YES schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:43:
[...]
Ja dat denk/dacht ik ook. Eerdere saves die bij mij kaput gingen was wel vaak een netwerk, dus een weg, spoorlijn, hoogspanningslijn oid, maar die ontbreken niet volgens de reports.. Dat is het irritante, geen duidelijke aanwijzing.
Je hebt mij toentertijd ook geholpen, met het aanraden van bepaalde tools.
Mijn superoude stad doet het nu gewoon alweer een paar jaar, nadat 'ie het vaak wel en weer niet deed.
Inderdaad wilde ik je Load Order aanraden toen ik dit net las van je, maar die heb je dus ook al gevonden.
Ook heb ik mezelf aangeleerd vaak onder nieuwe namen te saven. Overbodig vaak zelfs.
Als de save dan niet meer werkt, dan ga ik een stapje terug.
Dat is niet ideaal, want dan ben je vaak best wel wat werk kwijt, bijvoorbeeld de mooiste nieuwe wijk die je ooit gebouwd hebt, maar in ieder geval niet alles is weg.
Dit alles vertel ik dan wel weer een beetje laat. Sorry daarvoor.

En misschien deed je dat zelf ook al.
5 uur troubleshooting, inclusief laadtijden?
Blijft toch een dingetje, hoeveel tijd je kwijt bent met laden. Ook als je met de Asset Creator bezig gaat. Zucht.
Heb je het al ZONDER bepaalde mods geprobeerd, zoals Loading Screen?
Loading Screen is heerlijk, maar kan zomaar roet in het eten gooien.
Ik heb die bijvoorbeeld wel een tijd uitgehad, toen het spel zelf ineens veel sneller steden inlaadde.
Weet niet meer wanneer dat was. Volgens mij na Sunset Harbor.
Daar postte ik hier nog over, dat Loading Screen eigenlijk niet meer nodig is.
Alhoewel je, zoals je al aangeeft, wel info krijgt van de mod over wat er misschien niet in orde is.
En in Loading Screen kan je ook bepaalde resets doorvoeren.
En in andere mods ook, met zo'n warning "gebruik alleen als je oude versiue gebruitke", of zoiets.
Ik weet niet of het je nog heel erg aan het hart gaat, want bij mij is de moed goed in de schoenen gezonken na de aankondigingen van deeltje 2, maar er zijn altijd opties.
Load Order is handig. Maar ook mods uitzetten waarvan je denkt dat ze helpen bij het veiliger laden -wat ze dus niet altijd doen-.
Zoals Loading Screen. Probeer die eens uit te zetten. Of zelfs te unsubben. Schijnt ook weer een verschil te zijn. Uitzetten is niet hetzelfde. Het wordt nog wel ingeladen, alleen niet geactiveerd.
Dat gaat allemaal wel veel tijd innemen.
Mooier kan ik het niet maken.
Edit: En je hoeft ook echt maar 1 keer een succesvolle load te hebben. Dan tig keer saven onder verschillende namen.
Oh, en nog een dingetje.
Heb je het spel wel eens genoeg tijd gegeven. Zoveel zelfs dat je denkt dat het niets wordt, maar toch krijg je ineens je stad te zien...
Dat had ik niet al te lang geleden.
Gewoon laten gaan, want ik moest toch naar de plee of zo, en het leek hopeloos. (De stad laden, niet de missie op de plee.

)
Toen ik terugkwam, was de stad geladen. Alleen ik kno niets doen.
Nou, toch weer een stapje verder, dacht ik.
En toen na nog weer 10 minuten wachten of zo, ging ineens eens een flinke in de buffer zittende "pans/WASD-aanslagen" dioor de stad werken en kon ik sopelen.
Dat doet die stad nu bijvoorbeeld ook niet meer. Alleen die ene keer.
[
Voor 17% gewijzigd door
HMC op 27-03-2023 16:57
]