Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:26
Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuwbouwwoning: er komt een vrij groot project aan... :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:16

PB-powell

Mr. Laziness

@Visca nice, alle vergunning al verstrekt en aannemers gevonden? :+ Flinke uitbreiding, allemaal buitenwijken en laagbouw in de planning voor dat stuk?
En als beloofd nog wat SnowCity by night afbeeldingen inclusief iets wat voor het noorderlicht moet doorgaan gok ik :P

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:13
Eindelijk Cities Skylines op mn nieuwe pc kunnen zetten, wat een verschil met mn oude pc haha. laadtijd is van 20 tot 30 minuten naar 1,5 minuut gegaan :p

Heb eens wat zitten spelen met Procedural Objects, een mod waarmee je o.a. gebouwen helemaal kunt editten zoals je zelf wil. Je kunt bijvoorbeeld een gebouw uitrekken in de lengte of hoogte, en dat heb ik gebruikt bij het bouwen van een custom station. Het stationsgebouw bestaat uit verschillende RICO office gebouwen die ik samengevoegd heb, met een glass prop als plafond. Het werkt gewoon als een echt station :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Visca
@PB-powell ja en natuurlijk de nodige steekpenningen in ontvangst genomen om de aannemers opdrachten te 'gunnen'. Wat je dan weer niet kan zeggen is dat het door de corruptie allemaal vertraagd wordt:

Jouw stad ligt mooi zo, tussen de bergen in. Heeft altijd wel iets gaafs als een stad zo in een dal ligt.

@Tosemime Vet hoor! Procedural objects ben ik nooit aan begonnen, dan ga je echt het rabbit hole in van het customizen volgens mij :+

[Voor 22% gewijzigd door Visca op 22-05-2020 12:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tosemime
@Visca Het is idd de meest ingewikkelde mod die ik heb gezien tot nu toe ja! Ik weet nu hoe een gebouw kan vergroten en verplaatsen en zo, maar dat is een heel klein beetje van wat je er mee kan. Ik had ook een station geconverteerd naar procedural objects maar dan verdwijnen ineens de rails, geen idee hoe ik dit terug kan halen. Dus heb maar simpel met move it een station geplaatst :+

Edit: kleine update :)

[Voor 9% gewijzigd door Tosemime op 22-05-2020 16:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Tosemime heel netjes hoor, succes ook met alles aanpassen. Ik heb er het geduld niet voor haha.

Zelf ook nog even bezig geweest, naast het uitbreiden van de woonwijken naar de laatste hoek van de bergen ook een vliegveld en stadion gebouwd. Rondom het vliegveld een klein toerisme gebied gemaakt met hotels en restaurants en er gaat een trein naar de stad. Rond de 60% van de binnenkomende toeristen maakt daar gretig gebruik van.
Het stadion heb ik als laatste snel geplaatst. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar dit was een van de weinig plekken in de stad wat nog vrij was. Er stopt een metro voor die op twee andere lijnen is verbonden, dus hopelijk kiest men daarvoor in plaats van massaal met de auto te gaan.

• Visca
Vraag: weten jullie toevallig of er residential assets zijn in de vorm van oude industriële gebouwen zeg maar? Je ziet tegenwoordig wel eens in steden dat industrie gebieden een soort herinrichting krijgen en mooie oude fabriekspanden en pakhuizen opnieuw worden ingericht voor bewoning. Zo'n wijk wil ik ook maken, grenzend aan de binnenstad en het 'echte' industrie gebied. Echter kan ik niet veel van die assets vinden of ze zijn er gewoon niet.

Overigens ben ik zelf al ff aan het kijken wat ik met RICO kan maar het liefst heb ik natuurlijk kant en klare assets :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tosemime
Kan ik je helaas ook niet aan helpen, behalve dan de RICO optie.

Van mij weer wat plaatjes, downtown begint ergens op te lijken nu :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
@Tosemime ik heb inmiddels toch wat mooie assets gevonden die in ieder geval enigszins in het beoogde thema/stijl passen.

Heb je voor jouw stad al concreet voor ogen wat voor soort stad het moet worden? Voor nu lijkt het in ieder geval een super moderne highrise stad te worden. Veel hoogte en veel glas, veel contrast met beton en groen en donkere wegen. Wordt de hele stad zo of is dit slechts een deel? Ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosemime
Visca schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:52:
@Tosemime ik heb inmiddels toch wat mooie assets gevonden die in ieder geval enigszins in het beoogde thema/stijl passen.

Heb je voor jouw stad al concreet voor ogen wat voor soort stad het moet worden? Voor nu lijkt het in ieder geval een super moderne highrise stad te worden. Veel hoogte en veel glas, veel contrast met beton en groen en donkere wegen. Wordt de hele stad zo of is dit slechts een deel? Ik ben wel benieuwd :)
Ik denk dat qua hoogte er niet veel meer bij komt, dus vanaf nu geleidelijk meer laagbouw. Hoe precies weet ik nog niet, vaak komen ideeën pas als ik er mee bezig ben. het centrum wat ik nu heb gemaakt ligt redelijk dicht bij het water, dus wil ook een mooi waterfront gaan maken, met misschien een cruise terminal. Ik weet ook nog niet precies hoe groot ik de stad wil maken, voorlopig gaat het lekker zo :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Visca
Hoe weet je dat je blij bent met je zelfgebouwde stad? Doordat je er de hele tijd overheen kan kijken vanuit verschillende hoeken en dit blijft doen tussen het bouwen en optimaliseren door. En dat heb ik met mijn huidige stad. Erg blij mee! Moet er alleen nog een keer een naam voor verzinnen want het heeft nu gewoon nog een standaard Skylines naam..

Overzichtje:

Stukje herinrichting en uitbreiding gedaan:

Rechts heb ik zelf gebouwen voor industrie geplopt, een enorm fabriekscomplex met een eigen cargo hub is daar geplaatst, de gebouwen daar weer rechts van zijn pakhuizen en distributiecentra die bestaan vanwege de enorme fabriek er naast.
In het midden is het begin van mijn "industrie-wordt-woonwijk" gebied te zien. Oude fabriekspanden en pakhuizen die omgetoverd worden in mooie appartementen.
En links een gemixt gebied, vooraan ligt een kantorencomplex. Kantoorpanden met veel groen eromheen.
Daarachter een groot sportstadion en daar weer achter een aantal grote hotels, grote plaza's, overdekte zwembaden et cetere. Nog weer iets verder zie je het voetbalstadion liggen.
Mocht mijn stad ooit de Olympische Spelen mogen organiseren dan zal het grootste deel van de evenementen in dit gebied plaats vinden denk ik zo. Elders in de stad ligt nog het United Center, het stadion waar normaal gesproken de Chicago Bulls in spelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:02
Laatste tijd weinig gespeeld, heb Red Dead Redemption 2 ontdekt. Heb nu de singleplayer zo goed als uitgespeeld, maar wel inspiratie opgedaan.

Misschien dat ik m'n Vegas maar even parkeer en terug ga naar een tijd dat Vegas nog niet eens bestond:

Geen kleine uitdaging :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:59
Altijd genieten met al die prachtige screenshots hier :)

Voor degenen die hun Cities Skylines collectie (flink) willen uitbreiden is er 'n verse HumbleBundle:

https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-05 11:16

Rivanov

Apple freak

sozosozo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:59:
Altijd genieten met al die prachtige screenshots hier :)

Voor degenen die hun Cities Skylines collectie (flink) willen uitbreiden is er 'n verse HumbleBundle:

https://www.humblebundle....hmb_campaign=tile_index_1
Voor € 16,50 de game + al die uitbreidingen. Geen geld..

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tosemime
@Visca Stad ziet er mooi uit van boven! als ik een tip mag geven, op dat tweede plaatje is de waterkant wel erg recht, misschien mooi om daar wat variatie in aan te brengen met wat uitstekende warenhuizen het water in bijvoorbeeld?

Ik ben bezig met een waterfront in mijn stad, en ook vast begonnen met de wegen layout. Ik heb geprobeerd een grid layout te maken zonder te veel herhaling te hebben. Stad is nog altijd niet aangesloten op de 'buitenwereld', en moet nog elektriciteit en water regelen, maar ben er blij mee tot nu toe :)

• Visca
@Tosemime Goede tip! Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ga ik proberen te fiksen. Ik vind zelf alleen de quays niet zo mooi door die afgeronde hoeken, maar met andere assets is het een stuk uitdagender om mooie kades te maken. Lastig, lastig ;)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Zitten weer mooie plaatjes tussen allemaal! Helaas zelf weinig tijd gehad de afgelopen dagen en komende dagen ook om te kunnen spelen :'( Het kriebelt namelijk ontzettend om verder te gaan, ik heb een hoop inspiratie om mijn SnowCity af te maken en ook genoeg ideeën voor een nieuwe stad.
Maar blijf dus vooral plaatjes posten, dan krijgt de verslaving nog iets van voldoening :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
Ik heb dus al redelijk in het begin een auto-dock gemaakt bij mijn haven, met een ramp waar auto's vanaf een boot de haven in gereden kunnen worden etc. Maar er was nog gewoon geen mooi schip voorhanden die je voor zo'n haven kon gebruiken om mooi te maken. Zie ik dit (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2106217832) ineens voorbij komen in de workshop! Is er potverdikkie gewoon voor gemaakt! Voegt echt wel wat toe aan mijn haven in mijn ogen :)

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:22
Visca schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:23:
Ik heb dus al redelijk in het begin een auto-dock gemaakt bij mijn haven, met een ramp waar auto's vanaf een boot de haven in gereden kunnen worden etc. Maar er was nog gewoon geen mooi schip voorhanden die je voor zo'n haven kon gebruiken om mooi te maken. Zie ik dit (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2106217832) ineens voorbij komen in de workshop! Is er potverdikkie gewoon voor gemaakt! Voegt echt wel wat toe aan mijn haven in mijn ogen :)

[Afbeelding]
Jammer dat het een asset is en dus niet daadwerkelijk kan varen of een functie daartoe heeft.
Wel een geinige mod.

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 22:20
0108daniel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Jammer dat het een asset is en dus niet daadwerkelijk kan varen of een functie daartoe heeft.
Wel een geinige mod.
Je kan er altijd nog een invissible road aan toe voegen.. En deze neerleggen over de beide ramps. Dan lijkt het net iets levendiger.

• Visca
0108daniel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Wel een geinige mod.
Geen idee of het later aangepast is of dat je niet gelezen hebt, maar er is gewoon een cargo ship versie van en die link staat in de tekst bij deze asset :+ ..
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2103974149

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:31
Ik heb cities skyline vorige week gratis op mijn ps4 geclaimed.
Nog niet geinstalleerd, maar nu heb je hem ook voor 1 euro op de PC.
Lijkt mij toch wat leuker spelen.

https://www.humblebundle....2_c_citiesskylines_bundle

Maar nu twijfel, 1 euro betalen, 6,50 betalen voor (4extra uitbreidingen) of toch 16,60 betalen (voor nog eens 6 uitbreidingen)

• Ralph88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-05 23:11
Joostje123 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:28:
Ik heb cities skyline vorige week gratis op mijn ps4 geclaimed.
Nog niet geinstalleerd, maar nu heb je hem ook voor 1 euro op de PC.
Lijkt mij toch wat leuker spelen.

https://www.humblebundle....2_c_citiesskylines_bundle

Maar nu twijfel, 1 euro betalen, 6,50 betalen voor (4extra uitbreidingen) of toch 16,60 betalen (voor nog eens 6 uitbreidingen)
Gewetensvraag ...
Toen ik met een uitbreiding begon, werden het er al snel meer en voor ik het wist had ik ze allemaal. Dus min advies is dat je het voor deze prijs allemaal in een keer koopt. :P

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:02
Ralph88 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Gewetensvraag ...
Toen ik met een uitbreiding begon, werden het er al snel meer en voor ik het wist had ik ze allemaal. Dus min advies is dat je het voor deze prijs allemaal in een keer koopt. :P
Daar sluit ik me bij aan. Misschien alleen wel Industries en Campus in het begin even uitschakelen voor je het gaat spelen om de game basics op je gemak onder de knie te krijgen. In combinatie met alle assets en mods kan het anders wellicht wat overwhelming worden om in één keer op je af te krijgen.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik zou ook voor de volledige bundel gaan, de meerwaarde van de DLC is toch groot imo!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05 16:57
Na alle mooie inspiratie die ik hier heb gezien begon het weer te kriebelen. Bezig met een nieuwe stad, het plan is om richting de 200.000 inwoners te gaan om te kijken of ik het dan nog kan managen qua verkeer en services. Zit nu op 75.000.

"Satellietfoto": Ik wil vanuit het midden naar rechtsboven nog een nieuwe snelweg aanleggen, maar ik heb de grond nog niet. Rechtsboven komt het uiteindelijke centrum.

Hier kom je de stad in:

Iets verder uitgezoomd van de vorige foto:

De jachthaven. Want als je op zo'n mooie plek woont móet je af en toe gewoon even lekker het water op kunnen.

Dichterbij het centrum. Hier ga ik nog een gedrocht van een snelweg aanleggen (eigenlijk niet, ik ga proberen om hem een beetje bescheiden te houden, maar wel met hoge capaciteit).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
@Tosemime ik heb naar aanleiding van jouw tip de waterkant wat meer variatie gegeven, wat vind je ervan? :+ :

Natuurlijk moet er nog een boel gebeuren, nog veel gaten op te vullen maar het wordt al een mooi levendig gebied zo. Ik denk dat ik het stuk tussen de bebouwing aan de kade en de bebouwing links ga opvullen met een park. Eventueel gaan de uitlopers van de snelweg die er tussenin lopen omgebouwd worden tot tunnels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:46

Eerder deze week ook terug begonnen, maar nu op PC. Voorlopig vanilla.
't is in het begin toch moeilijk om inspiratie te vinden, zeker als je zonder unlimited money speelt :p

Dit gaat op het einde wel omgegooid worden en dan plan hier dan landbouw industrie, maar dan moet ik eerst uitbreiden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:31
Ja ik heb gisteren mijn eerste anderhalf uur gespeeld. Maar loop vooral tegen geld problemen op.
Om te bouwen wat ik wil.

Zit ook nog heel erg te stoeien met wegen. Wat nu handig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-05 14:48
PB-powell schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:22:
@Tosemime heel netjes hoor, succes ook met alles aanpassen. Ik heb er het geduld niet voor haha.

Zelf ook nog even bezig geweest, naast het uitbreiden van de woonwijken naar de laatste hoek van de bergen ook een vliegveld en stadion gebouwd. Rondom het vliegveld een klein toerisme gebied gemaakt met hotels en restaurants en er gaat een trein naar de stad. Rond de 60% van de binnenkomende toeristen maakt daar gretig gebruik van.
Het stadion heb ik als laatste snel geplaatst. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar dit was een van de weinig plekken in de stad wat nog vrij was. Er stopt een metro voor die op twee andere lijnen is verbonden, dus hopelijk kiest men daarvoor in plaats van massaal met de auto te gaan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Welke map is dit? En krijg je die sneeuw er "automatisch" goed op alle gebouwen? Ben zelf erg goed geworden in het opbouwen en managen van een stad, maar wil nog een aantal goede maps hebben om echt een keer een project te starten waar ik helemaal los in ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@PRoCx Dit is een standaard snowfall map, moet je dus wel die uitbreiding hebben. Ik weet niet meer hoe de map heet helaas...

• PRoCx
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-05 14:48
PB-powell schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:43:
@PRoCx Dit is een standaard snowfall map, moet je dus wel die uitbreiding hebben. Ik weet niet meer hoe de map heet helaas...
Ah ok. Ik wil snowfall en sunset harbor nog halen, de enige twee die ik nog mis. Zal ernaar kijken :-)

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
ben een serie aan het kijken van overcharged egg op YT, hij doet enorm mooie dingen met heel weinig mods (terwijl ik vaak verval tot grids en slechte verkeerssituaties), daardoor kriebelt het wel om er nog eens mee te beginnen. hopelijk gaat sunset harbour ergens snel op sale

• London_Wyverns
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:42
AntiChrist7 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:47:
ben een serie aan het kijken van overcharged egg op YT, hij doet enorm mooie dingen met heel weinig mods (terwijl ik vaak verval tot grids en slechte verkeerssituaties), daardoor kriebelt het wel om er nog eens mee te beginnen. hopelijk gaat sunset harbour ergens snel op sale
Ik heb Sunset Harbor via Eneba.com gekocht. Nog geen € 10,- kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05:30
Wat zijn jullies inziens echt dé uitbreidingen die je moet hebben?

Ik heb nu de Cities Skylines + After Dark + Carols, Candles and Candy + Mass Transit + Snowfall. Ik moet nog aan de game beginnen overgiens.

Bij Humble Bundle hebben ze nu een heel aardige deal: https://www.humblebundle.com/games/cities-skylines

Sommige dingen krijgen ik dan dubbel en andere heb ik niet echt behoefte aan, of een beeld bij. Als ik de grootste bundel zou halen, dan is het nog steeds veel goedkoper dan op Steam en zelfs ook nog goedkoper dan bij instant-gaming. De dubbele of niet leuke zou ik dan wellicht kunnen ruilen met iemand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
als je kijkt naar die bundel zou ik gewoon alles halen, 16.50 is natuurlijk niks voor een game waar je tientallen/honderden uren in kan steken..

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05:30
mschol schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:02:
als je kijkt naar die bundel zou ik gewoon alles halen, 16.50 is natuurlijk niks voor een game waar je tientallen/honderden uren in kan steken..
Klopt, het is weinig geld, maar ik kan alles maar 1 keer uitgeven ;)
De vraag is meer, of die bundel het waard is. Wat zijn nu echt de knallers qua add-ons?
Mist die bundel bijv. belangrijke add-ons die ik ook nog niet heb?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
je hebt industries niet, wat imho een echt goede uitbreiding is, voor de rest vind ik parklife fijn maar die zit gek/jammer genoeg niet in de bundel..

snowfall bied ook leuke extra's maar goed; ik heb C:SL en zowat alle DLC gekocht voor de volle mep, en heb er nog steeds geen spijt van, wellicht ben ik niet de beste advies gever :P

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True