Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Webgnome @Tosemime het is ergens ook niet eens heel onrealistisch om met één gebouw te starten. Veel steden zijn ooit ontstaan doordat er een handelspost of iets dergelijks gestart werd aan bijvoorbeeld een kruispunt van twee bestaande wegen, een rivier of ander water of een spoorlijn en vanaf daar groeide het dan uit tot een dorp of stad zeg maar. Zo in C:S beginnen zorgt misschien ook wel voor meer organisch lijkende of groeiende steden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Ik woon zelf in Arnhem en had vanmorgen naar aanleiding van mijn vraag al meteen het idee om te kijken of er oude kaarten zijn van de stad en die na te maken en van daaruit verder uit te bouwen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Tosemime schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Ja ik speel idd met unlimited money. Deze manier van bouwen bevalt mij ook wel, omdat je dan natuurlijk nog alle ruimte hebt. Beginnen met de hoofdinfrastructuur en dan daar omheen opvullen met residential en office gebouwen. Vaak maak ik mijn steden pas 'werkend' (riool, elektriciteit, aansluiting op snelweg naar buiten de map, etc) als ik het centrum een beetje op orde heb :)
Je kunt natuurlijk ook een mod gebruiken die je geld geeft, zodat je je begin kunt opbouwen en daarna weer gewoon overgaat naar een normale speelsessie waarbij je wel een positieve balans moet behouden. Dan zit er nog wel wat uitdaging aan. Ik merk dat je anders vrij snel klaar bent met je stad omdat de uitdaging weg valt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een mod gebruiken die je geld geeft, zodat je je begin kunt opbouwen en daarna weer gewoon overgaat naar een normale speelsessie waarbij je wel een positieve balans moet behouden. Dan zit er nog wel wat uitdaging aan. Ik merk dat je anders vrij snel klaar bent met je stad omdat de uitdaging weg valt.
Ik snap dat veel CS spelers een vorm van uitdaging willen om door te blijven spelen, maar persoonlijk heb ik 0 interesse in het hebben van een positieve balans. Ik doe deze game niet voor de uitdaging, maar voor ontspanning. Natuurlijk probeer ik wel een stad te maken die werkt, bijvoorbeeld qua verkeer, maar ik wil vooral een stad maken die ik mooi vind. Ieder zijn ding natuurlijk, met al die mods is er voor iedereen wel een manier van spelen die voor hun werkt :)

@Webgnome Dat is wel een leuk idee! Ik volg op youtube de 'Altengrad' serie van Akruas, hij probeert ook een historische stad te maken en die vervolgens geleidelijk door de geschiedenis heen te verbouwen. Het is tot nu toe voornamelijk nog in de historische fase maar wel leuk om te volgen. voor historische kaarten kan ik ook de website www.topotijdreis.nl aanraden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tosemime op 24-08-2020 12:00 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tosemime schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Ik snap dat veel CS spelers een vorm van uitdaging willen om door te blijven spelen, maar persoonlijk heb ik 0 interesse in het hebben van een positieve balans. Ik doe deze game niet voor de uitdaging, maar voor ontspanning. Natuurlijk probeer ik wel een stad te maken die werkt, bijvoorbeeld qua verkeer, maar ik wil vooral een stad maken die ik mooi vind. Ieder zijn ding natuurlijk, met al die mods is er voor iedereen wel een manier van spelen die voor hun werkt :)
Ik snap het. Zelf vind ik het altijd jammer om een grote mooie stad diep in het rood te zien staan. Een beetje alsof de nationale overheid dan maar overal voor moet opdraaien, zodat jij 20 parken zonder inkomsten kunt plaatsen. Ik sleutel zelf overigens ook aan de inkomsten, zet een mod aan waarbij je meer haalt uit belasting en toerisme, maar laat hem daarna wel gewoon staan, zodat er in ieder geval nog een beetje realisme bij komt kijken. Het is leuk om zomaar een stad te maken, met een ongelimiteerd budget, maar dan is het meer een architect met onbeperkt budget, dan een stadsplanner game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Martinspire schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Welke mod beveel je aan hiervoor?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Welke mod beveel je aan hiervoor?
UltimateMod 2.9 ( Higher Income and More Options )
https://steamcommunity.co...id=1498036881&searchtext=

Deze verving voor mij meer mods voor bv aanzetten achievements, chirpy uitzetten, visuele pollution uit te zetten, unlimited resources (olie e.d.) en dus inkomsten verhogen/verlagen. Ik heb r esidential, office, commercial op 2x staan, tourisme en transport op 3x en de rest gewoon op 1x. Dit compenseert dat je zoveel services overal moet neerploppen omdat je de inkomsten er dan gewoon niet uit kunt halen. Het geeft toch de nodige uitdaging in het groene te blijven, zonder dat het aanvoelt dat je de game met een handicap speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even een vraagje. Dit was eerst een kruising die toch ietsjes te druk werd om alleen een kruising te blijven. Nu heb ik er een rotonde van gemaakt. Probleem.. m'n trams die onderbreken de verkeersstoom ietsjes te veel, nu wil ik de trambaan er wel 'uitlichten' zodat ie een stukje eerder onder de grond gaat of mooi bovenlangs, maar het resultaat is niet echt mooi te noemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZg778MoxjZGyMEj98I816ilExg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3t8VYv5zq8R0OIfQmHfh9dEf.png?f=fotoalbum_large
De rotonde zoals ie nu is.

Heeft iemand een tip op de trambaan mooi los te koppelen van het wegdek?
Want als ik dat nu probeer krijg je dit... en dat moet je nou niet echt willen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7QIGlCHrGxtXRteZzwf4oGr1Xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hn9b14WYYICWSchgq1O5CDqq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lanfear89 het enige wat ik kan bedenken is om de tram al op een eerder punt te laten afsplitsen en dan over de rotonde heen te laten lopen. Dit kan je bijna niet mooi maken denk ik, tenzij je echt heel creatief gaat doen met road anarchy en move it etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Idd. Gewoon vanaf het punt waarop de groene trambanen ophouden, de rijstroken voor de auto's afsplitsen als eenrichtingsverkeer met 2 rijstroken richting de rotonde. En dan aan de andere kant weer vanaf de rotonde 2 eenrichtingswegen vastmaken en de tram daar weer samenbrengen.

Ik weet alleen niet of dat mooi de ruimte laat, maar je kunt het allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40
Wellicht kan je de rotonde wat meer ovaal maken. Dat geeft je wat meer ruimte om een mooie stijging te maken. De wegbanen naast de tram zou je dan als een baan (a la oprit/afrit) kunnen doen, die dan samen met de tram aan boven en onderkant weer samenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Je kunt er ook voor kiezen om het zo te laten. Men heeft er last van maar als ik zo even google dan zie ik genoeg voorbeelden van rotondes met overstekende tramrails

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Lanfear89 op je eerste afbeelding lijkt het niet al te druk, maar dat kan uiteraard variëren. Wat wel een probleem is, is de weg rechts van de rotonde (waar de vuilniswagens wachten) waar vrij snel een stoplicht staat. Haal je die daar weg en vervang je dat door voorrangsregels zullen de auto's daar ook doorstromen waardoor je rotonde minder snel vastloopt. Sowieso heb je best wat kruisingen kort op elkaar nu, dat kan wat verstoringen geven maar die zijn op te lossen met TM. De drukte op de rotonde blijft dan, maar als de rest vlot doorstroomt hoeft dat geen grote files te geven.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
PB-powell schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:47:
@Lanfear89 op je eerste afbeelding lijkt het niet al te druk, maar dat kan uiteraard variëren. Wat wel een probleem is, is de weg rechts van de rotonde (waar de vuilniswagens wachten) waar vrij snel een stoplicht staat. Haal je die daar weg en vervang je dat door voorrangsregels zullen de auto's daar ook doorstromen waardoor je rotonde minder snel vastloopt. Sowieso heb je best wat kruisingen kort op elkaar nu, dat kan wat verstoringen geven maar die zijn op te lossen met TM. De drukte op de rotonde blijft dan, maar als de rest vlot doorstroomt hoeft dat geen grote files te geven.
Sluit ik me bij aan! En je zou ook nog de trams kunnen vervangen door exemplaren met een wat hogere capaciteit zodat er minder trams op het traject rijden (en dus minder verkeersonderbrekingen) zonder dat je inboet op je OV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag mooi even de tijd voor CS, eerst een update en daarna mooi niet meer willen opstarten.
Nu bezig wat mods en dingen eraf te gooien, maar tot op heden weinig geluk. Zo houdt de zin ook wel snel op. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Joopieboy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:22:
Vandaag mooi even de tijd voor CS, eerst een update en daarna mooi niet meer willen opstarten.
Nu bezig wat mods en dingen eraf te gooien, maar tot op heden weinig geluk. Zo houdt de zin ook wel snel op. :+
Je hebt een mod die problematische mods/assets identificeert, weet even niet meer hoe die heet maar ik geloof dat ik 'm eerder in dit topic al eens genoemd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Logico schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:15:
Ai dat is balen zeg! Kan je niet iets met de Mod Compatibility Checker, daar heb ik zelf net na de update van Sunset Harbour m'n errors mee weggekregen. Daarnaast is er ook een output log in de volgende map waarmee je de bug kan opsporen (wel wat technischer): C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cities_Skylines\Cities_Data
Deze idd, gaan we proberen, dank!

Edit: ik kom trouwens niet eens in het spel zelf, ook niet na een herinstall, lijkt dus iets meer te zijn.

Even dit proberen:
https://steamcommunity.co...ns/0/1742265315844206043/

Edit: nope, ook niet, kansloos dus. :)

@Logico ik heb inmiddels alles al eruit gegooid/opgeruimd qua mods, dat hielp ook niet.
Ik heb een ticket ingeschoten. Dank iig voor de moeite.

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 26-08-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
@Joopieboy En als je dit probeert?
If you are having problems with the game while using mods, you may want to try disabling them to help troubleshoot the problem. Mods that are "turned off" are still loaded and may still cause problems.

In the Steam Client, right-click on Cities Skylines and select Properties. On the General tab, click on the button labeled Set Launch Options....

To disable everything from the Workshop, enter the following option: -noWorkshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:41

Zenyatta

Tsjakka!

Logico schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Je hebt een mod die problematische mods/assets identificeert, weet even niet meer hoe die heet maar ik geloof dat ik 'm eerder in dit topic al eens genoemd heb :)
@Joopieboy ik denk dat @Logico de loading screen mod bedoelt. Heb geen linkje bij de hand, maar die kan je zo vinden denk ik. ;)

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zenyatta inderdaad de loading screen mod en je hebt ook een compatibiltiy check mod, weet even niet hoe die heet zo snel.

Zelf ook weer wat gespeeld, voornamelijk bezig geweest met het centrum uit te bouwen en een wijk 'aan de andere kant van het spoor'. Onder andere wat meer laagbouw en veel dezelfde gebouwen gemixt met wat oude industrie en veel beton. Maar er kan nog genoeg gedetailleerd worden, er zijn nog zat gaten en grote vlakken beton waar parken, bomen, food courts en weet wat kan en gaat komen. Ik merk alleen dat ik nog veel meer assets wil gebruiken dan ik heb, alleen is m'n pc het daar niet echt mee eens :+ het neemt wel iets van het plezier weg in het spel. Voornamelijk dus even uitzingen tot oktober als ik m'n nieuwe pc ga bestellen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxCujZqhkCwq3pKwBiD2FBrHNq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y26DiQ4UWz0NxNFydyoMAiyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsPkzsl3UO6QxLTsWCjemT23WrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tORUS634uUpZE7oiiwZjdTlp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vicPisyPWbcEHOnApsnYXClLFx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3d5yUJfIFypgRYT31saVxZ9q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4X5fguqfYvYJowfQ63F5ePu6gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZfRZKsx0HkNAu711d4d2ek3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MyjY7pYDnpMUqdViFnr45vNYqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjN4b20WJLS4FcFypyNzQGgP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L5pqbHDW6wNryyBi7w5FOovV2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ee8z14k5xKNYXyaWWN3nAJzy.jpg?f=fotoalbum_large

• Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:05
Zou er eigenlijk nog een DLC uitkomen voor deze Cities? Ik zou niet weten wat ze nog zouden uitbrengen, maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:31
Ze hebben een tijdje gelden nog sunset harbor uitgebracht waar ook weer nieuwe content in zat. Er is vast nog meer te bedenken, mogelijk ook om dingen nog meer te micromanagen ofzo.

WoT stats

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ik ben toch maar een nieuw project begonnen. Het contrast tussen woestijn/steppe en groene gebieden vind ik elke keer nog erg mooi dus de map Greenway 2020 (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2164253622) paste perfect bij wat ik voor ogen had.

Op deze map ligt al deels een grid en ik ben ook braaf op dat stukje begonnen met mijn stad. De hoogbouw is aardig binnen het grid dat er al lag aangelegd maar voor de woonwijken heb ik toch wel wat aanpassingen en later uitbreidingen gedaan. Inmiddels heeft mijn stad een populatie van 20.000 inwoners en produceer ik op aardige schaal Food Products, waarbij ik de grondstoffen en halffabrikaten (Olie > Plastic, Bosbouw > Papier, Landbouw > Bloem, Veeteelt > Vlees) ook allemaal zelf produceer.

Het stadje ziet er best leuk uit, mooi compact en toch wat hoogbouw, en het gaat de stad financieel gezien inmiddels, door de industrie, ook voor de wind. Mijn winst stijgt, als de productie en export volop draaien, tot zo'n 45.000.

Het is dus een best rijke stad aan het worden. Aan jullie de vraag: wat moet er nu in de stad komen? Een luchthaven voor zo'n klein stadje? Of wellicht een groot stadion? Roep maar iets :D

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caHRclmydNvQlJ2O7nuZcvr7pS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/USOUa4YF9A7hOGaIroMvL2Yn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
@YES Aangezien het in een rivierdelta ligt misschien iets van een natuurreservaat voor wilde dieren, en dan toerisme met safari lodges of juist resorts erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:12:
Ze hebben een tijdje gelden nog sunset harbor uitgebracht waar ook weer nieuwe content in zat. Er is vast nog meer te bedenken, mogelijk ook om dingen nog meer te micromanagen ofzo.
een update aan de enigne zou wel mogen, gewoon om de huidige hardware veel beter te supporten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico hmm, wel een leuk idee. Nog meer geld verdienen maar dan aan toeristen :P
Wel even zien of ik daarvoor genoeg ruimte in het 'groen' heb. Al kan ik natuurlijk altijd het groene gebied zelf wat uitbreiden. Zal er eens naar kijken vanmiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Logico bedankt voor de tip, was al druk bezig met het bebossen van een gebied waar ik een opgedroogde rivierbedding weer tot leven aan het wekken ben. Maar blijkbaar is de natuur het er nog niet zo mee eens dat er een groot bos komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5Q3OGuCtDakQRfT4go4r9A1JLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qjax6dkb3Jz7Jd2EY1PsQY4a.png?f=fotoalbum_large
8)7
Screenshot 2, best pittig brandje zeg maar..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxsD4QhNbD_6CMCXMCCngkj7w-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/di1uDqO71c31Uuug1CHLhwZJ.png?f=fotoalbum_large

Screenshot 3, rood omcirkeld de delen die ik deels tot leven gewekt heb en opnieuw heb beplant... Zou het een boodschap zijn van moedertje natuur? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fOCRlf8nfMNk4JvnE98XjI384A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pB9L5QIT5Zm4DW15M3KDOCf7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door YES op 02-09-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Haha wow, dat is een flinke brand. :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nou @Logico ik heb een aardig natuurgebied aangelegd. Twee opgedroogde rivierbeddingen (ik denk dat ze dat moesten voorstellen aangezien er vegetatie in het 'dal' groeide) uitgediept/aangepast en er weer water in laten stromen en daar tussenin een enorm groen gebied. Nog even kijken of ik mijn electriciteit, water en afvalverwerking moet gaan verplaatsen aangezien die nu in het gebied zijn komen te liggen. Ter preventie van enorme bosbranden zijn uitkijktorens en een paar heli-depot's geplaatst. Hopelijk lukt dat.

Heb een heel eind uit moeten zoomen om zowel de stad als het natuurgebied er goed op te krijgen. Nu kan ik wel een gigantisch natuurreservaat gaan creëren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYz9M6aoLD6i_fjUv8k05c9XWQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OkMh1sfliAbPBQnSifTnQGQ2.png?f=fotoalbum_large

• Logico
@YES Supertof geworden! Ben benieuwd naar de volgende update 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:41

Zenyatta

Tsjakka!

YES schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:54:
[...]

Het is dus een best rijke stad aan het worden. Aan jullie de vraag: wat moet er nu in de stad komen? Een luchthaven voor zo'n klein stadje? Of wellicht een groot stadion? Roep maar iets :D

Plaatje:
[Afbeelding]
De map leent zich perfect voor een Area 51 als je het mij vraagt! :Y)

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Ook ik ben weer met een nieuwe stad begonnen. Nu een Miami map. Eerst maar alle wegen aanleggen en eigen knooppunten creëren. Dat kost btw wel veel tijd :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlAHpoc6yAk3-YlxZDpbdyVrxYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HU21R8ZVQI02RzPNeAfSt16N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn stad wordt ook rustig wat groter nu :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GamKh1c.jpg

Het stationsplein wordt ook goed gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mIUC2Io.jpg

Tramknooppunt in de buitenwijken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Gua92D.jpg

Ook een poging gedaan met een landbouw gebied
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2LbyPOL.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Logico update-tje. Heb aardig wat wegen door het park heen laten slingeren en wat uitkijkpunten en slaapplekken aangelegd. Ook een kleine berg opgetrokken die mooi midden in het park ligt. In het park leven nu olifanten, giraffes, leeuwen, chimpanzees en gorilla's, zal niet echt realistisch zijn maar ach. Verder weet ik niet wat ik nog met het park wil, denk dat ik het er bij laat.

Misschien als volgende projectje maar het idee dat @Zenyatta heeft oppakken, een soort militaire/top-secret legerbasis aanleggen, met een militair vliegveld erbij bijvoorbeeld. Moet nog wel ff bekijken of dat wat gaat worden.

Plaatjes:

Overzicht over het hele park:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJGOHaWIcQ136K0ZOfeWn-tWDfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oE4wRu2CK7qtr7aXvNtPNMad.png?f=fotoalbum_large

Mooi uitkijkpunt dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQds64cmM-T_YfElEfcej6YIraQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pgUc0LqO9sFiWtNTLbhru8js.png?f=fotoalbum_large

Olifanten!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqlC2bpvkTJLWRiG8Y-EUsbFdXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxQtHYfblHBbyUIPEzIlf3i6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SurferFrits
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Mijn eerste stack interchange. Nu lekker de stad bouwen :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvxzD5u4yKimwc9_S0h56vq4rJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4HocGKXZsgkBNxHM6fIqXj1E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zo.... eindelijk het spel weer eens aangezet na een dipje van 4 jaar. :X Ik zie de mooiste creaties langskomen, terwijl ik nog een beetje vastzit in het oude SimCity stramien van een grid. Een weg heeft 4 vakjes aan zone, dus ik maak telkens straten zodat er 8 zones breed inpassen. Ik ben denk ik nog teveel op efficiëntie gericht. :+

Edit: probleem naar SPV gezet in nieuw topic. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2020 11:32 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ga er van uit dat de meeste hier al met de Node Controller mod bekend zijn, maar voor degene die dat nog niet zijn kwam ik deze tegen.

Ik zelf had em wel geinstalleerd (via de modlist van Biffa) maar had geen idee wat ik er mee kon en zat dus nog steeds in het rond te modderen, ik denk dat ik zo maar eens even al m'n intersections, roundabouts en op & afritten ga fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lanfear89 ik had er van gehoord maar zelf nog niet geprobeerd. Goed filmpje (thuis even verder kijken) maar het lijkt wel dat deze mod een aardige impact op je cpu kan hebben?

Gister had ik de schrik van m'n leven, steam had uit zichzelf bedacht dat Cities niet meer geïnstalleerd zou zijn op m'n pc ;( dus ik even gegoogled hoe dat op te lossen, opnieuw 'installeren' zou helpen omdat steam dan ziet dat alle bestanden nog aanwezig zijn. Dat gedaan, ik moest vervolgens wel 1GB aan workshop data binnen halen maar daarna startte het spel en mijn stad wel gelukkig _/-\o_ Helaas bleek de Find It! mod niet meer aanwezig te zijn en een korte blik op m'n stad wees erop dat bepaalde assets ook weg waren ;w het was inmiddels bijna 10 uur en ik was al stront chagrijnig dus heb de pc toen maar uitgezet. Vanavond even uitzoeken wat er precies mist en kijken of de boel te repareren valt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Zojuist de 50k inwoners gepasseerd :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VMMUIjG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fjsVcRJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tdvUD18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime Zo dat ziet er goed uit! Behoorlijk realistisch ook hoe je de buitenwijken en je hout- en landbouwindustrie hebt opgezet :D
Waar haal je die inspiratie vandaan of komt dat ter plekke opborrelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Thanks :) Inspiratie komt grotendeels ter plekke. Ik probeer met de buitenwijken geleidelijk van een 'grid' structuur naar een meer ruime opzet te gaan, dat werkt vaak goed voor realisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Bouw je dan op een gegeven moment effectief een nieuwe stad met brede wegen naast je beginstad? Je moet toch eerst geld genereren voor je grote werken kan bouwen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel altijd met unlimited money, omdat ik vaak juist start met het centrum van de stad met transport hub en de grote gebouwen etc. Ik maak dus in het begin flink verlies, maar haal dat later weer in als de stad groter wordt en ik met industrie begin. Ik heb nu een houd- en landbouwindustrie opgezet en maak nu 20k winst :)
Misschien dat ik nog eens een nieuwe stad ga beginnen met geld om die uitdaging eens te proberen, maar ik vind juist het design aspect van de game interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik merk als ik plaatjes zie van steden of TDF beelden op tv dat ik dan denk "dat kan ik ook doen!" en dan vervolgens achter de pc zit en zoiets heb van "en nu..."
Momenteel is de zin echter een beetje weg, ik hoop binnenkort met m'n nieuwe pc de boel weer op te kunnen pakken. Maar ik doe er nu bijna 20~25 minuten over voor het spel up-and-running is vanaf aanzetten pc, dus even spelen zit er niet echt in daardoor.
Overigens ben ik begonnen zonder unlimited money en de milestone progressie, later merkte ik voornamelijk dat dan het gebrek aan beschikbare tegels me opbreekt. De rest langzaam vrij spelen en letten op het geld vind ik niet erg, het ruimtegebrek is alleen zo vervelend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Ziet er weer top uit @Tosemime!

Mijn grote probleem met C:S is dat ik altijd heel veel ideeën heb die qua concept behoorlijk van elkaar verschillen, en daardoor de stad enorm groot maak. Maar met zulke grote ruimtes is het weer heel lastig alles in te vullen en om voldoende details aan te brengen. Zo zou ik het liefst een stad willen maken van alleen maar ploppables met een historische binnenstad, daaromheen pre-war arbeiderswijken met industrieel karakter die bij de infrastructuur knooppunten overlopen in een modern downtown business district, en daarnaast ook nog een Vegas-achtig entertainment gebied, een wereldhaven en een internationale luchthaven. Ohja en nog wat andere kleinere steden eromheen om een metropoolregio te creeëren. En als ik eenmaal een uur of 10-15 erin heb gestoken wil ik doorgaans ook op play klikken zodat de stad begint te leven, maar 99 van de 100 keer is het dan nog een heel onevenwichtige stad met bijvoorbeeld alleen kantoren/industrie dus staat 90% leeg. Maar als ik dat niet doe krijg ik op een later moment weer enorme deathwaves.

Ik ben soms behoorlijk frustrerend voor mezelf :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Problemen die ik had met CS zijn inmiddels opgelost, echt goede ondersteuning gehad vanuit de ontwikkelaar. :)
Wat bleek nu? De Citrix Workspace werkomgeving die ik gebruik voor het thuiswerken die installeert kennelijk een driver die hiervoor zorgt...

Zie: https://forum.paradoxplaz...-cities-skylines.1158220/

Inmiddels gefixt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFO4EYalzJaNVAwHzyD3pttkYF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nAxMj7nBOSmhscfa3LyN2ygF.png?f=fotoalbum_large

Voila, nieuwe stad begonnen en mijn tijd genomen om een ontspanningsgebied te maken. Stadion, expo center en casino vormen de grote gebouwen.

Verder heb ik ook een haventje gemaakt met een ferry stop en wat visbedrijven. Paar kleine office buildings om de lege ruimte ervoor wat in te vullen.
Helicopter depot van politie en brandweer vormen de eerste gebouwen van mijn transport hub.
De lege ruimte achter het stadion zal opgevuld worden met een (kleine) luchthaven om zo de transporthub ook volledig te maken.

Nu een beetje inspiratie aan het zoeken over hoe ik mijn high density area ga maken aan de onderkant van de rivier. Tevreden van het resultaat voorlopig. de eerste keer ook dat ik langer heb stilgestaan bij area's om ze deftig in te kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er netjes uit die kade en ook het spoor achter je station valt me op als strak, ik zie alvast potentie.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Aangezien er nu nog maar één lijn ligt heb ik ze allemaal samen laten komen op die lijn, lijkt het toch wat meer op een groot station. Zo één lijntje dat op zo'n gebouw is aangesloten trekt ook maar op weinig :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nu ook begonnen met een vliegveld, geen mega complex maar een terminal voor zowel vracht als personenvervoer. Op het eerste plaatje zie je het vliegveld linksboven liggen. Het is nog work in progress maar deze layout is prima zo :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2sePfdW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KVm4qSU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi vliegveld, gebruiken de vliegtuigen ook de gehele baan bij het stijgen/landen? Want deze zijn een stuk langer dan de standaard volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat niet helaas, maar het ziet er wel realistischer uit vind ik. De standaard ingame runway is wel heel kort. Als je het echt realistisch wil moet je runway ongeveer 350 units lang zijn, ik heb het nu op 250 gehouden :)

Je zou dat landen wel kunnen fixen volgens mij door met de vehicle speed te spelen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog langer!? Jammer dat de vliegtuigen niet automatisch gebruik maken van de langere banen.
Is dit een custom asset of heb je zelf de banen aangelegd met airport-roads? Misschien dat dat nog uitmaakt, moet er wel een asset zijn die je mooi vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik airport roads, ik heb nog geen asset gevonden die van zichzelf al zulke lange runways heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime en @PB-powell jullie zijn vast wel op de hoogte van die Youtube serie van Fluxtrance, Bsquicklehausen en Strictoaster? FBS airport heet ie volgens mij. Die toont in mijn ogen aan dat als je een realistische luchthaven wil bouwen in C:S, ook qua lengte van start en landingsbanen etc., je eigenlijk op je map alléén een luchthaven moet bouwen, of in ieder geval geen stad meer kan aanleggen die dominant is, maar je luchthaven het dominante onderdeel is van je map..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@YES nee ik kijk eigenlijk alleen Biffa op youtube als het gaat om C:S :+ (en veel AOE2 streamers). Misschien vanavond eens kijken of ik die kan vinden. Ik vind zelf de standaard vliegvelden ook erg klein ten opzichte van hoe ze in het echte leven eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:51:
@Tosemime en @PB-powell jullie zijn vast wel op de hoogte van die Youtube serie van Fluxtrance, Bsquicklehausen en Strictoaster? FBS airport heet ie volgens mij. Die toont in mijn ogen aan dat als je een realistische luchthaven wil bouwen in C:S, ook qua lengte van start en landingsbanen etc., je eigenlijk op je map alléén een luchthaven moet bouwen, of in ieder geval geen stad meer kan aanleggen die dominant is, maar je luchthaven het dominante onderdeel is van je map..
Ja die serie heb ik toen zeker gevolgd, is alweer 2 jaar geleden denk ik? :) Mooie serie was dat. Klopt idd wat je zegt, je vliegveld zou dan zou groot worden dat je geen ruimte meer over houdt voor een stad.

Jammer dat fluxtrance en strictoaster niet meer zo actief zijn, zeker fluxtrance is altijd erg creatief met infrastructuur. Maar er zijn nog genoeg andere leuke youtube series nu:

- Mars & Kobayashi Island van Citywokcitywall
- Marble Mountain van Two dollars twenty
- Aurelia & Altengrad van Akruas
- De vanilla series van Imperatur
- Verville van Cityscapes
- Astergea van Yuttho
- Riverton Bay van Tazerhere
- The Netherlands & Columbia City van Pres

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime Yep, is alweer even geleden, was wel erg vet.

Ik vind Two dollars twenty denk ik de leukste om te kijken. Daarnaast kijk ik ook graag naar Sanctum Gamer (momenteel bouwt hij aan Nomasburg). Pres is ook interessant, die heeft ook guides gemaakt hoe je zonder alles te moeten ploppen, toch aardig customized grote steden kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te lezen heb ik nog genoeg te ontdekken :9~ nu de tijd nog vinden om alles te bekijken. Ik ben namelijk wel op zoek naar meer tips en trics over hoe een stad er echt realistisch uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Om heel eerlijk te zijn ben ik echt super fan van de 'Palavan - vanilla series' door Overcharged Egg. Is redelijk traag, maar heel gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime maak je ook een grote haven bij je huidige stad? En heb je dat al wel eens gedaan bij andere steden die je gebouwd hebt? Ik ben op zoek naar inspiratie voor een grote haven, als beginpunt van mijn nog te bouwen stad 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!
@YES Ik heb nog geen haven gemaakt bij mn huidige stad, maar dat ben ik nog wel van plan :) Heb wel wat plaatjes van havens die ik in het verleden heb gemaakt, hoop dat het helpt ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gKxClRW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T79lXOC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PQFlweE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BXyTqEE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HzJOMJR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aqdIr9i.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tosemime op 01-10-2020 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Tosemime vet! Mooie bouwwerken zeg. Die met dat eiland is echt gaaf maar ik vind alle plaatjes mooi en ze ogen ook mooi af! Dat is mijn valkuil, dingen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
@YES
ha, heb zetzelfde, ben meer een neerplemper :)
stamp hele wijken uit de grond, toegangsweg, snelweg erheen klaar :)

net nieuwe laptop binnen, boel weer opgestart, 145K inwoners :)
vh weekend ff kijken voor wat extra DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heel gaaf! Ik merk dat ik zelf de grote stukken en de layout van een gebied onder de knie krijg, maar de detaillering die het af maakt erg moeilijk vind. Zoals op jouw laatste plaatje @Tosemime de auto's, de bomen, die vloeistoftankers etc... Bij mij oogt het dan toch altijd te gemaakt of totaal niet logisch/realistisch :+
Misschien is dat toch niet voor mij weg gelegd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pfoeh idd, fantastisch! Dat zie ik mijzelf nog niet voor elkaar krijgen. :P
Vanavond/dit weekend maar eens aan de slag met een nieuwe stad, kijken of ik een beetje de zin weer te pakken krijg. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell die auto's/parkeerplaatsen zijn inderdaad tijdrovend als je die helemaal zelf gaat neerploppen, met Move It! en dat soort mods kan je het jezelf ietsje makkelijker maken maar dan nog is het een tijdrovende klus. Gewone parkeerplaatsen waar cims kunnen parkeren zijn daarentegen juist weer vrij makkelijk aan te leggen en als je dat in drukke gebieden doet worden ze ook wel veel gebruikt.

Detail aanbrengen is wel de (lastige) kunst van dit spel, het kan je steden enorm verbeteren maar kost heel veel tijd en ik vind het ook moeilijk om dat overal even goed te doen. Soms heb je echt prachtige stukken en dan ligt er ergens anders weer een veel te karig stuk stad een beetje bij.. Bovendien blijft het bij met decals en props ook altijd gedoe. Ik krijg de visability distance nooit echt prettig afgesteld zonder dat mijn stad mega traag wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Move It! kan je inderdaad veel mooie dingen doen, de kopieer functie is wat dat betreft briljant :D maar het kost inderdaad veel tijd. Van de week ook een paar rotondes voorzien van extra wegmarkeringen, maar man daar ben je ook gerust 20 minuten per rotonde mee kwijt :+
Inmiddels mijn poging tot elke dag, 1 uur voor een jaar lang dezelfde stad bouwen gestaakt. Na een paar dagen niet kunnen/willen spelen was de motivatie weg dus toch maar weer een nieuwe stad begonnen. Ik ben begonnen met alles vrij gespeeld maar wel met een budget. Gelijk een plan gemaakt hoe ik het wel hebben en nog wat tips opgepakt her en der. Van de week een paar uur gespeeld en vooralsnog gaat het naar wens. Volgend weekend 4 dagen vrij dus allicht dan nog wat uurtjes maken en kijken of ik er wat moois van kan maken en wat screens kan delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:05

Mauz1978

Console War Veteran

UnderAVoidSky schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:50:
Om heel eerlijk te zijn ben ik echt super fan van de 'Palavan - vanilla series' door Overcharged Egg. Is redelijk traag, maar heel gedetailleerd.
Goeie tip, geniet nu van zijn filmpjes. Mijn topper is Sam Bur, die maakt heel realistische steden, een genot om bezig te zien.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tosemime schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:02:
[...]

Ja die serie heb ik toen zeker gevolgd, is alweer 2 jaar geleden denk ik? :) Mooie serie was dat. Klopt idd wat je zegt, je vliegveld zou dan zou groot worden dat je geen ruimte meer over houdt voor een stad.

Jammer dat fluxtrance en strictoaster niet meer zo actief zijn, zeker fluxtrance is altijd erg creatief met infrastructuur. Maar er zijn nog genoeg andere leuke youtube series nu:

- Mars & Kobayashi Island van Citywokcitywall
- Marble Mountain van Two dollars twenty
- Aurelia & Altengrad van Akruas
- De vanilla series van Imperatur
- Verville van Cityscapes
- Astergea van Yuttho
- Riverton Bay van Tazerhere
- The Netherlands & Columbia City van Pres
Net begonnen met de eerste aflevering van pres over the Netherlands, die ga ik verder volgen! Kende hem niet maar hij kijkt lekker weg vooralsnog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell Ja hij doet het wel leuk, hij luistert ook echt naar de kritiek bij zijn filmpjes. Er zijn kennelijk best wat Nederlanders die hem volgen dus hij krijgt genoeg tips voor het maken van een Nederlandse stad ;)

De meest indrukwekkende youtube serie vind ik Mars van Citywokcitywall, wat hij uit de game haalt is echt niet normaal. En ik zag nog dat ik vergeten was de serie Avalon van Fluxtrance te noemen, ook een mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:20

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

spoiler:
Ik heb ook de filmpjes over Nederland van pres en het merendeel van silvarret gekeken (ben ik nu verder mee bezig) maar welke mods heb ik dan nodig om het allemaal zo mooi te krijgen?

Tot nu toe heb ik altijd gewoon gespeeld wat vooral betekent veel housing in gridvorm bouwen om maar een constante stroom van inwoners en geld te genereren. Maar dat gaat snel vervelen waardoor ik bijna geen cities skylines meer speel.

Ik zou me nu dus liever willen bezig houden met unlimited geld en assets om een mooie stad te maken zonder 'belemmeringen'. Hoeft niet persé nederlands te zijn maar ik wil niet meer beperkt worden door de limitaties van geld, mapruimte en het vrijspelen van assets.

Iemand die wat tips heeft om dat te bewerkstelligen?

Aan DLC's heb ik:
Park Life
Sunset harbour
Carols, Candles and Candy
Deluxe edition upgrade path
Matchday
Pearls from the east
The architecture artbook
& Soundtrack

Mis ik nog 'essentiele'?

edit:
Komt wel heel erg ik te lui over zo. Ik zal er eerst zelf wat moeite in steken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 03-10-2020 12:27 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tosemime die van citywokcitywall zal ik ook eens kijken of dat wat is. Het thema spreekt mij nog niet echt aan maar wie weet haal ik er nog wat tips uit :)

@Dwarlorf gebruik je ook mods naast de dlc? Want daar haal je echt het meeste mee uit de game. Een paar nuttige is TM:PE, move it! En road anarchy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:20

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

PB-powell schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:46:

@Dwarlorf gebruik je ook mods naast de dlc? Want daar haal je echt het meeste mee uit de game. Een paar nuttige is TM:PE, move it! En road anarchy
Ik heb en paar mods, waaronder inderdaad TM:PE en Move It.

Road Anarchy niet, die zal ik ook eens installeren dan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met die laatste heb je de mogelijkheid om gebouwen en wegen door elkaar heen te laten lopen. Er zijn nog zat andere nuttige mods, maar dit zijn een paar waarmee je direct veel meer uit het spel kan halen.
En het belangrijkste bij het maken van een stad, neem de tijd. Probeer een plan te maken waar je de diverse delen van je stad wil hebben en ga dan rustig de wijken bouwen. De rest volgt dan vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijn, mijn windows was na een update vernacheld, ik kon niet meer inloggen met de melding 'user profile service is niet gestart'. Na wat probleem oplossing kon ik weer inloggen zonder windows opnieuw te installeren, alleen was mijn gehele gebruikersprofiel gereset ;w al m'n chrome instellingen, bureaublad en start menu instelling weg :( (en wie weet wat nog meer)
Snel cities opgestart, al m'n mods uitgeschakeld en bij het aanzetten elke keer de melding dat de mod niet goed gestart zou zijn. Gelukkig kon het snel aangezet worden nadat ik 'verify local game cache files' had gedaan via steam. Assets waren gelukkig wel geactiveerd, moet er niet aan denken als ik daar 600 x had moeten klikken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
@Dwarlorf Ik kan je aanraden om gewoon de workshop in Steam open te doen, bij de all time meest gesubscribed mods te kijken en je dan volledig uit te leven. (let wel op met de grenzen van je pc :p ). Lees wel altijd goed de omschrijvingen of er andere mods nodig zijn om de mod te laten werken, dus niet snel op het groene vinkje klikken in het overzicht, maar wel de pagina even openen en daar subscriben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sSkAyRVRXWtjlyIIsiQT4rBZb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7DByDq8IqATfINCpaN3PQNy2.png?f=fotoalbum_large

Nog eens een beeldje van mijn stad. Dringend nood aan de volgende 'tile', maar ik moet nog 2k inwoners hebben. Openbaar vervoer wordt toch door 2k van de 26k inwoners gebruikt wat voor mij niet slecht is.

Zou mijn hout industrie van linksboven ook willen verplaatsen, maar dat zal voor later zijn wanneer ik een soort van industrie cluser wil maken waar de zware industrie bij elkaar ligt. Zou wel de ideale plaats zijn om mijn residential nog wat uit te breiden. Zo veel ideeën, zo weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@UnderAVoidSky bouw jij bewust je woonwijken een eind van de snelweg af? Zo ja, dan zou je kunnen overwegen een deel van de snelweg onder de grond te stoppen en de woonwijk die erbij in de buurt ligt over dit stuk heen door te trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Zou in het "grote" stadsgedeelte misschien wel een heel deel van de autostrade onder de grond kunnen leggen, zou me inderdaad wel een hoop ruimte extra opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:53:
Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Zou in het "grote" stadsgedeelte misschien wel een heel deel van de autostrade onder de grond kunnen leggen, zou me inderdaad wel een hoop ruimte extra opleveren.
In het kader van realisme doe ik maar zelden hele lange stukken ondergronds, maar een deel ondergronds of verzonken kan best vind ik. En gezien jouw indeling is de snelweg wel echt een barrière voor uitbreiding, vandaar dat ik er aan dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
Ik krijg mijn farming industrie niet werkend. Ik snap het niet. De items staan nog op locked. Hoe krijg ik dit werkend? Ik mis een stap ergens.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HMaster_II schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:39:
Ik krijg mijn farming industrie niet werkend. Ik snap het niet. De items staan nog op locked. Hoe krijg ik dit werkend? Ik mis een stap ergens.
Je industrie heeft levels van progressie, om het volgende level te halen moet je voldoende hebben geproduceerd en moeten er voldoende mensen werkzaam zijn in het gebied. Door op de naam van het gebied te klikken kan je zien wat je moet doen om het volgende niveau te halen. En met elk level speel je nieuwe gebouwen vrij. Deze zijn daarna in alle nieuwe gebieden van die stad te gebruiken.
Heb je je boerderijen wel op vruchtbare grond geplaatst? Je boerderijen geven dat ook zelf aan als er niet voldoende 'natural/raw resources' zijn

[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 06-10-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
YES schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

In het kader van realisme doe ik maar zelden hele lange stukken ondergronds, maar een deel ondergronds of verzonken kan best vind ik. En gezien jouw indeling is de snelweg wel echt een barrière voor uitbreiding, vandaar dat ik er aan dacht
Klopt, dat is ook een reden waarom ik het zelden doe eigenlijk. Tot hoe kort kan je bouwen tegen een autostrade? Upgraden tot een autostrade met geluidsbarrière en dan heel kort? dan zou ik eventueel nog kunnen uitbreiden met een brug over de autostrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Klopt, dat is ook een reden waarom ik het zelden doe eigenlijk. Tot hoe kort kan je bouwen tegen een autostrade? Upgraden tot een autostrade met geluidsbarrière en dan heel kort? dan zou ik eventueel nog kunnen uitbreiden met een brug over de autostrade.
Geen flauw idee, daar houdt ik nooit rekening mee eigenlijk.. Misschien kan je wel een rij kantoorpanden direct tegen de snelweg aanzetten als een soort van natuurlijke geluidsbarrière? Bomen schijnen daarvoor ook effect te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@UnderAVoidSky bomen hebben inderdaad ook effect op het geluid en als realisme kan je wat Visca zegt aan de kant van de snelweg kantoren plaatsen en daar tegenover huizen. Eventueel een high-rise ban op de kantoren zodat deze niet te hoog worden als dat niet past bij de rest. Als je dat doet zullen de bewoners niet snel klagen over geluidsoverlast en gewoon upgraden tot level 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
PB-powell schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:17:
@UnderAVoidSky bomen hebben inderdaad ook effect op het geluid en als realisme kan je wat Visca zegt aan de kant van de snelweg kantoren plaatsen en daar tegenover huizen. Eventueel een high-rise ban op de kantoren zodat deze niet te hoog worden als dat niet past bij de rest. Als je dat doet zullen de bewoners niet snel klagen over geluidsoverlast en gewoon upgraden tot level 5.
Top, aan die high rise ban had ik zelf nog niet gedacht want dat houdt me inderdaad wel vaak tegen om office zoning te doen.

Policies en ik zijn nog geen al te goede vrienden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, het begin van de haven is er. Geïnspireerd door @Tosemime zijn haven-eiland heb ik besloten het ook op een eiland te gaan bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sdDvfk7Yo7i7PoFytG0S9Pfa8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysHRUkSmf7dOkyRY7cK6FfFe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Top, aan die high rise ban had ik zelf nog niet gedacht want dat houdt me inderdaad wel vaak tegen om office zoning te doen.

Policies en ik zijn nog geen al te goede vrienden.
Ik vergeet ze af en toe ook, maar er zitten best wel krachtige tools in de policies. Zeker als je veel met districts werkt kan je die nog aardig fine tunen ook qua verkeer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
PB-powell schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Je industrie heeft levels van progressie, om het volgende level te halen moet je voldoende hebben geproduceerd en moeten er voldoende mensen werkzaam zijn in het gebied. Door op de naam van het gebied te klikken kan je zien wat je moet doen om het volgende niveau te halen. En met elk level speel je nieuwe gebouwen vrij. Deze zijn daarna in alle nieuwe gebieden van die stad te gebruiken.
Heb je je boerderijen wel op vruchtbare grond geplaatst? Je boerderijen geven dat ook zelf aan als er niet voldoende 'natural/raw resources' zijn
|:( Moest eerst Biffa's Teaport city start filmpje bekijken om te snappen wat ik fout deed. Verkeerde zone-tool gebruikt. 8)7

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HMaster_II schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

|:( Moest eerst Biffa's Teaport city start filmpje bekijken om te snappen wat ik fout deed. Verkeerde zone-tool gebruikt. 8)7
Haha die fout is snel gemaakt ja :+
Zojuist op de knop 'Bestellen' geklikt bij Megekko voor mijn nieuwe pc oOo vrijdag komt alles binnen dus dan even puzzelen met in elkaar zetten. Heb ik zelf nog nooit gedaan en de vrienden die kunnen helpen gaan een weekend weg met z'n allen :+
Daarna ga ik snel de workshop induiken om wat assets bij te schrijven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Haha die fout is snel gemaakt ja :+
Zojuist op de knop 'Bestellen' geklikt bij Megekko voor mijn nieuwe pc oOo vrijdag komt alles binnen dus dan even puzzelen met in elkaar zetten. Heb ik zelf nog nooit gedaan en de vrienden die kunnen helpen gaan een weekend weg met z'n allen :+
Daarna ga ik snel de workshop induiken om wat assets bij te schrijven :*)
Nice! Share the setup please :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 190,-€ 190,-
1MoederbordenAsus Prime B550M-A (WI-FI)€ 126,41€ 126,41
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 110,91€ 110,91
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,35€ 98,35
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,57

En m’n oude amd R9 290x videokaart erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:14
Ik ben altijd heel erg onder de indruk van de creaties die ik hier en op andere plekken op het internet zie. Zelf begin ik altijd heel ambitieus aan een nieuwe stad, maar wordt het uiteindelijk toch een zooitje ongeregeld. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat je niet langzaam naar een messy stad gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Andreas01 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:21:
Ik ben altijd heel erg onder de indruk van de creaties die ik hier en op andere plekken op het internet zie. Zelf begin ik altijd heel ambitieus aan een nieuwe stad, maar wordt het uiteindelijk toch een zooitje ongeregeld. Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat je niet langzaam naar een messy stad gaat?
Wat ik doe, en ik ben echt zelf ook maar een beginneling:
- ik leg een klein stukje aan
- zoom uit en kijk naar hoe het in het geheel ligt
- probeer beetje te detailleren en inkleden
- kijk opnieuw uitgezoomed naar het geheel en probeer me het volgende stuk in te beelden en hoe ik dat wil
- rinse en repeat

Wat ik ook doe is met disctricten gebieden te markeren wat ik waar wil hebben.
bv. een disctrict met als naam: "stadion/expo", "transporthub", "ore industry", ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Andreas01 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:21:
Grote afstanden houden tussen de gebieden en deze later invullen als je tevreden bent over de rest en je geen verdere verkeersproblemen hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ook begonnen met een grote haven bij mijn stad :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z2HqLuK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:14
UnderAVoidSky schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Wat ik doe, en ik ben echt zelf ook maar een beginneling:
- ik leg een klein stukje aan
- zoom uit en kijk naar hoe het in het geheel ligt
- probeer beetje te detailleren en inkleden
- kijk opnieuw uitgezoomed naar het geheel en probeer me het volgende stuk in te beelden en hoe ik dat wil
- rinse en repeat

Wat ik ook doe is met disctricten gebieden te markeren wat ik waar wil hebben.
bv. een disctrict met als naam: "stadion/expo", "transporthub", "ore industry", ...
Dankjewel voor de tips en het stappenplan. Na mijn midterms zal ik het eens gaan uitproberen :P
Pagina: 1 ... 52 ... 64 Laatste