Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:48:
de reden waarom er zoveel treinen op het spoor stil staan is omdat je moet geen vracht spoorlijnen mixen moet met treinen voor mensen.
Je kan het wel mixen, maar je moet het interne spoornet scheiden van het externe spoornet en e.v.t. bypasses langs stations leggen, dan gaat het goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-06-2019 17:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Je kan het wel mixen, maar je moet het interne spoornet scheiden van het externe spoornet en e.v.t. bypasses langs stations leggen, dan gaat het goed :)
Maar waar komen dan de treinen vandaan?

Of werkt het dan net zo als met de metro, dat je bij een intern netwerk standaard een aantal treinen krijgt per gebied, zeg vergelijkbaar met het metro systeem?

Want wat je niet ziet op de plaatjes hierboven (of vorige pagina) is dat ik een enorm massief metro systeem heb, allemaal verdeeld in districten, maar wel zodanig gesitueerd dat passagiers zo kunnen overstappen van de ene naar de andere district, door twee metro stations van verschillende districten tegenover elkaar te leggen op één weg.

Wow, als dat met de treinen net zo is, dan begrijp ik nu ook waarom ik steeds regelmatig de melding krijg, "Not enough good to sell", en dat is logisch, want de vrachttreinen bereiken hun bestemming niet omdat de rails gridlocked zijn compleet vol met treinen.

Pfeww, dat wordt verbouwen hahahaha 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:16:
[...]

Maar waar komen dan de treinen vandaan?
Vrachttreinen (de)spawnen wanneer nodig, zowel aan de interne als externe kant. Passagierstreinen spawnen aan de externe kant wanneer nodig, intern moet je dan a la metro lijnen aanleggen.

Om een voorbeeld van scheiden van vrachtverkeer te geven:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/md6krdhmpgf01.jpgDe ene terminal hangt aan de externe lijn(en), de ander aan de interne. Beide aan een stuk weg hangen (dat nergens anders mee verbonden is), hulpdiensten, power, water en afvalwerker erbij, klaar.

Met passagierstreinen is het wat simpeler, neem een station met meerdere sporen zoals Joak's Train Station (4 tracks)
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/277352849042992023/22FE8FC8ADCC2F3CFB08FB157B71B2663E97D23E/?imw=637&imh=358&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=trueExterne verbinding aan de ene kant, interne verbinding aan de andere kant, aan de interne kant lijn aanleggen met ander station, klaar :)

Het probleem waar veel mensen nog wel eens tegen aanlopen is dat als de externe lijnen niet gescheiden zijn, er veel te veel vrachttreinen langskomen, bij het verlaten van de map duurt het despawnen van vrachttreinen echter zo lang bij elke trein dat er file ontstaat en het resultaat heb je gemerkt :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, op dit moment heb ik in mijn stad de sporen nog niet aangepast, maar nu weet ik wat ik moet doen. En dit zal ook gelijk het probleem verhelpen dat de commerciële gebouwen niet steeds de melding "not enough goods to sell" melden.

Eén ding scheelt, alhoewel ik al een grote stad heb zijn het aantal trein stations erg beperkt en het aantal sporen ook, dus ik kan mooi alles herinrichten. Bedankt voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
Raven schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Het probleem waar veel mensen nog wel eens tegen aanlopen is dat als de externe lijnen niet gescheiden zijn, er veel te veel vrachttreinen langskomen, bij het verlaten van de map duurt het despawnen van vrachttreinen echter zo lang bij elke trein dat er file ontstaat en het resultaat heb je gemerkt :P
Goede uitleg over hoe je zaken kunt oplossen! Kun je er echter iets aan doen dat je geen / minder last hebt van het despawnen van die goederen treinen? Daar loop ik nu namelijk tegenaan in een van mijn grotere steden. Ik tik nu de 100k aan en mijn traffic is nu echt belabbert mede door die treinen. Het weg verkeer is nagenoeg groen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een goederentrein, vol met goederen, despawn't, betekent dat niet dat die goederen ineens foetsie zijn. Net zoals een despawnde ambulance niet meteen helemaal zijn taak niet heeft uitgevoerd.
Nogmaals, de situatie die wij zien op de wegen en het spoor is een grafische representatie van drukte. Een model.

Het zijn geen "agents" zoals in SimCity.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 06-06-2019 09:31 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Goede uitleg over hoe je zaken kunt oplossen! Kun je er echter iets aan doen dat je geen / minder last hebt van het despawnen van die goederen treinen? Daar loop ik nu namelijk tegenaan in een van mijn grotere steden. Ik tik nu de 100k aan en mijn traffic is nu echt belabbert mede door die treinen. Het weg verkeer is nagenoeg groen.
Dat despawn probleem aan de rand van de maps zit er vanaf begin af aan in en ik verwacht niet dat daar ooit een oplossing voor in het spel gebouwd wordt, de enige workaround die ik ken is dus de boel scheiden.

Wat mij sindsdien is opgevallen is dat vrachttreinen veel voller vertrekken dan voor de scheiding, toen zat er nagenoeg niets in de vrachttreinen (<10% gevuld), de treinen worden nu veel beter benut waardoor er minder nodig zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zal het vanavond eens uitproberen. Het scheiden van routes ben ik nu ook steeds meer aan het doen. Ook bij metro's waarbij je twee stations tegenover elkaar zet. Toch wel jammer dat er geen standaard metro stations zijn met meer dan twee tracks net als bij treinen. Dan heb je het probleem nite dat je door de extra station meer geluidspolution krijgt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
HMC schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:29:
Als een goederentrein, vol met goederen, despawn't, betekent dat niet dat die goederen ineens foetsie zijn. Net zoals een despawnde ambulance niet meteen helemaal zijn taak niet heeft uitgevoerd.
Nogmaals, de situatie die wij zien op de wegen en het spoor is een grafische representatie van drukte. Een model.

Het zijn geen "agents" zoals in SimCity.
Sorry, maar je slaat de plank hier volledig mis. Cities Skylines heeft wel degelijk agents (net zoals SimCity) en als deze agents hun bestemming niet kunnen bereiken lijdt je stad daar wel degelijk onder.

Als goederentreinen blijven despawnen wordt de lading die ze vervoeren dus niet afgeleverd, en als een ambulance niet op tijd bij een huis kan komen komt er een moment waarop er behoefte is aan een lijkwagen.
Webgnome schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:59:
Zal het vanavond eens uitproberen. Het scheiden van routes ben ik nu ook steeds meer aan het doen. Ook bij metro's waarbij je twee stations tegenover elkaar zet. Toch wel jammer dat er geen standaard metro stations zijn met meer dan twee tracks net als bij treinen. Dan heb je het probleem nite dat je door de extra station meer geluidspolution krijgt.
Op de workshop zijn metrostations te vinden die meer sporen hebben :)

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=632810831

[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 06-06-2019 11:56 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Sorry, maar je slaat de plank hier volledig mis. Cities Skylines heeft wel degelijk agents (net zoals SimCity) en als deze agents hun bestemming niet kunnen bereiken lijdt je stad daar wel degelijk onder.

Als goederentreinen blijven despawnen wordt de lading die ze vervoeren dus niet afgeleverd, en als een ambulance niet op tijd bij een huis kan komen komt er een moment waarop er behoefte is aan een lijkwagen.
Nou ja, agents...
Met een net-limiet van 16k "simulated agents" is het meer simulatie en statistiek onder de motorkap.
Maar ok, blijf vooral doorgaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Er zit natuurlijk een limiet aan. Dit is ook niet heel gek natuurlijk aangezien het anders al helemaal niet te spelen valt bij grote steden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
HMC schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:15:
[...]

Nou ja, agents...
Met een net-limiet van 16k "simulated agents" is het meer simulatie en statistiek onder de motorkap.
Maar ok, blijf vooral doorgaan. d:)b
Er zit inderdaad een limiet op het aantal voertuigen dat tegelijk onderweg kan zijn, als die limiet wordt bereikt worden er geen nieuwe voertuigen meer gespawned. Ook ambulances niet.

Wanneer een voertuig despawnt zal het spel opnieuw proberen om voertuigen te spawnen, waarbij voorrang wordt gegeven aan hulpdiensten en servicevoertuigen. Dit kun je goed zien wanneer je een verkeersinfarct aan het oplossen bent: je kunt dan een colonne ambulances, vuilniswagens of politieauto's verwachten.

Naast de vehicle agent limit van 16k is er nog een agentlimit van 65k voor citizens, dit zijn mensen die onderweg zijn van/naar werk, toeristen, enzovoorts. Daarna wordt het inderdaad een werk van statistieken en extrapolatie. Het is echter niet zo dat het allemaal 'smoke and mirrors' is, een verkeersprobleem waardoor ambulances niet ter plekke kunnen gaan kan wel degelijk lijden tot een deathwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij SimCity is iedere Sim een agent. In z'n auto, lopend, in de trein, etc.
Dat is bij CSL dus gewoon niet zo. Ook al heeft je stad nog geen 16k Cims.
Ook zeg ik maar voor de tiende keer, dat het verkeer dat je ziet slechts een representatie is van de verkeerssituatie.

Rood op de kaart en totale gridlock op je wegen betekent niet dat services niet meer werken.
Maar ja, al gezegd.

Ik trek me maar weer terug in m'n grot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan in elk geval melden dat het (goed) werkt. Echter één kanttekening: Als je een personenvervoer loop maakt, met een aantal treinstations daar tussen, krijg je niet automatische een trein. Het is dus niet zo als met de metro. Wat je dus nodig hebt is wel een connectie van buiten af. Je moet dus zorgen dat je van 1 kant een connectie creëert voor personen vervoer, en vanuit daaruit kun je gewoon uitbreiden en vanaf een andere kant voor vrachtvervoer. Ik heb nu een loop met 6 personen treinstations, gekoppeld in een loop door ongeveer 1/4 van de stad en dat werkt prima. Die treinen gaan namelijk niet altijd direct terug van de map af, maar blijven van station naar station rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:41:
Echter één kanttekening: Als je een personenvervoer loop maakt, met een aantal treinstations daar tussen, krijg je niet automatische een trein.
Klopt, je moet wel een lijn plaatsen van/naar de stations op het interne net, had ik aangegeven ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:26:
[...]

Klopt, je moet wel een lijn plaatsen van/naar de stations op het interne net, had ik aangegeven ;)
Oke, maar dan het volgende: op mijn map heb ik maar 2 inkomende treinlijnen. Is het ook mogelijk om op de plek waar de vrachttreinen binnenkomen op de rand van de kaart een aftakking te maken die naar een normaal treinstation toe gaat? Want nu komen en gaan de treinen helemaal naar de rand van de andere kant van de kaart en dat is maar één in/uit gang. Dat lijkt me nogal weinig, zeker omdat mijn map 81 tegels groot is. Of gaan vrachttreinen dan ook dat spoor op waar alleen maar normale treinstations aan gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zowel vracht- als reizigerstreinen zullen proberen de kortst mogelijke route naar hun bestemming te gebruiken, net als het normale wegverkeer. Dat kun je in je voordeel gebruiken.

Ik hou in mijn steden altijd een strikte scheiding aan tussen "internationaal" en "lokaal" verkeer, voor zowel goederen als reizigers. Daarmee voorkom ik dat er tientallen goederentreinen komen te rijden die het lokale reizigersverkeer blokkeren, en ook dat stations worden geblokkeerd door kerende internationale treinen.

Er zijn op de workshop een aantal viersporige treinstations te vinden, waarmee je een goede overstap kunt maken voor internationale reizigers op nationale treinen. Dat ziet er wat realistischer uit dan twee stations naast of tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het begrijp is de code 16 bit en dan kom je op een limiet van 216= 65,536 agents tegelijkertijd. Het is niet zo dat het gelimiteerd was zodat het speelbaar bleef.
Simcity 4 was idd een grafische voorstelling van waar het [volgens de simulatie] druk was en in Simcity2013 was zo'n beetje alles een agent, dus ook water etc.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:06
Hoi, ik ben bezig om een PC samen te stellen voor CS. Ik lees dat de game geheugen vreet. Ik verwacht niet heel veel mods te gaan draaien.In de eerste instantie wilde ik gaan voor 16GB, opgedeeld in 2 reepjes. Dan kan ik later evt. nog 16 bijprikken als dit te weinig is. het systeem dat ik heb samengesteld is praktisch gelijk aan het BBG basisgamessysteem van mei Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 20:29
@AMD1800 Je kan een topic in het DAA subforum aanmaken als je meer vragen hebt.
Ik heb 8 GB RAM en m'n stad met 80k pop loopt prima. Ik zou zeker wel 16 GB nemen voor de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:42
AMD1800 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:30:
Hoi, ik ben bezig om een PC samen te stellen voor CS. Ik lees dat de game geheugen vreet. Ik verwacht niet heel veel mods te gaan draaien.In de eerste instantie wilde ik gaan voor 16GB, opgedeeld in 2 reepjes. Dan kan ik later evt. nog 16 bijprikken als dit te weinig is. het systeem dat ik heb samengesteld is praktisch gelijk aan het BBG basisgamessysteem van mei Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn PC ook een maand of 4 geleden gekocht (toen gebaseerd op de BBG van januari: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019) alleen dan met een mindere grafische kaart (RX580) in plaats van de 1070 die genoemd werd. En ik kan zeggen dat CS prima draait op mijn machine. Dus het zou zeker geen probleem moeten zijn voor jouw BBG systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie vertellen dat als je in Cities Skylines de 81 tiles mod gebruikt en ook deze kaart wilt vullen dat dit behoorlijk je systeem laat ratelen. Ik heb al wat ultra high settings uitgezet (dacht dat het wel goed zat met een GTX 1080TI videokaart) spelend op 1440p maar zelfs die kaart zit al te zweten met de stad die ik nu heb. Of het nu komt door het aantal burgers of de grootte van de kaart weet ik niet. Maar de kaart is dan ook bij lange na nog niet vol.

Nog even terugkomend op de passagierstreinen. Moet nu ALLE loops die je aanmaakt min of meer verbonden zijn met de rand van de kaart? Want ik heb namelijk de kaart veranderd en eerst een loop aangemaakt met 2 stations. Maar wat er ook gebeurde, er kwam geen trein. Pas toen ik deze loop verbond met de rand van de kaart kwamen er treinen. Echter wat gebeurt er nu als ik een 2e loop aanmaak op een andere plek van de kaart zonder deze te verbinden met de rand van de kaart? Zullen er dan weer geen treinen komen? Het probleem wat ik dan voorzie is dat mocht ik bij wijze van 5 of 6 loops hebben, en die moeten allemaal gekoppeld worden aan 1 in/uit gang aan de rand van de kaart, dan zou de hele boel daar wel eens vast kunnen lopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:57:
Ik kan jullie vertellen dat als je in Cities Skylines de 81 tiles mod gebruikt en ook deze kaart wilt vullen dat dit behoorlijk je systeem laat ratelen. Ik heb al wat ultra high settings uitgezet (dacht dat het wel goed zat met een GTX 1080TI videokaart) spelend op 1440p maar zelfs die kaart zit al te zweten met de stad die ik nu heb. Of het nu komt door het aantal burgers of de grootte van de kaart weet ik niet. Maar de kaart is dan ook bij lange na nog niet vol.
heeft niet zozeer met de videokaart te maken maar meet de cpu. Dit is een zeer zwaar leunend op je cpu spel ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoleM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 17:56
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Wat je hier ziet is 1 lange weg waarbij alle auto's maar over 1 rijbaan gaan, dit zie ik wel vaker, ook op snelwegen, dat zelfs bij 6 baans wegen er maar gebruik wordt gemaakt van 1 rijbaan. Ik probeer dan nog wel met TM het verkeer naar andere banen te forceren, maar uiteindelijk schuiven ze toch weer terug naar 1 baan. Ook met SHIFT + S om automatisch "keep your lane" te selecteren heeft weinig effect (op alle junctions in de snelweg).

[...]
Wat ik hier zie is dat iedereen al aan het voorsorteren is om linksaf te gaan. Als je aan het einde geen rotonde gebruikt, kan het betekenen dat je hier aan het kruisen bent met ander verkeer.
Maar het is moeilijk om te zeggen aan de hand van 1 printscreen. Het zou net zo goed een stopbord of verkeerslichten kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:31:
[...]

Oke, maar dan het volgende: op mijn map heb ik maar 2 inkomende treinlijnen. Is het ook mogelijk om op de plek waar de vrachttreinen binnenkomen op de rand van de kaart een aftakking te maken die naar een normaal treinstation toe gaat? Want nu komen en gaan de treinen helemaal naar de rand van de andere kant van de kaart en dat is maar één in/uit gang. Dat lijkt me nogal weinig, zeker omdat mijn map 81 tegels groot is. Of gaan vrachttreinen dan ook dat spoor op waar alleen maar normale treinstations aan gekoppeld zijn?
Misschien is het handig als ik een screenshot plaats van hoe ik het doe:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/citiesskylines-20190607.jpg
Rechter terminal: Extern
Linker terminal: Intern
Bovenste spoor station: Extern
Onderste spoor station: Intern, verbonden met station in de stad, die ook verbonden is met stations bij de 3 andere externe lijnen.

Op het spoor richting de stad (rechtsonder) rijden zowel cargo als passagierstreinen.
Nog even terugkomend op de passagierstreinen. Moet nu ALLE loops die je aanmaakt min of meer verbonden zijn met de rand van de kaart? Want ik heb namelijk de kaart veranderd en eerst een loop aangemaakt met 2 stations. Maar wat er ook gebeurde, er kwam geen trein.
Je hebt wel lijnen aangemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/401181547213210538/484B4759B3178C13AEC7CA6657C9A09D163984BF/Het icoon naast het spoor-icoon.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Nog even terugkomend op de passagierstreinen. Moet nu ALLE loops die je aanmaakt min of meer verbonden zijn met de rand van de kaart? Want ik heb namelijk de kaart veranderd en eerst een loop aangemaakt met 2 stations. Maar wat er ook gebeurde, er kwam geen trein.
Alleen als je wilt dat internationale treinen bij al je stations kunnen komen. Voor 'binnenlandse' treinen zul je zelf routes moeten tekenen (net zoals je dat doet met buslijnen) en daar materieel en budgetten aan moeten koppelen.

Ik ben overigens geen voorstander van 'loops', dat is voor bussen en trams. Spoorlijnen zijn goed in het met elkaar verbinden van verschillende gebieden, net zoals je snelwegen en hoofdroutes gebruikt om verschillende steden en wijken aan elkaar te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoleM schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Wat ik hier zie is dat iedereen al aan het voorsorteren is om linksaf te gaan. Als je aan het einde geen rotonde gebruikt, kan het betekenen dat je hier aan het kruisen bent met ander verkeer.
Maar het is moeilijk om te zeggen aan de hand van 1 printscreen. Het zou net zo goed een stopbord of verkeerslichten kunnen zijn
Ik gebruik het liefst zo weinig mogelijk kruisingen en daar waar mogelijk rotondes. Met behulp van TM geef ik iedereen op de rotonde voorrang en vink ik bij 'junctions' het autosymbooltje op de rotonde op groen aan, zodat ik aangeef dat diegene op de rotonde altijd kunnen doorrijden. Bij de aankomende wegen blijft deze op rood. Bij sommige, maar niet alle rotondes schakel ik ook de zebra paden uit en leg voetgangerspaden over de rotonde heen, zodat het verkeer niet gehinderd wordt door overstekende voetgangers. Verkeerslichten schakel ik overal uit, op elke kruising, en stopborden gebruik ik nooit.
Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:44:
heeft niet zozeer met de videokaart te maken maar meet de cpu. Dit is een zeer zwaar leunend op je cpu spel
Is een i7 5820k 6 core processor, ook nog eens overgeklokt naar 4,2ghz. Maar het zou best kunnen aangezien als ik met deze map bezig ben is het net alsof je een video aan coderen bent.
Raven schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Misschien is het handig als ik een screenshot plaats van hoe ik het doe:
[Afbeelding]
Rechter terminal: Extern
Linker terminal: Intern
Bovenste spoor station: Extern
Onderste spoor station: Intern, verbonden met station in de stad, die ook verbonden is met stations bij de 3 andere externe lijnen.

Op het spoor richting de stad (rechtsonder) rijden zowel cargo als passagierstreinen.
Dus er spawnen wel treinen op je onderste station?

Dat extra station dat jij links hebt dat is soort van hub, die ik niet in mijn verzameling heb. Weet je zo toevallig de naam van het zodat ik het kan downloaden uit de Workshop?
Je hebt wel lijnen aangemaakt?
[Afbeelding]Het icoon naast het spoor-icoon.
Je bedoeld metro lijnen?

Daar heb ik zoveel van, en allemaal in districten met stations van elk district die vlak bij het andere uitkomt, maar ook metro's die weer bij de passagiersterminals en havens langskomen, en natuurlijk ook buslijnen.
Alex) schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Alleen als je wilt dat internationale treinen bij al je stations kunnen komen. Voor 'binnenlandse' treinen zul je zelf routes moeten tekenen (net zoals je dat doet met buslijnen) en daar materieel en budgetten aan moeten koppelen.

Ik ben overigens geen voorstander van 'loops', dat is voor bussen en trams. Spoorlijnen zijn goed in het met elkaar verbinden van verschillende gebieden, net zoals je snelwegen en hoofdroutes gebruikt om verschillende steden en wijken aan elkaar te knopen.
De 'loops' in mijn stad zijn al behoorlijk fors, want het gebied beslaat 81 gebieden, dus die treinen leggen wel een behoorlijk eind af, maar zoals ik al zei, ik had nog geen hub, waardoor ik nu eventjes de spoorlijn voorlopig voor het vracht -en passagiersgedeelte apart hou.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:41:
[...]

Dus er spawnen wel treinen op je onderste station?
Na het aanleggen van treinlijnen wel ja, wat nu al meerdere keren herhaald is ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:41:
Dat extra station dat jij links hebt dat is soort van hub, die ik niet in mijn verzameling heb. Weet je zo toevallig de naam van het zodat ik het kan downloaden uit de Workshop?
Zie de link in Raven in "Cities: Skylines - Deel 2"
Nee, treinlijnen, die moet je op dezelfde manier aanleggen, maar dan met het lijnen-icoon dat onder de treinen-tab staat, zie screenshot onderaan Raven in "Cities: Skylines - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-06-2019 18:52 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Ik ben gister uitgebreid aan de gang geweest met de industrie-DLC op de PS4 nadat deze een update heeft gehad naar 8.0.

Lukt allemaal best goed. Alleen 1 punt waar ik niet doorheen kom: hoe kom ik aan Metals? Vanzelf importeren doen ze blijkbaar niet en ik kan geen gebouw vinden die dat gaat produceren. Ik dacht het gevonden te hebben in de staalindustrie, maar die heeft ook Metals nodig als input...

*Edit: ontdekt. Steeds overheen gekeken dat het toch uit de Ore-industrie komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 20-06-2019 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
even een screenshot van een van mijn drukste metro stations ;)

skylines drukker dan druk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04

Nog even terugkomend op de passagierstreinen. Moet nu ALLE loops die je aanmaakt min of meer verbonden zijn met de rand van de kaart? Want ik heb namelijk de kaart veranderd en eerst een loop aangemaakt met 2 stations. Maar wat er ook gebeurde, er kwam geen trein. Pas toen ik deze loop verbond met de rand van de kaart kwamen er treinen. Echter wat gebeurt er nu als ik een 2e loop aanmaak op een andere plek van de kaart zonder deze te verbinden met de rand van de kaart? Zullen er dan weer geen treinen komen? Het probleem wat ik dan voorzie is dat mocht ik bij wijze van 5 of 6 loops hebben, en die moeten allemaal gekoppeld worden aan 1 in/uit gang aan de rand van de kaart, dan zou de hele boel daar wel eens vast kunnen lopen.
Hier op i7 8700k (stock) i.c.m. 1080Ti en 32GB 3000Mhz inderdaad ook een flinke frame drop met veel mods waaronder 81 tiles. Ik zit rond de 17-26 fps, niet vloeiend maar ook niet heel verschrikkelijk om te spelen gezien ik het eigenlijk al gewend ben.

Echter vind ik 81 tiles wel één van mijn meest waardevolle collecties omdat ik graag groot wil bouwen. Overigens is de CPU maar tussen 20-50% bezig, dus die zou nog drukker kunnen zijn. Een limiet van de game mechanics zelf denk ik, niet zozeer een limitatie van de PC (helaas).

[ Voor 3% gewijzigd door Royeboi op 23-06-2019 13:40 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Ik ga maar weer eens beginnen met Cities Skylines. Ik heb alle mods en assets verwijderd en ben opnieuw alles uit de Workshop aan het halen. Nu heb ik genoeg lijstjes met mods, maar zijn er nog assets die jullie aanraden? Denk bijvoorbeeld aan Openbaar Vervoer terminals (bus,tram,metro combi's) en verbeterde ziekenhuizen en verbrandingsovens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
@demo31051987 Ik heb een metrostation met 3*2 tracks, icm een mod die ervoor zorgt dat je kan kiezen op welke track de metrolijn komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb een metro met twee twee tracks. Dan kun je makkelijk lussen maken die toch afzonderlijk van elkaar zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een heerlijk spel blijft dit toch. Uren pielen op een kruising! het enige wat me echt irriteert zijn die death waves... maar eens een mod voor installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat zou ik niet doen. De deathwaves zijn vrij makkelijk te overzien. Niet alles in een keer neer willen zetten. Als je een deathwave krijgt. Die zone's die er last van hebben even weg halen en stukje voor stukje weer terug zetten.

Als je echt last van een deathwave hebt. Als in je krijgt de lijken niet snel genoeg weg gevoerd dan moet je kijken naar waarom dat is. Heb je teveel traffic bijvoorbeeld? Een youtube kanaal met veel tips rondom traffic management: YouTube: Biffa Plays Indie Games

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Goldia schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:10:
Wat een heerlijk spel blijft dit toch. Uren pielen op een kruising! het enige wat me echt irriteert zijn die death waves... maar eens een mod voor installeren.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=654707599

Deze moet je hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@SytseHartvelt Weet je toevallig een up-to-date mod die alleen de lifetime van cims verandert? Die mod doet er nog wat extra's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:38:
Dat zou ik niet doen. De deathwaves zijn vrij makkelijk te overzien. Niet alles in een keer neer willen zetten. Als je een deathwave krijgt. Die zone's die er last van hebben even weg halen en stukje voor stukje weer terug zetten.

Als je echt last van een deathwave hebt. Als in je krijgt de lijken niet snel genoeg weg gevoerd dan moet je kijken naar waarom dat is. Heb je teveel traffic bijvoorbeeld? Een youtube kanaal met veel tips rondom traffic management: YouTube: Biffa Plays Indie Games
Geheel eens, zou ik liever ook niet doen. Ik speel het liefst zo vanilla mogelijk, maar zie echt geen andere oplossing meer. Ik heb inmiddels 450+ uur in de game zitten, dus weet wel een beetje hoe het werkt ;)

Volgens mij is het een niet goed doordacht aspect van de game (lees: eigenlijk gewoon een bug). Het doet zich ook alleen voor bij / na het zonen van high residential. Dat moet je inderdaad kennelijk echt zeer langzaam doen... Bij low residential nooit last van.

En als je eenmaal een death wave hebt, wordt het steeds erger (het houdt zichzelf in stand). Ik vind het ook een beetje vreemd om mijn 5 sterren residentials te gaan slopen om een death wave te counteren. Traffic is het probleem overigens niet, altijd rond 85% en deathcare ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Ik vind het sowieso iets om te modden, puur om het feit dat ik deathcare niet als een taak voor een stadsbestuur/burgemeester zie. Dit is toch niet serieus de uitdaging van dit spel?
Eigenlijk sowieso een vreemde keuze van Paradox om begravenislogistiek door de gemeente te laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
SpeedQber schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:13:
@SytseHartvelt Weet je toevallig een up-to-date mod die alleen de lifetime van cims verandert? Die mod doet er nog wat extra's bij.
Ik heb altijd deze mod (en zijn eerdere versies) gebruikt, dus daar kan ik je helaas niet mee verder helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Zijn deathwaves niet gewoon een 'logisch gevolg' van het bouwen van een complete wijk terwijl het spel op pauze staat?

Als je dat doet is er namelijk ineens een hele hoop bouwgrond beschikbaar, en als demand hoog is gaan er een hoop gebouwen tegelijkertijd gebouwd en bewoond worden. Aangezien cims een gemiddelde levenscyclus hebben, valt het dus ook te verwachten dat ze dan allemaal tegelijk dood gaan waardoor je dus ineens een flinke behoefte hebt aan lijkwagens.

Als je een wijk bouwt terwijl het spel gewoon doorloopt, en je ook blokje voor blokje zones inplant i.p.v. een hele wijk in één keer in te kleuren, zou de bouw (en dus ook de death wave) iets geleidelijker moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Het is natuurlijk niet zo, dat wanneer je een complete nieuwe wijk neer zet, iedereen die er gaat wonen 20 is en 60 jaar later met bosjes om begint te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
SytseHartvelt schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:49:
Het is natuurlijk niet zo, dat wanneer je een complete nieuwe wijk neer zet, iedereen die er gaat wonen 20 is en 60 jaar later met bosjes om begint te vallen.
Uh in feite wel. Als een gemeente hier besluit om een woonwijk te bouwen die gezinnen van buiten de stad aantrekt (dus we gaan uit van een vraag die de volledige wijk kan vullen, ceteris paribus), dan ligt het in de lijn der verwachting dat er een bepaalde homogeniteit komt in die buurt. Een vinexwijk trekt jonge gezinnen aan, (senioren)flats trekken ouderen aan, enz. Nog afgezien van het feit dat C:S dit ongetwijfeld minder geraffineerd simuleert, is de gedachtegang niet zo gek dat als een blik “nieuwe bewoners” een wijk betrekt, dat deze voor een piek in sterfte zorgen op enig later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
nino_070 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:58:
[...]

Uh in feite wel. Als een gemeente hier besluit om een woonwijk te bouwen die gezinnen van buiten de stad aantrekt (dus we gaan uit van een vraag die de volledige wijk kan vullen, ceteris paribus), dan ligt het in de lijn der verwachting dat er een bepaalde homogeniteit komt in die buurt. Een vinexwijk trekt jonge gezinnen aan, (senioren)flats trekken ouderen aan, enz. Nog afgezien van het feit dat C:S dit ongetwijfeld minder geraffineerd simuleert, is de gedachtegang niet zo gek dat als een blik “nieuwe bewoners” een wijk betrekt, dat deze voor een piek in sterfte zorgen op enig later moment.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Elk mens overlijdt in een ander levensjaar. En die jonge gezinnen die naar een vinex-wijk vertrekken, gaan daar later weer weg. Verhuizingen zijn niet meegenomen in Cities, dus dat zorgt ook voor deathwaves. De mod die SytseHartvelt aangeeft, lost dit voor een deel op en lijkt meer op de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:38:

Ja Biffa, dat is een goeie en een leuke. :P

Horky Borky
Chock-a-Block
Saving : Sippa tea

Ik zoek in de Workshop de juiste grote Train terminal maar kan em niet vinden, Biffa heeft em nog gebruikt in een van z'n fix Train video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:38:
[...]

Horky Borky
Chock-a-Block

Ik zoek in de Workshop de juiste grote Train terminal maar kan em niet vinden, Biffa heeft em nog gebruikt in een van z'n fix Train video's.
Hit the B with a tea stain :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd
Ik gebruikte vroegah zelf deze:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=567660478
Modular, dus die kan je zo groot maken, qua aantal sporen, als je zelf wilt.
Deze vond ik er toen erg mooi uitzien, al ziet het er nu wat gedateerd uit. :P
Maar past zeker in een bepaald soort stad.

Welke bedoel je precies? Kan je 'em omschrijven?
Er staan aardig wat mega stations in de Workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:34:
@Verwijderd
Welke bedoel je precies? Kan je 'em omschrijven?
Er staan aardig wat mega stations in de Workshop.

4:55

Multiplatform End station

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=931341614 ?
(Tip :) Google -> afbeeldingen -> site:https://steamcommunity.com cities skylines end station , zo zoek ik meestal dingen die ik in video's voorbij zie komen.)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 03-07-2019 22:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:26:
[...]

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=931341614 ?
(Tip :) Google -> afbeeldingen -> site:https://steamcommunity.com cities skylines end station , zo zoek ik meestal dingen die ik in video's voorbij zie komen.)
"You need DLC to download this".

Dat is het probleem, betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Biffa heeft toch ook in elke van zijn video's een lijst van mods / assets for gebruikt worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Webgnome schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:52:
Biffa heeft toch ook in elke van zijn video's een lijst van mods / assets for gebruikt worden.
Ja en die lijst is niet bepaald kort, daar kun je behoorlijk lang in gaan zoeken :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
De game is weer in sale op steam :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je hebt de Mass Transit-DLC nodig om de multiplatform station assets te krijgen die Biffa gebruikt.

Enkele alternatieven uit de workshop:
- Utrecht Centraal
- Modular Through Station (lijkt op Rotterdam Centraal)
- Old Brick Station (Modular)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:38:
[...]

Horky Borky
Chock-a-Block
Alls Is de oplossing voor alles daar zon beetje "remove trafficlights" , Add Roundabout :P

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 04-07-2019 14:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
heuveltje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Alls Is de oplossing voor alles daar zon beetje "remove trafficlights" , Add Roundabout :P
En het werkt nog ook! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
heuveltje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Vergeet niet de lane mathematics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En op plekken waar het druk is en waar een rotonde niet past: geen kruisend verkeer, als je naar de snelweg wilt moet je maar een stuk omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:32
LoneRanger schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:36:
[...]

"oh Autosave, sip of tea..." _/-\o_

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds kort ook wat zitten spelen en het is wel erg tijdrovend/verslavend. (op een leuke manier)

Maar ik heb 1 probleem, wat ik niet kan oplossen. (in een stad van 80000 inwoners)

Ik had mijn riool output op 1 plek met zeg maar 8 gebouwen , en omdat ik wat grond bijgekocht had besloten het te verplaatsen naar een stuk dichter bij zee, verder weg van de bewoonde wereld.

However ook al loopt er geen pijplijn meer naar de oude locatie en zijn alle rioolverwerkingsgebouwen weg, nog steeds komt daar een kleine hoeveelheid (alsof er nog steeds 1 output staat) vervuild water op.

Hoe krijg ik dat weg ? (hebben jullie dat ook wel eens gehad.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@enchion Stroomt het vervuilde water wel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
SpeedQber schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:24:
@enchion Stroomt het vervuilde water wel weg?
Zeker, door de rivier wat te herlandscapen (met een terrain edit mod) zelfs de afvloeing zo sterk gemaakt dat de kleur bijna niet meer zichtbaar is.

Maar ik wil er eigenlijk gewoon helemaal vanaf.

Ik kan later wel een plaatje genereren als dat handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:46:
[...]

Zeker, door de rivier wat te herlandscapen (met een terrain edit mod) zelfs de afvloeing zo sterk gemaakt dat de kleur bijna niet meer zichtbaar is.

Hoe lang heb je inmiddels gewacht?
Dat soort dingen, zoals weggaande vervuiling, duurt wel een tijdje.
(En ook spel op pauze helpt niet. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Het lijkt dus alsof er nog steeds een bron zit? Dat is wel gek ja.
Zelf nooit gezien, maar mss op internet wel?
Kan je met move-it nog zien of er iets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand hier die dmv https://steamcommunity.co...filedetails/?id=576970398 een eigen gui gemaakt heeft?

ik heb een triple screen skin gezien maar die past niet bij mijn setup, en hoop eiogenlijk dat iemand anders al eens een skin heeft gefabriceerd voor 2560x1440 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

HMaster_II schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:06:
[...]

"oh Autosave, sip of tea..." _/-\o_
"That road's a bit winky-wonky isn't it" :D

Ook zo een: "I'm wondering wetheeeerrrr......"

[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 05-07-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
enchion schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:20:

Hoe krijg ik dat weg ? (hebben jullie dat ook wel eens gehad.)
Als je de 'Green Cities'-DLC hebt heb je de beschikking over een 'Floating garbage collector', hiermee kun je verontreinigd water zuiveren.

Maar, heb je niet toevallig ergens een watertoren staan op verontreinigde grond? Als dat zo is worden je inwoners ook ziek namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:36:
[...]

En extra 'slip lanes' :)

Weet iemand ook hoe ik de mod "Blue Blue Water" werkend krijg?

In Cities: Skylines is het water op mijn map zo donker, maar ik heb ook wel eens mappen gezien met mooi helder tropisch blauw water. Echter de mod "Blue blue water" doet niets. :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat heeft met het thema van de map te maken. Geen mod nodig..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb ook wat filmpjes van biffa gezien, erg leuk, en heb voor mijzelf ook wat van die dingen geprobeerd (lanes toewijzen, roundabouts ipv kruisingen) en het werkt ook echt (van ~55% naar 71% traffic flow)
tevens heb ik dan ook weer de smaak te pakken voor die game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daar ben ik dan weer geen liefhebber van. Zorgen voor genoeg toegangspunten is belangrijk, maar één rijstrook direct van de snelweg uit één richting een woonwijk in sturen (zonder weg terug naar de snelweg) voelt een beetje als valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:33:
[...]

Daar ben ik dan weer geen liefhebber van. Zorgen voor genoeg toegangspunten is belangrijk, maar één rijstrook direct van de snelweg uit één richting een woonwijk in sturen (zonder weg terug naar de snelweg) voelt een beetje als valsspelen.
Nee, Biffa stuurt ze juist UIT de woonwijk de snelweg op. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Nou ja, je snapt wat ik bedoel. Één strook in één richting is volgens mij niet hoe dat in het echt wordt gebouwd.

Het gebeurt wel eens dat er slechts in één richting een op- en afrit wordt gebouwd, of dat er slechts aan één kant van de weg een op- en afrit is. Maar enkel een af/oprit en ook nog eens slechts aan één kant van de snelweg, dat heb ik nog nooit gezien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Vergeet niet dat je de traffic ai van cities niet kunt vergelijken met het echte leven. Ik ken niemand die al 5 kilomt van te voren rechts gaat voorsorteren omdat je de snelweg af wil.

Ok.. op de A59 van den Bosch naar Nijmegen.. daar doen ze dat wel maar dat is omdat de uitvoegstrook gewoon te kort is..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Webgnome schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:16:
Vergeet niet dat je de traffic ai van cities niet kunt vergelijken met het echte leven.
Dat klopt, maar je kunt er wel omheen bouwen zoals in het echte leven. Dan maar een afrit erbij die zelden gebruikt wordt, maar waardoor het geheel er wel mooier uit ziet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is er iets veranderd aan de ram requirements voor dit spel als je dlc gebruikt?

Ik heb dit 1 a 2 jaar geleden veel gespeeld. had 100'en assets en een stuk of 10 mods in het spel en heb behoorlijk grote steden gemaakt op maps met 10-20 tegels in gebruik. (iig groot genoeg om alles te unlocken. maar volgens mij ook ver daarboven). en op idioot lange laadtijden na werkte dat perfect.

Daarna even niet meer gespeeld maar wel de meeste dlc nog gekocht :X

Nu heeft youtube laatste bedacht dat ik biffa leuk vind, en na de 100e horkeyborkey roundabout wil ik ook weer spelen. :)

Maar opgestart, en krijg binnen een half uur meldingen van windows dat mijn pc zonder geheugen raakt.
Ik denk fair enough, heb ook te veel zooi. Dus alle assets en mods ge unsubscribed.

Maar nog steeds tik ik binnen no time de 6gb aan, en krijg vervolgens alsnog meldingen van windows dat er geheugen problemen zijn. en dit op een stad van net 30k mensen en 5 tiles unlocked ofzo.

Is dit spel met dlc niet meer te spelen met 8gb ram. of mis ik ergens iets ofzo ?

OW specs, win7, 8gb ram, rx480 gb, en een i5 4460

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

8GB is wel heel weinig, als je bedenkt dat Windows zelf (en wat er ook op de achtergrond draait) ook nogal wat verbruikt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@heuveltje Ik speel ook op 8 GB, maar zonder dlc en geen assets. Hier geen problemen met 90k inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8GB? Als ik mijn map geladen heb met alle assets, en inmiddels over de 250k inwoners en ik check taskmanager dan zie ik dat Cities Skylines op de de 20GB ram verbruik zit. En idd de laadtijd is ontiegelijk lang. (maar dit komt ook omdat ik per ongeluk bij de assets zo'n 1.000 verschillende hekjes heb toegevoegd en ik kan niet echt achterhalen hoe je deze allemaal weer tegelijkertijd deinstaleert). Maar dan nog, het zin maar kleine plaatjes van hekjes misschien hooguit 10kb groot, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

Nu zit er gelukkig 64GB in mijn systeem dus ik kan nog wel wat poppetjes kwijt. :)

Hahaha, dit doet mij overigens denken aan de goede oude Commodore Amiga tijd met het spel "The Settlers". Als je een halve MB geheugenuitbreiding had kon je iets van 60.000 'settlers' laten rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sfeer. Neo Tokyo.
Ik merk trouwens dat als autootjes raar doen, met (niet-) lane switching en zo, dat dezelfde weg/highway opnieuw aanleggen helpt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Khq2UrgRRgVtfOU6b3ymlkAk/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tCBZsDIEtdKdqPwb9VAnXxSo/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwliOXBM2kyBB2uCSHwbJ4YB/full.jpg

Ik ga voor de 81 tiles, met alles bebouwd. :D

Edit:
@heuveltje
Ik ben om die reden niet al te lang geleden door al mijn assets heengegaan, en heb er zeker 1000 verwijderd.
Duurde en uurtje of twee, en het was zeer irritant werk.
Soms ging het ook langzamer, dus spel even opnieuw opstarten, en zo.

Spel zit nog steeds over mijn 16GB heen, maar laadt binnen de twee minuten. (met uiteraard altijd die fast load mod)
Sommige mods zijn zwaar, ok, maar al die assets zijn het echt niet waard.
Weg ermee. :D

[ Voor 42% gewijzigd door HMC op 12-07-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hoe krijg je die kanalen met water gevuld? Of zijn dat niet de standaard kanalen in het spel?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:30:
Hoe krijg je die kanalen met water gevuld? Of zijn dat niet de standaard kanalen in het spel?
De kanalen die ik gebruik zijn assets. Niet degenen in het spel zelf, waar je ook achievements voor kan krijgen.
Die moet je inderdaad onder laten lopen met water uit de rivieren/zeeën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:46:
[...]

Of je bouwt zoiets als wat ik gebouwd heb, een intern systeem waarbij je waterbronnen gebruikt. Voor wie het nog niet weet, als je een waterbron plaatst en deze helemaal naar beneden trekt dan is het geen bron meer, maar feitelijk een afvoerput. Je maakt verhoogd gebied met damwanden, waarbij je aan de ene kant het land wat hoger legt dan aan de andere kant. Hier plaatst je een hoop water bronnen, maar ook al je pompen en het overgebleven water dat spoelt naar 'beneden' naar de plek waar je riolering uitkomt, dit mixed zich dan met het verse water en verdwijnt in de afvoerput. Met deze constructie heb je totaal geen last van vies water.

Een totaal overzicht tot nu toe: Inwoners nu ongeveer 250k. 81 tiles. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/city1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
250K? :? Alles High Density?
Ziet er spaars bebouwd uit, als ik het aanschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:21:
250K? :? Alles High Density?
Ziet er spaars beboiuwd uit, als ik het anschouw.
Dat lijkt zo omdat de print screen vanaf een afstand is genomen. Vergeet niet dat de breedte van wat je hier ziet, de 640 pixels overeenkomt met 9 gebieden in de breedte, maar ook in de hoogte, vandaar 81 gebieden in totaal.

Maar ik ben dol op het metro systeem. Echt alle gebieden in de stad zijn gelinkt via het metro systeem. En alle belangrijke gebouwen, van scholen tot aan voetbalstadions zijn voorzien van een metro in/uitgang direct naast dat object. En ik gebruik tevens heel veel overgangen en voetpaden om voetgangers makkelijker van station naar station te laten lopen, zonder daarbij rotondes en/of kruisingen over te steken. In Travel Manager kun je het gebruik van zebra's uitschakelen. Dan kan je verkeer te tenminste lekker doorrijden. :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/metro.jpg
ps, dit plaatje is al van iets eerder, daarom toont het (nog) geen 250k populatie :-)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice @Verwijderd :D Ik ga ook voor de 81 tiles, vol. :D
Dat wordt een strijd. :P

Edit:
Ook een metro naar je eigen huis/mansion.kasteel/paleis/fa1con-tower?

[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 12-07-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:31:
Nice @Verwijderd :D Ik ga ook voor de 81 tiles, vol. :D
Dat wordt een strijd. :P
Met de vrouw zeker om de snelste processor te kopen :P

Cities Skylines leunt echt op je processor, niet eens zozeer op je videokaart. Alles wat je ziet is puur een grafische voorstelling van alle berekeningen die plaatsvinden op de achtergrond.
HMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:31:
Ook een metro naar je eigen huis/mansion.kasteel/paleis/fa1con-tower?
Geprobeerd, zo hoog kwam ie niet... helaas.
Dat wordt fietsen. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:35:
[...]

Alles wat je ziet is puur een grafische voorstelling van alle berekeningen die plaatsvinden op de achtergrond.
Dat zeg ik hier dus ook al tijden, maar ik word v00r no0b Kremlin-troll uitgemaakt. _O-
Ah well, who cares.
Als je maar je muisarm kan warmdraaien.
Geprobeerd, zo hoog kwam ie niet... helaas.
Dat wordt fietsen. :P
Fiets dan meteen hierheen. Bintang staat koud. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb de map maar even gestart om wat fatsoenlijke screenshots te maken. Dan ziet het er tenminste wat beter uit. :-) Alle plaatjes klikbaar (3840x2160), kan ietsje duren omdat het van m'n eigen nas komt. :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities001s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities002s.jpg
Hierboven links: De waterbron en afvoer riolering in één.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities003s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities004s.jpg
Hierboven links: Een park in een 'oval about' :-) : Rechts, hoezo, dunbevolkt? :-)
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities005s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities006s.jpg
Hierboven rechts: Een kijk helemaal vanuit de 'jungle' hoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities007s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities008s.jpg
Hierboven: Zelfs zonder Park DLC kun je met een beetje fantasie nog leuke dingen aanleggen. Alleen jammer dat het water zo donker is.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities009s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities010s.jpg
Hierboven links: Een closeup van het "Jungle gebied". Rechtsboven: Idyllisch plekje om te wonen. (klik voor de grotere versie, dan zie je veel meer).
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities011s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities012s.jpg
In de nacht komt de stad echt tot leven.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities013s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities014s.jpg
Het wegennetwerk loopt helemaal rondom de kaart van 81 gebieden.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/Cities015s.jpg
Niet slecht toch voor een stad tot 250k inwoners. Maar ja, veel Biffa's video's kijken helpt ook wel. :-)

Over de opmerking dat de stad er niet dichtbevolkt uitziet, dat is eigenlijk ook niet wat je wilt, tenminste niet voordat je een fatsoenlijk infrastructuur liggen hebt en al je lane management op orde hebt. Als je verkeer vastloopt kant het knap moeilijk zijn om alles op te lossen. Het kan wel, maar kost je gewoon veel tijd. De tips van Biffa zijn zeker handig. Rotonde's, voertuigen op rotonde's voorrang geven, lane mathematic toepassen en verkeer met de lane connectors de juiste rijrichting laten volgen en voor de afslag aangeven niet meer van van lane te wisselen. En ja, heel goed kijken waar je je openbaar vervoer aankoppelt. Plaats geen bushaltes direct bij rotondes of kruisingen, maar zeker ook niet direct in de buurt van een cargo terminal. Plaats zelfs geen gebouwen naast een cargo terminal en maak de weg één richting en creëer tevens een spons effect naar deze terminal om grote hordes vrachtwagens op te vangen. Die wil je simpelweg niet stil staan hebben op de snelweg. En wat trein verkeer: Mix geen personenvervoer met vrachtvoer op 1 lijn. Deze hou ik strikt gescheiden. Zorg er ook voor dat je treinlijnen niet al te krappe bochten maken en als je bv een bypass maakt zorg er dan ook voor dat de achterkant een trein NIET de doorlopende rails alsnog blokkeert. Ook T splitsingen in je rail netwerk moet je ruim opzetten om dit soort zaken te voorkomen. Vermijdt zoveel mogelijk kruisingen op de weg. Wil je bv. een woonwijk aan leggen ga niet een New York type grid aanleggen, maar eerder een woonwijk idee met hooguit 2 a 3 aan en uitgangen, die het liefst uitkomen op een rotonde.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@Verwijderd wauw, mooi. Hoeveel assets heb je? En wat is je opstarttijd :p
offtopic:
Je hebt wel een snelle nas trouwens, ze laden echt meteen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:12:
@Verwijderd wauw, mooi. Hoeveel assets heb je? En wat is je opstarttijd :p
offtopic:
Je hebt wel een snelle nas trouwens, ze laden echt meteen :o
Ik heb het even voor je opgemeten, de laadtijd van deze kaart is exact 1 minuut en 50 seconden (vanaf een Samsung EVO 960 1TB ssd, waar ook Windows op draait). Op de vraag hoeveel assets ik heb, dat weet ik niet precies omdat er heel veel assets te verkrijgen zijn. Ik heb een keer per ongeluk een hele lading "hekken" gedownload" en ik vermoed ook dat die er voor zorgen dat de laadtijd zo lang is. Maar ik weet niet hoe ik al die hekjes weer weg kan krijgen. Stuk voor stuk verwijderen is niet te doen, en alles 'disabelen' betekent ook dat ik alle overige assets uitschakel, dus ook alle extra monumenten, andere types politiebureau's, scholen, brandweergebouwen en noem maar op. Dat durf ik er even niet op aan.

Voor wat betreft de mods, dit is mijn lijstje:
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/settings.jpg
(Ik heb de lijst van Biffa wel eens gezien, dit stelt nog niets voor, maar ik heb dan ook bijna helemaal geen DLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jé, problemen.

Ik had ooit een overdaad aan 'muren' als assets toegevoegd, dus ik zoeken naar een oplossing om die 200+ assets in 1x te verwijderen. Kom ik online op de suggestie dat je in de content manager naar die assets toe kunt gaan en daar op "verwijder alle assets". Dus type in "wall", komen dus keurig alle muurtjes tevoorschijn die ik toch nooit gebruik, klik vervolgens op "verwijder alle assets", verwijdert hij ALLES. Niet alleen die muren, maar ook alle overige assets EN de mods die ik geinstalleerd had.

Nu kan ik die mods wel weer vrij snel installeren, zie hierboven, zoveel zijn het er niet. Maar al mijn unique buildings zijn ook weg. Mijn stad wil niet meer laden, hij blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
loading screen mod installeren
die genereert voor jou een lijst met wat je mist (en daarbij meestal een linkje naar steamwork ahop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het kan nog veel simpeler, ga in het hoofdmenu naar custom content -> savegames en dan krijg je per savegame te zien hoeveel mods/cc er gebruikt worden. per savegame heb je dan de optie om ze te downloaden en/of te "enabelen". Het spel download dan alleen de mods/cc die je mist voor de savegame. Het klinkt ingewikkelder dan het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zbp0Ote02Gxle69TZQLeErdM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Of je bouwt zoiets als wat ik gebouwd heb, een intern systeem waarbij je waterbronnen gebruikt. Voor wie het nog niet weet, als je een waterbron plaatst en deze helemaal naar beneden trekt dan is het geen bron meer, maar feitelijk een afvoerput. Je maakt verhoogd gebied met damwanden, waarbij je aan de ene kant het land wat hoger legt dan aan de andere kant. Hier plaatst je een hoop water bronnen, maar ook al je pompen en het overgebleven water dat spoelt naar 'beneden' naar de plek waar je riolering uitkomt, dit mixed zich dan met het verse water en verdwijnt in de afvoerput. Met deze constructie heb je totaal geen last van vies water.

Een totaal overzicht tot nu toe: Inwoners nu ongeveer 250k. 81 tiles. :P
[Afbeelding]
De zee is wel een beetje vies. -O-
Maar dat zou ik ook moeten hebben, iedereen zelfs, ik zie het alleen niet aangezien ik de rivieren basemap heb gebruikt.

Maar ik heb nog steeds een zonderling plekje waar ik waterafvoervervuiling heb terwijl daar geen afvoer meer staat, waar jij dus ook geen antwoord voor hebt.

Maar het is ook maar m`n 1e map dus misschien beter om gewoon een nieuwe te starten. (en geen anarchy te gebruiken om gebouwen te verplaatsen, vernietigen en herbouwen is waarschijnlijk beter.)

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 13-07-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:53:
Het kan nog veel simpeler, ga in het hoofdmenu naar custom content -> savegames en dan krijg je per savegame te zien hoeveel mods/cc er gebruikt worden. per savegame heb je dan de optie om ze te downloaden en/of te "enabelen". Het spel download dan alleen de mods/cc die je mist voor de savegame. Het klinkt ingewikkelder dan het is.

[Afbeelding]
Jep ik heb het gevonden. Echter 1 item kon hij niet vinden. Als ik mn map nu start geeft ie een foutmelding, blijft een minuutje stil staan en gaat dan alsnog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:20:
[...]
Echter 1 item kon hij niet vinden.
Helaas worden er wel eens items verwijderd van de Workshop :(

Zo heb ik op mijn harde schijf nog een serie Oostenrijkse stations (micro, klein, én viersporig) die sindsdien van de Workshop zijn verwijderd. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik die kan backuppen, want ik gebruik ze nog altijd veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25

Steeffoon

Smartphone-nerd

HMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:42:
[...]

De kanalen die ik gebruik zijn assets. Niet degenen in het spel zelf, waar je ook achievements voor kan krijgen.
Die moet je inderdaad onder laten lopen met water uit de rivieren/zeeën.
Ah top, dan ga ik die ook even zoeken in de Workshop.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 32 ... 64 Laatste