Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Joramk schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:42:
@unezra ziet er mooi uit! In de steamworkshop zijn veel Rotterdamse gebouwen te vinden, dus dat is mooi.
Ja, al probeer ik zo min mogelijk mods en Steam assets te gebruiken. Stad ziet er minder mooi uit op die manier, maar het voorkomt de ellende die ik heb met mijn oude stad. :) (Die toch al op de schroothoop moest, ik was d'r wel een beetje klaar mee.)

Krijg nog wel 2 errors bij het laden, maar die lijken niet te maken te hebben met assets die ik gebruik dus da's geen probleem. (Verder gebruik ik exact de mods die ik hier boven omschreef plus die loading screen mod.)
tvanzal schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:35:
@unezra Wat een bazen stad is dat zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dat gaat nog wel even duren. :) In het nieuwe jaar ook weer hard bezig met muziek, dat heb ik weer een paar weken wat verwaarloosd en da's zonde. Stad zit nu rond de 45.000 alleen heb ik ergens een *huge* traffic probleem dat ik eigenlijk moet oplossen en waarvan ik de oplossing niet zie.

Dat probleem zit in de verbinding tussen Rozenburg en Maassluis, daar gaat veel te veel verkeer overheen waardoor het in Maassluis en op die brug helemaal dicht slibt. Een van dé oplossingen zou een 2e brug bouwen zijn, of een tunnel, maar zover ik weet liggen die er in het echt ook niet dus daar wil ik de waarheid niet te veel geweld aan doen. :) (Het hoeft zeker niet 100% natuurgetrouw te zijn, dat kan ook niet. Maar een complete brug over of tunnel onder de Maas waar die niet ongeveer hoort vind ik te ver gaan.)

Fin, daar moet ik nog een keer op puzzelen.

Ben eergisteren verder gegaan met het ontwikkelen van Rotterdam, met name het centrum. Dat loopt leuk. Ook meteen de verbinding tussen Rotterdam Zuid en de A15 aangelegd. Zeg maar de weg door Charlois heen: https://www.google.nl/map...2!3d51.904422!4d4.2471328

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-10 12:27
Tof! Leuke uitdaging om het zo natuurgetrouw mogelijk te doen, zeker met het verschil in schaal kan ik me voorstellen dat dat soms best lastig is :)
unezra schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:25:
Stad zit nu rond de 45.000 alleen heb ik ergens een *huge* traffic probleem dat ik eigenlijk moet oplossen en waarvan ik de oplossing niet zie.

Dat probleem zit in de verbinding tussen Rozenburg en Maassluis, daar gaat veel te veel verkeer overheen waardoor het in Maassluis en op die brug helemaal dicht slibt. Een van dé oplossingen zou een 2e brug bouwen zijn, of een tunnel, maar zover ik weet liggen die er in het echt ook niet dus daar wil ik de waarheid niet te veel geweld aan doen. :) (Het hoeft zeker niet 100% natuurgetrouw te zijn, dat kan ook niet. Maar een complete brug over of tunnel onder de Maas waar die niet ongeveer hoort vind ik te ver gaan.)

Fin, daar moet ik nog een keer op puzzelen.
In het echt zit daar geen brug, is het niet handiger om die achterwege te laten en alleen de snelweg-optie te geven? Dan moet men wel een stuk omrijden maar anders is het denk ik niet echt houdbaar, ik vermoed dat de huidige brug ook voor Vlaardingen de kortste route zal zijn.

Andere optie is om alvast vooruit te lopen op de Blankenburgtunnel (https://www.youtube.com/watch?v=0wz_ec_vIlY), die is over 6 jaar klaar ;)

Ik zou denk ik voor de tunnel gaan, en die alleen aansluiten op de snelwegen zonder onderbreking voor lokaal verkeer. De normale afritten langs de snelwegen moeten dan het bestemmingsverkeer verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Logico schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:17:
Tof! Leuke uitdaging om het zo natuurgetrouw mogelijk te doen, zeker met het verschil in schaal kan ik me voorstellen dat dat soms best lastig is :)
Compleet niet te doen zelfs omdat de verhoudingen totaal anders zijn.
Het standaard treinstation heeft bijvoorbeeld 6 sporen en is zo groot als de halve binnenstad van Rotterdam. :) Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Ook ben ik vrij in de plaatsing van allerlei utillities. Probeer wel een beetje zaken op een logische plaats neer te gooien, maar kijk niet voor ieder wissewasje op de kaart.

Overigens met OpenTTD doe ik dat ook het liefst. De kaart van NL (er is een heel goede BeNeLux kaart) is heerlijk! Spoorlijnen aanleggen met de NS/Prorail kaart er naast. Ook dat gaat lang niet altijd natuurgetrouw maar de basis is wel écht.
[...]
In het echt zit daar geen brug, is het niet handiger om die achterwege te laten en alleen de snelweg-optie te geven? Dan moet men wel een stuk omrijden maar anders is het denk ik niet echt houdbaar, ik vermoed dat de huidige brug ook voor Vlaardingen de kortste route zal zijn.
Verdomd! Ik dacht écht dat ik daar een brug had gezien!
Nee, er is een veerpont, maar geen brug zie ik nu...

https://www.google.nl/maps/@51.9099407,4.2492962,15.21z

Ok, dan moet ik vandaag of morgen eens de game saven, brug slopen en zien of de boel een beetje blijft leven. :) Er zit 6 miljoen ik kas, ik heb wel *iets* vlees op de botten.
Andere optie is om alvast vooruit te lopen op de Blankenburgtunnel (https://www.youtube.com/watch?v=0wz_ec_vIlY), die is over 6 jaar klaar ;)

Ik zou denk ik voor de tunnel gaan, en die alleen aansluiten op de snelwegen zonder onderbreking voor lokaal verkeer. De normale afritten langs de snelwegen moeten dan het bestemmingsverkeer verzorgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/0wz_ec_vIlY/maxresdefault.jpg

Hmmm, dat is zéker interessant. Inderdaad geen breakout voor lokaal verkeer, enkel snelweg. Leuke optie!
Nu gaat namelijk al dat lokale verkeer over die brug heen, maar word die brug ook gebruikt voor interlokaal verkeer. Tja, dan gaat het wel kapot. :) Plus dat opeens iedereen uit Maassluis via die brug het Europoort gebied in wil rijden om te werken. (De Botlek heb ik nog niet ontsloten. Daar heb ik een paar energiecentrales neergelegd en wat afvalverwerking. Geen industrie nog.)

Helaas morgen overdag werken, maar heb zo het idee dat ik morgenmiddag iets eerder naar huis ga als het kan. :) Of gewoon een middag vrij neem en alleen bereikbaar ben voor noodgevallen. (Vrouw is niet thuis, dus donderdagmiddag en vrijdag alle ruimte om even flink verder te bouwen.)

Thx voor je suggesties, het gaat spannend worden die complete brug te slopen (stom dat ik dat niet heb gezien, dat is best cruciaal), maar wel heel leuk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zo! Ben d'r even klaar mee. :) (Voor nu dan.)

Tunnel is gebouwd, flink wat ander spul, nu een berg gridlocks maar dat los ik later wel een keer op.

Groot gebied rond om de tunnel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/edas34ONPtIkkxkQD0K30osn/full.jpg

De complete map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RuCcwVCH72h1MUweXlt8VUvO/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

mschol schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:12:
@w00t00w @Webgnome @HMC

oplossing was dit:
https://forum.paradoxplaz...ch.1122449/#post-24720726

in het kort: citirix reciever (nieuwe versie is citrix workplace) was geupdate en dat bijt met alle unity games kennelijk;
Citirix reciever gedowngrade en voila het werkte weer
Wat bij mij ook werkte is de UWP versie van Citrix Workspace gebruiken (windows store) in plaats van de win32 versie.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Shabbaman

Got love?

unezra schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:27:
Plus dat opeens iedereen uit Maassluis via die brug het Europoort gebied in wil rijden om te werken.
Het wordt een toltunnel, dus je zou er een tolpoortje neer kunnen zetten en absurd veel tol vragen. Dat lost dat probleem wel op.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18
Speelt iedereen cities hier op een PC? Ik twijfel namelijk om de PS4 versie te halen.. Op de pc draait het niet zo lekker heb een simpel zakelijk laptopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 00:10
Je kunt ook via Geforce now of dergelijke diensten op je pc spelen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shabbaman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:25:
[...]
Het wordt een toltunnel, dus je zou er een tolpoortje neer kunnen zetten en absurd veel tol vragen. Dat lost dat probleem wel op.
Vast, maar dan is het volgende probleem dat ik weer ergens een workforce moet maken die in de Botlek en Europoort gaan werken. :)

Net terug van een paar dagen Londen, dus er niets meer mee gedaan. Word sowieso een beetje gallisch van die verkeersopstoppingen. Vlak voor Londen een deel van mijn rotondes vervangen door kruisingen (schijnt beter te zijn qua doorstroming dan rotondes, ook omdat Cims extreem vroeg rijbaan kiezen en dus op een 6-baans rotonde met 2x3 rijbanen naar de rotonde, vaak maar 1 rijbaan echt gebruikt word), maar het blijft ellende. Zit onder de 60% doorstroom gemiddeld. Toch eens goed kijken of er zinvolle oplossingen zijn.
michaeltjeh1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:14:
Speelt iedereen cities hier op een PC? Ik twijfel namelijk om de PS4 versie te halen.. Op de pc draait het niet zo lekker heb een simpel zakelijk laptopje.
Je hoort nogal wat geklaag over de PS4 versie, met name op gebied van mods. Op PC heb je inderdaad wel wat power nodig om het echt lekker te laten draaien, zeker met grotere maps en veel cims. (Ik knutsel op een 81 squares map, alle vierkantjes unlocked. Maakt het spelen véél leuker en je kunt zo leuk met meerdere steden werken of met een stad en een bende voorsteden en dorpen. Vind ik persoonlijke leuker dan 5 vierkantjes en klaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zijn er nog goede howto's voor het voorkomen van traffic jams?

Google is groot, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil toch wel graag verder met die stad én mijn flow boven de 70% krijgen. (Zonder dat ik mijn complete budget op maak aan openbaar vervoer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:17:
Zijn er nog goede howto's voor het voorkomen van traffic jams?

Google is groot, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en wil toch wel graag verder met die stad én mijn flow boven de 70% krijgen. (Zonder dat ik mijn complete budget op maak aan openbaar vervoer.)
Als je een stad natuurgetrouw na wilt maken, kan je die natuurlijk niet in één keer "schilderen".

Je zal dan ook rekening moeten houden met hoe de stad en de omliggende gebieden zijn gegroeid/geëvolueerd in de jaren/decades/eeuwen. :)

Ik snap wat je probeert te doen, maar die regio heeft een kleine honderd jaar, zoniet meer, aan veranderingen ondergaan.
Ik kan me goed voorstellen dat je in de prille fase van je project dan tegen beperkingen aanloopt. :)

De opties zijn:
Of je speelt de regio als een historsich verhaal, met al z'n vooruitgangen en stadvernieuwingen, inclusief afbraak en aanleg van oude/nieuwe gebieden/verbindingen, of je neemt voor lief dat zoals je het nu speelt er enige problemen zijn totdat je in de fase aankomt waar het meer strookt met hoe het NU is. :P

Good luck, en blijf vooral plaatjes posten. oOo

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@HMC Daar zeg je absoluut wat. Nu probeer ik niet volledig een historisch verhaal na te bootsen en doe ik de werkelijkheid wel wat geweld aan.

Ik ga niet precies kijken waar crematoria liggen, of commercial area's, maar probeer wel de echte industriegebieden grofweg op de juiste plek te krijgen en ook de doorgaande wegen als snelwegen en spoorlijnen min of meer accuraat te houden.

Ook kijk ik niet naar welke steden wanneer zijn ontwikkeld. Ik heb Rozenburg praktisch als eerste gebouwd samen met een stukje Europoort.

Heb er met deze stad wel steeds minder moeite mee complete gebieden in 1x weg te vagen. Hele woonwijken met de grond gelijk te maken om een weg te verleggen of het gebied een andere bestemming te geven.

Die toltunnel moet ik nog wel wat mee, als het echt een toltunnel word, is het misschien leuk dat ook nu te doen. Levert weer wat extra geld op en cims moeten er *toch* doorheen omdat er geen andere doorgaande weg is. :)

Alleen, Maassluis loopt nu dusdanig vol qua verkeer, dat ik daar echt wel een issue zie. Dat lijkt vooral met het stratenplan te maken te hebben en ik ben op zoek naar hints om zonder de werkelijkheid te veel geweld aan te doen (of enkel nog met 100% geoptimaliseerde grids te werken), de flow iig een beetje redelijk te krijgen.

Fin, misschien toch wat meer OV inzetten. In werkelijkheid ligt dat er toch ook. (Er loopt al een spoorlijn tussen Rotterdam en Maassluis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, als Maassluis *nu* een probleem vormt, dan gewoon wat extra wegen eromheen/eroverheen/eronderdoor, die je later gewoon weer kan weghalen.
Ja toch? Niet dan? Nou dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HMC schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:35:
Mja, als Maassluis *nu* een probleem vormt, dan gewoon wat extra wegen eromheen/eroverheen/eronderdoor, die je later gewoon weer kan weghalen.
Ja toch? Niet dan? Nou dan. :P
Dat kan, maar ik denk dat ik het eerder in de layout zelf moet zoeken. Ik hoop dat ik er vanavond aan denk even een screenshot te maken van de bebouwde kom van Maassluis zodat je kunt zien waar het probleem met de traffic flow zit.

Zie wel dat ik die tolbooths prima bij Maassluis kan plaatsen, daar is plek zat en ze hoeven natuurlijk maar aan 1 kan van de tunnel. :) (Er zijn en komen geen tussentijdse op- en afritten.)

Kaartje dat nu nog in mijn post staat is niet actueel, daar liggen nog rotondes. Die 3 rotondes heb ik vervangen door kruisingen. Dat flowt wel beter dan rotondes, maar het is verre van ideaal. Ook in Rotterdam loopt het vast. (Ook daar weer op een rotonde, dus die ook maar eens slopen en vervangen door een kruising met stoplichten.)

Dat blijft suf. Ik was altijd in de veronderstelling dat een rotonde *beter* is voor de flow maar dat is het niet, hij schijnt slechter te zijn. :( Als dat inderdaad zo is, ga ik binnenkort maar eens flink wat rotondes slopen en vervangen door kruisingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Well, sinds het begin prijzen de makers rotondes aan, ipv kruisingen, maar persoonlijk heb ik er ook maar weinig succes mee gehad. :P Behalve als ze echt gigantisch groot zijn.

Het "voorsorteren" gaat zonder propere mods gewoon niet goed, zeker niet op kleinere rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HMC schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:46:
Well, sinds het begin prijzen de makers rotondes aan, ipv kruisingen, maar persoonlijk heb ik er ook maar weinig succes mee gehad. :P Behalve als ze echt gigantisch groot zijn.

Het "voorsorteren" gaat zonder propere mods gewoon niet goed, zeker niet op kleinere rotondes.
Dat is inderdaad een totale ramp. :(

Heb je prachtig een 6-baans rotonde, sorteren ze echt kilometers tevoren voor op één rijbaan en word je hele rotonde voor minder dan 1/6e benut. Totaal bagger dat. Ik heb die rotondes in Maassluis gesloopt en hoewel het nog niet perfect is, gaat het wel beter dan zonder rotonde omdat opeens wél alle 3 de rijbanen 1 kant op volledig worden benut.

Tja.

Heb wel nog gekeken naar verbeterde rotondes, maar die hebben ook allemaal redelijk wat ruimte nodig terwijl dat IRL ook niet zo is. Kortom, rotondes werken niet zo goed. (Al heb ik ze boven de snelwegen wel aangelegd, daar lijkt het allemaal wel vrij goed te werken. Alleen zijn die fors groter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

*oeps* In een poging de floods te counteren die mijn waterzuivering telkens teweeg brengt, dacht ik mooi het "sea level" iets te verlagen.

Gevolg: Sea level ver *boven* alles en mijn hele map in 5 minuten verzopen. Van 70.000 inwoners terug naar nul. :)

Gelukkig hebben we de savegame nog. (En voor nu denk ik dat ik die hele Delfse Waterzuivering maar even lekker verplaats naar de Noordzee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Ja lol, zoiets heb ik afgelopen weekend gehad waarbij ik een waterkrachtcentrale (dam) gebouwd had. Maar om die 'activeren' moet het water wel tot de rand staan, anders wekt ie geen stroom op..
Iets verderop de stroom het water niveau verhoogd. Ging goed.. Totdat het water na de dam iets te veel werd. Mijn halve stad onder water..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yep. :)
Ik baal wel van die Delftse waterzuivering though. :(

Had echt een uur zitten klooien met waar 'ie nu ongeveer moest komen en allerlei manieren geprobeerd om niet telkens half Den Haag en Delft onder water te zetten (stond nog geen bebouwing gelukkig). Geen succes. Die eco outlets pompen een gruwelijke berg water d'r uit en als je dat in kanaal dumpt, jammer, overstroomt de boel.

Er staan er nog 1 of 2 in Rotterdam in de Maas te lozen, misschien dat ik nog een andere plek ga vinden waar er een werkelijk in de buurt van het water staat.

Waterzuivering Delft is verplaatst naar waar Monster ongeveer ligt. Daar moet ik het voorlopig maar mee doen. :(

Da's het nadeel van een real-world-map, je weet dat je -tig consessies moet gaan doen en toch verzand je soms in uren priegelen om iets een beetje zoals in het echt te krijgen. Zonde van de tijd en energie. (Zo heb ik ook geen kanaal door Delft gegraven. Het ligt er vol, maar die kanalen zijn te breed en leveren weer allerlei andere ellende op. Misschien dat ik het een keer doe als ik genoeg cash heb en het me kan veroorloven / het niet erg vind dat Delft verzuipt. Tot die tijd laat ik het lekker zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
unezra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Dat kan, maar ik denk dat ik het eerder in de layout zelf moet zoeken. Ik hoop dat ik er vanavond aan denk even een screenshot te maken van de bebouwde kom van Maassluis zodat je kunt zien waar het probleem met de traffic flow zit.
Als ex Maassluizer zijnde zal ik in het kort uitleggen hoe het daar werkt.... keyword: openbaar vervoer.
Ken echt een hoop mensen die de auto gewoon hebben weg gedaan ivm spitsuren die vaak niet te teren zijn.

Je moet het zo bekijken, als Maassluizer werk je niet in Maassluis. Je werkt of in het Westland of in Rotterdam. Om Rotterdam te bereiken moet je langs drie grote steden rijden en dat is gewoon dramatisch...en dan heb ik het nog niet eens over parkeren.

Heb je in ieder geval al je trein, metro, tram, bus systemen?, er is dit jaar een metro neergezet.
https://hoekselijn.mrdh.nl/

De rede waarom bijv. Den Haag niet aantrekt om daar te werken is omdat je als student zijnde Den Haag moeilijk kan bereiken. Je moet als student met de trein naar Roterdam/Schiedam te gaan en dan naar Den Haag. De hele route die je aflegt is een drie hoek en volledig onlogisch. Dit is nu opgelost met de Hoekselijn, maar als je al stage loopt in Rotterdam en je gaat daar naar school jaren lang... dan is de kans groter dat je daar aan je eerste baan komt. Je hebt vanaf jongs af aan, gewoon meer connectie en bent meer gegrond in Rotterdam.

Grof gezegd.. van de 40.000 inwoners, 30.000 iedere dag naar Rotterdam.... voor Maassluis is openbaar vervoer essentieeel en niet weg te denken. Had zelf ook totaal geen zin om met de auto te gaan naar Rotterdam iedere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DragonChaser schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:19:
[...]
Als ex Maassluizer zijnde zal ik in het kort uitleggen hoe het daar werkt.... keyword: openbaar vervoer.
Ken echt een hoop mensen die de auto gewoon hebben weg gedaan ivm spitsuren die vaak niet te teren zijn.

Je moet het zo bekijken, als Maassluizer werk je niet in Maassluis. Je werkt of in het Westland of in Rotterdam. Om Rotterdam te bereiken moet je langs drie grote steden rijden en dat is gewoon dramatisch...en dan heb ik het nog niet eens over parkeren.

Heb je in ieder geval al je trein, metro, tram, bus systemen?, er is dit jaar een metro neergezet.
https://hoekselijn.mrdh.nl/
Oh, nice!
Ik twijfelde al of ik idd een metro zou doortrekken, maar als 'ie er echt is, is het de moeite waard dat ook gewoon te doen.

Trein had ik al, bus nog niet echt. (Vraag me wel af wat de trein nog doet als ik er een metro heb neergelegd maar er is maar 1 manier om daar achter te komen.)

Mijn probleem op dit moment met verkeer is vooral van/naar de Botlek/Europoort/Maasvlakte en Maassluis is mijn grootste stad op dit moment. De Botlek/Europoort/Maasvlakte met afstand het grootste industrieterrein. Nu nog met std. industrie, denk dat ik daar eens olie neer ga leggen. Net als in het echt. (In een gedeelte iig.)

Hmmm, die hoekse lijn is bovengronds. Misschien dat ik daar dan een trammetje van maak. Daar ga ik eens even over nadenken.
De rede waarom bijv. Den Haag niet aantrekt om daar te werken is omdat je als student zijnde Den Haag moeilijk kan bereiken. Je moet als student met de trein naar Roterdam/Schiedam te gaan en dan naar Den Haag. De hele route die je aflegt is een drie hoek en volledig onlogisch. Dit is nu opgelost met de Hoekselijn, maar als je al stage loopt in Rotterdam en je gaat daar naar school jaren lang... dan is de kans groter dat je daar aan je eerste baan komt. Je hebt vanaf jongs af aan, gewoon meer connectie en bent meer gegrond in Rotterdam.

Grof gezegd.. van de 40.000 inwoners, 30.000 iedere dag naar Rotterdam.... voor Maassluis is openbaar vervoer essentieeel en niet weg te denken. Had zelf ook totaal geen zin om met de auto te gaan naar Rotterdam iedere dag.
Goeie. Alleen dan eens kijken hoe ik de dat hele industrietterein ga ontsluiten zonder de werkelijkheid té veel geweld aan te doen.

Consessies blijven er though. Blijdorp heb ik wat groter gemaakt dan het op OSM is omdat het anders te klein zou worden. Daar lag een woonwijk, die heb ik compleet gesloopt. Heb wel netjes Blijdorp onder het spoor doorgelegd. Dat zijn dan details die ik heel leuk vind om te bouwen. :)

Denk dat ik vanavond maar wat ga gamen (en muziek maken) en dan eens wat screenshots uploaden. Deze kaart is echt té leuk, ook al staat het waterniveau eigenlijk wat te hoog waardoor ik regelmatig floods heb. Die lijken gelukkig beperkt invloed te hebben.

Kom net uit een deathwave en dikke negatieve spiraal (2 dagen geleden), die is nu omgebogen dus vanavond moet ik weer kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
unezra schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Oh, nice!
Ik twijfelde al of ik idd een metro zou doortrekken, maar als 'ie er echt is, is het de moeite waard dat ook gewoon te doen.

Trein had ik al, bus nog niet echt. (Vraag me wel af wat de trein nog doet als ik er een metro heb neergelegd maar er is maar 1 manier om daar achter te komen.)
Trein kan de capaciteit niet aan en de metro is voornamelijk er om connectie met hoek van holland te vergemakkelijken. Met zomer komen al die Schiedamers en Rotterdammers naar het strand en dan zijn er dagen dat de trein extreem vol zit. Tevens 1 van de belangrijkste verbetering is dat je direct met 1 metro zo wat bij je werk kan uitstappen ipv eerst met trein en dan metro.

Laten we zeggen dat deze lijn erg nodig was in Maassluis, jammer dat ik er niet meer woon.

Afbeeldingslocatie: https://hoekselijn.mrdh.nl/sites/hoekselijn.mrdh.nl/files/images/RET%20metrolijnenkaart2.jpg
Mijn probleem op dit moment met verkeer is vooral van/naar de Botlek/Europoort/Maasvlakte en Maassluis is mijn grootste stad op dit moment. De Botlek/Europoort/Maasvlakte met afstand het grootste industrieterrein. Nu nog met std. industrie, denk dat ik daar eens olie neer ga leggen. Net als in het echt. (In een gedeelte iig.)

Hmmm, die hoekse lijn is bovengronds. Misschien dat ik daar dan een trammetje van maak. Daar ga ik eens even over nadenken.
Is semi bovengronds en onder gronds, volgens mij pas ondergronds in Rotterdam centrum.
Wat industrie betreft, gebied buiten Brielle is ook zeer belangrijk. Daar worden chemicalieeen gemaakt en wordt olie verwerkt. Dat gebied zou je eventueel kunnen verbinden met de Botlek.

Ik denk tevens dat ik de map ook ga downloaden en in het weekend gewoon ook ga bouwen... je hebt me min of meer overgehaald. Als je nog andere vragen hebt betreffend regio Maassluis dan hoor ik het graag.
Is een beetje een aparte stad en ligt super centraal, Het Westland is bijv. een centraal onderdeel van de cultuur en praktisch iedereen heeft in zijn jeugd weleens in de kassen gewerkt.

Edit: zo te zien moet je alsnog overstappen via Schiedam / Rotterdam om in Den haag te komen... zucht.. toen ik er nog woonde zou je ook rechstreeks naar Den Haag kunnen met de metro.. RIP. Was een mooi idee :( ..

[ Voor 6% gewijzigd door DragonChaser op 17-01-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DragonChaser schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:42:
[...]
Trein kan de capaciteit niet aan en de metro is voornamelijk er om connectie met hoek van holland te vergemakkelijken. Met zomer komen al die Schiedamers en Rotterdammers naar het strand en dan zijn er dagen dat de trein extreem vol zit. Tevens 1 van de belangrijkste verbetering is dat je direct met 1 metro zo wat bij je werk kan uitstappen ipv eerst met trein en dan metro.

Laten we zeggen dat deze lijn erg nodig was in Maassluis, jammer dat ik er niet meer woon.

[Afbeelding]
Oh, wauw!
Dat is een leuk kaartje. Die ga ik ergens saven en richting printer gooien vanavond. :)

Dus die metro loopt helemaal door naar Hoek van Holland. *oef*
Wel balen dat de metro voorlopig niet bovengronds lijkt te kunnen, dus ik moet nadenken over of ik het dan met een tramlijn op los om het bovengrondse karakter te bewaren, of de boel toch ondergronds gooi maar wel echt een metro. (Ik wil liever MOM niet installeren. Hoe minder mods hoe beter.)
[...]
Is semi bovengronds en onder gronds, volgens mij pas ondergronds in Rotterdam centrum.
Wat industrie betreft, gebied buiten Brielle is ook zeer belangrijk. Daar worden chemicalieeen gemaakt en wordt olie verwerkt. Dat gebied zou je eventueel kunnen verbinden met de Botlek.
Hmmm, ten zuiden van de Maas bedoel je?
Daar ga ik OSM nog eens bekijken. (Ik vind OSM hierin fijner en zit vaak met mijn laptop op OSM te kijken tijdens deze build. Sluit ook niet uit dat ik hele gebieden ga herzien als er voldoende in kas zit.)
Ik denk tevens dat ik de map ook ga downloaden en in het weekend gewoon ook ga bouwen... je hebt me min of meer overgehaald. Als je nog andere vragen hebt betreffend regio Maassluis dan hoor ik het graag.
:)
Tof.

Ja, ik vind het echt een heel erg gave kaart om op te spelen. Op die overstromingen na dus. Wellicht dat ik dat nog kan oplossen door een paar water sources kleiner te maken maar dat moet ik dan wel doen nadat ik heb gesaved. Het risico dat het mis gaat is best groot.

Het is een beetje de eerste NL kaart die ik kon vinden, maar wel meteen een heel leuke. Ik had een paar eisen:
- Nederland
- Zee
- Rivier

Dus gaaf dat iemand dan Groot Rotterdam heeft gemaakt waar je je compleet kunt uitleven op de Europoort/Maavlakte/Botlek.

Ook tof dat mijn geboortestad er middenin ligt: Delft

Die ontwikkel ik mooi mee, met de Delftse Hout als nature park. Gewoon, omdat het kan.
Is een beetje een aparte stad en ligt super centraal, Het Westland is bijv. een centraal onderdeel van de cultuur en praktisch iedereen heeft in zijn jeugd weleens in de kassen gewerkt.

Edit: zo te zien moet je alsnog overstappen via Schiedam / Rotterdam om in Den haag te komen... zucht.. toen ik er nog woonde zou je ook rechstreeks naar Den Haag kunnen met de metro.. RIP. Was een mooi idee :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
OK, dik probleem hier: ik heb net de RICO mod geïnstalleerd, en nu weet ik weer waarom ik die in een grijs verleden ook al zo verfoeide: ineens is er geen elektriciteit en water meer in m'n stad. Iemand een idee hoe ik dit fix?

Of heeft het met specifieke settings voor de gebouwen (waterpomp en energiecentrales) in RICO te maken?

Nog iets geks: bij mij staan de gebouwen in RICO alleen op local (in de lijst met checkboxes links), als ze al zijn aangevinkt. Er is er niet een die is aangevinkt voor 'mod settings' of 'asset author settings' . Is dat normaal?

Update 25/1: uiteindelijk opgelost door alle oude assets te verwijderen/unsubben en alles werkt naar behoren. Dus een van die assets zal het probleem geweest zijn ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Crazz op 25-01-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb een wazig probleem met mijn stadje. Stad is ongeveer 60k inwoners en de traffic flow is 85%. Niets ernstigs dus. Echter om de een of andere reden hebben alle fire departments ineens bedacht. Als we nou eens stoppen met het gebruik van firetrucks?

Is dit een bekende bug? Mijn stad staat nu namelijk zo nu en dan in brand..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Webgnome Volgens mij zag ik laatst zoiets ergens in de comments van een mod voorbij komen, weet alleen niet meer welke mod het was :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat zou raar zijn aangezien ik geen mods gebruik. Ik speel via geforce now ( streaming) en daar kun je geen mods gebruiken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:01
Gister op de PS4 de 6.0 update binnen gehaald. Nu staan er 3 extra DLC's in het opstartscherm, o.a. Greencity's. Maar zodra ik op dezelfde plek doorklik krijg ik alleen de DLC's te zien die ik al heb (alle voorgaande). Is het gebruikelijk dat ze hem vast klaarzetten maar over een tijdje pas te kopen/downloaden is?

Wel zitten er al fijne updates in die de manier van werken sneller maken :)
O.a. bossen in circels kunnen trekken ipv boompje voor boompje. En in de balk met bouwonderdelen hoef je niet meer zoveel door te klikken, alleen pijltje naar boven is nu genoeg om alles te openen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2019 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10 16:04
Dennisdn schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 05:12:
Gister op de PS4 de 6.0 update binnen gehaald. Nu staan er 3 extra DLC's in het opstartscherm, o.a. Greencity's. Maar zodra ik op dezelfde plek doorklik krijg ik alleen de DLC's te zien die ik al heb (alle voorgaande). Is het gebruikelijk dat ze hem vast klaarzetten maar over een tijdje pas te kopen/downloaden is?

Wel zitten er al fijne updates in die de manier van werken sneller maken :)
O.a. bossen in circels kunnen trekken ipv boompje voor boompje. En in de balk met bouwonderdelen hoef je niet meer zoveel door te klikken, alleen pijltje naar boven is nu genoeg om alles te openen.
de dlc's zijn vanaf vandaag te downloaden. tevens de season pass 2 staat er.

wist je dat je nu ook door de stad kan lopen met explorer mode.

vorige week pas begonnen met c:s en alle dlcs. jammer dat concerts er niet bij zit bij deze update.
vanavond de nieuwe dlc's maar eens binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dirtyrockers schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:39:
[...]

de dlc's zijn vanaf vandaag te downloaden. tevens de season pass 2 staat er.

wist je dat je nu ook door de stad kan lopen met explorer mode.

vorige week pas begonnen met c:s en alle dlcs. jammer dat concerts er niet bij zit bij deze update.
vanavond de nieuwe dlc's maar eens binnen halen.
Oh dat van de explorermode had ik nog niet gezien. Grappige feature.
De seasonpass 2 is een instant buy. Heb Cities pas een half jaar geleden ontdekt maar geen enkel spel op welke console ooit heb ik er nu al zoveel tijd in zitten :)
Zelf RDR2 waar ik sinds uitspelen deel 1 op heb zitten wachten heb ik halverwege maar weer laten vallen voor CS.

Twijfel alleen of ik hem op de pc ga kopen en dáár dan maar de seasonpass pak. Zie vaak leuke mods voorbij komen. Maarja languit op de bank op 65inch met een radiootje naast me is ook wel erg relaxt.....

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2019 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Precies mijn probleem met C:SL op de PC @Dennisdn.
Ik heb het spel sinds het begin en zit in principe na werk altijd achter de PC tot slaapskietijd, en denk echt dagelijks aan het spel.
Door de stad heenrijdend naar werk, noem het maar op, "oh ik moet C:SL" weer aanslingeren. Wat een inspiratie!" Maar voor de PC zittend gebeurt het amper. Te veel werk na een harde dag werken.

Noem me maar lui, maar het komt erop neer dat ik iedere dag zin heb in C:SL maar het nooit tot amper opstart.

Echter, als ik het dan wel weer eens opstart, is het zonder problemen acht uur lang. Daarna vraag je je af wat je allemaal gedaan hebt. :P

Blijft een van de mooiste spellen ooit in mijn opinie, maar het opstarten ervan eist discipline...en tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
@HMC
Ja dat is wel een punt ja, als je hem eenmaal opstart ben je zo uren verder. En elke keer als het even saai begint te worden vind ik wel weer ergens inspiratie om een probleemhoekje op te pakken of nieuwe zone te beginnen.

Ben nu ook eindelijk weer up-and-running. Ik was een rivier aan het verleggen waar ik veel tijd heb doorgebracht op een klein stukje. Niet gezien dat ik ergens een kabel kapot getrokken had en de hele stad zonder stroom zat en inmiddels compleet verlaten was. Van 200k naar 25k gegaan zonder dat ik het in de gaten had, bij het uitzoomen pas. Heeft wel een speeltijd van 15 uur nodig gehad om terug te komen op oude niveau. Maar ach, dat ging vanzelf en ik kon gewoon doorbouwen.

Ik speel sandbox, dus daarna gelijk aan alle kanten van de stad maar kerncentrales neergezet als noodbackup.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 23:48

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Na ruim een jaar niet gespeeld te hebben, heb ik Cities een paar weken geleden weer aangeslingerd. Inmiddels zitten er weer de nodige uurtjes in...

Ik heb het deze keer wat anders aangepakt. Ik gebruik de map nu meer als provincie. In plaats van 1 grote stad met meerdere wijken, maak ik nu meerdere steden en dorpen. Voor mij helpt dat enorm om het leuk te houden. In vorige steden was het op den duur vooral "wijken uit de grond stampen". Nu ben ik veel meer bezig met detailwerk.

Een overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SvUOuk5Ob3jXZ0D7m6pob4eA/medium.png

De "hoofdstad" Gilead:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mx9Vdu3K9y2jmr2JwMSufkZc/medium.png

En de meest recente uitbreiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xnuTql23y3jDWMtB5PraMY8w/medium.png

Parklife en Industries vind ik echt leuke uitbreidingen; Green cities lijkt me niet al te veel toe te voegen en heb ik overgeslagen. Wel loop ik met Industries tegen 2 problemen aan:

- Er lijkt niet echt een balans tussen de fabrieken te zijn. Het gebeurd regelmatig dat 1 fabriek klaagt dat er geen kopers zijn, terwijl zijn buurman geen grondstoffen meer heeft?
- Mijn oliezone komt maar niet over de 800 werknemers (level 5). Er zijn voldoende banen beschikbaar en de "unemployment rate" ligt op 15%.

Is dit herkenbaar of doe ik ergens wat verkeerd?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
@Pazzi

Ik ben nog niet bekend met parklife en industries. Ben ook sinds kort weer begonnen en jou idee met meerdere steden/dorpen spreekt mij enorm aan.

Vraag alleen wat ik meestal dan heb met zulke projecten.
  • Welke mods gebruik je?
  • Speel je met of zonder geld? (sandbox mode)
  • Als je met geld speelt, hoe start je dan?
Daarnaast nog een algemene vraag:
Wat zijn leuke assets om te gebruiken via de workshop?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Desutoroiya schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:
@Pazzi

Ik ben nog niet bekend met parklife en industries. Ben ook sinds kort weer begonnen en jou idee met meerdere steden/dorpen spreekt mij enorm aan.

Vraag alleen wat ik meestal dan heb met zulke projecten.
  • Welke mods gebruik je?
Ik gebruik in totaal zo'n 40 mods, maar die zijn lang niet allemaal even noodzakelijk. Mods die ik echt niet kan missen:
  • Extra landscaping tools
  • Fine road tools
  • Improved public transport
  • More beautification
  • Network extensions 2
  • Ploppable RICO
  • Precision engineering
  • Traffic manager: president edition
Vooral die laatste gebruik ik veel om de Traffic Flow hoog te houden (momenteel op 86%).
  • Speel je met of zonder geld? (sandbox mode)
  • Als je met geld speelt, hoe start je dan?
Ik speel met geld, maar eigenlijk is dat alleen in het begin een (kleine) uitdaging. Simpel en rustig beginnen, een beetje met je budgetten spelen en vooral niet te veel ineens. Als je dan zorgt dat je cashflow overwegend positief blijft, is er eigenlijk geen probleem. Ik heb inmiddels ruim 5 miljoen in kas. Oh ja: geen leningen afsluiten!
Daarnaast nog een algemene vraag:
Wat zijn leuke assets om te gebruiken via de workshop?
Voor het gros van de assets beperk ik me tot enkele gebruikers. Zo ben ik enorm fan van de gebouwen van Senfkorn. Andere namen waarvan ik veel gebruik:
  • Avanya (vooral Industrie en props, maar ook Water en Sewage)
  • Metro's en Garbageplants van Fishbus
  • BumpaNiggl's Fast food restaurants
  • Tankstations van SvenBerlin
  • Kliekie
  • GCVos

Mijn oil-industry is inmiddels op level 5, maar de balans tussen Extractor buildings en Processing buildings is nog steeds niet goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Z40yf2RXyrRLVthoMuftDNU/medium.png
Eigenlijk wel jammer.

Nog wat screenshot. Een overzicht van de "provincie":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wpm7MYGnGPT4XnNySmTAKQsI/medium.png

De huidige staat van de hoofdstad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z1vHsid1o8LxCSlxZ2VFqvty/medium.png

En het Nature Reserve:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hsLm6IMFbabogkqaDQWkFCkr/medium.png
(Dat as we speak in brand staat :X )

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Die traffic manager mod is sinds Industries en de laatste patch onnodig geworden. Je kunt nu zelf in game zien waar mensen heen gaan en hoe het verkeer loopt.

Heb nu een stad met 70k inwoners en een doorstroming van rond de 88 procent. Gewoon logisch nadenken. Maar vooral veel inzetten op public transport.

Heb een groot metronetwerk waar ongeveer 20k mensen gebruik van maken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Goed en voldoende openbaar vervoer is inderdaad een must. Ik zorg ook voor veel voetgangerspaden, waardoor Cims meer lopen / fietsen (en dus de auto laten staan).

Traffic manager is voor mij zeker niet onnodig geworden. Ik gebruik 'm o.a. om het voorsorteren te regelen, zebrapaden te blokkeren en voertuigrestricties toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

@Pazzi Je kan voor die olie toch ook opslagtanks bouwen zodat het wat makkelijker wordt om vraag en aanbod te balanceren?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
@Pazzi Bedankt, denk dat ik hier mee wel uit de voeten kan.

Zelf gebruik ik traffic manager ook voor die reden.
Wat ik wel moet afleren is dat ik te snel de vraag wil beantwoorden. Iets meer geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook weer eens begonnen met een nieuwe stad, begonnen met een flinke transport hub met een groot trein station, busstation, tram en monorail en hier het stadscentrum omheen gebouwd. nu beginnen met de omliggende woonwijken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwUOyqH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pqz7o4T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYI0LJM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D4wg4Xb/Schermopname-584.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b3xDbZ3/Schermopname-585.png

[ Voor 14% gewijzigd door Tosemime op 24-02-2019 00:23 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-10 13:09
Elke keer als ik dit topic weer zie leven krijg ik zin om die disc in mijn ps4 te doen. Blijft toch een heerlijk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-10 14:47
Vandaag weer geïnstalleerd, zag bij toeval dat er een nieuwe uitbreiding was (Industries) wat mer wel aansprak. Na alles geïnstalleerd te hebben en ingelogd liep her spel voor geen meter.

Blijkt dat alle oude mods ook geïnstalleerd zijn (Denk via Steam of Paradox account zelf)

Vroeg me af welke mods nog werken vandaag de dag ?
Zie heel veel mods van 2015/2016 die niet meer werken.

Ben zelf al begonnen met wat mods die werken, hopelijk kunnen we de lijst aanvullen :).
Lijst met mods die werken anno februari 2019:

Purchase It!
Achieve It!
More Network Stuff
Precision Engineering
Traffic Manager: President Edition
Automatic Bulldoze v2
Custom Animation Loader (CAL)

[ Voor 55% gewijzigd door 88Gamer88 op 25-02-2019 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
Tosemime schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:56:
Ook weer eens begonnen met een nieuwe stad, begonnen met een flinke transport hub met een groot trein station, busstation, tram en monorail en hier het stadscentrum omheen gebouwd. nu beginnen met de omliggende woonwijken :)
Hoe krijg je het toch steeds voor elkaar...
Vooral dat water, da's iets waar ik nog nooit een goede oplossing voor heb gevonden. Kan wel een kanaal aanleggen maar er komt nooit water tot aan de rand in. Niveau te laag ofzo, nooit echt iets aan kunnen doen om het zo te krijgen (of vergelijkbaar toch) als je in jouw screenshots ziet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:15:
[...]

Hoe krijg je het toch steeds voor elkaar...
Vooral dat water, da's iets waar ik nog nooit een goede oplossing voor heb gevonden. Kan wel een kanaal aanleggen maar er komt nooit water tot aan de rand in. Niveau te laag ofzo, nooit echt iets aan kunnen doen om het zo te krijgen (of vergelijkbaar toch) als je in jouw screenshots ziet.
Thanks!
Voor het waterniveau, ik heb volgens mij een mod waarmee ik het niveau kan aanpassen.
Die had ik hier ook echt nodig, want het water stond eerst ook tot nog niet eens halverwege het kanaal.
Ik weet zo 1,2,3 niet hoe die mod heet, zou ik moeten opzoeken, maar dat is wel een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tosemime schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:51:
[...]

Thanks!
Voor het waterniveau, ik heb volgens mij een mod waarmee ik het niveau kan aanpassen.
Die had ik hier ook echt nodig, want het water stond eerst ook tot nog niet eens halverwege het kanaal.
Ik weet zo 1,2,3 niet hoe die mod heet, zou ik moeten opzoeken, maar dat is wel een oplossing :)
Thanks, dan zal ik eens gaan neuzen tussen de mods. 'k heb al een tijd geen nieuwe stad gemaakt maar die screenshots van jou kriebelen steeds weer aan alle kanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
Ik vind de kleuren niet mooi. Hoe doen jullie dat? Speciale mods? Welke settings/theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Cyphax schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Thanks, dan zal ik eens gaan neuzen tussen de mods. 'k heb al een tijd geen nieuwe stad gemaakt maar die screenshots van jou kriebelen steeds weer aan alle kanten ;)
Extra Landscaping Tools
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=502750307

Hiermee kan je het waterniveau veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
88Gamer88 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:01:
[...]

Extra Landscaping Tools

Dat is m ja! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
88Gamer88 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:01:
[...]

Extra Landscaping Tools

Merci! Ga ik eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:08
Hmm ik had net ook een lekker vaag probleem met een waterkracht centrale. Op een of andere manier ging die de heletijd aan, uit, aan, uit.... Dus inplaats van een mooie rustige rivier kwam er continu een vloedgolf van water eruit, dan weer niks, dan weer een vloedgolf.
Iemand bekend met dit probleem en hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Sinds gister avond weer begonnen met een spelen, vandaag verder gegaan en valt me op dat de verkeersdrukte beter beheersbaar is dan vroeger ?

Of lijkt dat maar zo ?

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/528705/7xorbEcD.png

Weet trouwens iemand een snelle manier om vervuilde grond schoon te krijgen ?

@Bobbje Dat heeft er volgens mij mee te maken dat de aanvoer stroming van het water niet continue is of dat het te zwak is. en wanneer het dan opgespaard is en het water niveau stijgt dat hij dan pas werkt tot het water niveau te laag is.

[ Voor 39% gewijzigd door 88Gamer88 op 26-02-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik zie dat je Traffic Manager hebt, die verbetert de afhandeling van verkeer.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:24:
Ik zie dat je Traffic Manager hebt, die verbetert de afhandeling van verkeer.
Of also je het verkeerd gebruikt maakt het veel erger.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe kan het dat ik evenveel frames haal (lees weinig) na overclock 6800k van 3.4 naar 4.1 met een 2080ti. Stad 40k haal ik bedroevend 30 fps.

Oude situatie 3.6 overclocked met 2080ti, was dus ook 30fps...

Lekker dan :(

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 27-02-2019 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:25:
Hoe kan het dat ik evenveel frames haal (lees weinig) na overclock 6800k van 3.4 naar 4.1 met een 2080ti. Stad 40k haal ik bedroevend 30 fps.

Dan zit daar blijkbaar niet je bottleneck. :? Wat loopt tegen de 100% aan? Meten is weten. En heb je niet gewoon de frames gelimiteerd op 30fps?
Ik zou een klacht indienen. :')

En verder: zoeken bij google naar 'cities skylines fps'. Je bent niet bepaald de eerste ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 27-02-2019 01:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
88Gamer88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:20:

@Bobbje Dat heeft er volgens mij mee te maken dat de aanvoer stroming van het water niet continue is of dat het te zwak is. en wanneer het dan opgespaard is en het water niveau stijgt dat hij dan pas werkt tot het water niveau te laag is.
@88Gamer88
Dat dacht ik ook al, maar de achterliggende waterbron in de map editor was maar ééntje (zo'n blauwe koker). Lijkt me niet dat dat ding voor een onregelmatige water toevoer zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
88Gamer88 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:20:
Sinds gister avond weer begonnen met een spelen, vandaag verder gegaan en valt me op dat de verkeersdrukte beter beheersbaar is dan vroeger ?

Of lijkt dat maar zo ?

[Afbeelding]

Weet trouwens iemand een snelle manier om vervuilde grond schoon te krijgen ?

Met alle respect. Je hebt nog maar 11k inwoners. Tuurlijk gaat het dan goed in deze opzet. Probeer 100k eens ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Weet iemand of goederentreinen ook door een station kunnen ?
Of moeten deze altijd er langs geleidt worden ?

Hier even voorbeeld gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1903/529503/RCgB5O08.png

Het liefst haal ik het spoor links weg en laat ze door het station rijden.
Hopelijk heeft er iemand hier ervaring mee :)

@Webgnome, Dat is waar zit nu rond de 35K en valt tot nu toe nog heel erg mee tot vergelijking wat vroeger had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
88Gamer88 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:53:

Hier even voorbeeld gemaakt.

[Afbeelding]

Het liefst haal ik het spoor links weg en laat ze door het station rijden.
Hopelijk heeft er iemand hier ervaring mee :)

@Webgnome, Dat is waar zit nu rond de 35K en valt tot nu toe nog heel erg mee tot vergelijking wat vroeger had :)
volgens mij rijden ze er dan gewoon doorheenm al is het wat lang geleden voor mij.. :D

je plaatje laad trouwens heel erg traag..

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 02-03-2019 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Bij deze ook maar even een aantal screenshotjes van mijn stad.

Inwoners108,498
Traffic85%
Employment95%
Happines89%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/spk3EEoXQYuXFxgg0D63owIV/medium.png

en een screenshot van mijn metro netwerkje..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/45iXzlpoyE56VqxMB3Kcs6vv/medium.png

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 03-03-2019 15:22 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was er zeker al achter dat ze er gewoon doorheen racen :)

Iemand enig idee of er al iets nieuws aan zit te komen? Een nieuwe DLC waarin regions ondersteund zoals in SC4 met multiplayer opties. Bijvoorbeeld handelen in energie, water, goederen, regionale universiteiten etc zou wel erg leuk zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Iemand enig idee of er al iets nieuws aan zit te komen? Een nieuwe DLC waarin regions ondersteund zoals in SC4 met multiplayer opties. Bijvoorbeeld handelen in energie, water, goederen, regionale universiteiten etc zou wel erg leuk zijn. :9
Op de Playstation hebben we in ieder geval nog Industries tegoed.

Maar ik ben wel benieuwd naar het totale plaatje. Zou CS zo goed lopen dat er nog een deel 2 komt? Of blijven ze gewoon DLC's uitbrengen? Ik hoop het, want heb er al honderden uren inzitten en ben nog láng niet klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbje
Bobbje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:37:
Hmm ik had net ook een lekker vaag probleem met een waterkracht centrale. Op een of andere manier ging die de heletijd aan, uit, aan, uit.... Dus inplaats van een mooie rustige rivier kwam er continu een vloedgolf van water eruit, dan weer niks, dan weer een vloedgolf.
Iemand bekend met dit probleem en hoe dit komt?
Heb al een héél Nederlandse oplossing gevond. Onderaan de dam een meer creeren met landschaping tools waarbij er een uitgang is voor het water. Die ervoor zorgt dat er een constant waterstroom vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Het zou mooi zijn als het outside connections verhaal iets beter word uitgewerkt. Op dit moment is er ,zover ik weet, een maximum aan wat die outside connections jou kunnen bieden en wat je hen aan kan bieden. Volgens mij si het ook niet mogelijk om zelf outside connections te maken toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-10 10:27
Dennisdn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Op de Playstation hebben we in ieder geval nog Industries tegoed.

Maar ik ben wel benieuwd naar het totale plaatje. Zou CS zo goed lopen dat er nog een deel 2 komt? Of blijven ze gewoon DLC's uitbrengen? Ik hoop het, want heb er al honderden uren inzitten en ben nog láng niet klaar :)
IK hoop het niet. Alhoewel het zonde is van alle mooie mods die dan verdwijnen, hoop ik toch wel op een CS2 met een veel hoger agent limit en voor de rest dezelfde vrijheid :) dat zou voor mij nog eens een reden zijn om mijn systeem te upgraden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb in één van mijn steden de Utrecht Centraal-asset neergezet, en daar rijden goederentreinen ook doorheen. Dat moet ook wel, anders komen ze niet bij het cargo-station een eind verderop :)

Gebruikte mods zijn o.a. TM:PE om snelheden in te stellen, Move It om de hoogte van sporen gelijk te trekken, en verder nog een hele hoop assets uit de workshop :)

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 07-03-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi

Pazzi

Webgnome schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:56:
[...]
Volgens mij si het ook niet mogelijk om zelf outside connections te maken toch?
Daar is ooit een mod voor geweest "Unlimited outside connections", maar die heeft de vermelding "Beta" en is al 2 jaar niet bijgewerkt. Je zou 'm kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik speel eigenlijk altijd zonder mods. Behalve dan eentje om een wat mooier metro station te krijgen. Voor de pro spelers onder ons. Hoe gaan jullie om met metro's. Zoals jullie in mijn screenshots kunnen zien heb ik een nogal groot OV systeem maar nu beginnen de kosten de pan uit de reizen eigenlijk. Ik heb tot nu toe een regel aangehouden. Als een lijn < 100 passagiers heeft dan gaat ie weg of word samengevoegd met een nabijgelegen lijn.

Hoe zitten jullie hierin?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals je zelf al hebt aangehaald, @Webgnome, Subways zijn voor "the greater good". De kosten ervan hebben eigenlijk nog nooit op City Budget gedrukt.

Edit: Al Pacino, Devils Advocate: Stay in the Trenches!

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 07-03-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Weet iemand toevallig of er een goede, realistische kaart is van de regio Utrecht?
Specifiek een waar zowel Utrecht als Zeist op staan.

Uiteraard volledige map-size, alle 80 (?) vierkantjes. Die unlock ik toch meteen aan het begin van de game. :)

Lijkt me leuk om naast Groot Rotterdam (waar ik mee bezig ben), juist ook mijn eigen woonomgeving na te bouwen. Zag zelfs dat er een asset "Utrecht Centraal Station" is: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=909341197

(Nu wil ik met zo min mogelijk mods bouwen, maar dát lijkt me wel een key asset om te hebben en te plaatsen...)

EDIT:

Ik vergat te zoeken in de Workshop. :(

Zie d'r een paar:

https://steamcommunity.co...ms&requiredtags%5B%5D=Map

De beschrijving van deze klinkt interessant:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1515425823

Iemand ervaring mee?

[ Voor 33% gewijzigd door unezra op 09-03-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die map geen ervaring, maar ziet er goed uit.
UCS is 43 MB. Dat vind ik persoonlijk te veel voor een asset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
HMC schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:26:
Met die map geen ervaring, maar ziet er goed uit.
UCS is 43 MB. Dat vind ik persoonlijk te veel voor een asset.
Als dat de enige asset is valt het wel mee. Als je er honderden hebt telt het wel aan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Oh WOW!
Ik ben nu even met Unlimited Money aan de Utrecht 2030 map begonnen.

Deze:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1515425823

Wát een kaart! Heel fijn dat de maker ook met bomen wat belangrijke zaken heeft gemarkeerd zoals stations, energiecentrales, etc.

Wel even flink wat oude assets uitgeschakeld en het plaatsten van Utrecht CS is even een puzzeltje, maar het lijkt nu te staan.

Grootste issue tot nu toe: De kanalen zijn geen kanalen. :( Geen idee wat ik daar mee ga doen. Misschien gewoon backtracen.

Tof feit: Zeist (waar ik zelf woon) staat er nét op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die Utrecht Centraal-asset is mooi, maar ook moeilijk in te passen. Zoals je in het filmpje in mijn vorige post kunt zien heb ik heel wat fly-overs en dive-unders moeten toepassen om het treinverkeer een beetje in goede banen te kunnen leiden zonder dat alles vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 11:07
TweakerVincent schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:25:

Room42 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 01:44:
[...]

Dan zit daar blijkbaar niet je bottleneck. :? Wat loopt tegen de 100% aan? Meten is weten. En heb je niet gewoon de frames gelimiteerd op 30fps?

[...]

Ik zou een klacht indienen. :')

En verder: zoeken bij google naar 'cities skylines fps'. Je bent niet bepaald de eerste ;)
Staat bij Options -> Graphics -> V-Sync wellicht op Every second V Blank?
Dan wordt de FPS gelimiteerd op 30FPS (op een 60hz scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Alex) schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:02:
Die Utrecht Centraal-asset is mooi, maar ook moeilijk in te passen. Zoals je in het filmpje in mijn vorige post kunt zien heb ik heel wat fly-overs en dive-unders moeten toepassen om het treinverkeer een beetje in goede banen te kunnen leiden zonder dat alles vastloopt.
Hmmm ja.
Ik heb nog wel wat andere issues met die map ontdekt. Naast de kanalen die geen kanalen zijn.

Vrees dat ik ergens een pompstation vandaan moet halen dat water uit de grond pompt. Er is in Utrecht en omstreken niets dat water uit de rivier haalt. Afvalzuivering ook niet. Daar mis ik de assets dus voor.

A2 afrit 8 is ook een uitdaging. Da's de afrit richting de Dominee Martin Luther Kinglaan. Heb het nu somewhat opgelost maar de brugpijlers passen niet tussen de snelweg dus moet je de brug verder doortrekken dan 'ie werkelijk loopt.

Ben er nog over aan het nadenken of ik verder ga met de map of niet en wat ik er aan ga versleutelen, hoe ver ik wil gaan en of ik wel met unlimited money wil spelen. Het is wel verleidelijk en weer eens wat anders. Bied wel de mogelijkheid eerst een shitload aan infra neer te leggen en dan pas te gaan zonen. :)

Waarom zitten er geen 48 uur in een dag, 14 dagen in een week én komt er ook nog eens een nieuwe Anno aan.... (Plus dat ik ook een paar uur per dag/week muziek probeer te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Waarom zitten er geen 48 uur in een dag, 14 dagen in een week én komt er ook nog eens een nieuwe Anno aan.... (Plus dat ik ook een paar uur per dag/week muziek probeer te maken.)
_O-
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Myliobatis schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:16:
[...]

[...]

Staat bij Options -> Graphics -> V-Sync wellicht op Every second V Blank?
Dan wordt de FPS gelimiteerd op 30FPS (op een 60hz scherm)
Nee helaas. Ik heb het maar opgeven. Nul verschil met een overclock van mijn cpu van 3.4-> 4.0

2080ti en overclock maar allemaal niet uit. Slechts 29 fps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 11:07
TweakerVincent schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Nee helaas. Ik heb het maar opgeven. Nul verschil met een overclock van mijn cpu van 3.4-> 4.0

2080ti en overclock maar allemaal niet uit. Slechts 29 fps :(
Hoewel lage FPS een bekend probleem is...
Zojuist getest, stad met 100K inwoners, i5 3570k stock, GTX1060 6GB, ja duikt regelmatig onder de 30fps, maar ook uitschieters naar 50fps+. Compleet ingezoomd met alle details lagere fps, uitgezoomd hogere fps.
De CPU is bij mij de beperkende factor, niet de GPU.

Zelf let ik niet heel erg op de FPS in dit soort games.

Al met MSI Afterburner gedraaid om eventueel daaruit te zien wat er mis gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door Myliobatis op 10-03-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik irriteer mij voornamelijk aan dat brandweer, politie en ambulance altijd achter een auto blijft rijden.
Ik had graag gezien dat de AI hier ook wat beter is.

Wat ik wel apart vind, is dat bosbranden mogelijk zijn terwijl je nog geen brandweer helicopters kan.
Zo ging mijn natuur reservoir door de bliksem inslag in rook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:51
Zijn er hier ook mensen die Cities Skylines met de real cities mod spelen?

Die mod geeft de game een zeer realistische economie waarbij ieder gezin en bedrijf een eigen inkomen en een hoeveelheid geld heeft. Het gaat zelfs zo diep dat arme gezinnen een soort van uitkeringen ontvangen. Ook heeft de stad een soort parlement en heeft iedere inwoner een bepaalde politieke voorkeur. Het gaat echt bizar diep.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1192503086

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Ben na lange tijd ook weer aan een stad begonnen. Momenteel ongeveer 70.000 inwoners en nog veel detailling en uitbreidingen op de planning:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dgs5uBlgxrwHiQiXKabqNtn1/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXQ5HmashOPW7KRTDYzClSJe/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5aL9G2RS7DqUa3Zp95ftHi77/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbzN2j3GLiEI4Xsz6uxJldUu/medium.png

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
asset185 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:46:
Zijn er hier ook mensen die Cities Skylines met de real cities mod spelen?

Die mod geeft de game een zeer realistische economie waarbij ieder gezin en bedrijf een eigen inkomen en een hoeveelheid geld heeft. Het gaat zelfs zo diep dat arme gezinnen een soort van uitkeringen ontvangen. Ook heeft de stad een soort parlement en heeft iedere inwoner een bepaalde politieke voorkeur. Het gaat echt bizar diep.

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1192503086
Geweldig dit. Jammer van die 65K population limiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asset185
nino_070 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:06:
[...]

Geweldig dit. Jammer van die 65K population limiet.
Dat is inderdaad wel heel erg jammer. Maar het bouwen duurt ook een stuk langer dus je komt niet heel snel op de 65k inwoners. Met de Real construction mod van dezelfde modder erbij voelt het gewoon alsof je een hele nieuwe game aan het spelen bent. Bijna niet te vergelijken met het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27
Het creëren van een realistische stad is toch best lastig, ik plemp altijd alles vol dat het er niet uit ziet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Isane schreef op maandag 18 maart 2019 @ 06:35:
Het creëren van een realistische stad is toch best lastig, ik plemp altijd alles vol dat het er niet uit ziet :X
Het is makkelijker dan je denkt. Ja ik heb ook aardig vierkante blokken maar bepaalde delen heb ik mij geïnspireerd door wijken hier in de buurt. Als je die na maakt dan kom je al een heel eind.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:24
Misschien een beetje offtopic maar ik ben inmiddels 2 weken bezig met uitzoeken van een andere videokaart zonder een echt concreet resultaat. Sinds een tijdje ben ik de gelukkige bezitter van een 4K scherm, echter mijn GTX1060 6GB raakt hier behoorlijk van in de stress, dus deze heeft inmiddels een nieuw baasje. De rest van het systeem is een 8700K + 16GB, de bedoeling is dit nog te upgraden naar 32GB met de huidige ram prijzen. Wie kan er praktisch iets zeggen over een goede keuze voor een videokaart, ik snap dat op een 2080TI alles perfect zal draaien, maar dat gaat qua prijs iets te gek worden. Is een 2070 voldoende om 4K alles op ultra te draaien zonder dat de GPU direct naar 100% springt, of is beter voor een 2080 of Radeon VII vanwege de 16GB VRAM en ruimte voor de nodige mods en assets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Cities is toch vooral cpu based?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

michiel.686 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:38:
Misschien een beetje offtopic maar ik ben inmiddels 2 weken bezig met uitzoeken van een andere videokaart zonder een echt concreet resultaat. Sinds een tijdje ben ik de gelukkige bezitter van een 4K scherm, echter mijn GTX1060 6GB raakt hier behoorlijk van in de stress, dus deze heeft inmiddels een nieuw baasje. De rest van het systeem is een 8700K + 16GB, de bedoeling is dit nog te upgraden naar 32GB met de huidige ram prijzen. Wie kan er praktisch iets zeggen over een goede keuze voor een videokaart, ik snap dat op een 2080TI alles perfect zal draaien, maar dat gaat qua prijs iets te gek worden. Is een 2070 voldoende om 4K alles op ultra te draaien zonder dat de GPU direct naar 100% springt, of is beter voor een 2080 of Radeon VII vanwege de 16GB VRAM en ruimte voor de nodige mods en assets?
Cities, is niet zwaar voor een i7 en een degelijke videokaart, het zit hem vooral in de mods, die niet mee schalen in hardware perfomance.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon VII :9~ Moet een genot zijn voor deze game. Je CPU is in ieder geval goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
Webgnome schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:48:
Cities is toch vooral cpu based?
Ja, CPU draait ook maar op 30%, geheugen naar 32 GB (draai nog andere dingen op de achtergrond), die GTX 1660 Ti springt dus meteen naar 100%, op 1920x1080 blijft die daar ruim onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een 2080ti en skylines draait k*t. Cpu laatst overgeklokt naar 4ghz 6800k 6cores. Nul performance winst. 16 gb ram.

Maar voor andere spellen top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, aankoopadvies doen we natuurlijk niet in een topic over een spel. Dat kan hier: Componenten Aankoopadvies

Zie vooral: *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Hier graag weer ontopic.

Edit: Mijn opmerkingen waren iets te kort door de bocht. Naar de letter van het beleid hoort de vraag in CAA. Maar ik snap heel goed wat jullie zeggen over specifieke hulp.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michiel.686
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:46:
[mbr] Jongens, aankoopadvies doen we natuurlijk niet in een topic over een spel. Dat kan hier: Componenten Aankoopadvies

Hier graag weer ontopic. [/mbr]
Sorry, snap ik, maar het gaat hier specifiek om CS. Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nino_070
[mbr] Jongens, aankoopadvies doen we natuurlijk niet in een topic over een spel. Dat kan hier: Componenten Aankoopadvies

Ik denk dat weinig mensen er problemen mee hebben dat het hierover gaat. C:S vergt best wel specifieke kwaliteiten van een pc, zoals single core performance en hoge RAM. Discussie daarover levert ongetwijfeld betere antwoorden op in dit topic dan in een apart topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome

Vraag mij af waar dit ineens vandaan komt? Een aakoopadvies is leuk om dat in het aankooptopic te doen maar het is niet heel gek als je specifiek voor een bepaald spel iets gaat kopen dat je in het topic waar het daar over gaat dat ook even navraagd.. toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Residential Lvl 5. https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1682392507
Bagger. Te groot. En Rico-spul.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 19-03-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Alle mods maken dat dit spel zo leuk blijft om weer opnieuw te spelen. Het basisspel is behoorlijk uit balans met bijvoorbeeld de death waves die je hele stad om zeep helpen. Met de bijna ongekende mogelijkheden die modders hebben komt er steeds weer iets nieuws om te proberen.

In vergelijking met een andere game uit het genre namelijk transport Fever had ik het na een paar keer een map starten wel gezien. In dat spel zijn de mogelijkheden voor modders zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
De game is nu in de steamsale..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10 08:16
Dit weekend ook vrij te spelen. Ben er even mee begonnen. Geeft mij wel de oude sim city 2000 vibe. Ben er net zo slecht in maar blijft leuk. Eerste stad gelijk veel te groot alles gemaakt. Was dus zo door m'n geld heen.
Pagina: 1 ... 30 ... 64 Laatste