Acties:
  • +1 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:59:
Onze steden zouden zomaar buren kunnen zijn 8)7 (Het groen ga ik nog grotendeels veranderen naar woestijn, dat doe ik later. Eerst ook even kijken hoe ik de onderste rivier precies ga doortrekken, die heb ik voor nu deels gedempt.)

[Afbeelding]
Je hebt gelijk, lijkt echt een beetje hetzelfde. Al is jouw LUT denk ik wel flink anders, lijkt wat donkerder.
Welke map is het? Wellicht een interessante voor als ik een keer klaar ben met mijn huidige stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
YES schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:17:
[...]

Je hebt gelijk, lijkt echt een beetje hetzelfde. Al is jouw LUT denk ik wel flink anders, lijkt wat donkerder.
Welke map is het? Wellicht een interessante voor als ik een keer klaar ben met mijn huidige stad :)
Het is deze map: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=843499134

De kleuren zijn inderdaad wat grauwer bij mij, ik gebruik RelightAverage of RelightNeutral denk ik. Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:06:
[...]

Een eind uitzoomen en loodrecht naar beneden kijken. En dan op die knop klikken dat alle knoppen en zo verdwijnen (postcardview heet het dacht ik?).
Ah dat dacht ik al, jij gebruikt ook alle 81 tegels?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:28:
[...]

Ah dat dacht ik al, jij gebruikt ook alle 81 tegels?
Yep, dat is het eerste wat ik doe wanneer ik een nieuwe stad begin. Ik wil zelf bepalen waar de stad komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:24:
[...]

Het is deze map: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=843499134

De kleuren zijn inderdaad wat grauwer bij mij, ik gebruik RelightAverage of RelightNeutral denk ik. Welke heb jij?
Ik gebruik ook RelightAverage :+
Maar ik zit dan met Ultimate Eyecandy nog wel wat dingen te tweaken om het wat lichter te krijgen, vandaar het verschil denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik ook RelightAverage :+
Maar ik zit dan met Ultimate Eyecandy nog wel wat dingen te tweaken om het wat lichter te krijgen, vandaar het verschil denk ik ;)
Vanavond toch eens kijken of ik daar uit ga komen, vind jouw heldere kleuren beter passen bij de Entertainment Capital of the World ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:48:
[...]

Vanavond toch eens kijken of ik daar uit ga komen, vind jouw heldere kleuren beter passen bij de Entertainment Capital of the World ;)
Eens, daar hoort geen duisternis bij, alles is bright and shiny in Win and Sin City :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 10:49
@PB-powell ziet er goed uit.

heb zelf een start gemaakt met de "kustlijn".
Verder het gedeelte daar achter eerst wat opvullen en dan ook het OV maar is gaan menemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vV7QAZxR3ZW2rl8i4H8ikl_gVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4HQQe2xraHeXCpf5OmR90Td.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:07
Ik blijft het knap vinden hoe men deze game zo ver kan doorspelen. Bij mij loopt het vroeg of laat zonder verklaring vast. Enkel nog krimp in de stad gedurende meerdere jaren.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Redax schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:18:
Ik blijft het knap vinden hoe men deze game zo ver kan doorspelen. Bij mij loopt het vroeg of laat zonder verklaring vast. Enkel nog krimp in de stad gedurende meerdere jaren.
Zonder meer info denk ik dat dat door de vergrijzing komt. Gezinnen bestaan uit meer mensen, na een tijdje worden de kinderen ouder en gaan ze het huis uit. Dat betekent dat ze een huis nodig hebben, en er gemiddeld minder mensen in een huis wonen. Na een tijdje krijgen de kinderen zelf kinderen die ook weer uit huis gaan waardoor zowel de ouders als de grootouders een kleiner huishouden hebben. Op die manier heb je steeds meer woningen nodig om dezelfde mensen te kunnen huisvesten, maar omdat zowel kinderen als bejaarden niet werken zijn er geen banen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:47:
[...]

Zonder meer info denk ik dat dat door de vergrijzing komt. Gezinnen bestaan uit meer mensen, na een tijdje worden de kinderen ouder en gaan ze het huis uit. Dat betekent dat ze een huis nodig hebben, en er gemiddeld minder mensen in een huis wonen. Na een tijdje krijgen de kinderen zelf kinderen die ook weer uit huis gaan waardoor zowel de ouders als de grootouders een kleiner huishouden hebben. Op die manier heb je steeds meer woningen nodig om dezelfde mensen te kunnen huisvesten, maar omdat zowel kinderen als bejaarden niet werken zijn er geen banen voor nodig.
Redeneert het spel wel zover door? Dus als jij een stad laat zoals ie is, gaat deze na een tijdje vanzelf krimpen? Kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
YES schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:57:
[...]

Redeneert het spel wel zover door? Dus als jij een stad laat zoals ie is, gaat deze na een tijdje vanzelf krimpen? Kan ik me haast niet voorstellen.
Jep!
  • Adults - On becoming adults, citizens will move out of their parent's homes and find new ones. Adults will partner with other adults and have children. Adults will form the bulk of your city's workforce.
  • Seniors - On becoming seniors citizens will retire from their jobs. They will continue to shop and use your city's services.
Bron: https://skylines.paradoxwikis.com/Citizens#Age

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Je kan nu de Park Life DLC gratis krijgen op PC als je je inschrijft voor de Paradox nieuwsbrief.

Laat ik die toevallig nu net 2 weken geleden gekocht hebben, maar fijn.

De instructies staan hier: https://store.steampowere.../view/3431122876670907809

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 11:40
Ypuh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:06:
Je kan nu de Park Life DLC gratis krijgen op PC als je je inschrijft voor de Paradox nieuwsbrief.

Laat ik die toevallig nu net 2 weken geleden gekocht hebben, maar fijn.

De instructies staan hier: https://store.steampowere.../view/3431122876670907809
Thanks voor de tip, wat gebeurt er als je na een tijdje weer unsubscibe? Kan ik niet op die pagina vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ypuh wilde net die link al posten :+ heb me wel opgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 10:44
vanStriean schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:30:
[...]

Thanks voor de tip, wat gebeurt er als je na een tijdje weer unsubscibe? Kan ik niet op die pagina vinden namelijk.
Als het goed is niks, je kan Steam toch weer unlinken van je Paradox account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Laatst online: 25-11-2023
Zit nu met zo'n 650.000 bewoners, echter krijg ik rare dingen als ik afsluit en opnieuw start. Lijkt alsof een en ander instabiel is. Net voor het afsluiten is er dan niks aan de hand, na opstarten en resumen, vertrekt iedereen, of not enough goods to sell, Nu ook garbage niet gecollect ineens?
Iemand een idee?
(opnieuw beginnen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
mvrhrln schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:32:
Zit nu met zo'n 650.000 bewoners, echter krijg ik rare dingen als ik afsluit en opnieuw start. Lijkt alsof een en ander instabiel is. Net voor het afsluiten is er dan niks aan de hand, na opstarten en resumen, vertrekt iedereen, of not enough goods to sell, Nu ook garbage niet gecollect ineens?
Iemand een idee?
(opnieuw beginnen :) )
Wilde gok: de berekeningen van alle agents worden opnieuw gemaakt, hetgeen tijd kost (merk je een performance drop?) en waardoor ze te laat bij de plaats van bestemming aankomen. Geen bron, just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mvrhrln Jeetje, 650k inwoners, wat een aantal. Wat @Logico zegt klinkt, hoe verrassend met zijn username, best logisch. Sowieso heb ik nog niet vaak gezien/gelezen dat iemand zo'n enorme stad had. Ben benieuwd naar plaatjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:18
Daar wil ik ook wel plaatjes van zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, pics or it didn't happen :+ maar zonder dollen, ik ben ooit tot 200k gekomen in een oude stad. 650 is echt wel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:49
Hebben mensen hier wel eens met de multiplayer mod gespeeld?

Is dat een beetje stabiel? Ik twijfel er over om het spel ook voor mijn vriendin te kopen om samen steden uit de grond te stampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:37
(jarig!)
Noxious schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:57:

Is dat een beetje stabiel? Ik twijfel er over om het spel ook voor mijn vriendin te kopen om samen steden uit de grond te stampen.
Als dit echt werkt, dan kunnen we ook een keer afspreken en met zijn allen een stad en industrie bouwen! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
@mvrhrln dat is een serieuze grootte stad.

Ben zelf net begonnen aan een soort van Business park.
Ook wil ik weer beginnen met een soort van water facility.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IA5wf8s2ysjFViaPICAEd_IkAoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaHvYrmfJJFaMSIHisJHof8I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:06

Die paar euro om het te proberen heb je vast voor ons over :+

Klinkt wel leuk! Vond SimCity 2013 ook erg leuk, omdat je altijd met elkaar moest samenwerken. Al vonden de meeste mensen het om dezelfde reden een drama :P
Ralph88 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:58:
[...]

Als dit echt werkt, dan kunnen we ook een keer afspreken en met zijn allen een stad en industrie bouwen! oOo
Ik verwacht alleen wel dat de server niet slechts de data bijhoudt en verwerkt, maar ook een complete client (grafisch) moet gaan draaien en dat verspreiding van data wacht tot die bij is. En dan zou een VPS 'ons' al snel tientallen euro's per maand kosten. Voor LAN klinkt het goed te doen gezien je dan gezellig samen kan wachten tot de hoster speelt, maar WAN lijkt me moeilijk haalbaar als je wilt kunnen spelen zonder afspreken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja de ontwikkeling van een dedicated server is er nog niet echt.

Zie ook: [Future] It may be possible to create dedicated servers. #67

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Omdat plaatjes schieten leuk blijft:
Het, tot nu toe, grootste kleine dorpje in de omgeving van mijn stad. Klein plaatsje met zeer kleinschalige agrarische industrie (vooral omdat ik daarvoor nog geen fatsoenlijke props/decals heb om mooie grote velden te creëren), die nog veel groter moet worden eigenlijk.
Iets verderop is de waterzuivering te zien. Een ambitieus project met kilometers aan waterleiding door de woestijn, maar wel mooi weg van bewoning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRAg1Z6cTVMVJg9V3-bgdpwYcZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zz2LkMtWzdgxENE2uCqdbnjV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M'n houtkapindustrie moet weer eens een kleine tegenvaller incasseren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKwKS_EQGT9Td7pzN36y7EBIfxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X8zF8e6eTuFRkq8WvKnrTXcx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook bij de ertsmijn is een mini dorpje ontstaan. Naast veel lawaai en geruchten over luchtvervuiling en fijnstof van de mijn is er ook nog eens geen drol te beleven in het dorp. Hier wonen dan ook voornamelijk mijnwerkers of ander personeel van de mijn, vandaar de niet al te dure huizen (woonwagens). Gelukkig is er wel beschikking over de basisvoorzieningen zoals drinkwater, elektriciteit, politie, brandweer, onderwijs en zorg. En een kerk natuurlijk. Maar het mooiste is misschien nog wel de natuur iets verderop. Bergachtig gebied met snelstromende rivieren en veel groen, zo dicht bij deze dorre, stoffige en droge omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XztV0pQPNkQhLjus_YHK-mzX6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O2GuQsceHBYj4q2NKrE4rJIf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 21-04-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes hoor @YES! Ik mis in het woonwagenkamp alleen wel nog iets van een bar :+ En wonen er echt mensen in die woonwagens? Of zijn het decals en props?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell er zijn al wel wat winkels en restaurants waar ze vast ook drank kunnen krijgen. Maar wellicht nog een bar in het midden, dicht bij de kerk, zou geen slecht idee zijn! Eventueel ergens in de bergen er achter nog een moonshine/hillbilly kampje of zo :P

En er wonen mensen in de woonwagens ja. Zijn gewoon residential assets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
@YES Iedere screenshot die je plaatst zijn er weer meer parallellen te vinden tussen hetgeen ik afgelopen zomer op vakantie (West-USA) heb gezien en je stad :9~

Van de Hoover Dam in de Colorado river, de skyline die wat weg heeft van die van San Francisco, de bergen en droogte van Arizona/Nevada met het groene gebied aan de kust dat ook in West-California zichtbaar is.

En dan nu een mijnwerkersdorpje waar niets te beleven is, hetgeen me doet denken aan Bodie, CA waar ten tijde van de goudkoorts vrijwel alleen maar mannen woonden die in erbarmelijke omstandigheden vooral veel gokten, zopen en prostituees lieten komen. Zelfs de mooie natuur waarvan je zegt dat die in de buurt is klopt, Yosemite National Park ligt op een uur rijden van Bodie :P

Is dat toeval? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Logico het is echt 100% puur toeval. Ik heb wel wat rondgeneusd in LA/SF op Maps, en wat kleine plaatsjes bekeken door verschillende delen van de VS, maar ik ben er nog nooit geweest. Ik heb bij het ontwikkelen van de stad/map wel een beetje rekening gehouden met welke bomen/struiken en ben best lang bezig met alle verschillende textures in theme mixer, maar dat het dan allemaal matcht is compleet toevallig!

Wel heel leuk om te lezen dat je het 'herkend' :D

Mooi dat plaatsje, Bodie. Zal eens gaan zoeken naar wat houten vervallen huisjes, misschien dat ik dan de woonwagens nog kan vervangen daarvoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door YES op 22-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:54

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Die content creator packs. Is nou dat officiële (stabiele) content en zijn die relevant genoeg om te kopen?
En wat ik me ook afvraag, in hoeverre zijn de ander dlc's (sunsent harbour ea) relevant als je toch met (veel) mods gaat spelen?

Ongeacht de antwoorden op mijn vragen. Het vrolijke promofilmpje van Sunset Harour heeft mij overtuigd die iig te halen. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Dwarlorf op 22-04-2020 11:04 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Wat grappig, nou dan heb je er in ieder geval gevoel voor ;)

De houten huisjes ben ik gisteren toevallig tegengekomen, GiometryE heeft veel assets die qua look en feel aardig overeenkomen. Moet je misschien alleen even met RICO aan de slag om er residential assets van te maken.

Mocht je het thema helemaal willen omarmen zou je nog kunnen overwegen om de Spaanse koloniale invloeden terug te laten komen in een aantal kustplaatsen. Bijvoorbeeld Santa Barbara, CA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 21:13
Noxious schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:06:
Ja de ontwikkeling van een dedicated server is er nog niet echt.

Zie ook: [Future] It may be possible to create dedicated servers. #67
Ik kom nu pas bij deze mod uit, thanks voor het delen er van.

Maatje van me die had deze mod al eens gezien en geprobeerd (jaar geleden) en die beweerde dat het niet helemaal lekker werkte? Is de developer/mod nu verder qua stabiliteit etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was wegen aan het trekken voor een nieuwe woonwijk toen ik verrast werd door een vliegende auto. Misschien even kijken of hij hier in de toekomst wil wonen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk70RK96L44NqTXRO7BTNhjx_Sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XDhVurzIbX3gQ61YSCbzrtip.png?f=fotoalbum_large

Best een eind van bestaande wegen af al..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbWhjX9MUvXAtF7PNKhAhC44BGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pXi4hEldWaIaICGguwIUTy1U.png?f=fotoalbum_large

Bleek toch geen potentiële koper maar een verward persoon. Verward persoon...? Wellicht een geniale uitvinder die de vliegende auto uitgevonden heeft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw7FqwdiUyn6jnqXLlem9iebkRY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IMUnNC6kuESpQjjaRJQhLga0.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
De stad met 650.000 inwoners draait ook al een tijdje, wel op einde met onbeperk geld mod, en 25grond mod.

Gisteravond een weekly change (population) van -12000 oeps, zo 100.000 inwoners weg.
Wil best plaatjes hierzetten, maar hoe maak ik die (mod?) ?
Wil ook zo'n streetmap maken, maar vind geen (goede) mod daarvoor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@YES :D Haha misschien Harry en Ron die de trein naar Zweinstein hebben gemist?

@mvrhrln De kaarten-mod is al eerder voorbijgekomen in dit topic. De gene die ik gebruik is CSL Map View
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=845665815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:22

Zenyatta

Tsjakka!

PB-powell schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:02:

@mvrhrln De kaarten-mod is al eerder voorbijgekomen in dit topic. De gene die ik gebruik is CSL Map View
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=845665815
@PB-powell, ik gebruik inderdaad ook CSL Map View.

@mvrhrln, de screenshots maak ik verder gewoon met Printscreen. ;) Ik gebruik Greenshot om ze op te slaan en daarna kan je ze in paint gewoon aanpassen en croppen. Greenshot vind ik overigens heel handig, zeker als je buiten C:S om screenshots van een deel van je scherm wilt maken. En je kan er direct bewerkingen mee maken op je screenshot, zoals markeringen, blurren etc.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln

Is dus met meerdere mensen aan 1 stad bouwen, zou ook leuk zijn om steden van diverse mensen aan elkaar te knopen (import/export, mensen verhuizen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:20
mvrhrln schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:54:
[...]

Is dus met meerdere mensen aan 1 stad bouwen, zou ook leuk zijn om steden van diverse mensen aan elkaar te knopen (import/export, mensen verhuizen etc).
Dat lijkt me wel gaaf als je het op die manier competitief kan spelen. De stad waar meer banen/parken/winkels/et cetera trekt inwoners uit steden waar het allemaal minder geregeld is.

In het mooiste geval zou je als steden verbanden kunnen aanleggen om als het ware een provincie te vormen. Vervolgens kan de ene stad zicht richten op jongeren/campus, een volgende op industrie en nog één op senioren om op die manier volk/industrie uit concurrende provincies te trekken.

One can dream...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Azure Gulf van Sunset Harbour DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:02:
Haha geniaal. Zou kunnen maar dan hebben ze mijn PC ook flink confused gemaakt :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37xQiyNKsM7XcdNpO5lpbUvzR0U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l6hsBasTARYfixJQfRUfSzOt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
ThaAresX schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]

Ik kom nu pas bij deze mod uit, thanks voor het delen er van.

Maatje van me die had deze mod al eens gezien en geprobeerd (jaar geleden) en die beweerde dat het niet helemaal lekker werkte? Is de developer/mod nu verder qua stabiliteit etc?
Het is heel erg een work in progress, maar feedback is er zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Nvm. was al gepost

[ Voor 97% gewijzigd door FiraNove op 22-04-2020 19:27 ]

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:08:
[...]

Haha geniaal. Zou kunnen maar dan hebben ze mijn PC ook flink confused gemaakt :'(

[Afbeelding]
Oeps, denk dat ze een vergetelheidsspreuk hebben uitgevoerd dan :+
Doet je spel het inmiddels weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:06:
[...]

Oeps, denk dat ze een vergetelheidsspreuk hebben uitgevoerd dan :+
Doet je spel het inmiddels weer?
Nee neem er vanavond even pauze van. Inspiratie begint ook een beetje op te raken merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Logico
Doorbraak gehad vanavond! 8)

Het probleem was het hotel The Venetian, waarvan het pool deck op het dak in de buitenlucht is (zie eerste foto). Nou zijn er wel mods om props en trees op daken te zetten, maar zonder dak dat precies past is dat niet te doen. En als je een filler gebruikt of met de mod procedural objects een gebouw aanpast kan je er niet op bouwen. Ohja, en het zwembad ligt deels verzonken, als je die met move it ergens in zet krijg je een hele rare opstaande rand. Kortom: een enorm puzzelwerk, maar uiteindelijk een oplossing gevonden :) Op naar het detailwerk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNwbuN6Qw0YX4K1oOng2ibUX7gc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1tRck6qVyOPsG75D6rh9Kqeh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoRvIpeWhJEUI246EVTaAjc3Qok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/voRvLd9074DM74cZjdrDJAXN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57
Zijn de DLC's aan te raden? Ziet er interessant uit dit spel maar er worden veel erg veel DLC's aangeboden op steam, must haves, of gewoon lekker starten met het base spel?

Laatste wat ik gespeeld heb is SimCity 2013, maar dit werd snel saai met de kleine map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:04:
Zijn de DLC's aan te raden? Ziet er interessant uit dit spel maar er worden veel erg veel DLC's aangeboden op steam, must haves, of gewoon lekker starten met het base spel?

Laatste wat ik gespeeld heb is SimCity 2013, maar dit werd snel saai met de kleine map.
persoonlijk ben ik fan van/heb ik voorkeur voor:
after dark, snowfall, mass transit, industries, park life en sunset harbour
campus heb ik niet veel mee, de gebouwen dlc zijn leuk met een dikke korting.

sowieso wachten imho tot er een goeie korting wordt gegeven.. scheelt hoop geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:20
SCIxX schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:04:

Ik ben met gestart met het basisspel en vind dat vooralsnog (50 uur) wel leuk genoeg. In de workshop zijn er ook flink wat mods/assets te vinden die het spel opleuken.

Ik denk wel dat het met DLC nog leuker wordt, ik heb me aangemeld voor de (nu gratis) Parklife DLC, en mocht ik het spel blijven spelen kan ik me niet anders voorstellen dat met een volgende Steam Sale er nog weer een/meerdere DLC bijkomt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
@Logico Ziet er heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Zit er eigenlijk een limiet aan het aantal inwoners dat je kan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Redax schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:14:
Zit er eigenlijk een limiet aan het aantal inwoners dat je kan hebben?
Er zou een hardcoded limiet van 1miljoen moeten zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 12-06 20:40
Hoe komen jullie toch aan die hoge aantallen? Ik heb al moeite om de honderdduizend te halen ...

Plaatje van een hele oude stad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1pHUGA9kHyVW6FaEk7HNWMsNM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBq4IdrArk8clSiVGiYYrahF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES Jammer, maar begrijpelijk.

@cracking cloud Ziet er ook niet verkeerd uit. Ik krijg hoge aantallen door gewoon veel te bouwen :+ maar zorgen dan gebouwen op hun maximale level zitten helpt ook. Hoe hoger het level hoe meer huishoudens in een gebouw wonen waardoor je meer inwoners krijgt met hetzelfde aantal gebouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@cracking cloud wat @PB-powell zegt. En dan succes met de wegen en daarmee het verkeer goed inrichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
YES schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:10:
@cracking cloud wat @PB-powell zegt. En dan succes met de wegen en daarmee het verkeer goed inrichten :+
Dat kun je grotendeels oplossen door een goed werkend OV systeem in te richten. Heb in dit topic meerdere malen laten zien dat met een goed werkend metro netwerk een stad echt geen groot file probleem hoeft te hebben

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:12:
[...]

Dat kun je grotendeels oplossen door een goed werkend OV systeem in te richten. Heb in dit topic meerdere malen laten zien dat met een goed werkend metro netwerk een stad echt geen groot file probleem hoeft te hebben
Waar lees je dat ik zeg dat het niet mogelijk is om dit goed te regelen dan? Het is wel even een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 12-06 20:40
Binnenkort maar weer eens aan de slag geen denk ik. Als ik alle mooie screenshots langs zie komen hier begint het weer te kriebelen.

Heb wel zin om wat te proberen met de nieuwe metro's en de nieuwe OV hubs. Of misschien een compleet ondergronds snelweg systeem :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NEO256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 00:13
[...]

Daarnaast weg infrastructuur proberen op orde te houden.
Als je opstopping ziet:
- Gebruik maken van rotondes
- Niet teveel afslagen kort achter elkaar
- Niets bouwen aan hoofd wegen
- Overgaan op eenrichtingswegen op plekken waar echt veel verkeer en vooral vrachtwagens komen en zorgen dat verkeer daar weg kan naar een hoofdweg
- Ik zelf maak veel gebruik van afvoeren (snelweg vanaf de ene kant van de stad, helemaal ondergronds terug naar de snelgweg) en slip roads, dat je buiten gebieden voor afvoer of aanvoer direct aansluit inplaats van via je hoofd routes te laten lopen.

- Kijk eens wat video's van Biffa, zorgen dat er een logische opvolging zit in je weg systeem. Zoals 4 baans snelweg, die 1 afslag heeft naar 3 terug brengen voor hij weer samen voegt, helpt ook.

[ Voor 17% gewijzigd door NEO256 op 23-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
cracking cloud schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:16:
Of misschien een compleet ondergronds snelweg systeem :)
Bespaar je de moeite, een ondergronds snelweg systeem is echt verschrikkelijk :P Je ziet niet goed waardoor iets vast staat, en het is een drama om knooppunten compleet met flyovers onder de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEO256
Logico schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:21:
[...]

Bespaar je de moeite, een ondergronds snelweg systeem is echt verschrikkelijk :P Je ziet niet goed waardoor iets vast staat, en het is een drama om knooppunten compleet met flyovers onder de grond te krijgen.
Op zijn hoogst sluit ik 2 wegen aan en breng ze terug naar de snelweg.
De uiteinde komen ook eerst weer bovengronds voor de aansluiting op de snelweg zodat ik makkelijk kan zien of er opstoppingen ontstaan.

Maar verder ben ik het met je eens, ondergrondse snelwegen stelstels zijn not done.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• yzaazy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-05 15:56
Bezig geweest met een nieuw industriegebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urCY0u7x4jR6d7ZkIBYpKXx5Hgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CT8c4Hbke0ncGAQeIFGjXtJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@yzaazy Netjes, en zie ik het goed dat dat de kop van Friesland is? Althans die eilanden op de achtergrond lijken nogal op de waddeneilanden :p

Edit: zojuist gezien dat Park life is toegevoegd aan mijn library :D

[ Voor 20% gewijzigd door PB-powell op 23-04-2020 12:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SurferFrits
Heb ook ff een nachtje doorgehaald met CS

Ben bezig met de lay out voor het wolkenkrabberdistrict.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtcQ0uWZZMzp9fjCzLqQj8ROUKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNQvfJaBrhxRXm2qr3hNBeWS.png?f=fotoalbum_large

En ik heb een verdiepte snelweg alvast gemaakt met een trein/metro hub
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5j2LciD2cFBmSXCM_AzxoIdW4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lBtqSkhES8IPjzJPrZiNCLOi.png?f=fotoalbum_large

Leuk om ook andere steden te zien, goed bezig allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie haven zeg @yzaazy ! Ook wel vet dat de grondstoffen industrie direct aan de haven ligt, een keer wat anders dan hoe ik dat zelf meestal opzet!

@SurferFrits een nacht doorgehaald? Helemaal niet geslapen??
Flink uitgebreid hoor! Wel nog redelijk wat open stukken aan de randen dus ook genoeg recreatieruimte/natuur voor je inwoners :)
Ik vind jouw map echt ontzettend interessant ogen. Zoals ik al eerder zei begint de inspiratie voor mijn huidige stad wat op te drogen, wellicht ga ik wel weer opnieuw beginnen en dan op deze map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
YES schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:15:
Mooie haven zeg @yzaazy ! Ook wel vet dat de grondstoffen industrie direct aan de haven ligt, een keer wat anders dan hoe ik dat zelf meestal opzet!

@SurferFrits een nacht doorgehaald? Helemaal niet geslapen??
Flink uitgebreid hoor! Wel nog redelijk wat open stukken aan de randen dus ook genoeg recreatieruimte/natuur voor je inwoners :)
Ik vind jouw map echt ontzettend interessant ogen. Zoals ik al eerder zei begint de inspiratie voor mijn huidige stad wat op te drogen, wellicht ga ik wel weer opnieuw beginnen en dan op deze map.
Zit nog in het nachtdienstritme. Waarschijnlijk ga ik op de randen veelal parken maken. Ik zie het wel haha ;)

[ Voor 29% gewijzigd door SurferFrits op 23-04-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yzaazy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-05 15:56
PB-powell schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:12:
@yzaazy Netjes, en zie ik het goed dat dat de kop van Friesland is? Althans die eilanden op de achtergrond lijken nogal op de waddeneilanden :p
Klopt het is de Pierdoniadiel map van Zakerias
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=430240346

Wel leuk om te vermelden dat die olie setup een winst heeft van 300k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
cracking cloud schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:16:
Binnenkort maar weer eens aan de slag geen denk ik. Als ik alle mooie screenshots langs zie komen hier begint het weer te kriebelen.

Heb wel zin om wat te proberen met de nieuwe metro's en de nieuwe OV hubs. Of misschien een compleet ondergronds snelweg systeem :)
Ik ken het gevoel. Hoewel ik zelf een beetje terughoudend ben na alle problemen die ik met de game heb gehad. Op een zeker moment als ik 400.000 a 500.000 inwoners had kwamen er geen meer bij. Ondanks dat er genoeg lege huizen en geen file's waren. Alle demands stonden gewoon op 0. Geen idee of deze 'bug' na een jaar of twee is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Redax op 23-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
[...]

Dat maakt het niet meteen realistisch. Ik heb ook aardig wat metro en OV lopen, maar dan nog heb je mensen die de halve stad door willen en dan liever de auto pakken. Of bedrijven die vanuit verre industrie geleverd wil krijgen. Dan moet het maar net op een plek zijn waar je treinen goed bereik hebben, anders gaat ook dat over de weg.
NEO256 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:19:
[...]

Daarnaast weg infrastructuur proberen op orde te houden.
Als je opstopping ziet:
- Gebruik maken van rotondes
- Niet teveel afslagen kort achter elkaar
- Niets bouwen aan hoofd wegen
- Overgaan op eenrichtingswegen op plekken waar echt veel verkeer en vooral vrachtwagens komen en zorgen dat verkeer daar weg kan naar een hoofdweg
- Ik zelf maak veel gebruik van afvoeren (snelweg vanaf de ene kant van de stad, helemaal ondergronds terug naar de snelgweg) en slip roads, dat je buiten gebieden voor afvoer of aanvoer direct aansluit inplaats van via je hoofd routes te laten lopen.

- Kijk eens wat video's van Biffa, zorgen dat er een logische opvolging zit in je weg systeem. Zoals 4 baans snelweg, die 1 afslag heeft naar 3 terug brengen voor hij weer samen voegt, helpt ook.
Rotondes zijn ook niet altijd een uitkomst. Ongelijkvloerse kruisingen zijn vooralsnog het beste. Vooral verkeer wat 3/4 rond wil, komt bij een rotonde nog snel vast te staan. Rotondes zijn vooral handig als je verkeer de 1e of 2e afslag wil nemen.

Verder moet je aardig wat micromanagen (met traffic manager bv) om ze weinig op te houden. Nee, deze game is hier alles behalve makkelijk in. Ik vind het zelfs wat overdreven hoeveel cims overal heen moeten. In werkelijkheid blijven ze veel dichter in hun regio voor de meeste zaken.

En tenslotte moet je ook toevoegen: Per 1000/5000 inwoners (low/high density) een extra aansluiting aan de snelweg. Anders krijg je echt opstoppingen, hoe goed je wegennet of OV ook is.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEO256
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:04:

Verder moet je aardig wat micromanagen (met traffic manager bv) om ze weinig op te houden. Nee, deze game is hier alles behalve makkelijk in. Ik vind het zelfs wat overdreven hoeveel cims overal heen moeten. In werkelijkheid blijven ze veel dichter in hun regio voor de meeste zaken.
Vindt het zelf wel de charme van de game. Gebieden leggen, nuts en diensten aansluiten is best te overzien vindt ik, de uitdaging blijft voor mij het verkeer onder controle houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
NEO256 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:08:
[...]

Vindt het zelf wel de charme van de game. Gebieden leggen, nuts en diensten aansluiten is best te overzien vindt ik, de uitdaging blijft voor mij het verkeer onder controle houden.
Mja maar met de hoeveelheid services en de hoeveelheid verkeer, krijg je helemaal geen realistische steden meer. Zelfs voor Amerikaanse begrippen ziet het er gewoon niet mooi meer uit als je een normale stad probeert te maken. En verder kun je despawning wel aanzetten, maar dan gaat ineens de hele uitdaging van het verkeer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEO256
Martinspire schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:09:
[...]

Mja maar met de hoeveelheid services en de hoeveelheid verkeer, krijg je helemaal geen realistische steden meer. Zelfs voor Amerikaanse begrippen ziet het er gewoon niet mooi meer uit als je een normale stad probeert te maken. En verder kun je despawning wel aanzetten, maar dan gaat ineens de hele uitdaging van het verkeer weg.
Ergens kan ik me wel vinden in wat je zegt.
Er zouden meer "tech levels" moeten zijn die wat beter schalen per milestone voor grotere steden.
En de monuments zijn leuk om naar toe te bouwen, maar vindt het wel erge cheat gebouwen.

Eden project: no polution
Large hydron colider: maximum education
Medical center: maximum healthcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:18
Ik zou graag wat extra milestones zien na de laatste. Dat er milestones zijn tot 150-200k steden, zeker met betrekking tot monumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
yzaazy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:57:

[Afbeelding]
Geen last van kwelwater in dat gat naast de haven... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell ik wilde het spel net weer opstarten, begin ik met een weg onder een snelweg door te trekken, voor die woonwijk waar ik de vorige keer aan begonnen was toen de boel crashte.. Crasht de hele PC weer. Nu een befaamde Radeon driver crash (althans, ik lees daar heel veel over als ik google). Maar even een andere driver versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES Ai das niet best. Welke kaart gebruik je? Ik heb ook een AMD-kaart maar (gelukkig) geen last gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:42:
@YES Ai das niet best. Welke kaart gebruik je? Ik heb ook een AMD-kaart maar (gelukkig) geen last gehad tot nu toe.
Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse. Ga wellicht Windows een herinstallatie geven, dat schijnt soms te helpen. Nu dus eerst oudere drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das een stuk nieuwer (en krachtiger) dan mijn R9 290 :+ denk dat we dan op andere drivers zitten. Ik hoop voor je dat je de boel weer aan de praat krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

yzaazy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:57:

[Afbeelding]
Vet, hoe krijg je die grote kranen (ben even de naam kwijt, weet alleen dat ze in Duitsland Garzweiler worden genoemd :)) met dat gebied zo mooi in de kaart? Zijn dat assets, en doen ze ook daadwerkelijk wat?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Laatst online: 19:16
Steeffoon schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:38:
[...]

Vet, hoe krijg je die grote kranen (ben even de naam kwijt, weet alleen dat ze in Duitsland Garzweiler worden genoemd :)) met dat gebied zo mooi in de kaart? Zijn dat assets, en doen ze ook daadwerkelijk wat?
Die machines zijn zo te zien onderdeel van de Industries DLC en produceren materialen voor de ore productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dijkstraat schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:12:
[...]

Die machines zijn zo te zien onderdeel van de Industries DLC en produceren materialen voor de ore productie.
Ah, dat kan natuurlijk ook inderdaad. Heb al meerdere DLC's, maar die net niet. Tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:38:
[...]

Bagger 288. :)
Staat ook al een tijd op Steam, van de "World's Biggest challenge".

Deze doet alleen niet zoveel anders dan stilstaan en mooi zijn.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=482271860

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

HMC schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:58:
[...]

Bagger 288. :)
Staat ook al een tijd op Steam, van de "World's Biggest challenge".

Deze doet alleen niet zoveel anders dan stilstaan en mooi zijn.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=482271860
Nice! Weer wat geleerd :) Thanks, ga ik die eens even neerplanten voor de sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
YES schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:26:
@PB-powell ik wilde het spel net weer opstarten, begin ik met een weg onder een snelweg door te trekken, voor die woonwijk waar ik de vorige keer aan begonnen was toen de boel crashte.. Crasht de hele PC weer. Nu een befaamde Radeon driver crash (althans, ik lees daar heel veel over als ik google). Maar even een andere driver versie proberen.
amd en driver support is drama...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:04

International Airport on an island in Cities: Skylines | No Mods | Sunset Harbor DLC | Ep. 25

Als ik deze video zie, dan denk ik echt: wat voor n00b ben ik in deze game ;( Anderszijds motiveert het ook wel weer om meer tijd in de details te investeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
Vandaag gestart met een soort van Science Park. Studentenhuizen een universiteit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6SFXXvXtO5FIUiFQ6GyDjNepRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsEA6TpZZp36pJUlGzljnfAq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hoe krijgt ie de grond zo eenvoudig zo egaal? Een mod? Om dat fatsoenlijk voor elkaar te krijgen vind ik 1 vd grootste minpunten van het spel.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 06:02:
[...]

Hoe krijgt ie de grond zo eenvoudig zo egaal? Een mod? Om dat fatsoenlijk voor elkaar te krijgen vind ik 1 vd grootste minpunten van het spel.
je zou quays kunnen plaatsen, daarmee (icm anarchy) de outlines tekenen, dan met moveit alles op juste hoogte brengen en dan alles gelijktrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 06:02:
[...]

Met terraforming kan je gewoon grond vlak maken. Eerst zorgen dat er niets gebouwd is natuurlijk, maar dan gewoon een stuk grond vlak maken op de hoogte die je wilt. Altijd het gebied groter maken dan wat je van plan bent te bouwen. Nadat je dat gedaan hebt de simulatie even laten lopen om het water zich te laten settelen, en dan bouwen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Bedankt voor julie reacties.

YES schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:30:
[...]
Met terraforming kan je gewoon grond vlak maken. Eerst zorgen dat er niets gebouwd is natuurlijk, maar dan gewoon een stuk grond vlak maken op de hoogte die je wilt. Altijd het gebied groter maken dan wat je van plan bent te bouwen. Nadat je dat gedaan hebt de simulatie even laten lopen om het water zich te laten settelen, en dan bouwen maar!
Dat lukt mij dus niet. Uiteindelijk grijp ik altijd weer terug op de terrein verhoger/verlager Met die andere 2 opties van het spel krijg ik het ook niet eenvoudig egaal. Ik kan er niet mee overweg. Maar dan ligt het dus mijn eigen onvermogen. :$
mschol schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:29:
[...]

je zou quays kunnen plaatsen, daarmee (icm anarchy) de outlines tekenen, dan met moveit alles op juste hoogte brengen en dan alles gelijktrekken?
Ik zal eens kijken of dat me beter bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:14:

Dat lukt mij dus niet. Uiteindelijk grijp ik altijd weer terug op de terrein verhoger/verlager Met die andere 2 opties van het spel krijg ik het ook niet eenvoudig egaal. Ik kan er niet mee overweg. Maar dan ligt het dus mijn eigen onvermogen. :$
Oké, dat is wel gek eigenlijk. Laat je wel na het vlak maken de simulatie altijd even lopen dan? Want als je dat niet doet gaan wegen die je aanlegt zich een beetje gedragen naar hoe de oude grond was, vreemd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

YES schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:42:
[...]

Oké, dat is wel gek eigenlijk. Laat je wel na het vlak maken de simulatie altijd even lopen dan? Want als je dat niet doet gaan wegen die je aanlegt zich een beetje gedragen naar hoe de oude grond was, vreemd dus..
It's official, I'm a knurft! Ik heb gewoon al die tijd in mn ongeduld de boel verkeerd begrepen.
Bedankt voor de hulp, het lukt nu. Soms -> |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:14:

[...]

Voor egaal maken (en andere landscaping) gebruik ik een mod: https://steamcommunity.co...t=extra+landscaping+tools

Ik vind de tools die je standaard in het spel krijgt erg vervelend en traag werken. En met de mod krijg je ook een undo-knop, ook erg fijn. :P
Enfin, rechtermuisknop op een stukje terrein om de hoogte in te stellen, en dan kun je met de linkermuisknop ingedrukt poetsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Logico
Normaal ben ik niet zo van het detailing, maar eens moet de eerste keer zijn. Het kost een hoop tijd, maar heeft wel echt meerwaarde in hoe het er uit komt te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/locKoq_vx5PJ-4tlKBRajE-bfaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AifMBgBmYWcdQQ5DRYlf8Laq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6e5Oa_v3Nkd7wjY__8iKkQfZGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVdetz461IkZnpW4GTsxGp2T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Logico schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:01:
Normaal ben ik niet zo van het detailing
Zegt ie terwijl ie Las Vegas tot in detail aan het namaken is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Martinspire schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:44:
[...]

Zegt ie terwijl ie Las Vegas tot in detail aan het namaken is 8)7
Haha oke daar heb je een punt _O-

Laat ik het dan anders zeggen, voordat ik met Vegas begon gebeurde het zelden tot nooit dat ik losse bomen of props plopte. Nu is dat wel anders, inderdaad :P
Pagina: 1 ... 46 ... 64 Laatste