook.

*oh wacht met CS2 bedoelde ik Cities Skylines 2 en met CS2 bedoelde ik Counter Strike 2.

[ Voor 89% gewijzigd door JDx op 26-03-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Webgnome schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:35:
@CalvinS waarom geen tijd in investeren? Het is gewoon een hartstikke leuk spel?
Daar is geen twijfel aan, dat het een leuk spel is. Ik zou zelf alleen geen geld spenderen aan een spel, als later dit jaar een nieuw deel (eindelijk! :) ) uitkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
@CalvinS waarvan we nog maar moeten afwachten of het vergelijkbare gameplay zal geven ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Het is een prachtig spel en ik zie niet in waarom het je tijd niet waard is erin te investeren als je het leuk vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maar niemand geeft echt antwoord op @Ricloo86 zijn vragen. Nee, geen coop en de deluxe versie is met 32 concept afbeeldingen en de soundtrack zodat je die ook los van het spel kunt beluisteren. Oh, coop was wel beantwoord zie ik.

Verder kun je het spel ook voor €4,16 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Klopt, maar dat oudere saves stuk gaan is iets wat ik inmiddels geaccepteerd heb. Helaas, sommige zou ik graag nog eens starten maar het hoort bij de, inmiddels, zwaar customized aard van het spel.

Ik hoop vooral dat huidige saves hier niet teveel last van hebben. Ik heb zelf geen save waar ik bang voor ben momenteel, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige spelers enorm zouden balen als hun save nu kapot zou gaan. Denk alleen al aan de mooie creaties die op YT voorbij komen :)
@UnderAVoidSky ik moet de goden ook niet verzoeken. Geen enkele van mijn saves laadt nog :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
YES schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:38:
[...]

@UnderAVoidSky ik moet de goden ook niet verzoeken. Geen enkele van mijn saves laadt nog :')
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2881031511
Have fun >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, als je dacht dat ik nog niet bezig geweest ben met die mod, de verschillende report tools en andere steam/Discord topics heb je het helemaal fout.

Zit denk ik al wel een uur of 5 aan troubleshooting in, begin bang te worden dat ik een network, vehicle of ander iets heb in mijn saves die inmiddels volledig corrupt is en niet meer (goed) gezien wordt door de troubleshoot mods..

LSM laat bijvoorbeeld onder Vehicles alleen "<long name>" zien. Ik heb alle vehicle assets al unsubbed, het hele spel al opnieuw geïnstalleerd op een andere schijf en de user directory opnieuw aan laten maken door het spel.
Wordt een lastig verhaal vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
YES schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:12:
[...]

Ha, als je dacht dat ik nog niet bezig geweest ben met die mod, de verschillende report tools en andere steam/Discord topics heb je het helemaal fout.

Zit denk ik al wel een uur of 5 aan troubleshooting in, begin bang te worden dat ik een network, vehicle of ander iets heb in mijn saves die inmiddels volledig corrupt is en niet meer (goed) gezien wordt door de troubleshoot mods..

LSM laat bijvoorbeeld onder Vehicles alleen "<long name>" zien. Ik heb alle vehicle assets al unsubbed, het hele spel al opnieuw geïnstalleerd op een andere schijf en de user directory opnieuw aan laten maken door het spel.
Wordt een lastig verhaal vrees ik.
Oof, klinkt stevig. An sich zouden assets toch minder een probleem vormen dan Mods denk ik? Als in, minder game braking een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Oof, klinkt stevig. An sich zouden assets toch minder een probleem vormen dan Mods denk ik? Als in, minder game braking een probleem.
Ja dat denk/dacht ik ook. Eerdere saves die bij mij kaput gingen was wel vaak een netwerk, dus een weg, spoorlijn, hoogspanningslijn oid, maar die ontbreken niet volgens de reports.. Dat is het irritante, geen duidelijke aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UnderAVoidSky ik ben nu met een handleiding de Load Order Mod aan het doorlopen, ook wel een handig ding. Ben benieuwd waar deze rabbit hole me nu weer heen leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ben benieuwd of je het terug werkend gaat krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Ja dat denk/dacht ik ook. Eerdere saves die bij mij kaput gingen was wel vaak een netwerk, dus een weg, spoorlijn, hoogspanningslijn oid, maar die ontbreken niet volgens de reports.. Dat is het irritante, geen duidelijke aanwijzing.
Je hebt mij toentertijd ook geholpen, met het aanraden van bepaalde tools.
Mijn superoude stad doet het nu gewoon alweer een paar jaar, nadat 'ie het vaak wel en weer niet deed.

Inderdaad wilde ik je Load Order aanraden toen ik dit net las van je, maar die heb je dus ook al gevonden.

Ook heb ik mezelf aangeleerd vaak onder nieuwe namen te saven. Overbodig vaak zelfs.
Als de save dan niet meer werkt, dan ga ik een stapje terug.
Dat is niet ideaal, want dan ben je vaak best wel wat werk kwijt, bijvoorbeeld de mooiste nieuwe wijk die je ooit gebouwd hebt, maar in ieder geval niet alles is weg.

Dit alles vertel ik dan wel weer een beetje laat. Sorry daarvoor. :S
En misschien deed je dat zelf ook al.

5 uur troubleshooting, inclusief laadtijden?
Blijft toch een dingetje, hoeveel tijd je kwijt bent met laden. Ook als je met de Asset Creator bezig gaat. Zucht.

Heb je het al ZONDER bepaalde mods geprobeerd, zoals Loading Screen?

Loading Screen is heerlijk, maar kan zomaar roet in het eten gooien.
Ik heb die bijvoorbeeld wel een tijd uitgehad, toen het spel zelf ineens veel sneller steden inlaadde.
Weet niet meer wanneer dat was. Volgens mij na Sunset Harbor.

Daar postte ik hier nog over, dat Loading Screen eigenlijk niet meer nodig is.
Alhoewel je, zoals je al aangeeft, wel info krijgt van de mod over wat er misschien niet in orde is.

En in Loading Screen kan je ook bepaalde resets doorvoeren.
En in andere mods ook, met zo'n warning "gebruik alleen als je oude versiue gebruitke", of zoiets.

Ik weet niet of het je nog heel erg aan het hart gaat, want bij mij is de moed goed in de schoenen gezonken na de aankondigingen van deeltje 2, maar er zijn altijd opties.

Load Order is handig. Maar ook mods uitzetten waarvan je denkt dat ze helpen bij het veiliger laden -wat ze dus niet altijd doen-.

Zoals Loading Screen. Probeer die eens uit te zetten. Of zelfs te unsubben. Schijnt ook weer een verschil te zijn. Uitzetten is niet hetzelfde. Het wordt nog wel ingeladen, alleen niet geactiveerd.
Dat gaat allemaal wel veel tijd innemen.
Mooier kan ik het niet maken.

Edit: En je hoeft ook echt maar 1 keer een succesvolle load te hebben. Dan tig keer saven onder verschillende namen.
Oh, en nog een dingetje.
Heb je het spel wel eens genoeg tijd gegeven. Zoveel zelfs dat je denkt dat het niets wordt, maar toch krijg je ineens je stad te zien...
Dat had ik niet al te lang geleden.
Gewoon laten gaan, want ik moest toch naar de plee of zo, en het leek hopeloos. (De stad laden, niet de missie op de plee. :+ )
Toen ik terugkwam, was de stad geladen. Alleen ik kno niets doen.
Nou, toch weer een stapje verder, dacht ik.
En toen na nog weer 10 minuten wachten of zo, ging ineens eens een flinke in de buffer zittende "pans/WASD-aanslagen" dioor de stad werken en kon ik sopelen.
Dat doet die stad nu bijvoorbeeld ook niet meer. Alleen die ene keer.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 27-03-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HMC schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Je hebt mij toentertijd ook geholpen, met het aanraden van bepaalde tools.
Mijn superoude stad doet het nu gewoon alweer een paar jaar, nadat 'ie het vaak wel en weer niet deed.

Inderdaad wilde ik je Load Order aanraden toen ik dit net las van je, maar die heb je dus ook al gevonden.

Ook heb ik mezelf aangeleerd vaak onder nieuwe namen te saven. Overbodig vaak zelfs.
Als de save dan niet meer werkt, dan ga ik een stapje terug.
Dat is niet ideaal, want dan ben je vaak best wel wat werk kwijt, bijvoorbeeld de mooiste nieuwe wijk die je ooit gebouwd hebt, maar in ieder geval niet alles is weg.

Dit alles vertel ik dan wel weer een beetje laat. Sorry daarvoor. :S
En misschien deed je dat zelf ook al.

5 uur troubleshooting, inclusief laadtijden?
Blijft toch een dingetje, hoeveel tijd je kwijt bent met laden. Ook als je met de Asset Creator bezig gaat. Zucht.

Heb je het al ZONDER bepaalde mods geprobeerd, zoals Loading Screen?

Loading Screen is heerlijk, maar kan zomaar roet in het eten gooien.
Ik heb die bijvoorbeeld wel een tijd uitgehad, toen het spel zelf ineens veel sneller steden inlaadde.
Weet niet meer wanneer dat was. Volgens mij na Sunset Harbor.

Daar postte ik hier nog over, dat Loading Screen eigenlijk niet meer nodig is.
Alhoewel je, zoals je al aangeeft, wel info krijgt van de mod over wat er misschien niet in orde is.

En in Loading Screen kan je ook bepaalde resets doorvoeren.
En in andere mods ook, met zo'n warning "gebruik alleen als je oude versiue gebruitke", of zoiets.

Ik weet niet of het je nog heel erg aan het hart gaat, want bij mij is de moed goed in de schoenen gezonken na de aankondigingen van deeltje 2, maar er zijn altijd opties.

Load Order is handig. Maar ook mods uitzetten waarvan je denkt dat ze helpen bij het veiliger laden -wat ze dus niet altijd doen-.

Zoals Loading Screen. Probeer die eens uit te zetten. Of zelfs te unsubben. Schijnt ook weer een verschil te zijn. Uitzetten is niet hetzelfde. Het wordt nog wel ingeladen, alleen niet geactiveerd.
Dat gaat allemaal wel veel tijd innemen.
Mooier kan ik het niet maken.

Edit: En je hoeft ook echt maar 1 keer een succesvolle load te hebben. Dan tig keer saven onder verschillende namen.
Oh, en nog een dingetje.
Heb je het spel wel eens genoeg tijd gegeven. Zoveel zelfs dat je denkt dat het niets wordt, maar toch krijg je ineens je stad te zien...
Dat had ik niet al te lang geleden.
Gewoon laten gaan, want ik moest toch naar de plee of zo, en het leek hopeloos. (De stad laden, niet de missie op de plee. :+ )
Toen ik terugkwam, was de stad geladen. Alleen ik kno niets doen.
Nou, toch weer een stapje verder, dacht ik.
En toen na nog weer 10 minuten wachten of zo, ging ineens eens een flinke in de buffer zittende "pans/WASD-aanslagen" dioor de stad werken en kon ik sopelen.
Dat doet die stad nu bijvoorbeeld ook niet meer. Alleen die ene keer.
Heel erg bedankt voor je hulp/reactie :)

De grap is dat ik jouw reactie pas las nadat ik zelf half juichend achter mijn PC zat doordat de stad verder door aan het laden was dan ie in een hele tijd gedaan heeft :)
We zijn er nog niet (denk nog wel min. 5 min. laadtijd, maar het ziet er in ieder geval niet zo belabberd meer uit als hier voor.

Waarschijnlijk was het unsubben van More Vehicles uiteindelijk de boosdoener, mits het nu weer werkt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.bripizza.net/sc4/menuimg/286box_night-m.jpg :P

Ik merk nu net dat ik het hele spel niet meer kan opstarten sinds de laatste update. Dacht dat dat aan niet upgedate mods lag maar naast "resume" wil het spel ook niet meer starten via "play". Vanavond maar eens even kijken/zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
Er zijn inmiddels diverse temporary fix versies van mods gekomen. Even op letten bij de core mods en dan de van de oorspronkelijke verwijderen en de temp fix versies abonneren

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ChristianD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:41:
Er zijn inmiddels diverse temporary fix versies van mods gekomen. Even op letten bij de core mods en dan de van de oorspronkelijke verwijderen en de temp fix versies abonneren
Ik kwam er achter omdat werd aangeraden alle mods te unsubben en daarna weer subben, toen zag ik dat 3 mods "broken" waren met een link naar de vervangende mod. Inmiddels start de boel weer zonder te unsubben.

Geldt o.a. voor loading order mod, tree anarchy en Extended Managers Library.

tx @ChristianD :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ik ben dus echt weer up and running, very nice. Heel veel ondersteuning gekregen vanuit de Cities:Skylines Discord door een support ticket in te schieten, daar kwam de uiteindelijke oplossing ook vandaan.

Doordat ik een compleet schone installatie gedaan heb moet ik nu wel heel veel (visuele) instellingen gaan fiksen dus ik heb nog wel wat te doen voordat de game weer naar mijn smaak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Thanks voor de reacties, ik laat hem aan mij voorbij gaan aangezien we dit graag samen wilde spelen.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Kunnen jullie bevestigen dat de nieuwe "City Quay" wall volledig je game om zeep helpt door de path units te laten omhoogschieten, waardoor publiek transport uitvalt en je stad volledig lamlegt? Bron - zie reactie "Maarten_714"|

Verder kreeg ik een opmerking op de Steam Discussieforum dat ik 'teveel' mods had die hetzelfde deden en dat ik maar even de compatibiliteit rapport moet lezen. Maar daar vind ik niet echt bijster veel mods in die hetzelfde doen. Een enkele overlapt gedeeltelijk een andere, maar ik wil ze wel beide houden voor de overige functies die ze hebben.

Dit zijn de mod die ik gebruik, is er iemand die kan zeggen: "Jo Snowwie, die twee of drie mods gaan echt niet samen", want ik kan geen combinatie bedenken die te problematisch zijn. Bvd.

** Volgens CR is deze mod 'broken', maar ik merk dat niet ingame. Het is juist de FIX van deze mod die zorgt voor 'bunching' van metro's, treinen etc. Deze mod, die door CR als 'broken' wordt aangemerkt unbunched de voertuigen juist wel. Waarom dit zo is weet ik niet, daarom heb ik deze mod vooralsnog gehouden.

81 Tiles 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862121823
8K AD Clouds Pack 01, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2851906117
ACME 0.6.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2778750497
AD Cloud Replacer, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2077102792
Adaptive Networks (AN) V3.17.5-5 (STABLE), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2669938594
Advanced Building Level Control 1.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2133705267
Advanced Vehicle Options, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1548831935
AdvancedOutsideConnection, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2053500739
Barges (Cargo Ferries), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2487163475
Better Road Toolbar, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2502526929
BOB, the Tree and Prop Replacer 0.9.9, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2197863850
Broken Nodes Detector, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1777173984
Building Spawn Points 1.3.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2511258910
Cinematic Camera Extended, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=785528371
Clouds & Fog Toggler, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=523824395
Compatibility Report v2.3.2 (Catalogue 7.11), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2881031511
Control It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2723628116
CSL Music Mod - Reupload, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2474585115
Custom Animation Loader (CAL), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1664509314
Custom Effect Loader, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1886877404
VERWIJDERD : Dynamic Resolution (Fixed for 1.9!), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=812713438
Environment Changer (+ Improved Theme Selection ), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=611254368
Extended Error Reporting, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2055465280
Extended Managers Library temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2949127226
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Extra Landscaping Tools [1.15.1-f4 FIX], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862940316
Extra Train Station Tracks ( ETST ), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=515489008
Find It! 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2133885971
First Person Camera v2.2.0, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2764243667
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Fish Warehousing Fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2918054672
Forest Brush Revisited v1.3.13, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2869784351
FPS Booster, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2105755179
Game Anarchy 0.9.7, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2781804786
GTA Vice City Music Pack, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2420623300
Hard Mode [built-in] (niet ingeschakeld)
Hardstyle Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1295761551
Harmony 2.2.2-0 (Mod Dependency) [1.16.0-f3 compatible], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2040656402
Hide Crosswalks V3.3 [EXPERIMENTAL], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1939169189
Hide Filter Buttons, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2908178502
Hide It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1591417160
Improved Content Manager, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=814498849
** Improved Public Transport 2, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=928128676
Intersection Marking Tool 1.13.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2140418403
Loading Order Mod V1.15.7 (STABLE), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2620852727
Loading Screen Mod Revisited 1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2858591409
Mods Listing (Save and load mods config), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=588691634
More CitizenUnits 1.1.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2654364627
More Network Stuff, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=512314255
More PathUnits 1.1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2710657019
More Vehicles, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1764208250
Move It, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1619685021
Movies 80 Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2876458339
Network Anarchy, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862881785
Network Multitool 1.3.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2560782729
Network Skins, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1758376843
Nightcore FM, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2762774954
Node Controller Renewal 3.4, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2472062376
Optimised Outside Connections, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1721492498
Parking Lot Snapping, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2594569657
Patch Loader Mod, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2041457644
Picker, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2172488844
Play It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2741726428
Ploppable RICO Revisited 2.5.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2016920607
Precision Engineering, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=445589127
Prefab Hook (Mod Dependency), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=530771650
Prop Anarchy temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862882210
Radio Dance90's, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2091637451
Rebalanced Industries Revisited 0.7.0, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2911178252
VERWIJDERD : Relight, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1209581656
Roundabout Builder, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1625704117
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Surface Painter temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2864913941
Syntheaven Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2871767453
Theme Mixer 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1899640536
TM:PE 11.7.3.1 STABLE (Traffic Manager: President Edition), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1637663252
Traffic Volume, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2858654134
Transfer Manager CE v2.2.32, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2804719780
Transport Tool v2.5.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2760310384
Tree Anarchy temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2949127622
Ultimate Level Of Detail (ULOD), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1680642819
UnifiedUI (UUI) 2.2 [Stable], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2255219025
Unlimited Outside Connections Revisited 1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2367735356
Unlimited Soil [built-in] (niet ingeschakeld)
Unlock Public Transport, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=635093438
Watch It! Revisited, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2863849354
Yet Another Toolbar, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2448994345
Zoning Adjuster 1.6, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2389414419

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:17:
Kunnen jullie bevestigen dat de nieuwe "City Quay" wall volledig je game om zeep helpt door de path units te laten omhoogschieten, waardoor publiek transport uitvalt en je stad volledig lamlegt? Bron - zie reactie "Maarten_714"|

Verder kreeg ik een opmerking op de Steam Discussieforum dat ik 'teveel' mods had die hetzelfde deden en dat ik maar even de compatibiliteit rapport moet lezen. Maar daar vind ik niet echt bijster veel mods in die hetzelfde doen. Een enkele overlapt gedeeltelijk een andere, maar ik wil ze wel beide houden voor de overige functies die ze hebben.

Dit zijn de mod die ik gebruik, is er iemand die kan zeggen: "Jo Snowwie, die twee of drie mods gaan echt niet samen", want ik kan geen combinatie bedenken die te problematisch zijn. Bvd.

** Volgens CR is deze mod 'broken', maar ik merk dat niet ingame. Het is juist de FIX van deze mod die zorgt voor 'bunching' van metro's, treinen etc. Deze mod, die door CR als 'broken' wordt aangemerkt unbunched de voertuigen juist wel. Waarom dit zo is weet ik niet, daarom heb ik deze mod vooralsnog gehouden.

81 Tiles 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862121823
8K AD Clouds Pack 01, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2851906117
ACME 0.6.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2778750497
AD Cloud Replacer, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2077102792
Adaptive Networks (AN) V3.17.5-5 (STABLE), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2669938594
Advanced Building Level Control 1.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2133705267
Advanced Vehicle Options, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1548831935
AdvancedOutsideConnection, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2053500739
Barges (Cargo Ferries), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2487163475
Better Road Toolbar, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2502526929
BOB, the Tree and Prop Replacer 0.9.9, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2197863850
Broken Nodes Detector, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1777173984
Building Spawn Points 1.3.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2511258910
Cinematic Camera Extended, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=785528371
Clouds & Fog Toggler, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=523824395
Compatibility Report v2.3.2 (Catalogue 7.11), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2881031511
Control It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2723628116
CSL Music Mod - Reupload, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2474585115
Custom Animation Loader (CAL), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1664509314
Custom Effect Loader, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1886877404
VERWIJDERD : Dynamic Resolution (Fixed for 1.9!), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=812713438
Environment Changer (+ Improved Theme Selection ), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=611254368
Extended Error Reporting, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2055465280
Extended Managers Library temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2949127226
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Extra Landscaping Tools [1.15.1-f4 FIX], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862940316
Extra Train Station Tracks ( ETST ), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=515489008
Find It! 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2133885971
First Person Camera v2.2.0, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2764243667
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Fish Warehousing Fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2918054672
Forest Brush Revisited v1.3.13, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2869784351
FPS Booster, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2105755179
Game Anarchy 0.9.7, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2781804786
GTA Vice City Music Pack, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2420623300
Hard Mode [built-in] (niet ingeschakeld)
Hardstyle Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1295761551
Harmony 2.2.2-0 (Mod Dependency) [1.16.0-f3 compatible], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2040656402
Hide Crosswalks V3.3 [EXPERIMENTAL], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1939169189
Hide Filter Buttons, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2908178502
Hide It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1591417160
Improved Content Manager, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=814498849
** Improved Public Transport 2, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=928128676
Intersection Marking Tool 1.13.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2140418403
Loading Order Mod V1.15.7 (STABLE), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2620852727
Loading Screen Mod Revisited 1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2858591409
Mods Listing (Save and load mods config), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=588691634
More CitizenUnits 1.1.2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2654364627
More Network Stuff, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=512314255
More PathUnits 1.1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2710657019
More Vehicles, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1764208250
Move It, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1619685021
Movies 80 Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2876458339
Network Anarchy, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862881785
Network Multitool 1.3.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2560782729
Network Skins, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1758376843
Nightcore FM, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2762774954
Node Controller Renewal 3.4, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2472062376
Optimised Outside Connections, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1721492498
Parking Lot Snapping, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2594569657
Patch Loader Mod, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2041457644
Picker, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2172488844
Play It!, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2741726428
Ploppable RICO Revisited 2.5.3, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2016920607
Precision Engineering, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=445589127
Prefab Hook (Mod Dependency), https://steamcommunity.co...filedetails/?id=530771650
Prop Anarchy temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2862882210
Radio Dance90's, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2091637451
Rebalanced Industries Revisited 0.7.0, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2911178252
VERWIJDERD : Relight, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1209581656
Roundabout Builder, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1625704117
VERVANGEN DOOR ORIGINEEL : Surface Painter temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2864913941
Syntheaven Radio, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2871767453
Theme Mixer 2, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1899640536
TM:PE 11.7.3.1 STABLE (Traffic Manager: President Edition), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1637663252
Traffic Volume, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2858654134
Transfer Manager CE v2.2.32, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2804719780
Transport Tool v2.5.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2760310384
Tree Anarchy temporary fix, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2949127622
Ultimate Level Of Detail (ULOD), https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1680642819
UnifiedUI (UUI) 2.2 [Stable], https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2255219025
Unlimited Outside Connections Revisited 1.1, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2367735356
Unlimited Soil [built-in] (niet ingeschakeld)
Unlock Public Transport, https://steamcommunity.co...filedetails/?id=635093438
Watch It! Revisited, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2863849354
Yet Another Toolbar, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2448994345
Zoning Adjuster 1.6, https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2389414419
Is die City Quay een nieuwe asset in de vanilla game of zo? Ik kan er vandaag niet naar kijken helaas, anders had ik het graag willen testen voor je.

Ik ken niet alle mods die je hebt maar ik zie er ook geen usual suspects tussen je lijst. Inderdaad wat mods die overlappende functionaliteit hebben maar zoals je zelf zegt hebben die mods meestal ook nog hun eigen unieke features die maakt dat je ze wilt behouden.

Wat ik heb gedaan toen ik mijn game grondig om zeep had geholpen, is eerst de uitleg lezen op de support pagina en ik heb vervolgens een support ticket geopend op de Discord Cities:Skylines Support channel. Mij is het met dat ticket gelukt de boel weer up and running te krijgen.

Het bleek bij mij achteraf zelfs te komen door een mod die ik unsubbed had, in plaats van een mod die de boel kapot maakte omdat ik hem toegevoegd had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
YES schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:12:
[...]

Is die City Quay een nieuwe asset in de vanilla game of zo? Ik kan er vandaag niet naar kijken helaas, anders had ik het graag willen testen voor je.
Nee, het is een onderdeel van de gratis DLC die net recentelijk is uitgebracht. Maar de City Quay wall is 'broken', als je deze gebruikt dan moet je deze vervangen door de reguliere Quay wall (of een andere), dan valt ineens de Path Units naar beneden naar normale waarden.
Ik ken niet alle mods die je hebt maar ik zie er ook geen usual suspects tussen je lijst. Inderdaad wat mods die overlappende functionaliteit hebben maar zoals je zelf zegt hebben die mods meestal ook nog hun eigen unieke features die maakt dat je ze wilt behouden.

Wat ik heb gedaan toen ik mijn game grondig om zeep had geholpen, is eerst de uitleg lezen op de support pagina en ik heb vervolgens een support ticket geopend op de Discord Cities:Skylines Support channel. Mij is het met dat ticket gelukt de boel weer up and running te krijgen.

Het bleek bij mij achteraf zelfs te komen door een mod die ik unsubbed had, in plaats van een mod die de boel kapot maakte omdat ik hem toegevoegd had 8)7
De game veranderd constant met al die mods, en nieuwe DLC's zijn vaak dagenlang een ellende voor de meeste spelers die volledig afhankelijk zijn van de mod makers. Gelukkig is deze community van mod makers heel hecht en loyaal aan het spel en krijgen vaak ook al de nieuwe DLC's voortijdig in bezit om hun mods aan te passen.

Ik ga nu eens aan de gang met LSM, om te kijken of ik wat van mijn 9.000+ assets kwijt kan, dat moet aldus dit artikel bij massa kunnen. Dus daar ga ik nu even mee bezig. :-)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Nee, het is een onderdeel van de gratis DLC die net recentelijk is uitgebracht. Maar de City Quay wall is 'broken', als je deze gebruikt dan moet je deze vervangen door de reguliere Quay wall (of een andere), dan valt ineens de Path Units naar beneden naar normale waarden.

[...]

De game veranderd constant met al die mods, en nieuwe DLC's zijn vaak dagenlang een ellende voor de meeste spelers die volledig afhankelijk zijn van de mod makers. Gelukkig is deze community van mod makers heel hecht en loyaal aan het spel en krijgen vaak ook al de nieuwe DLC's voortijdig in bezit om hun mods aan te passen.

Ik ga nu eens aan de gang met LSM, om te kijken of ik wat van mijn 9.000+ assets kwijt kan, dat moet aldus dit artikel bij massa kunnen. Dus daar ga ik nu even mee bezig. :-)
Hopelijk kom je er uit, altijd vervelend zulke dingen..

Ik zou, als je echt vastloopt, echt aanraden om je heil bij dat Discord channel te zoeken. Ik heb zelf al weet ik veel hoeveel uren lopen sleutelen aan mods om kapotte saves weer draaiend te krijgen maar zoals je zelf al aangeeft, de complexiteit en hoeveelheid van alle mods en mogelijke bugs met nieuwe releases/patches is enorm. Ik dacht echt dat ik mijn save in de prullenbak kon gooien maar degene die mij hielp op de Discord wist uiteindelijk toch de culprit te vinden.

Oh en het is niet zo dat je echt mod voor mod moet nalopen daar, je levert de juiste (log) bestanden aan, wat relevante screenshots en een uitleg van je storing en je wordt geholpen. Althans, dat is mijn ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Snowwie
Broken? Of zal je gewoon moeten kiezen welke je gebruikt?
Als je die van de nieuwe DLC niet gebruikt maar wel de oude laat staan, gebeurt er niets vreemds toch?
Of als je er meer toevoegt van de oudere versie?

Als je een nieuwe stad begint zou je de nieuwere kunnen gebruiken, maar daar dan ook bij blijven.

Of zeg ik nu hele vreemde dingen? :+

Het zou zomaar een conflict kunnen zijn. Zou me niets verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 17:39

Zenyatta

Tsjakka!

Kwam een artikel tegen over CS:2. Gaf wel een beetje een idee van wat gaat komen. Of is het voor jullie geen nieuwe info?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

WheeleE

Dinges

De afgelopen 2 weken ben ik eindelijk weer eens in CS gedoken. Na jaren geleden eens zonder succes wat te hebben geprutst probeer ik het dit keer beter aan te pakken. Nu met mijn 4e stad lijkt het redelijk goed te gaan maar ik begint vast te lopen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fGySgQh/city.jpg
Een Big Town met 9900 inwoners en geen noemenswaardige knelpunten.
Drie residental zones, een commercial/transport (metro) zone die langgerekt door het midden van links naar rechts loopt en een industriezone helemaal rechts. Verkeer schommelt tussen 90-93% en verder zijn er ook geen grote problemen. In het lege middenstuk hoop ik in de toekomst een park/dierentuin/campus te knutselen.

Waar ik wel mee worstel is de voortdurende residential/commercial demand. De residential zones hebben voor zover ik kan zien alle faciliteiten die ze nodig hebben. Sommige delen zijn max level, andere wachten nog op een education cyclus. Commerical zeurt met regelmaat om workers die ik niet heb.
Hoe kan ik de vicieuze cirkel doorbreken? Ik kan moeilijk alle nog braakliggende ruime in de 3 residential zones volproppen met huizen lijkt me. Er moet ruimte blijven voor uitbreiding van faciliteiten in de toekomst lijkt me.
Mijn inkomen is ook niet bijster hoog. Er komt 13k per week binnen maar daar kan ik niet ff in 1 keer een nieuwe zone van neerleggen.

Mis ik essentiële info, aanwijzingen of strategiën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
@WheeleE

Het is juist goed dat er demand blijft, als demand naar nul gaat moet je je pas zorgen gaan maken ;) Overigens blijft het lastig om een soort balans te vinden waarbij demand op een stabiel niveau blijft. En je kunt altijd andere tiles bijkopen zodat je verder kunt uitbreiden natuurlijk.

Ik zou wel wat doen aan je rioolwater: zet die dingen zover mogelijk stroomafwaarts zodat ze niet je residential zones kunnen vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
De demand indicators zijn best nuttig, maar wat ik zelf nuttiger vind is het unemployment % in de report bar. Je kunt hier ook zien hoeveel banen er zijn en hoeveel banen er vervuld zijn. Die combinatie geeft me inzicht in hoeveel mensen er nog een baan zoeken, hoeveel banen er nu nog zijn (en het duurt vrij lang voor de banen match engine alle banen vult, kan echt 5+ game jaren duren) en of er echt een onderliggende vraag naar werk is of naar werknemers. Soms moet het spel gewoon ff draaien.

Ik mik op 5-10% unemployment, ik geloof dat de Nederlandse overheid op 4% mikt maar ik hoef niemand een uitkering te betalen. :)

Boven de 15% unemployment zakt je immigratie van nieuwe mensen enorm in. En bij 0-1% krijg je constant dat nieuwe bedrijven geen personeel kunnen vinden en weer omvallen. Net echt.

Op basis van je screenshot zou ik een tegeltje proberen te kopen en als dat niet kan een extra woonwijk plaatsen. Als je geld wilt besparen kan je je metra stationen uit zetten, een town op deze schaal heeft geen metro nodig en alles boven 80% traffic flow is prima. En qua verkeer spreiding ben je vaak beter uit met een paar kleinere geconcentreerde commerciele centra dan een hele grote, omdat het verkeer vaak massaal via een choke point gaat en het makkelijker te verdelen is als ze naar verschillende plekken willen.

Zones kan je ook stukje voor stukje bouwen en je later druk maken om een mooie high capacity snelweg aansluiting. Voelt tegen natuurlijk maar soms is problemen pas oplossen als ze zich aandienen een prima strategie!

have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Dank voor de geruststelling @Crazz en @Pingewin.
Inmiddels heb ik 2 residential zones bijgebouwd maar het zit me toch nog niet echt lekker.
Ik heb 17k population, 8k employed en 8.8k jobs available, 8% unemployment. Met geen mogelijkheid krijg ik die available jobs ingevuld. Dat heeft weer als gevolg dat commercial verdwijnt vanwege te weinig personeel.
De grafiekjes voor residential/commerical demand zijn wel aardig onder controle moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
Ik heb dat zelf ook, zo ongeveer alle commercial zone gebouwen komen op, gaan dood door geen staff en komen dan weer op en dan werkt het wel. De game job-matcher lijkt niet echt snel genoeg te zijn om alles te matchen en een beetje geduld helpt soms al flink.

Je kunt sowieso nog wel wat extra workers gebruiken, want je unemployment (8% van 8k is denk ik hoe het werkt) is net niet genoeg om je 0,8k open jobs te vullen. En daar boven op wil je denk ik wel 5+%

Er zijn trouwens altijd jobs open van mensen die met pensioen zijn gegaan en door de match engine nog niet vervangen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Pingewin op 26-04-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
WheeleE schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:37:
Dank voor de geruststelling @Crazz en @Pingewin.
Inmiddels heb ik 2 residential zones bijgebouwd maar het zit me toch nog niet echt lekker.
Ik heb 17k population, 8k employed en 8.8k jobs available, 8% unemployment. Met geen mogelijkheid krijg ik die available jobs ingevuld. Dat heeft weer als gevolg dat commercial verdwijnt vanwege te weinig personeel.
De grafiekjes voor residential/commerical demand zijn wel aardig onder controle moet ik zeggen.
Meestal is de oorzaak dat er onvoldoende geschoold personeel beschikbaar. High density commercial/office vragen meer hoger opgeleid personeel

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Hmm. Dat klinkt alsof ik gewoon geduld moet hebben. Ik heb maar een bescheiden hoeveelheid high density staan.
Ach en misschien is een nieuwe map starten ook geen slecht idee. Met de opgedane ervaring kan dat weer een betere stad worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Zenyatta schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:10:
Kwam een artikel tegen over CS:2. Gaf wel een beetje een idee van wat gaat komen. Of is het voor jullie geen nieuwe info?
Als je iets terugscrolt naar 6 maart kan je de originele aankondiging vinden. Hopelijk komt Paradox binnenkort met meer gedetailleerde info over wat we kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Baku, die stad waar de F1 dit weekend is, krijg ik iedere keer wel erg veel zin in CSL. :D
Dat oude gedeelte, die lange boulevard naar het modernere gedeelte, de layout en types van de gebouwen...
Erg veel inspiratie.

Edit: (aardig wat later :P )
Zo, wat dachten ze bij CO en Paradox? "Laten we met de laatste rits DLC en updates eventjes totaal alle belangrijke en leuke mods kapotmaken, zodat niemand meer zin heeft om dit spel te spelen, zodat ze allemaal deeltje 2 straks gaan kopen."

Ik krijg m'n stad echt niet meer aan de praat.
En als ik via Steam stream naar phone is de map helemaal leeg, op wat blimps en vliegtuigen na. Niet dat spelen op een phone lekker werkt, maar soms was dat handig om te checken wat er niet goed werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door HMC op 13-05-2023 13:16 . Reden: kapot ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:22
Screenshot van CS2 zijn gelekt. Lijkt een mooie update te worden.
https://www.reddit.com/r/...eenshots_from_xbox_store/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suily4M56N0ef_zYAnW9IRWIwHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQu3DLTmbbPcD6KYI5MSEmxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvKzz2S8qbWa3AHgfv2NzRqAo60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCIZV8aNzB7k6lTULfqCJvFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LFCPvRYBtup5sNdbwsThmVPtUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L65FC9DkVOKJOyjj8sbbbbmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4TrAgwisXn4YQGTIckRNrOT6bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRiu4xoB0Va8QEY7gGll4zXE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Zag toevallig van het weekend ook op YouTube voorbij komen. De tweede top-down streetview ziet er mooi uit. Voor het overig fijn dat de vanilla look een meer realistische uitstraling toont. Moet zeggen dat uiteindelijk de daadwerkelijke 'gameplay' meest bepalend gaat zijn. Benieuwd wanneer we wat eerste officiële teaser trailers en previews kunnen gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan niet wachten. CS is op de plank beland doordat om de haverklap de nodige mods omvallen, iets dat ik echt wel beu ben.

Hopelijk heeft 2 de echt nodige zaken rondom verkeer en nodes goed geregeld, dan is de noodzaak voor mods er minder. Hopelijk is ook de api voor mods een stuk stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

24 Oktober wordt het, zojuist bekend gemaakt bij de XBOX Games Showcase

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
Hoogie2004 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:56:

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Hoogie2004 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:56:
En voor de Xbox spelers, hij is dan direct op gamepass beschikbaar :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik zie heeft veel coole QOL dingen, maar visueel (zeker qua gebouwen) blijf ik toch precies wat op mijn honger zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
https://store.steampowere...49230/Cities_Skylines_II/

€49,99 voor Standard Edition, €89,99 voor Ultimate Edition.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v49hq_0IooGrkVSEslROpdVHls8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4RillWEB5E3mvCoT4DxVOHO4.png?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
Op de steam pagina staan ook wat nieuwe screenshots en de system requirements zijn toegevoegd.

SYSTEM REQUIREMENTS

MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i7-4790K / AMD® Ryzen™ 5 1600X
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia® GeForce™ GTX 780 (3GB) or AMD® Radeon™ RX 470 (4GB)
Sound Card: TBC

RECOMMENDED:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i7-9700K | AMD® Ryzen™ 5 5600X
Memory: 16 GB RAM
Graphics: Nvidia® GeForce™ RTX 2080 Ti (11GB) | AMD® Radeon™ RX 6800 XT (16GB)
Sound Card: TBC

bla di bla bla

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste