Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
demo31051987 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:17:
[...]

Het spel is niet simpel. Ja het is simpel om genoeg geld te verdienen, maar succes met het krijgen van een 90%+ verkeersdoorstroming en het zo houden.De uitdaging zit in de micromanagement, dat maakt de game (voor mij) dan ook zeer uitdagend.
Dat is op zich makkelijker dan je denkt. Het wordt pas een uitdaging op het moment dat je niet nagedacht hebt over mogelijke death waves en de plaatsing van je commercial/industrial. Of blijft aanmodderen met enkelbaanswegen door je residential.

Het is eigenlijk als je er over nadenkt gewoon logisch nadenken. Kijk in je eigne stad of dorp en zie hoe daar bepaalde zaken zijn opgelost. Dan weet je ook wat er wel en wat er niet werkt.Daar kom je een heel eind mee. Tot gisteren had ik een 100k stad met 90% trafic flow. Gouden regel: maak een goed metro netwerk en kijk goed naar waar je cims naar toe willen.

offtopic:
tot gisteren inderdaad. Skylines had vanmorgen bedacht om bepaalde workshop items weg te knikkeren en niet meer te installeren waardoor mijn hele metro netwerk kapot ging en gen zin om dat weer opnieuw op te bouwen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Dus eigenlijk moet ik de moeilijkheid niet in falen vinden maar in een zo’n optimaal mogelijke stad maken met eigen doelen. Wat zijn nog meer doelen die leuk zijn te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 15:46
Je inwoners zo gelukkig mogelijk maken, proberen huizen allemaal lvl 5 te maken, zorgen voor goede doorstroming van industrie goederen, (indien parklife) alle parken in 1 stad bouwen en goed laten lopen, (indien industries) industrie optimaliseren dmv nieuwe systeem

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Riqy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:07:
Je inwoners zo gelukkig mogelijk maken, proberen huizen allemaal lvl 5 te maken, zorgen voor goede doorstroming van industrie goederen, (indien parklife) alle parken in 1 stad bouwen en goed laten lopen, (indien industries) industrie optimaliseren dmv nieuwe systeem
Kan je met workshop mods oid hier timers oid aan koppelen? Dus dat je ook daadwerkelijk game over kan geraken?

Spel ziet er echt mooi uit en vind sim builders tof dus wil het zeker spelen. 4k max is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:12:
[...]

Kan je met workshop mods oid hier timers oid aan koppelen? Dus dat je ook daadwerkelijk game over kan geraken?

Spel ziet er echt mooi uit en vind sim builders tof dus wil het zeker spelen. 4k max is mooi.
heb je niet nodig? Als je iets grandioos verkeerd doet wordt je vanzelf afgestraft omdat je budget ineens als een plumpudding in elkaar zakt (mijn ervaring in ieder geval). Zo heb ik wel eens gehad dat dat gebeurde en ik maar niet snapte waarom. Bleek dat ik door de hele stad licht bruine waterleidingen had. Dus iedereen werd ziek en ging dood.. maar door de leuke kleurstelling was dat in eerste instantie helemaal niet duidelijk.

En dan als je dat weet is het nog een heel gepuzzel waar die vervuiling nou door komt. Je kunt er echt uren zoet mee zijn. Heb het spel nu sinds 2016 en heb er al 344 uur in zitten >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zit inderdaad geen "Mayor fired and thrown out of office" in Cities:Skylines, zoals dat wel zat in SimCity, maar als je flink in de min gaat kwa inkomsten en saldo kom je er gewoon niet meer uit. Dat kan zelfs enorm ruk zijn als je al een tijd bezig bent met een stad.

Zo'n deathwave is nog wel overheen te komen (alhoewel inderdaad moeilijk, vooral als je die ene watertoren niet meer weet te vinden :F :P ).

Aarrggh ende boehoe! Ik wil ook weer spelen! :D
Vaak geen tijd, en soms geen zin om het aan te gooien, want dan duurt het meteen weer uren.
Maar denk er echt iedere dag aan.
Als HMCs betere helft straks K.O. ligt misschien toch maar stiekem weer eens aangooien. >:)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:45

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Zitten die voetpaden in een mod?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zit zelluf in een mod @Dwarlorf . :+

Voetpaden zitten er sinds dag één in. :)
Vroegah in wegen-menu, nu in park-menu, als ik het niet verkeerd heb.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 09-11-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Warez en vragen daarover zijn niet toegestaan op GoT. Nalezen? Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

https://store.steampowered.com/steam_refunds/

In 2 uur kom je er in de regel wel achter of je het leuk vind of niet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 22:44 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:20:
[...]

Oh das ook een idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:20:
[...]

Tenzij je in het buitengebied woont met een adsl-verbinding, dan is die 2 uur voorbij lang voordat het downloaden klaar is :+ (Al zal daar vast wel rekening mee gehouden worden neem ik aan :P )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Raven schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:05:
[...]
Tenzij je in het buitengebied woont met een adsl-verbinding, dan is die 2 uur voorbij lang voordat het downloaden klaar is :+ (Al zal daar vast wel rekening mee gehouden worden neem ik aan :P )
Het is 2 uur gameplay of 2 weken "in bezit". :) Steam houd je werkelijke uren gameplay bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:13:
[...]

Het is 2 uur gameplay of 2 weken "in bezit". :) Steam houd je werkelijke uren gameplay bij...
Oh ja, niet aan gedacht, gelukkig maar dan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

HMC schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:38:
Je zit zelluf in een mod @Dwarlorf . :+

Voetpaden zitten er sinds dag één in. :)
Vroegah in wegen-menu, nu in park-menu, als ik het niet verkeerd heb.
Oh ok. Ik zal van het weekend eens kijken. Is me eigenlijk nooit opgevallen. Thanks.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Erg mooi spel. Nu 2 uurtjes chill aan het spelen. 4k ultra op een 27 inch. Ik wil een 42.5 inch 4k scherm kopen. Lijkt me helemaal mooi spelen. Iemand zo’n scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:43:
Erg mooi spel. Nu 2 uurtjes chill aan het spelen. 4k ultra op een 27 inch. Ik wil een 42.5 inch 4k scherm kopen. Lijkt me helemaal mooi spelen. Iemand zo’n scherm?
Ik heb 3x27" 1440p. Persoonlijk vind ik dat fijner en meer "versatile" dan een groot scherm. Hiervoor had ik een 29" ultra-wide en dat is gaaf, maar het haalt het niet bij 3x27".

Oplossing is niet heilig, nVidia is nogal nukkig en switchen tussen de klassieke Windows instelling en EyeFinity gaat niet zo mooi als dat het bij mijn oude AMD Radeon kaart ging. Maar, het is de overweging waard.

Twijfel wel of ik daar Cities Skylines op heb gespeeld, of dat ik dat beperkt heb tot enkel het centre screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:30:
[...]

Ik heb 3x27" 1440p. Persoonlijk vind ik dat fijner en meer "versatile" dan een groot scherm. Hiervoor had ik een 29" ultra-wide en dat is gaaf, maar het haalt het niet bij 3x27".

Oplossing is niet heilig, nVidia is nogal nukkig en switchen tussen de klassieke Windows instelling en EyeFinity gaat niet zo mooi als dat het bij mijn oude AMD Radeon kaart ging. Maar, het is de overweging waard.

Twijfel wel of ik daar Cities Skylines op heb gespeeld, of dat ik dat beperkt heb tot enkel het centre screen.
Ik heb jarenlang 3x24 inch gedraaid en was tof. Ik wil nu 43.5 + 27 en nog een scherm doen. Ik vind mijn huidige 27 4k scherm te klein. Mijn ervaring met eyefinity was wisselend. Homeworld en race spelen zijn briljant maar strategiespellen is altijd maar hopen dat het goed werkt met die HUD. Leuk een minimap linksonder scherm 1...

42.5 groot bureuablad lijkt me lekker

Dagje verder en wat een belabberde performance. 30 frames als ik op ccenter van stad inzoom. Slecht 10k inwoner. Dat belooft wat als het er 100k zijn of meer.

6800k
2080ti
16 ram

CPU en GPU draaien 30% alleen bij rustige stukken haal ik 60+. RAM nu 9GB totaal gebruik dus genoeg over.

Hoe kan het dat niet alles gewoon 100% is?? Ik draai als enige Mod 81 tiles. meer niet

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 10-11-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad belabberde performance, maar die zal wel stabiel blijven als je ook daadwerkelijk alle 81 tiles volbouwt met alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pfffff, so much I want to do, so little time. :(

Vandaag voor het eerst in maanden weer eens een andere game opgestart (ATS), Cities:Skylines ligt ook al maanden stil en er komt een nieuwe Anno én een nieuwe Settlers uit, terwijl ik me volop aan het concentreren ben op een nieuwe oude hobby: Muziek maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:28:
Dat is inderdaad belabberde performance, maar die zal wel stabiel blijven als je ook daadwerkelijk alle 81 tiles volbouwt met alles en nog wat.
net even getest, het ligt niet aan resolutie. als ik 1080p kies zelfde 29 frames :( stad is nog piepklein. Vind het niet lekker spelen zo. Ben vloeiende games gewend.

CPU en GPU vervelen zich dood. gewoon 30%. nog 4 GB ram beschikbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 10-11-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:59:
[...]

net even getest, het ligt niet aan resolutie. als ik 1080p kies zelfde 29 frames :( stad is nog piepklein. Vind het niet lekker spelen zo. Ben vloeiende games gewend.

Ik heb het spel de laatste tijd niet meer opgestart, maar zit er niet ergens een instelling verkeerd, dat je max. 30 FPS haalt?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:59:
[...]

Dit spel staat er om bekend dat het veel erg cpu intensief is en vrij weinig met je gpu doet. Heb je naast die tiles mod nog andere zaken zoals assets?

Wat is de waarde van film grain? Zet deze eens op 0.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bij lege stukken haal ik wel 60 frames of meer. Nu ben ik bv bezig met een arbeiderswijk te ontwerpen en dat draait ok op 51 fps. Ga ik naar het centrum en zoom ik wat in dan haal ik 29 fps en dat speelt niet lekker.

Ik heb alleen die 81 mod. verder helemaal niks. Film grain maakt helaas niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

TweakerVincent schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:43:
Ja, ik. Ik denk dat je ook de LG 43UD79-B op het oog hebt? Ik vind het echt heerlijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:24:
Bij lege stukken haal ik wel 60 frames of meer. Nu ben ik bv bezig met een arbeiderswijk te ontwerpen en dat draait ok op 51 fps. Ga ik naar het centrum en zoom ik wat in dan haal ik 29 fps en dat speelt niet lekker.

Ik heb alleen die 81 mod. verder helemaal niks. Film grain maakt helaas niks uit.
Als je die mod uit zet maakt niks uit?

Even een quote van een pagina over performance verbetering:
When I need more areas, I would toggle the All Areas purchaseable on, buy, save, exit, then disable the mod, load the game again, save again, load the old one, and then the new one for the third time, and have a fast and lag-free experience.

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 10-11-2018 22:32 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Webgnome schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:27:
[...]

Als je die mod uit zet maakt niks uit?

Even een quote van een pagina over performance verbetering:

[...]
thanks dat werkt helaas niet. Maar wat raar is als ik level of detail op low zet dan haal ik 44 fps anders 30? Resolutie maakt niet uit 4k of 1080p. Heb een 2080ti... of gaat level of detail ook op via CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Geen idee eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 10-11-2018 22:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nou ja ik speel maar verder op 30k. Ik kom helemaal terug op mijn gedachte dat het een simpel spel is. Ja wbt geld verdienen mss maar het finetunen. Damn wat gaaf. Schrik me rot nu ik opeens overal dead people waiting transport even uitzoeken waarom. En zomaar een dam in een rivier proppen werkt ook niet :D gelijk een overstroming, dacht even snel energie te regelen...
Dwarlorf schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:25:
[...]

Ja, ik. Ik denk dat je ook de LG 43UD79-B op het oog hebt? Ik vind het echt heerlijk werken.
Nee deze pricewatch: Philips 436M6VBPAB Zwart ik wil HDR en dat zijn er niet veel.

[ Voor 34% gewijzigd door TweakerVincent op 11-11-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
@TweakerVincent dat is een LCD paneel he, zou je niet eerder voor LED gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:55:
Nou ja ik speel maar verder op 30k. Ik kom helemaal terug op mijn gedachte dat het een simpel spel is. Ja wbt geld verdienen mss maar het finetunen. Damn wat gaaf. Schrik me rot nu ik opeens overal dead people waiting transport even uitzoeken waarom. En zomaar een dam in een rivier proppen werkt ook niet :D gelijk een overstroming, dacht even snel energie te regelen...

[...]

Nee deze pricewatch: Philips 436M6VBPAB Zwart ik wil HDR en dat zijn er niet veel.
Het is inderdaad niet zo simpel als je in eerste instantie denkt. De welbekende death wave heb je dan dus ook al meegemaakt.

Veel spelers vinden dit een bug. Echter is het vrij logisch te verklaren. Er is genoeg over te vinden in dit topic en ook hoe je het zoveel mogelijk tegen gaat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Webgnome schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:00:
[...]

Het is inderdaad niet zo simpel als je in eerste instantie denkt. De welbekende death wave heb je dan dus ook al meegemaakt.

Veel spelers vinden dit een bug. Echter is het vrij logisch te verklaren. Er is genoeg over te vinden in dit topic en ook hoe je het zoveel mogelijk tegen gaat.
Ja las gisteren idd dat het door gelijke leeftijd kwam. Ik had ook maar 1 cemetary, toen maar gelijk 2 crematoria en nog een cemetary gebouwd en het probleem lostte zich op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nino_070 schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:31:
@TweakerVincent dat is een LCD paneel he, zou je niet eerder voor LED gaan?
Dit wordt erg offtopic, maar ik heb een tijdje geleden een topic aangemaakt 40 of 42.5 inch monitor voor desktop en gaming. Werkbaar?

Mss daar verder? :)

Wel erg grappig te merken dat ik sinds het spelen anders ben gaan kijken naar de stedenbouw om mij heen. Vanmorgen ook. Erg tof allemaal :) Alleen nog een fix vinden voor performance want 30 fps is nu 25 geworden :(

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 12-11-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:24:

Gisteren voor het eerst weer eens opgestart en verder gegaan met mijn oude game. (Leuk, begon met een dikke deathwave ven bijna 300.000 naar 250.000, krabbel na een paar uur weer op, weer een deathwave.)

Zie de framerate soms terug zakken naar 15fps maar het stoort me eigenlijk niet echt.

Overigens wel het maar op 1 monitor aan de praat gekregen, geen moeite verder gedaan voor 3. 1x27" 1440p is prima.
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:55:
Daarom heb ik dus een dam in mijn stad die uitgeschakeld is. Helemaal in het begin van mijn game die dam gebouwd, haal ik 'm nu weg heb ik én een dikke overstroming én geen fresh water meer. (Want helemaal bovenin staan al mijn waterpompen.)

Die dead people zijn ook leuk. Fijne deathwave. Volgens mij kun je daar ook weinig aan doen behalve uitzitten en hopen dat je genoeg geld hebt om het verlies op te kunnen vangen. Ik heb echt óveral crematoria staan, maar tijdens een deathwave krijgen ze het niet op tijd opgeruimd.

Stad bestaat nu uit grofweg 4 of 5 grote delen, waarvan 1 deel echt compleet afgezonderd en op zichzelf is. Tijdje naar 1 deel niet gekeken. (Industriegebied met wat bewoning er tegenaan.) Zie ik opeens dat praktisch alle industrie is vertrokken. :( Toch de taxes op industrie maar even wat verlaagd van 11% naar 9% in de hoop dat dat een beetje bij trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil een tunnel bouwen met een kruising onder de grond maar dat lukt niet? Kan ook nergens iets daarover vinden. Een kruispunt doet niks en invoegen 1 richting ook niet. Kan dit niet in dit spel?

in den haag heb je dit ook in real life?

en wat een mooi spel is het :D

En welke mods zijn must haves tegenwoordig?

Ik lees veel over traffic manager

En grafisch RICO, more beautification en movit.

Anders must haves?

[ Voor 38% gewijzigd door TweakerVincent op 14-11-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent De boompjes! De boompjes!
Voor mij en de muisarm onmisbaar:
Unlimited trees en Tree Brush. :D

Traffic Manager is (IMHO) steed minder nodig. En het is zwaar. Mijn systeem runt het spel goed, ook met 300K inwoners/81 tiles actief. Gewoon zelf uitvogelen hoe verkeer werkt in dit spel.
Het is zeker een super-mod, maar het kan ook zonder.

RICO heb ik zelf nooit gebrui van gemaakt.
Snap dat hele concept nog steeds niet echt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:52:
Ik wil een tunnel bouwen met een kruising onder de grond maar dat lukt niet? Kan ook nergens iets daarover vinden. Een kruispunt doet niks en invoegen 1 richting ook niet. Kan dit niet in dit spel?

en wat een mooi spel is het :D

En welke mods zijn must haves tegenwoordig?

Ik lees veel over traffic manager

En grafisch RICO, more beautification en movit.

Anders must haves?
Geen mods. Simpel. Als iets niet lukt zonder mods doe je iets fout ;). Traffic, death waves, public transportation etc allemaal goed te regelen als je maar in de gaten houd wat je doet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:14:
@TweakerVincent De boompjes! De boompjes!
Voor mij en de muisarm onmisbaar:
Unlimited trees en Tree Brush. :D

Traffic Manager is (IMHO) steed minder nodig. En het is zwaar. Mijn systeem runt het spel goed, ook met 300K inwoners/81 tiles actief. Gewoon zelf uitvogelen hoe verkeer werkt in dit spel.
Het is zeker een super-mod, maar het kan ook zonder.

RICO heb ik zelf nooit gebrui van gemaakt.
Snap dat hele concept nog steeds niet echt. :?
ha bomen is idd handig. nu ben ik tig keer aan het klikken goede tip.
Webgnome schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:18:
[...]

Geen mods. Simpel. Als iets niet lukt zonder mods doe je iets fout ;). Traffic, death waves, public transportation etc allemaal goed te regelen als je maar in de gaten houd wat je doet.
Oh ik dacht dat mods het spel ook leuker maakte? Die Traffic mod ziet er goed uit, straks maar eens goed testen. Heb auto delete abandon huizen wel aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auto delete is inderdaad ook handig. :Y

Vergeten. :F

Werkt ook voor afgebrand spul.
Als de brandweer weer eens niet op tijd was. :P

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 14-11-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:22:
Auto delete is inderdaad ook handig. :Y

Vergeten. :F

Werkt ook voor afgebrand spul.
Als de brandweer weer eens niet op tijd was. :P
Net snel getest enige is dat ik de data mis. Zie nu niet als er veel problemen in een industriewijk oid zijn omdat ze instant verwijderd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
U heeft een roeping. :)

Zonder gein. Als iets verwijderd is, bouwt het uiteraard snel weer op. Hello. :P

[ Voor 64% gewijzigd door HMC op 14-11-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:20:
[...]

ha bomen is idd handig. nu ben ik tig keer aan het klikken goede tip.

[...]

Oh ik dacht dat mods het spel ook leuker maakte? Die Traffic mod ziet er goed uit, straks maar eens goed testen. Heb auto delete abandon huizen wel aangezet.
Dat is voor mij persoonlijk alleen met assets het geval maar andere mods heb je eigenlijk niet nodig. Althans met de laatste update kun je al aardig in de gaten krijgen wat je verkeer doet en waarom.

Er is een mod waarmee je de routes die de ai bedacht heeft aanpassen. Dat gebruiken mensen vaak omdat de klagen dat het verkeer te vroeg voor sorteert. Dat is inderdaad het geval maar als je je verkeer daar last van heeft betekend dat vaak dat er teveel verkeer de andere kant op wil. Die mod om het aan te passen verplaatst het probleem vaak

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Webgnome schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:26:
[...]

Dat is voor mij persoonlijk alleen met assets het geval maar andere mods heb je eigenlijk niet nodig. Althans met de laatste update kun je al aardig in de gaten krijgen wat je verkeer doet en waarom.

Er is een mod waarmee je de routes die de ai bedacht heeft aanpassen. Dat gebruiken mensen vaak omdat de klagen dat het verkeer te vroeg voor sorteert. Dat is inderdaad het geval maar als je je verkeer daar last van heeft betekend dat vaak dat er teveel verkeer de andere kant op wil. Die mod om het aan te passen verplaatst het probleem vaak
De traffic mod ziet er tof uit. Ook snelheidsbeperming enzo toepassen en mensen te hard laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:37:
U heeft een roeping. :)

Zonder gein. Als iets verwijderd is, bouwt het uiteraard snel weer op. Hello. :P
ja maar mijn industriewijk heeft er veel. Zonder die mod valt me dat op nu niet want alles is instant gesloopt. Kan ik moeilijk analyse maken?

Wat is de goedkoopste manier om het complete spel te kopen inc alle dlc's? Ik zie door de bomen het bos niet meer. 'Test versie' is geslaagd dus wil hem legaal hebben :D

Ik heb origin access premier deluxe versie krijg je daar, maar dan heb je geen steam workshop...

[ Voor 27% gewijzigd door TweakerVincent op 14-11-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TweakerVincent schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:03:
[...]

ja maar mijn industriewijk heeft er veel. Zonder die mod valt me dat op nu niet want alles is instant gesloopt. Kan ik moeilijk analyse maken?

Wat is de goedkoopste manier om het complete spel te kopen inc alle dlc's? Ik zie door de bomen het bos niet meer. 'Test versie' is geslaagd dus wil hem legaal hebben :D

Ik heb origin access premier deluxe versie krijg je daar, maar dan heb je geen steam workshop...
ik zou eerst het basis spel kopen en dan even wachten tot de DLC weer in de aanbieding is. Of even kijken of je bij G2A een key kan vinden. Koop trouwens niet alle DLC want het overgrote deel is gewoon een hele bak met assets uit de workshop, overgenomen door de makert, en verkocht als DLC.

Heb zelf industries en parklife en die laatste is wel erg vermakelijk. Kun je je eigen pretparken maken. Heb in mijn nieuwe stad nu een heel groot bospark gemaakt met allemaal tentjes en dergelijke. En het leuke is dat loopt als een tierelier en brengt dus ook weer zijn problemen met zich mee ( een metro station met 1000+ reizigers.. )

Strava | AP | IP | AW

• TweakerVincent
Is het mogelijk hele troosteloze wijken te maken? Communistische stijl? Mijn arbeiderswijk die aan industrie gekoppeld is is een hippe populaire wijk geworden. Was niet de bedoeling...

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 15:46
Er is een dropouts mod, daarmee kun je ervoor zorgen dat mensen uit een hele wijk niet naar school gaan (mooi voor productie industrie).

Geen idee of bovenstaande al standaard in de game zit...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

De "School's Out"-policy. :)
Of gewoon geen scholen bouwen. :+

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 15-11-2018 13:23 ]

• TweakerVincent
Das een idee idd. Maar hoe zorgen jullie er zonder mods voor dat je goedkope wijken krijgt? Volgens mij heb je weinig invloed op landwaarde alleen om het te veranderen met parken enzo.
Je kan een wijk toch gewoon een zone maken, waar specifieke policies gelden, die niet voor je hele stad gelden. :)

@TweakerVincent Ook de inverse is waar. Als de grote toegangswegen om die sloeberwijk als zone met policy "No heavy traffic" (Of zo) worden aangewezen (middels zone) dan zal al het vrachtverkeer door die sloeberwijk moeten. Dat soort geintjes. >:)
Gewoon lekker experimenteren. :D

Edit: Dan wel een kleine medische faciliteit, zoals Kliekersons (is er één van ons :D ), bouwen, anders is iedereen dood en zo. :P
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=483259723

Edit: Ik bedoel dat Kliekie een tweaker is, trouwens...
Niets van mij. :)

World's greatest World is ook zo'n mooie van Kliekie.

[ Voor 84% gewijzigd door HMC op 15-11-2018 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:43:
Je kan een wijk toch gewoon een zone maken, waar specifieke policies gelden, die niet voor je hele stad gelden. :)

@TweakerVincent Ook de inverse is waar. Als de grote toegangswegen om die sloeberwijk als zone met policy "No heavy traffic" (Of zo) worden aangewezen (middels zone) dan zal al het vrachtverkeer door die sloeberwijk moeten. Dat soort geintjes. >:)
Gewoon lekker experimenteren. :D

Edit: Dan wel een kleine medische faciliteit, zoals Kliekersons (is er één van ons :D ), bouwen, anders is iedereen dood en zo. :P
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=483259723
Had nog niet gedacht aan policies per district. Wel over gelezen maar kwam het zo snel niet tegen in het spel. Was gisteravond bezig met glass industrie en farming. aardig wat keus allemaal :)

Ik ga proberen een tokkie wijk te maken. die alleen in de fabrieken werken. Wel erg vet om een IT Sector te zien om turnen naar mooie gebouwen :D

Erg rustgevend spel en merkte dat ik soms lang naar bepaalde zones bleef kijken bv verkeer check enzo. leuk!

Wil ook een stuwmeer bouwen zonder dat mijn hele stad verzuipt (wat eerder gebeurde)...

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 15-11-2018 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:56:
[...]

Erg rustgevend spel en merkte dat ik soms lang naar bepaalde zones bleef kijken bv verkeer check enzo. leuk!
Indeed. :Y
Ik start het spel echter zelden meer op, omdat ik weet dat het dan ineens weer 5 uur later is, na "even deze wijk bekijken". _O-

Binnenkort kerstvakantie. Kan niet wachten. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:59:
[...]

Indeed. :Y
Ik start het spel echter zelden meer op, omdat ik weet dat het dan ineens weer 5 uur later is, na "even deze wijk bekijken". _O-

Binnenkort kerstvakantie. Kan niet wachten. oOo
er zijn ook echt zoveel leuke spellen te spelen. Maar deze is vooral relaxt, iets wat ik mis in andere spellen soms. Zometeen (16:30) komt de remake reeks van settlers ook nog eens uit... damn waar haal ik de tijd vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vergeet ook niet de mod om in autootjes mee te kunnen rijden te subben. Met een autootje door je stad crossen First person View is echt een aanrader! :D

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:02:
Vergeet ook niet de mod om in autootjes mee te kunnen rijden te subben. Met een autootje door je stad crossen First person View is echt een aanrader! :D
ja las over de first person mod, maar wist niet dat je zelf kan sturen dan en rond racen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet zelf sturen. Just sit back n relax. :D

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:03:
Niet zelf sturen. Just sit back n relax. :D
ah zo.

Half internet afgezocht maar ik vind nergens een manier om een Splitsing in een tunnelbuis te bouwen. Kan dat niet? Zodat je meerdere uitgangen kan gebruiken?

En zijn er rechtbanken enzo die crime oplossen en naar je jail sturen?
Politie lost crime op en stuurt mensen naar jail. Judge and executioner, geen scheiding der machten. :P

Dat van die tunnels zag ik je eerder posten, en nee, dat kan niet, voorzover ik weet.
Tenzij er een fancy mod is die ik heb gemist.

Maaruh... :S
:?
Ondergronds (PG-DOWN) kan je toch gewoon splitsen? Of niet? :?

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 15-11-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:06:
Politie lost crime op en stuurt mensen naar jail. Judge and executioner, geen scheiding der machten. :P

Dat van die tunnels zag ik je eerder posten, en nee, dat kan niet, voorzover ik weet.
Tenzij er een fancy mod is die ik heb gemist.

Maaruh... :S
:?
Ondergronds (PG-DOWN) kan je toch gewoon splitsen? Of niet? :?
het rare is dat je wel gewoon een afsplitsing van de buis kunt maken en die kan connecten aan een uitgang, alleen wil geen auto er doorheen rijden. :(
Tsja, da's niet mijn probleem. :P :+
Blijf er mee spelen. Lukt vast wel...

@TweakerVincent Kan je een plaatje posten? :D
Want ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen ooit fout ging bij mij...
Ik begreep je overduidelijk verkeerd. :)

[ Voor 55% gewijzigd door HMC op 15-11-2018 14:15 ]

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:08:
Tsja, da's niet mijn probleem. :P :+
Blijf er mee spelen. Lukt vast wel...

@TweakerVincent Kan je een plaatje posten? :D
Want ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen ooit fout ging bij mij...
Ik begreep je overduidelijk verkeerd. :)
kan pas morgen een screenshot maken maar eigenlijk heel simpel. ik heb een tunnel die van A naar B gaat, dat gaat uiteraard goed. Nu wil ik onder de grond in het midden een aftakking maken zodat verkeer ook naar buis C en dus buisuitgang C kan gaan. Verkeer heeft dus keus om van A (of andere punten) naar B of C te rijden. Dit zou ideaal zijn want dat scheelt een hoop extra tunnels. Wbt verkeersveiligheid niet goed maar in praktijk komt dit voor, bv in Den Haag.

Ik heb aftakking gemaakt net zoals bij de snelwegen en de tunnels connecten prima met en zonder een richting weg naar uitgang C. Maar geen auto die er door heen wil rijden :(
Misschien omdat er (nog) geen reden is om naar uitgang C te rijden?

• TweakerVincent
HMC schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:33:
Misschien omdat er (nog) geen reden is om naar uitgang C te rijden?
Als ik uitgang B afsluit rijden ze allemaal netjes naar C met de splitsing pakken ze alleen B. In theorie zou het natuurlijk kunnen zijn dat C niet interessant is omdat B rijden sneller is maar dat lijkt me wat raar.

Ik zal eens testen op een leeg stuk op de map ergens anders.

Zijn er ook mods om het verkeer realistischer te laten rijden? Dat ze verkeerd rijden bijvoorbeeld of ongelukken veroorzaken etc? Ik heb traffic manager geinstalleerd maar dat zit er niet in volgens mij, wel dat ze te hard kunnen rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 15-11-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27
Ik heb een SFF PC (small form factor pc) met de volgende specs:

Core i5-3470
8 GB geheugen

Dit is is voldoende voor de recommend specs volgens https://www.systemrequire...nts/cities-skylines/12489

Nu ben ik op zoek naar een externe videokaart, ik kwam op de volgende uit: pricewatch: Asus Radeon RX 550 4G GDDR5

Kan ik hiermee Cities Skyline vloeiend full hd spelen?

[ Voor 43% gewijzigd door Isane op 16-11-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:52:

de koningstunnel (die bij centraal station) is idd een soort t splitsing onder de grond

nog iets voor mods om toe te voegen als het daadwerkelijk niet werkt.

volgens mij nooit geprobeerd

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 17-11-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ook weer eens het spel aangeslingerd.
Meteen hele Zaterdag weg. :+
Alle mods aan, inclusief 81 tiles, nieuwe stad.

Klacht: Dik drie kwartier aan "New Building Available"-meldingen. _O-

Splitsingen in wegen onder de grond (a la Koningstunnel) gewoon te doen. Even getest. :P
Dacht ik al, maar was toch wel benieuwd of ik kippig was/ben. :+

Fast load mod ziet ongeveer 500 van 1500 assets niet meer.
Dat vind ik dan weer vreemd. :?
En ik merkte dat sommige gebouwen vanaf een afstandje en/of onder een bepaalde hoek/view verdwijnen. Leeg plot. Inzoomen/draaien van POV maakt ze weer zichtbaar.

Verder weer ultiem lol. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Isane schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:33:
Ik heb een SFF PC (small form factor pc) met de volgende specs:

Core i5-3470
8 GB geheugen

Dit is is voldoende voor de recommend specs volgens https://www.systemrequire...nts/cities-skylines/12489

Nu ben ik op zoek naar een externe videokaart, ik kwam op de volgende uit: pricewatch: Asus Radeon RX 550 4G GDDR5

Kan ik hiermee Cities Skyline vloeiend full hd spelen?
Sure. Maar ook weer niet, als je alle 81 tiles unlocked, een stad met miljoenen inwoners bouwt en de game volstampt met mods, assets en dlcs krijg je iedere pc wel op zijn knieën. Ik heb vergelijkbare specs en bij mij draait de game prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
HMC schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:14:

Splitsingen in wegen onder de grond (a la Koningstunnel) gewoon te doen. Even getest. :P

En ik merkte dat sommige gebouwen vanaf een afstandje en/of onder een bepaalde hoek/view verdwijnen. Leeg plot. Inzoomen/draaien van POV maakt ze weer zichtbaar.

Gaaf die tunnel, ben wel benieuwd, gebruik je dan een asset om de tunnel gerenderd te krijgen? Standaard doet C:S dit niet.

Wat ik overigens altijd vervelend vind als ik zo’n tunnel wil maken is dat de uiteindes van de tunnel altijd zo standaard beton zijn. Zo kunnen we de koningstunnel nooit namaken natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

engessa schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:14:
[...]
Sure. Maar ook weer niet, als je alle 81 tiles unlocked, een stad met miljoenen inwoners bouwt en de game volstampt met mods, assets en dlcs krijg je iedere pc wel op zijn knieën. Ik heb vergelijkbare specs en bij mij draait de game prima.
Hier lijkt een stad met ruim 250k inwoners (en de nodige mods/assets) al wat te veel te zijn voor mijn pc (loopt dan niet geheel vloeiend), al weet ik vooralsnog niet zeker waar de beperking zit daar zowel de CPU, RAM en GPU verre van 100% belast worden :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is natuurlijk een reden dat ze het daar bij Paradox tot 9 tiles hebben beknot. ;)
Het is leuk dat we er 25 of zelfs 81 kunnen unlocken, maar dit is puur "experimenteel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
HMC schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:14:

raar, net nog een keer getest met vertakking in tunnel en nu werkt het perfect. wss wilde niemand die andere route in. Tof
Raven schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:51:
[...]

Hier lijkt een stad met ruim 250k inwoners (en de nodige mods/assets) al wat te veel te zijn voor mijn pc (loopt dan niet geheel vloeiend), al weet ik vooralsnog niet zeker waar de beperking zit daar zowel de CPU, RAM en GPU verre van 100% belast worden :?
Ik heb dezelfde cpu maar loopt ook niet lekker. In task manager kan je trouwens cpu niet goed checken. Las ergens dat 30% niet betekent dat de cpu core NIET 100% benut is. Kan zijn dat 30% toch een aantal cores 100% is.

Als je een fix vindt om het soepeler te laten draaien hoor ik het graag

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerVincent op 17-11-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TweakerVincent schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb dezelfde cpu maar loopt ook niet lekker. In task manager kan je trouwens cpu niet goed checken. Las ergens dat 30% niet betekent dat de cpu core NIET 100% benut is. Kan zijn dat 30% toch een aantal cores 100% is.

Als je een fix vindt om het soepeler te laten draaien hoor ik het graag
Ik hou 't via AIDA64 en de Alphacool USB LCD in de gaten, hoef dus niet naar taakbeheer te switchen O-)
offtopic:
Alle cores (incl HT) worden incl temp op het display apart vermeld, CPU clock, RAM gebruik, GPU load en clock en netwerkverkeer. Is nog een klein deel van het USB display ongebruikt, geen idee wat daar neer te zetten :P

Een goedkoper en kleurrijker alternatief is https://www.ebay.com/itm/121267744346

Maar terug naar de performance, kwam https://www.reddit.com/r/...ulticore_cpu_performance/ tegen, zou het HT kunnen zijn dat op de een of andere manier dwarsligt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Raven schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:57:
[...]

Ik hou 't via AIDA64 en de Alphacool USB LCD in de gaten, hoef dus niet naar taakbeheer te switchen O-)
offtopic:
Alle cores (incl HT) worden incl temp op het display apart vermeld, CPU clock, RAM gebruik, GPU load en clock en netwerkverkeer. Is nog een klein deel van het USB display ongebruikt, geen idee wat daar neer te zetten :P

Een goedkoper en kleurrijker alternatief is https://www.ebay.com/itm/121267744346

Maar terug naar de performance, kwam https://www.reddit.com/r/...ulticore_cpu_performance/ tegen, zou het HT kunnen zijn dat op de een of andere manier dwarsligt?
ik snap ook niet waarom mijn cpu zo slecht performed in het spel. Reinstall windows lost niks op (was voor iets anders bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27
engessa schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:14:
[...]
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Raven schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:57:
[...]

offtopic:

HT kan je met affinity (on even cores) uitzetten maar dat maakt niks uit bij mij.

Als ik mijn cpu overclock maakt het ook niks uit. Maar dat komt natuurlijk doordat hij maar 30% gebruikt. Op internet lees ik veel soortgelijke problemen maar nergens een fix :(

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 18-11-2018 18:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuwe stad begonnen. Alle mods aan, inclu 81 tiles. Neo Tokyo. Moet een hels kabaal worden, a la Akira. :P
Maar...de Mat '54 van @VOODOO_WILLIE rijdt alvast z'n rondjes.

MAT 54

• mschol
  • Niet online
bij mij start cities skylines helemaal niet meer op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHljpTO.png

Nieuwere videokaart drivers geven niet de gewenste oplossing.. ;(

https://pastebin.com/EmSY4ZBE (output_log.txt)
https://pastebin.com/G7myXd77 (error.log)

iemand een idee waarom de game niet start?

gebruikte hardware is een i7 6700k + 24GB ram + GTX 1080
hierop draait Windows 10 pro

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 29-11-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik denk dat je geheugen kapot is. Even een memoryscan uitvoeren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

mschol schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:35:
bij mij start cities skylines helemaal niet meer op
Ik denk dat de volgende regel uit de error.log de 'smoking gun' is: Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
Dit wekt de suggestie dat je geheugen tot over de rand volloopt tijdens het laden, waardoor de game crasht.

Maar 24GB RAM is op zich niet misselijk, en op papier ruim voldoende voor een zwaar gemodificeerde versie van C:SL (ik heb zelf bijvoorbeeld 16GB icm. ruim 2250 assets en mods uit de Workshop - draait als dikke fecaliën door een trechter, maar de boel crasht niet)
Hoeveel mods en custom assets uit de Workshop gebruik je? Heb je naast de game nog andere geheugen-intensieve programma's of processen draaien? Heb je je reepjes RAM wel eens getest op defecten?

Edit: als dit probleem van de een op de andere dag is begonnen, dan zou je kunnen proberen je laatst nieuw toegevoegde Workshop-items weer eens te verwijderen. Wellicht heb je net iets gesubbed dat incompatibel blijkt met wat je reeds had? Ook zou je op de harde schijf de Workshop-folder eens kunnen opzoeken en sorteren op datum van nieuw naar oud: wellicht is onlangs een van je mods geupdate en bevat de update fouten, of clasht de update met andere mods?

[ Voor 21% gewijzigd door w00t00w op 06-12-2018 15:41 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welnee, RAM is helemaal niet kapot. (Alhoewel ik niet kan zien wanneer je laatst online was :P )
Als het echt allemaal in de soep loopt kan je proberen alle mods/assets uit te zetten. (good luck :P ) of gewoon het spel opnieuw installeren.
Rotkarwei, zeker, maar dat je hardware defect is vanwege een enkele log van een spelletje weiger ik te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:56
Ben een nieuwe stad begonnen,
Ik had veel probelemen met water, dit is gelukkig opgelost.
Alleen nu het volgende probleem, ik zit vast op 77k inwoners. Mijn winkels groeien wel (langzaam) en mijn industrie neemt zelfs af.
Ik weet niet goed hoe ik dit fix. alle standaarden liggen hoog qua parken en dekking van diensten.
openbaar vervoer is gratis en er zijn weinig verkeers problemen.
Heeft er iemand tips om meer inwoners aan te trekken.
Tax staat op 10% is net gezakt was voorheen 11%

Verder heb ik veel high density

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-10 10:56
@Verwijderd wachten... Waarschijnlijk zijn er veel senioren aan het sterven en worden er weinig baby's geboren. Hierdoor blijft het inwonersaantal een tijdje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik zit klem. :(
Stad is nu rond de 260.000 inwoners groot en ik lijk maar niet over de 300.000 heen te kunnen komen.

Mijn landbouwgebieden die eerst *vol* stonden, lopen leeg. Mijn industriegebied (ik heb er 1), is leeg. Forrestry klaagt dat er te weinig afnemers zijn, commercial klaagt over te weinig afnemers en financieel gezien is het allemaal net op het randje.

Ergens twijfel ik over het beginnen van een compleet nieuwe stad (maar voordat ik ook maar in de buurt ben van de 260.000 ben ik dagen en weken verder), dus liefst zou ik deze stad ver door de 300.000 heen trekken én maandelijks dusdanig veel cashflow hebben dat ik hele gebieden kan herzien. (Er zijn wat gebieden die ik op termijn een grondige verbouwing wil geven, maar als ik dat nu doe is het waarschijnlijk met een uurtje op high-speed klaar en is de stad failliet.)

Ik speel overigens op een maxed-out map met een aantal mods, dus ruimte zat voor een stad met 500.000 inwoners en denk dat de miljoen op deze oppervlakte ook nog wel haalbaar moet zijn, maar eerst die dreaded 300.000 maar eens voorbij en een heftige inkomstenstroom genereren.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:04:
Ik zit klem. :(
Stad is nu rond de 260.000 inwoners groot en ik lijk maar niet over de 300.000 heen te kunnen komen.

Mijn landbouwgebieden die eerst *vol* stonden, lopen leeg. Mijn industriegebied (ik heb er 1), is leeg. Forrestry klaagt dat er te weinig afnemers zijn, commercial klaagt over te weinig afnemers en financieel gezien is het allemaal net op het randje.

Ergens twijfel ik over het beginnen van een compleet nieuwe stad (maar voordat ik ook maar in de buurt ben van de 260.000 ben ik dagen en weken verder), dus liefst zou ik deze stad ver door de 300.000 heen trekken én maandelijks dusdanig veel cashflow hebben dat ik hele gebieden kan herzien. (Er zijn wat gebieden die ik op termijn een grondige verbouwing wil geven, maar als ik dat nu doe is het waarschijnlijk met een uurtje op high-speed klaar en is de stad failliet.)

Ik speel overigens op een maxed-out map met een aantal mods, dus ruimte zat voor een stad met 500.000 inwoners en denk dat de miljoen op deze oppervlakte ook nog wel haalbaar moet zijn, maar eerst die dreaded 300.000 maar eens voorbij en een heftige inkomstenstroom genereren.

Iemand tips?
Pics or it didn't happen... oOo
@Joramk zei al wachten.
Dat is soms gewoon echt waar.
En natuurlijk goeie verbindingen tussen de verschillende gebieden en naar buiten je stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HMC schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:30:
[...]
Pics or it didn't happen... oOo
@Joramk zei al wachten.
Dat is soms gewoon echt waar.
En natuurlijk goeie verbindingen tussen de verschillende gebieden en naar buiten je stad.
Ik kan best zo een screenshot maken en uploaden. :)

Maar wachten helpt helaas niet, ik heb nu voor het eerst in maanden weer wat uren aan Cities:Skylines gespendeerd en het blijft continu steken tussen de 260 en 280, met af en toe een deathwave. De 300 lijk ik maar niet te kunnen bereiken.

Wat ik ook raar (en heel vervelend) vind is dat mijn enige échte industriegebied compleet leeg is gelopen terwijl er pal naast een hele woonwijk is met laaggeschoolde workers. ("School's Out" policy, lage ground value, etc.) Die woonwijk staat vol, maar het industriegebied is leeg.

Verschillende gebieden zijn verbonden met een Y-vormige centrale snelweg. Ik heb de kaart opgedeeld in grofweg 5 woon- en werkgebieden met ieder hun eigen karakter en stratenplan.

Zeker niet 100% tevreden en het is nogal organisch gevormd plus dat ik op eeen aantal plekken fouten heb gemaakt die lastig of niet te herstellen zijn. (Ergens een kanaal gegraven. Als ik dat kanaal weg haal en opnieuw wil graven overstroomt het halve gebied tijdelijk maar zit ik ook in de ellende met mijn bruggen en metro onderdoorgangen. Dat kanaal is sowieso ellendig, het verloopt qua hoogte. Ik heb fresh water outlets op het hoogste punt geplaatst om te zorgen dat er water in het kanaal blijft. Lelijke oplossing maar het werkt.)

En tja, nu dus die stagnatie van rondom de 260.000 inwoners en dusdanig magere financiële + dat ik niet echt rigoreuze verbouwingen van de stad kan doen. 1 serieuze misser en ik kan compleet opnieuw beginnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het je eerste stad? Soms moet je 'em inderdaad gewoon vaarwel zeggen en een nieuwe beginnen.
Echte tips kan ik je niet geven. Je beschrijft de werking van het spel goed genoeg. Het is allemaal helaas niet perfect geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
w00t00w schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat de volgende regel uit de error.log de 'smoking gun' is: Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
Dit wekt de suggestie dat je geheugen tot over de rand volloopt tijdens het laden, waardoor de game crasht.

Maar 24GB RAM is op zich niet misselijk, en op papier ruim voldoende voor een zwaar gemodificeerde versie van C:SL (ik heb zelf bijvoorbeeld 16GB icm. ruim 2250 assets en mods uit de Workshop - draait als dikke fecaliën door een trechter, maar de boel crasht niet)
Hoeveel mods en custom assets uit de Workshop gebruik je? Heb je naast de game nog andere geheugen-intensieve programma's of processen draaien? Heb je je reepjes RAM wel eens getest op defecten?

Edit: als dit probleem van de een op de andere dag is begonnen, dan zou je kunnen proberen je laatst nieuw toegevoegde Workshop-items weer eens te verwijderen. Wellicht heb je net iets gesubbed dat incompatibel blijkt met wat je reeds had? Ook zou je op de harde schijf de Workshop-folder eens kunnen opzoeken en sorteren op datum van nieuw naar oud: wellicht is onlangs een van je mods geupdate en bevat de update fouten, of clasht de update met andere mods?
ik heb *iets* gedaan waardoor hij het weer deed, ik weet helaas niet direct meer wat;
wellicht heb ik oplossing elders gepost, ik kom hier vanavond op terug.

wat ik wel ondervonden heb is dat 24GB uiteindelijk niet genoeg was (al moet de game dan gewoon wel starten) , LoadingScreenMod rapporteert 24,19GB usage (met een upgrade naar 48GB, kan ik weer even vooruit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

HMC schreef op maandag 24 december 2018 @ 08:49:
Is het je eerste stad? Soms moet je 'em inderdaad gewoon vaarwel zeggen en een nieuwe beginnen.
Echte tips kan ik je niet geven. Je beschrijft de werking van het spel goed genoeg. Het is allemaal helaas niet perfect geprogrammeerd.
De vierde uit mijn hoofd en het is zeker geen perfecte stad maar dat is een échte stad ook niet. :)
Ik heb 'm zo gemodelleerd dat ik het zelf leuk vind en dus met substeden gewerkt die ook wat verder weg liggen. Eigenlijk bouw ik 5 steden op 1 map.

Ik game relatief weinig.

Heb wel hard gezocht op hoe dit te voorkomen en de volgende bump te maken, maar kan weinig dingen vinden. Het verkeer lijkt het allemaal vrij goed te doen (klein beetje file maar niet extreem), in alle gebieden liggen residential, commercial en industrial (of offices) redelijk bij elkaar in de buurt, ik ben aan het experimenteren met forrestry. Wil nog experimenteren met farming industry, de stap naar meer complexe industrie durf ik pas te maken als ik echt een forse inkomensstroom heb.

Er zijn overal verbindingen naar de buursteden (off-map), zowel boot als vliegtuig als trein als highway. Tussen de gebieden liggen zowel snelwegen als spoorlijnen. (Hoewel 1 gebied geen spoorlijn heeft.)

Van dat industriegebied en mijn farmland plus forrestry (ik heb nog een forrestry gebied zonder forrest industry, industries heb ik pas vorige week toegevoegd) snap ik helemaal niets. In het begin was het daar ram vol, nu staat het compleet leeg.

Is er wellicht ergens nog een goede howto te vinden of zijn er specifiek dingen die nuttig zijn hier in het topic te melden over mijn stad zodat wellicht iemand kan pointen welke denkfout ik maak waardoor ik de leap naar 300K+ niet kan maken? Lijkt me erg leuk de komende dagen die 300K grens eens flink te doorbreken en er is nog heel veel ruimte op de kaart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joramk
Wat tips:
- Gebruik je de mod 'Super demand'? Zet die uit, zorg alleen maar voor choas en je weet niet meer waar echt vraag naar is.
- Zorg ervoor dat je traffic flow minimaal 78-81% is, anders worden goederen niet meer geleverd aan winkels, hulpdiensten staan vast, mensen staan continu in de file etc...
- Zorg voor een goede verdelen van hoeveelheid Industrie/winkel/kantoren/woningen, anders gaat een bepaalde sector zeuren of wordt het heel druk op de weg met im-/export van producten oid.
- vervangen low density door Appartmenten, hier wonen meer mensen op minder ruimte (die mensen werken dan vaak in een kantoor ipv in fabrieken)

Misschien hebben jullie er wat aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm. Iets te enthousiast in de weer gegaan met een broken asset. :(

Misschien een goed excuus om een groot deel van mijn mods te strippen en relatief plain een nieuwe map te beginnen. Dat blijft toch wel hét nadeel van werken met een buttload aan mods, ooit verliest de developer zijn interesse en opeens zit je met kapotte savegames. Zeker als het gaat om mods die daadwerkelijk assets toevoegen aan je game.

Wellicht dat ik het nog kan fixen en anders disable ik het gros en begin ik lekker overnieuw.

GEFIXT!

Ik zag naast mijn savegame opeens de knop "Subscribe All" zitten en *tadaa*.
An-sich niet erg als het niet gelukt was, maar ook wel leuk dat ik nu toch verder kan met mijn bestaande savegame ook al valt daar genoeg te fixen.

[ Voor 19% gewijzigd door unezra op 24-12-2018 12:43 . Reden: GEFIXT! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 16:54

Davidson

Porsche fan

HMC schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:37:
Nieuwe stad begonnen. Alle mods aan, inclu 81 tiles. Neo Tokyo. Moet een hels kabaal worden, a la Akira. :P
Maar...de Mat '54 van @VOODOO_WILLIE rijdt alvast z'n rondjes.

[Afbeelding: MAT 54]
Ziet er wel vreemd uit hoor, een Hondekop tussen de palmbomen :P
Daarnaast zie ik het niet goed aflopen gezien het naast de rails rijdt :+

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_O- Ja, dat gaat niet helemaal goed, maar dat is ook zo met normale treinen. Alleen die zijn langer, dus zie je het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Potverdepotver.

Had ik eindelijk die game opgestart, krijg ik een *giga* deathwave over me heen. Van 270K naar 150K.
Fin, even door laten pruttelen, toen ik weer in de + zat qua inkomsten en cims heb ik 'm maar afgesloten. Later deze week verder prutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
@w00t00w @Webgnome @HMC

oplossing was dit:
https://forum.paradoxplaz...ch.1122449/#post-24720726

in het kort: citirix reciever (nieuwe versie is citrix workplace) was geupdate en dat bijt met alle unity games kennelijk;
Citirix reciever gedowngrade en voila het werkte weer

mods haden ook wel een kleine issue later ivm overbodige mods die wel uit de workshop waren gehaald maar dus lokaal nog bestonden, dus moest even alle workshop content syncen, daarna met log van LoadingScreenMod de rest van de fouten eruit gehaald (missende assets enzo)

[ Voor 28% gewijzigd door mschol op 24-12-2018 21:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zo!
Vandaag besloten een compleet nieuwe stad te beginnen op een nieuwe map.
De map die ik heb gekozen: Rotterdam - Zuid-Holland, NL
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=428345723

Ik ga zo'n beetje álle mods uitschakelen, op 81 tiles en wat andere "noodzakelijke" mods na.
"Roads For NeExt2" laat ik bewust uit, die schijnt regelmatig voor ellende te zorgen. Sowieso zo veel mogelijk Steam Workshop spul uit, dat heeft me te veel ellende opgeleverd. Ik wil het eens redelijk vanilla proberen.

Wat ik sowieso aan zet:
- 81 tiles (unlock all for free)
- Automatic Bulldoze
- Clouds & Fog Toggler
- Enble Achievements (alles free & unlocked)
- Extended Building Information
- Extra Landscaping Tools
- Find It!
- Fine Road Tool
- Traffic Manager: President Edition
- Unlimited Oil & Ore
- Unlimited Soil
- Unlock All
- Unlock All + Wonders & Landmarks

Verder geen Steam Workshop Styles, wel hou ik nog wat assets.

We zien wel hoe het gaat. :)

EDIT1:
- Network Extentions zijn toch nodig voor een aantal assets.
- Loading Screen Mod toegevoegd (thnx @mschol)
- Zoom ben ik kwijt, eens zien waar dát ook alweer zat (want ik wil wel vol uit kunnen zoomen met 81 tiles)

EDIT2:
Toegevoegd:
EnhancedZoomContinued - https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1406625743

(Niet vergeten "Depth Of Field" in de game uit te zetten, anders is het 1 grote blur-bende.)

Krijg wel een bende van assets die niet geladen kunnen worden maar die heb ik in de game toch niet nodig en de ExtendedBuildingInformation geeft een foutmelding maar die lijkt niet kritiek dus ik ga het er maar mee proberen.

Alle tiles unlocked, stad "Groot Rotterdam" opgeslagen, here we go!

EDIT3:
- "Precision Engineering" toch maar aangezet. Zonder dat mis ik té veel informatie. :)
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=445589127

Goed, herstart van de game, beginnen met Rozenburg én de OSM + GoogleMaps kaart er bij.
Gáááááán!

[ Voor 34% gewijzigd door unezra op 29-12-2018 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

WOW!
Wat is die "Rotterdam - Zuid Holland" een gave map om op te spelen!

Gisteren Rozenburg en Maassluis uit de grond gestampt. Nu bezig met Rotterdam. Natuurgetrouw word het niet en dat hoeft ook niet maar voor een deel zit ik wel met Google Maps en OSM er naast om wat basisdingen min of meer geografisch correct te krijgen.

34.000 inwoners nu, wekelijkse + van €18.000 en een totaal banksaldo van €3.500.000. (Dat laatste omdat ik flink aan de sleutel ben geweest om het centrum van Rotterdam te bouwen, anders was het meer geweest.)

Leuk leuk. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• unezra

unezra

HMC schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:11:
Enjoy dude! oOo
Nog wat screens? :D
Was ze net aan het maken. :)

Volledige map (max uitgezoomed, de map zelf is nog wat groter):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rImZQAhpK4NAwmCkEEcQJead/full.jpg

Rotterdam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sCRHrsPoLsVNMojMeknuMXu0/full.jpg

Rozenburg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nMT1eGYhReR0K9IEH8F1xxN3/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 30-12-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramk
@unezra ziet er mooi uit! In de steamworkshop zijn veel Rotterdamse gebouwen te vinden, dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:54
@unezra Wat een bazen stad is dat zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Pagina: 1 ... 29 ... 64 Laatste