Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

asset185 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:37:
Alle mods maken dat dit spel zo leuk blijft om weer opnieuw te spelen. Het basisspel is behoorlijk uit balans met bijvoorbeeld de death waves die je hele stad om zeep helpen. Met de bijna ongekende mogelijkheden die modders hebben komt er steeds weer iets nieuws om te proberen.

In vergelijking met een andere game uit het genre namelijk transport Fever had ik het na een paar keer een map starten wel gezien. In dat spel zijn de mogelijkheden voor modders zeer beperkt.
Ik vind de mods zowel een zegen als een vloek. Het is heel gaaf dat ze er zijn en je kunt op die manier makkelijk grote constructies bouwen zoals verkeersknooppunten die ander uren werk kosten, maar omdat die dingen community onderhouden zijn, heb je ook in no-time een list van mods die niet of half functioneren.

Laatste keer dat ik het spel opstartte was ik eerst een uur bezig met allerlei foutmeldingen er uit te krijgen en *nog* is het niet 100%. Ook verdwaal ik vaak in de props, mods en andere ellende. In plaats van te bouwen, ben ik uren aan het zoeken naar het juiste ding.

Soms lijkt het er op of ze mods introduceren zodat ze zelf minder werk hebben aan het goed krijgen van de basis.

De deathwaves zijn idd ellendig, ik snap waarom ze er zijn, maakt niet dat ze minder irritant zijn. Het zou ook daar iets genuanceerder mogen zijn. Een dipje waar je rekening mee moet houden, niet je halve stad binnen 15 minuten gehalveerd.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
unezra schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:44:
[...]

Ik vind de mods zowel een zegen als een vloek. Het is heel gaaf dat ze er zijn en je kunt op die manier makkelijk grote constructies bouwen zoals verkeersknooppunten die ander uren werk kosten, maar omdat die dingen community onderhouden zijn, heb je ook in no-time een list van mods die niet of half functioneren.

Laatste keer dat ik het spel opstartte was ik eerst een uur bezig met allerlei foutmeldingen er uit te krijgen en *nog* is het niet 100%. Ook verdwaal ik vaak in de props, mods en andere ellende. In plaats van te bouwen, ben ik uren aan het zoeken naar het juiste ding.

Soms lijkt het er op of ze mods introduceren zodat ze zelf minder werk hebben aan het goed krijgen van de basis.

De deathwaves zijn idd ellendig, ik snap waarom ze er zijn, maakt niet dat ze minder irritant zijn. Het zou ook daar iets genuanceerder mogen zijn. Een dipje waar je rekening mee moet houden, niet je halve stad binnen 15 minuten gehalveerd.
Is er geen optie om het spel te “freezen”, dus dat mods en de game niet meer geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Is er geen optie om het spel te “freezen”, dus dat mods en de game niet meer geupdate worden?
je kan misschien bij eigenschappen game (in steam), tabblad betas een oude versie selecteren.

dan wordt hij niet bij gewerkt verder dan die versie maar niet elke devver maakt gebruik van die optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
unezra schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 07:44:
[...]

Die deathwaves kun je toch tegen gaan door niet een halve stad in elkaar te flansen in een paar seconden tijd ;) Althans dat dacht ik altijd. Death waves worden een probleem op het moment dat je in je binnenstad een verkeersprobleem hebt waardoor de dodewagens er niet snel genoeg bij kunnen komen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

nino_070 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:42:
[...]
Misschien wel, maar da's dan juist weer onhandig met nieuwe features, bugfixes, etc.
Webgnome schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Die deathwaves kun je toch tegen gaan door niet een halve stad in elkaar te flansen in een paar seconden tijd ;) Althans dat dacht ik altijd. Death waves worden een probleem op het moment dat je in je binnenstad een verkeersprobleem hebt waardoor de dodewagens er niet snel genoeg bij kunnen komen.
Mja, verkeersproblemen vind ik wel dé irritatiefactor van de game. Verkeersproblemen en deatwaves, soms lijkt het er op of je enkel bezig bent met die 2.

Inderdaad kun je de deathwaves deels mitigaten door langzaam maar zeker stukjes te bouwen en niet een halve stad in 1x. An-sich logisch, een echte stad word ook in de regel zo gebouwd. (Behalve in China, daar rammen ze gewoon een complete stad in 1x uit de grond en vervolgens laten ze er mensen wonen.)

Ach, ik vind het nog steeds wel een heel gave game en met 81 tiles kun je redelijk leuk meerdere steden op 1 grote kaart bouwen. Dat is me tot nu toe het beste bevallen, niet 1 giga stad, maar juist meerdere dorpen, steden, etc. (Het word dan alleen niet meer 1:1, daarvoor zijn huizen, spoorlijnen, etc, te groot in verhouding tot de kaart heb ik het idee.)

Ik zou eens moeten kijken naar steden die wél 1:1 zijn gebouwd om te zien hoe mensen dat hebben gedaan. (Nog niet naar gekeken, lijkt me interessant om te zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik zag laatst een filmpje van een 1:1 stad. Volgens mij was dat Berlijn. Daar zou je eens naar kunnen kijken. Verder sluit ik mij wel aan bij je reactie. Ik heb nu 120k inwoners en ben inderdaad vooral bezig met het verkeerd rond de 85% flow te houden. Dan denk je het opgelost te hebben loopt het vervolgens weer ergens anders vast. De AI helpt hierbij ook echt niet aangezien die zo vroeg mogelijk naar links gaat en dan het liefste nog eens een stukje eerder.

Gebruik zelf geen mods dus probeer het met de tools die ik heb op te lossen en dat is soms een gepuzzel van je welste.

offtopic:
zag net dat ik een kleine 450 uur in dit spel heb zitten. Denk wel dat ik het een leuk spel vind ;)

gevonden:

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 23-03-2019 13:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo'n El Cheapo power meter gekocht, om te zien wat mijn hele systeem uit het stopcontact trekt. Zo'n 100 Watt (om en nabij) bij dagelijkse bezigheden.
Uiteraard was de test hoe dat bij C:SL zou zijn. :D
Kon grote, oude stad niet laden, wegens nu met mods, en eerder niet.

300W tijdens laden (met die quick load mod) en tussen 250-280W in-game.

Kwam er ineens een tornado. :?
Zou toch zweren dat ik disasters nooit heb aangezet.
Ziet er wel mooi uit.
Heb de boel na het testen dan ook maar niet ge-saved. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDeEyCh9qGeNBIihm6NieLQI/full.jpg

Edit: Hel en verdoemenis. Krijg plaatje niet normaal gelinkt.
Dan maar in m'n Tweakers-album.

[ Voor 37% gewijzigd door HMC op 24-03-2019 11:14 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
Webgnome schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:36:
Ik zag laatst een filmpje van een 1:1 stad. Volgens mij was dat Berlijn. Daar zou je eens naar kunnen kijken. Verder sluit ik mij wel aan bij je reactie. Ik heb nu 120k inwoners en ben inderdaad vooral bezig met het verkeerd rond de 85% flow te houden. Dan denk je het opgelost te hebben loopt het vervolgens weer ergens anders vast. De AI helpt hierbij ook echt niet aangezien die zo vroeg mogelijk naar links gaat en dan het liefste nog eens een stukje eerder.

Gebruik zelf geen mods dus probeer het met de tools die ik heb op te lossen en dat is soms een gepuzzel van je welste.

offtopic:
zag net dat ik een kleine 450 uur in dit spel heb zitten. Denk wel dat ik het een leuk spel vind ;)

gevonden:

[YouTube: City Builders EP1 - Berlin 1:1]
Wat een gave game blijft het ook, ook leuk om het gezicht achter de assets te zien.
Die man heeft een enorme passie en wilskracht voor zijn werk en leuk dat hij erg blij wordt dat zijn assets worden gebruikt. Prachtig! _/-\o_

Helaas heb ik zelf het geduld niet om complexe omgevingen te bouwen, soms kijk ik liever naar andermans kunsten O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 24-03-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb gisteren de bundle maar eens gekocht. Had al parklife en het bevalt wel moet ik zeggen. Als snap ik het volgende niet. Disasters staan uit en toch moest ik een disaster manage Toko (weet even de naam niet) bouwen om te voorkomen dat mijn hele stad tot de grond toe affikte. Ik had toch gehoopt dat de brandweer gewoon zijn werk ging doen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Webgnome LOL. Zelfde probleem als ik had dus, vandaag bij m'n tests.
Disasters nooit aangezet, maar iedere keer dat ik m'n stad vandaag laad krijg ik een disaster om m'n oren en inderdaad die eis.

Edit: Ik zie nu in mijn "achievements" op Steam "Twist and shout. Experience a tornado" erbij staan.
Lijkt een geforceerd iets te zijn.
Zie ook geen optie meer om Disasters aan of uit te zetten. :?

[ Voor 41% gewijzigd door HMC op 24-03-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
HMC schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:37:
@Webgnome LOL. Zelfde probleem als ik had dus, vandaag bij m'n tests.
Disasters nooit aangezet, maar iedere keer dat ik m'n stad vandaag laad krijg ik een disaster om m'n oren en inderdaad die eis.

Edit: Ik zie nu in mijn "achievements" op Steam "Twist and shout. Experience a tornado" erbij staan.
Lijkt een geforceerd iets te zijn.
Zie ook geen optie meer om Disasters aan of uit te zetten. :?
Er is wel een globale optie maar die werkt dus blijkbaar niet. Als ik dit had geweten had ik disasters Nooit erbij gekocht. Heb heen zin in disasters.

En met 120k inwoners ook geen zin om opnieuw te beginnen.

P.s. is er een mod die achteraf de mogelijkheid bied km meerdere tiles te kopen. ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Er is wel een globale optie maar die werkt dus blijkbaar niet. Als ik dit had geweten had ik disasters Nooit erbij gekocht. Heb heen zin in disasters.

En met 120k inwoners ook geen zin om opnieuw te beginnen.

P.s. is er een mod die achteraf de mogelijkheid bied km meerdere tiles te kopen. ?
als die optie niet werkt, is het een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Nou een refund kun je dus niet doen want dan moet je de hele bundle refunden.. dan maar gewoon disablen.. beetje jammer dit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 24 maart 2019 @ 13:21:
Nou een refund kun je dus niet doen want dan moet je de hele bundle refunden.. dan maar gewoon disablen.. beetje jammer dit.
ik denk dat je wat over het hoofd zien oid, ik heb een maand oid geleden gespeeld met disaster dlc en disasters uit en dat werkte gewoon

helaas ben ik nu niet thuis om het e.e.a eens te proberen, anders had ik dat zeker even gedaan (en evt gelijk bug report gemaakt op steam fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nog tips voor gave 1:1 NL maps? (Of uberhaupt gave 1:1 maps.)

Ik begreep dat een full map (9x9) 17,28x17,28 kilometer groot is. Da's minder dan gehoopt, je dekt er net een groot deel van Utrecht mee af. De Rotterdam map kan ik redelijk vergeten, alleen al van de Europoort tot aan Schiedam is het 30 kilometer.

Londen binnen de ring lijkt volgens Google Maps ook voor 80% te lukken, maar dat is het wel.

Dus wat zijn de leukste 1:1 maps van steden waarbij werkelijk een interessant gebied te bouwen valt waar alles in zit dat er in moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik denk dat het grootste probleem toch wel is dat de schaal niet helemaal correct is? Als een full map 17.2 km2 is dan zijn 6 baans wegen bijvoorbeeld veel te breed

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Webgnome schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:49:
Ik denk dat het grootste probleem toch wel is dat de schaal niet helemaal correct is? Als een full map 17.2 km2 is dan zijn 6 baans wegen bijvoorbeeld veel te breed
Da's wel een duidelijk nadeel ja. :(

Jammer dat de maps niet nóg groter zijn. I mean, ik had een potentiële map van 300x300 kilometer helemaal niet erg gevonden. :) (Da's Nederland, maar dan met een stukje Duitsland en België er bij. Is een geniale OpenTTD map van, die ik helaas nu even niet kan vinden.)

Maar goed, 81 tiles (9x9) is al zwaar, kan me voorstellen dat een kaart die 300x300 kilometer (~150x150 tiles) helemaal niet te doen is voor een hedendaagse PC. Het is ook meteen een scenario dat *zo* huge is, dat je het denk ik met de gedetailleerdheid als mensen niet meer kunt overzien.

Met OpenTTD is dat ook een beetje. De grootste maps op dit moment (zonder zelf gecompileerde OpenTTD) zijn 2048x2048 tiles groot. Dat is dusdanig, dat je er weken en maanden mee zoet kunt zijn zonder ook maar in de buurt te komen van "hee, mijn map begint vol te raken" en da's dan een pure logistieke/transportsim met relatief eenvoudige gfx en gedetailleerdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14
Gisteravond de 7.0 update voor de PS4 geinstalleerd en gelijk getest.

Best grote veranderingen. Het hele "bouw-menu" is weer op de schop gegaan. Zo zijn er nu utiliteiten te plaatsen om rampen te bestrijden. En is Leisure veel groter geworden en heeft het nu een eigen knop op het hoofdscherm gekregen.

Daarnaast (is dat misschien Parklife?) kun je nu gedetailleerd allemaal straatmeubilair zoals bankjes, lantaarnpalen, vuilnisbakken, foodtrucks etc plaatsen. Aan de ene kant super leuk omdat ik daar in Rollercoastertycoon ook dagen en dagen mee bezig kon zijn. Aan de andere kant kan je op de PS4 niet ver genoeg inzoomen om het netjes te doen. Daarbij is de map veel te groot om dit overal te gaan doen.

Vanavond weer kijken wat er nog meer veranderd is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 28-03-2019 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:24
Voor de liefhebbers een C:S / Radeon 7 benchmark, ondanks het 16 GB HBM geheugen niet spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Maakt het dan nog veel uit als je op Full HD draait? Ik verwacht hier namelijk dat het probleem echt toch is dat het spel probeert alles te willen berekenen per cim / pakketje cims en een half miljoen cims is dan teveel

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
Webgnome schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:14:
Maakt het dan nog veel uit als je op Full HD draait? Ik verwacht hier namelijk dat het probleem echt toch is dat het spel probeert alles te willen berekenen per cim / pakketje cims en een half miljoen cims is dan teveel
Voor de simulatie zelf en de mods is de CPU van belang, voor de assest het VRAM. VRAM vol = swappen naar RAM, is deze ook vol dan gaat de RAM weer naar je swapfile. Afhankelijk van je processor kan die half miljoen prima, moet je uiteraard niet op een Duo core van 10 jaar oud proberen. ;)

Heb je een snelle GPU dan zie je qua FPS niet zoveel verschil in FullHD of 4K.

[ Voor 6% gewijzigd door michiel.686 op 28-03-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Webgnome schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:14:
Er is toch een agent limit van zo’n 67K? Volgens mij wordt de rest van je populatie dan gewoon niet berekend. In ieder geval niet als vervoer ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Heb dat net even op zitten zoeken maar volgens mij heeft dat alleen te maken met het aantal auto's/voertuigen dat word gespawned. MAar niet wat er berekend word.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
Webgnome schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:18:
Heb dat net even op zitten zoeken maar volgens mij heeft dat alleen te maken met het aantal auto's/voertuigen dat word gespawned. MAar niet wat er berekend word.
Klopt:

Basically, limits are: Citizens: People, including tourists. 1,048,575 max

Citizen instances: Visible people plus animals. 65,535 max

Vehicles: Cars, trucks, buses, service vehicles, trains, metros, ships, and planes. 16,383 max

Buildings: All player buildings, all NPC buildings, electric poles, water pipes, etc. 32,767 max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

michiel.686 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:22:
[...]

Voor de simulatie zelf en de mods is de CPU van belang, voor de assest het VRAM. VRAM vol = swappen naar RAM, is deze ook vol dan gaat de RAM weer naar je swapfile. Afhankelijk van je processor kan die half miljoen prima, moet je uiteraard niet op een Duo core van 10 jaar oud proberen. ;)

Heb je een snelle GPU dan zie je qua FPS niet zoveel verschil in FullHD of 4K.
Ik speel hier op dit moment op een EliteBook met een 5th gen i5 met een niet al te boeiende gpu, die trekt het toch echt niet bij een zwaardere belasting/grote stad of meer dingen tegelijk. Moet zeggen dat mijn voorgaande i7 870K dat een stuk beter voor elkaar kreeg in combinatie met een 7880 videokaart. Ouder spul maar draaide prima.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Webgnome schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:18:
Wel, in die zin dat als je 500.000 inwoners hebt, dan worden voor 67.000 inwoners ALLE handelingen berekend. Dus waar zij 's ochtends naar hun werk gaan, met welk vervoersmiddel, welke route ze nemen, enz.

En voor de overige 433.000 inwoners worden dan enkel parameters berekent, lijkt me. Dus dat zou betekenen alleen waar ze werken en waar ze wonen, en misschien leeftijd en educatie. Of versimpel ik het nu teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
nino_070 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:09:
[...]

Wel, in die zin dat als je 500.000 inwoners hebt, dan worden voor 67.000 inwoners ALLE handelingen berekend. Dus waar zij 's ochtends naar hun werk gaan, met welk vervoersmiddel, welke route ze nemen, enz.

En voor de overige 433.000 inwoners worden dan enkel parameters berekent, lijkt me. Dus dat zou betekenen alleen waar ze werken en waar ze wonen, en misschien leeftijd en educatie. Of versimpel ik het nu teveel?
Heb je daar ook een bron voor? Ik kon het zo niet vinden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Webgnome schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:28:
[...]

Heb je daar ook een bron voor? Ik kon het zo niet vinden.
Kan geen bron vinden van CO, maar het ligt eigenlijk besloten in de definitie van agents: een agent betekent dat een cim 1 op 1 vertegenwoordigd wordt in de simulatie. Als dag limiet is bereikt gebeurt kan dat dus niet meer 1 op 1 en slechts parametrisch voor de overige cims. Hier wordt er wat meer uitgelegd, maar niet door de devs dus: https://steamcommunity.co...ons/0/610574394233758259/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pfff wat een noob ben ik ook! M'n halve stad doodziek door water pollution... Ik zoeken zoeken zoeken, waterleidingen & sewage opnieuw aangelegd. 3 ziekenhuizen gebouwd, niets hielp..

Stond er een watertoren in m'n industriegebied |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@London Worst mayor ever! :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
London schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:44:
Pfff wat een noob ben ik ook! M'n halve stad doodziek door water pollution... Ik zoeken zoeken zoeken, waterleidingen & sewage opnieuw aangelegd. 3 ziekenhuizen gebouwd, niets hielp..

Stond er een watertoren in m'n industriegebied |:( |:( |:( |:( |:( |:(
ja die fout maak ik ook nog wel eens haha. Of een Incineration Plant aansluiten op je algemene watervoorziening. Doei Doei inwoners! Zo heb ik een keer mijn 100k inwoners terug kunnen brengen naar iets van 40k.. :|

Er is trouwens een ding dat ik best mis in het spel. Snel kunnen zien waardoor je bijvoorbeeld ineens veel geld verliest. Nu heb ik om de zoveel tijd dat ik van 30k+ naar 5k- en soms wel eens 14k-. Nu valt dat nog wel mee en is het meestal gewoon even wachten maar het zou fijn zijn als ik met een oogopslag zou kunnen zien wat er dan ineens veel meer geld kost. Zijn er mods die dat kunnen?

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 31-03-2019 08:20 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gelukkig kwam ik er op tijd achter :P

Was alweer vergeten wat voor een relaxed spelletje C:S eigenlijk is. Gewoon niet te snel willen gaan en rustig je stad opbouwen zorgt bij mij toch altijd voor het beste resultaat, ook qua financiën.

Momenteel 32k inwoners en eigenlijk vooralsnog minimale traffic flow problemen. Maar die gaan ongetwijfeld nog wel komen want ik merk al wel wat kruispunten die in de toekomst zeker knelpunten gaan worden.

Maar goed vermaak me prima. Blijft ook mooi om first person mee te rijden met een random bus/auto/fiets en je stad eens vanuit die view te zien!

Late edit maar nog 2 foto's van m'n stad Giulia:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2drXjp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fJ0uZMH.jpg

It ain't much but it's honest work :P

[ Voor 14% gewijzigd door London op 31-03-2019 22:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Gister tegen een grappig ding aangelopen. Door een foutje was een (groene) rioolwaterzuivering een tijdje op een leeg grasland leeggelopen. Alles zwart en de paar bomen die er stonden waren dood.
Na een tijdje begon het steeds groener te worden en steeds meer bomen. Test gedaan en de houtindustrie floreert er nu. Alsof het als meststof is omgezet. Toeval of de bedoeling? Zou je dan ook olievelden kunnen creeeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

London schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:51:
Gelukkig kwam ik er op tijd achter :P

Was alweer vergeten wat voor een relaxed spelletje C:S eigenlijk is. Gewoon niet te snel willen gaan en rustig je stad opbouwen zorgt bij mij toch altijd voor het beste resultaat, ook qua financiën.

Momenteel 32k inwoners en eigenlijk vooralsnog minimale traffic flow problemen. Maar die gaan ongetwijfeld nog wel komen want ik merk al wel wat kruispunten die in de toekomst zeker knelpunten gaan worden.

Maar goed vermaak me prima. Blijft ook mooi om first person mee te rijden met een random bus/auto/fiets en je stad eens vanuit die view te zien!

Late edit maar nog 2 foto's van m'n stad Giulia:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

It ain't much but it's honest work :P
Ziet er verdorie mooi uit, ik zou willen dat ik zo ver was. :P Nog gebruik gemaakt van enige mods of andere zaken?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 06:48:
Gister tegen een grappig ding aangelopen. Door een foutje was een (groene) rioolwaterzuivering een tijdje op een leeg grasland leeggelopen. Alles zwart en de paar bomen die er stonden waren dood.
Na een tijdje begon het steeds groener te worden en steeds meer bomen. Test gedaan en de houtindustrie floreert er nu. Alsof het als meststof is omgezet. Toeval of de bedoeling? Zou je dan ook olievelden kunnen creeeren?
hoe creeer je olievelden? 8)7 Ik denk dat het wel eens zou kunnen kloppen wat je schrijf maar je ou dat eens opnieuw moeten testen. Zou wel grappig zijn natuurlijk :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er hangt mij iets van bij dat je op pagina's zoals https://steamcommunity.co...=255710&p=1&numperpage=30 icoontjes kon zien van welke items gesubscribed zijn, die zie ik hier niet. Ik zie overal een plusje als ik er met de muis op ga staan, alsof ik niks gesubscribed heb :? Pas als ik een pagina van een item open kan ik zien of ik die al heb.

Is er ooit eens iets verandert daar?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:00:
Er hangt mij iets van bij dat je op pagina's zoals https://steamcommunity.co...=255710&p=1&numperpage=30 icoontjes kon zien van welke items gesubscribed zijn, die zie ik hier niet. Ik zie overal een plusje als ik er met de muis op ga staan, alsof ik niks gesubscribed heb :? Pas als ik een pagina van een item open kan ik zien of ik die al heb.

Is er ooit eens iets verandert daar?
Ben je wel ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Check, zie ook de "Pas als ik een pagina van een item open kan ik zien of ik die al heb." ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:06:
[...]

Check, zie ook de "Pas als ik een pagina van een item open kan ik zien of ik die al heb." ;)
Ah, dat had ik anders begrepen. Maar wel raar, bij mij werkt het gewoon prima en zie ik netjes "vinkjes" bij de onderdelen waar ik op geabonneerd ben. Misschien dat even opnieuw inloggen of het legen van je browser-cache kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 06:48:
heb je dit nog getest? En heb je een voorbeeld van hoe je dat gedaan hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Webgnome schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:48:
[...]

heb je dit nog getest? En heb je een voorbeeld van hoe je dat gedaan hebt.
Ben niet meer zoveel aan spelen toegekomen maar wat mij gebeurde is simpel te reproduceren. De zuiveringsinstallatie niet op het water laten uitlopen maar op een kaal grasveld. In mijn geval was het wel een zuivering uit de GreenCitys-addon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Nieuwe Add-on: Campus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Zijn er veel zaken uit de workshop die jullie gebruiken in een standaard spelletje? :) Zou wel enkele tips kunnen gebruiken.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 20:29
Tricolores schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:26:
Zijn er veel zaken uit de workshop die jullie gebruiken in een standaard spelletje? :) Zou wel enkele tips kunnen gebruiken.
Op Reddit is veel info te vinden: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/wiki/modlist
Ik hou zelf ook erg van Remove Need for Pipes: https://steamcommunity.co...filedetails/?id=576997275

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Sowieso een hele bak aan mods. Traffic Manager, MoveIT, Parallel Road Mod en nog veel meer. Kijk anders even dit filmpje van Biffa met de essentiele mods volgens hem (wat redelijk overeen komt met de mijn mening):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Bedankt voor de suggesties!

Kan je na de installatie van deze mods deze gebruiken in een bestaande stad, of moet je opnieuw beginnen dan? :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Tricolores schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:45:
Bedankt voor de suggesties!

Kan je na de installatie van deze mods deze gebruiken in een bestaande stad, of moet je opnieuw beginnen dan? :)
De meeste mods werken in een bestaande stad. Er zijn mods, zoals de Start Money Mod en de Unlimited Tiles mod die een bestaande save kunnen slopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Gebruik alleen de auto buildoze mod. Verder geen enkele meer.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Webgnome schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:27:
Gebruik alleen de auto buildoze mod. Verder geen enkele meer.
Ik kan echt niet zonder Traffic Manager: President Edition en de Move-it mod. Ook Network Extensions voor extra type wegen is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb in het begin die traffic manager wel eens gebruikt maar op den duur nooit meer nodig gehad. En ja de traffic in skylines is wat maf ( men wil heel erg vroeg afslaan bijvoorbeeld) maar als je dat weet kun je daar netjes omheen werken.

Die move-it mod word gebruik volgens mij om gebouwen zelf ergens neer te ploppen toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Webgnome schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:57:
Ik heb in het begin die traffic manager wel eens gebruikt maar op den duur nooit meer nodig gehad. En ja de traffic in skylines is wat maf ( men wil heel erg vroeg afslaan bijvoorbeeld) maar als je dat weet kun je daar netjes omheen werken.

Die move-it mod word gebruik volgens mij om gebouwen zelf ergens neer te ploppen toch?
Ik gebruik de move-it mod vooral de wegen wat netter te maken aangezien de manier van wegen omhoog en omlaag niet lekker werkt. Je krijgt nogal onrealistische hellingen en deze fix ik vervolgens met de move-it mod. De mod die jij bedoelt is de RICO Ploppable mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Kan je content uit officiele (en betalende) DLC's wel gebruiken in bestaande steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:57:
En ja de traffic in skylines is wat maf
Maf inderdaad: Meerdere lanes in één keer switchen, met zijn allen op exact dezelfde plek dat doen, lege lanes vermijden... moet ik nog doorgaan? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Campus is precies hetzelfde als Park Life en Industries. Dat was ook al mijn eerdere objectie. Zones maken. Makkelijk zo. Park Life is de laatste die ik gekocht heb en ik blijf er bij. Genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb vrijwel alle DLCs gekocht, maar niet alles tegen de officiële prijs. Genoeg sites waar het goedkoper te vinden is. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
HMC schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:58:
Campus is precies hetzelfde als Park Life en Industries. Dat was ook al mijn eerdere objectie. Zones maken. Makkelijk zo. Park Life is de laatste die ik gekocht heb en ik blijf er bij. Genoeg.
Ik ben gestopt na Park Life. Industries vind ik geen toegevoegde waarde hebben en ook deze is weer te veel van hetzelfde. Op deze manier ben je alleen maar bezig met het bijhouden van je industrieën en je universiteiten, terwijl ik persoonlijk liever bezig ben met het mooier maken van mijn stad en het bouwen van nieuwe delen van de stad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik gebruik zelf een flinke lijst mods, maar de meest gebruikte zijn wel de RICO-mod en Move-it, voor mij echt onmisbaar inmiddels.

Weer eens tijd voor wat plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NNkvj4v.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1GcRLv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eEZBLZc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xoincYY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5VSIn6N.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Raven schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Maf inderdaad: Meerdere lanes in één keer switchen, met zijn allen op exact dezelfde plek dat doen, lege lanes vermijden... moet ik nog doorgaan? :P
Ik word nu gestraft voor iets waar ik geen invloed op heb met verkeer. Mijn hele stad is groen. Maar het knooppunt nét buiten mijn stad is erg druk richting mijn stad en diep rood tot aan mijn stad. Ondanks dat alles binnen het speelveld helemaal groen is, krijg ik toch maar 70% :(

Maar wat graag zou ik die traffic-manager wel op de PS4 hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 16-05-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:07
Er zijn wel een hoop assets die ik gebruik om steden wat realistischer te maken, zoals lokale politiebureau's of brandweer. In druk stadscentrum is een groot modern gebouw weer mooier. Verder maak ik veel gebruik van de gebouwen voor afvalverwerking, electricity, parkeerplaatsen en parken.
Een cargo-station met dubbele rails is erg handig en in verschillende varianten te krijgen.
Timbo's verkeerspleinen doen het erg goed.

Aan mods zijn TM:PE, Move-it, Road-anarchy, Network extensions 2 onmisbaar. Verder maak ik sinds kort gebruik van de roundabout-mod, geweldig! Net als de toevoeging om zoning per wegsegment aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ralph88 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:42:
[...]
Net als de toevoeging om zoning per wegsegment aan/uit te zetten.
Wat doet deze mod precies? Per weg-type aangeven of die zones mag krijgen? Of wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:07
demo31051987 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Wat doet deze mod precies? Per weg-type aangeven of die zones mag krijgen? Of wat anders?
Klopt, hiermee kan je per segment van elke type weg aangeven of er iets geplaatst mag worden of zoning toegepast kan worden.
Bij verbindingswegen en rotondes voorkom je daarmee gebouwen op plekken waar je ze niet wilt. Zelf gebruik ik het vaak in een woonwijk op de tussenliggende wegen, zodat de aangrenzende wegen meer ruimte krijgen voor een gebouw.
https://steamcommunity.co...2076973&searchtext=zoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Is er een manier binnen Steam om een dlc voor altijd uit te schakelen? Ik heb een tijdje terug de volledige package gekocht met daarin ook natural disasters. Deze dlc zit volgens mij vol fouten. Ik geef namelijk aan bij de start van de game dat ik geen random disasters wil en wat gebeurt er 4 tellen in de game? een aardbeving.

Zou graag die dlc eruit willen halen voorgoed. Probleem alleen is dat ik via Geforce Now speel dus het spel word direct opgestart zonder de steam client.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Webgnome schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:29:
Is er een manier binnen Steam om een dlc voor altijd uit te schakelen? Ik heb een tijdje terug de volledige package gekocht met daarin ook natural disasters. Deze dlc zit volgens mij vol fouten. Ik geef namelijk aan bij de start van de game dat ik geen random disasters wil en wat gebeurt er 4 tellen in de game? een aardbeving.

Zou graag die dlc eruit willen halen voorgoed. Probleem alleen is dat ik via Geforce Now speel dus het spel word direct opgestart zonder de steam client.
Ik zou denken dat je via de ingame 'Content Manager' wel DLC kan uitzetten, je kan iig wel mods uitzetten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat is helaas niet mogelijk. Je kunt het blijkbaar alleen als je de steam client start en daar dingen uit zet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:41:
Dat is helaas niet mogelijk. Je kunt het blijkbaar alleen als je de steam client start en daar dingen uit zet.
Hadden we het een maandje geleden nog over.
Ik speel via Steam client, en daar valt het (voorzover ik weet) niet uit te zetten.

Vrij jammer eigenlijk. Ik heb Natural Disasters al erg lang, maar kreeg nooit met tornado's of aardbevingen te maken. Nu wel.

Of ik ben echt scheel, of ze hebben een foutje gemaakt in een "patch".

Edit:
We zijn ook niet de enigen. :)
https://steamcommunity.co...ns/0/1694922980034767668/

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 18-05-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
in de steam client kan je dlc uitvinken, game wordt hier dan ook gelijk geupdate (ergo: steam gaat wat downloaden)

nog niet getest of de items uit die DLC dan ook echt niet meer beschikbaar zijn.

let wel: veel items uit de DLC's zitten verwerkt in de gratis patches, en zijn dus wel in de base game aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uit de gelinkte post:
Turning off the "random disasters" radial button isnt enough for some reason. You have to go to the gameplay options and pull the "random disaster frequency" slider all the way to the left.
Heb je dat al geprobeerd? Als je Natural Disasters helemaal uitschakelt in Steam ben je ook de gebouwen die je daarbij krijgt (zoals de politiehelikopter en de brandwachttorens) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Heb het nog niet geprobeerd ga ik straks eens doen.

Het lijkt inderdaad te werken als je het schuifje helemaal naar links zet. Ben wel van mening dat dit een dikke bug is. Immers als je de vraag krijgt of random disasters aan moeten en en zegt nee. Dan mag je geen disasters krijgen.

[ Voor 70% gewijzigd door Webgnome op 19-05-2019 14:15 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1000 subscriptions en dat is goed voor zo'n 20,5 GB aan memory load.
Hoeveel memory verbruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Ik heb er een stuk of 10, en mijn PC heeft überhaupt maar 8 GB RAM d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:24:
Ik heb nu ongeveer 1000 subscriptions en dat is goed voor zo'n 20,5 GB aan memory load.
Ik gebruik ongeveer 10 tot 12 GB (Mijn pc heeft er 16). Ik heb +/- 1500 items subscribed (volgens Steam), maar langs niet alles geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SpeedQber @demo31051987 Thanks voor de reply.
Ok, Ik ben sinds de aankoop in 2015 pas enkele maanden bezig met het spel en om niet telkens een keuze te moeten maken tussen welke item activeren en welke niet heb ik gister m'n systeem ge-upgrade naar 48GB. Deze laptop zal ik toch nooit verkopen.

Ik denk/hoop dat dat voldoende is; ik heb nog geen 100k+ inwoners gehaald.

Nooit gedacht dat ik ooit zoveel GB nodig zou hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ben laatst begonnen met een nieuwe challenge. Zoveel mogelijk cims per vierkantje en daar alle bijhorende problemen oplossen. Moet zeggen dat maakt het weer een stuk leuker om te spelen. Ben zelf niet zo van het minuscuul ploppen van gebouwen etc. dus dit is een leuke challenge.

Zal vanavond eens een screenshot posten maar heb nu twee vierkantjes waarbij het eerste vierkantje al 48k aan inwoners telde. (dat schijnt hoger te kunnen)

offtopic:
heb nu 480 uur in het spel zitten 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 28-05-2019 15:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webgnome Ok, ik kijk uit naar de screenshots. Vind ik altijd wel leuk om te zien. Ik bekijk ook veel artwork, voor de inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:24:
Ik meen 200 gesubbed. mijn pc heeft ook "maar" 8GB ram. Maar behalve dat opstarten een uur duurt, heb ik voor de rest niet het idee dat het vertraagt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow en ik maar denken dat 4 min. al lang is voor opstarten. Een uur wachten (of langer dan 7 minuten zou niets voor mij zijn.

Soms vergeet je een mod of een theme of iets dergelijks te activeren en moet je dus weer het spel uit, naar desktop, voor een restart. Als ik dan elke keer 10 min of zelfs een half uur moet wachten, dan lach ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@Verwijderd 48GB in een laptop? Lekker bezig hoor!
@Webgnome Je kan de one-way challenge doen, een stad met 1 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:43:
Wow en ik maar denken dat 4 min. al lang is voor opstarten. Een uur wachten (of langer dan 7 minuten zou niets voor mij zijn.

Soms vergeet je een mod of een theme of iets dergelijks te activeren en moet je dus weer het spel uit, naar desktop, voor een restart. Als ik dan elke keer 10 min of zelfs een half uur moet wachten, dan lach ik niet meer.
Lijkt me niet letterlijk een uur 😀😀😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:17:
@Webgnome Ok, ik kijk uit naar de screenshots. Vind ik altijd wel leuk om te zien. Ik bekijk ook veel artwork, voor de inspiratie.
skylines

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estobaniac
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Ziet er een leuk begin uit.Veel succes!
Ik ben zelf al even bezig aan een stad met hetzelfde principe : zoveel mogelijk de beschikbare oppervlakte gebruiken, zoveel mogelijk inwoners en zo efficiënt mogelijk. Momenteel het jaar 2160 en +-380k inwoners (durft nog al eens te schommelen door disasters en deathwaves) met 9 vierkantjes bijna helemaal volgebouwd, ik schat dat ik nog ongeveer 1 vierkantje vrije oppervlakte over heb om op te bouwen.
Verkeer schommelt tussen de 75 en 80% en heb 10kk+ in kas.
Ik denk dat 500k inwoners mogelijk moet zijn, ik heb nog redelijk wat low density residential dat kan omgezet worden, maar alles veranderen in high density zou wel een verkeersinfarct veroorzaken vrees ik.
Ik speel zonder mods en zonder de laatste 2 uitbreidingen : industries en campus (heb vorige week parklife aangeschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik denk dat 500k inwoners mogelijk moet zijn, ik heb nog redelijk wat low density residential dat kan omgezet worden, maar alles veranderen in high density zou wel een verkeersinfarct veroorzaken vrees ik.
klopt. Ideetje is misschien om in het midden van een blok de high residential te maken. Zodat je een paar hotspots hebt maar niet je hele stad omgetover. Een andere 'oplossing' om een goed public transport netwerk op te gaan zetten

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
Webgnome schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:05:
Zal vanavond eens een screenshot posten maar heb nu twee vierkantjes waarbij het eerste vierkantje al 48k aan inwoners telde. (dat schijnt hoger te kunnen)
Klopt, zie dit filmpje van Biffa, die tikt net de 50k aan.
YouTube: ONE SQUARE City! NO ESCAPE!! (Cities: Skylines ONE Tile Challenge)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat is mijn inspiratie ;)
wat ik vanavond ga doen als ik tijd/zin heb is om het tweede blokje dat ik onlangs heb geopend in te delen in een aantal onderdelen waardoor ik de industrie uit de linkerblok kan verplaatsen naar het rechterblok. Eens kijken wat dat doet voor het aantal inwoners als ook de traffic flow ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Webgnome op 29-05-2019 10:53 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice.

Wat je ook kunt doen met gebruik van RICO is het aantal inwoners per huis verhogen. Daar zat ik aan te denken: dan hoef je het niet helemaal vol te bouwen en kun je genoeg ruimte creëren zodat er geen verkeers infarct ontstaat. Zo maak ik gebruik bijv. van deze flat om 300 mensen in te huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Dat is nou juist net niet de bedoeling. Dat is het artificieel opleuken van de cijfers. De challenge is nou juist om te dealen met dat verkeer etc. Heb gisteren om het eerste blok een snelweg gelegd net als bij het tweede blok. Dat lijkt al iets te helpen. Vanavond nog maar eens verder vogelen hoe of wat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal inwoners van de huizen in de vanilla game is pas onrealistisch. Flats met maar 20 inwoners. Juist met het gebruik van RICO kun je in zo'n flat als de JLD building pas een realistisch aantal inwoners huizen.

Kijk naar bijv. Babylon in Den Haag 2 flats waar bij elkaar 750 man (incl. kinderen) wonen/werken. Dat is pas een challenge mbt verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo lang geleden ook eens begonnen met Cities Skylines, maar dit spel geeft wel een hoop hoofdbrekens wat betreft het verkeer. Ik heb op YouTube heel veel filmpjes gezien van een YouTuber genaamd "Biffa". Deze Youtuber helpt je stad weer op orde te krijgen als je verkeer helemaal in een gridlock zit. Ik heb al zijn suggesties toegepast op mijn stad en zelfs een overkill aan metro's gebouwd, heel veel extra looppaden voor de voetgangers en via TM/PE onder restrictions de zebra's ontoegankelijk gemaakt zodat het verkeer makkelijker kan doorrijden. De voetgangers gaan massaal over voetgangersbruggen. Ook heb ik veel rotondes en het verkeer op de rotondes heeft altijd voorrang. Dat ook zo ingesteld. Bij langere doorgaande wegen deze weg per kruising ingesteld als zijnde voorrangsweg. Ook nog ingesteld heb ik de invoegstroken, dus als je een 3 baans snelweg hebt en er komt een invoegstrook bij, dat je dan na die invoegstrook een aantal 4 baans segmenten toevoegt om de doorstroming te vergroten. Maar ik heb vooral de nadruk gelegd op het metrosysteem, waarbij ik bij elk monument, park of ander groot gebouw altijd een metro voor handen heb. Maar ook bij het treinstation, busstation, nabij haltes, scholen, het vliegveld en bij havens.

Maar desondanks nog steeds een hoop verkeersopstopping. Ik zit nu ergens op 30% doorstroming. Ondanks alle suggesties van "Biffa" op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

@Verwijderd Dan heb je -waarschijnlijk- teveel kruisingen te dicht op elkaar en/of gebieden in je stad die allemaal over dezelfde hoofdweg van/naar de snelweg moeten.

Plemp eens een screenshot? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een beetje verkeersopstoppingen zijn ook helemaal niet zo erg. Ziet er nog leuk uit ook, een beetje file. :D
Beter dan een dooie boel.

Je hoeft je pas druk te maken als services gewoon echt niet meer op bepaalde plaatsen kunnen komen, of bevoorradingen stokken, en zo.

Geniet ervan, geen stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Ik kijk ook videos van 'Sam Bur' op youtube, hij fixt ook andermans steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Stroken, metro's, rotondes en voetgangersbruggen alleen zijn niet voldoende: verkeer moet ook voldoende mogelijke routes hebben. Als al het verkeer alsnog over één op/afrit moet om naar een ander stadsdeel te komen, zal je alsnog een verkeersinfarct hebben.

Zorg ervoor dat elk druk stadsdeel meerdere in- en uitgangen heeft, bijvoorbeeld. Het plaatsen van treinstations (reizigers en goederen) kan ook helpen met verkeersproblemen, cims pakken de snelste route - ook als dat 3 keer overstappen betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De files die je ziet zijn een grafische weergave van de drukte.
Ze geven niet aan dat er ook echt geen service meer doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

HMC schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:15:
Hoe bedoel je dit precies?
Het doodskop-icoontje verdwijnt pas als de lijkwagen ook daadwerkelijk bij dat gebouw is geweest, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:28:
@Verwijderd Dan heb je -waarschijnlijk- teveel kruisingen te dicht op elkaar en/of gebieden in je stad die allemaal over dezelfde hoofdweg van/naar de snelweg moeten.

Plemp eens een screenshot? :)
Als je een stad hebt dan zijn kruisingen onvermijdelijk. Ik probeer ze zoveel mogelijk naar rotondes om te bouwen, maar daar is niet altijd ruimte voor. Een screenshot maken, dat is lastig omdat de stad al behoorlijk groot is, maar bij deze probeer ik het:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25z5bn4.jpg
Wat je hier ziet is 1 lange weg waarbij alle auto's maar over 1 rijbaan gaan, dit zie ik wel vaker, ook op snelwegen, dat zelfs bij 6 baans wegen er maar gebruik wordt gemaakt van 1 rijbaan. Ik probeer dan nog wel met TM het verkeer naar andere banen te forceren, maar uiteindelijk schuiven ze toch weer terug naar 1 baan. Ook met SHIFT + S om automatisch "keep your lane" te selecteren heeft weinig effect (op alle junctions in de snelweg).
HMC schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:15:
Oke, maar toch heb ik heel veel gebouwen met doodskoppen en garbage piled up, terwijl de betreffende gebouwen die dit verzorgen (crematoria, kerkhoven, vuilverbranding installaties, recycling plants en vuilnisbelten) toch ruimschoots aanwezig zijn. Uiteraard niet te dicht bij de residentie gedeelte vanwege de vervuiling.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat ligt er aan hoe druk het echt in je stad is, natuurlijk, maar autootjes de-/spawnen ook gewoon regelmatig.
En als er eens iemand overlijdt is ook niet zo'n ramp.

Als je services/bevoorradingen echt falen door drukte op de wegen, dan zie je wel wat meer gebeuren dan een enkel doodskopje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Als je een stad hebt dan zijn kruisingen onvermijdelijk. Ik probeer ze zoveel mogelijk naar rotondes om te bouwen, maar daar is niet altijd ruimte voor. Een screenshot maken, dat is lastig omdat de stad al behoorlijk groot is, maar bij deze probeer ik het:
[Afbeelding]
Er is een in-game tool waarmee je kunt zien waar al dat verkeer heen wilt, en wat voor verkeer het is (trucks, auto's, OV, hulpdiensten, enz.) Heb je die al gebruikt?

Die tool heeft dit icon in het menu:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sj3YsDf/image.png

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 03-06-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Er is een in-game tool waarmee je kunt zien waar al dat verkeer heen wilt, en wat voor verkeer het is (trucks, auto's, OV, hulpdiensten, enz.) Heb je die al gebruikt?

Die tool heeft dit icon in het menu:
[Afbeelding]
Nee, daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat zal ik zeker eens gaan bekijken. :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hier even een update van mijn 'megastad' die ik aan het bouwen ben. Het verkeer is inmiddels redelijk onder controle, maar ik ben er gisteren wel achter gekomen dat wat betreft de treinen de reden waarom er zoveel treinen op het spoor stil staan is omdat je moet geen vracht spoorlijnen mixen moet met treinen voor mensen. Ook blijkt dat elk station dat je maakt op je kaart een 'trein' genereert aan de rand van de kaart. Mijn stad heeft nu rond de 300.000 inwoners en ik maak gebruik van een flink aantal mods om de stad beter te maken. Zo gebruik ik 81 gebieden, die kun je ook unlocken door de mod hiervan te downloaden in de Steam Workshop. Om een idee te geven, de 'palm' heeft een grote van 2 gebieden. Bij deze een impressie: (plaatjes klikbaar voor 1440p).

Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities00s.jpg Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities01s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities02s.jpg Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities04s.jpg Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities05s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities06s.jpg Afbeeldingslocatie: http://82.73.215.203/online/cities/cities07s.jpg
Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste