Zo. Ook maar weer eens plaatjes spammen.

Ik speel al zeker 6 jaar met dezelfde stad.
Alhoewel er zeker veel periodes zijn dat ik slechts denk aan spelen, maar het weinig tot nooit doe.
Heb ook over de jaren heen alle DLC gekocht en al -tig keer de PC een upgrade gegeven, slechts voor dit spel. Duurste hobby uit m'n leven, denk ik.

De R5 3600 doet het goed, maar de R7 5800X 3D is wel erg aantrekkelijk.
Bij een maat van me in NL in actie gezien, en dat scheelt wel.
Als je 2 pijltjes speed "faster" kiest dan gaat het spel ook echt sneller.

Misschien over een jaartje of zo, als die wat goedkoper is geworden.
Ik speel aardig "vanilla" omdat mods vaak niet werkten. Ze deden de stad crashen bij laden, of bij een bepaalde mod gebruiken (first person cam mod en zo.)
Maar HMC, waarom begin je niet met een nieuwe stad?
Nou, dat heb ik wel een enkele keer geprobeerd, maar ik vond dat maar saai. Er is ook nog genoeg vrij land over op deze kaart.
Maarrr, toen ik een paar weekjes geleden weer begon te spelen, lezende dat er weer een nieuwe DLC aankwam, leek ineens alles vloeiend te werken. Mod na mod erbij gegooid, en geen enkel probleem!

Nu kan ik me niet meer voorstellen om wegen en zo aan te leggen zonder Move it!, Network Anarchy (die vervanger van die 2 "fine road tools", zelfde maker, Kly-nog-wat), en Prop Line Tool.
Ook werken quays nu ineens en ik snap nog hoe ze werken ook!

Het laat zich raden dat ik weer hopeloos verslaafd ben, en spelen tot in de late (vroege?) uurtjes is weer als vanouds.
Verder niet al te veel schokkend, hoogstaand werk.
Ik zie veel mooiere dingen hier en op YouTube. Mooier dan ik ooit kan maken.
Maar ik ben nu toch echt wel blij met het feit dat ik mods voor "more beauty " en betere functionaliteit kan gebruiken in deze -toch wel- als "kapot" beschouwde stad.
Sommige details waren, naar mijn smaak, wel mooi gelukt en die laat ik ongemoeid. Nieuwe, meer elaborate details erbij maken is nu echt leuk. En de vroege, hopeloze verkeerspleinen krijgen ook allemaal upgrades.
Alhoewel Spaghetti soms ook mooi kan zijn.
Speel trouwens ook nog eens sinds kort op een 48" LG C1 (4K OLED), en ik kan je zeggen, dat is ECHT een genot!
Klikbaar voor de 4K-afbeeldingen!
(Bijna) De gehele stad tot nu toe. Ik breek vaak wijken af om ze weer opnieuw te bouwen. Stadsvernieuwing! Ik moet zeggen dat dat met die nieuwe DLC (P&P) en Prop Line Tool echt een genot is.
Zeker nu dus ben ik dingen opnieuw aan het maken, maar ook tweaken.
Van veraf: de 2 delen die samen het interessantere centrum vormen. Veel mooi spul, maar de gebouwen kennen jullie ook vast wel allemaal. Ik maak er graag ruime parkjes omheen. Ruimte zat in dit spel, zeker met 81 tiles. Ik prop niet zo heel veel vlak op elkaar eigenlijk:
Eindelijk die quays werkend gekregen en netjes kunnen bouwen. Zonder crash na half uur ploeteren!

Dat soort mods werkte niet in deze ancient city, en als ze wel werkten kreeg ik dat nooit netjes. Heb dat toen opgegeven en nooit meer naar gekeken. Maar ik zag bij jullie en op YouTube dat dat gewoon verplicht is. Zoveel mooier en netter. Dus toch maar aan gewaagd de laatste weken.
Soort Marina Bay. Kunstmatig eiland met vertier ende vermaak. Heel oud. Laaaaaang geleden gemaakt. Alleen de laatste tijd probeer ik het hier ook wat netter en origineler te maken.
Nog veel werk te doen, maar die quays helpen al veel.:
Geinspireerd door Jakarta (waar ik 20 jaar gewoond heb), vind ik het principe van dezelfde woontorens naast elkaar of in formaties, er erg tof uitzien. Het keert dan ook regelmatig terug in mijn stad.
De Centrumstrip.
Als eerder gezegd, veel te groot en breed, maar puur voor de looks.
Nu met roze boompjes! Zowel op de wegen als lijnen ernaast!*O*
Een deel van het centrum, met HMC's eerste Mansion. Nu met die Prop Line Tool kan het echt allemaal, qua bestrating en boompjes en zo, zoveel mooier, dat dit langzamerhand allemaal overnieuw gedaan wordt.
Die cirkels die je ermee kan maken zijn simpel maar gewoon echt mooi. Paar cirkels van verschillende groottes,met verschillende boompjes, maar met zelfde middelpunt, is gewoon mooi, vind ik.
Ook maar een vliegveldje proberen te maken. Moet zeggen, erg leuk werk! Is ook erg levendig, vergeleken met dat originele plop-ding van het spel voor de airports DLC.
Wel gekocht toentertijd, maar had er nooit zin in.
Buitenwijkjes, a la Aziatische steden. Of Nederlands

, toen ze nog stripflats bouwden.
Oeps, vergeten.
Nights Shots van dit Dystopisch Paradijs, genaamd Neo Tokyo.
Wachtte op regen, maar die kwam uiteraard niet..
Want als je geen regen wilt, krijg je regen, dus ook vice versa.
[
Voor 14% gewijzigd door
HMC op 25-10-2022 16:06
. Reden: Nachtshots toegevoegd ]