AntiChrist7 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:45:
bwa ik heb cities skylines nooit als een uitdagende game gezien. Geld verdienen is niet moeilijk, en voor verkeer zijn er uiteindelijk allerhande oplossingen. het is vooral wat chillen en rondklooien

het is ook niet echt een city builder, het is een city designer. en sommigen doen er idd meesterwerkjes mee. Ik niet, daar ben ik niet creatief genoeg voor :p

Ik denk eerlijk gezegd dat ik een cities skylines 2 niet zou kopen. Een game waarvoor je een flink aantal mods nodig hebt om er het meeste uit te halen staat nooit in een goed daglicht bij mij. Ben Paradox hun dlc gemelk ook wel beu, ik bespaar me dat. Dan hou ik het wel bij Anno. Daar heb je ook wel wat dlc, maar die is echt wel kwaliteitsvoller. Airports, snowfall, after dark en disasters bv vind ik echt wel overpriced bagger
Ik zou C:S 2 blind kopen. In de huidige heb ik de meeste uren zitten die ik ooit in een game gestoken heb. Het is inderdaad niet super uitdagend maar je kan zelf ook uitdagingen voor jezelf bedenken.

Anno vind ik ook niet mega moeilijk eigenlijk, wel vermakelijk maar daarin voelde ik me op creatief gebied juist weer snel beperkt.

Verder eens met wat je zegt over het DLC gebeuren en dat het meer een city designer is dan een city builder. Zou het voor een volgende editie wel mooi vinden als er wat meer uitdaging in zit die je evt kan uitzetten met gamemodi bijvoorbeeld.
Wat ook een fijne optie zou zijn, is dat je kan kiezen voor alles zelf ploppen, of zoning en dat ze het zoning model dan omgooien waardoor gezonede gebieden mooier gevuld worden. Nu heb je, als je geen perfect grid aanlegt, vaak gekke lege plekken of een hele rits van hele kleine gebouwtjes in een hoek. Als je zelf gaat ploppen kan je dat opleuken met props en dergelijke.

Ik herinner me van Cities XL dat zij wel een mooi model hadden voor zoning, waarbij een zone zichzelf op een andere manier vulde dan bij C:S, zoiets zou wel mooi kunnen werken als je geen grid stad wil maken denk ik.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:41
YES schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:51:
[...]

Ik herinner me van Cities XL dat zij wel een mooi model hadden voor zoning, waarbij een zone zichzelf op een andere manier vulde dan bij C:S, zoiets zou wel mooi kunnen werken als je geen grid stad wil maken denk ik.
Simcity 4 plande de straten mee in zodat je bloks mooi gevuld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:16
Vanaf wanneer begint een luchthaven echt volk te trekken?

Of is het omdat er een hoge crime rate is dat er niemand komt? Ondanks dat er letterlijk een politiestation naast staat

heb hetzelfde met de main building van een industriezone. "garbage has piled up". Dude er is een incinerator 50m verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
@AntiChrist7 Als je vanilla speelt zonder mods zou je al een airport kunnen aanleggen vanaf 2600 inwoners (Boom town milestone: https://skylines.paradoxwikis.com/Milestones). Dus heel veel heb je er niet nodig. Dan is het wel belangrijk dat je het goed bereikbaar maakt, dus een OV-lijn erheen en voldoende wegen/parkeerplekken. Dat zou al moeten helpen.

Wat ook nog kan zijn, is dat je stad niet aantrekkelijk genoeg is voor toeristen. Dan komen er weinig of geen mensen naar je stad via het vliegveld. Meer parken, unique buildings etc. bouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door Crazz op 22-10-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Crazz schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:49:
@AntiChrist7 Als je vanilla speelt zonder mods zou je al een airport kunnen aanleggen vanaf 2600 inwoners (Boom town milestone: https://skylines.paradoxwikis.com/Milestones). Dus heel veel heb je er niet nodig. Dan is het wel belangrijk dat je het goed bereikbaar maakt, dus een OV-lijn erheen en voldoende wegen/parkeerplekken. Dat zou al moeten helpen.

Wat ook nog kan zijn, is dat je stad niet aantrekkelijk genoeg is voor toeristen. Dan komen er weinig of geen mensen naar je stad via het vliegveld. Meer parken, unique buildings etc. bouwen.
nee het is met de airport dlc. Maar blijkbaar is het dus een bug dat je main gebouw hoge crimerate en afval heeft, ook al voorzie je de faciliteiten. daarom dus dat er minder volk komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AntiChrist7 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:46:

heb hetzelfde met de main building van een industriezone. "garbage has piled up". Dude er is een incinerator 50m verder
Halen die incenerators niet alleen afval op als ze het nodig hebben? Om dat ze in de eerste plaats energie creeren en afval daarvoor een grondstof is, maar als ze dat genoeg hebben halen ze dat niet op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Marzman schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Halen die incenerators niet alleen afval op als ze het nodig hebben? Om dat ze in de eerste plaats energie creeren en afval daarvoor een grondstof is, maar als ze dat genoeg hebben halen ze dat niet op.
Dat klopt toch niet? incenerators zitten onder de afval/industrie tab, niet de power.

Anyway, die hoge crime js blijkbaar dus een bug:

https://steamcommunity.co...ns/0/3371531430935577601/

FM23 is toch in beta en straks is de laatste anno dlc er, dus ga wss skylines niet meer aanzetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AntiChrist7 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Dat klopt toch niet? incenerators zitten onder de afval/industrie tab, niet de power.

Anyway, die hoge crime js blijkbaar dus een bug:

https://steamcommunity.co...ns/0/3371531430935577601/

FM23 is toch in beta en straks is de laatste anno dlc er, dus ga wss skylines niet meer aanzetten :p
Ik ben ook niet zeker maar dat viel me op, dat er weinig auto's uitrijden als ze veel opslag van afval hebben (niet vol). Daarom houdt ik er altijd vuilnisbelten naast.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
@Marzman En recycle centers bouwen? Dat moet helpen, en is ook nog een realistische aanvulling op je stad

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Zo. Ook maar weer eens plaatjes spammen. :P
Ik speel al zeker 6 jaar met dezelfde stad.
Alhoewel er zeker veel periodes zijn dat ik slechts denk aan spelen, maar het weinig tot nooit doe.

Heb ook over de jaren heen alle DLC gekocht en al -tig keer de PC een upgrade gegeven, slechts voor dit spel. Duurste hobby uit m'n leven, denk ik. :D
De R5 3600 doet het goed, maar de R7 5800X 3D is wel erg aantrekkelijk.
Bij een maat van me in NL in actie gezien, en dat scheelt wel.
Als je 2 pijltjes speed "faster" kiest dan gaat het spel ook echt sneller. :+
Misschien over een jaartje of zo, als die wat goedkoper is geworden.

Ik speel aardig "vanilla" omdat mods vaak niet werkten. Ze deden de stad crashen bij laden, of bij een bepaalde mod gebruiken (first person cam mod en zo.)

Maar HMC, waarom begin je niet met een nieuwe stad?
Nou, dat heb ik wel een enkele keer geprobeerd, maar ik vond dat maar saai. Er is ook nog genoeg vrij land over op deze kaart.

Maarrr, toen ik een paar weekjes geleden weer begon te spelen, lezende dat er weer een nieuwe DLC aankwam, leek ineens alles vloeiend te werken. Mod na mod erbij gegooid, en geen enkel probleem! *O*
Nu kan ik me niet meer voorstellen om wegen en zo aan te leggen zonder Move it!, Network Anarchy (die vervanger van die 2 "fine road tools", zelfde maker, Kly-nog-wat), en Prop Line Tool.
Ook werken quays nu ineens en ik snap nog hoe ze werken ook! _O-
Het laat zich raden dat ik weer hopeloos verslaafd ben, en spelen tot in de late (vroege?) uurtjes is weer als vanouds.

Verder niet al te veel schokkend, hoogstaand werk.
Ik zie veel mooiere dingen hier en op YouTube. Mooier dan ik ooit kan maken.
Maar ik ben nu toch echt wel blij met het feit dat ik mods voor "more beauty " en betere functionaliteit kan gebruiken in deze -toch wel- als "kapot" beschouwde stad.
Sommige details waren, naar mijn smaak, wel mooi gelukt en die laat ik ongemoeid. Nieuwe, meer elaborate details erbij maken is nu echt leuk. En de vroege, hopeloze verkeerspleinen krijgen ook allemaal upgrades.
Alhoewel Spaghetti soms ook mooi kan zijn. :P

Speel trouwens ook nog eens sinds kort op een 48" LG C1 (4K OLED), en ik kan je zeggen, dat is ECHT een genot!

Klikbaar voor de 4K-afbeeldingen!

(Bijna) De gehele stad tot nu toe. Ik breek vaak wijken af om ze weer opnieuw te bouwen. Stadsvernieuwing! Ik moet zeggen dat dat met die nieuwe DLC (P&P) en Prop Line Tool echt een genot is.
Zeker nu dus ben ik dingen opnieuw aan het maken, maar ook tweaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEzg0h7wTsXJ5WaCiTrK7lBfdCo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqgVFDcXBFl7vAMySETVceRM.jpg?f=fotoalbum_medium

Van veraf: de 2 delen die samen het interessantere centrum vormen. Veel mooi spul, maar de gebouwen kennen jullie ook vast wel allemaal. Ik maak er graag ruime parkjes omheen. Ruimte zat in dit spel, zeker met 81 tiles. Ik prop niet zo heel veel vlak op elkaar eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkLL8WiaqFCGqpkpoEdYqtNIX1Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVBBHaJY1XVg185myZsNgvit.jpg?f=fotoalbum_medium

Eindelijk die quays werkend gekregen en netjes kunnen bouwen. Zonder crash na half uur ploeteren! :P
Dat soort mods werkte niet in deze ancient city, en als ze wel werkten kreeg ik dat nooit netjes. Heb dat toen opgegeven en nooit meer naar gekeken. Maar ik zag bij jullie en op YouTube dat dat gewoon verplicht is. Zoveel mooier en netter. Dus toch maar aan gewaagd de laatste weken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kF944xeONDUgFUSnjDr_09Tf54=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b41caEtB6wmY4HfH8jv0hA5y.jpg?f=fotoalbum_medium

Soort Marina Bay. Kunstmatig eiland met vertier ende vermaak. Heel oud. Laaaaaang geleden gemaakt. Alleen de laatste tijd probeer ik het hier ook wat netter en origineler te maken.
Nog veel werk te doen, maar die quays helpen al veel.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SIc9jrikzQ7a5OI7vvsh1NDP_M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOfemixBXLeX7U35J0hWga0H.jpg?f=fotoalbum_medium

Geinspireerd door Jakarta (waar ik 20 jaar gewoond heb), vind ik het principe van dezelfde woontorens naast elkaar of in formaties, er erg tof uitzien. Het keert dan ook regelmatig terug in mijn stad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fob7GCN5mUq2ySgIP-iJnIAt1AE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpdkBZ95XngCekfqkUWOpGG9.jpg?f=fotoalbum_medium

De Centrumstrip.
Als eerder gezegd, veel te groot en breed, maar puur voor de looks.
Nu met roze boompjes! Zowel op de wegen als lijnen ernaast!*O* :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/topiqCRxwvZOAjNb8lNHS_HA2qM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfPTLfgjBJU4PsMaHgiUlYw3.jpg?f=fotoalbum_medium

Een deel van het centrum, met HMC's eerste Mansion. Nu met die Prop Line Tool kan het echt allemaal, qua bestrating en boompjes en zo, zoveel mooier, dat dit langzamerhand allemaal overnieuw gedaan wordt.
Die cirkels die je ermee kan maken zijn simpel maar gewoon echt mooi. Paar cirkels van verschillende groottes,met verschillende boompjes, maar met zelfde middelpunt, is gewoon mooi, vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhG9lVu3biPZNkVqpR60ESb0DFA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtxk9bUHCgbumhqbNSVEHULK.jpg?f=fotoalbum_medium

Ook maar een vliegveldje proberen te maken. Moet zeggen, erg leuk werk! Is ook erg levendig, vergeleken met dat originele plop-ding van het spel voor de airports DLC.
Wel gekocht toentertijd, maar had er nooit zin in. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPi5egaku7tQK2gD1rRYz5exir0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5R32Q48cKDazlZJcMT1m0CJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Buitenwijkjes, a la Aziatische steden. Of Nederlands :P, toen ze nog stripflats bouwden. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V1YnnUaiQ5ZGA_y_wIlbBozP20=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKBs8Tpw725FLrqvIbFslfsI.jpg?f=fotoalbum_medium

Oeps, vergeten.
Nights Shots van dit Dystopisch Paradijs, genaamd Neo Tokyo.
Wachtte op regen, maar die kwam uiteraard niet..
Want als je geen regen wilt, krijg je regen, dus ook vice versa. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PUGqUyhcVVhxaZxjbIZzeB72TI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxMZnZpv7k3zxCZ7No5C1fNP.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bELncFaljUYFvwAQ7oG8nsX0-wM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMTXs1GN4lz4b8G04wT6EBn6.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjUob-8d2Xny9W6mb7hnOMDylQE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFvDN5uYeg2EbLaM75XSR3PV.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV4bq9d7G-323oFG2OpHsqLUK5A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVlfzByibsHNbkcXCRdQYmnq.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 25-10-2022 16:06 . Reden: Nachtshots toegevoegd ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Er komen nog een paar (mini) dlc’s aan voor het einde van dit jaar

YouTube: Cities: Skylines - End of the Year Releases + World Tour Kickoff | ...

[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 09-11-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Zijn er mods bekend die niet met de nieuwste update werken?

Mij lukt het niet meer om een bestaande en/of nieuwe stad te openen

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:48
@Generaal Pep Kijk maar eens in dit document. Bijna elke mod moet bij elke grote update wel gefixt worden....

https://docs.google.com/s...EX1ew/edit#gid=1253301438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
zolang er maar geen nieuwe achievements bijkomen doen ze maar. Kwaliteit van hun dlcs is te slecht tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@AntiChrist7
Kwaliteit, in de zin van niets groots/nieuws, of in de zin van programmeerkwaliteit? :?

Ik val er iedere keer voor en koop ze blind, en sommigen zijn "waardevoller" dan anderen.
Ik moet wel zeggen dat ik die nieuwe P&P wel tof vind. Enige probleem daarmee is dat je weer een nieuw servicegebouw moet plaatsen in zo'n P&P district. Onnodig, wat mij betreft. Want te groot voor de vele kleine pedestrian districts die ik graag plaats, en je bouwt daar dus weer een aardige verzameling duffe gebouwtjes waar je nooit meer naar omkijkt mee op.

Die dingen die in december komen zijn volgens mij voornamelijk, of zelfs alleen maar pakketjes gemaakt door fanatieke fans. En ik zou zweren dat ze het eerst "gifts" noemden, en niet "releases". Maar dat kan ik mis hebben. :)
Echter, dat zijn wel de eerste pakketten waarvan ik echt zo iets heb van "Nee, Paradox, zelfs IK ga hier niet in mee." Al hangt het wel van de prijs af. _O-
Laat ik zeggen dat K-Pop er in ieder geval zeker niet inkomt hier. :P

Iets compleet anders, maar zeker irritant, is trouwens dat er maar 2 hearses per crematorium uitgestuurd worden. Heeft iemand dat al kunnen fixen?

Dat begint in een grote stad met 250k inwoners echt irritant te worden.
Ik maak dus veel gebruik van "Make historical" om growable gebouwen (of bepaalde samenspellen van growables), lekker te houden zoals ik dat graag zie, maar als die abandoned raken, worden die nooit weer in gebruik genomen. Nu ben ik wel aardig goed geworden in het opnieuw plaatsen van die historicals, maar met die doden die maar niet opghehaald worden, moet ik dat nu wel erg vaak doen.

Dan nog een P.S.
5800X3D is (wereldwijd) ineens met meer dan een kwart naar beneden gegaan. Dus die heb ik maar gekocht. :D
Pijltjes voor snelheid doen nog steeds niets. :P Maar ja, 81 tiles en 250k inwoners.
Het loopt verder wel merkbaar vloeiender. Waardige upgrade. Nu kan dit AM4 systeem echt niets nieuws meer hebben.
AM5 dan maar, tzt?
Begon dit spel op AM3+. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
beide. groot deel van de dlcs zijn "maak een zone, level de zone up". En ze hebben vaak genoeg bugs. Zoals de airport waar er teveel crime of afval is ondanks dat de relevante gebouwen vlakbij staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazz
Er is in ieder geval ook een gratis upgrade in de vorm van Roads&Vehicles op 15 november, da's goed nieuws natuurlijk :D. Daarin in ieder geval:
  • 8 nieuwe bussen, waarvoor je geen dlc nodig hebt (dus een upgrade voor vanilla)
  • 12 nieuwe trams (Snowfall dlc nodig)
  • 25 nieuwe wegen waarvan 7 met fietspaden (After Dark dlc nodig), 8 nieuwe wegen voor trams (Snowfall dlc nodig), 4 wegen met fietspaden en trambanen (After dark + Snowfall dlc nodig) en 6 voetgangerstraten met trambanen (Snowfall + Plazas & Promenades dlc nodig)
Duitse Youtube uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=BO0Gt70KPKw

[ Voor 72% gewijzigd door Crazz op 11-11-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er lijkt toch ook wel een nieuwe dlc financial districts te zijn. Zal weer zijn "maak een zone, plaats de gebouwen, laat ze uplevelen". Ik ben er wss wel klaar mee. Tegen dat het uit is is er de nieuwe expansion voor Anno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28
HMC schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:37:
@AntiChrist7
Kwaliteit, in de zin van niets groots/nieuws, of in de zin van programmeerkwaliteit? :?

Ik val er iedere keer voor en koop ze blind, en sommigen zijn "waardevoller" dan anderen.
Ik moet wel zeggen dat ik die nieuwe P&P wel tof vind. Enige probleem daarmee is dat je weer een nieuw servicegebouw moet plaatsen in zo'n P&P district. Onnodig, wat mij betreft. Want te groot voor de vele kleine pedestrian districts die ik graag plaats, en je bouwt daar dus weer een aardige verzameling duffe gebouwtjes waar je nooit meer naar omkijkt mee op.
Je kunt je pedestrian area helemaal doortrekken tot bijv. een industrieterrein en daar je verzamelpunt neerzetten. Vervolgens kun je de pedestrian area tussen je verzamelgebouw en het daadwerkelijke gebied weghalen en dan blijft de game het toch als 1 geheel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Crazz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:07:
Er is in ieder geval ook een gratis upgrade in de vorm van Roads&Vehicles op 15 november, da's goed nieuws natuurlijk :D. Daarin in ieder geval:
  • 8 nieuwe bussen, waarvoor je geen dlc nodig hebt (dus een upgrade voor vanilla)
  • 12 nieuwe trams (Snowfall dlc nodig)
  • 25 nieuwe wegen waarvan 7 met fietspaden (After Dark dlc nodig), 8 nieuwe wegen voor trams (Snowfall dlc nodig), 4 wegen met fietspaden en trambanen (After dark + Snowfall dlc nodig) en 6 voetgangerstraten met trambanen (Snowfall + Plazas & Promenades dlc nodig)
Duitse Youtube uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=BO0Gt70KPKw
Hmmm. Interessant.
Dat maakt mogelijk de nodige Workshop items in deze overbodig, met hooguit de trafficmanager en wat andere zaken, maar geen roads en buildings.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
unezra schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:30:
[...]

Hmmm. Interessant.
Dat maakt mogelijk de nodige Workshop items in deze overbodig, met hooguit de trafficmanager en wat andere zaken, maar geen roads en buildings.
Da's zeker een interessante gedachte, kijkend naar de vele custom assets die ik nu gebruik.

En voor de volledigheid, hierbij de link naar de officiële pagina van Paradox met alle eindejaars updates:
https://forum.paradoxplaz...ar-releases-2022.1555961/

Ik vind overigens wel dat met alle updates van de laatste tijd het eigenlijk tijd wordt voor CS2 waarin alles standaard verwerkt zit. Nu ook weer een financial districts update (wat ze zelf een 'mini expansion' noemen) en weer een rits content creator packs.

[ Voor 17% gewijzigd door Crazz op 13-11-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazz schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:50:
[...]

Ik vind overigens wel dat met alle updates van de laatste tijd het eigenlijk tijd wordt voor CS2 waarin alles standaard verwerkt zit.

[...]
Alstjeblieft niet, gezien hoeveel ik/we nu inmiddels geïnvesteerd heb(-ben) in dit spel. :+

Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Een deeltje 2 wordt vast verschrikkelijk tof. Maar toch verwacht ik 'em niet binnen korte tijd, gezien de succesformule die ze op dit spel hebben losgelaten.

Paradox staat bekend om z'n ritsen DLC, maar ze zijn vast heel erg trots op hoe Colossal Order het aangepakt heeft.
Het liefste/favo kindje, zeg maar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:59
Als je kijkt naar Europa Universalis (nu versie 4) en Crusader Kings (nu versie 3) dan zal CS 2 bij release een redelijk compleet iets zijn, maar wel met de potentie voor weer een serie DLCs.

Gezien CS niet ontworpen is om met multi-core processors overweg te kunnen zal dat technisch wel in CS2 geregeld worden, maar wat zou je verder nu echt kunnen verbeteren? De looks kan je heel ver modden (dus dat kan in de huidige engine) en qua game systemen is de basis toch best ok.

Ben benieuwd wat er zou vernieuwend aan CS2 zal zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Nu online
Van mij mogen ze het verkeer opnieuw ontwerpen in CS2. En alle dlc’s als standaard content erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Als het technisch een heel deel vlotter zou zijn en de gebouwen grafisch een nieuwe en meer gedetailleerde look krijgen ben ik eigenlijk al content.
+ uiteraard alle DLC al standaard in de game :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fietspaden en millieustraten horen er in elk geval standaard in dan, dag en nacht en sneeuw ook. Alle DLC lijkt me sterk dat ze dit doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Vooral een rework van de game qua performance inderdaad… alleen daarom zou een CS:2 zeer welkom zijn. Dat zou wel nooit gebeuren voor de huidige CS want dan moet je letterlijk de hele engine omgooien zoals ik wel eens heb begrepen…

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:50:
Fietspaden en millieustraten horen er in elk geval standaard in dan, dag en nacht en sneeuw ook. Alle DLC lijkt me sterk dat ze dit doen.
Volgens mij zitten fietspaden gewoon in de basisgame/update of iig die wegen met fietspaden. Sneeuw is een grappig extraatje wat je mss in de decembermaand eens gebruikt en een prima onderdeel voor een DLC. Millieustraat is ook iets extra's, vuilniswagens en en vuilstort is basis. Sowieso was er bij elke update/DLC wel gratis content wat ze ook niet hoefden te doen natuurlijk. Ik heb geloof ik de eerste 2 DLC's voor de volle prijs gekocht maar de rest gewoon voor ongeveer 4 euro per stuk omdat ik dat prima vind voor wat je ervoor krijgt. Ik vind de kritiek op DLC's in het geval van dit spel dan ook compleet onterecht of het uitmelken of in de basis had moeten zitten. Geen enkele DLC heb je echt nodig en de dag & nacht cyclus is gewoon een gratis onderdeel bij een van de DLC/updates. Ik heb er geen tijd voor/zin om een lijst te maken in maar ik denk dat er best veel gratis content in de diverse DLC's zat. Ook denk ik dat er genoeg DLC pakketten zijn die weinig tot niks toevoegen en die koop ik dan ook niet en is denk ik een smaak/interesse dingetje.

Only fools are enslaved by time and space.

• Pingewin
Alle DLC onderwerpen diep uitgewerkt in CS2 als basis spel gaat niet werken, veel te veel werk voor een game die voor max 60 euro zal gaan. De basis zal er zijn, en die zal uitgebreider zijn dan stand-alone CS1 zonder DLC's (en de free updates) maar er komen echt wel weer DLC's :)

Ik denk wel dat zie iets met conversie van oude assets (gebouwen etc) voor een nieuwe engine zouden moeten doen. Al is het maar een update tooltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
Wat me net opvalt bij de nieuwe voetgangerwegen: als er een hulpdienst doorheen moet, gaan er een paar van de paaltjes omlaag en daarna weer omhoog. Coole feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34

Zenyatta

Tsjakka!

raiders schreef op woensdag 16 november 2022 @ 01:18:
Vooral een rework van de game qua performance inderdaad… alleen daarom zou een CS:2 zeer welkom zijn. Dat zou wel nooit gebeuren voor de huidige CS want dan moet je letterlijk de hele engine omgooien zoals ik wel eens heb begrepen…
Flinke performance-update en de meest gebruikte mods (Traffic Manager als belangrijkste) in de game integreren zou een waardevolle verbetering zijn voor C:S2. Alhoewel ik vermoed dat een V2 nog wel een paar jaar op zich laat wachten.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand hier die ook nog met de oude(-rwetse) "Unlimited Trees"-mod speelt?
Die heb ik zojuist vervangen door "Tree Anarchy".

Dat was even zweten bij het laden van mijn zeer grote, zeer oude en als Moeilijke Henkie qua mods bekendstaande stad, waar ik hier eerder over gepost heb.

Dikke aanrader, na het moeilijk laden.

Het doet in principe hetzelfde, je kan zoveel bomen als je wilt plaatsen, zonder tegen een limiet aan te lopen, maar het is allemaal wat mooier geprogrammeerd.
Dat zegt de maker zelf ook, en ik had zoiets van "Jaja, het zal wel."

Hij/zij heeft ook mooi gezorgd voor een overgang van de oude naar zijn/haar nieuwe mod.
Beetje goed de opties in de 2 tabbladen lezen en je kan al je bomen bewaren, EN zonder dat ze op de weg staan en zo.

Het grote voordeel is, en dat is feit, het spel loopt echt veeeeeell beter.
Ik kan zelfs de pijltjes voor snelheid van simulatie weer effectief gebruiken.

Ik merkte het echt meteen. De autootjes rijden veel sneller.

Laat het laden vooral even lekker gaan. Daar ben ik niet zo goed in. Ik beslis vaak te snel dat de boel is vastgelopen. Zo ook bij het afsluiten van het spel. Heck, zelfs bij het saven.
Het liep in mijn opinie hopeloos vast. Maar toch maar gewacht, en het bwegon ineens allemaal toch te gaan.

En nu loopt het echt als een speer.
Niet normaal!

Wil graag spelen, maar de F1 begint zo. Hehehe. :+

Anyway, slechts advies voor mensen die de oude mod voor ongelimiteerd bomen plaatsen nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook maar weer eens een nieuwe stad begonnen en wel helemaal vanille met alleen wat essential mods voor het visuele en natuurlijk de traffic manager. Ik zag ergens een lijstje van Biffa met 35 top mods van 2022, die heb ik maar gebruik de meesten niet zoals find-it.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/qC31P6DOB7uMbmTBwyqF7Trg.jpg

De collectie van Biffa met 35 mods [de besten van 2022] vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
cracking cloud schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:04:
Van mij mogen ze het verkeer opnieuw ontwerpen in CS2. En alle dlc’s als standaard content erin.
Plus gewoon alle CPU core support tot aan 128 cores en ook meer gebruik maken van de Vram die in videokaarten zit. Ik heb een RTX 3090Ti, met 24GB vram, dat is toch wel weer 24GB die amper gebruikt word. En dat is jammer.

Over updates gesproken, ik ben recentelijk geupdate van een 'oude' X99 platform i7-5820k processor (6 core 3,3Ghz) naar een AMD Ryzen 9 7900x, een 12 core processor die de snelste base snelheid heeft per core (4,7Ghz), en dat verschil merk je wel in het spel. Woeii :)

Uiteraard helpt het ook dat ik een 120GB page file heb op een 1TB Samsung 980 Pro PCI-e 4.0 nvme m.2. ssd met een miljoen iops lezen/schrijven. Handig voor de meute kleine bestanden.

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 02-12-2022 13:57 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:48
Ik heb mijn jaarlijks terugkerende Skylines verslaving weer te pakken. Het aankondigen / uitbrengen van nieuwe DLC's triggert me vaak wel. Shit :Y)

Ik vind het altijd leuk en een uitdaging om op een zo organisch mogelijke manier een stad te bouwen met wat dorpjes er omheen. Op dit moment is de stadskern aan het uitbreiden. Deze is begonnen vanuit een auto-vrije zone binnen een rondweg. Het centraal station ligt op steenworp afstand en de stad is goed voorzien van een trams en bussen.

Geen idee hoe, maar het OV gebruik is best behoorlijk. Tenminste, zo goed als op dit moment heb ik het nog niet voor elkaar weten te krijgen. Bijna 5.000 mensen maken gebruik van het OV. Daarnaast nog eens bijna 800 toeristen.

Nu tijd voor wat fototjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ42EKRjyQZYiSM0W5wFH1pc77s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fvGdzZBeFwaRiZt9Jgu2USvf.png?f=fotoalbum_large
Foto 1: na een uurtje of 2 a 3 stoeien. Op hoofdlijnen staat het hier. Later heb ik het auto-vrije gebied compleet over hoop gegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0HwyCE2-6rdJaDA8p1wLc6FAR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/npW4V3kONh5w0VcjKWCXrmgi.png?f=fotoalbum_large
Foto 2: een uurtje of 10 verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjIezXIj_0TH4DUgvwu3-lBMQd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAma0Yc008a9Eqn39EyEnLFq.png?f=fotoalbum_large
Foto 3: vanuit een andere hoek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwgdPdU1doXtnoxlnGT8yJY5SSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8zW5W6Bkh8ck8a9acIYu5cA.png?f=fotoalbum_large
Foto 4: totaalplaatje. In totaal 5 industriegebieden welke met 3 cargo stations aan elkaar zitten om zo het verkeer wat te verminderen. Daarnaast de snelheid van de snelwegen aangepast zodat bepaalde routes sneller zijn, maar het verkeer meer spreiden.

En nog wat detailfoto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7XGH9n0RSb5LBV1utiJwj8CnGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RIeEnLSezg1zakIY3HFD8fDy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsKjRIDOj-u_G3TVvU5FzcVi03M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GybFwvFTiziYUisghFkXMnsj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxilUTS8A9vlvhhvQvk6TPY7AVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1keZFsaXD6zojJmpZQESGqil.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6lfO4l7381KW5YymxtZ9WOKjDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aUBp6MK9Kov2ICi7C52DIbOy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz5sY4DUWO08b4Lep9BVnu56Nb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eU2f3uEASwanJy5ri6tewA33.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMCqUlqxrvfFiRyHnmrkIcf8P2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exljgqfR7zVDP0MN2G2acTTG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Aardappelbakker schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:05:
Ik heb mijn jaarlijks terugkerende Skylines verslaving weer te pakken. Het aankondigen / uitbrengen van nieuwe DLC's triggert me vaak wel. Shit :Y)

Ik vind het altijd leuk en een uitdaging om op een zo organisch mogelijke manier een stad te bouwen met wat dorpjes er omheen. Op dit moment is de stadskern aan het uitbreiden. Deze is begonnen vanuit een auto-vrije zone binnen een rondweg. Het centraal station ligt op steenworp afstand en de stad is goed voorzien van een trams en bussen.

Geen idee hoe, maar het OV gebruik is best behoorlijk. Tenminste, zo goed als op dit moment heb ik het nog niet voor elkaar weten te krijgen. Bijna 5.000 mensen maken gebruik van het OV. Daarnaast nog eens bijna 800 toeristen.

Nu tijd voor wat fototjes!

[Afbeelding]
Foto 1: na een uurtje of 2 a 3 stoeien. Op hoofdlijnen staat het hier. Later heb ik het auto-vrije gebied compleet over hoop gegooid.

[Afbeelding]
Foto 2: een uurtje of 10 verder.

[Afbeelding]
Foto 3: vanuit een andere hoek

[Afbeelding]
Foto 4: totaalplaatje. In totaal 5 industriegebieden welke met 3 cargo stations aan elkaar zitten om zo het verkeer wat te verminderen. Daarnaast de snelheid van de snelwegen aangepast zodat bepaalde routes sneller zijn, maar het verkeer meer spreiden.

En nog wat detailfoto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijna 24 uur verder en er is een hoop gebeurd in Rockdale city. Een groot vliegveld, een universiteitscampus, Metro-lijnen, een derde dorpje, wat nieuwe wijken en wat kritische verkeerspunten aangepakt. Heb mezelf dit weekend eens lekker opgesloten oOo

Voor de mensen die het willen weten: ik gebruik eigenlijk geen mods, behalve een tree brush, traffic manager en auto bulldoze. Daarnaast ook geen props op wat intersections na. Die zijn me te moeilijk om te maken :+

De verkeersproblemen heb ik weten aan te pakken door een andere op/afrit te plaatsen en bepaald verkeer via een andere route te loodsen. Onder andere door bepaalde voertuigen te weren op wegen, snelheden te verlagen en verhogen, eenrichtinswegen.

De planning is om richting het vliegveld te gaan bouwen. Met name industrie / office gebieden en in afwachting van de nieuwe DLC mogelijk ook financiële zones. Het vliegveld is alleen wat groter geworden dan gepland, dus ik moet waarschijnlijk nog wat op de schop gooien om een fatsoenlijke snelwegafrit te hebben.

Kortom, nog genoeg uren vermaak in het verschiet O-)

Stats
  • +/- 85.000 inwoners
  • 6.000 tot 6.500 OV gebruikers en dan nog 1.000+ toeristen
  • Traffic flow van 80%
  • 1 centrum en 2 kleine dorpjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkH1h0_N0I9QNJp2Y0rqhuQVmlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dwSYmhNge0tbCH0VexuMARE.png?f=fotoalbum_large
Foto 1: overzicht van het geheel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSiMvdGA_dOgS2T3wmnWPaoFC_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOnrU0akMBmUjtyGHJO58yl8.png?f=fotoalbum_large
Foto 2: het derde dorpje. Ik houd het zo klein en de planning is dat er meer van dit soort dorpjes gaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRqofICUXBrXdaR-GTMJELCyyZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yGPbcdMZHojPubPozO2hUh5v.png?f=fotoalbum_large
Foto 3: de universiteit. Niks speciaals en kan nog wel wat aan geschaafd worden qua uitstraling. Is verbonden met een metro-lijn naar het centraal station van de stad. Vanaf het metrostation gaat er een tram door de wijk rondom de campus.

En nog wat sfeerplaatjes :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_VRIvZSoaEWGRcFdh16Tt-PTMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iAqTe2yoqvxQLOXEJxN1sU2b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9o4ElyiUua9vnTHMgUAx-Z-dj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUpDZ3rxwoJtO6Hf9AXDQIU7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzcrbe4uMx6ET5VyR1ctOHfi0Jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vSEUmEWvZWLu9PjCEaT302rw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAKHMfEVlIUsJiHP3m0AhYGU7SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oltsry1tptILvFzMuSPnyaCH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvgjsEH5hJO-oNe3gqVewnBnGvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPX1ya09ZtGyjBLRTRfm5yp4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88IBeFo4CMfKNPGm1NSRH4zCV5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G4Lm8EN3H35WbuibD0JhbVKv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Inmiddels begint het ergens op te lijken maar met de grote van de stad neemt ook de verkeersdrukte toe en zo stond er zo'n standaard "intersection" op knappen centraal in de stad met 2 grote industrieterreinen als voeding. nu had ik al een een op/afrit wat uitgerekt om meer volume aan te kunnen maar de ruimte is er niet en wat is er nu leuker dan zelf wat te bedenken.

Situatie voorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBY0dha21AujF-k6NnQQgtxsXIA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8LCeGQrEGyX2yPIXiJvEANJB.jpg?f=user_large

Nadat de boel plat gegooid is ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9DBMIQXyhK73pzgfUuN3oq0GaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x6np2yiMhbYl3cfFQ1HxMBwY.jpg?f=user_large

Overigens, linksboven, rechtsboven en linksonder het vervormde klaverblad is industrie en commercial, te herkennen aan de paarse grond. :P
Dan ben je zo een uurtje of 3 aan het bouwen uit de losse pols, continue kleine schoonheidsfoutjes corrigeren en dan heb je een nieuw knooppunt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBA7g8vmVacOMXRg0T0CVFQ3WDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zUbZwxvc4ICgdo2jgK6mv9iE.jpg?f=user_large

Ik moet zeggen dat ik er wel blij en voldaan mee was. Nog steeds zie ik her en der een hoekje of net niet strak lopend bochtje maar dat mag de pret niet drukken. Die rij die nog op het viaduct staat was veel langer, ik had ergens een pijltje verkeerd staan waardoor het verkeer wat naar Oostelijke richting moest op de snelweg eerst over het viaduct moest om daar een rondje te rijden alvorens weer terug over het viaduct de snelweg op te kunnen.

• Pingewin
Dat met zo'n pijltje heb ik ook wel eens gehad ja! 'Waarom is die AI zo dom? Waarom doet die AI zo dom? Zo moeilijk is het toch niet? Waarom doet ie zo dom! Oh wacht, het is niet de AI...'

Ziet er super uit! En ook cool dat je hem bouw waar het nodig is, ik zie op youtube wel eens de grootste intersections en dan rijden er 3 autotjes op...

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Aardappelbakker schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:27:
[...]

Bijna 24 uur verder en er is een hoop gebeurd in Rockdale city. Een groot vliegveld, een universiteitscampus, Metro-lijnen, een derde dorpje, wat nieuwe wijken en wat kritische verkeerspunten aangepakt. Heb mezelf dit weekend eens lekker opgesloten oOo

Voor de mensen die het willen weten: ik gebruik eigenlijk geen mods, behalve een tree brush, traffic manager en auto bulldoze. Daarnaast ook geen props op wat intersections na. Die zijn me te moeilijk om te maken :+

De verkeersproblemen heb ik weten aan te pakken door een andere op/afrit te plaatsen en bepaald verkeer via een andere route te loodsen. Onder andere door bepaalde voertuigen te weren op wegen, snelheden te verlagen en verhogen, eenrichtinswegen.

De planning is om richting het vliegveld te gaan bouwen. Met name industrie / office gebieden en in afwachting van de nieuwe DLC mogelijk ook financiële zones. Het vliegveld is alleen wat groter geworden dan gepland, dus ik moet waarschijnlijk nog wat op de schop gooien om een fatsoenlijke snelwegafrit te hebben.

Kortom, nog genoeg uren vermaak in het verschiet O-)

Stats
  • +/- 85.000 inwoners
  • 6.000 tot 6.500 OV gebruikers en dan nog 1.000+ toeristen
  • Traffic flow van 80%
  • 1 centrum en 2 kleine dorpjes
[Afbeelding]
Foto 1: overzicht van het geheel

[Afbeelding]
Foto 2: het derde dorpje. Ik houd het zo klein en de planning is dat er meer van dit soort dorpjes gaan komen.

[Afbeelding]
Foto 3: de universiteit. Niks speciaals en kan nog wel wat aan geschaafd worden qua uitstraling. Is verbonden met een metro-lijn naar het centraal station van de stad. Vanaf het metrostation gaat er een tram door de wijk rondom de campus.

En nog wat sfeerplaatjes :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er met die detailfoto's, is dat een mod ofzo? Of heb je de settings heel laag?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pingewin schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:50:
Ziet er super uit! En ook cool dat je hem bouw waar het nodig is, ik zie op youtube wel eens de grootste intersections en dan rijden er 3 autotjes op...
Dank je, maar toch nog 2 verbindingen vergeten en dan vooral die van rechtsonder naar linksonder. De andere van rechtsboven naar het noorden is inmiddels ook gefixed. Beide zorgden ook weer voor een cirkeltje file ergens in een wijk.

Ik kan zeggen dat de traffic flow van 77 naar 82 is gegaan maar zien is altijd beter:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik gooi net het spel weer eens aan, en ik hoor allemaal kerstliedjes op mijn normaal favo radiostation Synthetic Dawn.
Leuk gedaan! :D
(Moest dat natuurlijk wel even melden hier. :P )

Edit:
Ik krijg er ineens ook een groot aantal bewoners bij. :?
Van 285k HOP naar 300k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg0oZQGNe7iEDMJLg1FDJB-Bd58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cRnBJi1zDAc5XpcZ1beZqC0Z.jpg?f=user_large

Kerstcadeautje? :+

Edit2:
Krijg het idee dat deze stad wel een beetje "af" iis en ik eindelijk/eigenlijk echt voor een nieuwe moet gaan, waar ik alle mods kan gebruiken en alle nieuwe assets, zoals muurtjes en zo.
Alles wat minder "vanilla". Zoals ik bij jullie en veel youtubers zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mjgb8Dg6MHnwXEfb98aH_ypR9Dg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gZiTGnXZoChV7YaFgfO3Cnda.jpg?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door HMC op 16-12-2022 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan nog net even een update in dit jaar. Traffic gaat heel aardig maar ik merk wel heel erg dat er golven zijn en dan is het heel verleidelijk te gaan tweaken terwijl je weet dat het 10 minuten later vanzelf is opgelost. Ik had nooit eerder met trams gewerkt dus dat is het nr1 OV transportmiddel geworden in de stad. Voorheen altijd buslijnen gedaan [record staat op 50+] maar ik merk dat trams beter werken. Tevens een trein met 5 stations aangelegd, vooral om een verbinding tussen 2 grote eilanden te maken.

Traffic flow, bij een golf zakt het soms in naar 77:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK3GY_gyc4kwL87R2pVvebCU71E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EHwlmy26DqCKL5JtQwxxx3Ny.jpg?f=user_large

De tramlijnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aXK5ZE3b9LTdy8Gkf3Banvl_DI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gFumYb2VJIdGlydBcqusla2e.jpg?f=user_large

Pretpark:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7D6sW-Zw4hWso_mnrViFzYmKVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v0Trb0HTSVULm7Ywt2ZVuQYD.jpg?f=user_large

Nieuwe brug + knooppunt [de haven daar is tijdelijk]:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_16rsXqPLA-APhdP70YNoQgZmaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wXRZBbcDyL58dwJTlGJYPuE5.jpg?f=user_large

Overzicht, is al wat achterhaalt maar nog wel steeds 8 vlakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVHf12g60bp52aizUZMfvyUs43Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ybRBZJyK8IOoMf2wDaISVUQw.jpg?f=user_large

Mijn enige niet zelf aangelegde en dus "superstrakke" intersection:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMhEPSg8f4Xw_v1l3OCReq3wXTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c696T0CyHgzJVfuWSCAcH6IT.jpg?f=user_large

boompjes wel zelf gedaan. :P

oh, ik heb gezocht in de workshop maar niet gevonden een mod voor minder schepen. Ik dacht dat ik die wel eens tegengekomen was, iemand enig idee of die [nog] bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik kan het niet echt vinden.

Op dit moment gebruik ik een Intel nuc gen7 (i5) als pc. Maar ondanks redelijk wat geheugen (24gb), haal ik maar 12fps :(

Ik vermoed zelf dat het vooral in het vram zit van de buildin gpu. En de gen7 cpu zal ook niet helpen 8)

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe pc, het liefst een mini pc zoals een nuc of minisforum.
De um690 is qua prijs een mooie optie, heeft weer een buildin graphics ipv een dedicated chip
De Hx90g is duurder, maar heeft wel een RX 6600M er in zitten.

Keuzes keuzes keuzes.
Als de um690 voldoende is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Andere spellen speel ik wel op mijn xbox :)

Iemand ervaring met cities skyline op minisforum pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
S4All schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:34:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik kan het niet echt vinden.

Op dit moment gebruik ik een Intel nuc gen7 (i5) als pc. Maar ondanks redelijk wat geheugen (24gb), haal ik maar 12fps :(

Ik vermoed zelf dat het vooral in het vram zit van de buildin gpu. En de gen7 cpu zal ook niet helpen 8)

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe pc, het liefst een mini pc zoals een nuc of minisforum.
De um690 is qua prijs een mooie optie, heeft weer een buildin graphics ipv een dedicated chip
De Hx90g is duurder, maar heeft wel een RX 6600M er in zitten.

Keuzes keuzes keuzes.
Als de um690 voldoende is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Andere spellen speel ik wel op mijn xbox :)

Iemand ervaring met cities skyline op minisforum pc's?
Ben zelf ook wel benieuwd naar het antwoord. Lees een hoop tegenstrijdige feedback op het internet. CPU is het belangrijkste en dan single core. Maar zie ook benchmarks dat Cities Skylines weldegelijk multicore belast (misschien niet super efficient tegenover hedige maatstaven. Memory is vooral bij een hoop verschillende custom assets. Videokaart niet tenzij hele hoge resoluties. VRAM dan ook weer weer voor de assets.

Lastige vind ik dat ik iets zoek waarmee ik op de allerhoogste grafische instellingen en 5120x1440 wil kunnen spelen en op basis hiervan een goede prijs/prestratie desktop voor wil bouwen.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 18:15
Ik zou zowieso niet proberem skylines op zo'n hoge resolutie te draaien. Daarnaast is het spel vooral heel erg CPU intensief.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianD
Webgnome schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:12:
Ik zou zowieso niet proberem skylines op zo'n hoge resolutie te draaien. Daarnaast is het spel vooral heel erg CPU intensief.
Het is de native resolutie van mijn monitor. Vind het overigens erg fijn om op een superwide resolutie te spelen. Je ziet zoveel meer tegelijk wat de beleving veel beter maakt. Ook overlay menu's in het spel zijn makkelijker aan de zijkanten te plaatsen zonder dat het direct in het zichtveld staat.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die van mij is 3440×1440, maar in een window draaien kan altijd ook nog.
echter haalt de nuc nu zelfs niet met een beperkt aantal mods veel meer dan 15fps :(

Dus vandaar de zoektocht naar een nieuwe pc.

Mijn i5 gen11 laptop met ook Intel Iris Graphics geeft vergelijkbare resultaten.
Daarom vermoed ik dat vram een bottleneck is. (maar misschien heb ik het verkeerd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb deze game 8 jaar na dato ook maar eens uit de kast getrokken :+

Na zo'n 20 uur spelen een stad van 125k mensen. Maar wat ik nog steeds niet snap is hoe je een goede overgang maakt van 2 eenrichtingsverkeer-wegen naar 1 tweerichtingsverkeer weg.

En dan zit ik dus met zoiets:

Waarom rijden ze niet gewoon door 8)7

.edit: ah ik denk dat ik het al snap, die 6-baans weg is tot high traffic, die 3-baans eenrichttingsverkeer is tot medium traffic. Als ik daar highway van maak dan rijden ze wel gewoon door :)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2023 08:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34

Zenyatta

Tsjakka!

.oisyn schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:36:
Ik heb deze game 8 jaar na dato ook maar eens uit de kast getrokken :+

Na zo'n 40 uur spelen een stad van 125k mensen. Maar wat ik nog steeds niet snap is hoe je een goede overgang maakt van 2 eenrichtingsverkeer-wegen naar 1 tweerichtingsverkeer weg.

En dan zit ik dus met zoiets:
[YouTube: Cities:Skylines Traffic]

Waarom rijden ze niet gewoon door 8)7

.edit: ah ik denk dat ik het al snap, die 6-baans weg is tot high traffic, die 3-baans eenrichttingsverkeer is tot medium traffic. Als ik daar highway van maak dan rijden ze wel gewoon door :)
Met Traffic Manager kun je instellen dat het verkeer moet doorrijden in plaats van stoppen voor de overgang van weg. Zal veel verschil maken als je die gebruikt.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zenyatta schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:52:
[...]

Met Traffic Manager kun je instellen dat het verkeer moet doorrijden in plaats van stoppen voor de overgang van weg. Zal veel verschil maken als je die gebruikt.
Waarschijnlijk staan daar borden om voorang te geven of verkeerslichten (ik kan het niet goed zien op de capture), dat kun je zonder mod ook nog wel weghalen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@.oisyn. Wat er hier gebeurd is dat je tussen de twee wegsoorten een overgang hebt. Daar komt geen voetganger natuurlijk maar ze stoppen daar wel. Dat is hoe het spel nu eenmaal in elkaar zit. Wat je kan doen is Traffic Manager installeren ( mod ). Daarmee kun je dit soort dingen uitzetten zodat ze gewoon doorrijden. Er is ook nog een niet modded manier. Weet even niet meer hoe die tool heet maar je kunt volgens ook een voorrangsweg aangeven zodat men gewoon door kan rijden.

En als ik dan toch mag zeuren. Je gaat van een driebaansweg naar een drie baansweg en dan weer naar een 5 baans? Is het niet logischer om de hunter highway een eenbaansweg te maken en die andere die daar naast ligt een tweebaans? Of juist andersom omdat de traffic blijkbaar allemaal naar rechts wil.

google maar eens op lane mathematics :+

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 03-02-2023 08:19 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil geen mods gebruiken, dat disablet achievements en dit is de eerste keer dat ik het spel speel :)

2-baans snelweg is er niet in vanilla volgens mij, anders had ik die liever gebruikt. Ik kan wel een 2-baans 1-richtingsverkeer weg gebruiken maar dan zit ik weer met het probleem van de doorstroming de snelweg op (en speed 30 waar een snelweg speed 60 is)

Dat al het verkeer nu naar rechts wil is omdat er links nog niets ligt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2023 08:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:55
.oisyn schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:23:
Ik wil geen mods gebruiken, dat disablet achievements en dit is de eerste keer dat ik het spel speel :)

...
Daar hebben we de mod "achieve it" voor :)

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome

2-baans snelweg is er niet in vanilla volgens mij, anders had ik die liever gebruikt. Ik kan wel een 2-baans 1-richtingsverkeer weg gebruiken maar dan zit ik weer met het probleem van de doorstroming de snelweg op (en speed 30 waar een snelweg speed 60 is)

begrijpelijk. Ik zal vanavond even kijken welke optie er precies in de game zelf zit om die voorrang etc zelf te regelen zonder mods. Heb je ook expansions geinstalleerd?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Webgnome nee (nog) geen expansions. Stoplichten en stopborden stonden voor dat kruispunt niet aan trouwens :) (ook @Marzman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:51
Nee dat is niet het probleem.

Gebruik de TM:PE 11.7.3.1 STABLE MOD om ervoor te zorgen dat het verkeer zonder restricties de kruising op kan rijden, zo rijdt het verkeer soepel door en ontstaan er geen opstoppingen.

https://steamcommunity.co...earchtext=traffic+manager

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

Ik snap inderdaad dat je geen mods wilt gebruiken. Maar persoonlijk vind ik echt dat TM:PE simpelweg een noodzaak is om het verkeer een beetje fatsoenlijk te kunnen managen. Ik ben constant pijlen op de weg aan het aanpassen, manual traffic lights aan het instellen (of traffic lights juist weghalen), voorrangsregels aan het aanpassen en het belangrijkste: verkeer zo instellen dat ze 'kruisingen' niet meer vrij hoeven te houden. En dat laatste is waar jij last van hebt :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een auto blokkeet toch doorgaans niet het kruispunt voor de auto achter hem? Dit is echt de enige junction waarbij ik dit zie optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@.oisyn het gaat hier dan ook waarschijnlijk door die zebrapaden die je ziet. In tegenstelling tot de echte wereld stoppen de auto's hier wel netjes voor het zebrapad ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Eigenlijk had de functionaliteit van TM:PE standaard aanwezig moeten zijn in de game. Zonder deze mod wordt de game uiteindelijk onbespeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Mol_1248163264 nee hoor. Het is dan veel meer werk maar zeker niet onbespeelbaar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Webgnome schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:14:
@.oisyn het gaat hier dan ook waarschijnlijk door die zebrapaden die je ziet. In tegenstelling tot de echte wereld stoppen de auto's hier wel netjes voor het zebrapad ;)
Maar waarom zie ik het alleen hier terwijl auto's in de rest van mijn stad gewoon achter elkaar doorrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
.oisyn schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Maar waarom zie ik het alleen hier terwijl auto's in de rest van mijn stad gewoon achter elkaar doorrijden?
heb het filmpje nog een keer bekeken. Ik denk dat het komt omdat bij de afrit die er tegenover ligt er een mogelijkheid tot afslaan is. (naar links) en dat in combinatie met die zebra paden zou het kunnen verklaren. Anders zou ik het zo, met de info die ik nu heb, ook niet weten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:33:
[...]

heb het filmpje nog een keer bekeken. Ik denk dat het komt omdat bij de afrit die er tegenover ligt er een mogelijkheid tot afslaan is. (naar links) en dat in combinatie met die zebra paden zou het kunnen verklaren. Anders zou ik het zo, met de info die ik nu heb, ook niet weten.
Behalve de zebrapaden ben ik het met je eens. In het vak voor die splitsing passen 4 a 5 voertuigen en je ziet ze ook steeds in groepjes van die orde doorrijden. In een vak met meerdere richtingen kan verkeer standaard niet stilstaan volgens mij en vandaar dat het steeds per groepje van 4 a 5 gaat. Het is alleen te fixen met TM door auto's de kruising/splitsing altijd op te mogen oprijden/aansluiten of de splitsing verder weg te leggen waardoor het vak groter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LoneRanger schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Behalve de zebrapaden ben ik het met je eens. In het vak voor die splitsing passen 4 a 5 voertuigen en je ziet ze ook steeds in groepjes van die orde doorrijden.
Per 1 eerder. Zie vanaf 0:14, die groene auto gevolgd door de politieauto en wat erna komt. Dat is allemaal 1 voor 1. Het gebeurt ook ongeacht tegenliggend verkeer. Dit is wat ik het meeste zag toen ik nog de 3-lane 1-way road gebruikte als tussenstuk tussen de 6-lane 2-way road en de 3-lane highway. Nadat ik het tussenstuk zelf gewoon vervangen had voor een 3-lane highway was het weg.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Het probleem van deze splitsingen is dat ze te dicht achter elkaar zitten waardoor er te weinig auto's passen op de 1 richtingsweg voor de oprit naar de snelweg. In de basis regels van de game is bepaald dat auto's de kruising NIET mogen blokkeren (net als in het echt) zodra de 1 richtingsweg bezet is met auto's, moeten de auto's voor de kruising wachten totdat er genoeg ruimte is op de 1 richtingsweg en vanaf dat moment mogen de auto's de kruising oversteken en aansluiten op de 1 richtingsweg. Dit probleem kan je op 2 manieren oplossen:

1 maak de 1 richtingsweg langer zodat er meer auto's op passen en er ruimte ontstaat
2 gebruik de TM:PE mod om deze restrictie op te heffen zodat auto's direct de kruising mogen oprijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mol_1248163264 op 04-02-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@.oisyn Ik heb speciaal voor jouw dilemma ook zo'n vak gecreëerd waar in dit geval 2 auto's passen. Als ik de restricties ophef dan rijdt het verkeer wel gewoon door. Het uitschakelen van zebrapaden heb ik ook geprobeerd maar dat heeft 0 effect zoals gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Ik denk ook dat het aan dat voorsorteervak ligt. Ik maak zelf vaak vergelijkbare constructies om aansluitingen te maken op de klaverbladen en dan helpt het de doorstroming om de afslag op te heffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook weer een avondje in CSL gestoken. Denk er nog steeds vaak aan, maar als de vrije tijd dan daar is, heb ik vaak zoiets van "Neeehhh...teveel werk."
Want...als je eenmaal begint...is het zo weer een aantal uur later en heb je niets gedronken/gegeten/etc.

Dit was de eerste grote woonwijk van deze stad. Dus zeker al 5 (mensen-)jaren oud. Moest hoog nodig afgebroken worden, want echt niet mooi en veel te chaotisch opgebouwd. Maar ja...nostalgie he?
Screenshots van eerder waren soms vanuit deze hoek genomen. Skylines verderop mooi, maar deze wijk was gewoon een doorn in het oog. :P
Toch maar platgegooid nu eens. En alle rijken die er woonden zijn 'em gepeerd. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJwyGo_EqOiQR0LF7gMHIu5Ds8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yTVLbfLLbofavTJtRURAPYYQ.jpg?f=user_large

Ik was even vergeten dat er zulke grote hoogteverschillen zijn daar.
Mooi uiteraard, maar aardig wat werk om dat "mooi" te krijgen.
Zo lang mee bezig geweest, dat ik nu geen zin meer heb om de boel op te vullen.
Komt wel een andere keer. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zpk5fE5dYpqqXUVXtboxcN5LTdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DoooCh3TJZ8WR9u0tOGul2i2.jpg?f=user_large

Dit soort dingen strak en mooi krijgen duurt bij mij echt lang. Geen idee of ik het "dom" doe. Waarschijnlijk wel. :P Waarschijnlijk zijn er veel betere manieren en tools om dit sneller te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTTklSxhZ3Q0r3RaPLM5P5qaiH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cBMB36HIgzv8sJJfEUcyiugy.jpg?f=user_large

Ook een nieuw gedeelte aangelegd. Ik heb daarvoor mijn over de laatste tijd verworven inspiratie en skills van anderen, zoals van YouTube en van jullie, gebruikt.
Aardig Vanilla, maar minder weg-zone-weg-zone-achtig. Iets meer tijd besteed aan het mooi maken van de layout van wegen en zones, maar ook van land.
Zowaar planning, en zo, in plaats van gaan met die banaan en we zien wel...zoals die eerste wijk bijvoorbeeld. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aah_dlv1RiatfV807ia16CljCyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7kPMXGYCzGbLDKxzxC8yzp71.jpg?f=user_large

Wat me vooral opvalt, nu ik dertigduizend mods erbij heb, is dat het tempo van bouwen op zones, maar ook verkeer, allemaal anders gaat dan voorheen.
Lang verhaal om dat uit te leggen, maar het spel werkt nu gewoon echt aardig anders dan toen ik nog zonder al die mods speelde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeM-kxORZffYXnuerASW9PiDRcc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HeRLLmObcSqxuwc4LrToUlxF.jpg?f=user_large

Moet wel zeggen dat dit nieuwe gedeelte aardig populair is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-NCG9u586Oy20Pxr5tC0FhvYqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rz35qgJSnx4EkxWMcFze2lkA.jpg?f=user_large

Stad heeft nu 300K inwoners. En soms denk ik dan wel aan een nieuwe stad, maar er is in deze 81-tiles-mod-stad eigenlijk nog ruimte zat.
Ruimte voor nieuwe wijken, nieuwe industrie, nieuwe alles.
Dus we gaan maar gewoon door. :+
Moet toch vol te krijgen zijn binnen de eeuw. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
LoneRanger schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:22:
@.oisyn Ik heb speciaal voor jouw dilemma ook zo'n vak gecreëerd waar in dit geval 2 auto's passen. Als ik de restricties ophef dan rijdt het verkeer wel gewoon door. Het uitschakelen van zebrapaden heb ik ook geprobeerd maar dat heeft 0 effect zoals gedacht.

[YouTube: Cities Skylines 2023 02 04 11 11 44 02]
Dedicated lanes / Lane mathmatics... (Om met Biffa te spreken) TMPE is je grote vriend.

Het verkeer kiest op de kruising pas welk baan ze moeten nemen, dat is veel te laat.
Pak een 2x3 baans weg, in ieder geval 3 banen aanvoer naar de kruising. Dan verplaats je het moment van voorsorteren naar achteren, wat de doorstroming op de kruising verbetert.

[ Voor 11% gewijzigd door beerten op 07-02-2023 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@beerten ik vermoed dat je de discussie niet [goed] hebt gevolgd en het filmpje niet goed hebt bekeken. TM staat daar gewoon open en de situatie is geen probleem maar aangepast om @.oisyn te laten zien wat zijn probleem is aangezien hij moedwillig zonder mods speelt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
LoneRanger schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:18:
@beerten ik vermoed dat je de discussie niet [goed] hebt gevolgd en het filmpje niet goed hebt bekeken. TM staat daar gewoon open en de situatie is geen probleem maar aangepast om @.oisyn te laten zien wat zijn probleem is aangezien hij moedwillig zonder mods speelt.. ;)
In dat geval: sorry! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door beerten op 07-02-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LoneRanger schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:18:
om @.oisyn te laten zien wat zijn probleem is aangezien hij moedwillig zonder mods speelt.. ;)
Ik vrees dat ik toch aan de mods moet, blijkbaar kun je maar 9 areas unlocken, wat ik niet wist, dus ik had wat gepland maar toen kon ik het aangrenzende stuk grond ineens niet meer kopen 8)7

.edit: moet ik nog iets speciaals doen om mods te activeren? Ik heb gesubscribed op een aantal maar ik zie echt totaal geen veranderingen.

.edit2: ah, je moet ze nog aanzetten in de main menu. Daar kom ik ook echt nooit 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2023 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
.oisyn schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:13:
[...]

Ik vrees dat ik toch aan de mods moet, blijkbaar kun je maar 9 areas unlocken, wat ik niet wist, dus ik had wat gepland maar toen kon ik het aangrenzende stuk grond ineens niet meer kopen 8)7

.edit: moet ik nog iets speciaals doen om mods te activeren? Ik heb gesubscribed op een aantal maar ik zie echt totaal geen veranderingen.

.edit2: ah, je moet ze nog aanzetten in de main menu. Daar kom ik ook echt nooit 8)7
Ook daar is weer een mod voor :-)

https://steamcommunity.co...221&searchtext=enable+mod

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Hey @.oisyn, grappig dat ik jou hier voorbij zie komen!
Binnen een paar dagen toch al overstag en aan de mods, succes met uitvinden how deep the rabbit hole goes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Als je dan toch mods installeert, vergeet move it niet :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@[Roland] heb ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor de volledigheid, dit is wat ik nu aan mods heb:
• All 25 areas purchasable
• Move It
• Precision Engineering
• TM:PE
• Achieve It!

Als anderen nog andere QoL mods kan aanraden die de gameplay verder niet drastisch veranderen dan hoor ik dat graag :). Ik zoek nog een fatsoenlijke mod om bomen te plaatsen. Extra Landscaping Tools klonk interessant maar werkt niet met de meest recente versie blijkbaar.

Kwa DLC kijk ik op dit moment vooral uit naar Airports en Mass Transit, maar daar wacht ik nog even mee.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2023 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@.oisyn ALL 25 areas? ALL?!?!?! :+

Waarom niet meteen 81?
Hoeft niet vol natuurlijk, alhoewel ik er wel voor ga dit millenium, maar dan heb je ook (nog meer) ruimte om ruimte tussen dorpjes/steden te laten. Soort van Multiplayer level, waar je zelf alle stadjes runt.
(Over Multiplayer gesproken...ik zag in de comments over C:SL remaster op Frontpage gisteren dat er multiplayer voor C:SL is. :o *O* . Nu nog iemand vinden om het mee te spelen. :P )

MoveIt gebruik ik eigenlijk ook pas sinds niet al te lang, en kan me geen leven meer zonder voorstellen.
Fantastische mod.

Kan er nog wel een paar aanraden, maar dan blijf je bezig.
Misschien Tree Anarchy, zodat je in ieder geval met bomen nooit problemen gaat krijgen.

------------------------
Edit: Een paar daagies later.
Zo...al een stukje gezelliger zo. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf4aOvpScgklKw301kyWvCHfj2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dvo16psk6T1edqvRWTWscFa1.jpg?f=user_large

Bleef alleen maar overstromen. Dus maar een muur gebouwd in het water.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_5rYCQaUASpUBHgj2v5H3BKUek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yrbgQqA8bRXOtWcr1PWemzTP.jpg?f=user_large

Heb allerlei NYC Brooklyn/Manhattan/Bronx rowhouses en brownstones ge-sub't, en als het goed is komen die tevoorschijn als "Zone(1x3, high dens res, Lvl5, Wall-to-wall)", maar dat lijkt niet helemaal te lukken.
Misschien dat daar een theme voor is, maar die biedt de maker zelf in ieder geval niet aan. :?
Ah well, dit kan er ook mee door voorlopig. (Edit: Hmm, die tennisbaan is een doorn in het oog. :P )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt-lgVRlxb3u5oRn82e3r-E9JYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7aGXsyoKQ4Z2vLe20Ypxjm5y.jpg?f=user_large

Ik vind zelf de hoogteverschillen in dit gebied erg mooi. Maar dat is dan weer een beetje lastig in een screenshot vast te leggen. (Net als een foto van Eau Rouge op Spa-Francorchamps. :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxiLoIP85FJtOikGwYpgtHCkK6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6a8ji0Gj4NwcU0s9PTQNWcYm.jpg?f=user_large
Jammer dat het spel niet "snapt" dat sommige zebrapaden echt niet nodig of zelfs ongewenst zijn.
Ik heb nog geen TM:PE ge-sub't. Schijnt nogal zwaar voor het systeem te zijn, en ik heb zelden problemen met het verkeer. O-)

Edit: Die LOD-mod is trouwens ook fantastisch. Al is het alleen al voor de "screenshot mode". Maar dan moet je die niet vergeten aan te zetten als je een screenshot wilt nemen. :+
Het spel wordt dan wel echt een diashow. Niet mee te spelen.
Het wordt snel te zwaar voor mijn systeem, maar een paar extra stappen verder LOD voor gebouwen is wel "belangrijk".
Het viel me eerder nooit zo op. Maar als je dan wel LOD voor gebouwen verder laat gaan, dan wil je echt niet meer terug naar "Vanilla".

[ Voor 102% gewijzigd door HMC op 11-02-2023 19:14 . Reden: Screens oudste maar nieuwste gebied bebouwen begonnen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Iemand gister al aan de PS5-remaster begonnen?

Eerste indruk: de inspiratie is weer terug :)
Aantal dingen valt wel echt op, zoals de verlichting in het donker en weersomstandigheden zijn mooi uitgevoerd. En eindelijk spelen op 25 velden, al lijkt dat in de praktijk toch kleiner dan vooraf gehoopt.

Wel jammer dat je niet met bestaande steden verder kan gaan maar opnieuw moet beginnen. De visuals zelf zijn ook verbeterd, maar niet heel schokkend. Je bent wel een tijdje bezig met installatie, élk van de 387 DLC moet je apart downloaden.... En (nog) niet alle DLC's zijn omgezet. Wat niet is omgezet is ook niet speelbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 16-02-2023 06:15 ]

Verwijderd

Dennisdn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 06:13:
Iemand gister al aan de PS5-remaster begonnen?

Eerste indruk: de inspiratie is weer terug :)
Aantal dingen valt wel echt op, zoals de verlichting in het donker en weersomstandigheden zijn mooi uitgevoerd. En eindelijk spelen op 25 velden, al lijkt dat in de praktijk toch kleiner dan vooraf gehoopt.

Wel jammer dat je niet met bestaande steden verder kan gaan maar opnieuw moet beginnen. De visuals zelf zijn ook verbeterd, maar niet heel schokkend. Je bent wel een tijdje bezig met installatie, élk van de 387 DLC moet je apart downloaden.... En (nog) niet alle DLC's zijn omgezet. Wat niet is omgezet is ook niet speelbaar.
Gisteren heel even gespeeld, maar ik zie werkelijk waar geen verschil met de PS4 versie van het spel, behalve de UI.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:35:
[...]

Gisteren heel even gespeeld, maar ik zie werkelijk waar geen verschil met de PS4 versie van het spel, behalve de UI.
Als je inzoomt naar beneden is alles een stukje gedetailleerder geworden, vandaar dat alle DLC's ook een upgrade hebben gehad. Maar het is nog lang niet de geliktheid van bijvoorbeeld Planet Coaster. Hopelijk zit er een deel 2 in de pijpleiding en komt dat nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik ben al jaren console-speler van Cities Skylines. Wat een grandioos geweldige game is het. Alles wat ik ooit vroeger als klein jongetje van Sim City wilde.

Ik heb een vraag; ik zie velen van jullie op pc spelen. Ik heb helaas geen ruimte voor een goede pc. De vraag is dus, hoe realistisch is het om CS op een laptop te spelen en als dat realistisch is, wat voor laptop zou daar minimaal voor nodig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@timk10 hangt van de specs af. Je zou ook nog zoiets als shadow.tech cloud gaming kunnen proberen. Dan heb je een volledige pc tot je beschikking voor 29,99 p/m . Of je kan het eens proberen via Geforce now. Nadeel bij die laatste is dat je geen mods kan / mag gebruiken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Webgnome schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:46:
@timk10 hangt van de specs af. Je zou ook nog zoiets als shadow.tech cloud gaming kunnen proberen. Dan heb je een volledige pc tot je beschikking voor 29,99 p/m . Of je kan het eens proberen via Geforce now. Nadeel bij die laatste is dat je geen mods kan / mag gebruiken
Thanks!

Ik wil wel graag mods gebruiken, daarom wil ik ook graag niet meer op console spelen. Ik merk dat ik inmiddels veel meer wil dan dat ik op de PS4-versie kan. Ik kijk veel naar City Planner Plays op youtube, en dat triggert mij enorm om te zien wat hij wél kan, en ik niet haha.

Vooral verkeerstechnisch wil ik graag zoveel meer kunnen dan dat je in de basegame (ook met dlc) kan. Daarnaast staan move-it en anarchy enorm hoog op de lijst. Zou niet per se bergen aan mods nodig hebben, en ook niet per sé veel assets. Maar die base mods zoals TMPE en Move-it zouden echt gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dan zou je als je het geld er voor over hebt een shadow kunnen gebruiken. Dat draaid goed genoeg :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Webgnome schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:55:
Dan zou je als je het geld er voor over hebt een shadow kunnen gebruiken. Dat draaid goed genoeg :)
Denk je dat dat werkt met een Chromebook met Intel Celeron N4500 en 4gb werkgeheugen?

Oh wacht, een chromebook kan uberhaupt geen CS draaien zeker

[ Voor 9% gewijzigd door Timk10 op 17-02-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Geen idee. Het kan al op een raspberry pi als ik de forums mag geloven maar ja dat zegt niet veel ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Webgnome schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:10:
Geen idee. Het kan al op een raspberry pi als ik de forums mag geloven maar ja dat zegt niet veel ;)
Zit een beetje op die website te kijken, maar als ik het goed begrijp kan ik dan vanaf mijn chromebook gebruik maken van alle features die ik op een windows pc ook kan gebruiken. Dus dan zou je zeggen dat ik steam kan installeren op de cloud toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Timk10 je krijgt inderdaad een volwaardige windows pc met goede hardware tot je beschikking. Ik heb het zelf een hele tijd gebruikt ( een jaartje volgens mij ) tot dat Geforce Now aantrekkelijker werd voor mij. Voor hele grote steden merk je wel dat shadow tegen zijn limiet aan zit ( steden van 500k inwoners en hoger bijvoorbeeld ) maar dat is vooral een CPU probleem. Geen idee of je daar snel tegen aan gaat lopen. Het scheelt je in ieder geval een nieuwe pc kopen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timk10
Webgnome schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:32:
@Timk10 je krijgt inderdaad een volwaardige windows pc met goede hardware tot je beschikking. Ik heb het zelf een hele tijd gebruikt ( een jaartje volgens mij ) tot dat Geforce Now aantrekkelijker werd voor mij. Voor hele grote steden merk je wel dat shadow tegen zijn limiet aan zit ( steden van 500k inwoners en hoger bijvoorbeeld ) maar dat is vooral een CPU probleem. Geen idee of je daar snel tegen aan gaat lopen. Het scheelt je in ieder geval een nieuwe pc kopen ;)
Thanks voor je tip man, ik ga het even uitzoeken!
Mijn grootste stad ooit op console is 90.000, dus ik zal niet zo snel tegen die limieten aanlopen.
Wil vooral mijn designs iets meer kunnen controleren, realistischer verkeersmovements enzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Cities Skylines 2 is zojuist aangekondigd (na ong. 30 min):

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:59
Hoogie2004 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:35:
Cities Skylines 2 is zojuist aangekondigd (na ong. 30 min):
[YouTube: Paradox Announcement Show 2023]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Mijn dag kan niet meer stuk nu ik dit heb gezien O+ _/-\o_

De lat ligt wel hoog, want vele spelers spelen met ((bijna) alle) DLC's en het zou toch wel zuur zijn als die functies niet in de game zitten. Of dat je ze in ieder geval voor een klein bedrag opnieuw kan kopen.

Ik heb 'm in ieder geval op de wishlist staan en vanaf het moment dat 'ie uitkomt verdwijnt deze man even van de wereld :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Biffa vertelt ook wat

In ieder geval krijgen we seizoenen qua weer.
Biffa heeft de alpha getest in augustus 2021

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-03-2023 19:37 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Het is voor mij een verassing dat deze in ontwikkeling is?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Aardappelbakker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:02:
Mijn dag kan niet meer stuk nu ik dit heb gezien O+ _/-\o_

De lat ligt wel hoog, want vele spelers spelen met ((bijna) alle) DLC's en het zou toch wel zuur zijn als die functies niet in de game zitten. Of dat je ze in ieder geval voor een klein bedrag opnieuw kan kopen.

Ik heb 'm in ieder geval op de wishlist staan en vanaf het moment dat 'ie uitkomt verdwijnt deze man even van de wereld :9
Dat lijkt me niet. DLC is een verdienmodel, dat gaat niet mee naar deel 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Interessant wat sommige mensen uit trailers halen:

Toen hij over "demographics" begon kreeg ik ineens een nare flashback... "simcity:societies" :| :/ :P

p.s. Ik hoop wel dat we die dlc discussie en of dat dan wel of niet tot de basis behoord kunnen laten voor wat het is want dat is toch persoonlijk en lost niks op.

Pagina: 1 ... 62 ... 64 Laatste