Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Ah top, dan ga ik die ook even zoeken in de Workshop.
Canal Block, gemaakt door CVos. 8 verschillende puzzelstukjes.
Ze zijn wel aardig groot. 3MB per stuk. :S

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 14-07-2019 19:55 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het openen van mijn huidige stad krijg ik eerst deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ytspjc.jpg

Die moet ik eerst 10x aanklikken voordat ie weg is, dan blijft de stad een seconde of 30 'stil staan', ondanks dat 'play' aan staat en dan begint ie opeens alsnog te lopen.

Zou dat misschien toch komen door die 81 tiles mod? Ze zeiden wel dat je er ooit wat problemen mee kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15
Heb je de Traffic manager?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:56:
Bij het openen van mijn huidige stad krijg ik eerst deze melding:

[Afbeelding]

Die moet ik eerst 10x aanklikken voordat ie weg is, dan blijft de stad een seconde of 30 'stil staan', ondanks dat 'play' aan staat en dan begint ie opeens alsnog te lopen.

Zou dat misschien toch komen door die 81 tiles mod? Ze zeiden wel dat je er ooit wat problemen mee kon krijgen.
Heb je toevallig pas een nieuwe DLC geïnstalleerd? Het duurt altijd even voor mods zijn bijgewerkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

HMC schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Canal Block, gemaakt door CVos. 8 verschillende puzzelstukjes.
Ze zijn wel aardig groot. 3MB per stuk. :S
Thanks. Oh, dat is wel een dingetje; ik zit volgens mij echt al aan mijn max (voor een laptop ;-))))

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja al heel lang, ik heb deze melding gekregen nadat ik per ongeluk AL mijn assets had verwijderd. Maar diezelfde assets konden via de "maps" weer opnieuw gedownload worden, echter op eentje na. Het is goed mogelijk dat die ontbrekende asset een onderdeel is van de kaart, die ik voorheen wel op de computer had, maar nu niet meer, en ook niet meer te downloaden valt. Even googlen op dit probleem zegt me dat dit wel vaker voor komt bij missende assets, ook vaak als je verder gaat dan de normaal gesproken standaard 9 tiles, dus oftewel de 25 tiles mod of de 81 tiles mod. Maar de meesten zeggen dat je de melding gewoon kunt negeren, wel even wegklikken, rustig wachten en je stad start wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet te geloven, zit er op deze game ook nog eens een 'limiet' van hoeveel objecten je kunt maken?

Je zou het toch eigenlijk niet kunnen geloven dat je 'teveel' metro's hebt....

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/metro1.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
Mag ik vragen hoeveel metro's je dan hebt? Want als ik afga op jou screenshot dan vraag ik mij daadwerkelijk af wat je aan het doen bent. Die metro's staan echt VEEL te dicht bij elkaar. Of zit je gewoon te trollen? Metro's moet je heel ver uit elkaar leggen anders heeft de metro geen tijd om zijn maximale snelheid te halen en kunnen ze net zo goed lopen ( wat ze dan ook wel zullen doen denk ik). Verder is het natuurlijk veel te duur op deze manier.

[ Voor 102% gewijzigd door Webgnome op 19-07-2019 08:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Webgnome schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 06:59:
Mag ik vragen hoeveel metro's je dan hebt? Want als ik afga op jou screenshot dan vraag ik mij daadwerkelijk af wat je aan het doen bent. Die metro's staan echt VEEL te dicht bij elkaar. Of zit je gewoon te trollen? Metro's moet je heel ver uit elkaar leggen anders heeft de metro geen tijd om zijn maximale snelheid te halen en kunnen ze net zo goed lopen ( wat ze dan ook wel zullen doen denk ik). Verder is het natuurlijk veel te duur op deze manier.
Dit.... En je had beter buslijnen kunnen gebruiken in wijken. En die wijken zou je wel kunnen koppelen met metro lijnen. Dit is gewoon te veel. :X

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, er zijn beperkingen aan hoeveel je kunt bouwen/plaatsen. Met deze mod kun je de limieten zien en hoe ver je van die grens bent: https://steamcommunity.co.../filedetails?id=531738447

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
als ik die screenshots zo zie dan moet je toch echt goed je best doen om die limieten te halen. Zijn die limieten trouwens hard of zijn ze afhankelijk van de system specs?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 20:29
Sommige comments vinden deze mod beter:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1643902284

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is me met bomen wel eens gelukt. _O-
Vandaar de Unlimited Trees Mod.

Je bedoelt neem ik aan de afstand tussen de stations? Ja, die moet groter.
Opzich zien de lijntjes in die screen er wel strak uit, maar inderdaad moeten de stations verder uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hee.. die zag ik in de video's van biffa2001 maar wist niet hoe die mod heette, thnx voor de tip d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel metro's, met de achterliggende gedachte om zoveel mogelijk voetgangers van de straat te houden. Maar inderdaad, misschien staan sommigen inderdaad veel te dicht bij elkaar. Ik heb de map nu even niet voor me, maar ik denk dat ik nu op zo'n 40 a 50 metro's zit (voornamelijk loops) die allemaal met hun uiteinden vlak bij elkaar liggen. Hmm best jammer eigenlijk dit, want op basis van mijn systeem specs moeten er veel meer metro's mogelijk zijn. Met 64GB ram kan ik nog aardig wat assets e.d. kwijt. Gemiddeld doet Cities Skylines met deze map 25GB ram verbruik.

Een tijdje terug -> Verwijderd in "Cities: Skylines - Deel 2" had ik nog 38 metro's en aan de map kun je wel zien hoe veel er wel niet zijn. Misschien heb ik de metro's toch een beetje teveel behandeld alsof het bushaltes waren.

Ik denk dat ik sowieso een nieuwe stad ga maken, en allicht gooi ik ook die 81 tiles mod er uit, want die kun je toch nooit volbouwen met deze limieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2019 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Metro != Bus. Als je al zoiets wil doen dan zou ik aanraden om een tram te gebruiken. Werkt vergelijkbaar met een bus maar heeft hogere capaciteit.

Ik zou je aanraden om eens op YouTube wat filmpjes te bekijken over hoe public transport in skylines eigenlijk werkt. Bijvoorbeeld deze YouTube: Maximizing Public Transportation with Some Fairlife Milk | Tutorial .... Er worden een paar goede tips genoemd zoals de stops niet te dicht op elkaar etc. En onthoud.. er zullen altijd mensen blijven lopen of de auto pakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Webgnome op 20-07-2019 07:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 02:45:
[...]

Heel veel metro's, met de achterliggende gedachte om zoveel mogelijk voetgangers van de straat te houden. Maar inderdaad, misschien staan sommigen inderdaad veel te dicht bij elkaar. Ik heb de map nu even niet voor me, maar ik denk dat ik nu op zo'n 40 a 50 metro's zit (voornamelijk loops) die allemaal met hun uiteinden vlak bij elkaar liggen. Hmm best jammer eigenlijk dit, want op basis van mijn systeem specs moeten er veel meer metro's mogelijk zijn. Met 64GB ram kan ik nog aardig wat assets e.d. kwijt. Gemiddeld doet Cities Skylines met deze map 25GB ram verbruik.

Een tijdje terug -> Verwijderd in "Cities: Skylines - Deel 2" had ik nog 38 metro's en aan de map kun je wel zien hoe veel er wel niet zijn. Misschien heb ik de metro's toch een beetje teveel behandeld alsof het bushaltes waren.

Ik denk dat ik sowieso een nieuwe stad ga maken, en allicht gooi ik ook die 81 tiles mod er uit, want die kun je toch nooit volbouwen met deze limieten.
waarom zou je voetgangers van de straat willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zebrapaden. :P
Houdt het verkeer soms aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:44:
Zebrapaden. :P
Houdt het verkeer soms aardig op.
verhoogde of ondergrondse voetpaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zebrapaden worden automatisch op wegen gelegd en lijken de geprefereerde weg te zijn voor voetgangers. Want vaker de kortste route.

Edit: Gisteren ook weer tot in de late uurtjes gespeeld. Wat gaat de tijd toch snel met dit spel.
Zit rond 100k inwoners, en ga zeker alle 81 tiles volbouwen.
Record incoming. *O*

[ Voor 41% gewijzigd door HMC op 20-07-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:52:
Zebrapaden worden automatisch op wegen gelegd en lijken de geprefereerde weg te zijn voor voetgangers. Want vaker de kortste route.

Edit: Gisteren ook weer tot in de late uurtjes gespeeld. Wat gaat de tijd toch snel met dit spel.
Record incoming. *O*
met traffic manager zebrapaden uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, TM...
Dat redt mijn huidige systeem echter niet. :P
Dat soort mods is voor m'n volgende systeem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:17:
[...]

waarom zou je voetgangers van de straat willen houden?
Niet van de straat, maar van de zebrapaden, zodat het verkeer gewoon kan door crossen.

En zoveel mogelijk over verhogingen, niet ondergronds, want ondergronds ligt de metro.

Ben maar eens begonnen met een nieuwe stad, maar nu ik weet van die beperkingen heb ik zoiets van, hmm waarom zou ik dit spel nog spelen als je gewoon niet meer verder kunt op een bepaald moment. :X
mschol schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:17:
En onthoud.. er zullen altijd mensen blijven lopen of de auto pakken.
Tenzij je toegang voor auto's tegenhoud en de mensen wel persé met het openbaar vervoer moeten. Dat ze lopen is prima, maar niet over de zebrapaden. :-)
HMC schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:52:

Record incoming. *O*
Ik zat met mijn stad op 270k inwoners en die 81 tiles ga je niet vol krijgen want je zult tegen een limiet aanlopen in de stad.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:34:
Ja, TM...
Dat redt mijn huidige systeem echter niet. :P
Dat soort mods is voor m'n volgende systeem. :D
alleen TM is niet zo zwaar toch?

hier zijn vooral de 2500+ assets die de performance beïnvloeden

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 20-07-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dit klinkt als ontzettende symtoombestrijding. Als je last hebt van veel mensen die zebrapaden gebruiken moet je voorkomen dat mensen dat gaan doen. Dat kun je doen door na te gaan denken voor alternatieve routes voor je voetgangers. Zo probeer ik er altijd voor te zorgen dat er voetpaden tussen mijn woonblokken in zitten of voetpaden die in een 'woonwijk' samen komen en dat men dan via een voetgangerstunnel naar beneden kunnen.

Volledig uitroeien gaat je simpelweg NOOIT lukken.
Ben maar eens begonnen met een nieuwe stad, maar nu ik weet van die beperkingen heb ik zoiets van, hmm waarom zou ik dit spel nog spelen als je gewoon niet meer verder kunt op een bepaald moment
Als je nu al aan het nadenken bent dat je misschien bij een nieuwe stad wel bij een bepaald maximum uit zou kunnen gaan komen dan kun je inderdaad beter stoppen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:13:
Volledig uitroeien gaat je simpelweg NOOIT lukken.
Jawel hoor, met TM.PE gewoonweg alle zebrapaden uitschakelen voor voetgangers. Dan moeten ze wel via verhoogde walkways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:11:
[...]

alleen TM is niet zo zwaar toch?

hier zijn vooral de 2500+ assets die de performance beïnvloeden
Moet eerlijk zeggen dat ik TM in tijden/jaren niet geprobeerd heb. Misschien is het nu beter,

Ja. _O- Ik heb pas geleden zo'n 3 uur besteed aan assets verwijderen.
Van ook ongeveer 2000+ naar 700.
Deed de laadtijd en de voortgang van het spel veel goed. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Jawel hoor, met TM.PE gewoonweg alle zebrapaden uitschakelen voor voetgangers. Dan moeten ze wel via verhoogde walkways.
Dat is natuurlijk geen echte oplossing. Gebruik TM:PE ook hoor maar niet voor dit soort zaken. Mijn overtuiging is als je problemen hebt met je voetgangsstroom (of welke andere verkeersstroom dan ook ) dan moet je dat aanpakken en niet naar de mods grijpen. Zelfde voor vrachtwagens. Als je daar last van hebt kun je of een mod installeren om vrachtwagens uit te bannen of je afvragen waarom dat die vrachtwagens daar rijden waar ze rijden. Klein voorbeeldje:

voetgangerspad

Je ziet hier dat ik midden in de woonwijk ( links onder) een aantal voetgangerstunnels heb gemaakt. Lost dat het probleem op van overstekende voetgangers? Nee tuurlijk niet maar het zorgt er wel voor dat mensen niet meer helemaal naar het industriegebied lopen (rechts) met gebruik maken van de zebrapaden. Het verminderd het probleem. Straks als ik openbaar vervoer heb (deze stad heeft dat dus nog niet) dan zal ik wel weer een screenshot posten van hoe bepaalde stromen zijn afgesloten van elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 20-07-2019 14:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:39:
[...]

Dat is natuurlijk geen echte oplossing. Gebruik TM:PE ook hoor maar niet voor dit soort zaken. Mijn overtuiging is als je problemen hebt met je voetgangsstroom (of welke andere verkeersstroom dan ook ) dan moet je dat aanpakken en niet naar de mods grijpen. Zelfde voor vrachtwagens. Als je daar last van hebt kun je of een mod installeren om vrachtwagens uit te bannen of je afvragen waarom dat die vrachtwagens daar rijden waar ze rijden. Klein voorbeeldje:

[Afbeelding: voetgangerspad]
Ik vind daar niets onnatuurlijks aan. In de echte wereld worden er ook borden gebruikt om bepaald verkeer te mijden en speciale voetgangersbruggen aangelegd op drukken plekken. TM.PE maakt het regelen van het verkeer gewoon wat makkelijker.
Je ziet hier dat ik midden in de woonwijk ( links onder) een aantal voetgangerstunnels heb gemaakt. Lost dat het probleem op van overstekende voetgangers? Nee tuurlijk niet maar het zorgt er wel voor dat mensen niet meer helemaal naar het industriegebied lopen (rechts) met gebruik maken van de zebrapaden. Het verminderd het probleem. Straks als ik openbaar vervoer heb (deze stad heeft dat dus nog niet) dan zal ik wel weer een screenshot posten van hoe bepaalde stromen zijn afgesloten van elkaar.
Tja, ieder z'n eigen ding denk ik maar zo. Ik schakel bij elke knooppunt en/of kruising de zebra's uit en laat mijn voetgangers over voetgangersbruggen lopen. Voor de rest laat ik zoveel mogelijk metro's uitkomen bij scholen en andere publieke gebouwen. Buslijnen zijn ook prima, maar het is wel van belang de bushaltes juist in bewoond gebied te houden en zeker niet te dicht bij kruisingen of rotondes te plaatsen, de bussen houden de boel dan alleen maar op. (Tenzij je specifieke busbanen gebruikt).

Ik ga CS ook maar eens weer aanslingeren.

Overigens, heb ik ook zo'n 1,300 assets verwijderd. Daarom was mijn game ook zo traag, ik had honderden 'hekjes' en 'muurtjes' en andere kleine poespas dingetjes. Het was wel even werk en ik kan adviseren, doe het in de Steam Workshop en niet ingame. Ingame gaat het vele malen trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:39:
[...]

[Afbeelding: voetgangerspad]

Krijg een beetje het idee dat je zelf loopt te trollen en je komt erg betweterig over.
Iedereen kan het spel op z'n eigen manier spelen. Er is geen goed of fout. Het is als schilderen.

En als je, zoals @Verwijderd tegen een limiet aanloopt is dit de ideale plaats om daar vragen over te stellen.

Verder vraag ik je om met je negativiteit te stoppen.
De stad die je post in die laatste pic ziet er ook niet echt uit als een echte stad, of zo. Zooi blokken naast een snelweg weg. Je zou er maar wonen. Duffe ellende
Verder niet erg, zoals ik al zei. Iedereen z'n eigen ding/stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Die stad die ik had gepost is inderdaad geen echte stad maar puur een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken. Waar ik niet tegen kan is dat mensen iets onrealistisch doen om vervolgens te gaan.. dat het niet werkt. Maar goed ik zal mijn mond wel houden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:42:
Die stad die ik had gepost is inderdaad geen echte stad maar puur een voorbeeld van hoe het zou kunnen werken. Waar ik niet tegen kan is dat mensen iets onrealistisch doen om vervolgens te gaan.. dat het niet werkt. Maar goed ik zal mijn mond wel houden.
Welnee, niks mis met je posts. Ik zie geen negativiteit of trol en anders kan er een TR aangemaakt worden en kan een modje er naar kijken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:42:
Ok, my bad. Netjes gedaan dan.

Maar als mensen het spel spelen op een manier die zij als functioneel zien, en het dan even niet werkt, of dat ze tegen limieten aanlopen, of wat ook, dan hoef je ze niet meteen af te branden.

Edit:
Het probleem met voetgangers, zonder mods:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5so1j2JgZIvszBRHohEQRo4P/medium.jpg

@VOODOO_WILLIE Er gaat nog steeds iets mis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YE7izRIs4F8ocQoL6xmEfMeB/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 20-07-2019 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Six-lane one-way roads?

Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "main avenue Downtown". Vind het er mooi uitzien.
Verder weinig functioneel inderdaad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
HMC schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:25:
Verder weinig functioneel inderdaad. :P
Niet alleen dat, zoveel lanes kunnen juist voor verkeersproblemen zorgen.

AI maakt sowieso weinig gebruik van de geboden mogelijkheden, vaak sorteren ze al kilometers van tevoren voor op de afslag die ze willen nemen. Dan rijdt iedereen vrolijk op de linkerbaan en zijn de 3 stroken ernaast leeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik heb daar weinig verkeersproblemen.
Slechts dus een zooitje voetgangers.
Verders dus gewoon voor "the looks".
Het is allemaal wijds genoeg opgezet daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die kluitjes voetgangers kun je enigszins managen door timed traffic lights op te zetten. Je kunt dan precies bepalen welke lichten wanneer op groen gaan (en voor hoe lang), daar kun je de voetgangerslichten vervolgens op afstemmen. Je zult dan nog wel wat aanpassingen moeten doen aan de lanes, zodat er geen verkeer voor twee richtingen op dezelfde lane staat te wachten waarvan een deel wél mag rijden en een deel niet.

Voetgangers respecteren de verkeerslichten, dus als je het goed inregelt heb je geen last meer van voetgangers die het wegverkeer hinderen. Timed traffic lights zijn in het begin even lastig om op te zetten, maar leveren uiteindelijk wel een bevredigend resultaat op.

Ik heb een voorkeur voor TTL's boven voetgangersbruggen bij kruisingen, vooral omdat ik de vanilla footpaths niet mooi vind. Ze zijn veel te hoog (default elevation = 12 meter 8)7) en de hellingbanen die je moet aanleggen nemen erg veel plek in.

In de workshop zijn er gelukkig wel wat assets te vinden die een fatsoenlijk ogende (en functionerende!) voetgangersbrug opleveren, deze gebruik ik wel eens wanneer ik een lange hoofdweg zonder kruisingen heb waar ik toch een oversteekplek wil maken. Fietsers hebben pech, die rijden maar een stukje om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Webgnome schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 07:23:
Metro != Bus. Als je al zoiets wil doen dan zou ik aanraden om een tram te gebruiken. Werkt vergelijkbaar met een bus maar heeft hogere capaciteit.

Ik zou je aanraden om eens op YouTube wat filmpjes te bekijken over hoe public transport in skylines eigenlijk werkt. Bijvoorbeeld deze YouTube: Maximizing Public Transportation with Some Fairlife Milk | Tutorial .... Er worden een paar goede tips genoemd zoals de stops niet te dicht op elkaar etc. En onthoud.. er zullen altijd mensen blijven lopen of de auto pakken.
Je kan in de workshop ook gewoon "dubbele" bussen downloaden, met hogere capaciteit. Scheelt ook enorm!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zijn ook mods te vinden die de capaciteit van voertuigen aanpassen. Die is standaard nogal aan de lage kant.

Een trein van 8 rijtuigen kan meer vervoeren dan 240 reizigers. En in een stadsbus past ook wel meer dan 30 passagiers. Dat zou minstens het dubbele moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Is er eigenlijk sprake van een opvolger voor deze game, of gaan ze deze gewoon blijven updaten met DLC? Daar moet toch ooit eens een einde aan komen?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk niet dat een 'Cities Skylines 2' nodig is - het huidige model (base game + DLC) werkt goed en houdt het spel voor iedereen toegankelijk. De publiciteit is er al, en ook voor modders is het makkelijk: er is maar één spel waar je rekening mee hoeft te houden en iedereen kan gebruik maken van de dingen die je in de Workshop zet.

Met het DLC-model kunnen de ontwikkelaars achteraf nieuwe features toevoegen aan het spel, waarmee het spel in de aandacht blijft. Daarnaast voegen ze met elke DLC ook nieuwe dingen toe aan het basisspel, dus zelfs als je de nieuwe DLC niet koopt profiteer je toch nog van fixes en nieuwe features. De mensen die de DLC wél kopen betalen hieraan mee.

Zo hebben ze bij de release van de "Campus"-DLC bijvoorbeeld de optie toegevoegd om een specifiek type bus toe te kennen aan een bepaalde lijn - zelfs als je Campus niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tricolores schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:46:
Is er eigenlijk sprake van een opvolger voor deze game, of gaan ze deze gewoon blijven updaten met DLC? Daar moet toch ooit eens een einde aan komen?
Ik denk inderdaad dat ze teren op DLC's (net als bijvoorbeeld bij Planet Coaster, zelfde principe).

Waar ik mij wel aan stoor is de engine van Cities: Skylines. De game gebruikt niet eens de helft van de CPU en GPU bij mijn stad met 16.000 inwoners en toch haal ik maar 45fps. Ik weet dat er veel discussies op het net zijn hierover, maar ik irriteer mij hier best wel aan. Ligt dit aan het gebruik van mods?

Ik ben al begonnen met een stad zonder mods om achter dit antwoord te komen, want 45 fps voelt al matig. :-(

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Uhmmmm ... Ik zie een schitterende ( O-) :P ) hondekop. Wat gaat er mis dan? Niet gedetailleerd genoeg? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
SanderTje! schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Ik denk inderdaad dat ze teren op DLC's (net als bijvoorbeeld bij Planet Coaster, zelfde principe).
en geef ze eens ongelijk. De huidige game heeft een grote playerbase. Als je een nieuw spel gaat introduceren dan moet je maar hopen dat al die mensen over gaan stappen. Zou zelf ook zo 123 niet weten wat men game technisch zou moeten veranderen in een nieuw spel.
SanderTje! schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Waar ik mij wel aan stoor is de engine van Cities: Skylines. De game gebruikt niet eens de helft van de CPU en GPU bij mijn stad met 16.000 inwoners en toch haal ik maar 45fps. Ik weet dat er veel discussies op het net zijn hierover, maar ik irriteer mij hier best wel aan. Ligt dit aan het gebruik van mods?

Ik ben al begonnen met een stad zonder mods om achter dit antwoord te komen, want 45 fps voelt al matig. :-(
die discussie is hier al meerdere malen voorbij gekomen en herhaald.

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 23-07-2019 07:33 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Beste @Webgnome. Ik doe het maar zo, ipv via een DM.
Je adviezen waren/zijn goed, minus de minieme troll. ( :P ), je inbreng hier is gewenst, ik was "out of line" en bied mijn excuses aan. :)
Zo, dat ook weer gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:32:
[...]

en geef ze eens ongelijk. De huidige game heeft een grote playerbase. Als je een nieuw spel gaat introduceren dan moet je maar hopen dat al die mensen over gaan stappen. Zou zelf ook zo 123 niet weten wat men game technisch zou moeten veranderen in een nieuw spel.
Ongelijk geef ik ze niet, ik zeg alleen waar ze hun geld aan verdienen. ;)

En wat ze zouden kunnen verbeteren in het nieuwe spel is duidelijk denk ik, dat probeerde ik aan te geven en de discussies daarover zijn niet voor niets.

Dat er hier discussies over waren geweest had ik ook wel verwacht, maar jouw reactie geeft al aan dat het nou eenmaal zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SanderTje! Denk je dat er iets in "de engine" zit wat ze zouden kunnen veranderen via een update?
Of een tweede spel?
Het is maar een klein team.
Ik ben al verbaasd over wat ze hebben kunnen maken.

Ja, er zijn wat probleempjes met traffic management, er zijn wat problemen met dingen die gewoonweg in de weg zitten (letterlijk, zoals @Webgnome voetgangers :P ) maar ik vind het toch knap dta een spel dat dik vier jaar geleden uitgebracht is nog zo lekker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:07:
@SanderTje! Denk je dat er iets in "de engine" zit wat ze zouden kunnen veranderen via een update?
Of een tweede spel?

Ja, er zijn wat probleempjes met traffic management, er zijn wat problemen met dingen die gewoonweg in de weg zitten (letterlijk, zoals @Webgnome voetgangers :P ) maar ik vind het toch knap dta een spel dat dik vier jaar geleden uitgebracht is nog zo lekker speelt.
4 jaar is niks simcity 4 heeft ruim 10 jaar zijn best gedaan zonder degelijke opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
mschol schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:26:
[...]

4 jaar is niks simcity 4 heeft ruim 10 jaar zijn best gedaan zonder degelijke opvolger
Heeft simcity inmiddels wel een degelijke opvolger dan? :+ behalve C:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Of een tweede spel?

Als we het dan toch gaan bespreken. Hoe zouden jullie voetgangers dan aan gaan passen in een nieuwe game? Helemaal elimineren is niet realistisch dus mijn vraag is hoe?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:23
Webgnome schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:38:
[...]

Als we het dan toch gaan bespreken. Hoe zouden jullie voetgangers dan aan gaan passen in een nieuwe game? Helemaal elimineren is niet realistisch dus mijn vraag is hoe?
Ik wil cims met programmeerbaar gedrag, zodat ik een stad met alleen agressieve egoisten of iets dergelijks kan maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
nino_070 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 00:11:
[...]

Heeft simcity inmiddels wel een degelijke opvolger dan? :+ behalve C:S
:+ hoewel ik persoonlijk simcity niet zo dramatisch vond heeft de community C:S wel aangewezen als (spirituele) opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:42:
Ik heb een voorkeur voor TTL's boven voetgangersbruggen bij kruisingen, vooral omdat ik de vanilla footpaths niet mooi vind. Ze zijn veel te hoog (default elevation = 12 meter 8)7) en de hellingbanen die je moet aanleggen nemen erg veel plek in.
Met de move-it mod kun je de individuele palen van de voetgangersbruggen laten zakken tot meer acceptabele niveaus. Heb ik zelf ook gedaan, nu hangen die paden op een meer acceptabele 5 meter hoogte. Je klikt op het Move-It mod symbool, dan op het pad direct boven de paal, en dan druk je op Page-down. (of Page-up voor bijstellen omhoog). Van wat ik van Biffa's video's gezien heb moet er ook een gelijkstel optie zijn in de Move-it mod, dus als je 4 palen van een voetgangersbrug op dezelfde hoogte wilt hebben moet dit mogelijk zijn met deze mod. Ik weet alleen nog niet hoe hij dat deed.

De hellingsbanen moet je zoveel mogelijk 'achterlangs' langs leggen en dan via tussenpaden naar de wegen leiden. Dit heeft tot voordeel dat je gelijk het pad van twee wegen (links en rechts) kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik weet dat het kan, en met Fine Road Anarchy kun je tijdens het bouwen al veel nauwkeuriger bepalen hoe hoog iets moet komen. Met Move It kun je van meerdere items tegelijk de hoogte aanpassen, gebruik daarvoor de knop met het driehoekje. Ik gebruik dat vrij veel, ook om te zorgen dat het hoogteverloop in een weg (en vooral in een spoorweg) wat glooiender verloopt, of om iets geheel plat te maken.

Maar dat maakt van die bizar grote voetgangersbruggen en hellingbanen er niet mooier op. Het blijft onrealistisch ogen, constructies met grote voetgangersbruggen tussen gebouwen door zie je al helemaal niet veel in het echte leven.

YouTuber Spike Viper had op een gegeven moment deze constructie gebouwd in een stad, en bij alle kruisingen de oversteekplaatsen uitgeschakeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Jyqh2uh.jpg

Nadat hij dit had gebouwd had hij inderdaad geen verkeersproblemen meer bij de voetgangersoversteekplaatsen, maar kom op... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die kende ik nog niet. Ziet eruit als een mooie oplossing voor bij de drukste kruispunten van je stad, of voor een onderdoorgang bij een drukke hoofdweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Alex) Dat is wel een gekke constructie, zeg. Ik zelf speel liever met realistische ontwerpen. Ik ben van plan om weer eens City te spelen tot mijn simrig klaar is, maar al die DLC. poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
@Ivysaur Spike Viper bouwt wel vaker bizarre constructies, die zijn op zich best vermakelijk om te zien.

Hij is alleen niet zo heel goed in het managen van verkeer. Hij bouwt het liefste gridpatterns met 2+2 of zelfs 3+3-wegen, komt hopeloos in de knoei met verkeersproblemen, en bouwt dan maar een extra snelweg om een volle hoofdstraat wat ademruimte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:00:
@Alex) Dat is wel een gekke constructie, zeg. Ik zelf speel liever met realistische ontwerpen. Ik ben van plan om weer eens City te spelen tot mijn simrig klaar is, maar al die DLC. poeh.
Genoeg plekken waar je de DLC voor nagenoeg niks kan krijgen..

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 24-07-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:06
mschol schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Genoeg plekken waar je de DLC voor nagenoeg niks kan krijgen..
Wat bedoel je met nagenoeg voor niks ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Isane schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:33:
[...]

Wat bedoel je met nagenoeg voor niks ;) ?
laat ik het zo zeggen: je kan ze voor weinig kopen (evt in een pack en alleen de expensions zijn echt belangrijk ) (behalve vaak de laatste/meest recente) maar er is ook iets met bestandje editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@mschol Ah ik snap hem. Bestanden staan al op mijn SSD. DLC is enkel een 'key' om die bestanden te ontsleutelen. Heb een haat aan dat soort DLC. Geef me dan maar old school simcity 2000 ofzo. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:25:
@mschol Ah ik snap hem. Bestanden staan al op mijn SSD. DLC is enkel een 'key' om die bestanden te ontsleutelen. Heb een haat aan dat soort DLC. Geef me dan maar old school simcity 2000 ofzo. :D
ik ben ook meer fan van echte uitbreidingen dan al die losse DLC, maar desondanks koop ik ze voor enkele spellen gewoon steevast, omdat het niet echt veel geld is voor de uren die ik erin steek en ik de developer ook gewoon z'n centen gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@mschol Vind het alleen jammer dat de achievements achter een DLC pay-wall zitten. Campus schijnt niet zo zo te zijn, maar heb het wel nodig om 100% te halen.

Even over nadenken wat ik ga doen. Anders maar Parkitect of CK II spelen; Bij laatste wel alle DLC van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:16
Ik heb altijd zin om naar deze terug te keren, maar dan bedenk mij idd al de matige dlc die je moet kopen voor oa de achievements.

Heb ook altijd problemen om het terrein deftig te krijgen, krijg nogal veel "kliffs" die ik niet uitgevlakt krijg bij grote gebouwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Of een tweede spel?

Dit bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fPsZfo2bxKl2yqQkv9GRbpwx/full.jpg

Nieuwe stad, geen mods. 2560 inwoners.

En slechts 48 fps. Dit is dan wel als de speed op 3x staat. Maar toch, waarom? Ik kan het excuus van 'het is een sim en dan heb je geen 60 fps nodig' slecht verdragen. Dat is een regelmatig geziene opmerking in de vele threads over dit issue zoals hier, hier, hier en hier.

Voorbeeldje van Planet Coaster: hier zat eerder een bug in waarbij gasten massaal naar een attractie liepen (waar nog voldoende ruimte in de wachtrij was) om er vervolgens bij de ingang van de wachtrij erachter te komen dat ze er toch maar niet in wilden. Dit is toen gepatched en de game loopt nog steeds echt heel erg lekker. Ook daar gaat de FPS natuurlijk onderuit als je park supergroot wordt.

De reden waarom ik het initieel hier postte is omdat ik hoopte dat iemand een truukje had als Tweakers onder elkaar. Ik overweeg ook serieus om mijn systeem te upgraden, maar ik weet niet wat ik moet upgraden aangezien het systeem niet eens volop benut wordt.

Tot zover mijn rant. En sorry als dit negatief klinkt: het is met name teleurstelling omdat ik hoopte dat het gewoon anders werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
@SanderTje! inderdaad als je zo analytisch ernaar kijkt, lijkt het gewoon op “inefficiente” codewriting. Maar waarom denk je dat iedereen zo graag een C:S2 ziet komen. Het zou geweldig zijn om eindelijk af te zijn van die hardcoded agent limits, die limieten van gebouwen/bomen enz, en het is ook onverklaarbaar voor ons waarom niet alle cores worden benut, maar de framerate wel dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel daarvan is dat je geen kruisende metro's moet hebben. :-)
SanderTje! schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:57:
Dit bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Nieuwe stad, geen mods. 2560 inwoners.

En slechts 48 fps. Dit is dan wel als de speed op 3x staat. Maar toch, waarom?
Nadat je het spel gestart hebt, open taakbeheer, ga naar details, selecteer daar Cities.exe en geeft het programma een hogere CPU prioriteit:

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingtech.nl/online/cities.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:17:

Nadat je het spel gestart hebt, open taakbeheer, ga naar details, selecteer daar Cities.exe en geeft het programma een hogere CPU prioriteit:

[Afbeelding]
Ik ga dat nog wel even proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door SanderTje! op 25-07-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
Gezien het toch erg warm is, zijn er bepaalde dingen die je makkelijk kunt doen om je PC wat koeler te laten werken maar toch de game te spelen (zonder gehandicapt te werken)? Schaduwen, anti aliasing en lagere resolutie lijken me wel logisch, maar zijn er nog bepaalde zaken die veel schelen bij kleine aanpassing of iets dergelijks?

Merk dat mn airco het bijna niet meer bij kan benen als ik mn huidige map inlaad en zie de temperatuur dan ook oplopen :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Wat ik vroeger altijd deed als mijn PC te warm liep, was de kast aan de zijkant open doen en er een tafelventilator op richten op volle snelheid. Dan wordt alle geproduceerde warmte meteen weggeblazen. Scheelde toch een paar graden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Jeroen O schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:13:
Wat ik vroeger altijd deed als mijn PC te warm liep, was de kast aan de zijkant open doen en er een tafelventilator op richten op volle snelheid. Dan wordt alle geproduceerde warmte meteen weggeblazen. Scheelde toch een paar graden.
Mja maar dan verspreid je het meer over de kamer heen en ik heb dus liever dat ie sowieso wat minder intensief bezig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@Martinspire Als je mods met extra AI gebruikt, zal dat ook wel extra energie gebruiken. Alleen pas je dan wel je spel aan, ipv alleen hoe het eruit ziet. Misschien kan je de viewing distance ook verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
of je kunt in de cloud spelen natuurlijk ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:04:
Gezien het toch erg warm is, zijn er bepaalde dingen die je makkelijk kunt doen om je PC wat koeler te laten werken maar toch de game te spelen (zonder gehandicapt te werken)? Schaduwen, anti aliasing en lagere resolutie lijken me wel logisch, maar zijn er nog bepaalde zaken die veel schelen bij kleine aanpassing of iets dergelijks?

Merk dat mn airco het bijna niet meer bij kan benen als ik mn huidige map inlaad en zie de temperatuur dan ook oplopen :P
kleinere steden houden?

hoe meer cims, hoe meer hij moet simuleren en dus uiteindelijk meer warmte genereren.

de grafische settings verlagen vooral de activiteit van de videokaart (die ook een bak warmte kan afgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Je kan ipv zelf spelen, naar andere mensen kijken die spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Streamlink halen, en pc buiten zetten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat heeft met deze temperaturen natuurlijk niet zo veel nut

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@Webgnome Het gaat niet om het koelen van de PC, maar het voorkomen dat die extra 250W binnen wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:49:
of je kunt in de cloud spelen natuurlijk ;)
Toevallig even geprobeerd met Shadow.tech en dat lijkt wel aardig te werken eigenlijk. Vertraging is nauwelijks tot niet merkbaar, hardware is in orde en je krijgt in principe gewoon een Windows VM om mee te werken (dus zelf Steam installeren en ook mods ondersteuning).

De komende maand komt haal ik die 15 euro er wel uit denk ik. Straks even proberen op de laptop buiten in de tuin :D

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 26-07-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Speel al een hele tijd via Geforce now. Dat is net iets snapier dan andere zaken die ik geprobeerd had. Groot nadeel vind ik dan wel dat je geen mods kan / mag gebruiken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Webgnome schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:57:
Speel al een hele tijd via Geforce now. Dat is net iets snapier dan andere zaken die ik geprobeerd had. Groot nadeel vind ik dan wel dat je geen mods kan / mag gebruiken.
Mja dat was ook waarom ik even voor iets anders rondkeek. Net even zitten spelen en het gaat (met mods) eigenlijk prima nu. Was vreemd genoeg wel wat traffic manager dingen kwijt, maar na toevoegen werkt mn stad (40k inwoners, 80% traffic) weer prima. Hij is nu te groot om thuis koel te draaien, zelfs met alles low en lagere resolutie zag ik de CPU snel warmer worden. GPU viel nog wel mee, maar hielp ook niet.

De VM staat ergens ten noorden van Hamburg en geeft een ping van 25ms naar huis (bekabeld) dus dat valt me reuze mee. En het is niet alsof ik thuis nooit lag had met bepaalde acties haha.

Rustig wat rondklikken met de airco in mn gezicht maakt het allemaal weinig uit. Zelfs Wreckfest ging prima en 3dmark score is ook dik in orde. Dus wat mij betreft het proberen waard (en het is niet dat je voor 15 euro het schip in gaat). Grote voordeel is vooral dus dat het gewoon je eigen gamelicenties zijn en je dus niks dubbel hoeft aan te schaffen. Installeren was ook zo gedaan (zag een gemiddelde van 35MB/s, met megabytes dus). Mods/assets moest ik wel weer opnieuw instellen (ik zet altijd alles met een <!> uit). Van bestellen, steam installeren, game installeren, game instellen tot game laden duurde bij elkaar een half uurtje waarbij wachten op activatie eigenlijk nog het langste duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:27:
[...]

Mja dat was ook waarom ik even voor iets anders rondkeek. Net even zitten spelen en het gaat (met mods) eigenlijk prima nu. Was vreemd genoeg wel wat traffic manager dingen kwijt, maar na toevoegen werkt mn stad (40k inwoners, 80% traffic) weer prima. Hij is nu te groot om thuis koel te draaien, zelfs met alles low en lagere resolutie zag ik de CPU snel warmer worden. GPU viel nog wel mee, maar hielp ook niet.

De VM staat ergens ten noorden van Hamburg en geeft een ping van 25ms naar huis (bekabeld) dus dat valt me reuze mee. En het is niet alsof ik thuis nooit lag had met bepaalde acties haha.

Rustig wat rondklikken met de airco in mn gezicht maakt het allemaal weinig uit. Zelfs Wreckfest ging prima en 3dmark score is ook dik in orde. Dus wat mij betreft het proberen waard (en het is niet dat je voor 15 euro het schip in gaat). Grote voordeel is vooral dus dat het gewoon je eigen gamelicenties zijn en je dus niks dubbel hoeft aan te schaffen. Installeren was ook zo gedaan (zag een gemiddelde van 35MB/s, met megabytes dus). Mods/assets moest ik wel weer opnieuw instellen (ik zet altijd alles met een <!> uit). Van bestellen, steam installeren, game installeren, game instellen tot game laden duurde bij elkaar een half uurtje waarbij wachten op activatie eigenlijk nog het langste duurde...
Bedankt voor de tip! Meteen afgesloten ook voor een test maand. Hoe lang moest je wachten op activeren; uren of dagen?

Update: zit er na minuut of 30 wachten in :D

[ Voor 1% gewijzigd door wienjo op 26-07-2019 14:33 . Reden: update geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is de eerste maand gratis? Zo ja dan ga ik die ook eens proberen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vast een terugkerende vraag in dit topic, maar een hoog inwoneraantal krijgen in C:SL heb ik altijd een uitdaging gevonden, veel meer dan bij SC. Ik ben me overigens bewust van de discussie die er vooral bij de laatste SC was over de 'opgeblazen' onrealistische wijze waarop het spel deze berekent.

Groot was dan ook mijn vreugde toen ik zojuist, ondanks de nog steeds terugkerende deathwaves, de 150K inwoners heb overschreden in C:SL, zie onderstaand plaatje (geen mods en het standaard max. aantal van 9 tiles), en gelijk de vraag: wat is jullie hoogst ooit gehaalde inwoneraantal?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48382993347_70a1bc192d_c.jpg

En verder nog wat andere screenshots ter vermaeck:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48383045557_cd95c5b7fd_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48382902256_1a8714edf5_c.jpg

'Old Town', m'n start voor deze stad heb ik gelaten zoals ooit gezoned, als low density dus, en wat me wel grappig en semi-authentiek leek. In de verte de hoogbouw van de meer recente bouw.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48383045352_8d1251e572_c.jpg

Een van de voornaamste horrorwegen v.w.b. heavy traffic. Is nu wel wat verbeterd maar de traffic flow is niettemin niet veel hoger dan 60%. Oorzaak zijn een te hoog aantal kruisingen, Iets om nog verder aan te werken aangezien ik dus ook nogal last heb van die deathwaves.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48382902071_989f850f46_c.jpg

Sinds kort een uitgebreid metrosysteem aangelegd dat ca 4500 cims per week bedient, verdeeld over 33 stations en 4 lijnen. Had ik veel eerder moeten doen, tot dantoe gebruikte ik alleen bussen, met de gebruikelijke gevolgen...
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48383045192_144121b856_c.jpg

Het gedoe met energievoorziening, waarbij ik volledig op groene stroom wilde baseren maar uiteindelijk verzoop in de windmolens, was definitief opgelost met de bouw van de kernfusiereactor.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48383045112_3c31ab41c9_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48383045012_28ab0e68c4_c.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Plaatjes in dit topic is altijd +1 :) Ik geloof niet dat ik ooit verder ben gekomen dan 125K. Ik heb wel eens een stad van 1M+ uit de workshop geplukt om te kijken hoe soepel dat liep, telt dat ook?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Wist niet dat die beruchte deathwaves er nog in zaten. Dat wel echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Toevallig even geprobeerd met Shadow.tech en dat lijkt wel aardig te werken eigenlijk. Vertraging is nauwelijks tot niet merkbaar, hardware is in orde en je krijgt in principe gewoon een Windows VM om mee te werken (dus zelf Steam installeren en ook mods ondersteuning).

De komende maand komt haal ik die 15 euro er wel uit denk ik. Straks even proberen op de laptop buiten in de tuin :D
heb nu ook een shadow.tech accountje aangemaakt en in vergelijking met Geforce Now werkt het toch aardig goed moet ik zeggen. Je hebt natuurlijk veel meer vrijheid maar het voelt in ieder geval al iets beter aan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ivysaur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:33:
dan ben je verkeerd aan het zonen :P

ik heb overigens wel mods gezien voor variabele leeftijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
mschol schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:08:
[...]

En ook mods voor tehuizen, welke nog wel realistisch genoeg is om toe te voegen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

mschol schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Tsja, wat is verkeerd zonen. Het idee achter waarom CO dit nooit heeft 'gecorrigeerd' is omdat ze het niet als bug zien, maar een gevolg van te grote zones die in te korte tijd beschikbaar komen voor bebouwing en waardoor de leeftijdsopbouw te homogeen is, en dus grote groepen Cims op hetzelfde moment overlijden.

Dat, in combinatie met een evt. vastlopende infrastructuur waardoor ambulances en lijkwagens niet snel genoeg op de plaats van bestemming kunnen komen, en een evt. te lage capaciteit in health- en deathcare zorgt dan voor de waves. Ik snap dus het idee erachter, het effect vind ik echter te extreem, en zou m.i. best wel wat minder mogen want ben al meerdere keren langere tijd gestopt met spelen omdat de frustratie me grijze haren gaf.

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het effect te corrigeren door bijv. het bouwen van nieuwe zones op het moment dat een wave begint zodat de nieuwe influx een plek heeft om te bouwen en daarmee de cyclus kan doorbreken, het verbeteren van de verkeerssituatie en een overcapaciteit aan health- en deathcare te bouwen. Helaas lijkt dit dan slechts voor één à twee waves te werken waarna de volgende vervolgens opnieuw een decimering van de bevolking veroorzaakt.

Ik vraag me dan dus ook af of een grotere stad überhaupt ooit over deathwaves heen kan groeien, of dat je maar beter opnieuw kan beginnen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Ben trouwens ook nog steeds benieuwd welke maximale inwonersaantallen andere hebben behaald _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardbol_23564
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:08
Ivysaur schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:33:
Wat is een death wave? Ik denk dat ik zover nog niet ben gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Aardbol_23564 als je inwoners een bepaalde leeftijd bereiken en met masse op de zelfde dag sterven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Aardbol_23564 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Wat is een death wave? Ik denk dat ik zover nog niet ben gekomen
Dit zijn deathwaves, de neerwaartse pieken die je in deze City Statistics grafiek kan zien. Het gaat dan om enorme dalingen van je inwoneraantallen die, in mijn geval, kunnen oplopen tot een daling van 50.000 Cims, één derde van het totaal aantal inwoners.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48388743277_e67cdd5d11_c.jpg

Dit leidt dus ook tot een groot aantal abandoned buildings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Weemism Mooie foto. Dat is dus één van de dingen waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Skylines is een heel tof spel, maar dit vind ik toch echt een gamebreaker. ëén van de redenen dat ik destijds het spel 100% had, toen nog maar 50 achievements, en het weer van mijn schijf haalde. Twijfel nu echt of ik weer ga spelen. Haha. Denk maar iets anders zoeken tot ik mijn simrig klaar heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Ivysaur op 27-07-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan je bouw-/zonestijl. Complete vinex-wijken aanleggen werkt gewoon niet in dit spel, alhoewel als allemaal laagbouw het zeker wel kan.
Ik zelf heb geen last van death waves..
Ook niet nodig om ineens mega veel erbij te bouwen, met spel op pauze, zoals in vroegere SimCity games, want je kan sowieso al een kwartier naar een weg staren en peinzen over hoe het verbeterd kan worden. En dan een woontoren zonen ergens.

Nieuwe rig? :D Zelfde hier. Al mijn laatste hardware upgrades de laatste paar jaar zijn echt enkelt en alleen voor C:SL geweest. _O-
Ik ga voor Ryzen 3600. Dus uiteraard nieuw geheugen.
Ik verwacht wonderen, niets minder. :D Al draait het met steden tot 150k Cims nog prima op mijn huidige systeem.
Eigenlijk nog nooit boven dat aantal uitgekomen.
Hoop Neo Tokyo mee te nemen naar nieuwe systeem.
Dan ga ik door tot het bittere eind. :P

Het spel heeft trouwens niet voor niets 9 tiles als uitgangspunt.
Het is slechts lief dat ze het aan modders hebben overgelaten om die limieten (tot zelfs 81 tiles :D ) weg te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 27-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alex)
Een hele goedemorgen, beste cims. Gefeliciteerd met jullie nieuwe station:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7C3hlkLh.png

Dat ik hier het grootste deel van de middag mee bezig ben geweest, en dat ik alle residential demand volledig heb genegeerd, zien we even door de vingers.

Gebruikte assets:
- Titan's modular station
- Ronyx69's Railway tracks
- Rev0's Stadler FLIRT DB Regio (4 cars)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 27-07-2019 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alex) schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:19:
Een hele goedemorgen, beste cims. Gefeliciteerd met jullie nieuwe station:

[Afbeelding]

Dat ik hier het grootste deel van de middag mee bezig ben geweest, en dat ik alle residential demand volledig heb genegeerd, zien we even door de vingers.

Gebruikte assets:
- Titan's modular station
- Ronyx69's Railway tracks
- Rev0's Stadler FLIRT DB Regio (4 cars)
Dank voor mijn punt bevestigen. :D
Je kan zomaar met een "schilderswerkje" bezig zijn voor uren en uren.
Ziet er goed uit. Mooi shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En voor de volledigheid, het sporenplan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/weGEaF7l.jpg

De blauwe lijnen zijn de 'internationale' spoorlijn die al aanwezig was op de map die ik gebruik (Copper Creek). De groene lijnen zijn de nieuwe sporen die ik heb aangelegd, deze buigen af naar een andere wijk.

Met een diveunder voorkom ik dat het treinverkeer vastloopt. De perrons liggen alleen langs de groene lijnen, doorrijdende (goederen)treinen komen dus niet langs de perrons. :)

Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste