Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• doerakje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:17
wel een tikkeltje apart dat er voor het ontbijt nog niemand een handdoekje op die sunbeds heeft gelegd :)

You can't be late until you show up

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-05 18:22
Vraagje.
Ik heb een Windows 10 64 bit gaming laptop.
Nu ik het spel installeerde en speelde merkte ik op dat wanneer ik uitzoom een deel van de bomen verdwijnt.
Het gekke is dat slecht een bepaald deel van de kaart de bomen verdwijnen.
Als ik de camera verder UITzoom komen sommige weer terug.
Waar kan dit aan liggen?
Het is het basis spel zonder mods.

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07

Zenyatta

Tsjakka!

0108daniel schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:58:
Vraagje.
Nu ik het spel installeerde en speelde merkte ik op dat wanneer ik uitzoom een deel van de bomen verdwijnt.
Waar kan dit aan liggen?
Wat zijn de specs verder? Hoeveel ram heb je, wat voor cpu en wat voor grafische chip?

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

• Visca
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:26
mschol schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:07:
[...]

amd en driver support is drama...
Tja, of dit echt aan de gpu ligt weet ik zo net nog niet. Ik kan m'n pc stresstesten als een malle, zowel CPU als GPU 45 minuten op 100% laten draaien, gaat als een zonnetje. Maar als ik C:S start en bezig ga met bouwen/terraformen, zie ik na een tijdje balken en flikkeringen door het scherm komen en dan moet ik snel maken dat het opgeslagen wordt en ik het spel afsluit, anders is het op gegeven moment een groen scherm, een harde toon door m'n oordoppen en het hele zootje slaat dan vast. Scherm wordt zwart en een harde power off/on is dan het enige wat ik kan doen.

Als ik C:S draai en die balken/flikkeringen komen opzetten en ik ben op tijd met opslaan en afsluiten dan is er verdwijnen die balken etc ook weer. Het lijkt eigenlijk wel de GPU die crasht gezien het feit dat het beeld als eerste kuren begint te vertonen, maar hij draait niet eens op 100% bij dit spel, de CPU heeft het zwaarder. Daarnaast zijn de temperaturen ook niet bijzonder hoog.

Snap er niets van. Morgen/overmorgen maar eens een frisse installatie van Windows én C:S proberen, hopelijk verneukt het herinstalleren van C:S mijn save niet.. Dat risico loop je dan ook altijd nog.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:19
@0108daniel @Visca Sim City skylines is nogal gevoelig voor hardware problemen was ik achter.
Bij mij crash het spel om de 5 minuten, gewoon instant crash naar Windows, de foutcode opgezocht op internet kwam niks uit behalve dat andere mensen het ook hebben...

Was ram probleem, dit opgelost en spel liep direct goed.
Terwijl bij andere spellen en in Windows nooit wat aan de hand was of gemerkt, ram test toonde het aan in Windows dat er problemen mee was.

https://www.windowscentra...emory-problems-windows-10

Kan natuurlijk ook drivers zijn maar ram even testen is niet verkeerd dus.

[Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 26-04-2020 12:16]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:02
@Visca Je kan ook eens proberen om C:S met --noWorkshop in Steam te draaien, dan weet je of het aan de game zelf ligt of aan de mods/assets. Als het niet aan de mods ligt kan je vervolgens een backup maken van je mod instellingen, anders moet je dat allemaal weer handmatig gaan aanpassen.
0108daniel schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:58:
Vraagje.
Waar kan dit aan liggen?
Dat lijkt me een gevalletje LOD, zoals in veel simulatie games zit ingebouwd.
Die bomen zijn ook maar meshes, dus het is niet dat verdwijnende bomen wel/niet in geheugen staan of zo.
Meshes zijn alleen coordinaten in geheugen.

Voor een screenshot is het misschien irritant omdat je misschien bepaalde bomen zichtbaar wilde hebben (of niet), maar voor de simulatie maakt het niets uit.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:18
Na een paar retries nu mijn eerste stad met 7000 inwoners en 200.000 op de bank. Op naar de 100k inwonders. :)

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-05 18:22
HMC schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:29:
[...]

Dat lijkt me een gevalletje LOD, zoals in veel simulatie games zit ingebouwd.
Die bomen zijn ook maar meshes, dus het is niet dat verdwijnende bomen wel/niet in geheugen staan of zo.
Meshes zijn alleen coordinaten in geheugen.

Voor een screenshot is het misschien irritant omdat je misschien bepaalde bomen zichtbaar wilde hebben (of niet), maar voor de simulatie maakt het niets uit.
Dat dacht ik ook, maar dit is helaas geen LOD probleem.
Als ik inzoom verdwijnen ze ook, als ik de camera draait verdwijnt slechts een deel.
Als ik uitzoom verdwijnt het voorste gedeelte en word het achterste gedeelte weer zichtbaar.
Er zit totaal geen logica in het verdwijnen van de bomen.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:16

PB-powell

Mr. Laziness

Zojuist mijn stad maar afgeschreven. Ik had wat verkeersproblemen maar mijn oplossingen maakten het alleen maar erger 8)7 op de een of andere manier vond men het logischer om buitenom te rijden en doorgaande routes te negeren :? Maar de oplossing zou het grote knooppunt aanpassen zijn, daar had ik geen zin in. Ik was meer aan het puinruimen dan echt lekker aan het bouwen, terwijl ik net op de 40k inwoners zat. Dus nu op zoek naar een nieuwe map en opnieuw beginnen :p

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:53
Verkeer probeert de snelste route te nemen, het kan best zo zijn dat buitenom sneller is omdat er minder kruisingen zijn. Of omdat de snelheid van die weg dermate hoger ligt, bijvoorbeeld omdat het een snelweg is.

Als je het gedrag wil beïnvloeden zul je met Traffic Manager aan de slag moeten.

We are shaping the future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Alex) ik doe niet anders, maar ik ging van 70% naar 50% flow en ik zag alleen maar meer files ontstaan op plekken waarvan ik dacht 'dat is niet logisch :F '
Anyhow, nieuwe stad, nieuwe kansen. Andere (standaard) map gekozen, het centrum is bepaald en daaromheen zijn vooralsnog buitenwijken gebouwd. Inmiddels op 10k inwoners, alleen nog 0 vakjes industrie of kantoren gebouwd, maar ik heb 0 vraag daarnaar. Iemand enig idee hoe dat kan? :? Ik had een mooi industrie-gebied gepland maar dat is vooralsnog dus niet nodig. Qua mods heb ik geen nieuwe geïnstalleerd die hier van invloed op zouden moeten zijn.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:30
PB-powell schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:58:
@Alex) ik doe niet anders, maar ik ging van 70% naar 50% flow en ik zag alleen maar meer files ontstaan op plekken waarvan ik dacht 'dat is niet logisch :F '
Anyhow, nieuwe stad, nieuwe kansen. Andere (standaard) map gekozen, het centrum is bepaald en daaromheen zijn vooralsnog buitenwijken gebouwd. Inmiddels op 10k inwoners, alleen nog 0 vakjes industrie of kantoren gebouwd, maar ik heb 0 vraag daarnaar. Iemand enig idee hoe dat kan? :? Ik had een mooi industrie-gebied gepland maar dat is vooralsnog dus niet nodig. Qua mods heb ik geen nieuwe geïnstalleerd die hier van invloed op zouden moeten zijn.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
0 verkeer heb ik ook gehad. Kijk eens goed naar de industry-mods. Er waren bij mij ook wat problemen met de update rond de nieuwe DLC.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 29-05 11:42
Vandaag een iconisch gebouw toegevoegd.
Het Pontsteiger gebouw, wat in Amsterdam staat.
De stad gaat lekker verder lekker.
Zit nu rond de 22000 inwoners en ben druk bezig met het OV(trein/metro/bus)
Ben veel aan het zoeken naar voor Ov hubs.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Martinspire ik heb wel vrachtverkeer wat de winkel bevoorraad enzo, maar 0 vraag naar werk in de vorm van industrie of kantoren. Heb een klein blokje kantoren geplaatst, maar er wordt niet op gebouwd. Ik zal binnenkort al mijn mods eens langslopen.

• Martinspire
PB-powell schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:56:
@Martinspire ik heb wel vrachtverkeer wat de winkel bevoorraad enzo, maar 0 vraag naar werk in de vorm van industrie of kantoren. Heb een klein blokje kantoren geplaatst, maar er wordt niet op gebouwd. Ik zal binnenkort al mijn mods eens langslopen.
Ja dat had ik ook. Citizens rebalance en industry rebalance oid was bij mij de boosdoener. Zoek maar wat terug op mijn username :P

Verder zou ik dan ook meteen even goed ruimte maken en zorgen dat je wegennet op orde is, want je krijgt er dan ineens een vloedgolf aan vracht bij, veel mensen worden werkeloos en de vraag bij industrie is ook ineens heel hoog

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
Ik heb het probleem dat er hele hoge vraag is naar Residential, maar dat dit niet opgevuld wordt. De gebouwen blijven leeg staan (0 residents). De stad groeit ook niet meer (35.000 residents). Ik heb veel vrij staan (Low en High), want kwam er relatief laat achter dat het niet goed liep. Zelfs wat Industry en Commercial bijgebouwd (zonder vraag).
Daarnaast zakt de touristen-sector helemaal in, nauwelijks visitors meer. Enige visitors komen van buiten, geen eigen mensen die naar de gebouwen en parken gaan.
Traffic flow blijft 80%, geen grote opstoppingen.
Aantal metro-gebruikers is flink gezakt.
Unemployment blijft hetzelfde, 6%.

Alle mods al disabled, maar het probleem blijft bestaan. Denk dat ik even wacht voor ik verder ga, wellicht dat het probleem later opgelost wordt.

Probleem al gevonden. Op de een of andere manier was er alleen demand voor werkers bij een hoekje van de industrie. Meer Residential in die buurt gebouwd, die worden netjes gevuld.

Blijft wel dat het aantal visitors van unieke gebouwen en parken heel laag of zelfs 0 blijft. Zal ook wel een gebruikersfout zijn :)

[Voor 16% gewijzigd door Speed24 op 28-04-2020 14:24. Reden: Probleem gevonden...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 29-05 11:42
@Speed24 Ken je deze mod?
Laat zien wat het gebouw nodig heeft als je erop staat.
Misschien helpt het.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1556715327

Acties:
  • +3Henk 'm!

Ook weer "een paar" uurtjes gespeeld.
Neo Tokyo loopt weer als een zonnetje. Geen crashes meer.
Heb wel complete woonwijken gesloopt omdat ze bleven leeglopen vanwege een mod die ik had verwijderd.
Het loopt nu weer richting 100k, waar het op zat eerder.

Edit: Gebruiken jullie ook "historical building" zoals in SimCity om je lokale Skyline precies te hebben zoals je wilt?
Hier in Jakarta zijn vele projecten ook x-aantal identieke torens. Dat gooi ik er ook graag in. Daar is ook een mod voor, building eye dropper tool of zo.

[Voor 7% gewijzigd door HMC op 28-04-2020 20:55]

Betaalde Kremlin-troll

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Martinspire de laatste mods die ik heb geactiveerd zijn de 81-tegels mod en 'Watch it'. Die doen niks met industrie oid dus daar ligt het niet aan. En verkeer is het probleem ook niet. Er wordt gewoon niet gebouwd terwijl er wel torenhoge vraag naar huizen en winkels is.

• Martinspire
PB-powell schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:58:
@Martinspire de laatste mods die ik heb geactiveerd zijn de 81-tegels mod en 'Watch it'. Die doen niks met industrie oid dus daar ligt het niet aan. En verkeer is het probleem ook niet. Er wordt gewoon niet gebouwd terwijl er wel torenhoge vraag naar huizen en winkels is.
Het gaat niet om nieuwe mods. Het gaat om mods die niet compatible zijn met de nieuwste versie. En niet elke mod wordt goed getest op compatibiliteit (want soms gaat het ook van mod op mod).
Ik had er een aantal uit gezet en toen kwam het bij mij wel op stoom.

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 28-05 16:26
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de game nu is (met laatste update/expansion) zonder mods. Volgens mij probeert de maker wel dingen te verbeteren/optimaliseren mbt verkeer enzo toch?

Heeft iemand de laatste paar uitbreidingen en kan diegene daar iets over zeggen?
Ik zit te denken het spel weer eens op te pakken, maar mis Industrie, Campus en Sunset Harbor, de rest van de DLC's heb ik wel al

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Martinspire maar bij mijn vorige stad had ik hier geen last van. Helaas heb ik weinig tijd komende dagen om te spelen en dus verder uit te zoeken wat er gebeurt.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:19
Wat mij vooral opvalt is als je de grens gelegen treinspoor gaat sluiten op je gewone spoor tussen steden etc komen er opeens heel veel verkeer overheen waardoor het zo heftig wordt met verkeer dat de boel vast loopt.

Ik heb al rotondes gemaakt dat werkt redelijk maar alsnog veel teveel treinen, iemand meer daar last van ?
Als noodoplossing heb ik maar een paar grensgebieden niet meer aangesloten op het binnenspoor en die gewoon onderling verbonden.

Op gegeven moment was al mijn spoor vol met treinen, beetje vreemd. :+

[Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 29-04-2020 16:04]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 14:22
mr_evil08 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:03:
Wat mij vooral opvalt is als je de grens gelegen treinspoor gaat sluiten op je gewone spoor tussen steden etc komen er opeens heel veel verkeer overheen waardoor het zo heftig wordt met verkeer dat de boel vast loopt.

Ik heb al rotondes gemaakt dat werkt redelijk maar alsnog veel teveel treinen, iemand meer daar last van ?
Als noodoplossing heb ik maar een paar grensgebieden niet meer aangesloten op het binnenspoor en die gewoon onderling verbonden.

Klopt, je moet eens zoeken op de intracity train tracks and external train tracks

xbox: pvanst1p

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mr_evil08 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:03:

Raven in "Cities: Skylines - Deel 2" O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 14:22
Exact!

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Weet iemand toevallig een mod die inkomsten/winst bv. per maand, 6 maand, 1 jaar ipv per week (of een gemiddelde op x-tijd herleiden naar per week) kan tonen?
Industries DLC zorgt nogal voor dynamische inkomsten en is het vrij onduidelijk hoeveel je nu effectief verdient :>

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Zijn er onder de statistieken van de stad hier geen overzichten van? Ik heb de industries-DLC niet dus ik heb verder geen idee.

@Martinspire ik ben van het weekend een nieuwe stad begonnen. Ik heb unlimited money aangezet maar ook dat ik alle voortgang mijlpalen moet halen. De stad groeit wat meer organisch daardoor wat ik toch mooier vind. Industrie doet het nu overigens wel goed! Inmiddels zit ik op 47K inwoners en 85% van het werk is in de normale industrie. Geen idee wat er nou aan de hand was met de vorige map.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:11:
Zijn er onder de statistieken van de stad hier geen overzichten van? Ik heb de industries-DLC niet dus ik heb verder geen idee.
Helaas niet, Wel het verloop van je maandelijkse kosten en de inkomsten van Taxes.

edit: een mod gevonden die het toont, maar je game mag nog niet begonnen zijn, oh well, voor de volgende keer dan maar :P
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=577851220

edit2: werkt wel met oude game, begint enkel pas te lopen vanaf dat het geïnstalleerd is, wat prima is voor mijn use case :)
Het is ook niet perfect, maar geeft tenminste een grafiek voor total profit.

[Voor 114% gewijzigd door SmokingCrop op 04-05-2020 10:39]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

M'n nieuwe stad begint mooi groot te worden, zit inmiddels over de 50k inwoners. De parken van parklife-dlc ben ik voor het eerst aan het ontdekken, heb inmiddels een nationaalpark in de bergen aangelegd en men gaat daar graag naar toe aan de hoeveelheid auto's te zien. Andere parken heb ik nog niet echt ontwikkeld.
Volgende stap is richting te kust uit te breiden met flink wat hoogbouw. Daarna eens kijken of ik iets van een strand kan maken daar.

• SurferFrits
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 27-05 13:26
@PB-powell
Die map ken ik ;-) Mijn grootste stad ever op deze map gebouwd (xbox)
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Is inderdaad een standaard map, maar wel een fijne.
Mijn handen jeuken ook om verder te gaan, maar onze keuken is gister opgeleverd (jeej) en mogen nu eerst het hele huis opruimen en schoonmaken en de laatste dingen in de keuken zelf aansluiten :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
PB-powell schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:43:
Is inderdaad een standaard map, maar wel een fijne.
Mijn handen jeuken ook om verder te gaan, maar onze keuken is gister opgeleverd (jeej) en mogen nu eerst het hele huis opruimen en schoonmaken en de laatste dingen in de keuken zelf aansluiten :+
Kook ze! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-05 14:44
Ik had het spel al op de laptop, maar mijn laptop is niet echt een game laptop dus ik speel het weinig.
Nu het spel gratis bij PS+ zat heb ik hem ook op de PlayStation. Werkt verbazend goed en speelt fijn languit liggend op de bank :)

Ik heb nu echter al drie pogingen gedaan om een stad te bouwen en ik loop telkens tegen het feit aan dat mijn complete bevolking ziek is. Dacht eerst dat het door een te snelle expansedrift kwam, dus bij poging drie echt rustig aan gedaan.. Alles gaat voortvarend en het geld stroomt redelijk vlot aardig binnen. Meer dan voldoende ziekenhuizen gebouwd, maar alsnog raakt in no-time iedereen ziek en ga ik vroeg of laat failliet. Voor die tijd gaat eerst de halve bevolking nog het hoekje om :/

Wat ik heb gedaan:
- Kleine stad bouwen (ik kom tot max 2000 inwoners). Niet te snel uitbreiden, eerst faciliteiten e.d. op orde
- Energiecentrale en industrie een eind buiten de stad
- Overal energie en water
- Afvoer van vuil water ook ver buiten de stad
- Afval wordt opgehaald en komt op een vuilnisbelt buiten de stad
- Her en der een parkje
- Voldoende ziekenhuizen verspreid geplaatst

Kortom, volgens mij alles rustig en netjes opgebouwd. Waar gaat het dan toch zo vlot in het begin al mis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:39
Afvoer van vuil water ook ver buiten de stad
maar werkt het ook goed? oftewel. Zijn de waterlijnen blauw in de stad ipv bruin?

Strava, Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
Yep, gewoon netjes blauw.
Ik weet dat ze niet stroomopwaarts mogen. Nu ben ik de naam van de map even kwijt en zo snel geen printscreen voorhanden.

Het is in elk geval de eerste map die te kiezen is. Daar komt rechts in het midden een snelweg de map binnen, vanuit daar begin ik mijn stad naar beneden en naar links te bouwen.
Helemaal naar boven, bij het water bouw ik industrie plus energiecentrale. Rechtsbovenin de pomp voor vers water. Een eind links daar van, plus minus in het midden helemaal bovenaan de afvoer van vuil water.
De river kleurt daar bruin, maar bij de vers water pomp is het water gewoon blauw. Ook de leidingen in de stad zijn blauw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Logico
Is er veel herrie? Geluidsoverlast zorgt ook voor zieken.

Commercial vlakbij residential? Metrostations? Files van auto's met sirene? Sommige unique buildings maken ook veel geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
Ik ben nog niet zover dat dat zoveel impact (kan) hebben, denk ik.

Onderstaand twee foto’s van de laatste stad. Tijdje laten niets doen om te kijken of ze beter werden.
Water huishouding lijkt mij in orde en ook voldoende ziekenhuizen te zien op de andere foto. Heal capaciteit is inmiddels te laag, maar 20 ziekenhuizen (capaciteit van 100 patiënten) op voorhand bouwen voor 2000 inwoners is ook wat overkill en heb je domweg zo aan het begin ook geen geld voor.
(Had niet voldoende geld om water naar het laatste ziekenhuis te leggen :p).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Hoe ziet ground en air pollution er uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geennl
  • Laatst online: 19:32
B-Real schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:35:
Ik ben nog niet zover dat dat zoveel impact (kan) hebben, denk ik.

Onderstaand twee foto’s van de laatste stad. Tijdje laten niets doen om te kijken of ze beter werden.
Water huishouding lijkt mij in orde en ook voldoende ziekenhuizen te zien op de andere foto. Heal capaciteit is inmiddels te laag, maar 20 ziekenhuizen (capaciteit van 100 patiënten) op voorhand bouwen voor 2000 inwoners is ook wat overkill en heb je domweg zo aan het begin ook geen geld voor.
(Had niet voldoende geld om water naar het laatste ziekenhuis te leggen :p).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn eerste gedachte is dat de waterpomp te dicht bij het industrie gebied staat. Helpt het als je deze verplaats. Als dit niet kan zou je een watertoren kunnen proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@B-Real je waterpomp staat te dicht op je industrie. De vervuiling daarvan belandt ook in het water. En het lijkt erop alsof er helemaal geen stroming in het water is. Het rioolwater stroomt dan langzaam richting de pomp die water opzuigt en dus stroming veroorzaakt. Heb je de mogelijkheid om de riolering en pomp op twee verschillende meren/rivieren aan te sluiten?
Overigens geeft een huisje vaak ook aan waarom bewoners ziek zijn als je erop klikt. Misschien is het heel wat anders :9

[Voor 14% gewijzigd door PB-powell op 08-05-2020 17:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:33

AzzKickah

06-CENSORED

Je kunt toch gewoon zien waarom ze ziek zijn? Klik op een gebouw en hou je muis op het ziek-icoontje in de pop-up.

:?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
Dank, ga ik even checken!

Grond en aur pollutionis niet noemenswaardig, afgezien van de industrie.

Een waterpomp zorgt dus niet automatisch voor stroming?
Dat de huisjes tonen waarom ze ziek zijn wist ik ook nog niet.

Deze stad is al verloren, dus zal nog eens opnieuw beginnen met een wat andere indeling.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ik heb een soort van Marina Bay in m'n stad geplempt. Omdat ik geen zin had in muisarm (vanilla terrain tools) heb ik die mod "Extra Landscaping Tools" gebruikt om sneller land gelijk te trekken.
Maar zoals je ziet is het nog steeds niet zo strak als bij, bijvoorbeeld, een @Tosemime.
Welke mod gebruiken jullie daarvoor?

Zoals je ook kan zien zijn er bij verweggistan-shots blauwe dingen (water-land interferentie) te zien bij de randen van de stijle eilanden, zoals bij dat nieuwe spul. Ook kades kunnen niet, want het is allemaal te hoog.
Edit: Hmm, in de screenshots zie je het niet echt. In het spel wel.

Ben er op zich wel blij mee, maar niet perfect. Is dat puur omdat het land te ver boven het water uitsteekt?

Edit:
BTW. Ik speel met "81 tiles mod". Die gebruik ik als inwonersaantalopkrikmechanisme (zo, weer een woord).
Veel grote, niet speciale, wijken zijn buiten beeld...bewust. :P

[Voor 12% gewijzigd door HMC op 08-05-2020 18:58]

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:13
HMC schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:47:
Ik heb een soort van Marina Bay in m'n stad geplempt. Omdat ik geen zin had in muisarm (vanilla terrain tools) heb ik die mod "Extra Landscaping Tools" gebruikt om sneller land gelijk te trekken.
Maar zoals je ziet is het nog steeds niet zo strak als bij, bijvoorbeeld, een @Tosemime.
Welke mod gebruiken jullie daarvoor?

Zoals je ook kan zien zijn er bij verweggistan-shots blauwe dingen (water-land interferentie) te zien bij de randen van de stijle eilanden, zoals bij dat nieuwe spul. Ook kades kunnen niet, want het is allemaal te hoog.
Edit: Hmm, in de screenshots zie je het niet echt. In het spel wel.

Ben er op zich wel blij mee, maar niet perfect. Is dat puur omdat het land te ver boven het water uitsteekt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig! Ik gebruik meestal eerst quay's om de vorm zo te maken als je wil, en daarna met terraforming het land omlaag/omhoog te trekken. Je kunt dit ook met wegen doen, is niet zo straks als met quay's maar ook wel prima! Met terraforming kun je ook nog de 'smooth' tool gebruiken, maakt het ook wat minder grof.

Ik heb zelf al een tijdje niet meer kunnen spelen, mijn vorige save game is corrupt gegaan tijdens de sunset harbour update en mijn pc heeft het er sowieso steeds moeilijker mee. Heb een nieuwe pc besteld, maar moet nog een weekje wachten tot alles geleverd is. Heb een Ryzen 3700x, 32gb geheugen en een 2070 super besteld, benieuwd hoe dat speelt!

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tosemime schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Goed bezig! Ik gebruik meestal eerst quay's om de vorm zo te maken als je wil, en daarna met terraforming het land omlaag/omhoog te trekken. Je kunt dit ook met wegen doen, is niet zo straks als met quay's maar ook wel prima! Met terraforming kun je ook nog de 'smooth' tool gebruiken, maakt het ook wat minder grof.

Ik heb zelf al een tijdje niet meer kunnen spelen, mijn vorige save game is corrupt gegaan tijdens de sunset harbour update en mijn pc heeft het er sowieso steeds moeilijker mee. Heb een nieuwe pc besteld, maar moet nog een weekje wachten tot alles geleverd is. Heb een Ryzen 3700x, 32gb geheugen en een 2070 super besteld, benieuwd hoe dat speelt!
Quays eerst? Hmm, dus die kun je random overal, zelfs in water plaatsen?
"Terraforming" als in standaard in het spel zit? Daar heb ik veel mee gedaan, maar ik krijg er een muisarm van. Volgende dag echt last van.

Mijn Neo Tokyo deed het ook voor geen meter meer, maar ik kan je zeggen dat het te redden valt.
Die mod report tool hielp echt (even naam kwijt) en ik kon zelfs stapsgewijs weer dingen aanzetten.
Nu speel ik er dus weer blij mee, alhoewel ik de ene dsag wel wat crashes om de haverklap heb, en dan weer niet.

Hier R5-3600/16GB3200/RX470(4GB) en loopt als zonnetje, 120K belastingbetalers.
Dus jij gaat verbaasd staan als je met dat nieuwe systeem van je gaat spelen. :D oOo

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosemime
HMC schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Quays eerst? Hmm, dus die kun je random overal, zelfs in water plaatsen?
"Terraforming" als in standaard in het spel zit? Daar heb ik veel mee gedaan, maar ik krijg er een muisarm van. Volgende dag echt last van.

Mijn Neo Tokyo deed het ook voor geen meter meer, maar ik kan je zeggen dat het te redden valt.
Die mod report tool hielp echt (even naam kwijt) en ik kon zelfs stapsgewijs weer dingen aanzetten.
Nu speel ik er dus weer blij mee, alhoewel ik de ene dsag wel wat crashes om de haverklap heb, en dan weer niet.

Hier R5-3600/16GB3200/RX470(4GB) en loopt als zonnetje, 120K belastingbetalers.
Dus jij gaat verbaasd staan als je met dat nieuwe systeem van je gaat spelen. :D oOo
Met de mod 'Quay anarchy' zou dat moeten kunnen inderdaad, maar voor in het water plaatsen is dat niet zo handig denk ik. Dan kan je beter wel eerst terraforming doen met die mod extra landscaping tools, dan met quay's de vorm maken zoals je wil, en dan weer terraforming om de rest weer water te maken bijvoorbeeld :)

Met extra landscaping tools kun je trouwens ook de 'brush' groter maken he? Dan hoef je alleen maar je muisknop ingedrukt te houden en kan je een groot stuk land in één keer vlak maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat is inderdaad waarom ik voor extra L-tools ging. De grotere brush.
Ok, dank. Ik zal het eens bekijken. Misschien ben ik niet de perfectionist die jij bent.

Oh ja, Neo Tokyo is natuurlijk Akira spul, dus nog een night shot. :D

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +6Henk 'm!

• SurferFrits
Ziet er allemaal weer mooi uit.
Heb laatste tijd aan mijn vliegveld en haven gebouwd. Denk alleen mijn haven weer te slopen, ben niet helemaal tevreden :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tosemime
SurferFrits schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:12:
Heb laatste tijd aan mijn vliegveld en haven gebouwd. Denk alleen mijn haven weer te slopen, ben niet helemaal tevreden :p
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat je nu 4 cargo harbours vlak bij elkaar hebt gemaakt. Met 1 of 2 kan je ook prima uit, aangezien de game toch alleen de havens met de kortste route gebruikt.

Ik zou in jouw haven alleen de één a twee bovenste cargo harbours houden en vanuit daar een directe route naar de snelweg maken. Op de plek van de onderste harbours kun je dan container opslag of zo doen :)

Vliegveld ziet er netjes uit!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Deze avond ook weer wat uurtjes kunnen besteden aan mijn stad. Zit tegen de 73K inwoners en nog altijd rond de 80% traffic flow. Ik had wel een major fuck up na ik de save had gestart. Vorige keer zag ik dat al mijn treinen vast stonden, ik heb dat toen gefixt niet nagedacht dat er dan voor 40 treinen aan auto's de weg op komt :+ de stad was een totale gridlock waarbij iedereen op elkaar aan het wachten was. Enige optie was clear traffic van TM ;( maar sindsdien geen files meer gehad :)
De stad is naar de kust stuk uitgebreid, daarnaast een vliegveld aangelegd en iets buiten de stad een boerengebied. Bedoeling daarvan is dat deze niet helemaal vol komt, maar om-en-om bebouwd. Geeft wat meer rust in het aanzicht hopelijk. Verder veel tijd aan OV besteed, dat pakt goed uit. Momenteel ruim 5000 man, waarvan 1000 toeristen wat het OV gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door PB-powell op 09-05-2020 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Logico
1000 toeristen, dat is niet verkeerd! Doe je daar iets bijzonders voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik heb een treinstation waarbij treinen alleen van buiten de stad op aankomen, vanaf daar loopt een bus, monorail, metro en stads trein die de mensen verder kan vervoeren. En vanaf m’n vliegveld loopt een bus en metro om mensen de stad in te vervoeren. Verder heb ik weinig bewust geregeld voor de toeristen :+ vanaf mijn haven heb ik bijvoorbeeld alleen nog maar een bus. Maar die bussen gaan wel allemaal langs mijn centrale busstation en langs andere OV-verbindingen. Maar dat is ook meer voor de bewoners gedaan zodat die veel met het OV gaan om het verkeer een beetje in toom te houden

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-05 20:40
Wie speelt dit op de ps4, en hoe speelt dit? Ken simcity enzo nog wel van de pc, met muis wat dit goed te doen. Maar werkt dit een beetje met een controller

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
PB-powell schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:01:
@B-Real je waterpomp staat te dicht op je industrie. De vervuiling daarvan belandt ook in het water. En het lijkt erop alsof er helemaal geen stroming in het water is. Het rioolwater stroomt dan langzaam richting de pomp die water opzuigt en dus stroming veroorzaakt. Heb je de mogelijkheid om de riolering en pomp op twee verschillende meren/rivieren aan te sluiten?
Overigens geeft een huisje vaak ook aan waarom bewoners ziek zijn als je erop klikt. Misschien is het heel wat anders :9
De plaats van de schoonwaterpomp was uiteindelijk het probleem. Stom.
Nieuwe stad begonnen, pomp op een andere plek gezet en niets aan de hand :)
G.Scholtens schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:07:
Wie speelt dit op de ps4, en hoe speelt dit? Ken simcity enzo nog wel van de pc, met muis wat dit goed te doen. Maar werkt dit een beetje met een controller
Je kunt het, indien je PS+ hebt, in elk geval gratis uit proberen. Cities Skylines is deze maand een van de gratis games ;)

Ik heb er vorig jaar door dezelfde twijfel voor gekozen om hem voor een paar euro via Steam aan te schaffen, ondanks dat mijn laptop er niet heel geschikt voor is (zeker niet als de stad wat groter wordt).

Heb hem nu ook op de Playstation en dat werkt verbazend goed en soepel eigenlijk. Is even wennen, maar doet niet heel veel onder voor een muis. Je hebt natuurlijk wel wat minder sneltoetsen door een gebrek aan toetsenbord, maar alle schermen/menu's zijn met de controller ook snel en simpel te benaderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tosemime
Ik heb vandaag maar eens een lijstje met Mods gemaakt die ik op dit moment heb zodat ik die straks op mn nieuwe pc ook weer kan vinden, zie dat ik op ruim 50 mods uit kom :+

Kan niet wachten om weer met een nieuwe stad te beginnen!

• Ircghost
  • Laatst online: 00:29

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg gaaf uit, vooral je vliegveld is goed gelukt. Altijd leuk een soort LAX opzet. :)

• UnderAVoidSky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:46
Ik heb er veel uren aan gesleten op PS4 en het speelt echt wel goed imo.

• Tosemime
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit nog een keer naar het knooppunt links van het vliegveld te kijken maar het verkeer gaat daar van right hand drive naar left hand drive, gaat dat wel goed?

• SurferFrits
Tosemime schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Ik zit nog een keer naar het knooppunt links van het vliegveld te kijken maar het verkeer gaat daar van right hand drive naar left hand drive, gaat dat wel goed?
Geen traffic issues :) Heb inmiddels ook de haven aangepakt, bedankt nog voor de tip.

• SurferFrits
Ircghost schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Ziet er erg gaaf uit, vooral je vliegveld is goed gelukt. Altijd leuk een soort LAX opzet. :)
Ik ga eens voor de gein kijken hoe LAX eruit ziet, heb daar niet aan gedacht tijdens het bouwen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:07
De dlc's 'Mass Transit' en 'Industries' zijn nu voor half geld bij Steam (€ 6,49 en €7,49). Doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07

Zenyatta

Tsjakka!

Eastend schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 01:27:
De dlc's 'Mass Transit' en 'Industries' zijn nu voor half geld bij Steam (€ 6,49 en €7,49). Doen?
Mass transit vind ik wel leuk, industries vind ik niet zo boeiend. Ik zou even kijken op hun wiki en opzoeken welke extra functies je precies krijgt. Dan kan je beoordelen of je het dat geld waard vindt.

[Voor 17% gewijzigd door Zenyatta op 15-05-2020 07:02]

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Industries twijfel ik aan om te halen. Ik zie het veel voorbij komen en als het goed is ingericht levert het veel geld op, maar het levert ook een sh*t load aan verkeer op. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Mass transit levert een paar mooie extra's op rondom het OV (duh) maar ook 2- en 4-baanssnelwegen. Dat geeft veel opties om het verkeer wat beter te managen. De monorail vind ik zelf ook wel leuk overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
Het lijkt erop dat de crashes van mijn 5700 XT verleden tijd zijn als ik C:S speel. Heb hiervoor wel mijn geheugen moeten terugschroeven qua snelheid, helaas. Die haalde maar ongeveer 2/3 van de mogelijke snelheid en door daar iets voor te tweaken in de BIOS ging dat wel gewoon op volle snelheid. Nu dus niet meer.

Enige wat ik nu wel heb is bij het uit slaapstand komen van de computer, als C:S nog draait, dat hij dan vaak een memory fout geeft en er dus mee kapt. Denken aan opslaan voor ik stop dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mooi! Merk je verschil met gamen dat het geheugen minder snel loopt?
En ik kon de verleiding niet weerstaan, heb industries dlc gekocht :+ nu nog tijd vinden om het uit te proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
PB-powell schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:09:
Industries twijfel ik aan om te halen. Ik zie het veel voorbij komen en als het goed is ingericht levert het veel geld op, maar het levert ook een sh*t load aan verkeer op. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Mass transit levert een paar mooie extra's op rondom het OV (duh) maar ook 2- en 4-baanssnelwegen. Dat geeft veel opties om het verkeer wat beter te managen. De monorail vind ik zelf ook wel leuk overigens.
Je kunt natuurlijk rustig beginnen. Ja je kunt een park snel levellen tot niveau 5 maar dan heb je dus veel verkeer en zo.

Verder zou ik ook wat mods gebruiken om de industries leuk te houden. Voor functionaliteit als: infinite resources bijvoorbeeld. Olie e.d. is echt veel te snel weg in deze game.

En je kunt een industriegebied zo groot maken als je wilt. Je kunt dus ook alle olievelden aan elkaar koppelen als 1 gebied en dan telt het gewoon bij elkaar op.

Verkeer is wel een ding, ook dat kun je verminderen, maar niet helemaal voorkomen. Verder zijn de inkomsten leuk, maar onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
@PB-powell het spel laad nu (nog) trager volgens mij. Heb wel het idee dat doordat ik meteen met die mod compatibility checker aan de gang ben gegaan en daarmee een aantal oude/brakke mods heb verwijderd, het spel wat sneller is als het eenmaal geladen is.

Maken jullie wel eens gebruik van zogenaamde diverging diamond interchanges? Ik heb er één gebouwd en met timed traffic lights ingericht, maar de flow kan me nog niet zo bekoren. Het is een drukke weg die een industriegebied met de stad en snelweg verbind en het gevoel wat ik heb is dat er toch iets teveel verkeer over die interchange moet waardoor het gewoon net niet lekker verwerkt kan worden en de flow een beetje vastloopt.
Ik twijfel erover om er nu gewoon een 'echt' knooppunt met veel dedicated lanes voor de verschillende richtingen van te maken, maar iets verderop ligt er weer zo'n knooppunt waardoor het een spaghetti gaat worden denk ik. Al is dat wellicht ook weer een leuke uitdaging.. keuzes, keuzes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Visca dus trager opgestart maar in game beter :+ dan ga ik toch voor het laatste.
En die diamond interchanges zien er tof uit, maar bij veel verkeer zijn ze een drama. Ik bouw ze daarom niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
PB-powell schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:12:
@Visca dus trager opgestart maar in game beter :+ dan ga ik toch voor het laatste.
Haha echt helemaal mee eens hoor. Zou nog wel wat meer FPS willen maar daar is dit spel natuurlijk berucht om. Wellicht binnenkort maar eens kijken naar/sparen voor een (kleine) CPU upgrade.

Ik ga eens kijken of ik een redelijk compacte pinavia interchange kan bouwen, ziet er altijd wel vet uit

[Voor 12% gewijzigd door Visca op 15-05-2020 13:17]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SurferFrits
Haven herbouwd. Nog wel bezig met wat details.

Wel een vraagje. Als ik uitzoom verdwijnen heel snel de props zoals de containers etc. Zou dit te maken kunnen hebben met de verversingssnelheid van mijn monitor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
SurferFrits schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:43:
Wel een vraagje. Als ik uitzoom verdwijnen heel snel de props zoals de containers etc. Zou dit te maken kunnen hebben met de verversingssnelheid van mijn monitor?
Zo uit de losse pols geredeneerd en wat ik denk te weten van het spel: nee. Voor allerlei onderdelen (props, bomen bijvoorbeeld) is ingesteld tot welk zoomlevel je ze kan blijven zien. Er zijn wel mods die de prop visibility afstand aanpassen. Als je erop zoekt in de Workshop zal je ze snel tegenkomen. Wel goed lezen uiteraard en alvast een waarschuwing, als je props van grote afstand zichtbaar wil houden gaat je CPU het nog drukker krijgen/je FPS droppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SurferFrits
PB-powell schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:40:
Mooi! Merk je verschil met gamen dat het geheugen minder snel loopt?
En ik kon de verleiding niet weerstaan, heb industries dlc gekocht :+ nu nog tijd vinden om het uit te proberen
Ik vind Industry wel echt een enorme toevoeging, veel extra's. Veel plezier ermee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

SurferFrits schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Ik vind Industry wel echt een enorme toevoeging, veel extra's. Veel plezier ermee
Dank! Misschien morgen een paar uurtjes bouwen, de vrouw is toch werken :X

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Btw welke thema’s gebruiken jullie in de stad? Map theme bedoel ik dan. Ben nog op zoek naar een mooie winter en mooie tropical thema.
Edit: inmiddels al iets gevonden.

Edit 2: ik ben een nieuwe map begonnen en heb wat forest industry opgezet maar ik snap er nog weinig van. Ik heb 9 plantages, 1 storage en 2 gebouwen die het hout verwerken. Die laatste twee zeuren alleen bijna constant over te weinig materiaal. Als ik dan in mijn storage kijk ligt deze helemaal vol met de policy balanced en 12/12 auto's in gebruik. Hoe kan het dan dat de twee fabrieken constant zonder materiaal zitten? :?

[Voor 75% gewijzigd door PB-powell op 16-05-2020 16:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
PB-powell schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:52:
ik ben een nieuwe map begonnen en heb wat forest industry opgezet maar ik snap er nog weinig van. Ik heb 9 plantages, 1 storage en 2 gebouwen die het hout verwerken. Die laatste twee zeuren alleen bijna constant over te weinig materiaal. Als ik dan in mijn storage kijk ligt deze helemaal vol met de policy balanced en 12/12 auto's in gebruik. Hoe kan het dan dat de twee fabrieken constant zonder materiaal zitten? :?
[Afbeelding]
Die Trucks zijn te druk bezig met het exporteren van je goederen naar buiten de map (duurt lang) ;)

Minder plantages, meer hout verwerkers (is geloof ik 2 hout verwerkers vs 1 plantage bij die eerste die je kan plaatsen, vergelijk de productie/verwerk capaciteit) en méér storage plaatsen en dat zal zichzelf na een tijd wat uitbalanceren.

Edit, heb een screenshot genomen van mijn Ore productie in een latere stage (het principe is hetzelfde):
8x Medium Ore (10,6 Ton elk)
8x Raw storage (600T, 25 trucks)
7x Rotary kiln (8,5T elk)
7x Fiberglass plant (8,5T elk)
4x Large Warehouse (2 op fill, 2 op empty, met elk het product vd Rotary kiln of fiberglass)
Unique Buildings

Is niet perfect op maat gedaan, maar er is niets dat problemen heeft om dingen binnen te krijgen en de winst is aardig wat :P

[Voor 30% gewijzigd door SmokingCrop op 17-05-2020 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@SmokingCrop thanks! Het is de eerste map dat ik met industries speel dus het is sowieso nog zoeken naar de verhoudingen. Maar die 2 op 1 tip zal ik gaan proberen. Overigens staat er inmiddels een cargotrain naast en dat helpt ook, ook in het minderen van het verkeer van en naar de snelweg.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• SCIxX
Eerste stad en eerste ervaring met cities skyline, voelt wel aardig klaar nu!

150k inwoners ("hoofdstad" ongeveer 100k, rest 50k)
Geen mods
2 rivers map

Congestion valt reuze mee:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
@SCIxX zo, dat is best groot en netjes voor een eerste stad, zeker qua opbouw en structuur schreeuwt de stad OCD :P En dat bedoel ik positief.
Ben wel benieuwd of je ook een wat organische/chaotische stad qua grid kan bouwen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@SCIxX heel gaaf! En zeer netjes voor je eerste stad. Ook mooi om te zien in de grote cirkel dat je alleen rondom wegen hebt gebouwd die helemaal rond gaan, zeer ocd-verantwoord :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
Thanks! :D

De buitenste rand is een metrospoor, helaas trekt die niet al teveel bezoekers. Om het verkeer wat in te dammen heb ik ook geen wegen die verbonden zijn met het stadje met het vliegveld (linksboven), daar kun je enkel met openbaar vervoer komen.

Er zijn wat ondergrondse wegen (die je boven ziet komen bij de binnenste rotonde, ondergrond is het een stuk minder OCD proof, maar dat hoeft niemand te zien. ;) De 2 binnenste rotondes one way maken hielp de flow een stuk beter te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Zelf ben ik ook weer verder gegaan, de industrie begin ik inmiddels te snappen mede dankzij @SmokingCrop! De stad ligt mooi tussen de bergen in, dus ik probeer daar mooi gebruik van te maken.

De hout industrie is inmiddels helemaal ingebouwd maar dankzij de twee rotondes loopt het verkeer goed door :)

Verder wat flinke hoogbouw rondom een heuvel wat tevens een park is en wat laagbouw rondom de uitlopers van de bergen.

En tot slot het park wat 50% van mijn opbrengsten genereert _O- dit park is behoorlijk groot, maar ik heb op verschillende plekken ingangen gemaakt zodat men het ook als dagelijkse looproute gebruikt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Visca
Ben druk geweest met de verbinding tussen het grote blok industie ten zuiden van de stad. Zowaar een heuse, redelijk compacte, turbine interchange gemaakt die de flow extreem helpt. Het industriegebied zelf ben ik nog ontevreden over, veel te lomp vierkant blok waar andere wegen op aangepast zijn. Dat wordt het volgende project, dat industriegebied moet gewoon opnieuw aangelegd worden. Hopelijk maakt dat de turbine niet overbodig :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
@PB-powell Is dat een snowfall map? Ik vind dat er op de één of andere manier toch niet mooi uit zien. Niets heeft echt kleur meer, terwijl er ook in besneeuwde gebieden zat kleur is in staden/dorpen. Vind het shot van de stad tussen de bergen wel erg mooi trouwens!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:45

Nivida_intel

In future permantly offline

Visca schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:58:
Ben druk geweest met de verbinding tussen het grote blok industie ten zuiden van de stad. Zowaar een heuse, redelijk compacte, turbine interchange gemaakt die de flow extreem helpt. Het industriegebied zelf ben ik nog ontevreden over, veel te lomp vierkant blok waar andere wegen op aangepast zijn. Dat wordt het volgende project, dat industriegebied moet gewoon opnieuw aangelegd worden. Hopelijk maakt dat de turbine niet overbodig :+

[Afbeelding]
Kan je een link geven van die map?

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Visca ja is een standaard snowfall map, ik heb wel een andere thema aangezet (weet even zo snel niet welke) maar vanaf veraf is het inderdaad erg wit. Ingezoomd ziet er wel goed uit en bij nacht nog beter :) zal kijken of ik van de week wat Snowcity by night afbeeldingen kan maken.
Overigens is die ring-weg wel mooi aangelegd in jouw stad, geeft een mooi realistisch beeld van een echte stad. De snelweg bij mij gaat vaak alle kanten op :+

[Voor 21% gewijzigd door PB-powell op 17-05-2020 22:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
PB-powell schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:29:
@Visca ja is een standaard snowfall map, ik heb wel een andere thema aangezet (weet even zo snel niet welke) maar vanaf veraf is het inderdaad erg wit. Ingezoomd ziet er wel goed uit en bij nacht nog beter :) zal kijken of ik van de week wat Snowcity by night afbeeldingen kan maken.
Overigens is die ring-weg wel mooi aangelegd in jouw stad, geeft een mooi realistisch beeld van een echte stad. De snelweg bij mij gaat vaak alle kanten op :+
Ben benieuwd!

Ja die ringweg, die ligt er best mooi bij zo. Zit ook veel tijd in, dat is één van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik met deze map begon, wegen verleggen zodat ik hem mooi om mijn beoogde stadscentrum heen had liggen. Nou moet er buiten de ring nog wel wat meer mooie en ruimer opgezette suburbs komen om het geheel nog wat realistischer te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Visca
Nivida_intel schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Kan je een link geven van die map?
Zal hem morgen voor je opzoeken en posten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Weet iemand een mod waarmee voertuigen over de divider/median kunnen bij 4-lane roads?

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:48

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:45

Nivida_intel

In future permantly offline

Dank u wel. Ben vrijdag vrij dus kan ik sinds lange tijd weer spelen. Eerst cities skylines een verse install geven. Zonder enige mods want die van mij geeft om de haverklap foutmeldingen

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

Acties:
  • +9Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Het is ondertussen alweer een paar jaar geleden dat ik voor het laatst aan deze stad heb gezeten, maar het kriebelt nog steeds om 'm een keertje af te maken (nou ja, afmaken, voorzover er ooit iets af is in CS). Ben benieuwd of de savegame nog werkt :P
  • 185k inwoners
  • Elk gebouw is met RICO geplaatst (met aangepast hoeveelheden bewoners en werknemers om het wat realistischer te maken)
  • Vraag ook niet om een asset lijst, want dat waren er veel te veel
Alle screenshots die ik nog heb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visca
@wietwiet wauw, mooi zeg! Het bovenaanzicht doet mij vermoeden dat de stad toch al aardig af is hoor. Echt wel gaaf!

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Wat is Rico? ik heb wel een uitleg gevonden, maar ik snap het concept niet (ik speel niet zoveel CS, ik wacht tot de laatste dlc in sale gaat)

• Logico
AntiChrist7 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:14:
Wat is Rico? ik heb wel een uitleg gevonden, maar ik snap het concept niet (ik speel niet zoveel CS, ik wacht tot de laatste dlc in sale gaat)
Normaal gesproken heb je growables (verschijnen automatisch na zoning) en ploppables (zoals utilities/parken/unique buildings). Met RICO kan je ervoor zorgen dat gebouwen met de functionaliteit van zoning (dus Residential, Industrial, Commercial en Office --> RICO) ook ploppable zijn. Daarnaast kan je gebouwen die alleen ploppable zijn ook een functie geven, dus bijvoorbeeld de unique building van het empire state building kan je een office functie geven. Je kan per gebouw aangeven wat het moet worden. Groot voordeel daarvan is ook dat C:S geen gebouwen groter dan 4x4 uit de grond laat komen, terwijl die wel heel veel in de workshop staan.

Als je het wil gebruiken kan je het beste deze mod gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door Logico op 20-05-2020 09:45]

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Logico schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:44:
[...]

Normaal gesproken heb je growables (verschijnen automatisch na zoning) en ploppables (zoals utilities/parken/unique buildings). Met RICO kan je ervoor zorgen dat gebouwen met de functionaliteit van zoning (dus Residential, Industrial, Commercial en Office --> RICO) ook ploppable zijn. Daarnaast kan je gebouwen die alleen ploppable zijn ook een functie geven, dus bijvoorbeeld de unique building van het empire state building kan je een office functie geven. Je kan per gebouw aangeven wat het moet worden. Groot voordeel daarvan is ook dat C:S geen gebouwen groter dan 4x4 uit de grond laat komen, terwijl die wel heel veel in de workshop staan.

Als je het wil gebruiken kan je het beste deze mod gebruiken.
Ok, dus het laat wat meer toe te beslissen waar je zones eerst groeien oa. Maar hebben de meeste plopables zoals parken niet al een functie van henzelf?

Zal me al abboneren op de mod, zelf gebruik ik niet speciaal zoveel mods, enkel dingen zoals automatic bulldoze, move it, fine road tool, 81 tiles en prop mods. Zou me er eens moeten in verdiepen als ik de nieuwe dlc heb. k speel het wel graag, maar ben totaal niet creatief in mijn layouts en verval al snel in grids :)

• Visca
AntiChrist7 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Ok, dus het laat wat meer toe te beslissen waar je zones eerst groeien oa. Maar hebben de meeste plopables zoals parken niet al een functie van henzelf?

Zal me al abboneren op de mod, zelf gebruik ik niet speciaal zoveel mods, enkel dingen zoals automatic bulldoze, move it, fine road tool, 81 tiles en prop mods. Zou me er eens moeten in verdiepen als ik de nieuwe dlc heb. k speel het wel graag, maar ben totaal niet creatief in mijn layouts en verval al snel in grids :)
Je kan eigenlijk de functies van alle gebouwen naar je hand zetten. Functies van ploppables veranderen kan dus ook. Wees er voorzichtig en geduldig mee, ga rustig te werk en pas niet direct alles aan wat je aan kan passen want je kan ook je game slopen of nauwelijks speelbaar maken. Je kan bijvoorbeeld het aantal inwoners van een residential building aanpassen naar 50.000 (al weet ik niet of er een maximum aan zit) en die dan ergens neer zetten, Als er genoeg residential demand is gaat iedereen daarin wonen en krijg je een enorm verkeersprobleem om dat gebouw heen. Daarom: wees voorzichtig en kijk het eerst rustig aan.

Wat qua creativiteit en het maken van layouts wel kan helpen is een stad beginnen op een wat uitdagender map, waar niet heel veel mogelijkheden tot vrijuit bouwen zijn, dan moet je de boel in een beperkte ruimte zien te proppen en dan wordt je waarschijnlijk een stukje creatiever met inrichten. Ik vind zelf overigens niet erg om grids te maken, als je meerdere grids dicht bij elkaar hebt en deze aan moet sluiten op elkaar wordt het namelijk vanzelf alsnog een creatieve bende :P
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True