Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00
YES schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:21:
Ik wilde nog een begraafplaats aanleggen, nou bij deze :)
Noem me commercieel, noem me harteloos, maar de begravenis-buseness is er ook gewoon één waar geld verdiend wordt. Dus ik heb er een park van gemaakt. Begravenis of crematie bezoeken? Entree betalen! Er wordt nog gekeken of we ook entree kunnen vragen aan de dode in kwestie.

[Afbeelding]
Heb je dan een park met wegen of hoe zit dat?

Is het dan niet simpeler om een tol-weg neer te zetten voor ze daar uitkomen? Is trouwens wel een idee :P
Maar je kunt begraafplaatsen toch niet aan een parkweg zetten? alleen al de auto's kunnen er niet afleveren?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ample Energy schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:04:
[...]

Ik heb ook een keer een soort dodeneiland gemaakt, maar dat werkte totaal niet doordat de lijkenwagens zo ver moesten rijden. Hoe gaat dat bij jou?
Geen idee, zal eerst nog mijn gravenators moeten weghalen voordat ik zie of het effectief werkt. Toen het gebouwd was reden er wel direct heel veel lijkenwagens uit. Terwijl er niet veel doden liggen te wachten volgens mij..
Martinspire schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:47:
[...]

Heb je dan een park met wegen of hoe zit dat?

Is het dan niet simpeler om een tol-weg neer te zetten voor ze daar uitkomen? Is trouwens wel een idee :P
Maar je kunt begraafplaatsen toch niet aan een parkweg zetten? alleen al de auto's kunnen er niet afleveren?
Ik heb een weg dwars door de poort van het park getrokken ;) Dus auto's kunnen er in en die zullen waarschijnlijk niets betalen voor het park. Het was ook meer een flauw geintje in plaats van dat ik serieus geld wil verdienen aan mijn begraafplaats. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43
Als het gaat om op een flauwe manier geld verdienen met parken, als je een nieuwe stad start en je maakt het batterij ontwerp (vanaf de snelweg is de ene helft van je stad wonen en de andere helft werken) dan kan je de 2 helften ontsluiten van elkaar met wegen zonder stoep. Vervolgens wat parken met enkel een voetpad van de ene wijk naar de andere aanleggen en mensen laten lappen om naar het werk te lopen. Doen ze maar al te graag en het is een makkelijke manier om wat inkomen te genereren.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 22:33
SurferFrits schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:00:
Gewoon 22% trafficflow erbij door 2 nieuwe knooppunten. Het was in eerste instantie dramatisch gezakt naar 60%. Nu weer keurig 82%
[Afbeelding]

Ben in elk geval heel blij dat ik naar PC ben overgestapt met wat handige mods (road anarchie,move-it) _/-\o_
Vervelende is bij Cities Skylines dat iedereen perse over 1 baan wil rijden over de snelweg, terwijl er 3 banen zijn waardoor er file ontstaat...

En invoegen kunnen ze ook niet, alhoewel dat wel realistisch is gezien mensen dat ook niet kunnen op de Nederlandse snelwegen.

Het ziet er wel nice uit, zelf ben ik ook van snelwegen maken en het liefst dat mensen ver moeten rijden, stad 1 allemaal woningen, stad 2 kantoren etc etc lekker veel traffic. :+

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
mr_evil08 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:23:
[...]

Vervelende is bij Cities Skylines dat iedereen perse over 1 baan wil rijden over de snelweg, terwijl er 3 banen zijn waardoor er file ontstaat...

En invoegen kunnen ze ook niet, alhoewel dat wel realistisch is gezien mensen dat ook niet kunnen op de Nederlandse snelwegen.
Deze 2 dingen kan je heel goed fixen met een mod als Traffic Manager. Vanilla kan je al zorgen dat je op de snelweg van bijvoorbeeld 3 naar 2 banen gaat bij een afslag (en dan een paar nodes verder weer naar 3). Je krijgt dan dat enkel het verkeer wat wil afslaan die rechter baan gaat gebruiken.

Verder kan je het omgekeerde doen bij verkeer wat er bij komt. In die mod kan je ook aangeven dat verkeer in het begin in hun eigen baan moet blijven wat helpt bij het samenvoegen, want dat doet de AI inderdaad nog slechter dan de gemiddelde Nederlander (en dat wil wat zeggen).

Biffa maakt er regelmatig duidelijke filmpjes over. Zijn filmpjes zorgen er voor dat ik met steden boven de 50K inwoners eigenlijk altijd makkelijk boven de 80% traffic blijf zitten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:31:
[...]
Biffa maakt er regelmatig duidelijke filmpjes over. Zijn filmpjes zorgen er voor dat ik met steden boven de 50K inwoners eigenlijk altijd makkelijk boven de 80% traffic blijf zitten.
Zijn tips zijn zeker nuttig. Ik merk alleen dat zijn liefde voor rotondes niet altijd werkt voor mij. Maar goed, ik weet het dan ook feilloos voor elkaar te krijgen dat bij een rotonde alle verkeersstromen linksaf (de 3e afslag) moeten hebben, waardoor iedereen elkaar moet kruisen en dus in de weg zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ja klakkeloos alles overnemen van hoe hij het doet werkt vaak niet. Maar ook algemene tips als zorgen dat je verkeer meerdere manieren heeft om een gebied in- en uit te gaan helpen enorm. Van de week had hij een stad waarbij alle 25K residents via 1 rotonde de snelweg op en af moesten om naar een industrieterrein te komen die ook maar 1 op- en afrit had. Tja, dan krijg je zelfs met 25K poppetjes en rotondes problemen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biffa heeft zo z'n momenten waarop ik denk 'dat is nuttig', maar ik erger mij vaak aan dat hij vrij veel aan symptoombestrijding doet door bestaande kruisingen aan te pakken ipv nieuwe toegangswegen te maken. Zo had hij laatst een map die 15964 van 16000 voertuigen had waarin heel duidelijk de eigenaar van die map het zo had gemaakt dat alle snelwegen de stad in gingen over een enkelbaansweg met kruising, bewust de grenzen opzoeken van de (on)mogelijkheden van het spel. En vervolgens ging hij allemaal kruisingen aanpassen en wegen aanpassen met afslagen en stoplichten weghalen etc, maar het was overduidelijk dat er meerdere afritten moesten komen op de snelweg en het verkeer anders geleid moest worden. Daar kan ik dan zelf slecht tegen :+ Ziet hij het echte probleem niet, of is het gespeeld (zal een soort combi zijn waarschijnlijk)?

[ Voor 4% gewijzigd door PB-powell op 14-04-2020 11:11 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:07
Ik volg wel in wat jullie zeggen. Hij past te veel de huidige steden aan, zonder er extra wegen aan toe te voegen. Soms zou het fijn zijn om hem een weg zien bij te trekken, of wat aanpassen.
In grote lijnen doet hij maar 3 dingen:
1. lane mathematics aanpassen
2. rotondes aanpassen
3. via traffic manager dedicated lanes (met die gekleurde lijntjes, ik weet even niet hoe het noemt) toewijzen

Soms zou hij wat meer mogen aanpassen, maar dat kost misschien te veel tijd, idk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
In die laatste video maakte hij dus (gelukkig) wel extra toegangswegen, maar hij mag dat vaker doen ja. Ik zie ook wel steden voorbij komen dat ik niet snap hoe die mensen te werk zijn gegaan. Het is toch vrij logisch dat alles via 1 punt laten lopen niet werkt, nog los van hoe het spel werkt?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Biffa probeert om zo weinig mogelijk te veranderen aan de stad die hij ingestuurd heeft gekregen, als hij dingen kan oplossen zonder extra ontsluitingswegen dan zal hij dat doen.

Als het nodig is pakt hij de sloophamer erbij hoor. Een tijdje terug had hij een stad met snelwegenspaghetti, daarin is hij flink gaan slopen en bouwen tot hij een weer functionerende snelweg had. :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE8OmBd9TFmAaAd7xuD0tXooMNY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Yrrp829dMNvVSc7t0LF3hCSZ.png?f=fotoalbum_medium

Ik heb weer een beginnersvraag: hoe fix je die grids zodat ze gewoon 4 x 4 zijn in plaats van 'gebroken' zodat je allemaal kleine huisjes krijgt?
Ik doel niet op de ongemarkeerde stukjes achter de huizen (die gebruik ik voor wandelpaden e.d.), maar in het voorbeeld zie je allerlei 'out of sync' grids en ik erger me daar dood aan :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40

AzzKickah

06-CENSORED

@Ample Energy je hebt niet alle vakjes gezoned. En volgens mij zie ik gewoon low density level 1 residential..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
@Ample Energy zo te zien heb je een powerline lopen, daar kan je sowieso niet zonen. Verder lijkt het er op alsof je terrein niet vlak genoeg is waardoor het niet 'netjes' is. Verder wel gecheckt dat alles 90 graden is en dat al je snapping tools aan staan?

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ample Energy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:41:
[Afbeelding]

Ik heb weer een beginnersvraag: hoe fix je die grids zodat ze gewoon 4 x 4 zijn in plaats van 'gebroken' zodat je allemaal kleine huisjes krijgt?
Ik doel niet op de ongemarkeerde stukjes achter de huizen (die gebruik ik voor wandelpaden e.d.), maar in het voorbeeld zie je allerlei 'out of sync' grids en ik erger me daar dood aan :P
Bedoel je de grid op plekken die ik omcirkeld heb? Dat komt omdat je wegen dan ergens net niet goed zijn. Niet precies in een hoek van 90 graden of net te kort/lang. Dit kan voorkomen wanneer je grids maakt, kwestie van goed opletten maar het is niet altijd te voorkomen.

Overigens heb ik ook je plaatsnaam omcirkeld. Is dit een door het spel gegenereerd spel? Of heb je dit zelf bedacht? En weet je wat die naam betekend? Vind hem namelijk best wel hilarisch :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRsdRQyqG1vyRLwQluv9neXvVZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8m4N1nVzI0pB27VJPVrOS3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
AzzKickah schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
@Ample Energy je hebt niet alle vakjes gezoned. En volgens mij zie ik gewoon low density level 1 residential..?
Dat komt doordat wanneer ik ze zou zonen er bijvoorbeeld huisjes van 2 x 2 komen terwijl ik graag overal 4 x 4 zou zien.
Los ik wel weer op met wat parkjes, maar ik vind het niet leuk :P
ElPaco schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:57:
@Ample Energy zo te zien heb je een powerline lopen, daar kan je sowieso niet zonen. Verder lijkt het er op alsof je terrein niet vlak genoeg is waardoor het niet 'netjes' is. Verder wel gecheckt dat alles 90 graden is en dat al je snapping tools aan staan?
Alle snapping staat aan, ja. Ik ben bang dat het dan niet vlak genoeg is, want het gebied er achter is wel allemaal mooi verdeeld in grids van 16 x 9 vakjes en dit gebied begint een beetje in de buurt van de kust te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eTAP2UjcUkA-GPwTPMq6HLeivE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/rjEdzjwTZtNcLrjUPOisaspo.png?f=fotoalbum_medium
Nu ik voetpaden heb getrokken daar lijken er wel hobbels te ontstaan. Misschien dus maar wat experimenteren met het land verlagen en de wegen opnieuw aanleggen. Je weet maar nooit, thanks!
YES schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:58:
[...]

Bedoel je de grid op plekken die ik omcirkeld heb? Dat komt omdat je wegen dan ergens net niet goed zijn. Niet precies in een hoek van 90 graden of net te kort/lang. Dit kan voorkomen wanneer je grids maakt, kwestie van goed opletten maar het is niet altijd te voorkomen.
Ik maak die grids met de rechte stukken weg, dus als dat zo is zou ik dat wel een bug vinden. Ik vermoed nu dat @ElPaco gelijk heeft en dat het land gewoon nét niet recht genoeg is.
[...]

Overigens heb ik ook je plaatsnaam omcirkeld. Is dit een door het spel gegenereerd spel? Of heb je dit zelf bedacht? En weet je wat die naam betekend? Vind hem namelijk best wel hilarisch :+

[Afbeelding]
Hehe, de naam was eerst Morningdale of zo en ik kon het niet laten :+
Totaal geen last van de lockdown verder, hoor O-) _O-

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:41

Zenyatta

Tsjakka!

Zo, weer een avondje bezig geweest. Geen map gegenereerd (of anders tenminste opgeslagen) dus ik kan geen voortgang laten zien. Heb gisteren een heel stuk stad gesloopt om te verbeteren en ik was bang dat ik er veel inwoners door zou verliezen. Dat viel mee; terwijl ik aan het slopen was, daalde het inwonersaantal maar voordat ik goed en wel aan het herbouwen sloeg, steeg het alweer.

Vandaag verder opgebouwd, met inmiddels bijna 200k inwoners! *O*

Als je terugdenkt aan de kaart van een eerdere post, gaat het om het stuk tussen de 'rondweg' en de rivier. Das nu bijna klaar. Met een verdiepte snelweg in plaats van die rare brede weg met huizen erlangs. Op die manier wil ik het doortrekken en verder aanpakken.

Enige probleem waar ik echt wel tegenaan loop is een gridlock op mijn spoornetwerk. Met veel treinen die bijna leeg zijn. Ik hoop dat het zichzelf oplost als de verbouwing verder vordert en de aansluitingen goed zijn. Anders vrees ik dat ik mijn interne treinnetwerk echt moet gaan scheiden van het externe. Of hebben jullie nog andere tips?

Zal eerdaags wat screenshots posten als jullie willen.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Zenyatta schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:33:

Enige probleem waar ik echt wel tegenaan loop is een gridlock op mijn spoornetwerk. Met veel treinen die bijna leeg zijn. Ik hoop dat het zichzelf oplost als de verbouwing verder vordert en de aansluitingen goed zijn. Anders vrees ik dat ik mijn interne treinnetwerk echt moet gaan scheiden van het externe. Of hebben jullie nog andere tips?

Goed bezig met 200K inwoners! Loopt dat nog een beetje of trekt je computer het dan niet meer?

M.b.t. treinen, blijkbaar kan het voorkomen dat er een node te dicht tegen de rand van de kaart zit waardoor treinen niet goed weg kunnen komen. Kan je eens kijken of de oplossing die hier uitgelegd wordt ook voor jou werkt? Als het goed is start het filmpje rond minuut 20, daar zit die uitleg over treinen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Zenyatta schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:33:
Graag d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

ElPaco schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:17:
[...]

Goed bezig met 200K inwoners! Loopt dat nog een beetje of trekt je computer het dan niet meer?

M.b.t. treinen, blijkbaar kan het voorkomen dat er een node te dicht tegen de rand van de kaart zit waardoor treinen niet goed weg kunnen komen. Kan je eens kijken of de oplossing die hier uitgelegd wordt ook voor jou werkt? Als het goed is start het filmpje rond minuut 20, daar zit die uitleg over treinen.
Filmpje kwam ik tijdens het eten ook tegen gisteren. Moet ik inderdaad nog even naar kijken. Denk dat het niet de oplossing is, vooral ook omdat de verbinding tussen delen van de stad prut is. Dat zal zich later oplossen, maar is nog even lastig. De stad ligt voor een deel gewoon overhoop. >:)

Mijn pc draait het eigenlijk nog best mooi. Ongeveer 3-4 minuten laden en dan zonder haperingen spelen. En dat op mijn i5 4670K met 16GB ram. 8)
Vanavond en morgenavond een volle agenda met andere dingen, maar probeer wel even te fixen eerdaags. :) Wellicht dat ik het tussendoor even kan doen, want op zich best zin om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
[...]

Bij grids Road Guidelines uitzetten in je snappingtool, en alleen Angles en Road Length gebruiken lost het voor mij eigenlijk altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenyatta schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:10:
Mijn pc draait het eigenlijk nog best mooi. Ongeveer 3-4 minuten laden en dan zonder haperingen spelen. En dat op mijn i5 4670K met 16GB ram. 8)
En loopt het spel nog snel door? Bij mij gaat het nu richting de 60.000 inwoners al behoorlijk traag. Maar ik gebruik dan ook en shitload aan mods, assets en props..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:51:
[...]

En loopt het spel nog snel door? Bij mij gaat het nu richting de 60.000 inwoners al behoorlijk traag. Maar ik gebruik dan ook en shitload aan mods, assets en props..
Ik mag niet klagen! Ik gebruik echter bijna geen props, weinig assets en zo weinig mogelijk mods. Dat wil zeggen: heb een stuk of 10 mods draaien denk ik en probeer zo weinig mogelijk assets toe te voegen. Een leuke hoeveelheid interchanges, een aantal aanvullende stations en verder eigenlijk niets.

Zou wel kunnen kijken of ik een lijstje kan maken van alle mods, assets en props die ik erin heb staan. Heb je daar een handig trucje voor (in plaats van dat ik alles ga zitten overpennen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook dat vanaf de 50k inwoners het spel trager loopt. Gister zag ik toevallig een filmpje van Biffa waarin hij een stad had van 250k inwoners, en bij hem liep het spel ook niet snel meer (als streamer verwacht ik van hem wel een serieus systeem). Ik denk dat het spel het zelf niet meer aan kan na verloop van tijd om sneller te gaan dan de normale snelheid. Zelf stoor ik mij er niet direct aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:09:
[...]

Ik heb ook dat vanaf de 50k inwoners het spel trager loopt. Gister zag ik toevallig een filmpje van Biffa waarin hij een stad had van 250k inwoners, en bij hem liep het spel ook niet snel meer (als streamer verwacht ik van hem wel een serieus systeem). Ik denk dat het spel het zelf niet meer aan kan na verloop van tijd om sneller te gaan dan de normale snelheid. Zelf stoor ik mij er niet direct aan.
Heb ff een paar streamers opgezocht en bekeken welke gear zij hebben..

Strictoaster (https://www.youtube.com/channel/UCs9CyEymirZzc_3FKW_Sx9g)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrWU2hiMgntReI6bOlpakLYPKWA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LmhrIWqH9Pzl1fcMxTgaiTpO.png?f=user_large

Pres (https://www.youtube.com/channel/UCeApSRY9V9Yftfvcfi7zjsQ)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laN0s3fR2vwF231vpcU7qjzcF2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DKMrQilrtAUUT6NaaOv6PIW.png?f=user_large

Citywokcitywall (https://www.youtube.com/channel/UCVh43Xd-lPavK64eAzGG2yw)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO3JXpJVchmauaZb2pz3mIaIdys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mb2jar7kU3Zy3xpihKkI8hXK.png?f=user_large

Die van citywokcirywall is wel een flink bakbeest, maar als je ook ziet wat die er mee doet... :o
De andere twee vallen me mee, zeker de processor van Pres, die is al even uit zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
PB-powell schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:09:
[...]

Specs van Biffa:
Fractal Design Define R5 Titanium Mid ATX
AMD Ryzen 9 3900X
64GB Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3466mhz
Gigabyte RTX 2080TI 11GB
3 x LG 27UL650 27" 4K UHD Monitors

Staat op zijn kanaal bij 'Over'.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover had ik niet gezocht :+ maar dat zijn geen simpele machines die toch 'moeite' hebben met het spel. Dus het zal voornamelijk aan het spel zelf liggen als het minder vlot loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Streamen/beeld opnemen zelf kost ook wat rekenkracht, op het moment dat er niet wordt opgenomen zal het spel al wel vloeiender lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jovatov op 15-04-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Goed uitzoekwerk, @ElPaco en @YES! Nu moet ik zeggen dat ik niet enorm het idee heb dat Skylines veel van je graka vereist. De systeemeisen vragen om minimaal een nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB or ATI Radeon HD 5670, 512 MB (aanbevolen (nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB). Dat zijn kaartjes die al best oud zijn volgens mij... Zeg maar: die graka van Biffa rent rondjes rond de aanbevolen kaart volgens de syteemeisen.

Ik denk dat de grafische kracht van deze steamers vooral gaat zitten in het opnemen van de steams en niet in het draaien van deze game.

De andere specs zijn wel behoorlijk respectabel. Voor nu is dat voor mij nog vooral toekomstmuziek. Wat dat betreft hopen dat mijn computer gigantisch kapot gaat zodat ik een nieuwe moet halen. :+ Dan kom ik een beetje in de buurt. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Voor mijn gevoel is het vooral je processor en geheugen die het zwaar krijgen als je veel mods/assets gebruikt. Ik speel zowel op mijn PC als mijn laptop. Laptop is een jaar of wat oud en heeft Intel integrated graphics, maar te werkt prima. Vanaf 55K inwoners begint het allemaal wat minder soepel te lopen.

Mijn PC heeft een i7 3770K maar wel 32GB geheugen en een GTX 1080, daar loop ik nog niet tegen problemen aan. Ik heb iets van 10 mods en geen assets.

Daarbij speel ik op 1920x1200 en niet zoals al die streamers op 4K, dat scheelt denk ik ook wel veel xD

Mijn huidige stad: 73K inwoners en verkeer wat rond de 85% schommelt, gaat best lekker!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z75vRQvp_nQB-RHZiS1GVB4Vt-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kKMpbCd5IOeZ5sJmp2j2FK12.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ElPaco op 15-04-2020 18:54 . Reden: Stad toevoegen ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
cities skylines is vanaf dag 1 vooral een cpu intensieve game geweest doordat elke inwoner een losse "agent" is die berekend moet worden

grafische kaart is ook wel belangrijk maar volgens mij alleen van invloed op resolutie enzo, niet simulatiesnelheid

[ Voor 30% gewijzigd door mschol op 15-04-2020 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Omdat de Gamma dicht was (logisch maar totaal niet op gelet O-) ) onverwachts wat tijd om te spelen.
Inmiddels begonnen aan de buitenwijken van de stad en de invulling van het centrum. Her en der wat ontwerp fouten van mezelf en map opgelost, de tips van Biffa kwamen zowaar van pas :+ Het knooppunt op de foto's lag er in de basis al, ik heb zelf nog het nodige aangepast met aantal banen en het invoegen van al het verkeer. Ik zit nu op 77% flow, maar dat komt voornamelijk doordat in de oudere wijken het (nog) niet goed doorrijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH0DyDrazcpFXCmfvf2dBtEIF2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shOyhqBEy2sGqOfdeLfqWyKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_nKv8hgqgPOAH5_dQrpl7UwjmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hp4lT3IeVblRlx5tw68c57uK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqmvAzQmL0RsUqxDMCxKgpnfaVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O42HZHPL0n40vShPZKWCbKJV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOK-IPMvHQUholZvJPuWc_xBB1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGenuqjJk3D6C7w6hNut3Erx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aR2CJ3XE8ovFI3FazPYYdUvPQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtDbN4wJw6Nofvvup9szFUIr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Ziet er netjes uit, @PB-powell! Ben benieuwd naar je vorderingen!
Bij dezen!

Zoals gezegd: het is een gejatte stad (beter goed gejat dan slecht gebouwd. En in dit geval was het zowel goed gejat als slecht gebouwd als je het mij vraagt. :+ ) Ik ben begonnen met lekker bouwen en verbouwen.

Als eerste het vliegveld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR-V9b20AKEXTnnB5FK4wzc1UyI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyVZV4h1U3CSARk7HVsZawlV.jpg?f=fotoalbum_medium
Geinspireerd op het vliegveld van Osaka. Was leuk landen daar!

Toen heb ik een eerste buitenwijk gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUaYEU1vvDzyQr6vrOmYUG72FgU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64T016VDiTrfNYPl3IGyIbZ6.jpg?f=fotoalbum_medium
Gewoon lekker bouwen, om er een beetje in te komen. Was de eerste wijk die ik maakte met monorail.

Daarna heb ik een stuk Forest Industry aangelegd (om het elders weg te kunnen halen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUNND_fr3khU4UYEuqkopkvtlP4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pL1UKWoyJh3EmeLnVdQDAjTX.jpg?f=fotoalbum_medium

Waar ik de industrie weggehaald heb, heb ik een nieuwe wijk gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY7GMyJ_tk6ZGqEQGiWiLLOFxpE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoULIp7HwkB5QdNdwCYom0Ub.jpg?f=fotoalbum_medium
Dat was de eerste keer dat ik met trams aan de slag ging. Die vind ik een leukere toevoeging dan monorails.

Vervolgens de olie-industrie verbouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRG3WA2Ht430Qc13CSrRd2CHb7A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tyeg9owPjhTBW4FS2DrjXdIS.jpg?f=fotoalbum_medium
Je ziet links al een verdiepte spoorlijn, dat was de inspiratie voor wat later komt.

Verder ontstond door de herinrichting van dit gebied (plus het in eerste instantie al hier verwijderen van het vliegveld) ruimte die ik opgevuld heb met bos, waar een dierentuin, pretpark en national park in liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ-hnDPgTyN52QVc88Bjkf5KcRQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crTSaPfSvRkb5bkmBHLYtQOU.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna heb mijn Farming Industry aangelegd, met hieromheen een nieuwe wijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1-B43It8zBBs8FdvecEvFfe_Z4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJbqobxrkishBmF86G517lUW.jpg?f=fotoalbum_medium

En toen begon het echte werk pas. Eerst een stukje industriegebied verbouwd om plaats te maken voor de plannen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS87H9X7uNQN51VZf00-Zdwrih0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeqYE6zfKjNFr35tcdRR6T82.jpg?f=fotoalbum_medium
Is nog niet helemaal naar mijn zin, maar kan ik altijd weer aanpassen.

Ik was bang dat bij het volgende plan veel inwoners zouden vertrekken. Maar dat viel mee bleek in de praktijk. Heb een stuk wijk gewoon van de kaart geveegd. Door de stad liep al een soort van ringweg (2 zesbaans wegen met een spoorlijn ertussen) waar huizen en commercial buildings dicht langs stonden. Dat heb ik aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVFjSYMbM1fnWnvpHr1koLmrm7E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQEcb5tR7RjCEeBu1164cCxs.jpg?f=fotoalbum_medium
Eerste etappe en tweede etappe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1Gt3R5nKFX3SDpwwVH1Loslv4A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dc8XnexPeRDOGsN6OLExmS7j.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan heb je een stad met een skyline als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RJRC5czzhuMfZyfIgkhPbQhme8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdIQ2bZBNGM0U7WTDtgfV3z8.jpg?f=fotoalbum_medium

Helaas moet ik de treinen nog fixen; die lopen nu alleen maar vast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrhgLjG6u3B3H2yO5U6qb_t8DKo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ar4iRb4tEqjgyBlwsWtILJ2m.jpg?f=fotoalbum_medium

Weet je nog die verdiepte spoorlijn? Die inspireerde me om de rondweg als snelweg te verdiepen. Best een leuke uitdaging! Zeker als je ook verdiepte knooppunten en op/afritten maakt. Is nog niet 100% naar mijn zin maar voor een eerste keer een verdiepte snelweg aanleggen moet er natuurlijk nog wat te verbeteren overblijven!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doSxmY2BwTVUTsqxSG54NZW1A88=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqUmF3rhUIQYnDT79Aj4sbTe.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan heb je een stad die er grofweg zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8fXsmdZZudkbRbibcdWi3CRzjk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcqtqVrfyFzyJOZntLldGmNQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat komt op de kaart neer op dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sudNGiGXvWtiRIUcFDSKqlhpReA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/4yfjPST97aDp8wonYT9qQ7Ex.png?f=fotoalbum_medium

Het linker deel op de kaart, zeg maar binnen de spoorlijn-ronde wil ik dus nog gaan verbouwen. Plus die punt naar beneden. Daar zit nu ore industry. Wil ik wel iets mee, maar weet nog niet helemaal wat. Het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sksGQKQ1Z_GGqt8KFUeMS2n0mdw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdHZlBA2JEN17YMJpmE3X6AZ.jpg?f=fotoalbum_medium

De plannen zijn om het gigantisch te reviseren, minder bebouwing op de berg in het midden, beter OV en een mooier universiteitsdistrict. Misschien dat ik het universiteitsdistrict verplaats naar net ten westen van de verdiepte snelweg in zuidelijke richting. Dan kan ik mooi aansluiten op het OV-netwerk daar. En er bijvoorbeeld een tramverbinding bij maken om makkelijk bij de trein te komen. Als het treinverkeer zich niet oplost, dan ook maar passagiers- en goederenverkeer van elkaar scheiden (hopelijk heb ik voldoende ruimte gelaten tussen de verschillende districten) of anders in ieder geval intern verkeer scheiden van het externe verkeer.

Plannen genoeg!

Hebben jullie tips om mijn bouwkunsten te verbeteren? Hebben jullie suggesties hoe ik de districten mooi via OV met elkaar kan verbinden? Wat is naar jullie idee de wenselijke afmeting van de industriegebieden? Met name de forestry heb ik groot opgezet. De oil en farming al veel minder. Ik houd mij aanbevolen voor suggesties!

En zoals je ziet: bijna 200k inwoners. Heb de stad alles bij elkaar met ongeveer 50k laten groeien. In mijn geheugen zit dat de stad toen ik 'm startte verlies maakte. Dat doet ie nu af en toe ook. Maar steeds vaker staat de geldteller in het groen. Dat is hoe ik het gewend ben bij de steden die ik bouw: aan het begin bouw ik lekker en maak ik bakken verlies. Maar na verloop van tijd gaan mijn steden over het algemeen geld opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Zenyatta Poeh, best een chaotisch geheel die stad, wel cool hoor! Denk alleen niet dat ik je veel advies kan geven aangezien ik compleet mod-commited ben!

Mijn eigen stadje gezien vanaf een NS dubbeldekker :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhNwpl2V97UPrmqV3_khbOgftOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o7Q0MQZIKwNb2xCrT83XZvLf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:25:
@Zenyatta Poeh, best een chaotisch geheel die stad, wel cool hoor! Denk alleen niet dat ik je veel advies kan geven aangezien ik compleet mod-commited ben!

Mijn eigen stadje gezien vanaf een NS dubbeldekker :)
[Afbeelding]
Chaotisch? Organisch! :+

Vind het juist wel leuk dat het niet zo'n vooraf bedacht verhaal lijkt maar het zicht ook vormt naar mijn plannen op de dag van bouwen. Met een groter idee in mijn hoofd dingen oppakken. En dan als alles klaar is verder finetunen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaaf @Zenyatta! Zeker dat bos met het park enzo erin is leuk gedaan. De verdiepte snelweg is ambitieus, dat zijn projecten waar ik mij nog niet aan durf te wagen :P
Als ov tip zou je je districten elk kunnen voorzien van metro en dan daartussen een soort verbindingslijnen of de stations van de verschillende lijnen vlak bij elkaar leggen zodat men kan overstappen. Wat volgens mij goed werkt is dat de bewoners vanaf hun huizen makkelijk bij werk en winkels kunnen komen. Dus zorg ook zeker voor ov in en rondom je industrie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Flinke stad @Zenyatta Goed bezig!
En nette skyline @YES Ik hou persoonlijk wel van 1 hoogbouwcluster en verder geleidelijk naar beneden bouwen.

Ik heb echter een probleempje, ik probeerde metrotunnels aan te leggen maar deze lijken verdwenen te zijn sinds Sunset Boulevard. Heeft iemand hetzelfde al ondervonden en hoe kan ik dit oplossen?

Verder nog een korte update van mijn stad. Heb maar een ringweg gemaakt van de snelweg, had teveel moeite om het mooi te maken in de bergen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrJX_Z8TP_u6UCur8JH0f4393vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pi4rgG7kgff41KfaIY2jdW2A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het er erg mooi uit zien @SurferFrits. Mooi compact! Klopt het overigens dat er maar twee punten zijn waar de snelwegen verbinden met de stad zelf? Zo ja, geeft dat geen problemen met het verkeer? Hoeveel inwoners zit je nu op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SurferFrits sinds de nieuwe update kunnen metrotunnels geen haakse bochten meer maken. Misschien dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
SurferFrits schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:51:
Ik heb echter een probleempje, ik probeerde metrotunnels aan te leggen maar deze lijken verdwenen te zijn sinds Sunset Boulevard. Heeft iemand hetzelfde al ondervonden en hoe kan ik dit oplossen?
Metro-sporen werken nu hetzelfde als gewone treinsporen. Je kunt nu bovengronds metro-sporen neerleggen, en je kunt tunnels maken. Gewoon de metro-tracks selecteren en pagedown gebruiken dus. :)

Ik vind het wel leuk dat die bovengrondse metro's er nu zijn, maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Zo'n bovengronds metrostation neemt zo veel meer ruimte in dan een ondergrondse... En ik speel altijd in de standaardmode dat je langzaamaan dingen unlocked, dus de metro is eigenlijk altijd een achterafje. Dan is ondergronds toch een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
@Zenyatta knappe stad! Wat ga je verder nog doen met het bosgebied bij de zoo? Is zo'n kale plek in de stad ineens. Al is een bosgebied ook wel welgekomen in een stad met 200k.

Groeit je stad nog steeds of schommel je al een tijdje rond de 200k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

UnderAVoidSky schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:33:
@Zenyatta knappe stad! Wat ga je verder nog doen met het bosgebied bij de zoo? Is zo'n kale plek in de stad ineens. Al is een bosgebied ook wel welgekomen in een stad met 200k.

Groeit je stad nog steeds of schommel je al een tijdje rond de 200k?
Dank! Ben er lekker mee van de straat.

Vond het bosgebied juist wel leuk. Misschien dat ik er nog wat wandelpaden door aanleg. Misschien een verdwaald huisje ertussen ofzo. En toeristenbussen er naartoe.

Het inwoneraantal schommelt wel een beetje. Vooral omdat ik nogal eens woonwijken sloop. Tot nu toe heb ik die redelijk gespaard. De stad begon voor mij met ongeveer 150k inwoners en ik denk dat de 50k groei voor ongeveer 75% in de nieuw toegevoegde wijken zit. De andere 25% zit vooral in de upgrade van low density in oude wijken naar high density in de nieuwe wijken.

Als ik dan weer een stuk oude stad vernietig, kost dat even inwoners. Maar ze komen er daarna net zo makkelijk weer bij.

Samengevat: ja het schommelt, maar wel met een stijgende trend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb ineens problemen met mijn treinspoor. Waar eerder gewoon lijnen keurig tussen de stations inzaten, is dat nu ineens niet meer mogelijk... ergens zit dus ineens een fuck-up in mijn treinspoor, welke voor 50% onder de grond ligt.

Denk dat ik m'n hele spoornetwerk maar opnieuw ga bouwen, want zou het zonde vinden om de save niet meer te kunnen gebruiken. Maar even balen is het wel :+ |:(

Dacht eerst dat het aan een asset van een treinstation lag, maar dat is niet zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eigenlijk heb ik nog teveel open plekken die 'ingekleurd' moeten worden in mijn stad. In bijvoorbeeld de haven, een woonwijk en mijn eerste deel industrie. Dus wat doe je dan, dan ga je hiermee aan de sla..
Nee dan begin je gewoon een nieuw project met een stadion en zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gIUeTma_14YlRQVKT6wEGesAPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Buo8IdYBdCs4O9GkUiLhlHif.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
Hahaha heel herkenbaar! Ik heb inmiddels ook 8 half afgewerkte casino's in m'n Las Vegas save :P

Mooie skyline trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Zenyatta schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:43:
[...]

Het inwoneraantal schommelt wel een beetje. Vooral omdat ik nogal eens woonwijken sloop. Tot nu toe heb ik die redelijk gespaard. De stad begon voor mij met ongeveer 150k inwoners en ik denk dat de 50k groei voor ongeveer 75% in de nieuw toegevoegde wijken zit. De andere 25% zit vooral in de upgrade van low density in oude wijken naar high density in de nieuwe wijken.

Als ik dan weer een stuk oude stad vernietig, kost dat even inwoners. Maar ze komen er daarna net zo makkelijk weer bij.

Samengevat: ja het schommelt, maar wel met een stijgende trend. 8)
Ik sloop eigenlijk amper delen van mijn stad. Hoogstens om een kruispunt heen om wat ruimte te maken, maar niet meer dan dat. Vooral ook omdat ik het gewoon niet realistisch vindt, want dat gebeurt in werkelijkheid ook niet.

Mede daardoor zit ik qua traffic met 120k inwoners nu rond de 80% en niet meer omdat er gewoon stukken zijn waar even opstoppingen zijn. Maar als ik dan ga kijken, is het al bijna meteen weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SurferFrits
Bedankt voor de tips van de metrotunnels :)

Ik probeer eigenlijk per stadsdeel te bouwen, ik heb bij mijn vorige steden teveel de neiging gehad om te snel, te groot te willen waardoor mijn stad erg lelijk werd.
@YES Ik had niet heel veel problemen kwa verkeer met 2 aansluitingen maar ik heb dit stadsdeel een extra aansluiting gegeven, specifiek voor de ore mine wat veel heavy traffic geeft.
Heb nu slechts 32k inwoners.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIlRZkGQacQZtZireaf2Xi1VI78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNswl1IhUkwWsDp7fkjDRmiw.png?f=fotoalbum_large

Stad totaal tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyanAbGAVB4aIiK39gQsrig1LVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8B8uCkwu44cyxvWyPfDFUs7e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:12
Ben overigens wel benieuwd, speelt iedereen met onbeperkt geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:02:
Ik niet. Maar in de praktijk heb je in no-time zo veel geld dat je aardig wat stuk moet maken om die miljoenen weer op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
Tegenwoordig wel.
Op de xbox in het verleden bijna alle archievements gehaald zonder cheats.
Nu wil ik gewoon onbeperkt bouwen op de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gaius schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:04:
[...]

Ik niet. Maar in de praktijk heb je in no-time zo veel geld dat je aardig wat stuk moet maken om die miljoenen weer op te maken.
Ik niet.
De eerste paar duizend woningen zijn altijd wat krap.
Na die, en zeker als de policys inkicken krijg je geld in overvloed
Maar dat ligt ook aan hoe je het spel speelt.

Als je het spel speelt "zoals het bedoeld is"
Dus veel wijken bouwen die groeien, met hier en daar een normaal parkje of speciaal gebouw.
Dan zijn je inkomsten veel hogere dan je uitgaven.

Als je het meer speelt als "een stad schilderen"
Dus hele gebieden vullen met props die niets opleveren, weinig normale gebouwen en hier en daar grote ploppable gebouwen en parken (die vaak veel meer geld kosten per maand dan de standaard) dan kan je indaardaad in de problemen kan komen

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 16-04-2020 13:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES mooie skyline zo idd, ik ga die van mij denk ik wat meer centreren. En het beginnen aan nieuwe projecten klinkt bekend, maar als je dan een avondje dingen gaat af maken geeft dat toch een goed gevoel :)

@Robkazoe ik speel sinds kort met oneindig geld. Het helpt wel bij het initieel ontwerpen van de stad, maar voorheen probeerde ik ook altijd vanaf niets te beginnen en alles gaandeweg vrij te spelen. Maar na tientallen steden is dat trucje wel beetje uitgespeeld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Robkazoe Ik speel met oneindig geld. Maar ik speel het spel met heel veel mods en assets uit de workshop. En ik begin niet 'normaal' aan het spel, meestal draai ik heel wat jaren verlies. Maar winst maken is ook niet echt een doel van mijn steden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:12
Dank voor alle feedback. Ik heb zelf het spel wel enigszins vaak gespeeld maar loop vaak tegen de 20-30K inwoners hobbel aan. Dan breekt er opeens ergens de pleuris uit en krijg ik dat maar niet onder controle.

- Te veel doden die te lang blijven liggen
- Vuilnis wat nergens meer kwijt kan omdat de landslides vol zitten
- Een bepaald soort zones is meer van nodig.

En vooral dat laatste is vervelend. Want eigenlijk wil ik eventjes winstmaken met een stad van 10.000 inwoners om zo een financiële buffer te maken. Maar die tijd krijg je niet want voor je het weet lopen wijken leeg, sluiten industrieën hun deuren vanwege geen afzet/geen werknemers enz.

Maar misschien moet ik het ook wel wat vaker spelen om er een beetje handigheid in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Robkazoe schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:03:
Dank voor alle feedback. Ik heb zelf het spel wel enigszins vaak gespeeld maar loop vaak tegen de 20-30K inwoners hobbel aan. Dan breekt er opeens ergens de pleuris uit en krijg ik dat maar niet onder controle.

En vooral dat laatste is vervelend. Want eigenlijk wil ik eventjes winstmaken met een stad van 10.000 inwoners om zo een financiële buffer te maken. Maar die tijd krijg je niet want voor je het weet lopen wijken leeg, sluiten industrieën hun deuren vanwege geen afzet/geen werknemers enz.

Maar misschien moet ik het ook wel wat vaker spelen om er een beetje handigheid in te krijgen.
Ik speel het spel nog niet erg lang, maar wat mij wel heeft geholpen is de drie balkjes onderin voor residential/commerical/industry niet te zien als 'vraag' maar als 'aanbod'.
De stad lijdt er niet aan als balkjes hoog staan, die hoef je niet direct omlaag zien te krijgen met nieuwe wijken. Neem vooral ook de tijd om rustig alle services/verkeer op orde te hebben voor je huidige wijken voordat je aan nieuwe wijken begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

UltimateMod. Kun je inkomsten helemaal aanpassen. Dan heb je geen unlimited inkomen, maar ook niet die hobbel.

Verder kun je veel meer monumenten en bijzondere gebouwen toevoegen, zonder dat je eraan failliet gaat. Want toerisme levert geen drol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online

Als je teveel nieuwe inwoners in één keer krijgt, krijg je later deathwaves omdat ze ook tegelijk dood gaan. Als je geen bezwaar tegen mods hebt, kun je de mod Lifecycle Rebalance gebruiken: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2027161563

Die zorgt ervoor dat je nieuwe inwoners krijgt die niet allemaal even oud zijn, en dus over grotere periodes komen te overlijden, waardoor ze netjes opgeruimd kunnen worden.
Een Landfill Site moet je leegmaken zodra die vol is. Er zit een knopje op de Landfill Site om dat te doen. Daarnaast kun je zodra je stad wat groter is (ik denk dat je dat gebouw wel unlocked hebt bij 20-30k inwoners) Incineration Plants bouwen. Zolang je dan zorgt dat je voldoende verbrandings/verwerkingscapaciteit hebt, heb je in principe geen Landfill Sites meer nodig.
Zolang je niet teveel van één soort zone in één keer bouwt, zal de balans wel in orde blijven. En anders de balkjes negeren, en kijken naar wat er gebeurt. Als je industrie wegtrekt omdat er geen werknemers zijn, dan meer residential zonen. Als je unemployment te hoog wordt, dan meer industrie/offices zonen. Commercial is volgens mij altijd wel vraag naar, dus daar zou ik niet teveel op letten. (correct me if I'm wrong).

En verder idd zorgen dat je verkeer in orde is. Als je hele stad gridlocked is, dan kunnen de servicevehicles nergens meer komen, en worden doden en vuilnis ook niet meer opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaius schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:34:
Een Landfill Site moet je leegmaken zodra die vol is. Er zit een knopje op de Landfill Site om dat te doen. Daarnaast kun je zodra je stad wat groter is (ik denk dat je dat gebouw wel unlocked hebt bij 20-30k inwoners) Incineration Plants bouwen. Zolang je dan zorgt dat je voldoende verbrandings/verwerkingscapaciteit hebt, heb je in principe geen Landfill Sites meer nodig.
Hiervoor is eventueel ook een mod beschikbaar, die landfills automatisch laat legen. Niet dat het afval verdwijnt maar dat als hij vol zit, het afval naar een verbandingsoven wordt gebracht zonder dat je daar zelf voor moet klikken.
Zie:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=407873631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-01 23:34
Ben sinds die 2 weken geleden bij steam in de aanbieding was, en gratis weekend, ook maar eens begonnen eraan.
Nu al genoeg uurtjes er inzitten en bevalt me prima!
Druk bezig met een Europese style stad, nadat ik bij m'n eerste stad er erg laat achter kwam dat dat een optie was..
Ik loop alleen tegen wat dingetjes aan:

- OV, na vele pogingen ben ik nu wel zover dat alles redelijk in balans is. dus geen lijnen die overvol en andere bijna leeg zijn, alleen ik blijf zwaar verlies erop maken, alleen bij de metro speel ik ongeveer quitte.

- Omdat ik europese stijl speel gebruik ik enkel de high density zones, maar het voelt alsof de balans weg is, alles loopt ongeveer 1 op 1 (op1), dus voor elk blokje huis is er ook een blokje industrie EN commercieel nodig, dus ik heb nu een stad die een derde woning, een derde commercieel is en derde industrie, voelt voor mij erg onrealistisch.

- Is het mogelijk dat je een soort plein kan maken? en dan niet die vooraf dingen, maar een bepaalde ruimte die je gewoon als soort plein wilt laten functioneren, heb een stadhuis staan er wil daar graag een plein bij maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Martinspire schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:35:
[...]

Ik sloop eigenlijk amper delen van mijn stad. Hoogstens om een kruispunt heen om wat ruimte te maken, maar niet meer dan dat. Vooral ook omdat ik het gewoon niet realistisch vindt, want dat gebeurt in werkelijkheid ook niet.

Mede daardoor zit ik qua traffic met 120k inwoners nu rond de 80% en niet meer omdat er gewoon stukken zijn waar even opstoppingen zijn. Maar als ik dan ga kijken, is het al bijna meteen weer weg.
Normaal heb ik ook best moeite met delen van de stad slopen, maar deze keer heb ik mij erop ingesteld. De stad heb ik niet zelf opgebouwd in eerste instantie maar alleen als startblok gebruikt. Dus geen moeite mee om delen te slopen, zeker omdat ik dat doe om een stad naar mijn zin en 'van mijzelf' te maken. Doel is dat de oorspronkelijke stad er eigenlijk niet meer herkenbaar in is.

Net zoals ze in Rotterdam ook oude wijken slopen in het Havenkwartier om ze te upgraden naar de moderne tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SebaSlash ik durf niet te zeggen of mijn OV wel winstgevend is, maar zolang ik meer verdien dan ik uitgeef let ik nooit zo op de details. En met high density trek je veel jong volwassenen aan, deze werken en shoppen allemaal dus heel gek is het niet dat je veel werk nodig hebt. Met low density trek je juist weer wat meer families met kinderen aan, en wanneer de kinderen verhuizen trekken die naar de flats en mensen uit de flats die kinderen willen gaan juist naar de huizen in de buitenwijken. Althans dat heb ik ooit ergens gelezen :+ Let wel op dat je als veel grote gebieden tegelijk bebouwd, die sims ook allemaal tegelijk overlijden. Dat zijn de bekende 'death waves', je kan je er tegen wapenen door vooral niet te veel te snel bouwen en vooral niet te gaan bouwen tijdens zo'n wave, de volgende wordt dan namelijk erger.
Met voetpaden en bomen kan je denk ik een plein zelf maken, maar of dat ook zo gebruikt gaat worden weet ik niet. Dan zal je ook extra assests moeten plaatsen als bankjes enzo, maar dan is een standaard park of een uit de workshop misschien beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hm, mijn grote begraafplaats kan het werk toch niet helemaal aan :+
Alle wegen zijn wel groen als in goed bereikbaar voor lijkenwagens (dit is de deathcare overview) maar ze kunnen het duidelijk niet aan. Denk dat de afstand toch te groot is.. Ik ga maar gewoon er en der gebouwen ploppen die de doden wel allemaal op kunnen pikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZIsNZ5wFz4wOFj9UBgXZD9rMvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5NlFlpRqLJBZXme6zQlZQe5q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@YES bereikbaarheid als in er is geen file is het probleem niet. Een begraafplaats / crematorium heeft een bepaald bereik. Daar buiten zal het spel minder efficient werken. Heeft te maken met afstand, reistijd etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 17-04-2020 10:33 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:33:
@YES bereikbaarheid als in er is geen file is het probleem niet. Een begraafplaats / crematorium heeft een bepaald bereik. Daar buiten zal het spel minder efficient werken. Heeft te maken met afstand, reistijd etc.
Ja en als de bereikbaarheid qua afstand afneemt worden de wegen minder groen.. Althans, dat was oorspronkelijk in dit spel zo. Nu kan het natuurlijk heel goed dat dit niet meer zo werkt in mijn geval met al die mods en assets die ik gebruik.
Het is ook niet zo'n probleem hoor, ik fiks het zo door wat meer deathcare gebouwen verspreid door de stad te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel wagens heeft die mega-begraafplaats dan tot zijn beschikking? En van de ene kant van de stad naar de andere kant rijden duurt nou eenmaal lang, ongeacht de flow van het verkeer. Ik het hetzelfde probleem met mijn afval-verwerking. Ook dat moet je nog gespreid bouwen wil je dat alles goed opgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:41:
Hoeveel wagens heeft die mega-begraafplaats dan tot zijn beschikking? En van de ene kant van de stad naar de andere kant rijden duurt nou eenmaal lang, ongeacht de flow van het verkeer. Ik het hetzelfde probleem met mijn afval-verwerking. Ook dat moet je nog gespreid bouwen wil je dat alles goed opgehaald wordt.
Hoeveel het er precies zijn weet ik niet. Heb net even gekeken en denk dat 90-95% wel in gebruik is. Maar ik geloof wel dat ze het door de afstand gewoon niet halen. Is ook niet gek natuurlijk. Ik ga er straks even aan werken.

Wanneer is de eerste deathwave ongeveer te verwachten eigenlijk met dit spel? Wellicht valt dit er nu mee samen want eerder, nadat de begraafplaats gebouwd was, zag ik wel eens wat doodshoofdjes en die bleven ook wel een tijdje maar niet zoveel als nu. Misschien heb ik wel net toevallig een dikke deathwave te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was gewoon een deathwave, alles is weer weg nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:33:
@YES bereikbaarheid als in er is geen file is het probleem niet. Een begraafplaats / crematorium heeft een bepaald bereik. Daar buiten zal het spel minder efficiënt werken. Heeft te maken met afstand, reistijd etc.
Idd. Dat is ook mijn grootste probleem met de huidige game. Normaal gesproken kan een hospitaal overal in de stad zijn, maar heb je patrouilles om overal aanwezig te zijn. Idem me politie. Een crematorium kan best groot zijn en een hele stad bedienen. Maar dat kan in deze game niet. En dat maakt dat je echt overal shit moet neerploppen om ze een beetje tevreden te houden. Ik heb echt zwaar veel overcapaciteit voor ziekenhuizen e.d. maar doordat ze niet wat verder komen, zitten er nog steeds mensen te zeuren.

Dat en de onrealistische files die je zelfs met mods niet normaal krijgt, is de reden dat ik hoop dat ze toch nog eens een nieuwe game gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:04
Hele week gewerkt en een nieuw fototoestel gekocht, dus niet veel tijd gehad.
Vandaag maar weer is een frisse rustige start.
en aan een nieuwe stad begonnen.
Nu echt even gezocht naar wat assets/huizen e.d. die bij elkaar passen. Beetje wandelpaden ertussen en de grond wat aanpassen.Nu valt me eerdere keer op dat het wit bij mij echt uitgebeten is.
Heb wel wat lopen aanpassen in de graphic setting qua detail en zo, maar dat hielp niet.
Moet ik dan aan de slag met mods. Had https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1209581656 al geprobeerd. En https://steamcommunity.co...filedetails/?id=672248733

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izg0oobqsc0I4e0ejEShQwHXV90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R0FIBey8oAUmL42QFxjNdYe9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
VinnyAMS schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:40:
Hele week gewerkt en een nieuw fototoestel gekocht, dus niet veel tijd gehad.
Vandaag maar weer is een frisse rustige start.
en aan een nieuwe stad begonnen.
Nu echt even gezocht naar wat assets/huizen e.d. die bij elkaar passen. Beetje wandelpaden ertussen en de grond wat aanpassen.Nu valt me eerdere keer op dat het wit bij mij echt uitgebeten is.
Heb wel wat lopen aanpassen in de graphic setting qua detail en zo, maar dat hielp niet.
Moet ik dan aan de slag met mods. Had https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1209581656 al geprobeerd. En https://steamcommunity.co...filedetails/?id=672248733

[Afbeelding]
je moet volgens mij LUT's gaan proberen:

YouTube: Color Correction LUT's by Biffa | Mod Workshop | Cities: Skylines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
SebaSlash schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:44:

Ik loop alleen tegen wat dingetjes aan:

- OV, na vele pogingen ben ik nu wel zover dat alles redelijk in balans is. dus geen lijnen die overvol en andere bijna leeg zijn, alleen ik blijf zwaar verlies erop maken, alleen bij de metro speel ik ongeveer quitte.
Ik denk, zal eens kijken hoe dat mij mij is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PylsD2G_ENRAwIltxiGL39wbS_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3rciuAkOAj4qwcvntCpbwi7.jpg?f=fotoalbum_large
Ik maak er dus dik verlies op. De winst bij het OV zit hem in het feit dat mensen niet met de auto gaan en je dus geen verkeersopstoppingen hebt. Via een mod kan ik zien hoeveel mensen via het OV gaan en hoeveel met hun eigen auto. Momenteel op een stad van 84K gaat 60% met het OV waardoor is zonder enige moeite ruim boven de 80% verkeer blijf.

Overigens maak ik dat verlies ook weer goed met dingen als industrie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orVpSKMNsfHxJ9_SpXoa7KPmd2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EMqBpAOke2g9kr7c4EEqrz5d.jpg?f=user_large

Edit:
En mijn eerste keer 85K inwoners gehaald! Nu denk ik los van deze stad wat uitbreiden een nieuwe beginnen en dan helemaal vanilla naar de 85K inwoners.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jgnl3IdJrlgyIh5Xkf5C-hueucw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxYe3OsQsGenMEAQthDnU2k6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ElPaco op 18-04-2020 10:16 . Reden: Industrie ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:27

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ElPaco schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:09:
[...]
Via een mod kan ik zien hoeveel mensen via het OV gaan en hoeveel met hun eigen auto. Momenteel op een stad van 84K gaat 60% met het OV waardoor is zonder enige moeite ruim boven de 80% verkeer blijf.
Welke mod is dat? O-)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Extended Infopanel

Je balk onderin wordt daarmee aangepast en een van de zaken die je dan kan zien is hoeveel mensen het OV nemen en hoeveel met hun eigen auto gaan. Ik heb dat stukje info hieronder rood omrand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7spgpLu2CfK5SpKQvRH8j9KXQKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjQwi5vQsVyuWWuha6DwUQ3H.jpg?f=user_large

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tijd voor maar weer een plaatje :)
Stadion met daar voor een soort mall/meubelboulevard. Op de achtergrond de skyline en rechts een woonwijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQSzRoEAa-n-D1J93-JiSC3ur_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxBwrjCzTHpexRERmaPabf16.png?f=fotoalbum_large

Kaart van het geheel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNcCmgeUs-7h75D_T1DGCsaMhaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RRyGfOHT0ty1gEogw2JKEVz0.png?f=fotoalbum_large

Het wordt denk ik zo langzamerhand wel echt tijd om de ruimte tussen de haven en de stad in te gaan vullen met industrie en/of commerciële zones. En daar zijn weer inwoners voor nodig, die er spullen kopen/er werken, dus eigenlijk mogen er dan ook wel wat suburbs of dorpen gaan ontstaan rondom de stad. Bij de ore mine zou bijvoorbeeld best een klein dorpje kunnen liggen, net als het hout-hakkers gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SurferFrits welke map gebruik jij eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Hoe beginnen jullie eigenlijk aan een nieuwe map?

Eenmaal als ik zo >2k inwoners zit ben ik meestal vertrokken, maar het begin is voor mij redelijk moeilijk. Ik heb geen idee hoe ik mijn road layout wil maken, hoe ik wil beginnen met verdeling industry/commercial/residential.
Had al eens gekeken op Biffa zijn channel of die geen "starting guide" had, maar niet direct iets gevonden. Iemand hier tips, of hoe doen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 16:21
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de FPS? Zodra mijn stad groot begint te worden (is relatief, maar toch) en ik wat workshop content neerplant gaat het snel richting 30FPS of zelfs daaronder. Nog iemand daar last van?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:26:
Hoe beginnen jullie eigenlijk aan een nieuwe map?

Eenmaal als ik zo >2k inwoners zit ben ik meestal vertrokken, maar het begin is voor mij redelijk moeilijk. Ik heb geen idee hoe ik mijn road layout wil maken, hoe ik wil beginnen met verdeling industry/commercial/residential.
Had al eens gekeken op Biffa zijn channel of die geen "starting guide" had, maar niet direct iets gevonden. Iemand hier tips, of hoe doen jullie het?
2 video's waar ik aan heb gehad zijn de volgende:
Battery setup:

Beginnen met zandwegen:
Tricolores schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:43:
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de FPS? Zodra mijn stad groot begint te worden (is relatief, maar toch) en ik wat workshop content neerplant gaat het snel richting 30FPS of zelfs daaronder. Nog iemand daar last van?
Hangt er van af wat groot is :P Het eerste wat er bij mij gebeurd is dat 3x snelheid niet sneller is dan 1x speed. Veel erger dan dat heb ik het nog niet gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door ElPaco op 19-04-2020 08:08 ]

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beetje met themes aan het mixen geweest, krijg je toch weer ene heel andere look/feel bij de stad. Vind dit wel mooi zo!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaIh_l1HxSqajc7-fBHpUzLoMvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I04GioN2LwfEzzUyX1p85HQs.png?f=fotoalbum_large

@Tricolores mijn FPS schommelt tussen de 25 en 5.. Met 62.000 inwoners maar ik heb dan ook enorm veel assets en mods. Het zou echt mooi zijn als dit spel ooit geoptimaliseerd wordt zodat het meer cores/threads kan benutten van je cpu. Mijn CPU wordt nu voor +/-30% van zijn totale capaciteit gebruikt door C:S, doordat het maar op een paar cores/threads draait (geen idee hoe het precies zit). Het spel gebruikt bij mij dus niet eens volledig de capaciteit van mijn hardware. Ja, 1 of 2 cores volop, de rest helemaal niet. Dus er zou nog best wat verbetering mogelijk kunnen zijn.
Maar gezien de tijd dat het spel uit is en dat dit tot op heden niet gebeurd vermoed ik dat dit niet zo makkelijk(lees: onmogelijk) te fiksen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 22:33
@YES naarmate mijn stad ging groeien ging de CPU meer gebruiken, idd hele lange tijd 2 threads, nu ik rond 80.000 inwoners zit wordt er 4 threads gebruikt, dus het kan wel degelijk.

I7 4771 hier, CPU staat rond 90% (Heb geen HT aan), fps rond 30-40 met G-sync waardoor ik geen happeringen merk, werkgeheugen gebruik valt overgens wel mee gewoon rond 4gb ram voor simcity.

Ik bouw dan niet zo dicht op elkaar.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 19-04-2020 18:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hoe zien jullie de fps? Ben wel benieuwd hoe mijn inmiddels ruim 5 jaar oude pc het ervan af brengt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaius schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:30:
Hoe zien jullie de fps? Ben wel benieuwd hoe mijn inmiddels ruim 5 jaar oude pc het ervan af brengt. :P
De software van AMD bij mijn GPU heeft een overlay die ik in kan schakelen en er is ook een mod voor die ik gebruik:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=407683828

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:58:
@YES naarmate mijn stad ging groeien ging de CPU meer gebruiken, idd hele lange tijd 2 threads, nu ik rond 80.000 inwoners zit wordt er 4 threads gebruikt, dus het kan wel degelijk.

I7 4771 hier, CPU staat rond 90% (Heb geen HT aan), fps rond 30-40 met G-sync waardoor ik geen happeringen merk, werkgeheugen gebruik valt overgens wel mee gewoon rond 4gb ram voor simcity.

Ik bouw dan niet zo dicht op elkaar.
Hm, nou ja die van mij vind de mods en assets die ik heb denk ik niet zo leuk dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:55
Haha, wat leuk dat hier een topic van is. Inmiddels al zo'n 250 uur in Cities Skylines en vind het een heerlijke game. Met alle nieuwe add-ons en Corona afgelopen maand maar weer eens een nieuwe stad begonnen (Wuhan). Deze zit nu op zo'n 30k+ inwoners en begint alweer aardig vol te raken qua verkeer.

Wat vinden jullie de leukste add-on qua gameplay?

Ps. Blijf me wel verbazen hoe 'zwaar' de game is. Mijn Surface Book 2 heeft volgens mij een i7, 16Gb en GTX6XX videokaart en bij een gemiddelde resolutie heeft ie er al aardig moeite mee. Heb wel een hele rits aan assets/mods er in zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Ypuh op 20-04-2020 08:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:04
Gisteren wat hoogbouw toegevoegd. Met daarom een soort van een begin van een park.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqHctY0mR3fAESd4SzW7LCDdxbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOhJkZp8oQucTPfg0C1gDxXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ypuh ik vind After Dark wel tof en Snowfall heeft ook wel wat. De overige DLC heb ik of niet of nog maar net. Mass transit ben ik net aan het ontdekken, heb wel al ideeën hoe ik het in mijn stad ga verwerken maar heb dat nog niet in uitvoering gebracht.
En als je stad met 30k inwoners al vol zit met verkeer, gebruik je dan ook Traffic Manager? Dat helpt echt enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In het kader van het stoeien met thema's, de stad ligt tegenwoordig in een groen gebied waar echter een woestijn aan grenst :+

Nog even zien of ik het nog recht kan lullen voor mezelf dat ik nog wel ergens een functionerende houtkap industrie heb 8)7 Zo niet, dan verdwijnt dat en laat ik de boomstammen gewoon importeren en verwerken in de industrie.
Mijn stad maakt nu inmiddels af en toe winst. De schommelingen zijn nog best groot maar dat komt doordat ik schepen bouw, dat levert geld op. Echter heeft de werf niet altijd grondstoffen om te produceren dus dan zakt de winst in. Ik probeer dus te zorgen dat de materialen op voorraad zijn door de raw materials te produceren waar dat kan (iron mine, bosgebied bijvoorbeeld) of importen en dan in de industrie zone te laten verwerken.Zo kan de scheepsbouw op gang blijven. Denk dat ik er nog maar een werf bij ga plaatsen. Wel een leuke manier om zo toch wat winst te genereren, al is dat geen doel op zich..

Nog even een plaatje van de oprukkende woestijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02xB0B3WvK5QqFNl2BfBHQdt3Qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r4EwqG51bAAPHdlvXqJPIf97.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Precies wel een heel knappe map! Is dat een custom map of eentje die standaard in het spel (incl. DLC's) zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:01:
Precies wel een heel knappe map! Is dat een custom map of eentje die standaard in het spel (incl. DLC's) zit?
Gokje, je komt uit België? :+

Dit is een map uit de workshop (custom dus), Fort Lowell (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2023268364)
Heb er wel een boel aan veranderd (met name theme mixen) en sowieso heb ik lang niet alle bomen, struiken etc. die in de workshop vermeld staan als vereist erbij gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ziet er tof uit! Is dat de Tropicity map theme? Die gebruik ik voor m'n LV rebuild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:24:
Ziet er tof uit! Is dat de Tropicity map theme? Die gebruik ik voor m'n LV rebuild :)
Nee het meeste komt van de Springwood map theme maar dan is alle woestijn Oil Fertility. Ik vond die kleur in mijn map het mooiste uitkomen, de kleuren voor zand vind ik in geen enkel thema wat ik tot nu toe heb mooier dan deze olie-grond kleur zeg maar. Dus ik kan er later nog een gigantisch olieveld in aanleggen :+

De cliffs vind ik zelf erg mooi van deze afstand, dan krijg je dus echt het effect van rotsachtige bergen/heuvels. Helaas zijn of lijken ze, naast wegen of bebouwing, wazig. Dus er echt wat tegenaan bouwen en dan inzoomen is niet zo mooi. Dat probeer ik dan maar te vermijden en als het echt niet anders kan ga ik wel weer zoeken naar een andere cliff texture.

Vind het spelen met theme mixer wel echt leuk, je kan je stad en omgeving echt een ander uiterlijk geven

[ Voor 31% gewijzigd door YES op 20-04-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
YES schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:14:
[...]

Gokje, je komt uit België? :+
Klopt :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vanavond nog even gespeeld, in korte tijd veel gedaan. Het centrum begint langzaam gevuld te raken, de hoogbouw krijgt daarmee wat meer aanzien en staat niet meer zo in het luchtledige. Het verkeer begon wel een drama te worden, dus ook veel tijd in het OV en voetpaden gestoken. Die laatste worden goed gebruikt, zelfs vanuit de buitenwijken loopt men de stad in :) De buitenwijken zelf zijn ook iets uitgebouwd, volgende doel is om rondom het meertje verder op te nemen in de stad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3LMJfDTJB-9i0CkgMygL553e4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WASxcKmKy2nTQYGcaYrbKnoV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrhjYvauH9zABmUNyF9NBD7o6rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpN5vcgYOgzDZ1geWUjhmqTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y05palMfhZoYIpQt8b64nuOyIHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGmCxDZk2KmCWTvEZiO2hxGr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuhsdZFTy1MfNhm5D6QVpy9Epik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7EwNo1Fqj29aufX9HZinBXi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logico
Zo, ik ben vanavond door het oog van de naald gekropen. Ik sla m'n save game op, krijg ik opeens een hele lap tekst als error. Nouja, niet zo'n ramp, dacht ik. Ik sla best vaak op. Is de hele save game verdwenen :X Kut...

Gelukkig heb ik bij de installatie van m'n nieuwe pc ingesteld dat de CO map in de Appdata ook naar de NAS & cloud wordt gebackupt, dus ben ik alleen de voortgang van vanavond kwijt. Heb wel even in de stress gezeten voor ik me dat realiseerde :P

Dus tip van de dag: neem die map mee in je back-up! Al is het maar een kopietje naar je mijn documenten met een tool als Synctoy, het kan de redder in nood blijken te zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Toch een plaatje, niet? *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdz1Mdz4wtc9cRwY9dheBOMYy3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LbtbSOjoQG7j62bws1caRN1P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Hoe heb je dat plaatje gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:45:
Nice! Hoe heb je dat plaatje gemaakt?
Met een spel genaamd Cities: Skylines :+

Geintje natuurlijk, maar ik snap je vraag niet helemaal. Bedoel je hoe ik dit screenshot heb gemaakt? Of met welke tools ik de map en stad heb ontwikkeld (dat wordt een lang verhaal) of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES hoe je de screenshot hebt gemaakt van de gehele map. Of ben je gewoon helemaal uitgezoomd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:04:
@YES hoe je de screenshot hebt gemaakt van de gehele map. Of ben je gewoon helemaal uitgezoomd?
Een eind uitzoomen en loodrecht naar beneden kijken. En dan op die knop klikken dat alle knoppen en zo verdwijnen (postcardview heet het dacht ik?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logico
Onze steden zouden zomaar buren kunnen zijn 8)7 (Het groen ga ik nog grotendeels veranderen naar woestijn, dat doe ik later. Eerst ook even kijken hoe ik de onderste rivier precies ga doortrekken, die heb ik voor nu deels gedempt.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlF5Z-Zsw5obDJy2WSmSnDYInoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgZWHiSZToykxm25VBrc8Yk7.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 45 ... 64 Laatste