Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem voor van alles en nog wat. Gamen, af en toe fotobewerking en wat office-werk. Qua games voornamelijk Cities Skylines, verder een ratje toe zoals BF1, AOE:DE 1 & 2 en nog wat ander oud grut. Grafisch geen zware games vandaar dat ik geen nieuwe videokaart in de lijst heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de €700,-. Ik ga het sowieso gefaseerd aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige kast en videokaart wil ik houden. De rest is toe aan vervanging.
Mijn huidige videokaart: pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD-GA
Mijn huidige kast: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is de koeling die met de cpu meekomt voldoende of raden jullie een betere aan, zo ja waar moet ik dan op letten?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een jaar of 4-5 vooruit met dit systeem, de videokaart zal ik dan over 2 jaar ongeveer moeten vervangen. Mogelijk dat er later nog een SSD bij komt.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel zelf tussen de Ryzen 5 en een Ryzen 7 3700X. Die laatste is ruim €110 duurder waarmee ik mijn budget flink overschrijd. Maar is dat het waard als ik 4-5 jaar vooruit wil?
En mis ik nog iets in dit lijstje?
Ik gebruik het systeem voor van alles en nog wat. Gamen, af en toe fotobewerking en wat office-werk. Qua games voornamelijk Cities Skylines, verder een ratje toe zoals BF1, AOE:DE 1 & 2 en nog wat ander oud grut. Grafisch geen zware games vandaar dat ik geen nieuwe videokaart in de lijst heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de €700,-. Ik ga het sowieso gefaseerd aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige kast en videokaart wil ik houden. De rest is toe aan vervanging.
Mijn huidige videokaart: pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD-GA
Mijn huidige kast: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is de koeling die met de cpu meekomt voldoende of raden jullie een betere aan, zo ja waar moet ik dan op letten?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een jaar of 4-5 vooruit met dit systeem, de videokaart zal ik dan over 2 jaar ongeveer moeten vervangen. Mogelijk dat er later nog een SSD bij komt.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel zelf tussen de Ryzen 5 en een Ryzen 7 3700X. Die laatste is ruim €110 duurder waarmee ik mijn budget flink overschrijd. Maar is dat het waard als ik 4-5 jaar vooruit wil?
En mis ik nog iets in dit lijstje?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Steel Legend | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Netwerkadapters | Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair 32GB, DDR4, 3200 MHz | € 146,05 | € 146,05 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W CM | € 57,45 | € 57,45 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 182,44 | € 182,44 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,83 |
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube