Vast een terugkerende vraag in dit topic, maar een hoog inwoneraantal krijgen in C:SL heb ik altijd een uitdaging gevonden, veel meer dan bij SC. Ik ben me overigens bewust van de discussie die er vooral bij de laatste SC was over de 'opgeblazen' onrealistische wijze waarop het spel deze berekent.
Groot was dan ook mijn vreugde toen ik zojuist, ondanks de nog steeds terugkerende deathwaves, de 150K inwoners heb overschreden in C:SL, zie onderstaand plaatje (geen mods en het standaard max. aantal van 9 tiles), en gelijk de vraag:
wat is jullie hoogst ooit gehaalde inwoneraantal?
En verder nog wat andere screenshots ter vermaeck:
'Old Town', m'n start voor deze stad heb ik gelaten zoals ooit gezoned, als low density dus, en wat me wel grappig en semi-authentiek leek. In de verte de hoogbouw van de meer recente bouw.
Een van de voornaamste horrorwegen v.w.b. heavy traffic. Is nu wel wat verbeterd maar de traffic flow is niettemin niet veel hoger dan 60%. Oorzaak zijn een te hoog aantal kruisingen, Iets om nog verder aan te werken aangezien ik dus ook nogal last heb van die deathwaves.
Sinds kort een uitgebreid metrosysteem aangelegd dat ca 4500 cims per week bedient, verdeeld over 33 stations en 4 lijnen. Had ik veel eerder moeten doen, tot dantoe gebruikte ik alleen bussen, met de gebruikelijke gevolgen...
Het gedoe met energievoorziening, waarbij ik volledig op groene stroom wilde baseren maar uiteindelijk verzoop in de windmolens, was definitief opgelost met de bouw van de kernfusiereactor.